Vraag

• Masoud85
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 01:01
Beste forum leden,
Sinds kort heb ik een OnePlus 7 pro en heb helaas veel problemen met bankieren app (ing en bunq).

Situatie:
Bij het bestellen met iDeal via een willekeurige app of website (via telefoon) wordt netjes de ING app gestart, echter na de succesvolle betaling wordt ik niet terug gestuurd (redirect) naar de app of website waar ik de bestelling geplaatst heb.
De ING app komt als het ware in een loop terecht. Als gevolg hiervan zijn mijn bestellingen altijd onvoltooid. Na een minuut of 30 krijg ik van de webwinkel wel email dat betaling voltooid is. Het lijkt er op dat de ING app niet weet naar welke app ik terug gestuurd moet worden.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
- ING of Bunq app.
- Mobiele browsers, (zowel firefox als chrome geven hetzelfde issue)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ik heb gekeken naar de app links, maar die stonden juist.
- Standaard apps gereset
- Ik heb alle batterij optimalisatie instellingen voor de ING, bunq, firefox en chrome uitgezet.
- Ik heb mijn telefoon terug gezet naar fabrieksinstellingen.
- Heb zowel de ING als bunq app opnieuw geïnstalleerd en geactiveerd.
- Ik had deze issue NIET op mijn oude Samsung Galaxy S8 telefoon.

Ik ben echt radeloos en zou het erg op prijs stellen als iemand mij in de juiste richting zou kunnen helpen. _/-\o_

Alle reacties

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde issue. Het is niet telefoon specifiek want ik gebruik een Honor View 20. Ik gebruik Edge ipv Chrome. Lijkt haast aan de ING app te liggen?

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:00

KrazyJay

Ik heb hetzelfde met mijn Belgische bank en Edge op Android, OP6, geen beta.

Verwijderd

Welke bank?

• Masoud85
Gelukkig ben ik niet de enige met dit issue :D
Hebben jullie al iets hierop gevonden of workaround ?

Verwijderd

Nope, heb het met thuisbezorgd, picnic. Alle combinaties van afsluiten ook geprobeerd maar geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:03

duderuud

Sliden is koel

Heb dit ook een paar keer gehad met mijn Galaxy S10e. Heel irritant en je weet niet zeker of je bestelproces nou wel goed is gegaan...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masoud85
duderuud schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:50:
Heb dit ook een paar keer gehad met mijn Galaxy S10e. Heel irritant en je weet niet zeker of je bestelproces nou wel goed is gegaan...
Precies, maar bij mij is het letterlijk elke bestelling. Of het thuisbezorgd is, of een bestelling van bol.com elke keer komt de ing app als het ware in een loop terecht. Het rare is dat ik over deze situatie heel weinig kan vinden op het web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:15
Heb het soms ook op Android pie met Nokia 6.1. App updaten hielp. Evenals, zodra je weer bij het inlogscherm van ING app uitkomt, gewoon 1 a twee keer op de back-button drukken. Dan pakt hij de browser weer en gaat vrolijk verder met betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masoud85
Na wat zoekwerk, ben ik iets verder gekomen.
Voorbeeld: picnic app.
Na bestelling met picnic app, zie ik dat na succesvolle betaling, ING app mij wil sturen naar picnic.app, maar de enige app link in de picnic applicatie is www.picnic.nl.

• Jelte95
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-11-2024
Heeft iemand ondertussen al een oplossing gevonden?
Zowel op mijn vorige galaxy s8 en nu op de s10 ondervind ik dit probleem bij de ING app nog steeds.

[ Voor 5% gewijzigd door Jelte95 op 14-11-2019 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimac91
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-08 00:18
Ook ik gebruik toevallig een One Plus 7 Pro en ik irriteer me enorm hieraan. Bij Pathe werkt het dus niet goed en betaal je dus zonder dat je een kaartje krijgt. Dit is al de 2e keer dat ik nu pathe heb moeten terug mailen om mijn geld terug te krijgen en loop ik de film of goeie plekken mis doordat ik geen pc bij de hand heb. Vreselijk dit!

Alleen hierom al wil ik terug naar iPhone omdat ik dan betalingen kan doen zonder stress.

Heeft iemand een fix inmiddels?
Ik gebruik ook Edge browser maar weet vrijwel zeker dat het niet daaraan ligt. Hiervoor chrome gebruikt precies hetzelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:13
Ik zit ook bij ING en BUNQ maar met mijn iPhone heb ik hier geen last van met beide apps. Lijkt dus iets te zijn in Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramoss
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-08-2022
Dag allemaal.

Ik heb exact hetzelfde probleem. Al dik een jaar. De ing app blijft maar in een loop terechtkomen. Heeft niemand nog een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier heeft het probleem zich vanzelf opgelost. Waarschijnlijk door updates van de apps. Maar welke durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Gegeven het feit dat meerdere mensen te maken hebben met dit probleem vraag ik mij af: heeft iemand dit gemeld bij ING en wat was hun reactie? Het lijkt hier duidelijk om een bug in de software te gaan die door de testing is gekomen. Maar om bugs op te lossen moeten de devs wel eerst weten dat deze bestaat.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masoud85
Blokker_1999 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 08:26:
Gegeven het feit dat meerdere mensen te maken hebben met dit probleem vraag ik mij af: heeft iemand dit gemeld bij ING en wat was hun reactie? Het lijkt hier duidelijk om een bug in de software te gaan die door de testing is gekomen. Maar om bugs op te lossen moeten de devs wel eerst weten dat deze bestaat.
Het probleem kwam niet voor bij Samsung S8.
Wellicht dat de ING app niet getest wordt met verschillende hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank071
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-08 13:05
Ik heb hetzelfde probleem al tijden op een OP6. Op een andere werkt het wel. Herinstalleren helpt niet. Intussen is er een probleem bijgekomen: bij contactloze betaling verschijnt de app niet meer. De betaling (zonder pincode) lukt wel. Is er een pincode nodig dan ook geen scherm en dus mislukt de betaling.

Ik zou het graag melden aan ing, maar hoe? De feedback knop is nogal een zwart gat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masoud85
Frank071 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:17:
Intussen is er een probleem bijgekomen: bij contactloze betaling verschijnt de app niet meer. De betaling (zonder pincode) lukt wel. Is er een pincode nodig dan ook geen scherm en dus mislukt de betaling.
Kan dit niet te maken hebben met batterij optimalisatie instellingen van OnePlus?
Ik had hier ook last van. Nadat ik de batterij optimalisatie voor de ING app gezet heb op 'niet optimaliseren', was de issue ook verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainsie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-04 12:38
Ik heb hetzelfde alleen dan met de ABN app. Meestal krijg ik later alsnog een bevestiging per mail, maar nu bij de IKEA is de bevestiging dus niet doorgekomen, maar wel betaald.
Het is echt heel frustrerend. Zit er elke keer aan te denken om over te stappen, maar als dit probleem bij meerdere banken is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 22% gewijzigd door dreester op 03-04-2020 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:43
Ik heb ook de ING app, en heb een tijd lang hier last van gehad, toen een tijdje werkte het goed, en nu al weer een langere periode dat het niet werkt. Mijn workaround is dat ik (wanneer de betaalflow is afgerond en ik weer op het inlogscherm van de ING app zit) wissel naar de browser, daar staat nog de tab open die mij naar iDeal/ de ING-app toe heeft geredirect. Wanneer die tab refreshed (doet hij eigenlijk ook altijd direct wanneer ik de browser open) toont die eigenlijk standaard een bevestiging dat de betaling is gelukt en redirect me dan terug naar de "bedanktpagina" van de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masoud85
phYzar schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:00:
Ik heb ook de ING app, en heb een tijd lang hier last van gehad, toen een tijdje werkte het goed, en nu al weer een langere periode dat het niet werkt. Mijn workaround is dat ik (wanneer de betaalflow is afgerond en ik weer op het inlogscherm van de ING app zit) wissel naar de browser, daar staat nog de tab open die mij naar iDeal/ de ING-app toe heeft geredirect. Wanneer die tab refreshed (doet hij eigenlijk ook altijd direct wanneer ik de browser open) toont die eigenlijk standaard een bevestiging dat de betaling is gelukt en redirect me dan terug naar de "bedanktpagina" van de webshop.
Dit is ook mijn workaround op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:15
Masoud85 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:39:
[...]

Dit is ook mijn workaround op dit moment.
Yep, same. Bijzonder dat deze bug nog steeds aanwezig is. Mja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie dit bij ING gemeld? Wat was hun reactie daarop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:54

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Heeft dat niet te maken dat Chrome of Firefox niet de standaard browser is van Android ? Dit issue had ik ook met Rabo en OnePlus 7 pro, maar als ik in de default browser de bestelling open en vervolgens betaal via Rabo dan gaat hij keurig terug naar de bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eynickey
  • Laatst online: 08:37
Hier helaas hetzelfde probleem op een Huawei P30 Pro. Erg frustrerend omdat geen enkele betaling goed doorlopen wordt en een betaling zelfs een twee keer (of derde) keer wordt uitgevoerd als je de flow in de ING app zou blijven volgen in plaats van hard afsluiten of switchen naar app waarin je de bestelling doet.

Bij het eerste contact met ING werd mij geadviseerd de app opnieuw te installeren, maar dat heeft helaas niet geholpen. Ben zelf al met energie-instellingen bezig geweest maar ook dat helpt niet.

Vandaag weer contact gehad maar ING leek niet de moeite te willen nemen hier naar te kijken. Zonder zelf onderzoek te doen geven ze aan dat het probleem waarschijnlijk bij alle andere apps ligt. Of bij iDeal. Maar natúúrlijk niet van de ING app, stel je voor. Na aandringen is er toch een ticket aangemaakt. Hopelijk nemen ze de moeite dit in onderzoek te nemen. Ik kan me zo toch voorstellen dat ING ook wil dat hun app goed met apps van partijen als PicNic en PostNL samenwerkt.

Ik zal laten weten wat eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masoud85
eynickey schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:24:
Hier helaas hetzelfde probleem op een Huawei P30 Pro. Erg frustrerend omdat geen enkele betaling goed doorlopen wordt en een betaling zelfs een twee keer (of derde) keer wordt uitgevoerd als je de flow in de ING app zou blijven volgen in plaats van hard afsluiten of switchen naar app waarin je de bestelling doet.

Bij het eerste contact met ING werd mij geadviseerd de app opnieuw te installeren, maar dat heeft helaas niet geholpen. Ben zelf al met energie-instellingen bezig geweest maar ook dat helpt niet.

Vandaag weer contact gehad maar ING leek niet de moeite te willen nemen hier naar te kijken. Zonder zelf onderzoek te doen geven ze aan dat het probleem waarschijnlijk bij alle andere apps ligt. Of bij iDeal. Maar natúúrlijk niet van de ING app, stel je voor. Na aandringen is er toch een ticket aangemaakt. Hopelijk nemen ze de moeite dit in onderzoek te nemen. Ik kan me zo toch voorstellen dat ING ook wil dat hun app goed met apps van partijen als PicNic en PostNL samenwerkt.

Ik zal laten weten wat eruit komt.
Wellicht een idee om op de forum van ING dit te posten en meerdere van ons dit ook bij ING kunnen bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masoud85 schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:04:
[...]

Wellicht een idee om op de forum van ING dit te posten en meerdere van ons dit ook bij ING kunnen bevestigen?
Volgens mij is die al een paar jaar offline. Heb het ook, alleen nergens waar je dit soort problemen kan melden. :(

Notificaties komen ook niet realtime aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank071
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-08 13:05
Masoud85 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:32:
Kan dit niet te maken hebben met batterij optimalisatie instellingen van OnePlus?
Ik had hier ook last van. Nadat ik de batterij optimalisatie voor de ING app gezet heb op 'niet optimaliseren', was de issue ook verdwenen.
Helaas... geprobeerd, maar is het niet. Intussen teruggebeld door ING die aangeven dat het probleem dieper zit (in de OnePlus image). Dus contact opgenomen met OnePlus en zij hebben om uitgebreide(re) logging gevraagd. Daar kijken ze nu naar... hopen op een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Hier hetzelfde probleem, al een jaar ofzo. Echt heel irritant.

Ik heb overigens een Xiaomi Mi A2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eynickey
Er is even tijd overheen gegaan, ook van mijn kant met aanlevering van extra info, maar zojuist telefonisch de bevestiging gekregen van ING dat ze in samenwerking met iDeal in de volgende release met een oplossing komen voor dit probleem. Hij kan nog niet aangeven wanneer dit precies is, dus nog even 'blind' afwachten, dat wel.

[ Voor 4% gewijzigd door eynickey op 04-05-2020 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eynickey
Bij mij werkt het inmiddels al enige tijd vlekkeloos. De fix heeft het voor mij dus opgelost. _/-\o_

Ik hoop voor jullie ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 10:32
Ik heb hetzelfde probleem. Vanuit abn amro app. Heeft iemand het nog kunnen oplossen? Io mijn vorige mobiel wel kunnen fixen maar dat was jaar geleden. Dus geen idee meer hoe ik dat gedaan heb. Alvast bedankt

Ik heb chrome als standaard app gezet. Wellicht helpt dat nog. Bij positief resultaat laat ik het weten. Wel eerst weer eens wat bestellen

[ Voor 25% gewijzigd door destroyer6670 op 05-12-2020 11:28 ]

Pagina: 1