Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:39

HaTe

haat niet

Ik had problemen met mijn google account en heb via Titanium backup de google apps proberen te resetten door de data te verwijderen. Nu start de telefoon niet meer op. ADB kom ik helaas niet meer in vanwege verse Windows install met als resultaat een ongeauthorizeerd apparaat.

Ik vind het niet erg om data van apps te verliezen, maar wel de SD kaart sinds daar de vakantiefotos nog op staan! Als ik via recovery "Format data" doe, wist hij dan ook de SD/interne opslag?

Weet iemand nog iets wat ik kan proberen om in ieder geval mijn data terug te krijgen? Ik heb mezelf al vaak uit zo'n situatie gehaald, maar ik had altijd toegang tot ADB.. nu helaas niet

Safe mode kom ik ook niet in.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 00:10
HaTe schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 22:56:
Ik had problemen met mijn google account en heb via Titanium backup de google apps proberen te resetten door de data te verwijderen. Nu start de telefoon niet meer op. ADB kom ik helaas niet meer in vanwege verse Windows install met als resultaat een ongeauthorizeerd apparaat.

Ik vind het niet erg om data van apps te verliezen, maar wel de SD kaart sinds daar de vakantiefotos nog op staan! Als ik via recovery "Format data" doe, wist hij dan ook de SD/interne opslag?

Weet iemand nog iets wat ik kan proberen om in ieder geval mijn data terug te krijgen? Ik heb mezelf al vaak uit zo'n situatie gehaald, maar ik had altijd toegang tot ADB.. nu helaas niet

Safe mode kom ik ook niet in.
Maak je gebruik van de standaard recovery of van TWRP? "Format Data" van TWRP wist alles op je toestel, dus ook de interne opslag.

Je geeft aan dat je niet in ADB komt. Staat ADB wel aan? Ik heb op mijn telefoon om te testen de ADB authorisatie ingetrokken, als ik dan vervolgens in recovery mode adb devices invoer in mijn terminal krijg ik netjes mijn device terug, ondanks dat er dus geen authorisatie is. Met adb pull /sdcard/DCIM kan ik vervolgens mijn bestanden pullen. Kleine kanttekening is wel dat ik TWRP heb en niet de default recovery dus het zou ook zomaar kunnen zijn dat het daardoor komt.

Als dat niet lukt denk ik wel even verder met je mee.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:39

HaTe

haat niet

ChokingHazard schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:54:
[...]

Maak je gebruik van de standaard recovery of van TWRP? "Format Data" van TWRP wist alles op je toestel, dus ook de interne opslag.

Je geeft aan dat je niet in ADB komt. Staat ADB wel aan? Ik heb op mijn telefoon om te testen de ADB authorisatie ingetrokken, als ik dan vervolgens in recovery mode adb devices invoer in mijn terminal krijg ik netjes mijn device terug, ondanks dat er dus geen authorisatie is. Met adb pull /sdcard/DCIM kan ik vervolgens mijn bestanden pullen. Kleine kanttekening is wel dat ik TWRP heb en niet de default recovery dus het zou ook zomaar kunnen zijn dat het daardoor komt.

Als dat niet lukt denk ik wel even verder met je mee.
Bedankt voor je reactie en het meedenken, ik gebruik Android 12 en TWRP is niet beschikbaar. Ik gebruik dus de standaard recovery welke ik heb aangepast om ADB aan te zetten. Echter wil hij mijn /data partitie niet mounten.

Ik heb ook een nieuw topic gemaakt. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
HaTe in "[Help] Data terughalen Oneplus 8 Pro"

Ik heb nu wel met dd het datablock van de data partitie weten op te slaan, maar ik weet eigenlijk niet wat ik hier nog mee kan.. Het is een f2fs partitie en hoogstwaarschijnlijk geencrypt.

[ Voor 7% gewijzigd door HaTe op 14-10-2022 09:58 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 00:10
HaTe schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:56:
Bedankt voor je reactie en het meedenken, ik gebruik Android 12 en TWRP is niet beschikbaar.
Sinds vandaag dus wel, check de link in je topic.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rayfano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik checkte vandaag na een hele dag werk m'n batterijduur. Ik had een screen on time van 2 uur en 13 uur sinds laatste volledige charge, met nog 15% over... De batterij is echt significant slechter en ik heb niet het idee dat het door ouderdom komt, maar door updates! Hebben meer gebruikers last van korte batterijduur?
Weet van een goede vriend die hem even lang heeft als ik dat bij hem de batterij ook heel snel leeg gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:16
rayfano schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:50:
Ik checkte vandaag na een hele dag werk m'n batterijduur. Ik had een screen on time van 2 uur en 13 uur sinds laatste volledige charge, met nog 15% over... De batterij is echt significant slechter en ik heb niet het idee dat het door ouderdom komt, maar door updates! Hebben meer gebruikers last van korte batterijduur?
Weet van een goede vriend die hem even lang heeft als ik dat bij hem de batterij ook heel snel leeg gaat.
Zeker. Dikke ellende hier qua batterij. Ik ben bijna zover een pixel 7 pro te halen.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
bjvdven schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:53:
[...]

Zeker. Dikke ellende hier qua batterij. Ik ben bijna zover een pixel 7 pro te halen.
Ik ben exact dezelfde optie aan het overwegen 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 21:35
bjvdven schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:53:
[...]

Been there, done that. Ik heb nu een Pixel 7 Pro en ik ben sowieso een stuk tevredener over de software en ervaring. Vroeger was ik erg fan van OP, maar het hele gebeuren met ColorOS is erg jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:16
Had in ook de laatste periode, begin van de zomer niks aan de hand. Duidelijk een flink stuk verslechterd in korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:34
Ik zal wel geluk hebben dan, ik haal met mijn twee jaar oude toestel nog gemakkelijk 5 tot 6 uur aan SOT (afhankelijk van wat ik doe). Het gebruiken van Wifi verlengt de batterijduur, heb ook gemerkt dat streamen van series of films heel efficiënt is.

Mijn instellingen: QHD, 120Hz, AOD, GPS, Wi-Fi en Data aan. Scherm rotatie, NFC en Bluetooth alleen aan wanneer nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door NeverSettle op 15-10-2022 12:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
OnePlus heeft Open Bèta 1 aangekondigd voor de OnePlus 8 en 8 Pro: https://community.oneplus.com/thread?id=1176133300788920329 [[IN ONLY] OxygenOS 13 Open Beta for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
Anonymoussaurus schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:23:
OnePlus heeft Open Bèta 1 aangekondigd voor de OnePlus 8 en 8 Pro: https://community.oneplus.com/thread?id=1176133300788920329 [[IN ONLY] OxygenOS 13 Open Beta for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro]
Helaas alleen India voorlopig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Petert87 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:29:
[...]

Helaas alleen India voorlopig?
Yep, later zal EU volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:55
Hm ben benieuwd welke dialer ze erin stoppen. Die van OnePlus maakt call recordings eenvoudiger. Maar, wellicht stappen ze nu over naar die van Google zoals bijv op de nord en de 9 & 10 (vziw) is gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
ascent schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:11:
Hm ben benieuwd welke dialer ze erin stoppen. Die van OnePlus maakt call recordings eenvoudiger. Maar, wellicht stappen ze nu over naar die van Google zoals bijv op de nord en de 9 & 10 (vziw) is gebeurd
In Android 12 werkt de ingebouwde call recording functie niet meer, toch? Althans, ik krijg 'm niet meer gevonden. Of is de dialer veranderd?
Vond het altijd wel een fijn idee dat m'n gesprekken standaard opgenomen werden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Majesty schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:03:
[...]

In Android 12 werkt de ingebouwde call recording functie niet meer, toch? Althans, ik krijg 'm niet meer gevonden. Of is de dialer veranderd?
Vond het altijd wel een fijn idee dat m'n gesprekken standaard opgenomen werden.
Weet niet of het ook voor die dialer werkt en onder OxygenOS 12, maar ik gebruik jOnePlusTools uit de Play Store om dat te activeren. Is persistent na reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Yep, same. Met a12 gaat het prima, maar weet dus niet of dezelfde dialer nog in a13 zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28
NeverSettle schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 09:17:
[...]

€312 bij The PhoneLab, officiële OnePlus partner. Kost bij OnePlus ook zo iets, als je arbeidskosten meerekent.
Uiteindelijke kostprijs voor reparatie bij Oneplus is 311e. Verzenden was naar The PhoneLab in NL vanuit BE.

[ Voor 6% gewijzigd door devilkin op 19-10-2022 18:26 ]

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:14:
[...]

Weet niet of het ook voor die dialer werkt en onder OxygenOS 12, maar ik gebruik jOnePlusTools uit de Play Store om dat te activeren. Is persistent na reboot.
Ah via ADB installeren denk ik? Krijg vanuit de PlayStore de melding 'Can't install (..) try again, and if it still doesn't work (..)' namelijk.

Overigens een irritant issue dat ik heb met filmen in 4k60fps: het beeld dat je ziet op de telefoon is niet het beeld wat je uiteindelijk op het gemaakte videomateriaal ziet, alsof je tijdens het filmen het beeld van een andere camera ziet. Hier meer mensen last van (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Majesty schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:27:
[...]

Ah via ADB installeren denk ik? Krijg vanuit de PlayStore de melding 'Can't install (..) try again, and if it still doesn't work (..)' namelijk.

Overigens een irritant issue dat ik heb met filmen in 4k60fps: het beeld dat je ziet op de telefoon is niet het beeld wat je uiteindelijk op het gemaakte videomateriaal ziet, alsof je tijdens het filmen het beeld van een andere camera ziet. Hier meer mensen last van (gehad)?
Nee je hoeft hem alleen maar ADB write access te geven, maar volgens mij wordt dat aangegeven als je de app hebt geïnstalleerd en em opent. Is het ondertussen al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 01:01:
[...]

Nee je hoeft hem alleen maar ADB write access te geven, maar volgens mij wordt dat aangegeven als je de app hebt geïnstalleerd en em opent. Is het ondertussen al opgelost?
Ja da's nu juist het punt, krijg 'm niet geïnstalleerd vanuit de Playstore vanwege de error die ik noemde. Lees dat meerdere mensen er last van hebben in de reviews. Heb er nog geen verder onderzoek naar gedaan voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Majesty schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 08:38:
[...]

Ja da's nu juist het punt, krijg 'm niet geïnstalleerd vanuit de Playstore vanwege de error die ik noemde. Lees dat meerdere mensen er last van hebben in de reviews. Heb er nog geen verder onderzoek naar gedaan voor de rest.
Die app werkt inderdaad al een tijdje niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Ik had m er nog opstaan en middels alle upgrades zonder full wipe werkt ie nog maar vanuit de playstore gaf het ellende idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renem schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:10:
[...]

Die app werkt inderdaad al een tijdje niet meer.
Vaag, bij mij werkt 'ie nog wel. Misschien werkt installeren via APKMirror wel? @Majesty

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS C.36 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1182217277253615621

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
Just niet.
Nu heb ik m'n OnePlus 8 waarschijnlijk minder lang, maar met C.33/35 heb ik aan 50% genoeg om de dag door te komen, van 80% tot 30% meestal. SoT geeft aan zo'n 14u over de afgelopen 6 dagen (dus zeg 2,5u op 50%), maar het is vooral standby dat beter is dan wat ik had met de A12 versie van de Nameless ROM (A13 versie schijnt beter te zijn).
Kanttekening: ik heb OOS12 pas vanaf C.33 in gebruik, heb wel het hele upgrade pad vanaf OOS11 gevolgd.
En ik vermijd Warp Charging tenzij het handig uitkomt. Gebruik meestal een 18W lader, 5W voor 's nachts.

Daarbij waarschuwt OOS12 (net als OOS11) trouwens direct als er een app in de achtergrond van de accu snoept, iets wat ik van de standaard 'Adaptive Battery' nog nooit gezien of gemerkt heb.
OOS12 in maintenance mode? Geen heel spannende update. Pijlen zijn gericht op OOS13 zeker?

[ Voor 29% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 25-10-2022 15:34 . Reden: Toevoeging snelladen en battery managment ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
-Sir_Killalot- schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:01:
[...]

Just niet.
Nu heb ik m'n OnePlus 8 waarschijnlijk minder lang, maar met C.33/35 heb ik aan 50% genoeg om de dag door te komen, van 80% tot 30% meestal. SoT geeft aan zo'n 14u over de afgelopen 6 dagen (dus zeg 2,5u op 50%), maar het is vooral standby dat beter is dan wat ik had met de A12 versie van de Nameless ROM (A13 versie schijnt beter te zijn).
Kanttekening: ik heb OOS12 pas vanaf C.33 in gebruik, heb wel het hele upgrade pad vanaf OOS11 gevolgd.
Wat vreemd. Misschien dat het dan daadwerkelijk ouderdom is, aangezien ik hem wel vanaf pre-order heb, dus al meer dan 2.5 jaar... Heb wel het idee dat het de afgelopen tijd een stuk sneller minder is geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:29
Wat betreft accuduur: ik heb normaal gesproken altijd wifi-data-bluetooth en gps aan.
De laatste tijd merkte ik dat het schema voor batterijverbruik een soort skipiste werd; verbruik liep aardig snel naar beneden dus, groot verbruiker vooral Google Services Framework, batterij moest zeker <24u weer opgeladen worden.
Vorige week was ik ziek, dus weinig naar kantoor maar wel werken vanuit huis ben bijna niet buiten geweest, hierdoor alleen wifi&data aan, waardoor verbruik ineens (zou natuurlijk ook door minder gebruik telefoon) significant verbeterd is (2+ dagen op een batterijlading).
Ik probeer dit nu ook zelf wat te monitoren, maar vooralsnog is, obv de laatste oplaadcyclus, bij gebruik diverse services weer wat lager.

Of het nou komt door de laatste updates, durf ik niet zo te zeggen; ik heb natuurlijk de telefoon bij Android12 update een gehele reset gegeven, dus zou je verwachten dat oude caching etc niet de veroorzaker zou moeten zijn.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3bMPgebZayQnfaMOTzZJ-_g7Cfk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/id2VssdqA0G4gmqlPIUFYW5E.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist C.36 binnen gekregen via Oxygen Updater app. Ben benieuwd of camera bug bij videos nu opgelost is.

[ Voor 59% gewijzigd door NeverSettle op 28-10-2022 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Wat was de bug? Ik kreeg de update ook net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
ascent schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:53:
Wat was de bug? Ik kreeg de update ook net
Zie de afbeelding, bij het opnemen van videos liep het niet altijd vlekkeloos bij het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:55
Na de update nog steeds het probleem dat autorotate uitstaat na uit/aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Opperpanter2 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:26:
Na de update nog steeds het probleem dat autorotate uitstaat na uit/aanzetten.
Apart, hier werkt autorotate. Ook bij de vorige OxygenOS 12.1 versies. Alleen homescreen kan niet horizontaal, bij videos en Chrome werkt het wel.

[ Voor 12% gewijzigd door NeverSettle op 29-10-2022 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:55
NeverSettle schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:08:
[...]

Apart, hier werkt autorotate. Ook bij de vorige OxygenOS 12.1 versies. Alleen homescreen kan niet horizontaal, bij videos en Chrome werkt het wel.
Het werkt wel, maar je moet het elke keer aanzetten als de telefoon uit is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Opperpanter2 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:58:
[...]

Het werkt wel, maar je moet het elke keer aanzetten als de telefoon uit is geweest.
Ah zo, ik zet mijn toestel niet dagelijks uit. Alleen wanneer ik een update heb of merk dat de telefoon wat traag reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
NeverSettle schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:05:
[...]

Zie de afbeelding, bij het opnemen van videos liep het niet altijd vlekkeloos bij het begin.
Jep, zoals ik een paar posts geleden nog aangaf. Blij dat dit opgelost is.

In other news: PiHole werkt ook weer @Buffalo ! Fantastisch :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Majesty schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:27:
[...]

Jep, zoals ik een paar posts geleden nog aangaf. Blij dat dit opgelost is.

In other news: PiHole werkt ook weer @Buffalo ! Fantastisch :).
Helaas ervaar ik nog steeds problemen op de WiFi. Soms wel en soms geen adds.
Ben er nog steeds mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Heel apart, afgelopen paar dagen kan mijn toestel soms niet een verbinding krijgen met de AdGuard DNS (dns.adguard.com). DNS terug zetten op "auto" en dan weer specifiek naar adguard werkt wel, maar best vervelend om dat om de zoveel tijd te moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:20
NeverSettle schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:46:
Heel apart, afgelopen paar dagen kan mijn toestel soms niet een verbinding krijgen met de AdGuard DNS (dns.adguard.com).
Ligt volgens mij aan Adguard, heb op laptop ook last van, opeens geen internet meer zegt Windows dan.

Ik heb mijn toestel voor nu even op auto gezet en kijk volgende week wel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
NeverSettle schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:46:
Heel apart, afgelopen paar dagen kan mijn toestel soms niet een verbinding krijgen met de AdGuard DNS (dns.adguard.com). DNS terug zetten op "auto" en dan weer specifiek naar adguard werkt wel, maar best vervelend om dat om de zoveel tijd te moeten doen.
Hebben ze het één opgelost, ontstaat het volgende probleem :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Het lijkt wel een beetje op een houtje-touwtje software. Best jammer, want OP was gewoon best goed.
Merk dat ik mij ook irriteer aan de alarm opties, die cirkeltjes (ik noem het zo maar even) rondom de dagen zijn niet gecentreerd maar een beetje half-half.
Ik weet niet of dit iets is binnen Android12 (dus niet te wijten aan) of dat OOS12 dit de 'veroorzaker' is.

Kleine dingen die steeds maar terug komen. Natuurlijk is het gras niet groener bij de buren (Samsung bv) maar ik twijfel nu echt of mijn nieuwe telefoon (indien de 8Pro echt niet meer goed functioneert) een OP wordt, of dat ik een ander merk binnen Android ga kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Sjowhan schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:24:
Het lijkt wel een beetje op een houtje-touwtje software. Best jammer, want OP was gewoon best goed.
Merk dat ik mij ook irriteer aan de alarm opties, die cirkeltjes (ik noem het zo maar even) rondom de dagen zijn niet gecentreerd maar een beetje half-half.
Ik weet niet of dit iets is binnen Android12 (dus niet te wijten aan) of dat OOS12 dit de 'veroorzaker' is.

Kleine dingen die steeds maar terug komen. Natuurlijk is het gras niet groener bij de buren (Samsung bv) maar ik twijfel nu echt of mijn nieuwe telefoon (indien de 8Pro echt niet meer goed functioneert) een OP wordt, of dat ik een ander merk binnen Android ga kiezen...
Ik lees wel goede verhalen over OxygenOS13, wat eigenlijk ColorOS13 is. Mensen met OnePlus 10T zeggen dat het heel stabiel is.
Ik blijf nog een minstens een jaar mijn OnePlus 8 Pro gebruiken, daarna kijken voor een nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
Ik had dus de Pixel 7 Pro besteld, maar ik was niet tevreden tov wat de 1+8P je biedt. De Pixel bouwkwaliteit voelde slecht tov de 1+, geen dual speakers, scherm van de 1+ is beter.

Ik heb nu de batterij vervangen en denk dat ik nu ook nog wel even vooruit kan, vind voorlopig niks echt een waardige upgrade.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjowhan
Ben wel benieuwd naar de OOS13/COS13 als deze voor de 8Pro uitkomt, als de geluiden inderdaad zo zijn dan goede verwachtingen.
Heb ook (lang) nog niet dat ik de 8Pro wil vervangen (ongeveer 2.5 jaar oud nu) omdat-ie nog prima voldoet behalve soms dat de batterij wat meer achteruit holt, maar dat had ik al eens eerder gepost.
Vind het nog steeds een fijne telefoon, en blijft leuke kiekjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Sjowhan schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:30:
Ben wel benieuwd naar de OOS13/COS13 als deze voor de 8Pro uitkomt, als de geluiden inderdaad zo zijn dan goede verwachtingen.
Heb ook (lang) nog niet dat ik de 8Pro wil vervangen (ongeveer 2.5 jaar oud nu) omdat-ie nog prima voldoet behalve soms dat de batterij wat meer achteruit holt, maar dat had ik al eens eerder gepost.
Vind het nog steeds een fijne telefoon, en blijft leuke kiekjes maken.
Precies dit. Heb 'm ook vanaf launch en wil 'm echt nog niet gaan vervangen. Hoop dat ze over een jaar of 1,5 inmiddels weer wat verder zijn en de kwaliteit weer terug is (OP9 en 10 waren niet echt top). Vind het nog steeds een erg degelijke telefoon, met super mooi scherm, goede camera (krijg er altijd complmenten over) en hij blijft heerlijk snel (met 0,5x animaties in dev options), + fijn 120hz scherm natuurlijk. Daarnaast ook nog eens ondersteuning voor WiFi 6 etc., heb niet het idee dat ik achterloop in specs vergeleken met nieuwe telefoons.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petert87
Voor de liefhebbers: er is weer een officiële Pixel Experience build. Het gaat om een bèta van Android 13. In dit geval gaat het om je OP8.
https://download.pixelexperience.org/instantnoodle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Anonymoussaurus schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:23:
Een maand verder en helaas nog steeds India only?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Petert87 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:10:
[...]

Een maand verder en helaas nog steeds India only?
Ik vermoed dat dat nog wel blijft en dat er met Open Bèta 2 wél een EU-versie komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Hm, ik krijg een update naar in2025_11_f.13 maar kan daar nergens iets van vinden op de oneplus8pro community page of reddit (ja, ik zit op global ipv EU) ... anderen deze ook al gespot? Is dat een beta naar Android 13?

edit: https://www.theupdatebox....-13-for-oneplus-8-series/ .. schijnbaar niet goed gekeken :) Nu even afwachten welke dialer erin zit ivm automatic call recording :)

[ Voor 31% gewijzigd door ascent op 15-11-2022 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ascent schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:17:
Hm, ik krijg een update naar in2025_11_f.13 maar kan daar nergens iets van vinden op de oneplus8pro community page of reddit (ja, ik zit op global ipv EU) ... anderen deze ook al gespot? Is dat een beta naar Android 13?

edit: https://www.theupdatebox....-13-for-oneplus-8-series/ .. schijnbaar niet goed gekeken :) Nu even afwachten welke dialer erin zit ivm automatic call recording :)
Is Android 13 idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Draai jij 'm toevallig al? Weet jij welke dialer erin zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ascent schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:25:
[...]

Draai jij 'm toevallig al? Weet jij welke dialer erin zit?
Ik heb helaas geen nieuwere telefoon dan de 7 Pro. Die draait maximaal Android 12.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ascent
Nou ja, here we go dan maar. Iemand moet 't doen #ballsofsteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:24
En werkt die op alle versies? Of is dit nog steeds puur voor India?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
superiscch schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:32:
[...]

Ik volg de "Global" track ipv de "EU". Dit is dus de stable voor Global als 't goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
ascent schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:33:
[...]

Ik volg de "Global" track ipv de "EU". Dit is dus de stable voor Global als 't goed is
Ik ben hem aan het downloaden via de app. Komt wel goed. 😅

Ik zit nu op C.35

[ Voor 7% gewijzigd door superiscch op 15-11-2022 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
superiscch schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:41:
[...]

Ik ben hem aan het downloaden via de app... We zien wel 😅
betabuddies! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Dit zou de eerste stable zijn als ik goed lees, nee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
superiscch schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:43:
[...]

Dit zou de eerste stable zijn als ik goed lees, nee?
Klopt, maar OnePlus/ColorOS kennende gaat 't vast een spannende rit worden :) Ik ben bijna klaar, cu on the flipside :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
.. Lijkt er inderdaad op dat er een andere dialer bij zit zonder de optie om nog je gesprekken op te kunnen nemen. Zal eens kijken of ik de oneplus dialer nog kan downloaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
Installatie verliep vlot, momenteel geen bugs opgemerkt. Ik zal het paar dagen testen voor ik eventueel reset doe.

Looks zijn wat anders, ook enkele nieuwe features zag ik.

Geen glitches met Nova launcher zoals in het begin met Android 12. Dat is al een goed begin 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Is hij nu ook beschikbaar voor EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28
Dus de final is al uit?

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Ze noemen het stable idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Maar nog niet beschikbaar voor EU begrijp ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Petert87 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:36:
Maar nog niet beschikbaar voor EU begrijp ik?
Zover ik het begrijp alleen global (en waarschijnlijk India). Europese variant komt meestal later.

Las op Reddit dat iemand geen verbinding meer heeft met Verizon (Amerikaanse provider) na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
NeverSettle schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:05:
[...]

Zover ik het begrijp alleen global (en waarschijnlijk India). Europese variant komt meestal later.

Las op Reddit dat iemand geen verbinden meer heeft met Verizon (Amerikaanse provider) na de update.
Dank! Dan wacht ik nog even met teruggaan naar stock. Zit nu op PE13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Eerste observatie is dat inderdaad de dialer veranderd is; eens kijken of we daar nog wat mee kunnen. Andere observatie is dat de unlock echt loeisnel is geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Naar mijn gevoel werkt het wel zeer vlot en smooth... Tot op heden nog geen bugs gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
ascent schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:09:
Eerste observatie is dat inderdaad de dialer veranderd is; eens kijken of we daar nog wat mee kunnen. Andere observatie is dat de unlock echt loeisnel is geworden
superiscch schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:24:
Naar mijn gevoel werkt het wel zeer vlot en smooth... Tot op heden nog geen bugs gevonden.
Kunnen jullie HDR testen via Netflix of een ander streamingdienst? Begreep dat het niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
NeverSettle schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:05:
[...]

[...]

Kunnen jullie HDR testen via Netflix of een ander streamingdienst? Begreep dat het niet werkt.
Hoe doe ik dat? is dat deze ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OvC_I_o8SGJIMTBTWwv0H1undNo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bnq8VAUrnhfPNATX9Fndit6E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
NeverSettle schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:05:
[...]

[...]

Ik kijk amper op de gsm naar streaming. Kwaliteit ziet er toch HD uit 😅

Ik zie zoals asc366 ook L1 in Netflix en Disney+ speelt ook af (dit zou enkel werken op L1). Dus volgens mij is alles ok.

Wel geen root hier

[ Voor 19% gewijzigd door superiscch op 16-11-2022 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Hier idd ook wel geen root :-)

All kidding aside, ik weet ook niet zo goed waar ik moet kijken om te bepalen of 't HDR kan/doet, of niet. Ik heb enkel Netflix, geen Disney+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Jouw Netflix app zegt dat het klopt (L1 voor full HD en HDR-10 HVEC).
superiscch schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:45:
[...]

Ik kijk amper op de gsm naar streaming. Kwaliteit ziet er toch HD uit 😅

Ik zie zoals asc366 ook L1 in Netflix en Disney+ speelt ook af (dit zou enkel werken op L1). Dus volgens mij is alles ok.

Wel geen root hier
Heb twee keer meegemaakt dat Widevine zomaar gedowngrade was naar L3, geen FHD is ruk op een smartphone van >6 inch :P
HDR hoef ik niet persé, maar Oneplus 8 Pro kan pieken tot 1000 bits felheid (wat toch wel mooi is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
ascent schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:12:
[...]

Hier idd ook wel geen root :-)

All kidding aside, ik weet ook niet zo goed waar ik moet kijken om te bepalen of 't HDR kan/doet, of niet. Ik heb enkel Netflix, geen Disney+
HDR bron van Netlfix werkt alleen als je de 4K abonnement hebt. Anders is het gewoon SDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:17
Ben benieuwd naar OOS 13. Vond OOS 12 niet een super erge ramp maar ben nu toch meer de custom rom scene in gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ascent
Hmm, nu ik hun eigen dialer (https://www.apkmirror.com...oid-apk-download/download) er overheen zet, heb ik ook weer call recording. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ik ga toch door de zure appel moeten bijten en reset uitvoeren. Batterij lijkt wel sneller leeg te lopen naar m'n gevoel. Voor de rest hebben ze prima werkt geleverd 👌

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS F.13 (Android 13) nu ook op het forum aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1200191691983159301
superiscch schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:32:
[...]

India en global op het moment van schrijven (zie thread hierboven).
Petert87 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:51:
[...]

Is hij nu ook beschikbaar voor EU?
Nog niet, zie hierboven. Als je je toestel in Oxygen Updater op EU zet ontvang je een notificatie als we EU hebben toegevoegd.
superiscch schreef op woensdag 16 november 2022 @ 22:35:
Ik ga toch door de zure appel moeten bijten en reset uitvoeren. Batterij lijkt wel sneller leeg te lopen naar m'n gevoel. Voor de rest hebben ze prima werkt geleverd 👌
Vergeet niet dat dat vrij normaal is na een update. Kan een paar dagen duren.

[ Voor 77% gewijzigd door Anonymoussaurus op 16-11-2022 23:49 ]

• NeverSettle
Anonymoussaurus schreef op woensdag 16 november 2022 @ 23:46:
OnePlus heeft OxygenOS F.13 (Android 13) nu ook op het forum aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1200191691983159301

[...]

India en global op het moment van schrijven (zie thread hierboven).

[...]

Nog niet, zie hierboven. Als je je toestel in Oxygen Updater op EU zet ontvang je een notificatie als we EU hebben toegevoegd.

[...]

Vergeet niet dat dat vrij normaal is na een update. Kan een paar dagen duren.
Via Reddit begreep ik dat sommige in Europa het al hebben ontvangen (waarschijnlijk OnePlus 8T).
NeverSettle schreef op donderdag 17 november 2022 @ 00:04:
[...]

Via Reddit begreep ik dat sommige in Europa het al hebben ontvangen (waarschijnlijk OnePlus 8T).
Heb je een linkje?

• superiscch
NeverSettle schreef op donderdag 17 november 2022 @ 00:04:
[...]

Zijn het geen Europeanen met Global rom?

Wat is eigenlijk het grote verschil tussen EU en Global versie?

[ Voor 11% gewijzigd door superiscch op 17-11-2022 10:47 ]

• NeverSettle
Op Reddit , dus misschien met een korreltje zout aannemen?

• ascent
superiscch schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:39:
[...]

De EU versie is vaak later :+

Zonder dollen, ik weet 't ook niet zo goed. Loop nu een jaartje oid op global en mis verder vziw niks

• NeverSettle
[...]

ascent schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:33:
[...]

Zonder dollen, ik weet 't ook niet zo goed. Loop nu een jaartje oid op global en mis verder vziw niks
Eu versie is soms sneller dan de NA of Global versie. Heeft o.a. ook te maken met providers waar OnePlus mee samenwerkt. Waarschijnlijk ook met AVG wet voor de Europese versie.

• superiscch
NeverSettle schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:32:
[...]

Zoals ik dacht, Europeanen met Global rom 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Zou goed kunnen.

EU bevat minder bloatware en is GDPR-compliant.
NeverSettle schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:32:
[...]

Ik zie daar alleen een claim van iemand, verder geen screenshot oid.

• superiscch
Anonymoussaurus schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:43:
[...]

Zou goed kunnen.

EU bevat minder bloatware en is GDPR-compliant.

[...]

Ik zie daar alleen een claim van iemand, verder geen screenshot oid.
Over welke bloatware gaat het dan? Ik heb nu de Global en zie niks speciaal staan.

• ascent
superiscch schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:21:
[...]

Over welke bloatware gaat het dan? Ik heb nu de Global en zie niks speciaal staan.
Ik heb via ADB ook een hoop troep uitgezet; of je nu op global of EU zit maakt dan ook niet zoveel meer uit :)

• superiscch
ascent schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:22:
[...]

Ik heb via ADB ook een hoop troep uitgezet; of je nu op global of EU zit maakt dan ook niet zoveel meer uit :)
Deel gerust wat zoal 😊 of website met info. Ik leer graag bij en heb graag cleane gsm 😁

• renem
ascent schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:33:
[...]

Is het simpel om naar de global versie over te schakelen? Of ben je dan alles kwijt? Ik denk dat je dan af bent van bv het geneuzel dat het bluetooth volume automatisch verlaagd wordt na zoveel uur op maximaal te hebben gestaan (aangezien dat een Europese eis is).

• ascent
renem schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:35:
[...]

Is het simpel om naar de global versie over te schakelen? Of ben je dan alles kwijt? Ik denk dat je dan af bent van bv het geneuzel dat het bluetooth volume automatisch verlaagd wordt na zoveel uur op maximaal te hebben gestaan (aangezien dat een Europese eis is).
Helaas, dat geneuzel heb ik op global ook

• renem
ascent schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:09:
[...]

Helaas, dat geneuzel heb ik op global ook
Oh echt? 🤔 Nee, dan is het ook niet interessant om over te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
superiscch schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:21:
[...]

Zou ik zo uit m'n hoofd niet weten. De ROM is iig wel groter.
ascent schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:22:
[...]

superiscch schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:25:
[...]

Deel gerust wat zoal 😊 of website met info. Ik leer graag bij en heb graag cleane gsm 😁
Oh daarover, zelf ben ik erg te spreken over https://github.com/0x192/universal-android-debloater. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:53:
[...]

Zou ik zo uit m'n hoofd niet weten. De ROM is iig wel groter.

[...]

[...]

Oh daarover, zelf ben ik erg te spreken over https://github.com/0x192/universal-android-debloater. :)
Bedankt ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Is een Global rom gewoon te installeren op een EU toestel? Gewoon downloaden in de Oxygen updater en installeren bij instellingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Petert87 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:23:
Is een Global rom gewoon te installeren op een EU toestel? Gewoon downloaden in de Oxygen updater en installeren bij instellingen?
Ja. Wel even volledige update kiezen en geavanceerde modus aanzetten. Na installatie weer terugzetten op incrementeel en geavanceerde modus uitzetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Anonymoussaurus op 19-11-2022 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:31:
[...]

Ja. Wel even volledige update kiezen en geavanceerde modus aanzetten. Na installatie weer terugzetten op incrementeel en geavanceerde modus uitzetten.
Dank je. Hij is nu aan het downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joenos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bft8BR2Ry2wFzeAsG1nZmOLGJIE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mO5GsoUh0cQWHRIruZZGRjQU.jpg?f=fotoalbum_large

Eu versie ook beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Hier ook! Zo even installeren en daarna een volledige reset (tenzij je weer alleen cache kan legen). Maar eerst even een back up maken.

Edit 1: ik keek of ik mijn toestel volledig kon resetten. Maar loop nu vast op het scherm "format data", scherm werkt niet... |:(

Edit 2: volume up & down + start knop heeft gewerkt om uit de format data scherm te komen. Alles werkt tot nu toe, ofwel geen volledige reset nodig voor OOS13?

[ Voor 25% gewijzigd door NeverSettle op 19-11-2022 21:04 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie