Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 12:46
X2X2X schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:06:
[...]

Door gevarieerde content op Youtube en Netflix te kijken en de test video's de kijken die Comtech in zijn post noemt.
In filmpje met die lijnen zie ik helemaal geen lijnen knipperen. Zal nog eens wat verder onderzoek doen naar die black crush.

Edit: met brightness op max wel zichtbaar vanaf 19. Of op lage brightness als ik de notificaties iets naar beneden sleep, dan zie ik plots wel vanaf 18 knipperen.

[ Voor 18% gewijzigd door r.elu op 05-05-2020 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
X2X2X schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:31:
Daar waar ik een van de weinigen was hier die geen problemen heeft (had) met het scherm van de 8 Pro hebben bij mij gedurende de afgelopen 2 weken de volgende bekende problemen zich ontwikkeld:
- Extreme black crush (Alhoewel ik denk dat de telefoon dit vanaf het begin al had)
- Color banding (Van de 1 miljard kleuren zijn er in mijn scherm een paar zoek geraakt)
- Green screen bij lage helderheid en red screen specifiek bij ongeveer 30% helderheid.
- Horizontale balk bij de hole punch camera bij lage helderheid
- Image retention.

Hoop dat ik een uitzonderingsgeval ben maar anders zou het zomaar kunnen zijn dat toestellen waarbij de display problemen zich in eerste instantie niet voordeden, deze zich op langere termijn alsnog ontwikkelen.

Bovendien was ik ook niet meer in staat om fatsoenlijke en scherpe foto's te schieten sinds de laatste update. De fotokwaliteit is echt bagger nu.

Ik ga de telefoon retourneren en m'n geld terugvragen aangezien ik weinig vertrouwen heb dat ik een beter exemplaar krijgen wanneer ik 'm omruil. Dit was m'n eerste en waarschijnlijk ook direct laatste Oneplus telefoon.

In de tussentijd ga ik maar weer terug naar mijn oude S9 (met perfect scherm) totdat er een telefoon op de markt komt die de 8 Pro evenaart in specs. Ik zoek een telefoon met top end specs en 120hz display met een variable refresh rate zoals geïmplementeerd door Oneplus en Oppo. Nu ik eenmaal een telefoon in m'n handen heb gehad met een 120 hz scherm wil en kan ik niet meer terug.

De Europese S20 serie valt voor mij al af door Exynos en waardeloze optimalisatie van de 120 hz modus (niet variable en dodelijk voor je batterijduur)
Ik las wel dat ze hier aan werken voor een toekomstige update dus ik zou kunnen overwegen om een Snapdragon S20+ uit HongKong te bestellen.
De Oppo Find X2 Pro lijkt me een ook goed alternatief maar die is nogal aan de prijs momenteel en de batterijduur lijkt iets minder te zijn dan de 8 pro.

Dilemma's...
Kijk eens naar een Oppo find X2 pro, en vergelijk deze eens met top toestellen..
Heb geen scherm problemen of andere dingen.
De Find X2 pro is prijzig, maar er zit niet veel keus meer in momenteel.

[ Voor 3% gewijzigd door 038Robijno op 05-05-2020 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
038Robijno schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 23:00:
[...]

Kijk eens naar een Oppo find X2 pro, en vergelijk deze eens met top toestellen..
Heb geen scherm problemen of andere dingen.
De Find X2 pro is prijzig, maar er zit niet veel keus meer in momenteel.
Leuke specs, veel te prijzig en schijt software (imo). Dan zou ik nog liever met de groene tint dealen dan ColorOS te gebruiken (incl slechte software support).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 23:11:
[...]

Leuke specs, veel te prijzig en schijt software (imo). Dan zou ik nog liever met de groene tint dealen dan ColorOS te gebruiken (incl slechte software support).
Waarom vind jij ColorOS niet zo best?
Ik vind dat het 10x beter geworden is na de 7.1 update.. weinig bloatware aanwezig en er is ook erg veel aan te passen.
Sowieso fijner dan de S20 ultra en andere android phones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
038Robijno schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 23:13:
[...]

Waarom vind jij ColorOS niet zo best?
Ik vind dat het 10x beter geworden is na de 7.1 update.. weinig bloatware aanwezig en er is ook erg veel aan te passen.
Sowieso fijner dan de S20 ultra en andere android phones.
Softwaresupport is belachelijk slecht (high-end telefoons van ze hebben nu pas Android 10 en support is kort). Ziet er bloated uit, veel analytics en ziet er uit als een mislukt iOS. Plus dat je de bootloader niet kan unlocken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 23:17:
[...]

Softwaresupport is belachelijk slecht (high-end telefoons van ze hebben nu pas Android 10 en support is kort). Ziet er bloated uit, veel analytics en ziet er uit als een mislukt iOS. Plus dat je de bootloader niet kan unlocken volgens mij.
Ik kan mij herinneren dat Huawei ook niet echt goed aangeschreven stond als goede support.
Tot de P20 pro uit kwam, toen hebben ze goede software support geboden.

Ik denk doordat Huawei nu langzaam van de Europese markt verdwijnt, Oppo kans ziet deze in te 'pikken' en opeens goede support wil gaan aanbieden.

Ik kan het mis hebben, maar ik heb hier nu wel veel meer vertrouwen in, een jaar geleden was dat een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01-2021
1993jjohan schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:47:
[...]

Als je het echt vervelend vind dan zou je het display op 60 kunnen zetten. Of met een adb commando de hogere optie forceren. De optie in de instellingen blijft die dynamisch wisselen.

Vanzelfsprekend heeft dit negatieve invloed op de accu duur.

Meer info hier. Is voor OnePlus 7 maar schijnt ook op 8 en 8pro te werken.

https://www.xda-developer...o-true-90hz-display-mode/
Ik gebruik ook de "Force 120Hz" mode via adb.

Gebruik in alle apps een witte/light thema, QHD en tussen de 25-75% helderheid, en haal zo'n 6u SOT.

Niks te klagen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:55

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oskaroskar
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-09-2022
Morgen mijn tweede 8 Pro (glacial green) omruilen voor een nieuwe zonder display issues. Het is toch geen mythe dat er goede schermen bestaan? Maakt de kleur nog uit, kan ik nu beter voor een blauwe gaan?

Ik vind het allemaal wel jammer, voor de rest vind ik het een toptoestel en zou niet weten wat ik anders moet nemen (Oppo en Samsung lijken mij niets door de software). Het speelt ook mee dat ik al sinds de OnePlus One aan het merk verbonden ben, dus ben misschien een beetje bevooroordeeld...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb het nagevraagd bij een woordvoerder van OnePlus naar aanleiding van de berichtgeving op Reddit dat het om een hardwarematig probleem gaat. Ook die persoon verwees naar de aangehaalde tweet en software.

To be continued dus...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
oskaroskar schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:50:
Morgen mijn tweede 8 Pro (glacial green) omruilen voor een nieuwe zonder display issues. Het is toch geen mythe dat er goede schermen bestaan? Maakt de kleur nog uit, kan ik nu beter voor een blauwe gaan?

Ik vind het allemaal wel jammer, voor de rest vind ik het een toptoestel en zou niet weten wat ik anders moet nemen (Oppo en Samsung lijken mij niets door de software). Het speelt ook mee dat ik al sinds de OnePlus One aan het merk verbonden ben, dus ben misschien een beetje bevooroordeeld...
Kleur maakt niet uit. Ik hoop met je mee dat je deze keer een goede treft, mij is het na 4x ruilen nog niet gelukt. Ik wacht dan ook even met de hoop dat ik er één uit een andere batch tref die beter is, of dat er toch echt een software update komt die problemen oplost.

Hetzelfde wat betreft telefoonkeuze hier overigens en ik ben niet merk afhankelijk. Huawei P40 Pro was eigenlijk mijn favoriet, maar gezien ik toch echt veel apps gebruik die afhankelijk zijn van Play services wordt dat hem helaas niet (trucs om GMS zelf te installeren zijn me niet veilig genoeg). Samsung heb ik geen goed gevoel bij dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
oskaroskar schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:50:

Ik zie echt het probleem met Samsung software niet. Ze hebben een slechte naam maar dat komt uit de oudheid. Ik heb sinds een paar dagen een Oneplus 8 Pro en ik moet zeggen dat ik vooralsnog een beetje 50/50 vind qua verschil tussen OxygenOS en One UI. One UI is een stuk flexibeler op veel vlakken waar OxygenOS het soms laat afweten. OxygenOS is daarentegen veel uitgebreider in de aanpasbaarheid van kleine dingen zoals de meldingsbalk, pictogrammen en gestures.

Een voorbeeld hiervan is het niet kunnen verlagen van de notificatie-volume naar 0 terwijl de ringtone-volume op 1 of meer staat. Ik heb hierover contact opgenomen met OnePlus en zij mailen mij het volgende:

Beste heer

Dankuwel voor het contacten van OnePlus

U kunt dat doen vanuit notificatie-instellingen (ga eerst naar app-instellingen -> notificaties).

U moet vanuit de tekst drukken, niet vanuit de rechterkant om deze instellingen te kunnen

bewerken.

Hopelijk is het zo duidelijk genoeg.

Vriendelijke groeten

Zinloze informatie dus, en geeft mij ook heel erg weer hoeveel kennis van zaken ze bij de Oneplus klantenservice hebben. Tegenvaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 14:02
[...]

Waar baseer jij dit op ? Heb je recent wat gedaan met Oppo ? Op al die samsung modellen die ik gehad heb, kwam steeds meer bloatwear. Dat was voor mij 4 jaar geleden al de reden om daar vanaf te stappen.

Bootleader is mij niet bekend, overige zou ik me eerst eens in verdiepen als ik jou was, alvorens dit te schrijven.
Ik heb al heel wat mobielen versleten en nu als laatste de Oppo Find X2. Aangezien er een paar dingen waren waar ik niet uit kwam, heb ik per mail contact gehad met Oppo. Binnen 24 uur kwam er een passend antwoord terug. Dat moet ik anderen nog zien doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wonderwout
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:03
Op het KPN netwerk werkt LTE carrier aggregatie bij mij niet goed met de OnePlus 8 Pro.

Hij connect met LTE1800 en het lukt vervolgens nooit om carrier aggregatie te doen. Het gevolg is een zeer magere download snelheid.

Heeft iemand anders dit ook gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:34

13art

Moderator Mobile
B00st3r schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:34:
[...]

Een voorbeeld hiervan is het niet kunnen verlagen van de notificatie-volume naar 0 terwijl de ringtone-volume op 1 of meer staat. Ik heb hierover contact opgenomen met OnePlus en zij mailen mij het volgende:
Sowieso is het een gemis (is in een ver verleden wel mogelijk geweest vanuit Android) om het notificatiegeluid en de ringtone apart van elkaar te regelen.

Dat de volumeslider voor ringtones/notificaties niet op 0 te zetten is met de slider/volumeknop heeft vermoedelijk te maken met de notificatieslider. Omdat die er in zit en die de functie heeft het geluid te muten, kan dit niet ook software matig gekoppeld worden aan de volume knoppen. Iets in die richting.

Daarom is het ook lastiger om andere functies aan de notificatieslider te koppelen (een veel gevraagde optie) want als het aan iets hardware matigs gekoppeld wordt, moet het softwarematig (bijv via quicktiggles) uitgeschakeld worden. Ik zal eens kijken of ik het topic nog terug kan vinden dat ging over het verzoek voor het toevoegen van andere functies aan de alertslider.

edit:
Hebbes.

[ Voor 16% gewijzigd door 13art op 06-05-2020 18:19 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Iemand al een keer gebruikt gemaakt van de DigiD app?
Ik moet de QR code scannen maar hij pakt hem niet. Normaal ben je binnen een seconden binnen.
Dit nog niet meegemaakt met een telefoon. Vraag me af of er meer mensen zijn met een OP8(pro) die dit herkennen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job115
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08 17:14
DarkSide schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:37:
Ik moet de QR code scannen maar hij pakt hem niet. Normaal ben je binnen een seconden binnen.
Dit nog niet meegemaakt met een telefoon. Vraag me af of er meer mensen zijn met een OP8(pro) die dit herkennen.
Instellen van de DigiD app is hier gewoon gelukt, met een OnePlus 8 Pro

Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Instellen was ook gelukt (overgenomen van andere telefoon).
Maar probeer nu dus in te loggen op mijn overheid. Maar hij pakt het gewoon niet.
Al meerdere nieuwe pogingen gedaan. Herstart e.d.

Net even mijn OP6 gepakt en daar ben ik zo mee ingelogd.

Beetje raar. Focus lijkt verder ook gewoon goed.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:01
DarkSide schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:50:
Instellen was ook gelukt (overgenomen van andere telefoon).
Maar probeer nu dus in te loggen op mijn overheid. Maar hij pakt het gewoon niet.
Al meerdere nieuwe pogingen gedaan. Herstart e.d.

Net even mijn OP6 gepakt en daar ben ik zo mee ingelogd.

Beetje raar. Focus lijkt verder ook gewoon goed.
Probeer de app eens opnieuw te installeren vanuit de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

helaas. Net verwijderd. Caches gecleared.
Opnieuw opgestart. En geinstalleerd. Daarbij niet aangegeven dat ik al digiD op andere telefoon heb staan.

Maar hij blijft "nadenken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbkp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20
DarkSide schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:15:
helaas. Net verwijderd. Caches gecleared.
Opnieuw opgestart. En geinstalleerd. Daarbij niet aangegeven dat ik al digiD op andere telefoon heb staan.

Maar hij blijft "nadenken"
hier (8pro) werkt het inloggen met het scannen prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:20
Op welke 'schermkalibratie' hebben jullie de Oneplus 8 staan? Ik vind 'levendig' vrij geel, kan het natuurlijk handmatig aanpassen maar ben benieuwd wat jullie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejramse
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 21:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Caqc6lXqF_8Xhi7pb0VWTtNbh3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TQCFGVBkIq7WE8QrX8aMKoAO.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind levendig ook te geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Aloysxda
offtopic:
We zijn hier volledig offtopic met het praten over OPPO telefoons, dus ik ga hier verder niet meer op in.
CLB schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:58:
[...]

Ik heb het nagevraagd bij een woordvoerder van OnePlus naar aanleiding van de berichtgeving op Reddit dat het om een hardwarematig probleem gaat. Ook die persoon verwees naar de aangehaalde tweet en software.

To be continued dus...
Wie dan? Nigel kan ik zo even een appje sturen, dus dat is het probleem niet. Het probleem is de communicatie vanuit China naar zijn eigen mederwerkers in Europa etc, dus Joost mag het weten wat er wel en niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikali
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05-2020
ChromeFR schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:51:
Op welke 'schermkalibratie' hebben jullie de Oneplus 8 staan? Ik vind 'levendig' vrij geel, kan het natuurlijk handmatig aanpassen maar ben benieuwd wat jullie hebben.
Ik heb hem op "natural" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somgo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-05 18:19
ChromeFR schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:51:
Ik heb hem op Naruurlijk staan en gebruik de donkere modus. Bevalt mij het beste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
[...]

Nou het laatste ColorOS is volgens velen een heel stuk beter en heeft vele handige features.
Als ik naar de reviews kijk vind ik er niks kinderachtigs aan en zie veel instelmogelijkheden.
Ze hebben grote stappen gemaakt en sinds de Find X2 Pro zijn er al best een paar updates geweest.
Hoe dat zich verhoud op langere tijd weet niemand en ik denk zelf ook niet dat je de support zal hebben zoals bij een Pixel of bij Oxygen OS.
Vaak heeft een OS heel lang last van een stigma net zoals mensen het OS van Samsung bloated en traag vinden terwijl dat allang niet meer zo is en steeds meer mensen One UI2.x fijner vinden dan bijv een saai en budget ogende Vanilla Android.

In defense voor Oppo, die hebben wel een Always On Display feature. Iets dat Oneplus nog steeds niet heeft, en ja het heeft de aandacht zeggen ze (al 2 jaar, gewoon te triest voor woorden). Een feature waar ik niet zonder wil zitten, en absoluut moet zitten op een Oled toestel van dit kaliber anno 2020.

Bootloader unlock ?
Steeds minder interessant en boeit alleen een extreem klein groepje dat custom roms wilt flashen.
Schiet je tegenwoordig bijna niks meer mee op en alleen leuk voor de freaks als ze over 4 jaar een nieuwe Android versie op een huidig toestel willen knallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft nu pas (ja, een week na de uitrol...) 10.5.4 en 10.5.6 aangekondigd voor de 8 en 8 Pro:

OxygenOS 10.5.5 and 10.5.4 (EU) for the OnePlus 8 & Oxygen OS OxygenOS 10.5.6 for the OnePlus 8 Pro
Changelog
System
  • Fixed known issues and improved system stability
Camera
  • Refined the dirt detection capability to be more accurate than ever
  • Improved the camera's shooting experience with the front camera
  • Improved the stability
Network
  • Communication stability further enhanced (NA only)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Is het mogelijk 'swipe vanuit de hoeken' om Google Assistent te activeren echt uit te schakelen? Ik heb Google Assistent nu wel uitgezet maar de beweging blijft en roept een Assisent pop-up op (om Assistent weer in te schakelen).

Ik vraag dit omdat ik vermoed dat dit in de weg zit bij maken van een spraakopname op Whatsapp. Normaal druk je op het microfoontje om op te nemen en laat je los wanneer je klaar bent. Dat werkt bij de OP8 niet, in ieder geval niet bij die van mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:13:
Wie dan? Nigel kan ik zo even een appje sturen, dus dat is het probleem niet.
Niet echt relevant dunkt me.
ChromeFR schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:24:
Is het mogelijk 'swipe vanuit de hoeken' om Google Assistent te activeren echt uit te schakelen?
Je hebt bij 'Standaard-app voor assistentie' gekozen voor 'Geen' in plaats van Google?
Normaal druk je op het microfoontje om op te nemen en laat je los wanneer je klaar bent.
Normaal veeg je het microfoontje naar boven, neemt je bericht op zonder die microfoonbutton ingedrukt te houden en drukt dan op verzenden... Of op annuleren natuurlijk, maar ingedrukt houden is dus niet nodig.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Kan alleen dit kiezen...

En zover ik weet is ingedrukt houden een heel gebruikelijke methode. Zie het iedereen om mij heen doen. Als je langer bericht wilt opnemen dan is vastzetten inderdaad handig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6MY_CB6oQWy2flVlnNbt366M2Xo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/icpbJ0erC2Y8WvbPU1KTOC9J.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door ChromeFR op 06-05-2020 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is niet het juiste menuutje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Excuus, stom van me. Opgelost! Maar mijn WhatsApp 'probleem' blijft helaas nog aanwezig. Zal wel worden opgelost met een update :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:16
ChromeFR schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 23:47:
Excuus, stom van me. Opgelost! Maar mijn WhatsApp 'probleem' blijft helaas nog aanwezig. Zal wel worden opgelost met een update :).
Met toetsenbord werkt indrukken hier gewoon, Zonder toetsenbord moet ik omhoog vegen.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChromeFR schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 23:47:
Excuus, stom van me. Opgelost! Maar mijn WhatsApp 'probleem' blijft helaas nog aanwezig.
That's weird, welke launcher gebruik je?

In ander nieuws: OnePlus' next flagship phone might support 65W charging speeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lovly_1
  • Laatst online: 24-08 00:19
DarkSide schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:37:
hier ook meer even ingesteld, had ik nog niet gedaan.
tijdens het scannen van de QR code werd het beeld van de camera niet normaal veergegeven.
Het leek wel breder getrokken.
ik heb de bovenste twee hoeken gelijk gelegd met de QR op het scherm en toen pakte hij hem.

wellicht dat dit je helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somgo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-05 18:19
Nog meer mensen last dat Google backup naar Drive niet autmatisch meer werkt als je vingeradruk, pincode of wachtwoord gebruikt als schermeveilging?
Backup knop is dan greyed out en backup wordt niet meer gemaakt. Pas als je alle schermbeveiliging uitschakelt (behalve Swipe) komt backup knop weer beschikbaar in het blauw en wordt automatisch backup proces weer dagelijks hervat.
Vreemde situatie die je noopt om met een onbeveiligde telefoon rond te lopen lm het backup mechanisme werkend te houden. Anderzijds moet je dan dagelijks het ritueel van schermbeveiliging uitschakelen, een handmatige backup maken en vervolgens schermbeveiligng weer activeren
Kan me niet voorstellen dat dit zo bedacht is door Google en/of Oneplus
Iemand een idee om deze sitatie op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Golf2vr6 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:54:
[...]

Met toetsenbord werkt indrukken hier gewoon, Zonder toetsenbord moet ik omhoog vegen.
Klopt. Maar zo is het niet ontworpen door Whatsapp. Een ander voorbeeld: als je in Facebook Messenger een 'grote duim' wilt sturen dan kan je bij ieder ander device het duimpje (ook rechtsonder) lang ingedrukt houden, dan blaast ie a.h.w. de duim op. Dat is bij de OP8 niet mogelijk, er zit iets in de weg dat een 'long press' rechtsonder onmogelijk maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Somgo schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:30:
Nog meer mensen last dat Google backup naar Drive niet autmatisch meer werkt als je vingeradruk, pincode of wachtwoord gebruikt als schermeveilging?
Backup knop is dan greyed out en backup wordt niet meer gemaakt. Pas als je alle schermbeveiliging uitschakelt (behalve Swipe) komt backup knop weer beschikbaar in het blauw en wordt automatisch backup proces weer dagelijks hervat.
Vreemde situatie die je noopt om met een onbeveiligde telefoon rond te lopen lm het backup mechanisme werkend te houden. Anderzijds moet je dan dagelijks het ritueel van schermbeveiliging uitschakelen, een handmatige backup maken en vervolgens schermbeveiligng weer activeren
Kan me niet voorstellen dat dit zo bedacht is door Google en/of Oneplus
Iemand een idee om deze sitatie op te lossen?
Heb ik geen last van. Heb pincode en vingerafdruk en er wordt gewoon dagelijks een BU gemaakt naar G-drive.
@lovly_1 Dat had ik ook al gedaan.
Ik kan andere QRs wel goed scannen (ING bv). Heb alleen issues met DigiD.

Ik kijk nog even. Misschien iets anders niet helemaal lekker. En tijd voor factory reset?
Ooit problemen gehad met mijn S10+ waarbij hij mij Hue niet zag. Kon niet koppelen.
Andere phones geen issue. Moest ik ook x resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Is er ergens een overzicht te vinden welke reeksen van IMEI nummers last hebben van de scherm problemen? Of een build date of iets in die trant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 07:41

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Nope.

(had net even een slechte gedachte...zou OP de door OPPO find x2 pro afgekeurde schermen opkopen?)

[ Voor 91% gewijzigd door Huigie op 07-05-2020 15:19 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 11:01
Huigie schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:34:
Nope.

(had net even een slechte gedachte...zou OP de door OPPO find x2 pro afgekeurde schermen opkopen?)
Kan niet ontkennen dat die gedachten me inderdaad ook wel is opgekomen. Maar dan hebben ze wel erg veel slechte schermen over bij oppo. De OnePlus is volgens mij meer verkocht als de oppo.

Even iets anders. Zouden enkele van jullie eens deze video willen testen?
Als ik bij deze video de helderheid langzaam omhoog of omlaag zet zie de grijstinten verspringen van grijs naar soms een rode gloed. Ook echt aantal zichtbare nummers met grijstinten wisselen heel erg heen en weer dan. Ik ben toch een paar van die 10 bit kleuren zoek geraakt.
YouTube: [8K] Black Level Monitor Test Dead Pixel Check for 10 hours

Zit nu aan mijn 3e toestel. Weer niet het beloofde perfecte display.
De retentie en balk bij de camera maken me het meeste zorgen. Dat lijkt me echt hardware. Het scherm is verder wel uniform en heb er nu nog wel vertrouwen in dat ze de rest met een update wel redelijk kunnen wegpoetsen.

De twijfel is nu op de update wachten of terug sturen en afwachten. Veel meer keuze heb ik niet. Ik heb een dial sim nodig en dan is dit mijn enige optie. Mi 10 pro en find x2 pro vallen dan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eierdopje
  • Laatst online: 19-04-2022
1993jjohan schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:25:
[...]

Even iets anders. Zouden enkele van jullie eens deze video willen testen?
Als ik bij deze video de helderheid langzaam omhoog of omlaag zet zie de grijstinten verspringen van grijs naar soms een rode gloed. Ook echt aantal zichtbare nummers met grijstinten wisselen heel erg heen en weer dan. Ik ben toch een paar van die 10 bit kleuren zoek geraakt.
YouTube: [8K] Black Level Monitor Test Dead Pixel Check for 10 hours

Zit nu aan mijn 3e toestel. Weer niet het beloofde perfecte display.
De retentie en balk bij de camera maken me het meeste zorgen. Dat lijkt me echt hardware. Het scherm is verder wel uniform en heb er nu nog wel vertrouwen in dat ze de rest met een update wel redelijk kunnen wegpoetsen.
Ik merk precies dezelfde zaken. Wisselend uniform groen of rood over de grijstinten bij lagere helderheid. Ook verschillende zwart waarden voor verschillende helderheid.

En helaas camera punch hole balk en retentie. Vooral die balk baart me zorgen. Zie ik bijvoorbeeld ook in chrome rond deze tijd van de dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 10:27
Is er al iemand die het "kan geen oproepen ontvangen" probleem had en heeft opgelost? Merk dat het voornamelijk bij Tele2 klanten voorkomt. Begint nu toch wel erg irritant te worden.

-edit-

Oplossing: https://www.getdroidtips....-vowifi-on-oneplus-7-pro/

Schakelen van 4G+ naar H+ bij een inkomende oproep gaat niet helemaal lekker. Dit ligt waarschijnlijk bij Tele2. Forceren van voLTE lost dit probleem op.
Ik hoor graag of dit het voor iedereen oplost! Nu kan ik eindelijk volledig van m'n toestel genieten met de basisfunctionaliteiten van een telefoon 8)7

Groetjes

[ Voor 55% gewijzigd door bjvdven op 07-05-2020 22:26 ]

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Op XDA geeft iemand aan dat als je 'Vibrant Colour Effect Pro' op je OP8 Pro uitschakelt, de groene tint verdwijnt. Ik heb zelf de non-pro variant dus ik kan het niet testen.

https://forum.xda-develop...ps-update-solved-t4095891

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
ChromeFR schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:39:
Op XDA geeft iemand aan dat als je 'Vibrant Colour Effect Pro' op je OP8 Pro uitschakelt, de groene tint verdwijnt. Ik heb zelf de non-pro variant dus ik kan het niet testen.

https://forum.xda-develop...ps-update-solved-t4095891
Da's geen tint meer, maar een enorme vlek. Ik had Vibrant Colour Effect Pro niet aan staan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Majesty schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:55:
[...]

Da's geen tint meer, maar een enorme vlek. Ik had Vibrant Colour Effect Pro niet aan staan overigens.
Staat bij aan en heb nergens last van. Geen tint, geen balk, geen retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:23

Laguna

Connaisseur

mr.DJ95 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:33:
Is er ergens een overzicht te vinden welke reeksen van IMEI nummers last hebben van de scherm problemen? Of een build date of iets in die trant?
Alle toestellen met hedendaagse AMOLED schermen hebben hier in meer of mindere mate last van. Je zal voor jezelf moeten bepalen in hoeverre je dit storend vindt. Er zal qua hardware niks worden veranderd, dus je hoeft ook niet te kijken naar productiedata.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfhackah
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-09-2022
bjvdven schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:11:
Is er al iemand die het "kan geen oproepen ontvangen" probleem had en heeft opgelost? Merk dat het voornamelijk bij Tele2 klanten voorkomt. Begint nu toch wel erg irritant te worden.

-edit-

Oplossing: https://www.getdroidtips....-vowifi-on-oneplus-7-pro/

Schakelen van 4G+ naar H+ bij een inkomende oproep gaat niet helemaal lekker. Dit ligt waarschijnlijk bij Tele2. Forceren van voLTE lost dit probleem op.
Ik hoor graag of dit het voor iedereen oplost! Nu kan ik eindelijk volledig van m'n toestel genieten met de basisfunctionaliteiten van een telefoon 8)7

Groetjes
Thanks voor het delen! Ik had eerder vandaag de volgende post gevonden met precies dezelfde stappen om VoLTE en VoWiFi in te schakelen: https://forums.oneplus.co...plus-8-pro-volte.1214164/ Het is dan ook gelukt om VoLTE in te schakelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kg8itPg8OcgxiDwplM-e2HVb7cs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8UV639NiD9vAxZ8UAdWCkWOS.jpg?f=fotoalbum_large

Echter heb ik nog steeds problemen met inkomende oproepen. Op een enkele keer na gaat het wel normaal, anders duurt het vrij lang óf komt de oproep helemaal niet binnen. Mis ik iets?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

* Huigie doet een dansje. Nieuwe telefoon heeft nergens last van.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Huigie schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 07:53:
Lucky you! Hoeveelste poging was dit? Van waar kwam 'ie en welke productiedatum heeft' ie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

2e, 11 april. Geen nieuwe batch, gewoon geluk blijkbaar.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
Huigie schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 07:53:
Het is dus wel mogelijk. Dat doet me toch wel weer overwegen om ook mijn 3e toestel weer terug te sturen en voor een 4e exemplaar te gaan.

Misschien wacht ik nog de volgende ota af.
Momenteel is er zover ik weet geen snapdragon 865 met dual sim alternatief in Nederland. Dus keuze voor een ander merk heb ik momenteel ook niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-09 21:26
Niet te vroeg juichen...
Mijn scherm was ook perfect toen ik de telefoon kreeg.
Ik had in het begin geen groene tint, geen black crush, geen horizontale balk bij de hole punch camera en geen image retention.(heb dit allemaal uitgebreid getest toen ik de telefoon net binnen had).

Na 2 weken was het echter voorbij met de pret en kreeg ik last van alle hierbovengenoemde problemen + color banding.

Heb de telefoon inmiddels retour gedaan en een Snapdragon S20+ besteld.
De 8 Pro is in mijn ogen veel te snel op de markt gebracht door OnePlus.
De telefoon is nog lang niet af.
Ze adverteren met dual sim functionaliteit maar dit is pas werkende te krijgen na een update die ergens in de toekomst gaat komen. De camera wil ook geen fatsoenlijke foto's schieten en bij ook maar een beetje tegenlicht heb je direct last van lens flare. Daarnaast heb je nog de waslijst aan scherm problemen waar bijna iedere gebruiker last van lijkt te hebben en een hoop eigenaardigheden in de software + netwerk problemen.

Geen Oneplus meer voor mij. Ik betaal geen 900 euro om betatester te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
1993jjohan schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:25:
[...]

Het is dus wel mogelijk. Dat doet me toch wel weer overwegen om ook mijn 3e toestel weer terug te sturen en voor een 4e exemplaar te gaan.

Misschien wacht ik nog de volgende ota af.
Momenteel is er zover ik weet geen snapdragon 865 met dual sim alternatief in Nederland. Dus keuze voor een ander merk heb ik momenteel ook niet.
Waarom zou het niet mogelijk zijn? Er zijn al meerdere mensen waaronder ik die hier aangegeven hebben dat ze nergens last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X2X2X schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:47:
Heb de telefoon inmiddels retour gedaan en een Snapdragon S20+ besteld.
Cool, hopelijk werkt dat allemaal goed hier in Europa, ook met eventuele garantie en dergelijke.
Ze adverteren met dual sim functionaliteit maar dit is pas werkende te krijgen na een update
Ligt eraan wat je exact onder 'dual sim functionaliteit' verstaat imo
De camera wil ook geen fatsoenlijke foto's schieten
Zeer mee oneens, maar dat is en blijft natuurlijk ook erg persoonlijk
en bij ook maar een beetje tegenlicht heb je direct last van lens flare
Heb het enkele keren gezien inderdaad, niet cool, maar zeker niet bij al m'n tegenlichtfoto's
hoop eigenaardigheden in de software + netwerk problemen
Herken ik mezelf niet in, maar niet fijn als je daar wel last van hebt natuurlijk
Geen Oneplus meer voor mij. Ik betaal geen 900 euro om betatester te zijn.
Als je dat zo voelt, zeker niet meer doen nee, logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:08:
[...]

Cool, hopelijk werkt dat allemaal goed hier in Europa, ook met eventuele garantie en dergelijke.

[...]

Ligt eraan wat je exact onder 'dual sim functionaliteit' verstaat imo

[...]

Zeer mee oneens, maar dat is en blijft natuurlijk ook erg persoonlijk

[...]

Heb het enkele keren gezien inderdaad, niet cool, maar zeker niet bij al m'n tegenlichtfoto's

[...]

Herken ik mezelf niet in, maar niet fijn als je daar wel last van hebt natuurlijk

[...]

Als je dat zo voelt, zeker niet meer doen nee, logisch.
Knip, dit voegt niks toen. Volgende keer eventueel een TR aanmaken.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 08-05-2020 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

X2X2X schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:47:
Niet te vroeg juichen...
Mijn scherm was ook perfect toen ik de telefoon kreeg.
Bij mij begon het gezeik met 10.5.5, groen scherm. 10.5.6 deed er nog een schepje bovenop, groener en af en toe een rode gloed. Dus heb de nieuwe uit de doos gehaald, de updates geinstalleerd, gereset naar factory en toen pas bekeken.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michelka
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-11-2024
Tip van flip ; Ik ben een 7T Pro gebruiker en heb nergens last van.
Toestel is nogsteeds super snel en zal nog wel even zo blijven. ( En heeft Dual sim voor de mensen die dat intressant vinden )
5g is toch nog niet intressant dus daar zou ik het ook niet voor doen.
Heb hem zelf vergeleken met de 8 Pro. Die is inmiddels retour ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Knip, Volgende keer svp een TR aanmaken.

[ Voor 80% gewijzigd door 13art op 08-05-2020 20:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Knip, beter om een TR aan te maken.

[ Voor 86% gewijzigd door 13art op 08-05-2020 20:06 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjnieuw
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 11:10
Ik vroeg me af of iemand hier ook een Wear Os watch icm de Oneplus 8 (pro) heeft. Alles werkt alleen de bluetooth verbinding valt continue weg. In de Wear Os app staat dat er nog een verbinding is maar op de watch staart verbroken. Uiteraard heb ik batterijoptimalisatie uitstaan voor Wear Os en bluetooth. Ik heb alles al een keer of 2 opnieuw gekopppeld maar de verbinding valt op een gegeven moment weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 20:56
wjnieuw schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:17:
Ik vroeg me af of iemand hier ook een Wear Os watch icm de Oneplus 8 (pro) heeft. Alles werkt alleen de bluetooth verbinding valt continue weg. In de Wear Os app staat dat er nog een verbinding is maar op de watch staart verbroken. Uiteraard heb ik batterijoptimalisatie uitstaan voor Wear Os en bluetooth. Ik heb alles al een keer of 2 opnieuw gekopppeld maar de verbinding valt op een gegeven moment weg.
En heb je de Wear plugins ook al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:34
Ik heb inderdaad ook wat moeten spelen. Sowieso heb ik mijn watch (fossil gen 4 volgens mij) een complete reset gegeven zodat alles schoon is. Scheelt misschien ook wel.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook geen issues, dit in combi met een Fossil Gen 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 16:10
Vanmiddag toch iets raars. Had al meer gelezen over temperatuur problemen. Vanmiddag in de auto, telefoon in de houder. Na 15 minuten melding van temperatuur te hoog. Met OP6 nooit last gehad in 2 jaar. Heel vreemd. Even in de gaten houden en anders maar melden bij Oneplus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Is de 8 nu een stabiel toestel op niveau van een Samsung S20? Ik heb in het verleden een OP3 gehad, waar ik elke update mijn adem in kon houden of de bluethooth goed ging werken met de carkit van mijn auto, of dat die combinatie spontane disconnects en reboots gaf. Toen over gegaan naar een Samsung Note 8, en daar geen enkel probleem mee ervaren. Nu doet die het nog goed, maar geen OS upgrades meer (wel updates), en dat is vervelend. Dus op zoek naar iets anders en twijfel, zal ik toch weer een Oneplus nemen.
Dus hoe stabiel is Oneplus tegenwoordig?
En ik las iets over dual sim niet werkend, maar ik heb een zakelijke en een prive sim, dus is dat een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
Dual sim werkt prima op mijn 8 pro, evenals bluetooth in de auto (Renault R-link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
codegro schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 18:21:
Dual sim werkt prima op mijn 8 pro, evenals bluetooth in de auto (Renault R-link)
Klopt. Bij mij ook. Alleen ze moeten 5g nog activeren voor dual SIM. De software is daar nog niet klaar voor. Ga er van uit dat tegen de tijd dat de providers 5g activeren in juli dat wel geregeld moet zijn. 1Weer een bewijs dat ze de OnePlus wat gehaast op de markt hebben gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Nu online
1993jjohan schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:27:
[...]

Klopt. Bij mij ook. Alleen ze moeten 5g nog activeren voor dual SIM. De software is daar nog niet klaar voor. Ga er van uit dat tegen de tijd dat de providers 5g activeren in juli dat wel geregeld moet zijn. 1Weer een bewijs dat ze de OnePlus wat gehaast op de markt hebben gebracht.
Wordt dat dan 5G op beide sim kaarten tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
5G maakt me nu nog niet veel uit, is dit jaar nauwelijks sneller dan 4G. 4G dual sim werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikali
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05-2020
Ik heb de samsung galaxy watch dus Tizen, geen wear os maar werkt prima, geen bluetooth issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjnieuw
Sjowhan schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:31:
[...]

Ik heb inderdaad ook wat moeten spelen. Sowieso heb ik mijn watch (fossil gen 4 volgens mij) een complete reset gegeven zodat alles schoon is. Scheelt misschien ook wel.
Ik had een nieuw horloge gekocht en nieuw ingesteld. Ook de wear OS app opnieuw ingesteld maar na een paar uur is de Bluetooth verbinding weg. Wat heb jij aan instellingen aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo040
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 00:44
Geen enkel probleem met verbinding tussen Wear OS op Fossil Gen 5 en Pro 8. Het is jammer om te zien dat de Pro 8 hier veel negatieve feedback krijgt, Imo soms terecht soms echt wat overtrokken. Ik snap trouwens de frustratie als je 2, misschien wel 3 keer pech hebt. Ikzelf zie en heb deze problemen niet en misschien stomtoevallig, collega met hetzelfde toestel ook niet. Tja, wel met soms "de freeze" in Chrome. Heerlijk toestel voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Nu online
Vandaag mijn Oneplus 8 pro mogen ontvangen in het blauw 12GB/256GB met blauwe en warmte sandcover..

Bouw datum 11 April. Merk dat ik over het hele scherm een groenige waas heb zitten, gekke is dat het notificatie scherm/pulldown scherm weer echt zwart is. Kan mijn hand er nog niet echt op leggen.

Wellicht morgen even bellen met Belsimpel wat nu het handigste is om te doen. Heb weinig vertrouwen in de andere toestellen van de 11 April batch. Wellicht kan ik een latere build afdwingen bij hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:24
swhnld schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:49:
Is de 8 nu een stabiel toestel op niveau van een Samsung S20? Ik heb in het verleden een OP3 gehad, waar ik elke update mijn adem in kon houden of de bluethooth goed ging werken met de carkit van mijn auto, of dat die combinatie spontane disconnects en reboots gaf. Toen over gegaan naar een Samsung Note 8, en daar geen enkel probleem mee ervaren. Nu doet die het nog goed, maar geen OS upgrades meer (wel updates), en dat is vervelend. Dus op zoek naar iets anders en twijfel, zal ik toch weer een Oneplus nemen.
Dus hoe stabiel is Oneplus tegenwoordig?
En ik las iets over dual sim niet werkend, maar ik heb een zakelijke en een prive sim, dus is dat een probleem?
Maar waarom zou dat aan de OnePlus liggen? Mijn collega heeft een Samsung telefoon en alleen maar problemen met Bluetooth in zijn Mercedes (de problemen die jij hierboven beschrijft) ik heb met mijn OnePlus telefoon compleet nergens last van in mijn Mercedes. En ook niet in de 2 Ford's die ik hiervoor heb gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

mr.DJ95 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 23:22:
Bouw datum 11 April. Merk dat ik over het hele scherm een groenige waas heb zitten, gekke is dat het notificatie scherm/pulldown scherm weer echt zwart is. Kan mijn hand er nog niet echt op leggen.
Dat komt doordat de groene tint alleen zichtbaar is bij donkergrijs, bij zwart zie je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Nu online
renem schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 23:36:
[...]

Maar waarom zou dat aan de OnePlus liggen? Mijn collega heeft een Samsung telefoon en alleen maar problemen met Bluetooth in zijn Mercedes (de problemen die jij hierboven beschrijft) ik heb met mijn OnePlus telefoon compleet nergens last van in mijn Mercedes. En ook niet in de 2 Ford's die ik hiervoor heb gehad.
Omdat het probleem er de ene maand wel was, en de andere niet. Mijn auto krijgt niet maandelijks een update, de Oneplus wel. Daarbij gezegt, het is dus 3 jaar terug, vandaar de vraag hoe het vandaag de dag is. Is de software nog steeds niet helemaal stabiel uit de ontwikkeling, of juist wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Nu online
Laguna schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 01:51:
[...]

Dat komt doordat de groene tint alleen zichtbaar is bij donkergrijs, bij zwart zie je het niet.
Duidelijk, zijn hier alleen mensen die blijven wisselen of ook mensen die de beloofde update vanuit Oneplus afwachten?

Verder vind ik het een ontzettend fijn, snel en duidelijk toestel. Het ontbreken van de 3.5mm is even wennen aangezien ik net van de Galaxy S9+ af kom en ik voor mijn iPhone 8 plus oortjes heb met Lightning aansluiting. Ook merk ik dat mijn wijsvinger elke keer op de onderste camera belandt, hier zat namelijk de fingerprint reader van mijn S9+.

[ Voor 10% gewijzigd door mr.DJ95 op 09-05-2020 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:24
swhnld schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 08:11:
[...]

Omdat het probleem er de ene maand wel was, en de andere niet. Mijn auto krijgt niet maandelijks een update, de Oneplus wel. Daarbij gezegt, het is dus 3 jaar terug, vandaar de vraag hoe het vandaag de dag is. Is de software nog steeds niet helemaal stabiel uit de ontwikkeling, of juist wel?
Dan is dat afhankelijk aan wie je de vraag stelt, ik zou zeggen dat de software prima is, heb er eigenlijk nooit problemen mee. Dit is mijn 7e OnePlus telefoon en het enige issue wat ik mee heb gemaakt, en wat ik een groot probleem vond, was de agressieve batterij besparing methode maar wat op dit moment geen issue meer voor me is.
En wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat Bluetooth problemen ook bij Samsung en andere merken voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Block_Counter
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-08 07:21
mr.DJ95 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 09:20:
[...]

Duidelijk, zijn hier alleen mensen die blijven wisselen of ook mensen die de beloofde update vanuit Oneplus afwachten?
Ik heb nu m'n tweede toestel (8 pro Zwart) en denk niet deze nog om te gaan ruilen. Groene waas en black crush zijn iets minder dan de eerste, maar nog steeds duidelijk aanwezig als ik er naar zoek. Ik denk er in de praktijk niet veel last van te gaan hebben, en vind het zoals jij ook zegt een erg prettig toestel verder. Inderdaad hopen dat een update de problemen nog minder laat opvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:03
swhnld schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 08:11:
[...]

Ik heb een oneplus 6 en dit is precies de reden dat ik er nooit 1 weer bestel. Mijn mercedes heeft de laatste software. Met Android 9 geen problemen, nu sinds android 10 kan ik geen muziek meer streamen. Er zijn ook veeel dezelfde klachten te vinden op het oneplus forum(ook andere merken auto's), maar oneplus doet er niets mee.

En nee, het ligt niet aan mij, heb alles al geprobeerd. Hij doet het enkel als ik hem helemaal opnieuw koppel, zet ik de auto uit en weer aan, dan werkt het niet meer.

Het product is nooit af bij Oneplus, zie nu maar weer de problemen met de displays. Er is altijd wat. Ik heb de oneplus 2, 5 en 6 (nu nog steeds) gehad. Klaar mee. Elk toestel had wel iets, soms ging het even fijn tot er weer een brakke update kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:26
codegro schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:42:
Vanmiddag toch iets raars. Had al meer gelezen over temperatuur problemen. Vanmiddag in de auto, telefoon in de houder. Na 15 minuten melding van temperatuur te hoog. Met OP6 nooit last gehad in 2 jaar. Heel vreemd. Even in de gaten houden en anders maar melden bij Oneplus.
Dit heb ik ook al een paar keer gehad en verder met mijn vorige telefoons nooit gehad. Gewoon in de volle zon zitten en de telefoon in mijn broekzak luisteren naar Spotify kreeg ik dit al.
Weet niet of dit een soort van extra beveiliging is welke mijn vorige telefoons niet hadden. Want die werden ook gewoon warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
mytheory schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 11:48:
[...]

Dit heb ik ook al een paar keer gehad en verder met mijn vorige telefoons nooit gehad. Gewoon in de volle zon zitten en de telefoon in mijn broekzak luisteren naar Spotify kreeg ik dit al.
Weet niet of dit een soort van extra beveiliging is welke mijn vorige telefoons niet hadden. Want die werden ook gewoon warm.
Volgens mij zou het logisch zijn als elke telefoon dat heeft. Anders zou het nog best gevaarlijk kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
martijn k. schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 11:39:
[...]
Het product is nooit af bij Oneplus, zie nu maar weer de problemen met de displays. Er is altijd wat. Ik heb de oneplus 2, 5 en 6 (nu nog steeds) gehad. Klaar mee. Elk toestel had wel iets, soms ging het even fijn tot er weer een brakke update kwam.
Je gaat denk ik bij elk merk wel tegen dingen aanlopen. Regelmatig gaat het één en ander mis met updates, drains, bootloops, etc. Samsung, Xiaomi, you name it.

That being said, gezien de problemen met schermen die er zijn sinds de 7T, ben ik ook wel wat voorzichtiger geworden met Oneplus. Zomaar blind kopen zit er niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertje9999
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:09
codegro schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:42:
Ik zat zojuist buiten, in de schaduw, wat rond te surfen op m'n 8pro en werd getriggerd door het bericht hierboven. Ik vond m'n toestel ook warm worden. FF DroidInfo opgestart om te checken. En daar kwam ik een toch wel verontrustende waarde tegen van ruim 93°C!!!

Weet iemand of het normaal is dat deze temperatuur bereikt wordt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3oJ8mTFb22lMhTvNtFDytLxbsQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lEgG8rMYuRyFVlWB5pd297Ia.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

PM8150B Power IC Power Supply Management Chip. Denk dat je scherm in de zon enorm veel spanning trekt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertje9999
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:09
Huigie schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:23:
PM8150B Power IC Power Supply Management Chip. Denk dat je scherm in de zon enorm veel spanning trekt.
Dat zou kunnen kloppen. Max resolutie en max helderheid. Wel spannend die temperatuur waarden. Je zoekt dus letterlijk het randje op van wat mogelijk is met de gecombineerde "unique selling points" van dit toestel.

Ik ga de proef maar niet op de som nemen om te kijken waar dit vlaggenschip (pun intended) zal stranden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjnieuw
Zijn er ook andere lezers die ING Bankieren hebben en met draadloos betalen niet het ING scherm krijgen? Bij betalingen boven de 25 euro moet ik dan de telefoon eerst unlocken, de ING app openen en daar draadloos betalen opstarten. Gewoon irritant maar mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjnieuw
wjnieuw schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:51:
[...]
Ik had een nieuw horloge gekocht en nieuw ingesteld. Ook de wear OS app opnieuw ingesteld maar na een paar uur is de Bluetooth verbinding weg. Wat heb jij aan instellingen aangepast?
Zou het misschien Adguard Pro zijn die voor problemen zorgt (add blocker dmv VPN)? Ik heb Wear OS als uitzondering aangegeven in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 19:39
wjnieuw schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 15:17:
Zijn er ook andere lezers die ING Bankieren hebben en met draadloos betalen niet het ING scherm krijgen? Bij betalingen boven de 25 euro moet ik dan de telefoon eerst unlocken, de ING app openen en daar draadloos betalen opstarten. Gewoon irritant maar mee te leven.
Is een probleem dat met Android 10 te maken heeft. De meeste bank apps hebben hier last van. ING lijkt niet erg druk met het zoeken naar een oplossing, wellicht wacht men op Google Pay? Bij sommige launchers kan je een snelkoppeling maken naar "mobiel betalen" zodat je de app snel kan openen als je in de rij voor de kassa sta.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Golf2vr6
Yep is Android 10 probleem. Ik heb de ING app onder long press vingerafdruk gezet. Je moet je scherm toch unlocken dus het is dan even wennen dat je hem langer vast moet houden maar dan popt de ING app vanzelf omhoog en kun je als het nodig is de pin intoetsen. Was even wennen maar werkt perfect.

Je vindt dit onder hulpprogramma's en dan snel starten. Ik heb daar als app mobiel betalen ingesteld.

[ Voor 25% gewijzigd door Golf2vr6 op 09-05-2020 16:53 . Reden: Even aangevuld met hoe dit te doen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb dit al heel vaak voorbij zien komen, maar is het niet "gewoon" een Android 10 feature? Het voorkomt namelijk dat criminelen zomaar even hun scanapparaat langs je broekzak halen (want de app moet eerst handmatig geopend worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:53:
Ik heb dit al heel vaak voorbij zien komen, maar is het niet "gewoon" een Android 10 feature? Het voorkomt namelijk dat criminelen zomaar even hun scanapparaat langs je broekzak halen (want de app moet eerst handmatig geopend worden).
Onder 50 niet. Dan is schermunlock genoeg. Maar zie mijn reactie boven die van jou voor een adequate oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjnieuw
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:53:
Volgens mij werkt het wel gewoon op een S20...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijmenR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-03 14:25
Ik heb exact het zelfde. Op8 en op8 pro hebben er beide last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CLB schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:02:
Twee dagen, op full HD-resolutie met 120Hz-modus, schermhelderheid om en nabij op de helft denk ik...
[insert afbeelding met 4u13m schermtijd]
Weer de 48 uur aangetikt met de OnePlus 8 Pro zonder opladen met nog wat extra schermtijd deze ronde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zrfkuUCiIC1-LqibB8N28OxSim0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aphD39Zu90pBcYRsuW4RPsJ9.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wjnieuw
flo040 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 20:38:
Geen enkel probleem met verbinding tussen Wear OS op Fossil Gen 5 en Pro 8. Het is jammer om te zien dat de Pro 8 hier veel negatieve feedback krijgt, Imo soms terecht soms echt wat overtrokken. Ik snap trouwens de frustratie als je 2, misschien wel 3 keer pech hebt. Ikzelf zie en heb deze problemen niet en misschien stomtoevallig, collega met hetzelfde toestel ook niet. Tja, wel met soms "de freeze" in Chrome. Heerlijk toestel voor mij!
Ik heb nu nog een keer alles opnieuw ingesteld, eerst alles verwijderen en dan opnieuw installeren (wear os en watch koppelen), maar na een paar uur weer hetzelfde, geen Bluetooth verbinding. Heb jij ook een ablocker (adguard), ik weet niet waarom het bij jou wel werkt en bij mij niet... Ik ben nu bijna op het punt om alles retour te sturen en mijn iphone maar weer te pakken of een pixel 4 xl te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveCool
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-08 17:34
Block_Counter schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:47:
[...]

Ik heb nu m'n tweede toestel (8 pro Zwart) en denk niet deze nog om te gaan ruilen. Groene waas en black crush zijn iets minder dan de eerste, maar nog steeds duidelijk aanwezig als ik er naar zoek. Ik denk er in de praktijk niet veel last van te gaan hebben, en vind het zoals jij ook zegt een erg prettig toestel verder. Inderdaad hopen dat een update de problemen nog minder laat opvallen.
Kan je eens aangeven hoe je dat test?
Wat doe je om te controleren of het toestel die problemen ook heeft (groene waas & black crush)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaveCool schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 21:33:
[...]

Kan je eens aangeven hoe je dat test?
Wat doe je om te controleren of het toestel die problemen ook heeft (groene waas & black crush)?
Ik zag het in de Playstore met het donkere thema geactiveerd. Grijs werd grijs/groen. Dit gebeurde ook op meerdere websites, waardoor tekst lezen irritant begon te worden.
Pagina: 1 ... 14 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie