Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:03
Tommiiee schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:38:
[...]

Maar heb je wel een bestelbevestiging gekregen via e-mail?
Ha sorry, die vraag had ik gemist.

Even gekeken in mijn mailbox, precies ook geen bestelbevestiging ontvangen. Maar ik heb mijn order eigenlijk volledig opgevolgd in mijn account op de site, daar staat de orderbevestiging wel in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Drwho1 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:34:
[...]

Ik ben niet doorgegaan met de trade-in. Moest eerst nog migreren naar de nieuwe, dat is nu ondertussen wel gebeurd. Denk dat ik de OP6 via 2dehands ga proberen te verkopen.
Je kon de oude telefoon opsturen als je de nieuwe had binnen gekregen.
Zo heb ik het toen ook gedaan eerst alles overzetten de oude leegmaken en toen pas opgestuurd.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-10 20:06
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:49:
Heb ik ook, maar volgens mij wel meerderen met een OnePlus toestel, of überhaupt Android toestel.
Ik heb dit weten te oplossen door de laatste Google Play Services update te verwijderen (dus niet de app zelf). Vervolgens opnieuw de update geïnstalleerd en het logo staat in de settings staat weer goed :)
Het verwijderen van de update heb ik m.b.v. "Play Services Info" app kunnen verwijderen. Een 3rd party app, maar tot nu toe werkt het.

Edit: na een paar minuten is het helaas weer terug... |:(

[ Voor 5% gewijzigd door NeverSettle op 27-11-2021 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 16:44

Phntm

Tlingelingeling

Ik heb de overstap gemaakt naar een iphone 13 Pro. iOS is voor mij niet onbekend (2 iphones hiervoor gehad, waaronder een iPhone 6S op release). Mijn 8 Pro gaat de deur uit (richting een goeie vriend van mij in Oostenrijk voor een leuk bedrag). De reden dat ik toch de overstap heb gemaakt naar iOS, is omdat ik de huidige staat van Android niet prettig vind. OnePlus gaat nu harder samenwerken met OPPO waardoor er eigenlijk (als ik het nieuws kan geloven) OxygenOS verdwijnt en vervangen wordt voor ColorOS. OxygenOS is echter al een hele tijd niet meer de titaan die het was. Nog steeds sterk, maar niet meer zo uniek. Links en rechts wordt OnePlus ingehaald. Tegelijkertijd wil ik volledig afstappen van de China phones. Die zijn natuurlijk niet allemaal budgetphones, getuige de premium kwaliteit van de meeste grote merken. En ik bedoel daarmee ook niet dat het gaat om toestellen die alleen gebouwd worden in China. Dat betekent in de toekomst misschien iets als Sony of Samsung.

Ik vind dat Google de OS laag meer onder zich moet brengen waardoor alle Android telefoons die een bepaalde versie draaien daadwerkelijk dezelfde ervaring bieden. Zij het met een andere indeling, bedrijfskleuren, weet ik wat. Voor mijn gevoel is er veel verschil tussen de telefoons, naast hardware.

De OnePlus 8 Pro voelde voor mij als een hele matige upgrade aan. Ik vond de edge na verloop van tijd jammer, de camera was bij release erg goed en is daarna niet echt verbeterd. Dat zie je ook weer terug bij de nieuwe 9 Pro bijvoorbeeld die er niet echt vooruit op is gegaan, op de prijs na.

Ik had vorig jaar juni de telefoon voor een goeie prijs, 690 euro voor de 12/256 in de mooie glacial green, maar toch voelde het niet na verloop van tijd niet de moeite waard. Het toestel is gewoon prima, lekker vlot (tegenwoordig toch wel iets meer bugs en vastlopers in mijn beleving), en is best consistent geworden betreffende batterijleven.

Maar ik kies toch voor een wat stabielere ervaring, meer batterij leven en snelle low intensive point and shoot camera gedrag voor de momenten die ik wil vastleggen. Mijn angst was altijd mijn data meenemen, maar zelfs voor Whatsapp heb ik een mooie oplossing gevonden die echt werkt en voor adblocking heb ik mooie alternatieven gevonden. Hierdoor heb ik met een gerust hart de overstap gemaakt.

Ik wens de leden hier veel plezier met hun toestel wat goed te doen is gezien er ook nu extra software support is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:54
Veel plezier met je iPhone! Zelf ben ik er nieuwsgierig naar, maar mijn ervaringen met ios waren zo negatief dat ik de boot nog wel even ga afhouden.

En randbemerking: apple z'n toestellen worden ook in China gemaakt ;) al bedoelde je meer 'designed and built'.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

devilkin schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:14:
Veel plezier met je iPhone! Zelf ben ik er nieuwsgierig naar, maar mijn ervaringen met ios waren zo negatief dat ik de boot nog wel even ga afhouden.

En randbemerking: apple z'n toestellen worden ook in China gemaakt ;) al bedoelde je meer 'designed and built'.
Designed, built and owned by China ;)

Hiermee doelde ik meer richting de giga merken van China en alles onderliggend. Verder is dat vanuit een persoonlijke standpunt. Dat bijna alles gebouwd wordt in China kunnen we weinig aan veranderen. Maar wel welke partijen. Dat is nogmaals iets persoonlijks en ik hoop niet dat het overkomt als “Je kunt het maar beter niet doen jongens!”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:30

Flipm0de

geen

Phntm schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:34:
Ik heb de overstap gemaakt naar een iphone 13 Pro. iOS is voor mij niet onbekend (2 iphones hiervoor gehad, waaronder een iPhone 6S op release). Mijn 8 Pro gaat de deur uit (richting een goeie vriend van mij in Oostenrijk voor een leuk bedrag). De reden dat ik toch de overstap heb gemaakt naar iOS, is omdat ik de huidige staat van Android niet prettig vind. OnePlus gaat nu harder samenwerken met OPPO waardoor er eigenlijk (als ik het nieuws kan geloven) OxygenOS verdwijnt en vervangen wordt voor ColorOS. OxygenOS is echter al een hele tijd niet meer de titaan die het was. Nog steeds sterk, maar niet meer zo uniek. Links en rechts wordt OnePlus ingehaald. Tegelijkertijd wil ik volledig afstappen van de China phones. Die zijn natuurlijk niet allemaal budgetphones, getuige de premium kwaliteit van de meeste grote merken. En ik bedoel daarmee ook niet dat het gaat om toestellen die alleen gebouwd worden in China. Dat betekent in de toekomst misschien iets als Sony of Samsung.

Ik vind dat Google de OS laag meer onder zich moet brengen waardoor alle Android telefoons die een bepaalde versie draaien daadwerkelijk dezelfde ervaring bieden. Zij het met een andere indeling, bedrijfskleuren, weet ik wat. Voor mijn gevoel is er veel verschil tussen de telefoons, naast hardware.

De OnePlus 8 Pro voelde voor mij als een hele matige upgrade aan. Ik vond de edge na verloop van tijd jammer, de camera was bij release erg goed en is daarna niet echt verbeterd. Dat zie je ook weer terug bij de nieuwe 9 Pro bijvoorbeeld die er niet echt vooruit op is gegaan, op de prijs na.

Ik had vorig jaar juni de telefoon voor een goeie prijs, 690 euro voor de 12/256 in de mooie glacial green, maar toch voelde het niet na verloop van tijd niet de moeite waard. Het toestel is gewoon prima, lekker vlot (tegenwoordig toch wel iets meer bugs en vastlopers in mijn beleving), en is best consistent geworden betreffende batterijleven.

Maar ik kies toch voor een wat stabielere ervaring, meer batterij leven en snelle low intensive point and shoot camera gedrag voor de momenten die ik wil vastleggen. Mijn angst was altijd mijn data meenemen, maar zelfs voor Whatsapp heb ik een mooie oplossing gevonden die echt werkt en voor adblocking heb ik mooie alternatieven gevonden. Hierdoor heb ik met een gerust hart de overstap gemaakt.

Ik wens de leden hier veel plezier met hun toestel wat goed te doen is gezien er ook nu extra software support is :)
wat vind je beter aan iOS? Ik ben juist andersom aan het kijken. Nu een iphone 12 en die is fantastisch, maar ook een beetje saai.

Oneplus is het enige merk dat me best trekt in Android wereld (misschien een pixel ook). Mooie software, toffe features, wat meer open dan ios.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Flipm0de schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:51:
[...]

wat vind je beter aan iOS? Ik ben juist andersom aan het kijken. Nu een iphone 12 en die is fantastisch, maar ook een beetje saai.

Oneplus is het enige merk dat me best trekt in Android wereld (misschien een pixel ook). Mooie software, toffe features, wat meer open dan ios.
Ik begrijp je mening. iOS lijkt al vele jaren op elkaar en daardoor is de hele ervaring “saai”. Echter is saai goed, vind ik. Er is weinig wat er mis aan is. Mijn ervaring met Android is dat er door de jaren heen van alles en nog wat mee is gedaan, maar de echte verbeteringen zijn al gebaseerd op dingen die fabrikanten eerder hadden bedacht dan het Android ontwikkeling team zelf. Het voelt op dat moment aan alsof er links en rechts gewerkt wordt aan iets wat achteraf een standaard implementatie wordt. Samsung is zo een voorbeeld. Veel functionaliteit is jaren gelden bedacht voor hun eigen ecosysteem. Ik zou dan liever een Samsung nemen voor innovatie of voor de “stock” ervaring, een Pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Laatst online: 13:41
Onlangs bericht gekregen dat we bij Telenet (Belgische provider) nu ook 5G hebben. Als ik het goed begrijp sturen zij een bericht uit met nieuwe instellingen maar OnePlus moet die goedkeuren eerst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-10 15:12
Bij GSMarena een artikel over de oneplus nieuwe os 12 en dat is een hele foute copy van color os dat een drama schijnt te zijn en het komt erop neer om deze update niet te installeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-10 21:23
Noresponse schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:42:
Bij GSMarena een artikel over de oneplus nieuwe os 12 en dat is een hele foute copy van color os dat een drama schijnt te zijn en het komt erop neer om deze update niet te installeren.
Ik heb het eens doorlezen. Eigenlijk is OnePlus zijn laatste beetje status die ze hadden een beetje kwijt. Het was al steeds meer oppo met een ander logo. Ben nog steeds benieuwd naar de OnePlus 10 pro. Maar denk dat dit de laatste druppel voor me is om over te stappen. Wat OnePlus als uniek merk mij te bieden heeft vergeleken met andere merken is te klein geworden.

Ergens tussen februari en mei ben ik van plan een nieuw toestel te kopen. Hoewel ik misschien ook nog wel langer met de 8 ga doen. Ik wil wel een toestel wat de upgrade waard is. En een vergelijkbaar scherm met een beetje betere camera en beetje snellere processor doet me ook niet zo veel. Vond de 9 pro ook totaal niet interessant genoeg en de camera was zeer overhyped.

Misschien wordt 2022 wel het jaar dat de foldable smartphones wel echt meer mainstream worden. Daar zit momenteel de echte innovatie in de smartphone wereld. Ik had pas al bijna de Fold 3 genomen. In mijn ogen is die nu duurzaam genoeg om echt 2 jaar met plezier te kunnen gebruiken. Maar hoop dat er komend jaar meer merken met goede en betrouwbare modellen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-10 15:12
OnePlus stops OxygenOS 12 rollout for the oneplus. Ze gaan eerst alle bugs eruit halen om het überhaupt stabiel te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-10 08:15
Alleen voor de 9 toch? De closed beta voor 8 schijnt wel oke te zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:21
ascent schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:46:
Alleen voor de 9 toch? De closed beta voor 8 schijnt wel oke te zijn
Klopt, alleen voor de 9 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:50
Noresponse schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:45:
OnePlus stops OxygenOS 12 rollout for the oneplus. Ze gaan eerst alle bugs eruit halen om het überhaupt stabiel te maken.
Enig idee of er ook qua uiterlijk nog veranderingen komen? Heb eens wat beelden opgezocht, maar schrok er een beetje van. Het huidige OS is juist wat me zo bevalt aan OnePlus, dit nieuwe design vind ik echt vreselijk dus dat zou betekenen niet meer te updaten. Wordt nog een lastige keuze bij een volgende smartphone...blijft weinig over wat me nog echt aanstaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Southern Sun op 12-12-2021 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Southern Sun schreef op zondag 12 december 2021 @ 09:20:
[...]

Enig idee of er ook qua uiterlijk nog veranderingen komen? Heb eens wat beelden opgezocht, maar schrok er een beetje van. Het huidige OS is juist wat me zo bevalt aan OnePlus, dit nieuwe design vind ik echt vreselijk dus dat zou betekenen niet meer te updaten. Wordt nog een lastige keuze bij een volgende smartphone...blijft weinig over wat me nog echt aanstaat.
Oneplus kennende is dit het nieuwe normaal. Dit soort veranderingen druppelen naar beneden naar andere devices die ook de update nog gaan ontvangen. Het is meer colorOS dan OxygenOS. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:26
Wat ik tot dusverre gezien heb van het nieuwe OS bevalt mij ook niet. Zit gewoon niet logisch in elkaar. Normaal koop ik om de 2 jaar een ander toestel en krijgt mijn huidig toestel een 2e leven binnen de familie. Ik zit sterk te denken aan de pixel 6 als volgend toestel of ik doe nog een jaartje langer met mijn 8pro. Hoe zit het eigenlijk met custom ROMs voor de 8 pro? Zijn die een beetje stabiel? En hoe presteert de camera onder de custom ROMs? Werken bank apps (ING)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-10 20:54

Gregory76

Sony PlayStation freak

codegro schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:05:
...Hoe zit het eigenlijk met custom ROMs voor de 8 pro? Zijn die een beetje stabiel? En hoe presteert de camera onder de custom ROMs? Werken bank apps (ING)?
Ik ben erg tevreden over de 'Arrow' ROM die ik nu al een tijdje gebruik (zie XDA). Stabiel, de camera doet het naar mijn idee prima en mijn bank app (ABN) werkt (weliswaar na wat Magisk tweaks). Er zijn inmiddels ook al wat andere ROM's (bijv. Evolution X) die stabieler zouden zijn en geen Magisk 'nodig' hebben, maar ik heb niks te klagen over de ROM die ik nu gebruik.

Dus ik zeg: doen! :)

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Hoe kan 't eigenlijk dat de T-Mobile branded Op8 al een decemberpatch heeft terwijl de rest nog moet wachten? Ik had altijd 't idee dat branded phones vaak een stuk later waren ipv eerder.
Device: OnePlus 8 TMO (OnePlus/OnePlus8TMO/OnePlus8TMO)
Update: 11.0.6.8.IN55CB is available
Size: 2939.6 MB
Download: Here

Changelog:
New version: 11.0.6.8.IN55CB
T-Mobile is pleased to provide a new, free software update for your Android Smartphone.
This release includes the following:
• Updated Android security patch to December 2021
Install time: 5 minutes
If you choose not to do so now, the update will take place AUTOMATICALLY between 12AM and 6AM starting December 23th, 2021.
This will not consume your data.
Please do not turn off your device while the update is installing.
During Installation you cannot use your device at all, even to dial 9-1-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
ascent schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:59:
Hoe kan 't eigenlijk dat de T-Mobile branded Op8 al een decemberpatch heeft terwijl de rest nog moet wachten? Ik had altijd 't idee dat branded phones vaak een stuk later waren ipv eerder.

[...]
Zag het ook op Reddit voorbij komen, de internationale/Noord-Amerikaanse versie:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/fg85nbf19i781.jpg

Volgende week ook voor Europa?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ascent
Heb m er idd opstaan. 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Hier ook, zowel via Oxygen Updater als via de instellingen. Toch redelijk snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilkin
Hebben nog mensen dat, dat de digital wellbeing niet correct staat in het settings menu na de update?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VNZ1dIq5u6iTZd3KxRvEddj_93w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u2RKiOVR2Nc4YQU7sIQnhyG2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
devilkin schreef op zondag 26 december 2021 @ 19:00:
Hebben nog mensen dat, dat de digital wellbeing niet correct staat in het settings menu na de update?

[Afbeelding]
Ja hier hetzelfde viel me ook al op. Maar denk dat OnePlus niet veel moeite meer gaat stoppen in oxygen nu het eigenlijk colorOS gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

[Afbeelding]
Het gekke is, bij mij staat die inderdaad ook zo scheef en Google ook.

Maar... Ik heb de nieuwe update helemaal nog niet. :? En toen ik de 11.0.9.9 update kreeg was dit niet zo. Dus blijkbaar zit het hem ergens anders in. Ik heb de laatste dagen ook geen OnePlus app update gezien dus misschien zat het hem in een google play update ofzo? De update wordt me nog niet aangeboden, maar ik heb een Spaans model, geen Nederlands.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_fzm8CwPKhwM0phG9w7QveZwrmk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lr1VpMY7Zjg932KoAur8B45a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/74P1bQN-GQIrL9s-U4xH95VhjOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mJJqjT3CHSdOaUhWqyzR1pFB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door GekkePrutser op 26-12-2021 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
GekkePrutser schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:50:
[...]

Het gekke is, bij mij staat die inderdaad ook zo scheef en Google ook.

Maar... Ik heb de nieuwe update helemaal nog niet. :? En toen ik de 11.0.9.9 update kreeg was dit niet zo. Dus blijkbaar zit het hem ergens anders in. Ik heb de laatste dagen ook geen OnePlus app update gezien dus misschien zat het hem in een google play update ofzo? De update wordt me nog niet aangeboden, maar ik heb een Spaans model, geen Nederlands.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had dit ook, na de update naar OxygenOS 11.0.10.10.IN11BA is de Google tegel/venster wel weer normaal. Alleen de "Digital welbeing & parents control" niet. Die was bij mij halverwege in december verschoven. Blijkbaar had OnePlus daar geen tijd voor om het te oplossen? Andere merken hadden/hebben hier ook last van. Zal wel aan Google liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Zijn er hier anderen die ook "ok Google" tegen hun telefoon roepen en daar regelmatig niks op terugkrijgen ondanks dat de "ok Google" hotword detectie aanstaat in de assistant? Reboot helpt niet, clear cache van de assistant ook niet. Het voicemodel is getraind (en werkt ook op de google home /mini). Troubleshoot tips welkom! 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 08:58

Eric_Cantona

"Au Revoir"

ascent schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:08:
Zijn er hier anderen die ook "ok Google" tegen hun telefoon roepen en daar regelmatig niks op terugkrijgen ondanks dat de "ok Google" hotword detectie aanstaat in de assistant? Reboot helpt niet, clear cache van de assistant ook niet. Het voicemodel is getraind (en werkt ook op de google home /mini). Troubleshoot tips welkom! 👌
Hier hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:18
Hier ook...sjoemelen met ipv NL op UK zetten lost het altijd op. Alleen krijg je dan met concrete vragen webresultaten ipv acties. Vermoeidend. Nu staat ie op NL en heb ik een gesture op de homepage in NOVA ervoor gebruikt. Ik wacht wel op een beter luisterende telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
ascent schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:08:
Tijdje geleden uitgezet, voor de test even weer aangezet op OxygenOS 11.0.10.10 en het werkt prima hier. Had na de update een volledige cache wipe en reboot uitgevoerd. Taal staat op English (Netherlands), geen idee of dat wat uit maakt. Google Assistant staat in het Nederlands en Engels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nu ook op het forum aangekondigd: OxygenOS 11.0.10.10 for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of a new OxygenOS update for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro.

OP8​

IN: 11.0.10.10.IN21DA
EU: 11.0.10.10.IN21BA
GLO: 11.0.10.10.IN21AA

OP8 Pro​

IN: 11.0.10.10.IN11DA
EU: 11.0.10.10.IN11BA
GLO: 11.0.10.10.IN11AA​

Changelog
System
  • Optimized the UI display of Settings interface
  • Fixed the issue that Google Assistant and Gpay doesn't display as expected in the Setup Wizard
  • Fixed the low probability issue of WhatsApp crash
  • Updated Android security patch to 2021.12

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
Yup, hier ook, maar ja ach, vind visuele bugs toch minder erg dan functionele.

"Fixed the issue that Google Assistant and doesn't display as expected in the Setup Wizard"

Als ik de tekst zo zie overigens, lijkt het erop dat ze meer dachten op te lossen: "and..."?
Zeker "don't" -> "doesn't" aangepast maar zijn "and" vergeten weg te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
NeverSettle schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:03:
[...]

Ik had dit ook, na de update naar OxygenOS 11.0.10.10.IN11BA is de Google tegel/venster wel weer normaal. Alleen de "Digital welbeing & parents control" niet. Die was bij mij halverwege in december verschoven. Blijkbaar had OnePlus daar geen tijd voor om het te oplossen? Andere merken hadden/hebben hier ook last van. Zal wel aan Google liggen.
Digital wellbeing staat bij mij nu goed. Ik zat in het beta programma, daar uitgegaan en de app verwijderd. Toen opnieuw opgestart
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C9b9ZzypnW9PhtqGe3PGKyJtKO0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NH0CbFLOQ4ARkbS8AHIriBMR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• micheldenhaag
Petert87 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:33:
[...]

Digital wellbeing staat bij mij nu goed. Ik zat in het beta programma, daar uitgegaan en de app verwijderd. Toen opnieuw opgestart
[Afbeelding]
Als je auto update van 'digitaal welzijn' uitzet in de playstore dan blijft het goed uitgelijnd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
micheldenhaag schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:53:
[...]

Als je auto update van 'digitaal welzijn' uitzet in de playstore dan blijft het goed uitgelijnd ;)
Dan licht het aan die update. Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 17:48
hallo,
Mijn 8pro draait nog de beta 12 en de beta's zijn gestopt heb ik gelezen.
Kan ik nu terug naar stable zonder dat ik alles opnieuw moet installeren (fabrieksinstellingen) of gaat dat niet werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Werkt wel op de onofficiele manier. Even zoeken op "Keepdata" eerder in deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
ascent schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:01:
Werkt wel op de onofficiele manier. Even zoeken op "Keepdata" eerder in deze thread.
okee bedankt en komt er ook nog een officiele manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Nein. Officieel is altijd datawipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ik wil ook van beta naar stable met m'n 8. Aan de ene kant wilt ik met wipe doen maar ik heb geen zin om alle Bluetooth apparaten weer te moeten verbinden 🙈🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Ik heb 't op de keepdata manier gedaan een paar maand geleden (toen de beta stopte) en wacht nu even op 12 voordat ik een wipe doe. Hoewel ik tegen die tijd wellicht al een andere mobiel heb dus misschien is 't niet eens nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Deze zit nog niet in Oxygen Updater? ☺️

Ik zie nog de versie van oktober

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erp833
Net ff de keepdata behandeling toegepast op mijn 8pro(k was het zat op geen updates meer te onvangen)
het werkt fantastisch,blij man nu bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
erp833 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:29:
Net ff de keepdata behandeling toegepast op mijn 8pro(k was het zat op geen updates meer te onvangen)
het werkt fantastisch,blij man nu bedankt!
Bij mij ook 👍👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superiscch schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:15:
[...]

Deze zit nog niet in Oxygen Updater? ☺️

Ik zie nog de versie van oktober
Jawel hoor.

Zit je toevallig op Global, volledige update qua apparaat en update methode?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5DPrl_DzDqzKlBfrjJ4qbiyCjug=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vOTqg4xkDefJbQijXskK3K4r.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQvSLhDO6kK1FtFEPH06rqsePNw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BzSChChGjUgHlzeoByu6Ajtm.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-10 20:54

Gregory76

Sony PlayStation freak

Ik gebruik nu al een paar weken de custom ROM ArrowOS. Android 12 bevalt mij prima! Mocht iemand deze ook willen proberen: hij staat op XDA.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vPS25FZrSGmFUrEtz68wdQ2_L7Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Or7dYA5t8MM4WTEsAglpIFfA.png?f=fotoalbum_large

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 15:17
Met de Android 12 perikelen voor de OnePlus 9 ben ik benieuwd wanneer we een beta krijgen voor de OnePlus 8 series ...
Ik meen laatst op het OnePlus forum hebben gelezen dat er een closed beta is voor een beperkt aantal gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoopBok schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:24:
Met de Android 12 perikelen voor de OnePlus 9 ben ik benieuwd wanneer we een beta krijgen voor de OnePlus 8 series ...
Ik meen laatst op het OnePlus forum hebben gelezen dat er een closed beta is voor een beperkt aantal gebruikers.
Klopt en is ook al te installeren (via XDA forum) als je geïnteresseerd bent. Iemand uit de Oxygen Updater Discord zei dat 'ie verrassend stabiel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:25:
[...]

Klopt en is ook al te installeren (via XDA forum) als je geïnteresseerd bent. Iemand uit de Oxygen Updater Discord zei dat 'ie verrassend stabiel is.
Ik verwacht dat de eerste stabiele versie minder stabiel is/wordt dan de (closed)beta :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:25:
[...]

Klopt en is ook al te installeren (via XDA forum) als je geïnteresseerd bent.
Oh, cool, eens even loeren. .. is 't deze ? https://forum.xda-develop...12-oneplus-8-pro.4368917/ .. zit wat meer gedoe in (fix van fingerprint, gedoe met root (ik draai liever zonder root)) -- ik wacht wel ff

[ Voor 36% gewijzigd door ascent op 29-12-2021 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:06:
[...]

Jawel hoor.

Zit je toevallig op Global, volledige update qua apparaat en update methode?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het was omdat ik Full download had als optie 👍

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb m'n Google Pixel 6 verkocht en ben weer terug bij mijn oude trouwe OnePlus 8 Pro. Hoofdreden is de slechte ontvangst van de Pixel 6 na de laatste software update (ik kon thuis alleen op zolder bellen en gebeld worden, beneden had ik geen bereik), maar eigenlijk beviel de Pixel 6 me überhaupt niet. Alleen de camera en android 12 waren merkbare upgrades tov de OnePlus, verder was het een grote teleurstelling. De vingerafdruksensor werkte vaker niet dan wel. Men zegt dat dit door de screenprotector komt, maar die heb ik op al mijn telefoons gehad en dat zorgde nooit voor dit soort irritaties. Het scherm was mooi, maar door de opstaande randjes van de covers was swipen vanaf de zijkant vervelend. Dat werkt met het afgeronde scherm en fabriekscover van de OP8P echt een heel stuk fijner. De accuduur van de Pixel 6 was duidelijk slechter terwijl het een zwaar en log toestel is door de grote accu die erin zit.

Je weet pas wat je mist als je iets niet meer hebt! Gelukkig had ik de Oneplus 8 Pro nog niet verkocht. Ik ben eigenlijk erg blij om weer m'n oude OP8P te kunnen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
wian schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:22:
Ik heb m'n Google Pixel 6 verkocht en ben weer terug bij mijn oude trouwe OnePlus 8 Pro. Hoofdreden is de slechte ontvangst van de Pixel 6 na de laatste software update (ik kon thuis alleen op zolder bellen en gebeld worden, beneden had ik geen bereik), maar eigenlijk beviel de Pixel 6 me überhaupt niet. Alleen de camera en android 12 waren merkbare upgrades tov de OnePlus, verder was het een grote teleurstelling. De vingerafdruksensor werkte vaker niet dan wel. Men zegt dat dit door de screenprotector komt, maar die heb ik op al mijn telefoons gehad en dat zorgde nooit voor dit soort irritaties. Het scherm was mooi, maar door de opstaande randjes van de covers was swipen vanaf de zijkant vervelend. Dat werkt met het afgeronde scherm en fabriekscover van de OP8P echt een heel stuk fijner. De accuduur van de Pixel 6 was duidelijk slechter terwijl het een zwaar en log toestel is door de grote accu die erin zit.

Je weet pas wat je mist als je iets niet meer hebt! Gelukkig had ik de Oneplus 8 Pro nog niet verkocht. Ik ben eigenlijk erg blij om weer m'n oude OP8P te kunnen gebruiken :)
Zo ga je meer waarderen wat je hebt. Merk toch dat voor mijn gebruik er nog steeds niet echt een waardige upgrade is waar ik 1000 euro of meer voor wil neerleggen. Alle schermen zijn nog steeds 120 hertz met dezelfde resolutie en voor mij voldoet de camera, snelheid en accuduur van de 8 pro prima.

De enige echte interessante upgrade vind ik de Fold 3 maar die is me weer te duur. Mijn toestel heb ik bij release gekocht en is dus over enkele maanden 2 jaar oud. Maar behalve een iets betere camera is er weinig echt merkbaar beter in dagelijks gebruik. bijvoorbeeld de op10 pro voelt niet genoeg als een upgrade.

Ik koop nog eigenlijk altijd mijn toestel via een abbonemnt elke 2 jaar een nieuwe. Februari kan ik weer verlengen maar wacht wel even tot ik echt een interessant toestel tegen kom. Dan schuift de 8pro net als mijn oude 5t door in de familie. Mijn schoonmoeder gebruikt die nu al weer 2 jaar na mijn 2 jaar met het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
wian schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:22:

Iets met "het gras aan de overkant is altijd groener".
Zeer indrukwekkend hoe Google Pixel 6 serie is geworden, ook qua prijs voor de reguliere Pixel 6 is top. Van wat ik begreep is dat ze voor de Pixel 6 goedkopere displays hebben gebruikt en alleen de Pro versie top kwaliteit.

Verder deel ik dezelfde mening over OnePlus 8 Pro. Sinds het toestel geen kinderziektes meer heeft, zoals widevine downgrade of andere bugs, is het een prima toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcire
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-01 09:03
NeverSettle schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:14:

Sinds het toestel geen kinderziektes meer heeft, zoals widevine downgrade of andere bugs, is het een prima toestel!
Hoe kom je daar nu bij? Dat widevine probleem zit er nog altijd in hoor. Zowel op mijn 8pro als bij de 8 van mijn zoon. Ook op het oneplus forum klagen veel mensen hierover maar er is nog steeds geen fix voor 😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Blijft bijzonder hoe hele hordes mensen hier wel én geen last van hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcire
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-01 09:03
ascent schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:40:
Blijft bijzonder hoe hele hordes mensen hier wel én geen last van hebben
Dat klopt. Het lijkt ook niet een probleem bij alleen oneplus te zijn. Ook mensen met o.a. Pixel phones raporteren widevine problemen.
Maar vervelend is het wel als het je overkomt. Je kan er echt niets aan doen en de genoemde fixes werken meestal niet. of het widevine level valt na enige tijd toch weer terug naar l3. Het moet echt door de fabrikant of zelfs Google in Android opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Rcire schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:34:
[...]

Hoe kom je daar nu bij? Dat widevine probleem zit er nog altijd in hoor. Zowel op mijn 8pro als bij de 8 van mijn zoon. Ook op het oneplus forum klagen veel mensen hierover maar er is nog steeds geen fix voor 😞
Ik heb het twee keer meegemaakt, de 1e keer was na een paar maanden in gebruik. Direct gestuurd naar een dichtbijzijnd servicecenter (wel back-up gemaakt vóór het versturen). Tweede keer was na de eerste paar updates van OxygenOS 11, zelf wezen zoeken welke oplossingen er nog waren. Kwam uit op MSM Tool, wat ik uiteindelijk verkeerd deed was om OxygenOS 11 te flashen i.p.v. OOS10. Vervolgens hopen dat OnePlus het zou oplossen via een OTA update, dat was bij mijn geval wel zo.

Had daarvoor ook tig keer geprobeerd om cache te verwijderen. Dit werkt alleen als DRM info app L1 weergeeft, maar Netflix L3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
Ik ben nog erg aan het twijfelen wat ik ga doen. Mijn abbonemnt loopt februari af en dus eigenlijk tijd voor een nieuw 2 jarig abbo en dus nieuwe telefoon.

Aan de ene kant bevalt de op8 pro me nog prima. Maar het kriebelt wel voor een nieuw toestel.

De OnePlus 9 pro is absoluut geen waardige upgrade met voldoende vernietigen. De voor nu China only 10 pro lijkt dat evenmin.

Baal nu ook dat de android 12 beta voor ons toestel alleen de Chinese rom betreft. Dat geef ik toch de schuld aan de overgang naar colorOS. OnePlus lijkt de trouwe gebruikers totaal vergeten. Nu de geweldige software aan zijn einde lijkt te zijn bieden andere fabrikanten een veel betere waarde.

Een hoop telefoons van andere fabrikanten van de afgelopen 2 jaar hebben al lang android 12 of op zijn minst een beta.

Zit erg te twijfelen om de Fold 3 te kopen maar de hoge prijs en duurzaamheid houden me nog in twijfel. De s22 ultra als die straks moet uitkomen lijkt misschien wel een goede opvolging te zijn. Maar voor beide houden me de oneui met bijbehorende bloadware nog tegen.

Iemand nog een suggestie voor een opvolger of iemand die al over is naar een ander toestel vanaf de 8 pro? En wat vinden jullie van de huidige China first gang van zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Ik vind de One ui heel net eigenlijk. Bloat ware heb ik nog niet gemerkt op m'n tab 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codegro
1993jjohan schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:33:
Ik ben nog erg aan het twijfelen wat ik ga doen. Mijn abbonemnt loopt februari af en dus eigenlijk tijd voor een nieuw 2 jarig abbo en dus nieuwe telefoon.

Aan de ene kant bevalt de op8 pro me nog prima. Maar het kriebelt wel voor een nieuw toestel.

De OnePlus 9 pro is absoluut geen waardige upgrade met voldoende vernietigen. De voor nu China only 10 pro lijkt dat evenmin.

Baal nu ook dat de android 12 beta voor ons toestel alleen de Chinese rom betreft. Dat geef ik toch de schuld aan de overgang naar colorOS. OnePlus lijkt de trouwe gebruikers totaal vergeten. Nu de geweldige software aan zijn einde lijkt te zijn bieden andere fabrikanten een veel betere waarde.

Een hoop telefoons van andere fabrikanten van de afgelopen 2 jaar hebben al lang android 12 of op zijn minst een beta.

Zit erg te twijfelen om de Fold 3 te kopen maar de hoge prijs en duurzaamheid houden me nog in twijfel. De s22 ultra als die straks moet uitkomen lijkt misschien wel een goede opvolging te zijn. Maar voor beide houden me de oneui met bijbehorende bloadware nog tegen.

Iemand nog een suggestie voor een opvolger of iemand die al over is naar een ander toestel vanaf de 8 pro? En wat vinden jullie van de huidige China first gang van zaken?
De 8pro zal ook mijn laatste OP toestel zijn als OnePlus op deze manier met ColorOS doorgaat. Op dit moment zie ik nog geen waardige opvolger. Ik wacht dus nog eventjes. Wellicht later dit jaar een Pixel 7? First world problems :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
devilkin schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:01:
Ik vind de One ui heel net eigenlijk. Bloat ware heb ik nog niet gemerkt op m'n tab 7.
Voor de een is een paar Samsung apps al bloatware, voor de andere niet. Zelf vind ik het niet zo heel erg, zoveel ruimte nemen ze niet in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
1993jjohan schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:33:
<knip>
Iemand nog een suggestie voor een opvolger of iemand die al over is naar een ander toestel vanaf de 8 pro?
+1 voor first-world problems :)

Het is zo jammer dat OxygenOS verdwijnt. Een alternatief is LineageOS installeren, maar dat betekent wel dat je alle support van Oneplus verliest en afhankelijk bent van een LineageOS maintainer die gratis en voor niks als hobby bugs oplost (of niet). Voordeel is wel dat de Oneplus telefoons populair zijn en lang ondersteunt worden.

Maar als je jeuk hebt voor een nieuw toestel is er momenteel weinig anders dan Samsung. Dan maar accepteren dat je allerlei Samsung apps hebt die je niet gebruikt. De Pixel 6 / 6 Pro is echt een log ding met nog veel kinderziekten. Ik heb ook nog even een iPhone 13 overwogen, maar met die notch en iOS ga je qua ervaring echt jaren terug in de tijd.

Wat je ook doet - verkoop niet meteen je op8p ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
wian schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:14:
[...]
Maar als je jeuk hebt voor een nieuw toestel is er momenteel weinig anders dan Samsung. Dan maar accepteren dat je allerlei Samsung apps hebt die je niet gebruikt. De Pixel 6 / 6 Pro is echt een log ding met nog veel kinderziekten.
De gewone Pixel 6 is niet zo log toch? Best een handzaam ding volgens mij, al heb ik hem niet in het echt kunnen zien.

Inderdaad is Lineage verre van perfect. Ik had er best wel problemen mee toen ik het uitprobeerde. Met name als je de bootloader lockt dan zit je vaak met een niet werkende vingerafdrukscanner. Je kan wel gewoon terug naar Oxygen.

Ik zit er ook een beetje over te denken wat nu te doen.. Nu OxygenOS verdwijnt. Ik zie niet echt perfecte opties op de markt. iOS is voor mij ook een absolute non starter om een aantal redenen die hier offtopic zijn. Hm :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Zie mijn eerdere post. De Pixel 6 ligt veel zwaarder en logger in de hand dan de op8p, zelfs met een liquid air cover.

Ik heb LineageOS een jaar gebruikt op een Pocophone en dat werkte perfect inclusief vingerafdrukscanner, widevine en bank apps (maar toestel had geen nfc). LineageOS zelf is niets mis mee, maar je bent afhankelijk van de maintainer, en die doet alles gratis en voor niks en houdt meestal niet van geklaag of commentaar.

We hebben het echt zwaar he als tevreden bezitters van de OnePlus 8 Pro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
wian schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:31:
Zie mijn eerdere post. De Pixel 6 ligt veel zwaarder en logger in de hand dan de op8p, zelfs met een liquid air cover.

Ik heb LineageOS een jaar gebruikt op een Pocophone en dat werkte perfect inclusief vingerafdrukscanner, widevine en bank apps (maar toestel had geen nfc). LineageOS zelf is niets mis mee, maar je bent afhankelijk van de maintainer, en die doet alles gratis en voor niks en houdt meestal niet van geklaag of commentaar.

We hebben het echt zwaar he als tevreden bezitters van de OnePlus 8 Pro :P
Oh sorry die post had ik gemist.

Ik heb vorig jaar ergens rond April een tijdje Lineage gedraaid op mijn OP8 non-pro en ik had wel irritante problemen. De backlight kon niet donker genoeg (veel feller dan de gewone firmware op de donkerste stand), de laadstatus werd niet goed aangegeven en de vingerafdruk afbeelding kwam vaak 2x door elkaar heen.

Geen echte dealbreakers maar die backlight was echt vervelend 's avonds. Daarom toch maar terug gegaan naar de officiele firmware.

Toen ik het installeerde was Lineage voor de OP8 wel net pas uit dus wellicht is er het een en ander verbeterd.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 20-01-2022 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:09
Kan mij iemand helpen met het volgende probleempje op mijn OP8 Pro. Al enige weken blijven op mijn scherm de meldingen te lang aanwezig. Het zijn meldingen van diverse Apps’ inclusief de banken. Naar links of rechts vegen, hij blijft er zitten. Na opgever 1 minuut is de melding weg.
In bijlage een voorbeeld van uitloggen bij ING. Ik kan door de melding heen scherm gebruiken, maar soms is het erg lastig en vervelend.
Ik heb alle instellingen doorlopen, maar niet gevonden waar het aan kan liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_SVE8kKfywuYW79P7aHMpwEeMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYJBbIFugBI5Gh5LCXKoXauK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Wenzel schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:35:
Kan mij iemand helpen met het volgende probleempje op mijn OP8 Pro. Al enige weken blijven op mijn scherm de meldingen te lang aanwezig. Het zijn meldingen van diverse Apps’ inclusief de banken. Naar links of rechts vegen, hij blijft er zitten. Na opgever 1 minuut is de melding weg.
In bijlage een voorbeeld van uitloggen bij ING. Ik kan door de melding heen scherm gebruiken, maar soms is het erg lastig en vervelend.
Ik heb alle instellingen doorlopen, maar niet gevonden waar het aan kan liggen.

[Afbeelding]
Kijk even of je niet uitgelogd bent op je telefoon (instellingen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wenzel
Heb het eindelijk gevonden. In instellingen/toegankelijkheid. Stond op 2 minuten. Hoe dat zo gekomen is, geen idee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJSqf1V_tFRhHcYSz1eVtBd8Q6o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zA184ozbnii2eiJ52ggunVT7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 1993jjohan
Ik ga jullie verlaten. Vandaag is mijn Fold3 binnen gekomen. Naar mijn mening een van de weinige echte vernieuwde toestellen vergeleken met de 8 pro.

De 8 pro blijft in de familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 19:37

Convoy

g44p

1993jjohan schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:27:
Ik ga jullie verlaten. Vandaag is mijn Fold3 binnen gekomen. Naar mijn mening een van de weinige echte vernieuwde toestellen vergeleken met de 8 pro.

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
1993jjohan schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:27:

Good luck! Hoop dat die bevalt.

Denk zelf dat ik de OnePlus 8 Pro nog wel een paar jaartjes houd, bevalt erg goed nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Majesty schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:38:
[...]
Denk zelf dat ik de OnePlus 8 Pro nog wel een paar jaartjes houd, bevalt erg goed nog steeds.
Nog minstens 2 jaar aan beveiliging updates. De vraag is of Android 12 voor OnePlus 8 serie stabiel zal zijn. Gezien de OnePlus 9 serie chaos betwijfel ik :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
NeverSettle schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:34:
[...]

Nog minstens 2 jaar aan beveiliging updates. De vraag is of Android 12 voor OnePlus 8 serie stabiel zal zijn. Gezien de OnePlus 9 serie chaos betwijfel ik :/
Dat is in ieder geval mooi, 2 jaar. En inderdaad, weinig goeds over gelezen aan die kant. Vind 'm op dit moment super stabiel eigenlijk, op de trage Gallery app na (iemand nog tips voor een fijnere met map weergave? En dan geen Google Photos :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
Majesty schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:55:
[...]

Dat is in ieder geval mooi, 2 jaar. En inderdaad, weinig goeds over gelezen aan die kant. Vind 'm op dit moment super stabiel eigenlijk, op de trage Gallery app na (iemand nog tips voor een fijnere met map weergave? En dan geen Google Photos :)).
Eenvoudige galerij pro is een perfecte app. Alles instelbaar. goede editor (pro). Ik gebruik het al jaren, de eenmalige kosten voor pro echt meer dan zijn geld waard.

https://play.google.com/s...lemobiletools.gallery.pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Weten jullie als er een methode bestaat om de camera direct te openen in Pro modus? De oplossing die ik vind via Google werken niet (meer), ik had gehoopt via Nova launcher een Action te kunnen aanmaken maar alles van Camera opent de standard modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Gisteren de nieuwe magisk + safetynet universal fix geïnstalleerd. Heb de indruk dat alles vlotter werkt dan voordien. Could be placebo effect... Maar het werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Is het scherm van de 8 (pro) erg gevoelig voor gebruikerssporen? Heb nu al een tijdje van Ibywind screenprotectors in gebruik en ze bevallen op 1 ding na goed...ze laten toch snel los. Daarom zit ik er nu aan te denken om de screenprotector helemaal weg te laten, maar zou het ook weer jammer vinden als het scherm binnen te kortste keren vol krasjes zit.

[ Voor 19% gewijzigd door Southern Sun op 05-02-2022 10:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
Southern Sun schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:37:
Is het scherm van de 8 (pro) erg gevoelig voor gebruikerssporen? Heb nu al een tijdje van Ibywind screenprotectors in gebruik en ze bevallen op 1 ding na goed...ze laten toch snel los. Daarom zit ik er nu aan te denken om de screenprotector helemaal weg te laten, maar zou het ook weer jammer vinden als het scherm binnen te kortste keren vol krasjes zit.
Mijn OnePlus 8 Pro heeft na anderhalf jaar gebruik maar 1 lichte zichtbare krasje. Heb zelf ook Ibywind screenprotector gebruikt, op de 1e vel na lieten ze allemaal redelijk snel los. Met of zonder hoesje.
Het lichte krasjes heb ik deels "weg" kunnen poetsen met tandpasta. Werkte destijds ook met mijn Samsung Galaxy S8.

Hedendaagse smartphones met een Corning Gorilla Glass 5, 6 of Victus kunnen prima zonder bescherming, mits je niet te ruig om gaat met je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Southern Sun schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:37:
Ik moet zeggen dat ik de meegeleverde screenprotector er nog steeds op heb zitten. Die voel je amper en hij is ook niet echt krasgevoelig. En hij is perfect aangebracht.

Dus de krasgevoeligheid van het scherm heb ik nog niet eens gezien :D

Ik denk dat als deze protector niet meer gaat, het scherm gewoon 'naturel' ga gebruiken. Ik krijg het nooit voor elkaar een screenprotector zonder bubbels aan te brengen.

Ik kom ook van een Samsung S8 trouwens.. Ik doe heel lang met mijn telefoons, al ben ik niet zo tevreden met de OP8. Te groot, en nu de hele ColorOS situatie... Maar de fabrieksscreenprotector is wel super. Zouden meer merken moeten doen.

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 05-02-2022 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
Mijn meegeleverde screenprotector zit er nog steeds op. OP8 Pro is bijna twee jaar oud en de screenprotector zit nog steeds goed vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
GekkePrutser schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 16:44:
[...]

Ik moet zeggen dat ik de meegeleverde screenprotector er nog steeds op heb zitten. Die voel je amper en hij is ook niet echt krasgevoelig. En hij is perfect aangebracht.

Dus de krasgevoeligheid van het scherm heb ik nog niet eens gezien :D

Ik denk dat als deze protector niet meer gaat, het scherm gewoon 'naturel' ga gebruiken. Ik krijg het nooit voor elkaar een screenprotector zonder bubbels aan te brengen.
Die liet bij mij na een half jaar los. Die Ibywinds zijn wel redelijk ok aan te brengen zonder bubbels, maar goed dat is meer voor het accessoire topic. Ik ga denk ik de duurzaamheid van het scherm toch maar eens testen en zonder screenprotector verder. Heb het toestel nu ook alweer 1.5 jaar dus grootste deel van de levensduur zit er waarschijnlijk toch alweer op :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
Southern Sun schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:52:
[...]

Die liet bij mij na een half jaar los. Die Ibywinds zijn wel redelijk ok aan te brengen zonder bubbels, maar goed dat is meer voor het accessoire topic. Ik ga denk ik de duurzaamheid van het scherm toch maar eens testen en zonder screenprotector verder. Heb het toestel nu ook alweer 1.5 jaar dus grootste deel van de levensduur zit er waarschijnlijk toch alweer op :+
Vanaf de OnePlus 8 serie krijgt elk high end OnePlus toestel een extra jaar aan veiligheidsupdates. Ofwel jouw toestel kan nog zeker 2 jaartjes mee :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ascent
Open Beta voor Android 12 is er: https://forums.oneplus.co...oneplus-8-series.1548472/

Ben benieuwd hoe stabiel 'ie is (en hopelijk behoudt de dialer z'n recordingfunctie!)

• SnoopBok
ascent schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:54:
Open Beta voor Android 12 is er: https://forums.oneplus.co...oneplus-8-series.1548472/

Ben benieuwd hoe stabiel 'ie is (en hopelijk behoudt de dialer z'n recordingfunctie!)
Ik vraag me af of je ook 'officieel' kan updaten van OxygenOS 11 Open Beta 12 naar deze open beta van OxygenOS 12. Weet iemand dat?

• Petert87
ascent schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:54:

Geen EU, dus geldt de internationale variant voor ons?

• ascent
Ik gok dat de EU ook wel komt anytime soon.

• NeverSettle
ascent schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:07:
Ik gok dat de EU ook wel komt anytime soon.
Dit probleem was ook bij OnePlus 9 series (stabiele versie). Europese wetten en verschillende providers hebben hogere eisen dan Noord-Amerika of India. Reden waarom de Europese versie niet alle update versies krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ascent
We gaan 't zien, ben 'm nu aan 't installeren. Op 't forum denken ze te weten dat voor deze beta's 't nog op de oneplus dialer draait. Fingers crossed :)

• Petert87
ascent schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:54:
We gaan 't zien, ben 'm nu aan 't installeren. Op 't forum denken ze te weten dat voor deze beta's 't nog op de oneplus dialer draait. Fingers crossed :)
Ik ben benieuwd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ascent
So far so good. Alleen "rewind recording" lijkt gesneuveld dus als je spelletjes speelt, be advised :)

• Petert87
ascent schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:26:
So far so good. Alleen "rewind recording" lijkt gesneuveld dus als je spelletjes speelt, be advised :)
En hoe doet ie t verder? Nu dus geen EU model meer? En hoe gaat dit dan met terug zetten naar stable?

Edit: ik heb het op geprobeerd, maar was er snel klaar mee. Ik vind het er niet prettig uit zien. Maar snel weer terug met de MSM tool.

[ Voor 17% gewijzigd door Petert87 op 24-02-2022 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Ik lees op verschillende forums dat OxygenOS 11.0.11.11AA (internationale versie) uit is. Nu wachten op EU :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petert87
NeverSettle schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:20:
Ik lees op verschillende forums dat OxygenOS 11.0.11.11AA (internationale versie) uit is. Nu wachten op EU :)
Zeer korte changelog.

• NeverSettle
Veel valt er ook niet aan te verbeteren. Al een tijdje heel erg stabiel hier. Ze zullen wel gefocust zijn op Android 12.

• codegro
Is deze nieuwe open bèta ook een coloros spin-off?

• SnoopBok
Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat de EU versie van de nieuwste open beta beschikbaar komt. Is dat een kwestie van een dag of gaat daar een langere tijd over heen?

• NeverSettle
SnoopBok schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:21:
Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat de EU versie van de nieuwste open beta beschikbaar komt. Is dat een kwestie van een dag of gaat daar een langere tijd over heen?
Langere periode vermoed ik? Kan ook zijn dat ze de Europese versie helemaal overslaan en wachten tot de stabiele versie er is(?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
codegro schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:12:
Is deze nieuwe open bèta ook een coloros spin-off?
Is me niet helemaal duidelijk; in de "about" wordt wel gerept over de "OxygenOS contributors" dus ik ben 'r een beetje over in de war :) Verder is de titel van de thread op 't forum "OxygenOS 12 Open Beta 1 for the OnePlus 8 Series" dus je zou denken dat dit dan nog weer OxygenOS is ?

[ Voor 19% gewijzigd door ascent op 25-02-2022 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
ascent schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:26:
[...]

Is me niet helemaal duidelijk; in de "about" wordt wel gerept over de "OxygenOS contributors" dus ik ben 'r een beetje over in de war :) Verder is de titel van de thread op 't forum "OxygenOS 12 Open Beta 1 for the OnePlus 8 Series" dus je zou denken dat dit dan nog weer OxygenOS is ?
Waarschijnlijk OxygenOS met als codebase ColorOS. Tenzij ze een nieuwe versie hebben gemaakt voor de OP8 series.
Pagina: 1 ... 40 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie