Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Het ziet er net allemaal wat anders uit inderdaad.

Paar dingen die me nu al opvallen:
- geen secondes in te stellen bij tijd op statusbalk
- bt icoon blijft zichtbaar ondanks geen verbinding (had dat ergens uitgezet in de vorige versie)
- vpn melding (heb blokada) blijft vastgepind in pull down menu.
- ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:22
Dag allemaal,

vandaag heb ik android 12 geupdate op mijn oneplus 8 pro.
Nu kan ik nergens meer de instellingen vinden voor mijn SIP telefonie.

Weet iemand waar ik dit kan vinden? Vroeger stond het onder de telefoon-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:47
Das weggehaald in android 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:22
Echt waar??
Dat is knap vervelend.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:47
Yep, google maar op "android 12" sip settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-09 17:34
lethargy schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:51:
[...]

Ik ben echt heel benieuwd hoe je ervaringen zijn de komende dagen met deze update.
Ik wil het ook graag installeren, maar durf het nog niet door de verhalen op het OnePlus forum. Ik wacht nog heel even af.
Na reset bevalt het prima. Alleen jammer dat app icons niet meer individueel kan worden aangepast. Vervelend als je een 3rd party icon pack gebruikt. En de kleuren van de teksten aanpassen is beperkt, kan niet meer kiezen uit grijze kleuren :P

Positieve nieuws, geen spelfouten gevonden tot nu toe. Dat was bij OOS11 wel zo, vooral batterij in de settings (hourss en minss |:( ).

[ Voor 11% gewijzigd door NeverSettle op 19-04-2022 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17:56
Denk dat je nu je toevlucht moet zoeken tot 3rd party apps als 3CX als je sip wil blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Boomster schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:21:
[...]
Echt waar??
Dat is knap vervelend.....
Nou, inderdaad!! Ik gebruik het ook regelmatig :'(

Bedankt voor de heads-up, ik ga het dan ook maar laten met de upgrade voorlopig.

Echt jammer dat het er uit is gehaald. Ik heb het eerder met bijv. 3CX geprobeerd omdat Samsung de SIP functie er al uitsloopte maar dat liep altijd erg hakkelig. De ingebouwde SIP werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Nog een plus punt, Dolby Atmos equalizer heeft nu de optie om zelf te aanpassen. Voorheen had alleen de Indiase en Noord-Amerikaanse versie dat bij OxygenOS 11. De Europese versie kon voorheen alleen vaste profiele kiezen. Vraag is alleen goed het werkt, ik gebruikte normaal gesproken de 3rd party app Wavelet.
Bluetooth werkt tot nu toe ook prima, geen problemen met de verbinding als mijn OnePlus 8 Pro op standby staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:40
Ik zie de functie niet meer bij Niet Storen dat bepaalde apps een uitzondering zijn. Jammer dat dat eruit is gehaald.
Inmiddels gevonden bij de app zelf.

Wel heb ik dat Google Discover erg ingezoomd lijkt. De tekst en foto's vallen buiten beeld.

[ Voor 37% gewijzigd door Upbeat op 20-04-2022 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Upbeat schreef op woensdag 20 april 2022 @ 07:26:
Ik zie de functie niet meer bij Niet Storen dat bepaalde apps een uitzondering zijn. Jammer dat dat eruit is gehaald.
Inmiddels gevonden bij de app zelf.

Wel heb ik dat Google Discover erg ingezoomd lijkt. De tekst en foto's vallen buiten beeld.
Dat valt mij inderdaad ook lol, terwijl ik de dp op 411 heb staan.
Ook apart hoe de toetsenbord wel blijft trillen bij batterij modus, maar gestures niet.

Geen grote bugs of design fouten die storend zijn voor mij, maar wel opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:46
Ik draai nu 12 een week of twee en heb nog geen problemen gevonden. Sommige dingen zijn wel wat gewoon worden, zoals single tap voor ambient display die verdwenen is volgens mij.

Ik heb na installatie geen reset gedaan omdat ik geen zin had om alles weer in te stellen 🙈🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:33
NeverSettle schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:37:
Zojuist via Oxygen Updater app:
[Afbeelding]

Even back up maken, installeren en dan systeem herstel. Hopelijk is het stabiel :)
heb deze inmiddels geinstalleerd, alles lijkt te werken maar ik moet wel zeggen dat ik het idee heb dat alles (gevoelsmatig) traag werkt

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
superiscch schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:23:
Ik draai nu 12 een week of twee en heb nog geen problemen gevonden. Sommige dingen zijn wel wat gewoon worden, zoals single tap voor ambient display die verdwenen is volgens mij.

Ik heb na installatie geen reset gedaan omdat ik geen zin had om alles weer in te stellen 🙈🙈
Double tap werkt nog wel :)
Pimmetje651 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:14:
[...]

heb deze inmiddels geinstalleerd, alles lijkt te werken maar ik moet wel zeggen dat ik het idee heb dat alles (gevoelsmatig) traag werkt
Animaties voor het openen en afsluiten van kan je aanpassen via Home Screen & Lock Screen > App Startup and Closing Animation Speed. Heb ik aangepast naar fast en via developer mode de andere animaties naar 0,5x gezet. Voetl weer zo snel en soepel als OOS11 aan.

[ Voor 28% gewijzigd door NeverSettle op 20-04-2022 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leijenman
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Dat grote Google discover is wel erg vervelend. Voor de rest aantal nieuwe dingen en even zoeken in instellingen. Maar draait goed 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Klopt, maar dan ontwaak je het hele scherm. Ik zie liever de ambient display maar AOD hoeft dan ook weer niet ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
Ik zit ook op OxygenOS 12 update C.15. Alles werkt prima alleen icm NOVA launcher (mijn standaard) krijg ik bij systeem gesture 'home' vanuit willekeurige apps vaak 'een flits' te zien op NOVA homepage van de 'recent apps'. Best annoying en zelf geen oplossing kunnen vinden. Weet iemand die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
superiscch schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:23:
Deze? Screenshot van A11 (ook ik was/ben de boot aan het af houden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1skRoznc0dQrEwGtcYkevLexvU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8oaLapbEU8Cm2iUWkEIaVAKF.jpg?f=fotoalbum_large

Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar was, maar nog nergens heb gevonden:
Heeft Optimized Charging nog een update gekregen? En dan met name: dommer... 8)7
Voor die enkele keer dat ik 's nachts oplaad. Dus b.v. na 10:30u en als er een wekker staat ipv op basis van gedrag :r
Of eigenlijk nog beter, een battery cap (85%) zoals Samsung met A12 deed op de S20.
Iets waarom ik die Samsung links liet liggen, is nu beter bij die Samsung :F

Zag wel iets over Smart Battery Engine, verbetering van de accuduur, maar volgens mij gaat dat niet hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Voor de mensen die last hebben van batterij dat te snel leeg gaat, installeer deze Quick device connect APK file. Het is een achtergronds app, waarbij de oude versie dus enorm veel batterij slurpt zonder enige reden.
superiscch schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:12:
[...]

Klopt, maar dan ontwaak je het hele scherm. Ik zie liever de ambient display maar AOD hoeft dan ook weer niet ☺️
Is nog mogelijk; Always-On-Display aanzetten, dan daaronder instellen op power saving. Werkt hetzelfde als de oude Ambient Display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 16:55
Iemand al ontdekt hier ik deze notificatie wegkrijg? Soms vraag je je af wat voor soort mensen de features bedenken die worden ingebouwd. Weg met al die permanente notificaties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6cINTPDhjRwKN_nzkWIMncV8B48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6LV1B9YZ90AySVzzQaRgsRY2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Opperpanter2 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 23:37:
Iemand al ontdekt hier ik deze notificatie wegkrijg? Soms vraag je je af wat voor soort mensen de features bedenken die worden ingebouwd. Weg met al die permanente notificaties.

[Afbeelding]
Staat in de quick settings, kan je zo uitzetten. Anders even in normale setting kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
-Sir_Killalot- schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:43:
[...]

Deze? Screenshot van A11 (ook ik was/ben de boot aan het af houden)
Jep, die optie is weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
NeverSettle schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:29:
Is nog mogelijk; Always-On-Display aanzetten, dan daaronder instellen op power saving. Werkt hetzelfde als de oude Ambient Display.
Net even getest maar scherm gaat niet aan als je even tapt, wel als je de gsm beweegt. Dat is toch niet wat ik zoek ☺️

Grootste gemis aan deze telefoon blijft toch een fysiek notificatielichtje 😔 al wat apps getest maar nog niks goed gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
superiscch schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:13:
[...]
Grootste gemis aan deze telefoon blijft toch een fysiek notificatielichtje 😔 al wat apps getest maar nog niks goed gevonden
Ik ben er ook zeker fan van! Dat Asus de Zenphone 8 een notificatieled aan de onderzijde v heeft gegeven, vind ik dan ook een top idee.

Next best thing, het idee van Horizon Light sprak me dan wel aan, omdat je dat ook wel kan zien als je m omgekeerd neergelegd (als je dan toch een curved display hebt...). De opties schieten alleen te kort.
De app aodNotify beviel mij wel, maar heeft al een jaar geen update met gehad voor OnePlus
https://play.google.com/s...orks.notificationlightled
Geen idee nog of het met A12 nog werkt.

Batterijverbruik valt me mee ondanks dat de implementatie van AOD door OnePlus inferieur is aan die van Google en (zeker) Samsung.
Grappige is dat toen ik de Pixel Experience ROM erop had staan, de Pixel versie van die app probleemloos werkte, dus de limitatie lijkt puur softwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
[...]

Net even getest maar scherm gaat niet aan als je even tapt, wel als je de gsm beweegt. Dat is toch niet wat ik zoek ☺️
Double tap werkt hier prima, zonder dat ik mijn telefoon beweeg (ligt op een bureau). Weet je zeker dat "Double tap to turn it on/off" aan staat?
-Sir_Killalot- schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:58:
[...]

Ik ben er ook zeker fan van! Dat Asus de Zenphone 8 een notificatieled aan de onderzijde v heeft gegeven, vind ik dan ook een top idee.

Next best thing, het idee van Horizon Light sprak me dan wel aan, omdat je dat ook wel kan zien als je m omgekeerd neergelegd (als je dan toch een curved display hebt...). De opties schieten alleen te kort.
Mijn oude Samsung S8 had ook Horizon Light, maar die knipperde langer dan bij OnePlus. Die van OnePlus is eigenlijk te kort naar mijn mening.

[ Voor 44% gewijzigd door NeverSettle op 21-04-2022 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
NeverSettle schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:19:
[...]

Double tap werkt hier prima, zonder dat ik mijn telefoon beweeg (ligt op een bureau). Weet je zeker dat "Double tap to turn it on/off" aan staat?

[...]

Mijn oude Samsung S8 had ook Horizon Light, maar die knipperde langer dan bij OnePlus. Die van OnePlus is eigenlijk te kort naar mijn mening.
Het is single tap die er niet meer is 😅 dubbel tap werkt goed, daar geen klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
NeverSettle schreef op donderdag 21 april 2022 @ 00:24:
[...]

Staat in de quick settings, kan je zo uitzetten. Anders even in normale setting kijken.
Ik zie niks wat er op lijkt. Kan alleen het icoon in de status bar uitzetten maar die wil ik juist houden.
Hoe heet de setting om de notificatie weg te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Opperpanter2 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:54:
[...]

Ik zie niks wat er op lijkt. Kan alleen het icoon in de status bar uitzetten maar die wil ik juist houden.
Hoe heet de setting om de notificatie weg te krijgen?
Do Not Disturb :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GNBraKdYQ0yj-Kg2liVxUpjcgus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qL2fmrhxYUVoG9S6vp5FyVrD.jpg?f=fotoalbum_large

De notificatie ervan kan je gewoon wegvegen. Notificatie in de toekomst verbergen werkt niet, wel bij andere apps.

[ Voor 7% gewijzigd door NeverSettle op 21-04-2022 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Do not disturb staat bewust aan. Dat moet ook. Het gaat mij om die notificatie, die wil ik weg hebben. Deze is niet weg te vegen. Verschijnt als DND aangaat volgens ingesteld schema.

[ Voor 17% gewijzigd door Opperpanter2 op 21-04-2022 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Opperpanter2 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:24:
Do not disturb staat bewust aan. Dat moet ook. Het gaat mij om die notificatie, die wil ik weg hebben. Deze is niet weg te vegen. Verschijnt als DND aangaat volgens ingesteld schema.
Apart, ik kan de notificatie hier gewoon wegvegen. Lang ingedrukt houden geeft aan dat je het niet aan kan passen.

[ Voor 10% gewijzigd door NeverSettle op 21-04-2022 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
[...]
Helemaal mee eens. Mis ik ook nog steeds enorm na mijn Galaxy S8.

AOD is totaal geen vervanging. Dat kan je niet vanaf de andere kant van de kamer zien knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
NeverSettle schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:32:
[...]

Apart, ik kan de notificatie hier gewoon wegvegen. Lang ingedrukt houden geeft aan dat je het niet aan kan passen.
Zag gisterenavond dat ik hem wel weg kon swipen inderdaad. Maar volgens mij komt ie na een tijdje gewoon weer terug. Anyway, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Nog een "kleinigheidje", in de vorige versie kon ik bij een binnenkomende sms de code makkelijke kopiëren en plakken in een veld voor authorisatie. Nu moet ik de sms openen en daar de code kopiëren. Aangezien ik dagelijks mezelf moet authoriseren is dit best wel omslachtig en zeker omdat het wel kon.

Iemand een idee of dit een instelling is die ik over het hoofd zie of hebben ze dit er ook al uit gesloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Eric_Cantona schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:53:
Nog een "kleinigheidje", in de vorige versie kon ik bij een binnenkomende sms de code makkelijke kopiëren en plakken in een veld voor authorisatie. Nu moet ik de sms openen en daar de code kopiëren. Aangezien ik dagelijks mezelf moet authoriseren is dit best wel omslachtig en zeker omdat het wel kon.

Iemand een idee of dit een instelling is die ik over het hoofd zie of hebben ze dit er ook al uit gesloopt?
Geen idee, ik merk wel dat sommige SMS codes automatisch worden ingevuld bij bepaalde apps.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:59
Ik zit nu 2 dagen op Android 12. In het begin even wennen, maar ik ben nu heel tevreden. Alles loopt soepel, geen Battery drain en ik heb nu 5g verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Nieuwe update ontvangen via Oxygen Updater app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rIFwjgx7JvPuRJJbM3Y4d86RGgU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/REg8STpXuHZowT1HfcSLUiXN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het je gelukt om het te updaten?
Ik krijg de update mogelijkheid niet te zien, en bij dat andere zie ik de optie ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 19:02:
Is het je gelukt om het te updaten?
Ik krijg de update mogelijkheid niet te zien, en bij dat andere zie ik de optie ook niet
Ja, OOS12 heeft blijkbaar er voor gezorgd dat je geen locale upgrade kan doen. OnePlus heeft officieel wel een APK uitgebracht. Namelijk https://oxygenos.oneplus.net/OPLocalUpdate_For_Android12.apk, na het downloaden de ".ZIP" verwijderen en het apk bestand installeren. Vanuit dat app kan je dan het installeren.
Zover ik het weet geen grote veranderingen t.o.v. de vorige versie. Zeker niet als je Quick device connect app handmatig al had geüpdatet via APKmirror :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat serieus van OnePlus, of heb je zuidoever iets op de telefoon staan wat een hoop ellende geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 19:34:
Is dat serieus van OnePlus, of heb je zuidoever iets op de telefoon staan wat een hoop ellende geeft
Is van OnePlus, dat hebben ze zelf vrij gegeven via de OnePlus Community (forum). APK's installeren is altijd een risico, maar tot nu toe geen problemen. Zolang je maar van betrouwbare bronnen download.

[ Voor 6% gewijzigd door NeverSettle op 23-04-2022 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Na 3 dagen met de update moet ik concluderen dat het een vreemde update is. Het voelt een beetje rommelig, vreemd gebruik van de schaal van de letters: in sommige apps is het lettertype extreem groot, bij andere weer erg klein. Batterij lijkt ook minder lang mee te gaan, zeker bij schermtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Upbeat schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:05:
Na 3 dagen met de update moet ik concluderen dat het een vreemde update is. Het voelt een beetje rommelig, vreemd gebruik van de schaal van de letters: in sommige apps is het lettertype extreem groot, bij andere weer erg klein. Batterij lijkt ook minder lang mee te gaan, zeker bij schermtijd.
Letters kan je aanpassen bij de instellingen, enige probleem is dat Google Discover/feed zo groot is.

Over batterij gebruik, zie mijn oude bericht. Daarnaast hebben ze een nieuwe update uitgebracht, wat de batterij verbruik zou moeten verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
NeverSettle schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:09:
[...]

Letters kan je aanpassen bij de instellingen, enige probleem is dat Google Discover/feed zo groot is.

Over batterij gebruik, zie mijn oude bericht. Daarnaast hebben ze een nieuwe update uitgebracht, wat de batterij verbruik zou moeten verhelpen.
Ik neem aan dat je de grootte van letters van widgets niet kan aanpassen. En ik merk dat in sommige apps de letters ook klein zijn, terwijl ik de dpi op dezelfde instelling heb als voor de update.
Ik heb deze geïnstalleerd net, ik ben benieuwd. Ik had al de update van Quick Connect al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:22

hullemah

hullie

Sorry voor de dommigheid,heb de apk zip bestand gedownload.

Krijg het verder niet geïnstalleerd kan iemand mij vertellen wat ik verder moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Upbeat schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:32:
[...]

Ik neem aan dat je de grootte van letters van widgets niet kan aanpassen. En ik merk dat in sommige apps de letters ook klein zijn, terwijl ik de dpi op dezelfde instelling heb als voor de update.
Ik heb deze geïnstalleerd net, ik ben benieuwd. Ik had al de update van Quick Connect al gedaan.
Zowel DPI (developer modus) en "Font & Display size" kan je aanpassen. Sommige widgets kan je ook apart customizen, zoals Today Weather app.
hullemah schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:37:
Sorry voor de dommigheid,heb de apk zip bestand gedownload.

Krijg het verder niet geïnstalleerd kan iemand mij vertellen wat ik verder moet doen.
De ".ZIP" in de naam verwijderen, aangezien je ".apk" op het einde wilt hebben. Daarna bestand installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah

hullemah

hullie

Hoe installeer ik de apk?🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
NeverSettle schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:45:
[...]

Zowel DPI (developer modus) en "Font & Display size" kan je aanpassen.
Dat heb ik al, toch blijft de schaal vreemd. Op het AOD zijn de iconen ook raar groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Er op klikken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hullemah

hullemah

hullie

Bedankt t'is mij gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Nieuwe versie alweer, C.16 zou voor beter batterij verbruik zorgen. Echter hebben de meeste mensen online al last van Google Pay die waarschuwt dat het systeem geroot is... Hier ook de melding gekregen, maar mijn ABN bankpas is nogsteeds verbonden met Google Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:42
NeverSettle schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:03:
Nieuwe versie alweer, C.16 zou voor beter batterij verbruik zorgen. Echter hebben de meeste mensen online al last van Google Pay die waarschuwt dat het systeem geroot is... Hier ook de melding gekregen, maar mijn ABN bankpas is nogsteeds verbonden met Google Pay.
Staat hierboven reeds vermeld.

Elke dag heb ik zin om de stap te zetten, maar met het tempo waar de fixes nog blijven uitkomen... ga ik nog even wachten.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:28

DarkSide

theres no place like ::1

En weer terug naar Android 11.
Heb de rollback voor model 2023 gedaan.
Maar als ik naar updates zoek (niet in Oxygen updater) dan krijg ik de update voor android 12 en model 2025 te zien. En dan kan ik niet meer betalen met de ING mobiel app.

Hoe komt het dat mijn telefoon 2023 (global/europe) naar 2025 (US) wil gaan.

Voor nu blijf ik maar even 11 draaien.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 07:04

Convoy

g44p

DarkSide schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:23:
En weer terug naar Android 11.
Heb de rollback voor model 2023 gedaan.
Maar als ik naar updates zoek (niet in Oxygen updater) dan krijg ik de update voor android 12 en model 2025 te zien. En dan kan ik niet meer betalen met de ING mobiel app.

Hoe komt het dat mijn telefoon 2023 (global/europe) naar 2025 (US) wil gaan.

Voor nu blijf ik maar even 11 draaien.
Wat is de snelste manier om een rollback te doen naar 11?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik heb de Zip gedownload en met my application 2 de rollback gedaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

DarkSide schreef op zondag 24 april 2022 @ 18:40:
Ik heb de Zip gedownload en met my application 2 de rollback gedaan.
Vreemd, krijg "verification failed" als ik de zip laad..... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Convoy schreef op zondag 24 april 2022 @ 19:27:
[...]

Vreemd, krijg "verification failed" als ik de zip laad..... :-(
Had ik ook met vele. Heel irritant.
Weet even niet waar ik de juiste gevonden had. Welke wel goed ging.
Dacht XDA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Gelukt, heb het via "MsmDownloadTool V4.0.exe" gedaan, ~3min werk en weer op 11 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:27
hier ook de upgrade naar 12 gedaan, en ben wel tevreden over het geheel. loopt soepel, zie inderdaad wel dat de widget van bv de tijd met het weer die standaard aanwezig wel heel erg klein is...
weet nog niet hoe ik deze kan aanpassen.

wat ik wel vervelend is, en ik weet niet of het een bug is of dat het een instelling is.
ik gebruik de oneplus ook als wekker en waarschijnlijk zijn dit meerdere.
in 11 had ik de tijd altijd op het scherm. in 12 lukt dit niet.

de instelling geeft aan dat het scherm altijd actief is met weergave opties de gehele dag.
dit werkt wel voor de gehele dag, alleen in de nacht gaat het scherm uit, ik moet dan even het scherm aanraken om de tijd te zien.
de energiemodusbeperkingsmodus is ook uitgeschakeld

iemand dit ook en misschien de oplossing gevonden ?

[ Voor 4% gewijzigd door sterremos op 25-04-2022 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
sterremos schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:00:
hier ook de upgrade naar 12 gedaan, en ben wel tevreden over het geheel. loopt soepel, zie inderdaad wel dat de widget van bv de tijd met het weer die standaard aanwezig wel heel erg klein is...
weet nog niet hoe ik deze kan aanpassen.

wat ik wel vervelend is, en ik weet niet of het een bug is of dat het een instelling is.
ik gebruik de oneplus ook als wekker en waarschijnlijk zijn dit meerdere.
in 11 had ik de tijd altijd op het scherm. in 12 lukt dit niet.

de instelling geeft aan dat het scherm altijd actief is met weergave opties de gehele dag.
dit werkt wel voor de gehele dag, alleen in de nacht gaat het scherm uit, ik moet dan even het scherm aanraken om de tijd te zien.
de energiemodusbeperkingsmodus is ook uitgeschakeld

iemand dit ook en misschien de oplossing gevonden ?
echter gaat het
Always-on display op "All day" instellen. Dan staat AOD altijd aan (mits je voldoende batterij heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:27
NeverSettle schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:25:
[...]

Always-on display op "All day" instellen. Dan staat AOD altijd aan (mits je voldoende batterij heb).
Zo staat het inderdaad ingesteld en de batterij heeft meer dan de 10 0/0 . De gehele dag gaat goed. In de nacht gaat het scherm uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS 12 C.16 aangekondigd voor de 8 en 8 Pro: OxygenOS 12 C.16 update for OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro
Hello everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 12 C.16 for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro now. Please note that the versions for other regions may take some time to roll out, we will keep you posted on the progress in the thread.

OP8
EU: IN2013_11.C.16

OP8 Pro
EU: IN2023_11.C.16

Key updates
System
  • [Optimized] the power consumption in some scenarios, improved battery life experience

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Heb nog steeds niet durven updaten hier. Zou liefst ook een wipe doen na zo'n installatie en daar heb ik nog niet zoveel zin in.
Hoe zijn de ervaringen van gebruikers die het inmiddels een tijdje hebben draaien? Nog problemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:03
Majesty schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:08:
Heb nog steeds niet durven updaten hier. Zou liefst ook een wipe doen na zo'n installatie en daar heb ik nog niet zoveel zin in.
Hoe zijn de ervaringen van gebruikers die het inmiddels een tijdje hebben draaien? Nog problemen?
Helaas hier een paar problemen sinds de overstap naar 12:

- Rare bug bij Whatsapp / WA Business dat de toetsenbord helemaal niet beschikbaar was. Na herstart alles weer operationeel
- Vastloper van Chrome met telefoon vergrendelen/ontgrendelen met openstaande webpagina die content afspeelt.
- Never Settle functie zit in de weg (swipe down aan rechterbovenkant) als je gewoon je berichten wilt checken. Snap het nut uberhaupt niet van dat overzicht maar zojuist maar eens uitgezet.
- Constante alerts dat je op WIFI kunt bellen / je do-not-disturb is ingegaan. Niet weg te krijgen. Heb de functie bellen-over-wifi uitgezet om maar af te zijn van de alert
- Sommige widgets werken opeens niet of de opmaak klopt niet (verkleinde google fit widget / AH bonuskaart niet zichtbaar)
- Gevoelsmatig gaat de batterij wat sneller leeg.
- Handmatig systeem-updates installeren niet mogelijk. Pas na uitvoeren van de APK die een paar posts geleden aangevoerd is.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Ik merk dat de green tint weer terug is in het donker, als screen color aangepast is naar Pro Mode (Cinematic en Brilliant). Vivid en Natural hebben daar geen last van.
Ook blackcrush (pixelachtige blekken bij donkere beelden zoals schaduw) is weer terug als men Video Colour Enhancer aanzet.
Overdag geen last van, alleen in de avond/nacht. Voor de rest werkt alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel.rietveld
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-06-2024
Na de update van mijn 8 pro naar Android 12 werkt mobiel betalen met ing via NFC niet meer, kaart error of wordt niet herkend, nieuwe mobiele pas aangemaakt, hele ing app opnieuw geïnstalleerd en gecontroleerd dat bankieren gebruikt wordt voor mobiel betalen, suggesties?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xLpDMlEMJMYLGAQbnCDSRVVQGWo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uHj7MDXyXr9dfoQff1TBYX21.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Laatst online: 19:55
michel.rietveld schreef op maandag 2 mei 2022 @ 07:48:
Na de update van mijn 8 pro naar Android 12 werkt mobiel betalen met ing via NFC niet meer, kaart error of wordt niet herkend, nieuwe mobiele pas aangemaakt, hele ing app opnieuw geïnstalleerd en gecontroleerd dat bankieren gebruikt wordt voor mobiel betalen, suggesties?[
Hier precies hetzelfde.. Onbekende kaart geeft hij aan. Ik heb al een case bij ING laten aanmaken maar die gaven aan dat er teveel oude passen ?? in de app stonden.

Het vreemde is dat mijn zoon er geen last van heeft. Hij heeft de versie met 8GB geheugen.. ik 12.. jij ook zie ik

Edit:

nogmaals contact gehad met ING.. vooralsnog kunnen ze het niet oplossen. Het stappenplan wat ze nu hebben even doorgenomen. Je hebt het eerste deel al gedaan. Wat ik nog niet gedaan had is bij de NFC instellingen even wisselen naar bijv Google pay en terug naar ING wat misschien zou kunnen helpen. (ga ik straks proberen).

Verder... contact opnemen met de fabrikant als dit ook niet werkt...

[ Voor 23% gewijzigd door Vroem op 02-05-2022 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel.rietveld
Ook al geprobeerd, helaas, via OnePlus troubleshooting mail ontvangen, nu nog kassa vinden die dat de tijd voor wil nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel.rietveld
Thank you for your feedback: After update 8 pro to Android 12 ing banking NFC broken

We would like to have further analysis regarding this and would need the device updated logs with the below mentioned details. Be assured that your data would be safe and secure.

Steps to capture logs :
1. Open Phone, Dial *#800#
Select the Bug type Third party apps and enter the details page
2. Click 'Capture logs' to start capture, remember to turn on the 'Screen recording' and then keep it running in the background.
3. Repeat the operation that makes the issue appear and take a screenshot to record the timestamp
4. Dial *#800# -> Next
5. Logs will be saved in this folder, /android/data/com.oplus.logkit/files/log
6. Share the logs through Google drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Interessante optie voor wie een 8T heeft: CalyxOS komt er aan (en ook voor de 9).

https://calyxos.org/news/...s8t-oneplus9-test-builds/

Voor de 8 helaas nog niet :'( En dat is net die ik heb.

Wel vreemd want volgens de LineageOS developers van de 8 en 8T zijn deze bijna hetzelfde (dus heel weinig werk om de 8 ook te ondersteunen).

[ Voor 24% gewijzigd door GekkePrutser op 02-05-2022 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Select the Bug type Third party apps and enter the details page
2. Click 'Capture logs' to start capture, remember to turn on the 'Screen recording' and then keep it running in the background.
Dacht zal ik het doen ....maar toen ik in de winkel stond en de log aan wilde zetten moest hij eerst hele mobiel opnieuw opstarten... Helaas geen tijd voor

Bij jou wel gelukt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michel.rietveld
Zojuist verzameld en met oneplus gedeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
michel.rietveld schreef op maandag 2 mei 2022 @ 07:48:
Na de update van mijn 8 pro naar Android 12 werkt mobiel betalen met ing via NFC niet meer, kaart error of wordt niet herkend, nieuwe mobiele pas aangemaakt, hele ing app opnieuw geïnstalleerd en gecontroleerd dat bankieren gebruikt wordt voor mobiel betalen, suggesties?[Afbeelding]
Hier ook vorige week geüpgraded. Dit weekend nog mobiel betaald met ING (V-pay).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
codegro schreef op maandag 2 mei 2022 @ 18:13:
[...]

Hier ook vorige week geüpgraded. Dit weekend nog mobiel betaald met ING (V-pay).
Welke versie heb je? 8 of 12 ?

Tot nu toe is de score 1x8 die werkt en 2x12 die niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
Vroem schreef op maandag 2 mei 2022 @ 19:22:
[...]

Ik heb de 12 GB versie. Heb jij een V-pay kaart of Maestro? Dat kan wellicht ook nog iets uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
codegro schreef op maandag 2 mei 2022 @ 20:24:
[...]

Ik heb de 12 GB versie. Heb jij een V-pay kaart of Maestro? Dat kan wellicht ook nog iets uitmaken.
Ook 12 GB EN V-pay dus dat maakt niet uit... Blijf het daar vinden dat hij het bij de een wel doet en de ander niet .. gelukkig neem ik pasje wel mee dus red me wel maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik kon ook niet betalen met Android 12. (OP8 pro 12gb/256gb)
De eerste beta ging nog goed. Daarna een update en kon niet meer betalen.

Had door de beta wel een IN2025 model.
Dacht dat het mogelijk daardoor kwam.
Daarom weer terug naar Android 11. (en terug naar 2023 model. En die geupgrade naar 12. Kon wel een kaart aanmaken. Maar kan er niet mee betalen). Dus nogmaals terug naar 11.

En dit is de reden dat ik niet weer wil upgraden naar 12.
Ik gebruik mijn telefoon te vaak als betaalmiddel (als sinds de op1) dus heb ook niet altijd mijn fysieke pas mee.

Ik wacht wel even op wat updates en hoop dat het daarna weer goed (blijft) werk(en)t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
Vreemd dat ik dan wel mobiel kon betalen dit weekend. Was bij een Action winkel. Zal binnenkort nog eens proberen bij een andere betaalautomaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Op het OnePlus form staan er ook meer die hetzelfde probleem hebben ... Hou het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:06

Gregory76

Sony PlayStation freak

Ik zit op C.15 en merk bij (lange) tripjes in de auto dat de batterij van mijn toestel leegloopt, ondanks dat hij aan USB hangt en dus stroom krijgt vanuit de auto (zal wel niet veel zijn, maar toch). Ik gebruik dan Google Maps en heb muziek aan staan (TuneIn, Android Auto) en gebruik mijn telefoon als HotSpot voor de apparaten van onze kinderen.
Dat laatste vreet volgens mij stroom en heb ik dan ook periodes uitgezet om dat eens te bekijken, maar ook zonder mijn telefoon als HotSpot loopt hij langzaam leeg.

Zou dit op C.16 beter gaan, of heeft iemand andere tips om dit te voorkomen?

Ik heb dit toestel trouwens 2 jaar geleden bij BelSimpel gekocht - vandaar een model uit India, denk ik?! :P
Heeft iemand ook enig idee wanneer ik voor dit toestel de C.16 kan verwachten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9JvJ-gonglrdpGt9sfbCBKBj66g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EIumq1oW2AxXjkc8sMnOaMrO.jpg?f=fotoalbum_large

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Gregory76 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:26:
Ik zit op C.15 en merk bij (lange) tripjes in de auto dat de batterij van mijn toestel leegloopt, ondanks dat hij aan USB hangt en dus stroom krijgt vanuit de auto (zal wel niet veel zijn, maar toch). Ik gebruik dan Google Maps en heb muziek aan staan (TuneIn, Android Auto) en gebruik mijn telefoon als HotSpot voor de apparaten van onze kinderen.
Dat laatste vreet volgens mij stroom en heb ik dan ook periodes uitgezet om dat eens te bekijken, maar ook zonder mijn telefoon als HotSpot loopt hij langzaam leeg.

Ik heb dit toestel trouwens 2 jaar geleden bij BelSimpel gekocht - vandaar een model uit India, denk ik?! :P

[Afbeelding]
C.16 verbeterd inderdaad de batterij verbruik. Daarnaast is je smartphone gewoon de Europese variant, IN2023 = Europees, IN2020 = Noord-Amerika, IN2021 = India en IN2025 = China.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

NeverSettle schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:14:
[...]

C.16 verbeterd inderdaad de batterij verbruik.
Goed dat te horen! Ik hoop dat ik die dan snel krijg aangeboden op mijn toestel.
Daarnaast is je smartphone gewoon de Europese variant, IN2023 = Europees, IN2020 = Noord-Amerika, IN2021 = India en IN2025 = China.
Fijn, maar wel gek dat er in de Updater dan iets anders staat... Enig idee hoe dat kan?
Zie het plaatje in de post hierboven. Wanneer ik hem op EU zet krijg ik dit te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZRurMTtCswzbONPXFRTdy1tsEg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHroc9ysJZ29QYHBnImZoVzo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2qHNawtnQWkZZEco1x56vS_M2BY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6xgBOY8xFyUYzrCpwxyfME6X.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Gregory76 op 04-05-2022 11:49 ]

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Gregory76 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:46:
[...]

Goed dat te horen! Ik hoop dat ik die dan snel krijg aangeboden op mijn toestel.

[...]

Fijn, maar wel gek dat er in de Updater dan iets anders staat... Enig idee hoe dat kan?
Zie het plaatje in de post hierboven. Wanneer ik hem op EU zet krijg ik dit te zien:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel apart:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UneIXCVSKdX1w-8IputbbgTo0AI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wXRtrt31YKill4qG1a2mOSHz.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn toestel heb ik destijds bij T-Mobile gekocht, via abonnement in één keer betaald (was goedkoper dan los kopen).

Over C.16 draai ik al een tijdje, was via Oxygen Updater te downloaden. Lokale update kost wel wat moeite gezien ze dat optie hebben verwijderd bij OxygenOS 12. Moest een OPLocalUpdate APK downloaden. Vervolgens de ".ZIP" verwijderen uit de naam en APK bestand installeren. Dan op de app klikken om lokaal te kunnen installeren van de Oxygen Updater gedownloade bestand.
Of je wacht rustig op OTA update van OnePlus :P

[ Voor 12% gewijzigd door NeverSettle op 04-05-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Lokale update kost wel wat moeite gezien ze dat optie hebben verwijderd bij OxygenOS 12. Moest een OPLocalUpdate APK downloaden. Vervolgens de ".ZIP" verwijderen uit de naam en APK bestand installeren. Dan op de app klikken om lokaal te kunnen installeren van de Oxygen Updater gedownloade bestand.
Of je wacht rustig op OTA update van OnePlus :P
Die heb ik inderdaad geïnstalleerd en de C.16 nu gedownload, maar bij lokale update ziet hij het bestand niet staan, ook al heb ik deze in de hoofdmap staan ...

Dan zit er weinig anders op dan de OTA nog even af te wachten vrees ik. }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:14
Gregory76 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:56:
[...]

Die heb ik inderdaad geïnstalleerd en de C.16 nu gedownload, maar bij lokale update ziet hij het bestand niet staan, ook al heb ik deze in de hoofdmap staan ...

Dan zit er weinig anders op dan de OTA nog even af te wachten vrees ik. }:|
Als je de update graag wil: even met een VPN app verbinding maken naar bijv. Spanje. Vervolgens even checken op updates, ik kreeg hem toen gelijk binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Vroem schreef op maandag 2 mei 2022 @ 19:22:
[...]

Net Google Pay geprobeerd met ABN AMRO, met OnePlus 8 Pro (8GB/128GB met C.16). Werkt prima, heb van te voren wel Google Play Store en Google Pay cache verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

SnoopBok schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:59:
[...]
Als je de update graag wil: even met een VPN app verbinding maken naar bijv. Spanje. Vervolgens even checken op updates, ik kreeg hem toen gelijk binnen.
Goede tip inderdaad, maar werkt voor mij niet. 8)7
Frankrijk, België, Spanje, Portugal, UK en DE geprobeerd, zonder succes. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
NeverSettle schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:18:
[...]

Net Google Pay geprobeerd met ABN AMRO, met OnePlus 8 Pro (8GB/128GB met C.16). Werkt prima, heb van te voren wel Google Play Store en Google Pay cache verwijderd.
Dat maakt het juist zo gek die volkomen willekeurig en dat het met andere banken wel werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Gregory76 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:36:
[...]

Goede tip inderdaad, maar werkt voor mij niet. 8)7
Frankrijk, België, Spanje, Portugal, UK en DE geprobeerd, zonder succes. :|
Het kan ook zo zijn dat OnePlus uit het niets C.16 update heeft terug getrokken. Afwachten of het later wel lukt.
Vroem schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:43:
[...]

Dat maakt het juist zo gek die volkomen willekeurig en dat het met andere banken wel werkt.
Heb wel eens vaker gelezen en gemerkt dat de 8GB versie soms andere bugs had die de 12GB versie niet had vice versa.

[ Voor 30% gewijzigd door NeverSettle op 04-05-2022 14:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vroem
NeverSettle schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:46:
[...]

Heb wel eens vaker gelezen en gemerkt dat de 8GB versie soms andere bugs had die de 12GB versie niet had vice versa.
Klopt, had ik hier al geconstateerd... We hebben hier beide versies van de 8Pro

Aanvullende info van OnePlus forum:

Het niet werken van de ING bankieren app schijnt een bekend probleem te zijn bij de klantenservice van OPPO. En waarschijnlijk ook bij die van OnePlus. Lijkt niet enkel ING te betreffen maar Rabo en ABNAMRO. OPPO is er van op de hoogte en werkt samen met de betreffende banken en Google om het op te lossen was de terugmelding vanuit OPPO. Lijkt een nogal unieke combinatie te zijn tussen Android 12, de OS'en van OPPO en OnePlus, en de betreffende banking apps. Vandaar dat iedere Android 12 gebruiker er last van heeft.
Reden dat de bankieren app van SNS wél werkt is dat deze gesplitst is in twee delen, met een apart deel voor contactloos betalen. Die maken op een andere manier gebruik van RFID en NFC waardoor ze dit probleem niet hebben.

Verwachting van OPPO was dat dit ong 2-3 weken zou duren voordat er een fix voor is..

[ Voor 57% gewijzigd door Vroem op 04-05-2022 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codegro

[Afbeelding]
De interne USB van de auto geeft in veel gevallen maar 0,5A laadstroom. Dit is meestal net te weinig waardoor je telefoon langzaam leegloopt. Als je niet afhankelijk bent van Android Auto dat is het te adviseren om op te laden via een adapter in de sigaretten aansteker socket (mits aanwezig) met een hogere laadstroom >1.0A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Ik heb ondertussen de C.16 binnengekregen via OP zelf... Uiteindelijk maar geinstalleerd, maar wat een halfbakken release...
  • double tap to wake werkt.. soms
  • schermen waar je plots een totaal ander lettertype krijgt, ander font, andere grootte - net alsof het een stuk van een ander OS is - practisch voorbeeld: Settings -> Apps -> Default Apps
    Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dl4ukI_JrVgCVUnuvqoV1JvpIJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6gUg0c2qRK5nhHEzMJh1aSgh.jpg?f=fotoalbum_large
  • knoppen her en der die gewoon de theming totaal niet volgen
  • task switcher die eigenlijk alle nuttige functies kwijt is
  • in Settings -> App management hangt er bovenaan een of andere bizarre dropdownschaduw die toch wel degelijk een dropdown is
    Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmNtO676bw3XiAX_V9xvq43Prw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Z4moy1nsYpPaaOZtt4UopUv.jpg?f=fotoalbum_large
  • elke keer ik een app wegswipe (dus terug naar home swipe) krijg ik een flash van de task manager te zien, links van het scherm
  • Dikwijls een seconde geen reactie als ik bovenstaande swipe gedaan heb
  • widget fonts die echt raar reageren qua sizing
Bizar. Geeft me zin om er gelijk Lineage op te zetten.

[ Voor 88% gewijzigd door devilkin op 05-05-2022 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
devilkin schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:49:
Ik heb ondertussen de C.16 binnengekregen via OP zelf... Uiteindelijk maar geinstalleerd, maar wat een halfbakken release...
• elke keer ik een app wegswipe (dus terug naar home swipe) krijg ik een flash van de task manager te zien, links van het scherm
[/list]

Dit is het geval met alle third party launchers in Android 12. Ik heb het issue voorgelegd aan NOVA en kreeg dit als reactie:

It doesn't matter what 3rd party launcher or version of any 3rd party launcher you use, it matters what your system/OEM does. If your system doesn't allow gesture navigation to work with 3rd party launchers, then no version of Nova will change that in any way. If it works inconsistently with 3rd party launchers, no version of Nova will change that either.

A great source of information can be found via this article by Mishaal Rahman with input from Kevin Barry, the developer of Nova Launcher: Here's why Nova Launcher works better on Google Pixel phones (xda-developers.com)

Notable issues with gestures on third party launchers include, but not limited to:

• Close all/Clear app button not appearing(scroll all the way to verify it's not there)
• Not being able to tap icons for a short time after returning to the home screen
• Animations not being as fluid as expected
• Home screen icons flashing
• Home screen redraws
• Recent apps screen randomly appears

Please understand, there is absolutely nothing Nova can do to fix or change this in any way! Contact Google or your device OEM directly with these issues as Nova has absolutely no control over it whatsoever.

NOTE: These are system gestures only and are not related to Nova's personal gestures that you will find via Nova Settings -> Gestures & Inputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]
Dat betekent dat je EU-software geflashed hebt op een Indiase telefoon, klopt dat? Zou je ons kunnen mailen over dit probleem naar support@oxygenupdater.com? Ben er niet zeker van of Belsimpel Indiase telefoons importeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Is er eigenlijk een camera app op lineage die dezelfde mogelijkheden geeft als die van OOS? Of is dat uitwijken naar gcam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
devilkin schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:49:
• in Settings -> App management hangt er bovenaan een of andere bizarre dropdownschaduw die toch wel degelijk een dropdown is
[Afbeelding]
• Dikwijls een seconde geen reactie als ik bovenstaande swipe gedaan heb
• widget fonts die echt raar reageren qua sizing
[/list]

Bizar, heb hier geen last van. Zal waarschijnlijk komen doordat ik een factory rest had gedaan nadat ik C.15 installeerden en daarna naar C.16.
Animaties verlopen ook soepel en snel, vergelijkbaar met OxygenOS 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Ik loop nu zelf tegen een probleem aan, had een nieuwe OnePlus AOD app geïnstalleerd. Blijkt het voor de nieuwe OnePlus Ace te zijn. Werkte prima, maar wilde graag terug en heb dus de AOD app verwijderd via ADB. Alleen kan ik niet meer een oudere versie installeren als APK |:(
Dezelfde versie instaleren lukt wel, maar oudere versies niet (ook niet via ADB verwijderen).

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeverSettle schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 19:06:
Ik loop nu zelf tegen een probleem aan, had een nieuwe OnePlus AOD app geïnstalleerd. Blijkt het voor de nieuwe OnePlus Ace te zijn. Werkte prima, maar wilde graag terug en heb dus de AOD app verwijderd via ADB. Alleen kan ik niet meer een oudere versie installeren als APK |:(
Dezelfde versie instaleren lukt wel, maar oudere versies niet (ook niet via ADB verwijderen).

Iemand een idee?
Je kan toch via OxygenOS tikken op 'updates verwijderen' en dan een nieuwe installeren via APKMirror?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:15:
[...]

Je kan toch via OxygenOS tikken op 'updates verwijderen' en dan een nieuwe installeren via APKMirror?
Werkt niet bij apps van OnePlus die niet in de Google Play Store staan. Anders ga ik weer een factory reset doen en hopen dat de oude AOD die bedoeld is voor de OnePlus 8 Pro terug is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NeverSettle schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:24:
[...]

Werkt niet bij apps van OnePlus die niet in de Google Play Store staan. Anders ga ik weer een factory reset doen en hopen dat de oude AOD die bedoeld is voor de OnePlus 8 Pro terug is.
Dat gaat niet werken; een factory reset wiped effectief alleen je data. Dan kan je misschien beter opnieuw de full ZIP installeren (waarin alle apps zitten). Wiped geen data. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:38:
[...]

Dat gaat niet werken; een factory reset wiped effectief alleen je data. Dan kan je misschien beter opnieuw de full ZIP installeren (waarin alle apps zitten). Wiped geen data. :)
Ah dan ga ik op zoek naar de volledige ZIP :)
Pagina: 1 ... 42 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie