Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 04-06 17:07
Ravefiend schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:23:
[...]

Thanks for the tip! Heb dit ondertussen eens getest met jOnePlus Tools [adb/root]. Zowel Call Recorder en Call Recorder Service aangezet en dat activeert call recording. :)

Side-note: na een reboot staan de sliders nog altijd actief maar call recording werkt niet. Even de twee toggles uit en weer aanzetten zet de optie weer aan. De app maakt het dus wel makelijker. ;)
Dan is er toch wat verandert aan de OP8 tov de 7t. Bij mij doet ie het altijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online

AnonymousWP

Oxygen Updater Administrator

Topicstarter
LeStef schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:45:
Ik heb zo de indruk dat na de update naar OxygenOS 10.5.6.IN21BA de OP8 minder snappy is.
Hij is nog steeds vlot uiteraard maar precies meer animatie in terwijl mijn animatie uit staat, wat zeer snappy aanvoelde en nu minder . Iemand hier last van?
Wordt vervolgd: https://forums.oneplus.co...-8.1226673/#post-21605791
The issues will be resolved and the performance of the device would be greatly improved in the upcoming versions.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13:38
stin00 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:14:
[...]

Volgens een reddit comment zorgt het unlocken van de bootloader daar inderdaad ook voor. Ze zijn lekker bezig bij Oneplus.
Volgens mij is er geen telefoon waar je géén gevolgen hebt voor je widevine als je root/bootloader unlockt.

It's easier to try, than to prove it can't be done

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13:38
"Camera is still terrible"

Heb ik nou een compleet ander toestel, of kunnen mensen gewoon geen foto's maken? Ik vind de camera ècht uitstekend namelijk... Ik heb zoveel minder bewogen foto's omdat het ding simpelweg meer licht vangt en dus een kortere sluitertijd kan pakken, en daarnaast is alles gewoon lekker scherp. Snap die kritiek niet helemaal.

It's easier to try, than to prove it can't be done

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 00:08

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21:34

mr.DJ95

Boost!

Heeft iemand al zitten spelen met DC dimming in the Oneplus labs? Kreeg deze tip voor mijn groene scherm van Oneplus support. Groene lijkt weg op het grijze gedeelte, zal dit vanavond bevestigen.

Oneplus 8 Pro Blauw 12/256GB met 10.5.8

Miljonair , Ondernemer, Playboy en Grappenmaker

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20:43
mr.DJ95 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:45:
Heeft iemand al zitten spelen met DC dimming in the Oneplus labs? Kreeg deze tip voor mijn groene scherm van Oneplus support. Groene lijkt weg op het grijze gedeelte, zal dit vanavond bevestigen.

Oneplus 8 Pro Blauw 12/256GB met 10.5.8

[Afbeelding]
Zou zeggen zoek eens op dc dimming in dit forum dan weet je hoe vaak het hier al over gegaan is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21:45
Aaiii ik stond op het punt om een 8 Pro te bestellen (icm 2 jarig kpn abbo, kwam ie op 697 euro, voor 200 euro korting wil ik wel 2 jaar vast zitten). Nu een 6 die 1,5 jaar oud is, die het op wat bugs na nog goed doet. Maar ik mis de wide-angle lens van de lg G6 die ik ervoor had.

Dacht ik wacht nog even met bestellen en lees eerst even het topic op tweakers, thank g*d..
Ik ben echt een pietlut over bijv. de groene kleur die sommige schermen kunnen hebben, dus ik wacht nog even af.(ik ben nog echt niet klaar om het snelle en strakke oxygen os te verlaten en naar een s20+ te gaan :P )

Nou had ik sowieso een vraag voor de gene met een 8 pro en ING, hebben jullie last van het volgende fenomeen: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1945202
Ik heb dit met mijn 6 wel, en vind het echt een drama.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GiannoezNL
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 19:38
lennertvdkort schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:45:
Aaiii ik stond op het punt om een 8 Pro te bestellen (icm 2 jarig kpn abbo, kwam ie op 697 euro, voor 200 euro korting wil ik wel 2 jaar vast zitten). Nu een 6 die 1,5 jaar oud is, die het op wat bugs na nog goed doet. Maar ik mis de wide-angle lens van de lg G6 die ik ervoor had.

Dacht ik wacht nog even met bestellen en lees eerst even het topic op tweakers, thank g*d..
Ik ben echt een pietlut over bijv. de groene kleur die sommige schermen kunnen hebben, dus ik wacht nog even af.(ik ben nog echt niet klaar om het snelle en strakke oxygen os te verlaten en naar een s20+ te gaan :P )

Nou had ik sowieso een vraag voor de gene met een 8 pro en ING, hebben jullie last van het volgende fenomeen: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1945202
Sinds de update is bij mij en volgens mij meerdere mensen de groene tint verdwenen en black crush ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:01
lennertvdkort schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:45:

Geen last van, hiervoor een 7 pro ook zonder dit probleem.

Wel met mobiel betalen dat de app niet opent om pin in te toetsen. Dit op gelost door long press vingerafdrukscanner aktie mee te geven dat de telefoon dan mobiel betalen van ING opstart zodat je gelijk het goede scherm hebt als er naar een pin gevraagd wordt.

[Voor 11% gewijzigd door Golf2vr6 op 15-05-2020 15:21]

¯\_(ツ)_/¯ OnePlus 8 Pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lennertvdkort
GiannoezNL schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:46:
[...]

Sinds de update is bij mij en volgens mij meerdere mensen de groene tint verdwenen en black crush ook.
oke ik citeer @Majesty even : Ben hier ook aan het installeren, een aantal mensen op het OP forum geven aan dat hun groene tint weg is, maar anderen ook weer niet.
Dus vandaar dat ik nog twijfel heb.
Golf2vr6 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:19:
[...]

Geen last van, hiervoor een 7 pro ook zonder dit probleem.

Wel met mobiel betalen dat de app niet opent om pin in te toetsen. Dit op gelost door long press vingerafdrukscanner aktie mee te geven dat de telefoon dan mobiel betalen van ING opstart zodat je gelijk het goede scherm hebt als er naar een pin gevraagd wordt.
Oke, blijft toch een beetje een hit and miss als ik het zo lees..
Offtopic: goeie naam, heb zelf een Jetta Mk2 Vr6 en een Golf Mk2 20VT 8)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Golf2vr6
lennertvdkort schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:04:
[...]

oke ik citeer @Majesty even : Ben hier ook aan het installeren, een aantal mensen op het OP forum geven aan dat hun groene tint weg is, maar anderen ook weer niet.

[...]

Offtopic: Helaas is die tijd voorbij nu Audi A4 1.8t. Het was een Golf MK2 VR6 Wolfsburg Edition. Heeft jaren geleden nog in de WOB gestaan.

¯\_(ツ)_/¯ OnePlus 8 Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
lennertvdkort schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:04:
[...]

[...]

Hit and miss is het zeker. Als je tot aanschaffen over gaat zou ik dat bij een winkel doen waar je makkelijk kunt ruilen (liefst een fysieke winkel in je buurt).
Coolblue krijgt volgende week hun nieuwe lading binnen, zou leuk zijn als er in die batch minder fouten zitten maar ik verwacht er niet teveel van, dan kan het nog meevallen. Ik ga dan voor mijn 5e exemplaar bij hen in ieder geval.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lennertvdkort
Majesty schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:18:
[...]

Hit and miss is het zeker. Als je tot aanschaffen over gaat zou ik dat bij een winkel doen waar je makkelijk kunt ruilen (liefst een fysieke winkel in je buurt).
Ja dat is dus een beetje het geneuzel, ik heb nu een sim-only van tele2. Maar bij Belsimpel via Kpn 2 jaar komt hij 'slechts' op 697 euro. Dus dan loop je weer te klooien met een abbo. Maar 200 euro korting is toch lekker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mikali
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16-05 07:10
Inmiddels toch nog 1 iemand gevonden waarbij de combi android auto en de standaard phone app fout lopen. Een oplossing echter nog niet ...
https://forums.oneplus.co...ug-oneplus-8-pro.1226385/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mytheory
Mikali schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:26:
Inmiddels toch nog 1 iemand gevonden waarbij de combi android auto en de standaard phone app fout lopen. Een oplossing echter nog niet ...
https://forums.oneplus.co...ug-oneplus-8-pro.1226385/
Dit probleem heb ik niet maar wel dat het scherm van mijn auto bevriest. Althans ik kan nergens op klikken terwijl het scherm wel normaal wijzigt. Dit had ik met mijn vorige telefoon nooit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mikali
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16-05 07:10
mytheory schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 21:28:
[...]

Dit probleem heb ik niet maar wel dat het scherm van mijn auto bevriest. Althans ik kan nergens op klikken terwijl het scherm wel normaal wijzigt. Dit had ik met mijn vorige telefoon nooit.
Ik heb mij al afgevraagd of dit probleem zou kunnen liggen bij het feit dat android auto pre-installed kwam of dat het android 10 is. De AA kan ook niet verwijderd worden, dus ook geen apk fresh install

• zunrob
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 08:24
Ricardo_1994 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 00:46:
[...]

Ik wel. Ook heb ik na de update nog minstens zoveel last van de balk die van de front camera horizontaal loopt. Wat raden jullie aan, terug gaan?

Na de update lijkt de groene tint op minimale helderheid wel iets aanwezig te zijn aan de bovenkant en het midden. Voor de update was dit niet.

Toestel 27-04 gekocht bij CoolBlue.
O.a. vanwege deze reden hebben wij de twee telefoons teruggestuurd. Op de OP3 en 6T geen last van.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:22

DarkSide

theres no place like ::1

Golf2vr6 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:19:
[...]

Topper :9
Had hier ook last van. Dit werkt geweldig zo.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Bomberman71
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 04-06 23:28
Erwin81 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 00:02:
Ik had een 8 pro en heb deze na 2 weken weer teruggestuurd. Wel jammer want op veel vlakken een beauty van een smartphone. voor mij de reden om hem niet te houden:voor een phone van 1000 euro verwachtte ik eerlijk gezegd betere kwaliteit. Het scherm was niet goed, vingerscanner werkt niet goed, de batterij raakte snel leeg en de curve in het glas is te sterk en aanraakgevoelig en daarnaast irriteerde ik me aan de verkleuring/vervorming. En alleen de main caméra maakte indruk, de rest van de lenzen vrij ondermaats/nutteloos eigenlijk... Nu maar weer op zoek naar iets anders...
Koop een Samsung S20+
Heb je wel een prachtig display dat prettig aanvoeld en niet meer zo curved is.
De camera sectie is veel beter, en in het bijzonder de echt wide angle lens.
Geen rare dingen en je hebt wat meer opties erbij (ext. sd storage, DEX, Always On Display, etc)
Gewoon een goede prijs in de gaten houden en je bent goedkoper uit.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 13:56

Laguna

Connaisseur

Met de S20+ heb je ook geen garantie op een goed scherm:

https://r2.community.sams...ightness-S20/td-p/3881368

En de software bij Samsung is gewoon minder, nog steeds teveel Samsung meuk.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 16:05
Bomberman71 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:46:
[...]

Koop een Samsung S20+
Geen rare dingen en je hebt wat meer opties erbij (ext. sd storage, DEX, Always On Display, etc)
Camera is niet veel beter. Nachtfoto's zijn bv. Beter op de OP.

• Bomberman71
Sharule schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:13:
[...]

Camera is niet veel beter. Nachtfoto's zijn bv. Beter op de OP.
Niet veel beter maar allround zeker wel.
Enne ook front 4K opname terwijl de OP8 dat niet heeft. Wideangle is niet eens vergelijkbaar zoveel functioneler.

Kortom, al met al een betere camera setup.

• Flipm0de
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:46
Bomberman71 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:43:
[...]

Niet veel beter maar allround zeker wel.
Enne ook front 4K opname terwijl de OP8 dat niet heeft. Wideangle is niet eens vergelijkbaar zoveel functioneler.

Kortom, al met al een betere camera setup.
en bij oneplus 3 jaar androidupdates ipv 2 bij samsung

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• Bomberman71
Flipm0de schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:18:
[...]

en bij oneplus 3 jaar androidupdates ipv 2 bij samsung
Correct, maar velen boeit dat niet zo want over 2 jaar jeukt het alweer en wilt men weer wat anders.
Overigens zijn security updates langer en boeien de Android updates zelf steeds minder.
Merk echt niks concreets tussen Android 9 en 10 nu ...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
[...]

Koop een Samsung S20+
Aha, ik vroeg me al af welk toestel je zelf bezit en waar je dus wel positief over praat in tegenstelling tot je andere posts in diverse topics en nieuws posts :). Volgens mij ben je verdwaald:
[Samsung Galaxy S20-serie] Ervaringen & Discussie

In other news: @Golf2vr6 is jouw scherm nog hetzelfde gebleven na 10.5.8? Ik neem aan dat je wel een shift in grijstinten ziet als je slider rond de 40% en lager komt?

De voorraad van de Ultramarine Blue is al een tijdje op bij diverse leveranciers en OnePlus zelf, hoop dat het wijst op een verandering in het productie proces. Maar kan ook corona zijn natuurlijk.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 21:11
Ik heb lang getwijfeld tussen de OP8pro en de SGS20+. Uiteindelijk toch voor de OP gekozen. Dit voornamelijk vanwege de soc. Wat ik ook in het SGS20+ forum lees is dat de exynos soc toch minder presteert dan de SD865 soc. Bovendien is de Exynos minder efficiënt met de batterij, waardoor deze eerder leeg is. Ook heeft de SGS20+ last van groene tint. Mijn eis was draadloos laden, dual sim, goede camera en SD865 en dan blijft er niet zo heel veel anders over dan de OP8pro.

• Golf2vr6
Majesty schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:02:
[...]

Aha, ik vroeg me al af welk toestel je zelf bezit en waar je dus wel positief over praat in tegenstelling tot je andere posts in diverse topics en nieuws posts :). Volgens mij ben je verdwaald:
[Samsung Galaxy S20-serie] Ervaringen & Discussie

In other news: @Golf2vr6 is jouw scherm nog hetzelfde gebleven na 10.5.8? Ik neem aan dat je wel een shift in grijstinten ziet als je slider rond de 40% en lager komt?

De voorraad van de Ultramarine Blue is al een tijdje op bij diverse leveranciers en OnePlus zelf, hoop dat het wijst op een verandering in het productie proces. Maar kan ook corona zijn natuurlijk.
Ik zag eerst wel een overgang bij grijze achtergrond als ik de slider langzaam verplaatste, sinds de tweede update gaat het echt heel gelijk. Na laatste update zie je het grijs langzaam naar zwart veranderen als je heel laag ik helderheid zit en het hele scherm eigenlijk zwart tot heel donker wordt. Niks geen groen of welke tint dan ook te zien hier. Ook geen black crush of balk bij frontcam gezien hier. Ik ben echt heel tevreden over het scherm in mijn toestel.

¯\_(ツ)_/¯ OnePlus 8 Pro

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Golf2vr6
[...]

Koop een Samsung S20+
Nee dank je geen OneUI of Exynos voor mij. Vrienden met een S20 hier hadden allemaal liever mijn OP8p gehad. Maar als ik zo hier en daar je berichten bekijk denk ik niet dat jij op andere gedachten te brengen bent. Wees tevreden met je Samsung dan ben ik dat met mijn OP8p.

¯\_(ツ)_/¯ OnePlus 8 Pro

• Petert87
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 16:17
Ik ben dit tegengekomen: https://mt-tech.fi/en/mod...pro-nr-lte-a-band-combos/

Zou zoiets 100% werken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• codegro
Ik zou zeggen probeer het uit en laat het ons weten.

Als het werkt dan moet je dit na elke OS update weer opnieuw doen. Ik wacht wel op de activatie van OP zelf. Ik heb Vodafone maar 5G is nu nog niet heel veel sneller dan 4G+.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
Hier ook zéér tevreden, camera is top (kleine van vijf weken hier, dus ik gebruik hem veel ;-) ), batterij gaat makkelijk een dag mee, twee denk ik ook wel. Bel kwaliteit is een stuk beter dan mij oude S8+. Het scherm vind ik ook echt een verademing, ik gebruik hem op FHD+ en 120hz, als ik mijn S8+ er weer bij pak voelt die echt harkerig.
Ik vroeg me wel af wat een handige battery monitor is, een die vooral statsv over wat langere termijn kan verzamelen? De meeste die ik hebben bekeken maken het niet echt makkelijk om terug te kijken (gsam etc).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
DRAFTER86 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:04:
Hier ook zéér tevreden, camera is top (kleine van vijf weken hier, dus ik gebruik hem veel ;-) ), batterij gaat makkelijk een dag mee, twee denk ik ook wel. Bel kwaliteit is een stuk beter dan mij oude S8+. Het scherm vind ik ook echt een verademing, ik gebruik hem op FHD+ en 120hz, als ik mijn S8+ er weer bij pak voelt die echt harkerig.
Ik vroeg me wel af wat een handige battery monitor is, een die vooral statsv over wat langere termijn kan verzamelen? De meeste die ik hebben bekeken maken het niet echt makkelijk om terug te kijken (gsam etc).
For the time being hier ook weer op m'n S8, echt een enorm verschil in snelheid, beeldscherm, accuduur, camera. Was altijd nog redelijk tevreden met de snelheid van deze telefoon, maar nu niet meer haha.

AccuBattery vind ik wel fijn overigens, heeft ook mooi overzicht voor lange termijn. Weet niet wat de impact van die app is op de accuduur overigens.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lennertvdkort
Majesty schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:02:
[...]
Klopt, vanochtend de gok maar genomen en er eentje besteld bij belsimpel. 2-4 werkdagen levertijd stond ie op. Wat blijkbaar neer komt op een verwachte leverdatum van 30 mei 8)7
Maar wacht met alle liefde wat langer en hopelijk een goed scherm. Zoniet gaat ie retour..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bomberman71
codegro schreef op zondag 17 mei 2020 @ 09:17:
[...]

Als het werkt dan moet je dit na elke OS update weer opnieuw doen. Ik wacht wel op de activatie van OP zelf. Ik heb Vodafone maar 5G is nu nog niet heel veel sneller dan 4G+.
Was ook bekend, 5G in de huidige vorm scheelt bijna niks qua snelheid.
Pas als ze de milimeter band gaan inzetten schiet de snelheid omhoog maar dan moet je weer naast de zendmast zitten anders heb je geen verbinding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:20
Over 5g gesproken. Kon het op internet zo niet vinden maar heb je daar straks eigenlijk een nieuwer model simkaart voor nodig? Het abonnement wat ik nu heb is t mobile unlimited zakelijk. Welke straks in juli ofzo ook 5g bij zit. Simkaart zelf is rond de 3 jaar oud.

Ben benieuwd wanneer OnePlus die software update uitgeeft die 5g fixt voor dual SIM. Niet dat ik daar veel haast bij heb, als het voor juli er maar is.

[Voor 22% gewijzigd door 1993jjohan op 17-05-2020 20:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lennertvdkort
Bomberman71 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:05:
[...]

Was ook bekend, 5G in de huidige vorm scheelt bijna niks qua snelheid.
Pas als ze de milimeter band gaan inzetten schiet de snelheid omhoog maar dan moet je weer naast de zendmast zitten anders heb je geen verbinding.
Hebben de nederlandse 8's/pro's uberhaupt wel mmwave support?
Weet dat in amerika alleen de speciale Verizon 8 het support.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bomberman71
lennertvdkort schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:20:
[...]

Hebben de nederlandse 8's/pro's uberhaupt wel mmwave support?
Weet dat in amerika alleen de speciale Verizon 8 het support.
Correct, voor over ik weet zijn lang niet alle 5G toestellen voorbereid op het echt snelle 5G.
Ansich boeit het weinig want tegen de tijd dat echt snel 5G dekkend is en overal te krijgen is dan hebben allang een ander toestel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• baszzz
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17:33
Vandaag heb ik opgemerkt dat ik 2 kleine "stofjes?" onder het glas van de achterkant van mijn OP8 pro heb. Hoewel ik me er aan stoor nu ik het heb gezien vraag ik me ook af of dit misschien kwaad kan in de zin van de IP certificering. Iemand een idee of zijn er meer mensen met dit "probleem"?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 17:51

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

baszzz schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:36:
Vandaag heb ik opgemerkt dat ik 2 kleine "stofjes?" onder het glas van de achterkant van mijn OP8 pro heb. Hoewel ik me er aan stoor nu ik het heb gezien vraag ik me ook af of dit misschien kwaad kan in de zin van de IP certificering. Iemand een idee of zijn er meer mensen met dit "probleem"?
Hoogstwaarschijnlijk ontstaan tijdens assemblage. Ik had bij mijn 8 Pro zeer lichte krasjes aan de binnenkant van het glas, daar was het blauw weg. Zou me geen zorgen maken om IP certificering. Kunt natuurlijk wel af en toe even checken of er toch stof bij is gekomen, dan is het een ander verhaal.

Xbox Division 2 Clan: 'Tweakers' | Club: Tweakers Division 2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 17:51

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

1993jjohan schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:50:
Over 5g gesproken. Kon het op internet zo niet vinden maar heb je daar straks eigenlijk een nieuwer model simkaart voor nodig? Het abonnement wat ik nu heb is t mobile unlimited zakelijk. Welke straks in juli ofzo ook 5g bij zit. Simkaart zelf is rond de 3 jaar oud.

Ben benieuwd wanneer OnePlus die software update uitgeeft die 5g fixt voor dual SIM. Niet dat ik daar veel haast bij heb, als het voor juli er maar is.
Er is geen aparte (nieuwere) simkaart nodig. Gaat er puur om dat je toestel en abonnement 5G ondersteunen.

Xbox Division 2 Clan: 'Tweakers' | Club: Tweakers Division 2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HertogJansen
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 02-06 09:30
Inmiddels de 8pro een kleine 2 weken in bezit, en ben tot de conclusie gekomen dat ik weer terug ga naar Samsung. Zojuist de 20+ besteld. Na de nodige Galaxys en Notes versleten te hebben had ik gehoopt op een nog fijnere ervaring bij de Oneplus. Helaas... mijn ervaringen met de OnePlus zijn tegengevallen. Ik heb geen last van de bekende schermproblemen maar ik vind de camera prestaties echt tegenvallen. Nou weet ik dat dit een persoonlijke mening is, maar ik vind de kleur tinten echt slecht met de OP. Mensen zijn echt flets en grauw. En als ik hem op bijvoorbeeld levendig zet dan wordt alles zo slecht ingekleurd. Niet om aan te zien
Ook heb ik regelmatig een vastloper, of opent hij een app die ik zojuist heb afgesloten. Tevens loopt de Rabobank betaal app ook niet echt soepel om mijn toestel. Van dit alles heb ik nooit last van gehad op mijn vorige S10+.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ccave1975
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 06:13
HertogJansen schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:36:
Inmiddels de 8pro een kleine 2 weken in bezit, en ben tot de conclusie gekomen dat ik weer terug ga naar Samsung. Zojuist de 20+ besteld. Na de nodige Galaxys en Notes versleten te hebben had ik gehoopt op een nog fijnere ervaring bij de Oneplus. Helaas... mijn ervaringen met de OnePlus zijn tegengevallen. Ik heb geen last van de bekende schermproblemen maar ik vind de camera prestaties echt tegenvallen. Nou weet ik dat dit een persoonlijke mening is, maar ik vind de kleur tinten echt slecht met de OP. Mensen zijn echt flets en grauw. En als ik hem op bijvoorbeeld levendig zet dan wordt alles zo slecht ingekleurd. Niet om aan te zien
Ook heb ik regelmatig een vastloper, of opent hij een app die ik zojuist heb afgesloten. Tevens loopt de Rabobank betaal app ook niet echt soepel om mijn toestel. Van dit alles heb ik nooit last van gehad op mijn vorige S10+.
Jammer, de S20 heeft een inferieure chip, je had beter de Oppo Find X2 Pro kunnen kiezen.
Deze heeft ook nog een betere camera dan de S20.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mytheory
Tevens loopt de Rabobank betaal app ook niet echt soepel om mijn toestel. Van dit alles heb ik nooit last van gehad op mijn vorige S10+.
Hier de Rabobank app veel gebruikt en nergens last van gehad.
Ik ben verder echt zeer tevreden met mijn toestel. Alleen die ronde randen vind ik minder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 04-06 19:37
Tevens loopt de Rabobank betaal app ook niet echt soepel om mijn toestel. Van dit alles heb ik nooit last van gehad op mijn vorige S10+.
Volgens mij werkt geen enkele betaal app op geen enkele toestel met Android 10 lekker. Misschien een manier van Google om Google Pay aantrekkelijker te maken (maar dan moeten ze het in NL ook beschikbaar maken...)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wjnieuw
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19:56
iestyn99 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:03:
[...]

Volgens mij werkt geen enkele betaal app op geen enkele toestel met Android 10 lekker. Misschien een manier van Google om Google Pay aantrekkelijker te maken (maar dan moeten ze het in NL ook beschikbaar maken...)?
Het werkt wel prima op een S20 en volgens mij ook op een Pixel. Misschien moet je de app niet op batterijoptimalisatie zetten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:04

Huigie

Happy ASBO driver[337pk/521nm]

ING app gebruikers al opgevallen dat bij het scannen van QR codes het beeld heel langgerekt is? Heb de app voorkeuren al gedelete/app verwijderd, blijft langgerekt.

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petert87
codegro schreef op zondag 17 mei 2020 @ 09:17:
[...]

Het werkt dus na wat gepruts. Bij netwerk instellen krijg je de 5G optie dus niet. Wel als je "belt" naar *#*#4636#*#*. Ook is de snelheid niet om over naar huis te schrijven. De dekking is volgens de dekkingskaart hier ook nog niet heel erg goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Golf2vr6
Huigie schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:18:
ING app gebruikers al opgevallen dat bij het scannen van QR codes het beeld heel langgerekt is? Heb de app voorkeuren al gedelete/app verwijderd, blijft langgerekt.
Yep, maar hij pakt de codes wel gewoon.

¯\_(ツ)_/¯ OnePlus 8 Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• codegro
Yep hier ook

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Petert87 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:51:
[...]

Ook is de snelheid niet om over naar huis te schrijven.

[Afbeelding]
Dat is nogal een understatement, met LTE haal ik binnenshuis 120mbit down en 45mbit up.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petert87
Laguna schreef op maandag 18 mei 2020 @ 18:24:
[...]

Dat is nogal een understatement, met LTE haal ik binnenshuis 120mbit down en 45mbit up.
Blijkt dat ik met 4G ongeveer hetzelfde haal, binnenshuis. Zelfde plek als de 5G meting.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Petert87 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:08:
[...]

Blijkt dat ik met 4G ongeveer hetzelfde haal, binnenshuis. Zelfde plek als de 5G meting.
Ik vermoed dat je signaalsterkte dan niet best is (te zien bij: instellingen -> over je telefoon -> status -> simkaartstatus). Bij mij is dat bijv -78 dBm 62 asu, waarbij geldt hoe lager hoe slechter je bereik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petert87
Laguna schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:22:
[...]

Ik vermoed dat je signaalsterkte dan niet best is (te zien bij: instellingen -> over je telefoon -> status -> simkaartstatus). Bij mij is dat bijv -78 dBm 62 asu, waarbij geldt hoe lager hoe slechter je bereik.
Bij mij staat daar -116dBm 24 asu.

Eigenlijk is het alleen thuis minder goed. Sta ik voor de deur, buiten, is het veel beter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Petert87 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:44:
[...]

Bij mij staat daar -116dBm 24 asu.

Eigenlijk is het alleen thuis minder goed. Sta ik voor de deur, buiten, is het veel beter
Dan is het geen probleem, thuis heb je toch WiFi. Het komt vaker voor dat mensen thuis slechter bereik hebben door bepaalde vormen van isolatie en coating op de ramen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petert87
Laguna schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:58:
[...]

Dan is het geen probleem, thuis heb je toch WiFi. Het komt vaker voor dat mensen thuis slechter bereik hebben door bepaalde vormen van isolatie en coating op de ramen.
Klopt inderdaad wel. Dikke plafonds hier. Boven ook slechte wifi. Normaal 250 Mbits, mag blij zijn als ik op de slaapkamer 10 Mbits haal. Daardoor een WiFi booster geplaatst op de eerste verdieping. Werkt perfect nu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 03-06 22:35
Momenteel (hier in Frankrijk) vind ik alleen de 8 pro 8GB versie. Maarkt het verschil tussen de 8 en 12 versie qua snelheid?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 19:31
Ik heb alle reviews die ik gezien heb dat het thema zwart is. Ook Google is zwart. Kun je dat ook naar licht zetten op de oneplus 8 pro?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• baszzz
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17:33
wilke77 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 23:06:
Ik heb alle reviews die ik gezien heb dat het thema zwart is. Ook Google is zwart. Kun je dat ook naar licht zetten op de oneplus 8 pro?
Er is inderdaad ook een wit thema en een thema kleurrijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GiannoezNL
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 19:38
Ik snap er niets meer van.... Mijn toestel kwam binnen (30 apr) zonder schermproblemen, na een paar dagen ontstonden die pas. Ene keer erger dan de andere keer. Vervolgens kwam die laatste update (10.5.8) en de problemen waren opgelost. Tot vandaag, ineens valt mij op dat het scherm wéér groenachtig is waar het grijs hoort te zijn.

Hoe kan dit nou toch? Aan de instellingen is niks veranderd...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Svenderson
  • Laatst online: 10:31
Ligt niet aan de telefoon, maar aan de app zelf. Ik heb sinds een paar dagen hetzelfde op mijn HTC 10. Beetje gek, maar hij scant er gelukkig niet minder om. :) (heb me altijd al verbaasd hoe super snel die QR reader van ING is, vergeleken met andere scanners op dezelfde telefoon)

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
GiannoezNL schreef op maandag 18 mei 2020 @ 23:44:
Ik snap er niets meer van.... Mijn toestel kwam binnen (30 apr) zonder schermproblemen, na een paar dagen ontstonden die pas. Ene keer erger dan de andere keer. Vervolgens kwam die laatste update (10.5.8) en de problemen waren opgelost. Tot vandaag, ineens valt mij op dat het scherm wéér groenachtig is waar het grijs hoort te zijn.

Ik lees dit op meer plekken. Ervoer hetzelfde met de 10.5.8 update hier, ik was er van overtuigd dat het opgelost was maar toen ik een paar uur later nog eens keek was het toch weer groenig. Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die dat overkomt :D.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trekhond
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 12:21
Mijn gevoel over de OP8 pro is dubbel.

Enerzijds is het een zeer snel toestel met alle toeters en bellen erop (Camera maakt mij niet zozeer uit).
Maar mijn batterij gaat max 5uur SOT mee, nog nooit meer gehaald. (alles staat wel aan)
Ook de burn-in in mijn statusbalk is echt jammer, ondertussen de volledige balk uitgeschakeld bijna om erger te voorkomen.

Doordat het uitverkocht was bij Oneplus zelf, heb ik het via proximus gekocht en dat beklaag ik mij nu ook.
Oneplus wilt enkel een herstelling uitvoeren (En meermaals gezien dat ze gewoon een software update doen) + de burn-in is weg als het toestel aankomt aangezien het al even niet ingeschakeld is geweest.

Moest ik het bij Oneplus zelf gekocht hebben had ik hoogstwaarschijnlijk al een nieuw toestel (Natuurlijk misschien geen oplossing geweest)

Bij Proximus ook de melding gemaakt (tijdens de winkels nog gesloten waren) en kreeg het antwoord dat ik het toestel fysiek naar de winkel moest brengen aangezien ze binnenkort weer open gingen. Dan maar een week gewacht en daar hebben ze mij ook duidelijk gemaakt dat het om een herstelling zou gaan en het waarschijnlijk ook gewoon een update zou zijn. + zou de gsm dan 2 weken niet gehad hebben en in deze tijden ook wel problematisch voor het werk (Home office en geen reserve toestel)

Ik hoop dat ze asap komen met een oplossing voor de retention issues en tevens de batterij. Mijn OP6 haalde betere resultaten na 2 jaar gebruik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

nieuws: OnePlus schakelt 'plasticfilter' in camera van 8 Pro uit na privacyzo...

Daar kon je op wachten.. jammer, daar gaat de enige functie van die camera die nog meerwaarde had.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zunrob
GiannoezNL schreef op maandag 18 mei 2020 @ 23:44:

Wat vervelend zeg. Je bent al de tweede die dat hier meldt. Als het niet aan veranderde instellingen of software ligt kan het bijna alleen hardware zijn toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 20:23
Laguna schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:15:
nieuws: OnePlus schakelt 'plasticfilter' in camera van 8 Pro uit na privacyzo...

Daar kon je op wachten.. jammer, daar gaat de enige functie van die camera die nog meerwaarde had.
Ik geef Unbox Therapy hier de volledige schuld van. Lekker overhypen dat de camera door kleren heen kan kijken om flink wat views binnen te harken. Het is gewoon een IR filter. Ik had eigenlijk gehoopt dat OnePlus zich hier niets van aan zou trekken. Laat weer goed zien hoe beinvloedbaar de media en kijkers zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Als iemand zwart draagt en je flitst lekker in dan zie je ook genoeg. Beetje kinderachtig dit.

https://forums.oneplus.co...r-being-disabled.1228550/

[Voor 30% gewijzigd door Huigie op 19-05-2020 10:52]

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!
Laguna schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:15:
Wordt tijdelijk uitgeschakeld, aangepast en komt daarna weer terug. Blijft een grappige gimmick:

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:20
Niet dat ik veel waarde aan die kleurt camera gaf. Maar deze gang van zaken en display issues stellen me toch echt teleur in OnePlus als bedrijf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lennertvdkort
CLB schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:03:
[...]

Wordt tijdelijk uitgeschakeld, aangepast en komt daarna weer terug. Blijft een grappige gimmick:
[Afbeelding]
Net als het AOD op mijn 6 zeker..
Sorry ik moest hem maken :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 04-06 17:08
Dit is echter een hardware feature op deze telefoon. Een volledig toegewijde lens, puur voor deze filter. Lijkt mij niet dat ze dit blijvend uitgeschakeld kunnen laten, anders heeft iedereen recht op een gedeelte van hun geld terug. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

CLB schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:03:
[...]

[Afbeelding]
Ja mooi verhaal, wat valt er aan te passen?

Het zal erop neerkomen dat dit specifieke filter verwijderd wordt en je alleen nog de kleurfilters overhoudt waar je ook software voor kunt gebruiken en dus geen aparte camera voor nodig hebt.

[Voor 16% gewijzigd door Laguna op 19-05-2020 13:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online

AnonymousWP

Topicstarter
djmelvee schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:19:
Dit is echter een hardware feature op deze telefoon. Een volledig toegewijde lens, puur voor deze filter. Lijkt mij niet dat ze dit blijvend uitgeschakeld kunnen laten, anders heeft iedereen recht op een gedeelte van hun geld terug. :)
Het is een feature, maar geen opzettelijke. Plus, hoezo recht hebben op geld terug? Dit is niet eens de core feature van die sensor. Kleurfilter sensor heeft als doel kleurfilters, plus dat het ervoor zorgt dat er meer licht in de sensor komt en dit samenvoegt met de primaire sensor (of andere die je gebruikt) voor een beter belichte foto.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djmelvee
AnonymousWP schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:55:
[...]

Het is een feature, maar geen opzettelijke. Plus, hoezo recht hebben op geld terug? Dit is niet eens de core feature van die sensor. Kleurfilter sensor heeft als doel kleurfilters, plus dat het ervoor zorgt dat er meer licht in de sensor komt en dit samenvoegt met de primaire sensor (of andere die je gebruikt) voor een beter belichte foto.
Het is een core-feature sinds dat ze er zelf mee hebben zitten pronken voordat die telefoon uitkwam. Op social media, in presentaties, etc..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Huigie

Huigie

AnonymousWP schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:55:
[...]

Het is een feature, maar geen opzettelijke.
Het kan zijn dat je de telefoon hebt gekocht vanwege deze feature.

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djmelvee
En daarnaast, wat voor andere opties voor 'kleur filteren' hebben we? Niets.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zunrob
Ik zie dat Coolblue de groene 256 GB weer op voorraad heeft. Benieuwd of met deze, vermoedelijk nieuwe batch, geen (scherm) problemen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Laguna schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:35:
Ja mooi verhaal, wat valt er aan te passen?

Het zal erop neerkomen dat dit specifieke filter verwijderd wordt en je alleen nog de kleurfilters overhoudt waar je ook software voor kunt gebruiken en dus geen aparte camera voor nodig hebt.
Kan transparantie-niveau vast en zeker wel tweaken...

OnePlus forum: Update on Color Filter Camera
While we think this camera gives users the ability to get more creative with smartphone photography, we also understand the concerns that have been raised. Therefore, we are already working on an OTA that we’ll push out in the coming weeks to offer the Photochrom filter while limiting other functionality that may be of concern.

We decided to temporarily disable this filter on HydrogenOS out of an abundance of caution about some false and misleading information circulating on social media in China. However, we do not plan to disable this filter on OxygenOS, our global operating system, so we can focus on bringing the OTA to you as quickly as possible.

[Voor 38% gewijzigd door CLB op 19-05-2020 15:13]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online

AnonymousWP

Topicstarter
djmelvee schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:55:
[...]

Het is een core-feature sinds dat ze er zelf mee hebben zitten pronken voordat die telefoon uitkwam. Op social media, in presentaties, etc..
Ja, maar ze hebben er niet mee zitten pronken dat je daadwerkelijk door (plastic) objecten heen kan kijken.
Huigie schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:56:
[...]

Het kan zijn dat je de telefoon hebt gekocht vanwege deze feature.
Lol, als je een telefoon koopt van 900 euro alleen maar om door objecten heen te kijken met een 2 (?) megapixel camera, dan zit er echt een steekje bij je los naar mijn mening. Ik weet zeker dat iedereen een telefoon koopt vanwege het totaalplaatje en niet vanwege letterlijk 1 sensor op een telefoon.

[Voor 39% gewijzigd door AnonymousWP op 19-05-2020 16:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 18:29
zunrob schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:04:
Ik zie dat Coolblue de groene 256 GB weer op voorraad heeft. Benieuwd of met deze, vermoedelijk nieuwe batch, geen (scherm) problemen zijn.
Vandaag m'n vervangende toestel uit deze voorraad binnen gekregen. Productiedatum is 28-04-2020.
Eerste testjes lijken goed. Geen black crush, echt minimale groene tint bij lage helderheid, maar in ieder geval wel gelijkmatig aanwezig, dus voor mij niet storend. Geen widevine issues. Deze houden we!

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zunrob
Vozze schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:11:
[...]

Vandaag m'n vervangende toestel uit deze voorraad binnen gekregen. Productiedatum is 28-04-2020.
Eerste testjes lijken goed. Geen black crush, echt minimale groene tint bij lage helderheid, maar in ieder geval wel gelijkmatig aanwezig, dus voor mij niet storend. Geen widevine issues. Deze houden we!
En retentie?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vozze
Voor zover ik kan zien is dit ook niet aanwezig. Ik had dit met het vorige toestel ook niet, of ik let er gewoon niet heel erg op :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zunrob
Vozze schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 20:41:
[...]

Voor zover ik kan zien is dit ook niet aanwezig. Ik had dit met het vorige toestel ook niet, of ik let er gewoon niet heel erg op :+
Zou je het eens willen testen? Homescreen tijdje laten staan (minuutje is al voldoende) en dan naar uniforme grijze achtergrond?

• Vozze
zunrob schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 23:03:
[...]

Zou je het eens willen testen? Homescreen tijdje laten staan (minuutje is al voldoende) en dan naar uniforme grijze achtergrond?
M'n homescreen is aardig leeg en bovendien heb ik een donker thema. Valt het daar ook te controleren? In het dagelijkse gebruik valt het mij in ieder geval niet op.

• zunrob
Vozze schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:54:
[...]

M'n homescreen is aardig leeg en bovendien heb ik een donker thema. Valt het daar ook te controleren? In het dagelijkse gebruik valt het mij in ieder geval niet op.
Ik kon het makkelijk zien met het standaard homescreen: halve minuut ofzo open laten staan en dan switchen naar uniform grijze achtergrond (bijvoorbeeld lege chrome in dark theme). Je zag dan dat de heldere iconen zichtbaar blijven.

• Flipm0de
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:46
zunrob schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:54:
[...]

Ik kon het makkelijk zien met het standaard homescreen: halve minuut ofzo open laten staan en dan switchen naar uniform grijze achtergrond (bijvoorbeeld lege chrome in dark theme). Je zag dan dat de heldere iconen zichtbaar blijven.
misschien een stomme vraag, maar komt dit door de variable refresh rate? dat ie t terugschaalt en zodra je van pagina wisselt dat eignelijk nog niet doorheeft ofzo en je daardoor de iconen even blijft zien (gaat weg neem ik aan). En is het in films ook? Dat lijkt me niet zo tof.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• zunrob
Flipm0de schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 17:32:
[...]

misschien een stomme vraag, maar komt dit door de variable refresh rate? dat ie t terugschaalt en zodra je van pagina wisselt dat eignelijk nog niet doorheeft ofzo en je daardoor de iconen even blijft zien (gaat weg neem ik aan). En is het in films ook? Dat lijkt me niet zo tof.
Nee, met vaste refreshrate... Het gaat idd na een tijdje weer weg, maar hinderlijk is het wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vozze
zunrob schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:54:
[...]

Ik kan dat niet reproduceren. Afgezien van het feit dat op lage helderheid het scherm een ietwat groene waas heeft, ben ik tot nu toe zeer tevreden!

• Bertje9999
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 04-06 09:55
Ik ben op jacht naar een app waarmee ik m'n scherm 's nachts donkerder kan maken. Heeft iemand een tip? M'n 8pro geeft teveel licht op zijn laagste stand.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Bertje9999 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:16:
Ik ben op jacht naar een app waarmee ik m'n scherm 's nachts donkerder kan maken. Heeft iemand een tip? M'n 8pro geeft teveel licht op zijn laagste stand.
Heb je de nachtmodus al geprobeerd? Die kun je desgewenst ook nog aanpassen qua helderheid en warmte in de instellingen.

• Bertje9999
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 04-06 09:55
Majesty schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:20:
[...]

Heb je de nachtmodus al geprobeerd? Die kun je desgewenst ook nog aanpassen qua helderheid en warmte in de instellingen.
Dank je voor je snelle reactie. Ik zet alles zo donker mogelijk, maar zelfs dan, vind ik, is de lichtsterkte te hoog. Een paar jaar geleden had ik een app daarvoor, maar ik weet niet meer welke...

Dagje ouder he...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lennertvdkort
Bertje9999 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:24:
[...]

Dank je voor je snelle reactie. Ik zet alles zo donker mogelijk, maar zelfs dan, vind ik, is de lichtsterkte te hoog. Een paar jaar geleden had ik een app daarvoor, maar ik weet niet meer welke...

Dagje ouder he...
Al geprobeerd in de play store bij 'mijn apps en games' onder tabblad bibliotheek te kijken?
Daar krijg je een lijst met alle ooit geïnstalleerde apps te zien. Moet je wel al die tijd hetzelfde google account gebruikt hebben natuurlijk.
Ik heb het ook ooit wel eens meegemaakt, en meestal als je de naam voorbij ziet komen denk je van oh-ja zo heet die app.

• Ravefiend
  • Registratie: september 2002
  • Nu online

Ravefiend

Carpe diem!

mr.DJ95 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:33:
[...]
Even gecheckt maar ik krijg ook geen batterij info vanuit die dailer code.
Heb het ondertussen ook aangekaard op het OnePlus forum. Mochten er nog mensen zijn die het zelfde ervaren dan hoor ik dat graag, of bij wie het nog wel werkt ook natuurlijk. :)

https://forums.oneplus.co...issing-from-4636.1228248/

[Voor 10% gewijzigd door Ravefiend op 21-05-2020 13:17]

• mr.DJ95
  • Laatst online: 21:34

mr.DJ95

Boost!

Dit belooft wat voor de zomer als ik nu al zulke meldingen krijgen bij het lezen van het nieuws.

Wel 120hz en hoge resolutie. Verder vrij weinig aan het doen. Telefoon zit in de originele sandstone cover.

Blauwe 12/256GB.

Miljonair , Ondernemer, Playboy en Grappenmaker

• codegro
Hier dezelfde problemen met de temperatuur. Heb het al een paar keer gehad in dezelfde situaties waarbij mijn OP6 dit niet had. Is volgens mij echt een ontwerp fout, zoveel mogelijk features in de telefoon proppen en niet goed nadenken over de koeling. Denk er sterk over om het toestel te ruilen voor een S20+, ook niet mijn ideale foon, maar hier kan ik niet mee leven.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Hoeft niet per definitie een build issue te zijn, kan ook zijn dat de ingestelde thresholds lager liggen.

• lennertvdkort
codegro schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:25:
Hier dezelfde problemen met de temperatuur. Heb het al een paar keer gehad in dezelfde situaties waarbij mijn OP6 dit niet had. Is volgens mij echt een ontwerp fout, zoveel mogelijk features in de telefoon proppen en niet goed nadenken over de koeling. Denk er sterk over om het toestel te ruilen voor een S20+, ook niet mijn ideale foon, maar hier kan ik niet mee leven.
Nou dan moet je wel voor de Snapdragon variant gaan.. De exynos schijnt een nog grotere heethoofd te zijn..

• codegro
lennertvdkort schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:39:
[...]

Nou dan moet je wel voor de Snapdragon variant gaan.. De exynos schijnt een nog grotere heethoofd te zijn..
Off topic, maar hoe dat zo? Ik weet dat de exynos minder efficiënt met de batterij omspringt, maar wordt die S20+ ook echt heet dat de telefoon in een soort cooling-down mode gaat, zoals nu bij mijn OP8 pro?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lennertvdkort
codegro schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:50:
[...]

Off topic, maar hoe dat zo? Ik weet dat de exynos minder efficiënt met de batterij omspringt, maar wordt die S20+ ook echt heet dat de telefoon in een soort cooling-down mode gaat, zoals nu bij mijn OP8 pro?
Hier een voorbeeld(is wel een ultra zie ik net): YouTube: Samsung Galaxy S20 Ultra - Exynos vs Snapdragon.
Ik probeer hier trouwens geen vergelijk te maken tussen de op8 pro en de s20+.

[Voor 7% gewijzigd door lennertvdkort op 21-05-2020 16:20]

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@lennertvdkort hoezo waanzin? Is toch niet raar als de zon er vol opstaat terwijl Android Auto aanstaat met vermoedelijk navigatie aan.

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True