Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-09 14:32
prutser001 schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:28:
[...]

Dat is jammer, had het wel leuk gevonden. Zou zweren dat ik eerder eens gelezen had dat de 6T deze nog zou krijgen 9to5google ofzo?
OnePlus toestellen krijgen vanaf de 8 series 3 jaar Android updates en 4 jaar security updates. Nord series en oudere toestellen krijgen de gebruikelijke 2 jaar updates en 1 extra jaar aan security updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Het is nu officieel, OnePlus is alleen nog maar een labeltje van OPPO :'( Geen OxygenOS meer.

nieuws: OPPO onthult ColorOS 12 voor Chinese OPPO- en OnePlus-smartphones

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 17-09-2021 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

GekkePrutser schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:25:
Het is nu officieel, OnePlus is alleen nog maar een labeltje van OPPO :'( Geen OxygenOS meer.

nieuws: OPPO onthult ColorOS 12 voor Chinese OPPO- en OnePlus-smartphones
Dat staat er toch niet ?
In China wel maar daarbuiten gewoon oxyvenOS.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
chucky666 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:29:
[...]
Dat staat er toch niet ?
Ahhhh zou dat zo zijn?? In de comments op de frontpage werd gesproken over de international editie hiervan. Dus ik had dat begrepen als een wending van het eerdere verhaal dat ze op OxygenOS zouden blijven.

In dat geval heb ik niks gezegd :X En blij dat het niet zo is. Pfjoe

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 17-09-2021 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:25
chucky666 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:29:
[...]

Dat staat er toch niet ?
Chinese OnePlus-smartphones krijgen sinds maart ColorOS mee, de fabrikant zei destijds dat buiten China OxygenOS gebruikt zou blijven. In juli zeiden de twee bedrijven wel hun codebase te gaan integreren.
"Gewoon" in de zin van dat 'r wel een samenwerking/integratie gaat plaatsvinden dus 't zal 'r sowieso flink wat van meekrijgen. Uiteindelijk zou 't me niet verbazen als 't één wordt maar dat staat nu nog nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
ascent schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:33:
"Gewoon" in de zin van dat 'r wel een samenwerking/integratie gaat plaatsvinden dus 't zal 'r sowieso flink wat van meekrijgen. Uiteindelijk zou 't me niet verbazen als 't één wordt maar dat staat nu nog nergens.
Ja dat zou ik echt heel jammer vinden. Als je kijkt naar die screenshots.. Een en al bloated troep. Alles aangepast. Kinderachtige icoontjes a la MIUI. Animoji speelgoed. Allemaal precies het tegendeel van wat ik wil zien.

Het mooie van OxygenOS was dat het redelijk dicht op AOSP zat (was de laatste jaren al wat minder geworden helaas maar het meeste was beperkt tot meegeleverde apps en kon je er met ADB nog af gooien). Het was best ideaal voor de wat technischere gebruiker die gewoon een no-nonsense telefoon wou.

En van de custom rom opties vind ik het heel jammer dat er geen bootloader lock op kan, dat blijf ik toch een zorg vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 17-09-2021 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Yup, ik drijf ook langzaam weg bij Oneplus/oxygen. Maar eens zien wat de Pixel6 in petto heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 11:01
GekkePrutser schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:40:
[...]

Ja dat zou ik echt heel jammer vinden. Als je kijkt naar die screenshots.. Een en al bloated troep. Alles aangepast. Kinderachtige icoontjes a la MIUI. Animoji speelgoed. Allemaal precies het tegendeel van wat ik wil zien.

Het mooie van OxygenOS was dat het redelijk dicht op AOSP zat (was de laatste jaren al wat minder geworden helaas maar het meeste was beperkt tot meegeleverde apps en kon je er met ADB nog af gooien). Het was best ideaal voor de wat technischere gebruiker die gewoon een no-nonsense telefoon wou.

En van de custom rom opties vind ik het heel jammer dat er geen bootloader lock op kan, dat blijf ik toch een zorg vinden.
Bootloader lock kan wel. Op mijn op8 met pixel rom is me dat gelukt. Staat in dit linkje onder post-install instructions.
https://wiki.pixelexperie...s/instantnoodlep/install/

Ik denk dat oxygen os 12 toch echt colorOS zal worden met een Oxygen uiterlijk. Dat is tenminste wat ik met bedenk bij codebase delen. Hoop ieder geval dat ze het wel leuk houden. Want de software was de reden waarom ik nog steeds voor OnePlus koos. Voor de telefoons en prijzen zijn ze echt niet meer de beste/goedkoopste.

Vanaf februari loopt mijn abonnement weer af en dan kan ik rustig gaan kijken naar een nieuw toestel. Deze gaat dan naar mijn schoonmoeder.

Hopelijk weten we dan meer over OxygenOS 12. Als een van de laatste redenen dat ik bij OnePlus blijf weg is dan ga ik waarschijnlijk voor de pixel 6 pro of s22 ultra. Beide zullen waarschijnlijk duurder zijn als de OnePlus 10 pro. Maar voor een apparaat waar ik weer minimaal 2 jaar mee hoop te doen maakt me 200 euro ofzo verschil niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:21

Phntm

Tlingelingeling

1993jjohan schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 06:24:
[...]

Bootloader lock kan wel. Op mijn op8 met pixel rom is me dat gelukt. Staat in dit linkje onder post-install instructions.

Ik denk dat oxygen os 12 toch echt colorOS zal worden met een Oxygen uiterlijk. Dat is tenminste wat ik met bedenk bij codebase delen. Hoop ieder geval dat ze het wel leuk houden. Want de software was de reden waarom ik nog steeds voor OnePlus koos. Voor de telefoons en prijzen zijn ze echt niet meer de beste/goedkoopste.

Vanaf februari loopt mijn abonnement weer af en dan kan ik rustig gaan kijken naar een nieuw toestel. Deze gaat dan naar mijn schoonmoeder.

Hopelijk weten we dan meer over OxygenOS 12. Als een van de laatste redenen dat ik bij OnePlus blijf weg is dan ga ik waarschijnlijk voor de pixel 6 pro of s22 ultra. Beide zullen waarschijnlijk duurder zijn als de OnePlus 10 pro. Maar voor een apparaat waar ik weer minimaal 2 jaar mee hoop te doen maakt me 200 euro ofzo verschil niet uit.
Ik zal ook in maart een nieuw toestel kiezen. Ik neig naar de pixel 6 als die goed presteert, of de oude (tegen die tijd) s21+. Omdat ik zelf heb gemerkt dat ik niet meer "pro" dingen nodig heb of doe, zie ik het nut er niet van in om zo veel geld uit te geven aan het beste van de beste/nieuwste van de nieuwste. Ik word oud 😂

• ascent
Hehe ik wil wél het nieuwste maar de pro functies van de pixel6 (telelens, qhd IPV fhd, 120h IPV 90hz) vind ik persoonlijk niet zo boeiend

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
1993jjohan schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 06:24:
[...]

Ik heb eea uitgezocht, maar is het installeren nou een stuk ingewikkelder dan voorheen? Ik had altijd een HTC en dat was heel eenvoudig, ook terug naar stock. Als ik het nu lees, is het allemaal ingewikkeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan
ascent schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 11:16:
Hehe ik wil wél het nieuwste maar de pro functies van de pixel6 (telelens, qhd IPV fhd, 120h IPV 90hz) vind ik persoonlijk niet zo boeiend
Ik zou de pro nemen omdat die een groter scherm heeft en een betere camera. Maar zoals je zegt is het persoonlijk. Ik ben me er van bewust dat ik bevoorrecht ben dat ik me een toestel van 1000+ euro kan veroorloven. Maar weet ook dat een toestel van 400 euro zoals de Nord 2 90 procent van wat ik met mijn telefoon doe ook prima kan. De mega snelle processor in de dure toestellen zijn eigenlijk voor alles behalve gamen wel overkill.

Ik ben niet zo merk afhankelijk. OxygenOS vind ik fijn maar het totaal plaatje moet ook goed zijn. En wie weet wat OnePlus straks met OxygenOS 12 gaat veranderen.

Ik kan vanaf februari mijn abonnement verlengen en ga dan eens kijken of en wat er dan is. Als er dan niks wat me wat lijkt te kopen zit dan doe ik nog wat langer met de 8 pro. Want de 9 pro vind ik niet echt een hele grote stap omhoog.

Ben benieuwd naar de 10 pro. Mi 12. S22 of pixel 6. Zal toch een van die worden waarschijnlijk.
Petert87 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 11:28:
[...]

Ik heb eea uitgezocht, maar is het installeren nou een stuk ingewikkelder dan voorheen? Ik had altijd een HTC en dat was heel eenvoudig, ook terug naar stock. Als ik het nu lees, is het allemaal ingewikkeld.
Android heeft een andere manier van updaten gekregen. Heeft veel voordelen maar ook zijn nadelen. Het is misschien wat ingewikkelder maar met een goede handleiding als die ik hierboven stuurde voor de pixel rom moet het niet echt een probleem zijn.

Nu gebruik ik gewoon OxygenOS. Heb even een weekje de pixel rom gehad maar merkte toch dat ik eigenlijk wel erg gewend was aan OxygenOS en er voor mij niet veel meerwaarde zat in de pixel rom.

• Petert87
1993jjohan schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:26:
[...]

Ik zou de pro nemen omdat die een groter scherm heeft en een betere camera. Maar zoals je zegt is het persoonlijk. Ik ben me er van bewust dat ik bevoorrecht ben dat ik me een toestel van 1000+ euro kan veroorloven. Maar weet ook dat een toestel van 400 euro zoals de Nord 2 90 procent van wat ik met mijn telefoon doe ook prima kan. De mega snelle processor in de dure toestellen zijn eigenlijk voor alles behalve gamen wel overkill.

Ik ben niet zo merk afhankelijk. OxygenOS vind ik fijn maar het totaal plaatje moet ook goed zijn. En wie weet wat OnePlus straks met OxygenOS 12 gaat veranderen.

Ik kan vanaf februari mijn abonnement verlengen en ga dan eens kijken of en wat er dan is. Als er dan niks wat me wat lijkt te kopen zit dan doe ik nog wat langer met de 8 pro. Want de 9 pro vind ik niet echt een hele grote stap omhoog.

Ben benieuwd naar de 10 pro. Mi 12. S22 of pixel 6. Zal toch een van die worden waarschijnlijk.

[...]

Android heeft een andere manier van updaten gekregen. Heeft veel voordelen maar ook zijn nadelen. Het is misschien wat ingewikkelder maar met een goede handleiding als die ik hierboven stuurde voor de pixel rom moet het niet echt een probleem zijn.

Nu gebruik ik gewoon OxygenOS. Heb even een weekje de pixel rom gehad maar merkte toch dat ik eigenlijk wel erg gewend was aan OxygenOS en er voor mij niet veel meerwaarde zat in de pixel rom.
Bedankt, zit te twijfelen dit ook te doen. Is er een goeie camera app? En is er ook een makkelijke manier weer terug te komen naar stock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 18:14
Weet iemand of je de pincode van je vergrendelsche omlaag kan brengen?

Ik gebruik geen vingerafdruk scanner, en bij alle vorige oneplus telefoons die ik heb gehad, stond de pincode onderin gepositioneerd. Nu bij de oneplus staat deze redelijk bovenin en is daardoor enorm onhandig om te unlocken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XCwbsE1G97O6X57gYDEgfwzvDNg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Equ1Jc15NYH5iucWJooE1IZG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Wachten... op 20-09-2021 10:08 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Nou:

Ik heb me er aan gewaagd en ik heb PE geïnstalleerd. Dit vond ik niet echt een verbetering en wilde weer terug naar OOS. Nu zit ik vast in crashdump mode nadat ik wilde restoren. Iemand ervaring mee? Ik probeer terug te keren via MSM tool, maar weinig succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan
Petert87 schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:43:
Nou:

Ik heb me er aan gewaagd en ik heb PE geïnstalleerd. Dit vond ik niet echt een verbetering en wilde weer terug naar OOS. Nu zit ik vast in crashdump mode nadat ik wilde restoren. Iemand ervaring mee? Ik probeer terug te keren via MSM tool, maar weinig succes.
Ik heb toen dit gevolgd. Zoals je aanheeft vond ik het ook niet echt een verbetering. Vond de vingerafdruk scanner niet lekker werken en miste toch bepaalde OxygenOS functies waar ik toch meer waarde aan ben gaan hechten als verwacht.
https://www.thecustomdroi...ygenos-restoration-guide/

Mocht de verandering naar ColorOS straks echt niet fijn zijn dan zal ik zeker weer richting PE rom gaan. En zal daarnaast dit mijn laatste OnePlus telefoon zijn. Telefoons lijken tegenwoordig zo veel op elkaar dat de software minstens zo belangrijk voor me is als de hardware. Een groot 120hertz scherm met goede camera kun je bij alle merken krijgen tegenwoordig.

[ Voor 7% gewijzigd door 1993jjohan op 20-09-2021 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petert87
1993jjohan schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:54:
[...]

Ik heb toen dit gevolgd. Zoals je aanheeft vond ik het ook niet echt een verbetering. Vond de vingerafdruk scanner niet lekker werken en miste toch bepaalde OxygenOS functies waar ik toch meer waarde aan ben gaan hechten als verwacht.
https://www.thecustomdroi...ygenos-restoration-guide/

Mocht de verandering naar ColorOS straks echt niet fijn zijn dan zal ik zeker weer richting PE rom gaan. En zal daarnaast dit mijn laatste OnePlus telefoon zijn. Telefoons lijken tegenwoordig zo veel op elkaar dat de software minstens zo belangrijk voor me is als de hardware. Een groot 120hertz scherm met goede camera kun je bij alle merken krijgen tegenwoordig.
Ik heb dit ook gevonden, maar blijkbaar stond er tussen de downloads 1 van een ander model. Product name is nu "kona". Nu krijg ik steeds dat er dingen "failen". En ik blijf dus ik crashdump mode terugkomen.

Edit: op 1 of andere manier ben ik er wel weer in geslaagd Pixel Experience te installerenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uzvdg41jJGYPb0YZVevR7_NeAM8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XjPAPyJ0p2sRKtkVzrrWzGnO.png?f=fotoalbum_large
Edit2: Dit heeft geholpen, denk ik. Ben het nu aan het doorlopen: YouTube: How to Restore a Bricked OnePlus 7t (MSM factory reset tool)
Edit3: en weer klaar. Bedankt @1993jjohan

[ Voor 25% gewijzigd door Petert87 op 20-09-2021 23:10 ]

• hstrr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-09 08:58
Goedendag, ik heb een vraag over de One Plus 8.
Heb het testverslag gelezen op www.notebookcheck.net en zien zij een zeer goede gemiddelde helderheid van 783 de smartphone vermindert echter snel de helderheid zodra het scherm te warm wordt, waardoor de maximale helderheid in sommige gevallen wordt teruggebracht tot slechts 490 cd/m.
Zijn er gebruikers die dat ook zo ervaren en zo ja is hier iets aan te doen?

Graag hoor ik hier wat meer over voordat ik deze aanschaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:28
Petert87 schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:02:
[...]

Ik heb dit ook gevonden, maar blijkbaar stond er tussen de downloads 1 van een ander model. Product name is nu "kona". Nu krijg ik steeds dat er dingen "failen". En ik blijf dus ik crashdump mode terugkomen.

Edit: op 1 of andere manier ben ik er wel weer in geslaagd Pixel Experience te installeren[Afbeelding]
Edit2: Dit heeft geholpen, denk ik. Ben het nu aan het doorlopen: YouTube: How to Restore a Bricked OnePlus 7t (MSM factory reset tool)
Edit3: en weer klaar. Bedankt @1993jjohan
Week later, maar mocht je nog ergens tegenaan lopen laat het me dan weten. Ik heb volgens mij zo ongeveer alles wel doorlopen wat flashen betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
KaiseRRuby schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:10:
[...]

Week later, maar mocht je nog ergens tegenaan lopen laat het me dan weten. Ik heb volgens mij zo ongeveer alles wel doorlopen wat flashen betreft.
Bedankt! Het is inmiddels allemaal op orde. Maar je kan het best warm krijgen als je telefoon ineens niet meer werkt 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:28
Petert87 schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:12:
[...]

Bedankt! Het is inmiddels allemaal op orde. Maar je kan het best warm krijgen als je telefoon ineens niet meer werkt 😂
Haha, ja dat begrijp ik. Gelukkig is het bijna altijd wel mogelijk om hem weer terug naar een werkend toestel te krijgen, je moet het wel bont maken wil je hem echt hard bricken. Zolang je nog toegang hebt tot fastboot is hij vrijwel altijd wel te herstellen.

Ik moet je ook gelijk geven wat betreft de custom roms. Vrijwel alle custom roms die er zijn bieden bijzonder weinig extra t.o.v. de standaard rom. Sterker nog, je hebt constant iets minder. Camera is het net niet, vaak wel wat kleine bugs.. Vingerscanner bijvoorbeeld werkt een heel stuk minder goed.

Vind zelf Droid On Time wel een mooie rom die er ook visueel goed uit ziet. Die vind je hier.

Aangezien de levering van mijn iPhone vertraagd is, is er een kans dat ik DOT ga flashen, gewoon voor de leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petert87
KaiseRRuby schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:17:
[...]

Haha, ja dat begrijp ik. Gelukkig is het bijna altijd wel mogelijk om hem weer terug naar een werkend toestel te krijgen, je moet het wel bont maken wil je hem echt hard bricken. Zolang je nog toegang hebt tot fastboot is hij vrijwel altijd wel te herstellen.

Ik moet je ook gelijk geven wat betreft de custom roms. Vrijwel alle custom roms die er zijn bieden bijzonder weinig extra t.o.v. de standaard rom. Sterker nog, je hebt constant iets minder. Camera is het net niet, vaak wel wat kleine bugs.. Vingerscanner bijvoorbeeld werkt een heel stuk minder goed.

Vind zelf Droid On Time wel een mooie rom die er ook visueel goed uit ziet. Die vind je hier.

Aangezien de levering van mijn iPhone vertraagd is, is er een kans dat ik DOT ga flashen, gewoon voor de leuk.
Ik heb juist OP gekozen omdat het best dicht tegen stock aanzit. Op HTC had ik ook meestal LOS en de HTC One m8 had ik omgezet naar de Google Play Edition. Daar ging dat allemaal heel makkelijk mee. Tegenwoordig lijkt het wat ingewikkelder. Maar ben er ook een tijdje uit geweest. Hiervoor had ik een Nokia 7 plus. Daarvan kon de bootloader niet worden unlocked, behalve tegen betaling via 3rd party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrusk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-04-2023
Iemand een idee wanneer de android 12 uitkomt voor de oneplus 8 pro 😉?
Heb nu de beta 12 met beveiligingsupdate van juli erop staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
petrusk schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:57:
d'r is net een preview van 12 voor OP9 uit dus een stable voor OP8 duurt nog wel effe. Ik zou als ik jou was de stable van 11 gaan tracken ivm security updates om eerlijk te zijn. Kan zonder dataverlies dus da's een redelijk milde hobbel.

• NeverSettle
petrusk schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:57:
OnePlus 9 series hebben sinds kort pas de 2e developers preview gereleased. De Open Beta's moeten nog uitkomen en dan later pas de stabiele versies. Gaat dus nog wel even duren voordat OnePlus 8 series Android 12 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:38
Ik zit momenteel op OxygenOS 11 Open Beta 12. Ik vraag me af of iemand weet of er weer een beta komt voor OxygenOS 12? En of je vanuit OxygenOS 11 beta kan upgraden naar OxygenOS 12 beta? Op de forums van OnePlus kan ik geen informatie over vinden.

Ik twijfel nu namelijk om terug te gaan naar stable build van OOS 11 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoopBok schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:16:
Ik zit momenteel op OxygenOS 11 Open Beta 12. Ik vraag me af of iemand weet of er weer een beta komt voor OxygenOS 12? En of je vanuit OxygenOS 11 beta kan upgraden naar OxygenOS 12 beta? Op de forums van OnePlus kan ik geen informatie over vinden.

Ik twijfel nu namelijk om terug te gaan naar stable build van OOS 11 ...
Mijn inschatting is dat er een eerste OB zal worden aangekondigd in 1.5-2 maanden oid?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Zouden ze überhaupt Weer een open bèta opstarten voor de 8 series of is een open bèta serie meer voor de nieuwste devicelijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
ascent schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:35:
Zouden ze überhaupt Weer een open bèta opstarten voor de 8 series of is een open bèta serie meer voor de nieuwste devicelijn?
Ik ga er vanuit dat ze weer een nieuwe open bèta starten. Dat deden ze destijds met de oudere OnePlus modellen ook, begreep ik.
Voor OnePlus 9 serie is vandaag de open bèta te downloaden zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Yep. Voor 9 wel idd. We gaan t zien, ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoopBok
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:31:
[...]

Mijn inschatting is dat er een eerste OB zal worden aangekondigd in 1.5-2 maanden oid?
Ik heb nog even gekeken op het forum van OnePlus naar de open beta's van OOS 11:
- voor de OnePlus 8 series werd deze geïntroduceerd op 8 september 2020
- voor de Oneplus 7 series werd deze geïntroduceerd op 20 januari 2021

Als ze deze trend een beetje volgen, zou dat betekenen dat de OB van OOS 12 ergens in januari wordt opengesteld. Dat is nog best een lange tijd zonder security updates ....

Mocht ik wachten tot de beta beschikbaar komt, is het nog maar de vraag of je kan updaten vanaf de OB van OOS 11 naar de OB van OOS 12. Ik vermoed van wel, als het werkt op de wijze hoe ze destijds bij de OP7 series hebben gedaan. In de eerste post van de OB 1 van OOS 11 voor de OP7 series staat namelijk het volgende:
MP/Current OBT to OBT upgrade guide—via Local OTA Update
Dus het lijkt erop dat je toen van de vorige OB's van OOS 10 kon upgraden naar OOS 11 O+

Twijfel, twijfel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Je kunt altijd weer even (zonder dataverlies) naar de stable 11 terug. Of zitten er zaken in de ob die je écht gaat missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
SnoopBok schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:53:
[...]

Ik heb nog even gekeken op het forum van OnePlus naar de open beta's van OOS 11:
- voor de OnePlus 8 series werd deze geïntroduceerd op 8 september 2020
- voor de Oneplus 7 series werd deze geïntroduceerd op 20 januari 2021

Als ze deze trend een beetje volgen, zou dat betekenen dat de OB van OOS 12 ergens in januari wordt opengesteld. Dat is nog best een lange tijd zonder security updates ....

Mocht ik wachten tot de beta beschikbaar komt, is het nog maar de vraag of je kan updaten vanaf de OB van OOS 11 naar de OB van OOS 12. Ik vermoed van wel, als het werkt op de wijze hoe ze destijds bij de OP7 series hebben gedaan. In de eerste post van de OB 1 van OOS 11 voor de OP7 series staat namelijk het volgende:

[...]

Dus het lijkt erop dat je toen van de vorige OB's van OOS 10 kon upgraden naar OOS 11 O+

Twijfel, twijfel :+
OnePlus 7 series had problemen met Android 11, dat hebben ze uiteindelijk opgelost met Qualcomm met vertraging. Het zou mij daarom niet verbazen als ze voor januari de open bèta voor de 8 series weer uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
ascent schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:54:
Je kunt altijd weer even (zonder dataverlies) naar de stable 11 terug. Of zitten er zaken in de ob die je écht gaat missen?
Volgens mij verlies je je data hoor? Als ik nu terug ga van OB 12 van OOS 11 naar stable OOS 11. Ik citeer uit:

Note:
• Installing the rollback build will wipe the data, please back up the important data before installing
NeverSettle schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:57:
[...]

OnePlus 7 series had problemen met Android 11, dat hebben ze uiteindelijk opgelost met Qualcomm met vertraging. Het zou mij daarom niet verbazen als ze voor januari de open bèta voor de 8 series weer uitbrengen.
Ooh dat wist ik niet, bedankt voor de info.

[ Voor 22% gewijzigd door SnoopBok op 05-10-2021 11:58 . Reden: Reactie op NeverSettle ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
SnoopBok schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:57:
[...]

Volgens mij verlies je je data hoor? Als ik nu terug ga van OB 12 van OOS 11 naar stable OOS 11. Ik citeer uit:

[...]
Het kan via de keepdata truuk dit keer zonder dataverlies. Niet officieel maar werkt in de praktijk prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SnoopBok schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:53:
Dat is nog best een lange tijd zonder security updates ....
Hoezo? Je krijgt gewoon stable updates hoor, als je niet op de OB zit.
ascent schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:58:
[...]

Het kan via de keepdata truuk dit keer zonder dataverlies. Niet officieel maar werkt in de praktijk prima.
KeepData is van OnePlus zelf, dus wel officieel. Of bedoelde je dat niet?

[ Voor 38% gewijzigd door Anonymoussaurus op 05-10-2021 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:04:
[...]

[...]

KeepData is van OnePlus zelf, dus wel officieel. Of bedoelde je dat niet?
Wat je zegt is waar, maar het is niet een manier die oneplus zelf promoot, meer iets wat de community heeft uitgeplozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:04:
[...]

Hoezo? Je krijgt gewoon stable updates hoor, als je niet op de OB zit.
Klopt, maar ik bedoel als je nog op de OB zit. Laatste security patch van OB zit op 2021.07.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
SnoopBok schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:05:
[...]

Klopt, maar ik bedoel als je nog op de OB zit. Laatste security patch van OB zit op 2021.07.
OxygenOS 11 OB is ook stop gezet, het heeft geen zin meer om nieuwe features uit te brengen als OOS 12 er aan komt. Wel eventuele bug fixes en security updates via de stabiele versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Ik zie net dat er geen maintainer meer is voor Pixel Experience. Dus zullen niet snel updates volgen denk ik. Ik vond juist de batterij wet goed. Is LineageOS te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Laatst online: 10:13
Dit is waarschijnlijk een algemeen Android probleem, maar ik post het toch even hier om te kijken of jullie een workaround hebben gevonden.

Als ik muziek luister (webradio of andere bronnen) dan wordt de muziek gepauzeerd als ik notificaties krijg van bijvoorbeeld whatsapp/instagram/Livescores enz...
Dan moet ik weer terug naar mijn muziekapp om de muziek weer op te starten, want hij was automatisch op pauze gezet.

Ik wil graag dat de muziek gewoon doorgaat, wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:24
gustaveau schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:50:
Dit is waarschijnlijk een algemeen Android probleem, maar ik post het toch even hier om te kijken of jullie een workaround hebben gevonden.

Als ik muziek luister (webradio of andere bronnen) dan wordt de muziek gepauzeerd als ik notificaties krijg van bijvoorbeeld whatsapp/instagram/Livescores enz...
Dan moet ik weer terug naar mijn muziekapp om de muziek weer op te starten, want hij was automatisch op pauze gezet.

Ik wil graag dat de muziek gewoon doorgaat, wat kan ik doen?
Dat is inderdaad iets algemeens voor Android, de muziekapp die je gebruikt zou bij de instellingen een optie moeten hebben om dit probleem te omzeilen. Zo niet dan zou je je telefoon op Do Not Disturb kunnen zetten als je muziek wilt luisteren, of een andere muziekapp zoeken die wel die optie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 10:24
renem schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:54:
[...]

Dat is inderdaad iets algemeens voor Android, de muziekapp die je gebruikt zou bij de instellingen een optie moeten hebben om dit probleem te omzeilen. Zo niet dan zou je je telefoon op Do Not Disturb kunnen zetten als je muziek wilt luisteren, of een andere muziekapp zoeken die wel die optie heeft.
Ik heb er minder last van... heb tune in radio aan en krijg tijdens het hardlopen meldingen van runkeeper. En ja tijdens die meldingen is de muziek op pauze maar daarna gaat hij wel gewoon weer verder.

Ik heb het niet geprobeerd met Spotify trouwens. Weet niet of het iets anders is qua instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
ascent schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:29:
Hm mja, dat de EU strakker is met privacy geloof ik wel inderdaad. Otoh, ik sloop altijd met adb al een hoop OnePlus zut eruit; als 't uit staat kan 'r, ondanks de ROM, uberhaupt niet zoveel worden verzonden lijkt me. Ik ga eens kijken of ik een full rom van 11.0.8.8 kan vinden.
.. en jawel, de fullrom is 'r na bijna twee maand wachten ... :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ascent
Ah, langzaam komen er mensen die 11.0.9.9 krijgen op 't OP forum. (https://forums.oneplus.co...-9.1510680/#post-23752537)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ascent schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:33:
Ah, langzaam komen er mensen die 11.0.9.9 krijgen op 't OP forum. (https://forums.oneplus.co...-9.1510680/#post-23752537)
Dat gaat over AA, AKA global, niet EU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:41:
[...]

Dat gaat over AA, AKA global, niet EU.
Correct! Die draai ik nu overigens ook. Maar ik denk wel dat EU en Global elkaar doorgaans rap volgen. Ik zit te kijken om weer terug te switchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Via reddit begreep ik dat OxygenOS 11.0.9.9 uit is voor de internationale/Noord-Amerikaanse versie met oktober security patch. Nu afwachten op de Europese versie. OxygenUpdater heeft het in ieder geval nog niet.

Edit: ik zie dat ik te laat ben 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door NeverSettle op 19-10-2021 15:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Nu ook aangekondigd op het forum: OxygenOS 11.0.9.9 for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of a new OxygenOS update for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro in the EU region now, IN and NA regions will soon follow:

OP8
IN: 11.0.9.9.IN21DA
EU: 11.0.9.9.IN21BA
NA: 11.0.9.9.IN21AA

OP8 Pro
IN: 11.0.9.9.IN11DA
EU:11.0.9.9.IN11BA
NA:11.0.9.9.IN11AA​

Changelog
System
  • Added the Files by Google, find files faster with search and simple browsing
  • Updated Android security patch to 2021.10
  • Improved system stability
  • Fixed known issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrusk
  • Laatst online: 18-04-2023
Ik heb nu de beta 12 versie op de 8pro , kan ik deze er overheen zetten zonder iets te verliezen of alles opnieuw moeten instellen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 16:10
petrusk schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:54:
[...]

Ik heb nu de beta 12 versie op de 8pro , kan ik deze er overheen zetten zonder iets te verliezen of alles opnieuw moeten instellen ..
Ja dat kan zonder data verlies. Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!
codegro schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:16:
[...]

Ja dat kan zonder data verlies. Zie hier
Geeft overigens geen 100% garantie (data back-up is nog steeds aan te raden), maar ja, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 21:48
Morgen ook eens bekijken om terug naar stable te gaan. Geen klagen over beta maar liever recente beveiligingspatches 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Normaal duurt het niet zo lang voor we in Europa een nieuwe update krijgen, maar duurt nu wel bijna een week inmiddels. Lopen ze tegen problemen aan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Petert87
Als je het over de duivel hebt. Krijg net een melding van de Oxygen updater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lovly_1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08 00:19
Ik zie dat in de nieuwe update de Files by Google zit. Kan dat ook uitgeschakeld worden? Weet iemand dit?

https://play.google.com/s....nbu.files&hl=en_US&gl=US
kan bij de permissions niet zien welke data hij naar google verzend. (vraag uitgezet bij de ontwikkelaar)

google help:
https://support.google.com/files#topic=7513702

[ Voor 58% gewijzigd door lovly_1 op 25-10-2021 13:37 . Reden: update ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan
lovly_1 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:07:
Ik zie dat in de nieuwe update de Files by Google zit. Kan dat ook uitgeschakeld worden? Weet iemand dit?

kan bij de permissions niet zien welke data hij naar google verzend. (vraag uitgezet bij de ontwikkelaar)
Ik heb hem uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:24
Sorry verkeerde topic

[ Voor 97% gewijzigd door renem op 25-10-2021 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
lovly_1 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:07:

google help:
https://support.google.com/files#topic=7513702
Als Google je data niet verzameld, dan doet OnePlus het wel met haar eigen apps. Persoonlijk vind ik de nieuwe Files by Google app wel handig. Dubbele afbeeldingen en documenten kan je eenvoudig verwijderen, zonder diep te hoeven zoeken. Maar het aller belangrijkste, AMOLED black :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Er schijnt een probleem te zijn met contactloos betalen. Wellicht een probleem met safety net? Ik heb vandaag nog contactloos betaald, dus het werkt wel gewoon.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZVMAAvWWy5hlE5pWi9QAZlUH31Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kzkb3lLhkY7xVmvr0qrBz3OA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:41
Vanmorgen in de supermarkt nog contactloos betaald, daarna wilde ik bij een andere winkel betalen en toen wekte het niet meer.
Ik krijg nu iedere keer de melding dat de software niet voldoet.
Op forum van OnePlus zijn er meerdere topics over. Helaas nog geen enkele reactie van OnePlus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
lethargy schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:18:
Vanmorgen in de supermarkt nog contactloos betaald, daarna wilde ik bij een andere winkel betalen en toen wekte het niet meer.
Ik krijg nu iedere keer de melding dat de software niet voldoet.
Op forum van OnePlus zijn er meerdere topics over. Helaas nog geen enkele reactie van OnePlus.
Ook niet na een cache wipe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Cache wipe gedaan. Safenet test is dan Passed. Maar pinnen in de winkel lukt nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
lethargy schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:51:
Cache wipe gedaan. Safenet test is dan Passed. Maar pinnen in de winkel lukt nog steeds niet.
Apart, heb zelf nog geen Google Pay gebruikt na de update van gisteren. Morgen maar is testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:44
Ik heb vanmiddag nog afgerekend met Google Pay. Geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
henk_dh schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:43:
Ik heb vanmiddag nog afgerekend met Google Pay. Geen problemen
Heb je de laatste oxygen OS 11.0.9.9 en een OnePlus 8 ?
Alleen daar is het een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 23:39

Convoy

g44p

Hier ook de laatste oxygen OS 11.0.9.9.IN11BA en een OnePlus 8, kan nog steeds zonder problemen contactloos betalen, uurtje geleden nog gedaan. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Bedankt, het lijkt voor nu verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Ik probeer de foto's en filmpjes van mijn 8 Pro te kopiëren naar mijn PC maar ik krijg de melding: de gevraagde waarde kan niet worden bepaald.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Het gebeurt al bij het kopiëren van 1 foto, en de foto wordt daarna niet gekopieerd.

Telefoon staat in bestandsoverdracht-modus. Ik heb USB-debugging aangezet in de ontwikkelaarsopties.

Update: Opgelost. Ik moest de kabel die bij de telefoon zat gebruiken... Slecht van me dat ik die kabel pas pakte als 3e optie. 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door B00st3r op 10-11-2021 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
B00st3r schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:59:
Ik probeer de foto's en filmpjes van mijn 8 Pro te kopiëren naar mijn PC maar ik krijg de melding: de gevraagde waarde kan niet worden bepaald.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Het gebeurt al bij het kopiëren van 1 foto, en de foto wordt daarna niet gekopieerd.

Telefoon staat in bestandsoverdracht-modus. Ik heb USB-debugging aangezet in de ontwikkelaarsopties.

Update: Opgelost. Ik moest de kabel die bij de telefoon zat gebruiken... Slecht van me dat ik die kabel pas pakte als 3e optie. 8)7
Ik wilde al zeggen inderdaad, andere kabel proberen. Veel (goedkope) kabels ondersteunen alleen power of alleen data overdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Majesty schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:38:
[...]

Ik wilde al zeggen inderdaad, andere kabel proberen. Veel (goedkope) kabels ondersteunen alleen power of alleen data overdracht.
Het vreemde was dat de kabels die ik gebruikte wel gewoon de telefoon en bestanden zagen, maar deze niet kon kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
B00st3r schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:59:
Vreemd, ik gebruik een Belkin USB 3.0 kabel voor het overschrijven van data naar mijn laptop. De meegeleverde OnePlus kabel is USB 2.0 en dus een stuk langzamer (is een USB 3.0 kabel, maar dat extra kanaal wordt gebruikt voor WARP charge herkenning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 23:52

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Met het oog op black friday en vervanging van mijn 3T overweeg ik onder andere de 8T en/of de 8pro. Waarbij de pro echt bovenkant budget is en de 8t meer de richtlijn is. Zijn er hier mensen die er wat zinnigs over willen zeggen waarom wel of niet doen?
De 8T heeft een lichte voorkeur met name door de prijs maar de features op de 8 pro staan me ook wel aan (draadloos laden, waterdicht, betere camera)

Tweede vraag, werkt 5G inmiddels al voor mensen (kpn specifiek)?
Alvast bedankt voor reacties. Mocht het naar aankoop advies moeten dan sorry, ik wilde eigenlijk vooral even een reactie van ervaringsgebruikers.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelka
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik ga zelf een 8 pro halen vanwege het design en de camera is beter dan de 8t.
Maar als je sneller laden belangrijk vind en een plat scherm. Zou ik voor de 8t gaan.
Ook heeft de 8t een 2way systeem voor het nog sneller verwerken van gegevens. Maar dat was al rap bij de 8 pro.
De schermkwaliteit is wel iets beter op de 8 pro hogere resolutie.
Groet Michel

[ Voor 34% gewijzigd door Michelka op 10-11-2021 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Michelka Nee ik merk dat het echte snelladen te veel stress op de accu geeft. Draadloos spreekt me wel aan, geen gedoe met kabels (al zal ik daar misschien snel van terug komen) Platte scherm is wel een pre voor de 8t, maar op video's vind het verschil meevallen, dus niet echt een dealbreaker

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Ik denk dat draadloos laden vanwege de enorme hitte potentieel meer stress geeft op de accu dan bekabeld snelladen. Ik laad om die reden eingelijk nooit draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelka
Ik twijfel wel een beetje of het draadloos laden niet meer slijtage geeft Dat wekt ook warmte op door de spoel.
Maar ik gebruik zelf dan ook altijd het snoertje voor het opladen. Ook vanwege de dure aanschaf van de " draadloze " lader.
Heb wel vertrouwen in de 8T we hebben er hier al ruim een jaar eentje in huis momenteel in gebruik door m'n vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Goed daarmee wordt het hele laden dus een non-factor. Houden we over:
betere camera, betere waterdichtheid (pro) vs beter formaat, iets langer updates, betere prijs (al weet je het bij BF nooit)
Bedankt voor de reacties tot dusver. Iemand die nog wat zinnigs over 5G kan/wil zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelka
@rockhopper
Waarom geen zgan 2ehands? Prijzen variëren van 3 tot 400 voor de 8 pro. BF bied niet zoveel korting als dat :) Ik was ook eerst lastig met 2e hands spullen maar als je goed kijkt en geduld hebt kan je er veel geld mee besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Michelka Ik laat het even afhangen welke deals ik tegenkom. Ik heb wisselende ervaringen met tweedehands, dus als het even kan liever nieuw (of refurbished). Daarbij is bereikbaarheid wel een dingetje voor mij. (lees de telefoon moet het gewoon echt doen)
Gaming enzo is op de telefoon niet zo belangrijk, wel dat apps werken, gps werkt, de camera het doet (beter is fijner waarbij de pro het wint) en de accu het gewoon de hele dag uithoudt.
Mijn 3t begint nu met de accu te falen, verder nog een prima toestel overigens maar na bijna 5 jaar mag het wel een keer voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Is een pixel6 dan niet mogelijk net zo interessant? Ik overweeg zelfs om m'n op8pro om te wisselen voor een pixel6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelka
Kan je die niet beter volgend jaar voor een betere prijs oppikken? Die heeft ook zeer lange software ondersteuning en om je 8 pro daarvoor de deur uit te doen.. heeft het echt meerwaarde behalve de maandelijkse updates van Google?

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 19:21
Na de laatste update werkt de assistent slechts één keer na het opnieuw opstarten van de telefoon.

voorheen hield ik de ronde button onderaan vast en zei ik hey Google. Nu krijg ik wel de assistent te zien maar hey Google roepen werkt niet tot ik de telefoon weer opnieuw opstart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Gebruikers van de OnePlus 8 series kunnen zich aanmelden voor de OxygenOS 12 closed beta program. Het is meer een alpha versie dan de reguliere beta versie die voor iedereen te gebruiken is. Ik ga er vanuit dat we begin volgend jaar pas de stabiele versie zien voor de 8 series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
NeverSettle schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:45:
Gebruikers van de OnePlus 8 series kunnen zich aanmelden voor de OxygenOS 12 closed beta program. Het is meer een alpha versie dan de reguliere beta versie die voor iedereen te gebruiken is. Ik ga er vanuit dat we begin volgend jaar pas de stabiele versie zien voor de 8 series?
Ik heb me aangemeld. Nog nooit deelgenomen aan een closed beta. Is het een aanrader voor dagelijks gebruik? En kun je net als met open bèta ook makkelijk weer terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Petert87 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:03:
[...]

Ik heb me aangemeld. Nog nooit deelgenomen aan een closed beta. Is het een aanrader voor dagelijks gebruik? En kun je net als met open bèta ook makkelijk weer terug?
Het is een alpha versie, ofwel mogelijke bugs en dus niet aangeraden voor dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Laatst online: 11:36
329€ voor een 8T (8gb/128gb) via de Oneplus store ter vervanging van een OP6, no brainer neem ik aan?

Wat is een realistische restwaarde voor een OP6, +/- 100€ in goede staat? Via OP trade-in krijg ik 70€.

Edit: niet laten liggen dus. OP8T besteld.

[ Voor 11% gewijzigd door Drwho1 op 13-11-2021 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 13:17
rockhopper schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:31:
@Michelka Ik laat het even afhangen welke deals ik tegenkom. Ik heb wisselende ervaringen met tweedehands, dus als het even kan liever nieuw (of refurbished). Daarbij is bereikbaarheid wel een dingetje voor mij. (lees de telefoon moet het gewoon echt doen)
Gaming enzo is op de telefoon niet zo belangrijk, wel dat apps werken, gps werkt, de camera het doet (beter is fijner waarbij de pro het wint) en de accu het gewoon de hele dag uithoudt.
Mijn 3t begint nu met de accu te falen, verder nog een prima toestel overigens maar na bijna 5 jaar mag het wel een keer voor een nieuwe.
Ik heb zelf toentertijd voor de 8T gekozen juist vanwege plat scherm. Camera vond ik eigenlijk weinig op aan te merken.

Mijn vraag aan jou zou zijn, als je zo lang met de 3T hebt gedaan, hoe belangrijk is dan de camera voor je?
Je zit volgens mij in twijfel tussen de prijs en de camera maar als de camera het main argument is zou je volgens mij niet kiezen tussen de 8T en de 8 pro maar tussen (en ik noem even wat random voorbeelden) de 8T en S20 / S21, Pixel 6, Huawei P30 new (of hoe die laatste P30 incl. GMS ook heet).

Wat ga je met de foto's doen? Show je ze op een groot scherm of blijft het veelal op een scherm als de telefoon of tablet. Is dat laatste het geval (wat voor mij bijna in 95% van de gevallen zo is, dan heeft de 8T ook gewoon een camera die niet teleur stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
soskes schreef op zondag 14 november 2021 @ 05:40:
[...]
Ik heb zelf toentertijd voor de 8T gekozen juist vanwege plat scherm. Camera vond ik eigenlijk weinig op aan te merken.
Ik heb juist de 8 gekozen vanwege het afgeronde scherm :) Ik vind het altijd zo fijn in de hand liggen. Het is wel wat kwetsbaarder maar ik ben altijd voorzichtig met mijn spullen. Mijn vorige telefoon was een Samsung S8 en ik wilde weer zo'n scherm. Ook vond ik de achterkant mooier (Interstellar glow). Hij was op dat moment ongeveer 100 euro goedkoper dan de 8T dus dat speelde natuurlijk ook wel mee. Het enige dat ik wel mis is het nog sneller laden en de 120Hz.

Maar de camera van de 8 vind ik toch wel redelijk prul. Met name de auto wit balans. 's avonds als ik de avondverlichting aan heb, detecteert hij het niet goed en dan worden mijn witte muren kanariegeel op de hoofdcam. De ultrawide cam doet het wel goed, daar zijn ze wel netjes wit.

Qua resolutie enzo vind ik het wel aardig. Sowieso boeit een telefoon camera me niet zo, als ik serieus foto's maak dan pak ik de DSLR.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 14-11-2021 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Iemand die weet met welke shipper Oneplus werkt naar België? (standaard shipping)

Opmerkelijk genoeg stond er bij de betaalde verzending exact dezelfde leverdatum vooropgesteld als de gratis, standaard shipping.

Edit: Net even tracking op 17track.net ingevoerd, krijg La Poste uit Frankrijk als resultaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Drwho1 op 15-11-2021 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

soskes schreef op zondag 14 november 2021 @ 05:40:
[...]

Mijn vraag aan jou zou zijn, als je zo lang met de 3T hebt gedaan, hoe belangrijk is dan de camera voor je?
Je zit volgens mij in twijfel tussen de prijs en de camera maar als de camera het main argument is zou je volgens mij niet kiezen tussen de 8T en de 8 pro maar tussen (en ik noem even wat random voorbeelden) de 8T en S20 / S21, Pixel 6, Huawei P30 new (of hoe die laatste P30 incl. GMS ook heet).

Wat ga je met de foto's doen? Show je ze op een groot scherm of blijft het veelal op een scherm als de telefoon of tablet. Is dat laatste het geval (wat voor mij bijna in 95% van de gevallen zo is, dan heeft de 8T ook gewoon een camera die niet teleur stelt.
Zoom en groothoek zijn wel handig. Veel foto's die ik maak zijn inderdaad voor display op telefoon, maar ook regelmatig werk en hobby (digiscoping in de natuur) waarbij kwaliteit en betrouwbaarheid belangrijk zijn.
Als ik dan weer hoor dat de 8pro / krom scherm fragieler is, dan is dat weer een tegenargument voor mij. Ik zoek iets dat hufterproof is. Ik heb een rubberen hoes (heeft vast een mooie naam) die strak om de 3T zit, en deze heeft mijn toestel minstens dertig keer gered van anders grove schade/complete ondergang. Deze hoes kwam geloof ik met het toestel.
Samsung komt er bij mij niet in, de pixel 6 zit wel in de overweging maar nog niet overtuigd. Die huawei zal ik ook eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Sinds dit weekend mijn OP8T als daily driver in gebruik, toch wel een grote stap t.o.v. mijn OP6 waar ik van kom. Mooi helder, vloeiend en vooral vlak scherm. Software komt uiteraard zeer vertrouwd over, maar loopt ook lekker soepel.

Meest indrukwekkende aspect is wel het 65W warp chargen, wow. Ik was al niet ontevreden over mijn OP6, maar dit is toch wel een andere wereld. 'Snel' even opladen is nu wel heel letterlijk te nemen, je kan echt fundamenteel anders omgaan met je batterijniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
Petert87 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 20:46:
Ik zie net dat er geen maintainer meer is voor Pixel Experience. Dus zullen niet snel updates volgen denk ik. Ik vond juist de batterij wet goed. Is LineageOS te vergelijken?
Ik heb die ROM (release van juli) een tijdje gedraaid op m'n OP8, maar o.a. daardoor opgegeven, want mijn ervaring komt niet overeen met die van jou.
Ik kwam van een Pixel 2 met PE (overgestapt omdat de updates ophielden), dus eigenlijk direct ook PE hier gezet met de verwachting dat alles beter zou worden, maar ik mistte toch wel wat Pixel functies die ik dacht standaard waren in PE (Flip to Sssh, screen attention b.v.). Ik had getest zonder SIM kaart en wat apps (o.a. 4 versies van GCam :P ) en vond de accuduur goed (2-4 dgn/ 8-9u SOT). Tot ik 'm echt ging gebruiken met SIM (4G T-Mobile); toen was het maximaal de helft, wat ik ook deed... ;( Kreeg ook na de nacht hele rare drops in accuniveau (tot wel 10%) alsof er in de nacht eigenlijk veel meer verbruikt was dan aangegeven of omdat er vanalles op de achtergrond actief werd: geen idee, dat werd nooit ergens aangegeven. 5G heb ik niet, uitzetten maakte ook niet uit, zelfs 3G niet. Battery Saving was ook niet echt wereld van verschil.
Bij m'n Pixel 2 verweet ik het nog de slechter geworden accu en een beetje de mogelijk minder geoptimaliseerde software (deed het ook langer op de originele software), maar nu kijk ik PE er toch op aan.
Na 2 resets zover zichtbare verbetering was ik het zat en heb 'm via de MSM tool met wat moeite weer op 10.5.8 gekregen en meteen naar 11.9.9 bijgewerkt.
Accuduur is nu naar verwachting (2-3 dagen, 5-6 uur SOT) en ik heb o.a. Flip to Mute terug én het de rapportage over accuverbruik/draining door apps is veruit superieur aan wat ik tot nu toe gewend was van de Pixel software _/-\o_

Overigens: de Pixel 2 deed het met PE, nu zonder SIM (wel WiFi), dan eigenlijk uitstekend. Geen grondige test en ben zeker geen expert, maar netwerk gebruik lijkt in PE dan toch hoger dan noodzakelijk... :| ?

LineageOS heb ik niet maar niet meer geprobeerd (v14 voor het laatst gebruikt op de S4 Mini).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Las laatst dat sommige mensen last hadden van de Google services & preferences knop in de settings die buiten de vensters valt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mj4VlwlatMT19E1BNE_jJjZ1yYg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3yDBLRSDhZvZx2IDViQNUQGC.jpg?f=fotoalbum_large
De eerste paar weken na de OxygenOS 11.0.9.9 update nergens last van, maar nu opeens wel. Mijn vaders OnePlus Nord heeft het ook.

Cache wipe en reboot werkt niet. Ik stoor mij er niet aan, maar het oogt heel onprofessioneel naar mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb ik ook, maar volgens mij wel meerderen met een OnePlus toestel, of überhaupt Android toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:34
Was mij inderdaad ook al opgevallen. De laatste update (11.0.9.9.IN11BA) moet nog geinstalleerd worden op mijn OP8Pro dus denk dat het ergens vanuit Google Playstore een update is die dit heeft veroorzaakt.
Ik kom gelukkig niet zoveel in de settings dus tsja..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:33
Drwho1 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:10:
329€ voor een 8T (8gb/128gb) via de Oneplus store ter vervanging van een OP6, no brainer neem ik aan?

Wat is een realistische restwaarde voor een OP6, +/- 100€ in goede staat? Via OP trade-in krijg ik 70€.

Edit: niet laten liggen dus. OP8T besteld.
Ik heb vanmiddag ook een OP8T besteld met €40 trade-in, maar ik heb nog steeds geen e-mail gehad voor zowel mijn bestelbevestiging als die trade-in. Jij wel?

Bestelling staat overigens wel gewoon in mijn account, maar ik vind het op z'n minst opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Tommiiee schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:14:
[...]

Ik heb vanmiddag ook een OP8T besteld met €40 trade-in, maar ik heb nog steeds geen e-mail gehad voor zowel mijn bestelbevestiging als die trade-in. Jij wel?

Bestelling staat overigens wel gewoon in mijn account, maar ik vind het op z'n minst opmerkelijk.
Ik ben niet doorgegaan met de trade-in. Moest eerst nog migreren naar de nieuwe, dat is nu ondertussen wel gebeurd. Denk dat ik de OP6 via 2dehands ga proberen te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:33
Drwho1 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:34:
[...]

Ik ben niet doorgegaan met de trade-in. Moest eerst nog migreren naar de nieuwe, dat is nu ondertussen wel gebeurd. Denk dat ik de OP6 via 2dehands ga proberen te verkopen.
Maar heb je wel een bestelbevestiging gekregen via e-mail?

Edit: never mind. Zojuist contact gehad met OP, blijkbaar hebben ze inderdaad wat problemen gehad met bevestigingsmails.

[ Voor 14% gewijzigd door Tommiiee op 24-11-2021 09:03 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie