Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.507 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
wolly_a schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:51:
Verder totaal geen klachten, alleen heel iets koorts. Beetje spierpijn gevoel in de knie die toch al maanden pijnlijk was.
Klinkt eigenlijk meer als een ontsteking. Bij aanhoudende verhoging (en negatieve test) wel ff bellen met de huisarts lijkt me.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Lethalis schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:09:
[...]

Klinkt eigenlijk meer als een ontsteking. Bij aanhoudende verhoging (en negatieve test) wel ff bellen met de huisarts lijkt me.
Ja, dat dacht ik zelf ook, maar beter eerst even testen voordat het toch stiekem corona is. Dan blijf ik liever een paar dagen in quarantaine. Het meeste werk kan ik gewoon thuis doen nu. Als straks de uitslag er is, maak ik maandag meteen een afspraak voor mijn knie.

@TrailBlazer Ik had al hetzelfde. We zijn zo voorzichtig geweest en dan zou je toch ergens wat opgepikt hebben. Ik voel me er zelf een beetje schuldig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16

Sorcerer8472

Mens sana?

Yucon schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:45:
[...]

Kijk, dat is de echte tweakert. Tenslotte kun je het feit of je al dan niet besmet wordt ook gewoon in een boolean opslaan. 8)
Had laatst ook iets per post besteld, toen kwam PostNL langs met het pakketje. Ipv te tekenen wilde de bezorger mijn rijbewijsnummer overtikken, daarvoor kwam hij al pratende op 0.5m afstand terwijl hij het ding aanpakte (lezen terwijl ik het voorhield was niet goed genoeg). En tuurlijk niks van mondkapjes oid op die afstand. Dus tja.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:15:
[...]

Had laatst ook iets per post besteld, toen kwam PostNL langs met het pakketje. Ipv te tekenen wilde de bezorger mijn rijbewijsnummer overtikken, daarvoor kwam hij al pratende op 0.5m afstand terwijl hij het ding aanpakte (lezen terwijl ik het voorhield was niet goed genoeg). En tuurlijk niks van mondkapjes oid op die afstand. Dus tja.
Ook waar.

Wij laten de boodschappen bezorgen... maar dan sjouwt die bezorger eerst alle kratten naar de voordeur en staat hij dus vervolgens zwaar hijgend en puffend met mij af te rekenen.

Net zoals hij dat doet bij al die andere huishoudens waar hij dagelijks langskomt.

Rationeel gezien had ik prima ff die spullen kunnen ophalen. Maar ja, ik doe dus wel vaker - in mijn eigen ogen - onlogische dingen puur op gevoel.

En zoals ik ook ergens gelezen heb trouwens:

There was never any lockdown. There is just working class people bringing stuff to middle class people who are hiding.

[ Voor 9% gewijzigd door Lethalis op 21-10-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:24
Sorcerer8472 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:15:
[...]

Ik heb geen problemen met pakket bezorging, de bezorger legt het neer op afstand en ik pak het op als hij op afstand staat, laatste maanden geen handtekening vereist.

Ook da AH bezorging, zet netjes de krat op afstand neer, en ik pak het op als hij op afstand staat.

Als ze neigen te dichtbij te komen, geef ik gelijk vriendelijk aan om AUB afstand te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:05

Yucon

*broem*

absrnd schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:27:
[...]

Ik heb geen problemen met pakket bezorging, de bezorger legt het neer op afstand en ik pak het op als hij op afstand staat, laatste maanden geen handtekening vereist.
Als je naar de track&trace kijkt zie je dat "absrnd getekend heeft". Dat ik dingen zonder handtekening in ontvangst kan nemen vind ik bij de meeste dingen niet zo'n punt. Maar dat iemand anders zonder het vooraf te vragen en zonder het achteraf te zeggen uit mijn naam tekent zit me dan wel weer niet zo lekker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Lethalis schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:17:
[...]

En zoals ik ook ergens gelezen heb trouwens:

There was never any lockdown. There is just working class people bringing stuff to middle class people who are hiding.
Sowieso is een lockdown veel minder erg voor een middenklasse tot hoge klasse gezin die in een groot huis met tuin wonen met lekker veel ruimte, ... dan voor een gezin in een klein appartement zonder tuin met weinig geld te besteden.

Die lagere klassen raken dan ook nog eens sneller hun baan kwijt en kunnen minder vaak thuiswerken. Ook is hun gezondheid vaak minder goed. Daardoor worden ze zowel qua ziekte als qua financiën harder getroffen door deze crisis. Ik gok dat er ook (terecht) meer weerstand van deze groep komt. Helaas heeft de politiek hier geen antwoord op gehad.

Dus armere mensen lijden meer onder deze crisis en er wordt niets aan gedaan. Niet gek dat er dan meer weerstand en meer complotten komen. Hoewel Lange Frans dan weer niet per se arm is trouwens :+
Willem Engel ook niet meer na alle donaties trouwens :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Lethalis schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:17:
[...]

Dit was op m'n werk ook een dingetje. "we kunnen niet kantoorpersoneel veilig thuis laten zitten terwijl we de mensen in de fabriek aan het werk laten en zo naar buiten dwingen". Klinkt leuk, maar er mist een belangrijk aspect; doordat dat kantoorpersoneel thuis zit is het aantal mensen dat besmet raakt lager wat ook weer bijdraagt aan de veiligheid van dat fabriekspersoneel.

Met dat in het achterhoofd het kantoorpersoneel richting kantoor dwingen is nogal nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Sorcerer8472 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:34:
[...]

Sowieso is een lockdown veel minder erg voor een middenklasse tot hoge klasse gezin die in een groot huis met tuin wonen met lekker veel ruimte, ... dan voor een gezin in een klein appartement zonder tuin met weinig geld te besteden.
Laten we dat idd niet vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 22:45

Mfpower

In dubio

wolly_a schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:14:
[...]

Ja, dat dacht ik zelf ook, maar beter eerst even testen voordat het toch stiekem corona is. Dan blijf ik liever een paar dagen in quarantaine. Het meeste werk kan ik gewoon thuis doen nu. Als straks de uitslag er is, maak ik maandag meteen een afspraak voor mijn knie.

@TrailBlazer Ik had al hetzelfde. We zijn zo voorzichtig geweest en dan zou je toch ergens wat opgepikt hebben. Ik voel me er zelf een beetje schuldig over.
Ik ben geen dokter maar ik heb ooit met dezelfde klachten rondgelopen. Bleek Lyme te zijn (alleen in knie). Had lage koorts en last van mijn knie maar het heeft een paar maanden geduurd voor ik die twee dingen aan elkaar had verbonden.

Ik kwam er achter door dit artikel: https://www.nrc.nl/nieuws...me-duiden-1554565-a378989 ik kon me alleen geen teken beet herinneren.

Nogmaals ik ben geen dokter. Geen medisch advies etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:24
Yucon schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:32:
[...]

Als je naar de track&trace kijkt zie je dat "absrnd getekend heeft". Dat ik dingen zonder handtekening in ontvangst kan nemen vind ik bij de meeste dingen niet zo'n punt. Maar dat iemand anders zonder het vooraf te vragen en zonder het achteraf te zeggen uit mijn naam tekent zit me dan wel weer niet zo lekker.
De bezorgers maken er de laatste tijd toch al een potje van, vooral DHL.
vaak geeft de Track and trace al in de ochtend aan als bezorgd, of de dag of 2 nadat ik het al ontvangen heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Yucon schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:34:
[...]

Dit was op m'n werk ook een dingetje. "we kunnen niet kantoorpersoneel veilig thuis laten zitten terwijl we de mensen in de fabriek aan het werk laten en zo naar buiten dwingen". Klinkt leuk, maar er mist een belangrijk aspect; doordat dat kantoorpersoneel thuis zit is het aantal mensen dat besmet raakt lager wat ook weer bijdraagt aan de veiligheid van dat fabriekspersoneel.

Met dat in het achterhoofd het kantoorpersoneel richting kantoor dwingen is nogal nutteloos.
Nee tuurlijk, het is gewoon geen optie om als fabriekswerker thuis te werken.

Maar inderdaad daarom wel juist echt goed kijken naar financiële/economische gelijkheid in tijden van corona is wel echt belangrijk. Door de correlatie daarmee met etnische minderheden is het in de VS bijvoorbeeld ook zo dat veel meer mensen die tot minderheden behoren overlijden.

Het lijkt mij iig duidelijk dat de manier waarop we met (on)gelijkheid omgaan in de samenleving onhoudbaar is, en dat dat zich o.a. nu ook uit in complotgekkies e.d. Want eigenlijk heeft ieder complot in de kern een elite vs "gewone mensen" en uitbuiting van deze gewone mensen ten behoeve van de elite; zowel financieel maar uiteindelijk ook in de zin van dat het leven van arme mensen minder waard is. Het is de extreme monster-versie van wat er in werkelijkheid aan de hand is. [/unpopular opinion]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:34:
[...]
Dat is zeker waar.

Ik ben ook erg blij met mijn tuin geweest tijdens de eerste "lockdown".

Stel ik had nog steeds in mijn oude flatje gewoond midden in Rotterdam... poeh, dat had ik nu echt helemaal niet tof gevonden. Drukke straat, trappenhuis zonder lift, nauwelijks een balkon. Mijden van mensen was praktisch onmogelijk geweest.

Mja. Soms is het ook goed om stil te staan bij de dingen die je hebt en die te waarderen.

Ik moet mijn werk ook koesteren. Klinkt stom, maar zolang dat goed gaat, doet deze hele "lockdown" mij eigenlijk weinig. Ik ben toch niet zo een sociaal mens die normaal bij iedereen over de vloer komt. Eigenlijk is er weinig veranderd voor mij.

Groetjes van een zolderkamerautist die normaal toch al meegesleurd moet worden door zijn vriendin :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bwkT8KoOlYcaLQw8pYXly6Y1gc0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Vtcoj4shUBMucccwUpPPEO6.jpg?f=fotoalbum_medium

Grootste verandering is eigenlijk dat mijn thuiswerkplek serieuze upgrades krijgt.

[ Voor 16% gewijzigd door Lethalis op 21-10-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Mfpower schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:38:
[...]

Ik ben geen dokter maar ik heb ooit met dezelfde klachten rondgelopen. Bleek Lyme te zijn (alleen in knie). Had lage koorts en last van mijn knie maar het heeft een paar maanden geduurd voor ik die twee dingen aan elkaar had verbonden.

Ik kwam er achter door dit artikel: https://www.nrc.nl/nieuws...me-duiden-1554565-a378989 ik kon me alleen geen teken beet herinneren.

Nogmaals ik ben geen dokter. Geen medisch advies etc etc
Hey, thnx! Ik kan het artikel van het NRC niet openen, maar ik had even gezocht op knie, lyme. Dan krijg je veel herkenbare informatie. Ik ga dit zeker even aankaarten bij de dokter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 11:56
Ik ben vandaag voor de tweede keer getest, vorige week had ik al wat last van mn keel en een stijve nek, maar mijn vrouw was ziek en wilde zich absoluut niet laten testen, want het was geen corona.
Ik bleek negatief te testen, maar de dag na de uitslag kreeg mijn vrouw 40+ koorts dus snel een test voor haar geregeld en ja hoor: Positief.

Dat heeft wel een behoorlijke impact op het gezin, je mag niet bij elkaar komen. Ik breng het eten tot de deur en videobel met haar, als ze uit de kamer is geweest naar het toilet mag ik er met een emmer sop achteraan om alles weer schoon te maken en zelf zit ik nog steeds met dezelfde milde klachten, ik hoop dat ik negatief ben, maar ja, met 1 patient in huis is de kans om aangestoken te worden toch groot.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

@Philos31 stel je ontvangt van je vrouw een heel klein beetje virale load. dan vallen de klachten bij jou waarschijnlijk mee en bouw je mogelijk immuniteit op. of is dat wishful thinking?

d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als ik of mijn vriendin het krijgen dan denk ik niet dat we ons heel anders gaan gedragen. Voorkomen lijkt me vrijwel onmogelijk als je samenleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

JJ Le Funk schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:43:
@Philos31 stel je ontvangt van je vrouw een heel klein beetje virale load. dan vallen de klachten bij jou waarschijnlijk mee en bouw je mogelijk immuniteit op. of is dat wishful thinking?
Of je krijgt iets teveel viral load en je ligt over een week op de IC 8)7

@Philos31 succes met de situatie. Het is aardig gecompliceerd in huis met een besmette partner.

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 21-10-2020 20:52 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:09

codex

Geen OpenAI agent :)

Vinden jullie het niet intrigerend hoe die complotaanhangers die je op social ziet standvastig zijn in hun geloof in lariekoek? Ik vraag mij soms echt af of er een bepaald evolutionair voordeel in dat gedrag zit. Als je zo dom bent dat je alle onzin die je tegenkomt per definitie als waarheid beschouwd en alles wat een degelijke onderbouwing heeft niet serieus neemt, daarnaast niet in staat bent ook maar 1 taalkundig correcte zin te schrijven, zal er dan nooit een lampje gaan branden?

Ik vraag mij dat serieus af. Hoe werkt zoiets? Ik ben bekend met het Dunning Kruger effect, maar dit overschrijdt de grens daarvan.

Wat niet helpt in de mondkapjes discussie is KASSA. Ze hebben een item gewijd aan mondkapjes in samenwerking met de TU Delft. Nu wordt er massaal gepost dat mondkapjes onzin zijn, want de TU zegt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

reemprive schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:52:
Vinden jullie het niet intrigerend hoe die complotaanhangers die je op social ziet standvastig zijn in hun geloof in lariekoek? Ik vraag mij soms echt af of er een bepaald evolutionair voordeel in dat gedrag zit. Als je zo dom bent dat je alle onzin die je tegenkomt per definitie als waarheid beschouwd en alles wat een degelijke onderbouwing heeft niet serieus neemt, daarnaast niet in staat bent ook maar 1 taalkundig correcte zin te schrijven, zal er dan nooit een lampje gaan branden?

Ik vraag mij dat serieus af. Hoe werkt zoiets? Ik ben bekend met het Dunning Kruger effect, maar dit overschrijdt de grens daarvan.

Wat niet helpt in de mondkapjes discussie is KASSA. Ze hebben een item gewijd aan mondkapjes in samenwerking met de TU Delft. Nu wordt er massaal gepost dat mondkapjes onzin zijn, want de TU zegt dat.
Oef bij Kassa, dan krijg ik het van de weekend ook wel weer van mijn moeder te horen...

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
DevWouter schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:16:
Dit is bedoeld als kritiek aan iedereen (incl. mijzelf) dat een mening niet zal resulteren in het verbeteren van de situatie.
Ligt er wellicht aan wat die mening is. Maar ik snap nog steeds niet hoe het houden aan maatregelen die erop gericht zijn de boel op te rekken ervoor zorgen dat ze minder lang nodig zijn? Het is dan in principe wachten en hopen op een erg effectief vaccin dat iedereen direct vrijwillig neemt (beiden onwaarschijnlijk als je het mij vraagt al kijk ik zo naar hoeveel mensen het griepvaccin nemen en hoe effectief dat is). En de tijd dat het duurt tot een vaccin komt heb je niet echt invloed op.
Overigens wordt de werking van vaccin bewezen worden door (o.a.) de aanwezigheid van anti stoffen. Het virus hoeft dus niet actief te zijn in een gemeenschap om effect te hebben of als bewezen te worden geacht.
Nee, een phase 3 trial doe je normaal gesproken door te testen of mensen het daadwerkelijk minder vaak krijgen ten opzichte van de controle/placebo-groep. Als niemand het in de controlegroep krijgt, dan valt er ook geen effect aan te tonen.
Er is, gelukkig, zelden unaniem consensus onder wetenschappers. Maar de quote gaat ook niet over consensus (unaniem of niet), maar het feit dat een overgrote meerderheid van de medische wereld de conclusie heeft getrokken dat de oplossing zal bestaan uit een vaccin en dat men niet vertrouwt op het ontstaan van een natuurlijke groepsimmuniteit.
Er is geen overgrote meerderheid onder de relevante experts, zie de hoeveelheden handtekeningen bijvoorbeeld, de andere heeft er meer. Relevante experts van de echte top 3 universiteiten met een medische faculteit zijn bij elkaar gekomen, en zien meer in een leeftijdsgebonden aanpak. Mocht er dan een werkend vaccin komen, dan kan dat daarop een aanvulling zijn. Maar ook bij griep waar we wel een vaccin hebben heeft groepsimmuniteit een grotere rol dan het vaccin, waarom zou dat bij corona anders moeten zijn?

Realistisch gezien gaan er gewoon miljoenen Nederlanders onder de 70 het op een natuurlijke manier krijgen, net zoals dit bij de vorige pandemis.che griep is gebeurd. We zitten zelfs al zeer waarschijnlijk op miljoenen. Dat is niet perse erg, onder de 70 gaat slechts ~0.05% eraan dood. Daarnaast is gezondheid is meer dan corona of influenza. Het leven moet ook het leven waard zijn, met coronamaatregelen denkt maarliefst een kwart van de jongeren in de VS dat dit niet het geval is, dus waar doe je het dan voor?
Geen idee, maar er is nog geen bewijs van groepsimmuniteit mocht je dat suggereren.
Geen bewijs lijkt me sterk, daar we al 3000 jaar met corona- en andere virussen leven. Er is ook geen sluitend bewijs dat er morgen nog zwaartekracht is, maar ik ga er wel vanuit.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

YakuzA schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:54:
[...]

Oef bij Kassa, dan krijg ik het van de weekend ook wel weer van mijn moeder te horen...
Bereid je maar voor dan. Het is wel een beetje suggestief allemaal, ze doen alsof ze de eerste zijn die ooit onderzoek hebben gedaan naar mondkapjes in een testsetting. Daarbij laten ze zien dat waterdamp ontsnapt, naar mijn idee hebben ze het dan toch echt over aërosolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
YakuzA schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:51:
[...]

Of je krijgt iets teveel viral load en je ligt over een week op de IC 8)7

@Philos31 succes met de situatie. Het is aardig gecompliceerd in huis met een besmette partner.
Ik ga eerst maar eens afwachten wat de test zegt. Ik dacht dat ik helemaal in het begin van de crisis net voor de lockdown ik het heb gehad, ben toen een paar dagen behoorlijk ziek geweest, zieker dan normale griep (daar heb ik doorgaans geen last van). Ik merk het wel. Op de IC hoop ik niet te komen, ik heb beelden gezien, niet grappig.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:18

DyStiC

'Atta way, baby!

Philos31 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:37:
[...]

Ik ga eerst maar eens afwachten wat de test zegt. Ik dacht dat ik helemaal in het begin van de crisis net voor de lockdown ik het heb gehad, ben toen een paar dagen behoorlijk ziek geweest, zieker dan normale griep (daar heb ik doorgaans geen last van). Ik merk het wel. Op de IC hoop ik niet te komen, ik heb beelden gezien, niet grappig.
Er zit wel een voordeel aan als je ook positief getest wordt, je kan waarschijnlijk sneller weer naar buiten. Nu moet je tot 10 dagen na het laatste risico contact met je partner binnen blijven, en als je positief bent kan het na 7 dagen vanaf de eerste klachten, mits 24 uur klachtenvrij.

Ik heb er zelf helaas ook ervaring mee, het is geen pretje. Het begon bij mij gevolgd door besmetting van m’n vriendin. Vervelende voor m’n kinderen is dat hun 10 dagen quarantaine dus na 7 dagen opnieuw ingingen.
Nog 7 dagen te gaan! Ik hoop zo dat zij geen klachten gaan ontwikkelen, want dan worden ze echt gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:07

DevWouter

Creator of Todo2d.com

pedorus schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:58:
[...]

Ligt er wellicht aan wat die mening is. Maar ik snap nog steeds niet hoe het houden aan maatregelen die erop gericht zijn de boel op te rekken ervoor zorgen dat ze minder lang nodig zijn? Het is dan in principe wachten en hopen op een erg effectief vaccin dat iedereen direct vrijwillig neemt (beiden onwaarschijnlijk als je het mij vraagt al kijk ik zo naar hoeveel mensen het griepvaccin nemen en hoe effectief dat is). En de tijd dat het duurt tot een vaccin komt heb je niet echt invloed op.
1. Ik heb het over gedrag vs mening en niet maatregel vs effect/resultaat.
2. De maatregelen zijn niet bedoeld om de boel op te rekken.
3. Het griepvaccin werkt en is effectief waar het voor bedoeld is. Het is ook bijna elke jaar een ander vaccin.
[...]

Nee, een phase 3 trial doe je normaal gesproken door te testen of mensen het daadwerkelijk minder vaak krijgen ten opzichte van de controle/placebo-groep. Als niemand het in de controlegroep krijgt, dan valt er ook geen effect aan te tonen.
Al voordat je begint met klinische testen is er al bewijs of het vaccin werkt. De vraag is alleen of het effectief is. Elke nieuwe fase van klinisch testen heeft als doel om de effectiviteit en veiligheid voor een steeds grotere en diverse groep te bewijzen.

Verder raad ik jouw bron ook waarbij bij de beschrijving van fase 1 de onderzoeksmethode overeenkomt met mijn eerdere beschrijving. Verder raad ik ook Wikipedia: Phases of clinical research aan.
[...]

Er is geen overgrote meerderheid onder de relevante experts, zie de hoeveelheden handtekeningen bijvoorbeeld, de andere heeft er meer. Relevante experts van de echte top 3 universiteiten met een medische faculteit zijn bij elkaar gekomen, en zien meer in een leeftijdsgebonden aanpak. Mocht er dan een werkend vaccin komen, dan kan dat daarop een aanvulling zijn. Maar ook bij griep waar we wel een vaccin hebben heeft groepsimmuniteit een grotere rol dan het vaccin, waarom zou dat bij corona anders moeten zijn?
Als men beweert dat het om "overgrote" aantallen zijn dan wil ik ook bewijs hebben daarvoor.
- Hoeveel experts hebben het niet ondertekend?
- Hoeveel experts hebben een manifest ondertekend die van een tegenovergesteld mening zijn?
- Hoeveel experts zijn er in totaal?

En dan ga ik nog niet in op het feit dat sommige experts in interviews (en/of Twitter) constant iets anders beweren. Of dat sommige manifesten in de vertaalde versie het tegenovergestelde beweerde toen ze ondertekent werden. Of dat de tekst op sommige punten wel heel erg vaag zijn omschreven. Of dat niet alle ondertekenaars experts zijn.

offtopic:
Hoewel ik zelf al antwoorden op de bovenstaande vragen heb gezocht, laat ik de bewijslast bij jou. Wel kan ik je vertellen dat die getallen vinden een hele klus is. Persoonlijk zou ik ook een paar universiteiten uitkiezen en vervolgens een lijstje van professors door Google halen. Je hebt dan een mogelijkheid tot een bias, maar wat ik bij een snelle inspectie zag verwacht ik niet dat je tot een "overgroot" aantal zal komen. In elk geval succes. Persoonlijk ben ik heel nieuwsgierig naar jouw bevinding. Ik ben stiekem toch bang dat het mij, als tegenstander, zal verbazen.
Realistisch gezien gaan er gewoon miljoenen Nederlanders onder de 70 het op een natuurlijke manier krijgen, net zoals dit bij de vorige pandemis.che griep is gebeurd. We zitten zelfs al zeer waarschijnlijk op miljoenen. Dat is niet perse erg, onder de 70 gaat slechts ~0.05% eraan dood. Daarnaast is gezondheid is meer dan corona of influenza. Het leven moet ook het leven waard zijn, met coronamaatregelen denkt maarliefst een kwart van de jongeren in de VS dat dit niet het geval is, dus waar doe je het dan voor?
De antwoord op je vraag: Om erger te voorkomen en het de situatie is te risicovol om mee te experimenteren (wat ze trouwens in de UK wel van plan zijn, bedenk ik me nu). De economie kunnen we herstellen, iemand die overlijdt kunnen we niet genezen.
offtopic:
Oké, ik ben voor een groot gedeelte met je eens, maar er zijn paar logica fouten. Ze zijn niet ernstig, maar het is wel handig om ze nu te benoemen.
1. Zou dat percentage ook zo laag blijven als er andere maatregelen waren? Denk aan Italië in maart.
2. Zelfmoord is altijd hoger in crisis tijd, daar zou andere maatregelen niks aan veranderd hebben.
3. Dat iedereen het natuurlijk krijgt is geen garantie (of nodig voor groepsimmuniteit)
4. Het is niet ongebruikelijk dat men maar tijdelijk immuun is voor een coronavirus (algemeen, niet SARS-CoV-2). Als het verspreiding van het virus te laag is dan kan het jaren in het systeem zitten. Op het moment van schrijven is, zo ver ik weet, geen bewijs voor of tegen.
[...]

Geen bewijs lijkt me sterk, daar we al 3000 jaar met corona- en andere virussen leven.
Dan wil ik graag een bron die bewijst dat men in India groepsimmuniteit opbouwt en dat de oorzaak van de daling is.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Philos31 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:18:
Ik ben vandaag voor de tweede keer getest, vorige week had ik al wat last van mn keel en een stijve nek, maar mijn vrouw was ziek en wilde zich absoluut niet laten testen, want het was geen corona.
Ik bleek negatief te testen, maar de dag na de uitslag kreeg mijn vrouw 40+ koorts dus snel een test voor haar geregeld en ja hoor: Positief.

Dat heeft wel een behoorlijke impact op het gezin, je mag niet bij elkaar komen. Ik breng het eten tot de deur en videobel met haar, als ze uit de kamer is geweest naar het toilet mag ik er met een emmer sop achteraan om alles weer schoon te maken en zelf zit ik nog steeds met dezelfde milde klachten, ik hoop dat ik negatief ben, maar ja, met 1 patient in huis is de kans om aangestoken te worden toch groot.
Ik ben geen arts, maar als zij naar de wc is geweest, wel minimaal 15 minuten wachten voordat je daar naar binnen gaat. Het schijnt iets van 10 minuten te duren voordat de meeste aerosolen gedaald zijn.

Voor de rest veel sterkte! Het lijkt me inderdaad een vreselijke situatie zo.

PS
Goed ventileren in huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Grr nog steeds geen uitslag van mijn test van gisteren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:17
https://www.dvhn.nl/groni...choonmakers-26130190.html?

Netjes, want een regering die 2 x 1000eu beloofd en het vooralsnog niet nakomt.. Dan doen we zelf wel de kastanjes uit het vuur halen(afdwingen die hap). blamage voor de regering.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex

codex

Ik vraag mij af hoe het kan dat met de maatregelen virussen als influenza en buikgriep(norovirus) nog een kans hebben. Ik ben zelf niet lekker, dus belde de huisarts. Die gaf aan veel gevallen te zien van een soort buikgriep.

Je zou toch denken dat de maatregelen en het volgen ervan het risico van overdracht waar het gaat om andere virussen terugdringt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

reemprive schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:48:
Ik vraag mij af hoe het kan dat met de maatregelen virussen als influenza en buikgriep(norovirus) nog een kans hebben. Ik ben zelf niet lekker, dus belde de huisarts. Die gaf aan veel gevallen te zien van een soort buikgriep.

Je zou toch denken dat de maatregelen en het volgen ervan het risico van overdracht waar het gaat om andere virussen terugdringt.
Mijn kinderen hebben beide ook een buikgriep achtig iets gehad. Paar keer spugen en week lang geen eetlust.
Ik heb nu dus milde klachten maar heb geen idee waar ik het heb opgelopen wat het ook is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:35

ultimateharry

Team Slayer:-)

reemprive schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:48:

Ja, je zou zeker verwachten dat dit ook verminderd.
Maar volgens mij is bijvoorbeeld het norovirus vrij nasty qua besmettelijkheid en heeft het ook andere vectoren.
Wordt qua preventie bijvoorbeeld ook geadviseerd rond voedselbereiding, toiletbezoek: Wikipedia: Norovirus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:28
in ander nieuws in de muziekwereld (niet een al te best artikel, maar goed):

https://stubru.be/michele...pAeWwcI7juYhyuZ4yDo4krz6E

steeds meer suïcides, dat is dus wat ik bedoel met psychologische kant.
Nu zal dat in dit soort tijden altijd omhoog gaan, maar ik verwacht toch wel een significant verschil (time will tell).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Jasper 99 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:40:
Steeds meer suïcides, dat is dus wat ik bedoel met psychologische kant.
Mja, vind ik ook niet zo gek.

Ik ben daarnet toch even naar de computerwinkel gegaan, omdat ze mijn bestelling verkloot hadden (ik had het kunnen weten :/ ). Mondkapje op en alles.

En ik kreeg me het toch een partij benauwd. Nu waren er veel klanten in die winkel die helemaal geen mondkapje op hadden, waarop ik dus op een gegeven moment ergens in een hoekje ging staan (is gelukkig ruime winkel) en ook even het kapje heb laten zakken om te voorkomen dat ik languit in de winkel lag.

Toen ik mijn spullen bij de balie kon halen, heb ik hem weer opgezet.

Maar het is gewoon niet te doen voor mij. Ik weet niet wat het is. Kan alleen maar hopen dat het psychisch is, anders heb ik er weer iets bij om naar te laten kijken ;w Nu heb ik wel vroeger last van hyperventilatie gehad, dus kan zomaar zijn dat dat getriggerd wordt.

Alleen als je dus na zo'n moment naar huis rijdt dan ben je de wereld ook zat hoor. Ik voelde me echt even heel naar, omdat je het gevoel krijgt dat je niet meer mee kan doen met de maatschappij. Iets simpels als even iets halen in een winkel lukt al nauwelijks meer.

Ja. Ik was daarnet kwaad, verdrietig, alles tegelijk.

Hoe moet het straks als er iets is dat heel belangrijk is? Stel ik moet met mijn kind naar de arts ofzo? Wat dan? Ga ik dan straks languit in de wachtkamer liggen of wat?

-O-

PS
Ik zag een medewerker hem ook af en toe afdoen en weer opdoen. Ik ben blijkbaar niet de enige... het idee alleen al dat die arme drommels dat ding de hele dag op hebben. WTF man. Dan was ik dus gewoon mijn baan kwijt geweest.

PPS
En dit was al een katoenen mondkapje hè. Had ik speciaal gekocht omdat je er makkelijker door zou kunnen ademen 8)7

---

Even terzijde, naast mijn rant: hoe is het in vredesnaam mogelijk dat er zelfs nu nog oudjes zijn die voor de lol naar de computerwinkel gaan en daar een heel praatje maken met een medewerker :') Bestel je shit van tevoren en haal het gewoon ff snel op dan. Jezus. Dat zijn van die dingen waar ik mij normaal altijd al kapot aan erger... dat wordt er nu niet beter op _O-

Er was echt geen enkele reden waarom het zolang had moeten duren... ik had van tevoren betaald, meldde van tevoren dat ik het kwam ophalen in een half uurtje. Leg het dan ff klaar en dan peer ik hem meteen weer.

En dan vinden ze het straks gek als ze failliet gaan, omdat mensen zoals ik het voortaan bij Coolblue of Amazon gaan bestellen. Omdat die wél weten hoe ze snel iets moeten versturen en het er gewoon is de volgende dag.
NOS en VRT In België ligt voormalig premier en huidig minister van Buitenlandse Zaken Sophie Wilmès sinds gisteravond op de intensive care als gevolg van haar besmetting met het coronavirus

https://www.vrt.be/vrtnws...liveblog-22-oktober-2020/
45 jaar oud... is toch wel weer ff schrikken.

[ Voor 32% gewijzigd door Lethalis op 22-10-2020 11:30 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:57
Lethalis schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:11:
Ja. Ik was daarnet kwaad, verdrietig, alles tegelijk.
Hmm... als het dragen van een mondkapje en het observeren van anderen die net niet het goede gedrag vertonen dergelijke emoties bij je oproept, dan kun je inderdaad beter binnen blijven.

Ik ging gisteren een boodschap doen. Zet braaf mijn mondkapje op. Bij de eerste drie keer uitademen beslaat mijn bril en daarna negeer ik dat gewoon. Als ik een winkelwagentje wil pakken staat er een man enigszins in de weg, dus ik wacht even. En daarna verzoek ik een ander man om gewoon even te wachten en afstand te houden terwijl ik mijn karretje pak.

Daar kan ik me druk om gaan maken en er allerlei nare emoties bij voelen, maar ik kan het ook gewoon van me af laten glijden. Ik doe een boodschap, houd bij de kassa netjes afstand, reken de spullen af, wacht even tot er ruimte is om het karretje op te ruimen en loop naar buiten.

Halverwege op weg naar huis merk ik dat ik dat mondkapje nog op heb. Was het al compleet vergeten.

En het is echt niet zo dat ik zo'n ras-optimist ben. Ik mis ook mijn avondje uit. Dat donkere hol waar ik al bierzuipend kan luisteren naar een lompe bak gitaarherrie. Dat theater waar ik me laat verwonderen. Ik mis ook hardlooptrainingen met een grote groep. En ik vind het strontvervelend dat ik mijn bejaarde ouders niet een knuffel kan geven.

Maar dat zijn zaken waar ik op dit moment geen invloed op heb. De enige invloed die ik heb is gewoon meedoen met die heel simpele regeltjes. Ding op je bakkes en afstand houden. Gedrag van anderen, daar heb ik geen invloed op, dus daar stoor ik me maar niet aan.

Als je daar allemaal heel zwaar aan gaat tillen, dan wordt het leven inderdaad wel heel erg zwaar.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
dreamscape schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:30:
[...]
Hmm... als het dragen van een mondkapje en het observeren van anderen die net niet het goede gedrag vertonen dergelijke emoties bij je oproept, dan kun je inderdaad beter binnen blijven.
Tsja, het is vooral dat eerste dus. Dat ik benauwd werd en daar waarschijnlijk van in paniek ben geraakt (ik voel me inmiddels alweer een stuk rustiger).

Kijk, dat ik mij opfok om het gedrag van anderen is bij mij normaal. Dat heb ik altijd al, ook voor de Corona crisis. Dan mag ik volgens jou nooit meer naar buiten _O-

Alleen normaal gesproken loop ik dan ff een rondje door de winkel ofzo, zodat ik niet te lang tegen zo'n treuzelaar aan hoef te kijken. Daar had ik nu even geen zin in, omdat ik dan in potentie langs nog meer mensen moet lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
Lethalis schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:35:
Kijk, dat ik mij opfok om het gedrag van anderen is bij mij normaal. Dat heb ik altijd al, ook voor de Corona crisis. Dan mag ik volgens jou nooit meer naar buiten _O-
Nee, van mij mag je gerust naar buiten. Maar als je je zo stoort aan het gedrag van anderen - onafhankelijk van Corona - moet je daarover niet klagen in een Corona-topic, maar in het 'ik heb een hekel aan andere mensen'-topic. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
dreamscape schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:44:
[...]

Nee, van mij mag je gerust naar buiten. Maar als je je zo stoort aan het gedrag van anderen - onafhankelijk van Corona - moet je daarover niet klagen in een Corona-topic, maar in het 'ik heb een hekel aan andere mensen'-topic. :)
Heb je op zich gelijk in. Alleen maakte de Corona situatie dit allemaal ff wat dramatischer. Het dragen van een masker is echt mijn ding niet - waarschijnlijk i.v.m. hyperventilatie - en dat maakt het leven een stuk lastiger voor me.

Ik krijg het normaal al benauwd als ik een sjaal om heb in de winter, of aan dek op een boot sta en het hard waait (dan loop ik naar lucht te happen, only God knows why). 1 voordeel: ik kom sowieso niet in drukke kroegen, want dan krijg ik ook van die paniekaanvallen met benauwdheid. Dus dat mis ik niet (ik mis wel de openlucht concerten / festivals).

En @Jasper 99 heeft een goed punt te pakken. Namelijk dat mensen die normaal al wat issues hebben ( ;w ), het nu nog veel lastiger krijgen met alle maatregelen.

Voor jou boeit dat misschien niet. Voor vele anderen die amper doorhebben dat ze zo'n ding ophebben, ook niet. En ik heb gelukkig een vriendin die mij wat dingen uit handen kan nemen, omdat ze er zelf niet zoveel last van heeft. Maar anders zou ik toch best in de knel raken (want het is nu altijd zij die even naar de supermarkt gaat als een bestelling niet compleet is).

[ Voor 42% gewijzigd door Lethalis op 22-10-2020 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
Lethalis schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:47:
Namelijk dat mensen die normaal al wat issues hebben ( ;w ), het nu nog veel lastiger krijgen met alle maatregelen.
Oh, dat geloof ik meteen. En misschien kwam ik wat lomp uit de hoek, want ik wil issues van anderen echt niet bagatelliseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
.

[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 15:33 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
wolly_a schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:51:
Gisterenavond opeens een beetje warm voorhoofd. Thermometer gaf 38,3 aan, dus wel een verhoging. Voor de zekerheid vanmorgen nog eens getest met 2 verschillende thermometers. Beide ook 38,3/38,4. Dat was voor mij de trigger om meteen vanmorgen een afspraak te maken voor een test. Het was dat ik gisteren een kruik had gemaakt voor een langlopende knieblessure, anders had ik misschien niet eens in de gaten dat er mogelijk wat aan de hand is.

Verder totaal geen klachten, alleen heel iets koorts. Beetje spierpijn gevoel in de knie die toch al maanden pijnlijk was. Als het Corona blijkt te zijn, dan is het voor mij een bevestiging dat je heel stiekem toch iets onder de leden kan hebben, waarmee je een ander doodziek kan maken.

Verder niets anders dan lof voor de GGD. ik krijg binnen een minuut een medewerker aan de lijn die ook nog ging proberen om een plekje voor vandaag te vinden bij een teststraat zo dicht mogelijk in de buurt. Bij de teststraat zelf was alles ook prima geregeld en liep het als een geoliede machine. Alleen de mensen in de wacht rij wisten er toch nog een rommeltje van te maken door soms wel 2 auto’s ruimte tussen de wachtende auto’s te houden of met de fiets iedereen voorbij te rijden, waardoor je frustraties krijgt. De test zelf doe je niet voor de fun, maar zo vervelend is het ook weer niet.

Voor nu netjes in quarantaine en wachten op de uitslag. Komt de noodvoorraad boodschappen mooi van pas. Dit houden we zeker nog 2 weken vol.
En de uitslag is binnen... Helaas positief... :X

Nu maar wachten op het telefoontje van de GGD en mentaal voorbereiden op een lange tijd thuisquarantaine. Ik heb ze het al heel makkelijk gemaakt. Bron- en contactonderzoek is al volledig afgerond. Ik weet nu dat iemand bij wie ik kort ben geweest zaterdag zich ook heeft laten testen, waarschijnlijk positief. Die persoon kreeg op zondag ook klachten.De twee mensen die ik sindsdien op afstand heb gezien heb ik al gebeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
wolly_a schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:32:
[...]
Sterkte! En beterschap natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:15

WhySoSerious

Be the change.

wolly_a schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:32:
[...]

Nu maar wachten op het telefoontje van de GGD en mentaal voorbereiden op een lange tijd thuisquarantaine. Ik heb ze het al heel makkelijk gemaakt. Bron- en contactonderzoek is al volledig afgerond. Ik weet nu dat iemand bij wie ik kort ben geweest zaterdag zich ook heeft laten testen, waarschijnlijk positief. Die persoon kreeg op zondag ook klachten.De twee mensen die ik sindsdien op afstand heb gezien heb ik al gebeld.
Sterkte.

Vriendin is gisteren negatief getest na hoofdpijn en keelpijn. Toch de schuld aan de KDV geven :)

Maar eerlijk is eerlijk, een geruststelling is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tijd om weer te gaan hamsteren...
In Duitsland zijn mensen weer begonnen met het hamsteren van toiletpapier, zeep en desinfectiemiddelen, meldt het Statistisches Bundesamt, het Duitse statistiekbureau, donderdag. De verkoop van toiletpapier lag afgelopen week 89,9 procent boven de niveaus van voor de coronacrisis.

Desinfecterende middelen werden 72,5 procent meer verkocht en zeep werd 62,3 procent meer verkocht. "Consumenten beginnen weer te hamsteren", zei het statistiekbureau op Twitter.
Duitsers hamsteren weer toiletpapier en zeep in tweede golf

Echt, wat moet je met een voorraad toiletpapier voor 5 of 10 jaar? :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:31
wildhagen schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:38:
Tijd om weer te gaan hamsteren...

[...]

Duitsers hamsteren weer toiletpapier en zeep in tweede golf

Echt, wat moet je met een voorraad toiletpapier voor 5 of 10 jaar? :X
Je reet afvegen wanneer je een 'schijterd' bent ? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Way ahead of you... deze keer begonnen wij thuis een maand geleden de voorraadkast weer aan te vullen. Juist omdat ik aan zag komen dat de rest weer aan het plunderen zou gaan slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

michael3 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:14:
[...]

Koop er eentje met ventiel dan kan je beter erdoor heen ademen, des nood haal je ook de filter eruit.
Er staat nog nergens beschreven voor zover ik zag dat het niet mag, ja het wordt geadviseerd om die niet te dragen maar je voldoet voor nu wel aan het regelement.
Klopt, er zijn op dit moment geen eisen voor niet medisch mondneusmaskers.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
DevWouter schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:56:
[...]

Klopt, er zijn op dit moment geen eisen voor niet medisch mondneusmaskers.
Allemaal gaten er inknippen. Mja, het is een beetje flauw.

Nog met mijn vriendin over gehad, maar die vond de katoenen ook tegenvallen. Onder andere dat ze erg warm worden en die vindt de chirurgische kapjes juist fijner. Ga ik de volgende keer ook maar proberen (ik heb de chirurgische voor de vakantie een keer op gehad en vond die ook vervelend, maar toen was het 30+ graden... maar dat heb ik toen wel langer volgehouden dan 5 minuten).

Eigenlijk zou ik eens moeten kijken hoe die katoenen op vocht reageren. Misschien gaan ze dan wel dichtzitten en is het logisch dat je er hondsbenauwd van wordt.

Je hebt met die niet medische ongekeurde rommel ook geen enkele garantie dat ze goed op veiligheid zijn getest verder.

[ Voor 32% gewijzigd door Lethalis op 22-10-2020 15:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Uitslag van mijn test is binnen en gelukkig negatief getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

En dan te bedenken dat hun eerste voorraad nog niet op is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 22:04
Lethalis schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:55:
[...]

Way ahead of you... deze keer begonnen wij thuis een maand geleden de voorraadkast weer aan te vullen. Juist omdat ik aan zag komen dat de rest weer aan het plunderen zou gaan slaan.
Volgens mij is daar helemaal nog geen sprake van hier in Nederland.
Feitelijk ben jij dus de hamsteraar, en niet de anderen die je beschuldigt van 'plunderen'. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Arrne schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:18:
[...]

Volgens mij is daar helemaal nog geen sprake van hier in Nederland.
Feitelijk ben jij dus de hamsteraar, en niet de anderen die je beschuldigt van 'plunderen'. :P
Maar ik deed het geleidelijk in plaats van te plunderen :)

Dus bij de wekelijkse boodschappen van bepaalde dingen elke keer wat extra. Niet in 1 keer met hele stapels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 20:13
@Lethalis ik heb een kapje van neopreen, droogt snel, door de vorm krijg je het niet benauwd en kruipt die niet steeds in je mond. Tis alleen een drama achter je oren, dus echt enkel voor (snel) boodschappen doen enzo. Niet voor 3 uur in een vliegtuig....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 09:15

De Nelis

en anders maar niet...

Lethalis schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:21:
[...]

Maar ik deed het geleidelijk in plaats van te plunderen :)

Dus bij de wekelijkse boodschappen van bepaalde dingen elke keer wat extra. Niet in 1 keer met hele stapels.
Dat is dus hamsteren ;) https://www.vandale.nl/gr...lands/betekenis/hamsteren

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Ik vind het alleen wel een verschil of je hals over kop de winkel plundert, waardoor anderen niks meer kunnen kopen. Of dat je geleidelijk over maanden tijd een voorraad opbouwt.

Een belangrijke les is wel: ververs de voorraad regelmatig, zodat de boel niet bederft. Sommige dingen lijken lang houdbaar (afbakbroodjes bijv), maar dat kan ineens tegen gaan vallen als je je voorraad niet actief beheert en er niet regelmatig iets uit gebruikt.

Overigens is dit iets dat ik al heel lang wou doen, ook voor Corona. Corona heeft me alleen het zetje gegeven om ook echt een voorraadkast aan te leggen.

Ik zou ook wel het type voor een schuilkelder zijn. Dat vind ik in Nederland alleen niet zo'n goed idee op -4m NAP _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Hier geen hamsteren, maar ik ben nu wel blij dat we met eigen voorraad zeker de hele quarantaine vol kunnen houden zonder elke dag droge rijst te moeten eten. Je hebt echter niets aan honderd rollen wc papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Waah schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:25:
@Lethalis ik heb een kapje van neopreen, droogt snel, door de vorm krijg je het niet benauwd en kruipt die niet steeds in je mond. Tis alleen een drama achter je oren, dus echt enkel voor (snel) boodschappen doen enzo. Niet voor 3 uur in een vliegtuig....
Ik kreeg bij mijn vlucht naar Dubai inderdaad ook pijn met zo’n neopreen ding.. Voor de rest zitten ze wel goed! Ik ga vanavond terug naar huis, wat raadt je aan? Gewoon zo’n weggooi ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
FreakNL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:45:
[...]

Ik kreeg bij mijn vlucht naar Dubai inderdaad ook pijn met zo’n neopreen ding.. Voor de rest zitten ze wel goed! Ik ga vanavond terug naar huis, wat raadt je aan? Gewoon zo’n weggooi ding?
Mooiste is als je ipv een oren-ding er een hoofd-ding van kan maken. Met een paperclip de haakjes aan elkaar zetten ofzo. Of de elastiekjes van een wegwerp.

Maar dat is lastig op vakantie ;-) om de materialen te vinden. Dus dan zou ik gewoon wegwerp. Op het werk hebbn we met banden die achter je hoofd zitten en die zitten best oke. Alleen de stof is niet zo fijn dus die gaat steeds in je mond zitten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Verschillende meenemen, dan kan je wat afwisselen, lijkt mij ook wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Lethalis schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:44:
[...]

Ik vind het alleen wel een verschil of je hals over kop de winkel plundert, waardoor anderen niks meer kunnen kopen. Of dat je geleidelijk over maanden tijd een voorraad opbouwt.
Ik denk eerlijk gezegd dat er maar vrij weinig mensen naar de winkel gingen met het idee 'nu moeten we eens flink inslaan'.

Het is ook een beetje een zichzelf versterkend verhaal - een paar mensen kopen iets extra, en dan heb je bij een product als wc-papier al snel schappen die leger zijn dan normaal. De volgende heeft gelezen dat er extra veel wc-papier verkocht wordt, ziet een halfleeg schap en neemt 'voor de zekerheid' toch maar een extra pak mee naar huis. Etc. etc.

Aangezien supermarkten vrij scherp hun voorraad beheren is er niet zo gek veel nodig om lege schappen te krijgen. Het meeste is gewoon het gevolg van heel veel mensen die iets extra meenemen, niet een groep mensen die enorm gaat inkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb wel tywraps maar mijn werkkoffer is al ingepakt en dicht met spanbanden (ben “uiteraard” niet op vakantie) en wordt over 10 minute. opgehaald..

Ik heb verschillende bij mij, ook wegwerp. Ga wel afwisselen.

Bij een eventuele volgende dienstreis even zo’n hoofding scoren, lijkt me inderdaad prettiger. En kan toch declareren.

[ Voor 31% gewijzigd door FreakNL op 22-10-2020 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
FreakNL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:54:
Ik heb wel tywraps maar mijn werkkoffer is al ingepakt (ben “uiteraard” niet op vakantie) en wordt over half uur opgehaald..

Ik heb verschillende bij mij, ook wegwerp. Ga wel afwisselen.
Mag je ty-wraps uberhaupt wel meenemen in het vliegtuig? Als je die bij iemand om de nek trekt is het snel voorbij... aangezien niemand een schaar of mes aan boord mag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Gebruikte tywraps lijkt me wel (dus al inplace). Zit er ook 1 aan mijn rugtas.. Maar nu toch te laat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-09 22:30
Mijn zwager werkt in amsterdam bij een rijschool.
Hij zit dagelijks met meerdere leerlingen 2 uur in de auto.

Zaterdag heeft hij met een leerling gereden die vandaag gemeld heeft corona positief te zijn.
Mijn zwager moet dus in thuisquarantaine.

Maar zijn werkgever geeft aan dat die dat onzin vind, mijn zwager is niet ziek en hij heeft van zaterdag tot nu al tientallen leerlingen in de auto gehad.

Dus mijn zwager moet komen werken van zijn baas.

En hij mag zijn leerlingen niet inlichten.

Wat is de weg om te bewandelen?
Want dit soort praktijken moet je toch ergens kunnen melden?
Vind alleen 09008844, maar vraag me af of dat de juiste route is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Ik kan je niet verder helpen, maar dit is toch werkelijk onbegrijpelijk..

Het probleem is vaak dat ook veel mensen dit niet aan zullen kaarten, omdat ze de relatie met hun werkgever niet op het spel willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

@FRANQ Arbeidsinspectie is denk ik het juiste adres. Maar dan snapt de werkgever meteen wie het geweest is in dit geval.

Ik zou mij ziekmelden, maar ook daar zal de arbeidsrelatie wel verstoren. Maar bij zo'n werkgever zou ik ook niet meer willen werken eerlijk gezegd.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-09 22:30
Het is eigenlijk meer

Wat zou IK eraan kunnen doen. :X

Het is echt te belachelijk voor woorden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

FRANQ schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:42:
Het is eigenlijk meer

Niks, jij bent namelijk geen partij.

Was de persoon tijdens het nauw contact besmet? Dan moet je zwager in thuis quarantaine sinds het laatste contact moment (dus sinds zaterdag), zo niet dan pleegt jouw zwager een strafbaar feit (sinds 11 augustus).

Wilt zijn baas een uitzondering? Dan moet dat via de bedrijfsarts.

Wanneer een strafbare feit gepleegd wordt kan je het melden bij de politie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Boze ouders laten bellen met de rijschoolhouder dat ze hebben gehoord dat één van de leerlingen positief is getest ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
FRANQ schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:00:
Maar zijn werkgever geeft aan dat die dat onzin vind, mijn zwager is niet ziek en hij heeft van zaterdag tot nu al tientallen leerlingen in de auto gehad.

Lastige situatie die nogmaals de ongelijkheid aangeeft in de samenleving. Mijn werkgever vindt het ook onzin, maar omdat ik mijn werk prima vanuit huis kan doen, verloopt zo'n gesprek iets minder moeizaam.

In het geval van de rijschool komen er ook geen inkomsten meer binnen als jouw zwager niet werkt en moet de werkgever jouw zwager misschien wel op korte termijn ontslaan.

Dat maakt de hele situatie nijpend. Je kan misschien je gelijk halen, maar uiteindelijk zit je werkloos op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Nou dat is fijn, uitslag is binnen en mijn vrouw heeft mij dus besmet. Het zat er dik in.
Alleen, ik heb geen klachten behalve een beetje een rauwe keel en in de avond een beetje moe.
Geen koorts, geen niezen, geen hoesten, maar wel positief dus ik kan anderen besmetten.

Wat me ook is opgevallen is dat de GGD niets heeft gevraagd over de coronamelder app toen ze mijn vrouw belden. Die heeft ze dan waarschijnlijk voor niets draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

Zaterdag heeft hij met een leerling gereden die vandaag gemeld heeft corona positief te zijn.

Rechtsbijstand. Per direct inzetten om het bedrijf te wijzen op aanwezige bepalingen. De werkgever is in geen enkel geval een autoriteit in deze, in geen enkele context.

Ziekmelding is niet verstandig, daarmee doe je afstand van rechten in deze. Houden aan de maatregelen en de wettelijke bepalingen en richtlijnen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
.

[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 15:32 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-08 14:11
Virtuozzo schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:15:
[FRANQ schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:00:

Vind alleen 09008844, maar vraag me af of dat de juiste route is.]

Rechtsbijstand. Per direct inzetten om het bedrijf te wijzen op aanwezige bepalingen. De werkgever is in geen enkel geval een autoriteit in deze, in geen enkele context.

Ziekmelding is niet verstandig, daarmee doe je afstand van rechten in deze. Houden aan de maatregelen en de wettelijke bepalingen en richtlijnen.
Contact op nemen met de GGD. Leerlingen doorgeven. Dan kan de GGD de leerlingen informeren

[ Voor 40% gewijzigd door Cobalt op 22-10-2020 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
michael3 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:37:
[...]

Laat je opnieuw testen, de kans is aanwezig dat je false positief bent.
Niet perse. Mijn vrouw ontdekte pas dat ze het gehad had toen de bloedbank melde dat ze antistoffen had. Pas na lang nadenken wist ze een paar daagjes te herinneren dat ze wat minder fit was.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Cobalt schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:45:
[...]

Contact op nemen met de GGD. Leerlingen doorgeven. Dan kan de GGD de leerlingen informeren
De GGD is daar toch al een tijdje mee gestopt vanwege capaciteitsgebrek? De besmette persoon moet die mensen tegenwoordig toch zelf informeren?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:55:
[...]

De GGD is daar toch al een tijdje mee gestopt vanwege capaciteitsgebrek? De besmette persoon moet die mensen tegenwoordig toch zelf informeren?
Ja, bedrijven hebben daar een andere positie in - al zou ik moeten opzoeken hoe die recent veranderd is.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De GGD mag de werkgever toch niet infomeren over dat een medewerker een potentieel dodelijke besmettelijke ziekte heeft ? AVG wet is onverbiddelijk. Alleen de GGD of bedrijfsarts mag het. En als die geen capacteit meer hebben vette pech.

[ Voor 3% gewijzigd door IJzerlijm op 22-10-2020 22:03 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft hij een mondkapje op gehad? Want in dat geval had hij wel beschermende maatregelen waardoor besmetting niet mogelijk zou zijn. Nou dit zal dan het gene zijn wat de werkgever zou zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:05:
[...]

Heeft hij een mondkapje op gehad? Want in dat geval had hij wel beschermende maatregelen waardoor besmetting niet mogelijk zou zijn.
Geloof je dat zelf? Mondkapjes helpen, misschien, om het risico van overdracht te verminderen maar bieden geen enkele garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

FRANQ schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:42:
Het is eigenlijk meer

Waarom mag hij dat niet vertellen? Van z'n werkgever niet? Het RIVM vraagt je mensen die je mogelijk besmet hebt in te lichten. Nou, dat is dit dus al is het natuurlijk niet in de geest van de richtlijn. Maar als hij drie leerlingen gehad heeft staat de telefoon roodgloeiend.

Alleen dat vooruitzicht kan al heel verhelderend werken voor die werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

IJzerlijm schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:03:
De GGD mag de werkgever toch niet infomeren over dat een medewerker een potentieel dodelijke besmettelijke ziekte heeft ? AVG wet is onverbiddelijk. Alleen de GGD of bedrijfsarts mag het. En als die geen capacteit meer hebben vette pech.
Dan kan ie toch ook contact met de bedrijfsarts opnemen voor "advies"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downtime schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:09:
[...]

Geloof je dat zelf? Mondkapjes helpen, misschien, om het risico van overdracht te verminderen maar bieden geen enkele garantie.
Maar dan kan op die manier iedereen die in het ziekenhuis werkt thuis gaan zitten. Want daar worden ze dagelijks geconfronteerd met mogelijke besmette patiënten en moeten maar in geloven dat het mondkapje hun zou beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:12:
[...]

Maar dan kan op die manier iedereen die in het ziekenhuis werkt thuis gaan zitten. Want daar worden ze dagelijks geconfronteerd met mogelijke besmette patiënten en moeten maar in geloven dat het mondkapje hun zou beschermen.
Die gebruiken andere mondkapjes die meer bescherming bieden. Maarre... er worden op dit moment ook heel veel ziekenhuismedewerkers ziek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
[...]

• Er is een hoge achtergrondprevalentie van COVID-19.
  • Zijn vrouw heeft bewezen COVID-19 (= symptomen + rt-PCR).
  • De door RIVM aanbevolen rt-PCR heeft een hoge specificiteit (ervan uitgaande dat hij de standaard test heeft ondergaan).
Onder deze omstandigheden lijkt de positief voorspellende waarde van een test groot.
Waarom denk je aan een vals-positieve uitslag?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arrne
Kunnen we dat Red Team niet in lockdown zetten? Volgens mij is daar iets te veel aandacht aan besteed, en is dat nu naar hun hoofd gestegen. Er gaat geen dag voorbij of ze komen met hun 'adviezen'.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:27

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Arrne schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 01:40:
Kunnen we dat Red Team niet in lockdown zetten? Volgens mij is daar iets te veel aandacht aan besteed, en is dat nu naar hun hoofd gestegen. Er gaat geen dag voorbij of ze komen met hun 'adviezen'.
Ergens dragen ze bij aan het probleem. Door continu te zeuren om iets strengere maatregelen en daar de media mee te zoeken helpen ze (bewust?) mee aan het afbrokkelen van het draagvlak en daarmee de opvolging van de omt adviezen. Maw ze creëren hun eigen waarheid.

Ze kunnen ook een van hun modelletjes tunen en de media zoeken met hoeveel verschil het wel of niet opvolgen van maatregelen maakt. Of wat de kans is dat je bij een thuisfeestje mensen besmet en daarmee het beleid van het omt ondersteunen.

Dat vinden ze blijkbaar minder belangrijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ZieMaar! schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 07:28:
[...]

Ergens dragen ze bij aan het probleem. Door continu te zeuren om iets strengere maatregelen en daar de media mee te zoeken helpen ze (bewust?) mee aan het afbrokkelen van het draagvlak en daarmee de opvolging van de omt adviezen. Maw ze creëren hun eigen waarheid.

Ze kunnen ook een van hun modelletjes tunen en de media zoeken met hoeveel verschil het wel of niet opvolgen van maatregelen maakt. Of wat de kans is dat je bij een thuisfeestje mensen besmet en daarmee het beleid van het omt ondersteunen.

Dat vinden ze blijkbaar minder belangrijk.
Hoezo ergens? :P

De constante stroom aan open deuren en werkelijk alles op het bordje van de overheid leggen werkt inderdaad zwaar ondermijnend :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Zijn er al journalisten die het Red Team a la Grapperhaus de hele dag volgen om ze te kunnen betrappen op het overtreden van hun eigen regels ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Gezien de hoeveelheid aandacht die de meeste media aan hun 'adviezen' besteden, krijg ik niet het idee dat ze heel kritisch tegenover deze club staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:12:
[...]

Ook voor hun is de thuis quarantaine verplichting van toepassing bij nauw contact (o.a. intiem contact en/of 15 minuten op minder dan 1,5meter). Verder heeft elk ziekenhuis een infectiepreventie beleid aangezien een kritisch beroep een uitzondering kent. Je wilt als zorgaanbieder namelijk niet je locatie sluiten omdat in crisistijd omdat een personeelslid bijdraagt aan de problemen.

Omdat zij kritisch zijn hebben ze wel voorrang op testen.

Bronnen:
* https://lci.rivm.nl/lci.r...ewerkersinzetentestbeleid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
[...]

Nou, na vannacht lijkt dat niet, best een slechte nacht gehad en ik ben zo verward als ik weet niet wat.
Echt superziek voel ik me niet, geen koorts, geen hoesten of niezen. Alleen slap en vergeetachtig.
Ga ik koffie maken, loop ik naar de keuken, denk ik: Waar was im mee bezig? O ja moest mailtje sturen, loop maar de laptop, denk ik: Hoezo heb ik no geen koffie gepakt. Zucht, terug naar de koffie, maak koffie ben vergeten dat ik een mail zou sturen...
Gatenkaas dat hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Virtuozzo schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:15:
[...]

Het is en blijft niet meer dan een advies van de overheid.. er zit geen verplichting aan. Dus "politie"/arbeidsinspectie inschakelen is kolder. Bij ons in de fabriek zijn we ook al genoodzaakt mensen die in quarantine zouden moeten in te zetten. In de basis ben je gewoon verplicht op je werk te verschijnen. Zeggen dat hij hierin geen autoriteit is, bepaal niet jij maar een eventuele rechtbank. Ziekmelden mag op papier niet, want je bent niet ziek. Hij kan niet komen opdagen... dan is het aan de werkgever om acties tegen de werknemer te nemen. Die kan dat dan voorleggen aan de rechter, die er mogelijk wel gehakt van maakt (omdat die vind dat quarantine wel zou moeten en niet kritisch beroep is).

Wij zetten de groep "in quarantine" zo weinig mogelijk in, maar het zijn er nu zoveel dat hebben we afgelopen week hebben moeten beslissen ze toch in te zetten... Er is simpelweg geen andere keus. Wel wordt bij ons de 1,5 meter maatregelen streng gehandhaafd. Volgende "fase" van onze protecollen is om coronagevallen met milde symptomen te vragen door te werken. (dit is in de zorg al noodzakelijk), wel gaan we die strikt scheiden van de "rest".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:21:
[...]

Het is en blijft niet meer dan een advies van de overheid.. er zit geen verplichting aan. Dus "politie"/arbeidsinspectie inschakelen is kolder. Bij ons in de fabriek zijn we ook al genoodzaakt mensen die in quarantine zouden moeten in te zetten. In de basis ben je gewoon verplicht op je werk te verschijnen. Zeggen dat hij hierin geen autoriteit is, bepaal niet jij maar een eventuele rechtbank. Ziekmelden mag op papier niet, want je bent niet ziek. Hij kan niet komen opdagen... dan is het aan de werkgever om acties tegen de werknemer te nemen. Die kan dat dan voorleggen aan de rechter, die er mogelijk wel gehakt van maakt (omdat die vind dat quarantine wel zou moeten en niet kritisch beroep is).

Wij zetten de groep "in quarantine" zo weinig mogelijk in, maar het zijn er nu zoveel dat hebben we afgelopen week hebben moeten beslissen ze toch in te zetten... Er is simpelweg geen andere keus. Wel wordt bij ons de 1,5 meter maatregelen streng gehandhaafd. Volgende "fase" van onze protecollen is om coronagevallen met milde symptomen te vragen door te werken. (dit is in de zorg al noodzakelijk), wel gaan we die strikt scheiden van de "rest".
Je kon lezen dat ik het over rechtsbijstand had en niet over een arbeidsinspectie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Philos31 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:20:
[...]

Nou, na vannacht lijkt dat niet, best een slechte nacht gehad en ik ben zo verward als ik weet niet wat.
Echt superziek voel ik me niet, geen koorts, geen hoesten of niezen. Alleen slap en vergeetachtig.
Ga ik koffie maken, loop ik naar de keuken, denk ik: Waar was im mee bezig? O ja moest mailtje sturen, loop maar de laptop, denk ik: Hoezo heb ik no geen koffie gepakt. Zucht, terug naar de koffie, maak koffie ben vergeten dat ik een mail zou sturen...
Gatenkaas dat hoofd.
Zuurstofgebrek? Wel ff in de gaten houden m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Virtuozzo schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:33:
[...]

Je kon lezen dat ik het over rechtsbijstand had en niet over een arbeidsinspectie?
sry iemand anders begon over politie/arbeidsinspectie..

Neemt niet weg dat de rechtsbijstand ook weinig kan doen. Ze kunnen je hooguit bijstaan bij een eventueel gevecht met je werkgever wanneer ie loon inhoud / je ingebreke stelt / ontslaat. Ziek melden is waarschijnlijk het makkelijkste (evt gevecht met werkgever hoef je niet meer aan te gaan), maar arbeidsrealtie kan toch naar de klote gaan.

Vanuit de werkgever begrijp ik het ook wel weer.. het kost veel geld en is er waarschijnlijk niet tegen verzekererd (tja ondernemersrisico).
MikeyMan schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:35:
[...]

vergeetachtigheid/verwardheid is ook een symptoom van coronainfectie.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2020 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:40:
[...]

vergeetachtigheid/verwardheid is ook een symptoom van coronainfectie.
Jawel, maar dat zal een oorzaak hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
MikeyMan schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:35:
[...]

Heb zo'n vingermetertje die zuurstofgehalte in het bloed meet en ik blijf netjes op 98%
Het voelt heel raar, een soort lichte roes, alsof je een beetje dronken bent maar dan van slechte hoofdpijndrank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:03
Philos31 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:55:
[...]

Heb zo'n vingermetertje die zuurstofgehalte in het bloed meet en ik blijf netjes op 98%
Het voelt heel raar, een soort lichte roes, alsof je een beetje dronken bent maar dan van slechte hoofdpijndrank
Als het aanhoud zou ik wel contact opnemen met een arts. Kan ook een kleine beroerte geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
.
.

[ Voor 98% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michael3 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:55:
[...]

Lijkt mij sterk dat jij dit mag bepalen, zelfs als werkgever heb je hier niks over te zeggen tenzij de overheid een uitzondering heeft bepaald zoals in uitzonderlijke situatie in de zorg gebeurd.

Als je mij als werknemer had gehad en je had gevraagd of geëist dat ik kwam werken terwijl ik Corona heb, reken er maar op dat ik de arbeidsinspectie inlicht :)
Echt Ziek is ziek natuurlijk... maar bij geen echte symptomen kan dat gewoon gevraagd worden.. dat is ook zo ingestemd met de GGD-en/overheid. We zien dit vooral bij onze belgische collega's. (die worden/werden namelijk automatisch ook getest ivm BCO)

De industrie (net als OV, levensmiddelen en chemie-industrie) is als kritisch bestempeld. En ja.. de overheid heeft deze beroepen al zo aangemerkt. Protecollen zijn bij de eerste golf al gemaakt en overlegd met de overheid en GGD-en. Heel duidelijk in welke fases (van groen (pre-corona) tot zwart (fabrieken afschakelen). We hebben afgelopen week dicht tegen fase rood gezeten, (deel afschakelen danwel inzet twijfelcorona-gevallen (verkouden maar nog geen uitslag). Even afkloppen, maar volgende week komen weer 3 collega's terug dus geeft weer wat corona-ruimte
Pagina: 1 ... 96 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?