Ja, ik doe elke dag een goede wandeling van minimaal een half uur en loop daarbij aardig door. Is beter dan helemaal niks. Maar ik was wel van plan om weer te gaan fitnessen, en dat heb ik door dat hele corona gedoe dit jaar niet meer gedaan. Grootste probleem vind ik om juist mijn zwakke punten te trainen thuis (rug, schouders).
Kan ik wel proberen hier te kutten met mijn halterbankje en dumbbell rows doen, maar dat vind ik veel lastiger dan in een sportschool gewoon op zo'n apparaat te gaan zitten en wat oefeningen te doen. Ten eerste zit je dan veel stabieler qua houding, ten tweede is de oefening symmetrisch (qua dingen naar mij toe trekken).
Vroeger had ik een roeimachine, maar ja... al die zooi neemt zoveel ruimte in thuis.
Juist met thuiswerken vaker last van mijn rug en schouders helaas. Op mijn werk liep ik wat meer heen en weer, ff praatje doen, etc. Alles dat nu via de telefoon, e-mail, whatsapp gaat, liep ik normaal gewoon even naar een collega toe.
Nu mijn vriendin officieel corona heeft gehad, zou je denken dat ik er minder bang voor hoef te zijn (tot nu toe weinig gebeurd met mij). Maar zelfs zij begint te twijfelen als ze weer hoort hoe verschrikkelijk ziek leeftijdsgenoten zijn geworden. Je gaat dan aan de test twijfelen. Zij heeft 2 weken gehoest en klaar. Had misschien een beetje verhoging, maar ook niet enorm. Voelde zich verder niet heel ziek. Rest van het gezin had zo goed als niks. Ik had een paar dagen een snotneus, dochter klonk 2 dagen schor. Ik had me misschien ook moeten laten testen, maar was druk in de weer om voor iedereen te zorgen, terwijl vriendin in isolatie zat.
En dan ga je echt twijfelen... "hebben we het wel écht gehad?" en durf je alsnog nergens heen
Wat onze paranoia voedt, is dat we verder ook niemand met corona kennen. Zo van "waar moet ze het in vredesnaam van gekregen hebben?!". Familie die ze heeft gezien voordat ze ziek werd, zijn praktisch allemaal getest en waren negatief.
[
Voor 5% gewijzigd door
Lethalis op 16-11-2020 16:53
]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.