Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
earthknake schreef op zondag 26 april 2020 @ 09:56:
[...]

Same here! Moet een nieuw toestel en twijfel heel erg tussen de OP8Pro, S20+ en S20 Ultra. Nu met dat scherm gedoe neig ik toch weer meer naar Samsung. Alleen krijg je dan weer Exynos... :(
Zie mijn bericht een paar post’s terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
038Robijno schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:39:
[...]

Zie mijn bericht een paar post’s terug.
Hmmm ja thanks! Alleen nu met die groene tint en scherm problemen neig ik toch weer meer naar Samsung. Geen zin om weer dingen retour te gaan sturen en al die moeite doen voor een nieuw toestel. 7T Pro is ook nog een optie, alleen heeft die weer geen 5G en doe vaak toch wel 2 jaar met een toestel. Dacht dat de keuze dit jaar niet zo moeilijk was ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:38
[...]

Same here! Moet een nieuw toestel en twijfel heel erg tussen de OP8Pro, S20+ en S20 Ultra. Nu met dat scherm gedoe neig ik toch weer meer naar Samsung. Alleen krijg je dan weer Exynos... :(
Als je een toestel met een slecht scherm krijgt kun je hem ruilen.
Aan de Exynos zit je vast!

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Net de 3e exemplaar uit de doos gehaald.. wat denk je?
Nu zit er weer geen screen protector op geplakt vanaf de fabriek!
Sterker nog.. ook geen case in de doos.
Denk dat ik een gebruikte exemplaar heb?

Ik ben er klaar mee, en zal moeten gaan voor een ander merk!

Keuze is gemaakt: ga weer naar iPhone 11 pro Max

[ Voor 27% gewijzigd door 038Robijno op 26-04-2020 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreasvers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-11-2022
038Robijno schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:32:
Net de 3e exemplaar uit de doos gehaald.. wat denk je?
Nu zit er weer geen screen protector op geplakt vanaf de fabriek!

Ik ben er klaar mee, en zal moeten gaan voor een ander merk!
Zit de screenprotector ook niet tussen de boekjes in de doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Andreasvers schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:52:
[...]

Zit de screenprotector ook niet tussen de boekjes in de doos?
Ja.. maar plakken begin ik niet aan.
Moet er gewoon opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 16:10
Golf2vr6 schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:05:
[...]

Als je een toestel met een slecht scherm krijgt kun je hem ruilen.
Aan de Exynos zit je vast!
Eens. Exynos heeft ook zn problemen, eigenijk elk toestel wel. Ik kijk het nog even aan. Misschien dat een nieuwe productie batch van de OP8 pro dit groene scherm probleem niet meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigbuilder
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-08 21:03
Vraagje,

Hoe zit het met jullie en de batterij levensduur, ik heb het gevoel dat mijn batterij erg slecht is. Ik heb de oneplus 8 pro 256 GB en ik hou het ongeveer 15 uur uit op 1 lading. Het scherm draait op 1080p en 60 Hz, en het is nou niet dat de hele dag het scherm aan staat, effectief ben ik er ongeveer 3 a 4 uur mee bezig. Zelfs met batterijoptimalisatie aan en het scherm te laten dimmen red ik het gewoon niet. Er staan ook geen rare apps op die de batterij leegzuigen.

Vergeleken met mijn OP6 is de batterij binnen no time leeg. Ook kreeg ik net een rare melding terwijl de telefoon blijkbaar helemaal leeg was met een rode uitroepteken, battery too low, apart, want toen ik hem 2 uur geleden nog gebruikt had ik nog 7% batterij over en heb hem in die tijd niet gebruik. BT staat ook uit.

Enig idee hoe jullie ervaring is met de batterij?

Eigenaar van Rigbuilder.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:40
Zit Always on display nu op de OP8(pro)?

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbkp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20
rigbuilder schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:08:
Vraagje,

Ben nu 3,5uur continu bezig met het toestel, chrome, YouTube. Heb nog 75% (11 uur) over.
120mhz, fhd, geen batterij opt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Golf2vr6
038Robijno schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:55:
[...]

Ja.. maar plakken begin ik niet aan.
Moet er gewoon opzitten.
En ik ben er zo een die hem er gelijk vanaf trekt. Vreselijke dingen. Hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
SuperVeloce schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:18:
Zit Always on display nu op de OP8(pro)?
Nee nog niet. Ze zouden er (al een tijdje) mee bezig zijn. AO display is een functie waar ik persoonlijk echt op zit te wachten (al vanaf de 7pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Vraagje,

Hoe zit het met jullie en de batterij levensduur, ik heb het gevoel dat mijn batterij erg slecht is. Ik heb de oneplus 8 pro 256 GB en ik hou het ongeveer 15 uur uit op 1 lading. Het scherm draait op 1080p en 60 Hz, en het is nou niet dat de hele dag het scherm aan staat, effectief ben ik er ongeveer 3 a 4 uur mee bezig. Zelfs met batterijoptimalisatie aan en het scherm te laten dimmen red ik het gewoon niet. Er staan ook geen rare apps op die de batterij leegzuigen.

Vergeleken met mijn OP6 is de batterij binnen no time leeg. Ook kreeg ik net een rare melding terwijl de telefoon blijkbaar helemaal leeg was met een rode uitroepteken, battery too low, apart, want toen ik hem 2 uur geleden nog gebruikt had ik nog 7% batterij over en heb hem in die tijd niet gebruik. BT staat ook uit.

Hier alles aan data, wifi, NFC, nr etc op qhd+120. Ik haal ongeveer 7 uur sot. Lijkt me dan toch dat er bij jou iets je accu leegt trekt. Heb je hem opnieuw opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
codegro schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:58:
[...]

Eens. Exynos heeft ook zn problemen, eigenijk elk toestel wel. Ik kijk het nog even aan. Misschien dat een nieuwe productie batch van de OP8 pro dit groene scherm probleem niet meer heeft.
De huidige batch ook niet allemaal. Hier nergens last van. (Gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die is stukken beter :)
Geen drain met een bepaalde app, de tweede OnePlus 8 Pro hier, daar slurpt WhatsApp de accu leeg.
Ik kan hier makkelijk een dag doorkomen met een schermtijd van zo'n 7 uur op 120Hz en schaalbare resolutie.
Trek ik dat door naar wat minder gebruik per dag en full hd-resolutie, dan red ik +/- 40 uur met 8 uur schermtijd.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikali
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05-2020
Op mij OP8 pro heb ik geproefd van de gesture navigation wat ik goed vond werken, maar kan de Nova launcher niet missen. Dus hang ik terug aan de navigatie knoppen maar blijkbaar kan je die niet automatisch verbergen? (Op mijn 5t kon het wel) hierdoor verlies je een stuk van het display in bv. Chrome. Zijn er hier oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikali schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:19:
Zijn er hier oplossingen voor?
Ik gebruik Apex Launcher Pro en zie geen enkele onscreen-knop: instellingen - knopppen en gebaren - navigatiebalk en gebaren en daar dan de navigatiegebaren inschakelen en de onderste balk uitschakelen.

Iemand anders hier die toevallig Apex gebruikt? Of een andere launcher en dit herkent; Ik zie in de twee onderste hoeken van het scherm regelmatig een wit lijntje / markering opkomen. Lijkt een beetje op het aangeven van 'tot hier loopt het scherm' ofzo, of een geactiveerd hulp-item. Screenshots tonen het niet.

[ Voor 31% gewijzigd door CLB op 26-04-2020 13:37 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikali
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05-2020
CLB schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:29:
[...]

Ik gebruik Apex Launcher Pro en zie geen enkele onscreen-knop: instellingen - knopppen en gebaren - navigatiebalk en gebaren en daar dan de navigatiegebaren inschakelen en de onderste balk uitschakelen.

Iemand anders hier die toevallig Apex gebruikt? Of een andere launcher en dit herkent; Ik zie in de twee onderste hoeken van het scherm regelmatig een wit lijntje / markering opkomen. Lijkt een beetje op het aangeven van 'tot hier loopt het scherm' ofzo, of een geactiveerd hulp-item. Screenshots tonen het niet.
En kan je dan ook de google gestures gebruiken zonder hit and miss? Heb de nova pro gekocht, dus voor ik ook apex aanschaf wil ik wil ik even zeker zijn hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-08 00:40
Mikali schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:19:
Op mij OP8 pro heb ik geproefd van de gesture navigation wat ik goed vond werken, maar kan de Nova launcher niet missen. Dus hang ik terug aan de navigatie knoppen maar blijkbaar kan je die niet automatisch verbergen? (Op mijn 5t kon het wel) hierdoor verlies je een stuk van het display in bv. Chrome. Zijn er hier oplossingen voor?
Ook met nova launcher kan je gewoon gestures gebruiken ipv knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
[...]

Die lijntjes zijn heel lelijk en ik zou ook graag weg hebben. Ik gebruik gewoon de OP launcher. Ik heb ook geen idee waardoor die lijntjes in de hoeken veroorzaakt worden. Ik probeer net weer van alles, maar nu kommen ze niet in beeld. Vaag.

[ Voor 11% gewijzigd door Golf2vr6 op 26-04-2020 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01-2021
@CLB @Golf2vr6

Die lijnen die jullie onderin het scherm bedoelen komen van de Google Assistent.
Als je instellingen opent en dan zoekt op ''standaard assistent'', selecteer dan geen en de lijnen zullen niet meer verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:20

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Ricardo_1994 schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:14:
@CLB @Golf2vr6

Die lijnen die jullie onderin het scherm bedoelen komen van de Google Assistent.
Als je instellingen opent en dan zoekt op ''standaard assistent'', selecteer dan geen en de lijnen zullen niet meer verschijnen.
En verdwijnen ze niet als je aantal keer de assistant hebt opgeroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 16:28

johnwoo

3S-GTE

[...]

Hier nog zo iemand. Eigenlijk ben ik wel tevreden met Samsung (S8 momenteel, al bijna 3 jaar) maar ik wil geen Exynos meer.

Als OP z'n schermen nu op orde had (en AOD er inmiddels eens was geweest) dan had de keuze eenvoudig geweest en had ik een OP8 pro gekozen (draadloos laden is een must), maar nu kijk ik toch nog steeds met een schuin oog naar de S20+... Ik ben ook verknocht aan een horizontaal gepagineerde app drawer btw; heeft OxygenOS die mogelijkheid?

En omgekeerd: als ik hier de SD865 S20+ kon kopen had ik dat ws al gedaan. Mi 10 is qua hardware ook een goed alternatief maar MIUI is imo, ondanks dat het best werkbaar is, geen concurrent voor OneUI of OxygenOS. En voor flagship money moet het out of the box goed zijn; geen zin om zelf dan een kalere Lineage ofzo erop te zetten en zelf achter updates aan te moeten gaan.

Gelukkig zit ik niet op een schopstoel (de S8 is wel wat trager maar nog werkbaar; vervelender is de accu) dus ik denk dat ik nog even de kat uit de boom kijk en dit topic volg om te zien of de schermen van komende batches beter worden (en men eindelijk eens haast maakt met een AOD, een top-end OLED device is zonder imo niet compleet), om dan over een maand de knoop door te hakken...

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
WhateverSuitsU schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:33:
[...]

En verdwijnen ze niet als je aantal keer de assistant hebt opgeroepen?
Geen idee, ik gebruik de Google assistent niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:20

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ik had een Nova backup teruggezet en die lijntjes irriteerden me enorm. Kon niet vinden waar het zat. Gisteren zag ik dat Nova m'n accu aan het leeghalen was. Nova gereset, opnieuw ingesteld en nu slurpt het de accu niet meer leeg en ben ik van die lijntjes af. Dacht dat ze van het standaard lockscreen kwamen, daar zie ik ze nu ook niet meer.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@CLB @Golf2vr6

Die lijnen die jullie onderin het scherm bedoelen komen van de Google Assistent. Als je instellingen opent en dan zoekt op ''standaard assistent'', selecteer dan geen en de lijnen zullen niet meer verschijnen.
Verdomd ja, dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Hmm, die staat bij mij nog steeds op Google.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:38
Ik had op mijn 6t een menu als ik naar rechts swipede vanuit het eerste appscherm. Dat menu (dashboard volgens mij??) Had cards/tiles met vaak gebruikte apps, weer, systeem info en meer. Dit menu is volgens mij uit de 8 verwijderd. Weet iemand hoe ik dit alsnog kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:06
Goed. Net dus de sim verwisseld, zitten er dus ook 2 screenprotectors in de doos. Mijn OP8Pro (blue) heeft dus geen screenprotector gekregen vanuit de fabriek.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinjoosten
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-07 16:20
Zojuist mijn derde en laatste toestel van Coolblue mogen ontvangen. Ditmaal geen uniformity problemen maar wel een consistente groene gloed bij een brightness ergens tussen de 10 en 30%. Minder storend maar nog steeds niet oké, geen verschil met de laatste update met screen fix. Nu heb ik echter wel voor het eerst ook de image retention en de zwarte balk in het verlengde van de punch hole. Deze gaat terug naar Coolblue en ik wacht voorlopig even voordat OnePlus met een volledig statement komt. Dit lijkt me hoe dan ook een hardware issue.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cN_fZy2j00jcUhjB4xad_xcwn4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8fvnRullPtc2cOwNDWgnh5Ri.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qlCRimBfALLP7KlDd0ZG-0c3D8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/25D31OXlWqAkoLHYzeBMJeDq.jpg?f=fotoalbum_large

Links: OnePlus 8 Pro - Rechts: OnePlus 7 Pro
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nm0QlzEDyiAxgT4S6wWEVaJ8GgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QzwqMWhF2mxdNatZwbvkXVV1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:35
PheraX schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:24:
Ik had op mijn 6t een menu als ik naar rechts swipede vanuit het eerste appscherm. Dat menu (dashboard volgens mij??) Had cards/tiles met vaak gebruikte apps, weer, systeem info en meer. Dit menu is volgens mij uit de 8 verwijderd. Weet iemand hoe ik dit alsnog kan installeren?
OnePlus shelff was dat, nu krijg je de Google assistent ik zoek ook nog een manier om die terug te krijgen.
Misschien in een toekomstige update.

Net trouwens de update gedaan scherm nog niet gekeken ik had eigenlijk bijna tot geen last van de scherm problemen.
Wat me wel opvalt na de update is de trilmotor die is bij typen nog zwakker dan die al was.
Ik voel hem bijna niet meer , is die nergens in te stellen de intensiteit?
Vond de trilmotor in de 7pro véél beter, toch jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
Sjowhan schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:26:
Goed. Net dus de sim verwisseld, zitten er dus ook 2 screenprotectors in de doos. Mijn OP8Pro (blue) heeft dus geen screenprotector gekregen vanuit de fabriek.
Het mooiste komt nog..
Screen protector's die mee geleverd worden kun je niet eens gebruiken.
De tekst en die groene streep zit in de screen protector zelf🤣🤣

Oneplus is dus gewoon een B merk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
038Robijno schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:41:
[...]

Het mooiste komt nog..

Tss.. Zie het ook inderdaad. Dan maar op zoek naar een goede (ik neus al de accessoires topic door). Dit is wel heel knullig voor een toestel van 1000 piek :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

[...]
Nova heeft dit ook. Eerst viel het me niet op, maar nu je het aangeeft zie ik het ook.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

@CLB @Golf2vr6

Je moet zoeken op "standaard app voor assistentie"

[ Voor 5% gewijzigd door spartacusNLD op 26-04-2020 15:58 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

nvt

[ Voor 199% gewijzigd door spartacusNLD op 26-04-2020 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:34

SebasFM

BOFH

[...]
Ik zie in de twee onderste hoeken van het scherm regelmatig een wit lijntje / markering opkomen. Lijkt een beetje op het aangeven van 'tot hier loopt het scherm' ofzo, of een geactiveerd hulp-item. Screenshots tonen het niet.
Is dat niet gewoon een indicatie vanwaar je speciale swipe acties kan starten? Ik zie het voornamelijk op het lockscreen met de knoppenbalk uit en dus de guestures aan. Na een seconde worden die witte lijntjes bij mij zwart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uuu_vZhK86C3Lr8C52sBgbuT_-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nqai7a46mlgB7bcC0GAps7G4.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Spuit 11, eerst verder lezen dan pas antwoorden.

Overigens mogen de mensen met extra screenprotector blij zijn. Ik heb bij beide toestellen geen screenprotector tussen de boekjes aangetroffen. Dus dat lijkt dan weer totale willekeur. :?

Edit 2: indien je wel bent 'ingelogd', dan activeert het idd de Google Assistant.

[ Voor 14% gewijzigd door SebasFM op 26-04-2020 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
038Robijno schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:41:
[...]

Het mooiste komt nog..

Ik heb hierover contact gehad met de support, zij zeggen dat de tekst & groene lijn aan de andere kant van de protector zit die ook te verwijderen is ('with transparent tape'). Zal zien of het mij lukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oskaroskar
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-09-2022
Mijn scherm ziet er dus zo uit op donkerste modus met nachtmodus maar zonder dc-dimming (OnePlus 8 Pro 256 gb): Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/knPndJ3PYKU5SrqBfsUTiiZJbx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nIBsaLhE6Epqd7FQWqPNnXY0.jpg?f=fotoalbum_large

Moet ik mij zorgen maken? Of wordt dit in de update gefixt? Heb er zelf niet veel last van en heb geen zin om weer zonder toestel te zitten als ik hem weer terug stuur naar Belsimpel. Heb het toestel sinds dinsdag in bezit en het toestel is dus niet meer ongebruikt (wat ik in de voorwaarden lees van Belsimpel: Het product is in originele en ongebruikte staat). Ook ben ik bang dat het nieuwe toestel hetzelfde probleem of nog erger heeft (image retention).

Ik hoor graag jullie advies :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Als je er geen last van hebt... Voor de rest is het een top toestel. Reken iig niet op een fix, de 7T hebben ze ook nooit gefixed.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Sjowhan schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:09:
[...]

Ik heb hierover contact gehad met de support, zij zeggen dat de tekst & groene lijn aan de andere kant van de protector zit die ook te verwijderen is ('with transparent tape'). Zal zien of het mij lukt..
En?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aimless
  • Laatst online: 11-09 06:55
Zo heel het weekend kunnen spelen met mijn nieuwe oneplus8pro.

ik ga hier geen uitgebreide review schrijven maar toch wat zak meegeven.

Om te beginnen, ik ben een gemiddelde gebruiker (zal niet snel andere roms installen of fel prullen met settings) verder gebruik ik mijn smartphone wel veel en echt voor alles maar vooral voor surfen en foto's. Ik kom van een P20 pro Huawei.

Pro:
- Scherm is top (ik heb geen groene schijn of wat dan ook)
-Zeer snel (Hearthstone start stuk sneller op dan P20)
-Goeie software (die Huawei schil was echt vreselijk)
-Camera overklast zeker de P20 pro en daar maakte ik al top foto's mee)

Cons:
- batterij is toch wat aan de magere kant
- bediening (kunt dit aanpassen maar de swipes langs onder werken niet zo goed vind ik)
-duur (mijn werk sponsort maar geen haar op mijn hoofd zou 1000 euro uitgeven voor een telefoon)

Ik twijfelde tussen deze en Samsung S20+ maar na het zien van de foto's die de camera maakt en het scherm was de keuze snel gemaakt want na Huawei pas ik echt voor al die gekke android schil tweaks.

Conclusie meer dan tevreden al is de vooruitgang tegenwoordig de P20 ook weer niet zo wauw ik had daar zeker nog een paar jaar mee verder gekunnen. Heb je nog vragen stel ze gerust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
Sorry, wellicht niet duidelijk genoeg geweest, maar zou het niet direct gaan testen. Ik wil het gaan doen, maar zeker niet (meer) vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Iemand die de 8 of 8pro met dual sim gebruikt? Hoe is de ervaring?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Ik kan verlengen... en dit toestel lijkt me wel wat... wat is nou jullie ervaringen met de batterij?
Daar lees ik erg weinig over tot dusver...

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aimless
  • Laatst online: 11-09 06:55
Lees mijn post die is in mijn ogen maar gemiddeld maar goed hij laad als een trein dus weinig last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

dano_nl schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:20:
Wat wil je er precies over weten? Ik gebruik sim 2 hooguit om op gebeld te worden, want Vodafone heeft een nummerportering verprutst. Werkt verder prima. De enige hobbel op dit moment is dat je een melding krijgt dat 5G met 2 geplaatste sims pas gaat werken na een toekomstige firmware update. Aangezien er op dit moment nog toch nog geen 5G beschikbaar is, is dit voor mij zeker geen issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 11:01
dano_nl schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:20:
Hier ook met dual sim.

Her werk geeft mij een simkaart met unlimited data en bellen. Mijn eigen abonnement is de goedkoopste van Tele2 met 200 minuten.

Mijn privé simkaart gebruik ik vooral voor bellen en Whatsapp. Dat werk met parralele apps functie perfect.

Je kan per simkaart instellen met welk nummer je standaard wilt uitbellen.

Grootste nadeel voor mij is dat als ik bel met simkaart 2 verlies ik de dataverbinding als die op simkaart 1 staat. Maar daar hebben bijna alle dual SIM telefoons last van.

Ook beltoon kan je per sim instellen.

Ik wilde eerst voor de MI 10 pro gaan maar geen dual SIM op de internationale versie was een deal breaker.

[ Voor 6% gewijzigd door 1993jjohan op 26-04-2020 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
aimless schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:44:
Lees mijn post die is in mijn ogen maar gemiddeld maar goed hij laad als een trein dus weinig last van.
Voor jou gemiddeld, voor mij meer dan.

8 uur SOT en gewoon de dag door heb ik nog niet vaak meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Huigie schreef op zondag 26 april 2020 @ 18:21:
Als je er geen last van hebt... Voor de rest is het een top toestel. Reken iig niet op een fix, de 7T hebben ze ook nooit gefixed.
Dit issue is bij de OP8 serie nu wel flink onder de aandacht, mede doordat de S20 Ultra ook soortgelijke issues heeft.
De 7T is ook nooit onder de aandacht gekomen bij reviewers e.d. en toen kwam Oneplus ermee weg om het een displayproperty te noemen van OLED. Maar daar komen ze nu minder goed mee weg. Dus ik hoop wél voor alle mensen die er ene hebben dat die fix er komt (en tegelijk met terugwerkende kracht ook naar de 7T komt).
Maar volgens mij moet je écht exemplarisch nauwkeurig calibreren. Daarnaast moet het calibreren zeker bij enkele helderheidsniveau's gebeuren en niet alleen maar op het donkerste of het felste.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ik heb serieus het idee dat ik door 10.5.5 last heb van de groene tint...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Huigie schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:30:
Ik heb serieus het idee dat ik door 10.5.5 last heb van de groene tint...
Lijkt mij heel sterk..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 16:36
Weet niet of deze al langs gekomen is maar hier zie je een opsomming van alle scherm problemen met voorbeelden uit dit forum:
https://youtu.be/qfyzravHPvo
Golf2vr6 schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:18:
[...]
Voor jou gemiddeld, voor mij meer dan.

8 uur SOT en gewoon de dag door heb ik nog niet vaak meegemaakt.
Ook ik kan dat beamen, zeer dik tevreden over de accuduur, heb ook alles op maximaal staan en brightness op automatisch

[ Voor 51% gewijzigd door mytheory op 26-04-2020 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Die retention/burn baart me wel enigszins zorgen... niet best als dat binnen een week al is

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Garrett schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:59:
Die retention/burn baart me wel enigszins zorgen... niet best als dat binnen een week al is
Nergens last van is gewoon een scherm wat vanaf het begin al niet goed is. Dus niet binnen een week, maar gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:05
Golf2vr6 schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:22:
[...]

Nergens last van is gewoon een scherm wat vanaf het begin al niet goed is. Dus niet binnen een week, maar gelijk.
Exact, zie mijn voorbeelden in dit topic. Bij de 2 toestellen die we tot nu toe hebben gehad zag je het meteen na opstarten. Als je je home screen voor minder dan een minuut laat staan en dan switcht naar een andere uniforme achtergrond (bijvoorbeeld de grijze die je gebruikt voor groen tint test) zie je het al. Deze retentie trekt wel weg, maar dat gaat heel langzaam. Is dus niet permanent.

In het filmpje geeft de meneer aan dat dat in de toekomst mogelijk sneller tot burn in gaat leiden dan bij andere telefoons. Ik zou dan ook iedereen aan willen raden dat goed te testen.

https://drive.google.com/...wzlhZNN/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/...x_VaNkl/view?usp=drivesdk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oskaroskar
oskaroskar schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:45:
Mijn scherm ziet er dus zo uit op donkerste modus met nachtmodus maar zonder dc-dimming (OnePlus 8 Pro 256 gb): [Afbeelding]

Moet ik mij zorgen maken? Of wordt dit in de update gefixt? Heb er zelf niet veel last van en heb geen zin om weer zonder toestel te zitten als ik hem weer terug stuur naar Belsimpel. Heb het toestel sinds dinsdag in bezit en het toestel is dus niet meer ongebruikt (wat ik in de voorwaarden lees van Belsimpel: Het product is in originele en ongebruikte staat). Ook ben ik bang dat het nieuwe toestel hetzelfde probleem of nog erger heeft (image retention).

Ik hoor graag jullie advies :-)
De "vlek" die je beneden zag zit nu juist rechtsboven. Betekent dit dan dus niet een hardwaredefect is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
oskaroskar schreef op maandag 27 april 2020 @ 01:15:
[...]

De "vlek" die je beneden zag zit nu juist rechtsboven. Betekent dit dan dus niet een hardwaredefect is?
Gewoon omruilen.
Is gewoon niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Trouwens, de nieuwe 10.5.5 update voor de Oneplus 8 pro is nog niet officieel te downloaden in NL via OTA?
Wel via Oxygen Updater, maar dat ga ik dus niet doen😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:24

Ravefiend

Carpe diem!

038Robijno schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:52:
Trouwens, de nieuwe 10.5.5 update voor de Oneplus 8 pro is nog niet officieel te downloaden in NL via OTA?
Of je opteert voor de VPN workaround zoals in Golf2vr6 in "[OnePlus 8-serie] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Kun je aangeven waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Ik zou gewoon Oxygen updater gebruiken als hij daar in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ben niet de enige...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Volgens mij hebben ze in de 10.5.5 update een paar quick fixes toegepast die het probleem moeten verhullen, zoals een aantal aanpassingen in de system themes (van donker grijs -> zwart bijv.). Wellicht hebben die aanpassingen er bij jou juist voor gezorgd dat je het nu wel ziet. Bij mij hebben ze vrij weinig veranderd.
In ieder geval, het statement van OnePlus gaf aan dat er een OTA fix zou komen in mei; ik denk dat we die gewoon af moeten wachten. Voor die tijd kun je blijven speculeren, maar dat blijft.. speculeren.

Ik heb zelf last van een groene waas op 10-30% helderheid in een donkere kamer, plus een donkere horizontale balk ter hoogte van de selfie camera. Als ik de brightness slider op 0 zet krijg ik black crushes in video's (zoals in het StarTrek voorbeeld eerder aangehaald in dit topic). Als ik 's avonds op de bank of in bed nog een filmpje kijk of met custom CSS Dark theme op Tweakers scroll, zie ik die groene tint helaas wel.

Gelukkig heb ik 'm bij Coolblue gekocht, precies om deze reden. In mijn ervaring altijd perfecte service, 30 dagen ruil-garantie en zit bij mij om de hoek :). OnePlus One ooit bij OP zelf gekocht, die is wel 3x terug naar Polen gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Even de video kwaliteit getest en moet zeggen dat de camera heel goed werkt op 4k 60fps. Er is een beetje color correctie gedaan maar buiten dat is alles direct vanuit de camera.

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:26
Majesty schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:25:
[...]

Volgens mij hebben ze in de 10.5.5 update een paar quick fixes toegepast die het probleem moeten verhullen, zoals een aantal aanpassingen in de system themes (van donker grijs -> zwart bijv.). Wellicht hebben die aanpassingen er bij jou juist voor gezorgd dat je het nu wel ziet. Bij mij hebben ze vrij weinig veranderd.
In ieder geval, het statement van OnePlus gaf aan dat er een OTA fix zou komen in mei; ik denk dat we die gewoon af moeten wachten. Voor die tijd kun je blijven speculeren, maar dat blijft.. speculeren.

Ik heb zelf last van een groene waas op 10-30% helderheid in een donkere kamer, plus een donkere horizontale balk ter hoogte van de selfie camera. Als ik de brightness slider op 0 zet krijg ik black crushes in video's (zoals in het StarTrek voorbeeld eerder aangehaald in dit topic). Als ik 's avonds op de bank of in bed nog een filmpje kijk of met custom CSS Dark theme op Tweakers scroll, zie ik die groene tint helaas wel.

Gelukkig heb ik 'm bij Coolblue gekocht, precies om deze reden. In mijn ervaring altijd perfecte service, 30 dagen ruil-garantie en zit bij mij om de hoek :). OnePlus One ooit bij OP zelf gekocht, die is wel 3x terug naar Polen gegaan.
Ik vermoed dat je gelijk hebt. En ik ervaar dezelfde problemen als jij hebt. Waar ik eerst zei dat ik het niet heel vervelend vind, begin ik me er toch wel meer aan te storen. En voor 1000 euro verwacht ik ook gewoon een goed scherm.

Gelukkig heb ik de telefoon net als jij ook bij Coolblue gekocht. Ik heb daarom alsnog besloten deze retour te doen en een nieuw exemplaar aan te vragen. Ik weet dat het een gok is en dat het volgende toestel zelfs nog slechter kan zijn. Is dit het geval, dan gaat ie retour en blijf ik nog wel even langer bij de OnePlus 5.

Wat ga jij met je huidige toestel doen? Ga je de fix afwachten om te kijken wat dat doet en besluit je dan wat je met het toestel gaat doen?

Dit is trouwens mijn scherm:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6ShaTvXcx8llkjPlyw8sqx4VAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dmrk3jLH4ajjW7NUKDeJ8B5G.jpg?f=fotoalbum_large

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De macrocamera blijft leuk om mee te spelen vind ik.
Dit keer een geredde natte hommel en wat mogelijkheden qua filters:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0dkWplPqIRNxKJ1Fz2PuSErMSsE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HC3n52Pj9njdDEaGUC2Uv4S2.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WkonYwwnSNsTGfVJlr5Lf5PsdkU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lbtkNSvcF1IhNBbxJt7Gm4uk.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c0xpx68j64E4gs98L9I1VrdyA4E=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mv3586PFW1HC5dRYTXEJJtv4.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJ5Kc74F4Ad1baSsuDnC_o_mtqQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VeEdU6xRXMSCg6bXdp7adGz1.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBTQoz_6cV9W7X8qNqJIxFy8xFo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bHyDNPvC8KmBgmi59KVykxSi.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6Gu6Dejp3nzCllzi38V6W0BJFE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m8egH0pDdDzvwFQ4ok9OlGQA.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uuoFWxf1UeWiSTdxcKlhasT6BTE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ijquiu0abBlNUwsLYoqL7lJr.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6UUeDLs6JfQrhMr7R84oL6lh694=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QFD5YzC4Zt1iHSfeL2gPgpe0.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

WCA

CLB schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:00:
De macrocamera blijft leuk om mee te spelen vind ik.
Dit keer een geredde natte hommel en wat mogelijkheden qua filters:
[Afbeelding] [Afbeelding]

Zeker weten! Ik vind het ook zeer tof dat de macrofunctie voor 3 lenzen beschikbaar is, met de telelens kan je al helemaal dicht bij je onderwerp komen (mits er genoeg licht is, gezien de telelens niet de meest lichtgevoelige sensor lijkt te hebben)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oskaroskar
Net toch mijn toestel geretourneerd bij BS, het probleem was wel minder zichtbaar na de laatste update maar niet helemaal weg. Hopelijk is mijn nieuwe exemplaar wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:40
Wat verwachten jullie van een OP 8T Pro? Want las dat Snapdragon 865+ dit jaar niet in telefoons komt.
En zou er een 512GB opslag komen verwachten jullie? (hebben natuurlijk geen glazen bol)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 23:45
W1ckeD schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:15:
Even de video kwaliteit getest en moet zeggen dat de camera heel goed werkt op 4k 60fps. Er is een beetje color correctie gedaan maar buiten dat is alles direct vanuit de camera.

[YouTube: The Man Who Can't Be Moved (@The Script) - Acoustic Cover]
Hm, het lijkt wel of ie rode lippenstift op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
marcelmg2 schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:59:
[...]

Scherm op levendig staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
[...]

Dat idee heb ik dus ook.. En ik heb de video gekeken op een Xcover ⁴ en het een lcd scherm haha. Geen levendig of iets aan staan.
Ik krijg dat ook niet goed op de Oneplus 8 pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je Oxygen Updater gebruikt, dan haal je de officiële update ook binnen. Dat is veel minder sketchy dan zo'n privacyschendende gratis VPN (en minder gedoe).

Waarom zou je het niet doen? Zie ook: Anonymoussaurus in "[OnePlus 8-serie] Ervaringen & Discussie"

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

[...]

Haha kan je verzekeren dat ik dat niet had :*)
Op mijn MacBook zie ik dat niet zo heftig eigenlijk maar op de One Plus 8 Pro zie ik dat wel inderdaad iets duidelijker.

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 23:45
Golf2vr6 schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:05:
[...]

Scherm op levendig staan?
Ja, maar ook op 'Natuurlijk' nog steeds wel een wat onnatuurlijke kleur op de lippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Vozze schreef op maandag 27 april 2020 @ 13:23:
[...]

Ik vermoed dat je gelijk hebt. En ik ervaar dezelfde problemen als jij hebt. Waar ik eerst zei dat ik het niet heel vervelend vind, begin ik me er toch wel meer aan te storen. En voor 1000 euro verwacht ik ook gewoon een goed scherm.

Gelukkig heb ik de telefoon net als jij ook bij Coolblue gekocht. Ik heb daarom alsnog besloten deze retour te doen en een nieuw exemplaar aan te vragen. Ik weet dat het een gok is en dat het volgende toestel zelfs nog slechter kan zijn. Is dit het geval, dan gaat ie retour en blijf ik nog wel even langer bij de OnePlus 5.

Wat ga jij met je huidige toestel doen? Ga je de fix afwachten om te kijken wat dat doet en besluit je dan wat je met het toestel gaat doen?
Ja, voor dat bedrag verwacht je inderdaad dat het gewoon goed is.
Ik was van plan het retourneren nog tot half mei af te wachten, maar ik vrees voor beschadigingen, dus misschien doe ik het wel eerder. Ik blijf overigens retourneren tot ik een goede heb. Heb nog een werkende Galaxy S8.
Op welke helderheid had jij je scherm daar staan @Vozze ? Als ik heel langzaam (lees: procent voor procent) slide van 50% naar 10%, zie ik het van mooi grijs naar ineens groen gaan, wel uniform overigens.

Overigens al meer mensen last gehad van de hoge temperatuur melding? Heb 'm de afgelopen 2 dagen al 3x gehad, ook terwijl de telefoon gewoon op tafel in de zon lag te nietsen. En een keer tijdens Playstore updates.

[ Voor 7% gewijzigd door Majesty op 27-04-2020 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
Majesty schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:09:
[...]

Overigens al meer mensen last gehad van de hoge temperatuur melding? Heb 'm de afgelopen 2 dagen al 3x gehad, ook terwijl de telefoon gewoon op tafel in de zon lag te nietsen. En een keer tijdens Playstore updates.
Nee, al regelmatig buiten in de zon gebruikt. Ook op tafel in de zon gelegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

WCA

[...]

Ik was van plan het retourneren nog tot half mei af te wachten, maar ik vrees voor beschadigingen, dus misschien doe ik het wel eerder. Ik blijf overigens retourneren tot ik een goede heb. Heb nog een werkende Galaxy S8.
Op welke helderheid had jij je scherm daar staan @Vozze ? Als ik heel langzaam (lees: procent voor procent) slide van 50% naar 10%, zie ik het van mooi grijs naar ineens groen gaan, wel uniform overigens.

In de auto tijdens het navigeren met het scherm op 100% brightness een keer. Daarna niet meer eigenlijk

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Ik gebruik trouwens het bijgeleverde transparante hoesje om de telefoon. Brightness staat op auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02:34
Golf2vr6 schreef op maandag 27 april 2020 @ 21:42:
Ik gebruik trouwens het bijgeleverde transparante hoesje om de telefoon. Brightness staat op auto.
Volgens mij niet normaal, en het is dan nog geen zomer.
Waarschijnlijk een probleem met de koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Laatst online: 04-09 14:40
Vodafone start dinsdagavond met uitrol van 5G-netwerk in Nederland https://www.nu.nl/tech/60...netwerk-in-nederland.html (via @NUnl)

Wat betekent dit voor de OP8(pro)? Wordt 5G automatisch beschikbaar? Of moeten we wachten op een update ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

Petert87 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 08:50:
Vodafone start dinsdagavond met uitrol van 5G-netwerk in Nederland https://www.nu.nl/tech/60...netwerk-in-nederland.html (via @NUnl)

Wat betekent dit voor de OP8(pro)? Wordt 5G automatisch beschikbaar? Of moeten we wachten op een update ofzo?
Bij de productspecificaties van de Op8Pro staat dat eerst alleen band 78 (3500MHz) wordt ondersteund en de andere banden later middels een firmware update. Kortom ,massaal Oneplus mailen of ze Vodafone in NL willen inregelen. Er wordt al wel een Oppo toestel ondersteund (zelfde moederbedrijf) dus laten we het hopen dat het snel gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:24

Ravefiend

Carpe diem!

Voor de Belgen onder ons heb ik eens gevraagd wanneer Proximus van zinnens is om VoLTE te ondersteunen voor de OP8 want dat werkt nog niet.

https://twitter.com/PieterrB/status/1255031837690298368

Voor de OP7T / OP7T Pro is dat wel het geval.
https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_volte/particulieren/blog/news/uit-eerste-hand/volte.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Vanochtend vroeg lag onze dochter op haar zijde, en wilde ik dus (in de schemering van de slaapkamer) een foto hiervan maken. De flits heb ik hiervoor uitgeschakeld.

Nu komt het aparte:
De OP5T maakt de foto zoals de situatie ook is; donker,
De OP8Pro past de foto aan, en zet behoorlijk wat be/verlichting "aan". Hierdoor is de foto wel goed belicht, maar totaal niet zoals de situatie was.
Ik ben aan het zoeken geweest naar deze instelling, maar kan 'm niet vinden.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankrox
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 09:45
[...]

Je telefoon in de zon laten 'nietsen' voor langere tijd terwijl de batterij nog redelijk vol is, is funest voor de batterij. Een zwarte telefoon kan in de zon zonder wind rustig 45+ graden worden. De buitentemperatuur maakt dan niet zoveel uit.

Ik haal komende tijd maar even geen refurbished oneplus 8 pro bij coolblue. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door frankrox op 28-04-2020 09:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 038Robijno
Ik heb nu mijn 3e exemplaar (Oneplus 8 pro blue)
En deze is echt perfect.. nergens groen in te bekennen.
Gekocht bij Coolblue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricardo_1994
Zojuist mijn 8 Pro binnengekregen van Coolblue met productiedatum 01-04-2020. Eerste wat ik heb gedaan is de schermtest gedaan met de 5% Grey image test.

Ik kan echt geen gekkigheid ontdekken. Wel lijkt de afbeelding zwart. Maar helemaal egaal zwart, geen andere kleuren er door heen of op andere plekken "vlekken". Heb op elke helderheid geprobeerd, en ook met nacht stand aan. Ik ben dus een gelukkig man.

Dit is op 10.5.1, dus moet 10.5.4 nog installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
038Robijno schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:02:
Ik heb nu mijn 3e exemplaar (Oneplus 8 pro blue)
En deze is echt perfect.. nergens groen in te bekennen.
Gekocht bij Coolblue.
Wat fijn, gefeliciteerd! Welke batch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
zunrob schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:21:
[...]

Wat fijn, gefeliciteerd! Welke batch?
10-04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Erg fijn! Ook geen image retentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
zunrob schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:22:
[...]

Erg fijn! Ook geen image retentie?
Hoe kan ik dit testen?

Na update 10.5.5 zag ik trouwens wel grijs ipv zwart. Maar ook alles mooi egaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
frankrox schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:40:
[...]

Je telefoon in de zon laten 'nietsen' voor langere tijd terwijl de batterij nog redelijk vol is, is funest voor de batterij. Een zwarte telefoon kan in de zon zonder wind rustig 45+ graden worden. De buitentemperatuur maakt dan niet zoveel uit.

Ik haal komende tijd maar even geen refurbished oneplus 8 pro bij coolblue. 8)7
Ik heb een blauw toestel ;).
Zonder gekheid, elektronica in de zon laten liggen is sowieso geen goed idee. Maar ik schreef niets over 'langere tijd' geloof ik. Het was ochtend, 13 graden en winderig op het balkon. Dat was dan ook de reden dat de melding me opviel.
Ricardo_1994 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:03:
Zojuist mijn 8 Pro binnengekregen van Coolblue met productiedatum 01-04-2020. Eerste wat ik heb gedaan is de schermtest gedaan met de 5% Grey image test.

Ik kan echt geen gekkigheid ontdekken. Wel lijkt de afbeelding zwart. Maar helemaal egaal zwart, geen andere kleuren er door heen of op andere plekken "vlekken". Heb op elke helderheid geprobeerd, en ook met nacht stand aan. Ik ben dus een gelukkig man.

Dit is op 10.5.1, dus moet 10.5.4 nog installeren.
Fijn! Heb je het wel bekeken in een donkere ruimte? Je zou nog even de Star Trek Discovery S1E1 scene vanaf 32 min kunnen kijken, op laagste helderheid. Daar gaat 'ie bij mij ook flink de mist in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricardo_1994
Majesty schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:30:
[...]

Ik heb een blauw toestel ;).
Zonder gekheid, elektronica in de zon laten liggen is sowieso geen goed idee. Maar ik schreef niets over 'langere tijd' geloof ik. Het was ochtend, 13 graden en winderig op het balkon. Dat was dan ook de reden dat de melding me opviel.

[...]

Fijn! Heb je het wel bekeken in een donkere ruimte? Je zou nog even de Star Trek Discovery S1E1 scene vanaf 32 min kunnen kijken, op laagste helderheid. Daar gaat 'ie bij mij ook flink de mist in.
Yup, in een donkere ruimte getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ricardo_1994 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:26:
[...]

Hoe kan ik dit testen?

Na update 10.5.5 zag ik trouwens wel grijs ipv zwart. Maar ook alles mooi egaal.
Dit is ook makkelijk te testen. Je laat je home screen (bijvoorbeeld standaard zoals ie uit de doos kwam, dus met wit en zwart, veel contrast) een tijdje open staan (halve minuut is ruim voldoende) en switcht dan naar dezelfde grijze uniforme achtergrond die je gebruikt voor groen tint testen. Bijvoorbeeld Chrome met alle tabbladen gesloten.

Zie: https://drive.google.com/...x_VaNkl/view?usp=drivesdk

Dit zie je zowel in een goed verlichte ruimte, maar beter in een donkere ruimte.

[ Voor 7% gewijzigd door zunrob op 28-04-2020 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Tec7lol schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 08:21:
[...]

Volgens mij niet normaal, en het is dan nog geen zomer.
Waarschijnlijk een probleem met de koeling.
Ik gaf juist aan dat ik nergens last van heb ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricardo_1994
zunrob schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:44:
[...]

Dit is ook makkelijk te testen. Je laat je home screen (bijvoorbeeld standaard zoals ie uit de doos kwam, dus met wit en zwart, veel contrast) een tijdje open staan (halve minuut is ruim voldoende) en switcht dan naar dezelfde grijze uniforme achtergrond die je gebruikt voor groen tint testen. Bijvoorbeeld Chrome met alle tabbladen gesloten.

Zie: https://drive.google.com/...x_VaNkl/view?usp=drivesdk

Dit zie je zowel in een goed verlichte ruimte, maar beter in een donkere ruimte.
Nope, geen last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Waarom hebben jullie eigenlijk gekozen voor de Oneplus 8 pro en niet voor de Oppo Find X2 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oskaroskar
038Robijno schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:35:
Waarom hebben jullie eigenlijk gekozen voor de Oneplus 8 pro en niet voor de Oppo Find X2 pro?
Goedkoper, fijnere software

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Updatebeleid, niet waterdicht, geen draadloos laden, geen dualsim zijn ook dingen waar je nog aan kunt denken.

Pagina: 1 ... 10 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie