RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB
Denk dat ze alle issues omtrent de schermen serieus nemen, maar ik heb al tijdje niets meer vernomen van ze. Had de afspraak dat ik mijn Oneplus forum post zou updaten bij nieuwe informatie, maar blijft dus even rustig. Snap ook dat zoiets niet in een dag onderzocht en opgelost is.Geert1976 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:11:
@WhateverSuitsU
Inmiddels staat mijn post met ''jouw'' artikel van androidcentral op r/Android (reddit) met ruim 1600 likes op plek nr.1
Lijkt me dat OnePlus toch nog wel met een vervolg antwoord op deze problemen gaan komen.
Zoniet, dan is OnePlus niets meer dan een arrogant bedrijf geworden dat denkt mee te kunnen gaan met ''the big boys'' als Samsung en Apple.
Dit terwijl dat uiteraard overduidelijk niet het geval is, met name wat betreft quality control.
Wellicht heeft OnePlus een groep trouwe klanten die het allemaal wel best vinde; de minimale qua quality control en over-the-top prijsstelling (met name bij de laatste 8 series).
time will tell... (maar heb wel een donkerbruin vermoeden
Persoonlijk lijkt het me erg lastig dat met software alles opgelost kan worden, door de diversiteit aan klachten bij verschillende instellingen. Al lijkt Samsung de groene tint in ieder geval weer weg te kunnen krijgen met een nieuwe patch.
Onder aan de streep had ik te veel klachten over het toestel om het te houden:
- Groen scherm bij lage brightness (bij mij maakte het niet uit of het 60 of 120 Hz was) en alleen DC dimming kon de groene kleur weg krijgen, maar dat leidde tot bijzondere kleuren bij andere apps;
- Erg aanwezige Black Crush (lage- of hoge brightness deed helemaal niets);
- Image retention, waarbij ik de icoontjes van mijn home screen zeer duidelijk lange tijd zag bij apps met grijze/minder felle kleuren (Philips Hue, ABN Amro bankieren, Chrome bij starten zonder content op scherm)
- Lijm resten aan de zijkant van het toestel bij overgang schermrand naar frame (kon ik zelf weg schrapen met mijn nagel/houten tandenstoker, dus zag ik niet als probleem);
- Lichte krassen aan de zijkanten van de achterkant, waarbij de blauwe kleur weg was. Dit was aan de binnenkant van het glazen paneel. Had ik weinig last van, want ik gebruik een case.
Overall te veel punten waar ik niet meer overheen kon stappen. Onder aan de streep blijft het 'maar' een telefoon en ik hoop echt dat ze zoveel mogelijk kunnen fixen met software updates. Ik wilde daar niet meer op wachten in ieder geval.
Aan de hand van welke tests had je vastgesteld dan? Daar ben ik wel eens benieuwd naar van iemand die stelt geen problemen te ervaren. Is bij jou dan zwart wel zwart, grijs wel grijs bij een lage instelling van schermhelderheid ?JanAd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:24:
Hier is de Groene OP8 Pro gisteren ook eindelijk binnen gekomen, via Coolblue met 2 dagen vertraging dankzij Bpost.
Ook van de batch 2020-04-01, geen enkel probleem te zien met het scherm.
Ik zeg toch niet dat het zo is? Ik heb per slot van rekening geen glazen bol. Maar gezien hoe het nu gaat, de verklaring die door Oneplus wordt gegeven, gezien hoe het met de 7T is gegaan, ben ik er van overtuigd dat er niks aan gaat veranderen. Een ander mag er het zijne/hare van denken/hopen.Majesty schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:17:
[...]
Je kunt dat niet zo stellig zeggen. De kans bestaat natuurlijk ook dat de OnePlus 8 met brakke software geleverd is en het dus alsnog een software probleem is. Ik zeg niet dat het zo is, maar de mogelijkheid bestaat. Ook al doet eerdere ervaring met OnePlus toestellen (niet alleen de 7T, ik kan me de eerste OP toestellen ook nog wel herinneren met grote issues) een vermoeden wekken natuurlijk.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
dat weet je helemaal niet.djmelvee schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:35:
Zoals ik al zei...Goed om toch de bevestiging te zien dat dit daadwerkelijk een software issue is. Jammer van de mensen die het toestel nu hebben teruggestuurd.
zie niets op hun (OnePlus) website en forum. losse flodder.djmelvee schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:35:
Zoals ik al zei...Goed om toch de bevestiging te zien dat dit daadwerkelijk een software issue is. Jammer van de mensen die het toestel nu hebben teruggestuurd.
De retentie oplossen gaat nooit lukken met een software update. Strepen, ongelijke brightness vlekken, halos, en slechte witbalans bij hoge brightness betekent 99% van de tijd hardwarematige falen. De retentie en zwarte balk issues zijn nog zorgerlijker dan de groene tint, omdat retentie en burn-in echt duidt op een productiefout.zunrob schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:58:
[...]
Ik ook niet, in ieder geval niet volledig. Ik geloof dat ze de groene tint minder kunnen maken, maar ze gaan de schermen niet uniform krijgen op die toestellen met vlekken en ook denk ik niet dat ze de retentie problemen kunnen oplossen. Beide problemen treden namelijk niet bij iedereen op.
Ik ben heel erg benieuwd of Oneplus de groene tint weet weg kan werken, of in ieder geval sterk verminderen. Oneplus moet hiervoor wel hun hele QA afdeling omgooien, althans zo lijkt het. Veel Android fabrikanten calibreren hun smartphones alleen op 100% brightness, in tegenstelling tot Apple dat hun producten ook op lage en gemiddelde brightness calibreert. De nieuwe Samsung OLED panelen hebben een enorm hoge peak brightness, waardoor het des te belangrijker is om ze ook op lage en gemiddelde brightness te calibreren.
OLED panelen zijn echt verschrikkelijk moeilijk om te produceren, er kan veel fout gaan en de kwaliteit wisselt enorm. Maar je kan dit als smartphone producent opvangen door zo goed mogelijk te calibreren en streng te zijn bij quality control. Als je adverteert en opschept met een A+ display, dan moet je iedere Oneplus 8 Pro bezitter ook belonen met een A+ display.
Het grote probleem is dat we niet weten waardoor het probleem wordt veroorzaakt. Luie calibratie? Foutieve batch Samsung OLED panelen? Slechte assemblage door Oneplus? Of is de hele huidige generatie Samsung OLED panelen fundamenteel slecht in kleurproductie? Het kan in ieder geval geen toeval zijn dat zowel Samsung als Oneplus moeite hebben met de grijze kleur en uniformiteit bij lage brightness.
Ik hoop vooral dat Oneplus snel met een verklaring en antwoord komt.. maar gezien hun verleden houd ik m'n hart vast.
Ik heb niks aangepast in de camera app, maar zodra ik een foto maak van mensen of iets met een rode tint, word het meteen overdreven fel rood (alsof ze lippenstift op hebben). Zo ook de mond van mensen, gewoon echt onnatuurlijk.
(Was ook zo met het vorige exemplaar).
Ben ik de enige die dat niet normaal vind?
[ Voor 4% gewijzigd door 038Robijno op 24-04-2020 10:25 ]
Check m'n gemaakte foto's en trek zelf een conclusie.038Robijno schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:11:
Ben ik de enige die dat niet normaal vind?
Lijkt erop dat je scherm op levendige stand staat ofzo, of je camera-modus.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dus ik hoop de de pro eigenaren dat Oneplus nu wel met een fix komt, waar ze dat bij de 7T ook beloofd hadden maar wat er nooit gekomen is.
In de camera app staat hij niet op levendig.CLB schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:25:
[...]
Check m'n gemaakte foto's en trek zelf een conclusie.
Lijkt erop dat je scherm op levendige stand staat ofzo, of je camera-modus.
Gewoon op normaal (links geselecteerd).
En het scherm staat gewoon op "geavanceerd"
De S20 ultra had dat niet.
[ Voor 10% gewijzigd door 038Robijno op 24-04-2020 10:30 ]
CLB in "[OnePlus 8-serie] Ervaringen & Discussie"13art schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:26:
Dit is dan misschien wel weer hoopgevend:
Ik herken me daar dus niet goed in nee038Robijno schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:27:
In de camera app staat hij niet op levendig.
Gewoon op normaal (links geselecteerd).
De S20 ultra had dat niet, en daar stond het scherm op levendig.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik weet niet hoe ik onderstaande regel anders kan interpreteren dan dat je zegt dat het zo is, maar dat zal dan vast aan mij liggen.13art schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:04:
[...]
Ik zeg toch niet dat het zo is? Ik heb per slot van rekening geen glazen bol. Maar gezien hoe het nu gaat, de verklaring die door Oneplus wordt gegeven, gezien hoe het met de 7T is gegaan, ben ik er van overtuigd dat er niks aan gaat veranderen. Een ander mag er het zijne/hare van denken/hopen.
Zoals ik ook schrijf, ze hebben alle schijn tegen, maar het blijft gissen en gewoon afwachten.13art schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:57:
[...]
Het grote verschil is dat bij Samsung het probleem ontstaan is na een update (=software) en bij OP het vanaf het begin was (=hardware).
[ Voor 13% gewijzigd door Majesty op 24-04-2020 10:41 ]
[ Voor 5% gewijzigd door r.elu op 24-04-2020 10:41 ]
Oh dat stukje, ik dacht dat je doelde op dat ik niet geloofde in een oplossing. Dat van dat het bij Oneplus om een hardware ding gaat zei ik Omdat oneplus zelf eerder al heeft laten weten dat die uniformiteit een eigenschap van het paneel is (net als bij de 7T).Majesty schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:39:
[...]
Ik weet niet hoe ik onderstaande regel anders kan interpreteren dan dat je zegt dat het zo is, maar dat zal dan vast aan mij liggen.
[...]
Zoals ik ook schrijf, ze hebben alle schijn tegen, maar het blijft gissen en gewoon afwachten.
Wat nog wel onduidelijk is naar mijn idee is wat Oneplus bij de 8 Pro onder uniformiteit verstaat. Want bij de 7T werd de groene tint afgedaan als uniformiteit, waarbij ze hier bij de 8 Pro het als twee verschillende zaken lijken te zien.
[ Voor 28% gewijzigd door 13art op 24-04-2020 10:54 ]
Zou graag willen dat ik straks YouTube en netflix kan afspelen via Android auto..
Even makkelijk als andere Oneplus telefoons.038Robijno schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:00:
Is de Oneplus 8 pro makkelijk te rooten?
Zou graag willen dat ik straks YouTube en netflix kan afspelen via Android auto..
Bij normaal gebruik valt mij totaal niks op. Ik heb de helderheid expres laag gezet.Ravefiend schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:57:
[...]
Aan de hand van welke tests had je vastgesteld dan? Daar ben ik wel eens benieuwd naar van iemand die stelt geen problemen te ervaren. Is bij jou dan zwart wel zwart, grijs wel grijs bij een lage instelling van schermhelderheid ?
Thema donker gezet - ik gebruik persoonlijk (Genuanceerd Donker - Toon kleurrijk) maar daar ook alles zo donker mogelijk gezet.
The Michael Burnham-show -euh- Star Trek Discovery gekeken

Met de schermkalibratie gespeeld.
Scherm settings op QHD - 120Hz.
Mij valt totaal niks verkeerd op aan het scherm of de kleuren.
Komende van de OP7pro vind ik het scherm prachtig, beter dan verwacht.
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Op XDA lees ik het volgende om te testen:JanAd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:06:
[...]
Bij normaal gebruik valt mij totaal niks op. Ik heb de helderheid expres laag gezet.
Thema donker gezet - ik gebruik persoonlijk (Genuanceerd Donker - Toon kleurrijk) maar daar ook alles zo donker mogelijk gezet.
The Michael Burnham-show -euh- Star Trek Discovery gekeken![]()
- Download the linked 5% grey image: https://www.rtings.com/im...erials/2016/5-percent.png
- Open it on your phone and zoom in so it fills the screen.
- Set the brightness to between 20-30% (if it's too dark it will just look black).
- Go to a pitch black room and see if there are any issues across the whole display (it should look completely evenly lit with no imperfections).
Yes, vooral op Tweakers.X2X2X schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:17:
Heb redelijk vaak last van freezes in de voorgeïnstalleerd Chrome browser. De app reageert dan ergens op en reageert pas weer als ik de notificatie balk omlaag trek. Meer mensen die hier last van hebben?
Of even een veegbeweging maken vanaf de zijkant, werkt hier ook.
Ook hier regelmatig last van hangups.CLB schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:18:
[...]
Yes, vooral op Tweakers.
Of even een veegbeweging maken vanaf de zijkant, werkt hier ook.
Zelfs tijdens het typen van dit bericht bleef hij een paar seconden hangen.
Ik heb even een random grijze prent genomen omdat het linkje niet werkt.Majesty schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:15:
[...]
Op XDA lees ik het volgende om te testen:In deze thread wordt daar gesproken over het issue.
- Download the linked 5% grey image: https://www.rtings.com/images/test-m.../5-percent.png
- Set the brightness to between 20-30% (if it's too dark it will just look black).
- Go to a pitch black room and see if there are any issues across the whole display (it should look completely evenly lit with no imperfections).
Maar ik zie echt niks verkeerd.
Ivm Chrome merk ik niks. Hoewel ik meestal Firefox of Opera gebruik.
Die Tweekanaals netwerkversnelling bij Wifi en Netwerk, is dat zinvol? Ik kwam die setting nog niet eerder tegen.
Heel herkenbaar. Al lijkt het sterk minder geworden te zijn nadat ik SwiftKey op niet optimaliseren heb gezet.hansbkp schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:22:
[...]
Ook hier regelmatig last van hangups.
Overigens gboard of SwiftKey hadden beiden last van freezes.
[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 24-04-2020 11:33 ]
Thanks! De link naar die grey image is trouwens https://www.rtings.com/im...erials/2016/5-percent.pngMajesty schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:15:
[...]
Op XDA lees ik het volgende om te testen:In deze thread wordt daar gesproken over het issue.
- Download the linked 5% grey image: https://www.rtings.com/images/test-m.../5-percent.png
Er loopt ook een poll op r/GamerLouis met dezelfde instructies:
https://www.reddit.com/r/...ners_display_issues_poll/
My bad. Ik heb de link gewijzigd. Deze 5% gray scale image schijnen ze veel te gebruiken bij het testen van OLED panelen, je zou het nog eens kunnen proberen.JanAd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:29:
[...]
Ik heb even een random grijze prent genomen omdat het linkje niet werkt.
Maar ik zie echt niks verkeerd.
Ivm Chrome merk ik niks. Hoewel ik meestal Firefox of Opera gebruik.
Die Tweekanaals netwerkversnelling bij Wifi en Netwerk, is dat zinvol? Ik kwam die setting nog niet eerder tegen.
Als ik andere dingen open zie ik er niks meer van.
[ Voor 3% gewijzigd door JanAd op 24-04-2020 12:04 ]
De oneplus 8 van de vrouw heeft een 10x beter scherm dan mijn oneplus 8 pro. Jammer genoeg. Alle problemen met kleur weergaves in het donker zijn daar niet aanwezig.Petert87 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:02:
Zijn er gebruikers van de normale OP 8, die tegen problemen aanlopen?
Toch erg vreemd.. zal het dan toch aan het verschil liggen tussen de Oneplus 8 met 90hz scherm en de 120hz van de Oneplus 8 pro?ThijmenR schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:04:
[...]
De oneplus 8 van de vrouw heeft een 10x beter scherm dan mijn oneplus 8 pro. Jammer genoeg. Alle problemen met kleur weergaves in het donker zijn daar niet aanwezig.
ThijmenR schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:04:
[...]
De oneplus 8 van de vrouw heeft een 10x beter scherm dan mijn oneplus 8 pro. Jammer genoeg. Alle problemen met kleur weergaves in het donker zijn daar niet aanwezig.
Ik heb zelf ook nergens last van met de "normale" variant.038Robijno schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:11:
[...]
Toch erg vreemd.. zal het dan toch aan het verschil liggen tussen de Oneplus 8 met 90hz scherm en de 120hz van de Oneplus 8 pro?
Mijn Oneplus 8 heeft dezelfde display issues als die bekend zijn op de Oneplus 8 Pro, groene tint en niet-uniform.Petert87 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:02:
WiFi, data, NFC, Ed staan er wel in.
Het enige wat "zeker" is, is dat het te maken heeft met het voltage per ledje waarbij elk ledje ook nog eens net even wat afwijkend reageert op een bepaalde stroomtoevoer/voltage (tolerantie marges?), maar verder lijkt niks echt zeker.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Het heeft dan ook geen zin om een toestel om deze reden om te ruilen, omdat de kans dat je een exemplaar ontvangt zonder deze eigenschap nihil is.
[ Voor 7% gewijzigd door Laguna op 24-04-2020 14:29 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik ben benieuwd...
Als er geen vertrouwenwekende antwoord op komt gaat het toestel terug naar Coolblue. Voor iets wat 900 euro kost en 3 jaar wil gaan gebruiken wil ik me niet ergeren op dagelijkse basis.
Ik heb serieus moeite moeten doen om het 'probleem te vinden'. Bij gewoon gebruik, zonder de info hier of op Reddit had ik dit mogelijk nooit ontdekt.
edit: ik gebruik de gsm nooit in bed
[ Voor 10% gewijzigd door JanAd op 24-04-2020 12:24 ]
Zojuist bij oneplus geplaatst door een staffmember:
Hi everyone, thanks for the feedback. Our team is currently investigating these reports to identify the best solutions, and we will issue updates as soon as they are ready.
Regarding green tint, when the brightness of an AMOLED display is turned very low, some users may notice some discoloration that disappears when the screen brightness increases. We are working to resolve this in our next OTA.
Post is onder de startpost te vinden.
"Hi everyone, thanks for the feedback. Our team is currently investigating these reports to identify the best solutions, and we will issue updates as soon as they are ready.
Regarding green tint, when the brightness of an AMOLED display is turned very low, some users may notice some discoloration that disappears when the screen brightness increases. We are working to resolve this in our next OTA."
Ongelooflijk.. dan mag ik hopen dat ze diezelfde fix gaan uitrollen voor de 7T, want die heeft exact hetzelfde probleem: nieuws: OnePlus: verkleuring scherm 7T is 'geen kwaliteitsprobleem'ThijmenR schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:26:
Zojuist bij oneplus geplaatst door een staffmember:
Hi everyone, thanks for the feedback. Our team is currently investigating these reports to identify the best solutions, and we will issue updates as soon as they are ready.
Regarding green tint, when the brightness of an AMOLED display is turned very low, some users may notice some discoloration that disappears when the screen brightness increases. We are working to resolve this in our next OTA.
[ Voor 11% gewijzigd door Laguna op 24-04-2020 12:52 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dat is ook juist wat zo frustrerend is.JanAd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:23:
Ik vraag mij ook af hoe vaak je daar in de praktijk iets van gaat merken.
Ik heb serieus moeite moeten doen om het 'probleem te vinden'. Bij gewoon gebruik, zonder de info hier of op Reddit had ik dit mogelijk nooit ontdekt.
edit: ik gebruik de gsm nooit in bed
1) niemand kan voor iemand anders bepalen of hij/zij wel/niet erg moet vinden
2) het ene toestel heeft helemaal niks, het ander toestel heeft het heel erg, en weer een ander toestel heeft het ergens ertussenin.
Dus het is gewoon heel vervelend dat deze issues er zijn. Ik zou er zeker weten last van hebben, ookal was 't maar een beetje. Als het nou slechts een beetje was, maar de uniformiteit egaal over het hele scherm, zou ik ermee kunnen leven.
Om die redenen vind ik het eigenlijk onjuist om het bij de klant zelf neer te leggen. Je betaalt inderdaad genoeg geld voor een product wat fatsoenlijk hoort te werken. Dat je daar wat minor flaws bij kunt accepteren is billijk, maar daarin zit het probleem: tot nu toe wordt er niks aan gedaan omdat Oneplus het nog steeds niet ziet als een flaw.
Ik hoop gewoon voor iedereen dat er verandering in komt en dat dit issue nu wél goed onderzocht gaat worden. Samsung geeft al aan dat ze het met een softwareupdate gaan fixen. Dus er is hoop.
Het issue was mij al bij de 7T bekend, en omdat dit nu zo'n ding is, ben ik dan wel benieuwd wat in de software het em doet dat het gefixed wordt, zodat duidelijk wordt waardóór 't veroorzaakt wordt (of een combinatie van factoren natuurlijk).
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Inderdaad ja! Beetje teleurstellend dat het nu met de OP8 series wél serieus genomen wordt, en bij de 7T niet. Laten we hopen dat het nu voor eens en voor altijd gefixed wordt, ook met terugwerkende kracht naar de 7T!Laguna schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:31:
[...]
Ongelooflijk.. dan mag ik hopen dat ze diezelfde fix gaan uitrollen voor de 7T, want die heeft exact hetzelfde probleem.
Heeft oneplus dat toevallig ergens al gemeld.
Ik dacht nergens last van te hebben. Maar als ik heel erg kritisch ben dan zie ik wel een hele lichte groene waas
Maar verder zie ik nu wel dat ik last heb van een balk rechts naast het camera gat en image retentie van vooral de icoontjes in de statusbalk.
Voor mij gelukkig nog niet erg genoeg om het risico te nemen het toestel te wisselen en er een slechtere voor terug te krijgen.
Die heb ik ook met Chrome. Maar dan op de OnePlus 7T en mijn broer met een Xiaomi Mi 9T heeft er ook last van. Lijkt dus een Chrome/Android dingetje. Bij mij loopt Chrome vooral vast wanneer je links opent vanuit de Twitter client.hansbkp schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:22:
[...]
Ook hier regelmatig last van hangups.
Je kan proberen 2x dezelfde foto te maken, met zowel 12MP als 48MP en dan zou je de 48MP kunnen verkleinen naar 12MP met een goed programma zoals photoshop.r.elu schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:40:
Zijn er al mensen die 12MP vs 48MP shots hebben vergeleken? Standaard staat de primary camera op 12MP en lees op de meeste plekken dat dit de beste keuze is. 48MP zou eventueel in een lichte omgeving wel beter zijn. Aantal andere sites vinden weer 48MP het beste in de meeste omstandigheden.
Dan vergelijken.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Als je goed wilt testen moet je vooral ook de nachtmodus aanzetten!JanAd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:06:
[...]
Bij normaal gebruik valt mij totaal niks op. Ik heb de helderheid expres laag gezet.
The Michael Burnham-show -euh- Star Trek Discovery gekeken![]()
En open Chrome en sluit al je tabbladen. Dan heb je een "goede" grijze kleur.
[ Voor 5% gewijzigd door zunrob op 24-04-2020 14:01 ]
Ik denk niet dat image retention met een update op te lossen is. Ik heb het toestel wel terug gestuurd voor deze problemen. Er zijn namelijk weinig mensen die melden ook deze retentie te hebben. Groen tint komt veel vaker voor.1993jjohan schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:03:
Iemand enig idee wanneer de volgende ota er zal zijn?
Heeft oneplus dat toevallig ergens al gemeld.
Ik dacht nergens last van te hebben. Maar als ik heel erg kritisch ben dan zie ik wel een hele lichte groene waas
Maar verder zie ik nu wel dat ik last heb van een balk rechts naast het camera gat en image retentie van vooral de icoontjes in de statusbalk.
Voor mij gelukkig nog niet erg genoeg om het risico te nemen het toestel te wisselen en er een slechtere voor terug te krijgen.
Ik heb hier een KZ ZST met een originele bluetooth kabel tussen de oortjes.
Nooit problemen gehad mijn vorige pixel 3XL, waarbij de telefoon in mijn linkerbroek zak zat.
Nu met de Oneplus 8 pro heb ik steeds haperingen. Alleen als ik de controlunit duidelijk onder mijn hoofd hangt of de telefoon uit mijn zak haalt is de verbinding stabiel.
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Gisteren een uurtje met een no-name Action BT koptelefoon muziek geluisterd en geen problemen gemerkt.mrfatmen schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:36:
Wat zijn jullie ervaringen met de bluetooth.
Nooit problemen gehad mijn vorige pixel 3XL, waarbij de telefoon in mijn linkerbroek zak zat.
Nu met de Oneplus 8 pro heb ik steeds haperingen. Alleen als ik de controlunit duidelijk onder mijn hoofd hangt of de telefoon uit mijn zak haalt is de verbinding stabiel.
BT audio in m'n moto helm vandaag getest (woon-werk verkeer). Werkte prima.mrfatmen schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:36:
Wat zijn jullie ervaringen met de bluetooth.
Nope, zeer tevreden OP8 gebruiker hier!Petert87 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:02:
Share and Enjoy!
Staat er aangevinkt in de instellingen dat je die wilt zien? Teveel icons in de notificatiebalk al?hansbkp schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:16:
Waarom staat er geen bluetooth icoontje in de statusbalk ?
WiFi, data, NFC, Ed staan er wel in.
Ik vermoed toch echt wel dat dit voor alle amoled schermen geldt, zonet op men galaxy S7 getest en daar zag je dezelfde issues. En naarmate je de brightness naarboven bracht, verdwenen deze terug.Ravefiend schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:45:
[...]
Thanks! De link naar die grey image is trouwens https://www.rtings.com/im...erials/2016/5-percent.png
Er loopt ook een poll op r/GamerLouis met dezelfde instructies:
https://www.reddit.com/r/...ners_display_issues_poll/
Ik heb mijn OnePlus 7 Pro er tweemaal langs gehouden en die heeft wel een perfect scherm.Tec7lol schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:17:
[...]
Ik vermoed toch echt wel dat dit voor alle amoled schermen geldt, zonet op men galaxy S7 getest en daar zag je dezelfde issues. En naarmate je de brightness naarboven bracht, verdwenen deze terug.
Icon is niet uitgeschakeld en de balk heeft nog zat ruimte.CLB schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:17:
[...]
Staat er aangevinkt in de instellingen dat je die wilt zien? Teveel icons in de notificatiebalk al?
Ik krijg een icoon wanneer ik verbonden bent met een apparaat. Niet eerder. Bij andere toestellen kreeg ik altijd ook een icoon wanneer bluetooth is ingeschakeld, maar nog niet verbonden.hansbkp schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:39:
[...]
Icon is niet uitgeschakeld en de balk heeft nog zat ruimte.
Dank u wel dat u contact heeft opgenomen met OnePlus.
U geeft aan dat u de OnePlus 8 Pro heeft ontvangen en dat u heeft geconstateerd dat het toestel in het donker een groene gloed weergeeft op het scherm.
De OnePlus 8 Pro heeft een 90Hz AMOLED display. Onder sommige extreem lage lichtomstandigheden kan er een lichte verkleuring van het display optreden als gevolg van de eigenschappen van het AMOLED display.
Dit heeft geen invloed op het dagelijks gebruik of de duurzaamheid van het scherm. Uitgeschakeld DC dimmen heeft een grote invloed op dit fenomeen.
Het gaat hier dus om een eigenschap van het toestel dat inderdaad ieder toestel zal hebben.
Hopelijk bent u zo voldoende geïnformeerd.
Als u nog vragen heeft, dan zal ik deze graag voor u beantwoorden.
Op alle brightness niveaus?melvinjoosten schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:18:
[...]
Ik heb mijn OnePlus 7 Pro er tweemaal langs gehouden en die heeft wel een perfect scherm.
Volgens mij gaat dit echt wel om iets hardwarematig, je kan dit dan wel softwarematig aanpassen dmv een update dat het minder opvalt maar dat kan je nu ook al door de settings te veranderen.
[ Voor 28% gewijzigd door Tec7lol op 24-04-2020 16:47 ]
Ze moeten nog onderzoeken, klantenservice verwittigen, FAQ's aanpassen, heb wat geduld.
EDIT: Wel slecht dat ze 90Hz noemen tho
[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 24-04-2020 17:21 ]
Kan iemand dit bevestigen? En hoeveel watt zal die dan doen?WCA schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:14:
Het lijkt erop dat de OP8 Pro ook USB-PD ondersteunt. Als ik mijn laptoplader inprik, krijg ik de notificatie "Charging Rapidly"!
Voor een powerbank is het wel makkelijk. Een warp charge powerbank is er niet maar er zijn genoeg goede met pd.
2,75a kom ik met het appje ampère op uit. Dat zal dus totaal schat ik 3 ampère zijn, want de app trekt het gebruik van de laadsnelheid af.1993jjohan schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:48:
[...]
Kan iemand dit bevestigen? En hoeveel watt zal die dan doen?
Voor een powerbank is het wel makkelijk. Een warp charge powerbank is er niet maar er zijn genoeg goede met pd.
Share and Enjoy!
We hebben het in onderzoek zou een beter antwoord zijn in dat geval.CLB schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:45:
Is gewoon een standaard-antwoord.
Ze moeten nog onderzoeken, klantenservice verwittigen, FAQ's aanpassen, heb wat geduld.
EDIT:Wel slecht dat ze 90Hz noemen tho

[ Voor 15% gewijzigd door SebasFM op 24-04-2020 18:03 ]
Bij mij staat hij op tonen in statusbalk. Ik zie alleen een BT icon als er verbinding is via BT anders zie je niks.CLB schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:17:
[...]
Staat er aangevinkt in de instellingen dat je die wilt zien? Teveel icons in de notificatiebalk al?
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Daarom koop ik dus niks bij Belsimpel.SebasFM schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:00:
Belsimpel heeft inmiddels mijn woensdag ingeleverde telefoon 'in onderzoek' en willen het dan ter reparatie gaan aanbieden.Ehm, een telefoon wat niet goed is bij uitlevering ga je toch niet ter reparatie aanbieden? Koekoek. Ze konden alleen het probleem niet reproduceren. Heel epistel aan gewijd met foto's als bewijs. Ben heel benieuwd hoe dit nu weer gaat aflopen. Als ik dan zie dat mensen bij Coolblue dan wel direct een ander exemplaar krijgen... Balen. To be continued en een goed weekend allemaal.
Bij het kopen van een product bij hen, willen ze veel voor je doen.
Maar als er iets niet goed is, meteen onderzoek instellen!
Maar dan zou ik zeggen dat ik van de koop afzie. Je hebt 14 dagen terugstuur-garante. Dat kun je nog steeds alsnog doen. Je bent niet verplicht om dit toestel nu te laten onderzoeken.038Robijno schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:56:
[...]
Daarom koop ik dus niks bij Belsimpel.
Bij het kopen van een product bij hen, willen ze veel voor je doen.
Maar als er iets niet goed is, meteen onderzoek instellen!
Dan krijg je het geld terug en bestel je hem later weer bij Coolblue. Of een ander toestel kopen.
[ Voor 16% gewijzigd door Edwin Snoek op 24-04-2020 19:24 ]
Anoniem: 1373378
Blijkbaar is 10.5.5 uit als ota voor de niet Europese toestellen.
Optimised display effects staat op de change list. Ben benieuwd
Changelist:
https://forum.xda-develop...ntid=5003109&d=1587751532
[ Voor 18% gewijzigd door ThijmenR op 24-04-2020 20:47 ]
Ik heb net de update geïnstalleerd via een vpn (Finland).ThijmenR schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:46:
https://forum.xda-develop...os-10-5-5-update-t4088129
Blijkbaar is 10.5.5 uit als ota voor de niet Europese toestellen.
Optimised display effects staat op de change list. Ben benieuwd
Changelist:
https://forum.xda-develop...ntid=5003109&d=1587751532
Heeft bij mij helaas geen verschil gemaakt..
Ook nog wel interessant om te lezen. Al heeft @stin00 veel ook al gezegd hier in het topic.
De 8 serie doet het overigens goed in thuisland China:
https://www.gsmarena.com/...sume_sales-news-42861.php
[ Voor 32% gewijzigd door Laguna op 24-04-2020 21:42 ]
Ik verwacht ook niet dat dit is op te lossen met een update.Andreasvers schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:29:
[...]
Ik heb net de update geïnstalleerd via een vpn (Finland).
Heeft bij mij helaas geen verschil gemaakt..
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Voor de update zag je met DC dimming uit dat het schuiven idd wat schokkerig was. Zette je DC dimming aan dan ging het wel vloeiend. Wel zag je dat onder de helderheid waar hij normaal schokte het beeld wat anders was. Denk dus dat ze nu iets dergelijks hebben aangepast.Golf2vr6 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:02:
Ik had niet echt last van groen beeld maar helderheid wijzigen tijdens testen ging wel een beetje schokkerig. Op 1.5.5 lijkt dit verholpen te zijn. Ik heb ook het gevoel dat er wel iets aan de weergave van het scherm veranderd is bij lage helderheid.
Gewoon een VPN app uit de play store. Meeste hebben gratis proefperiode.Huigie schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:11:
Welke VPN voor Finland?
Deze bijvoorbeeld:
https://play.google.com/s...ils?id=com.expressvpn.vpn
App op Finland en dan op updates controleren
[ Voor 24% gewijzigd door Golf2vr6 op 24-04-2020 22:14 ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Dank jeiestyn99 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:32:
Ook voor de non-pro: zojuist 10.5.3 via VPN naar Finland binnengehaald.
:strip_exif()/f/image/8hLw6Vt5wDgjnsQC44QMktkf.jpg?f=fotoalbum_large)
Hmm, toch niet...Anonymoussaurus schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:15:
Staat nu ook sinds een tijdje in Oxygen Updater. Hebben ze een tijdje geleden al toegevoegd though. Hoef je ook geen privacyschendende VPN app te gebruiken.
We hebben alleen nog maar international, omdat er nog bijna niemand de "contribute" optie heeft gebruikt. Zonder dat kunnen we de update natuurlijk ook niet toevoegen.

Dat is de full ZIP, omdat we de incrementele nog niet hebben. Die ga ik nu toevoegen.marcelmg2 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:27:
2.45 Gb voor een update via de Oxygen Updater?
YwAnonymoussaurus schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:28:
Ik ga de EU update nu toevoegen aan Oxygen Updater. Is net binnengekomen.
Thanks. Komt nu binneniestyn99 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:32:
Ook voor de non-pro: zojuist 10.5.3 via VPN naar Finland binnengehaald.
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Is de updater the gebruiken zonder root?Anonymoussaurus schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:28:
Ik ga de EU update nu toevoegen aan Oxygen Updater. Is net binnengekomen.
Vraag maar raak als jullie willen.
[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 24-04-2020 22:37 ]
Ja!
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Daarom gebruik je ook nooit een gratis VPNAnonymoussaurus schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:34:
Staat erop! Misschien een beetje biased, maar je kan dit beter gebruiken dan een VPN. Updates komen regelrecht van de OnePlus servers. Software is open-source, we loggen geen gepersonaliseerde gegevens (VPNs wel, want gratis), we gebruiken hashing om er zeker van te zijn dat het de goede update is.
Vraag maar raak als jullie willen.
bijv deze: https://surfshark.com/nl/deals (geen ref link)
fijne android / windows app. Goede snelheid
[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 24-04-2020 22:37 ]
Yep, zowel met als zonder
Thanks man! Je hebt een groot deel van de EU-gebruikers (we hebben 500k downloads) hiermee geholpen.
Bedankt. Dan zal ik hem nu ook maar installeren.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie