Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerVitesse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:07
Sjoerd611 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:44:
[...]

Inderdaad onbegrijpelijk, die popup camera is juist zo'n mooie implementatie! Voor zo ver ik weet waren er ook weinig/geen problemen mee, dus waarom ze hier vanaf stappen is voor mij echt een raadsel. Net toevallig ook nog even met de S20+ gespeeld, maar ik kan gewoon echt niet wennen aan de zwarte stip zo prominent in beeld. Belachelijk dat dit de hedendaagse norm is geworden.
Precies, ik heb begrepen dat de K30 Pro (in europa waarschijnlijk Mi 10T pro) swoeiso met pop up komt. Prijstechnisch ook interessant. Een aantal collega's hebben de mi 9t Pro en zijn er erg tevreden over. Ben alleen bang dat de software niet kan evenaren met die van Oneplus

[ Voor 4% gewijzigd door RutgerVitesse op 18-02-2020 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
13art schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:39:
[...]

Zou je gelijk in kunnen hebben dat de informatie niet klopt. Dat weten we pas zeker als Oneplus zelf met de informatie komt. Overigens komt de informatie van de webshop Giztop zoals in het artikel staat. Niet dat dat direct betrouwbaar is, maar goed het eindeloos doorlinken valt in deze dus mee.
Ook staat er niet dat er een 60mp van Samsung in zit. Alleen van de 32mp camera wordt van gezegd dat die van Samsung is. Die 60Mp sensor zal wel een Sony's IMX686 zijn.

edit:
Ik zie dat het zelfs in de beschrijving op Giztop staat
Oneplus 8 Pro packs triple rear camera setup with a 60MP primary Sony IMX686 sensor with f/1.7, there is OIS and EIS on the main camera and it is paired with a 16MP ultra-wide camera and a 13MP camera with 10x Hybrid zoom. The dedicated light sensor enables the camera to capture more light in dark environments for better pictures. Also includes dual front-facing camreas, a 32MP Samsung GD1 sensor and a ToF 3D depth sensor.

Wat niet met elkaar matcht is de tekst en de afbeelding. In de text hebben ze het over een dual front facing camera. Op het plaatje is er maar eentje te zien.
Het punt is dat er continue werd gesproken over 64MP sensor, dus het zal mij benieuwen. We gaan het zien, maar uit ervaring weet ik dat giztop niet zo betrouwbaar is.
RutgerVitesse schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:00:
[...]

Precies, ik heb begrepen dat de K30 Pro (in europa waarschijnlijk Mi 10T pro) swoeiso met pop up komt. Prijstechnisch ook interessant. Een aantal collega's hebben de mi 9t Pro en zijn er erg tevreden over. Ben alleen bang dat de software niet kan evenaren met die van Oneplus
Enige jammere vind ik MIUI. Soort van mislukt iOS, maar goed: custom ROM. Realme vind ik persoonlijk interessanter.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:25
Anonymoussaurus schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 01:14:
[...]

Enige jammere vind ik MIUI. Soort van mislukt iOS, maar goed: custom ROM. Realme vind ik persoonlijk interessanter.
Precies de reden waarom ik nooit naar andere telefoonmakers kijk dan Oneplus of Pixels; hoe mooi sommige apparaten ook zijn, het is en blijft crappy trage bloatware op die toestellen.
Mijn vrouw heeft een S10, maar ook daarop merk ik gewoon soms die piepkleine milliseconde vertraging bij openen toetsenbord in Whatsapp etc dat ik bij een Oneplus of Pixel niet merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In onze OnePlus Discord is gisteravond de vermoedelijke 8 Pro laten zien: [Twitter: https://twitter.com/IntelSfs/status/1231032502137114624]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JebLil7aA44ZAdjtOdAk3vg5/full.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door Anonymoussaurus op 22-02-2020 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Je foto's doen het niet hier. Ik moet copy link location doen (ze zijn ook 4096px groot). Maar de achterkant ziet er iig ongeveer uit als een 7T Pro. Ik ben erg benieuwd wanneer ze gaan aankondigen. Ik hoop in Maart. Ik ga in mei op vakantie en ik hoop voor die tijd een nieuwe te hebben :)

EDIT: hier dus: https://www.gsmarena.com/...live_image-news-41656.php

[ Voor 12% gewijzigd door Deathchant op 22-02-2020 19:13 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:25

Laguna

Connaisseur

@Anonymoussaurus wat is precies de meerwaarde van die laatste post? Verschilt namelijk weinig van de vorige post, op beide foto's zie je de vermoedelijke achterkant van de 8 Pro. Alleen op de ene foto met plastic verpakking en op de ander zonder.

Edit: ok blijkbaar een nieuwe kleur..

Volgens de geruchten gaat de 8 Pro 800 euro kosten, hopelijk is de 8 nog wel 600, maar dat zal dan ook wel omhoog gaan (ik vermoed 650).

[ Voor 27% gewijzigd door Laguna op 23-02-2020 21:39 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:25
Ik begrijp niet dat als dat toestel al zo'n tijdje klaar is (gezien alle live leaks) en hij is al gebenchmarkt etc... Waarom OnePlus er dan zo lang over doet dat ding aan te kondigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04
Marketing, de hype creëeren zodat mensen bij release meteen overgaan tot kopen. Wellicht ook nog wat debuggen. En niet te vergeten een voorraad creëeren.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Boh dat is wel een vette kleur! Mocht ik voor de OP8Pro gaan, dan ga ik het nog lastig krijgen qua kleur ;) Deze paarse is vet, maar dat groene, en ook dat blauwe is mooi, alhoewel ik het diepere blauw van de OP7Pro mooier vind.
En idd, er is al sinds december veel gelekt...'t wordt eens tijd :) Maar ja, ik zeg dat omdat ik extra ongeduldig ben omdat ik echt écht een nieuwe moet hebben :P

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maximvd
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 21:44
Geen idee hoe betrouwbaar deze zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/droidholic.com/wp-content/uploads/2020/02/OnePlus-8-Pro-Live-Image-Display-1.jpg

Bron: https://droidholic.com/alleged-oneplus-8-pro-live-images/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mach Charge (50/55W) te zien: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tE59LZ1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Dat is wel suf, want Warp > Mach.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:57
Vind die punch hole hier wel weer lelijk uitkomen. Aan de andere kant weer liever in de hoek dan centraal, aargh :P
Kan niet wachten tot er over een paar maanden weer vele reviews van alle toestellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

OnePlus gaat voor het eerst echt concurrentie krijgen en wel van Realme in de vorm van de X50 Pro (hands-on bij GSMArena). Hier staat niet langer ColorOS op maar Realme UI, waarmee ze willen concurreren met OxygenOS. Specs zien er goed uit, behalve dat geen enkele camera over OIS lijkt te beschikken en de 3,5mm poort ontbreekt. De prijs is vanaf €599.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maximvd
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERrdqQeVAAI36cQ?format=jpg&name=4096x4096

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ze zijn dus allemaal nep en de maker van die Photoshops geeft dat dus zelf aan? Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximvd
Anonymoussaurus schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:17:
[...]

Ze zijn dus allemaal nep en de maker van die Photoshops geeft dat dus zelf aan? Jammer.
Zo ziet het er inderdaad naar uit. We zullen dus nog even moeten wachten voor het design van de OP8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maximvd schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:31:
[...]

Zo ziet het er inderdaad naar uit. We zullen dus nog even moeten wachten voor het design van de OP8.
Dat niet per se. Kijk maar naar de renders van OnLeaks, die zijn best accuraat. Staat in de topic-start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/052ILRRFMI0k5ni80EDeezb9/thumb.jpg

De handleiding.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Laatst online: 12-09 13:56

Ravefiend

Carpe diem!

Zou iemand die écht doorlezen? :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fake btw:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Misschien vanaf nu alleen maar berichten van betrouwbare bronnen posten, teveel fake news..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Ach daarvoor is dit een geruchten en speculatie topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op zondag 1 maart 2020 @ 19:25:
Misschien vanaf nu alleen maar berichten van betrouwbare bronnen posten, teveel fake news..
Wat @13art zegt. En trouwens, weet jij zo uit je hoofd wat er wel en niet fake is dan? Dan hoor ik graag alle leaks van je. Zelfs bekende leakers zijn niet 100% accuraat btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Anonymoussaurus schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:19:
[...]

Wat @13art zegt. En trouwens, weet jij zo uit je hoofd wat er wel en niet fake is dan? Dan hoor ik graag alle leaks van je. Zelfs bekende leakers zijn niet 100% accuraat btw.
Niet 100% nee, maar die posten iig geen onzin zoals nu reeds meerdere keren gepost is hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

https://www.gsmarena.com/..._mid_april-news-41797.php

Dat is praktisch maar een half maandje eerder dan normaal...Shit, ik had gehoopt op een maart-release. Ik ga in Mei op vakantie en ik moet voor die tijd een nieuwe hebben. Kan nog steeds, maar grote kans dat ik dan in de "testgroep" behoor die dan nog de grootste kans heeft op kinderziektes in de telefoon....Maar goed, kep zo'n vaag onderbuikgevoel dat de OP8 Pro toch richting de 800 euro gaat (de 7T Pro is nu 728 euro) en dat vind ik sowieso teveel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Deathchant schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:08:
https://www.gsmarena.com/..._mid_april-news-41797.php

Dat is praktisch maar een half maandje eerder dan normaal...Shit, ik had gehoopt op een maart-release. Ik ga in Mei op vakantie en ik moet voor die tijd een nieuwe hebben. Kan nog steeds, maar grote kans dat ik dan in de "testgroep" behoor die dan nog de grootste kans heeft op kinderziektes in de telefoon....Maar goed, kep zo'n vaag onderbuikgevoel dat de OP8 Pro toch richting de 800 euro gaat (de 7T Pro is nu 728 euro) en dat vind ik sowieso teveel....
Ik ga zelf de laatste week van April, had gehoopt tegen die tijd ook een nieuwe telefoon te hebben. Maar goed dat begint twijfelachtig te worden. We zullen wel zien.
Geen telephoto op de 8 zou wel een gemiste kans zijn trouwens. Is op veel modellen bijna standaard. Dat heb ik liever dan zo'n ellendige 2mp depthsensor of macro camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
13art schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:58:
[...]

Ik ga zelf de laatste week van April, had gehoopt tegen die tijd ook een nieuwe telefoon te hebben. Maar goed dat begint twijfelachtig te worden. We zullen wel zien.
Geen telephoto op de 8 zou wel een gemiste kans zijn trouwens. Is op veel modellen bijna standaard. Dat heb ik liever dan zo'n ellendige 2mp depthsensor of macro camera.
Ik heb afgelopen weekend voor het eerst in mijn leven de macro lens op mijn mi 9 gebruikt.. Haha

De op 8 lite zou pak 'm beet 511 dollar kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
banananas schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:19:
[...]

Ik heb afgelopen weekend voor het eerst in mijn leven de macro lens op mijn mi 9 gebruikt.. Haha

De op 8 lite zou pak 'm beet 511 dollar kosten?
Het klinkt leuk een macrosensor maar het heeft nauwelijks meerwaarde voor het gros van de mensen. Een crop van de main sensor of ultrawide camera voldoet vrijwel altijd.

Vwb de lite: nieuws: Gerucht: OnePlus 8 'Lite' krijgt MediaTek-soc en kost 460 euro

[ Voor 18% gewijzigd door 13art op 04-03-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou echt géén MediaKek soc willen. Gatverdamme. Betaal ik liever meer voor een met Qualcomm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:42

WCA

Ik hoop dat ze een keer een telefoon maken waar ik gewoon gegarandeerd de dag mee doorkom. Dus niet "de meeste dagen red ik het wel", nee gewoon consistent elke dag enkele tientallen procenten over.

Eigenlijk te gek voor woorden dat geen enkele telefoon qua batterij zo goed lijkt te zijn als mijn Sony Z1 compact die ik destijds had, die had 2300mah of iets dergelijks, maar ik had nooit last van battery-anxiety zoals ik het tegenwoordig noem.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WCA schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:45:
Ik hoop dat ze een keer een telefoon maken waar ik gewoon gegarandeerd de dag mee doorkom. Dus niet "de meeste dagen red ik het wel", nee gewoon consistent elke dag enkele tientallen procenten over.

Eigenlijk te gek voor woorden dat geen enkele telefoon qua batterij zo goed lijkt te zijn als mijn Sony Z1 compact die ik destijds had, die had 2300mah of iets dergelijks, maar ik had nooit last van battery-anxiety zoals ik het tegenwoordig noem.
Dan moet je een Energizer Power Max kopen :p. https://www.gsmarena.com/...wer_max_p18k_pop-9573.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Iets met een beetje specs/software natuurlijk. Ik hoef geen mediatek zooi. Dus die Lite wordt m sowieso niet.

Alhoewel Android 10 op mijn Oneplus 6 mij wel twijfels geeft of ik nog oneplus wil de volgende keer, voordeel van de twijfel is wel groot, want mijn OP3T vond ik dan weer geweldig qua software, en Android 9 op de 6 was ook geweldig.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheeringa
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-08 18:24
Wat gaat, wat jullie betreft en afgaande op de geruchten, straks de meerwaarde zijn van de 'normale' 8 t.o.v. de PRO-versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Scheeringa schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:46:
Wat gaat, wat jullie betreft en afgaande op de geruchten, straks de meerwaarde zijn van de 'normale' 8 t.o.v. de PRO-versie?
Bedoel je het niet andersom?
De Pro gaat naar verwachting een 'zoom' camera krijgen die niet op de 8 zal zitten.
Grotere accu. Draadloos laden (verwacht dat ze dat niet gaan stoppen in de 8, zodat er meer verschillen zijn). Groter scherm met een hogere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

WCA schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:45:

Koop gewoon een Xiaomi 9T Pro. Ik houd makkelijk (meer) dan de helft van de batterij over aan het einde van de dag. En ik gebruik hem best veel.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drxevdb
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-06-2024
ComputerHoed schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:52:
[...]

Koop gewoon een Xiaomi 9T Pro. Ik houd makkelijk (meer) dan de helft van de batterij over aan het einde van de dag. En ik gebruik hem best veel.
true, ik heb 'm ook. Kan toch meestal wel 's ochtend voor werk hem eraf halen, en een dag later na werk moet die dan ongeveer eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Als de release datum van de OP8 Lite in juli pas is, dan zijn ze toch niet echt eerder dan normaal, toch? Laten we hopen dat op zijn minst de Pro wat eerder uitkomt. Als de OP8 serie straks echt pas in juli uitkomt, dan hoop ik dat de Xperia 1 II stiekem al tot OP8 prijs gezakt is, dat zou de keuze heel simpel maken :)

Op zich wat ruimte laten tussen de 8 en de 8 Pro lijkt me niet verkeerd, zolang de prijs dan ook navenant is. Persoonlijk zou ik niet de telelens weglaten, dat is een té groot gat. Aan de andere kant, waarom zou je de pro dan nog kopen als je de reguliere 8 kunt kopen die nagenoeg hetzelfde heeft? Ik hoop stiekem (maar dat is ijdele hoop vermoed ik) dat ze buiten alle geruchten om ons verrassen en de schermen plat laten en dat er een popupcam komt.

Het zou ook zomaar eens kunnen dat ik het wachten straks zo zat ben dat ik me gewoon een Mi 9T Pro koop, einde gezeik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deathchant schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:29:
Als de release datum van de OP8 Lite in juli pas is, dan zijn ze toch niet echt eerder dan normaal, toch? Laten we hopen dat op zijn minst de Pro wat eerder uitkomt. Als de OP8 serie straks echt pas in juli uitkomt, dan hoop ik dat de Xperia 1 II stiekem al tot OP8 prijs gezakt is, dat zou de keuze heel simpel maken :)

Op zich wat ruimte laten tussen de 8 en de 8 Pro lijkt me niet verkeerd, zolang de prijs dan ook navenant is. Persoonlijk zou ik niet de telelens weglaten, dat is een té groot gat. Aan de andere kant, waarom zou je de pro dan nog kopen als je de reguliere 8 kunt kopen die nagenoeg hetzelfde heeft? Ik hoop stiekem (maar dat is ijdele hoop vermoed ik) dat ze buiten alle geruchten om ons verrassen en de schermen plat laten en dat er een popupcam komt.

Het zou ook zomaar eens kunnen dat ik het wachten straks zo zat ben dat ik me gewoon een Mi 9T Pro koop, einde gezeik :P
Juist wel. Halverwege april namelijk, waarbij het normaliter mei is. Ongeveer 1 maand eerder, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Vraag me wel af hoe ze de warmte-ontwikkeling die hierbij optreedt tegengaan, anders slijt je accu gegarandeerd sneller.
13art schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:47:
[...]

Bedoel je het niet andersom?
De Pro gaat naar verwachting een 'zoom' camera krijgen die niet op de 8 zal zitten.
Grotere accu. Draadloos laden (verwacht dat ze dat niet gaan stoppen in de 8, zodat er meer verschillen zijn). Groter scherm met een hogere resolutie.
Wat @Scheeringa hier bedoelt is waarom je de 8 zou kopen ipv de 8 Pro en dat zal alleen vanwege een iets lagere prijs zijn. Daarom pakt OP dit niet slim aan, want bijna niemand koopt dan de 8 (of het prijsverschil moet echt aanzienlijk zijn). Stel ze zouden de 8 tevens compacter maken dan de 8 Pro (zoals Samsung doet), dan creëer je meer onderscheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Laguna schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:31:
Wat @Scheeringa hier bedoelt is waarom je de 8 zou kopen ipv de 8 Pro en dat zal alleen vanwege een iets lagere prijs zijn. Daarom pakt OP dit niet slim aan, want bijna niemand koopt dan de 8 (of het prijsverschil moet echt aanzienlijk zijn). Stel ze zouden de 8 tevens compacter maken dan de 8 Pro (zoals Samsung doet), dan creëer je meer onderscheid.
Gewoon omgekeerd beredeneren dus. ;)

Volgens mij doet OP hier niet veel anders dan dat bijvoorbeeld een Samsung ook doet.
Je hebt het basis toestel, voor de Pro (of + in het geval van Samsung) doe je er een groter scherm in, grotere accu, klein verschil m.b.t. de camera, en je vraagt er extra geld voor. Ik in ieder geval niet echt in wat Oneplus hier anders doen dan Samsung.

[ Voor 39% gewijzigd door 13art op 04-03-2020 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@13art zie hieronder wat Samsung anders doet dan OnePlus.

Verschil OnePlus 7T vs 7T Pro:

6.55 inches -> 160.9 x 74.4 x 8.1 mm -> 190 g -> 3800 mAh
6.67 inches -> 162.6 x 75.9 x 8.8 mm -> 206 g -> 4085 mAh

Verschil Samsung S20 vs S20+:

6.2 inches -> 151.7 x 69.1 x 7.9 mm -> 163 g -> 4000 mAh
6.7 inches -> 161.9 x 73.7 x 7.8 mm -> 186 g -> 4500 mAh

[ Voor 7% gewijzigd door Laguna op 04-03-2020 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
De verschillen zijn wat groter inderdaad in vergelijking met Samsung. In welke mate de 8 gaat verschillen van de 7(T)(Pro) is nog niet met zekerheid te zeggen dus dat wordt nog afwachten. In het 'ergste' geval ongeveer hetzelfde als bij de 7(T)(Pro). En het werkt blijkbaar, want anders zouden ze dit trucje niet nogmaals herhalen. Veel mensen hebben de Pro gekocht. Is het de naam? Is het de resolutie van het scherm? I don't know, maar het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Anonymoussaurus schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:03:
[...]

Juist wel. Halverwege april namelijk, waarbij het normaliter mei is. Ongeveer 1 maand eerder, dus.
Wie is er jarig halverwege April 8) 8)
FF7 remake, een OP8 Pro, het kan niet op :) Misschien nog een K30 Pro dan ook nog :P

Maar betekent halverwege April de aankondiging dan ook direct beschikbaarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@13art wat werkt er? De Pro wordt misschien goed verkocht, bij de non-Pro heb ik daar zo m'n twijfels bij. Zeker in het geval van de 7. Verder waar de 7 en de 7T nog platte schermen hebben, heeft de 8 dat volgens de geruchten niet meer. Als het dan toch zo weinig verschilt dan kunnen ze net zo goed het non-Pro schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deathchant schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:06:
[...]

Wie is er jarig halverwege April 8) 8)
FF7 remake, een OP8 Pro, het kan niet op :) Misschien nog een K30 Pro dan ook nog :P

Maar betekent halverwege April de aankondiging dan ook direct beschikbaarheid?
Meestal 3-7 dagen erna, I guess.
Laguna schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:34:
@13art wat werkt er? De Pro wordt misschien goed verkocht, bij de non-Pro heb ik daar zo m'n twijfels bij. Zeker in het geval van de 7. Verder waar de 7 en de 7T nog platte schermen hebben, heeft de 8 dat volgens de geruchten niet meer. Als het dan toch zo weinig verschilt dan kunnen ze net zo goed het non-Pro schrappen.
Zat voordelen tov reguliere:
  1. Sneller laden
  2. Draadloos laden
  3. Camera
  4. Grotere accu
  5. 120Hz

[ Voor 44% gewijzigd door Anonymoussaurus op 05-03-2020 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Anonymoussaurus het ging om de voordelen van de 8 niet om de voordelen van de 8 Pro.

@13art daar hadden we het al over gehad..

[ Voor 36% gewijzigd door Laguna op 05-03-2020 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Laguna schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:13:
@Anonymoussaurus het ging om de voordelen van de 8 niet om de voordelen van de 8 Pro.
Dan draai je het toch gewoon om? Zo ingewikkeld is het niet.
Iets kleiner, iets lichter, etc.

In mijn ogen is het ook logischer de andere kant op te redeneren. Er is een basistoestel en een stap omhoog brengt extra's met zich mee. Aan éénieder om te bepalen of die extra's wenselijk zijn of juist een nadeel.

[ Voor 27% gewijzigd door 13art op 05-03-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Laguna schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:13:
Ik vraag me zelf ook af tussen de Lite en de Pro waarom je een reguliere OP8 zou willen. Mijn vermoeden is dat de OP8 op een prijs zit die eigenlijk net effe wat te duur is voor wat je krijgt, dan kun je net zo goed de Lite nemen die het dan met 1 camera minder moet doen en een andere SoC (want de refreshrate zou 90Hz blijven).

Vaak wordt geredeneerd vanuit een kader om "alle budgetten aan te spreken", maar er wordt vaak niet beredeneerd naar mensen die gewoon een telefoon willen, waarbij ze ruimte hebben voor zowel een lowend als highend telefoon, maar dat zij snel switchbaar zijn tussen de Pro of de Lite. Mensen zoals ik :) Ik wil best wat meer betalen voor een Pro model, maar mijn plafond is echt max 700 euro. Ik zou net zo goed een Mi 9T Pro kunnen kopen en onder de 400 euro klaar zijn. Ik denk dat voor juist die doelgroep een reguliere OP8 waarschijnlijk wat te duur is (en dan waarschijnlijk meteen voor de Pro gaan of indien ze alle tierlantijntjes het niet waard vinden, gewoon de Lite nemen).

Nog even een maand wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
In de lite zou wel een snelle MediaTek processor komen:
MediaTek Dimensity 1000

https://www.gizchina.com/...atek-dimensity-1000-chip/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Oppo Find X2 Pro korte test van MKBHD is vrij lovend over de camera. Zou OP dan met de 8 eindelijk een telefoon krijgen waarvan het foto gedeelte niet tegenvalt?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
De X2 Pro zal in een iets andere prijsklasse vallen (boven de 1000). Wishful thinking vrees ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ach, het geeft de burger iig weer een beetje hoop.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Als ik het zo even snel lees, dan doet die Mediatek processor het alles behalve slecht voor een midrange processor. In dat opzicht geen verkeerde keuze van Oneplus om voor die processor te gaan voor het Lite model.

https://www.notebookcheck...CPU-and-GPU.448754.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huigie schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:47:
Oppo Find X2 Pro korte test van MKBHD is vrij lovend over de camera. Zou OP dan met de 8 eindelijk een telefoon krijgen waarvan het foto gedeelte niet tegenvalt?
Dat is het hele probleem niet eens. Hardware qua camera is nooit het probleem geweest; dat was de camarasoftware (en de afstelling daarvan). Al die fabrikanten gebruiken dezelfde sensoren in hun telefoons, dus OnePlus moet gewoon die post processing verbeteren.
13art schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:32:
Als ik het zo even snel lees, dan doet die Mediatek processor het alles behalve slecht voor een midrange processor. In dat opzicht geen verkeerde keuze van Oneplus om voor die processor te gaan voor het Lite model.

https://www.notebookcheck...CPU-and-GPU.448754.0.html
Hij mag dan wel snel zijn, maar snelheid is niet het grootste probleem bij MediaTek SoCs; dat is de belabberde ondersteuning. Dat is waar de meesten zich druk om maken. AKA, minder lang updates en geen custom ROMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:01:
[...]

Dat is het hele probleem niet eens. Hardware qua camera is nooit het probleem geweest; dat was de camarasoftware (en de afstelling daarvan). Al die fabrikanten gebruiken dezelfde sensoren in hun telefoons, dus OnePlus moet gewoon die post processing verbeteren.

[...]

Hij mag dan wel snel zijn, maar snelheid is niet het grootste probleem bij MediaTek SoCs; dat is de belabberde ondersteuning. Dat is waar de meesten zich druk om maken. AKA, minder lang updates en geen custom ROMs.
Voor custom roms zal hij wellicht minder geschikt zijn. De vraag is hoeveel procent van de mensen met een OnePlus 8 Lite zullen überhaut geïnteresseerd zijn in custom roms? Van wat ik er mee gekregen heb bij de 7 reeks, richten custom roms zich met name op de Pro varianten. Dus ook met een 'normale' 8 zal je uiteindelijk minder keuze hebben in custom roms vrees ik.

Updates m.b.t. mediatek heb ik zelf weinig ervaring mee. Ik neem aan dat Oneplus hierover wel afspraken maakt met Mediatek, maar misschien is dat te positief gedacht. Al lijken mij security updates ed belangrijker dan processor updates. Tenzij de camera bijvoorbeeld heel erg slecht presenteert, dan wordt het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
13art schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:10:
[...]

Voor custom roms zal hij wellicht minder geschikt zijn. De vraag is hoeveel procent van de mensen met een OnePlus 8 Lite zullen überhaut geïnteresseerd zijn in custom roms? Van wat ik er mee gekregen heb bij de 7 reeks, richten custom roms zich met name op de Pro varianten. Dus ook met een 'normale' 8 zal je uiteindelijk minder keuze hebben in custom roms vrees ik.

Updates m.b.t. mediatek heb ik zelf weinig ervaring mee. Ik neem aan dat Oneplus hierover wel afspraken maakt met Mediatek, maar misschien is dat te positief gedacht. Al lijken mij security updates ed belangrijker dan processor updates. Tenzij de camera bijvoorbeeld heel erg slecht presenteert, dan wordt het een ander verhaal.
Het gaat niet om processor updates, maar om Android upgrades, omdat MediaTek hier nieuwe drivers voor moet ontwikkelen en ze daar simpelweg geen zin in hebben (kijk maar naar de fabrikanten die MediaTek SoCs gebruiken. Bijna allemaal tergend trage updates.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:16:
[...]

Het gaat niet om processor updates, maar om Android upgrades, omdat MediaTek hier nieuwe drivers voor moet ontwikkelen en ze daar simpelweg geen zin in hebben (kijk maar naar de fabrikanten die MediaTek SoCs gebruiken. Bijna allemaal tergend trage updates.)
Interessant. Want ligt dat dan aan de fabrikant van de telefoon of aan MediaTek? Zijn er fabrikanten geweest die zowel een MediaTek toestel als een Snapdragon toestel hadden in dezelfde serie waarbij de Snapdragon veel sneller geüpdate werd? Kan me voorstellen dat fabrikanten die de MediaTek chip gebruiken sowieso niet de fabrikanten waren die bekend stond om de snelle en/of frequente updates. Dit is overigens puur speculatie aan mijn kant.

Oneplus doet namelijk wel beloftes (tot nu toe althans) mbt tot updates... Wat ze natuurlijk kunnen aanpassen voor de Lite. Who knows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Huigie schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:47:
Volgens mij heeft Oneplus wel gezegd dat ze een nieuwe sensor van Sony zouden krijgen en een flinke inhaalslag op camerakwaliteit zouden maken. Dus als er compromissen gemaakt moeten worden mogen ze voor mij dat wireless charging helemaal weglaten en in plaats daarvan focussen op die camera (die al vanaf het begin ondermaats is).
De Find X2 (Pro) camera lijkt zo'n "andere" Sony -sensor te worden (niet de default IMX686 of samsung GW1), dus ik vermoed dat de kans vrij groot is dat Oneplus deze ook gaat gebruiken. 14 april weten we het!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Deathchant schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:32:
[...]

Volgens mij heeft Oneplus wel gezegd dat ze een nieuwe sensor van Sony zouden krijgen en een flinke inhaalslag op camerakwaliteit zouden maken. Dus als er compromissen gemaakt moeten worden mogen ze voor mij dat wireless charging helemaal weglaten en in plaats daarvan focussen op die camera (die al vanaf het begin ondermaats is).
De Find X2 (Pro) camera lijkt zo'n "andere" Sony -sensor te worden (niet de default IMX686 of samsung GW1), dus ik vermoed dat de kans vrij groot is dat Oneplus deze ook gaat gebruiken. 14 april weten we het!
Klopt in de X2 Pro zit onder andere een 689 sensor. Speciaal aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Maar wat AnonymousWP ook zegt: ze meeste fabrikanten gebruiken wel de nieuwste sensoren ja, als je software (optimalisaties/algoritmes) dusdanig brak zijn dat ze smudgy cartoonlooks maken, dan kun je wel de beste sensoren ertegenaan gooien, maar dan heb je nog niks...Ergens wil ik gewoon erop vertrouwen dat Oneplus het nu eindelijk eens écht aanpakt, maar idd, het is niet alleen de sensor wat 't em doet...Als de Find X2 (Pro) het volgens MKBHD écht zo goed doet, dan hoop ik dat ze de "formule" doorgeven aan Oneplus.

EDIT: wanneer Oneplus besluit om z'n upcoming phones onder de 800 euro te houden, dan vraag ik me af om welke reden je een Oppo zou nemen...Ik heb nog nooit echt goed met ColorOS gewerkt, maar OxygenOS is toch dé skin die je wilt hebben. En to be honest 12GB en 512GB storage lijkt me toch grotendeels overkill, niet?

EDIT2: als ik het filmpje van de Oppo Find X2 Pro van mkbhd kijk, dan zijn de afgeronde schermranden niet zo langzaam afbuigend als de OP7(T) Pro series, wat natuurlijk goed nieuws is. Of ik kijk niet goed..Hij zegt zelf dat het flink gecurved is... Liever plat, maar het is te overleven als het zoals de S9/S10 is. Wanneer het geen platte schermen worden, dan hoop ik dat Oneplus deze manier van kromming aanhoudt en een korte afbuigradius gebruikt.Never mind, zo te zien is het net zoals de OP7(T) Pro :'(

[ Voor 45% gewijzigd door Deathchant op 06-03-2020 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
13art schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:20:
[...]

Interessant. Want ligt dat dan aan de fabrikant van de telefoon of aan MediaTek? Zijn er fabrikanten geweest die zowel een MediaTek toestel als een Snapdragon toestel hadden in dezelfde serie waarbij de Snapdragon veel sneller geüpdate werd? Kan me voorstellen dat fabrikanten die de MediaTek chip gebruiken sowieso niet de fabrikanten waren die bekend stond om de snelle en/of frequente updates. Dit is overigens puur speculatie aan mijn kant.

Oneplus doet namelijk wel beloftes (tot nu toe althans) mbt tot updates... Wat ze natuurlijk kunnen aanpassen voor de Lite. Who knows.
Aan MediaTek. Die maken de drivers om compatible te zijn met de nieuwe Android versie volgens mij. En ja, dat is sowieso gebruikelijk denk ik. Goedkopere modellen zijn door meerdere redenen goedkoper te maken (anders zou het ook geen zin hebben om een duurder model te kiezen, als je voor hetzelfde geld een equivalente smartphone zou kunnen kopen).

En tsja, beloftes hebben we vaker gehoord. Ik heb liever weinig hoop, dan kan het alleen maar meevallen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Stomme vraag waarschijnlijk, maar ooit moest je bij Oneplus invites hebben om een toestel te kunnen kopen. Dat is nu niet meer zo, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
B00st3r schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:00:
Stomme vraag waarschijnlijk, maar ooit moest je bij Oneplus invites hebben om een toestel te kunnen kopen. Dat is nu niet meer zo, toch?
Nee, dat is al heel lang niet meer zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B00st3r
13art schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:00:
[...]

Nee, dat is al heel lang niet meer zo.
Dank. Ik zit voor het eerst in jaren weer eens te kijken naar een goeie vervaging voor mijn Samsung. Oneplus 7T Pro ziet er erg goed uit met dat fullscreen display zonder cutout. Maar het feit dat ie geen wireless charging heeft is voor mij wel een groot gemis.

Nu hoorde ik dat de 8T Pro dat wel heeft, plus 30W reverse wireless charging. Dat is wel erg interessant. Dus die hou ik in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B00st3r schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:09:
[...]

Dank. Ik zit voor het eerst in jaren weer eens te kijken naar een goeie vervaging voor mijn Samsung. Oneplus 7T Pro ziet er erg goed uit met dat fullscreen display zonder cutout. Maar het feit dat ie geen wireless charging heeft is voor mij wel een groot gemis.

Nu hoorde ik dat de 8T Pro dat wel heeft, plus 30W reverse wireless charging. Dat is wel erg interessant. Dus die hou ik in de gaten.
Is al sinds de OnePlus 3 niet meer btw (die invites). En OnePlus 8 Pro* btw. 8T Pro komt pas in het najaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
Anonymoussaurus schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:12:
[...]

Is al sinds de OnePlus 3 niet meer btw (die invites). En OnePlus 8 Pro* btw. 8T Pro komt pas in het najaar.
Juist, dank. Nog goeie channels of sites die ik in de gaten moet houden voor het laatste nieuws rond de 8 Pro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
B00st3r schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:22:
[...]

Juist, dank. Nog goeie channels of sites die ik in de gaten moet houden voor het laatste nieuws rond de 8 Pro?
Ja, dit topic :P. Hier wordt in principe alles gepost omtrent de 8-serie.

[ Voor 10% gewijzigd door Anonymoussaurus op 08-03-2020 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
B00st3r schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:22:
[...]

Gizchina
Gizmochina
Gsmarena
The Verge
Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@B00st3r de 8 Pro heeft vermoedelijk wel een punch hole front-camera (single of dual) itt de 7T Pro, die dus idd een mooi volledig scherm had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
Ik zit video's te kijken over de OxygenOS en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van hoe customizable het allemaal is. Echt geweldig om al die opties te hebben, lijkt me. Het enige wat ik nog niet heb kunnen vinden is de navigatie-bar. Ik zag dat je die kunt weglaten, en dat je dan zo'n streep krijgt. Je kunt dan met gestures vanaf de linkerkant naar binnen swipen om terug te gaan, bijvoorbeeld.

Kan iemand me vertellen of je deze streep onderin het scherm ook volledig kunt weglaten? Ik begrijp dat deze verdwijnt wanneer je iets fullscreen doet, maar ik zou ook graag de optie zien om de streep permanent weg te laten. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
B00st3r schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:00:
Ik zit video's te kijken over de OxygenOS en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van hoe customizable het allemaal is. Echt geweldig om al die opties te hebben, lijkt me. Het enige wat ik nog niet heb kunnen vinden is de navigatie-bar. Ik zag dat je die kunt weglaten, en dat je dan zo'n streep krijgt. Je kunt dan met gestures vanaf de linkerkant naar binnen swipen om terug te gaan, bijvoorbeeld.

Kan iemand me vertellen of je deze streep onderin het scherm ook volledig kunt weglaten? Ik begrijp dat deze verdwijnt wanneer je iets fullscreen doet, maar ik zou ook graag de optie zien om de streep permanent weg te laten. Thanks!
Ik weet niet welke streep je bedoeld. Ik gebruik zelf navigatie gebaren maar ik heb geen streep onder in beeld oid. Gebruik zelf nova launcher misschien dat dat er nog wat mee te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
13art schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:06:
[...]

Ik weet niet welke streep je bedoeld. Ik gebruik zelf navigatie gebaren maar ik heb geen streep onder in beeld oid. Gebruik zelf nova launcher misschien dat dat er nog wat mee te maken heeft?
Dat zal het wel zijn inderdaad. Ik ben niet van plan zelf een launcher te installeren, dus ik ben me aan het inlezen over OxygenOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
B00st3r schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:26:
[...]

Dat zal het wel zijn inderdaad. Ik ben niet van plan zelf een launcher te installeren, dus ik ben me aan het inlezen over OxygenOS.
Misschien kan je iets duidelijker zijn in wat voor streep je bedoelt, want ik kom het ook op afbeeldingen zoals deze niet tegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8K-AxNHi6SlVG9kgiepvsgbgZE=/800x/filters:strip_icc()/f/image/7gQF04jga56KAZa1THXCmifC.jpg?f=fotoalbum_large

Maak anders even een screenshot o.i.d. van wat je bedoeld.

edit:
Je bedoeld denk ik de streep onderaan het beeld zoals in deze video.

[ Voor 22% gewijzigd door 13art op 09-03-2020 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
13art schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:00:
[...]

Misschien kan je iets duidelijker zijn in wat voor streep je bedoelt, want ik kom het ook op afbeeldingen zoals deze niet tegen.
[Afbeelding]

Maak anders even een screenshot o.i.d. van wat je bedoeld.

edit:
Je bedoeld denk ik de streep onderaan het beeld zoals in deze video.
[YouTube: Top OxygenOS features that should come to stock Android]
Ja, die streep in dat filmpje. Ik kan geen screenshot maken want ik heb geen OnePlus. Ik overweeg echter over te stappen van mijn Samsung, vandaar dat ik zulke pietluttige vragen stel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Die streep is onderdeel van de gesture-navigation optie in android. Je kunt ook gewoon de classic navigation option hebben met een recent apps, back en home "button". Dan heb je die streep niet meen ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Deathchant schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:25:
Die streep is onderdeel van de gesture-navigation optie in android. Je kunt ook gewoon de classic navigation option hebben met een recent apps, back en home "button". Dan heb je die streep niet meen ik...
Dat is dan denk ik aan Android 10 ding? Van op mijn 5T met Android 9 heb ik die streep niet, ondanks de gesture navigation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat komt omdat de 7T-serie alleen nog maar Google gestures heeft, en dus die streep.

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 09-03-2020 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Anonymoussaurus schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:40:
Dat komt omdat de 7T-serie alleen nog maar Google gestures heeft, en dus die streep.
Op mijn OP6 met android 10 heb ik de streep niet, maar een maat met de 6T heeft 'm wel weer. Snap er niets van :p

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Je kunt de "streep" uitzetten, instellingen - knoppen en gebaren - navigatiebalk & gebaren - balk aan de onderkant verbergen.

Ik heb zelf een OP 7T Pro, ik weet niet of alle modellen deze optie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Heb net ff met die Oppo staan spelen. Retesnel, mooi, schil is ff wennen maar de camera...Wow. Geen vergelijk met m'n 7TPro, echt veel beter. Stelt meteen scherp waar je op richt en de kwaliteit van de foto's is echt top. Macro was echt top. Ik wacht tot de 8 uitkomt maar als de camera weer tegenvalt dan weet ik wat mijn opvolger gaat zijn...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Huigie schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:06:
Heb net ff met die Oppo staan spelen. Retesnel, mooi, schil is ff wennen maar de camera...Wow. Geen vergelijk met m'n 7Pro, echt veel beter. Stelt meteen scherp waar je op richt en de kwaliteit van de foto's is echt top. Macro was echt top. Ik wacht tot de 8 uitkomt maar als de camera weer tegenvalt dan weet ik wat mijn opvolger gaat zijn...
Really? 1200 euro? Jemig wat een prijs... :'( Als Oneplus ervoor zorgt dat het zijn moeder gaat vragen om dezelfde technieken te kunnen gebruiken, dan kun je misschien beter voor een OP8(pro) gaan, aangezien ze gezegd hebben een aanzienlijke inhaalslag te willen maken op cameragebied.
Hebben ze vaker gezegd natuurlijk, dus het is nog steeds een beetje afwachten of het nou eens wél gaat gebeuren. Indien wel, dan ben je goedkoper uit met de OP8(pro) natuurlijk t.o.v. die Oppo. Ik vind het eerlijk gezegd een belachelijke prijs, 1200 euro :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Die inhaalslag daar wacht ik inmiddels na 6 OP telefoons nog steeds op...

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik wacht tot de 8 uitkomt maar als de camera weer tegenvalt dan weet ik wat mijn opvolger gaat zijn...
Mooie keuze, maar weet ook waar je op toelegt dan natuurlijk :) Software in vergelijking met OxygenOS, onbekend updatebeleid, geen draadloos laden, enkel simslot, alleen 512GB-variant waar je voor betaalt.

En daarbij: OnePlus 8-serie krijgt standaard 5G-ondersteuning en daardoor hogere prijzen...

[ Voor 55% gewijzigd door CLB op 10-03-2020 16:23 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Dat zat er dik in. Vraag me af wat jaren investeren in 5G precies inhoudt. De 8 pro gaat vast ook richting de 950 euro voor een 12/256...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Heb net ff met die Oppo staan spelen. Geen vergelijk met m'n 7TPro, echt veel beter. Stelt meteen scherp waar je op richt [...]
Ik vraag mij wel af hoe dat mogelijk is, aangezien zowel de 7T Pro als de OPPO gebruik maken van dezelfde technieken, namelijk PDAF in combinatie met Laser AF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Implementatie?

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Interessant, Omni Directional autofocus zou dus zelfs beter zijn dan Dual Pixel autofocus.
Ik ben benieuwd of OnePlus ook kiest voor deze techniek in hun 8-serie.

[ Voor 53% gewijzigd door Laguna op 10-03-2020 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

"Een gevolg van de 5G-ondersteuning is volgens de ceo een hogere prijs. De OnePlus 7T lanceerde met een prijs van 599 euro en de Pro kostte minimaal 759 euro. Er is dus een grote kans dat de OnePlus 8 Pro boven de 800 euro gaat kosten."
https://nl.hardware.info/...-wordt-duurder-dankzij-5g

Grappig dat het gebracht wordt dat het aan de 5G ligt...als het niet 5G zou hebben, zou 't wel aan de SD865 liggen, en anders wel aan de camerainhaalslag en anders wel aan de qHD+120Hz-combi...
Maar da's wel slecht nieuws als de Pro echt boven de 800 zou kosten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Deathchant tja het probleem is dat er altijd wel mensen zijn die het toch wel kopen, als dat niet het geval zou zijn, dan zou de prijs uiteindelijk omlaag gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

In ieder geval zal de 7T Pro omlaag gaan in prijs dan. Dan zal ik checken wat 't verschil is tussen de nieuwste Oneplus en de 7T pro in hetzelfde prijssegment en dat dan afzetten tegen de Mi 10 Pro en K30 Pro. Ik ga NIET aan de prijzenhype meedoen. 700 euro is echt de max, en dat heb ik al opgerekt van 600.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik haak in ieder geval af. Geen haar op m'n hoofd die eraan denkt zo debiel veel te betalen voor een smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Laatst online: 12-09 13:56

Ravefiend

Carpe diem!

Wel ja, eerst al de prijs van de telefoon an sich en dan wil je daar eventueel ook nog wat accessoirs bij hebben zoals een case, extra lader, etc. Dat kost ook nog eens extra. Ik had wel gehoopt dat ik mijn OP3 eindelijk eens zou kunnen vervangen maar dan wordt het die OP8 Pro toch ook weer niet. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik proef toch steeds vaker dat "men" niet meer bereid is om zoveel geld neer te leggen voor een smartphone. Massaal de 2020 flagships laten liggen en voor een 2019 flagship gaan oOo
De 7T Pro is eigenlijk ook nog te duur voor wat je krijgt, maar dat is nog enigszins te overzien en dat was al een flinke bump t.o.v. de 6(T). Als het 800+ gaat worden, dan is dat ook weer een serieuze bump t.o.v. de 7 serie. Overigens vind ik dat dit ook geldt voor de overige fabrikanten, maar bij Oneplus hebben ze mijns inziens toch redelijk rap de prijzeninhaalslag gedaan, maar op genoeg gebieden nog geen inhaalslag gemaakt.

Sony Xperia 1 II: 1200 euro (en ook nog laat beschikbaar, juni/juli)
Oppo Find X2: 1200 euro
S20 Plus: 1000 euro
Huawei P40 Pro: 1299 euro

Je kunt nog beter een Xiaomi Black Shark 3 of die nieuwe Nubia Red Magic kopen ofzo. Die hebben allemaal UFS3, minstens 8GB/128/256GB, een SD865, high refresh rate én 3,5mm plug.
Ik hou mijn hart vast voor de K30 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deathchant schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:22:
Ik proef toch steeds vaker dat "men" niet meer bereid is om zoveel geld neer te leggen voor een smartphone. Massaal de 2020 flagships laten liggen en voor een 2019 flagship gaan oOo
De 7T Pro is eigenlijk ook nog te duur voor wat je krijgt, maar dat is nog enigszins te overzien en dat was al een flinke bump t.o.v. de 6(T). Als het 800+ gaat worden, dan is dat ook weer een serieuze bump t.o.v. de 7 serie. Overigens vind ik dat dit ook geldt voor de overige fabrikanten, maar bij Oneplus hebben ze mijns inziens toch redelijk rap de prijzeninhaalslag gedaan, maar op genoeg gebieden nog geen inhaalslag gemaakt.

Sony Xperia 1 II: 1200 euro (en ook nog laat beschikbaar, juni/juli)
Oppo Find X2: 1200 euro
S20 Plus: 1000 euro
Huawei P40 Pro: 1299 euro

Je kunt nog beter een Xiaomi Black Shark 3 of die nieuwe Nubia Red Magic kopen ofzo. Die hebben allemaal UFS3, minstens 8GB/128/256GB, een SD865, high refresh rate én 3,5mm plug.
Ik hou mijn hart vast voor de K30 Pro...
Yikes, als ik voor een alternatief ga zou ik persoonlijk niet voor een Black Shark 3 of Nubia gaan :r. Liever een Realme X2 Pro of iets in die trant. Is bij mij het alternatief voor OnePlus.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.