Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.503 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MoldyInko schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:13:

Dit debat gaat over lijken. Dit gebat gaat niet over het welzijn van bijvoorbeeld onze zorgverleners en andere dienstverleners zoals de politie en de brandweer.
Klopt. Ons kabinet weet heel goed dat de meeste mensen niet voor het salaris de zorg in gaan. Dus waarom zou je die meer betalen dan het minimale waar je mee weg kunt komen? Zo zit de wereld in elkaar.

Kijk ook eens naar de peilingen. Is de VVD onderuit gegaan omdat ze dit land zo slecht op deze crisis hebben voorbereid? Omdat er veel te weinig IC bedden zijn? Of omdat zorg, politie en brandweer niet een net salaris krijgen? Nee, ze profiteren enorm van deze crisis, en worden straks veruit de grootste partij. De kiezer ziet extra geld voor de zorg gewoon niet zitten. Een applausje is goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:58
En het paniekkopen van vitamine D is begonnen :N ... Leuk voor degene die het daadwerkelijk nodig heeft :/ ...

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

Bananenplant schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:59:
En het paniekkopen van vitamine D is begonnen :N ... Leuk voor degene die het daadwerkelijk nodig heeft :/ ...
Paracetamol was voor het eerst in weken ook weer op bij de lokale supermarkt (met max pakjes per persoon)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
downtime schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:39:
[...]

Kijk ook eens naar de peilingen. Is de VVD onderuit gegaan omdat ze dit land zo slecht op deze crisis hebben voorbereid? Omdat er veel te weinig IC bedden zijn? Of omdat zorg, politie en brandweer niet een net salaris krijgen? Nee, ze profiteren enorm van deze crisis, en worden straks veruit de grootste partij. De kiezer ziet extra geld voor de zorg gewoon niet zitten. Een applausje is goedkoper.
En Rutte blijft populair en gaat gewoon voor een vierde termijn: https://www.ad.nl/politie...-en-als-premier~aa73a08b/

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
XWB schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:34:
[...]

En Rutte blijft populair en gaat gewoon voor een vierde termijn: https://www.ad.nl/politie...-en-als-premier~aa73a08b/
Ik denk dat dat vooral ook komt omdat het wellicht niet ideaal wordt geacht om midden in een crisis rigoreus van regering te veranderen. Stel: het CDA wint bijvoorbeeld. Dan wordt zorgminister De Jonge premier. Wie wordt dan de Minister van Volksgezondheid?

De klap komt na de gezondheidscrisis nog wel bij de VVD, als de recessie gaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:40

franssie

Save the albatross

Als ik het nodig had - had ik een voorraad in deze tijden.
Maar dat is gelul achteraf en dat besef ik me ook wel.
Online bij bijvoorbeeld Amazon.nl is het te krijgen. En in het ergste geval een multi-vitamine tablet oid?

Maar je stond dus voor een leeg schap?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Soccer98 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:42:
[...]

Ik denk dat dat vooral ook komt omdat het wellicht niet ideaal wordt geacht om midden in een crisis rigoreus van regering te veranderen. Stel: het CDA wint bijvoorbeeld. Dan wordt zorgminister De Jonge premier. Wie wordt dan de Minister van Volksgezondheid?

De klap komt na de gezondheidscrisis nog wel bij de VVD, als de recessie gaande is.
Zou best kunnen - ik denk dat de VVD erg zichtbaar was met Rutte en Dijkhof in hun gespeelde dualisme --- en ze waren ook heel goed in het toedelen van de pijn dossiers aan andere partijen (D'66 referendum, CU stikstof - zorg CDA was een niet voorzien mazzeltje voor de VVD, daar heeft nota bene iemand van de PvdA op gezeten) dus daar zullen de klappen wel vallen.
Het was ook weer pijnlijk te zien hoe D'66 moest verantwoorden dat de motie niet uitgevoerd gaat worden. Die D stond vroeger ergens voor maar ik snap ook wel dat ze nu het kabinet niet willen laten vallen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
1x per week een lekker harinkje of broodje paling. Een stukje zalm of andere vette vis eten als hoofdgerecht en je komt ook al een heel stuk met je vitamine D.
Combineer je dat met een wandeling in de buitenlucht, en dan hoeft het nog niet eens erg zonnig te zijn zolang er maar een gedeelte van de onbedekte huid overdag blootgesteld is maak je het zelf ook aan.
De boerka en handschoenen maar even thuis laten tijdens je ommetje.
Met een gevarieerd eetpatroon heb je als normaal mens echt niet zo snel allemaal pilletjes en poeders nodig om gezond te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:25
Soccer98 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:42:
[...]

De meeste mensen zien dat Rutte een prima praatje houdt. En Rutte=VVD, dus stemmen ze op VVD. Er zullen er maar heel weinig zijn die VVD stemmen omdat anders De Jonge op een andere plek komt te zitten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
PalingDrone schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:49:
[...]

1x per week een lekker harinkje of broodje paling. Een stukje zalm of andere vette vis eten als hoofdgerecht en je komt ook al een heel stuk met je vitamine D.
Combineer je dat met een wandeling in de buitenlucht, en dan hoeft het nog niet eens erg zonnig te zijn zolang er maar een gedeelte van de onbedekte huid overdag blootgesteld is maak je het zelf ook aan.
De boerka en handschoenen maar even thuis laten tijdens je ommetje.
Met een gevarieerd eetpatroon heb je als normaal mens echt niet zo snel allemaal pilletjes en poeders nodig om gezond te blijven.
Het gaat om mijn borstvoeding gevende vrouw :) . Druppels voor de kleine zijn er gelukkig nog wel gewoon.

Tabletten waren online bij Kruidvat ineens uitverkocht. Gelukkig heeft ze nog een vol potje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

Bananenplant schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:02:
[...]

Het gaat om mijn borstvoeding gevende vrouw :) . Druppels voor de kleine zijn er gelukkig nog wel gewoon.

Tabletten waren online bij Kruidvat ineens uitverkocht. Gelukkig heeft ze nog een vol potje.
Die baby druppels kan zij toch ook nemen? Beetje lage dosis misschien, maar het is geen aber medicijn of zo?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Bananenplant schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:02:
[...]

Ik doelde ook niet op dat soort specifieke gevallen, meer op de meerderheid die met gewoon normaal eten echt geen extra vitamines nodig heeft uit potjes. Onzin om je dan nu opeens vol op de vitaminetabletten te storten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
PalingDrone schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:34:
[...]

Ik doelde ook niet op dat soort specifieke gevallen, meer op de meerderheid die met gewoon normaal eten echt geen extra vitamines nodig heeft uit potjes. Onzin om je dan nu opeens vol op de vitaminetabletten te storten.
Voordat je allerlei onzin roept, zoek eens op hoe lang je in de zon moet lopen bij zonkracht 0.7 om voldoende vitamine D op te doen (antwoord: ∞). Je kunt het wel uit paling halen, door iedere dag flink wat paling te eten, maar dat is milieuonvriendelijk gedrag. Mijn vermoeden is dus dat professor Huub Savelkoul het het beter weet dan dat jij dat doet..

En verder, tsja, ik heb dit fenomeen al veel eerder aangegeven (vele maanden geleden), dus het is een beetje laat van de mensen die nu nog moeten hamsteren of niet zagen aankomen dat anderen gingen hamsteren.. Het is grappig dat niemand iets doet als een professor als JoAnn E. Manson of een bekend iemand als Doutzen Kroes iets zegt, pas als de MSM het overneemt komen mensen in actie. Alsof iemand die journalistiek heeft gestudeerd het beter weet dan een professor. Treurig om te zien hoe mensen zich laten leven door de media.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bananenplant
@pedorus serieus, Doutzen Kroes :') ? Waarom zou ik in actie moeten komen op iets dat zij zegt? Of op wat een of andere gebruiker van een computerforum zegt?

Ik vind "aan kunnen zien komen" ook niet echt getuigen van inlevingsvermogen. Ik ben geen journalist en heb professioneel en privé al meer dan genoeg dingen die mijn aandacht vragen. Aandacht besteden aan iedereen die maar meent iets urgents te melden te hebben dat de "MSM" laten liggen vind ik zonde van mijn tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

pedorus schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 23:16:
[...]

En verder, tsja, ik heb dit fenomeen al veel eerder aangegeven (vele maanden geleden), dus het is een beetje laat van de mensen die nu nog moeten hamsteren of niet zagen aankomen dat anderen gingen hamsteren.. Het is grappig dat niemand iets doet als een professor als JoAnn E. Manson of een bekend iemand als Doutzen Kroes iets zegt, pas als de MSM het overneemt komen mensen in actie. Alsof iemand die journalistiek heeft gestudeerd het beter weet dan een professor. Treurig om te zien hoe mensen zich laten leven door de media.
In de nieuwsoutlets is dit in maart/april uitgebreid langs gekomen nav een aantal onderzoekers in Italië die ook probeerden een relatie met vitamine D te vinden.

Dat mensen naar doutzen luisteren ipv kijken vind ik idd wel raar :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:13
franssie schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:48:
[...]

Zou best kunnen - ik denk dat de VVD erg zichtbaar was met Rutte en Dijkhof in hun gespeelde dualisme --- en ze waren ook heel goed in het toedelen van de pijn dossiers aan andere partijen (D'66 referendum, CU stikstof - zorg CDA was een niet voorzien mazzeltje voor de VVD, daar heeft nota bene iemand van de PvdA op gezeten) dus daar zullen de klappen wel vallen.
Het was ook weer pijnlijk te zien hoe D'66 moest verantwoorden dat de motie niet uitgevoerd gaat worden. Die D stond vroeger ergens voor maar ik snap ook wel dat ze nu het kabinet niet willen laten vallen.
Je zegt in feite dat de VVD zo slim is dat al die andere partijen zich erbij laten zeiken, zou dat echt zo zijn dat die anderen echt zo dom zijn?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Mel33 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:15:
[...]

Je zegt in feite dat de VVD zo slim is dat al die andere partijen zich erbij laten zeiken, zou dat echt zo zijn dat die anderen echt zo dom zijn?
Nope. Het is meer dat iedere partij wel iets heeft waarmee ze zich profileren. Voor D66 is dat referendum en bestuurlijke vernieuwing en dus willen zij die post. Zo heeft CDA vaak landbouw gehad, PvdA sociale zaken, VVD justitie en financiën. En ja, als het dan fout gaat, dan lijkt het alsof de andere partijen zo slim waren om die post niet te willen. Maar op justitie en financiën (belastingdienst) waren de afgelopen jaren ook zat affaires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 10:17
downtime schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:45:
[...]

Voor D66 is dat het afschaffen van het referendum en bestuurlijke vernieuwing achteruitgang en dus willen zij die post.
FTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Bananenplant schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 05:59:
@pedorus serieus, Doutzen Kroes :') ? Waarom zou ik in actie moeten komen op iets dat zij zegt? Of op wat een of andere gebruiker van een computerforum zegt?
Dan doe je het toch niet? Als jij maar een paar partijen kiest om je te informeren, dan moet je alleen niet verbaasd zijn dat je zaken mist of te laat bent. Ik vind het gewoon grappig dat Doutzen Kroes wel iets kritischer is dan mensen die zichzelf waarschijnlijk slimmer vinden. Zelf kijk ik liever iets breder, dat heeft me al vele duizenden euros en veel plezier gescheeld. Je vraagt je wellicht af welke partijen ik bedoel. Om met professor Kees van der Pijl te spreken: De NOS is van de staat, kranten zijn van twee Belgische concerns, RTL is van Bertelsmann. In de coronacrisis hebben ze unisono paniek gezaaid (bron). Ook op Kees van der Pijl zijn vast zaken aan te merken, maar dit heeft hij goed gezien.

Eigenlijk is alleen het RD nog enigszins vrij (als in vrij van staat, niet van kerk), en laat die nu net 2 artikelen hierover hebben geschreven waardoor je het had zien aankomen die anderen niet hebben:
https://www.rd.nl/meer-rd...amine-d-en-zink-1.1701664
https://www.rd.nl/meer-rd...rfte-aan-corona-1.1682539
Vast toeval, dat een vrijer blad een ander geluid geeft.

Tip: Er zijn alleen uit die artikelen al minstens 4 vrij verkrijgbare middelen die wellicht iets doen (vitamine D, zink, melatonine en broomhexine hcl), er zijn er dus nog een genoeg over waar "plotseling" een run op kan ontstaan..

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
@pedorus ik heb laatst het RD nog zitten overwegen :o !

Dat is wel iets waar ik de laatste tijd over na zit te denken. Voor iedereen moet nieuws tegenwoordig maar gratis zijn, maar afhankelijk zijn van adverterdeers en noodgedwongen overgenomen worden door grote concerns zit het vrije opereren natuurlijk wel (potentieel) in de weg. Eigenlijk zouden mensen vaker een betaald abonnement op een krant moeten nemen.

Meestal als mensen over "MSM" praten krijg ik er het gevoel bij dat ze op Geenstijl, Xandernieuws of Niburu zitten oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 12:50

Sorcerer8472

Mens sana?

XWB schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:34:
[...]

Echt zo dieptriest en onbegrijpelijk vind ik dit. Met hun VVD-campagne waarin ze net als de Trump-campagne gewoon keihard liegen tegen burgers. En met beleid waarmee met name grote bedrijven goed bediend worden. En met totale maling aan het klimaat en nu duidelijk ook niet de daadkracht die nodig is om snel strenge maatregelen te nemen als het nodig is, we zijn echt maar nét op tijd met de huidige maatregelen, anders hadden we hier ook een zeer strenge lockdown gehad. En dat kan alsnog komen als we pech hebben.

Helaas is er ook niet zo veel goeds te kiezen op links. Op wie moet ik stemmen als ik een nucleair + duurzaam mix wil met sterk versnelde afbouw van fossiel? Werkelijk niemand heeft het plan dat wetenschappelijk gezien het snelst en het haalbaarst is.

Gaat deels lekker off-topic, maar in NL gaan er naar schatting 11.000 mensen per jaar vroegtijdig dood door luchtvervuiling. Meer dan dit jaar al door de RIVM-oversterfteschatting zijn doodgegaan aan covid. Maar we doen er maar weinig aan: https://www.nu.nl/nucheck...door-luchtvervuiling.html

Dat boeit dan weer niet, en VVD is de partij die dit het langst door zou laten gaan. Ik snap gewoon niet hoe men zo on-wetenschappelijk kan leiden, en waarom derdewereldlanden er wel in slagen tweetaktmotoren te verbieden en Nederland gewoon nog steeds niet, terwijl we weten dat het doden kost. Los van dat dezelfde bronnen ook CO2-uitstoot veroorzaken en eenvoudig door elektrisch te vervangen zijn. Plus luchtvervuiling lijkt vatbaarheid voor covid te vergroten.

Jammer genoeg is er gewoon geen partij waar ik echt helemaal achter kan staan, maar dat juist de VVD het zo goed doet vind ik tegen alles ingaan wat je op basis van feiten zou verwachten in peilingen. Maar misschien denk ik krom hoor :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
pedorus schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:58:
[...]

Dan doe je het toch niet? Als jij maar een paar partijen kiest om je te informeren, dan moet je alleen niet verbaasd zijn dat je zaken mist of te laat bent. Ik vind het gewoon grappig dat Doutzen Kroes wel iets kritischer is dan mensen die zichzelf waarschijnlijk slimmer vinden. Zelf kijk ik liever iets breder, dat heeft me al vele duizenden euros en veel plezier gescheeld. Je vraagt je wellicht af welke partijen ik bedoel. Om met professor Kees van der Pijl te spreken: De NOS is van de staat, kranten zijn van twee Belgische concerns, RTL is van Bertelsmann. In de coronacrisis hebben ze unisono paniek gezaaid (bron). Ook op Kees van der Pijl zijn vast zaken aan te merken, maar dit heeft hij goed gezien.

Eigenlijk is alleen het RD nog enigszins vrij (als in vrij van staat, niet van kerk), en laat die nu net 2 artikelen hierover hebben geschreven waardoor je het had zien aankomen die anderen niet hebben:
https://www.rd.nl/meer-rd...amine-d-en-zink-1.1701664
https://www.rd.nl/meer-rd...rfte-aan-corona-1.1682539
Vast toeval, dat een vrijer blad een ander geluid geeft.

Tip: Er zijn alleen uit die artikelen al minstens 4 vrij verkrijgbare middelen die wellicht iets doen (vitamine D, zink, melatonine en broomhexine hcl), er zijn er dus nog een genoeg over waar "plotseling" een run op kan ontstaan..
Achteraf is het altijd makkelijk praten wat er paniek zaaien was en wie er gelijk had. Een half jaar geleden was er veel meer onduidelijk dan nu en gingen er ook meer mensen dood op de IC. Wat er over medicijnen wordt bericht heeft niks te maken met welk concern welke media "in handen" heeft. Het is gewoon de doorlopende cyclus van onderzoek doen, vervolgonderzoeken en nieuwe inzichten verwerven. Hydroxychloroquine was bijv. zoiets. Trump bracht het als wondermiddel, zonder enige onderbouwing. Later kwam er onderzoek dat het niks deed en weer later toch weer wel: https://nos.nl/artikel/23...krijgt-nieuwe-impuls.html

Maar goed, daar bericht de NOS over en dus is het staatspropaganda! }:| Prima dat je kritisch bent en meerdere bronnen gebruikt, maar het idee hoe onafhankelijker hoe beter, is me wat te simplistisch.

offtopic:
Zag trouwens recent een ingezonden stuk van een arts in het RD dat vaccinaties ook een "middel van God" kunnen zijn en dat je deze niet bij voorbaat moet afwijzen. Vond dat al heel wat voor een christelijke krant, waarvan de achterban het niet-vaccineren bijna als een bewijs ziet van een goed christen zijn

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:41:
[...]

Echt zo dieptriest en onbegrijpelijk vind ik dit. Met hun VVD-campagne waarin ze net als de Trump-campagne gewoon keihard liegen tegen burgers. En met beleid waarmee met name grote bedrijven goed bediend worden. En met totale maling aan het klimaat en nu duidelijk ook niet de daadkracht die nodig is om snel strenge maatregelen te nemen als het nodig is, we zijn echt maar nét op tijd met de huidige maatregelen, anders hadden we hier ook een zeer strenge lockdown gehad. En dat kan alsnog komen als we pech hebben.

Helaas is er ook niet zo veel goeds te kiezen op links. Op wie moet ik stemmen als ik een nucleair + duurzaam mix wil met sterk versnelde afbouw van fossiel? Werkelijk niemand heeft het plan dat wetenschappelijk gezien het snelst en het haalbaarst is.

Gaat deels lekker off-topic, maar in NL gaan er naar schatting 11.000 mensen per jaar vroegtijdig dood door luchtvervuiling. Meer dan dit jaar al door de RIVM-oversterfteschatting zijn doodgegaan aan covid. Maar we doen er maar weinig aan: https://www.nu.nl/nucheck...door-luchtvervuiling.html

Dat boeit dan weer niet, en VVD is de partij die dit het langst door zou laten gaan. Ik snap gewoon niet hoe men zo on-wetenschappelijk kan leiden, en waarom derdewereldlanden er wel in slagen tweetaktmotoren te verbieden en Nederland gewoon nog steeds niet, terwijl we weten dat het doden kost. Los van dat dezelfde bronnen ook CO2-uitstoot veroorzaken en eenvoudig door elektrisch te vervangen zijn. Plus luchtvervuiling lijkt vatbaarheid voor covid te vergroten.

Jammer genoeg is er gewoon geen partij waar ik echt helemaal achter kan staan, maar dat juist de VVD het zo goed doet vind ik tegen alles ingaan wat je op basis van feiten zou verwachten in peilingen. Maar misschien denk ik krom hoor :+
De VVD is de grootste leugenpartij.

https://opiniez.com/2019/...temmen/rutgervandennoort/

en de partij met de meeste corruptie:

https://www.volkskrant.nl...ste-integriteitsaffaires/

[ Voor 4% gewijzigd door CyberMania op 31-10-2020 22:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:09

codex

Geen OpenAI agent :)

[...]

Ik denk dat veel mensen bij de VVD uitkomen omdat ze centrum rechts stemmen. Ik stem rechts, bij mijn werkt het zo:
- Ik stem nooit op een partij met een religieuze achtergrond, afvallers CDA, Christenunie
- Ik stem niet op populisme: afvallers PVV en FvD(hoewel je sommige delen van hun programma links kunt noemen)
- Stemmen op een partij met in de peilingen 1 of 2 zetels vind ik strategisch zinloos, ik kan dan net zo goed niet stemmen.

Wat overblijft is de VVD. D66 beschouw ik overigens als links.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
reemprive schreef op zondag 1 november 2020 @ 07:33:
[...]
Stemmen op een partij met in de peilingen 1 of 2 zetels vind ik strategisch zinloos, ik kan dan net zo goed niet stemmen.
Als iedereen "strategisch" stemt, verandert er nooit iets.

Je moet gewoon stemmen op de mensen die jouw belangen het meeste willen behartigen, welke dat dan ook zijn.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
[...]
We zijn echt maar nét op tijd met de huidige maatregelen, anders hadden we hier ook een zeer strenge lockdown gehad. En dat kan alsnog komen als we pech hebben.
Die lockdown gaat komen. Groot verschil met maart is dat ik inmiddels niet meer kan zeggen "dat ik geen mensen met Corona ken".

Het is werkelijk overal. Verspreidt zich als een malle via de kinderen waarschijnlijk. Als de scholen nog een paar weken open blijven heeft iedereen het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
Lethalis schreef op zondag 1 november 2020 @ 08:06:
[...]

Die lockdown gaat komen.

Het is werkelijk overal. Verspreidt zich als een malle via de kinderen waarschijnlijk. Als de scholen nog een paar weken open blijven heeft iedereen het.
Een beetje onderbouwig mag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021

- Ik stem niet op populisme: afvallers PVV en FvD(hoewel je sommige delen van hun programma links kunt noemen)
De VVD is zeker niet populistisch? Al die oneliners van Rutte dan?

'Pleur op!' (over rellende jongeren uit bepalen culturen)
'Ik zou ze het liefst allemaal in elkaar slaan'
etc.

https://www.ad.nl/binnenl...fballonnenkanon~a1f07a03/
Het plan van fractievoorzitter Klaas Dijkhoff om criminelen in probleemwijken extra zwaar te straffen is het nieuwste lekkermakertje voor de bühne.
https://jalta.nl/binnenla...ijken-voor-vvd-populisme/

En zijn de 130km/u niet vergeten? etc.

De VVD roept allemaal maar wat de achterban wil horen om vervolgens achtte de gordijnen een one eighty (180) te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door CyberMania op 01-11-2020 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Lethalis schreef op zondag 1 november 2020 @ 08:06:
[...]

Die lockdown gaat komen. Groot verschil met maart is dat ik inmiddels niet meer kan zeggen "dat ik geen mensen met Corona ken".

Ik heb echt geen idee waarop je dat basseert. Het aantal ziekenhuisopnames lijkt te stabiliseren. Het aantal besmettingen bij de teststraten loopt terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

CyberMania schreef op zondag 1 november 2020 @ 08:12:
[...]

etc.

[...]

https://jalta.nl/binnenla...ijken-voor-vvd-populisme/

En zijn de 130km/u niet vergeten? etc.

De VVD roept allemaal maar wat de achterban wil horen om vervolgens achtte de gordijnen een one eighty (180) te doen.
Klopt, maar ik denk dat alle partijen wel een bepaalde mate van populisme kennen, zeker in aanloop naar de verkiezingen.

Ik ken tenminste geen partij die hiervan gevrijwaard is. Inspelen op emoties en het doen van onhaalbare voorstellen om kiezers te winnen is eerder regel dan uitzondering.

Hoe dan ook kan ik geen volledig integere partij benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:28
TrailBlazer schreef op zondag 1 november 2020 @ 08:21:
[...]

Ik heb echt geen idee waarop je dat basseert. Het aantal ziekenhuisopnames lijkt te stabiliseren. Het aantal besmettingen bij de teststraten loopt terug.
Het vervelende nu is dat de resultaten van de sneltesten niet worden meegenomen in het overzicht van het aantal besmettingen. Ogenschijnlijk kan het aantal besmettingen terug lopen, alleen die honderden+ besmettingen via sneltesten worden niet genoemd.

Dan hou je alleen nog de ziekenhuisopnames over als graadmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Trichoglossus schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:59:
[...]

Het vervelende nu is dat de resultaten van de sneltesten niet worden meegenomen in het overzicht van het aantal besmettingen. Ogenschijnlijk kan het aantal besmettingen terug lopen, alleen die honderden+ besmettingen via sneltesten worden niet genoemd.

Dan hou je alleen nog de ziekenhuisopnames over als graadmeter.
Op dit moment worden sneltesten nog niet eens gebruikt volgens mij. Waar baseer je dit op? Ook dacht ik dat sneltesten alleen betrouwbaar zijn dat je het niet hebt. Als die aangeeft dat je het wel hebt krijg je alsnog een PCR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:28
De testen die je nu overal al kan laten uitvoeren in commerciële teststraten. Waar je binnen korte tijd de uitslag krijgt. Als je positief getest bent dan wordt dat (vaak) niet gemeld bij de GGD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Trichoglossus schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:14:
De testen die je nu overal al kan laten uitvoeren in commerciële teststraten. Waar je binnen korte tijd de uitslag krijgt. Als je positief getest bent dan wordt dat (vaak) niet gemeld bij de GGD
BIj een positieve test wordt je geacht naar de GGD teststraat te gaan.

En nergens zijn er cijfers, dus is het ook onzinnig om te zeggen dat het er veel zijn. Het is sowiezo onzinnig om dus een getal te nomen bij de sneltests

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Trichoglossus schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:59:
[...]
Ogenschijnlijk kan het aantal besmettingen terug lopen, alleen die honderden+ besmettingen via sneltesten worden niet genoemd.
Welke honderden+??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

@Trichoglossus dan nog doe je de aanname dat het aantal positieven bij de commerciele teststraten significant verschild van de GGD teststraten. Meer positieve testen maakt niet eens uit als het positief percentage maar daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:03
Het percentage positief blijft natuurlijk wel oplopen dan als alle negatieven niet meer naar de GGD gaan. Mijn broertje had er laatst ook een gedaan, en hoorde ook van een instelling die zelf sneltesten deden bij cliënten. Zo in de omgeving kan je hier naar 2-3 snelteststraten, denk dat er best wat zijn om eerlijk te zijn. Scholen/bedrijven etc zijn gebaat bij snelle resultaten, die willen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

@jip_86 als je er van uitgaat dat de besmette wel gaan dan wel iid. Dit zou betekenen dat de ggd cijfers zelfs beter zijn want de kans dat de sneltest er bij een positieve test naast zit is niet supergroot volgens mij. Gevolg is dus dat de ggd een grotere aanwas krijgt van positieve mensen de laatste tijd maar alleen omdat de negatieve er al eerder uitgefilterd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
TrailBlazer schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:43:
@jip_86 want de kans dat de sneltest er bij een positieve test naast zit is niet supergroot volgens mij.
De sneltest zit er niet naast in die zin dat je idd besmet bent (geweest). En juist dat laatste stukje is belangrijk. De sneltest geeft nl. niet aan of je moemnteel besmettelijk bent. Kan ook zijn dat het materiaal vindt dat al is uitgedooft.

Ds mogenlijk kun je er zlefs wel van uitgaan dat de positieven uit de sneltest wel bij de GGD terecht komen, nl voor een test

[ Voor 12% gewijzigd door maartend op 01-11-2020 10:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:28

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren

etc.

Pak de definitie van populisme er eens bij zou ik zeggen, en dat geldt ook voor die 'columnist' van het AD. Dan zal je zien dat 'populaire praat' van in de media nog wel wat anders is dan populisme. Heel wat anders. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

TrailBlazer schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:21:
@Trichoglossus dan nog doe je de aanname dat het aantal positieven bij de commerciele teststraten significant verschild van de GGD teststraten. Meer positieve testen maakt niet eens uit als het positief percentage maar daalt.
Mits min of meer dezelfde populatie zich laat testen en de samenstelling daarvan niet verandert (over positief percentage).
[...]

Ik denk dat veel mensen bij de VVD uitkomen omdat ze centrum rechts stemmen. Ik stem rechts, bij mijn werkt het zo:
- Ik stem nooit op een partij met een religieuze achtergrond, afvallers CDA, Christenunie
- Stemmen op een partij met in de peilingen 1 of 2 zetels vind ik strategisch zinloos, ik kan dan net zo goed niet stemmen.

Wat overblijft is de VVD. D66 beschouw ik overigens als links.
ChristenUnie is ook links op veel gebieden hoor. Maar zou er een partij met 1 of 2 zetels zijn waar je eventueel wel op zou stemmen dan?

En wat is trouwens de reden dat je rechts stemt? Vaak hoor je dat mensen als ze ouder worden steeds rechtser worden maar bij mij lijkt het tegenovergestelde te gebeuren.

Alleen heel jammer dat ook linkse partijen niet écht science-driven lijken te zijn. Bijvoorbeeld tegen kernenergie en ook bij kiesgedrag in de kamer zie je symboolpolitiek die niet echt helpt op een aantal terreinen. Plannen rondom energietransitie die men heeft zijn niet realistisch en science-driven op links, en bij lange na niet ambitieus genoeg op rechts, de belangenverstrengelingen druipen er langs af op rechts. Ik vind het echt een trieste bedoening allemaal. :{

Het meest bijzondere blijf ik trouwens vinden dat de tienduizenden doden door luchtvervuiling allemaal okee zijn, maar de coronadoden niet. Luchtvervuiling moet doorgaan "want economie", maar covid-doden zijn niet acceptabel. Ik vind beide soorten niet acceptabel. Het alleen bestrijden van iets wat zichtbaar is versus ook iets bestrijden omdat wetenschap erop wijst (doden door luchtvervuiling) vind ik iets wat typisch is voor rechtse politiek.

[ Voor 24% gewijzigd door Sorcerer8472 op 01-11-2020 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:38

bert pit

asdasd

maartend schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:45:
[...]

De sneltest zit er niet naast in die zin dat je idd besmet bent (geweest). En juist dat laatste stukje is belangrijk. De sneltest geeft nl. niet aan of je moemnteel besmettelijk bent. Kan ook zijn dat het materiaal vindt dat al is uitgedooft.

Ds mogenlijk kun je er zlefs wel van uitgaan dat de positieven uit de sneltest wel bij de GGD terecht komen, nl voor een test
De " langzaam test" geeft ook niet aan of je op dat moment anderen kunt besmetten.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:03
Het is verkiezingstijd, dat is de komende maanden goed om in het achterhoofd te houden voor alle partijen. Zie bijv GL die kun kans schoon ziet om een vuurwerkverbod er door te drukken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
jip_86 schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:24:
[...]

Het is verkiezingstijd, dat is de komende maanden goed om in het achterhoofd te houden voor alle partijen. Zie bijv GL die kun kans schoon ziet om een vuurwerkverbod er door te drukken.
Dat staat los van de verkiezingen, dat is elk jaar rond deze tijd :P (en terecht, imho, weg met die zooi, als je wil knallen ga je maar het leger in)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

jip_86 schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:24:
[...]

Dat willen GL en PvdD al heel lang. Als dat je enige reden is om niet/wel op een partij te stemmen dan is dat trouwens wel een beetje triest, vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex

codex

Sorcerer8472 schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:40:
[...]

Mits min of meer dezelfde populatie zich laat testen en de samenstelling daarvan niet verandert (over positief percentage).

[...]

ChristenUnie is ook links op veel gebieden hoor. Maar zou er een partij met 1 of 2 zetels zijn waar je eventueel wel op zou stemmen dan?

En wat is trouwens de reden dat je rechts stemt? Vaak hoor je dat mensen als ze ouder worden steeds rechtser worden maar bij mij lijkt het tegenovergestelde te gebeuren.

Alleen heel jammer dat ook linkse partijen niet écht science-driven lijken te zijn. Bijvoorbeeld tegen kernenergie en ook bij kiesgedrag in de kamer zie je symboolpolitiek die niet echt helpt op een aantal terreinen. Plannen rondom energietransitie die men heeft zijn niet realistisch en science-driven op links, en bij lange na niet ambitieus genoeg op rechts, de belangenverstrengelingen druipen er langs af op rechts. Ik vind het echt een trieste bedoening allemaal. :{

Het meest bijzondere blijf ik trouwens vinden dat de tienduizenden doden door luchtvervuiling allemaal okee zijn, maar de coronadoden niet. Luchtvervuiling moet doorgaan "want economie", maar covid-doden zijn niet acceptabel. Ik vind beide soorten niet acceptabel. Het alleen bestrijden van iets wat zichtbaar is versus ook iets bestrijden omdat wetenschap erop wijst (doden door luchtvervuiling) vind ik iets wat typisch is voor rechtse politiek.
Ik kom altijd op het CDA of de VVD uit in stemwijzer, als ik de partijprogrammas lees dan vind ik de meeste aansluiting in het programma van de VVD. Qua standpunten heb ik ook net zo weinig met Baudet als met Klaver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Helaas zijn de kieswijzers afgestemd op wat er in het partijprogramma staat, niet op het daadwerkelijke stemgedrag. Volgens mij is dat bij geen enkele partij zo afwijkend als bij de VVD.

Ik dacht dat er een NL website was die dit een beetje bijhield, maar kan hem niet vinden. Weet iemand dat toevallig? En weet iemand of partijen covid-strategie publiceren ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:44

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Sorcerer8472 schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:26:
Ik dacht dat er een NL website was die dit een beetje bijhield, maar kan hem niet vinden. Weet iemand dat toevallig? En weet iemand of partijen covid-strategie publiceren ook?
Bedoel je misschien https://partijgedrag.nl/ ?
Edit: Laatste bijgewerkt in februari.

[ Voor 5% gewijzigd door DevWouter op 01-11-2020 15:55 ]

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sorcerer8472 schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:26:

Bedoel je https://www.openkamer.org/stemmingen/?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

DevWouter schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:54:
[...]

Bedoel je misschien https://partijgedrag.nl/ ?
Edit: Laatste bijgewerkt in februari.
Yes, deze, thanks! Hoop wel dat hij snel wordt bijgewerkt dan :o
Deze is ook lekker overzichtelijk, kende ik nog niet! :)

Zoiets als deze stemming vind ik altijd mooi inzicht geven in bepaalde idealen en prioriteiten: https://www.openkamer.org/kamerstuk/35570-VIII/79/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Net ook de test gehad. De medewerkers hebben hun portie humor weer gehad ivm mijn kokhalsreflex!

Wel klote dat ik al de hele dag een bloedneus heb en ze dar ook nog even doorheen moesten met het staafje..

Gelukkig erg weinig mensen gezien afgelopen dagen, dus dat contactonderzoek is snel afgehandeld mcht het een positieve uitslag zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
Misschien goed om te melden dat er phishing rondgaat, die misbruik maakt van het testen op corona en de APP.
Je krijgt een sms met de melding dat de GGD jouw gaat bellen ivm dat de app geregistreerd heeft dat u dicht in de buurt bent geweest van een besmet persoon,
ter info:
GGD of RIVM stuurt geen SMS.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003

vhal

ಠ_ಠ

Vanavond maar eens bekijken of de genoemde maatregelen voor musea, bibliotheken, pretparken en dierentuinen inderdaad doorgaan.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

V3g3ta schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:13:
Laatste vraag wat betreft Alcohol, ik heb deze gekocht. Deze is aangevuld met Isopropanol, maar als ik hem zo gebruik prikt het nogal in mijn handen. Is dit spul wel goed, of moet dit nog verdund worden?

[Afbeelding]
Even een bump, is dit spul legit? Ik twijfel. Via Bol gekocht, door Poqor verkocht echter door TendX.nl verzonden en als je hun site bekijkt staat 1. Alles in dollars en 2. Haast alleen maar negatieve reviews. 3. Vaak komt niks aan en als het wel aankomt blijkt het uit china te komen en daar wrangt het allemaal. Contact gehad met Bol, ze vonden het erg vaag dat dit product opeens niet meer te vinden was op hun site. Maar ik moest maar eens contact opzoeken met de verkoper. Die geeft aan dat de alcohol totaal anders reageert door de toegevoegde isopropyl. Het vervliegt bijna niet, geur is sterk maar verdwijnt meteen zodra de alcohol uit de fles is en als ik het ontbrand zie je een haast onzichtbare vlam. Wat zegt jullie dit? En het bijt gewoon als je je handen ermee reinigt, iets dat ik met andere 80% alcohol heb getest en daar helemaal niks heb gevoeld. Kan natuurlijk gewoon retour, maar wil eigenlijk gewoon weten wat er nu eigenlik in zit.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
V3g3ta schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:19:
[...]

Even een bump, is dit spul legit? Ik twijfel. Via Bol gekocht, door Poqor verkocht echter door TendX.nl verzonden en als je hun site bekijkt staat 1. Alles in dollars en 2. Haast alleen maar negatieve reviews. 3. Vaak komt niks aan en als het wel aankomt blijkt het uit china te komen en daar wrangt het allemaal. Contact gehad met Bol, ze vonden het erg vaag dat dit product opeens niet meer te vinden was op hun site. Maar ik moest maar eens contact opzoeken met de verkoper. Die geeft aan dat de alcohol totaal anders reageert door de toegevoegde isopropyl. Het vervliegt bijna niet, geur is sterk maar verdwijnt meteen zodra de alcohol uit de fles is en als ik het ontbrand zie je een haast onzichtbare vlam. Wat zegt jullie dit? En het bijt gewoon als je je handen ermee reinigt, iets dat ik met andere 80% alcohol heb getest en daar helemaal niks heb gevoeld. Kan natuurlijk gewoon retour, maar wil eigenlijk gewoon weten wat er nu eigenlik in zit.
Quote van site
Alcohol die niet goed is voor je huid bevindt zich in sommige cosmetica onder de noemer ‘alcohol denat’ of SD alcohol. Ook de alcoholsoorten onder de namen benzyl alcohol, ethyl alcohol, methanol en isopropyl kun je beter vermijden als ze als bovenaan de ingrediëntenlijst van je product staan. Staan ze als onderaan op de lijst? Dan zijn ze waarschijnlijk gebruikt om een ander ingrediënt in op te lossen, en in zulke kleine hoeveelheden kan de alcohol minder kwaad.

Toch zijn er ook alcoholsoorten die minder of nauwelijks irriterend zijn voor de huid, omdat ze vettig zijn. Hierdoor houden ze juist vocht vast en zijn dus niet schadelijk voor de huid. Deze alcoholsoorten zijn cetyl-, cetearyl-, myristyl- en behenyl-alcohol.
Ik ken deze site niet, lijkt mij legit wat ze vertellen over make-up en isopropyl Bron
En op jouw plaatje staat ook dat het voor reinigen van instrumenten is bijv, en niet voor handen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:01
V3g3ta schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:19:
[...]

Is dit 2-propanol? aka isopropanol. Dat gebruiken we op de labs als schoonmaak / desinfectie middel (70%). Desinfecteert prima als het echt 80% is, maar wat ik mij meer afvraag is de accijns. Als we het hier moeten aanschaffen komen er allerlei vergunningen aan te pas om maar geen accijns te betalen op die hoge percentages. Als je het zo bij de bol kan bestellen, scheelt dat nogal in de kosten :+

Ik zou het niet kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:38

bert pit

asdasd

Sommige wetenschappers zien kans om voor de hand liggende zaken zo uit te leggen dat je ze direct begrijpt. De vraag was waarom je strengere lockdown moeten prefereren boven een minder strenge. Dit lijkt voor de hand te liggen, maar zijn uitleg was zeer helder.

Zijn antwoord was:

Stel dat er 10 besmettingen zijn en je doet een strenge lockdown, dan heb je na een bepaalde tijd nog 5 besmettingen over, daarna 1 en dan is het weg. Totaal 16 besmettingen.
Stel dat je een minder strenge lockdown doet dan ga ja van 10 naar 9 besmettingen, van 9 naar 8 etc. totdat je op 0 zit, dan heb je in totaal 55 besmettingen.

Dit was een zeer gesimplificeerde weergave van de werkelijkheid, om een an ander te verduidelijken. Maar in werkelijkheid betekent een strengere lockdown: veel sneller op een acceptabel niveau en minder slachtoffers.

Op basis van 15000 besmettingen per dag (= aantal van een paar dagen geleden + 40% die zich blijkbaar niet test) voorziet hij bij een strengere lockdown (R=0.7) 200.000 besmettingen en bij een minder strenge lockdown (R=0.9) 670.000 besmettingen, met alle gevolgen van dien.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Ik zit mee te lezen op verschillende Corona ervaring groepen, nu zie ik iets wat mijn vermoeden lijkt te bevestigen. Ik heb al 23 jaar hyperventilatie, ooit ontstaan door een angststoornis en paniekaanvallen. Nu is mijn ademhaling continu verstoord, ik heb periodes dat ik helemaal gesloopt ben door de hyperventilatie. Uiteraard lijkt hyperventilatie qua symptomen sterk op een hart of longaandoening, dus benauwdheid, moe zijn, duizeligheid en een hele waslijst aan lichamelijke klachten zijn het gevolg.

Nu zie ik mensen die er via artsen achter zijn gekomen dat zij hyperventilatie hebben, zal dit een deel van de long covid klachten veroorzaken? Uit ervaring weet ik, helaas, dat langdurig verkeerd ademhalen het autonome zenuwstelsel aanleert dat dit normaal is. Als iemand een infectie doorloopt en benauwd wordt krijg je de neiging om verkeerd te ademen ter compensatie van het zuurstoftekort. Ik kan mij goed voorstellen dat wanneer je dit 2 weken achtereen doet het de ademhaling compleet verstoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
https://www.welingelichte...lieu/2245509/2245509.html

Oh oh. Nertsen brengen de effectiviteit van vaccins in gevaar :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:49

Blokker_1999

Full steam ahead

Lees nu al enkele dagen in de vlaamse media het goede nieuws dat de cijfers gekeerd zijn en het aantal infecties in België eindelijk aan het dalen is. Totdat je in de details duikt. Ja, het aantal positief geteste mensen daalt, maar het aantal afgenomen testen daalt al enkele dagen sneller. Je ziet dan ook nog altijd een stijging in het positiviteitsratio, een reproductiegetal boven 1 en een lichte stijging in het aantal ziekenhuisopnames.

Ik begrijp dat de media wat goed nieuws wil brengen, maar nu hoor je ook alweer de eerste mensen roepen om de maatregelen al maar snel weer te verlichten. Waarom kan de media niet gewoon wat duidelijker zijn in plaats van er een misleidende headline boven te gooien?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Laatst online: 17-09 22:45

Mfpower

In dubio

Steeds met mensen worden twee keer ziek vak Corona: https://nos.nl/artikel/23...eer-ziek-door-corona.html
Toch zijn wetenschappers er intussen wel van overtuigd dat herinfecties geen uitzonderingen zijn. "We zijn echt de anekdotische gevallen wel voorbij", zegt Marion Koopmans, hoofd virologie van het Erasmus MC. Wereldwijd zijn er intussen tientallen genetisch bewezen herbesmettingen beschreven. Ook in Nederland zijn er ongeveer tien bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Liever niet, eerste dag klachtenvrij :D hopelijk houden we dat zo :+

[ Voor 4% gewijzigd door WoBBeL op 07-11-2020 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:53

de Peer

under peer review

Wel goed doorklikken naar de bron. Er staat "Dit heeft mogelijk een effect op de bescherming door toekomstige covid-19-vaccins"
Ik zou even een fatsoenlijke bron zoeken ;)

Effectiviteit van de vaccins is niet in gevaar. Maar als er een nieuwe variant komt, heb je een nieuw vaccin nodig. Dat is heel wat anders.

[ Voor 20% gewijzigd door de Peer op 08-11-2020 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

bert pit schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:43:
Sommige wetenschappers zien kans om voor de hand liggende zaken zo uit te leggen dat je ze direct begrijpt. De vraag was waarom je strengere lockdown moeten prefereren boven een minder strenge. Dit lijkt voor de hand te liggen, maar zijn uitleg was zeer helder.

Zijn antwoord was:

Stel dat er 10 besmettingen zijn en je doet een strenge lockdown, dan heb je na een bepaalde tijd nog 5 besmettingen over, daarna 1 en dan is het weg. Totaal 16 besmettingen.
Stel dat je een minder strenge lockdown doet dan ga ja van 10 naar 9 besmettingen, van 9 naar 8 etc. totdat je op 0 zit, dan heb je in totaal 55 besmettingen.

Dit was een zeer gesimplificeerde weergave van de werkelijkheid, om een an ander te verduidelijken. Maar in werkelijkheid betekent een strengere lockdown: veel sneller op een acceptabel niveau en minder slachtoffers.

Op basis van 15000 besmettingen per dag (= aantal van een paar dagen geleden + 40% die zich blijkbaar niet test) voorziet hij bij een strengere lockdown (R=0.7) 200.000 besmettingen en bij een minder strenge lockdown (R=0.9) 670.000 besmettingen, met alle gevolgen van dien.
De beste manier is dus om zoals China gewoon de voordeuren van flats dicht te lassen, totdat iedereen binnen genezen of dood is :P
Leuk vooruitzicht :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
de Peer schreef op zondag 8 november 2020 @ 00:21:
[...]

Effectiviteit van de vaccins is niet in gevaar. Maar als er een nieuwe variant komt, heb je een nieuw vaccin nodig. Dat is heel wat anders.
Is de praktische uitwerking daarvan alleen niet nagenoeg hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Bananenplant schreef op zondag 8 november 2020 @ 09:16:
[...]

Is de praktische uitwerking daarvan alleen niet nagenoeg hetzelfde?
Dat hangt er vanaf of die nieuwe variant zich daadwerkelijk over de wereld gaat verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 19:50
Denk dat dit het juiste topic is voor mijn vraag:

Stel een collega waarmee ik nauw contact heb gehad afgelopen week, heeft vandaag de uitslag van een test gekregen: Positief.

Wat zijn dan de stappen voor mij, in quarantaine en bij klachten laten testen?
Of direct afspraak maken en laten testen?

Heeft die test nu al nut of zit je dan met de incubatie tijd en dat de test dus negatief gaat aangeven terwijl het virus eventueel nog moet gaan "werken" in mijn lichaam??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Dirk0s schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:12:
Denk dat dit het juiste topic is voor mijn vraag:

Stel een collega waarmee ik nauw contact heb gehad afgelopen week, heeft vandaag de uitslag van een test gekregen: Positief.

Wat zijn dan de stappen voor mij, in quarantaine en bij klachten laten testen?
Of direct afspraak maken en laten testen?

Heeft die test nu al nut of zit je dan met de incubatie tijd en dat de test dus negatief gaat aangeven terwijl het virus eventueel nog moet gaan "werken" in mijn lichaam??
Staat op site RIVM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Klopt, daar staat in quarantaine gaan 10 dagen en bij klachten testen.
Mijn werkgever zegt tegen mij: afspraak maken om te testen, is het negatief dan kun je weer komen!

Ik zelf denk dus dat dit niet de weg is, vandaar dat ik het vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Dirk0s schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:14:
[...]

Klopt, daar staat in quarantaine gaan 10 dagen en bij klachten testen.
Mijn werkgever zegt tegen mij: afspraak maken om te testen, is het negatief dan kun je weer komen!

Ik zelf denk dus dat dit niet de weg is, vandaar dat ik het vraag
Nou. Wat de RIVM zegt dus. Wat je werkgever zegt is vanuit zijn optiek mogelijk logisch, niet vanuit Covid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
maartend schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:44:
[...]

Nou. Wat de RIVM zegt dus. Wat je werkgever zegt is vanuit zijn optiek mogelijk logisch, niet vanuit Covid.
Maar mijn vraag is nu dus eigenlijk: Kan het zijn dat je de test nu te snel gaat doen waardoor de uitslag waardeloos is omdat het virus nog niet volledig in het lichaam is door die incubatie tijd?

Of dezelfde vraag in andere woorden: Waarom moet je dan in quarantaine en hoef je je niet te laten testen??

[ Voor 11% gewijzigd door Dirk0s op 08-11-2020 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Dirk0s schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:53:
[...]

Maar mijn vraag is nu dus eigenlijk: Kan het zijn dat je de test nu te snel gaat doen waardoor de uitslag waardeloos is omdat het virus nog niet volledig in het lichaam is door die incubatie tijd?

Of dezelfde vraag in andere woorden: Waarom moet je dan in quarantaine en hoef je je niet te laten testen??
Kort? Ja.
Als je je te vroeg laat testen, dan is de kans groot dat het testresultaat onterecht negatief is.

Maar je kunt dan wel besmettelijk zijn naar anderen

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 08-11-2020 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dirk0s schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:53:
[...]

Ja kan. De test heeft een bepaalde ondergrens voor viral load.
Zodat als je het toch hebt en je bent asymptomatisch, je het niet doorgeeft aan een ander.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Zijn er hier eigenlijk al mensen die ervaring hebben met antistoffen tests?

Ik zie dat je een vingerprik afnameset kunt bestellen en het dan vervolgens naar een lab kunt sturen.

Is dat zinvol? Hebben mensen hier dat al gedaan?

Ik ben medio september behoorlijk verkouden geweest, maar omdat de testcapaciteit vol was destijds niet getest. Daarnaast ben ik recent een nauw contact van een coronapatiënt geweest (mijn quarantaine zit er inmiddels op), maar (nog) niet ziek geworden.

Ergens hoop ik een keer duidelijkheid te krijgen pfff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:04

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Lethalis Maar wat wil je met die info? Doen alsof je onoverwinnelijk bent? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:57:
@Lethalis Maar wat wil je met die info? Doen alsof je onoverwinnelijk bent? ;)
Nee dat zeker niet, maar je hoopt ergens rust te krijgen. Ik heb namelijk sowieso last van ziektevrees. Stel dat mijn lijf er al in aanraking mee is geweest en een afweerreactie heeft opgebouwd, dan kan ik in de toekomst nog wel ziek worden (afnemende antistoffen), maar de kans dat het problematisch wordt, is dan wel een stuk kleiner (bescherming door specifieke T cellen).

In een recent interview gaf de Duitse viroloog Drosten nog aan dat de beschermende werking van T cellen er zeer waarschijnlijk voor zorgt dat het bij herinfectie beperkt blijft tot de bovenste luchtwegen (en dus een standaard verkoudheid wordt). Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar voor de meeste mensen zou dit gaan gelden.

PS
Ik ging de afgelopen 10 dagen wel zo ongeveer kapot van de stress. Het komt nu allemaal wel erg dichtbij en in het nieuws doen ze echt hun best om iedereen zo bang mogelijk te houden. Erg fijn als je sowieso al een hypochonder bent.

Moet daar dan doorheen prikken en mij realiseren dat ze daar actief mee bezig zijn, om de urgentie bij alle leeftijdsgroepen te benadrukken. En dat er voor die ene doodzieke dertiger in het nieuws, waarschijnlijk 100 anderen rondlopen voor wie het mild is verlopen.

[ Voor 50% gewijzigd door Lethalis op 08-11-2020 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Lethalis schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:00:
[...]

Nee dat zeker niet, maar je hoopt ergens rust te krijgen. Ik heb namelijk sowieso last van ziektevrees. Stel dat mijn lijf er al in aanraking mee is geweest en een afweerreactie heeft opgebouwd, dan kan ik in de toekomst nog wel ziek worden (afnemende antistoffen), maar de kans dat het problematisch wordt, is dan wel een stuk kleiner (bescherming door specifieke T cellen).

In een recent interview gaf de Duitse viroloog Drosten nog aan dat de beschermende werking van T cellen er zeer waarschijnlijk voor zorgt dat het bij herinfectie beperkt blijft tot de bovenste luchtwegen (en dus een standaard verkoudheid wordt). Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar voor de meeste mensen zou dit gaan gelden.

PS
Ik ging de afgelopen 10 dagen wel zo ongeveer kapot van de stress. Het komt nu allemaal wel erg dichtbij en in het nieuws doen ze echt hun best om iedereen zo bang mogelijk te houden. Erg fijn als je sowieso al een hypochonder bent.

Moet daar dan doorheen prikken en mij realiseren dat ze daar actief mee bezig zijn, om de urgentie bij alle leeftijdsgroepen te benadrukken. En dat er voor die ene doodzieke dertiger in het nieuws, waarschijnlijk 100 anderen rondlopen voor wie het mild is verlopen.
@Lethalis ik ga er even vanuit dat je onder de 60 jaar bent. Dan is er toch sowieso niets om bang voor te zijn. Dit is geen gevaarlijk virus als je geen onderliggende ziekte hebt. De kans op een 'problematisch verloop' is bijna 0.
als je wel 'zwakker' bent qua weerstand is het een ander verhaal natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 09-11-2020 07:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Lethalis schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:00:
[...]

En dat er voor die ene doodzieke dertiger in het nieuws, waarschijnlijk 100 anderen rondlopen voor wie het mild is verlopen.
Nou eerder 10.000 anderen.
en de 'doodzieke' dertiger had waarschijnlijk al iets onder de leden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
de Peer schreef op maandag 9 november 2020 @ 07:45:
[...]

@Lethalis ik ga er even vanuit dat je onder de 60 jaar bent. Dan is er toch sowieso niets om bang voor te zijn. Dit is geen gevaarlijk virus als je geen onderliggende ziekte hebt.
Maar dat is dus niet zoals de NOS en andere media het presenteren. Die laten een dertiger zien die er heel ziek van is geworden.

In Duitsland viel me nu laatst ook op: Jens Spahn (40 jaar oud, min. van volksgezondheid) had Corona en het bleef bij hem bij een verkoudheid.

Heel interview gisteren over Corona en dat dit ons overkomt en alles weer in lockdown, geen kerst meer vieren, etc, etc. Besloot de interviewer naar Spahn's eigen ervaring ermee te vragen, ontweek hij de vraag gewoon!

Het past dan niet in zijn verhaal... "het gaat nu niet over mij" bla bla.

Nasty vind ik dat. Wees dan gewoon eerlijk dat het niet voor iedereen hetzelfde is en dat we dit voor bepaalde doelgroepen doen. Want anders geloven mensen je op den duur niet meer.

Hier in NL ook, laatst weer artikel dat het hebben van Corona voelt als een olifant op je borst. Nou dan heb je mijns inziens 2 dingen bereikt:

1. Mensen die misschien een hartprobleem hebben, negeren dit "omdat het bij Corona hoort".
2. Mensen die milde klachten hebben, denken "dat het toch geen Corona is" want dat is immers veel erger en besmetten vervolgens wel anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Lethalis schreef op maandag 9 november 2020 @ 07:58:
[...]

Maar dat is dus niet zoals de NOS en andere media het presenteren. Die laten een dertiger zien die er heel ziek van is geworden.
Dat is inderdaad niet handig. Ik denk dat ze dit doen om meer draagvlak te krijgen voor de maatregelen en omdat het 'spraakmakend' is. Net zoals dat Rutte zegt 'Ook jongeren kunnen ernstig ziek worden' terwijl dat echt verwaarloosbaar is qua aantallen.

Ik zou gewoon bij de feiten blijven als ik jou was, want er is geen enkele reden voor paniek voor wat betreft je eigen gezondheid als dertiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Lethalis schreef op maandag 9 november 2020 @ 07:58:
[...]

In Duitsland viel me nu laatst ook op: Jens Spahn (40 jaar oud, min. van volksgezondheid) had Corona en het bleef bij hem bij een verkoudheid.

Heel interview gisteren over Corona en dat dit ons overkomt en alles weer in lockdown, geen kerst meer vieren, etc, etc. Besloot de interviewer naar Spahn's eigen ervaring ermee te vragen, ontweek hij de vraag gewoon!

Het past dan niet in zijn verhaal... "het gaat nu niet over mij" bla bla.

Nasty vind ik dat. Wees dan gewoon eerlijk dat het niet voor iedereen hetzelfde is en dat we dit voor bepaalde doelgroepen doen. Want anders geloven mensen je op den duur niet meer.

Hier in NL ook, laatst weer artikel dat het hebben van Corona voelt als een olifant op je borst. Nou dan heb je mijns inziens 2 dingen bereikt:

1. Mensen die misschien een hartprobleem hebben, negeren dit "omdat het bij Corona hoort".
2. Mensen die milde klachten hebben, denken "dat het toch geen Corona is" want dat is immers veel erger en besmetten vervolgens wel anderen.
Volgens mij moet je even een keer rustig adem halen.

Het is heel vaak en duidelijk in het nieuws dat +\-95% van de mensen die het krijgt geen of milde klachten heeft.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
de Peer schreef op maandag 9 november 2020 @ 07:56:
[...]

Nou eerder 10.000 anderen.
en de 'doodzieke' dertiger had waarschijnlijk al iets onder de leden.
In Italië houden ze de klachten bij van mensen per leeftijdsgroep. Ongeveer 2% van de dertigers wordt er behoorlijk ziek van en moet eventueel naar het ziekenhuis.

Ongeveer 60% wordt helemaal niet ziek. Iets van 15% heeft hele lichte klachten. De resterende 23% heeft "milde" klachten... die maken een soort griep door die ze zelf uitzieken kunnen.

Nu zijn dat natuurlijk alleen de mensen die getest zijn.

Maar zo kom ik een beetje op die 1 op de 100 ongeveer (als ik ervan uitga dat ze de helft missen).

[ Voor 3% gewijzigd door Lethalis op 09-11-2020 08:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
de Peer schreef op maandag 9 november 2020 @ 08:10:
[...]

Dat is inderdaad niet handig. Ik denk dat ze dit doen om meer draagvlak te krijgen voor de maatregelen en omdat het 'spraakmakend' is. Net zoals dat Rutte zegt 'Ook jongeren kunnen ernstig ziek worden' terwijl dat echt verwaarloosbaar is qua aantallen.

Ik zou gewoon bij de feiten blijven als ik jou was, want er is geen enkele reden voor paniek voor wat betreft je eigen gezondheid als dertiger.
Er is zeker geen reden tot paniek, maar zeker wel reden tot voorzichtigheid. Ik maak mij persoonlijk ook niet veel zorgen over de effecten, maar 1 a 2% kans op flinke klachten, die ook nog weer een kans hebben op blijvende schade zou ik niet verwaarlozen. De kans dat je Corona krijgt is natuurlijk niet naar 0 te krijgen, maar je hebt wel flink in de hand om de kans voor zowel je zelf als anderen een stuk te verlagen.

Overigens erger ik mij ook vaak aan de manier waarop dingen in het nieuws gebracht worden, maar dat limiteert zich helaas niet alleen tot corona, het wordt helaas bijna altijd simplistisch en sensationeel gebracht.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Lethalis schreef op maandag 9 november 2020 @ 08:14:
[...]

In Italië houden ze de klachten bij van mensen per leeftijdsgroep. Ongeveer 2% van de dertigers wordt er behoorlijk ziek van en moet eventueel naar het ziekenhuis.

Ongeveer 60% wordt helemaal niet ziek. Iets van 15% heeft hele lichte klachten. De resterende 23% heeft "milde" klachten... die maken een soort griep door die ze zelf uitzieken kunnen.

Nu zijn dat natuurlijk alleen de mensen die getest zijn.

Maar zo kom ik een beetje op die 1 op de 100 ongeveer.
Als 1% van de dertigers (ongeveer 2 miljoen in Nederland) naar het ziekenhuis moet dan is dat nog steeds vele malen meer dan opgenomen kan worden. Neem je 90 dagen als de periode waarin deze ziektes optreden (in zo'n 'laat de jongeren maar massaal besmet worden' scenario) dan zijn dat er 222 extra per dag uit een groep die normaliter nauwelijks ziektebedden nodig hebben.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Woy schreef op maandag 9 november 2020 @ 08:21:
[...]

Er is zeker geen reden tot paniek, maar zeker wel reden tot voorzichtigheid. Ik maak mij persoonlijk ook niet veel zorgen over de effecten, maar 1 a 2% kans op flinke klachten, die ook nog weer een kans hebben op blijvende schade zou ik niet verwaarlozen. De kans dat je Corona krijgt is natuurlijk niet naar 0 te krijgen, maar je hebt wel flink in de hand om de kans voor zowel je zelf als anderen een stuk te verlagen.

Overigens erger ik mij ook vaak aan de manier waarop dingen in het nieuws gebracht worden, maar dat limiteert zich helaas niet alleen tot corona, het wordt helaas bijna altijd simplistisch en sensationeel gebracht.
Ik denk niet dat ikzelf 1 of 2% 'kans loop' op doodziek worden en ziekenhuisopname. Het zijn met name de zwakkeren en mensen met onderliggende ziektes die de pineut zijn.

Ik ken(de) iemand van 19 jaar (kerngezond) die aan de griep overleden is. Dat komt niet vaak voor, maar ja, shit happens... dan heb je gewoon hele dikke pech gehad. Het is geen reden om je leven anders in te richten zodat je nooit meer de griep zult krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door de Peer op 09-11-2020 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
edit:
knip, toch maar niet.

[ Voor 92% gewijzigd door anandus op 09-11-2020 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Lubach verwoordde het gisteren uitstekend. Onze regering heeft geen fatsoenlijk plan dat ze zelf volgen, grijpt telkens te laat in, en komt met totaal conflicterende adviezen (Wel Curaçao, niet de Canarische Eilanden). Die dan weer niet dwingend zijn. En waarbij alles totaal anders is dan de routekaart die werd gepresenteerd.

Verder nogmaals de vraag: wat als het nou nog 2 jaar duurt voordat er een goed werkend vaccin komt? Het aantal levensjaren dat aan andere zaken verloren raakt is inmiddels aanzienlijk aan het worden en mogelijk groter dan het aantal dat verloren raakt aan covid. Het lijkt me goed om hierop voorbereid te zijn en om dit "what if"-scenario ook echt te bestuderen.

Er zijn groepen mensen die nu serieus in sociale isolatie zitten en veel meer depressieve klachten hebben. En blijkbaar ook alweer mensen met dringende kankeroperaties die worden uitgesteld omdat mensen met covid de IC binnenkomen. Het aantal mensen dat nu niet naar de huisarts durft is blijkbaar ook aanzienlijk hoorde ik gisteren van iemand uit de zorg. Dat kan ook uiteindelijk weer levens kosten.

Heb het gevoel dat de balans íets beter is nu dan in de eerste lockdown, maar het klopt nog niet helemaal. Winkels open en soms zeer druk valt niet te rijmen met dat de bibliotheken dicht moesten bijvoorbeeld. Of zelfs met het maximaal 2 mensen op straat-beleid. Waar men zich zeer massaal niet aan houdt trouwens.

Benieuwd wanneer we die balans gaan vinden eindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
de Peer schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:18:
[...]
Ik denk niet dat ikzelf 1 of 2% 'kans loop' op doodziek worden en ziekenhuisopname. Het zijn met name de zwakkeren en mensen met onderliggende ziektes die de pineut zijn.
Maar het is voor mensen lastig om die kans in te schatten, want het gebeurt wel degelijk dat gewoon gezonden mensen er flink ziek van worden. Tevens is het niet altijd duidelijk dat je een onderliggende kwaal hebt, die heeft zich misschien nog niet gemanifesteerd.

Dan nog, al zou de kans 0,5% zijn, dan zou ik die toch proberen te voorkomen. Je hoeft echt niet je hele leven op zijn kop te zetten, maar dat maakt niet dat je er niet waakzaam voor kunt zijn.

De kans dat je de lotto wint is een stuk kleiner, en daar gokken mensen wel op.
Ik ken(de) iemand van 19 jaar (kerngezond) die aan de griep overleden is. Dat komt niet vaak voor, maar ja, shit happens... dan heb je gewoon hele dikke pech gehad. Het is geen reden om je leven anders in te richten zodat je nooit meer de griep zult krijgen.
Inderdaad, dat is ook wat ik bedoel. De kans dat het gebeurt is niet heel groot voor gezonde jongere mensen, maar de kans is er wel degelijk. Ik doen ook altijd mijn gordel om, terwijl de kans niet enorm is dat ik ze nodig heb.

Tevens komt daar nog bij dat je ook een verantwoordelijkheid hebt naar andere vrienden/familie en de maatschappij. Het idee dat je jong/gezond en oud/kwetsbaar kunt scheiden voor een periode is natuurlijk een utopie. Want hoe ga je om met bijvoorbeeld verplegend personeel? Ga je die ook scheiden van de rest van de bevolking? En wat als die weer kinderen hebben? Die ook scheiden?

Als dat zou gebeuren zie ik ieder geval snel een hoop essentieel personeel stoppen met wat ze doen en een andere baan zoeken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sorcerer8472 schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:34:
Benieuwd wanneer we die balans gaan vinden eindelijk.
Ik denk dat dat zoeken blijft, zeker zolang er nog veel onduidelijk is. Het is ook geen zero-sum game. Het is niet alsof er gekozen kan worden tussen de "lockdown" en het normale leven. Ook ( misschien wel juist ) zonder maatregelen komen al die dingen ook in het gedrang. Zoals je zegt het is een balans zoeken.

Of we moeten echt kiezen om corona patiënten in soort lepra kolonies te isoleren en niet te behandelen in het ziekenhuis, maar ik vermoed dat er niet veel mensen voor dat idee te te porren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

@Woy ben het helemaal met je eens hoor. Ik zeg ook niet dat we niet voorzichtig moeten zijn. Alles wat je kan voorkomen zonder al te veel moeite: doen!
Maar het ging mij er even om of 'angst' reëel is en dan zeg ik: nee absoluut niet.

en idd stel de kans om als dertiger in het ziekenhuis te belanden is 0,5%, dan vind ik dat niet iets om bang voor te zijn. En al helemaal niet 'omdat ik misschien wel onbewust een onderliggende kwaal heb'. Op die manier kan ik niet in het leven staan. Sommige risico's horen bij het leven.
Woy schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:35:
[...]

De kans dat je de lotto wint is een stuk kleiner, en daar gokken mensen wel op.
haha tsja dat is natuurlijk geen argument. als er iets niet rationeel is, is het geld investeren in de lotto. :D

Maargoed het laat allemaal wel weer duidelijk zien dat de mens geen rationeel wezen is en angst valt voor veel mensen ook niet rationeel goed te praten.

[ Voor 30% gewijzigd door de Peer op 09-11-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Woy schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:41:
[...]

Ik denk dat dat zoeken blijft, zeker zolang er nog veel onduidelijk is. Het is ook geen zero-sum game. Het is niet alsof er gekozen kan worden tussen de "lockdown" en het normale leven. Ook ( misschien wel juist ) zonder maatregelen komen al die dingen ook in het gedrang. Zoals je zegt het is een balans zoeken.

Of we moeten echt kiezen om corona patiënten in soort lepra kolonies te isoleren en niet te behandelen in het ziekenhuis, maar ik vermoed dat er niet veel mensen voor dat idee te te porren zijn.
Speciale corona-ziekenhuizen zijn eerder al geopperd, lijkt mij niet per se een heel slecht idee eigenlijk. Krachten en energie bundelen.

Zeker als het gaat om mensen die al extreem ziek en zwak waren los van covid. Als je volgens medische triage werkt dan zouden andere ernstige gevallen sowieso voorrang daarop moeten krijgen. Juist dat is wat ze met de maatregelen willen voorkomen trouwens, maar wellicht moeten we toch naar een situatie met minder restricties maar meer en gerichtere zorg specifiek voor mensen met covid. Dat is evt langere tijd vol te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:48:
[...]

Speciale corona-ziekenhuizen zijn eerder al geopperd, lijkt mij niet per se een heel slecht idee eigenlijk. Krachten en energie bundelen.

Zeker als het gaat om mensen die al extreem ziek en zwak waren los van covid. Als je volgens medische triage werkt dan zouden andere ernstige gevallen sowieso voorrang daarop moeten krijgen. Juist dat is wat ze met de maatregelen willen voorkomen trouwens, maar wellicht moeten we toch naar een situatie met minder restricties maar meer en gerichtere zorg specifiek voor mensen met covid. Dat is evt langere tijd vol te houden.
Daar wordt natuurlijk al druk aan gewerkt, er wordt op allerlei manieren gezocht naar oplossingen om de Covid-druk van ziekenhuizen af te halen, zie bijv: Amsterdamse huisartsen nemen deel coronazorg ziekenhuizen over

Maar het idee van coronaziekenhuizen snap ik niet zo. Dan zou je een kwart of een derde van de ziekenhuizen aanwijzen voor alleen corona, bijvoorbeeld?
In grote steden kan ik me dat voorstellen, maar ik zie dat erbuiten wel problemen geven. Dat mensen niet een half uur, maar een uur moeten reizen om bij het dichtstbijzijnde gewone ziekenhuis te komen, omdat het lokale ziekenhuis als coronaziekenhuis is bestempeld.
(Of andersom als je corona hebt, dat je iets verder moet reizen omdat je lokale ziekenhuis juist niet als coronaziekenhuis is bestempeld).

Het concentreren van coronapatiënten kan ik me misschien wel voorstellen, een ziekenhuis als het Antonie van Leeuwenhoek zou je zo min mogelijk coronapatiënten willen laten opvangen, bijv. en andere ziekenhuizen kunnen dat wat beter opvangen.

Maar ziekenhuizen puur voor corona aanwijzen lijken mij meer problemen geven dan oplossingen.
Ook omdat er vaak onderliggend lijden is (long en hart), dus dan zal je al die afdelingen ook erbij moeten houden. Dan heb je een cardiologie-afdeling die de helft van de tijd niets staat te doen en af en toe een coronapatiënt opvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sorcerer8472 schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:48:
[...]

Ik kan slecht beoordelen of het echt wat zou uitmaken. Op het moment is het grote probleem ook al dat er gewoon niet genoeg geschoold personeel is, en je ook niet makkelijk in zo'n korte tijd dat personeel kunt opleiden.

Op zich niks mis met het idee natuurlijk, maar ik denk nog steeds dat het niet heel veel verschil zou maken met de huidige situatie, behalve dat het misschien iets efficiënter
is ( En dan zou ik natuurlijk een voorstander zijn ). Maar het maakt volgens mij niet dat je heel veel minder maatregelen nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
de Peer schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:42:
@Woy ben het helemaal met je eens hoor. Ik zeg ook niet dat we niet voorzichtig moeten zijn. Alles wat je kan voorkomen zonder al te veel moeite: doen!
Maar het ging mij er even om of 'angst' reëel is en dan zeg ik: nee absoluut niet.

en idd stel de kans om als dertiger in het ziekenhuis te belanden is 0,5%, dan vind ik dat niet iets om bang voor te zijn. En al helemaal niet 'omdat ik misschien wel onbewust een onderliggende kwaal heb'. Op die manier kan ik niet in het leven staan. Sommige risico's horen bij het leven.
Dan zitten we op een lijn, ook exact wat ik zeg natuurlijk. Geen reden voor angst, maar wel voor waakzaamheid, ook als verantwoordelijkheid naar de rest van de maatschappij.
haha tsja dat is natuurlijk geen argument. als er iets niet rationeel is, is het geld investeren in de lotto. :D

Maargoed het laat allemaal wel weer duidelijk zien dat de mens geen rationeel wezen is en angst valt voor veel mensen ook niet rationeel goed te praten.
Het argument was inderdaad vooral om te benadrukken dat mensen slecht zijn in inschatten van kansen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:02
de Peer schreef op maandag 9 november 2020 @ 08:10:
[...]

ho wacht.... Rutte spreekt gewoon de waarheid hoor. Ook jongeren kunnen ernstig ziek worden.
Dat jíj dat een verwaarloosbaar aantal vind, dat mag. Maar het is gewoon een feit. Dus laten we daar gewoon ook bij blijven. De kans is klein, maar niet 0. En "onderliggende problemen" zijn niet altijd bekend trouwens. Dus voor bijna iedereen geld dat er onderliggende problemen aanwezig kunnen zijn die zich pas openbaren als je het oploopt.

Moet je daarom bang zijn? nee... De kans is echt klein. Maar doen alsof die níét bestaat is óók niet eerlijk en "bij de feiten blijven".

Ik heb ook reportages gezien van 50+, 100kg te zwaar bij de NOS. Ook dat komt gewoon in beeld. Mogen ze dan jongeren óók niet tonen? dat klinkt als censuur.

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 09-11-2020 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Waah schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:09:
[...]

ho wacht.... Rutte spreekt gewoon de waarheid hoor. Ook jongeren kunnen ernstig ziek worden.
Dat jíj dat een verwaarloosbaar aantal vind, dat mag. Maar het is gewoon een feit.
Ik snap je punt niet. Natuurlijk is het een feit. Dat ontken ik ook helemaal niet. Waar het mij om gaat is dat Rutte dit zegt om angst in te boezemen richting jongeren 'ook jullie kunnen ernstig ziek worden' terwijl de risico's voor deze groep bijna 0 zijn. Dan moeten deze jongeren ook elk jaar de griep zeer serieus gaan nemen, daar valt ook wel eens een dode door.

Dit doet hij om draagvlak te krijgen voor de maatregelen, maar ik vind dat de verkeerde manier. Het is ook onverstandig, want je geeft geen eerlijk advies. Wees gewoon eerlijk: jongeren moeten zich inhouden om de zwakkeren te beschermen, niet zichzelf tenzij onderliggende ziekte.

[ Voor 9% gewijzigd door de Peer op 09-11-2020 10:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
de Peer schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:14:
[...]

Ik snap je punt niet. Natuurlijk is het een feit. Dat ontken ik ook helemaal niet. Waar het mij om gaat is dat Rutte dit zegt om angst in te boezemen richting jongeren 'ook jullie kunnen ernstig ziek worden' terwijl de risico's voor deze groep bijna 0 zijn.

Dit doen hij om draagvlak te krijgen, maar ik vind dat de verkeerde manier. Het is ook onverstandig, want je geeft geen eerlijk advies. Wees gewoon eerlijk: jongeren moeten zich inhouden om de zwakkeren te beschermen.
Volgens mij heeft die vaak genoeg benoemd dat dát de reden is dat jongeren zich moeten inhouden. Om de zwakkeren te beschermen. Dat jij die opmerking invult als "angst aanjagen" is hoe jij het interpreteert natuurlijk.

los daarvan is 0,5% ook niet zo heel laag vind ik. één op de 200? als iedere jongere nu ziek zou worden, zou dat betekenen dat heel wat jongeren iemand kennen die ernstig ziek wordt van Corona (en dus ook de nasleep daarvan meekrijgt, maanden revalideren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Waah schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:18:
[...]

Volgens mij heeft die vaak genoeg benoemd dat dát de reden is dat jongeren zich moeten inhouden. Om de zwakkeren te beschermen. Dat jij die opmerking invult als "angst aanjagen" is hoe jij het interpreteert natuurlijk.
Nee Rutte heeft meerdere malen gezegd dat ook jongeren zeer ziek kunnen worden. En de context waarin hij dat zei was zeer duidelijk. Namelijk dat je het óók voor je eigen bescherming doet.

Uiteraard zit daar een stuk interpretatie in, maar geloof me het was vrij duidelijk hoe hij het bracht.
Waah schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:18:
[...]

los daarvan is 0,5% ook niet zo heel laag vind ik. één op de 200? als iedere jongere nu ziek zou worden, zou dat betekenen dat heel wat jongeren iemand kennen die ernstig ziek wordt van Corona (en dus ook de nasleep daarvan meekrijgt, maanden revalideren).
We hadden het net (toen het over die 0.5% ging) over dertigers. Voor pubers zal dit getal nog lager liggen.
Bovendien was het een fictief getal (stel dat 0.5%...)

[ Voor 29% gewijzigd door de Peer op 09-11-2020 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
de Peer schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:20:
[...]

Nee Rutte heeft meerdere malen gezegd dat ook jongeren zeer ziek kunnen worden. En de context waarin hij dat zei was zeer duidelijk. Namelijk dat je het óók voor je eigen bescherming doet.

Uiteraard zit daar een stuk interpretatie in, maar geloof me het was vrij duidelijk hoe hij het bracht.

[...]

We hadden het over dertigers. Voor pubers zal dit getal nog lager liggen.
Zelfs als dat zo is: Dan nog heeft die wel gewoon gelijk. Je doet het óók voor je eigen bescherming. Niet hoofdmoot misschien, maar 0,5% (jouw cijfers) is niet "niks". Je roept zelf: "Als je onder de 60 bent hoef je je geen zorgen te maken"

En in je stuk had je het zelf over "Zullen we het bij de feiten houden". Vandaar dat ik daar op aanspreek. Bij de feiten houden.

Of moeten we dat maar gewoon weglaten...

Ik zie echt het probleem niet. Er is een risico dat je zelf ernstig ziek wordt, los van hoe "laag" dat is. Daarbij weten we ook dat, juist bij jongeren (maar ook ouderen) eigen belang toch ook echt voor gaat. En als je mensen daar, terecht, op kan aanspreken... helpt dat alleen maar om mensen te helpen erover na te denken.

Sowieso bij pubers. Die zijn per definitie egoistisch, dat heeft met de ontwikkeling te maken (en is dus niet per definitie negatief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

@Waah waar het mij om gaat is dat er dus maar 1 jonge Corona dode hoeft te vallen zodat er daarna gezegd kan worden 'ook jongeren kunnen hier aan overlijden'. Dan klopt het dat je feitelijk niet liegt. Maar als er maar 1 dode is gevallen, ga je dan heel Nederland waarschuwen en maatregelen opleggen?

Het is dan effectiever om ze niet meer op een fiets te laten stappen bijvoorbeeld, daar vallen meer doden mee.

Het is politiek gewoon slim natuurlijk, op de korte termijn dan....

[ Voor 13% gewijzigd door de Peer op 09-11-2020 10:30 ]

Pagina: 1 ... 98 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?