Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flo040
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 02:16
wjnieuw schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 20:23:
[...]
Ik heb nu nog een keer alles opnieuw ingesteld, eerst alles verwijderen en dan opnieuw installeren (wear os en watch koppelen), maar na een paar uur weer hetzelfde, geen Bluetooth verbinding. Heb jij ook een ablocker (adguard), ik weet niet waarom het bij jou wel werkt en bij mij niet... Ik ben nu bijna op het punt om alles retour te sturen en mijn iphone maar weer te pakken of een pixel 4 xl te kopen.
Bedoel je dat je helemaal geen verbinding hebt of alleen het wolkje met streepje erdoorheen waardoor je Google assistent niet werkt. (Als je Wear OS opent, kan je dan bijvoorbeeld wel de wijzerplaat veranderen?) Ikzelf had ooit dat probleem met die "cloud sync" (wolkje met streepje) Dit kwam door een RAM optimizer.

Dit kan je als je hiervoor geen app hebt geïnstalleerd ook liggen aan de ram optimizer in instellingen van Oneplus zelf.

Instellingen -> systeem -> RAM boost

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flo040
martijn k. schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 11:39:
[...]

Ik heb een oneplus 6 en dit is precies de reden dat ik er nooit 1 weer bestel. Mijn mercedes heeft de laatste software. Met Android 9 geen problemen, nu sinds android 10 kan ik geen muziek meer streamen. Er zijn ook veeel dezelfde klachten te vinden op het oneplus forum(ook andere merken auto's), maar oneplus doet er niets mee.

En nee, het ligt niet aan mij, heb alles al geprobeerd. Hij doet het enkel als ik hem helemaal opnieuw koppel, zet ik de auto uit en weer aan, dan werkt het niet meer.

Het product is nooit af bij Oneplus, zie nu maar weer de problemen met de displays. Er is altijd wat. Ik heb de oneplus 2, 5 en 6 (nu nog steeds) gehad. Klaar mee. Elk toestel had wel iets, soms ging het even fijn tot er weer een brakke update kwam.
Ik heb met mij OP 6 nooit problemen gehad met Bluetooth in:
-Volvo V40 - V60 | VW Passat / Golf | Skoda Octavia
Wel allemaal auto's max 4 jaar oud

Nu met OP8 pro geen problemen tegengekomen in:
- Volvo 60 | VW Golf 8 | Skoda Octavia

Wel bij enkele updates van Android en OP6 Waze een paar dagen niet kunnen gebruiken in Android Auto in verband met een fout met GPS. Hier moesten telkens een Fix voor komen die gelukkig vaak in enkele dagen beschikbaar was. Volgens mij begon het probleem dan met een nieuwe versie van Android Auto waar de OP niet mee overweg kon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ricardo_1994
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 30-05 17:20
wjnieuw schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 20:23:
[...]
Ik heb nu nog een keer alles opnieuw ingesteld, eerst alles verwijderen en dan opnieuw installeren (wear os en watch koppelen), maar na een paar uur weer hetzelfde, geen Bluetooth verbinding. Heb jij ook een ablocker (adguard), ik weet niet waarom het bij jou wel werkt en bij mij niet... Ik ben nu bijna op het punt om alles retour te sturen en mijn iphone maar weer te pakken of een pixel 4 xl te kopen.
Ik heb een Galaxy Watch en een OP 8 Pro, en ik heb geen last van het beschreven probleem. Telefoon nu bijna 2 weken in bezit, en sindsdien is bluetooth nog geen 1 keer weg gevallen. Ik heb wel alle samsung apps die te maken hebben met mijn smart watch op "niet optimaliseren" gezet.

Als bluetooth blijft wegvallen, zou ik er mee terug gaan. Dan is er duidelijk iets niet goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wjnieuw
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20:49
flo040 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 23:12:
[...]

Bedoel je dat je helemaal geen verbinding hebt of alleen het wolkje met streepje erdoorheen waardoor je Google assistent niet werkt. (Als je Wear OS opent, kan je dan bijvoorbeeld wel de wijzerplaat veranderen?) Ikzelf had ooit dat probleem met die "cloud sync" (wolkje met streepje) Dit kwam door een RAM optimizer.

Dit kan je als je hiervoor geen app hebt geïnstalleerd ook liggen aan de ram optimizer in instellingen van Oneplus zelf.

Instellingen -> systeem -> RAM boost
Dat is het inderdaad, binnenshuis kan je via WiFi wel alles doen maar is het stroomverbruik hoog, zodra je naar buiten gaat en geen WiFi verbinding hebt krijg je het wolkje en kan je heen google assistant en andere online diensten gebruiken. Ik zal het proberen. Dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 05:45

mr.DJ95

Boost!

Ik merk toch dat ik het toestel tussendoor vaak aan het opladen ben, even aan de lader en je hebt weer een paar uur speeltijd. Vanmorgen de absolute test gedaan door mijn Oneplus 8 Pro vanaf 8 te laten opladen tot 100% toch gaaf om te zien dat dit gewoon binnen het uur volledig lukt. Toestel wordt niet warm en de muurpuist niet warmer als andere opladers ondanks de grote hoeveelheid stroom die erdoorheen gaat.

Ook erg tof dat je met dezelfde oplader de Oneplus Bullets Wireless Z volledig kan opladen in 10minuten waarna ze weer 10uur kunnen spelen. Jammer genoeg doen deze het niet draadloos achterop de 8 Pro. Dit is wel de technologie waar ik op heb gehoopt sinds mijn Galaxy S9+.

Helaas mis ik wel de notificatie led en always on display, dit was toch wel erg prettig van dat toestel.

Helaas nog geen nieuws/updates/recall voor de groene schermen.

Miljonair , Ondernemer, Playboy en Grappenmaker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• job115
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 29-05 09:56
Weet iemand of het mogelijk is om je downloads folder weer in de galerij zichtbaar te maken? Als ik nu een foto download en die wil versturen werkt dat redelijk omslachtig. Werkte wel gewoon op de 7 pro

Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online

AnonymousWP

Oxygen Updater Administrator

Topicstarter
job115 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:07:
Weet iemand of het mogelijk is om je downloads folder weer in de galerij zichtbaar te maken? Als ik nu een foto download en die wil versturen werkt dat redelijk omslachtig. Werkte wel gewoon op de 7 pro
Je kan met je bestandsbeheerder even kijken of er een .nomedia (dat is een verborgen bestand) in die download map staat. Dat zorgt er namelijk voor dat dit niet in je Galerij wordt laten zien. Die kan je dus verwijderen.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Block_Counter
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20:14
DaveCool schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 21:33:
[...]

Kan je eens aangeven hoe je dat test?
Wat doe je om te controleren of het toestel die problemen ook heeft (groene waas & black crush)?
Op basis van eerdere posts in deze thread en wat googlen heb ik het volgende gedaan:
In settings donker thema kiezen (Customisation -> preset theme)
Vervolgens kun je op een paar plaatsen je helderheid vanaf 0% langzaam verhogen:
  • startscherm van instellingen, ik zie dan de zoekbalk groen worden bij ~10%
  • in de OnePlus launcher op het linker scherm (Google assistent), vooral bij het eerste toestel zag ik daar veel colour banding bij de wallpaper
  • een nieuw tabblad in Chrome, hierbij ook de zoekbalk die groen wordt.
Deze effecten worden versterkt als je night mode aan zet, er komt dan bij ~15% ook een rode gloed over het scherm.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• job115
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 29-05 09:56
AnonymousWP schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:19:
[...]

Je kan met je bestandsbeheerder even kijken of er een .nomedia (dat is een verborgen bestand) in die download map staat. Dat zorgt er namelijk voor dat dit niet in je Galerij wordt laten zien. Die kan je dus verwijderen.
Dat heeft het inderdaad opgelost. Dankjewel!

Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 25-05 16:36
Na een goeie week met de telefoon gespeeld te hebben heb ik toch maar besloten hem weg te doen.

Het gemis van een AOT is toch te groot. Daarnaast zitten er teveel onlogische dingen en vage bugs in OxygenOS. Dit weegt helaas niet op tegen de voordelen van een paar extra customization tweaks en de 120hz display.

Toch maar terug naar mijn S10+ met One UI.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online

AnonymousWP

Topicstarter
B00st3r schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:29:
Na een goeie week met de telefoon gespeeld te hebben heb ik toch maar besloten hem weg te doen.

Het gemis van een AOT is toch te groot. Daarnaast zitten er teveel onlogische dingen en vage bugs in OxygenOS. Dit weegt helaas niet op tegen de voordelen van een paar extra customization tweaks en de 120hz display.

Toch maar terug naar mijn S10+ met One UI.
AOD zit er aan te komen, maar goed :p. En beschrijf die "onlogische dingen" en "vage bugs" eens.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 30-05 14:47

Huigie

Happy ASBO driver[337pk/521nm]

* Huigie deelt popcorn uit... :9

Specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 25-05 16:36
AnonymousWP schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:37:
[...]

AOD zit er aan te komen, maar goed :p. En beschrijf die "onlogische dingen" en "vage bugs" eens.
1. Casten naar mijn TV of Chromecast valt vaak weg (ligt zeker weten aan telefoon, andere apparaten geen probleem)
2. Bestandsindeling in Bestandsbeheer en Gallery zijn niet logisch
3. Apps crashen zo nu en dan (aanzienlijk vaker dan op m'n S10)
4. Volume beltoon en notificaties niet 'volledig afzonderlijk' kunnen beheren (en Support afdeling van Oneplus is kansloos hierin)
5. Meldingen in notificatiescherm werken niet zo logisch als op One UI
6. Bij contactloos betalen kreeg ik geen pop up, misschien is dit de bedoeling maar klinkt erg onlogisch

Wat ik ga missen:
120hz display, customizability, slider voor stil/tril/geluid, tap to sleep, gestures en warp charge

[Voor 13% gewijzigd door B00st3r op 11-05-2020 17:01]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 28-05 19:08

Steeffoon

Android-nerd

wjnieuw schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:17:
Ik vroeg me af of iemand hier ook een Wear Os watch icm de Oneplus 8 (pro) heeft. Alles werkt alleen de bluetooth verbinding valt continue weg. In de Wear Os app staat dat er nog een verbinding is maar op de watch staart verbroken. Uiteraard heb ik batterijoptimalisatie uitstaan voor Wear Os en bluetooth. Ik heb alles al een keer of 2 opnieuw gekopppeld maar de verbinding valt op een gegeven moment weg.
Yes, ik dacht dat het aan mij lag. De watch al teruggezet ook op fabrieksinstellingen, zonder resultaat. Heb hier de LG G Watch R. Wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat notificaties wel blijven binnenkomen, maar hij dus aangeeft dat er geen verbinding is. Moet het nog even langer aanzien of dat inderdaad het geval is. Zeker is wel, het werkt niet lekker ;-)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wjnieuw
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20:49
Steeffoon schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:18:
[...]

Yes, ik dacht dat het aan mij lag. De watch al teruggezet ook op fabrieksinstellingen, zonder resultaat. Heb hier de LG G Watch R. Wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat notificaties wel blijven binnenkomen, maar hij dus aangeeft dat er geen verbinding is. Moet het nog even langer aanzien of dat inderdaad het geval is. Zeker is wel, het werkt niet lekker ;-)
Ik had precies hetzelfde. Notificaties komen idd binnen maar geen internet verbinding. Alles meerdere keren gereset maar na een tijd weer zonder verbinding. Inmiddels heb ik de OnePlus retour gestuurd. Ook het missen van 5g op Vodafone en problemen met contactloos betalen spelen hierin mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:33
wjnieuw schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:31:
[...]
Ik had precies hetzelfde. Notificaties komen idd binnen maar geen internet verbinding. Alles meerdere keren gereset maar na een tijd weer zonder verbinding. Inmiddels heb ik de OnePlus retour gestuurd. Ook het missen van 5g op Vodafone en problemen met draadloos betalen spelen hierin mee.
Contactloos :+

¯\_(ツ)_/¯ OnePlus 8 Pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:35
Reactie OnePlus Nederland: "Op dit moment worden de testen uitgevoerd, maar we durven niet te zeggen hoe lang het duurt voordat het 5G-netwerk compatibel is en wanneer de software-update gereed is. We laten het uiteraard weten wanneer het gereed is."

Reactie Vodafone: "We zijn met OnePlus in gesprek. Er is een software-update nodig en deze wordt momenteel getest. Zodra een succesvolle validatie is uitgevoerd, is hiervoor een oplossing te verwachten. Dat moment is weliswaar nabij, maar de timing is nog niet bekend. Vervolgens dient OnePlus deze dan via een software-update ter beschikking te stellen."
Bron:https://androidworld.nl/nieuws/5g-telefoons-5g-netwerk/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flo040
Oplossing toch niet DE oplossing...

[Voor 93% gewijzigd door flo040 op 12-05-2020 02:32. Reden: Foute info]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 30-05 18:20

Ravefiend

Carpe diem!

Benieuwd om te weten hoe het opladen werkt met een reguliere USB-C charger probeer ik via de dailer de *#*#4636#*#*.
This code can be used to get some interesting information about your phone and battery. It shows following 4 menus on screen:

* Phone information
* Battery information
* Battery history
* Usage statistics
Echter zie de Battery information niet op mijn OP8 Pro, maar wel deze drie:
* Phone information
* Usage statistics
* Wi-Fi Information

Tot dusver heb ik nog geen andere dailer code gevonden die wel informatie over de battery weergeeft.

Een tweede dingetje dat ik had opgemerkt is dat VoLTE niet actief lijkt te blijven. Dit weekend had ik al gemerkt dat het VoLTE icon bovenaan er niet meer stond. Na een reboot deze ochtend staat het er weer wel. Nog iemand die hetzelfde heeft ervaren met VoLTE?

Derde en laatste dingetje is dat de Facebook app niet in dark mode wilt. Ondanks dat ik mijn telefoon in Nuanced dark theme heb staan, lijkt Facebook het niet op te pikken. Heb nog niet kunnen ontdekken waarom dit niet werkt.

[Voor 11% gewijzigd door Ravefiend op 12-05-2020 07:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 30-05 09:40
Ravefiend schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 07:31:

Een tweede dingetje dat ik had opgemerkt is dat VoLTE niet actief lijkt te blijven. Dit weekend had ik al gemerkt dat het VoLTE icon bovenaan er niet meer stond. Na een reboot deze ochtend staat het er weer wel. Nog iemand die hetzelfde heeft ervaren met VoLTE?

Derde en laatste dingetje is dat de Facebook app niet in dark mode wilt. Ondanks dat ik mijn telefoon in Nuanced dark theme heb staan, lijkt Facebook het niet op te pikken. Heb nog niet kunnen ontdekken waarom dit niet werkt.
Ik heb ditzelfde met VoWiFi. Wanneer ik verbonden ben met WiFi, blijft hij toch hangen op VoLTE. Na een reboot werkt het wel weer goed.

Voor zover ik weet heeft Facebook geen Dark mode.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.DJ95

mr.DJ95

Boost!

Ravefiend schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 07:31:
Benieuwd om te weten hoe het opladen werkt met een reguliere USB-C charger probeer ik via de dailer de *#*#4636#*#*.

[...]

Echter zie de Battery information niet op mijn OP8 Pro, maar wel deze drie:
* Phone information
* Usage statistics
* Wi-Fi Information

Tot dusver heb ik nog geen andere dailer code gevonden die wel informatie over de battery weergeeft.

Even gecheckt maar ik krijg ook geen batterij info vanuit die dailer code. Viel me gister op dat in Accubattery de batterij een gezondheid heeft van 90% en een geschatte capaciteit heeft van 4068mAh ipv 4510mAh. Dit baart me echter wat zorgen en vraag me af of ik dit niet moet melden bij support.

Meer Oneplus8 Pro 12/256GB gebruikers met deze waarden?

Even onderzocht wat betreft het laden:

1350mAh met de WARP kabel op een USB lader
1800mAh met een USB-C kabel op een USB-C lader, nu had ik hier richting de 3000mAh verwacht.
5000mAh met de WARP kabel op WARP lader

Getest op een aukey PA-Y5 USB C oplader met Quickcharge 3

Petert87 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:48:
[...]

Ik heb ditzelfde met VoWiFi. Wanneer ik verbonden ben met WiFi, blijft hij toch hangen op VoLTE. Na een reboot werkt het wel weer goed.
Bij mij blijft hij ook hangen op VoLTE na een reboot als ik op Wi-Fi zit aangesloten. Hmmm interessting, maak gebruik van een Tele2 simkaart.

[Voor 17% gewijzigd door mr.DJ95 op 12-05-2020 11:38]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:12

13art

Moderator Mobile
mr.DJ95 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:33:
[...]

Even gecheckt maar ik krijg ook geen batterij info vanuit die dailer code. Viel me gister op dat in Accubattery de batterij een gezondheid heeft van 90% en een geschatte capaciteit heeft van 4068mAh ipv 4510mAh. Dit baart me echter wat zorgen en vraag me af of ik dit niet moet melden bij support.

Even onderzocht wat betreft het laden:

1350mAh met de WARP kabel op een USB lader
1800mAh met een USB-C kabel op een USB-C lader, nu had ik hier richting de 3000mAh verwacht.
5000mAh met de WARP kabel op WARP lader

Getest op een aukey PA-Y5 USB C oplader met Quickcharge 3

[Afbeelding]

[...]

Bij mij blijft hij ook hangen op VoLTE na een reboot als ik op Wi-Fi zit aangesloten. Hmmm interessting, maak gebruik van een Tele2 simkaart.
Wat zegt de Oneplus Diagnostic app over de accu?

If you think it's expensive to hire a professional, wait until you hire an amateur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.DJ95

mr.DJ95

Boost!

Ik heb de Diagnostic app new geinstalleerd. Hier komt het volgende uit.

Er valt echter niks meer te updaten...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 29-05 11:38

MM99

That is the way I am!

Voor de OnePlus 8 Pro, heb ik paar keer een Huawei telefoon gehad. Over het algeem ben ik erg blij Met de OP8p, maar er zijn een maar kleine dingen die ik "mis". Ik vermoed dat het er is, maar dat ik niet weet hoe ik het moet gebruiken. Hopelijk kunnen jullie mij bij helpen.

1) wanneer de zaklamp functie aanstaat en dat mijn scherm uit is, kon ik met mijn vorige telefoon de zaklamp uitzetten door volume-naar beneden knop klikken. Is er een soort functie voor de OnePlus? Want een fysieke knop werkt op zo een moment best handig. Anders moet ik het telefoonscherm aanzetten, bovenste balk naar beneden doen en zaklamp uitzetten.

2) om schermhelderheid aan te passen moet ik de balk boven twee keer naar beneden schuiven, en dan pas zie ik schermhelderheidsbalk. Kan ik het op een of andere manier aanpassen dat met 1 keer naar beneden schuiven dat het al zichtbaar is?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Maffia171
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 01:15
MM99 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:47:
1) wanneer de zaklamp functie aanstaat en dat mijn scherm uit is, kon ik met mijn vorige telefoon de zaklamp uitzetten door volume-naar beneden knop klikken. Is er een soort functie voor de OnePlus? Want een fysieke knop werkt op zo een moment best handig. Anders moet ik het telefoonscherm aanzetten, bovenste balk naar beneden doen en zaklamp uitzetten.
Ik heb zelf geen OnePlus 8 Pro maar wat ik met mijn OnePlus 6 doe is dat als ik een V op het scherm teken als de telefoon uitstaat dat hij dan mijn zaklamp aan en uit zet, dat vind ik zelf erg prettig werken. Dit is als het goed is te vinden onder Screen Off Gestures in je Settings -> Buttons & gestures -> Quick gestures.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:00

Deathchant

Don't intend. Do!

Maffia171 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:28:
[...]

Ik heb zelf geen OnePlus 8 Pro maar wat ik met mijn OnePlus 6 doe is dat als ik een V op het scherm teken als de telefoon uitstaat dat hij dan mijn zaklamp aan en uit zet, dat vind ik zelf erg prettig werken. Dit is als het goed is te vinden onder Screen Off Gestures in je Settings -> Buttons & gestures -> Quick gestures.
Ik had hetzelfde issue, nadat ik van mijn HTC10 naar de OP7 Pro ben overgestapt en ik heb idd hetzelfde gedaan, werkt idd erg goed (ik heb ook de V ;) )

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:00

Deathchant

Don't intend. Do!

MM99 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:47:

2) om schermhelderheid aan te passen moet ik de balk boven twee keer naar beneden schuiven, en dan pas zie ik schermhelderheidsbalk. Kan ik het op een of andere manier aanpassen dat met 1 keer naar beneden schuiven dat het al zichtbaar is?
Het is niet echt een oplossing, maar als je met 2 vingers naar beneden swipet, krijg je hetzelfde effect door 2x met een enkele vinger te swipen. Again, geen oplossing, maar het resultaat is eigenlijk hetzelfde: 1x swipen en je hebt toegang tot die balk.

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:12

13art

Moderator Mobile
mr.DJ95 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:07:
[...]

Ik heb de Diagnostic app new geinstalleerd. Hier komt het volgende uit.

[Afbeelding]

Er valt echter niks meer te updaten...
Als je de telefoon van de lader haalt komt er denk ik ook niet opeens een percentage bij Batterijstatus te zijn zeker?
In dat geval zou ik voor de zekerheid even contact opnemen met de verkoper/oneplus om te overleggen wat wijsheid is.

If you think it's expensive to hire a professional, wait until you hire an amateur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
mr.DJ95 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:33:
[...]

Dat is een schatting van die app toch, na 1 laadsessie? Ik zou het een paar extra laadsessies geven, dan wordt de schatting wellicht ook beter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.DJ95

mr.DJ95

Boost!

13art schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:14:
[...]

Als je de telefoon van de lader haalt komt er denk ik ook niet opeens een percentage bij Batterijstatus te zijn zeker?
In dat geval zou ik voor de zekerheid even contact opnemen met de verkoper/oneplus om te overleggen wat wijsheid is.
Even gechat met Oneplus, niet heel erg te spreken over de manier van reageren maar die geeft aan dat de app ernaast zit en dat het niet klopt.

Belsimpel geeft aan kijken het even aan en mag hem altijd ter controle opsturen naar hun.

Zie wel dat het percentage maar ook de geschatte capaciteit elke keer als ik hem aan de lader hang verandert. Wellicht dan toch geduld hebben met een stukje software die de batterij nog moet leren kennen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rudemir
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 29-05 17:47
Sfhackah schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 01:08:
[...]

Thanks voor het delen! Ik had eerder vandaag de volgende post gevonden met precies dezelfde stappen om VoLTE en VoWiFi in te schakelen: https://forums.oneplus.co...plus-8-pro-volte.1214164/ Het is dan ook gelukt om VoLTE in te schakelen:

[Afbeelding]

Echter heb ik nog steeds problemen met inkomende oproepen. Op een enkele keer na gaat het wel normaal, anders duurt het vrij lang óf komt de oproep helemaal niet binnen. Mis ik iets?
Ik heb hetzelfde probleem bij Tele2 met inkomende oproepen en daarbij ook nog dat mijn telefoon bijna elke dag verbinding verliest met het netwerk. Ik kan dan opeens niet meer bellen/internetten tot ik de telefoon opnieuw opstart. Dit gebeurt gewoon als ik thuis werk en heb hier bij mijn vorige telefoon ook nooit last van gehad.

Vrijdag hierover gebeld met de klantenservice die mij maandag of uiterlijk vandaag zouden terugbellen. Tot dusver nog niks gehoord en het begint toch wel vervelend te worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 28-05 13:39
Bericht niet meer toepassing.

[Voor 95% gewijzigd door mb1234 op 13-05-2020 10:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 29-05 15:39
Ik heb sinds gisteren een Oneplus 8 Pro Blauw van Belsimpel(batch 11-04-20) en ben aan het kijken of ik schermproblemen heb. Tot op heden heb ik met de helderheid spelen en donker thema op de OnePlus + in chrome/playstore geen groene waas kunnen vinden. Ook de black crush heb ik op Youtube niet kunnen ontdekken na het bekijken van meerdere trailers. Ik heb ook de youtube filmpjes van Comtech getest. Zijn er nog specifieke instellingen die ik kan testen die ik hier over het hoofd gelezen heb vanwege de vele pagina's of ben ik lucky bij de eerste hit?

[Voor 1% gewijzigd door lubbertkramer op 12-05-2020 21:34. Reden: Winkel toegevoegd in tekst]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 22:54
lubbertkramer schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:30:
Ik heb sinds gisteren een Oneplus 8 Pro Blauw (batch 11-04-20) en ben aan het kijken of ik schermproblemen heb. Tot op heden heb ik met de helderheid spelen en donker thema op de OnePlus + in chrome/playstore geen groene waas kunnen vinden. Ook de black crush heb ik op Youtube niet kunnen ontdekken na het bekijken van meerdere trailers. Ik heb ook de youtube filmpjes van Comtech getest. Zijn er nog specifieke instellingen die ik kan testen die ik hier over het hoofd gelezen heb vanwege de vele pagina's of ben ik lucky bij de eerste hit?
He bent gewoon Lucky.

Ik heb 2 groene en 2 blauwe toestellen gehad.
Mijn beide blauwe waren van 11.4 net als die van jou.

Bij de ene waren de verschillende klachten duidelijk aanwezig. Bij degene die ik nu heb zijn ze minimaal.
Ik kan zelfs duidelijk verschil met de retentie zien.
De balk ter hoogte van de camera is als je heel erg goed kijkt bij mij nog wel aanwezig maar wel stukken minder als de vorige 3.

Als ze de black crush bij lagere helderheid en de groene tint meer kunnen wegpoetsen met de komende update ben ik tevreden.

Om die update uit te brengen geef ik ze tot de 18e. Daarna gaat het toestel retour en wacht ik op een ander mooi toestel van een ander merk. Ik heb mijn toestel in combinatie met Tele2. Ik kan hier tot de 20e nog vanaf.

• zunrob
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 30-05 00:49
Briljant! Overigens nog een frustratie dingetje: OnePlus had twee weken geleden een winactie op Twitter. Eerste 120 mensen die retweeten kregen een waterfles. Ik zat zeker bij de eerste 120 en heb geen reactie gehad, ook niet op een DM. En er lijken (veel) meer mensen te zijn met hetzelfde "probleem". Lijkt erop dat ze de boel proberen te "flessen". ;) Overigens vind ik dit wel erg typerend voor de stijl van de meeste communicatie van OnePlus: niet of ontwijkend. Of zeggen dat er iets gebeurt maar in de praktijk toch niet... Jammer.

Wij hebben vandaag overigens besloten de OP8 Pro te annuleren ipv te wachten op nieuwe batch bij Coolblue. We gaan nu voor de 7T Pro.

• zunrob
lubbertkramer schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:30:
Ik heb sinds gisteren een Oneplus 8 Pro Blauw van Belsimpel(batch 11-04-20) en ben aan het kijken of ik schermproblemen heb. Tot op heden heb ik met de helderheid spelen en donker thema op de OnePlus + in chrome/playstore geen groene waas kunnen vinden. Ook de black crush heb ik op Youtube niet kunnen ontdekken na het bekijken van meerdere trailers. Ik heb ook de youtube filmpjes van Comtech getest. Zijn er nog specifieke instellingen die ik kan testen die ik hier over het hoofd gelezen heb vanwege de vele pagina's of ben ik lucky bij de eerste hit?
Controleer ook even op image retention.

• MM99

MM99

That is the way I am!

Deathchant schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:39:
[...]

Het is niet echt een oplossing, maar als je met 2 vingers naar beneden swipet, krijg je hetzelfde effect door 2x met een enkele vinger te swipen. Again, geen oplossing, maar het resultaat is eigenlijk hetzelfde: 1x swipen en je hebt toegang tot die balk.
Dat werkt niet bij mij. Ik krijg zelfde als met 1 vinger.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• baszzz
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:11
MM99 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:36:
[...]

Dat werkt niet bij mij. Ik krijg zelfde als met 1 vinger.
Met 2 vingers naast elkaar naar beneden swipen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online

AnonymousWP

Topicstarter
Blijkbaar komt er een update, maar weet alleen niet of het te vertrouwen is: https://www.schmidtisblog...3-mai-verschoben-1604372/

Lmao, als dit waar is en dit is alleen voor mensen uit India, dan weet ik niet waar OnePlus mee bezig is:

[Voor 38% gewijzigd door AnonymousWP op 13-05-2020 13:34]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 1993jjohan
Nieuwe batch waarschijnlijk.

OnePlus zal er waarschijnlijk alles aan doen om niet toe te geven dat het in de hardware zit. Als ze alle schermen moeten gaan vervangen kost het ze te veel geld.

Ze zullen dit zo veel mogelijk wegpoetsen met software en zeggen dat het eigenschappen van het display zijn met de problemen die er over blijven.

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:56
AnonymousWP schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:31:
Blijkbaar komt er een update, maar weet alleen niet of het te vertrouwen is: https://www.schmidtisblog...3-mai-verschoben-1604372/

Lmao, als dit waar is en dit is alleen voor mensen uit India, dan weet ik niet waar OnePlus mee bezig is: [Afbeelding]
Als er 1 probleem is waarvan ik me niet kan voorstellen dat het niet met software gefixt kan worden is het wel black crush. Dat is immers puur aansturing. Ik heb het idee dat de implementatie van 10bit kleur niet helemaal goed gegaan is.

It's easier to try, than to prove it can't be done

• AnonymousWP
  • Niet online

AnonymousWP

Topicstarter
WCA schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:38:
[...]

Als er 1 probleem is waarvan ik me niet kan voorstellen dat het niet met software gefixt kan worden is het wel black crush. Dat is immers puur aansturing. Ik heb het idee dat de implementatie van 10bit kleur niet helemaal goed gegaan is.
Bij mij hielp het op de 7 Pro om DC-dimming uit te zetten, maar dan heb je wel meer green tint volgens mij.

• lubbertkramer
AnonymousWP schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:31:

Lmao, als dit waar is en dit is alleen voor mensen uit India, dan weet ik niet waar OnePlus mee bezig is: [Afbeelding]
Hoop niet dat de update juist klachten gaat geven aan mijn scherm doordat ze zaken gaan tweaken om het maar weg te poetsen voor de probleemgevallen. Een update zal nooit voor iedereen hetzelfde resultaat geven.
zunrob schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 00:43:
[...]

Controleer ook even op image retention.
Nog tips hoe dit het beste te testen?

[Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 13-05-2020 15:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 05:57

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Hoeveel tijd zou je nou echt nodig hebben om dit te testen en er achter te komen wat er mis zou zijn? Ik heb meerdere keren contact gehad met Oneplus hier over, maar het blijft bij "we zijn er mee bezig en we komen er op terug". Los van de standaard opmerkingen dat het met een OTA update opgelost gaat worden. Er is welgeteld 1 reply gekomen van OP in onderstaande thread. Heb meerdere keren aangeboden om updates ook bij te werken, maar ze doen er niets mee. Snap dat ze veel andere dingen hebben, maar ondertussen al bijna 70k aan views.

Ik kreeg deze week ineens een mail van een andere 'engineer', dat hij mijn thread had gelezen en het ging doorgeven...

-------------------
Hello WhateverSuitsU,

Thank you for the feedback :

https://forums.oneplus.co...-image-retention.1215452/

The issue reported by you is being taken care by our developer team and they are currently working on this. We will get back to you in case we would need more information. Meanwhile, we appreciate your patience and effort so far.

Regards,
-------------------

Telefoon was al 21 april retour gegaan, dus ach.

Xbox Division 2 Clan: 'Tweakers' | Club: Tweakers Division 2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online

AnonymousWP

Topicstarter
Nieuwe update voor 8-serie wordt uitgerold! Ben hem aan het toevoegen aan Oxygen Updater. Helaas wordt er niks gezegd over screen issues.

• lubbertkramer
AnonymousWP schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:24:
Nieuwe update voor 8-serie wordt uitgerold! Ben hem aan het toevoegen aan Oxygen Updater. Helaas wordt er niks gezegd over screen issues.

[Afbeelding]
Zie alleen "improved video effect in low brightness" wat op de black crush kan duiden?

Edit:

Deze update staat nog niet @ oneplus zelf, daar staat nog de laatste update van 6 mei, ook staat er geen beta build? Hoe kun je deze update dan krijgen?
Wat is er nieuw?
System

• Fixed known issues and improved system stability

Camera

• Refined the dirt detection capability to be more accurate than ever

• Improved the camera's shooting experience with the front camera

• Improved the stability

Network

• Communication stability further enhanced

[Voor 34% gewijzigd door lubbertkramer op 13-05-2020 17:29]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online

AnonymousWP

Topicstarter
lubbertkramer schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:25:
[...]

Zie alleen "improved video effect in low brightness" wat op de black crush kan duiden?

Edit:

Deze update staat nog niet @ oneplus zelf, daar staat nog de laatste update van 6 mei, ook staat er geen beta build? Hoe kun je deze update dan krijgen?

[...]
Geheimpje van de smit ;). Deels vanwege de contribute-optie in Oxygen Updater (volledig anoniem overigens).

• GiannoezNL
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 30-05 15:25

[Afbeelding]
Geïnstalleerd, eens kijken wat deze update voor effect heeft.

• Majesty
  • Niet online
Met een VPN (ja een betaalde) via Noorwegen kun je 'm ook binnen halen.

Ben hier ook aan het installeren, een aantal mensen op het OP forum geven aan dat hun groene tint weg is, maar anderen ook weer niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online

AnonymousWP

Topicstarter
lubbertkramer schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:25:
[...]

Edit:

[...]
Nee maar even zonder geinen als aanvulling op mijn andere bericht:

De update staat al wel op de OnePlus servers, maar omdat het een "staged roll-out" is kan het 1-2 weken duren voordat de roll-out helemaal compleet is en dus overal is gearriveerd. Het toestel is net uitgekomen, dus een bèta build komt pas over paar maanden gok ik.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• WCA
Deze update heeft bij mij iig de gekke kleuren die je bij het dimmen kreeg weggehaald. Dus naar beneden geen rode en groenige tinten meer. Black crush is ook flink verbeterd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lubbertkramer
AnonymousWP schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:20:
[...]

Nee maar even zonder geinen als aanvulling op mijn andere bericht:

De update staat al wel op de OnePlus servers, maar omdat het een "staged roll-out" is kan het 1-2 weken duren voordat de roll-out helemaal compleet is en dus overal is gearriveerd. Het toestel is net uitgekomen, dus een bèta build komt pas over paar maanden gok ik.
Mijn eerste Oneplus na jaren gebruik gemaakt te hebben van Samsung (Op8 Pro voor S9+) dus ik had je app nog niet gevonden. Inmiddels gevonden en geinstalleerd (de +1 anonieme deler ben ik)

Ik zal hem zo binnenhalen via je app, telefoon is bijna leeg dan kan hij voor de eerste keer aan de lader (eens zien hoe snel dat gaat :9 ). Wilde nog even wachten met sim overzetten na deze update, op dit moment geen klachten maar wil niet dat deze update mij wel klachten geeft om het voor anderen te fixen, anders eerst retour naar Belsimpel.

• Majesty
  • Niet online
Nou eerlijk is eerlijk, deze update heeft veel goeds gebracht als het om die groene tint gaat, hij is bij mij weg. Het neigt nu een beetje naar wat rozig, maar dat kan zelfs verbeelding zijn, heel nice!

Edit: te vroeg gejuicht. Het lijkt wel of het pas na een paar minuten weer tevoorschijn kwam. Ik weet, vreemd, maar het is gewoon weer terug.

[Voor 26% gewijzigd door Majesty op 13-05-2020 18:42]

• 1993jjohan
WCA schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:20:
Deze update heeft bij mij iig de gekke kleuren die je bij het dimmen kreeg weggehaald. Dus naar beneden geen rode en groenige tinten meer. Black crush is ook flink verbeterd.
Bij mij hetzelfde verhaal.

Wat mij wel opvalt is dat die als ik de helderheid op bijvoorbeeld Netflix in een donkere sene van 5 procent naar het laagste die dat het hele beeld wat grijzig wordt.

Beetje hetzelfde effect als bij een game waar je de brightness veel te hoog zet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 27-05 01:26
Pas op met aan het lijntje gehouden te worden ivm retour garantie.
Bekende tactiek waarbij ze van alles gaan uitzoeken en bij je terug komen en klanten accepteren dat en kijken het aan en gebruiken het toestel verder en voor ze het weten zit hun termijn erop zodat ze hem niet meer terug kunnen sturen.

Reken er maar op dat lang niet voor iedereen een 'oplossing' zal komen die tevredenheid bied.
Het is gewoon hardware issue waar sommigen zwaarder aan tillen dan anderen en zoals reeds verteld door Johan zullen ze met software de boel wat wegpoetsen en dat is voor velen genoeg/acceptabel en voor anderen, die kritischer zijn of weten waar ze naar moeten kijken, blijft het voor altijd storend.
Er gaat GEEN acceptabele oplossing komen voor iederen, Punt.

Dit is Oneplus ten voeten uit en het is niet de eerste keer dat ze dit flikken.
Verbaasd dat velen nog steeds na release meteen die toestellen kopen zonder even een maandje het aan te zien.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WCA
Bomberman71 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:34:
Pas op met aan het lijntje gehouden te worden ivm retour garantie.
Bekende tactiek waarbij ze van alles gaan uitzoeken en bij je terug komen en klanten accepteren dat en kijken het aan en gebruiken het toestel verder en voor ze het weten zit hun termijn erop zodat ze hem niet meer terug kunnen sturen.

Reken er maar op dat lang niet voor iedereen een 'oplossing' zal komen die tevredenheid bied.
Het is gewoon hardware issue waar sommigen zwaarder aan tillen dan anderen en zoals reeds verteld door Johan zullen ze met software de boel wat wegpoetsen en dat is voor velen genoeg/acceptabel en voor anderen, die kritischer zijn of weten waar ze naar moeten kijken, blijft het voor altijd storend.
Er gaat GEEN acceptabele oplossing komen voor iederen, Punt.

Dit is Oneplus ten voeten uit en het is niet de eerste keer dat ze dit flikken.
Verbaasd dat velen nog steeds na release meteen die toestellen kopen zonder even een maandje het aan te zien.
Wat een onzin... Tuurlijk zijn er dingen aan de hand met wat panelen, maar je hebt in Nederland recht op een conform procuct. Is het niet goed, dan moet de verkoper gewoon zoeken naar een goede oplossing. Kan dat niet, dan moet je je geld terug krijgen. En daarnaast, niet alles dat hardware lijkt, hoeft een hardware probleem te zijn. Sommige dingen zijn een kwestie van anders aansturen. Zie ook de s20, die exact hetzelfde probleem heeft, Samsung zegt dit ook te kunnen repareren met een software update.

• Huigie

Huigie

Samsung was een ander probleem, juist veroorzaakt door een update.

Specs

• Bomberman71
WCA schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:39:
[...]

Wat een onzin... Tuurlijk zijn er dingen aan de hand met wat panelen, maar je hebt in Nederland recht op een conform procuct. Is het niet goed, dan moet de verkoper gewoon zoeken naar een goede oplossing. Kan dat niet, dan moet je je geld terug krijgen. En daarnaast, niet alles dat hardware lijkt, hoeft een hardware probleem te zijn. Sommige dingen zijn een kwestie van anders aansturen. Zie ook de s20, die exact hetzelfde probleem heeft, Samsung zegt dit ook te kunnen repareren met een software update.
"In Nederland Recht op een ...... " :/

Denk dat jij nog niet helemaal weet hoe het in de echte wereld werkt.
Recht hebben en Recht krijgen zijn 2 totaal verschillende dingen.
Ga maar eens praten met 7T eigenaren die dit al sinds november hebben en kijk eens waar die staan.

Welke problemen zijn er dan ? Sommigen hebben nergens last van. Leg eens uit wat black crush is, de 1 ziet het de ander niet. Die groene waas is net zo subjectief zeggen ze dan.
Er zijn updates uit en het toestel werkt prima. Het is niet zo dat het toestel dienst weigert of er sprake is van een duidelijke mechanische schade.
Als jij denkt dat je na de aanschaf cooldown fase je geld terug krijgt dan heb ik nieuws voor je. ;w

Succes met de rechtsgang.

[Voor 18% gewijzigd door Bomberman71 op 13-05-2020 19:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 1993jjohan
Wat ik nu wel afvraag. Kan iemand die eerst claimde een perfect scherm zonder tint te hebben kijken hoe het nu voor hun is?

Ben benieuwd of die dan slechter zijn geworden qua tint. Ze hebben duidelijk iets gedaan met de aansturing/calibratie van het scherm bij lage helderheid.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WCA
Bomberman71 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:50:
[...]

"In Nederland Recht op een ...... " :/

Denk dat jij nog niet helemaal weet hoe het in de echte wereld werkt.
Recht hebben en Recht krijgen zijn 2 totaal verschillende dingen.
Ga maar eens praten met 7T eigenaren die dit al sinds november hebben en kijk eens waar die staan.

Welke problemen zijn er dan ? Sommigen hebben nergens last van. Leg eens uit wat black crush is, de 1 ziet het de ander niet. Die groene waas is net zo subjectief zeggen ze dan.
Er zijn updates uit en het toestel werkt prima. Het is niet zo dat het toestel dienst weigert of er sprake is van een duidelijke mechanische schade.

Succes met de rechtsgang.
Als je er niet achteraan gaat, gebeurt er niets. Zoveel mensen die roepen dat het niet goed is maar er niets aan doen.

Die groene waas is niet acceptabel op een telefoon die verkocht wordt met de claim dat het het beste display van alle telefoons is. Lijkt me vrij duidelijk. En als iemand het niet ziet of wel tevreden is, wat is dan het probleem?

Bij mij zijn nu alle problemen opgelost, met software updates.

• Bomberman71
WCA schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:06:
[...]

Als je er niet achteraan gaat, gebeurt er niets. Zoveel mensen die roepen dat het niet goed is maar er niets aan doen.

Die groene waas is niet acceptabel op een telefoon die verkocht wordt met de claim dat het het beste display van alle telefoons is. Lijkt me vrij duidelijk. En als iemand het niet ziet of wel tevreden is, wat is dan het probleem?

Bij mij zijn nu alle problemen opgelost, met software updates.
Het probleem is dat het geen structureel probleem is.
Velen hadden geen issue, sommige wel waarvan sommige een oplossing hebben middels software.
Is het probleem echt weg of zien sommige het minder of vinden het niet opvallend ?

Het is een heel moeilijk fenomeen omdat het erg subjectief is en er geen duidelijk aanwijsbaar probleem, zeker gezien het feit dat er gezegt wordt dat een groene zweem hoort bij het type scherm.
Kijk, als je hem koopt in de winkel, bekijkt en niet tevreden bent dan koop je hem niet. Of je ruilt hem om zoals sommigen doen totdat je een versie hebt waarbij je dat minder of niet meer hebt.

Als je buiten terugbreng garantie zit dan geef ik je weinig hoop dat de gemiddelde carrier of mediamarkt hem terug neemt, en geld terug kan je sowieso wel vergeten.
Belsimpel schijnt goede service te hebben en wellicht dat die het eens kunnen zijn en hem nog wel een keer willen ruilen maar daar houd het denk ik echt mee op.

• Sharule
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 30-05 15:22
Is de camera ook nog verbeterd met de laatste update?

• AnonymousWP
  • Niet online

AnonymousWP

Topicstarter
Sharule schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:23:
Is de camera ook nog verbeterd met de laatste update?
Zie changelog op vorige pagina, lol.

AnonymousWP in "[OnePlus 8-serie] Ervaringen & Discussie"

• WCA
Tweede opmerkelijke verbetering:

Foto's gemaakt met de Whatsapp camera lijken beter te zijn. Hiervoor kreeg ik het amper scherp, maar dat gaat nu heel redelijk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online

AnonymousWP

Topicstarter
Ik snap die hele hype daarvan niet. Of je nou rechtstreeks drukt op de camera of paperclipje en dan camera ingedrukt houdt. Via WhatsApp is de camera sowieso ruk, ook zonder die "bug". Kost je paar seconden van je leven.

[Voor 8% gewijzigd door AnonymousWP op 13-05-2020 19:40]

• Sharule
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 30-05 15:22
Yeah I know, maar in praktijk gebruik ervaringen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WCA
AnonymousWP schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:39:
Ik snap die hele hype daarvan niet. Of je nou rechtstreeks drukt op de camera of paperclipje en dan camera ingedrukt houdt. Via WhatsApp is de camera sowieso ruk, ook zonder die "bug". Kost je paar seconden van je leven.
Doe ik normaal ook, maar ik dacht toevallig na het installeren even om het te proberen. Ik blijf waarschijnlijk wel gewoon de long-press methode gebruiken

• Huigie

Huigie

1993jjohan schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:55:
Wat ik nu wel afvraag. Kan iemand die eerst claimde een perfect scherm zonder tint te hebben kijken hoe het nu voor hun is?
Nog steeds top!

Specs

• Ricardo_1994
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met de PostNL app? Voor zowel pakketten als mijn post ontvang ik geen push notificaties. Alle meldingen in de app zelf als in de Android instellingen staan aan.

(Had dit probleem ook op mijn 7T Pro)

• oskaroskar
  • Laatst online: 27-05 12:35
Ricardo_1994 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:19:
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met de PostNL app? Voor zowel pakketten als mijn post ontvang ik geen push notificaties. Alle meldingen in de app zelf als in de Android instellingen staan aan.

(Had dit probleem ook op mijn 7T Pro)
Bij mij helpt het dan vaak om batterijoptimalisatie uit te zetten.

• Ricardo_1994
oskaroskar schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:26:
[...]

Bij mij helpt het dan vaak om batterijoptimalisatie uit te zetten.
Maakt helaas geen verschil bij de PostNL app

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online

AnonymousWP

Topicstarter
Is nu officieel aangekondigd: OxygenOS 10.5.8 for the OnePlus 8 Pro
Changelog:
System
  • Optimized touch and interaction experience
  • Improved power consumption performance of the system
  • Improved the video playing effect when in low brightness
  • Improved system stability and fixed general issues
  • Updated Android Security Patch to 2020.04
Bluetooth
  • Improved stability and compatibility of Bluetooth connection
Camera
  • Optimized the HDR video effect
  • Improved the shooting experience with Camera and improved stability
Network
  • Enable 5G for Telia Norway (EU Only)
  • Improved the performance and stability of Wi-Fi transfer
  • Improved the stability of communication
  • Optimized network latency for online games and improved the smoothness

• SebasFM
  • Registratie: maart 2004

[Afbeelding]
Dit is de update naar 10.5.8. Kan het geen kwaad om 10.5.7 over te slaan? Ik zit met de 8Pro namelijk nog op 10.5.6. :?

/dev/pc0: i5-6600 | Asus Z170 Pro Gaming | 16 GB Kingston HyperX | 512 GB Samsung SSD 950 Pro | Corsair Carbide 200R ]|[ /dev/pc1: Asus EeeBook F205TA

• AnonymousWP
  • Niet online

AnonymousWP

Topicstarter
SebasFM schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:53:
[...]

Dit is de update naar 10.5.8. Kan het geen kwaad om 10.5.7 over te slaan? Ik zit met de 8Pro namelijk nog op 10.5.6. :?
10.5.7 hebben ze somehow overgeslagen. Vraag me niet waarom :p.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

AnonymousWP schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:57:
[...]

10.5.7 hebben ze somehow overgeslagen. Vraag me niet waarom :p.
Waarom dan? :+

• Petert87
Geen update voor de non-Pro begrijp ik? En dus nog geen toevoeging 5G Vodafone.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: maart 2004
Petert87 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:38:
Nog geen 5G op Vodafone met de 10.5.8 firmware op de Pro. Ik verwacht overigens dat ze het wel gaan aankondigen in de release notes, omdat dit voor andere netwerken ook gebeurt. Sowieso moet de door Vodafone gebruikte 5G banden nog worden toegevoegd middels een firmware update (stond op de OnePlus site bij de specs) en dat heb ik ook nog niet voorbij zien komen.

/dev/pc0: i5-6600 | Asus Z170 Pro Gaming | 16 GB Kingston HyperX | 512 GB Samsung SSD 950 Pro | Corsair Carbide 200R ]|[ /dev/pc1: Asus EeeBook F205TA

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online

AnonymousWP

Topicstarter
Petert87 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:38:
Nee, wordt nog niet uitgerold. Wil het zo nog wel even voor je checken, om te kijken of de roll-out is gestart. Zo ja, dan zullen we deze update toevoegen aan Oxygen Updater.

• DaveCool
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 13-05 23:12
Even een wat ander vraagje dat wat voorheen hier genoemd is:
Is bij jullie ook de kleur bij filmen (dus video maken met de camera) ook veel afwijkender dan bij een foto maken?

Nu is juist voor een foto maken eindelijk de camera redelijk natuurgetrouw, maar juist bij video opname is de kleur dan weer plots afwijkender en te veel kleurrijk (onnatuurlijk).

Anders toch ook wel vervelende 'storing' bij video opname is dat je vrij veel stotter krijgt wanneer je de camera horizontaal (links-rechts) beweegt. Het beeld is niet meer vloeiend en je ziet de video schokken (nog meer goed zichtbaar op PC scherm of TV)

• AnonymousWP
  • Niet online

AnonymousWP

Topicstarter
Voor degene die wat willen bijdragen aan de kwaliteit van de camera voor de 8-serie: Join our online OEF: OnePlus 8 Series' Camera

https://www.oneplus.com/community/oef

[Voor 8% gewijzigd door AnonymousWP op 13-05-2020 23:14]

• zunrob
lubbertkramer schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:02:
[...]

Hoop niet dat de update juist klachten gaat geven aan mijn scherm doordat ze zaken gaan tweaken om het maar weg te poetsen voor de probleemgevallen. Een update zal nooit voor iedereen hetzelfde resultaat geven.

[...]

Nog tips hoe dit het beste te testen?
Laat je homescreen een tijdje open staan en switch dan naar een uniforme (grijze) achtergrond. Zie je dan nog je icoontjes/achtergrond alsof ze ingebrand zijn of is het scherm netjes uniform?

• Ricardo_1994
zunrob schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:48:
[...]

Laat je homescreen een tijdje open staan en switch dan naar een uniforme (grijze) achtergrond. Zie je dan nog je icoontjes/achtergrond alsof ze ingebrand zijn of is het scherm netjes uniform?
Ik wel. Ook heb ik na de update nog minstens zoveel last van de balk die van de front camera horizontaal loopt. Wat raden jullie aan, terug gaan?

Na de update lijkt de groene tint op minimale helderheid wel iets aanwezig te zijn aan de bovenkant en het midden. Voor de update was dit niet.

Toestel 27-04 gekocht bij CoolBlue.

[Voor 12% gewijzigd door Ricardo_1994 op 14-05-2020 01:00]

• MM99

MM99

That is the way I am!

baszzz schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:39:
[...]

Met 2 vingers naast elkaar naar beneden swipen.
ok, ik heb het gevonden. Ik ging met vingers naar beneden swipen in het midden van mijn scherm. Maar als ik vanaf helemaal boven, met twee vingers swipe, dan werkt het wel. Thanks.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 00:34

Laguna

Connaisseur

OnePlus 8 Pro's color filter camera able to see through clothes, solid objects
In any case, it's highly unlikely that you can see through clothes of people walking on the street. Otherwise this cool effect might have turned into a proper privacy nightmare.
Is die camera toch niet helemaal nutteloos ;)

[Voor 16% gewijzigd door Laguna op 14-05-2020 19:42]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Mikali
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16-05 07:10
Ik had eerder al gemeld problemen te hebben met de standaard telefoon app. Ik heb gemerkt dat dit zich voordoet wanneer ik de telefoon, via android auto, heb aangekoppeld in de auto. Wanneer ik dan de cache gegevens leeg maak in de telefoon app is het opgelost, maar dit kan toch niet DE oplossing zijn?

• Petert87
Nieuwe update voor OP8, 10.5.6.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online

AnonymousWP

Topicstarter
Nieuwe update inderdaad en staat ook in Oxygen Updater: OxygenOS 10.5.7 and 10.5.6 (EU) for the OnePlus 8
Changelog:
System
  • Optimized touch and interaction experience
  • Improved power consumption performance of the system
  • Improved system stability and fixed general issues
  • Updated Android Security Patch to 2020.04
Bluetooth
  • Improved stability and compatibility of Bluetooth connection
Camera
I
  • mproved the shooting experience with Camera and improved stability
Network
  • Enable 5G for Telia Norway (EU Only)
  • Improved the performance and stability of Wi-Fi transfer
  • Improved the stability of communication
  • Optimized network latency for online games and improved the smoothness

[Voor 3% gewijzigd door AnonymousWP op 14-05-2020 21:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Petert87
Nog niet de downloaden, maar al wel in de updater👍

[Voor 4% gewijzigd door Petert87 op 14-05-2020 22:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erwin81
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 30-05 10:24
Ik had een 8 pro en heb deze na 2 weken weer teruggestuurd. Wel jammer want op veel vlakken een beauty van een smartphone. voor mij de reden om hem niet te houden:voor een phone van 1000 euro verwachtte ik eerlijk gezegd betere kwaliteit. Het scherm was niet goed, vingerscanner werkt niet goed, de batterij raakte snel leeg en de curve in het glas is te sterk en aanraakgevoelig en daarnaast irriteerde ik me aan de verkleuring/vervorming. En alleen de main caméra maakte indruk, de rest van de lenzen vrij ondermaats/nutteloos eigenlijk... Nu maar weer op zoek naar iets anders...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:33
Erwin81 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 00:02:
Ik had een 8 pro en heb deze na 2 weken weer teruggestuurd. Wel jammer want op veel vlakken een beauty van een smartphone. voor mij de reden om hem niet te houden:voor een phone van 1000 euro verwachtte ik eerlijk gezegd betere kwaliteit. Het scherm was niet goed, vingerscanner werkt niet goed, de batterij raakte snel leeg en de curve in het glas is te sterk en aanraakgevoelig en daarnaast irriteerde ik me aan de verkleuring/vervorming. En alleen de main caméra maakte indruk, de rest van de lenzen vrij ondermaats/nutteloos eigenlijk... Nu maar weer op zoek naar iets anders...
Ik heb ook een 8 pro. Scherm is perfect, vingerafdrukscanner werkt super goed en snel, accu haalt 8 uur SOT, curve is minder dan bij de 7 pro die ik hiervoor had en heb nog nooit last van ongewilde aanrakingen gehad, Camera nog niet goed getest, maar alle foto's die ik tot nu toe genomen heb zijn veel beter dan die uit de 7 pro kwamen en beter dan ik verwacht had. Ik gebruik hem vooral voor point and shoot. Macro mode werkt helemaal super. ...

Ik hou deze maar!

¯\_(ツ)_/¯ OnePlus 8 Pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hansbkp
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:02
Erwin81 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 00:02:
Ik heb sinds 3 weken een 8pro.
Fantastisch scherm, snel, goede camera, batterij ruim voldoende voor een dag intensief gebruik.

Ik hou hem een paar jaar.

ohja, toch een minpuntje ...
die ronde zijkanten hadden iets minder gekund

[Voor 4% gewijzigd door hansbkp op 15-05-2020 00:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online

AnonymousWP

Topicstarter
Misschien handig om te checken: https://www.notebookcheck...-by-OnePlus.464927.0.html

Degenen die ik heb gesproken (uit Nederland) hebben het probleem niet met 10.5.8. Hopelijk jullie ook niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:36
AnonymousWP schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 00:44:
Misschien handig om te checken: https://www.notebookcheck...-by-OnePlus.464927.0.html

Degenen die ik heb gesproken (uit Nederland) hebben het probleem niet met 10.5.8. Hopelijk jullie ook niet.
Daar ben je mooi klaar mee, ik denk niet dat dit met een software upgrade opgelost kan worden.

Toen je bij de 5 (of was het de 5t) Widevine L1 wilde hebben moest je je toestel naar OnePlus opsturen, heb ik toen nog gedaan voor ik hem door verkocht.

Je wordt ook niet voor niets gewaarschuwd dat als je je bootloader unlocked dat je definitief Widevine L1 kwijt bent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:36
Ik was mezelf hier blijkbaar aan het quoten, geen idee wat er gebeurde, ik wilde alleen maar mijn bericht wijzigen.

[Voor 116% gewijzigd door renem op 15-05-2020 09:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ricardo_1994
AnonymousWP schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 00:44:

Ik heb ook L3. Heb wel een unlocked boatloader. Kan het daarmee te maken hebben?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
Ricardo_1994 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:10:
[...]

Ik heb ook L3. Heb wel een unlocked boatloader. Kan het daarmee te maken hebben?
Volgens een reddit comment zorgt het unlocken van de bootloader daar inderdaad ook voor. Ze zijn lekker bezig bij Oneplus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

renem schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:04:
[...]
Ik gebruik daarvoor de app jOnePlus tools op mijn 7t, dan hoef je geen adb code in te voeren en na iedere reboot blijft het gewoon werken. Of werkt dat niet op de 8?
Thanks for the tip! Heb dit ondertussen eens getest met jOnePlus Tools [adb/root]. Zowel Call Recorder en Call Recorder Service aangezet en dat activeert call recording. :)

Side-note: na een reboot staan de sliders nog altijd actief maar call recording werkt niet. Even de twee toggles uit en weer aanzetten zet de optie weer aan. De app maakt het dus wel makelijker. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online

AnonymousWP

Topicstarter
Ricardo_1994 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:10:
[...]

@stin00
Nou, volgens die post komt het ook voor bij gebruikers die juist niks gedaan hebben (geen unlocked bootloader, alles stock) maar alleen geüpdatet hebben.

[Voor 9% gewijzigd door AnonymousWP op 15-05-2020 11:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 19:38
Ik heb zo de indruk dat na de update naar OxygenOS 10.5.6.IN21BA de OP8 minder snappy is.
Hij is nog steeds vlot uiteraard maar precies meer animatie in terwijl mijn animatie uit staat, wat zeer snappy aanvoelde en nu minder . Iemand hier last van?

[Voor 3% gewijzigd door LeStef op 15-05-2020 11:46]

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True