Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nu ook aangekondigd op het forum door OnePlus: OxygenOS 11.0.13.13 (EU & GLO) and 11.0.12.12 (IN) for the OnePlus 8 Series
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of a new OxygenOS update for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro.

OP8​

IN: 11.0.11.11.IN21DA
EU: 11.0.11.11.IN21BA
GLO: 11.0.11.11.IN21AA

OP8 Pro​

IN: 11.0.11.11.IN11DA
EU: 11.0.11.11.IN11BA
GLO: 11.0.11.11.IN11AA​

Changelog
System
  • [Updated] Android Security Patch to 2022.02

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:49

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NeverSettle schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:48:
[...]

OxygenOS 11.0.11.11 bedoel je?
Ik gebruik gewoon de UBB-code vanuit de forumpost. OnePlus heeft weer een fout gemaakt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0K54mbBgYcPUyTrNUj2YgBA35yc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1zF6PiULnepuKOHwMmJaCehi.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Tot nu toe geen rare bugs gevonden op OxygenOS 11.0.11.11.IN11BA. Heb wel direct na update een cache wipe uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 20:46
Als m'n vrouw een whatsapp binnen krijgt op haar Nord 2 met een foto kan ze die foto al zien op haar vergrendelscherm. Ik op m'n 8 zie echter enkel '📷 foto'

Ik heb al m'n instellingen bekeken, we hebben dezelfde versie van WhatsApp maar ik zie geen verschil. Iemand een idee hoe dit komt?

Google heeft me enkel resultaten om meldingen uit te zetten 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
superiscch schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:18:
Als m'n vrouw een whatsapp binnen krijgt op haar Nord 2 met een foto kan ze die foto al zien op haar vergrendelscherm. Ik op m'n 8 zie echter enkel '📷 foto'

Ik heb al m'n instellingen bekeken, we hebben dezelfde versie van WhatsApp maar ik zie geen verschil. Iemand een idee hoe dit komt?

zou het niet te maken hebben met de lockscreen instellingen? Je kan bepaalde info wel of niet laten zien, en denk dat hier de crux zit.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Block_Counter
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-08 07:21
superiscch schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:18:

Is dit bij tekstberichten ook zo? Anders ligt het misschien aan het wel/niet automatisch downloaden van media:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X83kRLTUPfw10f1RyK0LVfROmv4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9i5CgxOkbB5SB7xU29YoDUck.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Sjowhan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:12:
[...]

zou het niet te maken hebben met de lockscreen instellingen? Je kan bepaalde info wel of niet laten zien, en denk dat hier de crux zit.
Daar vind ik niks speciaal die dit zou kunnen tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Block_Counter schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:45:
[...]

Is dit bij tekstberichten ook zo? Anders ligt het misschien aan het wel/niet automatisch downloaden van media:

[Afbeelding]
Dit zou ik eens moeten testen maar volgens mij hebben deze zaken niks met elkaar te zien. Ik hou je op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:51
Zijn bij jullie ook de instellingen van Ambient Display ook veranderd na de laatste update?
Ik had altijd ingesteld dat als Niet Storen ingaat, dat het Ambient Display ook uitgaat. Die instelling staat er nu niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Vandaag de nieuwste update gehad. 11.0.11.11.

Ik zie niet veel veranderd, zelfs de bugs van de vorige versie zitten er nog in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LlHGRO6hADm1RoH6xBdYhq0mP5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cs0rKUaYLwOdQIKkOt0V7rNX.jpg?f=fotoalbum_large

Duidelijk dat Android 11 updates geen prio meer heeft daar :). Ik wou eigenlijk dat ik die hele wellbeing module er gewoon af kon pleuren want ik heb er toch niks aan.

Verder niets nieuws gezien behalve de februari updates.
Upbeat schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:13:
Zijn bij jullie ook de instellingen van Ambient Display ook veranderd na de laatste update?
Ik had altijd ingesteld dat als Niet Storen ingaat, dat het Ambient Display ook uitgaat. Die instelling staat er nu niet meer bij.
Ik zie die optie hier ook niet maar ik heb die ambient display nog nooit gebruikt dus geen idee waar die optie precies zat.

[ Voor 23% gewijzigd door GekkePrutser op 06-03-2022 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:16:
Duidelijk dat Android 11 updates geen prio meer heeft daar :). Ik wou eigenlijk dat ik die hele wellbeing module er gewoon af kon pleuren want ik heb er toch niks aan.
Kan prima via ADB, makkelijkst is via https://adbappcontrol.com/en/ . Heb het op m'n Samsung telefoon onlangs verwijderd en het hele menu item is verdwenen zonder enige problemen :) Geen root nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
stin00 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:39:
[...]

Kan prima via ADB, makkelijkst is via https://adbappcontrol.com/en/ . Heb het op m'n Samsung telefoon onlangs verwijderd en het hele menu item is verdwenen zonder enige problemen :) Geen root nodig.
Oh bedankt, ga ik proberen! Adb heeft geen geheimen voor me maar ik dacht dat dit er helemaal niet uit kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
stin00 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:39:
[...]

Ook maar is geprobeerd via ADB, verwijderen ging hele eenvoudig. Tot nu toe niet automatisch terug gekomen zoals handmatig verwijderen op de telefoon zelf. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
GekkePrutser schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:16:
Vandaag de nieuwste update gehad. 11.0.11.11.

Ik zie niet veel veranderd, zelfs de bugs van de vorige versie zitten er nog in:

[Afbeelding]

Verder niets nieuws gezien behalve de februari updates.

[...]

Ik zie die optie hier ook niet maar ik heb die ambient display nog nooit gebruikt dus geen idee waar die optie precies zat.
App 'Digitaal welzijn' terugzetten naar fabrieksversie en in de playstore 'automatisch updaten' uitvinken van deze app. That's all folks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
micheldenhaag schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:13:
[...]

App 'Digitaal welzijn' terugzetten naar fabrieksversie en in de playstore 'automatisch updaten' uitvinken van deze app. That's all folks!
Dat deed ik hier voor ook, toch kwam het telkens terug. Via ADB is het nu wel volledig weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Alhoewel m'n OP8 altijd altijd al unlocked is heb ik al een tijdje geen root meer, daar wou ik vanmiddag verandering in brengen. SDK Platform enzo waren al geïnstalleerd en vroeger gebruikt.

Ik kreeg nu echter volgende melding:
PS C:\android_root\platform-tools> adb devices
adb : The term 'adb' is not recognized as the name of a cmdlet, function, script file, or operable program. Check the s
pelling of the name, or if a path was included, verify that the path is correct and try again.
At line:1 char:1
+ adb devices
+ ~~~
+ CategoryInfo : ObjectNotFound: (adb:String) [], CommandNotFoundException
+ FullyQualifiedErrorId : CommandNotFoundException
idem met Fastboot.. Ik heb alles van SDK verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (gedownload van https://developer.android.com/studio/releases/platform-tools) maar spijtig genoeg hielp dit niet...

Is er nog iemand die weet wat hier fout loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis1804
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17:07
superiscch schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:37:
Alhoewel m'n OP8 altijd altijd al unlocked is heb ik al een tijdje geen root meer, daar wou ik vanmiddag verandering in brengen. SDK Platform enzo waren al geïnstalleerd en vroeger gebruikt.

[...]

idem met Fastboot.. Ik heb alles van SDK verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (gedownload van https://developer.android.com/studio/releases/platform-tools) maar spijtig genoeg hielp dit niet...

Dat had ik ook op Windows, hielp bij mij door adb te vervangen met adb.exe
Dus aanroepen als: adb.exe devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
superiscch schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:37:

[...]

Ik wilde van de week LineageOS proberen, maar kreeg dit met adb: adb server version (31) doesn't match this client (41) killing.

Heb het idee dat het installatieproces verstoord werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
dennis1804 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:43:
[...]

Straks eens proberen 👍👍 alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
dennis1804 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:43:
[...]

Het is gelukt via een gewone cmd venster. Maar nu heb ik geen wifi meer...

Terug naar af... Enkel om Google Pay te kunnen gebruiken. Ik zou bootloader beter gewoon terug locken

[ Voor 49% gewijzigd door superiscch op 13-03-2022 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
.

[ Voor 99% gewijzigd door superiscch op 13-03-2022 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 17:03
superiscch schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:18:
[...]

Het is gelukt via een gewone cmd venster. Maar nu heb ik geen wifi meer...

Terug naar af... Enkel om Google Pay te kunnen gebruiken. Ik zou bootloader beter gewoon terug locken
Ik neem aan dat je geroot hebt via Magisk? Als je dan vage problemen hebt als geen wifi e.d. heb je in 9 van de 10 gevallen een verkeerde boot image gebruikt om te patchen.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
ChokingHazard schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:03:
[...]

Ik neem aan dat je geroot hebt via Magisk? Als je dan vage problemen hebt als geen wifi e.d. heb je in 9 van de 10 gevallen een verkeerde boot image gebruikt om te patchen.
Ja ik vermoed dat Oxygen Updater de globale versie gaf en op de website de Europese stond.

Nu ondertussen terug bootloader op slot gedaan en alles is in orde 👍😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Iemand ervaring met een custom ROM als lineage? Werken bank apps en Google play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Stabiele versie van ColorOS 12 voor OnePlus 8 toestellen in China is uit. Dan duurt het niet lang meer voordat OxygenOS 12 uitkomt voor de internationale markt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
NeverSettle schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:32:
Stabiele versie van ColorOS 12 voor OnePlus 8 toestellen in China is uit. Dan duurt het niet lang meer voordat OxygenOS 12 uitkomt voor de internationale markt :)
Er zat ook wel wat tijd tussen de open bèta voor COS en OOS?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Block_Counter
Petert87 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:35:
Iemand ervaring met een custom ROM als lineage? Werken bank apps en Google play?
Ik draai nu enkele maanden (de microG fork) van lineage op mijn 8p, en mijn ervaring is positief.

Netflix HD, rabobank, rabo wallet, digid, en CoronaMelder werken allemaal naar behoren.
Met name over Netflix HD (widevine DRM) was ik positief verrast dat het gewoon werkte.

Google play heb ik er niet op staan, maar wel de aurora store. Dat is een alternatieve client voor Google play. Die werkt goed en toont alles wat ook in Google Play zit. Helaas geen auto-update, dus dat moet ik elke dag even zelf doen.

Er is één bug die af en toe speelt, waar het scherm donkerder wordt en een groene tint krijgt. Dit gebeurt meestal bij het kijken van een video in een website. De enige oplossing is dan om opnieuw op te starten

Als gevolg van microG zijn er wat problemen, maar die zullen niet op de normale lineage spelen:
- Google calendar widget doet het niet
- Google Maps werkt niet goed: hij herkent mijn locatie niet/niet goed/te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Block_Counter schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:21:
[...]

Ik draai nu enkele maanden (de microG fork) van lineage op mijn 8p, en mijn ervaring is positief.

Netflix HD, rabobank, rabo wallet, digid, en CoronaMelder werken allemaal naar behoren.
Met name over Netflix HD (widevine DRM) was ik positief verrast dat het gewoon werkte.

Google play heb ik er niet op staan, maar wel de aurora store. Dat is een alternatieve client voor Google play. Die werkt goed en toont alles wat ook in Google Play zit. Helaas geen auto-update, dus dat moet ik elke dag even zelf doen.

Er is één bug die af en toe speelt, waar het scherm donkerder wordt en een groene tint krijgt. Dit gebeurt meestal bij het kijken van een video in een website. De enige oplossing is dan om opnieuw op te starten

Als gevolg van microG zijn er wat problemen, maar die zullen niet op de normale lineage spelen:
- Google calendar widget doet het niet
- Google Maps werkt niet goed: hij herkent mijn locatie niet/niet goed/te laat
Dank je voor de reactie.

Heb je ook geroot met Magisk? En werkt Magisk hide nog steeds als jaren geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Block_Counter
Petert87 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:31:
[...]

Dank je voor de reactie.

Heb je ook geroot met Magisk? En werkt Magisk hide nog steeds als jaren geleden?
Nee, ik heb geen root. Verder ook niet in verdiept, dus geen idee hoe dat werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OnePlus heeft de eerste stabiele versie van OxygenOS 12 aangekondigd: OxygenOS 12 for the OnePlus 8 Series
Hello everyone,

We are excited to release our OxygenOS 12, based on Android 12, to the OnePlus 8 Series. For those who want to fully understand what the new OxygenOS 12 is all about, check it out today and see for yourself.

This build is now rolling out to OBT users, and will soon roll out to stable branch users. The build for EU users requires additional validation steps, but it will be released as soon as possible. Thank you for your patience.

OP8
IN: IN2011_11.C.11
NA: IN2015_11.C.11

OP8 Pro
IN: IN2021_11.C.11
NA: IN2025_11.C.11

Key updates
System
  • Optimized desktop icons with improved textures, by using a design inspired by brand-new materials and uniting lights and layers
  • Fixed the issue that background applications are abnormally closed in specific scenarios
  • Fixed the issue with lens permissions when using third party camera applications
  • Fixed the issue of screen cannot respond when receiving notifications
Dark mode
  • Dark mode now supports three adjustable levels, bringing a more personalized and comfortable user experience
Shelf
  • New additional style options for Cards, making data contents more visual and easier to read
  • Newly added Earphone Control Card with Bluetooth earphone one-click adjustment
  • Newly added access to OnePlus Scout in Shelf, allowing you to search multiple contents on your phone, including Apps, Settings, Media Data, etc
  • Newly added OnePlus Watch Card in Shelf, to easily glance at your health stats
Work Life Balance
  • Work Life Balance feature is now available to all users, allowing you to effortlessly switch between Work and Life mode via quick settings
  • WLB 2.0 now supports automatic Work/Life mode switching, based on specific locations, Wi-Fi network, and time, also bringing customized App notification profiles according to the personalization
Gallery
  • Gallery now allows you to switch between different layouts with a two-finger pinch gesture, intelligently recognizing the best-quality pictures, and cropping the thumbnail based on the content, making the gallery layout more pleasing
Canvas AOD
  • Canvas AOD brings you new diverse styles of lines and colors, for a more personalized lock screen experience with inspiring visuals
  • Newly added multiple brushes and strokes and support for color adjustment
  • Optimized software algorithm and improved face recognition to better identify the features and skin color of different figures
Network
  • Fixed the issue that unable to automatically connect to Wi-Fi
Bluetooth
  • Fixed the issue that wireless earphones cannot play sound when connecting Bluetooth in specific scenarios
Known issues
  • The clock displays smaller. You can try to adjust it manually or delete it and add the clock widget again
  • Phone application may be replaced by Contacts in Dock. You can adjust it manually to move Phone application in the right place

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:29:
OnePlus heeft de eerste stabiele versie van OxygenOS 12 aangekondigd: OxygenOS 12 for the OnePlus 8 Series

[...]
Toch wel jammer dat de laatste tijd de Europese versie steeds later wordt uitgebracht. Hebben de Europese providers echt Overal meer eisen dan doe van India en Noord-Amerika?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NeverSettle schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:32:
[...]

Toch wel jammer dat de laatste tijd de Europese versie steeds later wordt uitgebracht. Hebben de Europese providers echt Overal meer eisen dan doe van India en Noord-Amerika?
AVG en andere compliances ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:39
Nu ben ik wel nieuwsgierig hoe kwalitatief deze zal zijn na hun op9 release...

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
devilkin schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:57:
Nu ben ik wel nieuwsgierig hoe kwalitatief deze zal zijn na hun op9 release...
Dit inderdaad, ik wacht wel een paar maandjes denk ik zo. Wordt na een paar weken vast weer teruggetrokken of stilgelegd, de rollout:p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Majesty schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:15:
[...]

Dit inderdaad, ik wacht wel een paar maandjes denk ik zo. Wordt na een paar weken vast weer teruggetrokken of stilgelegd, de rollout:p.
Even op wezen kijken bij de community, zo te zien scheiden ze VOOC en WARP niet meer :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOaNtv42k2h5mZ_PJWG0neyeHxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iow6WBiFSSjrXXJu1uwuTLP7.jpg?f=fotoalbum_large

Screenshot is niet van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Is de nieuwe nu ook ColorOS geworden met een licht OxygenOS schilletje erover zoals bij de OP9?

Of is het nog wel redelijk echt OOS?

Als het ColorOS is geworden dan ga ik maar naar lineage denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door GekkePrutser op 21-03-2022 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Dank je voor de reactie.

Magisk Hide is geen ding meer, maar er zijn genoeg alternatieven: https://www.reddit.com/r/...ternatives_to_magiskhide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Anonymoussaurus schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:28:
[...]

Magisk Hide is geen ding meer, maar er zijn genoeg alternatieven: https://www.reddit.com/r/...ternatives_to_magiskhide/
Bedankt!

Ik denk dat ik nog maar een maand wacht. Dan verlengen en ga ik denk ik voor de Pixel 6 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-02-2024
Ik heb OS 12, beta.
Ik zie wel notificaties, maar enkel met een baloon weergegeven en niet het whatsapp notificatie zelf, iemand die weet waar ik dit kan aanpassen? Heb meldingen geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 17:56
Ik ben toch erg huiverig betreffende het nieuwe OS. Denk dat ik het eventjes afwacht tot de zomer. Eigenlijk wil ik wel een andere foon, maar er is niet veel dat een upgrade naar een andere foon rechtvaardigt.

Ook maar even de release van de nieuwe telefoon van Carl Pei afwachten deze zomer, de Nothing Phone 1. Zojuist de aankondiging gezien en krijg wel weer early days One Plus gevoelens bij deze telefoon. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:22
Ik heb 2 dagen Pixel 6 Pro in huis gehad, maar vandaag retour gestuurd. Ik vond met alles dat de Pixel minder is dan 8 Pro, vooral het scherm. En eigenlijk vond ik de Pixel niet echt sneller dan 8 Pro.

Nu ga ik de S22 Ultra proberen. Misschien is het wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
codegro schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:15:
Ik ben toch erg huiverig betreffende het nieuwe OS. Denk dat ik het eventjes afwacht tot de zomer. Eigenlijk wil ik wel een andere foon, maar er is niet veel dat een upgrade naar een andere foon rechtvaardigt.

Ook maar even de release van de nieuwe telefoon van Carl Pei afwachten deze zomer, de Nothing Phone 1. Zojuist de aankondiging gezien en krijg wel weer early days One Plus gevoelens bij deze telefoon. Ben benieuwd.
Dat hele live stream kon net zo goed in een persbericht of social media :P
Geen toestel te zien, alleen hoe de Nothing OS er uit komt te zien. Wel mooi dat ze met Google, Qualcomm en Samsung samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Wenzel schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:13:
Ik heb 2 dagen Pixel 6 Pro in huis gehad, maar vandaag retour gestuurd. Ik vond met alles dat de Pixel minder is dan 8 Pro, vooral het scherm. En eigenlijk vond ik de Pixel niet echt sneller dan 8 Pro.

Nu ga ik de S22 Ultra proberen. Misschien is het wat.
Ik heb nu de OnePlus 8 en ben juist van plan de Pixel 6 pro te nemen. Zeker ook op basis wat de beta van OOS12 heeft gebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
Petert87 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:35:
Niet op de OnePlus maar wel op meerdere andere toestellen. Persoonlijk nooit problemen gehad met de app van de Rabobank, geen ervaring met apps van andere banken. Kleine kanttekening: ik root mijn toestellen altijd, tegenwoordig met Magisk, waarmee je kunt instellen voor welke apps roottoegang verborgen moet worden. Daardoor nooit problemen gehad.

Google Play (bedoel je wellicht Pay?) werkt ook gewoon, hiervoor moet je een losse zip flashen zoals bijvoorbeeld die van OpenGapps.. Als je de Aroma variant kiest krijg je een installer en kun je zelf aangeven welke Google apps je nodig hebt.

Als je Google Pay bedoelt, geen ervaring mee. Dit zou in principe zolang je Magisk flashed 'gewoon' moeten werken. Of het werkt op een Lineage installatie zonder root durf ik niet te zeggen. Maar dat geldt ook voor de bankieren apps.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
[...]

Dank je voor de reactie.

Ligt eraan hoe lang jaren geleden is. Maar sinds Magisk 24 is de werking aangepast omdat de ontwikkelaar van Magisk bij Google in dienst is en moest stoppen met de ontwikkeling van MagiskHide. Maar met Magisk 23 is het een kwestie van apps aanvinken en klaar.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
ChokingHazard schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:45:
[...]

Niet op de OnePlus maar wel op meerdere andere toestellen. Persoonlijk nooit problemen gehad met de app van de Rabobank, geen ervaring met apps van andere banken. Kleine kanttekening: ik root mijn toestellen altijd, tegenwoordig met Magisk, waarmee je kunt instellen voor welke apps roottoegang verborgen moet worden. Daardoor nooit problemen gehad.

Google Play (bedoel je wellicht Pay?) werkt ook gewoon, hiervoor moet je een losse zip flashen zoals bijvoorbeeld die van OpenGapps.. Als je de Aroma variant kiest krijg je een installer en kun je zelf aangeven welke Google apps je nodig hebt.

Als je Google Pay bedoelt, geen ervaring mee. Dit zou in principe zolang je Magisk flashed 'gewoon' moeten werken. Of het werkt op een Lineage installatie zonder root durf ik niet te zeggen. Maar dat geldt ook voor de bankieren apps.
Bedankt voor de reacties.

Ik bedoelde Google Pay, en dan vooral contactloos betalen. Ik heb gelezen op Reddit dat het niet zo makkelijk meer is dan alleen met Magisk Hide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35

DarkSide

theres no place like ::1

Draai nu de open beta 12 op de 8pro.
En op wat puntjes na werk die goed en stabiel.

Deze week kreeg ik een update. Maar nu kan ik niet meer contactloos betalen met de ING app
De eerste keer dacht ik dat het aan de parkeermeter lag. Kan gebeuren dacht ik.
Maar gisteren kon ik niet betalen bij de parkeer garage of de kroeg.
Kaart geweigerd krijg ik dan te zien.

Telefoon herstarten of cache clearen helpt niet.
Meer mensen last van?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorritCraw
  • Laatst online: 08-04 19:36
Gisteren heb ik de update gedaan. Vooralsnog werkt alles prima en ziet het er op sommige vlakken wat gelikter uit. Wel zijn er een paar dingen waar ik wat minder blij mee ben.

Hier en daar zijn er wat animaties/overgangen toegevoegd, dit zorgt ervoor dat alles net een fractie langzamer is. Ook zijn de meldingen wat anders en omslachtiger. Al kijk ik in mijn 'meldingen overzicht' is alles zwart-wit, hierdoor zie je niet direct waarvan de melding is(met een kleurtje zie je dat veel sneller). Ook lijken de meldingen wat groter te zijn in het meldingen overzicht, dus minder makkelijk om snel te zien welke meldingen je hebt. Het laatste minpuntje is dat als ik op een mapje met apps druk de apps wat hoger komen te staan als eerst, soms kan je er dan wat lastiger op drukken als je je telefoon op een bepaalde manier vast hebt.

Het zijn allemaal kleine puntjes, maar wel ietsje minder fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
JorritCraw schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:21:
Gisteren heb ik de update gedaan. Vooralsnog werkt alles prima en ziet het er op sommige vlakken wat gelikter uit. Wel zijn er een paar dingen waar ik wat minder blij mee ben.

Hier en daar zijn er wat animaties/overgangen toegevoegd, dit zorgt ervoor dat alles net een fractie langzamer is. Ook zijn de meldingen wat anders en omslachtiger. Al kijk ik in mijn 'meldingen overzicht' is alles zwart-wit, hierdoor zie je niet direct waarvan de melding is(met een kleurtje zie je dat veel sneller). Ook lijken de meldingen wat groter te zijn in het meldingen overzicht, dus minder makkelijk om snel te zien welke meldingen je hebt. Het laatste minpuntje is dat als ik op een mapje met apps druk de apps wat hoger komen te staan als eerst, soms kan je er dan wat lastiger op drukken als je je telefoon op een bepaalde manier vast hebt.

Het zijn allemaal kleine puntjes, maar wel ietsje minder fijn.
Over welke versie van OxygenOS 12 hebben we het? Stabiele versie van Noord-Amerika of Open-Beta? Ik las dat de batterij efficiëntie wel beter is geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorritCraw
NeverSettle schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:13:
[...]

Over welke versie van OxygenOS 12 hebben we het? Stabiele versie van Noord-Amerika of Open-Beta? Ik las dat de batterij efficiëntie wel beter is geworden?
Deze update heb ik van Oneplus zelf gekregen. Dus geen open beta of iets dergelijks. Ik draai Android 12 nu in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JorritCraw schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:24:
[...]

Deze update heb ik van Oneplus zelf gekregen. Dus geen open beta of iets dergelijks. Ik draai Android 12 nu in ieder geval.
Wat? Open Beta's zijn ook van OnePlus hoor: OxygenOS 12 Open Beta 1 for the OnePlus 8 Series

[ Voor 20% gewijzigd door Anonymoussaurus op 30-03-2022 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorritCraw
Dat weet ik maar. Ik installeer alleen de normale updates. Ik heb me ook niet aangemeld voor beta updates

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:15
JorritCraw schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:24:
[...]

Heb jij een EU model? En heb je een 8, 8T of 8 Pro? Zover ik weet is de EU versie nog niet uitgerold, zowel voor de beta als de stable variant van OxygenOS 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
JorritCraw schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:28:
[...]

Dat weet ik maar. Ik installeer alleen de normale updates. Ik heb me ook niet aangemeld voor beta updates
Apart, EU versie van OxygenOS 12 is nog niet uit, vanwege GDPR en eisen van providers begreep ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JorritCraw
Mijn OP8 is geen Europees model denk ik. Ik heb hem bij Eglobalcentral gekocht dus het zal wel een Aziatisch model zijn dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JorritCraw schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:52:
Mijn OP8 is geen Europees model denk ik. Ik heb hem bij Eglobalcentral gekocht dus het zal wel een Aziatisch model zijn dan.
Aziatisch model met global ROM I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorritCraw
Anonymoussaurus schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:27:
[...]

Aziatisch model met global ROM I guess.
Dat zou zo maar eens kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 17:48
Ik denk dat ik de verkeerde update heb geinstalleerd op mijn 8pro IN2025_11_C11 wat nu tedoen ?

[ Voor 8% gewijzigd door erp833 op 30-03-2022 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:19
erp833 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:20:
Ik denk dat ik de verkeerde update heb geinstalleerd op mijn 8pro IN2025_11_C11 wat nu tedoen ?
Die heb ik ook. Werkt op zich prima, het is alleen de global rom terwijl je vast, net als ik, Een EU toestel hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
De Oneplus 8 heeft toch 5G? Ik zit bij Telenet voor gsm abonnement en daar zou ik 5G hebben. Echter lukt het me niet om dat op de gsm te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
superiscch schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:29:
De Oneplus 8 heeft toch 5G? Ik zit bij Telenet voor gsm abonnement en daar zou ik 5G hebben. Echter lukt het me niet om dat op de gsm te hebben.
Het kan zijn dat Telenet de OnePlus 8 niet op hun 'whitelist' hebben staan of bij OnePlus zelf niet geactiveerd. Niet alle toestellen hebben direct toegang tot 5G bij welk netwerk provider dan ook.

Eventueel kan je het zelf omzeilen, zie deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
ascent schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:24:
[...]

Die heb ik ook. Werkt op zich prima, het is alleen de global rom terwijl je vast, net als ik, Een EU toestel hebt
kan ik terug naar 11 stable,zonder problemen of moet ik wachten tot de EU versie komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
erp833 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:18:
[...]

kan ik terug naar 11 stable,zonder problemen of moet ik wachten tot de EU versie komt?
Terug naar OxygenOS 11 kan, zie de stappen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Nadeel is dat hier geen rollback file voor EU bij staat.

Ik ga altijd terug met de MSM tool
https://www.thecustomdroid.com/oneplus-8-pro-unbrick-guide/
Voor extra begeleiding, gaat om ander model maar werkt hetzelfde.
YouTube: How to Restore a Bricked OnePlus 7t (MSM factory reset tool)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
NeverSettle schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:34:
[...]

Het kan zijn dat Telenet de OnePlus 8 niet op hun 'whitelist' hebben staan of bij OnePlus zelf niet geactiveerd. Niet alle toestellen hebben direct toegang tot 5G bij welk netwerk provider dan ook.

Eventueel kan je het zelf omzeilen, zie deze link.
Bij Telenet weten ze van niks qua whitelist, iedereen met 5G zou 5G moeten hebben. Dus ofwel ligt het aan OnePlus ofwel gebruiken ze een andere band voor 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
superiscch schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:08:
[...]

Bij Telenet weten ze van niks qua whitelist, iedereen met 5G zou 5G moeten hebben. Dus ofwel ligt het aan OnePlus ofwel gebruiken ze een andere band voor 5G
Je kan nagaan welke 5G banden Telenet gebruikt, grote kans dat de Europese versie van OnePlus 8 het wel ondersteunt. Desnoods handmatig toevoegen, via de link in mijn vorige reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Petert87 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:42:
[...]

Nadeel is dat hier geen rollback file voor EU bij staat.

Ik ga altijd terug met de MSM tool
https://www.thecustomdroid.com/oneplus-8-pro-unbrick-guide/
Voor extra begeleiding, gaat om ander model maar werkt hetzelfde.
YouTube: How to Restore a Bricked OnePlus 7t (MSM factory reset tool)
Ik begreep dat MSM tool niet werkt met Android 12? Nvm, ik zit er naast :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
NeverSettle schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:40:
[...]

Ik begreep dat MSM tool niet werkt met Android 12?
MSM tool werkt met alle Android versies. De versie betekent dat je teruggezet wordt naar die versie, niet dat je die versie moet draaien. Staat overigens ook op https://onepluscommunityserver.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
NeverSettle schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:39:
[...]

Je kan nagaan welke 5G banden Telenet gebruikt, grote kans dat de Europese versie van OnePlus 8 het wel ondersteunt. Desnoods handmatig toevoegen, via de link in mijn vorige reactie :)
Ik heb net Android 12 geïnstalleerd en daar krijg ik de 5G optie wel. Echter verbind hij met 4G. Ik bekijk het wel nog eens.

Maar die Android 12 is toch ook dat niet... Pff, ik had het beter zo gelaten. Misschien een gewoonte maar toch

[ Voor 12% gewijzigd door superiscch op 31-03-2022 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
superiscch schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:07:
[...]

Ik heb net Android 12 geïnstalleerd en daar krijg ik de 5G optie wel. Echter verbind hij met 4G. Ik bekijk het wel nog eens.

Maar die Android 12 is toch ook dat niet... Pff, ik had het beter zo gelaten. Misschien een gewoonte maar toch
Al eens gekeken of jouw omgeving wel 5G dekking heeft? Theoretisch zou ik dat hier ook hebben, echter geven Speedtest aan dat ik LTE gebruik. In grote steden ontvang ik dan wel duidelijk 5G in bepaalde gebieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
NeverSettle schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:13:
[...]

Al eens gekeken of jouw omgeving wel 5G dekking heeft? Theoretisch zou ik dat hier ook hebben, echter geven Speedtest aan dat ik LTE gebruik. In grote steden ontvang ik dan wel duidelijk 5G in bepaalde gebieden :)
Volgens hun map wel... Maar dat zal dan misschien enkel voor het centrum zijn

Is de optie waar je één maal tikt om vergrendelscherm te zien verdwenen? Ik zie enkel dubbel tap

[ Voor 10% gewijzigd door superiscch op 01-04-2022 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
superiscch schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:40:
[...]

Volgens hun map wel... Maar dat zal dan misschien enkel voor het centrum zijn

Is de optie waar je één maal tikt om vergrendelscherm te zien verdwenen? Ik zie enkel dubbel tap
Ik heb een Vodafone abonnement maar ook geen 5G meer. Toen met een open bèta had ik dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
Petert87 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:33:
[...]

Ik heb een Vodafone abonnement maar ook geen 5G meer. Toen met een open bèta had ik dat wel.
Hier gewoon 5G met Vodafone op stable OOS 11

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCshn646bjo3Xs8YTXqa9wjSG0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uoLKSUv9FxPJQvlREqocKD1p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
Petert87 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:33:
[...]

Dat heb ik dus ook en daar baal ik van,hoe kan het dat je een verkeerde update krijgt :( ik wil terug naar de EU versie zonder lost of data op een simpele manier kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
erp833 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:11:
[...]

Dat heb ik dus ook en daar baal ik van,hoe kan het dat je een verkeerde update krijgt :( ik wil terug naar de EU versie zonder lost of data op een simpele manier kan dat?
Misschien met de keepdata app van OnePlus zelf. Zo ben ik teruggegaan van Beta naar Stable (OOS 11) zonder data verlies. Ik weet echter niet of dit werkt tussen verschillende Android versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
erp833 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:11:
[...]

Nee, terug gaan is altijd data kwijt. Daarom wordt er aangeraden om een back up te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
codegro schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:59:
[...]

Hier gewoon 5G met Vodafone op stable OOS 11

[Afbeelding]
Waar in het land zit jij? Kan zijn dat hier nog niet de juiste frequentie is? Of wellicht iets met instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
Petert87 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:37:
[...]

Waar in het land zit jij? Kan zijn dat hier nog niet de juiste frequentie is? Of wellicht iets met instellingen?
Zuid Oost Drenthe (Emmen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Na de reis ga ik eens factory reset doen. Hopelijk haalt dat wat kleine 'bugs' weg, zoals letter grootte op sommige plaatsen.

Foto's via whatsapp getrokken zijn ook niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
codegro schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 22:57:
[...]

Zuid Oost Drenthe (Emmen)
En gewoon Europees model? Geloof niet dat ik 5G had toen we daar in Center Parks zaten. Maar hij hoeft ook nog maar anderhalve week mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorritCraw
Mijn ervaring na een paar dagen Android 12 is best positief. Voor mijn gevoel werkt de vingerafdrukscanner ietsje beter en gaat mijn batterij ook ietsje langer mee. Veel dingen zijn er wel wat meer Chinees uit gaan zien. Persoonlijk ben ik daar niet een hele grote fan van, maar ook geen reden om mijn telefoon weg te doen.

De kans is wel groot dat mijn volgende telefoon geen Oneplus meer gaat zijn. Voor de prijs van de Oneplus 10 pro kan je ook een s22 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
JorritCraw schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:18:
Mijn ervaring na een paar dagen Android 12 is best positief. Voor mijn gevoel werkt de vingerafdrukscanner ietsje beter en gaat mijn batterij ook ietsje langer mee. Veel dingen zijn er wel wat meer Chinees uit gaan zien. Persoonlijk ben ik daar niet een hele grote fan van, maar ook geen reden om mijn telefoon weg te doen.

De kans is wel groot dat mijn volgende telefoon geen Oneplus meer gaat zijn. Voor de prijs van de Oneplus 10 pro kan je ook een s22 kopen.
Dat "Chinese" look komt van ColorOS, daar is de OxygenOS 12 op gebaseerd. Alleen dan smoother en minder featuers dan bij ColorOS.

Wat betreft Samsung S22, kijk dan naar de S22 Ultra. Alleen die heeft een QHD LTPO scherm zoals OnePlus 10 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorritCraw
NeverSettle schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:23:
[...]

Dat "Chinese" look komt van ColorOS, daar is de OxygenOS 12 op gebaseerd. Alleen dan smoother en minder featuers dan bij ColorOS.

Wat betreft Samsung S22, kijk dan naar de S22 Ultra. Alleen die heeft een QHD LTPO scherm zoals OnePlus 10 Pro.
OxygenOS had naar mijn mening wat meer 'karakter'. Met het mengsel van ColorOS zien veel dingen er vrij plat/saai uit.

De S22 Ultra is een beetje too much voor mij. Ik verwacht dat ik mijn OP8 nog minimaal een jaar houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Sinds de overgang naar Android 12 mis ik heel veel meldingen op m'n mi band 😒

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS C.15 aangekondigd: OxygenOS 12 C.15 update for OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro
Hello everyone,

We have started to push the incremental rollout of a new OxygenOS 12 update – C.15 – for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro. This update is currently rolling out to Indian users, and we'll update this thread with more information once the rollout starts in other regions.

OP8
IN: IN2011_11.C.15

OP8 Pro
IN: IN2021_11.C.15​

Changelog

An OxygenOS update is available. Try it out! This update optimizes the charging speed in some scenarios and fixes some known issues to make the system smoother and more stable.

System
  • [Optimized] the charging speed in some scenarios
  • [Optimized] the communication stability when making a phone call
  • [Fixed] the occasional issue that unable to use face unlock
  • [Fixed] the issue of abnormal display when enabling applications in some scenarios
  • [Improved] system stability
Camera
  • [Fixed] the abnormal notification issue of "Camera is running"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:15
Helaas nog steeds niks van OxygenOS 12 voor de EU versie, duurt naar mijn mening wel lang als je ook nog de beta versie in acht neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
De 1e EU versie is nog niet eens uit :P
Of slaan ze een versie over en brengen ze ook de Verbeterde patch uit aan EU toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Petert87 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:56:
[...]

En gewoon Europees model? Geloof niet dat ik 5G had toen we daar in Center Parks zaten. Maar hij hoeft ook nog maar anderhalve week mee.
Het lag dus aan mijn simkaart. Sinds deze week een Google Pixel 6 pro en daar ook geen 5G maar met de sim van m'n vrouw wel. Dus maar even naar de Vodafone winkel geweest en een nieuwe gekregen. Hij was wat beschadigd. En dat terwijl 5G het wel even heeft gedaan op de OP8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
Zojuist via Oxygen Updater app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mY_z0oF7S4EYwabdrE8W1ppGVc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qXcs5oIb48xFL0PBQTRyREhn.jpg?f=fotoalbum_large

Even back up maken, installeren en dan systeem herstel. Hopelijk is het stabiel :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• codegro
Ik stel deze upgrade voorlopig even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
codegro schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:20:
Ik stel deze upgrade voorlopig even uit.
Dit is toch nog steeds Android 11 met de echte OxygenOS? Wat is dan de reden hem niet te updaten? Zo te zien hebben ze momenteel voor de EU modellen nog steeds 11 in gebruik.

Ik wil ook niet graag naar Android 12 met "OxygenOS" dat eigenlijk maar een ColorOS schilletje is. Op dat punt ga ik ook stoppen met updaten, ik denk dat ik een tijdje wacht om te zien of de OP8 ondersteund gaat worden door Kali Nethunter (momenteel is het nieuwste toestel de OP7 daar).

Sowieso is het toestel voor mij de "primaire toestel" status al kwijt door de oppo perikelen dus het is nu meer iets voor erbij geworden. Als Nethunter hem niet gaat (blijft) worden dan ga ik hem maar als testtoestel gebruiken voor lineageos.

[ Voor 16% gewijzigd door GekkePrutser op 19-04-2022 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
GekkePrutser schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:34:
[...]

Dit is toch nog steeds Android 11 met de echte OxygenOS?
Nee, dit is de upgrade naar android 12 als ik mij niet vergis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:45
codegro schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:39:
[...]

Klopt, ik heb hem zojuist geïnstalleerd, en deze geeft Android 12 aan.

Installatie ging probleemloos op de 8 pro. So far geen issues. Maar het is wat vroeg om gelijk van een succes te spreken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
codegro schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:39:
[...]
Okee, jammer...

Ik dacht dat het Android 11 was omdat de upgrade naar 12 nergens in die changelog wordt genoemd (je zou zeggen dat je dat toch wel vermeldt :P ) en omdat '11' enkele keren voorkomt in het versienummer :)

In dat geval laat ik hem ook liggen :'(

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 19-04-2022 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
GekkePrutser schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:51:
[...]

Okee, jammer...

Ik dacht dat het Android 11 was omdat de upgrade naar 12 nergens in die changelog wordt genoemd (je zou zeggen dat je dat toch wel vermeldt :P ) en omdat '11' enkele keren voorkomt in het versienummer :)

In dat geval laat ik hem ook liggen :'(
Klopt, ik begreep dat ze de 1e Android 12 versie voor de OnePlus 8 series hebben overgeslagen. Ze hebben direct de 2e versie die paar dagen geleden als eerst uitkwam voor India ook voor Europa online gegooid. Dus sommige bugs hebben ze al opgelost voor ons :)

Na de update even met de instellingen gespeeld, zitten leuke features tussen. Design van UI is kwestie van smaak, maar vind het wel oke. Nu systeem volledig wipen, gezien je cache niet meer kan legen via dezelfde route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik had de Open beta even geinstalleerd. De 2025 versie zeg maar
Hoe kan ik nu terug naar de 2023 versie van android 12 voor de op8 pro?

ik zie nergens de download om die binnen te halen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkSide schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:41:
Ik had de Open beta even geinstalleerd. De 2025 versie zeg maar
Hoe kan ik nu terug naar de 2023 versie van android 12 voor de op8 pro?

ik zie nergens de download om die binnen te halen.
Bedoel je terug naar stable? Kan met een rollback package of MSM tool (zie gepinde berichten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Idd de stable (maar dan de EU versie).
Meestal staat er wel een ZIP van het image en dan local upgrade.
Die zie ik nu niet.

of moet je dan eerst weer terug naar 11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:27
NeverSettle schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:31:
[...]

Klopt, ik begreep dat ze de 1e Android 12 versie voor de OnePlus 8 series hebben overgeslagen. Ze hebben direct de 2e versie die paar dagen geleden als eerst uitkwam voor India ook voor Europa online gegooid. Dus sommige bugs hebben ze al opgelost voor ons :)

Na de update even met de instellingen gespeeld, zitten leuke features tussen. Design van UI is kwestie van smaak, maar vind het wel oke. Nu systeem volledig wipen, gezien je cache niet meer kan legen via dezelfde route.
Ik ben echt heel benieuwd hoe je ervaringen zijn de komende dagen met deze update.
Ik wil het ook graag installeren, maar durf het nog niet door de verhalen op het OnePlus forum. Ik wacht nog heel even af.
Pagina: 1 ... 41 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie