Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.501 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:02
de Peer schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:28:
@Waah waar het mij om gaat is dat er dus maar 1 jonge Corona dode hoeft te vallen zodat er daarna gezegd kan worden 'ook jongeren kunnen hier aan overlijden'. Dan klopt het dat je feitelijk niet liegt. Maar als er maar 1 dode is gevallen, ga je dan heel Nederland waarschuwen en maatregelen opleggen?

Het is dan effectiever om ze niet meer op een fiets te laten stappen bijvoorbeeld, daar vallen meer doden mee.

Het is politiek gewoon slim natuurlijk, op de korte termijn dan....
Maar dat zegt die niet 8)7 je haalt er dingen bij die niet gezegd zijn. Dát is mijn issue.

De letterlijke tekst waar je aan refereert volgens mij:
En dat geldt vooral voor jongeren. Tegen hen wil ik vanavond zeggen: als teveel van jullie de regels aan hun laars lappen, dan zitten we binnenkort allemaal weer binnen en ben je een gevaar voor je ouders, opa’s en oma’s en iedereen om je heen met een kwetsbare gezondheid. En je kunt er ook zelf goed ziek van worden.
Dit is toch gewoon correct? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:53

de Peer

under peer review

Waah schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:32:
[...]

Maar dat zegt die niet 8)7 je haalt er dingen bij die niet gezegd zijn. Dát is mijn issue.

De letterlijke tekst waar je aan refereert volgens mij:

[...]

Dit is toch gewoon correct? O-)
Dat is zeker correct, maar zou geen argument moeten zijn voor draagvlak maatregelen. Overigens heeft hij het ook meer expliciet gezegd in 1 van de persco's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
de Peer schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:35:
[...]

Dat is zeker correct, maar zou geen argument moeten zijn voor draagvlak maatregelen. Overigens heeft hij het ook meer expliciet gezegd in 1 van de persco's.
Waarom is het géén reden? Moet die dan zeggen "Je kan je ouders/oma's en zwakkeren besmetten" en níét zeggen dat je zelf ook ernstig ziek kan worden? Moet die dat maar weglaten omdat de kans kleiner is? Is dat ook niet de feiten weglaten?

Van het meer expliciete: Bron graag. Dat is het minste bij zulke aantijgingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 09-11-2020 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Waah schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:39:
[...]

Waarom is het géén reden? Moet die dan zeggen "Je kan je ouders/oma's en zwakkeren besmetten" en níét zeggen dat je zelf ook ernstig ziek kan worden? Moet die dat maar weglaten omdat de kans kleiner is? Is dat ook niet de feiten weglaten?
Ja, de kans is dusdanig klein dat je dat niet als argument zou moeten gebruiken. Dat is mensen bang maken met niet reëele risico's. Zoals ik net ook al zei: laat ze dan ook niet meer fietsen, dat is serieus veel gevaarlijker.

Rutte gaat straks ook niet vermelden dat een enkeling zal komen te overlijden door het corona-vaccin. Logisch ook, want dat gebeurt nu eenmaal. Het is geen reden om het vaccin af te raden.

[ Voor 13% gewijzigd door de Peer op 09-11-2020 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Sorcerer8472 schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:34:

Verder nogmaals de vraag: wat als het nou nog 2 jaar duurt voordat er een goed werkend vaccin komt? Het aantal levensjaren dat aan andere zaken verloren raakt is inmiddels aanzienlijk aan het worden en mogelijk groter dan het aantal dat verloren raakt aan covid. Het lijkt me goed om hierop voorbereid te zijn en om dit "what if"-scenario ook echt te bestuderen.

Er zijn groepen mensen die nu serieus in sociale isolatie zitten en veel meer depressieve klachten hebben. En blijkbaar ook alweer mensen met dringende kankeroperaties die worden uitgesteld omdat mensen met covid de IC binnenkomen. Het aantal mensen dat nu niet naar de huisarts durft is blijkbaar ook aanzienlijk hoorde ik gisteren van iemand uit de zorg. Dat kan ook uiteindelijk weer levens kosten.
Wat probeer je nu te zeggen? Het blijft schipperen. Strengere maatregelen leiden tot meer sociale isolatie en meer druk op de economie maar minder druk op de zorg en minder verdringing van zorg. Zolang er geen werkend vaccin of medicijn is hebben we geen andere manier om de situatie te beinvloeden.

Of je moet ervoor pleiten dat de zorg Covid-patienten niet meer toelaat en dat we de mensen die intensieve zorg nodig hebben gewoon thuis dood laten gaan.

We zitten in een crisis en dat betekent dat er geen simpele oplossingen zijn waarbij het leven weer als vanouds door kan gaan. Linksom of rechtsom betalen we een prijs voor het bestaan van dit virus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
de Peer schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:41:
[...]

Ja, de kans is dusdanig klein dat je dat niet als argument zou moeten gebruiken. Dat is mensen bang maken met niet reëele risico's. Zoals ik net ook al zei: laat ze dan ook niet meer fietsen, dat is serieus veel gevaarlijker.
Dan zijn we het daar dus niet over eens O-) dat kan. Wat een reëel risico is bepaal jij niet, ik niet. Dat bepalen ze in Den Haag blijkbaar O-)

Daarbij vind ik het aantal opnames in het ziekenhuis van jongeren nog relatief hoog.
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp

Met 500 opnames van onder de 18 vind ik dat je best mag zeggen dat je zelf ook goed ziek kan worden. Dat is gewoon zo.

Dat voorbeeld met die fiets... "Ja maar X is ook gevaarlijk.... Dus dan hoeven we ook niets aan Y te doen".
Volgens mij zijn er genoeg spotjes, reclames en regels om te zorgen dat dat veiliger wordt. Dat is IMHO niet een argument om iets in een persconferentie niet te noemen 8)7
Rutte gaat straks ook niet vermelden dat een enkeling zal komen te overlijden door het corona-vaccin. Logisch ook, want dat gebeurt nu eenmaal. Het is geen reden om het vaccin af te raden.
Rutte zegt nu ook niet dat "jongeren ook kunnen overlijden". Dat heb je zelf bedacht en je bent hem extremen in de mond aan het leggen. Misinformatie/Fake News noemen we dat ook wel :F

[ Voor 15% gewijzigd door Waah op 09-11-2020 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Waah schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:49:
[...]

Rutte zegt nu ook niet dat "jongeren ook kunnen overlijden". Dat heb je zelf bedacht en je bent hem extremen in de mond aan het leggen. Misinformatie/Fake News noemen we dat ook wel :F
Ik zeg dat toch ook niet? Jij legt mij dat nu in de mond.

Ik heb telkens duidelijk 'stel dat..' en 'wat als ..' gezegd om scenario's te schetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
de Peer schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:54:
[...]

Ik zeg dat toch ook niet? Jij legt mij dat nu in de mond.

Ik heb telkens duidelijk 'stel dat..' en 'wat als ..' gezegd om scenario's te schetsen.
Maar die scenario's (die dus niet bestaan) gebruik je vervolgens als "bewijs" dat het onzin is om tegen jongeren te zeggen dat ze óók ernstig ziek kunnen worden.

Ik vind 500 opnames voor onder de 20 jaar toch een prima getal om het toch wél te noemen in een persco. Ja dat is fors lager dan voor ouderen. Maar dat betekent niet dat we het maar gaan negeren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Waah schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:49:
[...]
Daarbij vind ik het aantal opnames in het ziekenhuis van jongeren nog relatief hoog.
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp

Met 500 opnames van onder de 18 vind ik dat je best mag zeggen dat je zelf ook goed ziek kan worden. Dat is gewoon zo.
Het enige dat jammer is aan de stichting NICE is dat ze iedereen meetellen, dus ook als de opname indicatie iets anders was en je toevallig positief test op Corona. Dat is een wezenlijk verschil met hoe de GGD deze cijfers bijhield (en verklaart ook de hogere cijfers <20 t.o.v. 20+... waarschijnlijk meer ongelukken etc).

En ik was op zich best rustig... totdat mijn eigen vriendin ziek werd en hier 2 weken heeft staan / liggen hoesten. Toen vond ik het allemaal even niet meer zo tof.

Dan is die 1% ineens heel dichtbij zeg maar. Die gaat dan gewoon in. De dobbelsteen is gegooid.

Dat is anders dan wanneer je gewoon thuiszit, naar de cijfers kijkt en de hele bevolking mee gaat tellen... want dan kun je nog zeggen dat er een redelijke kans bestaat dat je het helemaal niet oploopt. Voor mij is het nu andersom... ik kan met redelijke zekerheid stellen dat ik dat virus heb ingeademd. En waarschijnlijk niet zo'n beetje ook (gingen wat dagen overheen voordat we het serieus begonnen te nemen, zaten er in begin nog grapjes over te maken, terwijl ze kuchend naast me op de bank zat, kuchend naast me in bed lag, t/m dat ik haar kuchend in mijn auto naar de teststraat bracht).

Nu is dat bijna 2 weken geleden en zit ik hier gewoon nog. Wellicht dat ik over een week weer wat relaxter word en gewoon weer lekker met andere dingen bezig ben. Zoals nieuwe koelblokjes op mijn NVME drives plaatsen, een nieuwe thuisserver bouwen en weer lekker aan het programmeren ben. En niet de hele tijd aan dit stomme virus denk.

PS
Nu ff Pearl Jam luisteren... "I'm still alive" :+ Ik moet echt weer eens gitaar gaan spelen ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Lethalis op 09-11-2020 11:58 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Waah schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:01:
[...]

Maar die scenario's (die dus niet bestaan) gebruik je vervolgens als "bewijs" dat het onzin is om tegen jongeren te zeggen dat ze óók ernstig ziek kunnen worden.

Ik vind 500 opnames voor onder de 20 jaar toch een prima getal om het toch wél te noemen in een persco. Ja dat is fors lager dan voor ouderen. Maar dat betekent niet dat we het maar gaan negeren lijkt me.
We gaan er hoe dan ook niet uitkomen.
500 opnames voor álle mensen 0-20 jaar. Ik vind dat niet veel. Zeker omdat zoals hierboven aangehaald wordt dit niet per se mensen zijn die vanwege Covid-19 opgenomen zijn.

Laten we het er maar op houden dat we hier een andere kijk op hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door de Peer op 09-11-2020 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
de Peer schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:14:
[...]

We gaan er hoe dan ook niet uitkomen.
500 opnames voor álle mensen 0-20 jaar. Ik vind dat niet veel. Zeker omdat zoals hierboven aangehaald wordt dit niet per se mensen zijn die vanwege Covid-19 opgenomen zijn.

Laten we het er maar op houden dat we hier een andere kijk op hebben.
Mee eens, let's agree to disagree O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:50

Sorcerer8472

Mens sana?

downtime schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:43:
[...]

Wat probeer je nu te zeggen? Het blijft schipperen. Strengere maatregelen leiden tot meer sociale isolatie en meer druk op de economie maar minder druk op de zorg en minder verdringing van zorg. Zolang er geen werkend vaccin of medicijn is hebben we geen andere manier om de situatie te beinvloeden.

Of je moet ervoor pleiten dat de zorg Covid-patienten niet meer toelaat en dat we de mensen die intensieve zorg nodig hebben gewoon thuis dood laten gaan.

We zitten in een crisis en dat betekent dat er geen simpele oplossingen zijn waarbij het leven weer als vanouds door kan gaan. Linksom of rechtsom betalen we een prijs voor het bestaan van dit virus.
Wat ik vooral vervelend vind in de hele situatie is dat coronadoden wel erg zijn, maar vroegtijdig doodgaan door luchtvervuiling is blijkbaar niet zo'n probleem en is helemaal okee, want er wordt maar op heel langzaam tempo wetgeving doorgevoerd die daar wat aan doet. Het is heel zichtbaar en heel selectief.

In 2020 gaan er op het huidige tempo ongeveer net zo veel mensen vroegtijdig dood aan covid dan aan luchtvervuiling in Nederland. Zonder maatregelen waren dat er weliswaar veel meer geweest in 2020, maar wellicht niet in het hele decennium.

Het is allemaal heel random. Zoals ik al zei geldt dat dus ook voor het regeringsbeleid in het algemeen. Mijn punt: doe iets aan ál die doodsoorzaken, niet alleen aan slechts één van die doodsoorzaken.

Zul je straks zien dat de grote toename in Rotterdam-Rijnmond ook te maken heeft met de luchtkwaliteit ofzo, net zoals men dat van Noord-Italië vermoedt. :{

Opvallend ook dat niemand het hier heeft over het chaotische overheidsbeleid en het niet volgen van de eerder zelf geïntroduceerde routekaart, maar wel dingen over of jongeren ziek worden vs hoe Rutte daarover praat 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Sorcerer8472 op 09-11-2020 14:44 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:38

bert pit

asdasd

Sorcerer8472 schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:42:
[...]

Wat ik vooral vervelend vind in de hele situatie is dat coronadoden wel erg zijn, maar vroegtijdig doodgaan door luchtvervuiling is blijkbaar niet zo'n probleem en is helemaal okee, want er wordt maar op heel langzaam tempo wetgeving doorgevoerd die daar wat aan doet. Het is heel zichtbaar en heel selectief.

In 2020 gaan er op het huidige tempo ongeveer net zo veel mensen vroegtijdig dood aan covid dan aan luchtvervuiling in Nederland. Zonder maatregelen waren dat er weliswaar veel meer geweest in 2020, maar wellicht niet in het hele decennium.

Het is allemaal heel random. Zoals ik al zei geldt dat dus ook voor het regeringsbeleid in het algemeen. Mijn punt: doe iets aan ál die doodsoorzaken, niet alleen aan slechts één van die doodsoorzaken.

Zul je straks zien dat de grote toename in Rotterdam-Rijnmond ook te maken heeft met de luchtkwaliteit ofzo, net zoals men dat van Noord-Italië vermoedt. :{

Opvallend ook dat niemand het hier heeft over het chaotische overheidsbeleid en het niet volgen van de eerder zelf geïntroduceerde routekaart, maar wel dingen over of jongeren ziek worden vs hoe Rutte daarover praat 8)7
Zou die vervuiling ook in een paar weken tot de dood leiden (bij 0,3%), dan zouden we daar ook anders mee omgaan. Het aantal doden van luchtvervuiling weet ik niet. Maar dat gaat aanzienlijk trager.

Je kunt net als bij roken en alcohol drinken dus jarenlang genieten van de door jezelf en anderen veroorzaakte vervuiling, zonder daar direct last van te hebben.

In de psychologie is het algemeen bekend dat het merendeel van de mensen liever 10% kans maakt op een miljoen dan 90% kans op een ton. We zijn niet rationeel in ons denken.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
[...]

De maatregelen zijn er grotendeels zodat de zorg niet overspoeld raakt. Luchtvervuiling is heel vervelend, maar overspoelt de zorg niet momenteel. Het is meer een slow killer zeg maar.

En het aantal doden zegt weinig, als het aantal mensen dat zorg behoeft vele malen groter is. Zoals in dit topic al voorbijkwam, er zijn pakweg 10 dertigers aan Corona overleden, maar er lagen wel 500 dertigers in het ziekenhuis.

Wat gebeurt er denk je als ze niet meer geholpen kunnen worden omdat iedereen tegelijk ziek wordt? Als je niet meer je infuusje krijgt en wat extra zuurstof?

Waar ik zelf verder weinig van begrijp, is de reden waarom bepaalde dingen worden gesloten. Dat is inderdaad vrij random en slaat soms echt als een tang op een varken. Maar dat we met zijn allen niet moeten willen dat dit virus de vrije baan krijgt, lijkt me inmiddels wel logisch.

Als je je overigens zorgen maakt om luchtvervuiling, dan kun je beter ook even serieus kijken naar de westerse bevolking die voor een groot deel uit vet bestaat. Overgewicht zorgt ervoor dat je immuunsysteem minder goed werkt o.a. en de meeste mensen op de IC's schijnen zwaarlijvig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Maar luchtvervuiling is niet een besmettelijke ziekte. We kunnen redelijk goed voorspellen hoeveel doden er door luchtvervuiling vallen als we niets doen. Hetzelfde geldt voor roken of drinken.
Dat geldt niet voor een besmettelijke ziekte. Het aantal doden kan heel snel oplopen als genoeg mensen besmet raken en de zorg het op een gegeven moment niet meer aan kan.
In dat opzicht is zelfs de vergelijking met griep niet sterk. We weten langzamerhand wel hoeveel mensen er door de jaarlijkse griepepidemie omkomen als we niets doen. Van Covid moeten we dat maar afwachten. Bijna wekelijks ontdekken we weer nieuwe aspecten aan dat virus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

downtime schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:10:
[...]

Maar luchtvervuiling is niet een besmettelijke ziekte. We kunnen redelijk goed voorspellen hoeveel doden er door luchtvervuiling vallen als we niets doen. Hetzelfde geldt voor roken of drinken.
Dat geldt niet voor een besmettelijke ziekte. Het aantal doden kan heel snel oplopen als genoeg mensen besmet raken en de zorg het op een gegeven moment niet meer aan kan.
In dat opzicht is zelfs de vergelijking met griep niet sterk. We weten langzamerhand wel hoeveel mensen er door de jaarlijkse griepepidemie omkomen als we niets doen. Van Covid moeten we dat maar afwachten. Bijna wekelijks ontdekken we weer nieuwe aspecten aan dat virus.
Dit en alle overige hier genoemde dingen kloppen natuurlijk helemaal, maar feit is dat op de tijdschaal van een decennium het om hetzelfde aantal gemiddelde doden gaat. Ja, zorg is dan overspoeld, ja, er sterven dan meer mensen (maar méér levensjaren dan we nu ook door overige niet-geleverde zorg missen? Dat weten we al niet), en ja, die mensen gaan vrij snel dood over de periode van een paar jaar, maar de kans is alsnog groot dat het aantal doden aan luchtvervuiling zonder maatregelen 2020-2030 groter is dan het aantal doden covid zonder maatregelen.

Dat er aan het één wel iets wordt gedaan en aan het ander niets, en dat dat bij het ander nota bene geen restrictieve maatregelen kost en niet ten koste gaat van overige zorg en vrijheid, maakt het des te pijnlijker om aan te zien.
Van Covid moeten we dat maar afwachten. Bijna wekelijks ontdekken we weer nieuwe aspecten aan dat virus.
Klopt natuurlijk ook, hoewel we nu wel een vrij volledig beeld hebben, dus wellicht nu dat plaatje compleet is, overschakelen naar een andere omgang ermee. Niet negeren, niet mensen onnodig dood laten gaan, maar wel iets waarmee de maatschappij verder kan, en waarbij per patiënt een paar herstelde covid-jaren ten koste gaan van wellicht veel meer gezondheid van andere mensen, puur en alleen vanwege zichtbaarheid.

Dat er straks meer mensen zijn die doodgaan aan te laat gediagnosticeerde kanker zal ook weer slecht zichtbaar zijn. Dat mensen door huiselijk geweld getraumatiseerd zijn en daar hun leven lang last van blijven houden ook. Enzovoorts.

[ Voor 20% gewijzigd door Sorcerer8472 op 09-11-2020 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:24:
[...]
Dat er aan het één wel iets wordt gedaan en aan het ander niets, en dat dat bij het ander nota bene geen restrictieve maatregelen kost en niet ten koste gaat van overige zorg en vrijheid, maakt het des te pijnlijker om aan te zien.
De luchtvervuiling is er niet voor niets... we verdienen namelijk nogal veel geld met onze industrie.

Dat kunnen we morgen allemaal wel uitzetten, maar dan zijn we binnen de kortste keren een bananenrepubliek en kunnen we bij de voedselbank ons soepje voor vandaag ophalen, voordat we weer teruggaan naar onze kartonnen doos onder de blauwe hemel.

En het is ook niet alsof we er "niets" aan doen.

Sommige dingen kunnen zeker een stuk beter en de huidige crisis toont dat ook aan. Meer thuiswerken betekent dat mensen minder autorijden. Het vliegverkeer is voor een groot deel stil gelegd, wat - zeker bij mij in de buurt - een enorme verbetering is qua luchtkwaliteit (ik woon in de buurt van een vliegveld). De lucht is hier nu soms echt helemaal helder blauw... nou dat was normaal niet hoor :+

Dus sommige dingen mogen van mij wel blijven. Alleen onze energiecentrales, de haven en omliggende industrie, onze boeren, dat kun je niet zomaar de nek omdraaien. Dan blijft er niks over.

En sommige andere maatregelen voor het klimaat werken dan ironisch genoeg weer tegen je in coronatijd. Leuk hoor, zo'n geïsoleerd huis. Maar wij hebben nu toch echt vaak de ramen open om goed te ventileren hier... zonde van de energiekosten straks, maar wel ff frisse lucht in huis (zeker als 1 iemand corona heeft, dan wil je veel luchten).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@Lethalis: tweetakt verbieden, kerncentrales erbij, kolencentrales zsm uit, aankondiging verplichting elektrisch in de haven liggen (+ aansluitingen daarvoor), wind en zon meer stimuleren, elektrisch rijden meer stimuleren zodra dat logisch is qua elektriciteitsnetwerk, regelingen voor recycle/inruil oude diesels.

Dat zijn al een aantal maatregelen die enorm veel uitmaken. Luchtvervuiling en klimaat zijn niet hetzelfde. Op aardgas stoken veroorzaakt bijvoorbeeld veel minder fijnstof dan met pelletkachel en al helemaal extreem verschil met houtkachel cq open haard.

En ja, het gaat geld kosten, maar inmiddels zitten we qua kosten die nodig zijn hiervoor al veel lager dan op die van een corona-maatregelenpakket. Duitsland zet zelfs in op elektrisch rijden als onderdeel van het maatregelen-/stimuleringspakket. Helaas zijn die plannen er in NL niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:43:
Helaas zijn die plannen er in NL niet.
Tsja Nederland heeft dan ook een gigantisch probleem, omdat het uit zijn voegen is gegroeid. Maar goed, dat is een onderwerp voor een ander topic.

Ik vrees wel voor strenge regels vanuit de EU die hier alles om zeep gaan helpen. Tsja, dan vertrek ik wel naar Duitsland of Oostenrijk tegen die tijd denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:13
[...]

Ja de ernst is niet zichtbaar en een direct effect hebbend. Corona daarentegen.....,
Achter een dieselauto rijden dan merk je het wel. Maar het is allemaal ver weg voor de meesten, vooralsnog.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mel33 schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:57:
[...]

Ja de ernst is niet zichtbaar en een direct effect hebbend. Corona daarentegen.....,
Achter een dieselauto rijden dan merk je het wel. Maar het is allemaal ver weg voor de meesten, vooralsnog.
Het zijn allemaal kleine extra kansjes om kanker te krijgen... vooral longkanker maar ook andere vaatziekten zijn ermee geassocieerd, wellicht omdat er toch extra troep het bloed in komt. Alles bij elkaar optellen en het wordt toch wel zichtbaar in een populatie.

En zoals gezegd: een paar maatregelen kunnen echt snel worden genomen, zeker als de overheid er geld aan wil spenderen. Heb eerder ook al eens gelezen ergens dat ook een flinke verlichting voor de zorg zou zijn, kan het percentage me helaas niet meer herinneren maar meen 15-25% ofzo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Sorcerer8472 schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:43:

En ja, het gaat geld kosten, maar inmiddels zitten we qua kosten die nodig zijn hiervoor al veel lager dan op die van een corona-maatregelenpakket. Duitsland zet zelfs in op elektrisch rijden als onderdeel van het maatregelen-/stimuleringspakket. Helaas zijn die plannen er in NL niet.
En dat komt niet omdat Duitsland een grote autoindustrie heeft die graag al die electrische auto's wil bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

downtime schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:01:
[...]

En dat komt niet omdat Duitsland een grote autoindustrie heeft die graag al die electrische auto's wil bouwen?
Zo makkelijk is het niet. De Duitsers hebben er toch wel wat moeite mee en volgens mij zouden die autofabrikanten graag nog wat langer in het verleden blijven wonen ;)

Maar goed, op zich is elektrisch rijden leuk voor het klimaat, maar moderne auto's zijn al lang niet zo vies meer, zeker euro6. Oude dieselauto's, tweetakt etc., dat is het probleem. Denk ook aan de newtimer-regeling waarbij je voor je eigen bedrijfje heel goedkoop een auto op de zaak kunt hebben als die auto maar oud genoeg is 8)7

Dat werkt een slechtere luchtkwaliteit en een oud wagenpark in de hand. Naast de hoge bpm, die houdt het ook in stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:59
Poeh ik zit nu we in de tweede lockdown zitten minder prettig in mijn vel qua (thuis)werk als IT-er. Ik heb minder motivatie om op te staan en ben wat futloos maar lichamelijk wel fit en eet gezond. Ik sport 3x in de week, wandel iedere ochtend na het opstaan/douchen en iedere middag en ik kan mijn prive-tijd best goed vullen. Ik zie een duidelijk patroon waarin ik woensdag pas echt beter in mijn vel en werk zit, dan lijk ik past echt goed opgestart. Maandag is meh, dinsdag ook meh en woensdag zit ik er wat beter in en ga ik opzich weer lekker maar dan is de week weer bijna voorbij. Herkenbaar? Ik zit te denken welk type werk ik moet plannen op maandag/dinsdag, ik heb diverse topics liggen (lectuur/kleine stukjes ontwikkeling/uitzoekwerk). Overigens heb ik een goede werkplek, afgesloten werkkamer met goede uitrusting, het is echt iets mentaals. Lastig..

[ Voor 8% gewijzigd door THxZ0NE op 11-11-2020 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:43
THxZ0NE schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:31:
Poeh ik zit nu we in de tweede lockdown zitten minder prettig in mijn vel qua (thuis)werk als IT-er. Ik heb minder motivatie om op te staan en ben wat futloos maar lichamelijk wel fit en eet gezond. Ik sport 3x in de week, wandel iedere ochtend na het opstaan/douchen en iedere middag en ik kan mijn prive-tijd best goed vullen. Ik zie een duidelijk patroon waarin ik woensdag pas echt beter in mijn vel en werk zit, dan lijk ik past echt goed opgestart. Maandag is meh, dinsdag ook meh en woensdag zit ik er wat beter in en ga ik opzich weer lekker maar dan is de week weer bijna voorbij. Herkenbaar? Ik zit te denken welk type werk ik moet plannen op maandag/dinsdag, ik heb diverse topics liggen (lectuur/kleine stukjes ontwikkeling/uitzoekwerk). Overigens heb ik een goede werkplek, afgesloten werkkamer met goede uitrusting, het is echt iets mentaals. Lastig..
Dit is zeer herkenbaar. Hier ook een IT'er die al 8 maanden thuiswerkt. Ik sport ook regelmatig buiten maar de lusteloosheid en futloosheid is zeker iets wat de laatste weken merkbaar is bij me. Heb genoeg te doen op het werk en de dagen vliegen voorbij maar toch is het lastig om dit te doorbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
THxZ0NE schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:31:
Poeh ik zit nu we in de tweede lockdown zitten minder prettig in mijn vel qua (thuis)werk als IT-er. Ik heb minder motivatie om op te staan en ben wat futloos maar lichamelijk wel fit en eet gezond.
Bij mij ook soort van herkenbaar. Ik werk in psychiatrie, verslavingszorg, buiten de kliniek. Ik werk niet thuis, heb constant face2face contacten met clienten. Echter zijn dat zo ongeveer de enige mensen die ik zie. Mensen van mijn werk. Nauwelijsk vrienden (het lijkt alsof iedereen zich in zijn eigen bubbel terugtrekt) en merk dat ik daar stevig mwehh van voel. Geen zin om te werken, geen zin in het "gezeur" van al die clienten. Thuis vermaak ik me wel, maar het voelt allemaal erg leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
maartend schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:56:
[...]

Bij mij ook soort van herkenbaar. Ik werk in psychiatrie, verslavingszorg, buiten de kliniek. Ik werk niet thuis, heb constant face2face contacten met clienten. Echter zijn dat zo ongeveer de enige mensen die ik zie. Mensen van mijn werk. Nauwelijsk vrienden (het lijkt alsof iedereen zich in zijn eigen bubbel terugtrekt) en merk dat ik daar stevig mwehh van voel. Geen zin om te werken, geen zin in het "gezeur" van al die clienten. Thuis vermaak ik me wel, maar het voelt allemaal erg leeg.
Ja je moet voorkomen dat je maar één soort levensgedrag hebt idd, je moet er iets totaal anders naast hebben, anders hou je dat niet vol en heb je geen oplader.,

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Mel33 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:11:
[...]

Ja je moet voorkomen dat je maar één soort levensgedrag hebt idd, je moet er iets totaal anders naast hebben, anders hou je dat niet vol en heb je geen oplader.,
Ik weet het. En kom er langzaam maar zeker achter dat ik dat mis. En ben al niet iemand voor videochats, vnd dat echt verschrikkelijk. Heb al 1 dag in de week vergadering via een videodienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-09 15:58
Er werd door virologen e.a. toch altijd beweerd dat kinderen nauwelijks een rol spelen in de verspreiding van het corona-virus?

Maar nu lees ik in de telegraaf van vandaag de bewering dat we kinderen toch vooral als eerste moeten inenten, want die besmetten de kwetsbare groepen het meest.

Ik heb sterk mijn twijfels bij het inenten van kinderen eerst.
Het lijkt me zinvol om eerst degenen die het meest in de ziekenhuizen op de IC kunnen komen te vaccineren

bron:
https://www.telegraaf.nl/...en-als-eerste-in-te-enten

[ Voor 0% gewijzigd door JoStad op 11-11-2020 13:08 . Reden: aanvullingen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:31
JoStad schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:06:
Er werd door virologen e.a. toch altijd beweerd dat kinderen nauwelijks een rol spelen in de verspreiding van het corona-virus?

Maar nu lees ik in de telegraaf van vandaag de bewering dat we kinderen toch vooral als eerste moeten inenten, want die besmetten de kwetsbare groepen het meest.

Het lijkt me zinvol om eerst degenen die het meest in de ziekenhuizen op de IC kunnen komen te vaccineren

bron:
Kan het van 2 kanten bekijken. Een bejaard stel van 85 wat niet veel sociale interactie heeft, heeft vanuit verspreidingsoogpunt minder baat bij een vaccin, zij treffen immers heel weinig mensen.

Iemand van 17 die veel in contact is met andere jongeren is belangrijk in de keten van groepsimmuniteit.

Ga je echter voor het beperken van ziekenhuisopnames > risicogroepen inenten. Is imo sneller en doeltreffender. Denk dat de bereidheid voor vaccinatie daar ook hoger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

bron:
Aaneengeknoopte halve nieuws berichten:
- Kinderen van 12 jaar en jonger (b)lijken het veel minder te verspreiden.

De telegraaf heeft het over 'jongeren' dat is dus een andere leeftijdsgroep dan bovenstaand punt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:59
maartend schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:56:
[...]

Dat kan ik mij voorstellen als je zo weinig mensen irl ziet waar je een klik mee hebt of vrienden mee bent. Misschien kun je een vriend/vriendin vinden waar je wel met regelmaat eens irl mee afspreekt. Om op deze manier wel de sociale interactie te hebben. Of met familie een keer in de week af te spreken en bv samen te eten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
THxZ0NE schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:55:
[...]

Dat kan ik mij voorstellen als je zo weinig mensen irl ziet waar je een klik mee hebt of vrienden mee bent. Misschien kun je een vriend/vriendin vinden waar je wel met regelmaat eens irl mee afspreekt. Om op deze manier wel de sociale interactie te hebben. Of met familie een keer in de week af te spreken en bv samen te eten.
Oh, weet wel hoe op te lossen (zaterdag vboardgamen met paar vrienden) maar het was meer om aan te geven dat TS niet alleen is met dit gevoel.

Maar toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

YakuzA schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:51:
[...]

Aaneengeknoopte halve nieuws berichten:
- Kinderen van 12 jaar en jonger (b)lijken het veel minder te verspreiden.

De telegraaf heeft het over 'jongeren' dat is dus een andere leeftijdsgroep dan bovenstaand punt.
In de VS worden frontline workers het eerst ingeënt, daar is al beleid voor. Dat is o.a. medisch personeel, maar ook docenten om maar wat te noemen. Daarna komt pas de rest, eerst kwetsbare mensen meen ik.

Met de snelheid waarmee Pfizer kan produceren gaat het alsnog heel erg lang duren, dus we hebben nu toch echt een duidelijk langetermijnplan nodig van de overheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Sorcerer8472 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:48:
[...]

In de VS worden frontline workers het eerst ingeënt, daar is al beleid voor. Dat is o.a. medisch personeel, maar ook docenten om maar wat te noemen. Daarna komt pas de rest, eerst kwetsbare mensen meen ik.

Met de snelheid waarmee Pfizer kan produceren gaat het alsnog heel erg lang duren, dus we hebben nu toch echt een duidelijk langetermijnplan nodig van de overheid.
Gelukkig zijn we niet afhankelijk van Pfizer, maar is er een 6-tal vaccins al besteld.
Dat verkort de timeline flink.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:01

bron:
Gaat niet gebeuren, want de fases die nu doorlopen worden voor de registratie van het vaccin zijn voor mensen vanaf 18 jaar, geen kinderen. Zo werkt dit, fases 1 tot 3 zijn voor (jong-)volwassenen en ouderen, pas in een vervolg studie gaan ze naar 12-18 jaar, daarna 6-12 etc. Los van de vraag wat je risicogroep is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Holk schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:43:
[...]

Gaat niet gebeuren, want de fases die nu doorlopen worden voor de registratie van het vaccin zijn voor mensen vanaf 18 jaar, geen kinderen. Zo werkt dit, fases 1 tot 3 zijn voor (jong-)volwassenen en ouderen, pas in een vervolg studie gaan ze naar 12-18 jaar, daarna 6-12 etc. Los van de vraag wat je risicogroep is.
Ik kan het artikel niet lezen ivm paywall (incognito werkt ook niet), maar de titel lijkt ook te suggereren dat het over 'jongeren' gaat. Niet over 'kinderen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
MikeyMan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:45:
[...]

Ik kan het artikel niet lezen ivm paywall (incognito werkt ook niet), maar de titel lijkt ook te suggereren dat het over 'jongeren' gaat. Niet over 'kinderen'.
Ik noem jongeren vanaf 18 volwassenen. Misschien dat die definitie in het artikel anders geldt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-09 15:58
Holk schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:58:
[...]

Ik noem jongeren vanaf 18 volwassenen. Misschien dat die definitie in het artikel anders geldt
Het woord "jongeren" staat tegenover het woord "ouderen".
Soms wordt met "jongeren" bedoelt de groep van 18 t/m 45 jaar.
VanDale hanteert weer een andere leeftijdsgroep (persoon tussen ca. 16-30 jaar).

Er zijn nog vele gebruiken van het woord "jongere" bv:

Wettelijk volwassen jeugdige = (s). jongere van 18 t-m 24 jaar. Zie ook strafrechterlijk minderjarige
whizzkid = jongere die uitblinkt, vooral met computers
Strafrechterlijk minderjarige = (s). jongere van 12 t-m 17 jaar.

Een jongere is blijkbaar ook de groep 12 t/m 17 jaar.

bron:
https://www.encyclo.nl/begrip/jongere

Ik hoorde daarnet nog op de radio "jongeren onder de 16 jaar mogen geen ...."

[ Voor 35% gewijzigd door JoStad op 11-11-2020 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Dan zouden de jongeren tussen 18 en 30 wel een oproep krijgen en de jongeren tussen 12 en 17 niet. En nadat je de ouderen, risicogroepen en zorgmedewerkers hebt gehad een prima groep omdat blijkt dat juist deze groep weinig tot geen affiniteit heeft met maatregelen en lockdowns (al dan niet gedrag vanwege de leeftijd)

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Holk schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:30:
Dan zouden de jongeren tussen 18 en 30 wel een oproep krijgen en de jongeren tussen 12 en 17 niet. En nadat je de ouderen, risicogroepen en zorgmedewerkers hebt gehad een prima groep omdat blijkt dat juist deze groep weinig tot geen affiniteit heeft met maatregelen en lockdowns (al dan niet gedrag vanwege de leeftijd)
Leuke logica , jij wil en weet je niet te gedragen dus enten we jouw eerst .

Affiniteit of niet als je volwassen genoeg bent om te drinken ben je ook volwassen genoeg om een mondkapje op te doen .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

leekers schreef op donderdag 12 november 2020 @ 05:46:
[...]

Leuke logica , jij wil en weet je niet te gedragen dus enten we jouw eerst .

Affiniteit of niet als je volwassen genoeg bent om te drinken ben je ook volwassen genoeg om een mondkapje op te doen .
Kun je van alles van vinden, en misschien terecht, maar doelstelling is m.i. de meest efficiënte strategie. En als je door jongeren te vaccineren de grootste slag maakt om de verspreiding te beperken, moet je dat doen.

Alternatief is handhaving, en dat lukt nu al zo lekker.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MikeyMan schreef op donderdag 12 november 2020 @ 07:58:
[...]

Kun je van alles van vinden, en misschien terecht, maar doelstelling is m.i. de meest efficiënte strategie. En als je door jongeren te vaccineren de grootste slag maakt om de verspreiding te beperken, moet je dat doen.

Als efficiency in de verste verte een factor was hadden we heel ander beleid gehad. Wat telt is wat wettelijk mogelijk is (heel weinig) en praktisch uitvoerbaar (ook niet veel) en dan blijft eigenlijk alleen met geld strooien over. Als je je laat vaccineren krijg je 50 Euro.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Holk
IJzerlijm schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:13:
[...]

Als efficiency in de verste verte een factor was hadden we heel ander beleid gehad. Wat telt is wat wettelijk mogelijk is (heel weinig) en praktisch uitvoerbaar (ook niet veel) en dan blijft eigenlijk alleen met geld strooien over. Als je je laat vaccineren krijg je 50 Euro.
Er zijn legio mensen die de ouderen willen opsluiten zodat de gezonde jongeren vrij kunnen bewegen, wat op veel weerstand stuit. Nu heb je een optie om de jongeren te vaccineren en zo de ouderen te beschermen zonder deze op te sluiten en dan heb je wederom weerstand. Voor elke oplossing een probleem vinden noem ik dat.

Ook de notie hier in het algemeen dat de bereidwilligheid om een vaccin te nemen heel laag is, zou eens weg moeten vallen. Je hebt geen 50 euro of een lolly nodig om mensen een spuit te laten nemen.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Holk schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:23:
[...]

Er zijn legio mensen die de ouderen willen opsluiten zodat de gezonde jongeren vrij kunnen bewegen, wat op veel weerstand stuit. Nu heb je een optie om de jongeren te vaccineren en zo de ouderen te beschermen zonder deze op te sluiten en dan heb je wederom weerstand. Voor elke oplossing een probleem vinden noem ik dat.
Je hebt te optie niet ze te vaccineren, je kan alleen zorgen dat het vaccin er is voor mensen die ervoor kiezen. Er zijn geen middelen om vaccinering te verplichten of het niet laten vaccineren negatieve gevolgen te laten hebben voor hoe iemand z'n leven gaat.

Dan blijft alleen beloning over. Want een serieus percentage zal zonder prikkel het niet doen want ze geloven er niet in of wachten liever af.

[ Voor 6% gewijzigd door IJzerlijm op 12-11-2020 08:29 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

IJzerlijm schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:13:
[...]

Ja, efficiency binnen de kaders uiteraard.

Dat ze niet anders kunnen dan een uitnodiging versturen zal de gezondheidsraad niet tegen houden om het meest handige pad hierin te kiezen.

In die zin snap ik het proefballonetje (?) van De Jonge ook wel weer.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wat ook niet zal helpen bij de bereidwilligheid voor vaccinatie zijn al die gerenommeerde experts die beweerden dat je nooit in een jaar of zelfs 5 een veilig vaccin kan hebben. Het is puur rationeel denk ik de meest veilige optie voor een 30-minner om niet meteen ervoor kiezen een vaccin te nemen maar een paar maanden te wachten tot vele duizenden andere Nederlanders het zonder problemen genomen hebben. Dus neemt in dit prisoner's dilemma niemand het vaccin in de eerste golf die niet veel van covid te vrezen heeft.

• Holk
IJzerlijm schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:56:
Wat ook niet zal helpen bij de bereidwilligheid voor vaccinatie zijn al die gerenommeerde experts die beweerden dat je nooit in een jaar of zelfs 5 een veilig vaccin kan hebben. Het is puur rationeel denk ik de meest veilige optie voor een 30-minner om niet meteen ervoor kiezen een vaccin te nemen maar een paar maanden te wachten tot vele duizenden andere Nederlanders het zonder problemen genomen hebben. Dus neemt in dit prisoner's dilemma niemand het vaccin in de eerste golf die niet veel van covid te vrezen heeft.
Welke experts?

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Zoek maar op dingen als 'vaccine not before 2021/2022'

https://www.nytimes.com/i...avirus-covid-vaccine.html
There’s a cost to moving so quickly, however. The potential Covid-19 vaccines now in the pipeline might be more likely to fail because of the swift march through the research phase, said Robert van Exan, a cell biologist who has worked in the vaccine industry for decades. He predicts we won’t see a vaccine approved until at least 2021 or 2022, and even then, “this is very optimistic and of relatively low probability.”

[ Voor 44% gewijzigd door IJzerlijm op 12-11-2020 09:32 ]

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Die Belgen maken er weer een potje van. Alweer een uitzondering op de regels.

https://www.vrt.be/vrtnws...linden-brief-aan-de-sint/

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

zacht schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:05:

_/-\o_

Humor hebben ze wel. En terecht die vrijstelling!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

zacht schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:05:

hij zit dan ook al weken in zijn eigen bubbel met honderden pieten (soort quarantine) op het schip.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:17:
[...]

hij zit dan ook al weken in zijn eigen bubbel met honderden pieten (soort quarantine) op het schip.
En je kan heel goed een mondkapje in die plakbaard wegwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
MikeyMan schreef op donderdag 12 november 2020 @ 07:58:
[...]

Hert wordt eens een keer tijd dat ouders die "jongeren" eens een schop onder hun kont geven ipv ze los te laten en hun gang te laten gaan waarbij ze duidelijk die verantwoording niet aan kunnen .

Wat nou handhaving waarvoor is dat nodig of is het tegenwoordig gewoonte geworden dat er wetten en regels zijn maar we die met zijn allen gewoon aan onze laars lappen hou op zeg het moet maar eens een keer uit zijn met dat eeuwige gezeik .

"Beautiful Clean Coal"

• Holk
Oké, 1 expert die wat zegt. Tegen 5 of 6 vaccins die effectiviteit hebben aangetoond en nu diep in fase 3 zitten. Als dat je balans is tussen pro’s en con’s dan zou je toch even opnieuw mogen beginnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
leekers schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:23:
[...]

Hert wordt eens een keer tijd dat ouders die "jongeren" eens een schop onder hun kont geven ipv ze los te laten en hun gang te laten gaan waarbij ze duidelijk die verantwoording niet aan kunnen .

Wat nou handhaving waarvoor is dat nodig of is het tegenwoordig gewoonte geworden dat er wetten en regels zijn maar we die met zijn allen gewoon aan onze laars lappen hou op zeg het moet maar eens een keer uit zijn met dat eeuwige gezeik .
Het idee waar verantwoordelijkheid ligt is nogal veranderd, zie bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJ8JD_oC3BmafeM8c3IH8D5i8yA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J1wrkZy52WWYhOcsokPhWneF.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

leekers schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:23:
[...]

Ben het helemaal met je eens, maar dat maakt het niet ineens waar.

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:32

• TlighT
  • Laatst online: 28-05 10:31
Arts-microbioloog over vaccin: 'Met vaccinatiebewijs weer naar Pinkpop'

Hier kon je op zitten wachten. Vooropgesteld, ik heb niets met antivaxxers en gelovigen die zich niet laten vaccineren. Maar alle ethische bezwaren nagelaten, dit heeft ook allerlei praktische bezwaren. Het kan nog jaren duren voordat iedereen die dat wil ingeënt kan worden, en de vraag is of dat nodig is. Als ik het goed begrijp zou een vacinatiegraad van 70-80% voldoende kunnen zijn, en hoeft dus niet iedereen ingeënt te worden.

• TlighT
Ik krijg op mijn Android telefoon continu de waarschuwing dat blootstellingsmeldingen niet actief zijn, terwijl Bluetooth gewoon aan staat, en zowel de telefooninstellingen als de Coronemelder zeggen dat blootstellingsmeldingen actief zijn.

Ik vermoed dat het iets met de slaapstand te maken heeft, aangezien ik de melding alleen krijg als het scherm uit staat.

update: "batterijoptimalisatie" uitgezet voor Coronamelder, misschien helpt dat...

[ Voor 30% gewijzigd door TlighT op 12-11-2020 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
@TlighT Tja, ik zie het issue niet zo met een verplichte vaccinatie voor de komende X maanden bij grote evenementen.

Een evenement is nu niet een levensbehoefte. Het zijn niet de boodschappen die je moet halen etc.. Het is niet je werk waar je niet zonder kan.

Prima dat je géén vaccinatie wil. Maar daar zitten gewoon (niet eens heel zware) consequenties aan. Zoals aan alles in het leven consequenties zitten.

Wat betreft batterij-optimalisatie: Mijn telefoon gaf vandaag een melding dat mijn telefoon batterij-optimalisatie ondersteunde, en vroeg permissie om zichzelf op de uitzonderingslijst te zetten O-)

[ Voor 19% gewijzigd door Waah op 12-11-2020 12:52 ]

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:30

Yucon

*broem*

TlighT schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:15:
Ik krijg op mijn Android telefoon continu de waarschuwing dat blootstellingsmeldingen niet actief zijn, terwijl Bluetooth gewoon aan staat, en zowel de telefooninstellingen als de Coronemelder zeggen dat blootstellingsmeldingen actief zijn.

Ik vermoed dat het iets met de slaapstand te maken heeft, aangezien ik de melding alleen krijg als het scherm uit staat.

update: "batterijoptimalisatie" uitgezet voor Coronamelder, misschien helpt dat...
daar zeg je wat, ik heb niets veranderd en al een aantal weken geen wekelijkse is-nog-actief waarschuwing meer gekregen.

• TlighT
Waah schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:49:
@TlighT
Prima dat je géén vaccinatie wil. Maar daar zitten gewoon (niet eens heel zware) consequenties aan. Zoals aan alles in het leven consequenties zitten.
Ik sta als eerste in de rij voor een vaccinatie, als ik aan de beurt kom. Maar als gezonde 45-jarige alleenstaande zonder vitaal beroep, zie ik dat de komende twee jaar nog niet gebeuren.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@Waah en @tlpeter ik vind er inderdaad best wat voor te zeggen dat bij bewust geen vaccinatie daar beperkt consequenties aan mogen zitten ( Wat mij betreft mag dat ook wel als voorwaarde gesteld worden voor b.v. kinderopvang ). Maar je gaat nu inderdaad eerst een situatie krijgen dat bepaalde mensen wel willen, maar niet kunnen gevaccineerd worden. Het is IMHO geen goed signaal om toe te staan dat je daardoor van alles niet mag. Dan benadeel je mensen dubbel doordat ze niet gevaccineerd kunnen worden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Waah
@Woy Maar je bevorderd wel weer de werkgelegenheid en economie. Dat gaat IMHO even voor.
"life isn't fair, deal with it" zeg maar.

Het alternatief is dat niemand wat mag/kan. Als we dan toch moeten kiezen tussen 2 kwaden, dan maar het minste kwaad.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

TlighT schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:26:

Hier kon je op zitten wachten. Vooropgesteld, ik heb niets met antivaxxers en gelovigen die zich niet laten vaccineren. Maar alle ethische bezwaren nagelaten, dit heeft ook allerlei praktische bezwaren. Het kan nog jaren duren voordat iedereen die dat wil ingeënt kan worden, en de vraag is of dat nodig is. Als ik het goed begrijp zou een vacinatiegraad van 70-80% voldoende kunnen zijn, en hoeft dus niet iedereen ingeënt te worden.
Met vaccinatiebewijs kun je misschien in 2021 alweer festivals organiseren. Zonder bewijs duurt het misschien wel tot 2022 voordat dat weer verantwoord is.

Stel dat we volgend jaar zomer op 25% vaccinatie zitten. Dan kun je evenementen nog niet organiseren tenzij je alleen gevaccineerden toelaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Ik heb eens (voor het eerst) op de rivm besmettingskaart gekeken.
Daar heeft mijn gemeente 2 nieuwe besmettingen op 100.000 inwoners.
Nu geeft mijn gemeente 34.000 inwoners.
Hoeveel nieuw besmette mensen zijn er dan? ( ik ben geen rekenwonder....)

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 12-11-2020 13:51 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

mr_petit schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:48:
Ik heb eens (voor het eerst) op de rivm besmettingskaart gekeken.
Daar heeft mijn gemeente 2 nieuwe besmettingen op 100.000 inwoners.
Nu geeft mijn gemeente 34.000 inwoners.
Hoeveel nieuw besmette mensen zijn er dan? ( ik ben geen rekenwonder....)
34/100*2 wat bijzonder os want dan kom je op 0,68 uit.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
TrailBlazer schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:00:
[...]

34/100*2 wat bijzonder os want dan kom je op 0,68 uit.
En volgens mij zijn die getallen het gemiddelde over 3 dagen, dus dat betekent dat er de afgelopen dagen totaal 2 besmettingen geweest zijn.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Waah schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:36:
@Woy Maar je bevorderd wel weer de werkgelegenheid en economie. Dat gaat IMHO even voor.
"life isn't fair, deal with it" zeg maar.

Het alternatief is dat niemand wat mag/kan. Als we dan toch moeten kiezen tussen 2 kwaden, dan maar het minste kwaad.
Daar kan ik tot bepaalde hoogte wel in meegaan, maar het moet IMHO geen vrijbrief zijn om het overal te mogen doen. Er moet IMHO goed nagedacht worden over wat de daadwerkelijke schade is, en goed afgewogen worden tegen de nadelen, zoals dat er dus medische gegevens gedeeld moeten worden. Tevens zal het echt niet zo zijn dat iets als Pinkpop o.i.d. weer door kan gaan zoals voorheen, want het overgrote deel van het normale publiek zal nog niet ingeënt zijn. Tevens loop je tegen problemen aan met het personeel dat daar moet werken.

Ik denk dat er nog wel meer problemen aan kleven dan ik nu zo snel kan bedenken. Er zal dus zeer zorgvuldig over nagedacht moeten worden IMHO.

Als de kwetsbare groepen wel gevaccineerd zijn kun je mogelijk sowieso al weer wat losser omgaan met de regels, aangezien de versprijding minder grote impact zou moeten hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Woy op 12-11-2020 14:34 ]

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57
Gelukkig mogen we hier nog wel internetten...

https://www.trouw.nl/buit...-in-griekenland~bd171ea3/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:37
Even aluhoedje op, maar hoe is het toch mogelijk dat de chinezen er wel grip op hebben gekregen?

https://www.rtlnieuws.nl/...e-er-met-volle-teugen-van

Hebben ze daar al een vaccin of weten ze meer van het virus af?
Blij het bijzonder vind dat het land van oorsprong wel weer terug naar het normale is, terwijl de rest van de wereld er (zonder consequenties maar dat terzijde) voor moet vechten om er grip op te krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
TlighT schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:26:

En na deze winter heb je nog een heel ander aspect: een behoorlijk deel van de bevolking dat het virus al doorgemaakt heeft.

Waarom zouden die zich laten vaccineren?

Krijg je eerst dat virus vanwege het falende overheidsbeleid, en word je vervolgens nog afgestraft ook als je het vaccin niet meer hoeft daarna.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

FabianGTI schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:58:
Even aluhoedje op, maar hoe is het toch mogelijk dat de chinezen er wel grip op hebben gekregen?

https://www.rtlnieuws.nl/...e-er-met-volle-teugen-van

Hebben ze daar al een vaccin of weten ze meer van het virus af?
Blij het bijzonder vind dat het land van oorsprong wel weer terug naar het normale is, terwijl de rest van de wereld er (zonder consequenties maar dat terzijde) voor moet vechten om er grip op te krijgen
Dictatuur waar ze bij het minste of geringste volledige lockdown van een hele wijk, stad of provincie doen. Desnoods weken lang. Dat werkt maar zou hier niet gepikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
downtime schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:29:
[...]

Dictatuur waar ze bij het minste of geringste volledige lockdown van een hele wijk, stad of provincie doen. Desnoods weken lang. Dat werkt maar zou hier niet gepikt worden.
Ik zou kunnen denken dat bij een volgend virus dat nu wel het geval zou zijn hier in NL, zeker de horeca en zorg zal dat wel toejuichen, ik misschien nu zelf ook. max 3 week dan heh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

downtime schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:29:
[...]

Ten tijden van een pandemie is een dictatuur nog niet zo slecht blijkt. Dat er als protesterende student af en toe een tank over je heen rijdt moet je dan maar voor lief nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:31
TrailBlazer schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:55:
[...]

Ten tijden van een pandemie is een dictatuur nog niet zo slecht blijkt. Dat er als protesterende student af en toe een tank over je heen rijdt moet je dan maar voor lief nemen.
7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mel33 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:34:
[...]

Ik zou kunnen denken dat bij een volgend virus dat nu wel het geval zou zijn hier in NL, zeker de horeca en zorg zal dat wel toejuichen, ik misschien nu zelf ook. max 3 week dan heh ;)
Niet alleen dat, maar ook verplichte apps, en bij uitbraak volledige wijken die op slot gaan met politie/leger eromheen om te voorkomen dat er toch mensen zich verplaatsen.

Aan de ene kant is dat wel echt een schrikbeeld, maar aan de andere kant, kijk nu naar China (of Nieuw-Zeeland) en kijk nu naar ons... :+

Maar goed, als straks alles weer open gaat en we hebben een vaccin dat 75% effectief is (of iig 75% van de bevolking immuun is door combinatie van hogere effectiviteit en lagere inenting ivm anti-vaxxers) dan zit je nog steeds met besmettingsgolfjes die kunnen ontstaan door superspread-personen mogelijk. Denk aan een barman in de après-ski die het heeft en op één avond 40 man zou besmetten. 30 krijgen het niet vanwege vaccin, maar de 10 die het wel krijgen kunnen weer een paar anderen besmetten. Zal dan wel snel uitdoven, maar je zult toch kleine pockets zien opduiken telkens denk ik, dus bepaalde hygiëne-maatregelen in de maatschappij in groepen/evenementen maar ook bij ouderenzorg zullen uiteindelijk normaal worden denk ik. Zelfs met vaccin.

En het duurt nog wel even voordat iedereen is ingeënt natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 07:01
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:56:
[...]

Niet alleen dat, maar ook verplichte apps, en bij uitbraak volledige wijken die op slot gaan met politie/leger eromheen om te voorkomen dat er toch mensen zich verplaatsen.

Aan de ene kant is dat wel echt een schrikbeeld, maar aan de andere kant, kijk nu naar China (of Nieuw-Zeeland) en kijk nu naar ons... :+

Maar goed, als straks alles weer open gaat en we hebben een vaccin dat 75% effectief is (of iig 75% van de bevolking immuun is door combinatie van hogere effectiviteit en lagere inenting ivm anti-vaxxers) dan zit je nog steeds met besmettingsgolfjes die kunnen ontstaan door superspread-personen mogelijk. Denk aan een barman in de après-ski die het heeft en op één avond 40 man zou besmetten. 30 krijgen het niet vanwege vaccin, maar de 10 die het wel krijgen kunnen weer een paar anderen besmetten. Zal dan wel snel uitdoven, maar je zult toch kleine pockets zien opduiken telkens denk ik, dus bepaalde hygiëne-maatregelen in de maatschappij in groepen/evenementen maar ook bij ouderenzorg zullen uiteindelijk normaal worden denk ik. Zelfs met vaccin.

En het duurt nog wel even voordat iedereen is ingeënt natuurlijk.
Maar dan is 't gewoon net zo'n virus als alle anderen die wel eens langskomen; Het probleem nu is niet de mortaliteit (~0,2%), maar de zorg die overbelast raakt en de daarbij verveelvoudiging van mortaliteit . Dat gebeurt dan niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

rik86 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:59:
[...]

Maar dan is 't gewoon net zo'n virus als alle anderen die wel eens langskomen; Het probleem nu is niet de mortaliteit (~0,2%), maar de zorg die overbelast raakt en de daarbij verveelvoudiging van mortaliteit . Dat gebeurt dan niet meer
True. De vraag is wel hoe snel we bij de situatie aankomen dat de zorg niet meer overbelast raakt (ook niet als er een cluster besmet raakt). Er zal best wel een lange overgangsperiode zijn waarin we langzaam maatregelen kunnen afbouwen vermoed ik, zeker in combinatie met beter wordend weer in het voorjaar.

Hopelijk gaat het snel genoeg om winter volgend jaar gewoon zo goed als helemaal normaal te kunnen doorbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Atomsk schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:28:
Maar goed, daar bericht de NOS over en dus is het staatspropaganda! }:| Prima dat je kritisch bent en meerdere bronnen gebruikt, maar het idee hoe onafhankelijker hoe beter, is me wat te simplistisch.
Ik weet niet waarom je het zo in het extreme probeert te trekken, dat is niet wat ik zeg. Elke bron moet kritisch benaderd worden, ook "onafhankelijke". Als mensen echter alleen kijken naar de massamedia-bronnen, dan moet het toch op zijn minst opvallen dat die erg veel verassingen en selectie kennen (prominent recent voorbeeld: een president die alles fout zou doen maar toch bijna herkozen lijkt te zijn). Dan leef je in een wereld waarvan je van de ene in de andere "verassing", "verschrikking" en "ophef" valt, terwijl dat vooral komt door de framing die ze zelf toepassen.

Het is prima om daarom wat breder te kijken, en zelf te blijven nadenken als de wereld zogenaamd in brand staat. Alles wat belangrijk was, is nu nog steeds belangrijk. Corona wat in de media als allerbelangrijkste wordt gezien, is dat in mijn optiek totaal niet. Er is veelal geen reden om je leven alleen door corona te laten bepalen. Het is beter om ook naar de massale bijwerkingen van het beleid te kijken en een normale kosten-baten analyse en belangenafweging te maken.

Overigens laat Danny op NL2 zien hoe het ook kan:
[YouTube: Huisartsen KRITISCH over het coronabeleid | DANNY OP STRAAT S02E09]
Het kan dus wel, normaal met elkaar praten over potentieel levensreddende middelen die getest zouden worden op huisartsniveau in een normale maatschappij. Zet dat eens tegenover wat je meestal ziet in de journalistiek met eenzijdige verhalen, geen goed onderzoek en tafels vol van expert blindness tegenwoordig.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:31
Wellicht interessant

https://www.tvgids.nl/tv-...rugblik-op-uitbraak-ebola

Special: From ebola to Covid-19

TERUGBLIK OP UITBRAAK EBOLA

National Geographic trekt een parallel tussen corona en ebola. Dit virus eiste in 2014 ruim 11.000 slachtoffers in Afrika. Aan het woord komen onder meer mensen die ebola hebben overleefd, onderzoekers en artsen.
Het coronavirus houdt wetenschappers wereldwijd in z’n greep. Ze proberen met man en macht een antwoord te vinden op de vraag hoe ze deze pandemie kunnen indammen. In Going viral: from ebola to covid-19 een terugblik naar 2014, toen in West-Afrika een andere virusziekte uitbrak: ebola. Die eiste meer dan 11.000 slachtoffers.

Ebola en Corona
Volgens de programmamakers zijn er genoeg parallellen te trekken met de situatie van nu: regeringen en gezondheidsorganisaties raken de controle kwijt en moeten, terwijl de situatie al uit de hand is gelopen, proberen het virus onder controle te krijgen. Er komen onder meer mensen aan het woord die ebola hebben overleefd, onderzoekers, artsen die ebolapatiënten hebben verzorgd, en een dokter die mutaties van het virus ontdekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-09 23:14

steveman

Comfortabel ten onder

Hoor net via via...

Iemand komt een bekende tegen tijdens een wandeling, blijkt die bekende besmet te zijn :X (Uhm, blijf binnen?!)
De besmetting komt waarschijnlijjk van diens werkgever, bij een sportschool te Amersfoort of omgeving.

Was net van plan deze week weer eens in de sportschool te kijken sinds maart... Laat maar weer.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:01

FreakNL

Well do ya punk?

Als je weet dat je positief getest bent moet je binnenblijven.. Dus dat is raar en dus ook laakbaar gedrag van die persoon.

Maar buiten dat slaat je post nergens op.. Overal kan er iets gebeuren. In de sportschool, op school, in een tankstation, etc...

Zolang de betreffende sportschool zich voor de rest aan de maatregelen houdt zie ik geen issue. Dat jij er niet naartoe wilt of durft is je goed recht maar dat staat verder los van het verhaal, er staat iig nergens dat die sportschool de regels aan zijn laars lapt..

Dat gezegd hebbende; Ik ga ook niet naar dat soort dingen nu. Lijkt me niet echt cruciaal.. Ik ga ook niet naar een tuincentrum of bouwmarkt of woonmall momenteel.. Supermarkt kom ik dan weer wel.

Overigens kun je in de buitenlucht prima aan cardio doen. Krachtraining is lastiger zonder apparatuur.

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 16-11-2020 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
FreakNL schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:09:
Overigens kun je in de buitenlucht prima aan cardio doen. Krachtraining is lastiger zonder apparatuur.
Ja, ik doe elke dag een goede wandeling van minimaal een half uur en loop daarbij aardig door. Is beter dan helemaal niks. Maar ik was wel van plan om weer te gaan fitnessen, en dat heb ik door dat hele corona gedoe dit jaar niet meer gedaan. Grootste probleem vind ik om juist mijn zwakke punten te trainen thuis (rug, schouders).

Kan ik wel proberen hier te kutten met mijn halterbankje en dumbbell rows doen, maar dat vind ik veel lastiger dan in een sportschool gewoon op zo'n apparaat te gaan zitten en wat oefeningen te doen. Ten eerste zit je dan veel stabieler qua houding, ten tweede is de oefening symmetrisch (qua dingen naar mij toe trekken).

Vroeger had ik een roeimachine, maar ja... al die zooi neemt zoveel ruimte in thuis.

Juist met thuiswerken vaker last van mijn rug en schouders helaas. Op mijn werk liep ik wat meer heen en weer, ff praatje doen, etc. Alles dat nu via de telefoon, e-mail, whatsapp gaat, liep ik normaal gewoon even naar een collega toe.

Nu mijn vriendin officieel corona heeft gehad, zou je denken dat ik er minder bang voor hoef te zijn (tot nu toe weinig gebeurd met mij). Maar zelfs zij begint te twijfelen als ze weer hoort hoe verschrikkelijk ziek leeftijdsgenoten zijn geworden. Je gaat dan aan de test twijfelen. Zij heeft 2 weken gehoest en klaar. Had misschien een beetje verhoging, maar ook niet enorm. Voelde zich verder niet heel ziek. Rest van het gezin had zo goed als niks. Ik had een paar dagen een snotneus, dochter klonk 2 dagen schor. Ik had me misschien ook moeten laten testen, maar was druk in de weer om voor iedereen te zorgen, terwijl vriendin in isolatie zat.

En dan ga je echt twijfelen... "hebben we het wel écht gehad?" en durf je alsnog nergens heen :')

Wat onze paranoia voedt, is dat we verder ook niemand met corona kennen. Zo van "waar moet ze het in vredesnaam van gekregen hebben?!". Familie die ze heeft gezien voordat ze ziek werd, zijn praktisch allemaal getest en waren negatief.

[ Voor 5% gewijzigd door Lethalis op 16-11-2020 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Als jij dicht genoeg op je vriendin hebt gezet tijdens haar ziekte heb jij het ofwel gehad of je behoort tot de happy few die van nature immuun is.. Lijkt me..

Maar als je vriendin het had, mocht jij toch niet in de buurt komen?

Vriend van mij had dat ook, zijn vriendin had het en die lag apart op zolder.. Hij schoof het eten onder de deur door en zij had daar haar eigen badkamer (dat heeft niet iedereen natuurlijk).. Heeft overigens niks geholpen want hij kreeg het alsnog.. Ze lopen nu een paar weken later allebei bij een revalidatie-arts trouwens, ze hadden het flink te pakken.. Niet oud (rond de 40) en een zeer gezonde levensstijl.. Mij iets te gezond trouwens, nooit een snack, biertje of sigaretje is niks voor mij.. Maar het zegt dus allemaal niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
FreakNL schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:53:
Als jij dicht genoeg op je vriendin hebt gezet tijdens haar ziekte heb jij het ofwel gehad of je behoort tot de happy few die van nature immuun is.. Lijkt me..

Vriend van mij had dat ook, zijn vriendin had het en die lag apart op zolder.. Hij schoof het eten onder de deur door en zij had daar haar eigen badkamer (dat heeft niet iedereen natuurlijk).. Heeft overigens niks geholpen want hij kreeg het alsnog.. Ze lopen nu een paar weken later allebei bij een revalidatie-arts trouwens, ze hadden het flink te pakken.. Niet oud (rond de 40) en een zeer gezonde levensstijl.. Mij iets te gezond trouwens, nooit een snack, biertje of sigaretje is niks voor mij.. Maar het zegt dus allemaal niks..
Mja we namen het in beginsel niet zo serieus.. ze was al aardig wat dagen aan het kuchen voordat ik zoiets had "laat je testen". Toen gingen er nog 2 dagen overheen voordat het resultaat er was. Precies in die eerste week ben je het besmettelijkste.

Daarna ging ze pas in isolatie... inderdaad eten op de trap voor haar gezet, en dan ging ze het pakken en weer terug haar kamer in enzo.

Misschien is al dat gezond doen niet zo goed voor je :+ Wij zijn niet zo super sportief en eten ook niet supergezond. Ik ben 39, vriendin 36, dus nog wel iets jonger. Dochter is 4.

En we hebben maar 1 badkamer en 1 wc. Dus dat ging ook niet super qua isolatie. Ongeveer halvewege haar isolatie bedacht ik me dat het eigenlijk niet zo slim was dat mijn tandenborstel gewoon naast de wastafel staat, terwijl zij daar stond te kuchen etc.

Ik moet enorme hoeveelheden van dat virus binnen hebben gekregen. Ben sowieso geen hygiënewonder, dus ik maak de ene blunder na de andere... (heb ook niet altijd die WC schoongemaakt, zelfs als ik doodsangsten uitsta, ben ik daar nog te lui voor :X )

PS
Wel schijnt het zo te zijn dat er kruisreactiviteit met andere coronavirussen is en dat die juist vaak bij kleine kinderen voorkomen. Misschien heeft dat ons wel geholpen? Ik heb de afgelopen jaren zo ongeveer alles gekregen wat mijn dochter ook had... mijn immuunsysteem is wel lekker bezig geweest zeg maar. Verkoudheden, buikgriepen, you name it.

[ Voor 9% gewijzigd door Lethalis op 16-11-2020 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, als ik nu positief zou zijn, zou mijn vrouw het ook hebben. Die isolatie onderling heeft dan m.i. echt 0 toegevoegde waarde meer. En wel een hoop gekloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

@Lethalis

Die “kruisreactiviteit” hadden mijn vrienden ook (als het al bestaat) want twee kinderen op de opvang... Heeft ze niet echt geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
FreakNL schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:37:
@Lethalis

Die “kruisreactiviteit” hadden mijn vrienden ook (als het al bestaat) want twee kinderen op de opvang... Heeft ze niet echt geholpen
Zijn hun kinderen nog ziek geweest?

[ Voor 70% gewijzigd door Lethalis op 17-11-2020 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:25
MikeyMan schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:10:
[...]

Mjah, als ik nu positief zou zijn, zou mijn vrouw het ook hebben. Die isolatie onderling heeft dan m.i. echt 0 toegevoegde waarde meer. En wel een hoop gekloot.
Toch ken ik wel een voorbeeld waarbij het wel hielp. 1 persoon in een gezin ziek, positief getest en in isolatie. Rest week later getest en negatief, ook niet meer ziek geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:04:
[...]

Toch ken ik wel een voorbeeld waarbij het wel hielp. 1 persoon in een gezin ziek, positief getest en in isolatie. Rest week later getest en negatief, ook niet meer ziek geworden.
Dan is de aanname dat ie nog ziek kon worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:25
MikeyMan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:16:
[...]

Dan is de aanname dat ie nog ziek kon worden. ;)
3/4 gezinsleden bedoel je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:43:
[...]

3/4 gezinsleden bedoel je ?
Oh zo, dat had ik iets te snel gelezen.
Maar ik doe meerdere malen in week mijn vrouw op een dusdanige afstand dat besmetting welhaast gegarandeerd is :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Of 1 van de grote groep die symptoomloos ziek is.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
In hoeverre is dit al eens langsgekomen hier, this in het italiaans( even door vertaler heen)
Dit na aanleiding van dit bericht over de WHO die het verder gaat onderzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

pedorus schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 00:26:
[...]

Ik weet niet waarom je het zo in het extreme probeert te trekken, dat is niet wat ik zeg. Elke bron moet kritisch benaderd worden, ook "onafhankelijke". Als mensen echter alleen kijken naar de massamedia-bronnen, dan moet het toch op zijn minst opvallen dat die erg veel verassingen en selectie kennen (prominent recent voorbeeld: een president die alles fout zou doen maar toch bijna herkozen lijkt te zijn). Dan leef je in een wereld waarvan je van de ene in de andere "verassing", "verschrikking" en "ophef" valt, terwijl dat vooral komt door de framing die ze zelf toepassen.
Weet je, bijna geen enkel medium is objectief. Sommige geven dat ook hardop aan, zoals De Correspondent.

Als een president probeert de democratie te ondermijnen met valse informatie dan wordt het ook vrij lastig om objectief te blijven. Dan zit je namelijk continu mensen te papegaaien en droge informatie voor te schotelen. Bovendien kan iemand als Trump de grootste onzin en misinformatie blijven ophangen zonder dat het medium dit kan weerleggen (want dan is het ineens niet meer objectief).

Op dit moment is dit een enorm groot probleem. Ook dat mensen niet het verschil tussen objectief en hun eigen biased mening meer kunnen zien, die soms een soort schemerrealiteit wordt. De wereld en de informatiesamenleving is totaal niet voorbereid op wat er nu gebeurt. Dat geldt voor misinformatie van alle politieke kleuren trouwens.
Het is prima om daarom wat breder te kijken, en zelf te blijven nadenken als de wereld zogenaamd in brand staat. Alles wat belangrijk was, is nu nog steeds belangrijk. Corona wat in de media als allerbelangrijkste wordt gezien, is dat in mijn optiek totaal niet. Er is veelal geen reden om je leven alleen door corona te laten bepalen. Het is beter om ook naar de massale bijwerkingen van het beleid te kijken en een normale kosten-baten analyse en belangenafweging te maken.
Daar ben ik het deels wel en deels niet mee eens. Aan de ene kant is het wel degelijk erg relevant. Namelijk door de overheidsmaatregelen hebben heel veel mensen last van de huidige situatie, dus men wil updates erover, en weten wat men kan verwachten. Dat is niet raar.

Aan de andere kant zijn er andere grote dingen aan de gang waar nu veel minder aandacht voor is. Zie bijv. de situatie in Hong Kong en China.
Overigens laat Danny op NL2 zien hoe het ook kan:
[YouTube: Huisartsen KRITISCH over het coronabeleid | DANNY OP STRAAT S02E09]
Het kan dus wel, normaal met elkaar praten over potentieel levensreddende middelen die getest zouden worden op huisartsniveau in een normale maatschappij. Zet dat eens tegenover wat je meestal ziet in de journalistiek met eenzijdige verhalen, geen goed onderzoek en tafels vol van expert blindness tegenwoordig.
Goed dat deze mensen ook een stem krijgen inderdaad, vind dat ze grotendeels goeie punten hebben.

Het probleem hier is echter dat bijvoorbeeld de middeltjes die die ene dokter effectief noemt dus niet zodanig zijn getest dat dat ook is aangetoond. Hij heeft het bij een handjevol mensen zien werken, maar dat kan ook geluk zijn. Het is dus niet gek dat daar niet over wordt bericht. Wel vind ik het gek dat er blijkbaar niet mee is getest, maar dat is geen media-vraag maar een vraag rondom landelijke coördinatie van dit alles.

Maar prima dat dit soort programma's er ook is, van staatsomroep NTR die trouwens meerdere programma's samen met de NOS maakt. Vind dit nog goede discussies, jammer dat andere discussies verzanden in onzin zoals dat mensen denken dat het virus een hoax is. Dat zorgt ervoor dat we niet meer van deze discussies voeren.

Bensimpel

Positieve meneer

Gisteren positief getest op Corona, sinds zondag ben ik terug uit Mexico, maandag begonnen de klachten. Dacht eerst aan jetlag maar toen dinsdag het erger begon te worden, toch maar wezen testen voor de zekerheid. En ja hoor positief.

Familie in Mexico heeft zich nu ook laten testen (kost 150 euro pp..) waarschijnlijk zaterdag pas uitslag.

Milde klachten voor nu. Moeheid, keelpijn, verkouden, tempratuur wisselingen, hoesten enzo.

😆 - Denk ook eens om ;)

• leekers
Bensimpel schreef op donderdag 19 november 2020 @ 03:52:
Gisteren positief getest op Corona, sinds zondag ben ik terug uit Mexico, maandag begonnen de klachten. Dacht eerst aan jetlag maar toen dinsdag het erger begon te worden, toch maar wezen testen voor de zekerheid. En ja hoor positief.

Familie in Mexico heeft zich nu ook laten testen (kost 150 euro pp..) waarschijnlijk zaterdag pas uitslag.

Milde klachten voor nu. Moeheid, keelpijn, verkouden, tempratuur wisselingen, hoesten enzo.
Hier gaan we in verzwaarde regels mensen doen hun dagelijkse dingen niet en wat lees ik ?
Werkelijk ik begrijp helemaal geen fuck meer van mensen wat een egoistisch gedrag walgelijk gewoon .

https://www.nederlandwere.../mexico/reizen/reisadvies

[ Voor 4% gewijzigd door leekers op 19-11-2020 06:11 ]

"Beautiful Clean Coal"

Pagina: 1 ... 99 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?