Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• lennertvdkort
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 00:31
Laguna schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:10:
@lennertvdkort hoezo waanzin? Is toch niet raar als de zon er vol opstaat terwijl Android Auto aanstaat met vermoedelijk navigatie aan.
Oke, ik ging ervan uit dat dat allemaal zo zwaar niet was. Maar lees er over andere toestellen ook over, mybad :o

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 30-05 14:47

Huigie

Happy ASBO driver[337pk/521nm]

OnePlus 8 Pro macro stand in actie...

_/-\o_

Specs

• codegro
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 19:34
Laguna schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:10:
@lennertvdkort hoezo waanzin? Is toch niet raar als de zon er vol opstaat terwijl Android Auto aanstaat met vermoedelijk navigatie aan.
Ik vind het wel raar omdat mijn OP6 er nooit last van had met Android auto met navigatie en Flitsmeister aan.

• Huigie

Huigie

Van de 5 t/m de 7Tpro ook nooit last van gehad. Deze stond denk 10 minuten in de houder en ik kon niet meer navigeren want m'n scherm werd donker...

Specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 00:56

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Bertje9999 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:24:
[...]

Dank je voor je snelle reactie. Ik zet alles zo donker mogelijk, maar zelfs dan, vind ik, is de lichtsterkte te hoog. Een paar jaar geleden had ik een app daarvoor, maar ik weet niet meer welke...

Dagje ouder he...
Twilight of f.lux?

is everything cool?

• lennertvdkort
codegro schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:41:
[...]

Ik vind het wel raar omdat mijn OP6 er nooit last van had met Android auto met navigatie en Flitsmeister aan.
Huigie schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 19:11:
Van de 5 t/m de 7Tpro ook nooit last van gehad. Deze stond denk 10 minuten in de houder en ik kon niet meer navigeren want m'n scherm werd donker...
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie telefoons doen in 3dmark dan..
Mijn op6 doet bij sling shot extreme - vulkan:
temperature : 36 C to 39 C
terwijl iemand op het xda forum met zijn 8 pro de volgende temps heeft:
temperature : 30 C to 31 C

Hij denkt dan ook dat het misschien een productiefout is, dat het misschien komt omdat de heatsink niet goed genoeg contact maakt..

• codegro
Bij mijn OP8pro met dezelfde test 32-35 graden, binnen bij 22 graden omgevings temperatuur.

De melding van oververhitting treed bij mij voornamelijk op als de telefoon in direct zonlicht is, bij 25+ omgevingstemperatuur. Dan kun je niet eens een dagje naar het strand gaan en je wilt je telefoon meenemen om wat foto's in de zon te maken. Dan gaat meteen de Brightness naar laag en zie je dus niet meer.

Ik verwacht nog wel meer klachten hierover nu de temperaturen gaan stijgen.

Heb nu het scherm teruggezet naar fhd en 60hz. Kijken hoe dat gaat... wordt vervolgd.

[Voor 8% gewijzigd door codegro op 21-05-2020 21:43]

• lennertvdkort
codegro schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 21:36:
Bij mijn OP8pro met dezelfde test 32-35 graden, binnen bij 22 graden omgevings temperatuur.

De melding van oververhitting treed bij mij voornamelijk op als de telefoon in direct zonlicht is, bij 25+ omgevingstemperatuur. Dan kun je niet eens een dagje naar het strand gaan en je wilt je telefoon meenemen om wat foto's in de zon te maken. Dan gaat meteen de Brightness naar laag en zie je dus niet meer.

Ik verwacht nog wel meer klachten hierover nu de temperaturen gaan stijgen.

Heb nu het scherm teruggezet naar fhd en 60hz. Kijken hoe dat gaat... wordt vervolgd.
Oh nee, dat is gewoon acceptabel qua temp. Iemand die op dat topic gereageerd had had soms idle al 41 graden :|
Enige reden dat ik mijn op6 vervang is de camera, dus als de mijne ooit eens binnen is moet ik hem maar direct goed aan de tand voelen..
Als die idd zo snel al terug gaat clocken is waardeloos, laatst lag mijn moeders iphone xr naast mijn op6 buiten. Haar telefoon gaf aan te warm te zijn, terwijl er met de mijne niks aan de hand was. Zwaar irritant.

• ucsdcom
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 30-05 12:50
Even checken: een paar pagina’s eerder wordt gesproken over 5g op het Vodafone netwerk. Op het Vodafone forum is bijna een maand geleden melding gemaakt dat Vodafone er aan werkt samen met Oneplus.

Standaard kent de Oneplus 8 die ik heb gekocht alleen 2g,3g,4g in het netwerk menu. Alle software updates zijn uitgevoerd.

Klopt het dan dat jullie ook standaard nog geen 5g op het Vodafone netwerk hebben? Ik vraag dit, omdat ik bij T-Mobile een Oneplus 8 heb gekocht met als doel die nu alvast op Vodafone 5g te gebruiken en straks op T-Mobile 5g.

Terzijde, ik weet dat Oneplus een software update moet doen. Ik heb een geschikt Vodafone abonnement. ooit heb ik bij Vodafone een 4g Samsung gekocht, maar diekon je door de Vodafone settings niet op 4g bellen bij andere providers/simkaarten krijgen. Ik wil nu dus niet voor niet zitten te wachten op een software update als bijvoorbeeld T-Mobile software dat toch zou belemmeren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• codegro
ucsdcom schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:53:

Klopt het dan dat jullie ook standaard nog geen 5g op het Vodafone netwerk hebben? Ik vraag dit, omdat ik bij T-Mobile een Oneplus 8 heb gekocht met als doel die nu alvast op Vodafone 5g te gebruiken en straks op T-Mobile 5g.

Terzijde, ik weet dat Oneplus een software update moet doen.
Ja, ik heb ook een Vodafone abonnement en ook nog geen 5G op m'n 8pro. Je zegt het zelf al, oneplus moet dit activeren dmv een update. Persoonlijk maakt het mij nu nog niet zo veel uit, daar 5G nauwelijks sneller is dan 4G+ de komende 2 jaar. Echter zou het wel netjes zijn van OP om dit binnenkort te activeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ucsdcom
codegro schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 09:18:
[...]

Ja, ik heb ook een Vodafone abonnement en ook nog geen 5G op m'n 8pro. Je zegt het zelf al, oneplus moet dit activeren dmv een update. Persoonlijk maakt het mij nu nog niet zo veel uit, daar 5G nauwelijks sneller is dan 4G+ de komende 2 jaar. Echter zou het wel netjes zijn van OP om dit binnenkort te activeren.
Thanks, dan ben ik gerust gesteld. Nadat de providers stopten met simlocks op hun toestellen om gebruik op andere netwerken te voorkomen, was het een domper dat op een bij Vodafone gekochte Samsung VoLTE via 4g niet aan de praat te krijgen was bij andere netwerken dan Vodafone. Sindsdien koop ik altijd specifiek Nederlandse toestellen los. Het was nu sinds tijden weer voor het eerst dat ik een toestel via een provider kocht. Ik was een beetje bang dat T-Mobile nu dezelfde bepering bij de OnePlus 5g toestellen had ingevoerd, maar dat valt dus gelukkig mee.

Vodafone heeft nu met dynamic spectrum sharing van 4g en 5g natuurlijk 5g wat een soort halfbakken 5g is puur voor de marketing afdeling om de eerste te zijn. Maar toch wil je dan de 5g wel hebben natuurlijk, ondanks dat de snelheidswinst via hun 5g in depraktijk laag en wat kunstmatig is. Het is daarbij zelfs zo dat ik op een Iphone XS via 4g+ hogere snelheden op Vodafone haal dan op de Oneplus 8 met een 4g+ cat 13 ondersteund modem.

In de Snapdragon chip en het X55 modem wat OnePlus voor de 8 en 8 pro gebruikt zit veel meer potentie dan ze nu laten zien. Maar het is ook nog vroeg in de ontwikkeling natuurlijk.

In het Vodafone forum topic is helaas ook geen nieuws meer. https://forum.vodafone.nl...5g-gaat-dit-werken-301197

[Voor 10% gewijzigd door ucsdcom op 22-05-2020 09:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 30-05 18:20

Ravefiend

Carpe diem!

Qua snelheid hoor je mij alvast niet klagen hier in Belgie, Proximus network met 4G+ en pakweg 200 meter van de zendmast.

Is zelfs sneller dan mijn vaste internet aansluiting van Telenet (200/20). :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RickyHeijnen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 27-05 10:54
Super blij hier met de nieuwe OP8 die gisteren binnen is gekomen. Maar waar zit m'n 2e SIM slot? In m'n OP5T zat die gewoon achter elkaar, maar in de OP8 kan ik hem nergens vinden, of ben ik echt zo blind?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Blijkbaar ;) Je kunt in de simtray aan beide kanten een simmetje stoppen :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 00:34

Laguna

Connaisseur

Ik zat me eerder af te vragen wat slot 1 is en wat slot 2, aangezien dat nergens staat aangegeven.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 22:54
Laguna schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:34:
Ik zat me eerder af te vragen wat slot 1 is en wat slot 2, aangezien dat nergens staat aangegeven.
Pak een vergrootglas. Staat er echt op. Als ik me goed kan herinneren is de sim die richting het scherm staat sim1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@1993jjohan daar had ik ook op gegokt en blijkbaar goed gegokt ;) maar zodra je er een vergrootglas bij moet pakken dan is het niet bepaald duidelijk aangegeven.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HertogJansen
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 29-05 18:13
codegro schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:50:
[...]

Off topic, maar hoe dat zo? Ik weet dat de exynos minder efficiënt met de batterij omspringt, maar wordt die S20+ ook echt heet dat de telefoon in een soort cooling-down mode gaat, zoals nu bij mijn OP8 pro?
Inmiddels een week mijn s20+ in bezit nadat ik na 2 weken mijn OnePlus heb teruggestuurd.
Na meerdere Galaxys en Notes te hebben gehad in mijn leven, kan ik zeggen dat ik blij ben nu ook weer de s20+ te hebben. Het enige wat ik mis aan de OP8pro is de slider aan de zijkant, en ik had het gevoel dat de 120hz functie meer effect had op de OP dan nu mijn Samsung.
Ik merk totaal niks aan de Exynos wat betreft gebruiksgemak. Hij doet alles net zo rete snel als de OP8pro in mijn beleving. En dat laatste is echt het belangrijkste. Ok... benchmarks zeggen ons andere dingen, maar als gebruiker is het verwaarloosboor. Trust me.
Verder vind ik dat het kleurbeeld van de foto's van de Samsung veel beter als de Op8. Ook werkt mijn Rabobank app eindelijk weer vloeiend, en heb ik nog geen vastlopers gehad. Dit gebeurde op mijn OP met regelmaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:11
Wat vinden jullie van het formaat? Ik heb een tijd een iPhone xr gehad. Die vind ik eigenlijk al te groot. De OP8 is iets langer maar wel smaller. Dat lijkt me aan de ene kant wel fijn. Maar 160mm is wel lang zeg! Steekt ie uit m'n voorzak.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21:58
HertogJansen schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:01:
[...]

Inmiddels een week mijn s20+ in bezit nadat ik na 2 weken mijn OnePlus heb teruggestuurd.
Na meerdere Galaxys en Notes te hebben gehad in mijn leven, kan ik zeggen dat ik blij ben nu ook weer de s20+ te hebben. Het enige wat ik mis aan de OP8pro is de slider aan de zijkant, en ik had het gevoel dat de 120hz functie meer effect had op de OP dan nu mijn Samsung.
Ik merk totaal niks aan de Exynos wat betreft gebruiksgemak. Hij doet alles net zo rete snel als de OP8pro in mijn beleving. En dat laatste is echt het belangrijkste. Ok... benchmarks zeggen ons andere dingen, maar als gebruiker is het verwaarloosboor. Trust me.
Verder vind ik dat het kleurbeeld van de foto's van de Samsung veel beter als de Op8. Ook werkt mijn Rabobank app eindelijk weer vloeiend, en heb ik nog geen vastlopers gehad. Dit gebeurde op mijn OP met regelmaat.
Same here.
Eerst twee weken de OP8Pro gehad en heb 'm uiteindelijk teruggestuurd door de welbekende schermproblemen en kleinigheden waar ik me uiteindelijk toch aan ging ergeren zoals regelmatige stutters, het ontbreken van AOD, het ontbreken van een automatische dark mode, fors gewicht van de telefoon, veel te hoge minimale helderheid en het focusproblemen met de camera.
Daarnaast viel me het ook al op dat de OP8Pro bij normaal gebruik (browsen) vrij snel warm werd (zonder in de zon te zitten oid).

Inmiddels heb ik ook zo'n anderhalve week de Snapdragon S20+ in huis en ben erg tevreden.
Bij de OP8Pro had ik de indruk dat de telefoon eigenlijk nog niet af was, ik miste een bepaalde verfijning in de software.
De S20+ voelt voor mij stukken volwassener aan in gebruik.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 30-05 09:40
Dit is wel een beetje mosterd na de maaltijd.

Nu krijg je Wireless Bullets Z cadeau bij aankoop van een OnePlus 8 (Pro). Zowel via OnePlus als Belsimpel. Ik was de laat voor de pop-up box en dus blijkbaar te vroeg voor deze actie. Ik val dus tussen wal en schip. Met mij nog anderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GiannoezNL
  • Laatst online: 30-05 15:25
Mijn schermproblemen lijken nu weer net zo erg als voor de update... Geen groene vlek maar wel dat een bepaalde tint grijs gewoon meer naar groen neigt... (YouTube darkmode aan en dan helderheid op 30/40% is echt een ramp).. Ik weet niet zo goed wat ik er nou mee aanmoet. Ik ben over alles tevreden maar dit begint me zo te irriteren. Alsof ik een toestel heb gekocht die voor de helft af is. Wil oneplus zeker nog een kans geven maar niet als ik hierna bij wijze van spreken nog 4 foute toestellen krijg...

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@GiannoezNL gewoon accepteren dat het een bijkomstigheid van de huidige generatie AMOLED schermen is. Is bij de concurrentie niet anders, dus je kan OnePlus dit moeilijk verwijten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Nee nee, het beste scherm ooit heeft geen nare bijkomstigheid. Ik zou het omruilen. Mijn scherm heeft nergens last van.

Specs

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Huigie dan zie ik graag een filmpje van jouw scherm met een donker grijze achtergrond (bijv het zoekscherm in de Play Store) met nachtmodus aan, waarbij je vervolgens met de slider de helderheid langzaam aanpast van 0% naar 50% en weer naar 0%.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 05:45

mr.DJ95

Boost!

Petert87 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:26:
Dit is wel een beetje mosterd na de maaltijd.

Nu krijg je Wireless Bullets Z cadeau bij aankoop van een OnePlus 8 (Pro). Zowel via OnePlus als Belsimpel. Ik was de laat voor de pop-up box en dus blijkbaar te vroeg voor deze actie. Ik val dus tussen wal en schip. Met mij nog anderen.
Volgens mij krijg je de Z's alleen bij een non Pro. Althans volgens de website van Belsimpel, Anders ga ik toch maar even bellen en wellicht toch mijn toestel omwisselen.

Miljonair , Ondernemer, Playboy en Grappenmaker

Acties:
  • +6Henk 'm!

• DieterKoblenz
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 28-05 11:00
codegro schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 09:18:
[...]

Ik ben zojuist zelf aan het klussen gegaan met QPST en een aangepaste carrier_policy.xml file en heb 5g aan de praat gekregen icm mijn Vodafone RED abbo.

Heb de volgende link gebruikt: https://mt-tech.fi/en/mod...pro-nr-lte-a-band-combos/
In combinatie met volgende carrier_policy basis: https://pastebin.com/B6eUrPcH

Op eigen risico uiteraard.

• Ricardo_1994
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 30-05 17:20
Laguna schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:06:
@Huigie dan zie ik graag een filmpje van jouw scherm met een donker grijze achtergrond (bijv het zoekscherm in de Play Store) met nachtmodus aan, waarbij je vervolgens met de slider de helderheid langzaam aanpast van 0% naar 50% en weer naar 0%.
Sorry, maar dit slaat natuurlijk nergens op. Je kan toch niet gaan testen met nacht verlichting aan? Dit is een kleurenfilter (blauw licht), en natuurlijk krijg je dan rare vlekken.

Je moet het testen zonder nacht verlichting aan.

• Huigie

Huigie

Met, zonder, heb het op alle manieren getest.

Specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:12

13art

Moderator Mobile
Ricardo_1994 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:16:
[...]

Sorry, maar dit slaat natuurlijk nergens op. Je kan toch niet gaan testen met nacht verlichting aan? Dit is een kleurenfilter (blauw licht), en natuurlijk krijg je dan rare vlekken.

Je moet het testen zonder nacht verlichting aan.
Die beredenatie lijkt me niet te kloppen.
Dat kleuren er anders uit gaan zien door het nachtfilter dat klopt. Maar dat je opeens groene vlekken krijgt op een achtergrond die eigenlijk egaal van kleur zou moeten zijn dat is natuurlijk vreemd.

Egaal zou egaal moeten zijn, ongeacht het filter dat je er overheen gooit.

If you think it's expensive to hire a professional, wait until you hire an amateur.

• Golf2vr6
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:33
13art schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 18:13:
[...]

Die beredenatie lijkt me niet te kloppen.
Dat kleuren er anders uit gaan zien door het nachtfilter dat klopt. Maar dat je opeens groene vlekken krijgt op een achtergrond die eigenlijk egaal van kleur zou moeten zijn dat is natuurlijk vreemd.

Egaal zou egaal moeten zijn, ongeacht het filter dat je er overheen gooit.
Vlekken is nooit de bedoeling, maar volledig scherm met een bepaalde tint lijkt me normaal in nachtstand. Geen haperingen in tint hier (bij sommige zag ik de tint flikkeren verschuiven als ze de slider bewogen). Ik heb iig geen vlekken en ook als ik de slider verschuif dan krijg ik geen vlekken. Niks groen te zien hier geen retentie en geen balk bij de frontcam.

¯\_(ツ)_/¯ OnePlus 8 Pro

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:12

13art

Moderator Mobile
Golf2vr6 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 18:17:
[...]

Vlekken is nooit de bedoeling, maar volledig scherm met een bepaalde tint lijkt me normaal in nachtstand. Geen haperingen in tint hier (bij sommige zag ik de tint flikkeren verschuiven als ze de slider bewogen). Ik heb iig geen vlekken en ook als ik de slider verschuif dan krijg ik geen vlekken. Niks groen te zien hier geen retentie en geen balk bij de frontcam.
Nee precies, het is volkomen logisch dat een kleuren veranderen wanneer hier een filter overheen gegooid wordt. Dat lijkt me voor iedereen duidelijk. Maar de groene tint issue gaat ook over groene vlekken.En laten die nou juist zichtbaar worden met het nachtfilter aan en een lage helderheid.

If you think it's expensive to hire a professional, wait until you hire an amateur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:33
13art schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 18:19:
[...]

Nee precies, het is volkomen logisch dat een kleuren veranderen wanneer hier een filter overheen gegooid wordt. Dat lijkt me voor iedereen duidelijk. Maar de groene tint issue gaat ook over groene vlekken.En laten die nou juist zichtbaar worden met het nachtfilter aan en een lage helderheid.
Dat begrijp ik daarom post ik juist dat mijn scherm daar geen last van heeft zodat men weet dat de OP8p ook te krijgen is met een scherm zonder problemen.

¯\_(ツ)_/¯ OnePlus 8 Pro

• codegro
DieterKoblenz schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 13:17:
[...]

Ik ben zojuist zelf aan het klussen gegaan met QPST en een aangepaste carrier_policy.xml file en heb 5g aan de praat gekregen icm mijn Vodafone RED abbo.

Heb de volgende link gebruikt: https://mt-tech.fi/en/mod...pro-nr-lte-a-band-combos/

Ja, deze workaround had ik ook al gezien maar moet je na elke OS update weer opnieuw doen. Dan wacht ik wel op de definitieve activatie van OP. Hoop wel dat ze dit snel een keer gaan doen, net als de beloofde AOD, daar zit ik nog meer op te wach6 eigenlijk dan 5G.

• DieterKoblenz
Golf2vr6 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 18:21:
[...]

Dat begrijp ik daarom post ik juist dat mijn scherm daar geen last van heeft zodat men weet dat de OP8p ook te krijgen is met een scherm zonder problemen.
Zojuist ook getest op basis van dit topic. Mij was het namelijk niet opgevallen en ik krijg het ook niet gereproduceerd. In Google Play de nachtmodus aangezet en gespeeld met de helderheid in een verder verduisterde kamer. Ik zie geen groene was, ik vind de kleur op minst helder niet prettig, maar zeker geen vlekken in het scherm.
codegro schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:03:
[...]

Ja, deze workaround had ik ook al gezien maar moet je na elke OS update weer opnieuw doen. Dan wacht ik wel op de definitieve activatie van OP. Hoop wel dat ze dit snel een keer gaan doen, net als de beloofde AOD, daar zit ik nog meer op te wach6 eigenlijk dan 5G.
AOD wacht ik inderdaad meer op. 5g is meer een gimmick nog op het moment!

[Voor 27% gewijzigd door DieterKoblenz op 23-05-2020 19:05]

• codegro
Trouwens vandaag nog een andere bug? ontdekt. Ik heb 2 Sims, sim 1 Vodafone (privé}, Sim 2 KPN (werk). Data 4G verloopt via Sim 1. Als ik Sim 2 deactiveer dan werkt bij mij 4G op sim 1 opeens niet meer, sterker nog, WiFi werkt ook niet meer. Activeer ik vervolgens sim 2 weer, dan werkt data op sim 1 en wifi ook weer. Vreemd....

Edit: laat maar, na een reboot werkt het wel als sim 2 gedeactiveerd is.

[Voor 10% gewijzigd door codegro op 23-05-2020 19:18]

• zunrob
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 30-05 00:49
Na 2 OP8 Pro met schermproblemen een 7T Pro gekocht. Vandaag in een donkere omgeving getest. Geen rare groene scherm tint, maar mooi uniform. Ook geen raar verspringen bij schuiven met helderheid, dus wat dat betreft een stuk beter.

Echter, ook bij deze telefoon is het retentie probleem te zien. Weliswaar minder lang dan bij de OP8 Pro, maar wel degelijk aanwezig. Dit is in lijn met een post van iemand anders eerder in dit topic, die volgens mij ook een Samsung had getest. Op mijn 6T kan ik het eigenlijk niet zien, maar waarschijnlijk is deze retentie dus een probleem van de laatste generaties AMOLED schermen.

• Petert87
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 30-05 09:40
mr.DJ95 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:15:
[...]

Volgens mij krijg je de Z's alleen bij een non Pro. Althans volgens de website van Belsimpel, Anders ga ik toch maar even bellen en wellicht toch mijn toestel omwisselen.

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb de non-pro variant, maar voor inwisselen helaas te laat. Maar zal eens contact opnemen met OnePlus. Kijken of er coulance is.

Edit: ik dacht dat we op Android World te lezen was dat de actie ook geldt voor de Pro. Maar dat is inderdaad niet zo.

[Voor 6% gewijzigd door Petert87 op 23-05-2020 21:08]

• ucsdcom
Petert87 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:06:
[...]

Ik heb de non-pro variant, maar voor inwisselen helaas te laat. Maar zal eens contact opnemen met OnePlus. Kijken of er coulance is.

Edit: ik dacht dat we op Android World te lezen was dat de actie ook geldt voor de Pro. Maar dat is inderdaad niet zo.
De actie geldt slechts via hun eigen shop en een aantal verkoop kanalen. De Oneplus 8 pro krijgt via die shops een snelle draadloze lader als actie.

Zie ook de actie website: https://promotions.activationboxx.com/oneplus/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online

AnonymousWP

Oxygen Updater Administrator

Topicstarter
AOD komt in september/oktober zoals al vaker aangegeven is: IDEAS Beta Run Recap: What We Achieved During Past 8 Weeks

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zunrob
zunrob schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:50:
Na 2 OP8 Pro met schermproblemen een 7T Pro gekocht. Vandaag in een donkere omgeving getest. Geen rare groene scherm tint, maar mooi uniform. Ook geen raar verspringen bij schuiven met helderheid, dus wat dat betreft een stuk beter.

Echter, ook bij deze telefoon is het retentie probleem te zien. Weliswaar minder lang dan bij de OP8 Pro, maar wel degelijk aanwezig. Dit is in lijn met een post van iemand anders eerder in dit topic, die volgens mij ook een Samsung had getest. Op mijn 6T kan ik het eigenlijk niet zien, maar waarschijnlijk is deze retentie dus een probleem van de laatste generaties AMOLED schermen.
Zojuist in het donker nog eens geprobeerd, en de OP7T Pro vergeleken met de 6T. De 7 heeft een uniformer scherm dan de 8, maar heeft wel degelijk ook een (groene) tint, zeker als je het direct vergelijkt met de 6. Ook zie je in het donker wel het verspringen van kleur op het moment dat je schuift met de helderheid.

Dit bevestigt imo wat ik hierboven al zei: dit zal in meer of mindere mate een eigenschap zijn van de moderne AMOLED schermen. Bij de 7T Pro hoorde je hier echter niemand over, denk dat er nu meer aandacht voor is. Kan me namelijk niet voorstellen dat deze 7T Pro een defect scherm heeft.
Dat zou dus ook betekenen dat dit voor de 8 Pro in meer of mindere mate normaal is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wurmie
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 29-05 21:44
ucsdcom schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:46:
[...]

De actie geldt slechts via hun eigen shop en een aantal verkoop kanalen. De Oneplus 8 pro krijgt via die shops een snelle draadloze lader als actie.

Zie ook de actie website: https://promotions.activationboxx.com/oneplus/
Die wireless Charger actie is de actie van bij launch. Enkel voor aangekochte telefoons tot 20 april. Kan nog geregistreerd worden, daarom staat de actie er nog denk ik.

Eeuhm Oops

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@zunrob correct dat is ook hoe ik erover denk. Alleen jammer dat mensen hier blijven roepen schermen te hebben waar dit niet zichtbaar zou zijn, waardoor andere mensen die dit wel waarnemen denken dat er iets mis is met hun scherm en mensen tevergeefs exemplaren blijven omruilen. Bij normaal gebruik valt het amper op.

Dit staat natuurlijk los van schermen waar echt iets mis is, maar een groenige tint (bij een zekere helderheid/grijs combinatie) zit er bij nagenoeg alle exemplaren in meer of mindere mate in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zunrob
Laguna schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:18:
@zunrob correct dat is ook hoe ik erover denk. Alleen jammer dat mensen hier blijven roepen schermen te hebben waar dit niet zichtbaar zou zijn, waardoor andere mensen die dit wel waarnemen denken dat er iets mis is met hun scherm en mensen tevergeefs exemplaren blijven omruilen. Bij normaal gebruik valt het amper op.

Dit staat natuurlijk los van schermen waar echt iets mis is, maar een groenige tint (bij een zekere helderheid/grijs combinatie) zit er bij nagenoeg alle exemplaren in meer of mindere mate in.
Om het af te leren hadden we toch nog een OP8 Pro gekocht, batch van 28 april. Deze heeft nog steeds hetzelfde probleem, al is het met de laatste update idd wel een stuk minder geworden. De tint is en blijft echter niet uniform, dat is het meest vervelende. Wat ook stoort is dat je de donkere balken van de camera zowel horizontaal als verticaal ziet.

Ik denk idd dat elke OP8 Pro hier in meer of mindere mate last van heeft. Heb je echter een exemplaar met een uniforme groene tint snap ik dat je het bijna niet ziet, en dat het daarmee ook gewoon acceptabel is.

Het scherm van de 7T Pro is ook niet helemaal uniform overigens, maar het is minder storend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GiannoezNL
Ik weet niet of het aan Chrome ligt maar vaak heb ik dat als ik ga scrollen, het scherm niet goed reageert. Maakt niet echt uit welke website, althans het is me niet echt opgevallen bij welke website dit specifiek is. Ik kan dan scrollen wat ik wil maar het scherm is "bevroren". Maar als ik het scherm even uit en aan doe, is de pagina wel gescrollt dus hij registreert wel degelijk wat ik doe... Zal eens in de gaten houden bij welke sites dit is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online

AnonymousWP

Topicstarter
Dat heb ik ook op m'n 7 Pro. Geen idee waar het aan ligt, maar hoorde van anderen dat het aan Chrome ligt (weet het niet zeker, maar volgens mij komt het ook voor bij niet-OnePlus gebruikers).

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:56
Is een probleem in Android. Heb het ook al bij Samsung gezien. Het is al genoeg om je multitasking even te openen. Als je gestures gebruikt kan je zelfs een klein stukje omhoog swipen en direct weer naar beneden.

It's easier to try, than to prove it can't be done

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lennertvdkort
WCA schreef op zondag 24 mei 2020 @ 21:21:
Is een probleem in Android. Heb het ook al bij Samsung gezien. Het is al genoeg om je multitasking even te openen. Als je gestures gebruikt kan je zelfs een klein stukje omhoog swipen en direct weer naar beneden.
Ja heb het op mijn op6 ook.

Hebben jullie ook wel eens dat je niet meer kan typen in een app? Als voorbeeld: ik zoek een nummer op op spotify en zet hem in de wachtrij. Ga ik terug naar search en dan komt mijn toetsenbord niet meer tevoorschijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GiannoezNL
WCA schreef op zondag 24 mei 2020 @ 21:21:
Ik had het in ieder geval niet op mijn OP5t.
Maar "fijn" dat ik niet de enige ben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WCA
GiannoezNL schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:08:
[...]
Ik had het in ieder geval niet op mijn OP5t.
Maar "fijn" dat ik niet de enige ben.
Specifiek een Android 10 probleem bedoel ik ook eigenlijk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

WCA schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:25:
[...]

Specifiek een Android 10 probleem bedoel ik ook eigenlijk
Is ook de reden dat ik geen Pixel zou kopen. Google is tergend traag met het fixen van bugs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 19:38
Laguna schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:44:
[...]

Is ook de reden dat ik geen Pixel zou kopen. Google is tergend traag met het fixen van bugs.
Onzin, mijn Pixel 3a XL heeft dit niet maar mijn OP8 wel, Xperia xz2 compact van mijn vrouw heeft het ook niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 20:22
Weet iemand of het mogelijk is om https://www.xda-developer...nos-camera-oneplus-7-pro/ op de OP8pro werkend te krijgen?
Voor zover ik weet kunnen wij slechts tot 480

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Michelka
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 01:29
Even tussendoor, er zijn dus wel mensen hier die een OP8 Pro hebben zonder schermprobleempjes?
Dan waag ik de gok maar is binnenkort.

• JorritCraw
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 28-05 20:59
Mijn OP 8 komt eind deze week/ begin volgende week binnen. Zijn er dingen waarbij ik moet opletten bij de oneplus 8? De meeste klachten lees ik over de PRO.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DieterKoblenz
Michelka schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 00:42:
Even tussendoor, er zijn dus wel mensen hier die een OP8 Pro hebben zonder schermprobleempjes?
Laguna schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:18:

Ik zie het niet in ieder geval bij mijn test of dagelijks gebruik. Ben erg tevreden over het scherm en heb geen last van een groene tint. Wel last van de Chrome bug, waarbij chrome soms vast hangt en niet meer scrolt. Overigens had mijn S8 dit in mindere mate ook, in geen van de andere apps komt dit probleem op.
bjvdven schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:27:
Weet iemand of het mogelijk is om https://www.xda-developer...nos-camera-oneplus-7-pro/ op de OP8pro werkend te krijgen?
Voor zover ik weet kunnen wij slechts tot 480
In werkelijkheid kan de 7T ook maar tot 480. OnePlus gebruikt een software truc om 960 te bereiken.

"Vermoedelijk maakt OnePlus slow-motion-video’s met 960fps mogelijk via ‘frame interpolation’. De 48MP Sony IMX586-sensor biedt in de basis namelijk enkel ondersteuning voor slow-motion video’s met maximaal 480fps."

Dus, je kunt zelf je video's op je PC slow-mo maken, of het nou 30fps of 480fps. Gezien AI, mileage may vary _/-\o_

[Voor 25% gewijzigd door DieterKoblenz op 27-05-2020 07:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Trekhond
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 28-05 17:38
Ik denk dat er meer mensen zijn zonder problemen dan met problemen.
Natuurlijk hoor je diegene met de issues harder dan die zonder.

• Somgo
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 29-05 09:23
JorritCraw schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 01:28:
Mijn OP 8 komt eind deze week/ begin volgende week binnen. Zijn er dingen waarbij ik moet opletten bij de oneplus 8? De meeste klachten lees ik over de PRO.
Ik heb expliciet de standaard 8 gekozen in de 12gb, 256gb uitvoering en hier mankeert helemaal niets aan,
Zeer snel, prachtig scherm , camera voor mij ook prima maar ik ben geen fotograaf. Veel belangrijker vind ik berouwbaarheid en snelheid. Ben uitermate tevreden.

• JorritCraw
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 28-05 20:59
Somgo schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:24:
[...]

Ik heb expliciet de standaard 8 gekozen in de 12gb, 256gb uitvoering en hier mankeert helemaal niets aan,
Zeer snel, prachtig scherm , camera voor mij ook prima maar ik ben geen fotograaf. Veel belangrijker vind ik berouwbaarheid en snelheid. Ben uitermate tevreden.
Oke mooi om te horen. Hij gaat mijn OP6 aflossen, ik kijk er erg naar uit!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WCA
Had deze problemen in het begin wel, maar met de laatste update is het helemaal weg.

• Michelka
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 01:29
Bedankt voor jullie reacties. Zie op een engelse techsite ook een poll waarin gemiddeld de helft 1 of meer problemen ervaart en de andere helft niet.
We gaan het gewoon proberen!

• wilke77
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 23:28
Heb gisteren de Oneplus 8 pro groen gehad. Moet wel wennen aan de kleur. Heb altijd een zwarte gehad. Maar scherm ziet er goed uit en geen problemen. Dus hou hem maar. Ben veel te bang om een toestel te krijgen met een groen scherm.

Heb een vraagje, als iemand mij beld dan gaat het toestel maar een paar keer over. Ik wil dat veel langer. Hoe kan ik dit veranderen in de instellingen

• WCA
wilke77 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:55:
Heb gisteren de Oneplus 8 pro groen gehad. Moet wel wennen aan de kleur. Heb altijd een zwarte gehad. Maar scherm ziet er goed uit en geen problemen. Dus hou hem maar. Ben veel te bang om een toestel te krijgen met een groen scherm.

Heb een vraagje, als iemand mij beld dan gaat het toestel maar een paar keer over. Ik wil dat veel langer. Hoe kan ik dit veranderen in de instellingen
Aantal keer dat je telefoon overgaat bepaalt je provider, niet je toestel

• Michidez
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 29-05 21:34

Michidez

Zelden zo gelachen!

Ik heb nu sinds even de gratis draadloze Warp Charge lader. Sinds ik deze heb (kan toeval zijn) lijkt de batterij ineens de meest gekke dingen te doen.

Aangezien ik nu thuis werk ligt die de hele dag stil zonder interactie, dus had die ongeveer 15% batterij nodig om een werkdag door te komen. 's Ochtends van oplader halen, einde werkdag 85%.

Nu lijkt de top 20% batterij meer op 2% en vliegt die er door.

https://i.imgur.com/d7dqGXy.png

2 minuten screentime bij die screenshot.

De overige 80% gaat er veel rapper door dan voorheen.

Ook werkt het draadloos laden niet deftig met de meegeleverde TPU case. Komt wel op het scherm dat die aan het laden is, maar na 10 seconden stopt die ermee. Fan blijft wel draaien.

• r.elu
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 23:01
Ik zie soms ook wat vreemde dingen, van 100% naar 70% in 1-2 uur met 20min screen-on time. Ook sinds warp charger. Heb het idee dat sinds de laatste update (die ik pas 2-3 dagen geleden kreeg) het weg is, maar weet nog niet zeker.

edit: had ook een issue met warp chargen met stil laden tussen ingestelde tijden (snachts). Ook weg sinds die update.

[Voor 20% gewijzigd door r.elu op 27-05-2020 15:10]

• Michidez
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 29-05 21:34

Michidez

Zelden zo gelachen!

r.elu schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:09:
Ik zie soms ook wat vreemde dingen, van 100% naar 70% in 1-2 uur met 20min screen-on time. Ook sinds warp charger. Heb het idee dat sinds de laatste update (die ik pas 2-3 dagen geleden kreeg) het weg is, maar weet nog niet zeker.

edit: had ook een issue met warp chargen met stil laden tussen ingestelde tijden (snachts). Ook weg sinds die update.
Welke versie draai je juist? Ik heb 10.5.8.IN11BA, en bij Oxygen Updater zie ik ook geen nieuwe.

• wonderwout
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 30-05 17:59
DieterKoblenz schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 13:17:
[...]

Heb jij in die configuratie file UK O2 vervangen door Vodafone als 'home_plmn'?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DieterKoblenz
wonderwout schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:18:
[...]

Heb jij in die configuratie file UK O2 vervangen door Vodafone als 'home_plmn'?
Nee, heb de configuratie niet meer aangepast.

• Trekhond
Ondertussen sinds deze ochtend uit het niks ook de black crush erbij en gisteren het toestel oververhit in een wagen met Airco op (Gsm niet in de zon).

Word een tripje retour naar Oneplus met de gsm

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Voor Coolblue kopers: ik was gisteren in de winkel om mijn 4e toestel in te leveren gezien de 30 dagen bijna voorbij is en ze geen voorraad hebben van de Ultramarine Blue. Medewerker gaf aan dat er op 6 juni 400 stuks geleverd worden. 170 mensen hebben een reminder ingesteld op de site voor wanneer de nieuwe voorraad er weer is.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• VNBaaij
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 30-05 12:01
Zojuist mijn Oneplus 8 Pro Ultramarine Blue ontvangen (via Belsimpel). Datum op de doos: 2020.05.16...Aardig nieuwe batch dus. Zal de komende dagen kijken of ik schermproblemen heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lennertvdkort
VNBaaij schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:24:
Zojuist mijn Oneplus 8 Pro Ultramarine Blue ontvangen (via Belsimpel). Datum op de doos: 2020.05.16...Aardig nieuwe batch dus. Zal de komende dagen kijken of ik schermproblemen heb.
Ben benieuwd, vandaag is de mijne ook geleverd. Maar zit nog tot 1 juni op ameland :o
Majesty schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:05:
Voor Coolblue kopers: ik was gisteren in de winkel om mijn 4e toestel in te leveren gezien de 30 dagen bijna voorbij is
Misschien een rare vraag, maar heb je al die tijd de telefoon gewoon normaal gebruikt? Ik ben altijd een beetje huiverig met het 'uittesten' van zulke apparaten omdat ik bang ben dat er een krasje ofzo op komt en hij niet meer retour kan. zal ik misschien wat makkelijker in moeten worden :9

[Voor 41% gewijzigd door lennertvdkort op 28-05-2020 16:41]

• r.elu
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 23:01
Michidez schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:16:
[...]

Welke versie draai je juist? Ik heb 10.5.8.IN11BA, en bij Oxygen Updater zie ik ook geen nieuwe.
Die draai ik dus ook sinds paar dagen. Sindsdien geen warp charge issues of gekke drops in battery %.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
lennertvdkort schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:30:
[...]

Ben benieuwd, vandaag is de mijne ook geleverd. Maar zit nog tot 1 juni op ameland :o

[...]

Misschien een rare vraag, maar heb je al die tijd de telefoon gewoon normaal gebruikt? Ik ben altijd een beetje huiverig met het 'uittesten' van zulke apparaten omdat ik bang ben dat er een krasje ofzo op komt en hij niet meer retour kan. zal ik misschien wat makkelijker in moeten worden :9
Lijkt me geen rare vraag. Na 4 keer weet je waar je op moet letten, dus heb alles netjes in de doos laten zitten en alleen de telefoon er even uit gehad om te checken of het probleem aanwezig was. Daarna heb ik nog een keer de update geïnstalleerd toen 'ie beschikbaar was. Het toestel volledig in gebruik nemen terwijl ik weet dat 'ie terug gaat kost me teveel moeite en vind ik ook niet zo netjes :p.

Oja en natuurlijk wel even met de camera gespeeld.

[Voor 11% gewijzigd door Majesty op 28-05-2020 17:19]

• Wenzel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:36
Ik sta met smart te wachten op je ervaring met deze batch.

• Trekhond
Hou ons zeker op de hoogte!

• wilke77
Ik heb ergens in het menu ingesteld, als mijn telefoon gaat ik hem alleen hoeft op te pakken en bij mijn oor dat ik dan kan praten. Maar ik wil dat niet meer. Waar kan ik dit weer omzetten. :)

• bjvdven
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 20:22
wilke77 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:52:
Ik heb ergens in het menu ingesteld, als mijn telefoon gaat ik hem alleen hoeft op te pakken en bij mijn oor dat ik dan kan praten. Maar ik wil dat niet meer. Waar kan ik dit weer omzetten. :)

• wilke77
[/quote]

Dank je wel

[Voor 32% gewijzigd door wilke77 op 28-05-2020 19:16]

• Flipm0de
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:11
Majesty schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:05:
Voor Coolblue kopers: ik was gisteren in de winkel om mijn 4e toestel in te leveren gezien de 30 dagen bijna voorbij is en ze geen voorraad hebben van de Ultramarine Blue. Medewerker gaf aan dat er op 6 juni 400 stuks geleverd worden. 170 mensen hebben een reminder ingesteld op de site voor wanneer de nieuwe voorraad er weer is.
Wat zeggen ze ervan daar dat je al 4x terug bent geweest? Helemaal pas na 30 dagen, als je m niet wilt weet je dat toch meteen. Ik heb laatst een iPhone se geretourneerd na 5 dagen en voelde me toch best schuldig ofzo. Ze kunnen het toestel niet meer als nieuw verkopen omdat t open is geweest.

[Voor 4% gewijzigd door Flipm0de op 28-05-2020 20:06]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Iamtheone83
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 19:44
Flipm0de schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:04:
[...]

Wat zeggen ze ervan daar dat je al 4x terug bent geweest? Helemaal pas na 30 dagen, als je m niet wilt weet je dat toch meteen. Ik heb laatst een iPhone se geretourneerd na 5 dagen en voelde me toch best schuldig ofzo. Ze kunnen het toestel niet meer als nieuw verkopen omdat t open is geweest.
Als Amazon je grootste concurrent geworden is die nog veel verder gaan qua service dan Coolblue, dan denk ik niet dat een Coolblue zich zorgen maakt over dit soort praktijken.

Dat het niet netjes is ben ik met je eens, is een tweede. Denk niet dat ze dus moeilijk doen....
Tevens zet Coolblue ze gewoon als tweedekans neer, en verkopen ze het toestel voor €10 of €20 minder.

[Voor 14% gewijzigd door Iamtheone83 op 28-05-2020 20:19]

• ucsdcom
JorritCraw schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 01:28:
Vooral genieten van je nieuwe toestel. Sinds een week heb ik de gewone Oneplus 8 als opvolger van mijn Samsung S. En wat een goed, snel en fijn toestel is dit zeg!

In deze week heb ik nu 2 software updates binnen, waarin zaken zijn toegevoegd of geactiveerd die eerder in dit topic of in reviews nog aangekondigd/gemist werden. De accuduur is nu ca. 2 dagen.Maar mijn ervaringen zijn nog tekort om dat al onder verschillende omstandigheden te kunnen zeggen.

Het scherm is mooi en zeer vloeiend op 90 hz. Het laden is verbluffend snel. Veel is via de menu’s naar je hand te zetten. Ook het weer terug hebben van de schuifknop voor beltoon en tril setting blijft een super eenvoudige goede oplossing die geen ander merk biedt.

Wat ik ook prettig vind is het formaat van het scherm. Je hebt meer schermoppervlak, maar kan overal met 1 hand goed bij.

Alleen 5g vrijschakeken mis ik nog.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Flipm0de schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:04:
[...]

Ze geven telkens aan dat ze het zo vervelend vinden dat het toestel telkens problemen heeft. Voel me er zelf juist bezwaard door, omdat ik ze telkens met een open gemaakte doos op scheep. Zoals ik zei heb ik aan de rest van de spullen in de doos niet gezeten en heeft de telefoon voor de rest van de tijd in de doos gezeten.
De mdewerkers geven overigens telkens aan dat ik daar niet mee moet zitten omdat deze terug gaan naar OnePlus. Ze worden dus niet als tweede kans verkocht, als ik hen moet geloven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wilke77
Hebben jullie ook als je filmpjes kijkt op YouTube dat er tekens op het scherm staan van pauze, doorspoelen en 10 sec? Ik heb de Oneplus 8 pro. Is dit te veranderen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VNBaaij
Wenzel schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:18:
[...]

Ik sta met smart te wachten op je ervaring met deze batch.
Zover ik heb kunnen testen zie ik nergens een groene gloed in zwarte/grijze invoervelden als ik mijn helderheid erg laag zet. Ook heb ik nog niets geks gezien in Netfilx op lage helderheid (met DC Dimming uit).

Als er iemand nog specialle gevallen getest wil zien, post hier dan even de stappen en dan kijk ik het na.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wilke77
Hebben jullie ook als je filmpjes kijkt op YouTube dat er tekens op het scherm staan van pauze, doorspoelen en 10 sec? Ik heb de Oneplus 8 pro. Is dit te veranderen?
wilke77 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:22:
f=fotoalbum_large[/IMG][/URL]

[Voor 27% gewijzigd door wilke77 op 29-05-2020 13:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wilke77
Hebben jullie ook als je YouTube filmpjes kijkt tekens van pauze, doorspoelen en terugspoelen? Zie foto.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online

AnonymousWP

Topicstarter
Ik denk dat het 2 keer herhalen van je vragen meer dan genoeg is...

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hmm, dit is vreemd:

[Voor 10% gewijzigd door CLB op 29-05-2020 15:21]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• baszzz
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:11

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik zie daar geen aankondiging van OnePlus zelf, meer een 'he, dit hebben we gespot, wat gek'...

EDIT: OnePlus NL zelf vindt het ook apart, zijn bezig met achterhalen van meer informatie.
EDIT II: OTA ging per ongeluk naar een beperkt aantal toestellen. Dit wordt hersteld in de volgende OTA.

[Voor 57% gewijzigd door CLB op 29-05-2020 16:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VNBaaij

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
Iemand heeft hier een snapchat verslaving 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

VNBaaij schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:27:
[...]

Gedownloade 5% plaatje ziet er pachtig uniform uit!
Dat zegt vrij weinig..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ricardo_1994
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 30-05 17:20
Ik had een 8 Pro met batch van 01-04. Nu een nieuwe van batch 29-04, en die is beter. De horizontale balk naast de front camera is nog amper zichtbaar, en grijstinten op lage helderheid zijn niet groen. Alleen met nacht modus aan heel iets dat het niet helemaal egaal is, maar dat neem ik verder voor lief en kan ik prima mee lezen.

Nachtmodus gebruik ik toch alleen maar als ik in bed lig, of vlak voor ik na bed ga.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VNBaaij
Laguna schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:41:
[...]

Dat zegt vrij weinig..
Uniform grijs. Geen vlekken/verkleuringen. Of zou ik iets anders moeten zien bij een 'fout' scherm?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

VNBaaij schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:13:
[...]

Uniform grijs. Geen vlekken/verkleuringen. Of zou ik iets anders moeten zien bij een 'fout' scherm?
Bij een bepaalde instelling is dat plaatje bij iedereen uniform grijs. Het gaat erom dat er situaties zijn waarbij dit niet zo is. Of dit je vervolgens stoort of niet zal iedereen voor zich moeten bepalen. Ik heb het geaccepteerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 05:45

mr.DJ95

Boost!

Ligt het aan mij of is dit wel een mega update om alleen een filter uit te zetten? 2.5gb....

Benieuwd naar de rest van de changelog

Miljonair , Ondernemer, Playboy en Grappenmaker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Huigie

Huigie

De echte OTA is geloof ik 150MB, dit was een foutje.

Specs

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True