Anonymoussaurus schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 23:17:
[...]
Softwaresupport is belachelijk slecht (high-end telefoons van ze hebben nu pas Android 10 en support is kort). Ziet er bloated uit, veel analytics en ziet er uit als een mislukt iOS. Plus dat je de bootloader niet kan unlocken volgens mij.
Nou het laatste ColorOS is volgens velen een heel stuk beter en heeft vele handige features.
Als ik naar de reviews kijk vind ik er niks kinderachtigs aan en zie veel instelmogelijkheden.
Ze hebben grote stappen gemaakt en sinds de Find X2 Pro zijn er al best een paar updates geweest.
Hoe dat zich verhoud op langere tijd weet niemand en ik denk zelf ook niet dat je de support zal hebben zoals bij een Pixel of bij Oxygen OS.
Vaak heeft een OS heel lang last van een stigma net zoals mensen het OS van Samsung bloated en traag vinden terwijl dat allang niet meer zo is en steeds meer mensen One UI2.x fijner vinden dan bijv een saai en budget ogende Vanilla Android.
In defense voor Oppo, die hebben wel een Always On Display feature. Iets dat Oneplus nog steeds niet heeft, en ja het heeft de aandacht zeggen ze (al 2 jaar, gewoon te triest voor woorden). Een feature waar ik niet zonder wil zitten, en absoluut moet zitten op een Oled toestel van dit kaliber anno 2020.
Bootloader unlock ?
Steeds minder interessant en boeit alleen een extreem klein groepje dat custom roms wilt flashen.
Schiet je tegenwoordig bijna niks meer mee op en alleen leuk voor de freaks als ze over 4 jaar een nieuwe Android versie op een huidig toestel willen knallen.