Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
oskaroskar schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:47:
[...]

Goedkoper, fijnere software
Zelf twijfel ik nu tussen deze 2..
De camera is beter van de Oppo;
Oneplus 8 pro kan draadloos laden.
🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OnePlus heeft nieuwe updates aangekondigd.

OxygenOS 10.5.3 voor de OnePlus 8: OxygenOS 10.5.4 and 10.5.3 (EU) for the OnePlus 8
Changelog
System
  • Optimized the display effects
  • Fixed known issues and improved system stability
Camera
  • Improved accuracy of white balance and focus in a dark environment
  • Improved the smoothness and stability
Network
  • Enable Greece Vodafone VoWiFi (EU only)
  • Enhanced the mobile data and Wi-Fi transmission stability
En 10.5.5 voor de 8 Pro: Oxygen OS OxygenOS 10.5.5 for the OnePlus 8 Pro
Changelog
System
  • Optimized touch sensitivity on the screen edges
  • Optimized the display effects
Improved video smoothness in Motion graphics smoothing
  • Fixed known issues and improved system stability
  • Battery
  • Simplified interaction experience for Bedtime mode
Camera
  • Improved accuracy of white balance and focus in a dark environment
  • Improved the smoothness and stability
Network
  • Enable Greece Vodafone VoWiFi (EU only)
  • Enhanced the mobile data and Wi-Fi transmission stability

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 11:07
LeStef schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:45:
Ik heb de op8 nu sinds dinsdag en is eigenlijk een geweldige phone maar is eigenlijk de price up tegenover de 7T niet waard eerlijk gezegd.

Dat terzijde ben ik 2 issues tegengekomen.
1: soms krijg ik een random freeze van het toestel terwijl ik in chrome aan het typen ben. Even scherm uitzetten en terug op met de power button verhelpt dit.
2: Navigation gestures: de back gesture hebben ze mooi aangepakt en reageert bijna zoals een Pixel maar de up swipe om de open apps te zien werkt maar 5 op de 10 keer, soms opent hij een search pagina en soms gaat hij naar de app raster. Iemand nog deze problemen?
Ps : dit heb ik zowel met de originele launcher als met de 4.4 launcher.

quote]AnonymousWP schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:19:
OnePlus 8 EU 10.5.3 staat nu ook in Oxygen Updater. Net toegevoegd.
[/quote]
Staat er op, dank je. Maar de 2 issues blijven bestaan
chrome freezes heb ik ook op mijn OP6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somgo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-05 18:19
Heeft de standaard Oneplus 8 dezelfde schermproblemen als de Oneplus 8 Pro?
Dank vooruw reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Somgo schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:03:
Heeft de standaard Oneplus 8 dezelfde schermproblemen als de Oneplus 8 Pro?
Dank vooruw reacties
De kans is vele malen kleiner dan de 8 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:23
Ikzelf met de standaard 8 géén schermproblemen (en heb er ook nog nauwelijks voorbij zien komen die het wel hadden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:30:
OnePlus heeft nieuwe updates aangekondigd.

OxygenOS 10.5.3 voor de OnePlus 8: OxygenOS 10.5.4 and 10.5.3 (EU) for the OnePlus 8

[...]

En 10.5.5 voor de 8 Pro: Oxygen OS OxygenOS 10.5.5 for the OnePlus 8 Pro

[...]
Deze zijn afgelopen weekend toch al uitgerold? Ik heb hem via een VPN geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:48

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Sjowhan schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:31:

De OP8Pro past de foto aan, en zet behoorlijk wat be/verlichting "aan".
Het simpelst is om het zonnetje wat rechts naast je scherpstelpunt verschijnt naar beneden te schuiven net zo lang tot je een reeel beeld hebt. Ik zat gisteren 5.00 in de auto dus wilde een foto maken van hoe donker het was... Op "auto" was het gewoon daglicht. :D

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:22
Huigie schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:50:
[...]

Het simpelst is om het zonnetje wat rechts naast je scherpstelpunt verschijnt naar beneden te schuiven net zo lang tot je een reeel beeld hebt. Ik zat gisteren 5.00 in de auto dus wilde een foto maken van hoe donker het was... Op "auto" was het gewoon daglicht. :D
Aanvulling op je tip:
Je hoeft niet echt letterlijk op het zonnetje je vinger te leggen. Op het beeld tikken voor focus en dan waar dan ook op het scherm naar boven of onder sliden.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-10 13:51
Huigie schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:50:
[...]

Gelukkig dat iemand het herkend. Ik vond het zo'n vreemd verschijnsel dat ik echt aan het zoeken was hoe op te lossen :')
Golf2vr6 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:26:
[...]

Aanvulling op je tip:
Je hoeft niet echt letterlijk op het zonnetje je vinger te leggen. Op het beeld tikken voor focus en dan waar dan ook op het scherm naar boven of onder sliden.
Top! Dank!

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petert87 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:35:
[...]

Deze zijn afgelopen weekend toch al uitgerold? Ik heb hem via een VPN geïnstalleerd.
Ja, maar OnePlus kondigt ze nu pas aan. Is vaak zo helaas. OnePlus z'n fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petert87
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:02:
[...]

Ja, maar OnePlus kondigt ze nu pas aan. Is vaak zo helaas. OnePlus z'n fout.
Ah vandaar je bericht. Ik snapte het al niet zo goed. Mijn fout.

Wellicht wilde ze wachten om een run op de servers te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petert87 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:03:
Wellicht wilde ze wachten om een run op de servers te voorkomen?
OnePlus rolt updates langzaam uit, om problemen te kunnen opvangen als die optreden. Enige domme is dat ze de roll-out vaak al starten voor de aankondiging. Als ze wel eerst aankondigen, dan is het soms dat het uren al dan niet dagen kan duren voordat ze de roll-out beginnen.. Beetje dom.

Daar is de app natuurlijk ook voor: een volledige roll-out duurt zo'n 1 à 2 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petert87
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:55:
[...]

OnePlus rolt updates langzaam uit, om problemen te kunnen opvangen als die optreden. Enige domme is dat ze de roll-out vaak al starten voor de aankondiging. Als ze wel eerst aankondigen, dan is het soms dat het uren al dan niet dagen kan duren voordat ze de roll-out beginnen.. Beetje dom.

Daar is de app natuurlijk ook voor: een volledige roll-out duurt zo'n 1 à 2 weken.
Ik heb de updater nu ook gedownload. En zelfs zonder ads ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petert87 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:58:
[...]

Ik heb de updater nu ook gedownload. En zelfs zonder ads ;)
Heb je de ad-free gekocht? Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petert87
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:59:
[...]

Heb je de ad-free gekocht? Thanks!
Ik had door Google rewards een mooi Google Play saldo, dus kon er wel vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:16
Ook Oxygen Updater geinstalleerd en ad-free direct. Werkte altijd top op mijn OP5T en OP7Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Zojuist mijn Oneplus 8 pro geretourneerd..
Net een nieuwe Oppo find x2 pro gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
038Robijno schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:10:
En dat doe je nadat je je OnePlus 8 Pro 3x geruild hebt? :?
Was fatsoenlijker geweest als je dat na de 1e al had besloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tot in: [Oppo Find X2 (pro) ] Ervaringen & Discussie :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:32
Welke variant heb je genomen, de oranje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 09:39
Was het scherm van de laatste op8 pro ook niet goed? Of had het een andere reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
NeWSJuNK schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:34:
[...]

Welke variant heb je genomen, de oranje?
Nee ben voor de keramiek versie gegaan.. vond de 'oppo' logo in het goud niet echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
baszzz schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 18:17:
[...]

Was het scherm van de laatste op8 pro ook niet goed? Of had het een andere reden?
Nee scherm was goed, vond alleen de camera niet echt geweldig om te noemen.
Overdreven rode kleuren waarbij het lijkt alsof de mond van de mensen vol is gelakt met lippenstift.
Kan een setting zijn, maar heb van alles geprobeerd, krijg het niet weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:05

Deathchant

Don't intend. Do!

Majesty schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:15:
[...]

En dat doe je nadat je je OnePlus 8 Pro 3x geruild hebt? :?
Was fatsoenlijker geweest als je dat na de 1e al had besloten.
Waarom? Als je toch graag de OP8 Pro wilt en er bestaat een kans dat je toch een goed exemplaar kunt krijgen, dan kan ik me voorstellen dat je het meermaals probeert. Dat je het niet 100x hoort te doen, ben ik met je eens, maar 3x-scheepsrecht is mijns inziens niets mis mee.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Deathchant schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:33:
[...]

Waarom? Als je toch graag de OP8 Pro wilt en er bestaat een kans dat je toch een goed exemplaar kunt krijgen, dan kan ik me voorstellen dat je het meermaals probeert. Dat je het niet 100x hoort te doen, ben ik met je eens, maar 3x-scheepsrecht is mijns inziens niets mis mee.
Oh, daar ben ik het zeker mee eens. Maar het ging me om het feit dat je je daarna pas bedenkt dat je het toestel toch eigenlijk niet wilt.
Morgen ga ik de mijne toch maar omruilen overigens, fingers crossed voor een goed scherm :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01-2021
Wil er toch nog even op terugkomen. Blijk toch wel wat last te hebben van image retentie. Kan dit snel leiden tot burn-in? En is dit eventueel oplosbaar met een software update?

Grijs lijkt echt geen probleem te zijn verder. Echt alles mooi egaal. Alleen met night mode ziet het er iets minder egaal uit, maar niet echt storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ricardo_1994 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 00:40:
[...]

Wil er toch nog even op terugkomen. Blijk toch wel wat last te hebben van image retentie. Kan dit snel leiden tot burn-in? En is dit eventueel oplosbaar met een software update?

Grijs lijkt echt geen probleem te zijn verder. Echt alles mooi egaal. Alleen met night mode ziet het er iets minder egaal uit, maar niet echt storend.
Bij mij is het ook mooi egaal, maar dan wel egaal groen :p.
Heb je al eens de functie DC Dimming aan gehad en dan je grijs van bijv de Playstore in dark mode op 20% vergeleken met DC Dimming uit?

Overigens geen idee of image retentie sneller kan leiden tot burn ins, heb er zelf geen last van maar zou 'm sowieso omruilen als ik jou was. Lijkt me niet oplosbaar met een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
Majesty schreef op woensdag 29 april 2020 @ 00:55:
[...]

Bij mij is het ook mooi egaal, maar dan wel egaal groen :p.
Heb je al eens de functie DC Dimming aan gehad en dan je grijs van bijv de Playstore in dark mode op 20% vergeleken met DC Dimming uit?

Overigens geen idee of image retentie sneller kan leiden tot burn ins, heb er zelf geen last van maar zou 'm sowieso omruilen als ik jou was. Lijkt me niet oplosbaar met een software update.
Met DC dimmen worden alle kleuren bij mij heel raar. Heb die functie sowieso nooit gebruikt.

Play Store in dark mode op 20% blijft grijs. Pas als ik de helderheid helemaal minimaal zet met nacht modus aan krijg ik iets van een paarse gloed. Maar dat lijkt me vrij logisch als het blauwe licht gefilterd wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• baszzz
Ricardo_1994 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 01:18:
[...]

Met DC dimmen worden alle kleuren bij mij heel raar. Heb die functie sowieso nooit gebruikt.

Play Store in dark mode op 20% blijft grijs. Pas als ik de helderheid helemaal minimaal zet met nacht modus aan krijg ik iets van een paarse gloed. Maar dat lijkt me vrij logisch als het blauwe licht gefilterd wordt.
Ik heb het idee dat de image retentie een soort eigenschap is van oled en dat ieder oled scherm hier wel last van heeft in zekere mate. Ik heb dit kunnen herproduceren met de 7T Pro maar ook met een S10+ Bij deze toestellen is er zover ik weet nooit een probleem van gemaakt. Ik denk daarom dat je de 8 Pro om deze reden niet zou hoeven te retouneren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpA937Cg3e6_bBSJdg6xZpciGvo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fr77bItyTIW8JgUxrAejL8az.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FtQt5XaZNEQU6uv9w9k0wz4-bEM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aqJr1jH7GIlCgRSyknpV5Ie8.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
baszzz schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:09:
[...]

Ik heb het idee dat de image retentie een soort eigenschap is van oled en dat ieder oled scherm hier wel last van heeft in zekere mate. Ik heb dit kunnen herproduceren met de 7T Pro maar ook met een S10+ Bij deze toestellen is er zover ik weet nooit een probleem van gemaakt. Ik denk daarom dat je de 8 Pro om deze reden niet zou hoeven te retouneren.

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik denk dat je gelijk hebt. Maar het verschil met bijvoorbeeld mijn 7T Pro is dat het bij mijn 8 Pro wel opvalt.

Ook dat grijs een soort paars wordt bij minimale helderheid met nacht stand aan valt op. Maar dan kan dan weer komen door een verbeterde blauw licht filter.

Heeft de functie die staat onder instellingen > scherm > bewegende beelden vloeiend maken

En

Instellingen > hulpprogramma's > OnePlus Laboratorium > Bewegende beelden hypervloeiend maken nog invloed op hierop?

[ Voor 7% gewijzigd door Ricardo_1994 op 29-04-2020 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuukvanDorland
  • Laatst online: 28-09 11:17
Hallo allemaal!

Ik weet dat er een hoop is geschreven in dit topic wat betreft de groene gloed, maar ik zal mijn ervaringen ook maar even delen over mijn OnePlus 8 Pro 128GB:

- Bij minimale helderheid een groene gloed over het scherm
- In nachtstand ook een rode gloed

Wanneer is dit niet:

- Wanneer de helderheid net boven het minimale wordt gezet wordt alles weer normaal grijs/zwart. Echter wanneer ik hem dan weer één tandje hoger zet, wordt het weer een groene waas. Daarboven weer normaal.
- Het maakt verschil uit of deze op 60Hz of 120Hz staat. Bij 120Hz lijkt het probleem erger te zijn.

Ik heb nog niet de laatste update geïnstalleerd, zit nog steeds op 10.5.4.

Is dit voor iedereen een beetje hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:23
baszzz schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:09:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Leuk dat je dit getest hebt. Op mijn 6T heb ik het niet kunnen reproduceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Majesty schreef op woensdag 29 april 2020 @ 00:33:
[...]

Oh, daar ben ik het zeker mee eens. Maar het ging me om het feit dat je je daarna pas bedenkt dat je het toestel toch eigenlijk niet wilt.
Morgen ga ik de mijne toch maar omruilen overigens, fingers crossed voor een goed scherm :).
Ook dát kan he, daar is de WKOA juist voor bedoeld. Soms kun je wel eens een impulseaankoop doen omdat je het niet in de winkel kunt zien/testen/voelen etc. Dus ook daar zie ik no harm in ;)
By the way, ik hoop dat je nu wél een goed toestel krijgt. Absoluut frustrerend als je iets graag wilt en het blijft tegenzitten. Ik weet er alles van (met de 7T) helaas...
Ricardo_1994 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 01:18:
[...]

Dat heb ik inderdaad met mijn 7T Pro ook, dat het grijs een paarse/donkermagenta kleurtoon heeft, maar idd echt alleen op de allerlaagste brightness. Die gebruik ik sowieso niet omdat ik dan niks meer kan lezen als alles dark-themed is. Voor de rest is bij mijn 7T Pro grijs gewoon ok. Misschien een héél licht groen tintje, maar dat is egaal over het hele scherm en bijna niet zichtbaar. In ieder geval STUKKEN beter dan de 7T.
De problemen met het scherm op de 7T en nu de 8 Pro zijn echt vele malen zichtbaarder zo lijkt het...

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 16:46
Vandaag mag ik voor mijn oma een nieuwe telefoon kopen. Budget 1000 euro en ze wilt graag draadloos kunnen opladen. Nu is vanzelfsprekend de keuze gevallen op de Oneplus 8 pro. Maar...waar zij echt heel goed in is, is in het creëren van burn-in's. In haar Samsung S8 is permanent het spelletje 'Patience' op de achtergrond te zien tegenwoordig.

Nu lees ik wat verontrustende berichten over burn-in's in het Oneplus 8 Pro gescherm. Is dit ook al hier geconstateerd? Is het scherm écht zo hypergevoelig voor burn in's? Heeft het scherm van de Oneplus 8 hier minder last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
ChromeFR schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:33:
Vandaag mag ik voor mijn oma een nieuwe telefoon kopen. Budget 1000 euro en ze wilt graag draadloos kunnen opladen. Nu is vanzelfsprekend de keuze gevallen op de Oneplus 8 pro. Maar...waar zij echt heel goed in is, is in het creëren van burn-in's. In haar Samsung S8 is permanent het spelletje 'Patience' op de achtergrond te zien tegenwoordig.

Nu lees ik wat verontrustende berichten over burn-in's in het Oneplus 8 Pro gescherm. Is dit ook al hier geconstateerd? Is het scherm écht zo hypergevoelig voor burn in's? Heeft het scherm van de Oneplus 8 hier minder last van?
Volgens mij gebeurd dat met iedere telefoon met een OLED paneel.. kunnen niet lang tegen stil staande afbeeldingen.
Dan brand het in.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Vandaag mag ik voor mijn oma een nieuwe telefoon kopen.
Budget 1000 euro en ze wilt graag draadloos kunnen opladen.
Ik weet niet wat oma er nog meer mee doet, maar ik mag hopen wel wat meer dan Patience...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
CLB schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:20:
[...]

Ik weet niet wat oma er nog meer mee doet, maar ik mag hopen wel wat meer dan Patience...
Yep Facebook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08

Another one bites the DUST

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Lol. Ik wil mij niet bemoeien met andermans zaken hoor, maar 1000 euro voor een potje Patience en beetje Feestboeken lijkt mij wat overkill voor een omaatje...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:17

13art

Moderator Mobile

Maar waarom zou je een telefoon van 1000 euro willen kopen voor je oma?
Ze zal geen die hard gamer zijn, als ik moet gokken is fotografie ook niet het belangrijkste en wel snel burn in. Waarom dan niet een goedkoper toetel met een goed IPS paneel? Er zijn genoeg goede mid range toestellen die ook nog eens een stuk betaalbaarder zijn.

Het is natuurlijk het geld van je oma, maar ik zou het weggegooid geld vinden.

Wat vind je oma belangrijk aan een toestel? Ik kan me zo voorstellen dat ze een wat groter scherm en een goede accuduur wel prettig zou vinden. Maar verder nog eisen? Voor patience heb je natuurlijk niet zo heel veel nodig.

Zonder verdere kennis zou ik denken dat voor je oma een Nokia 7.2 of een Motorola G8 Plus meer dan voldoende zou moeten zijn en dat voor ongeveer een vierde van die 1000 euro. Kan ze je nog eens leuk mee uit eten nemen als dat straks weer mag ;)

[ Voor 16% gewijzigd door 13art op 29-04-2020 14:04 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Krijg de pro met geen mogelijkheid in EDL... Beide volumeknoppen ingedrukt houden en dan de kabel erin. Lang, kort, niks. Soms kom ik in de bootloader.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huigie schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:33:
Krijg de pro met geen mogelijkheid in EDL... Beide volumeknoppen ingedrukt houden en dan de kabel erin. Lang, kort, niks. Soms kom ik in de bootloader.
Gebruik je de officiële kabel en heb je de stappen gevolgd die in de "how to use" staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Tot op de letter...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 17:14
Vodafone NL begint dus vandaag met een soort kinder-5G. Het rare is dat in de instellingen van mijn OP8, onder SIM en netwerkinstellingen, kan ik alleen kiezen uit 2G/3G/4G, 2G/3G of 2G. Niet dat het nu nog erg belangrijk is maar je zou dus denken dat hier ook ergens 5G zou staan? Hij heeft toch wel een 5G modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iestyn99 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:32:
Vodafone NL begint dus vandaag met een soort kinder-5G. Het rare is dat in de instellingen van mijn OP8, onder SIM en netwerkinstellingen, kan ik alleen kiezen uit 2G/3G/4G, 2G/3G of 2G. Niet dat het nu nog erg belangrijk is maar je zou dus denken dat hier ook ergens 5G zou staan? Hij heeft toch wel een 5G modem?
Volgens mij komt dat nog met een software update. Ik heb ook de non pro versie en ik zie ook nog geen 5g in mijn verbindingen.

Edit: heb een T-Mobile abonnement.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2020 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:40
iestyn99 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:32:
Voor Vodafone moet de frequenties op de 8 nog geactiveerd worden met een update. Ze zitten wel al op het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-10 16:43
Upbeat schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:56:
[...]

Voor Vodafone moet de frequenties op de 8 nog geactiveerd worden met een update. Ze zitten wel al op het modem.
De oneplus 8 pro en 8 werken nu dus nog niet met het 5g netwerk van vodafone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-10 22:49
Ik heb dan een op mi 10 aangeschaft, toch volg ik dit forum uit interesse. Ik heb sinds vandaag dus 5G van Vodafone, jeetje was is dat langzaam. Heb het maar uitgezet. Down komt niet boven de 20mb/s uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Upbeat
reinierkramer schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:29:
[...]

De oneplus 8 pro en 8 werken nu dus nog niet met het 5g netwerk van vodafone ?
Niet uit de doos nee, wat ik heb begrepen uit het Vodafone topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet niet de powerbutton ingedrukt houden hè. Alleen de twee volumeknoppen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-10 22:33
Zo, na lang wikken en wegen toch besloten om voor de OP8Pro te gaan en niet voor de S20+. Gelijk m'n OP6 verkocht. Ik ga bewust NIET op zoek naar de scherm problemen, ik zie wel of ik me er aan zal storen of niet. Ik denk dat het nu behoorlijk onder een vergrootglas wordt gelegd (daarmee wil ik niet zeggen dat dat onterecht is). Ik zie het wel. En als ik me er uiteindelijk toch vaak aan stoor dan verkoop ik hem wel weer. Er is niet veel keuze als SD865, Oled, wireless charging, 5G, dual sim en redelijke camera mijn eisen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
codegro schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:58:
Zo, na lang wikken en wegen toch besloten om voor de OP8Pro te gaan...
Veel plezier ermee, dat ga je zeker hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Kunnen jullie zeggen of er verschillen zijn in de kwaliteit van de camera na de update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Deathchant schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:29:
[...]

Ook dát kan he, daar is de WKOA juist voor bedoeld. Soms kun je wel eens een impulseaankoop doen omdat je het niet in de winkel kunt zien/testen/voelen etc. Dus ook daar zie ik no harm in ;)
By the way, ik hoop dat je nu wél een goed toestel krijgt. Absoluut frustrerend als je iets graag wilt en het blijft tegenzitten. Ik weet er alles van (met de 7T) helaas...

[...]
Dat zien/testen/voelen zou je dan de eerste keer toch ook al kunnen doen, voorkomt een hoop gedoe voor de shop. En ja, ik weet ze bieden het aan. Maar dat betekent nog niet dat het netjes is om er maximaal gebruik van te maken. Maar let's agree to disagree :D.

In other news: ik heb de mijne geruild, maar helaas weer een groene waas. Deze keer nog een minder goed scherm te pakken want er zit ook nog een grote vlek in onderaan het scherm. Morgen ga ik 'm weer ruilen.
LuukvanDorland schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:01:
Hallo allemaal!

Ik weet dat er een hoop is geschreven in dit topic wat betreft de groene gloed, maar ik zal mijn ervaringen ook maar even delen over mijn OnePlus 8 Pro 128GB:

- Bij minimale helderheid een groene gloed over het scherm
- In nachtstand ook een rode gloed

Wanneer is dit niet:

- Wanneer de helderheid net boven het minimale wordt gezet wordt alles weer normaal grijs/zwart. Echter wanneer ik hem dan weer één tandje hoger zet, wordt het weer een groene waas. Daarboven weer normaal.
- Het maakt verschil uit of deze op 60Hz of 120Hz staat. Bij 120Hz lijkt het probleem erger te zijn.

Ik heb nog niet de laatste update geïnstalleerd, zit nog steeds op 10.5.4.

Is dit voor iedereen een beetje hetzelfde?
Jep dit is het precies. Minimale helderheid is voor mij 10-30%. Goed te testen in een dark theme Play Store (in het app zoek scherm, toetsenbord weg klikken). Bij mij op 10.5.5 net zo goed nog aanwezig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 038Robijno
Straks willen de webshops geen Oneplus meer verkopen, omdat er te veel toestellen geretourneerd worden door problemen ermee (los van mijzelf).
Ook dit is voor de shops gewoon onwenselijk en kost ze veel tijd En dus geld voor het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 20:21

Garrett

Watercooler

038Robijno schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:26:
Straks willen de webshops geen Oneplus meer verkopen, omdat er te veel toestellen geretourneerd worden door problemen ermee (los van mijzelf).
Ook dit is voor de shops gewoon onwenselijk en kost ze veel tijd En dus geld voor het bedrijf.
Ja op dit moment staan er weer 2 bij coolblue 2e kans... een 128GB en een 256GB... goh hoe zou dat komen dat ze geretourneerd zijn... dan neem ik liever een nieuwe, ze gaan niet voor niets retour... ik twijfel echter nog steeds.

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:43:
[...]

Je moet niet de powerbutton ingedrukt houden hè. Alleen de twee volumeknoppen.
Op XDA zijn er ook een paar bij wie het niet lukt. Vreemd...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

038Robijno schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:26:
Misschien dat ze daardoor overal aan het krimpen zijn. Altijd maar aangeven dat problemen eigenschappen zijn komt je een keer duur te staan...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Huigie schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:49:
[...]

Hier net even getest. Toestel uit zetten. Daarna beide volume knoppen tegelijk ingerukt houden en power knop kort ingedrukt houden totdat je trialmotor voelt,, na een paar seconden start de telefoon op in bootloader.

[ Voor 6% gewijzigd door Golf2vr6 op 29-04-2020 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huigie schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:49:
[...]

En weet je zeker dat het toestel uit staat? :P
Golf2vr6 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:48:
[...]

Hier net even getest. Toestel uit zetten. Daarna beide volume knoppen tegelijk ingerukt houden en power knop 1 keer indrukken, na een paar seconden start de telefoon op in bootloader.
Ja je moet het toestel uitzetten en dán volume knoppen tegelijkertijd ingedrukt houden. Je moet niks met die power knop doen.

[ Voor 54% gewijzigd door Anonymoussaurus op 29-04-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:09:
[...]

En weet je zeker dat het toestel uit staat? :P

[...]

Ja je moet het toestel uitzetten en dán volume knoppen tegelijkertijd ingedrukt houden. Je moet niks met die power knop doen.
Ik moet toch echt ook de power knop indrukken anders gebeurt er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Golf2vr6 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:15:
[...]

Ik moet toch echt ook de power knop indrukken anders gebeurt er niks.
@Huigie Wat jullie nog kunnen proberen is het volgende via adb (als je weet wat dat is en hoe het werkt):

code:
1
adb reboot edl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:19
Deurstopper schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:24:
Zijn er hier ook mensen met een geflashte CN variant met een global rom, zoals die bij Wondamobile wordt verkocht? Zie:https://www.wondamobile.c...te-sim-free-unlocked.html
Iemand die zich toch al hier aan heeft gewaagd? Ik zit hier toch ook aan te denken aangezien het Oneplus 8 pro model met 12GB/256GB niet in Europa in het zwart is te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:31
Perlian schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:36:
[...]

Iemand die zich toch al hier aan heeft gewaagd? Ik zit hier toch ook aan te denken aangezien het Oneplus 8 pro model met 12GB/256GB niet in Europa in het zwart is te krijgen.
T-Mobile heeft zwart

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
Helaas, ik heb Vodafone....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:31
Perlian schreef op woensdag 29 april 2020 @ 23:27:
[...]

Helaas, ik heb Vodafone....
Via Belsimpel kan je zwart kiezen

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
SuperVeloce schreef op woensdag 29 april 2020 @ 23:41:
[...]

Via Belsimpel kan je zwart kiezen
Het gaat mij om de 8 pro 12GB/256GB versie. In Europa kun je deze alleen in het groen en blauw krijgen. Zwart is alleen verkrijgbaar in 8GB/128GB binnen Europa. China heeft alle versies...

Vandaar mijn vraag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
Majesty schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:01:
[...]

Dat zien/testen/voelen zou je dan de eerste keer toch ook al kunnen doen, voorkomt een hoop gedoe voor de shop. En ja, ik weet ze bieden het aan. Maar dat betekent nog niet dat het netjes is om er maximaal gebruik van te maken. Maar let's agree to disagree :D.

In other news: ik heb de mijne geruild, maar helaas weer een groene waas. Deze keer nog een minder goed scherm te pakken want er zit ook nog een grote vlek in onderaan het scherm. Morgen ga ik 'm weer ruilen.

[...]

Jep dit is het precies. Minimale helderheid is voor mij 10-30%. Goed te testen in een dark theme Play Store (in het app zoek scherm, toetsenbord weg klikken). Bij mij op 10.5.5 net zo goed nog aanwezig.
Ik heb alleen met nachtstand aan en helderheid minimaal dat grijs een soort paars wordt. Maar verder eigenlijk geen problemen. Als ik een grijze afbeelding bekijk, is het wel egaal verder. Dus dat lijkt me verder prima?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
man man man...blijf me verbazen over de enorme aantallen online ervaringen wat betreft het, overduidelijke, bagger scherm van de 8 Pro.

Zou er dan werkelijk 0,0 aan quality control plaatsvinden bij OnePlus??

Dat je dit durft te verkopen voor zo'n 1000 euro... 8)7 |:( 8)7

Tevens zie ik nu en zag ik gister aardig wat 8 Pro TweedeKansjes bij Coolblue, dat zijn natuurlijk gewoon toestellen die zijn ingeleverd vanwege de, inmiddels bekende, beeldscherm problemen.
Coolblue hoopt waarschijnlijk dat iemand anders wel bij is met een crappy display voor zo'n €1000

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jhuyYfNE3UBJVgjjdkL_n9wa6yU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OmJo2gjdILf8XhS4wPkz3zfq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWBJw13PBzP_iWXsnZL9w6gG1zI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E4djueug3Yh5yj8BfVe1qD5D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7IPOApfdJgGEmxzT6H8XYGzi48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0qEpnbNxQNT1gYljpvG9DeS5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 30-04-2020 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:54
Weet iemand of Tweakers nog een review gaat uitbrengen van de Oneplus 8 Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-10 01:04

Qon

Geert1976 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:21:
man man man...blijf me verbazen over de enorme aantallen online ervaringen wat betreft het, overduidelijke, bagger scherm van de 8 Pro.

Tevens zie ik nu en zag ik gister aardig wat 8 Pro TweedeKansjes bij Coolblue, dat zijn natuurlijk gewoon toestellen die zijn ingeleverd vanwege de, inmiddels bekende, beeldscherm problemen.
Coolblue hoopt waarschijnlijk dat iemand anders wel bij is met een crappy display voor zo'n €1000
Ik begin me te ergeren dat in letterlijk ELKE (youtube) review het scherm alom geprezen wordt als het beste wat er te halen is... En dat gewoon blijkt dat je maar geluk moet hebben dat je een uniform scherm krijgt... laat staan de groene waas / black crushes.

Via Tele2 gaat het retourneren en terugstorten van geld helaas niet zo rap, maar ik ga nog een tweede toestel proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
X2X2X schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:24:
Ik hoop dat er nog iemand met een goede review komt. Ze waren er wel als de kippen bij met de iPhone SE.

Er is well een goede review van @magnat505: productreview: OnePlus 8 Pro (8GB ram) 128GB Zwart review door magnat505

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Qon schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:06:
[...]

Ik begin me te ergeren dat in letterlijk ELKE (youtube) review het scherm alom geprezen wordt als het beste wat er te halen is...
de 'grote/bekende YT reviewers' krijgen uiteraard aparte (review)toestellen. Geloof maar dat OnePlus op toeziet dat dat toestellen zijn met zeer goede displays.

(plus een flinke dosis sponsoringgelden wellicht)

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 30-04-2020 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X2X2X schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:24:
Daar zijn ze inderdaad druk mee bezig, incoming dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
Petert87 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:09:
[...]

Ik hoop dat er nog iemand met een goede review komt. Ze waren er wel als de kippen bij met de iPhone SE.

Er is well een goede review van @magnat505: productreview: OnePlus 8 Pro (8GB ram) 128GB Zwart review door magnat505
Sorry maar iemand die klaagt dat een toestel maar 3 uur SOT heeft, terwijl je nog 15% over hebt na 47 uur gebruik vanaf laatste lading?! En dan na bijna 2 voor dagen gaan twijfelen of je de dag wel gaat halen met een volle lading?

[ Voor 8% gewijzigd door Golf2vr6 op 30-04-2020 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:12
Golf2vr6 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:43:
[...]

Sorry maar iemand die klaagt dat een toestel maar 3 uur SOT heeft, terwijl je nog 15% over hebt na 47 uur gebruik vanaf laatste lading?! En dan na bijna 2 voor dagen gaan twijfelen of je de dag wel gaat halen met een volle lading?
Ja had ook al op gereageerd op deze review, zelfs afgelopen zondag in onze tuin in de volle zon (helderheid dus op max) meer dan 5 uur SOT. Dat is echt wel netjes en had ik dus ook nooit verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 16:46
Kan de macromodus op de Oneplus 8 nog sterk verbeterd worden met software updates of is de sensor gewoon zo matig dat er weinig kans op verbetering inzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ricardo_1994 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 00:31:
[...]

Ik heb alleen met nachtstand aan en helderheid minimaal dat grijs een soort paars wordt. Maar verder eigenlijk geen problemen. Als ik een grijze afbeelding bekijk, is het wel egaal verder. Dus dat lijkt me verder prima?
Probeer eens met de Play store in dark mode, dan in een donkere ruimte de slider tussen 0 en 50% langzaam heen en weer bewegen. De shift begint bij mij vanaf 30% naar beneden, dan wordt het groenig.
DC dimming wel uit natuurlijk :).
Geert1976 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:21:

Welke settings had je je scherm op staan hier? Qua helderheid, dc dimming, hz en display effects?
Vanavond komt er weer een tweede-kansje bij in ieder geval :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Majesty schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:53:
[...]

Welke settings had je je scherm op staan hier? Qua helderheid, dc dimming, hz en display effects?
Vanavond komt er weer een tweede-kansje bij in ieder geval :p.
Dit waren foto's van een andere 8 Pro gebruiker online.

Mijn 8 Pro is al retour Coolblue,
En hoogstwaarschijnlijk nu al verkocht...iemand die of ook weer 't toestel retour zal sturen of onwijs blij zal zijn met een crappy display voor zo'n € 1000. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geert1976 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:33:
[...]

Dit waren foto's van een andere 8 Pro gebruiker online.

Mijn 8 Pro is al retour Coolblue,
En hoogstwaarschijnlijk nu al verkocht...iemand die of ook weer 't toestel retour zal sturen of onwijs blij zal zijn met een crappy display voor zo'n € 1000. ;)
Mijne is ook retour gestuurd ( zwarte 128GB €899) naar Coolblue onder de noemer reparatie maar wel geld terug met display problemen en keurig €899 terug gekregen.

Nu neem ik toch niet aan dat ze dit toestel weer opnieuw verkopen....en hopelijk dus naar de RMA fabriek sturen zodat niemand anders deze problemen krijgt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:41:
[...]

Nu neem ik toch niet aan dat ze dit toestel weer opnieuw verkopen....en hopelijk dus naar de RMA fabriek sturen zodat niemand anders deze problemen krijgt? :?
jazeker wel, het TweedeKansje is zeer populair bij Coolblue. Deze retour toestellen gaan gewoon weer in de verkoop.
Cooblue verkoopt voor zo'n beetje hun hele aanbod artikelen als TweedeKansje, dwz artikelen die retour gestuurd worden.

Heb zelf in t verleden ook zéér mooie TweedeKansjes gekocht, met mooie korting. Artikelen die in absolute nieuwstaat verkeerde.

@038Robijno geld stond binnen 3 werkdagen weer op mijn rekening.

En verder zal ik nu kappen met offtopic Coolblue geneuzel :+

[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 30-04-2020 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Hoe lang duurde het voordat je het geld weer terug had op je rekening?
Dit is mijn 3e dag van retournering In de winkel bij Coolblue en heb nog niks ontvangen qua geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edwin Snoek
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2023
Als ik dit soort berichten allemaal lees, dan ben ik steeds blijer dat ik een paar weken geleden de 7TPro heb gekocht.

En ik was er al zo blij mee.😁

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Golf2vr6
Edwin Snoek schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:44:
Als ik dit soort berichten allemaal lees, dan ben ik steeds blijer dat ik een paar weken geleden de 7TPro heb gekocht.

En ik blij dat ik gewoon een goede 8 pro (want ze zijn er wel) heb ontvangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ejramse
  • Laatst online: 17:01
Edwin Snoek schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:44:

Je leest hier natuurlijk vooral de negatieve verhalen. Want wat is er interessant aan een toestel wat gewoon doet wat je ervan verwacht?

Om toch een tegengeluid te laten horen: ook mijn OnePlus 8 Pro 256GB Green vertoont geen gebreken.

Ga dus niet alleen af op wat je op fora leest. Ik hoop/denk/vermoed dat er meer toestellen zijn zonder issues dan dat er zijn met issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2023
ejramse schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:06:
[...]

Je leest hier natuurlijk vooral de negatieve verhalen. Want wat is er interessant aan een toestel wat gewoon doet wat je ervan verwacht?

Om toch een tegengeluid te laten horen: ook mijn OnePlus 8 Pro 256GB Green vertoont geen gebreken.

Ga dus niet alleen af op wat je op fora leest. Ik hoop/denk/vermoed dat er meer toestellen zijn zonder issues dan dat er zijn met issues.
Het interessante aan een toestel is, dat het zelfs boven je verwachtingen uit kan stijgen. En dat heb ik met de 7TPro. Het is geen toestel waarvan ik zeg: "Het doet wat het moet doen". Dat is zo'n uitspraak waar je helemaal niks mee kan.
En vooral het randloze scherm wat een goede witbalans heeft, ook in zeer lage helderheid en heel snel en soepel reageert is prachtig.En dan die Pop up camera. Die vind ik echt geweldig.

En voor de rest snap ik ook wel dat alle negatieve dingen van een telefoon hier op een hoop wordt gegooid, waardoor het lijkt alsof het één en al ellende is.

Maar het is wel een feit dat een 8 Pro een soort van Russisch Roulette is geworden en dat je maar mag hopen dat je een goed toestel krijgt. En dat is natuurlijk een hele slechte zaak voor dit soort bedragen. Dan wordt het een soort van prijsschieten en maar hopen dat je wint.

En natuurlijk zul je zeggen dat de 8Pro een uitstekend toestel is wanneer je net een goed exemplaar hebt gekocht. Maar dat is altijd zo. Maar het eindresultaat is dat de 8pro in de basis geen verstandige keus is om te kopen. Alleen al vanwege het hoge Russische Roulette gehalte.

[ Voor 11% gewijzigd door Edwin Snoek op 30-04-2020 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

038Robijno schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:18:
Hoe lang duurde het voordat je het geld weer terug had op je rekening?
Dit is mijn 3e dag van retournering In de winkel bij Coolblue en heb nog niks ontvangen qua geld.
Had ik laatst met de 7T ook. Op 16 april ingeleverd bij de post en pas op 21 april door de post bij coolblue afgegeven. Dus het heeft 4 dagen bij de post gelegen vanwege corona, maar op de dag dat coolblue het binnen heeft gekregen, is het ook meteen verwerkt. Op de 22e had ik mijn geld terug. Zou het dat kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Edwin Snoek schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:14:
Alleen al vanwege het hoge Russische Roulette gehalte.
Waarbij we helemaal geen cijfers hebben om vooralsnog over 'hoog' te kunnen spreken natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertje9999
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:46
Goede dag,

Ik loop met de Oxygen Updater tegen een probleem aan. Tijdens het downloaden van laatste incremental update voor de 8pro "hikte" m'n wifi even. Hierna gaf OU de melding dat het gedownloade bestand beschadigd is. Ik heb daarna de update opnieuw proberen te downloaden.

Ik heb dit 3 keer geprobeerd, maar krijg telkens de melding dat er een technische fout voor heeft gedaan.

Nu vermoed ik dat misschien eerst het corrupte bestand verwijderd moet worden, maar ik weet zo 1-2-3 niet waar dit bestand te vinden is.

Heeft iemand een tip voor mij?

Alvast dank voor de te nemen moeite!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bertje9999 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:39:
Goede dag,

Ik loop met de Oxygen Updater tegen een probleem aan. Tijdens het downloaden van laatste incremental update voor de 8pro "hikte" m'n wifi even. Hierna gaf OU de melding dat het gedownloade bestand beschadigd is. Ik heb daarna de update opnieuw proberen te downloaden.

Ik heb dit 3 keer geprobeerd, maar krijg telkens de melding dat er een technische fout voor heeft gedaan.

Nu vermoed ik dat misschien eerst het corrupte bestand verwijderd moet worden, maar ik weet zo 1-2-3 niet waar dit bestand te vinden is.

Heeft iemand een tip voor mij?

Alvast dank voor de te nemen moeite!
Ja dat klopt. Ik was even bezig met een aanpassing. Had het net ook. Incremental werkt prima, maar de full update heeft van OnePlus van hun servers gehaald, dus ik ben nu een waarschuwing in de app (voor full update path) aan het zetten. Update staat in de "root directory" in je bestandsbeheerder.

Laat maar weten of het gelukt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertje9999
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:46
Anonymoussaurus schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:45:
[...]

Ja dat klopt. Ik was even bezig met een aanpassing. Had het net ook. Incremental werkt prima, maar de full update heeft van OnePlus van hun servers gehaald, dus ik ben nu een waarschuwing in de app (voor full update path) aan het zetten. Update staat in de "root directory" in je bestandsbeheerder.

Laat maar weten of het gelukt is.
Kan ik daar bij komen zonder mijn toestel te "rooten"? Als ik met X-plore zoek op "*.zip" vind ik namelijk niets.

Edit_1: Ik zie trouwens dat ze op m'n "6" gewoon op de "sdcard" weggeschreven worden. Op mijn 8pro is geen zip te vinden.

Edit_2: Hij haalt 'm nu wel binnen. Klein hickupje, maar wat een waardevolle tool!

[ Voor 19% gewijzigd door Bertje9999 op 30-04-2020 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bertje9999 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:53:
[...]

Kan ik daar bij komen zonder mijn toestel te "rooten"?
Haha, ja. Dat noemen ze gewoon "de root folder" omdat het de meest bovenliggende (zichtbare) map is. Gewoon bestandsbeheerder openen > opslag > interne opslag en dan naar onder scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oskaroskar
  • Laatst online: 16-09-2022
Deathchant schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:29:
[...]

Had ik laatst met de 7T ook. Op 16 april ingeleverd bij de post en pas op 21 april door de post bij coolblue afgegeven. Dus het heeft 4 dagen bij de post gelegen vanwege corona, maar op de dag dat coolblue het binnen heeft gekregen, is het ook meteen verwerkt. Op de 22e had ik mijn geld terug. Zou het dat kunnen zijn?
Ik zit hier ook al een paar dagen te wachten, had mijn 8 pro maandag retour gestuurd naar BS om te ruilen (ivm de schermproblemen). Ik snap dat maandag Koningsdag was maar het pakketje is nog steeds bij PostNL en er staat bij dat de bezorgtijd nog niet bekend is. Hoop niet dat ze hem kwijt zijn oid....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lovly_1
  • Laatst online: 22-09 13:46
Anonymoussaurus schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:03:
[...]

Haha, ja. Dat noemen ze gewoon "de root folder" omdat het de meest bovenliggende (zichtbare) map is. Gewoon bestandsbeheerder openen > opslag > interne opslag en dan naar onder scrollen.
@Anonymoussaurus Toch even laten weten dat ik de Oxygen Updater app gekocht heb. Kleine moeite voor het goede werk dat jullie doen! Dank jullie wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lovly_1 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:35:
[...]

@Anonymoussaurus Toch even laten weten dat ik de Oxygen Updater app gekocht heb. Kleine moeite voor het goede werk dat jullie doen! Dank jullie wel!
Graag gedaan. Jij ook bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszzz
oskaroskar schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:08:
[...]

Ik zit hier ook al een paar dagen te wachten, had mijn 8 pro maandag retour gestuurd naar BS om te ruilen (ivm de schermproblemen). Ik snap dat maandag Koningsdag was maar het pakketje is nog steeds bij PostNL en er staat bij dat de bezorgtijd nog niet bekend is. Hoop niet dat ze hem kwijt zijn oid....
Ik heb dezelfde status bij postNL en heb hem afgelopen dinsdag verstuurd. Staat bij mij wel dat het max drie werkdagen zou duren. We gaan het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oskaroskar
  • Laatst online: 16-09-2022
baszzz schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:38:
[...]

Ik heb dezelfde status bij postNL en heb hem afgelopen dinsdag verstuurd. Staat bij mij wel dat het max drie werkdagen zou duren. We gaan het meemaken.
Ik zie nu toevallig in de app staan dat hij morgen bij BS wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszzz
oskaroskar schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:40:
[...]

Ik zie nu toevallig in de app staan dat hij morgen bij BS wordt aangeboden.
Ik hoop dat ze die van mij morgen ook kunnen aanbieden. Tot zo ver is de status niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twee dagen, op full HD-resolutie met 120Hz-modus, schermhelderheid om en nabij op de helft denk ik...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2FoMC5lydTh4S_tUuuj3TzHkQ54=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P96IAtVfyM6K2GcDYercQuJK.jpg?f=user_large

Pagina: 1 ... 11 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie