Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Weet iemand wat er gebeurt is met de Google Play beveiligingsupdate functie bij de instellingen? Sinds de laatste update is die optie verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Upbeat schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 21:57:
Weet iemand wat er gebeurt is met de Google Play beveiligingsupdate functie bij de instellingen? Sinds de laatste update is die optie verdwenen.
Vaag. Bij mij (7 Pro) is 'ie ook weg, maar denk dat dat komt omdat ik laatst via ADB `MainComponents` heb uitgeschakeld.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevin.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:30
Upbeat schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 21:57:
Net ff gegoogled, toen dit gevonden.

https://9to5google.com/20...lay-system-updates-pixel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 16:55
Sinds de laatste updates zijn notificaties super irritant geworden. Als er eentje binnenkomt, dan wordt het hele scherm zwart en toont hij allen de notificatie. Dus als je bezig bent in een app, wordt je continue onderbroken. Valt hier iets aan in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-09 17:34
Opperpanter2 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:14:
Sinds de laatste updates zijn notificaties super irritant geworden. Als er eentje binnenkomt, dan wordt het hele scherm zwart en toont hij allen de notificatie. Dus als je bezig bent in een app, wordt je continue onderbroken. Valt hier iets aan in te stellen?
C.33 update? Heb hier geen last van? Scherm wordt niet zwart wanneer ik aan het browsen ben of een social media app gebruik. Gamen doe ik zelden op m'n toestel, daar kan ik niks over zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:14
Ik ben zelf overgestapt naar een Samsung S22 Ultra, maar m'n vriendin heeft de OP8Pro overgenomen.

Volledig gereset, OOS 11 erop, geupgrade direct naar de laatste OOS12 update, en terug gereset. Aangenaam verrast over hoe vlot het werkt, en - eerlijk - de bugs en de irritaties die ik had lijken opgelost te zijn.

De Nameless ROM blijft wat aanmodderen met problemen sinds hun migratie naar de OOS12 firmware, en dat zag m'n vriendin niet zitten.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
devilkin schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 14:51:
Ik ben zelf overgestapt naar een Samsung S22 Ultra, maar m'n vriendin heeft de OP8Pro overgenomen.

Volledig gereset, OOS 11 erop, geupgrade direct naar de laatste OOS12 update, en terug gereset. Aangenaam verrast over hoe vlot het werkt, en - eerlijk - de bugs en de irritaties die ik had lijken opgelost te zijn.

De Nameless ROM blijft wat aanmodderen met problemen sinds hun migratie naar de OOS12 firmware, en dat zag m'n vriendin niet zitten.
Ik heb eigenlijk hetzelfde met C.33. Eindelijk werken greyscale (bedtime) en Eye comfort samen en zelfs Optimised Charging lijkt beter te werken dan met OOS11.
Al valt mij de System Launcher (nog?) wat tegen: de Feed links is niet uit te schakelen, geen Remove/Uninstall on drag, folders openen inderdaad erg hoog, geen double tap home to sleep meer en de App drawer is niet aanpasbaar, altijd 4x4. Ongeacht je Home grid. De Realme versie installeren als update zag ik als workaround, maar dat ging zo te zien nog om versie 11 (inmiddels op v12).

Was vooralsnog op de laatste Nameless op OOS11 gebleven, maar bleef toch wisselende idle drain houden. SOT was op zich prima, maar ook bij weinig gebruik moest ik evengoed opladen en de battery saver mode, zelfs in extreme, veranderde daar weinig aan.

Omdat het voor de Nameless update toch ook nodig was, heb ik OOS12 C.33 geïnstalleerd, wel via de lange weg gedaan: MSM 11.4.4 -> 11.11.11 -> OOS12 C.16, C.21 en C.33 en weer volledig gereset.
Hierdoor wel in vogelvlucht de eerdere versies gezien en idd: het is qua weergave een stuk rommeliger geweest...
Nu op C.33 is het accuverbruik veel meer naar verwachting, idle vele malen minder! In power save en airplane mode zelfs nagenoeg nihil.
De inzage in accuverbruik per uur is ook best handig.

Wel mis ik de 2-button (Pie) navigatie die in Nameless was toegevoegd en om het stock gevoel van die ROM toch enigszins te behouden, heb ik Lawnchair als Home app geïnstalleerd. Dat lost ook meteen de 2 3 4 5 bovengenoemde irritaties op :).
Font size small, want default was mij veel te groot (had het met Nameless ook op 90% gezet). Had eerst de display size kleiner gezet, maar dan schaalt de interface toch niet heel lekker en zit er teveel verschil in de tekstgrootte om comfortabel te zijn.
EDIT: font size terug op default en de dp op 384 gezet in de developer options als een middenweg tussen 411 (small) en 360 (default). Dat werkt een stuk beter om alles vergelijkbaar te houden qua grootte (keyboard wel 1 stap groter dan default).
OxygenOS heeft sinds versie 11 eigenlijk al dat ze de standaard Android setting te groot laten en de rest zelf kleiner maken...

[ Voor 7% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 18-09-2022 20:57 . Reden: Nog een voordeel van Lawnchair genoemd en aangepaste grootte instellingen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
-Sir_Killalot- schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 19:53:
Al valt mij de System Launcher (nog?) wat tegen: de Feed links is niet uit te schakelen, geen
Quick Glance achtergrond app van Oppo en werkt op OnePlus toestellen. Het voegt bij de settings van "Homescreen & Lockscreen" een optie om Google Feed te uitschakelen. Zie APKMirror.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:59
Heeft er iemand anders ook last van niet consistent kunnen casten vanaf een oneplus 8 pro? In het verleden deed Plex wel eens moeilijk maar ik merk nu sinds de C33 update dat de oneplus na een paar minuten zijn verbinding half lijkt te verliezen.

Van Plex tot Twitch en ook youtube op zowel een chromecast ultra als Youtube naar mijn LG tv verliezen hun connectie en ook reconnecten werkt vaak maar half. Een aantal keer stoppen met casten en weer reconnecten werkt vaak wel maar word wel vervelend na elk youtube filmpje want zelfs de queue stopt met werken... Herkent iemand dit of word het toch eens tijd voor een wipe + factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Sleepkever schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:58:
Heeft er iemand anders ook last van niet consistent kunnen casten vanaf een oneplus 8 pro? In het verleden deed Plex wel eens moeilijk maar ik merk nu sinds de C33 update dat de oneplus na een paar minuten zijn verbinding half lijkt te verliezen.

Van Plex tot Twitch en ook youtube op zowel een chromecast ultra als Youtube naar mijn LG tv verliezen hun connectie en ook reconnecten werkt vaak maar half. Een aantal keer stoppen met casten en weer reconnecten werkt vaak wel maar word wel vervelend na elk youtube filmpje want zelfs de queue stopt met werken... Herkent iemand dit of word het toch eens tijd voor een wipe + factory reset?
Casten naar Google Chrome V3 werkt goed hier (Netflix, VLC en Viaplay). Kan het ook niet liggen aan de WiFi verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:59
NeverSettle schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:16:
[...]

Casten naar Google Chrome V3 werkt goed hier (Netflix, VLC en Viaplay). Kan het ook niet liggen aan de WiFi verbinding?
Kan, maar ik zit praktisch naast het Unifi AP op de bank en de chromecast ultra en TV zijn beide bekabeld aangesloten. Ik kan wel die switch in de tv kast even proberen uit te sluiten, denk niet dat ik het zou merken als die slecht aan het worden is.
Maar goed om te horen dat het bij andere wel gewoon fatsoenlijk werkt. Dat geeft goeie hoop dat een wipe toch wel de oplossing kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Ik zou het UniFi AP zeker niet uitsluiten, heb ook al eens gehad dat er vreemde dingen op het netwerk gebeurde, waarvan ik ook dacht dat dat niets met het AP te maken kon hebben, maar uiteindelijk was dat het enige wat ik nog niet gerestart had. Na de reboot waren de problemen verholpen. Maar komt niet vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
NeverSettle schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:49:
[...]

C.33 update? Heb hier geen last van? Scherm wordt niet zwart wanneer ik aan het browsen ben of een social media app gebruik. Gamen doe ik zelden op m'n toestel, daar kan ik niks over zeggen.
Heb nu als extra irritatie dat elke keer na aanzetten telefoon de autorotate uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:06
Ik zit toch te onderzoeken of ik niet een volledige factory reset kan doen van mijn 8Pro om gewoon eens te kijken hoe deze weer loopt na zo'n reset (sindsdat deze uitkomt nog nooit uitgevoerd namelijk); enkel loop ik tegen het "probleem" aan dat zeker een specifieke app (en dat is dan de Google Authenticator) behoorlijk gebruikt wordt en niet via een normale manier gebackupt kan worden.
Ik zat al te kijken of de clonephone app van OP gebruikt kan worden, maar daar is de local backup uit gesloopt en kan enkel data overgezet worden naar een nieuwe telefoon die ik dus niet heb.
Hoe hebben jullie dit aangepakt met dit soort apps?

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sjowhan schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:05:
Ik zit toch te onderzoeken of ik niet een volledige factory reset kan doen van mijn 8Pro om gewoon eens te kijken hoe deze weer loopt na zo'n reset (sindsdat deze uitkomt nog nooit uitgevoerd namelijk); enkel loop ik tegen het "probleem" aan dat zeker een specifieke app (en dat is dan de Google Authenticator) behoorlijk gebruikt wordt en niet via een normale manier gebackupt kan worden.
Ik zat al te kijken of de clonephone app van OP gebruikt kan worden, maar daar is de local backup uit gesloopt en kan enkel data overgezet worden naar een nieuwe telefoon die ik dus niet heb.
Ik heb hier laatst ook mee gestoeid: ik wil niet meer afhankelijk zijn van een local-only authenticator. Authy vind ik niet chill, omdat ik dan mijn tokens op een niet-transparante manier bij een of andere toko opsla. Ik heb daarom Aegis gebruikt en dit gesynchroniseerd met m'n Drive (heb ook nog encrypted offline back-ups).

Goed, dat overzetten kost een klein beetje werk, aangezien er geen goede exporteer mogelijkheid is zonder root. Ik heb het volgende gevolgd (ik heb nog een OnePlus 3 liggen waar de tokens op staan, dus dat was prima te doen): https://blog.jay2k1.com/2...e-authenticator-to-aegis/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
Anonymoussaurus schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:37:
[...]

Ik heb hier laatst ook mee gestoeid: ik wil niet meer afhankelijk zijn van een local-only authenticator. Authy vind ik niet chill, omdat ik dan mijn tokens op een niet-transparante manier bij een of andere toko opsla. Ik heb daarom Aegis gebruikt en dit gesynchroniseerd met m'n Drive (heb ook nog encrypted offline back-ups).

Goed, dat overzetten kost een klein beetje werk, aangezien er geen goede exporteer mogelijkheid is zonder root. Ik heb het volgende gevolgd (ik heb nog een OnePlus 3 liggen waar de tokens op staan, dus dat was prima te doen): https://blog.jay2k1.com/2...e-authenticator-to-aegis/
Goede tip die Aegis!
Lijkt een (goede) vervanger te zijn voor Google Authenticator voor in de toekomst, ik ga er eens mee stoeien.
Heb uiteindelijk van alle geregistreerde tokens in GA, backup tokens gecreeërd of een extra methode zoals SMS kunnen activeren zodat dit ook in de toekomst geregeld is (mocht de telefoon stuk gaan of gejat worden, kan ik overal bij).

Naast GA heb ik bijvoorbeeld nog apps staan op de telefoon die:
- niet meer (verder) ontwikkeld worden (zoals een app voor een kattenspeeltje die ik via Kickstarter had gekocht, MousR). App is niet meer te downloaden via APKMirror en/of Google Play
- lokale data hebben die (bijna) onmogelijk te backuppen is zonder de telefoon te rooten (wat bijzonder is in deze tijd)

Data zoals foto's worden al gesynct met mijn nas, dus heb daar (gelukkig) geen omkijken meer naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Sjowhan schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:05:
...
Zelf gebruikte ik lang Authy, maar ook overgestapt op Aegis.

Je kan ook in bulk GA exporten en importeren in Aegis:
https://blog.jay2k1.com/2...e-authenticator-to-aegis/

Dit kan je nu al doen (zodat je ook alles kan testen), dan je Aegis database exporteren, en als je je toestel opnieuw hebt ingesteld deze herstellen.

EDIT: Doh, nu pas gezien dat die link bovenaan ook staat ;)

[ Voor 12% gewijzigd door devilkin op 07-09-2022 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:26
ik heb als 2e toestel sinds kort een oneplus pro 8. Ik heb weinig Android kennis daar mijn hoofdtoestel een iphone is en ik deze als werk toestel gebruik.Op dit toestel staan een minimaal aantal apps ( outlook, whatsapp business en nog wat office applicaties). Om onverklaarbare reden verdampt het batterij percentage als sneeuw voor de zon.Als het toestel is opgeladen zie ik het percentage letterlijk aflopen. De batterij is reeds vervangen maar dat haalt dus niets uit. Als veel gebruikte batterij apps staan daar google play servies met 0,17 % en een andere met 0,57 % . niet echt schokkend dus. Vorige week had ik ( met ongewijzigde apps ) het toestel 4 dagen zonder op te laden. Ik gebruik het toestel enkel om sporadisch mijn outlook zakelijk te checken als ik dienst heb.

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 21:35
Opperpanter2 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:52:
[...]

Heb nu als extra irritatie dat elke keer na aanzetten telefoon de autorotate uitstaat.
Bij mij staat NFC bij elke reboot uit. Vreemde bugs...

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Weet iemand of je de laadpoort van de OP8 kan vervangen? De laadkabel blijft niet meer goed zitten in de laadpoort en moet je continu aandrukken. Hierdoor laadt de telefoon dus vaak niet op. Verder ben ik best tevreden met de OP8, dus zou het zonde vinden om een nieuwe telefoon te moeten kopen voor zoiets kleins.

• -Sir_Killalot-
Opperpanter2 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:52:
[...]

Heb dit zelf standaard uit staan, maar heb het eens geprobeerd en het blijft hier staan zoals het was (maar ik heb dus wel reset gedaan na de C.33 update).
MoonRaven schreef op donderdag 8 september 2022 @ 00:34:
[...]

Bij mij staat NFC bij elke reboot uit. Vreemde bugs...
Exact hetzelfde hiervoor.
NeverSettle schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:23:
[...]

Apart, hier werkt het juist wel beter. Ben benieuwd wat de oorzaak is.
Hier ook (en Nameless deed het op zich al niet slecht).

• devilkin
Is er eigenlijk nog een optie om het laden te beperken tot een zeker percentage op OOS12? In OOS11 zat die er wel in (maar werkte niet deftig)

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:58
Ojjorz schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:14:
Weet iemand of je de laadpoort van de OP8 kan vervangen? De laadkabel blijft niet meer goed zitten in de laadpoort en moet je continu aandrukken. Hierdoor laadt de telefoon dus vaak niet op. Verder ben ik best tevreden met de OP8, dus zou het zonde vinden om een nieuwe telefoon te moeten kopen voor zoiets kleins.
Wil je het zelf doen? Zal vast kunnen maar dat ligt denk ik toch aan je eigen kennis en ervaring. In de tijden van de Galaxy S2 kon je die zelf vervangen omdat dit gewoon een PCB'tje is dat je aan je moederbord vastklikt. Tegenwoordig zitten die toestellen dichtgelijmd en de oplaadpoort waarschijnlijk gesoldeerd aan het moederbord.
Een reparatie door OnePlus zelf kun je hier aanvragen.

Mijn Cardmarket-profiel

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

ChokingHazard schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:42:
[...]

Wil je het zelf doen? Zal vast kunnen maar dat ligt denk ik toch aan je eigen kennis en ervaring. In de tijden van de Galaxy S2 kon je die zelf vervangen omdat dit gewoon een PCB'tje is dat je aan je moederbord vastklikt. Tegenwoordig zitten die toestellen dichtgelijmd en de oplaadpoort waarschijnlijk gesoldeerd aan het moederbord.
Een reparatie door OnePlus zelf kun je hier aanvragen.
Nee, ik kan weinig zelf. Maar was dus meer benieuwd naar de constructie inderdaad. Of het uberhaupt reparabel is of door soldering of verlijming een bijna integraal onderdeel van het toestel is.

Het liefst breng ik hem naar een lokale telefoonboer ipv hem op te sturen omdat ik hem het liefst zo kort mogelijk kwijt ben. Misschien daar maar eens vragen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
Ojjorz schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:47:
[...]

Nee, ik kan weinig zelf. Maar was dus meer benieuwd naar de constructie inderdaad. Of het uberhaupt reparabel is of door soldering of verlijming een bijna integraal onderdeel van het toestel is.

Het liefst breng ik hem naar een lokale telefoonboer ipv hem op te sturen omdat ik hem het liefst zo kort mogelijk kwijt ben. Misschien daar maar eens vragen :)
Is ook een optie ja. Probleem bij OnePlus is ook dat ze standaard een toestel resetten. Ik heb bij Dynafix gewerkt en daar is dat ook het beleid. Terwijl een losse connector niet wordt opgelost door een full reset :F

Mijn Cardmarket-profiel

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 02:38
Weet je zeker dat je laadpoort kapot is? Ik dacht het bij mijn oude OnePlus 5T ook, omdat laden bijna niet meer lukte doordat ik de kabel er niet meer goed in kreeg. Bleek achteraf stof in de USB-C aansluiting te zitten, wat ik eruit gepeuterd heb met een naaldje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

SnoopBok schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:57:
[...]

Weet je zeker dat je laadpoort kapot is? Ik dacht het bij mijn oude OnePlus 5T ook, omdat laden bijna niet meer lukte doordat ik de kabel er niet meer goed in kreeg. Bleek achteraf stof in de USB-C aansluiting te zitten, wat ik eruit gepeuterd heb met een naaldje.
Ja helaas. Hoopte ook op stof. En de laadpoort doet het technisch dus nog wel, maar de laadkabels grijpen niet meer vast en worden er dan uitgeduwd. Vast een klein klote pinnetje, maar zorgt dus wel voor een moeilijk bruikbare telefoon...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ojjorz schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:01:
[...]

Ja helaas. Hoopte ook op stof. En de laadpoort doet het technisch dus nog wel, maar de laadkabels grijpen niet meer vast en worden er dan uitgeduwd. Vast een klein klote pinnetje, maar zorgt dus wel voor een moeilijk bruikbare telefoon...
Weet je het héél zeker? ;) Stof kan echt flink hardnekkig vast zitten met een dikke laag op de bodem van de poort. Het kan zijn dat je de eerste 5 minuten niets uit die poort krijgt gepeuterd, maar met een stevige (doch dunne) naald blijven schrapen (met name vanuit de hoeken/diepste punt van de poort) over de bodem zou hopelijk helpen. Met USB C eigenlijk haast niet mogelijk dat er een pinnetje uit steekt.
Wel vervelend!
devilkin schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:30:
Is er eigenlijk nog een optie om het laden te beperken tot een zeker percentage op OOS12? In OOS11 zat die er wel in (maar werkte niet deftig)
Volgens mij was/is dat geen optie hoor. Bedoel je niet Optimised Charging?

• devilkin
Anonymoussaurus schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:29:
[...]

Volgens mij was/is dat geen optie hoor. Bedoel je niet Optimised Charging?
Goh. Dat kan... 'k weet het al niet meer :s Waarschijnlijk wel, als ik erover nadenk. Bestaat dat nog op OOS12?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilkin schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:30:
[...]

Goh. Dat kan... 'k weet het al niet meer :s Waarschijnlijk wel, als ik erover nadenk. Bestaat dat nog op OOS12?
Optimised Charging wel vziw. Wat dat doet is op basis van jouw gebruikspatroon stoppen met laden en vlak voordat je wakker wordt weer verder gaat, zodat je telefoon niet de hele nacht aan het laden is.

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ojjorz schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:47:
[...]

Anders draadloos gaan laden?

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Met een gewone OP8 is dat helaas geen optie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

@Majesty en @SnoopBok, jullie lijken toch gelijk te hebben gehad! Net nog even extra goed gepoetst met een naald en toch nog wat vuil weten te verwijderen.

Alsnog geeft de laadkabel geen echt lekker 'snap' meer, maar blijft hij wel zitten. Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 19:20
Weet iemand of je de laadpoort van de OP8 kan vervangen? De laadkabel blijft niet meer goed zitten in de laadpoort en moet je continu aandrukken. Hierdoor laadt de telefoon dus vaak niet op.
Je kunt hem zelf schoonmaken, met plastic tandenstoker, had precies hetzelfde en heeft heel goed geholpen waardoor hij het nu weer prima doet!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:13
Gisteren ook gehad (niet te eerste keer dus ik wist wat te doen 😅). Gsm uit en dan met een geplooid nietje wat zitten prutsen, na paar minuten verschillende plukjes stof los gekregen en nu werkt alles weer prima.

Tandenstoker is te dik heb ik al gemerkt, neem een nietje of naald. Doe wel de gsm uit om kortsluiting te voorkomen

• Opperpanter2
Ik heb ook sinds een tijdje het probleem dat het syncen van mijn google account bijna niet gedaan wordt. Moet ik het met de hand aanzwengelen. It's dat een Google probleem of wellicht een aggressieve power saving van OnePlus oid?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PkM-P4sXlTR6Tutq0KTlnebyQKY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LdVoeFtB59mpkqpIT92uPqQP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Opperpanter2 op 08-09-2022 19:48 ]

• renem
Opperpanter2 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:47:
Ik heb ook sinds een tijdje het probleem dat het syncen van mijn google account bijna niet gedaan wordt. Moet ik het met de hand aanzwengelen. It's dat een Google probleem of wellicht een aggressieve power saving van OnePlus oid?

[Afbeelding]
Kan het zijn dat je nog minder dan 10% vrije ruimte hebt op je interne geheugen? Dan stopt het syncen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
renem schreef op donderdag 8 september 2022 @ 23:13:
[...]

Kan het zijn dat je nog minder dan 10% vrije ruimte hebt op je interne geheugen? Dan stopt het syncen namelijk.
Is dat zo, nooit van gehoord. Maar hij zit wel vrij vol ja 249/256GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Opperpanter2 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:11:
[...]

Is dat zo, nooit van gehoord. Maar hij zit wel vrij vol ja 249/256GB.
Is volgens mij per Android 12 ingevoerd, kan me ook niet herinneren dat ik dat probleem eerder had. Slaat natuurlijk ook nergens op, als ik minder dan 10GB heb stopt het syncen al, krijg ik ook geen mail notificaties meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Woensdagavond de telefoon [8Pro] een reset gegeven.

Voordat ik de 8Pro een reset gegeven had, een lokale kopie gemaakt (via Backup & reset - Backup & migrate - Local Backup) en deze via de usb lokaal op de laptop gezet. Gelijk maar ook de rest (vanuit de map Android/Data) even een kopie naar de laptop gegeven (ik weet niet of jullie dit weten, maar je kan enkel bij de Android/Data map via een USB file transfer waar ook de backup staat) in case of, zelfs, zo als ik begrijp, dat deze partitie eigenlijk read-only is, maar enkel benaderbaar als je file transfer gebruikt.

Vooralsnog werkt bijna alles weer, natuurlijk weer zaken instellen (zoals bv mappen waarin ik de meest gebruikte apps in heb staan). Omdat ik de 2FA opties had aangepast (niet uitgeschakeld ;)) ben ik overal weer bijgekomen. Sommige apps waren zelfs nog ingelogd (waarschijnlijk na restore vanuit Google Backup?). Bijna 200 apps die ge(her)installeerd moesten worden. Behoorlijk aantal als je het mij vraagt.
Ik heb wel het gevoel dat een totale reset inclusief wipe wat issues of traagheid heeft opgelost.

Aegis vs Google Authenticator ben ik nu aan het uitpluizen - ik denk dat Aegis wel de vervanger gaat worden, daar deze inderdaad backup mogelijkheden heeft tov GA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Sjowhan schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:03:

Voordat ik de 8Pro een reset gegeven had, een lokale kopie gemaakt (via Backup & reset - Backup & migrate - Local Backup) en deze via de usb lokaal op de laptop gezet. Gelijk maar ook de rest (vanuit de map Android/Data) even een kopie naar de laptop gegeven (ik weet niet of jullie dit weten, maar je kan enkel bij de Android/Data map via een USB file transfer waar ook de backup staat) in case of, zelfs, zo als ik begrijp, dat deze partitie eigenlijk read-only is, maar enkel benaderbaar als je file transfer gebruikt.

Vooralsnog werkt bijna alles weer, natuurlijk weer zaken instellen (zoals bv mappen waarin ik de meest gebruikte apps in heb staan). Omdat ik de 2FA opties had aangepast (niet uitgeschakeld ;)) ben ik overal weer bijgekomen. Sommige apps waren zelfs nog ingelogd (waarschijnlijk na restore vanuit Google Backup?). Bijna 200 apps die ge(her)installeerd moesten worden. Behoorlijk aantal als je het mij vraagt.
Ik heb wel het gevoel dat een totale reset inclusief wipe wat issues of traagheid heeft opgelost.

Aegis vs Google Authenticator ben ik nu aan het uitpluizen - ik denk dat Aegis wel de vervanger gaat worden, daar deze inderdaad backup mogelijkheden heeft tov GA.
Ik ervaar sinds de update naar 12 (C33) ook wat traagheid. Bijvoorbeeld de Rabobank app laadt enorm traag, bij mijn vrouw opent deze wel vrijwel meteen (ook een 8 Pro met C33). Zo zijn er meer apps die wat traag aanvoelen. De accu van de telefoon van mijn vrouw gaat ook minder lang mee, daar lijk ik dan weer geen last van te hebben.

Qua 2FA app kan ik je Authy ook aanbevelen. Deze gebruik ik al enkele jaren en heeft ingebouwde backup en multi-device support. Enorme verbetering tegenover Google Authenticator, daar was ik bij een reset alle codes kwijt, gelukkig waren dat er niet zo heel veel.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilkin
ChokingHazard schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 14:38:
[...]

Qua 2FA app kan ik je Authy ook aanbevelen.
Ik gebruikte deze ook, maar met de recente hack toch maar besloten alles weer lokaal te gaan houden.

https://thehackernews.com...so-compromised-authy.html
nieuws: Data klein aantal gebruikers van 2fa-app Authy ingezien bij hack moed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
ChokingHazard schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 14:38:
[...]

Ik ervaar sinds de update naar 12 (C33) ook wat traagheid. Bijvoorbeeld de Rabobank app laadt enorm traag, bij mijn vrouw opent deze wel vrijwel meteen (ook een 8 Pro met C33). Zo zijn er meer apps die wat traag aanvoelen. De accu van de telefoon van mijn vrouw gaat ook minder lang mee, daar lijk ik dan weer geen last van te hebben.

Qua 2FA app kan ik je Authy ook aanbevelen. Deze gebruik ik al enkele jaren en heeft ingebouwde backup en multi-device support. Enorme verbetering tegenover Google Authenticator, daar was ik bij een reset alle codes kwijt, gelukkig waren dat er niet zo heel veel.
Het was juist dat ik minder traagheid ervaar na de complete reset ;) . C33 kwam pas vanochtend beschikbaar, geen idee waarom dit het geval was. Dus gelijk maar geupgrade omdat de telefoon toch op de wireless charger stond.

De meest batterij slurpers waren (voor de C33 update) systeem gerelateerde services, wat zou kunnen komen door de upgrades die ik in het verleden heb uitgevoerd. Ik denk dat ik pas na een aantal keren ont- en opladen kan zeggen of de batterij duur verbeterd is door de reset. Voor nu zie ik de Google Services Framework als eerste staan, maar wie weet worden dat weer apps (hopelijk!)..

Authy heb ik wel wat over gehoord, ga die (ook) bekijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilkin
Ik moet wel zeggen dat de OOS camera sinds Android12 nog een pak meer overexposed is dan op OOS11... Of heb ik ergens een instelling gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Sjowhan schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:03:

Waarom zou je die map back-uppen? Ik ben zelf sowieso niet van het terugzetten van een back-up, heb juist het idee dat ik dan geen full wipe heb gedaan omdat bepaalde data gewoon weer mee terug komt, ik start liever vanaf scratch. Even wat meer werk, maar veel van de apps die erop stonden hoefden toch niet per se terug, meteen weer een opschoon actie.

Wat betreft Google authenticator en back-up: als je nog een oude telefoon hebt liggen, kun je die gewoon gebruiken om een cloon van je Google 2FA app en alle codes op te zetten (ingebouwde functie van de Google authenticator app), tijdelijk. Of de telefoon van je vriendin/vriend/vrouw/man/familielid als je die even mag lenen. Na de wipe de app weer terug klonen en 't staat er weer netjes op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Ojjorz schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:50:
@Majesty en @SnoopBok, jullie lijken toch gelijk te hebben gehad! Net nog even extra goed gepoetst met een naald en toch nog wat vuil weten te verwijderen.

Alsnog geeft de laadkabel geen echt lekker 'snap' meer, maar blijft hij wel zitten. Thanks!
superiscch schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:45:
Gisteren ook gehad (niet te eerste keer dus ik wist wat te doen 😅). Gsm uit en dan met een geplooid nietje wat zitten prutsen, na paar minuten verschillende plukjes stof los gekregen en nu werkt alles weer prima.

Tandenstoker is te dik heb ik al gemerkt, neem een nietje of naald. Doe wel de gsm uit om kortsluiting te voorkomen
Om dit en een defecte USB-C poort te voorkomen, gebruik ik al een tijdje een magnetische USB-C connector en laat ik het koppelstukje gewoon in de telefoon zitten.
Warp Charge werkt er weliswaar niet mee (fast charging max), maar nooit meer stof in je poort of angst dat je connector afbreekt! d:)b
Het steekt wel uit, maar ik gebruik toch een hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:57
devilkin schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:01:
Ik moet wel zeggen dat de OOS camera sinds Android12 nog een pak meer overexposed is dan op OOS11... Of heb ik ergens een instelling gemist?
Nope valt me ook op. Hoewel ik het gevoel heb dat het met C33 weer iets beter is dan de vorige versies.

Wel vind ik het geheel nu beduidend minder soepel aanvoelen dan voorheen. Zie ook met regelmaat haperingen en batterij verbruik lijkt ook toegenomen. Nog niet zo lang geleden haalde ik toch makkelijk >5u SOT waar ik nu met moeite 4u haal. Heb het weer een tijd aangekeken, maar al met al blijf ik me sinds OOS12 dagelijks ergeren aan het toestel dus ik ga er toch afscheid van nemen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Southern Sun schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:43:
[...]

Nope valt me ook op. Hoewel ik het gevoel heb dat het met C33 weer iets beter is dan de vorige versies.

Wel vind ik het geheel nu beduidend minder soepel aanvoelen dan voorheen. Zie ook met regelmaat haperingen en batterij verbruik lijkt ook toegenomen. Nog niet zo lang geleden haalde ik toch makkelijk >5u SOT waar ik nu met moeite 4u haal. Heb het weer een tijd aangekeken, maar al met al blijf ik me sinds OOS12 dagelijks ergeren aan het toestel dus ik ga er toch afscheid van nemen ;w
Waar erger je je nog meer aan? Ik vind het nog steeds echt zo'n fijn toestel, en ik durf mezelf best erg kritisch te noemen. Zou graag zo een nieuw toestel willen kopen, maar dat is dan echt voor de heb en niet omdat het nodig is. Ik wil hier minimaal 3, hopelijk 4 jaar mee gaan doen.

De accu is niet meer wat het was 2 jaar en 4 maanden geleden, maar dat vind ik niet zo'n probleem. Op kantoor heb ik op m'n bureau een draadloze lader stand staan, thuiskantoor ook. Hij overleeft een dag nog makkelijk, 1,5 dag aan normaal gebruik (YouTube vanced, Tweakers, Signal gebruik). Daarnaast heeft hij tijdens m'n 8 daagse hike deze zomer prima meerdere dagen uit kunnen houden met alleen GPS+vliegtuigstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Majesty schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:26:
[...]

Waar erger je je nog meer aan? Ik vind het nog steeds echt zo'n fijn toestel, en ik durf mezelf best erg kritisch te noemen. Zou graag zo een nieuw toestel willen kopen, maar dat is dan echt voor de heb en niet omdat het nodig is. Ik wil hier minimaal 3, hopelijk 4 jaar mee gaan doen.
Veel kleine dingen. Vooropgesteld was ik vooral helemaal gelukkig met OOS11. Liep soepel, ambient display werkte voor mij ook top. Nu zijn er meerdere kleine ergernissen. Laatste tijd loopt steeds vaker iets vast, het loopt sowieso niet meer zo soepel overall met vaker haperingen, camera opent niet goed en traag met dubbelklik op aan/uit knop. Ambient display werkt ook niet fijn meer, bij de minste beweging licht het scherm op. Het is echt een optelsom met name aan zaken die dagelijks terug blijven komen waar ik voor de updates geen ergernissen had, vooral dat is jammer. Wat mij betreft hebben ze een hoop om zeep geholpen met de nieuwe OOS. Is een keuze, kan je misschien aan wennen, maar ik zoek blijkbaar toch iets anders qua gebruikerservaring in een toestel.

[ Voor 11% gewijzigd door Southern Sun op 12-09-2022 15:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Southern Sun schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:23:
[...]

Veel kleine dingen. Vooropgesteld was ik vooral helemaal gelukkig met OOS11. Liep soepel, ambient display werkte voor mij ook top. Nu zijn er meerdere kleine ergernissen. Laatste tijd loopt steeds vaker iets vast, het loopt sowieso niet meer zo soepel overall met vaker haperingen, camera opent niet goed en traag met dubbelklik op aan/uit knop. Ambient display werkt ook niet fijn meer, bij de minste beweging licht het scherm op. Het is echt een optelsom met name aan zaken die dagelijks terug blijven komen waar ik voor de updates geen ergernissen had, vooral dat is jammer. Wat mij betreft hebben ze een hoop om zeep geholpen met de nieuwe OOS. Is een keuze, kan je misschien aan wennen, maar ik zoek blijkbaar toch iets anders qua gebruikerservaring in een toestel.
Hmm oké, zelf allemaal geen last van hier. Qua haperingen en traagheid: heb je al een full wipe gedaan zonder restore? Dat zou wellicht nog een laatste redmiddel kunnen zijn, voor je overstapt naar een andere telefoon.
Heb je al iets anders op het oog trouwens? OnePlus 10 Pro / 10T is een no go voor mij, da's tegenwoordig een Samsung Flip geworden zag ik bij JerryRigEverything :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
Majesty schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:44:
[...]

Hmm oké, zelf allemaal geen last van hier. Qua haperingen en traagheid: heb je al een full wipe gedaan zonder restore? Dat zou wellicht nog een laatste redmiddel kunnen zijn, voor je overstapt naar een andere telefoon.
Heb je al iets anders op het oog trouwens? OnePlus 10 Pro / 10T is een no go voor mij, da's tegenwoordig een Samsung Flip geworden zag ik bij JerryRigEverything :p.
Goeie tip, vaker voorbij zien vliegen inderdaad. Ik ga de overstap naar iOS maken, denk Iphone 14 Pro. Zit hier al langer aan te denken aangezien ik van werk ook al een iPhone gewend ben. Het huidige aanbod op de markt aan Android toestellen spreekt me niet aan. Zeker niet de nieuwe toestellen van OnePlus, vroeger was alles beter ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS C.35 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1154568033311129601 [OxygenOS 12 C.35 update for OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro]
Hello everyone,

We have started to push the incremental rollout of the OxygenOS 12 update – C.35 – for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro.

OP8
IN: IN2011_11.C.35

OP8 Pro
IN: IN2021_11.C.35

Changelog

System

• Improves system stability for some scenarios.
• Integrates the August 2022 Android security patch to enhance system security.

Communication

• Improves the stability of mobile network connections.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb de laatste tijd trouwens best veel problemen met de camera-app. Erg traag, flinke lag in shutter speed, moment van klikken en daadwerkelijke moment van vastleggen is heel traag. Daarnaast valt iedere keer als ik de camera app open m'n Bluetooth met m'n Galaxy Watch 3 weg... Ben ik de enige met deze problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjb85
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-08 13:22
rayfano schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:33:
Ik heb de laatste tijd trouwens best veel problemen met de camera-app. Erg traag, flinke lag in shutter speed, moment van klikken en daadwerkelijke moment van vastleggen is heel traag. Daarnaast valt iedere keer als ik de camera app open m'n Bluetooth met m'n Galaxy Watch 3 weg... Ben ik de enige met deze problemen?
Nee, ik heb ook problemen met mijn camera. O.a. als ik een filmpje wil maken dan hapert de opname ongeveer de eerste 3 seconden ontzettend. Daarna wordt het iets minder, maar blijft het beeld (en de opname) haperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:48

HaTe

haat niet

Ik heb ook problemen met de camera app. Hij sluit vaak de eerste 3x af direct na het openen en de 4e keer blijft hij pas staan.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
rayfano schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:33:
Ik had dat juist met de vorige versies van OOS 12.1. sinds C.33 geen last van haperende camera. Wel is meegemaakt dat de eerste foto's niet werden opgeslagen.

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:49
Ik heb de laatste week een paar keer gehad dat de fingerprint niet meer werkt. Lockscreen en app locker gaan goed maar specifiek de fingerprint voor apps waarbij je dat *in* de app zelf kunt aanzetten zoals bijv je banking apps laten dan nog wel 't scherm van de fingerprint zien maar de plek waarop je je vinger dan neerlegt wordt geen vinger herkent. Hij zegt dan "Hold a little longer" oid. Normaal staat er ook een plaatje van een fingerprint zodat je weet waar je 'm moet neerleggen maar die is dan ook weg. Ik zit op c33 met een op8pro. Herkennen jullie dit?

• rayfano
ascent schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 16:04:
Ik heb de laatste week een paar keer gehad dat de fingerprint niet meer werkt. Lockscreen en app locker gaan goed maar specifiek de fingerprint voor apps waarbij je dat *in* de app zelf kunt aanzetten zoals bijv je banking apps laten dan nog wel 't scherm van de fingerprint zien maar de plek waarop je je vinger dan neerlegt wordt geen vinger herkent. Hij zegt dan "Hold a little longer" oid. Normaal staat er ook een plaatje van een fingerprint zodat je weet waar je 'm moet neerleggen maar die is dan ook weg. Ik zit op c33 met een op8pro. Herkennen jullie dit?
Ik heb hier zelf (nog) geen last van gehad. Heb je hier bij meerdere apps last van gehad? Mijn bankieren app werkt gewoon nog bijvoorbeeld.

• Opperpanter2
Edit: Blijkbaar in de root folder, welke niet wordt geïndexeerd als je klikt op Recent of Large files etc.

Waar komt de gedownloade update van de oxygen updater terecht? Zoek me telkens een ongeluk en nu kan ik hem helemaal niet vinden. Niet met die waardeloze ingebouwde file explorer en ook niet met file manager plus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wUuN2q6narEmm1yC55LGGAvQxc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G2ZeyY1GheZi0DrJA5P0TzOO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Opperpanter2 op 24-09-2022 09:35 ]

• rayfano
Ik gebruik de "OnePlus system update" -app, deze lokaliseert zelf de download locatie van de update.

system update apk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joenos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8W282-BFN_KOZuz6N18WsCcQbE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqikZ99b4dzUDwA1uT3OudL6.jpg?f=fotoalbum_large

C35 beschikbaar... Weet nog niet wat er in zit

• rayfano
Heb hem zojuist geïnstalleerd inderdaad. We gaan het even uitproberen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Augustus beveiligingsupdate en nog (meer) netwerkverbeteringen.
Wist dat ie eraan zat te komen, de Indiërs hebben al een weekje ;-)
YouTube: OxygenOS 12.1 C.35 With August Security patch for OnePlus 8, 8 Pro, ...
Gebaseerd op slechts 1 dag gebruik, maar wellicht even opletten hoe het gaat met WiFi Calling.

Zelf nog niet geïnstalleerd (via OOS Updater dan, van de System Update nog geen melding gehad)
EDIT: nu toch gedaan en heb VoWifi zien staan.
Bedankt voor de tip Opperpanter2, want ik heb er op gelet, maar zag het ook niet in de handleiding.
NeverSettle schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:58:
[...]

Ik had dat juist met de vorige versies van OOS 12.1. sinds C.33 geen last van haperende camera. Wel is meegemaakt dat de eerste foto's niet werden opgeslagen.
Met OOSCam nooit problemen gehad (video en slowmotion werken prima), maar gebruik voor foto's vooral GCam. Met de Greatness variant dit issue helaas wel vaker: als ik de shutter 2x snel achter elkaar hoor, weet ik het al: niet opgeslagen... Helaas enige versie (dat ik weet) die nog een werkende config heeft. Die van Wichaya gaf me dit shutter issue nooit, maar blijft op OOS12 op zwart na laden van de config (v1.4-1.6).

[ Voor 9% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 24-09-2022 22:41 ]

• NeverSettle
Joenos schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:55:
[Afbeelding]

Hier ook ontvangen, best snel gezien ik gisteren zag dat het in Noord-Amerika uit was.
Opperpanter2 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:30:
Edit: Blijkbaar in de root folder, welke niet wordt geïndexeerd als je klikt op Recent of Large files etc.

Waar komt de gedownloade update van de oxygen updater terecht? Zoek me telkens een ongeluk en nu kan ik hem helemaal niet vinden. Niet met die waardeloze ingebouwde file explorer en ook niet met file manager plus.

[Afbeelding]
No offence, maar dat staat toch netjes in onze installatiehandleiding? :p
Joenos schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:55:
[Afbeelding]

Klik op 'Over deze versie', of check Oxygen Updater voor de changelog.

• Opperpanter2
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:25:
[...]

No offence, maar dat staat toch netjes in onze installatiehandleiding? :p
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar het enige wat ik me kan herrinneren dat daar stond is "selecteer de gedownloade update". Maar die is dus niet zichtbaar in de file explorer die standaard opent, tenzij je weet dat je naar de root van het device moet browsen.
Ik kan de handleiding nu niet teruglezen, althans ik kan hem nergens vinden in de app. Wellicht wordt deze alleen getoond als er een update is?
Dit vind ik in de source:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iFCxdDiDIG5vMyLvLIQ2RRLYJus=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rXuZ3zVP2ehtdMlLXxgzS5a7.png?f=fotoalbum_large

Ga het proberen te onthouden ;-) Vroeger onthield ik alles, maar tegenwoordig wil ik juist mijn hoofd zo leeg mogelijk houden.

[ Voor 6% gewijzigd door Opperpanter2 op 24-09-2022 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opperpanter2 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:14:
[...]

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar het enige wat ik me kan herrinneren dat daar stond is "selecteer de gedownloade update". Maar die is dus niet zichtbaar in de file explorer die standaard opent, tenzij je weet dat je naar de root van het device moet browsen.
Ik kan de handleiding nu niet teruglezen, althans ik kan hem nergens vinden in de app. Wellicht wordt deze alleen getoond als er een update is?
Dit vind ik in de source:

[Afbeelding]

Ga het proberen te onthouden ;-) Vroeger onthield ik alles, maar tegenwoordig wil ik juist mijn hoofd zo leeg mogelijk houden.
De handleiding wordt getoond nadat de update is gedownload (je kan een update opnieuw downloaden als je geavanceerde modus aanzet).

En geen probleem hoor, no pressure. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
superiscch schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:23:
Ik draai nu 12 een week of twee en heb nog geen problemen gevonden. Sommige dingen zijn wel wat gewoon worden, zoals single tap voor ambient display die verdwenen is volgens mij.
superiscch schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:12:
[...]

Klopt, maar dan ontwaak je het hele scherm. Ik zie liever de ambient display maar AOD hoeft dan ook weer niet ☺️
NeverSettle schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:29:
Is nog mogelijk; Always-On-Display aanzetten, dan daaronder instellen op power saving. Werkt hetzelfde als de oude Ambient Display.
Southern Sun schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:23:
[...]

Veel kleine dingen. Vooropgesteld was ik vooral helemaal gelukkig met OOS11. Liep soepel, ambient display werkte voor mij ook top. Nu zijn er meerdere kleine ergernissen.
[...]
Ambient display werkt ook niet fijn meer, bij de minste beweging licht het scherm op.
Excuus als ik hier iets herhaal, maar volgens mij is dit hier nog niet bekend als ik deze reacties zo teruglees.

Ik ergerde mij hier ook aan. Het Ambient display zoals het was voldeed voor mij voor inkomende notificaties + Horizon light ook prima (al had die Horizon light wat langer gemogen, maar dat werkt met apps of op custom ROMs blijkbaar alleen met AOD).
Ik heb zelf "raise to wake" nooit aan staan, iets dat het AOD op power saving wel standaard doet en dit is ook niet te vervangen met de single tap die OOS11 had, die optie is er gewoon echt niet meer (ook niet als screen off gesture).
-O-
Echter...

Ondanks dat OOS12 hard z'n best doet om het AOD te promoten, vroeg ik me af of het standaard Ambient display, dat gewoon in de OS code zit, niet toch in OOS12 nog aanwezig is (verschillende AOD apps en ik vermoed, de implementatie van Oneplus eigen AOD ook, zijn gewoon "draw over ambient display") afgezien van dat je de optie ontbreek om dit (apart) aan te zetten.
Blijkt na wat gegoogle dat dat inderdaad (nog steeds) het geval is! Je moet het alleen wel even weten hoe je dat dan voor elkaar krijgt:
https://www.reddit.com/r/...ck_on_android_12_oos_121/
...it looked like I couldn't get the phone to show only incoming notifications, without having the AOD always on (or that the AOD turns on when moving or picking up the phone).

To get the old style ambient display back, without having AOD on follow my settings:

Turn on "New Notifications - show notifications on the ambient display".

Turn on Always on Display. Schedule it to only be on when you sleep, do it for 1min/5min/15min (whatever you want), so that it doesn't drain battery.
Een check die hier nog aan ontbreekt is dat (als je dit, net als ik, ter "vervanging" aan hebt gezet) je de optie "Notifications & Status Bar - Wake screen when a notification is received" uit moet zetten. Anders blijf je hierdoor het Lock screen te zien krijgen.

Ik heb hierdoor in elk geval, op de single tap na dus, het Ambient display met Horizon light terug zoals ik dat gewend was oOo *O* (power saving schakelt het ook tijdelijk uit)
Hopelijk helpt dit jullie ook (hetzij met een compromis) :) .

Ik kan het mis hebben, maar op C.33 dacht ik deze optie gewoon te hebben zien staan, maar ik zie "Lock screen notifications" nu gewoon niet meer terug in C.35. Gelukkig kan je gewoon op 'wake screen' zoeken in de Settings, dan kom je er ook.

[ Voor 4% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 28-09-2022 21:05 . Reden: Toevoeging AOD implementatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
-Sir_Killalot- schreef op maandag 26 september 2022 @ 10:45:
[...]

[...]

[...]

[...]

Excuus als ik hier iets herhaal, maar volgens mij is dit hier nog niet bekend als ik deze reacties zo teruglees.

Ik ergerde mij hier ook aan. Het Ambient display zoals het was voldeed voor mij voor inkomende notificaties + horizon light ook prima (al had die horizon light wat langer gemogen, maar dat werkt met apps of op custom ROMS blijkbaar alleen met AOD).
Ik heb zelf "raise to wake" nooit aan staan, iets dat het AOD op power saving wel standaard doet en dit is ook niet te vervangen met de single tap die OOS11 had, die optie is er gewoon echt niet meer.
-O-
Echter...

Ondanks dat OOS12 hard z'n best doet om het AOD te promoten, vroeg ik me af of het standaard Ambient display, dat gewoon in de OS code zit, niet toch in OOS12 nog aanwezig is (verschillende AOD apps en ik vermoed, de implementatie van Oneplus eigen AOD ook, zijn gewoon "draw over ambient display") afgezien van dat je de optie ontbreek om dit (apart) aan te zetten.
Blijkt na wat gegoogle dat dat inderdaad (nog steeds) het geval is! Je moet het alleen wel even weten hoe je dat dan voor elkaar krijgt:
https://www.reddit.com/r/...ck_on_android_12_oos_121/

[...]

Een check die hier nog aan ontbreekt is dat (als je dit, net als ik, ter "vervanging" aan hebt gezet) je de optie "Notifications & Status Bar - Wake screen when a notification is received" uit moet zetten. Anders blijf je hierdoor het lock screen te zien krijgen.

Ik heb hierdoor in elk geval, op de single tap na dus, het Ambient display met horizon light terug zoals ik dat gewend was oOo *O*
Hopelijk helpt dit jullie ook (hetzij met een compromis) :) .

Ik kan het mis hebben, maar op C.33 dacht ik deze optie gewoon te hebben zien staan, maar ik zie "Lock screen notifications" nu gewoon niet meer terug in C.35. Gelukkig kan je gewoon op 'wake screen' zoeken in de Settings, dan kom je er ook.
Ik test het vanavond zeker eens! 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Net nog eens goed gelezen en het gaat niet over de single tap to wake zie ik. Jammer ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Nog even aangestipt in m'n vorige post ;)

Wat me nu overigens opvalt, is dat de notificatie icoontjes in de status bar met C.35 weer kleur hebben :) WA groen, Gmail rood ipv. zwart-wit. Helaas nog niet in de notification drawer zelf, maar het is een begin!

[ Voor 5% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 28-09-2022 21:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:46
Ik ga dit topic niet meer volgen. Na de OP3 - OP5 - OP8pro ben ik wel even klaar met dit merk. De laatste upgrade naar OOS12 en daarmee de samenvoeging van Oxygen en Color OS is het naar mijn gevoel alleen maar slechter geworden. Ook herken ik de sterke punten van voorheen niet meer bij Oneplus, helaas.

Ik heb een S22 besteld in een leuke aanbieding, weer eens een wat handzamer toestel (6,1 inch). Kijken hoe Samsung bevalt de komende periode.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Southern Sun
codegro schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:38:
Ik ga dit topic niet meer volgen. Na de OP3 - OP5 - OP8pro ben ik wel even klaar met dit merk. De laatste upgrade naar OOS12 en daarmee de samenvoeging van Oxygen en Color OS is het naar mijn gevoel alleen maar slechter geworden. Ook herken ik de sterke punten van voorheen niet meer bij Oneplus, helaas.

Ik heb een S22 besteld in een leuke aanbieding, weer eens een wat handzamer toestel (6,1 inch). Kijken hoe Samsung bevalt de komende periode.
Denk dat de keuze voor het nieuwe formaat je wel gaat bevallen. Vond 'm zelf ook aan de grote kant achteraf. Heb nu sinds een paar dagen een iPhone 14 Pro en ben wel blij met de keuze voor een kleiner scherm. Gisteravond definitief de OP8Pro terug gezet naar fabrieksinstelling en uitgezet, maar ben er niet rouwig om. De boel werkt nu toch wel verrekte soepel, iets wat ik erg mistte na OOS12. Ontdek nu ook dat kleine dingen soms veel beter geïntegreerd zijn (ww-manager bijv.) en heb nu het gevoel "had ik eerder moeten doen". Hopelijk vind je ook weer plezier in je nieuwe toestel en komt de mijne weer bij een fan terecht :)

[ Voor 7% gewijzigd door Southern Sun op 05-10-2022 17:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:49
Ik wacht de pixel7 en de S23 serie even af maar een OnePlus opvolger voor mn 8pro is zeer onwaarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Sinds kort merk ik dat mijn OnePlus 8 geen ads meer blokt via Pi-hole.
Geen idee wat hier aan de hand is en hoe het komt.
Is dit een bekend probleem? Of bijvoorbeeld gekomen na een update?

Ik zit op Oxygen OS 12.1, IN2013_11_C.35 voor zover dit van belang is.

Bij mijn Wifi settings heb ik bij zowel DNS1 en DNS2 het IP adres van mijn pihole ingevuld.

Ik heb toch de indruk dat het na een update gekomen is, maar kan niet goed nagaan wanneer dat dan geweest zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Buffalo schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:06:
Sinds kort merk ik dat mijn OnePlus 8 geen ads meer blokt via Pi-hole.
Geen idee wat hier aan de hand is en hoe het komt.
Is dit een bekend probleem? Of bijvoorbeeld gekomen na een update?

Ik zit op Oxygen OS 12.1, IN2013_11_C.35 voor zover dit van belang is.

Bij mijn Wifi settings heb ik bij zowel DNS1 en DNS2 het IP adres van mijn pihole ingevuld.

Ik heb toch de indruk dat het na een update gekomen is, maar kan niet goed nagaan wanneer dat dan geweest zou moeten zijn.
Ik dacht al dat ik de enige was, mijn 8T kijkt blijkbaar ook niet meer naar mijn eigen DNS server. Ik kan sinds kort ineens mijn interne adressen niet meer bereiken. Op een andere telefoon en mijn.computers werkt dit nog prima, er moet dus iets met deze telefoon gebeurt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
renem schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 01:14:
[...]

Ik dacht al dat ik de enige was, mijn 8T kijkt blijkbaar ook niet meer naar mijn eigen DNS server. Ik kan sinds kort ineens mijn interne adressen niet meer bereiken. Op een andere telefoon en mijn.computers werkt dit nog prima, er moet dus iets met deze telefoon gebeurt zijn.
Precies! De Sony Xperia 10 IV en iPhone werken nog wel goed hier.

Je leest wel dingen over dat Android DNS adressen forceert naar hun eigen servers. Maar dan zouden andere telefoons er ook last van moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Buffalo schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 06:23:
[...]
Je leest wel dingen over dat Android DNS adressen forceert naar hun eigen servers. Maar dan zouden andere telefoons er ook last van moeten hebben.
Apart, hier werkt een zelf ingestelde DNS wel (dns.adguard.com). Het blokkeert standaard veel reclames (niet alles), anders gebruik ik Blokada 5 (private dns moet dan wel uit).

[ Voor 4% gewijzigd door NeverSettle op 06-10-2022 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
NeverSettle schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:19:
[...]

Apart, hier werkt een zelf ingestelde DNS wel (dns.adguard.com). Het blokkeert standaard veel reclames (niet alles), anders gebruik ik Blokada 5 (private dns moet dan wel uit).
Ok, die private dns, is dat via chrome://flags ?
Want dat vond ik verwarrend daar. En het lijkt mij dan alleen voor browsing te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Buffalo schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:22:
[...]

Ok, die private dns, is dat via chrome://flags ?
Want dat vond ik verwarrend daar. En het lijkt mij dan alleen voor browsing te werken?
Nee, via Settings en dan Connection & sharing. Ik begrijp de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Buffalo schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 06:23:
[...]

Precies! De Sony Xperia 10 IV en iPhone werken nog wel goed hier.

Als ik in de app IP Tools kijk dan zie ik wel dat de telefoon het juiste DNS ip adres heeft gekregen (in mijn geval 192.168.1.50) en met de ping tool (die ook in die app zit) kan ik de URL van mijn interne netwerk gewoon pingen. Maar in allerlei apps, zoals bv Chrome, Xiia live en DS File (voor mijn NAS) zijn die URLs niet bereikbaar. Waardoor de backup van mijn foto's naar de NAS niet meer lukt.

Maar ik ga eens kijken naar die private DNS setting, misschien dat ik het daarmee op kan lossen. Ik had die optie nog niet eerder gezien.

[ Voor 8% gewijzigd door renem op 07-10-2022 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
NeverSettle schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:59:
[...]

Nee, via Settings en dan Connection & sharing. Ik begrijp de verwarring.
Prive DNS uit maakt geen verschil. Bij DNS 1 en 2 in de WiFi settings heb ik het IP ingevuld van mijn Pihole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Buffalo schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:35:
[...]

Prive DNS uit maakt geen verschil. Bij DNS 1 en 2 in de WiFi settings heb ik het IP ingevuld van mijn Pihole.
Als ik private DNS uitzet werkt bij mij alles wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Buffalo schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:35:
[...]

Ik heb geen Pi-hole, maar Prive DNS werkt hier wel. Zet ik het uit, dan krijg ik standaard meer reclames bij het browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
NeverSettle schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:13:
[...]

Ik heb geen Pi-hole, maar Prive DNS werkt hier wel. Zet ik het uit, dan krijg ik standaard meer reclames bij het browsen.
Begreep ik je dan verkeerd? Ik dacht dat het uit moest bij gebruik van een DNS die ads blokt? In jouw geval dns.adblocker.com en in mijn geval IP van Pihole.

Ik zal het ook eens in het Pihole topic proberen (als dat er is).

Maar de vraag blijft: Dit lijkt een ding van OnePlus te zijn? Op andere telefoons werkt Pihole hier wel.
Is dat Private DNS iets van OnePlus? Of is dit een Android ding?
Er klopt duidelijk iets niet, maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Buffalo schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:04:
[...]

Begreep ik je dan verkeerd? Ik dacht dat het uit moest bij gebruik van een DNS die ads blokt? In jouw geval dns.adblocker.com en in mijn geval IP van Pihole.

Maar de vraag blijft: Dit lijkt een ding van OnePlus te zijn? Op andere telefoons werkt Pihole hier wel.
Ik bedoel dat ik dns.adblocker.com aan heb staan bij private DNS om reclames te kunnen blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Iemand een idee wat Oneplus vraagt voor een schermreparatie op de 8 Pro? Die van m'n vriendin heeft een duik genomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
devilkin schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 22:02:
Iemand een idee wat Oneplus vraagt voor een schermreparatie op de 8 Pro? Die van m'n vriendin heeft een duik genomen...
Denk tussen de €220 en €300. Voor de OnePlus Nord was het €180 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
devilkin schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 22:02:
€312 bij The PhoneLab, officiële OnePlus partner. Kost bij OnePlus ook zo iets, als je arbeidskosten meerekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
NeverSettle schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 09:17:
[...]

€312 bij The PhoneLab, officiële OnePlus partner. Kost bij OnePlus ook zo iets, als je arbeidskosten meerekent.
Best prijzig! Bij de 5T was het nog zelf te doen, maar tegenwoordig is dat vrij lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
Even een andere vraag vanuit mijn kant.

Ik ben van plan m'n 8 Pro te verkopen. Achterkant is nog perfect, letterlijk geen enkel krasje, het scherm heeft een aantal oppervlakkige krasjes, maar niks te zien in het gebruik.
Is 128gb zwart, met draadloze OnePlus lader, 3 hoesjes waarvan 1 DBrand grip case, 2 officiële OnePlus cases, bedrade USB-C oortjes van OnePlus, alle dozen nog aanwezig.

Wat zou ik ervoor kunnen vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
NeverSettle schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 09:17:
[...]

Is er een officiele partner in Belgie? Die kon ik zo direct niet terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
rayfano schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:54:
[...]

Best prijzig! Bij de 5T was het nog zelf te doen, maar tegenwoordig is dat vrij lastig...
Curved schermen zijn duur, AMOLED maakt het ook niet goedkoper. En arbeidskosten natuurlijk, anders kost het rond de €250 dacht ik (kan de pagina van OnePlus niet meer vinden).
devilkin schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:24:
[...]

Is er een officiele partner in Belgie? Die kon ik zo direct niet terugvinden...
Geen idee, online bij OnePlus kan er ook een aangemeld worden voor een reparatie (wel back up maken).

[ Voor 28% gewijzigd door NeverSettle op 09-10-2022 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
NeverSettle schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:06:
[...]

Geen idee, online bij OnePlus kan er ook een aangemeld worden voor een reparatie (wel back up maken).
Ja, dat laatste is wat moeilijk, gezien het scherm niet meer oplicht :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
devilkin schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:10:
[...]

Volgens mij kan je via ADB met een computer alsnog data kopiëren. Zie de 5 mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilkin
Enkel indien je usb debugging hebt aanstaan. Wat dus niet het geval is (veel bank-apps vallen hierover)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rayfano
devilkin schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:10:
[...]

Heb je de originele doos nog? Daar staat ook het IMEI-nummer op, dan kan je hem aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Buffalo schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:04:
[...]

Potverdorie merk nu ineens dat ik hier ook last van heb. Heb altijd een adblocker in m'n Firefox browser op de OnePlus draaien, dus merkte er niet zoveel van nog, maar nu ik even met een andere browser of apps testte, zie ik dat ik ook gewoon weer ads heb. En dat zelfs terwijl ik PiHole DNS op m'n router heb ingesteld en niet op m'n telefoon. Heb er verder nog geen onderzoek naar gedaan, maar wel erg irritant zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buffalo
Majesty schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:43:
[...]

Potverdorie merk nu ineens dat ik hier ook last van heb. Heb altijd een adblocker in m'n Firefox browser op de OnePlus draaien, dus merkte er niet zoveel van nog, maar nu ik even met een andere browser of apps testte, zie ik dat ik ook gewoon weer ads heb. En dat zelfs terwijl ik PiHole DNS op m'n router heb ingesteld en niet op m'n telefoon. Heb er verder nog geen onderzoek naar gedaan, maar wel erg irritant zo.
Pihole DNS staat bij mij ook in de router ingesteld. In principe zouden DHCP instellingen (zo stond het altijd ingesteld) op de OnePlus dus goed moeten werken en dat heeft het ook altijd gedaan.
Pagina: 1 ... 46 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie