stin00 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:51:
[...]
Nee, je bent echter naar mijn mening wel knettergek dat je zo vaak hetzelfde toestel bestelt in de hoop de lotterij te winnen, terwijl Oneplus overduidelijk met problemen kampt. Ik kan het maar moeilijk bevatten dat mensen zo merktrouw zijn dat ze door deze moeite gaan.. je betaalt echt een dikke bak met geld. Oneplus lacht zich slap met zo'n trouwe achterban, terwijl ze regelmatig een 'never settle' middelvinger opsteken richting hun oh zo geliefde community. Vooral hun media reacties op problemen zijn echt schrijnend.
Ik weet niet of het aan de belichting van de foto en video's ligt, maar er lijkt soms een verticale band te zitten aan de linkerzijde van het scherm. De statusbar bovenin vertoont nu ook al erg lange retentie of zelfs mogelijk burn-in.. dat is echt geen goed teken. Verder is de grijze uniformiteit wel erg storend aanwezig zeg - vrijwel het hele scherm krijgt een groene tint. Maarja dat krijg je dus als je een luie fabrikant bent die een OLED paneel alleen op 100% brightness kalibreert. Een hele lichte groentint is acceptabel, maar dit is wel erg extreem.
Nu moet iedereen natuurlijk zelf bepalen wat hij doet, maar de Oneplus 6 is mijn laatste Oneplus toestel. De prijs lijkt harder te stijgen dan de kwaliteit.
Tsja, er zijn mensen die wel een goed scherm hebben als ik dit topic, XDA en het OnePlus forum mag geloven. Ik woon om de hoek bij de Coolblue, dus het is voor mij amper moeite om 'm even om te ruilen. Ik hoef niets te bestellen, alles staat nog steeds op de eerste betaling. Als ik telkens had moeten wachten op een levering of mijn toestel terug had moeten sturen, had ik het nooit gedaan, maar dat is dan ook de reden dat ik 'm bij Coolblue heb aangeschaft.
Ik weet niet of je opmerking met betrekking tot merktrouw op mij sloeg, maar zo zie ik mezelf niet in ieder geval. Ik heb hiervoor ooit een OnePlus 1 gehad. Dit toestel voldeed simpelweg aan al m'n eisen. Naast dat het deze schermproblemen heeft, vind ik het nog steeds een fantastisch toestel. Ik heb voor de rest ook niets met de community erachter overigens.
Wat betreft je opmerking over lange retentie/burn-in: het toestel kwam letterlijk net uit de doos. Het is zo'n 10 minuten aan geweest denk ik.
Huigie schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:52:
[...]
Ja/nee. Ik irriteer me er ook aan maar voor de rest is het echt een top toestel en hoop ik dat OP het kan fixen. Het is voor mij geen reden om het terug te sturen maar ik begrijp het wel als je dat wel doet. Met normaal gebruik kom ik de groene waas amper tegen.
Ik had na de 3e keer de hoop opgegeven en m'n geld teruggevraagd.
'Normaal gebruik' verschilt natuurlijk voor iedereen. Voor mij is dat veel Tweakers, met name in de avond, of andere apps met een dark theme. En dan vind ik het toch echt erg storend. En dat was me overigens ook zeker wel opgevallen als de problematiek niet zoveel online beschreven werd.
Qon schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:18:
[...]
Zie ik het goed dat jouw toestel zegmaar van 0% tot 5% brightness wel gewoon ok is?
Dus hij is zegmaar groen tussen 5% en pak 'm beet 20% klopt dat?
Edit:Of wacht, dat zie ik in je bericht hierboven, van ongeveer 10% tot 30%
Die range is wel echt te groot hoor. Voor mij persoonlijk zou ik een range van 5-10% nog wel ok vinden, want daar is makkelijk omheen te werken (liever niet natuurlijk, maar zoek maar eens een andere phone met wireless charging, SD865 en een goede camera), maar juist deze range (10-30%) gebruik je vrijwel altijd als je s'avonds in schemerlicht zit, wat in de wintertijd zegmaar 'altijd' na je werk is.
Ja, zoals ik schrijf 10-30%. Misschien is het meer 5-25% inderdaad, maar op 0% is het normaal. En precies dat ja, ik houd ook van een dimverlichte woonkamer dus bij mij is het vrijwel altijd in de avond van toepassing.