Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiannoezNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09-2022
Anonymoussaurus schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:39:
[...]

Als je dus je grafiek + apps laat zien, kunnen we misschien iets concluderen. Misschien gebruikt Google Play Services wel erg veel, maar dat is vrij eenvoudig op te lossen.
Ik heb mijn telefoon intussen opgeladen dus de grafiek is weg. Maar op een of andere manier houd ie het nu erg goed vol? Bijna een uur geleden van de lader en maar 2% eraf vind ik erg goed.. ben benieuwd hoeverre die 13 uur resterend dan klopt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NO04C2hGh55Aes69cn9FWtzCWFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VS5em0GWoqAQtrFTez5xXNES.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeelding wat kleiner gemaakt.

[ Voor 2% gewijzigd door 13art op 03-05-2020 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GiannoezNL schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:50:
[...]

Ik heb mijn telefoon intussen opgeladen dus de grafiek is weg. Maar op een of andere manier houd ie het nu erg goed vol? Bijna een uur geleden van de lader en maar 2% eraf vind ik erg goed.. ben benieuwd hoeverre die 13 uur resterend dan klopt.
[Afbeelding]
En het vorige "tabje" (pagina)? :p Maar inderdaad: met 2% eraf valt er weinig te zien. Post deze 2 screenshots nog eens aan het eind van de dag. Dan kunnen we een redelijke conclusie trekken.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:38
Anonymoussaurus schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:39:
[...]

ColorOS? De Realmes draaien sinds een paar weken niet meer op ColorOS maar op het eigen RealmeUI, wat qua apps etc best op OxygenOS lijkt.
RealmeUI is gewoon een light versie van ColorOS 7. Bijna overal staat er gewoon ColorOS. Ik heb het nu een weekje in gebruik, maar ruk vind ik het zelf niet hoor..
Ja, het is minder clean dan OxygenOS (en ik ben zelf geen fan van het design language in ColorOS), maar vergeleken met OneUI en MIUI is dit toch wel een heel stuk lichter en cleaner.
Ik maak me meer zorgen over het updatebeleid van Oppo als ik de Oppo Find X2 Pro koop, dan het OS zelf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
GiannoezNL schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:06:
Ik ben ook eigenaar van de Oneplus 8 Pro sinds donderdag. Ik vind alleen de batterij best tegenvallen... Ik heb de helderheid standaard bijna op z'n laagst en heb 120 Hz maar naar 60hz veranderd en nog steeds gaat het vrij snel naar mijn idee... Ik snap niet hoe dit kan want op mijn vorige telefoon (5T) ging dat niet zo snel en die had veel meer apps die mogelijk batterij konden gebruiken...

Het groene effect merkte ik ook op in het scherm en ook dit vind ik echt balen voor een telefoon van 1k.. Ik ben altijd erg tevreden over Oneplus maar dit toestel voelt een beetje alsof ie snel op de markt is gegooid om "maar bij te blijven". Ik heb er een ontzettende hekel aan om het weer te moeten terugsturen voor als het scherm softwarematig niet gerepareerd kan worden. Na die update is het niet veel beter geworden namelijk.

Meer mensen die de batterij tegen vinden vallen?
Laten we eerlijk zijn, NOOIT net na release een OP kopen !
Waarom zeg ik dat, Oneplus heeft vrijwel altijd issues gehad met hun displays net na launch. Waar het aan lag mag joost weten en vaak los je het niet alleen met een software update op.
Je doet er het beste aan alleen te kopen met de T cycle dus straks met de 8T versies.
De single digit versies zijn qua hardware hier en daar de beta testers op langere termijn voor de T series.

Heb je nu weinig aan maar wellicht kan je hem binnen de 2 weken retour sturen.
Je moet voor 1K wel tevreden zijn en wat heb je nou aan zo’n toestel als je op 60hz gaat lopen draaien ??
Gewoon even 5 manden wachten en dan klopt de boel wel met hier en daar dd nodige tweaks en hardware aanpassingen.

Ik weet dat ik me niet populair maak met deze opmerkingen maar het is gewoon een feit dat OP altijd wel issues heeft en dat het lang niet altijd voor iedereen opgelost wordt. Het OP forum zegt genoeg.

[ Voor 5% gewijzigd door Bomberman71 op 03-05-2020 16:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andreasvers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-11-2022
Bomberman71 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:23:
[...]

Je doet er het beste aan alleen te kopen met de T cycle dus straks met de 8T versies.
De single digit versies zijn qua hardware hier en daar de beta testers op langere termijn voor de T series.
Had de 7T niet juist veel problemen met groene tint e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30

13art

Moderator Mobile
Andreasvers schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:52:
[...]

Klopt inderdaad, en dat was toen nooit opgelost.
Misschien komt dat nu wel, nu er voor de 8 ook een fix is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Andreasvers schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:52:
[...]

Je hebt gelijk ! Nog eens gekeken en specifiek de 7T had er ook last van. Normaliter zijn hun T series vrij van eerdere issues maar dit is idd een geval van waar dat niet altijd zo is, scherp !

Als je kijkt naar de laatste 4 jaar dan zijn er altijd wel issues geweest van displays, codecs die niet eenvoudig aangepast konden worden, speakers en accu issues. Tot de 8 was natuurlijk de camera nooit een toppertje maar dat is nu wel beter.

Het viel destijds wel wat minder op en werd met de mantel der liefde bedekt vanwege de prijs, echter tegenwoordig betaal je gewoon flink en dan mag je ook gewoon een goed product verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:53

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

13art schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:07:
nu er voor de 8 ook een fix is.
Er is nog niks gefixed hoor...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiannoezNL
  • Laatst online: 19-09-2022
Bomberman71 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:23:
[...]

Laten we eerlijk zijn, NOOIT net na release een OP kopen !
Waarom zeg ik dat, Oneplus heeft vrijwel altijd issues gehad met hun displays net na launch. Waar het aan lag mag joost weten en vaak los je het niet alleen met een software update op.

Heb je nu weinig aan maar wellicht kan je hem binnen de 2 weken retour sturen.
Je moet voor 1K wel tevreden zijn en wat heb je nou aan zo’n toestel als je op 60hz gaat lopen draaien ??
Gewoon even 5 manden wachten en dan klopt de boel wel met hier en daar dd nodige tweaks en hardware aanpassingen.

Ik weet dat ik me niet populair maak met deze opmerkingen maar het is gewoon een feit dat OP altijd wel issues heeft en dat het lang niet altijd voor iedereen opgelost wordt. Het OP forum zegt genoeg.
Begrijp ik. Maar met mijn 2 voorgaande OP's had ik geen problemen en die had ik gekocht toen deze ook net uit waren. Ik kijk het nog even aan, hopelijk valt het mee en is een retour niet nodig.

Maar denk je dat we de T variant af moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Huigie schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:10:
[...]

Er is nog niks gefixed hoor...
Laat ik het zo zeggen, ze hebben er een fix voor uitgebracht die voor een gedeelte van de mensen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
13art schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:25:
[...]

Laat ik het zo zeggen, ze hebben er een fix voor uitgebracht die voor een gedeelte van de mensen werkt.
Dat zag ik je eerder vandaag ook al zeggen, maar volgens mij was 10.5.6 daar niet voor bedoeld. Waar heb je gelezen dat dat wel het geval was? Zou ook wel erg snel zijn geweest namelijk.

Wat betreft accuduur: heb hier ook met 120hz, QHD+, Bluetooth, NFC gewoon netjes 7.5uur SOT gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Majesty schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:30:
[...]

Dat zag ik je eerder vandaag ook al zeggen, maar volgens mij was 10.5.6 daar niet voor bedoeld. Waar heb je gelezen dat dat wel het geval was? Zou ook wel erg snel zijn geweest namelijk.

Wat betreft accuduur: heb hier ook met 120hz, QHD+, Bluetooth, NFC gewoon netjes 7.5uur SOT gehaald.
Klopt, de daadwerkelijk fix zou in de 5.5 moeten zitten.
https://www.androidpolice...-screen-and-camera-fixes/
https://www.androidheadli...-display-issue-fixed.html
https://www.androidcentra...ly-fixes-green-tint-issue
etc

Echter zijn er ook mensen bij wie de 5.6 update ze geholpen heeft ook al stond er niet aangegeven dat de update daarvoor bedoeld was.
https://www.gizchina.com/...ore-with-oxygenos-10-5-6/

Maar het blijft allemaal vaag hoor. Want elders wordt weer door Oneplus beweerd dat het geen hardware probleem is net zoals bij de 7T werd gezegd. Waarom lost de update bij de één wel het probleem op en bij de anders niet. De omschrijving van de update blijft ook wat vaag 'Optimized the display effects'.

[ Voor 32% gewijzigd door 13art op 03-05-2020 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
13art schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:33:
[...]

Klopt, de daadwerkelijk fix zou in de 5.5 moeten zitten.
https://www.androidpolice...-screen-and-camera-fixes/
https://www.androidheadli...-display-issue-fixed.html
https://www.androidcentra...ly-fixes-green-tint-issue
etc

Echter zijn er ook mensen bij wie de 5.6 update ze geholpen heeft ook al stond er niet aangegeven dat de update daarvoor bedoeld was.
https://www.gizchina.com/...ore-with-oxygenos-10-5-6/
Er stond in de 5.5 changelog 'Optimized display effects' en ook in dit artikel wordt aangehaald dat het daarom wellicht het scherm probleem moet oplossen, maar dat zou net zo goed wat anders kunnen betekenen toch. :)

Edit: Ik zie je edit inderdaad. Ik verwacht eigenlijk dat dit (5.5 en 5.6) niet de update is waar het ze bij OP om ging, omdat dat wel erg snel zou zijn. Maar who knows.

[ Voor 7% gewijzigd door Majesty op 03-05-2020 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Als ze de groene tint fixen dan staat er echt wel green tint fix ipv eoa term waar niemand kaas van kan maken...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Ik ben ook de gelukkige eigenaar van een 8 Pro. Nu loop ik tegen een klein issue aan, namelijk het volgende. Ik kan het notificatie geluid niet op 0 zetten, en ondertussen mijn ringtone volume op 1 of 2. De volumes kunnen naar minimaal niveau 1, maar niet 1 van beide naar 0.

Als ik slaap of in een meeting zit wil ik graag telefonisch bereikbaar zijn voor noodgevallen, maar niet constant gestoord worden door biepjes of getril. Hoe doen jullie dat? Is hier iets voor te vinden op mijn Oneplus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Majesty schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:44:
[...]

Er stond in de 5.5 changelog 'Optimized display effects' en ook in dit artikel wordt aangehaald dat het daarom wellicht het scherm probleem moet oplossen, maar dat zou net zo goed wat anders kunnen betekenen toch. :)

Edit: Ik zie je edit inderdaad. Ik verwacht eigenlijk dat dit (5.5 en 5.6) niet de update is waar het ze bij OP om ging, omdat dat wel erg snel zou zijn. Maar who knows.
Yup, dat zei ik ook al, alleen net nadat jij mijn bericht gequote had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
B00st3r schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:50:
Ik ben ook de gelukkige eigenaar van een 8 Pro. Nu loop ik tegen een klein issue aan, namelijk het volgende. Ik kan het notificatie geluid niet op 0 zetten, en ondertussen mijn ringtone volume op 1 of 2. De volumes kunnen naar minimaal niveau 1, maar niet 1 van beide naar 0.

Als ik slaap of in een meeting zit wil ik graag telefonisch bereikbaar zijn voor noodgevallen, maar niet constant gestoord worden door biepjes of getril. Hoe doen jullie dat? Is hier iets voor te vinden op mijn Oneplus?
Hiervoor is de Do not disturb modus. Daar kan je aangeven dat favoriete contacten wel doorkomen wanneer ze bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:21

WCA

B00st3r schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:50:

Niet-storen modus met contacten die je een sterretje geeft, die kunnen dan wel bellen.

Voor gewoon stille modus, het schakelaartje aan de rechterkant van het toestel omhoog schuiven

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Huigie schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:48:
Als ze de groene tint fixen dan staat er echt wel green tint fix ipv eoa term waar niemand kaas van kan maken...
Dat kan je je afvragen, want dat zou betekenen dat ze dan toegeven dat het echt een issue is. Tot nu toe blijven (dacht ik) officiële gepubliceerde reacties van Oneplus hier over uit.

Al zegt hier een OP medewerker dat het met de uodate opgelost zou zijn. Maar goed die beweren ook steeds verschillende dingen.

[ Voor 25% gewijzigd door 13art op 03-05-2020 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 23:03

SebasFM

BOFH

Hier niks te klagen over batterij duur. Haal netjes 9 uur SOT met QHD+ resolutie op 60 Hz.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U74qRs4N7sr66psnbL9904KvMGo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NjhndxiHezT75CW08tL87HKg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0IF7ps71hMVQ6tdZIyGEEM6B0fU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xC9BA7AwRKQjCO2XMGK01Qpl.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-08 00:40
SebasFM schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:12:
Hier niks te klagen over batterij duur. Haal netjes 9 uur SOT met QHD+ resolutie op 60 Hz.

[Afbeelding][Afbeelding]
Vind je het niet zonde 1000euro en dan op 60Hz te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 23:03

SebasFM

BOFH

Sharule schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:24:
[...]

Vind je het niet zonde 1000euro en dan op 60Hz te zetten?
Nee hoor. Ik heb liever een accu die lang mee gaat dan een scherm wat in mijn ogen onnodig snel ververst. Ik lees toch geen tekst tijdens het scrollen. Daarom wel de QHD+ resolutie, maar niet de 120 Hz. ;) Daarnaast is de waarde van de telefoon maar zo'n €730 als ik de waarde van de gratis lader en de inhoud van de pop-up box meereken.

[ Voor 14% gewijzigd door SebasFM op 03-05-2020 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-08 00:40
SebasFM schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:28:
[...]

Nee hoor. Ik heb liever een accu die lang mee gaat dan een scherm wat in mijn ogen onnodig snel ververst. Ik lees toch geen tekst tijdens het scrollen. Daarom wel de QHD+ resolutie, maar niet de 120 Hz. ;) Daarnaast is de waarde van de telefoon maar zo'n €730 als ik de waarde van de gratis lader en de inhoud van de pop-up box meereken.
Ik zou zelf graag een optie met 90Hz zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
GiannoezNL schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:20:
[...]

Begrijp ik. Maar met mijn 2 voorgaande OP's had ik geen problemen en die had ik gekocht toen deze ook net uit waren. Ik kijk het nog even aan, hopelijk valt het mee en is een retour niet nodig.

Maar denk je dat we de T variant af moeten wachten?
Kijk zoals met alle issues op iedere smartphone heeft nooit iedereen er last van.
Kan me niks herinneren waar echt iedereen last van had dus het zijn vaak bepaalde batches en je moet dus net pech hebben.
Sommigen zien niets bijzonders of weten niet waar ze naar moeten kijken. Bedoel, kijk eens naar de gemiddelde LCD TV thuis en naar backlightbleeding, heel makkelijk te zien als je weet wat het is maar 95% weet niet wat het is en vind die schermen prima zo.

Ik zou persoonlijk altijd de T versie afwachten. Heb je ook kans op eindelijk een AOD (belachelijk dat ze dat nog steeds niet hebben) en wat andere fixes en zeer waarschijnlijk de camera module nog iets verbeterd.
Maar het is allemaal persoonlijk.
Ik hoop dat ze komen met eindelijk een 512GB storage versie en dan doe ik ook eens mee.

Dat er geen 90hz setting is snap ik ook niet, gewoon een kwestie van software.
Ik switch op mijn ROG2 in 500 miliseconden tussen 120, 90, en 60 hz dmv een toggle button in het pulldown quickmenu. Dat zoiets er niet op zit is belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikali
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05-2020
Ik merk nu plots na een week gebruik een grijzige achtergrond waar het zwart zou moeten zijn.
Maar gek genoeg is in het instellingen menu wel alles diep zwart, maar in Gboard dan weer niet. Dit lijkt me software te zijn ? Of iets in de instellingen?

Ik denk dat het iets was in dark mode settings, even alles gereset, heropgestart, terug ingesteld en lijkt terug normaal. Gek

[ Voor 20% gewijzigd door Mikali op 03-05-2020 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
Ik moet zeggen dat ik wel gecharmeerd ben van de gestures zoals het swipen vanaf de linker- of rechterkant. Het enige nadeel wat ik merk is dat er veel apps en sommige sites gebruik maken van een side-menu die je op dezelfde manier opent. Heeft iemand al een oplossing voor deze overlap gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-12-2024
Sinds dat ik 10.5.6 update heb gehad is de camera snel achteruit gegaan. Heb het vergelijken met de 7 Pro. Waar de 8 Pro eerst veel betere foto's maakte, zijn deze nu een stuk slechter in vergelijking met de 7 Pro. Iemand die dit idee ook heeft of hier al eerder over heeft gelezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 08:55
rayfano schreef op zondag 3 mei 2020 @ 22:36:
Sinds dat ik 10.5.6 update heb gehad is de camera snel achteruit gegaan. Heb het vergelijken met de 7 Pro. Waar de 8 Pro eerst veel betere foto's maakte, zijn deze nu een stuk slechter in vergelijking met de 7 Pro. Iemand die dit idee ook heeft of hier al eerder over heeft gelezen?
Dat viel me vandaag ook op inderdaad, camera was aan het begin stukken beter als nu.
Hopen dat dat snel weer verbeterd word!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 22:59

johnwoo

3S-GTE

Sharule schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:33:
[...]

Ik zou zelf graag een optie met 90Hz zien.
Gezien het een Samsung scherm is, is er een kans dat het OP8Pro scherm ook 96Hz ondersteunt, net als die van de S20. Dat scherm kan op 96Hz gezet kan worden, zonder root of ADB, via een system setting. En daar heeft iemand een appje omheen geschreven: https://labs.xda-developers.com/store/app/sszb.s20.refresh
Dit is de setting die de app doet (GitHub source): https://github.com/SatySa...sszb/s20/refresh/Utils.kt

Je zou eens kunnen proberen - geheel op eigen risico uiteraard, al lijkt me dat je via zo'n setting, als het al niet werkt, ook geen schade kan aanrichten - of dit ook werkt op het OP8Pro scherm. Het is te testen op bv. testufo.com. Ik kon zo gauw geen hits vinden bij zoeken naar OP8Pro en deze "truc", kennelijk is het nog niet geprobeerd.
Hier een batterijtest van wat dat doet tov 60/120Hz op de S20: klik.

N.B. Omdat de S20 (vooralsnog) geen dynamische verversschaling doet (het is altijd de ene geconfigureerde frequentie), zet die app zowel de peak als minimum frequency op 96 / 120. Stel nu dat dit ook werkt op de OP8Pro, dan lijkt het me logisch om daar een aparte app voor te maken die de minimum op 60 laat zodat de dynamische schaling blijft werken. Die dynamische schaling zal er ook voor zorgen dat het verschil in screen-on-time tussen 96Hz en 120Hz kleiner zal zijn bij de OP8Pro, tenzij je continu high-refresh rate content zit te kijken.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterll
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 11:44

Pieterll

Pataar op Discord

B00st3r schreef op zondag 3 mei 2020 @ 21:42:
Ik moet zeggen dat ik wel gecharmeerd ben van de gestures zoals het swipen vanaf de linker- of rechterkant. Het enige nadeel wat ik merk is dat er veel apps en sommige sites gebruik maken van een side-menu die je op dezelfde manier opent. Heeft iemand al een oplossing voor deze overlap gevonden?
Probeer je vinger even op de rand te houden, dan popt ie vaak een stukje open en sleep je hem verder. Vergt wat oefening, maar werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01-2021
Wat me wel opvalt is dat mijn 8 Pro scherm veel minder details weergeeft dan mijn vorige 7T Pro.

De standaard wallpaper laat een soort kleine lijnen/streepjes zien om de grote streep heen. Die zijn op de 8 Pro alleen te zien bij 100% helderheid. Op de 7T Pro waren die altijd te zien.

Beetje lastig uit te leggen. Maar als je de standaard live wallpaper gebruikt op de 8 Pro, zet je scherm maar is op 100%, dan zie je strepen en lijnen wel die ik bedoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:55

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJansen
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-08-2024
Na jaren Galaxy en Note telefoons te hebben gehad zit ik dit jaar te kijken naar de 8pro ipv de 20s+. Waarbij ik nog wel even wacht naar aanleiding van de bekende screen issues. Mijn huidige s10+ is nog in prima staat. De reden van het overstappen zou eigenlijk zijn dat ik een keer wat anders wil dan Samsung. Wat ik mij wel afvraag is of de bank app van bv Rabobank ook gewoon werkt op de Oneplus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B00st3r
HertogJansen schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:04:
Na jaren Galaxy en Note telefoons te hebben gehad zit ik dit jaar te kijken naar de 8pro ipv de 20s+. Waarbij ik nog wel even wacht naar aanleiding van de bekende screen issues. Mijn huidige s10+ is nog in prima staat. De reden van het overstappen zou eigenlijk zijn dat ik een keer wat anders wil dan Samsung. Wat ik mij wel afvraag is of de bank app van bv Rabobank ook gewoon werkt op de Oneplus.
Ik had precies hetzelfde. Ik heb de switch gemaakt van een S10+ naar de 8 Pro en heb hem nu een paar dagen in gebruik.

Hier een lijst van de pro's en cons tot nu toe ten opzichte van de S10+:
Pro's:
- Zeer goeie customisability, beter dan Samsung
- Grotere batterij
- Kleine functies standaard geïntegreerd, zoals datagebruik kunnen zien in de meldingsbalk en het opnemen van telefoongesprekken tijdens het bellen, rechtstreeks vanuit de telefoon app
- 120 Hz refreshrate
- Gestures zoals tap to sleep
- Slider voor Trillen of geluid uit, erg handig

Cons:
- Geen Always On Display (zeer groot gemis, vind ik)
- Camera steekt uit, behoorlijk ver. Maar met een goeie case merk je hier niet veel van
- Casten van mijn telefoonscherm naar m'n behoorlijk nieuwe tv gaat zeer moeilijk en is me tot nu toe nog niet gelukt (Samsung TV)

Qua Rabobank, ik heb ING dus ik kan hier geen antwoord op geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X2X2X
  • Laatst online: 19:03
De Rabobank app werkt gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat ik mij wel afvraag is of de bank app van bv Rabobank ook gewoon werkt op de Oneplus.
Uhm ja, al jaren... OnePlus is inmiddels geen vaag, onbekend Chinees bedrijf meer heh :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
Ik vraag me af waar de cijfers op gebaseerd worden. De Pro heeft meer minpunten maar toch hetzelfde cijfer. Als alleen de camera een minpunt is, dan scheelt dat dus alleen al 2,5 punten op je cijfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 15:24

Ravefiend

Carpe diem!

CLB schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 00:57:
IDEAS Beta Run Recap: What We Achieved During Past 8 Weeks
[Adopted]​
- Always on Display - development to be finished around June,
CBT/OBT coming in Aug/Sep [subject to changes, there are various factors working]
- Enable fingerprint lock for hidden pictures in gallery - included in the roadmap
- Play sound when the battery is fully charged - included in the roadmap
- Folders within the app drawer -included in the roadmap
- Adding more essential features to Zen Mode - included in the roadmap

[Not Adopted]​
- Edge notification light
- OnePlus Dex
- Call recording
- Google message for the stock SMS/RCS app
- Study mode
- API support for Gcam
- Improve the adaptive brightness
- Custom fingerprint animations
- Real-time weather wallpaper
- Real One Hand Mode
- AMOLED dark
- Boost capabilities of the alert slider
- An option to set battery charging limit to 80%
- Variable charging speed
- Allow users to choose which stock apps to install during set-up

Persoonlijk vind ik alleen AOD leuk van de dingen die ze gaan implementeren, de rest vind ik onzinnig.
Had liever functies als edge notification light gezien of notificatiering om de frontcam bijvoorbeeld, helaas.
Call recording kan gelukkig nog wel aangezet worden door middel van adb:
code:
1
adb shell settings put global op_voice_recording_supported_by_mcc 1

Een setting die je wel kwijt ben na een reboot maar dat doen we toch maar zelden tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
wat voor mij wederom wéér bevestigd word, is het feit dat journalisten van de velen techsites van smartphone fabrikanten speciale review units ontvangen.
Dat wil zeggen; die worden minutieus nagekeken alvorens ze worden verzonden naar de eerder genoemde journalisten/reviewers.

de OnePlus 8 serie is hier een zeer goed voorbeeld van; toestel werd zowat de hemel ingeprezen door vrijwel alle reviewers/journalisten.
Ben vrijwel geen enkele review tegengekomen die de, inmiddels wereldwijde bekende, display problemen hebben besproken.

Elk jaar neem ik steeds vaker reviews van smartphones, minder serieus. En dit met alle smartphone fabrikanten, niet alleen OnePlus.
Ook natuurlijk omdat een grote groep bekende reviewers gewoonweg gesponsord worden door de smartphone die ze reviewen (nee, niet hier op Tweakers, I know ;) )

De allerbeste reviewers zijn voor mij niet journalisten of de hippe bekende Youtube reviewers ( zoals MKBHD) , maar echte consumenten die het betreffende toestel in gebruik hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Is er al iemand geweest die na omruil wel een goed toestel heeft gekregen?

Specs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Noviomagus97
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-08-2024
Een (niet gesponsorde) review is subjectief, maar ik kan de 7.5 niet zo goed plaatsen als je 'm vergelijk met bijvoorbeeld de Samsung s20 reeks en de Huawei P40 Pro. De high-end toestellen in de categorie 1000+ euro bezitten gewoon alle mogelijke functies en het komt dan meer neer op persoonlijke voorkeuren.

Oneplus: levert in op de camera
Huawei: levert in op het ontbreken van een google playstore
Samsung: levert in op het gebied van processor de Exynos

Hoe kan de Samsung dan een 8.5 scoren? Batterijscore is minder, had ook veel updates nodig (camera s20 ultra), minder clean software dan OxygenOS.

Wordt me in de review in ieder geval niet helemaal duidelijk. De meeste van deze phones zijn 'gewoon' een 9 en op het laatste punt lever je op een gebied in. Welke spec/feature je het meest nodig hebt is gewoonweg een persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B00st3r schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:43:
Cons:
- Geen Always On Display (zeer groot gemis, vind ik)
AOD komt eraan: IDEAS Beta Run Recap: What We Achieved During Past 8 Weeks
Always on Display - development to be finished around June, CBT/OBT coming in Aug/Sep [subject to changes, there are various factors working]

[ Voor 21% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-05-2020 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

woutje p schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:42:
Een (niet gesponsorde) review is subjectief, maar ik kan de 7.5 niet zo goed plaatsen als je 'm vergelijk met bijvoorbeeld de Samsung s20 reeks en de Huawei P40 Pro. De high-end toestellen in de categorie 1000+ euro bezitten gewoon alle mogelijke functies en het komt dan meer neer op persoonlijke voorkeuren.

Oneplus: levert in op de camera
Huawei: levert in op het ontbreken van een google playstore
Samsung: levert in op het gebied van processor de Exynos

Hoe kan de Samsung dan een 8.5 scoren? Batterijscore is minder, had ook veel updates nodig (camera s20 ultra), minder clean software dan OxygenOS.

Wordt me in de review in ieder geval niet helemaal duidelijk. De meeste van deze phones zijn 'gewoon' een 9 en op het laatste punt lever je op een gebied in. Welke spec/feature je het meest nodig hebt is gewoonweg een persoonlijke voorkeur.
ik had het zelfde gevoel.
Nu ben ik, als OP fan, beetje bevooroordeeld. En zeker als OP8 pro gebruiker (met goed scherm), kijk ik door een andere bril.

Ja het scherm is wel een issue en mag niet voorkomen. Maar los daarvan is het naar mijn mening gewoon een goede telefoon. Waarbij vaak kleine dingen je pushen richting Samsung of OP of....(vul merk in).

Ik kijk daarom eigenlijk al jaren niet meer naar scores. Ik bekijk zoveel mogelijk reviews en probeer er uit te lichten wat voor mij belangrijk is. En geef daaruit mijn eigen score.
En dan krijg ik andere getallen als ik de Samsung S20 (+) vergelijk met de OP8 Pro.

Wat dus niet wil zeggen dat iemand die voor de S20 serie gaat een verkeerde keuze heeft gemaakt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Geert1976 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:21:
[...]

wat voor mij wederom wéér bevestigd word, is het feit dat journalisten van de velen techsites van smartphone fabrikanten speciale review units ontvangen.
Dat wil zeggen; die worden minutieus nagekeken alvorens ze worden verzonden naar de eerder genoemde journalisten/reviewers.

de OnePlus 8 serie is hier een zeer goed voorbeeld van; toestel werd zowat de hemel ingeprezen door vrijwel alle reviewers/journalisten.
Ben vrijwel geen enkele review tegengekomen die de, inmiddels wereldwijde bekende, display problemen hebben besproken.

Elk jaar neem ik steeds vaker reviews van smartphones, minder serieus. En dit met alle smartphone fabrikanten, niet alleen OnePlus.
Ook natuurlijk omdat een grote groep bekende reviewers gewoonweg gesponsord worden door de smartphone die ze reviewen (nee, niet hier op Tweakers, I know ;) )

De allerbeste reviewers zijn voor mij niet journalisten of de hippe bekende Youtube reviewers ( zoals MKBHD) , maar echte consumenten die het betreffende toestel in gebruik hebben.
Ik geloof idd ook dat reviewexemplaren de meest pristine samples zijn ja.

Echter vergeet ook niet de sterk verminderde kritische houding van hedendaagse media en journalistiek; het gaat immers om smeuige drama-headlines halen, om zo proberen Twitter en Facebook voor te zijn.
Nou wil ik techreviewers niet direct betichten hiervan, zeker Tweakers niet, want de OP8 serie is al 3 weken uit en nu pas een review.
Maar ik vraag me dus wel echt serieus af of de techreviewers "op zoek" gaan naar deze issues. Ik zal het anders verwoorden: zullen reviewers écht ver in de details duiken en elke individuele setting verkennen, of gaan zij op zoek naar de reguliere dingen die het publiek verwacht dat ze zullen doen om een algemenere indruk van de telefoon te krijgen? Gewoon wat websites bezoeken en wat games doen en gewoon wat youtube filmpjes bekijken met/zonder HDR om te kijken hoe het geluid en het beeld is, en uiteraard kijken of wat bloatware is meegeleverd...Ik denk eerder dat laatste. Ik denk niet dat er veel techreviewers zijn, die kijken naar issues uit het verleden, bijvoorbeeld de groentint op de 7T die nooit onder de aandacht is gekomen, om zo dat na te checken op de OP8 serie, net zoals ze ook niet opzoek gaan naar het aquareleffect en detail smudging waar de Oneplus camera's tot nu altijd mee gekampt hebben. Het komt altijd van gebruikers zelf die dit opmerken.

Ikzelf vind dat techreviewers wel wat dieper mogen gaan, en de reviewde telefoons behandelen alsof het hun dagelijkse driver is, en dan gewoon elke keer opschrijven wat ze tegenkomen door regular use. Als je iemand bent die darktheme 's avonds gebruikt, kom je mijns inziens altijd wel in de situatie terecht dat er een bepaalde kleurschifting te zien is. Dat hoeft niet erg te zijn, of niet storend, maar je kunt het wel vermelden.

Maar ik snap natuurlijk ook dat als jij een 100% perfect exemplaar hebt, dat je niks te vermelden hebt (en zo zou het ook moeten bij een premium high end flagship van 1000 euro).
Ik ben ook echt helemaal niet geinteresseerd in grafiekjes van hoe een SD865 presteert, ik geloof dat allemaal wel. Ik ben juist geinteresseerd naar die kleine dingetjes die naar voren komen wanneer elke gebruiker zijn telefoon gebruikt zoals ie em gebruikt; iedereen doet de telefoon wel op een andere manier gebruiken, waardoor je ook sneller achter die dingen komt.

Ik heb zo mijn voorkeuren voor youtube reviewers, maar geen enkele gaat wat mij betreft genoeg in kleine details om te laten zien dat ze de telefoon écht doorgronden. Het blijft bij de meest obvious dingen om te testen. Linus vond ik vroeger leuk, maar hij heeft inmiddels zo ontzettend veel kanalen (LMG, LinusTechTips, Techquickie, ShortCircuit, noem het maar op) dat ik het vervelend begin te vinden en vaak zijn zijn kritische uitlatingen gewoon wat over de top. MrWhoseTheBoss merkt al ietsje meer details op, maar hij moet het hebben van zijn kalme prettige stem.
Zo zegt Tweakers dat ze haperingen voelen bij de OP8 Pro terwijl ik dat elders nergens hoor terugkomen. Het kan best zijn dat MKBHD het ook soms voelt, maar zich er niet aan stoort en het dus niet vermeldt.
Dus voor een algemene, globale indruk is zo'n review/overview wel goed en ook omdat ze altijd meteen op de embargo-datum een review lijken te hebben als eerste, maar de toevoegingen zitten em wat mij betreft in échte gebruikerservaringen (die ook bereid willen zijn om al die dingen aan te stippen in hun eigen review).

[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 04-05-2020 12:03 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbkp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20
Deathchant schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:59:
[...]

Zo zegt Tweakers dat ze haperingen voelen bij de OP8 Pro terwijl ik dat elders nergens hoor terugkomen.
Gebruik de 8pro nu twee weken en heb meerdere keren een hickup gehad in chrome. In alle gevallen op de tweakers site / forum, nergens anders :-)

Verder nergens last van, fantastisch scherm, snel, geen niet te verwijderen bloatware, prima batterij (ook met 120hz en qhd), ...

Verbeter puntjes:
- liever een vinger scanner aan de achterkant
- iets te krom scherm (zie soms de slider niet)
- mogelijkheid om dat 'ambient scherm' te tunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:40
Ravefiend schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:50:
[...]

code:
1

Een setting die je wel kwijt ben na een reboot maar dat doen we toch maar zelden tegenwoordig.
Ik heb nu als ik een telefoon gesprek voer al een knop opname staan dat werkt prima.
Gaan ze dat er nu uithalen dan ?
hansbkp schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:33:
[...]
Gebruik de 8pro nu twee weken en heb meerdere keren een hickup gehad in chrome. In alle gevallen op de tweakers site / forum, nergens anders :-)
Dat ligt aan Chrome heb ik ook en had ik ook op m'n 7pro.
Moet je de Dumpert site eens openen, dat stottert als een gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Wat betreft de Chrome perikelen: ik vind persoonlijk Brave erg fijn en ervaar hier geen haperingen mee, ook al draait deze overigens wel op Chromium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ComTech schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:46:
Dat ligt aan Chrome heb ik ook en had ik ook op m'n 7pro.
Moet je de Dumpert site eens openen, dat stottert als een gek.
Ik heb dat idd ook met Chrome op m'n 7 Pro. Voornamelijk bij Tweakers en APKMirror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Majesty schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:52:
Wat betreft de Chrome perikelen: ik vind persoonlijk Brave erg fijn en ervaar hier geen haperingen mee, ook al draait deze overigens wel op Chromium.
Heb brave ook gebruikt, maar ook daar hickups bij mij bij het typen op Tweakers. Welliswaar minder dan bij Chrome.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 16:10
Hier op mijn OP8pro gebruik ik firefox fenix. Vliegt als een malle en stottert nergens. Als je die eenmaal gebruikt hebt wil je nooit meer een andere browser, tenminste ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:24
Ravefiend schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:50:
code:
1

Ik gebruik daarvoor de app jOnePlus tools op mijn 7t, dan hoef je geen adb code in te voeren en na iedere reboot blijft het gewoon werken. Of werkt dat niet op de 8?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0sCMB5v5yUhV1akygIvEPh42_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pjts6rjEGOgWJdvNN6fwGHQs.jpg?f=fotoalbum_large

Ben er klaar mee, deze gaat terug...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 15:24

Ravefiend

Carpe diem!

Huigie schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:05:
[Afbeelding]

Ben er klaar mee, deze gaat terug...
Dat lijkt nergens op inderdaad. Bij welke brightness? Welk OP8 model en productie datum? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ravefiend op 04-05-2020 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb die van mij vandaag ook retour gestuurd en sla Oneplus voorlopig even over. In het begin weinig tot geen issues met kleuren, echter na een paar dagen werd het steeds erger. Ik blijf nog wel even bij mijn Pocophone F1, die is nog snel genoeg en heeft gelukkig ook geen gebogen scherm, waar ik mij ietwat aan stoorde.

Jammer, want verder een erg mooi toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Verwijderd schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:35:
Heb die van mij vandaag ook retour gestuurd en sla Oneplus voorlopig even over. In het begin weinig tot geen issues met kleuren, echter na een paar dagen werd het steeds erger. Ik blijf nog wel even bij mijn Pocophone F1, die is nog snel genoeg en heeft gelukkig ook geen gebogen scherm, waar ik mij ietwat aan stoorde.

Jammer, want verder een erg mooi toestel.
Hier hetzelfde, na 10.5.6 was night mode niet eens meer nodig om groen te worden... En als er een beetje zon op het scherm stond dan kwam er een rode gloed over. :/

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Huigie schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:48:
[...]

Hier hetzelfde, na 10.5.6 was night mode niet eens meer nodig om groen te worden... En als er een beetje zon op het scherm stond dan kwam er een rode gloed over. :/
Dat is wel flink balen ja :/ En nu, probeer je het nog eens, of ga je toch maar voor een andere telefoon? De 7T Pro is wel een goed alternatief.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ik probeer het nog eens, heb nu een blauwe besteld. Ik kwam van de 7T Pro. Heb ze ook verteld dat ik het blijf proberen tot ik een goeie had. Was geen probleem bij BS.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Huigie schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:03:
Ik probeer het nog eens, heb nu een blauwe besteld. Ik kwam van de 7T Pro. Heb ze ook verteld dat ik het blijf proberen tot ik een goeie had. Was geen probleem bij BS.
Bij CB ook niet, maar na m'n 4e wacht ik toch maar even tot ze van die 10 april batch af zijn. Daar heb ik er al 4 van gekregen namelijk, zelfs nog bij een ander filiaal geweest. Niet dat de batch er veel toe doet lijkt het, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ach, heb zo weer 31 dagen om te testen... ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Huigie schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:03:
Wellicht stomme vraag, maar vanwaar een bijna nieuwe 7T Pro vervangen? Was ie nu al kapot?
Majesty schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:15:
[...]

Bij CB ook niet, maar na m'n 4e wacht ik toch maar even tot ze van die 10 april batch af zijn. Daar heb ik er al 4 van gekregen namelijk, zelfs nog bij een ander filiaal geweest. Niet dat de batch er veel toe doet lijkt het, maar toch.
Nou ja, wat ik weet is dat ze bij Coolblue oudere voorraad hebben dan bij belsimpel. Ik had al 4x een 7T besteld de afgelopen 5 maanden en midden april kreeg ik nog steeds een oude voorraad (eind oktober 2019), waar anderen bij belsimpel al exemplaren van maart 2020 hadden.
Uiteindelijk die hele 7T maar geskipped en de 7T Pro gekocht bij Coolblue. Ook "oude" voorraad (18-12-2019), maar geen gezeik met groentinten e.d.
Op zich vraag ik me af of dit issue van de OP8 Pro gefixed gaat worden, want het is duidelijk dat het een deel hardwarematig is en een deel softwarematig. Ik geloof niet dat ze de huidige batch allemaal gaan repareren. En er zullen as we speak nog steeds OP8jes van de productieband afrollen die allemaal nog die eerste batch schermen hebben. Dus als ik in jullie schoenen stond, zou ik het dus ook echt afwachten totdat er écht meer zekerheid is op nieuwe hardware én nieuwe software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Huigie schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:20:
Ach, heb zo weer 31 dagen om te testen... ;)
Goed punt. Ik gebruik m'n Galaxy S8 nu gewoon weer terwijl de OP8Pro netjes in de doos ligt hier.
Deathchant schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:23:
[...]

Nou ja, wat ik weet is dat ze bij Coolblue oudere voorraad hebben dan bij belsimpel. Ik had al 4x een 7T besteld de afgelopen 5 maanden en midden april kreeg ik nog steeds een oude voorraad (eind oktober 2019), waar anderen bij belsimpel al exemplaren van maart 2020 hadden.
Uiteindelijk die hele 7T maar geskipped en de 7T Pro gekocht bij Coolblue. Ook "oude" voorraad (18-12-2019), maar geen gezeik met groentinten e.d.
Op zich vraag ik me af of dit issue van de OP8 Pro gefixed gaat worden, want het is duidelijk dat het een deel hardwarematig is en een deel softwarematig. Ik geloof niet dat ze de huidige batch allemaal gaan repareren. En er zullen as we speak nog steeds OP8jes van de productieband afrollen die allemaal nog die eerste batch schermen hebben. Dus als ik in jullie schoenen stond, zou ik het dus ook echt afwachten totdat er écht meer zekerheid is op nieuwe hardware én nieuwe software.
Zou goed kunnen wat betreft die oudere voorraad. Over 1,5 week ga ik weer een poging wagen, dan gaan we het zien. Als ik zo de berichten op XDA en het OnePlus forum lees lijkt er vrijwel consensus over dat het green tint issue met software op te lossen zou zijn en de black crushes hardware zou zijn (ik heb alleen last van het eerste). Dus ik houd nog goede hoop op die beloofde update :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertje9999
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:09
Kan het kloppen dat wifi 5ghz nog steeds problemen geeft? Ik moet regelmatig switchen van acces-point om weer internet te hebben. Of kan het liggen aan het feit dat ik een mesh-netwerk heb?

Edit: Heb trouwens de laatste release op m'n 8pro.

[ Voor 12% gewijzigd door Bertje9999 op 04-05-2020 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

[...]

Wellicht stomme vraag, maar vanwaar een bijna nieuwe 7T Pro vervangen? Was ie nu al kapot?
Nee hoor, goeie restwaarde bij verkoop en ik wilde graag de 8 Pro ivm de camera en draadloos opladen.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 16:10
Bertje9999 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:43:
Kan het kloppen dat wifi 5ghz nog steeds problemen geeft? Ik moet regelmatig switchen van acces-point om weer internet te hebben. Of kan het liggen aan het feit dat ik een mesh-netwerk heb?

Hier geen last met Wifi 5ghz, zowel thuis als op het werk houdt hij zn verbinding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:23

Laguna

Connaisseur

r.elu schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:39:
In maps nog geen last van, maar wel heel regelmatig freezes in chrome. Komt pas weer tot leven als ik het vierkantje (app switcher) indruk en gelijk weer Chrome open. Iemand dat al opgelost?
Ik merk het alleen af en toe tijdens het typen op Tweakers in Chrome. Maar Chrome zit niet echt vast, aangezien je ook kan klikken op het multitab vierkantje om het te fixen.
Belachelijk dat dat zo lang moet duren. Ze hebben die functie notabene al eens eerder ontwikkeld.
Noviomagus97 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:42:
De S20 Ultra kreeg ook een 7.5.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Laguna schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:19:
[...]

Belachelijk dat dat zo lang moet duren. Ze hebben die functie notabene al eens eerder ontwikkeld.
Ze hebben nu al een functie die heet "horizon light", dus zo'n flitsende streep die je aan de randen van je scherm krijgt bij een notificatie. Dus die zou ook relatief makkelijk in te zetten zijn als alternatief voor een notificatieLED, maar AOD geeft toch wat meer info ja. Maar ja...Gelukkig lijkt er nou binnen 2 maanden een AOD functie te komen, die hopelijk niet de batterij snel leegtrekt, want dan heb je er nog niks aan. Persoonlijk moet ik zeggen dat ik het nooit heb gehad, nu ook niet mis. 1 tikje op het scherm en ik krijg een soort van niet-always-on-display waar ik ook de notificaties op kan zien. 1 tikje vind ik dus geen groot compromis om te sluiten to be honest. Maar ja, dat ben ik, maar ik snap het wel waarom mensen graag een AOD willen.

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 04-05-2020 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

wees maar blij met die "oude" iig nog net voor alle perikelen...en die maken het er niet beter op. zeuren is ook een VAK. :) O-) :)F

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:23:
[...]

wees maar blij met die "oude" iig nog net voor alle perikelen...en die maken het er niet beter op. zeuren is ook een VAK. :) O-) :)F
Wat is er mis met kritisch zijn? Als je kritisch bent en gewoon een degelijk toestel wil (zonder groentint) ben je dus meteen zeurpiet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-12-2024
Bertje9999 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:43:

Ik heb ook problemen met 5GHz. Kan geen netwerken vinden en voor de ene uitzondering dat die wel gevonden worden kan ik niet verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rayfano schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:25:
[...]

Ik heb ook problemen met 5GHz. Kan geen netwerken vinden en voor de ene uitzondering dat die wel gevonden worden kan ik niet verbinden.
zet je WiFi kanaal eens op 36. max bandbreedte zo laag mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:15:
[...]

Wat is er mis met kritisch zijn? Als je kritisch bent en gewoon een degelijk toestel wil (zonder groentint) ben je dus meteen zeurpiet? :?
Ja. nee grapje de kwaliteitscontrole en afwerking was toch wel van hoger niveau voor corona toestand, behoorlijke impact "ook" :N in China. Dus meer kans op goede 7t pro, trouwens met deze bijna geen hardware problemen. Dus ja December nog een goede productie datum. Ik had er twee 1 uit september en de andere uit November, als Roosjes. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikali
Een vraagje tussendoor. Ondertussen na 2 weken heeft de plastic screenprotector zijn beste tijd wel gehad. De Pantzerglass is nog steeds niet in voorraad. Maar zou ik het scherm uberhaupt wel beschermen? Zijn er hier naakt gebruikers ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Based on our objective Lab Tests and Measurements the OnePlus 8 Pro receives a DisplayMate Best Smartphone Display Award earning DisplayMate's highest ever Display Performance Grade of A+ and setting or matching 13 Smartphone Display Performance Records.

vs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0sCMB5v5yUhV1akygIvEPh42_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pjts6rjEGOgWJdvNN6fwGHQs.jpg?f=fotoalbum_large

= Gezeur kunnen verwachten en dus krijgen.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Mikali schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:28:
Een vraagje tussendoor. Ondertussen na 2 weken heeft de plastic screenprotector zijn beste tijd wel gehad. De Pantzerglass is nog steeds niet in voorraad. Maar zou ik het scherm uberhaupt wel beschermen? Zijn er hier naakt gebruikers ?
:Y

Nog nooit een case en/of screenprotector gebruikt. En zal dat ook niet doen.
Vind ze maar lelijk. Zeker tegenwoordig heb je aardig wat mooie telefoons en die wil ik dan ook zien.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:50
Altijd, ik vind screenprotectors vreselijk. Ik ga ook niet extreem zuinig met mijn telefoon om, maar ik let wel op. Tot nu toe gaat dat altijd goed.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:50
Huigie schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:38:
Based on our objective Lab Tests and Measurements the OnePlus 8 Pro receives a DisplayMate Best Smartphone Display Award earning DisplayMate's highest ever Display Performance Grade of A+ and setting or matching 13 Smartphone Display Performance Records.

vs

[Afbeelding]

= Gezeur kunnen verwachten en dus krijgen.
Dat verhaal van displaymate slaat op mijn OnePlus 8 Pro. Ik hoop voor je dat je er ook een krijgt want als je een goede hebt is het scherm echt top!

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelka
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-11-2024
Hier een OP8Pro Green 12/256 en nergens last van tot nu toe.
Let goed op of ik verkleuring in het scherm zie. Als ik er last van moet hebben, is het permanent zichtbaar? Of komt het en gaat het? Of met welke helderheid komt het het meeste voor?
Verder lekker snel en vloeiend net zoals ik gewend ben van de 7TPro.
Camera ben ik nog niet aan toe gekomen.
Chrome heeft hikups, loopt soort van vast soms. Net niet storend genoeg om naar een andere browser te kijken dus valt mee.

Ben benieuwd naar de ervaring van andere mensen vooral over het scherm, de rest zit wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Michelka schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 02:05:
Hier een OP8Pro Green 12/256 en nergens last van tot nu toe.
Let goed op of ik verkleuring in het scherm zie. Als ik er last van moet hebben, is het permanent zichtbaar? Of komt het en gaat het? Of met welke helderheid komt het het meeste voor?
Mijn tip, laat het lekker voor wat het is. Zie je het niet, prima ga het ook niet opzoeken.

Overigens zijn de antwoorden op je vragen makkelijk terug te vinden. Is al vaak besproken hier, op het Oneplus forum en andere plekken op het www.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:26
Ik gebruik ook geen screenprotectors vind het ook maar niets. Wel doe ik er eentje op als ik op vakantie ga. Een zandkorreltje is funest voor een scherm. Had het met mijn vorige telefoon S9 plus, een krasje op het scherm. Vond dat verder niet storend en als het scherm aan staat zie je het niet. Weet niet hoe het met gorilla glass 6 is maar vermoed net zo slecht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• X2X2X
Daar waar ik een van de weinigen was hier die geen problemen heeft (had) met het scherm van de 8 Pro hebben bij mij gedurende de afgelopen 2 weken de volgende bekende problemen zich ontwikkeld:
- Extreme black crush (Alhoewel ik denk dat de telefoon dit vanaf het begin al had)
- Color banding (Van de 1 miljard kleuren zijn er in mijn scherm een paar zoek geraakt)
- Green screen bij lage helderheid en red screen specifiek bij ongeveer 30% helderheid.
- Horizontale balk bij de hole punch camera bij lage helderheid
- Image retention.

Hoop dat ik een uitzonderingsgeval ben maar anders zou het zomaar kunnen zijn dat toestellen waarbij de display problemen zich in eerste instantie niet voordeden, deze zich op langere termijn alsnog ontwikkelen.

Bovendien was ik ook niet meer in staat om fatsoenlijke en scherpe foto's te schieten sinds de laatste update. De fotokwaliteit is echt bagger nu.

Ik ga de telefoon retourneren en m'n geld terugvragen aangezien ik weinig vertrouwen heb dat ik een beter exemplaar krijgen wanneer ik 'm omruil. Dit was m'n eerste en waarschijnlijk ook direct laatste Oneplus telefoon.

In de tussentijd ga ik maar weer terug naar mijn oude S9 (met perfect scherm) totdat er een telefoon op de markt komt die de 8 Pro evenaart in specs. Ik zoek een telefoon met top end specs en 120hz display met een variable refresh rate zoals geïmplementeerd door Oneplus en Oppo. Nu ik eenmaal een telefoon in m'n handen heb gehad met een 120 hz scherm wil en kan ik niet meer terug.

De Europese S20 serie valt voor mij al af door Exynos en waardeloze optimalisatie van de 120 hz modus (niet variable en dodelijk voor je batterijduur)
Ik las wel dat ze hier aan werken voor een toekomstige update dus ik zou kunnen overwegen om een Snapdragon S20+ uit HongKong te bestellen.
De Oppo Find X2 Pro lijkt me een ook goed alternatief maar die is nogal aan de prijs momenteel en de batterijduur lijkt iets minder te zijn dan de 8 pro.

Dilemma's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Het verschil tussen 120Hz en 90Hz is veel minder dan je zou verwachten aan de hand van de getallen. Je zou dus ook een 90Hz scherm kunnen overwegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Somgo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-05 18:19
Hier een Oneplus 8 non pro 12gb 256gb.
Als je niet het perfecte plaatje wil schieten, een fantastisch toestel met een zeer goede accuduur. Bovendien uitstekend scherm zonder de door vele gebruikers genoemde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

problemen met touch met 3 of meer vingers aanraking, uit zich in pubg of andere spellen en o2 zelf als tijdelijke hanger, unresponsive, lag etc.

de 3 vinger gesture om screenshot te maken veroorzaakt dit. als dit uitstaat alle issues opgelost. makkelijk te testen in display test. gesture aan, bijna tegelijk drie vingers touchen, blijft 1 touch actief en andere touches reageren niet. vingers van scherm, nog steeds 1 touch actief. alle O2 releases 10.0.3 tm 10.0.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 12:46
Mijn scherm lijkt nog steeds ok, al is die horizontale balk bij de punch hole wel aanwezig in extreme situaties als je er naar gaat zoeken. Image retention wel aanwezig maar niet merkbaar in dagelijks gebruik. Lijkt ook niet meer te zijn dan bij andere oled schermen zover ik kan beoordelen.

Black crush is enige wat ik nog wel wil testen. Hoe heb jij dit gecheckt @X2X2X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X2X2X schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:31:
Daar waar ik een van de weinigen was hier die geen problemen heeft (had) met het scherm van de 8 Pro hebben bij mij gedurende de afgelopen 2 weken de volgende bekende problemen zich ontwikkeld:
- Extreme black crush (Alhoewel ik denk dat de telefoon dit vanaf het begin al had)
- Color banding (Van de 1 miljard kleuren zijn er in mijn scherm een paar zoek geraakt)
- Green screen bij lage helderheid en red screen specifiek bij ongeveer 30% helderheid.
- Horizontale balk bij de hole punch camera bij lage helderheid
- Image retention.

Hoop dat ik een uitzonderingsgeval ben maar anders zou het zomaar kunnen zijn dat toestellen waarbij de display problemen zich in eerste instantie niet voordeden, deze zich op langere termijn alsnog ontwikkelen.

Bovendien was ik ook niet meer in staat om fatsoenlijke en scherpe foto's te schieten sinds de laatste update. De fotokwaliteit is echt bagger nu.

Ik ga de telefoon retourneren en m'n geld terugvragen aangezien ik weinig vertrouwen heb dat ik een beter exemplaar krijgen wanneer ik 'm omruil. Dit was m'n eerste en waarschijnlijk ook direct laatste Oneplus telefoon.

In de tussentijd ga ik maar weer terug naar mijn oude S9 (met perfect scherm) totdat er een telefoon op de markt komt die de 8 Pro evenaart in specs. Ik zoek een telefoon met top end specs en 120hz display met een variable refresh rate zoals geïmplementeerd door Oneplus en Oppo. Nu ik eenmaal een telefoon in m'n handen heb gehad met een 120 hz scherm wil en kan ik niet meer terug.

De Europese S20 serie valt voor mij al af door Exynos en waardeloze optimalisatie van de 120 hz modus (niet variable en dodelijk voor je batterijduur)
Ik las wel dat ze hier aan werken voor een toekomstige update dus ik zou kunnen overwegen om een Snapdragon S20+ uit HongKong te bestellen.
De Oppo Find X2 Pro lijkt me een ook goed alternatief maar die is nogal aan de prijs momenteel en de batterijduur lijkt iets minder te zijn dan de 8 pro.

Dilemma's...
en de oppo is ook niet zonder problemen, denk dat het niet je probleem oplost.

afwachtende de reactie van..... *O* oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:40
r.elu schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:38:
Black crush is enige wat ik nog wel wil testen. Hoe heb jij dit gecheckt @X2X2X ?
Ik heb het met het volgende filmpje getest.

En hoe je het kan testen zie onderstaande filmpje beginnen bij 2:10

Ik zie dus niet alle lijnen knipperen.

Heb net ook eens getest op Image retention en ik zie de iconen in de statusbalk en onderin nog een tijdje nagloeien.
Ik moet er maar niet teveel op letten maar begin me toch wel wat zorgen te maken.
Bij normaal gebruik zie ik nog niks maar echt gerust ben ik er niet op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 april 2020 @ 01:24:

Nieuwtje omtrent het unbricken van je OnePlus 8 of 8 Pro!

Wat is een Unbrick Tool en wat heb ik er aan?

Unbrick Tools worden gebruikt door OnePlus-support om je toestel weer aan de praat te krijgen als hij niet meer wilt opstarten of bootlooped. Als jij (of OxygenOS zelf) zichzelf verkloot heeft, kan je door middel van deze tool je telefoon dus weer aan de praat krijgen! Normaal moet je dus je telefoon opsturen naar OnePlus, die exact hetzelfde doen, maar wat geld kost (en tijd). Nu dus niet, aangezien je dit eenvoudig zelf kan doen met de door de OnePlus gebruikte tools. De tool flashed alle firmware inclusief partities en OxygenOS weer op je device. Deze tools worden ook in de OnePlus-fabriek gebruikt. Let er dus wel op dat dit alle data wiped! Ook wordt de bootloader weer gelocked.

Verschillende Unbrick Tools

Ik zal altijd nieuwe Unbrick Tools blijven publiceren waardoor je altijd de nieuwste versie van OxygenOS op je device kan flashen. Jullie (EU-gebruikers) kunnen de EU-versie gebruiken, maar ook de India of International versie. Zal gewoon werken.

Allemaal heel leuk en aardig, maar waar kan ik die nou downloaden? |:( O-)

Nou, hier: https://anonymouswp.stackstorage.com/s/rGLLd3OPEyYKM6d

Wachtwoord:
spoiler:
N3v3r S3ttl3 tm

Als er vragen zijn hoor ik het wel.
Even terugkomend hierop:

Ik heb nu ook de OnePlus Diagnostics app geüpload. Dat is een app die door OnePlus gebruikt wordt om dingen mee te testen. Je kan hierbij ook de gezondheid van je accu zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
r.elu schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:38:
Mijn scherm lijkt nog steeds ok, al is die horizontale balk bij de punch hole wel aanwezig in extreme situaties als je er naar gaat zoeken. Image retention wel aanwezig maar niet merkbaar in dagelijks gebruik. Lijkt ook niet meer te zijn dan bij andere oled schermen zover ik kan beoordelen.

Door gevarieerde content op Youtube en Netflix te kijken en de test video's de kijken die Comtech in zijn post noemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
OnePlus Support
@OnePlus_Support
Thank you to the community for your constant feedback and support! We're looking into the 'black crush' issue, which we aim to address in the upcoming OxygenOS update. Please stay tuned for more info.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Zijn de schermproblemen ook op de gewone oneplus 8🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somgo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-05 18:19
zuukie schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:39:
Zijn de schermproblemen ook op de gewone oneplus 8🤔
absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Absoluut wel. Die van mij heb ik retour gedaan, aangezien ik een groen scherm had bij donkere achtergronden. Daar kon je het kleurverschil erg goed zien. Irritant wanneer je in het donker wat wil lezen, dat was bijna niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Nog meer ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 19:39
Ik heb geen enkel probleem met mijn OnePlus 8. En ik ga er ook niet naar op zoek. Prachtig toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreasvers
Mensen die weten wat dit is? Op mijn non pro Oneplus 8 gebeurt dit soms. Op een donkere achtergrond zoals hier op chrome lijkt het dan na een paar seconden alsof de helderheid opeens omlaag gaat, en de kleuren worden wat donkerder. Als ik op het scherm tik gaat het weer terug naar eerst. Automatische helderheid staat uit.

https://drive.google.com/...LWV6jTb/view?usp=drivesdk

Zou dit een software bug zijn of ook een probleem met het scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Andreasvers schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:14:
Mensen die weten wat dit is? Op mijn non pro Oneplus 8 gebeurt dit soms. Op een donkere achtergrond zoals hier op chrome lijkt het dan na een paar seconden alsof de helderheid opeens omlaag gaat, en de kleuren worden wat donkerder. Als ik op het scherm tik gaat het weer terug naar eerst. Automatische helderheid staat uit.

https://drive.google.com/...LWV6jTb/view?usp=drivesdk

Zou dit een software bug zijn of ook een probleem met het scherm?
Geen van beiden: is een eigenschap van het paneel en komt door de variabele refresh rate.

https://www.reddit.com/r/...vation_of_screen_on_8pro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikali
Vandaag nog een software euvel waargenomen.
Ik gebruik de standaard telefoon app. Ik kies een contact, bel, maar wanneer ik het gesprek wil beëindigen krijg ik geen "rood telefoontje", maw ik kan niet afhaken. De app verwijderen kan niet, instellingen niets te vinden, dus iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andreasvers
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:00:
[...]

Geen van beiden: is een eigenschap van het paneel en komt door de variabele refresh rate.

https://www.reddit.com/r/...vation_of_screen_on_8pro/
Bedankt, gelukkig maar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 11:01
Als je het echt vervelend vind dan zou je het display op 60 kunnen zetten. Of met een adb commando de hogere optie forceren. De optie in de instellingen blijft die dynamisch wisselen.

Vanzelfsprekend heeft dit negatieve invloed op de accu duur.

Meer info hier. Is voor OnePlus 7 maar schijnt ook op 8 en 8pro te werken.

https://www.xda-developer...o-true-90hz-display-mode/

[ Voor 7% gewijzigd door 1993jjohan op 05-05-2020 19:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PW55OfgQBQm3dKCKFT0OW50o9B8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AmHiA1dMvnKQTP4tCq5POi2i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mrOdU5s1eb20LOjxgbzTq6EP64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k3CcubrBtHMtMOs4z7yJ30ql.jpg?f=fotoalbum_large

Mooi regenboog effect.

Specs

Pagina: 1 ... 13 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie