Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:12

Garrett

Watercooler

Stel dat je een toestel koopt en de bon kwijt bent of kwijtraakt, heb je dan nog garantie?
Als je 'm bijvoorbeeld van iemand hebt overgekocht die de bon er wel bij had gedaan, en 'm had gehaald bij een abbo verlenging of zo.

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:21

WCA

CLB schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:02:
Twee dagen, op full HD-resolutie met 120Hz-modus, schermhelderheid om en nabij op de helft denk ik...
[Afbeelding]
Dit is ook ongeveer mijn ervaring. Haal de 2 dagen verder niet, maar gebruik m'n telefoon ook wel een stukje meer. Haal wel ruim 1 dag, en dat is voor mij ideaal. Mijn OP6 haalde echt einde dag niet.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:21

WCA

Garrett schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:20:
Stel dat je een toestel koopt en de bon kwijt bent of kwijtraakt, heb je dan nog garantie?
Als je 'm bijvoorbeeld van iemand hebt overgekocht die de bon er wel bij had gedaan, en 'm had gehaald bij een abbo verlenging of zo.
Heb bij mijn OP3t en OP6 allebei een nieuwe batterij onder garantie laten zetten. Geen bon hoeven laten zien. Zowel niet bij opsturen als bij het service center in Utrecht. De OP3t gekocht bij OP zelf, de OP6 gewonnen met een actie van Unbox Therapy, dus daar had ik niet eens een bon van.

[ Voor 10% gewijzigd door WCA op 30-04-2020 22:02 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WCA schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:55:
Dit is ook ongeveer mijn ervaring. Haal de 2 dagen verder niet, maar gebruik m'n telefoon ook wel een stukje meer. Haal wel ruim 1 dag, en dat is voor mij ideaal. Mijn OP6 haalde echt einde dag niet.
Ik ook niet hoor, was even een stresstest. Ervaringen van een intensieve dag heb ik ook al eerder gepost, met dubbele onscreen-tijd, meer dan prima.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Laguna

Connaisseur

X2X2X schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:24:
Weet iemand of Tweakers nog een review gaat uitbrengen van de Oneplus 8 Pro?
Tweakers doet er idd vrij lang over, maar bij de buren staat al ruim een week een zeer uitgebreide review:

https://nl.hardware.info/...eview-hoog-spel-hoge-ogen
ChromeFR schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:37:
Kan de macromodus op de Oneplus 8 nog sterk verbeterd worden met software updates of is de sensor gewoon zo matig dat er weinig kans op verbetering inzit?
Ga er maar vanuit van niet, met 2MP valt weinig te beginnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Laguna op 01-05-2020 16:03 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01-2021
Majesty schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:53:
[...]

Probeer eens met de Play store in dark mode, dan in een donkere ruimte de slider tussen 0 en 50% langzaam heen en weer bewegen. De shift begint bij mij vanaf 30% naar beneden, dan wordt het groenig.
DC dimming wel uit natuurlijk :).

[...]

Welke settings had je je scherm op staan hier? Qua helderheid, dc dimming, hz en display effects?
Vanavond komt er weer een tweede-kansje bij in ieder geval :p.
Nope, geen last van. Play Store blijft grijs, en bij mininale helderheid heel donker grijs. Alleen met nacht stand dat het grijs, een beetje paars wordt. Maar goed, dat komt puur door de nachtstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ricardo_1994 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 00:31:
[...]

Nope, geen last van. Play Store blijft grijs, en bij mininale helderheid heel donker grijs. Alleen met nacht stand dat het grijs, een beetje paars wordt. Maar goed, dat komt puur door de nachtstand.
Lucky you! Ben blij voor je. Ik ga voor m'n vierde exemplaar vandaag. Begin bijna aan mezelf te twijfelen of ik niet gewoon dingen zie die er niet zijn, maar heb het aan anderen laten zien die ook kunnen bevestigen dat ze een groene waas zien gelukkig.

Overigens gaf de Coolblue medewerker van gisteren aan dat deze toestellen terug gaan naar OnePlus, wat ervan waar is weet ik niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Majesty op 01-05-2020 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpierlo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Heb gisteren een oneplus 8 pro besteld. iPhone is stuk gegaan en heb iets nodig tijdens de herstelperiode. Bedoeling is om de oneplus voor het werk te gebruiken en zo privé en zakelijk duidelijk los van elkaar te houden. Echter ben ik blij dat ik nieuwe besteld heb je n geen 2de kans op coolblue als ik dit hier allemaal lees ... hopelijk goed toestel vast. Is de eerste keer dat ik geen Apple kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:16
Ik weet dat dit al eerder is aangehaald, maar is er al een oplossing gevonden voor het niet gebeld kunnen worden? Hoor nu al van 3 vrienden die mij proberen te bellen dat ze geen gehoor krijgen. De verbinding wordt gewoon verbroken zonder dat de oproep overgaat of naar voicemail gaat. Dit is niet een kleine bug maar een behoorlijke issue. Ik zit op Tele2. Deze issue nooit gehad op m'n 6T.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:25
bjvdven schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:42:
Ik weet dat dit al eerder is aangehaald, maar is er al een oplossing gevonden voor het niet gebeld kunnen worden? Hoor nu al van 3 vrienden die mij proberen te bellen dat ze geen gehoor krijgen. De verbinding wordt gewoon verbroken zonder dat de oproep overgaat of naar voicemail gaat. Dit is niet een kleine bug maar een behoorlijke issue. Ik zit op Tele2. Deze issue nooit gehad op m'n 6T.
Ik heb dit ook al een paar keer gehad en ik zit bij KPN.
Lijkt mij een bug, met mijn vorige toestel nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
Garrett schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:20:
Ja, dat is geen probleem. Zonder bon kijkt de fabrikant naar de productie datum van het toestel.

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 12:56
mytheory schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:44:
[...]

Ik heb dit ook al een paar keer gehad en ik zit bij KPN.
Lijkt mij een bug, met mijn vorige toestel nooit last van gehad.
Geen problemen met de gewone 8 in België op Orange netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Majesty schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:13:
[...]

Lucky you! Ben blij voor je. Ik ga voor m'n vierde exemplaar vandaag. Begin bijna aan mezelf te twijfelen of ik niet gewoon dingen zie die er niet zijn, maar heb het aan anderen laten zien die ook kunnen bevestigen dat ze een groene waas zien gelukkig.

Overigens gaf de Coolblue medewerker van gisteren aan dat deze toestellen terug gaan naar OnePlus, wat ervan waar is weet ik niet.
In navolging hierop: het 4e toestel heeft weer dezelfde problemen. Een groene waas ontstaat rond 10-30% helderheid, wanneer grijs getoond zou moeten worden. Ook is er een horizontale zwarte balk bij de punchhole camera te zien (laatste foto).

Ik heb er deze keer maar foto's en video's van gemaakt naast mijn Galaxy S8. Foto's/filmpjes zijn gemaakt met een iPhone 11 pro. De rozige waas op m'n S8 is in het echt overigens (vrijwel) niet zichtbaar.

Ben ik een mierenneuker voor €999,-?

Video 1, Video 2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/miiVME5ENYpGyeM6vPsT0WIDr6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lksDXm7LoFSM3DvVLEkBFvI1.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uS5Ma-r6NrqfHTP98pxW6LAVfMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NzZR1BZ02C0LoTIlhpwspVXR.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2jdUHkWnzp5VtEvI88BhhxnY7YQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qA5sixwbPteGk851rjdS8jio.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Majesty schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:25:
[...]
Nee, je bent echter naar mijn mening wel knettergek dat je zo vaak hetzelfde toestel bestelt in de hoop de lotterij te winnen, terwijl Oneplus overduidelijk met problemen kampt. Ik kan het maar moeilijk bevatten dat mensen zo merktrouw zijn dat ze door deze moeite gaan.. je betaalt echt een dikke bak met geld. Oneplus lacht zich slap met zo'n trouwe achterban, terwijl ze regelmatig een 'never settle' middelvinger opsteken richting hun oh zo geliefde community. Vooral hun media reacties op problemen zijn echt schrijnend.

Ik weet niet of het aan de belichting van de foto en video's ligt, maar er lijkt soms een verticale band te zitten aan de linkerzijde van het scherm. De statusbar bovenin vertoont nu ook al erg lange retentie of zelfs mogelijk burn-in.. dat is echt geen goed teken. Verder is de grijze uniformiteit wel erg storend aanwezig zeg - vrijwel het hele scherm krijgt een groene tint. Maarja dat krijg je dus als je een luie fabrikant bent die een OLED paneel alleen op 100% brightness kalibreert. Een hele lichte groentint is acceptabel, maar dit is wel erg extreem.

Nu moet iedereen natuurlijk zelf bepalen wat hij doet, maar de Oneplus 6 is mijn laatste Oneplus toestel. De prijs lijkt harder te stijgen dan de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:53

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ja/nee. Ik irriteer me er ook aan maar voor de rest is het echt een top toestel en hoop ik dat OP het kan fixen. Het is voor mij geen reden om het terug te sturen maar ik begrijp het wel als je dat wel doet. Met normaal gebruik kom ik de groene waas amper tegen.

Ik had na de 3e keer de hoop opgegeven en m'n geld teruggevraagd.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:08
Huigie schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:52:
[...]
. Met normaal gebruik kom ik de groene waas amper tegen.
Vraag ik me ook af hoeveel je er van merkt met gewoon gebruik
Sinds dit bekend is gaan de mensen het natuurlijk opzoeken,hadden dit mss idd nooit ontdekt anders.
Heb een op6 gehad en vond het een top tel.
Wou nu ook weer eens overstappen omdat ik pro toch wel een knap toestel vind.
Natuurlijk met de problematiek die zich voordoet ga ik ff wachten.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Gunth schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:01:
[...]

Vraag ik me ook af hoeveel je er van merkt met gewoon gebruik
Als ik in bed lig dan merk ik het op m'n desktop omdat ik een zwarte achtergrond heb die van donker naar licht naar donker verloopt. Midden van het scherm is dan groen. Voor de rest merk ik het in alle apps met een donkere achtergrond. Gelukkig zijn Chrome en Facebook nog niet donker. ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 12:47

Qon

Zie ik het goed dat jouw toestel zegmaar van 0% tot 5% brightness wel gewoon ok is?
Dus hij is zegmaar groen tussen 5% en pak 'm beet 20% klopt dat?

Edit:Of wacht, dat zie ik in je bericht hierboven, van ongeveer 10% tot 30%
Die range is wel echt te groot hoor. Voor mij persoonlijk zou ik een range van 5-10% nog wel ok vinden, want daar is makkelijk omheen te werken (liever niet natuurlijk, maar zoek maar eens een andere phone met wireless charging, SD865 en een goede camera), maar juist deze range (10-30%) gebruik je vrijwel altijd als je s'avonds in schemerlicht zit, wat in de wintertijd zegmaar 'altijd' na je werk is.

[ Voor 47% gewijzigd door Qon op 01-05-2020 14:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
stin00 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:51:
[...]

Nee, je bent echter naar mijn mening wel knettergek dat je zo vaak hetzelfde toestel bestelt in de hoop de lotterij te winnen, terwijl Oneplus overduidelijk met problemen kampt. Ik kan het maar moeilijk bevatten dat mensen zo merktrouw zijn dat ze door deze moeite gaan.. je betaalt echt een dikke bak met geld. Oneplus lacht zich slap met zo'n trouwe achterban, terwijl ze regelmatig een 'never settle' middelvinger opsteken richting hun oh zo geliefde community. Vooral hun media reacties op problemen zijn echt schrijnend.

Ik weet niet of het aan de belichting van de foto en video's ligt, maar er lijkt soms een verticale band te zitten aan de linkerzijde van het scherm. De statusbar bovenin vertoont nu ook al erg lange retentie of zelfs mogelijk burn-in.. dat is echt geen goed teken. Verder is de grijze uniformiteit wel erg storend aanwezig zeg - vrijwel het hele scherm krijgt een groene tint. Maarja dat krijg je dus als je een luie fabrikant bent die een OLED paneel alleen op 100% brightness kalibreert. Een hele lichte groentint is acceptabel, maar dit is wel erg extreem.

Nu moet iedereen natuurlijk zelf bepalen wat hij doet, maar de Oneplus 6 is mijn laatste Oneplus toestel. De prijs lijkt harder te stijgen dan de kwaliteit.
Tsja, er zijn mensen die wel een goed scherm hebben als ik dit topic, XDA en het OnePlus forum mag geloven. Ik woon om de hoek bij de Coolblue, dus het is voor mij amper moeite om 'm even om te ruilen. Ik hoef niets te bestellen, alles staat nog steeds op de eerste betaling. Als ik telkens had moeten wachten op een levering of mijn toestel terug had moeten sturen, had ik het nooit gedaan, maar dat is dan ook de reden dat ik 'm bij Coolblue heb aangeschaft.

Ik weet niet of je opmerking met betrekking tot merktrouw op mij sloeg, maar zo zie ik mezelf niet in ieder geval. Ik heb hiervoor ooit een OnePlus 1 gehad. Dit toestel voldeed simpelweg aan al m'n eisen. Naast dat het deze schermproblemen heeft, vind ik het nog steeds een fantastisch toestel. Ik heb voor de rest ook niets met de community erachter overigens.

Wat betreft je opmerking over lange retentie/burn-in: het toestel kwam letterlijk net uit de doos. Het is zo'n 10 minuten aan geweest denk ik.
Huigie schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:52:
[...]

Ja/nee. Ik irriteer me er ook aan maar voor de rest is het echt een top toestel en hoop ik dat OP het kan fixen. Het is voor mij geen reden om het terug te sturen maar ik begrijp het wel als je dat wel doet. Met normaal gebruik kom ik de groene waas amper tegen.

Ik had na de 3e keer de hoop opgegeven en m'n geld teruggevraagd.
'Normaal gebruik' verschilt natuurlijk voor iedereen. Voor mij is dat veel Tweakers, met name in de avond, of andere apps met een dark theme. En dan vind ik het toch echt erg storend. En dat was me overigens ook zeker wel opgevallen als de problematiek niet zoveel online beschreven werd.
Qon schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:18:
[...]

Zie ik het goed dat jouw toestel zegmaar van 0% tot 5% brightness wel gewoon ok is?
Dus hij is zegmaar groen tussen 5% en pak 'm beet 20% klopt dat?

Edit:Of wacht, dat zie ik in je bericht hierboven, van ongeveer 10% tot 30%
Die range is wel echt te groot hoor. Voor mij persoonlijk zou ik een range van 5-10% nog wel ok vinden, want daar is makkelijk omheen te werken (liever niet natuurlijk, maar zoek maar eens een andere phone met wireless charging, SD865 en een goede camera), maar juist deze range (10-30%) gebruik je vrijwel altijd als je s'avonds in schemerlicht zit, wat in de wintertijd zegmaar 'altijd' na je werk is.
Ja, zoals ik schrijf 10-30%. Misschien is het meer 5-25% inderdaad, maar op 0% is het normaal. En precies dat ja, ik houd ook van een dimverlichte woonkamer dus bij mij is het vrijwel altijd in de avond van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:45
Hopelijk vanaf juli minder of eigenlijk geen problemen meer, mag dan verlengen. En anders hopen dat 8T Pro het beter doet.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andreasvers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-11-2022
Zojuist deze update binnen gekregen voor Oneplus 8.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J8rVN2fLRcNVobr2tLvGwTJyBS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sadkufbqaHlcZPDolLEfNnlR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Andreasvers schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:37:

[Afbeelding]
Het viel me inderdaad op dat bij de laatste 2 toestellen de firmware niet meer geüpdatet werd naar 10.5.4, hij bleef op 10.5.1. Heb 'm telkens met de Oxygen updater naar 10.5.5 gebracht, zelfs met m'n Mullvad VPN op Finland kreeg hij geen update meer, net of ze het hebben stilgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andreasvers schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:37:
En hier net 10.5.5 voor de OnePlus 8 Pro via de officiële weg... :)
Majesty schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:41:
Het viel me inderdaad op dat bij de laatste 2 toestellen de firmware niet meer geüpdatet werd naar 10.5.4...
Jij had een 8 Pro toch...

[ Voor 35% gewijzigd door CLB op 01-05-2020 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

[...]

Tja lastig.. ik heb die groene tint ook bij m'n 7T, maar heb het maar geaccepteerd omdat ik voor 500 euro geen beter toestel kan vinden dat zoveel mogelijk aan mijn eisen voldoet. Alleen voor het dubbele bedrag is zoiets accepteren natuurlijk een stuk lastiger. Feit is wel dat OnePlus zeker niet de enige fabrikant is waarbij groene tinten optreden bij een AMOLED scherm:

Enige manier om zeker te weten dat je het niet hebt is door te kiezen voor een toestel met IPS LCD scherm :+

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfhackah
  • Laatst online: 28-09-2022
Heb hier ook erg last van. Ik werk in sales en heb al van meerdere klanten gehoord dat ze me niet kunnen bellen. Ik krijg ook geen meldingen van gemiste oproepen oid. Ik heb de Oneplus 8 pro 128gb en zit op Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 12:46
Had ik met mijn 6t ook toen ik overging op KPN. Nu ook weer last van. Volgens mij moet je volte uitschakelen om dat probleem op te lossen. Weet alleen niet meer waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 12:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19:05
Zojuist mijn tweede OnePlus 8 pro black retour gestuurd naar Belsimpel met weer de groene waas probleem in het scherm. Na de update is het wel minder geworden, maar nog zeker zichtbaar helaas echt balen.. Ik ben er klaar mee en ik ga verder zoeken naar een ander toestel met gelijke specs. Ik overweeg samsung s20 serie. Iemand andere aanbevelingen hier?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OiJ8Xcf1yuxun44JufMq77U3r7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jybV8YHZNvHaxuy1DauQ5jrR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWlsNizN7R86dz2r-QSM9mb7GkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SgPExAynOPsnGTAPzenhJrHH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:34
Sjuuls92 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:04:
Zojuist mijn tweede OnePlus 8 pro black retour gestuurd naar Belsimpel met weer de groene waas probleem in het scherm. Na de update is het wel minder geworden, maar nog zeker zichtbaar helaas echt balen.. Ik ben er klaar mee en ik ga verder zoeken naar een ander toestel met gelijke specs. Ik overweeg samsung s20 serie. Iemand andere aanbevelingen hier?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zonde man. Hoezo ga je niet voor de S20 plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LeStef schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:01:
[...]

Die ging toch een Mediatek ofzo iets cpu krijgen?
Dat was inderdaad het gerucht, maar ik kan bevestigen (bron mag ik niet zeggen) dat het een Snapdragon 765 krijgt.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kijk anders eens naar een Oppo find X2 of X2 Pro.. duurder maar ik vind hem fijner dan Oneplus. Ook afgehaakt na 3e exemplaar met groene waas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LeStef schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:01:
Die ging toch een Mediatek ofzo iets cpu krijgen?
Volgens eerdere geruchten ja, dit spreekt dat tegen.
Iets wat me persoonlijk ook wel zo lijkt, gezien de samenwerkingen van OnePlus ;)
Iemand andere aanbevelingen hier?
Ligt eraan wat je zoekt... Ultra high-end of is een Snapdragon 765G ook een prima keuze voor je?
Zodoende kun je eens kijken naar de Oppo Find X2-serie, alhoewel dat wel stukje duurder is natuurlijk. Ook
de Moto Edge kan een interessant toestel worden mits je genoegen neemt dat je dan geen high-end processor hebt. Xiaomi heeft nog wat interessante devices in het assortiment, alhoewel dat wel je merk moet zijn natuur-lijk. Daarbij is een OnePlus 7 Pro / 7T Pro ook nog steeds erg mooi qua toestel en ook een stuk betaalbaarder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:21
Zomaar 10.5.6 in de Oxygen Updater... Dat is me die euro wel waard. Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijmenR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-03 14:25
10.5.6 is uit

Ik kan geen grote verschillen vinden na de update.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n9cOP27xv8PCHSB0MFMQBXeACSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JRHbEe3vCjlI9XMAVU0MrtMZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!
IDEAS Beta Run Recap: What We Achieved During Past 8 Weeks
[Adopted]​
- Always on Display - development to be finished around June,
CBT/OBT coming in Aug/Sep [subject to changes, there are various factors working]
- Enable fingerprint lock for hidden pictures in gallery - included in the roadmap
- Play sound when the battery is fully charged - included in the roadmap
- Folders within the app drawer -included in the roadmap
- Adding more essential features to Zen Mode - included in the roadmap

[Not Adopted]​
- Edge notification light
- OnePlus Dex
- Call recording
- Google message for the stock SMS/RCS app
- Study mode
- API support for Gcam
- Improve the adaptive brightness
- Custom fingerprint animations
- Real-time weather wallpaper
- Real One Hand Mode
- AMOLED dark
- Boost capabilities of the alert slider
- An option to set battery charging limit to 80%
- Variable charging speed
- Allow users to choose which stock apps to install during set-up

Persoonlijk vind ik alleen AOD leuk van de dingen die ze gaan implementeren, de rest vind ik onzinnig.
Had liever functies als edge notification light gezien of notificatiering om de frontcam bijvoorbeeld, helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
marcelmg2 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 00:36:
Zomaar 10.5.6 in de Oxygen Updater... Dat is me die euro wel waard. Bedankt.
Graag gedaan :). Net met een collega een uur bezig geweest om incrementals + full ZIPs toe te voegen voor alle 8-serie devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:46:
[...]

En hier net 10.5.5 voor de OnePlus 8 Pro via de officiële weg... :)

[...]

Jij had een 8 Pro toch...
Aha, dacht 10.5.4 ook voor de Pro kwam, dat verklaart een hoop :D.
038Robijno schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:53:
[...]

Kijk anders eens naar een Oppo find X2 of X2 Pro.. duurder maar ik vind hem fijner dan Oneplus. Ook afgehaakt na 3e exemplaar met groene waas.
038Robijno schreef owp dinsdag 28 april 2020 @ 10:02:
Ik heb nu mijn 3e exemplaar (Oneplus 8 pro blue)
En deze is echt perfect.. nergens groen in te bekennen.
Gekocht bij Coolblue.
Huh? :S Ik ben het kwijt hoor.

Ik kreeg 10.5.6 over OTA hier trouwens en mocht er iemand geïnteresseerd zijn: geen verandering voor het groene scherm.

[ Voor 6% gewijzigd door Majesty op 02-05-2020 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Na 10.5.5 stond DC dimming spontaan aan. Na 10.5.6 stond het weer spontaan aan. 😡🤮

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 22:28
Ik mag per vandaag een nieuwe zakelijke telefoon uitzoeken. Ik neig door @Deathchant , naar deze Oneplus 8 Pro, maar nu ik lees dat zelfs recente telefoons last hebben van een probleem scherm, ben ik erg aan het twijfelen..

Maar desondanks de berichten hier, hoe erg is het probleem eigenlijk? Ik zal de telefoon niet zelf aanschaffen maar dit zal via mijn werk zijn dus ik zal erg qua financiën niet onder lijden.

Is er mee te leven? Of is het dusdanig dat het gewoon frustrerend is?

De 7T Pro is 7-8 maanden geleden gereleased, is die telefoon zo'n groot verschil met de 8 Pro, om dat potentiële scherm probleem voor lief te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Zero2Fear schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 08:46:
Ik mag per vandaag een nieuwe zakelijke telefoon uitzoeken. Ik neig door @Deathchant , naar deze Oneplus 8 Pro, maar nu ik lees dat zelfs recente telefoons last hebben van een probleem scherm, ben ik erg aan het twijfelen..

Maar desondanks de berichten hier, hoe erg is het probleem eigenlijk? Ik zal de telefoon niet zelf aanschaffen maar dit zal via mijn werk zijn dus ik zal erg qua financiën niet onder lijden.

De 7T Pro is 7-8 maanden geleden gereleased, is die telefoon zo'n groot verschil met de 8 Pro, om dat potentiële scherm probleem voor lief te nemen?
Zie mijn post een pagina terug, ik kan er niet mee leven in ieder geval, maar genoeg anderen volgens mij wel, je zou het voor jezelf moeten bepalen. 7T Pro zijn ook scherm problemen mee toch? Ik weet niet hoe groot de kans is dat je er zo één treft.

Ik zou nog even een paar weken wachten als je voor de OnePlus 8 Pro zou gaan, half mei wordt een update verwacht dat het probleem op zou moeten lossen (ik heb er een hard hoofd in).
Huigie schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 08:44:
Na 10.5.5 stond DC dimming spontaan aan. Na 10.5.6 stond het weer spontaan aan. 😡🤮
Weird, hier geen last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:55

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Neem vooral Oneplus forum eens door en je krijgt een redelijk beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno

Kijk eens naar een Oppo Find X2 Pro..
Duurder, maar vind hem zelf fijner dan de Oneplus 8 pro waarvan ik 3 exemplaren heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Majesty schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 08:02:
[...]

Aha, dacht 10.5.4 ook voor de Pro kwam, dat verklaart een hoop :D.

[...]

[...]

Huh? :S Ik ben het kwijt hoor.

Ik kreeg 10.5.6 over OTA hier trouwens en mocht er iemand geïnteresseerd zijn: geen verandering voor het groene scherm.
Alle toestellen vertoonden wel een groene waas/tint.. 2e exemplaar was het ergst.

Excuus voor de onduidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-08 00:40
038Robijno schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:21:
[...]

Kijk eens naar een Oppo Find X2 Pro..
Duurder, maar vind hem zelf fijner dan de Oneplus 8 pro waarvan ik 3 exemplaren heb gehad.
Mag ik vragen wat je er precies fijner aan vind?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
Sharule schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:30:
[...]

Mag ik vragen wat je er precies fijner aan vind?
Extreem snel laden, ColorOS 7.1 ook bijna tegen stock Android aan, perfect scherm en luide goede luidsprekers.

Mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharule
038Robijno schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:34:
[...]

Extreem snel laden, ColorOS 7.1 ook bijna tegen stock Android aan, perfect scherm en luide goede luidsprekers.

Mijn mening.
Ik heb wel 2 fysieke sim kaarten nodig.
Ene gebruik ik voor oproepen, andere data.(Vodafone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 22:28
Sharule schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:57:
[...]

Ik heb wel 2 fysieke sim kaarten nodig.
Ene gebruik ik voor oproepen, andere data.(Vodafone).
Ik ook. Zakelijke en privé nano sim. Beide KPN dus eSim word nog niet ondersteund etc. Dual sim is een must.

Zit al beetje te kijken naar de 7T Pro, beetje verder onderzoek te doen.

Mijn oude S9 heeft 2 weken geleden verloren van de parkeerplaats, dus loop nu met m'n oude S7 en de A5 van m'n vrouw te huppelen. Erg vervelend dit en kan niet wachten om weer een telefoon te hebben die fatsoenlijk is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
038Robijno schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:34:

Mijn mening.
Her is maar waar je om geeft natuurlijk, dit vraagt bijna meer om een eigen topic. ColorOS en stock Android noemen gaat er bij mij echt nog niet in. Geen draadloos opladen, niet overal vlekkeloze Nederlandse vertaling, geen dualsim-ondersteuning, update-beleid wat totaal onbekend is en een (veel) hogere adviesprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:11
Huigie schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 08:44:
Apart, hier niet.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

CLB schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 00:57:
IDEAS Beta Run Recap: What We Achieved During Past 8 Weeks
[Adopted]​
- Always on Display - development to be finished around June,
CBT/OBT coming in Aug/Sep [subject to changes, there are various factors working]
- Enable fingerprint lock for hidden pictures in gallery - included in the roadmap
- Play sound when the battery is fully charged - included in the roadmap
- Folders within the app drawer -included in the roadmap
- Adding more essential features to Zen Mode - included in the roadmap

[Not Adopted]​
- OnePlus Dex
- Call recording
- Study mode
- API support for Gcam
- Improve the adaptive brightness
- Custom fingerprint animations
- Real-time weather wallpaper
- Real One Hand Mode
- AMOLED dark
- An option to set battery charging limit to 80%
- Variable charging speed
- Allow users to choose which stock apps to install during set-up

Persoonlijk vind ik alleen AOD leuk van de dingen die ze gaan implementeren, de rest vind ik onzinnig.
Had liever functies als edge notification light gezien of notificatiering om de frontcam bijvoorbeeld, helaas.
Ja AOD en een indicatie dat de accu vol is, vind ik ook wel fijn. Vroeger kon je dat direct zien aan de notificatie LED, maar momenteel nergens aan (straks misschien wel middels AOD). Waar staat trouwens CBT/OBT voor?

Bij de niet overgenomen ideeën staan nog best goede ideeën:

- Real One Hand Mode

Vooral de laatste zou ik een erg fijne toevoeging vinden. Als je daar bijvoorbeeld de DND mode mee kan activeren.

@038Robijno wel goed om te lezen dat ColorOS ook stappen maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:21
CLB schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:12:
[...]

Her is maar waar je om geeft natuurlijk, dit vraagt bijna meer om een eigen topic. ColorOS en stock Android noemen gaat er bij mij echt nog niet in. Geen draadloos opladen, niet overal vlekkeloze Nederlandse vertaling, geen dualsim-ondersteuning, update-beleid wat totaal onbekend is en een (veel) hogere adviesprijs.
Color OS 7 is echt een enorme verbetering maar de prijzen die Oppo hanteert zijn veels te hoog. 1200 euro is absurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iisHitman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-08 17:45

Een wat ander geluid misschien. Ik heb mijn groene Pro nu bijna 2 weken en geniet er dagelijks van. Mij zijn de problemen met het scherm niet opgevallen, dus ik heb óf geluk gehad óf ik heb er persoonlijk minder last van. Het toestel gebruik ik ook onder donkere omstandigheden en mij is het niet hinderlijk opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfhackah
  • Laatst online: 28-09-2022
Iemand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 16:10
iisHitman schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:27:
[...]

Een wat ander geluid misschien. Ik heb mijn groene Pro nu bijna 2 weken en geniet er dagelijks van. Mij zijn de problemen met het scherm niet opgevallen, dus ik heb óf geluk gehad óf ik heb er persoonlijk minder last van. Het toestel gebruik ik ook onder donkere omstandigheden en mij is het niet hinderlijk opgevallen.
Hier 2 dagen in gebruik en precies dezelfde ervaring. Ik ga er niet bewust naar op zoek en geniet gewoon van de telefoon. Tot nu toe niet echt iets opgevallen ook gisteravond in een donkere kamer niet. Het probleem zal er waarschijnlijk wel zijn maar tot nu toe voor mij geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
Dat probleem herken ik (nog) niet. Gisteren zowel gebeld als gebeld worden. Wel dual sim KPN en Vodafone. Heb je de sim wel in slot 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:21
codegro schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:51:
[...]
Hier 2 dagen in gebruik en precies dezelfde ervaring. Ik ga er niet bewust naar op zoek en geniet gewoon van de telefoon. Tot nu toe niet echt iets opgevallen ook gisteravond in een donkere kamer niet. Het probleem zal er waarschijnlijk wel zijn maar tot nu toe voor mij geen probleem.
Fijn voor je. Van welke productiedatum is die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:25
codegro schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:54:
[...]

Dat probleem herken ik (nog) niet. Gisteren zowel gebeld als gebeld worden. Wel dual sim KPN en Vodafone. Heb je de sim wel in slot 1?
Je hebt gelijk de mijne zit in slot 2.
Ik zal die eens omwisselen naar slot 1 en kijken of dit voor mij uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
Wenzel schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:17:
[...]

1-4-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 08:55
Vind het ook echt een heerlijk toestel,
Soms denk ik de groene waas te zien maar stoor me er totaal niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Ander vraagje,
Super blij met de OP8 pro. Maar ik heb wifi in de auto (Voor RTI, Weer, parkeerinfo etc).

Vroeger gebruikte ik macrodoid om bij koppelen BT van auto dat mijn Hotspot van de telefoon aan ging.
Hoewel macrodroid wel waarschuwt dat dit mogelijk niet meer werkt, heeft het het wel altijd gedaan.

Helaas werkt dit niet meer op de OP8.
Ook al bezig geweest met Tasker en Automate. Maar resultaat is het zelfde.

Hotspot automatisch uit zetten lukt wel weer.

Iemand nog tips?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Baseje schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:59:
Vind het ook echt een heerlijk toestel,
Soms denk ik de groene waas te zien maar stoor me er totaal niet aan.
Hier hetzelfde. Ik denk dat ik een klein beetje kleurverschil zie wanneer ik in een darkmodes zit en dan de brightness compleet op 0. Dan zie ik helemaal aan de zijkant iets meer licht dan bij de rest van mijn beeld. Echter totaal niet storend.

Prachtig toestel en werkt mooi snel en soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:21
Vreemd, dezelfde datum als die van de "klagers". Maar je kan geluk hebben. Ik wacht nog even op Tweakers review voor ik ga bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wenzel schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:20:
[...]

Vreemd, dezelfde datum als die van de "klagers". Maar je kan geluk hebben. Ik wacht nog even op Tweakers review voor ik ga bestellen.
En dan zal je zien dat het exemplaar van Tweakers niet deze green tint problemen heeft, en dat geeft dan een vertekend beeld. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melvinjoosten
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-07 16:20
Heeft iemand hier deze update al kunnen proberen voor de groene waas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
melvinjoosten schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 16:45:
Heeft iemand hier deze update al kunnen proberen voor de groene waas?
Als je even terug leest staan daar nog wat ervaringen over 10.5.6 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertje9999
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:09
Hallo,

Ik heb 2 vraagjes:

- Kan ik de productiedatum op de telefoon zelf terugvinden?
- Kent iemand een app zoals: https://play.google.com/s...epunchcameraeffects&hl=nl ?

Het lijkt me een leuke app, maar de prijs om 'm te unlocken is bijna €14,-. Dat vind ik wel een beetje gortig. En ja, ik weet 't... ik heb €900,- uitgelegd voor een stukje electronica :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bertje9999 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:18:
Hallo,

Ik heb 2 vraagjes:

- Kent iemand een app zoals: https://play.google.com/s...epunchcameraeffects&hl=nl ?

Het lijkt me een leuke app, maar de prijs om 'm te unlocken is bijna €14,-. Dat vind ik wel een beetje gortig. En ja, ik weet 't... ik heb €900,- uitgelegd voor een stukje electronica :/
Je kunt die app gewoon een uur testen. Echter wel erg duur voor het inschakelen van wat effectjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codegro
Hallo,

Ik heb 2 vraagjes:

:/
Staat op de doos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
038Robijno schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:23:
[...]

Alle toestellen vertoonden wel een groene waas/tint.. 2e exemplaar was het ergst.

Excuus voor de onduidelijkheid.
Aha, dat was me niet duidelijk inderdaad, dan neem ik mijn eerdere woorden met betrekking tot het inruilen voor een Oppo Find X 2 Pro terug :).

Voor de mensen met VoLTE problemen hier: neem hier eens een kijkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

DarkSide schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:49:
Ander vraagje,
Super blij met de OP8 pro. Maar ik heb wifi in de auto (Voor RTI, Weer, parkeerinfo etc).

Vroeger gebruikte ik macrodoid om bij koppelen BT van auto dat mijn Hotspot van de telefoon aan ging.
Hoewel macrodroid wel waarschuwt dat dit mogelijk niet meer werkt, heeft het het wel altijd gedaan.

Helaas werkt dit niet meer op de OP8.
Ook al bezig geweest met Tasker en Automate. Maar resultaat is het zelfde.

Hotspot automatisch uit zetten lukt wel weer.

Iemand nog tips?
Ik denk even creatief met je mee... :+ En als je in Tasker, eerst de opdracht Hotpsot uit zetten geeft en dan weer aan? Ik heb wel eens in ver verleden soortgelijk iets gehad...soms moet je 'iets' aanspreken voordat het reageert op de opdracht die wilt uitvoeren.

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
Hallo,

Ik heb 2 vraagjes:

Heb ik hier eerder gepost. Op XDA kun je in de thread gewoon een gratis code vragen aan de developer.

https://forum.xda-develop...tification-light-t4084205

[ Voor 7% gewijzigd door Golf2vr6 op 02-05-2020 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinjoosten
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-07 16:20
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:06:
[...]

Als je even terug leest staan daar nog wat ervaringen over 10.5.6 ;).
Ik kan er eerlijk gezegd maar één vinden in dit topic. Zou graag meer ervaringen willen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

@GetaGrip ik zal eens kijken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:53

MM99

That is the way I am!

Sinds gisteren eigenaar van OnePlus 8 Pro, met een mooie blauwe achterkant. Mijn eerste OnePlus telefoon.

Vervelend om te lezen dat veel mensen last hebben van een groene gloed. Ik heb hier gelukkig geen last van.

Wat ik wel vind, is dat mijn scherm niet heel erg donker kan. Als ik brightness op zijn laagst zet, vind het nog best fel in deen donkere kamer. Iemand een tip wat ik het beste hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MM99 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 23:25:
Sinds gisteren eigenaar van OnePlus 8 Pro, met een mooie blauwe achterkant. Mijn eerste OnePlus telefoon.

Vervelend om te lezen dat veel mensen last hebben van een groene gloed. Ik heb hier gelukkig geen last van.

Wat ik wel vind, is dat mijn scherm niet heel erg donker kan. Als ik brightness op zijn laagst zet, vind het nog best fel in deen donkere kamer. Iemand een tip wat ik het beste hier aan kan doen?
Ja, als je nachtmodus aanzet kan de helderheid nog een stukje lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:55

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

OP geeft aan dat de schermproblemen niet alleen met software op te lossen zijn:

https://www.notebookcheck...eplacements.463468.0.html

[ Voor 22% gewijzigd door WhateverSuitsU op 03-05-2020 05:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
Dat is goed nieuws voor de mensen die dit probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Lijkt me verre van een officieel statement toch, ik zie een bericht van één klantenservice medewerker niet als 'OnePlus geeft aan'.
Er worden enkel de normale rechten opgenoemd die een koper heeft bij het kopen op afstand. Maar netjes om te zien dat ze dat gewoon aanbieden natuurlijk.

[ Voor 38% gewijzigd door Majesty op 03-05-2020 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
Majesty schreef op zondag 3 mei 2020 @ 08:25:
Lijkt me verre van een officieel statement toch, ik zie een bericht van één klantenservice medewerker niet als 'OnePlus geeft aan'.
Er worden enkel de normale rechten opgenoemd die een koper heeft bij het kopen op afstand. Maar netjes om te zien dat ze dat gewoon aanbieden natuurlijk.
Is het dan ook te repareren?
Nu, goed nieuws, de volgende batches zullen dat probleem niet hebben waarschijnlijk. Beste lijkt me om te retourneren en dan wachten tot de volgende batches. En dan opnieuw kopen. Mits probleem verholpen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

WhateverSuitsU schreef op zondag 3 mei 2020 @ 05:47:
OP geeft aan dat de schermproblemen niet alleen met software op te lossen zijn:

https://www.notebookcheck...eplacements.463468.0.html
Dat geldt dus alleen voor black crush problemen, over de groene tint wordt niks geroepen en daar zal ook niets aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit, nevermind

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2020 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:52:
[...]

Ik heb een app gedownload die het verder omlaag kan schroeven. Deze gaat verder dan de nachtmodes functie.

https://play.google.com/s...nightmode.bluelightfilter

Deze gebruikte ik ook op mijn oudere mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30

13art

Moderator Mobile
Laguna schreef op zondag 3 mei 2020 @ 09:58:
[...]

Dat geldt dus alleen voor black crush problemen, over de groene tint wordt niks geroepen en daar zal ook niets aan veranderen.
Nope, die had al opgelost moeten zijn met de 5.5 update. Al zijn er ook mensen op reddit ed die zeggen dat dit bij hen is opgelost met deze 5.6 update.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisHitman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-08 17:45
Wenzel schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:17:
[...]

1/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiannoezNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09-2022
Ik ben ook eigenaar van de Oneplus 8 Pro sinds donderdag. Ik vind alleen de batterij best tegenvallen... Ik heb de helderheid standaard bijna op z'n laagst en heb 120 Hz maar naar 60hz veranderd en nog steeds gaat het vrij snel naar mijn idee... Ik snap niet hoe dit kan want op mijn vorige telefoon (5T) ging dat niet zo snel en die had veel meer apps die mogelijk batterij konden gebruiken...

Het groene effect merkte ik ook op in het scherm en ook dit vind ik echt balen voor een telefoon van 1k.. Ik ben altijd erg tevreden over Oneplus maar dit toestel voelt een beetje alsof ie snel op de markt is gegooid om "maar bij te blijven". Ik heb er een ontzettende hekel aan om het weer te moeten terugsturen voor als het scherm softwarematig niet gerepareerd kan worden. Na die update is het niet veel beter geworden namelijk.

Meer mensen die de batterij tegen vinden vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
GiannoezNL schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:06:
Ik ben ook eigenaar van de Oneplus 8 Pro sinds donderdag. Ik vind alleen de batterij best tegenvallen... Ik heb de helderheid standaard bijna op z'n laagst en heb 120 Hz maar naar 60hz veranderd en nog steeds gaat het vrij snel naar mijn idee... Ik snap niet hoe dit kan want op mijn vorige telefoon (5T) ging dat niet zo snel en die had veel meer apps die mogelijk batterij konden gebruiken...

Het groene effect merkte ik ook op in het scherm en ook dit vind ik echt balen voor een telefoon van 1k.. Ik ben altijd erg tevreden over Oneplus maar dit toestel voelt een beetje alsof ie snel op de markt is gegooid om "maar bij te blijven". Ik heb er een ontzettende hekel aan om het weer te moeten terugsturen voor als het scherm softwarematig niet gerepareerd kan worden. Na die update is het niet veel beter geworden namelijk.

Wat ik hier gelezen heb en uit eigen ervaring zijn de meeste juist heel erg te spreken over de accu. 7/8 uur SOT op 120/qhd met alles (bt/NFC etc)aan. Helderheid 50%

Nu 3 uur van de lader 1,5 uur SOT en hij staat op 86%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiannoezNL
Golf2vr6 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:15:
[...]

Wat ik hier gelezen heb en uit eigen ervaring zijn de meeste juist heel erg te spreken over de accu. 7/8 uur SOT op 120/qhd met alles (bt/NFC etc)aan.
Bluetooth en NFC heb ik ook uit staan en gaan alleen aan wanneer nodig. De schermresolutie staat op FHD+, zo stond ie ook al toen ik 'm uit de doos haalde.

Hoop dat de problemen van het scherm en mogelijk de batterij softwarematig opgelost kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
GiannoezNL schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:18:
[...]

Bluetooth en NFC heb ik ook uit staan en gaan alleen aan wanneer nodig. De schermresolutie staat op FHD+, zo stond ie ook al toen ik 'm uit de doos haalde.

Hoop dat de problemen van het scherm en mogelijk de batterij softwarematig opgelost kunnen worden
Misschien hangt het samen. Ik heb een goed scherm en ook een goede accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:29
Eerlijk gezegd niet. Ik heb op dit moment de 60hz aan staan, fhd+, screentime met 30% batterij is nu 3h38, en 'last full charge' 2 days. Heb in deze sessie ook de laatste update geinstalleerd die beschikbaar was.
Als de batterij echt zo goed als leeg is, ga ik de 120hz testen.
Zoals het er naar uit ziet moet ik over een weekje weer richting kantoor met OV, zodat ik ook onderweg gebruik ga maken van het scherm, spelletjes, apps en spotify/3fm. Dan ben ik benieuwd wat de batterij qua levensduur doet..

Die groene waas heb ik nog steeds niet gezien. Misschien is de waas er wel, maar valt het mij niet op. Ook de black crush, niet gezien.
Of ik een goed lot had, of gewoon niet zo kritisch, dat weet ik niet. Ben sowieso wel erg tevreden met het scherm en de kwaliteit van de foto's. Enkel dat extra belichten, zoals ik al eerder aangegeven heb hier, ben ik niet tevreden over. Met het spelen van de setting qua belichting is het mij nog niet gelukt om een zgn. natuur getrouwe foto (donkere/schemerige kamer) te maken.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laat ons eerst eens je accugebruik zien in settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:21
Gisteren nog 10% over, 42h na opladen en 4h42 SOT. Met alles aan, nergens besparingen, en geen donker thema. Prima batterijverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiannoezNL
Ik zie dat mij Sudoku app 14% batterij heeft gebruikt in 1,5 uur. 😂 Thema in die app staat op donker en scherm helderheid op laagst. (De grijze vakjes zien er een beetje groenig uit). Moet zeggen dat ik niet alles goed heb kunnen vergelijken met m'n oude telefoon maar het idee dat ik nu een gloednieuwe heb laat me waarschijnlijk denken dat de batterij dan een heel stuk langer mee moet gaan. En dat terwijl de hardware ook een stuk beter is dus dat de batterij een stuk langer meegaat hoeft natuurlijk niet vanzelfsprekend te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tevens moet een batterij zich nog even 'zetten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:44
Is er hier toevallig iemand die van een Realme X2 Pro of OnePlus 7 Pro afkomt?

Ik heb sinds een week een Realme X2 Pro en kwam daarvoor van een OnePlus 7 Pro af. Wat mij erg opvalt is dat de batterij van de Realme véél beter is dan de OnePlus 7 Pro, zowel in standby als in SOT. Ik heb de Realme gekocht zodat ik ColorOS kan proberen voordat ik me besluit maak of ik de Oppo Find X2 Pro of OnePlus 8 Pro koop. Qua prijs scheelt het bij een abonnement maar €70.

Voor de mensen die van een van de twee toestellen afkomen, hoe is de batterij tov je oude toestel?

Toelichting:
Op mijn Realme X2 Pro haal ik nu in AccuBattery gemiddeld -10%/uur voor SOT, -0,5% voor standby.
Bij de OnePlus 7 Pro (bij thuisgebruik) gemiddeld -13%/uur, -1,2% voor standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
vandeven66 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 14:37:

Ik heb sinds een week een Realme X2 Pro en kwam daarvoor van een OnePlus 7 Pro af. Wat mij erg opvalt is dat de batterij van de Realme véél beter is dan de OnePlus 7 Pro, zowel in standby als in SOT. Ik heb de Realme gekocht zodat ik ColorOS kan proberen voordat ik me besluit maak of ik de Oppo Find X2 Pro of OnePlus 8 Pro koop. Qua prijs scheelt het bij een abonnement maar €70.

Voor de mensen die van een van de twee toestellen afkomen, hoe is de batterij tov je oude toestel?

Toelichting:
Op mijn Realme X2 Pro haal ik nu in AccuBattery gemiddeld -10%/uur voor SOT, -0,5% voor standby.
Ik heb een S20 ultra en de Oneplus 8 pro gehad.. heb nu een Oppo find x2 pro.
Bevalt mij beter dan de vorige toestellen.

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oskaroskar
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-09-2022
Hebben jullie ook dat streetview in Maps hapert op de 8 Pro? Dit is inmiddels mijn tweede 8 Pro en bij beide haperde die, terwijl mijn 6 gewoon vloeiend streetview doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GiannoezNL schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:45:
Ik zie dat mij Sudoku app 14% batterij heeft gebruikt in 1,5 uur. 😂 Thema in die app staat op donker en scherm helderheid op laagst. (De grijze vakjes zien er een beetje groenig uit). Moet zeggen dat ik niet alles goed heb kunnen vergelijken met m'n oude telefoon maar het idee dat ik nu een gloednieuwe heb laat me waarschijnlijk denken dat de batterij dan een heel stuk langer mee moet gaan. En dat terwijl de hardware ook een stuk beter is dus dat de batterij een stuk langer meegaat hoeft natuurlijk niet vanzelfsprekend te zijn.
Als je dus je grafiek + apps laat zien, kunnen we misschien iets concluderen. Misschien gebruikt Google Play Services wel erg veel, maar dat is vrij eenvoudig op te lossen.
vandeven66 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 14:37:

Toelichting:
ColorOS? De Realmes draaien sinds een paar weken niet meer op ColorOS maar op het eigen RealmeUI, wat qua apps etc best op OxygenOS lijkt.
038Robijno schreef op zondag 3 mei 2020 @ 14:53:
[...]

Ik heb een S20 ultra en de Oneplus 8 pro gehad.. heb nu een Oppo find x2 pro.
Bevalt mij beter dan de vorige toestellen.

Succes met je keuze!
Alleen is ColorOS zwaar ruk imo. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 12:46
In maps nog geen last van, maar wel heel regelmatig freezes in chrome. Komt pas weer tot leven als ik het vierkantje (app switcher) indruk en gelijk weer Chrome open. Iemand dat al opgelost?
Pagina: 1 ... 12 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie