Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ik durf eerlijk gezegd niet met zekerheid te zeggen dat dit is gebeurd, maar ik sluit het ook niet uit.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:28:
[...]
Dat betekent dat je EU-software geflashed hebt op een Indiase telefoon, klopt dat? Zou je ons kunnen mailen over dit probleem naar support@oxygenupdater.com? Ben er niet zeker van of Belsimpel Indiase telefoons importeert.
Wat wil je dat ik mail?
Ik ga er vanuit dat ik die c.16 nu vanzelf wel een keer krijg bij het updaten?
strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!
Installeren van OxygenOS 12 C.16 was gelukt, maar niet de oude AOD versie helaas. Ik zal dus verder moeten zoeken. Toch bedankt!Anonymoussaurus schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:43:
[...]
Als je stable gebruikt: via Oxygen Updater alleen maar geavanceerde modus aanzetten, dan op 'volledige update' zetten, downloaden -> installeren -> opnieuw opstarten -> geavanceerde modus uitzetten en weer terugzetten op 'incrementele update'.
Ik heb 2 irritatiepuntjes met mijn oneplus 8 pro, hopelijk hebben jullie tips.
1.
Met beide mijn oude oneplus 6 en mijn oneplus 8 pro heb ik regelmatig een hangende internet browser(Chrome en Opera geprobeerd). Wat zeer irritant is. Hebben jullie hier nog tips voor om dit te fixen?
2.
Sinds de android 12 update zijn gegroepeerde apps niet meer fatsoenlijk bruikbaar met 1 hand.
Ze worden namelijk in het midden van mijn scherm getoond in plaats van onderaan waar je er bij kan met je duim. Ik heb gezocht naar een instelling om dit aan te passen, maar kan er geen vinden. Er is enkel een one hand modus die enkel te gebruiken is als je gesture controll aanzetten ipv knopjes. Ik ben gehecht aan mijn knopjes, dus hier heb ik niets aan.
Helaas werkt mijn fingerprint sensor niet meer. Is dit een bekend probleem?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Wordt aan gewerkt las ik op het OnePlus forum (zie mijn eerdere post)still_the_same schreef op zondag 8 mei 2022 @ 11:13:
Iemand al een fix voor de ING app. Mis contactloos betalen heel erg.
Dit zou twee a drie weken moeten duren en ik hoop ook dat het klopt want ik mis het contactloos betalen ook...
Was voor mij inderdaad ook een verrassing. Hier geen problemen met fingerprint sensor.HaTe schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:01:
Ik heb net geupgrade naar Android 12 (stond trouwens nergens aangegeven in de changelog? Ik dacht dat ik een nieuwe android 11 update had, totdat ik wilde installeren en hij zei dat het een Major Update was).
Ook hier een verrassing. Merk net dat het icoontje van de vingerafdruk verdwijnt zodra gezichtsherkenning actief is. Anders werkt vingerafdruk wel bij mij.HaTe schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:01:
Ik heb net geupgrade naar Android 12 (stond trouwens nergens aangegeven in de changelog? Ik dacht dat ik een nieuwe android 11 update had, totdat ik wilde installeren en hij zei dat het een Major Update was).
Geen problemen hier met de fingerprint sensor. Het is wel aangeraden om cache te wissen na een grote update, om bugs te voorkomen. Echter kan je niet alleen cache van je toestel meer wissen sinds Android 12. Wel een gehele factory reset, wat ook oude cache verwijderd.HaTe schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:01:
Dat had ik gedaan na de C.15 update, vervolgens paar dagen later de C.16 geïnstalleerd zonder problemen.
*edit: ik kreeg ook elke keer als ik hier een bericht wou typen (na verschijnen van het toetsenbord) een melding met iets van Tekenen over apps. Bij toetsenbord instellingen uitgevinkt dat alle info naar Google verzonden moet worden, dat lijkt in elk geval de oplossing te zijn. Krijg die tekenen over app melding ook heel af en toe na het unlocken, maar het is me nog onduidelijk waar die door komt.
*Edit 2: ik weet nog niet wat ik er van vind. 2 dingen waar ik vooral tegenaan loop is wat ik hierboven al zei. De app icoontjes staan zo hoog dat met 1 hand bedienen vervelender is. Verder gebruikte ik veel single tap om ambient display te zien waar nu double tap to wake noodzakelijk is.
Ik krijg ook nog vaak het scherm "tekenen over apps toestaan" nog te zien zonder dat duidelijk is waardoor dit komt.
Vind het al met al toch een vrij rommelig geheel en het voelt ook niet soepel aan, maar ga het nog ff aanzien of het me de moeite van een rollback waard is.
[ Voor 86% gewijzigd door Southern Sun op 10-05-2022 20:24 ]
Denk niet dat OnePlus het gaat aanpassen, tenzij er veel mensen over gaan klagen.Southern Sun schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:25:
Wat ik wel meteen vrij irritant vind is dat gegroepeerde apps nu veel hoger in het scherm worden getoond. Is dit iets wat nog zelf te wijzigen is of wachten op een volgende update?
Enige oplossing dat ik kan bedenken is een andere launcher gebruiken.
[ Voor 8% gewijzigd door NeverSettle op 08-05-2022 23:50 ]
*Ok mocht iemdand dit ook overwegen, vergeet niet de authenticator te backuppen

[ Voor 29% gewijzigd door Southern Sun op 12-05-2022 08:32 ]
Het was de magisk safety net module welke een update nodig had!HaTe schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:01:
https://forum.xda-develop...3689/page-7#post-86562887
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
De installatie ging goed, maar dat IN2021 / IN2023 'probleem' (dat geen probleem is) is er nog steeds. Zie de bijlagen. Vaag toch!?
![]() | ![]() | ![]() |
strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!
Heel vreemd, het lijkt er inderdaad op dat je de Indiase OxygenOS 12 update heb ontvangen. De Europese versie is C.16 i.p.v. C.17.Gregory76 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:46:
Ik zat nog op de .15 en kreeg zojuist de 11.C.17 aangeboden. De .16 wordt op mijn toestel dus blijkbaar overgeslagen (ik heb de afgelopen tijd dagelijks op een update gecheckt).
De installatie ging goed, maar dat IN2021 / IN2023 'probleem' (dat geen probleem is) is er nog steeds. Zie de bijlagen. Vaag toch!?
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Iemand die dezelfde ervaring heeft en/of een oplossing?
Nb: heb het voorgaande al in het Android Auto forum geplaatst, maar helaas geen reactie met een (mogelijke) oplossing.
Verwijderd
Hier hetzelfde in mijn KIA. Bloedirritant. Het begint steeds meer op Samsung te lijken met al die toeters en bellen.gjb85 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:13:
Sinds de laatste update van m'n Op en Android Auto geeft mijn toestel telkens de foutmelding dat de usb-kabel niet goed is als ik deze wil verbinden met Android Auto. Ik heb met diverse goede usbkabels (o.a. de originele kabel) geprobeerd het toestel te verbinden, maar het lukt niet. De kabels werkten voorheen wel met mijn toestel en werken nog steeds met het toestel van mijn vriendin. Heb dus het vermoeden dat het niet aan de kabels ligt.
Iemand die dezelfde ervaring heeft en/of een oplossing?
Nb: heb het voorgaande al in het Android Auto forum geplaatst, maar helaas geen reactie met een (mogelijke) oplossing.
Update: oplossing gevonden https://forums.oneplus.co...droid-12-upgrade.1560217/
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2022 19:51 ]
Dank voor de mogelijke oplossing. Alleen staat er dat in de developper options de USB configuration moet worden aangepast. Als ik in de developper options kijk (in de developper mode van Android auto) kan ik niks vinden over USB configuration. Staat die optie er bij jou wel?Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:38:
[...]
Hier hetzelfde in mijn KIA. Bloedirritant. Het begint steeds meer op Samsung te lijken met al die toeters en bellen.
Update: oplossing gevonden https://forums.oneplus.co...droid-12-upgrade.1560217/
Verwijderd
Ik moet bekennen dat ik het nog niet heb geprobeerd. Ik heb echter wel in settings>verbinding en delen>android auto de optie draadloze verbinding aanstaan. Wellicht is dat een setting die nog aangepast/uitgezet kan worden. Ik ga het morgen even proberen zonder developper mode. Ik kom hier nog even op terug.gjb85 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:51:
[...]
Dank voor de mogelijke oplossing. Alleen staat er dat in de developper options de USB configuration moet worden aangepast. Als ik in de developper options kijk (in de developper mode van Android auto) kan ik niks vinden over USB configuration. Staat die optie er bij jou wel?
Update: Met de wijziging werkt AA weer. @Verwijderd bedankt!!
[ Voor 17% gewijzigd door gjb85 op 13-05-2022 09:29 ]
Verwijderd
Hier ook. Graag gedaan hoorgjb85 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 23:13:
Ik heb het inmiddels gevonden. Ik. Moest in de developpersettings van m'n Op kijken ipv AA. Ik heb de instellingen aangepast en ga het morgen even proberen in de auto.
Update: Met de wijziging werkt AA weer. @Verwijderd bedankt!!
- ING app opnieuw installeren/activeren/pas aanmaken hielp niet
- Play store cache wissen (las op het oneplus forum dat dit iemand hielp) deed niks
Kwam bij deze post uit van een medetweaker in het OP10 topic https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71505546.
Was zelf erg sceptisch dat dit zou helpen maar vanmiddag toch even snel langs de Vodafone winkel gegaan, medewerker was ook zeer sceptisch maar was wel bereid me een nieuwe SIM kaart te geven (zonder kosten, althans heb niks betaald/medewerker zei niks over de €20 die Vodafone daar normaal voor vraagt). Kreeg enkele minuten later een SMSje van ING dat ze een wijziging in mijn telefoon gezien/gemerkt hadden en dat de app/mijn ING 12 uur geblokkeerd zou zijn. App leek het echter nog te doen, heb meteen het mobiel betalen getest en werkt nu weer vlekkeloos.
Misschien dus de moeite waard als je niet zonder mobiel betalen kan/wil zoals ik.
Wat is een oude simkaart. Die van mij is net 3 jaar oud.
Ik blijf nog wel even op 11 zitten.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Die van mij ook, dat is ongeveer zo lang als ik Vodafone klant ben en had niet eerder een nieuwe simkaart aangevraagd. Heb zelf meer het idee dat het niet zozeer te maken had met dat de oude "oud" was maar dat een nieuwe SIM kaart meer een soort workaround is voor het onderliggende probleem (aangezien het toch ontstaan is door een software update en OnePlus het ook zo weer denkt op te kunnen lossen). Maar goed, dat is ook maar puur speculeren, niet dat ik enige technische kennis van zaken heb.DarkSide schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 19:32:
hmm bijzonder.
Wat is een oude simkaart. Die van mij is net 3 jaar oud.
Ik blijf nog wel even op 11 zitten.
Tot hiertoe stabiel, alle leuke Android12 dingen zitten er ook gewoon in, maar ook de OOS cam, een deftig uitgewerkte horizon lights, enz... dit is gewoon wat OOS12 had moeten zijn.
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.
Op 3rd party Icon packs na heb ik geen frustraties met OOS12. Welke bugs ervaarde jij dan?devilkin schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:46:
Na een week met de OOS12 build met bijbehorende frustraties dan maar de 3rd party rom weg opgegaan - nu Nameless Rom erop gezet, een soort van hybrid tussen Pixel, AOSP, en wat OOS dingen.
Tot hiertoe stabiel, alle leuke Android12 dingen zitten er ook gewoon in, maar ook de OOS cam, een deftig uitgewerkte horizon lights, enz... dit is gewoon wat OOS12 had moeten zijn.
Werkt Nameless Rom ook met Gpay en alle bank apps?
* Frequente glitches (zeker met 3rd party launchers - ik vind die std launcher gewoon te beperkt)NeverSettle schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:18:
[...]
Op 3rd party Icon packs na heb ik geen frustraties met OOS12. Welke bugs ervaarde jij dan?
Werkt Nameless Rom ook met Gpay en alle bank apps?
* frequente crashes van apps out of the blue
* UI die totaal niet consistent is (fonts/kleuren/...)
* basis functies die eruit gesloopt zijn
* Grafische ui elementen die 'overgebleven' zijn op plaatsen waar ze niet horen
* frequent nood om eens te rebooten als er dingen niet meer reageren - ik denk dat ik m'n al vaker gereboot heb in 1 week tijd dan ik normaal op een half jaar doe
Deze problemen bleven ook terugkomen na een full wipe.
Wat Nameless ROM betreft: ik gebruik m'n rooted, dus met Magisk + safetynetfix, en alles werkt.
Ik gebruik geen 3rd party launcher, maar heb van geen enkele punten die je noemt last van. De kleuren van de UI komt door Android 12's monet, van Google. Alle Google apps en mogelijke andere ondersteunende apps nemen de kleuren over van je achtergrond. M.b.v. LWP+ app kan je dat aanpassen naar de kleuren die je zelf wilt.devilkin schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:55:
[...]
* Frequente glitches (zeker met 3rd party launchers - ik vind die std launcher gewoon te beperkt)
* frequente crashes van apps out of the blue
* UI die totaal niet consistent is (fonts/kleuren/...)
* basis functies die eruit gesloopt zijn
* Grafische ui elementen die 'overgebleven' zijn op plaatsen waar ze niet horen
* frequent nood om eens te rebooten als er dingen niet meer reageren - ik denk dat ik m'n al vaker gereboot heb in 1 week tijd dan ik normaal op een half jaar doe
Deze problemen bleven ook terugkomen na een full wipe.
Wat Nameless ROM betreft: ik gebruik m'n rooted, dus met Magisk + safetynetfix, en alles werkt.
Hier werd ik heel enthousiast van, o.a. de Dolby Atmos integratie (als ik niet hoef te rooten, heeft dat m'n voorkeur), maar blijkbaar is deze ROM er (ook al) niet voor de gewone OP8devilkin schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:46:
Na een week met de OOS12 build met bijbehorende frustraties dan maar de 3rd party rom weg opgegaan - nu Nameless Rom erop gezet, een soort van hybrid tussen Pixel, AOSP, en wat OOS dingen.

Correctie: ben een beetje verwend door XDA en de website van de PE ROM: had beter moeten zoeken, want blijkbaar toch wel
https://sourceforge.net/p...aosp/files/instantnoodle/
Stond op XDA alleen iets voor de 8T/9R en verder vond ik alleen wat op Reddit over de Pro.
Net toch eens op die Sourceforge link geklikt en op instantnoodle gezocht. En jawel, een release van 7 dagen geleden

Wat ik nog niet hebben kunnen vinden en jij hopelijk wel weet:
- is 2-button navigation een optie?
- in 3-button: double tap opties beschikbaar? Zag dat OnePlus gestures toegevoegd waren, maar niet precies wat wel en wat niet.
- Werkt een alarm als telefoon uit staat (en scheduled power off)?
*knip* (doet er niet meer toe)
[ Voor 44% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 25-05-2022 22:18 . Reden: ROM voor OP8 toch gevonden ]
Double tap to wake Werkt, als je dat bedoelde? De 2 button navigatie zegt me niks.-Sir_Killalot- schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:08:
[...]
Wat ik nog niet hebben kunnen vinden en jij hopelijk wel weet:
- is 2-button navigation een optie?
- in 3-button: double tap opties beschikbaar? Zag dat OnePlus gestures toegevoegd waren, maar niet precies wat wel en wat niet.
- Werkt een alarm als telefoon uit staat (en scheduled power on)
Scheduled power on ben ik tegengekomen in de settings, maar ik gebruik het zelf niet.
De kleuren kloppen gewoon niet. Op m'n nu nameless rom is het echtoveral hetzelfde, zoals je kan verwachten bij een A12 rom. Bij OOS is het een soep.NeverSettle schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:29:
[...]
De kleuren van de UI komt door Android 12's monet, van Google. Alle Google apps en mogelijke andere ondersteunende apps nemen de kleuren over van je achtergrond. M.b.v. LWP+ app kan je dat aanpassen naar de kleuren die je zelf wilt.
Uh, hier is alles het zelfde zoals bij OOS 11 qua thema kleuren bij het gebruiken van LWP+ app. Google apps zien er weer redelijk uit. Zonder de genoemde app kan ook, maar dan ben je sterk afhankelijk van je wallpaper.devilkin schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:40:
[...]
De kleuren kloppen gewoon niet. Op m'n nu nameless rom is het echtoveral hetzelfde, zoals je kan verwachten bij een A12 rom. Bij OOS is het een soep.
:strip_exif()/f/image/9mRf3ZbhokAIE5uoFGTlBzqX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Oqr3PGUh5j3sstTAjl8g4Vg4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RsyO8jlXs05FYt962hnCZqXn.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 54% gewijzigd door NeverSettle op 23-05-2022 14:01 ]
Ik had een soortgelijk probleem met mijn bluetooth oortjes. De meest voor de hand liggende oplossing (die ik pas als laatste bedacht) loste het op: 'vergeet' de verbinding in de bluetooth instellingen en 'pair' opnieuw.Upbeat schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:25:
Sinds de update heb ik ook een groot probleem met mijn glucosemeter. Ik heb een meter op mijn arm die elke 2 weken vervangen moet worden, dit werkt op bluetooth. De sensor blijft altijd in verbinding met de telefoon zodat deze ook een signaal kan sturen op moment dat mijn glucose te laag of te hoog is. Alleen lijkt het sinds de update dat er geen constante verbinding is en dat de telefoon de verbinding verbreekt. In eerste instantie dacht ik dat het aan de sensor lag maar deze heb ik afgelopen weekend vervangen en het probleem is nog steeds aanwezig. Met als gevolg dat mijn telefoon geen alarmen meer ontvangt. Ik krijg ook steeds de melding dat er singaalverlies is. Normaal gesproken krijg ik dit als ik heel ver van de telefoon af ben maar nu ook zelfs dichtbij.
Misschien helpt het jou ook.
Merk hetzelfde met de verbinding naar de auto.. hoor regelmatig dat flitsmeister laat merken dat de verbinding verbroken is en daarna weer opnieuw verbonden. Geen idee of dat opnieuw pairen helpt.. zal het eens proberen.micheldenhaag schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:38:
[...]
Ik had een soortgelijk probleem met mijn bluetooth oortjes. De meest voor de hand liggende oplossing (die ik pas als laatste bedacht) loste het op: 'vergeet' de verbinding in de bluetooth instellingen en 'pair' opnieuw.
Merk trouwen niet dat Spotify stopt met spelen
Het parren gebeurt eenmaal via een app. De sensor is niet zichtbaar bij de bluetooth apparaten. Vreemd genoeg heb ik met mijn smartwatch en oordopjes geen problemen.micheldenhaag schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:38:
[...]
Ik had een soortgelijk probleem met mijn bluetooth oortjes. De meest voor de hand liggende oplossing (die ik pas als laatste bedacht) loste het op: 'vergeet' de verbinding in de bluetooth instellingen en 'pair' opnieuw.
Ik gebruik deze sensor waarschijnlijk ook als het om de FSL2 gaat.Upbeat schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:25:
Sinds de update heb ik ook een groot probleem met mijn glucosemeter. Ik heb een meter op mijn arm die elke 2 weken vervangen moet worden, dit werkt op bluetooth. De sensor blijft altijd in verbinding met de telefoon .......
Gebruik je deze met de Libre app of met xdrip/diabox? Zelf gebruik ik deze met xdrip. Wat ik in ieder geval gedaan heb is de batterij optimalisatie voor de app(Libre/xdrip/OOP/diabox) uitgeschakeld.
Mocht je gebruik maken van de Libre app is het misschien interessant om eens te kijken naar xdrip of diabox. Hiermee wordt je FSL2 een CGM.
Klopt! Ik heb de instellingen al een tijdje geleden aangepast maar ik heb over het hoofd gezien de instelling voor activiteit op de achtergrond. Gister nog geen verschil gemerkt, kijken hoe het vandaag gaat. Thanks voor de tip!DuOnline schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:55:
[...]
Ik gebruik deze sensor waarschijnlijk ook als het om de FSL2 gaat.
Gebruik je deze met de Libre app of met xdrip/diabox? Zelf gebruik ik deze met xdrip. Wat ik in ieder geval gedaan heb is de batterij optimalisatie voor de app(Libre/xdrip/OOP/diabox) uitgeschakeld.
Mocht je gebruik maken van de Libre app is het misschien interessant om eens te kijken naar xdrip of diabox. Hiermee wordt je FSL2 een CGM.
Ik merk wel dat de camera in WhatsApp totaal verkeerd is qua resolutie. De foto's en video's lijken wel goed bij de andere partij aan te komen. Iemand een idee of dat op te lossen is?
Ik heb zelf dat hij alleen de wide-angle pakt sinds de update. Als ik een foto wil maken en versturen gebruik ik alleen nog maar de camera app zelf en dan delen.Eric_Cantona schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:44:
Hier geen BT-issues tot dusver.
Ik merk wel dat de camera in WhatsApp totaal verkeerd is qua resolutie. De foto's en video's lijken wel goed bij de andere partij aan te komen. Iemand een idee of dat op te lossen is?
Nog geen oplossing gevonden hier
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Met o.a. Whatsapp heb ik dat ook zojuist gemerkt. Maar OnePlus geeft andere apps geen toegang tot de 48MP camera modus. Tevens zien de foto's vanuit de camera app genomen mooier uit.Joarie schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 18:29:
[...]
Ik heb zelf dat hij alleen de wide-angle pakt sinds de update. Als ik een foto wil maken en versturen gebruik ik alleen nog maar de camera app zelf en dan delen.
Nog geen oplossing gevonden hier
Bij geen enkele Android telefoon zijn de foto's van de Whatsapp camera echt goed.NeverSettle schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:44:
[...]
Met o.a. Whatsapp heb ik dat ook zojuist gemerkt. Maar OnePlus geeft andere apps geen toegang tot de 48MP camera modus. Tevens zien de foto's vanuit de camera app genomen mooier uit.
Share and Enjoy!
Ik begreep bij Samsung wel wat beter. Één van de weinige merken die wel goed geoptimaliseerd is bij de meeste social media apps. Ik begrijp best dat developers niet voor alle smartphone merken wilt optimaliseren, dan maar de meest bekende merken zoals Apple en Samsung.WCA schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:53:
[...]
Bij geen enkele Android telefoon zijn de foto's van de Whatsapp camera echt goed.
Ik wil echt niet terug naar OOS12 zolang er geen flinke verbeteringen worden doorgevoerd, maar ik wil ook geen verhoogd risico lopen qua veiligheid door niet meer te updaten.
[ Voor 4% gewijzigd door Southern Sun op 26-05-2022 09:26 ]
Wat bedoel je met hoger in scherm? Ik heb een 8T met c16 en herken dit probleem niet. Ik gebruik wel gestures en alle knoppen zijn weg bij mij.Southern Sun schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:25:
Wat ik wel meteen vrij irritant vind is dat gegroepeerde apps nu veel hoger in het scherm worden getoond. Is dit iets wat nog zelf te wijzigen is of wachten op een volgende update?
*edit: ik kreeg ook elke keer als ik hier een bericht wou typen (na verschijnen van het toetsenbord) een melding met iets van Tekenen over apps. Bij toetsenbord instellingen uitgevinkt dat alle info naar Google verzonden moet worden, dat lijkt in elk geval de oplossing te zijn. Krijg die tekenen over app melding ook heel af en toe na het unlocken, maar het is me nog onduidelijk waar die door komt.
*Edit 2: ik weet nog niet wat ik er van vind. 2 dingen waar ik vooral tegenaan loop is wat ik hierboven al zei. De app icoontjes staan zo hoog dat met 1 hand bedienen vervelender is. Verder gebruikte ik veel single tap om ambient display te zien waar nu double tap to wake noodzakelijk is.
Ik krijg ook nog vaak het scherm "tekenen over apps toestaan" nog te zien zonder dat duidelijk is waardoor dit komt.
Vind het al met al toch een vrij rommelig geheel en het voelt ook niet soepel aan, maar ga het nog ff aanzien of het me de moeite van een rollback waard is.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Als je apps hebt gegroepeerd op je homescreen. Klik op de map en de apps die er in zitten worden hoger in het scherm weergegeven dan voorheen bij OOS 11. Zal wel door ColorOS codebase komen.prutser001 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:02:
[...]
Wat bedoel je met hoger in scherm? Ik heb een 8T met c16 en herken dit probleem niet. Ik gebruik wel gestures en alle knoppen zijn weg bij mij.
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken als je een paar maanden tot half jaar achterloopt. Een jaar zou wel link zijn, maar het hangt er eigenlijk allemaal van af welke kwetsbaarheden en worden ontdekt. Als er een kwetsbaarheid wordt ontdekt met een zeer hoge CVSS-score welke geen user interaction vereist, en een exploit hiervoor zou actief worden misbruikt, zou ik mij meer zorgen maken. Het scheelt dat er ook zo nu en dan het een en ander gepatcht kan worden via Google Play system updates.Southern Sun schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 09:25:
Ik ben nog altijd blij dat ik ben terug gegaan naar OOS11, zit zoveel soepeler in elkaar. Nou vroeg ik me 1 ding af, in hoeverre moet ik me zorgen maken betreft het niet bijhouden van de security patch?
Ik wil echt niet terug naar OOS12 zolang er geen flinke verbeteringen worden doorgevoerd, maar ik wil ook geen verhoogd risico lopen qua veiligheid door niet meer te updaten.
Je zou ook een custom ROM kunnen draaien btw. Dan heb je best of both worlds.
Als je in de startscherm settings 'invullen pictogram' aanzet dan vultie op home alle iconen vanaf boven uit. En die extra balk, er zijn wrs ook iconen naar vervolg pagina's gegaan en dan verschijnt zo'n balkje. Dus vinkje uit in de settings, hergroeperen tot 1 scherm et voila!Opperpanter2 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:52:
Ik heb opeens een extra "balk / slider" op mijn home screen (en een hoop lege ruimte).
Enig idee hoe ik die weg krijg? Heb al zitten zoeken in de settings, maar niets kunnen vinden.
[Afbeelding]
(vinkje startscherm vergrendelen helpt een boel om dit te voorkomen)
Helaas is het alleen maar erger geworden. Ik krijg nu zelfs alarmen te laat of helemaal niet binnen (meestal pas als ik mijn telefoon ontgrendel). Dit is wel gevaarlijk omdat ik weleens de neiging heb om 's nachts hypos te krijgen.DuOnline schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:55:
[...]
Ik gebruik deze sensor waarschijnlijk ook als het om de FSL2 gaat.
Ik ben bang dat ik een hard reset moet uitvoeren maar ik heb absoluut geen tijd voor!
Overigens zie ik de genoemde apps niet in de play store staan.
[ Voor 3% gewijzigd door Upbeat op 29-05-2022 00:08 ]
Vreselijk om dit te lezen. Dit hoort simpelweg betrouwbaar te zijn.Upbeat schreef op zondag 29 mei 2022 @ 00:07:
[...]
Helaas is het alleen maar erger geworden. Ik krijg nu zelfs alarmen te laat of helemaal niet binnen (meestal pas als ik mijn telefoon ontgrendel). Dit is wel gevaarlijk omdat ik weleens de neiging heb om 's nachts hypos te krijgen.
Ik ben bang dat ik een hard reset moet uitvoeren maar ik heb absoluut geen tijd voor!
Zelf ben ik ook totaal niet tevreden over de nieuwe update, maar als ik een notificatie niet zie op de lockscreen, de telefoon veel te warm wordt of welk van de andere problemen die ik ook heb, is dit niets in vergelijking met jouw problemen. OP gaat het voor mij in de toekomst niet meer worden vrees ik...
Ik had die uiteindelijk geprobeerd inderdaad. Dat helpt wel, maar nu heeft hij alle iconen op alle schemen gehusseld :-) Maar goed die irritante wit ruimte is weg.micheldenhaag schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 20:58:
[...]
Als je in de startscherm settings 'invullen pictogram' aanzet dan vultie op home alle iconen vanaf boven uit. En die extra balk, er zijn wrs ook iconen naar vervolg pagina's gegaan en dan verschijnt zo'n balkje. Dus vinkje uit in de settings, hergroeperen tot 1 scherm et voila!
(vinkje startscherm vergrendelen helpt een boel om dit te voorkomen)
Ik zou adviseren om in het vervolg bij een Android upgrade eigenlijk altijd een full wipe in te plannen, ongeacht het toestel. Zeker als je gebruik maakt/afhankelijk bent van zulke cruciale features. Iets om rekening mee te houden in de toekomst!Upbeat schreef op zondag 29 mei 2022 @ 00:07:
[...]
Helaas is het alleen maar erger geworden. Ik krijg nu zelfs alarmen te laat of helemaal niet binnen (meestal pas als ik mijn telefoon ontgrendel). Dit is wel gevaarlijk omdat ik weleens de neiging heb om 's nachts hypos te krijgen.
Ben zelf ook nog niet overgestapt, loop al weken met die irritante update melding in m'n scherm (die kan niet weg toch?). Maar wellicht ga ik er binnenkort eens tijd voor inplannen.
[ Voor 10% gewijzigd door Majesty op 29-05-2022 10:24 ]
Dit is wel het ergste probleem naast alle andere. Accu is ook echt bagger geworden, zeker op 5G. Bij mij wordt de telefoon ook veel te warm, ik merk dat Google Maps en Facebook Messenger ook opeens aardig veel accu gebruiken terwijl ik voor de update hier geen last van had.MoonRaven schreef op zondag 29 mei 2022 @ 00:39:
[...]
Vreselijk om dit te lezen. Dit hoort simpelweg betrouwbaar te zijn.
Zelf ben ik ook totaal niet tevreden over de nieuwe update, maar als ik een notificatie niet zie op de lockscreen, de telefoon veel te warm wordt of welk van de andere problemen die ik ook heb, is dit niets in vergelijking met jouw problemen. OP gaat het voor mij in de toekomst niet meer worden vrees ik...
Eens kijken of update C20 verbetering gaat brengen (als deze voor EU uitkomt). En anders toch maar tijd vrijmaken voor een hard reset.
En ik zit zelfs naar Apple te kijken voor komende verlenging... Maar die prijzen...
[ Voor 4% gewijzigd door Upbeat op 29-05-2022 12:01 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Upbeat op 29-05-2022 12:01 ]
Enige positieve is dat de Gallery app beter werkt. Bij de vorige versie was die langzaam, nu geen last meer van.
Maar na dit toestel komt er geen OnePlus/Oppo meer in huis.
Ik heb precies dezelfde problemen. Daarnaast kan ik mijn ING app niet meer gebruiken om in de winkel contactloos mee te betalen. Heb hier inmiddels een melding van gemaakt.MM99 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 12:17:
Echt super en verschrikkelijke update dit. Accu is 20% snlleer leeg. Navigatie knoppen zitten verder uit elkaar waardoor ik heletijd naast klink. De linker scherm die niet uitgeschakeld kan worden. Als ik video's maak, schikt de eerder paar seconde. De wrap lader die bij de toestel zat, laad nu de telefoon langzamer.
Enige positieve is dat de Gallery app beter werkt. Bij de vorige versie was die langzaam, nu geen last meer van.
Maar na dit toestel komt er geen OnePlus/Oppo meer in huis.
Ik ben het volledig met je eens dat dit wel echt de laatste OnePlus smartphone is die ik in huis haal. Heb hiervoor de 5T gehad, deze heb ik ook nog en ik merk dat ik deze liever pak als ik thuis ben dan mijn huidige 8 Pro...
Ze heeft ook veel last van een supertrage vingerafdrukscanner die erg foutgevoelig is sinds de update. Fingerprint opnieuw registreren verhelpt het niet. Anderen hier ook last van?
Heb zelf m'n 8T ingeruild voor een S22 Ultra en dat is echt een verademing. Wat is Oneplus ver afgegleden
[ Voor 13% gewijzigd door stin00 op 29-05-2022 15:36 ]
Mijn vingerprintscanner is een beetje hit or miss. Of hij doet het direct of ik kan m'n vinger erop houden tot ik een ons weeg. Gelukkig doet m'n face-unlock het nog prima, die gebruik ik het vaakst.stin00 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:34:
M'n vriendin heeft ook nietsvermoedend de update gedaan. Ze is altijd snel tevreden met een toestel, maar zelfs zij vindt het een compleet drama. Veel gare glitches, bugs en gewoon één grote rommel.
Ze heeft ook veel last van een supertrage vingerafdrukscanner die erg foutgevoelig is sinds de update. Fingerprint opnieuw registreren verhelpt het niet. Anderen hier ook last van?
Heb zelf m'n 8T ingeruild voor een S22 Ultra en wat een verademing is dat. Wat is Oneplus ver afgegleden
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Het is helaas vrij normaal dat dit soort vage problemen optreden na een Android upgrade (niet update). Een factory reset zou in ieder geval al veel zon niet alles moeten oplossen.
Bespaar jezelf de moeite/tijd. Oneplus heeft immers nog nóóit geluisterd naar haar gebruikers.Anonymoussaurus schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:44:
Als ik jullie was zou ik dit feedback formulier invullen, aangezien er veel onvrede lijkt te zijn. Heb ik zelf ook gedaan: Survey Time! OxygenOS User Experience Survey
Niet geschoten is altijd mis, en 'nooit' is ook overdreven. Zijn inderdaad vaak momenten geweest dat ze A zeiden en B deden, maar ben het er niet mee eens dat ze nog letterlijk nooit geluisterd hebben.stin00 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:05:
[...]
Bespaar jezelf de moeite/tijd. Oneplus heeft immers nog nóóit geluisterd naar haar gebruikers.
Balen dat het alleen maar slechter is geworden.Upbeat schreef op zondag 29 mei 2022 @ 00:07:
[...]
De genoemde apps zijn inderdaad niet via de playstore te krijgen.
Voor DiaBox zie: Diabox
Voor xDrip zie: xdrip
Is de S22 Ultra ook echt een stap vooruit, dat je ook echt het idee hebt dat je een nieuwer/sneller toestel hebt? Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanger voor m'n 8T maar kom er niet uit wat nu te nemen.stin00 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:34:
Heb zelf m'n 8T ingeruild voor een S22 Ultra en dat is echt een verademing. Wat is Oneplus ver afgegleden
sinds de laatste update enkele problemen en vraag me af of meerdere mensen hier last van hebben en het misschien inmiddels zelf hebben kunnen oplossen:
- als mijn wekker gaat moet ik eerst de telefoon ontgrendelen om deze uit te zetten i.p.v. het lockscreen zelf zoals voorheen. Klok app van Google LLC zojuist opnieuw geinstalleerd in de hoop dat dit morgenochtend goed gaat.
- GPS lijkt er op dat mij locatie in mij navagatie soms de locatie kwijt raakt/GPS signaal verliest en na enkele minuten weer connectie heeft maar mijn locatie op de navigatie blijft hangen
Als je root hebt kun je een terminal openen en het volgende commando uitvoeren:Majesty schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:23:
[...]
Ik zou adviseren om in het vervolg bij een Android upgrade eigenlijk altijd een full wipe in te plannen, ongeacht het toestel. Zeker als je gebruik maakt/afhankelijk bent van zulke cruciale features. Iets om rekening mee te houden in de toekomst!
Ben zelf ook nog niet overgestapt, loop al weken met die irritante update melding in m'n scherm (die kan niet weg toch?). Maar wellicht ga ik er binnenkort eens tijd voor inplannen.
1
2
| su pm disable --user 0 com.oneplus.opbackup |
Ik durf niet 100% zeker te zeggen wat opbackup verder allemaal doet, maar heb nooit problemen ervaren met het maken van backups. Met enable ipv disable kun je hem uiteraard weer activeren.
Kan ook zonder root icm ADB als het goed is.ChokingHazard schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:16:
[...]
Als je root hebt kun je een terminal openen en het volgende commando uitvoeren:
code:
1 2 su pm disable --user 0 com.oneplus.opbackup
Ik durf niet 100% zeker te zeggen wat opbackup verder allemaal doet, maar heb nooit problemen ervaren met het maken van backups. Met enable ipv disable kun je hem uiteraard weer activeren.
1
| adb shell pm uninstall -k --user 0 com.oneplus.opbackup |
Meende dat je voor pm root nodig had, maar ik kan het mis hebben hoor. Kleine kanttekening is dat jouw commando de app verwijderd ipv uitschakelt.Anonymoussaurus schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:25:
[...]
Kan ook zonder root icm ADB als het goed is.
code:
1 adb shell pm uninstall -k --user 0 com.oneplus.opbackup
Yep, in dat geval moet je 'uninstall' vervangen door 'disable': https://forum.xda-develop...ase-battery-life.3939843/. Ook meteen de bron dat je geen root nodig hebt (net opgezocht).ChokingHazard schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:27:
[...]
Meende dat je voor pm root nodig had, maar ik kan het mis hebben hoor. Kleine kanttekening is dat jouw commando de app verwijderd ipv uitschakelt.
Deze heb ik net toegevoegd. Staat er wel bij hoor: C.20. Is een update naar OxygenOS 12.1 als ik het goed heb.Upbeat schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:14:
Ik krijg via Oxygen Updater een melding van een update, er staan niet welke versie het is. Wel 1,11GB groot. Is dit veilig te installeren?
Changelog is wel summier:
##System
* [Improved] system stability
* [Updated] Android security patch to 2022.05
Hier nu ook...Upbeat schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:14:
Ik krijg via Oxygen Updater een melding van een update, er staan niet welke versie het is. Wel 1,11GB groot. Is dit veilig te installeren?
Was mij niet opgevallen! Excuus:)Anonymoussaurus schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:29:
[...]
Deze heb ik net toegevoegd. Staat er wel bij hoor: C.20. Is een update naar OxygenOS 12.1 als ik het goed heb.
Changelog is wel summier:
[...]
Ik zit nu op versie C15. Kan ik C16 overslaan en direct C20 installeren?
Yup hier.lethargy schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:53:
Heeft iemand update C20 al geïnstalleerd?
Ik zit nu op versie C15. Kan ik C16 overslaan en direct C20 installeren?
De telefoon is nog niet ontploft of is begonnen met Hawking straling uit te zenden dus het is veilig.
Zo te zien is het wide-angle-cam bugje van Whatsapp ook opgelost
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Even aftasten wat deze update brengt anders moet mijn Oneplus 8 Pro er na een kleine 2 jaar ook aan geloven vrees ik.
is everything cool?
Klopt. Dat is op mijn toestel inderdaad ook opgelost nu.Joarie schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:07:
[...]
Zo te zien is het wide-angle-cam bugje van Whatsapp ook opgelost
Haha, wilde ik net zeggen ...hoop dat die nu weer werkt... Update staat er al op maar nog niet in winkel geweest...sterremos schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:32:
ben benieuwd of de ING app ook weer werkt.....
Hier gelukkig ook niet meer dat bij scherm uit maar geringste beweging van de telefoon de vingerafdrukscanner actief wordt. Meteen maar weer double-tap om scherm actief te maken aan gezet en het werkt weer naar behoren.FREAKJAM schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:11:
Hier ook zonder problemen geinstalleerd. Mijn meest voorkomende issue sinds Android 12 is dat mijn touchscreen het heel vaak niet meer doet en handmatig mijn telefoon moet vergrendelen en weer moet unlocken en dan werkt het weer.
Nog eventjes en we zijn eindelijk weer terug op het niveau van voor de update naar Android 12

Na een herstart lijkt het weer te werken, maar goed, totaal niet positief over Oneplus op het moment...
[ Voor 5% gewijzigd door Byte_Me op 31-05-2022 07:01 ]
Precies hetzelfde met de wireless charger inderdaad...Byte_Me schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 07:00:
Hier helaas wat issues na een update naar IN2023-11-C16. De wireless charger silent mode werkt niet meer, dus altijd ventilator aan. Erg vervelend aangezien dat ding naast mijn bed staat.
[ Voor 31% gewijzigd door rayfano op 31-05-2022 07:47 ]
C16? Kan je inmiddels niet al naar C20 dan?Byte_Me schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 07:00:
Hier helaas wat issues na een update naar IN2023-11-C16. .... Verder staat raise to wake uit, maar dat doet hij toch.
De interne updater biedt hem bij mij ook nog niet aan.
Ah goed om te weten. Ik ging trouw al meteen naar de andere APK om hem te installeren maar had niet gekeken of het lokaal updaten weer beschikbaar is. Scheelt weer een app op de telefoon die er vanaf kan.NeverSettle schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:22:
Heb C.20 geïnstalleerd, ik zie dat lokale update weer beschikbaar is! Geen APK meer nodig
Ja de voorgaande versies miste de lokale update functie, gelukkig is het dus terug bij C.20Joarie schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:53:
[...]
Ah goed om te weten. Ik ging trouw al meteen naar de andere APK om hem te installeren maar had niet gekeken of het lokaal updaten weer beschikbaar is. Scheelt weer een app op de telefoon die er vanaf kan.
Ik kreeg de eerste melding voor de C16 update al een paar weken geleden maar toen niet gedaan omdat ik op vakantie was. Afgelopen weekend pas deze update geinstalleerd, misschien dat C20 daarom nog op zich laat wachten
[ Voor 40% gewijzigd door Byte_Me op 31-05-2022 12:09 ]
Gebruik je de Oxygen Update app of wacht je totdat je telefoon zelf een update-melding geeft?Byte_Me schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:08:
[...]
Ik kreeg de eerste melding voor de C16 update al een paar weken geleden maar toen niet gedaan omdat ik op vakantie was. Afgelopen weekend pas deze update geinstalleerd, misschien dat C20 daarom nog op zich laat wachten
Na de reacties hier heb ik de C20 update geïnstalleerd.sterremos schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:32:
ben benieuwd of de ING app ook weer werkt.....
Alles werkt goed en mobiel betalen werkt gelukkig ook nog.
Ervaart iemand hier toevallig dezelfde klachten? Lost C20 iets op?
There's no such thing as overkill
Heb je het geprobeerd via Oxygen Updater?ElMaestroIV schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:02:
Hier nog geen C20 beschikbaar. Ik hoop van harte dat het een verbetering is t.o.v. C16. Wat een drama update. Gmail geeft geen notificaties meer en draadloos laden werkt niet/slecht...
Notificatie-bug van Gmail is opgelost. Zojuist even getest. Check wel even of je notificatie-instellingen ín de Gmail-app ook goed staan (dus niet onder je telefooninstellingen)ElMaestroIV schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:02:
Hier nog geen C20 beschikbaar. Ik hoop van harte dat het een verbetering is t.o.v. C16. Wat een drama update. Gmail geeft geen notificaties meer en draadloos laden werkt niet/slecht...
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie