Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.522 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:38

Sorcerer8472

Mens sana?

Ben nu de persconferentie van Ernst Kuipers aan het kijken. Pleit voor veel verdergaande maatregelen en geeft aan dat we eigenlijk al te laat zijn, en als we nog later zijn dat het sterk ten koste gaat van normale zorg.

De manier waarop hij de pers te woord staat is echt heel erg goed, geeft vertrouwen (meer dan Van Dissel of Rutte), erg goede uitleg van hoe wetenschap werkt vs nu al keuzes maken die je niet 100% wetenschappelijk kunt onderbouwen met het parachute-voorbeeld. Pleit ook sterk voor mondkapjes dus.

Hij pleit ook voor het bijna koste wat kost niet stoppen van bevolkingsonderzoek naar kanker trouwens, o.a. ook omdat we nu zien dat 'achterstallige afspraken' niet ingehaald lijken te worden.

- thuiswerken strikter
- horeca 22u dicht
- geen publiek bij sportwedstrijden
- alleen nog noodzakelijke reizen naar A'dam, R'dam, Den Haag
https://nos.nl/artikel/23...a-om-22-00-uur-dicht.html

Maar nog steeds geen mondkapjes. Laten we kijken wat er vanavond definitief gebeurt...

[ Voor 30% gewijzigd door Sorcerer8472 op 28-09-2020 14:39 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:50
honey schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:17:
[...]

Kan ik geven:
Sportieve slanke jonge vrouw. BMI: 19
Gezond, geen medicatie. Blanco voorgeschiedenis.
Metaal altijd gezond geweest en actief leven.
Maar ook dan geldt, hoe ver moet je gaan om 't tiental/ de tientallen jongeren te redden van corona? Is het oplopen van een leerachterstand van een jaar voor de gehele jeugd 't waard om een paar levens te redden? Dat is natuurlijk een ontzettend lastige discussie. Helemaal omdat 't lastig is om A. het aantal doden/ voorkomen doden in te schatten als we bijvoorbeeld het onderwijs weer voor een langere periode sluiten, B. de leerachterstand te kwantificeren en C. de gevolgschade daarvan vast te stellen.

Misschien stelt B/C niets voor, misschien stelt het wel zoveel voor dat we daardoor de komende 50 jaar per jaar 1.000 extra doden hebben omdat de economie kleiner is waardoor er minder geld voor de zorg beschikbaar is, er minder artsen/verplegers zijn omdat iedereen een jaar studievertraging oploopt etc.

Dus bijvoorbeeld willen we nu 10-100 kinderen opofferen om de komende 50 jaar 50.000 levens te redden? Zoiets is natuurlijk een verdraaid lastige discussie/beslissing. Helemaal omdat de getallen uit een-en-al aannames bestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:12
rik86 schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:38:
[...]

Maar ook dan geldt, hoe ver moet je gaan om 't tiental/ de tientallen jongeren te redden van corona? Is het oplopen van een leerachterstand van een jaar voor de gehele jeugd 't waard om een paar levens te redden? Dat is natuurlijk een ontzettend lastige discussie. Helemaal omdat 't lastig is om A. het aantal doden/ voorkomen doden in te schatten als we bijvoorbeeld het onderwijs weer voor een langere periode sluiten, B. de leerachterstand te kwantificeren en C. de gevolgschade daarvan vast te stellen.

Misschien stelt B/C niets voor, misschien stelt het wel zoveel voor dat we daardoor de komende 50 jaar per jaar 1.000 extra doden hebben omdat de economie kleiner is waardoor er minder geld voor de zorg beschikbaar is, er minder artsen/verplegers zijn omdat iedereen een jaar studievertraging oploopt etc.

Dus bijvoorbeeld willen we nu 10-100 kinderen opofferen om de komende 50 jaar 50.000 levens te redden? Zoiets is natuurlijk een verdraaid lastige discussie/beslissing. Helemaal omdat de getallen uit een-en-al aannames bestaan.
Ik suggereer helemaal niks. Alleen de observatie dat COVID-19 ook bij jongeren best grote gevolgen kan hebben. Zij is ook zeker niet uniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
Van NOS;

Er wordt nog overlegd, maar een deel van de maatregelen die het kabinet vanavond gaat bekendmaken lijkt al uitgelekt te zijn. Er circuleert een lijst, waarvan nog niet helemaal zeker is dat alles precies zo doorgaat, maar bronnen zeggen dat het hier in grote lijnen op neer zal komen.

Ingewijden weten te vertellen dat er "ingrijpende maatregelen" genomen worden die voor drie weken gelden.

Twee maatregelen zouden al besloten zijn. Horeca in het hele land moet om 22.00 uur de deuren sluiten, en mag het laatste uur niemand meer binnenlaten. En bij sportevenementen is geen publiek meer welkom, niet bij profwedstrijden en niet bij amateurwedstrijden.

Hieronder andere belangrijke punten van de lijst:

Thuiswerken wordt strikter gehandhaafd. Werkgevers gaan aangesproken worden op overtredingen en tijdelijke sluiting van een bedrijf behoort tot de mogelijkheden
Alleen nog noodzakelijke reizen van en naar Amsterdam, Rotterdam en Den Haag, hierop zijn wel uitzonderingen
Voor contactberoepen wordt een registratieplicht ingevoerd (dus je gegevens opgeven als je naar de kapper gaat) om het bron- en contactonderzoek van de GGD makkelijker te maken
In de supermarkt mag je alleen nog naar binnen met een winkelwagentje, dat van tevoren wordt ontsmet
Er wordt ook gekeken naar groepsgroottes, zowel binnen als buiten en ook het aantal mensen dat je thuis kan uitnodigen wordt besproken
De maatregelen zouden morgen om 18.00 uur ingaan. Na drie weken wordt het effect ervan geëvalueerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
maartend schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:39:
Van NOS;

Er wordt nog overlegd, maar een deel van de maatregelen die het kabinet vanavond gaat bekendmaken lijkt al uitgelekt te zijn. Er circuleert een lijst, waarvan nog niet helemaal zeker is dat alles precies zo doorgaat, maar bronnen zeggen dat het hier in grote lijnen op neer zal komen.

Ingewijden weten te vertellen dat er "ingrijpende maatregelen" genomen worden die voor drie weken gelden.

Twee maatregelen zouden al besloten zijn. Horeca in het hele land moet om 22.00 uur de deuren sluiten, en mag het laatste uur niemand meer binnenlaten. En bij sportevenementen is geen publiek meer welkom, niet bij profwedstrijden en niet bij amateurwedstrijden.

Hieronder andere belangrijke punten van de lijst:

Thuiswerken wordt strikter gehandhaafd. Werkgevers gaan aangesproken worden op overtredingen en tijdelijke sluiting van een bedrijf behoort tot de mogelijkheden
Alleen nog noodzakelijke reizen van en naar Amsterdam, Rotterdam en Den Haag, hierop zijn wel uitzonderingen
Voor contactberoepen wordt een registratieplicht ingevoerd (dus je gegevens opgeven als je naar de kapper gaat) om het bron- en contactonderzoek van de GGD makkelijker te maken
In de supermarkt mag je alleen nog naar binnen met een winkelwagentje, dat van tevoren wordt ontsmet
Er wordt ook gekeken naar groepsgroottes, zowel binnen als buiten en ook het aantal mensen dat je thuis kan uitnodigen wordt besproken
De maatregelen zouden morgen om 18.00 uur ingaan. Na drie weken wordt het effect ervan geëvalueerd.
Deze lijst kreeg ik net onder ogen via een vriend die bij de communicatie afdeling werkt van een ziekenhuis. Let op: wat er waar is van de lijst en/of deze überhaupt correct is weet ik dus niet!

Members only: hierbij de lijst zoals ik door kreeg van hem
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik ben zeer benieuwd hoe ze het thuiswerken strikter gaan handhaven. Het was al 'indien mogelijk werk thuis' genoeg werkgevers die dat lezen als: 'het is slecht voor het bedrijf als al onze medewerkers thuiswerken tot jan. dus werken we roulerend op kantoor, zelfs als thuiswerken prima mogelijk is.'

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

True schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:13:
Ik ben zeer benieuwd hoe ze het thuiswerken strikter gaan handhaven. Het was al 'indien mogelijk werk thuis' genoeg werkgevers die dat lezen als: 'het is slecht voor het bedrijf als al onze medewerkers thuiswerken tot jan. dus werken we roulerend op kantoor, zelfs als thuiswerken prima mogelijk is.'
Gezien de hoeveelheid verkeer op de weg, heb ik niet echt het idee dat het "zoveel mogelijk" is. Het lijkt eerder "je komt maar hier, tenzij....".

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 20:56

Bestla

Kvinne

Crazy D schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:15:
[...]

Gezien de hoeveelheid verkeer op de weg, heb ik niet echt het idee dat het "zoveel mogelijk" is. Het lijkt eerder "je komt maar hier, tenzij....".
In april zag je lege wegen, nu lijkt het alsof Corona niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
[...]

Dit inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:07

marapuru

db.

Ik ben heel benieuwd hoe snel de randjes van deze regels weer opgezocht gaan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

Mfpower

In dubio

sarlo schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:56:
[...]

Deze lijst kreeg ik net onder ogen via een vriend die bij de communicatie afdeling werkt van een ziekenhuis. Let op: wat er waar is van de lijst en/of deze überhaupt correct is weet ik dus niet!

***members only***
En ondertussen mogen zieke kinderen gewoon naar school en pubers op het VO zonder enige maatregelen en masse het virus verspreiden. 7(8)7

Mondkapjes doen het alleen in het buitenland. Het virus is pas na 2200 actief. Tieners zijn alleen in Nederland niet besmettelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Mfpower op 28-09-2020 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mfpower schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:42:
[...]

En ondertussen mogen zieke kinderen gewoon naar school en pubers op het VO zonder enige maatregelen en masse het virus verspreiden. 7(8)7
Zodra de eerste 10 leraren op de ic liggen, zal dat ook wel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Jezus, de eerste vraag al weer dom...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

ijdod schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:19:
Jezus, de eerste vraag al weer dom...
Idd was ook uitgebreid verteld.
Ik zou willen dat ze vragen waarom VO gewoon als vee bij elkaar mag blijven zitten. Zo weinig kritisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mfpower schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:20:
[...]

Ik zou willen dat ze vragen waarom VO gewoon als vee bij elkaar mag blijven zitten. Zo weinig kritisch.
Is makkelijk om even in het journaal te laten horen als samenvatting.

Jammer dat Rutte ook nog even zegt dat "we weten dat" mondkapjes niet zo'n groot effect hebben. Punt is dat we gewoon nog steeds weinig data hebben. Onhandig voor als het straks weer aangepast moet worden :+

Verder hadden ze wat ze vandaag hebben gedaan al een paar weken eerder moeten doen (zie ook persco Kuiper vanmiddag). Maar wel goed dat het nu gebeurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Sorcerer8472 schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:23:
[...]

Verder hadden ze wat ze vandaag hebben gedaan al een paar weken eerder moeten doen (zie ook persco Kuiper vanmiddag). Maar wel goed dat het nu gebeurt!
Exact. Het gaat de grote explosie aan ziekenhuisopnamen die binnenkort komt niet meer stoppen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Amphiebietje schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:28:
[...]

Exact. Het gaat de grote explosie aan ziekenhuisopnamen die binnenkort komt niet meer stoppen. :/
Hetzelfde gaan we straks ook krijgen met mondkapjes voorspel ik. Dat er duidelijker wetenschappelijk bewijs komt vóór het gebruik van die dingen voorspel ik ook ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:19
Mfpower schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:20:
[...]

Nou ja als de andere besmettings plekken minder worden door de maatregelen en minder mensen besmettelijk zijn is het risico van kinderen op VO die besmettelijk zijn denk ik ook kleiner :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Dracula schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:25:
[...]

Nou ja als de andere besmettings plekken minder worden door de maatregelen en minder mensen besmettelijk zijn is het risico van kinderen op VO die besmettelijk zijn denk ik ook kleiner :?
Maar dat duurt een tijd. Als de maatregelen al gaan werken. Eenvoudige maatregelen op het VO kunnen de risico’s verkleinen zonder dat je maatschappelijk veel hoeft in te leveren. Kijk bijvoorbeeld naar Denemarken of Duitsland. Landen die het een stuk beter doen dan wij. Alle beetjes helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:47
Sorcerer8472 schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:13:
[...]

Hetzelfde gaan we straks ook krijgen met mondkapjes voorspel ik. Dat er duidelijker wetenschappelijk bewijs komt vóór het gebruik van die dingen voorspel ik ook ;)
Mondkapjes komen nog wel. Je moet nog maatregelen overhouden voor de periode rond kerst als veel mensen binnen activiteiten ondernemen en mensen zowieos al snotterig zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Mfpower schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:28:
[...]

Maar dat duurt een tijd. Als de maatregelen al gaan werken. Eenvoudige maatregelen op het VO kunnen de risico’s verkleinen zonder dat je maatschappelijk veel hoeft in te leveren. Kijk bijvoorbeeld naar Denemarken of Duitsland. Landen die het een stuk beter doen dan wij. Alle beetjes helpen.
Maatregelen zoals? Als die VO docent ben ik oprecht benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

42erik schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:25:
[...]

Maatregelen zoals? Als die VO docent ben ik oprecht benieuwd
Mondkapjes. Verplicht 1,5m houden. Kleinere groepen, hybride onderwijs online / offline. Minder contacturen (contacturen zijn sowieso geen garantie voor goed onderwijs, zie Finland) cq kortere lessen zodat je kleinere groepen kunt bedienen. Afstandsregels binnen scholen. Looprichtingen. Pauze in eigen klas. Niet allemaal gelijk beginnen en eindigen. Prioriteit brengen in je lesprogramma. Differentiëren in aandacht voor leerlingen welke het meer of minder nodig hebben. Minder toetsen. Schaf gym tijdelijk af en ga lesgeven in die lokalen. En dit is maar een braindump. Alles heeft een prijs maar de kunst is om een optimum te vinden in deze tijd van crisis. Kijk naar de landen om ons heen waar dat ook lukt.

Oh ja en schaf de mobiel af in het leslokaal, dan heb je gelijk twee keer zoveel aandacht en kunnen de lestijden halveren met behoud van rendement. :+

Edit: ik vergeet natuurlijk nog de voorwaarde van goede ventilatie anders is het sowieso een slecht idee.

[ Voor 5% gewijzigd door Mfpower op 28-09-2020 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

cvs79 schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:08:
[...]

Mondkapjes komen nog wel. Je moet nog maatregelen overhouden voor de periode rond kerst als veel mensen binnen activiteiten ondernemen en mensen zowieos al snotterig zijn
In andere landen zijn er al stemmen rondom kerst een nieuwe lockdown te hebben om een slachting onder ouderen in de weken erna te voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

Amphiebietje schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 07:57:
[...]

In andere landen zijn er al stemmen rondom kerst een nieuwe lockdown te hebben om een slachting onder ouderen in de weken erna te voorkomen...
Want iedereen is natuurlijk verstandig "blijf uiteraard thuis als ik klachten heb" maar laten we vooral wel de risico groepen opzoeken (nadat ik een avond in de kroeg heb gefeest) omdat ze anders zo eenzaam zij op zondag 8)7 |:( Maar denk dat het volk een lock down rond kerst niet gaat accepteren, en iedereen juist op pad gaat.

Ik weet ook niet wat de oplossing is hoor, misschien moeten ze elke avond met een aantal verschillende wetenschappers in Jip en Janneke taal discussiëren, ook wat tegenstanders aan het woord laten, en het net zo vaak herhalen totdat mensen snappen waarom het toch wel handig is afstand etc te houden (maar zonder dat de overheid het oplegt). Heb wel het idee dat wat Rutte nu doet, bij teveel mensen juist tegenstand opwekt (waar ik ergens ook wel in mee kan gaan, maar ja, ik vertrouw toch eerder op de wetenschappers dan op een stel internetmensjes die ook ergens op wikipedia iets gelezen hebben).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
[...]

Ik kan vanuit huis prima de A1 horen met al het verkeer in de ochtendspits richting Amsterdam.
Er is een significant verschil tussen nu en het begin van onze "intelligente" lockdown, toen leek het wel iedere dag zondag, nu klinkt inmiddels al weer een tijdje alsof het gewoon weer 2019 is.
Ik hoop dat de meute vandaag nog eventjes naar kantoor gaat om wat zooi op te halen (gezien de herrie) en dat het vanaf morgen weer wat stiller gaat worden. Het zijn duidelijk niet alleen Tesla's die je hoort dus de luchtkwaliteit zal ongetwijfeld ook weer wat verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
cvs79 schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:08:
[...]

Voorlopig duurt het nog wel een paar weken voordat de nieuwe maatregelen effect gaan opleveren. De komende weken zijn er nog wel een aantal momenten waarop aanvullende maatregelen op de samenleving los gelaten kunnen worden.
Niet alles in 1x, die les zullen ze inmiddels wel geleerd hebben, dat wekt teveel wrevel op. De rest komt de komende weken nog wel aan bod en zolang de cijfers nog wel eventjes op zullen blijven lopen is dat mooi te spreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:19
Vanochtend in de supermarkt. Staan er bij de ingang allemaal winkelwagentjes. En dan zie je mensen de niet schoongemaakt winkelwagentjes aan de achterkant (dus die net door een andere supermarktganger daar is neergezet) pakken. En moet ik het personeel vragen om voor mij aan de voorkant een winkelwagentje te pakken. Ze doen hun best zullen we maar zeggen, maar de overtuiging zoals in april is er nog niet.

Het viel me ook op dat niemand een mondkapje droeg. We zitten hier in de regio Brabant-Zuidoost. Het is ook wel onhandig dat Rutte het eerst over 3 regio's had en Halsema later nog regio Brabant-Zuidoost eraan toevoegde.

Morgen weer een update (ik ga elke ochtend voor werk) :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Moet zeggen dat vanmorgen op nijmegen station dat veel mensen gewoon mondkapje ophadden, men luistert dus wel.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:59
https://www.ad.nl/dossier...-mondkapje-niet~abaa8202/

Dus supermarkten gaan niet actief handhaven, wat voor een groot gedeelte zal betekenen dat er alsnog vrij weinig mensen een mondkapje zullen dragen.
Eens zien hoe dat gaat lopen de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:36

steveman

Comfortabel ten onder

Zet die Hiddema ook wel eens uit eigen beweging z'n microfoon uit? 8)7

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Akaendra schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:24:

Dus supermarkten gaan niet actief handhaven, wat voor een groot gedeelte zal betekenen dat er alsnog vrij weinig mensen een mondkapje zullen dragen.
https://www.nu.nl/cultuur...m-en-anne-frank-huis.html

En gedeeltelijk land toch het besef bij sommige locaties wel dat ze beter preventief mondkapjes kunnen gaan verplichten.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Akaendra schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:24:

Voorspelling: er wordt te weinig gebruikt gemaakt van vrijwillige mondkapjes, dus ik vermoed a.s. maandag of dinsdag een nieuwe regel: mondkapjes worden verplicht gesteld in publieke ruimtes, en mogelijk ook op strast (al dan niet in bepaalde gebieden).

Echt, het is allemaal zo voorspelbaar. En zo makkelijk te voorkomen, als nou eens iedereen de adviezen en regels zou opvolgen en niet zou denken dat die alleen voor anderen geldcen, en niet voor henzelf.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

wildhagen schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:41:
[...]

Echt, het is allemaal zo voorspelbaar. En zo makkelijk te voorkomen, als nou eens iedereen de adviezen en regels zou opvolgen en niet zou denken dat die alleen voor anderen geldcen, en niet voor henzelf.
Als het zo voorspelbaar is dan weet je ook al dat mensen niet zo denken en dan maak je gelijk beleid wat daar van uitgaat. De Nederlandse bevolking is zoals-ie is, en ineens ervan uitgaan dat het anders is is (welhaast verwijtbaar) dom zou ik zeggen.

Hetzelfde probleem speelt er bijvoorbeeld ook met "een beter milieu begint bij jezelf". Maar eindeloos afwachten totdat mensen hun consumptiepatroon aanpassen wat telkens maar een klein percentage doet; de rest doet het niet omdat men het niet kan (om allerlei redenen, vaak goede) of niet wil (om allerlei redenen, vaak gegrond in onwetendheid).

Dan kun je verantwoordelijkheid bij mensen leggen en blijven laten liggen terwijl je weet dat het allemaal niet gaat gebeuren, of je zorgt dat er gedaan wordt wat er moet gebeuren omdat dat moet voor het welzijn van mensen. Exact hetzelfde in dit geval. Mensen snappen dit niet omdat ze onrealistische verwachtingen hebben van dat mensen in hun basis ineens gaan veranderen, en dat men nu ineens wél zich verantwoord zal gedragen. Dit alles vanuit een soort gebrek aan inlevingsvermogen in andere mensen dat een leider wel zou moeten hebben. Zowel wat betreft coronamaatregelen als wat betreft klimaatbeleid.

In dit geval bij coronamaatregelen verergerd in dat we eigenlijk al weten dat de maatregelen te slap zijn wat nog veel harder ingrijpen in de toekomst noodzakelijk zal maken, waarschijnlijk deels vanuit overschatting van wat de burger zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Mfpower schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:50:
[...]

Mondkapjes. Verplicht 1,5m houden. Kleinere groepen, hybride onderwijs online / offline. Minder contacturen (contacturen zijn sowieso geen garantie voor goed onderwijs, zie Finland) cq kortere lessen zodat je kleinere groepen kunt bedienen. Afstandsregels binnen scholen. Looprichtingen. Pauze in eigen klas. Niet allemaal gelijk beginnen en eindigen. Prioriteit brengen in je lesprogramma. Differentiëren in aandacht voor leerlingen welke het meer of minder nodig hebben. Minder toetsen. Schaf gym tijdelijk af en ga lesgeven in die lokalen. En dit is maar een braindump. Alles heeft een prijs maar de kunst is om een optimum te vinden in deze tijd van crisis. Kijk naar de landen om ons heen waar dat ook lukt.

Oh ja en schaf de mobiel af in het leslokaal, dan heb je gelijk twee keer zoveel aandacht en kunnen de lestijden halveren met behoud van rendement. :+

Edit: ik vergeet natuurlijk nog de voorwaarde van goede ventilatie anders is het sowieso een slecht idee.
Ah, zelf geen docent dus, ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

42erik schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:47:
[...]

Wel dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 20:57
42erik schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:47:
[...]

Alhoewel ik vaak van mening ben dat je het beste inzicht kan hebben in de situatie als je daar ook letterlijk ervaring mee hebt is dit natuurlijk wel heel makkelijk.

Ook als je geen docent bent heb je vaak wel ervaring met klassen/leerlingen/groepen etc. De oplossingen die hij aandraagt zullen niet allemaal kunnen of effect hebben maar zo makkelijk alles aan de kant schuiven is ook weer niet nodig. :/ :P

[ Voor 0% gewijzigd door walletje-w op 29-09-2020 17:52 . Reden: Is nog docent ook, helemaal mooi ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

walletje-w schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:52:
[...]

Alhoewel ik vaak van mening ben dat je het beste inzicht kan hebben in de situatie als je daar ook letterlijk ervaring mee hebt is dit natuurlijk wel heel makkelijk.

Ook als je geen docent bent heb je vaak wel ervaring met klassen/leerlingen/groepen etc. De oplossingen die hij aandraagt zullen niet allemaal kunnen of effect hebben maar zo makkelijk alles aan de kant schuiven is ook weer niet nodig. :/ :P
Precies. En ik ben wel docent. En het gebeurt in het buitenland ook en als ik de Volkskrant mag geloven wordt het hier ook overwogen: https://www.volkskrant.nl...t-door-politiek~b2eddc16/
Middelbare scholen
Ook eventuele maatregelen op middelbare scholen hadden sommige OMT-leden graag besproken. Daarbij zou het moeten gaan om zaken als spelregels om leerlingen beter van elkaar te scheiden – voor een nieuwe schoolsluiting is geen animo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Mfpower schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:56:
[...]

Precies. En ik ben wel docent. En het gebeurt in het buitenland ook en als ik de Volkskrant mag geloven wordt het hier ook overwogen: https://www.volkskrant.nl...t-door-politiek~b2eddc16/

[...]
Dan weet je dat een flink deel al gebeurd en het andere deel niet echt een goed idee voor het onderwijs is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

42erik schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:32:
[...]

Dan weet je dat een flink deel al gebeurd en het andere deel niet echt een goed idee voor het onderwijs is
Zolang de klassen nog maximaal gevuld zijn is het dweilen met de kraan open. Voor de zomer hadden we nog halve klassen. Veel beter om veel redenen.

En geen goed idee voor het onderwijs? Hoe langer ik in het onderwijs werk hoe meer ik er achter ben dat het onderwijs op zichzelf niet zo’n goed systeem is. En deze crisis maakt dat alleen maar erger. Maar goed dat is compleet off topic en voor een andere discussie. Wat mij betreft mag veiligheid voorop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 23:05
Mfpower schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:38:
[...]
Wat mij betreft mag veiligheid voorop.
Om deze zinsnede er even uit te halen: Veiligheid is “het bewust nemen van acceptabele risico’s”. “Veiligheid voorop” alleen, zegt dus niets. Het gaat om de weging van acceptabele risico’s. Hierin is de waardering van onderwijs bij jou blijkbaar laag en de inschatting van de risico’s hoog. Op beide is wat af te dingen, maar ik snap je (vaak terugkerend) standpunt beter. Als je onderwijs niet zo’n goed systeem vindt, dan weegt die positieve kant niet snel op tegen het risico. (Dat je in verhouding dan dus blijkbaar als te hoog inschat). Ik zelf denk dat onderwijs een van de belangrijkste zaken is die we hebben, dus ik vind het risico sneller acceptabel. En zo denkt de regering er blijkbaar ook over.

Veiligheid voorop is zonder die context een lege term.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

blissard schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:51:
[...]

Om deze zinsnede er even uit te halen: Veiligheid is “het bewust nemen van acceptabele risico’s”. “Veiligheid voorop” alleen, zegt dus niets. Het gaat om de weging van acceptabele risico’s. Hierin is de waardering van onderwijs bij jou blijkbaar laag en de inschatting van de risico’s hoog. Op beide is wat af te dingen, maar ik snap je (vaak terugkerend) standpunt beter. Als je onderwijs niet zo’n goed systeem vindt, dan weegt die positieve kant niet snel op tegen het risico. (Dat je in verhouding dan dus blijkbaar als te hoog inschat). Ik zelf denk dat onderwijs een van de belangrijkste zaken is die we hebben, dus ik vind het risico sneller acceptabel. En zo denkt de regering er blijkbaar ook over.

Veiligheid voorop is zonder die context een lege term.
Ik ben het met je eens maar ik had geen zin om hier nu zo genuanceerd te zijn. Er is een hoop mogelijk onder meer veilige omstandigheden.

En het gaat mij niet alleen over onderwijs, eigenlijk het hele systeem wat kraakt onder de crisis, waarbij ironisch genoeg hetzelfde systeem de hele ellende heeft veroorzaakt. Maar ook dat is me te off topic voor nu. Ik heb daar in maart al veel over gepost. Nu gaat het me er vooral over dat de feiten wel helder moeten zijn.

De regering zou in elk geval die afweging beter moeten onderbouwen en niet met onzin komen over “nauwelijks bijdragen” om die afweging te motiveren. Dat speelt hier, en met andere onderwerpen ook. De inzet is namelijk de gezondheid van velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
Zo interessant om te zien dat overheden totaal geen flauw benul hebben van wat werkt en maar wat doen. Neem nu bijv Noorwegen (das makkelijk vergelijken omdat ik daar woon). Hier was een mondkapje in ov niet verplicht. Ook hier stijgt het aantal besmettingen vrijwel gelijkertijd met NL en omringende landen (alleen Zweden lijkt er nog behoorlijk goed van af te komen). Nu wordt hier in Oslo de boel aangescherpt: mondkapje verplicht in het ov, plus registratie van mensen in de horeca. Exact de maatregelen die NL al nam in juni. En wat gebeurde er? Het aantal besmettingen begon een maand later te stijgen en zette door, net zoals hier.
Dus nu denken ze hier in Noorwegen dat deze maatregelen de boel wel gaan remmen. Nou, dat hebben we gezien in NL: totaal niet dus.

Mensen massaal in het OV proppen zonder fatsoenlijke ventilatie en dan gek vinden dat het aantal besmettingen stijgt. Daar helpt zo'n mondkapje echt niet tegen en de theorie over aerosols lijkt toch wel waarheid te zijn nu.

Het zal wel weet naar een halve lockdown gaan want ze krijgen het niet onder controle. Ik werd al meerdere malen verketterd om mijn aanpak om diegene in de risicogroep zich gedeisd te houden, maar het draagvlak om te doen wat de overheid vraagt krijgt nu wel steeds minder draagvlak. Ben erg benieuwd of Zweden nog gaat pieken of dat het wat lafjes stijgt en that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@benchMarc , maar is het testbeleid in Zweden wel hetzelfde of gaat er daar veel onder de radar?

Zoals ik al zei denk ik dat het best zou kunnen dat door het beleid in Zweden juist de mensen die veel met andere mensen in contact komen (bartenders bijv.) het al gehad hebben en nu niet meer grote hoeveelheden mensen tegelijkertijd kunnen besmetten. In de rest van Europa gebeurt dit langzamer omdat deze superspreaders nog niet immuun zijn en nu één voor één ziek worden en grotere hoeveelheden mensen besmetten.

Het is maar een vage theorie maar wellicht speelt dit wel mee. Als aerosolen een grote rol spelen dan gaat het sowieso een herfst met zeer veel cases worden omdat zo veel mensen binnen zijn ivm de kou buiten, en daar dus veel sneller elkaar besmetten. We zullen het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:47:
@benchMarc , maar is het testbeleid in Zweden wel hetzelfde of gaat er daar veel onder de radar?
Nee ze testen daar goed, zo rond de 130K testen per week. Maar ook het aantal doden loopt tot dusver niet op. Stockholm krijgt nu wel ook te maken met een stijging, dus is even aankijken de komende weken.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

42erik schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:32:
[...]

Ik ben ook niet de enige die er zo over denkt:
https://www.volkskrant.nl...van-tweede-golf~b49c56b3/

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Soms krijg ik het idee dat men toch in bepaalde groepen naar immuniteit streeft ofzo. Anders kan ik er ook niks van maken. Je zou maar in een risicogroep zitten (of iemand uit zo'n groep thuis hebben zitten) en toch voor de klas staan.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:12

Yucon

*broem*

wildhagen schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:41:
[...]

Voorspelling: er wordt te weinig gebruikt gemaakt van vrijwillige mondkapjes, dus ik vermoed a.s. maandag of dinsdag een nieuwe regel: mondkapjes worden verplicht gesteld in publieke ruimtes, en mogelijk ook op strast (al dan niet in bepaalde gebieden).

je wordt op je wenken bediend.. https://www.ad.nl/politie...and-mondkapjes~ab08240e8/

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat bedoel ik. Je hoefde echt geen Einstein te zijn om te weten dat dit eraan zat te komen.

Virussen? Scan ze hier!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Klaver is nu aan het woord en zegt dat verspreiding deze zomer vooral door terugkerende Nederlanders uit het buitenland kwam. Weet iemand waar in de RIVM-getallen dat terug te vinden is?

PvdD heeft het ook weer over goedkope vliegreizen. Daarbij wil ik wel even aangeven dat KLM en Transavia heel actief alleen reizen naar gele gebieden promoten, hoewel andere reizen wel te boeken zijn door handmatig te zoeken, tegen over het algemeen normale prijzen. Buitenlandse partijen zoals Ryanair zijn natuurlijk een ander verhaal.

[ Voor 47% gewijzigd door Sorcerer8472 op 30-09-2020 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:51

codex

Geen OpenAI agent :)

Sorcerer8472 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:50:
Klaver is nu aan het woord en zegt dat verspreiding deze zomer vooral door terugkerende Nederlanders uit het buitenland kwam. Weet iemand waar in de RIVM-getallen dat terug te vinden is?

PvdD heeft het ook weer over goedkope vliegreizen. Daarbij wil ik wel even aangeven dat KLM en Transavia heel actief alleen reizen naar gele gebieden promoten, hoewel andere reizen wel te boeken zijn door handmatig te zoeken, tegen over het algemeen normale prijzen. Buitenlandse partijen zoals Ryanair zijn natuurlijk een ander verhaal.
Ik moet eerlijk zeggen, ik snap niet zo goed dat mensen gaan reizen. Wij(ik en mijn vrouw) zijn ook reislustig en gaan standaard 2 keer per jaar op vakantie. Nu laten we het gewoon even achterwege. Ik heb het idee dat de regering het reizen niet tegenwerkt om te voorkomen dat de reisbranche omvalt en hierin niet de volksgezondheid voorop stelt. Een lockdown is echt een waardeloze maatregel als vervolgens iedereen de wereld rond reist en zo het virus weer overal verspreid.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 23:05
reemprive schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:48:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen, ik snap niet zo goed dat mensen gaan reizen. Wij(ik en mijn vrouw) zijn ook reislustig en gaan standaard 2 keer per jaar op vakantie. Nu laten we het gewoon even achterwege. Ik heb het idee dat de regering het reizen niet tegenwerkt om te voorkomen dat de reisbranche omvalt en hierin niet de volksgezondheid voorop stelt. Een lockdown is echt een waardeloze maatregel als vervolgens iedereen de wereld rond reist en zo het virus weer overal verspreid.
Ik ben wel gewoon op vakantie geweest. Naar onze mening kon dat zonder extra risico’s. Hangt erg af van je gedrag en locatiekeuze. Het is niet zo dat je in Frankrijk een ander virus oploopt dan in de biesbos.

Oh, ik lees net ook dat Femke Halsema ontheffing verleent aan Paradiso zodat daar meer dan 30 mensen binnen mogen. Ik blij, want dan kan ik naar Thurston Moore. Maar logisch is anders. Of het virus moet een hekel hebben aan noise. Dat zou wel wat verklaren.

[ Voor 13% gewijzigd door blissard op 30-09-2020 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

blissard schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:53:
[...]

Ik ben wel gewoon op vakantie geweest. Naar onze mening kon dat zonder extra risico’s. Hangt erg af van je gedrag en locatiekeuze. Het is niet zo dat je in Frankrijk een ander virus oploopt dan in de biesbos.

Oh, ik lees net ook dat Femke Halsema ontheffing verleent aan Paradiso zodat daar meer dan 30 mensen binnen mogen. Ik blij, want dan kan ik naar Thurston Moore. Maar logisch is anders. Of het virus moet een hekel hebben aan noise. Dat zou wel wat verklaren.
Virus trilt helemaal kapot door alle herrie joh ;)

Verder in algemene reactie hierop: niet alle reizigers zijn vakantiegangers. En idd, als je op vakantie gaat dan kan dat prima verantwoord door op dezelfde dingen te letten waar je ook in NL op let. Ben zelf een tijdje terug lekker de natuur in geweest op vakantie, zie daar ook niet echt de risico's, maar na het thuiswerken maandenlang was een andere omgeving zeer prettig en goed voor mijn stemming, stressniveau, enzovoorts.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

reemprive schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:48:
[...]

Ik sprak laatst iemand die net als jij thuisbleef deze zomer. Maar die had spijt want overal was het druk in Nederland waar ze ook naar toe ging. Wij zijn met de auto naar een huisje in Bretagne gegaan en hebben een fantastische tijd gehad vooral in de natuur. Alle stranden leeg etc. Dus eea hangt heel erg af van wat je gaat doen in je vakantie. Ik zag het verschil niet tussen daar in een huis zitten of hier.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:51

codex

Geen OpenAI agent :)

Mfpower schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:05:
[...]

Ik sprak laatst iemand die net als jij thuisbleef deze zomer. Maar die had spijt want overal was het druk in Nederland waar ze ook naar toe ging. Wij zijn met de auto naar een huisje in Bretagne gegaan en hebben een fantastische tijd gehad vooral in de natuur. Alle stranden leeg etc. Dus eea hangt heel erg af van wat je gaat doen in je vakantie. Ik zag het verschil niet tussen daar in een huis zitten of hier.
Klopt, dan moet ik het anders formuleren: vliegen en toeristische hotspots.

Wat jij hebt gedaan zie ik niet als riskant gedrag.

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-09 20:16
Mfpower schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:05:
[...]

Had hetzelfde in de zomer in de Vogezen, op de supermarkt na was het overal vrij rustig. Je zag wel een aantal Nederlanders rijden, maar als je de drukste plekken vermeed dan was het erg rustig.

game pc

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

reemprive schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:30:
[...]

NB je kunt ook naar rustige en ongevaarlijke plekken vliegen. Hoe het met het vliegen zelf zit, dat verschilt nogal aan wie je het vraagt. Of de middle seat geblocked wordt (Delta) en of je business class vliegt of niet waarschijnlijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nou jongens, alle talkshows kunnen weer; het is "Ik-en-mijn-sector-worden-geraakt-door-de-nieuwe-maatregelen-en-dat-vind-ik-oneerlijk"-tijd! Vandaag onze vrienden uit de musical- en theaterbusiness op televisie, morgen een kroegbaas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
.

[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 15:51 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:08
michael3 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 00:55:
[...]

En terecht toch dat daar aandacht aan besteed wordt, die bedrijven gaan kapot door de maatregelen.
Hoe zou jij het vinden als je bedrijf kapot gaat waar je 20 jaar hard aan hebt gewerkt?
En als het nou eens eenduidige maatregelen waren, dan zou je nog kunnen stellen "sorry, maar dit moet nou eenmaal even". Alleen zijn die maatregelen over welke zaaltjes wel en niet open mogen zo volstrekt willekeurig dat ik volkomen begrijp dat men daar ontevreden over is.

Of nou ja, ontevreden... ik zag gisteren bij Op1 een pisnijdige Sanne Wallis de Vries haar stinkende best doen om zich een klein beetje in te houden. En ik was het hartgrondig met haar eens.

Dat staat los van het feit dat ook ik snap dat er maatregelen nodig zijn. De manier waarop nu maatregelen worden genomen, daar mogen we best wel eens vraagtekens bij zetten.

https://nos.nl/artikel/23...theaters-en-popzalen.html

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• maartend
[...]

En terecht toch dat daar aandacht aan besteed wordt, die bedrijven gaan kapot door de maatregelen.
Nee. Die bedrijven gaan kapot doordat wij de afgelopen 2 maanden er een zooitje van hebben gemaakt. En daarom komen er maatregelen. Er komen geen maatregelen omdat we het zo goed doen.
En persoonlijk denk ik dat we nu beter even kort, doch heel hard in volslagen lock-down kunenn gaan ipv dat aanmodderen dat we nu doen.

[ Voor 21% gewijzigd door maartend op 01-10-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
reemprive schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:30:

Dat is weer een voordeel want als je het zo formuleert zie ik het niet als vakantie. :D
In mijn geval zoek ik altijd al de rust op en ga niet vaak ver weg, dus ben in die zin weinig beperkt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael3
.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• maartend
michael3 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:36:
[...]

Ik ga hier niet eens op in, dit soort reacties haalt het bloed onder me nagels vandaan.
Zo een wijzende vinger naar iedereen dat wij allemaal er een zooitje van hebben gemaakt
Alsof heel Nederland niet zijn best doet.
Deed heel NL dat maar, maar dat is dus niet zo. Hele volksstammen maken er een zooitje van. Loop maar eens een kroeg, bouwmarkt of weekmarkt in/op. Wandel maar eens door de koopgoot in Rotterdam. Kijk maar eens naar die feesten onder de snelweg of in het bos waar een paar 100 man naar toe komt. Of die mensen die tegenover je zitten in het OV en wiens mondkap halverwege de kin hangt. Of mensen die zich laten testen en vervolgens tijdens het wachten op de uitslag gewoon gaan winkelen, naar een verjaardag gaan en meer van dat spul. Jaja, we doen het zo goed.
Dus je kunt de maatregelen wel de schuld geven, maar we hebben er als bevolking dus zelf voor gezorgd dat ze weer nodig waren. En dat is goed prut voor al die mensen die het wel goed deden/doen.

[ Voor 3% gewijzigd door maartend op 01-10-2020 10:41 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Heel Nederland doet niet zijn best.
vs.
Niet heel Nederland doet zijn best.

Nuance. Het tweede is waar en heeft tot gevolg dat er maatregelen komen. Daar heeft dan wel heel Nederland last van.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
michael3 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:01:
[...]

Exact dat is het grote verschil.
Dan zijn we het dus gewoon eens. En door dat gedeelte zitten we nu dus wer aan de maatregelen. En zijn goede-meewerkende mensen de sigaar.
Maar op de een of andere manier kom ik over dat ik bedoel dat Heel NL het prut doet, nou dat is dus echt niet zo. Maar het lastige is, 20% die er met zijn pet naar gooit is al veel en veel te veel.

[ Voor 26% gewijzigd door maartend op 01-10-2020 12:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:29

ultimateharry

Team Slayer:-)

maartend schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:12:
[...]

Dan zijn we het dus gewoon eens. En door dat gedeelte zitten we nu dus wer aan de maatregelen. En zijn goede-meewerkende mensen de sigaar.
Ja, en dat is niets nieuws, inherent aan een samenleving zijn.
Als iedereen zich aan de wet zou houden zouden we b.v. geen of amper politie nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
ultimateharry schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:15:
[...]

Ja, en dat is niets nieuws, inherent aan een samenleving zijn.
Als iedereen zich aan de wet zou houden zouden we b.v. geen of amper politie nodig hebben.
Klopt wel, maar nu zie je het gewoon heel hard. Ik heb er geen last van dat er politie is, ik heb er wel last van dat ik niet gewoon mijn geld kan uitgeven in de kroeg met een stel vrienden. En daar heeft die kroegbaas ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:43

bert pit

asdasd

[...]

Hoe zou jij het vinden als je bedrijf kapot gaat waar je 20 jaar hard aan hebt gewerkt?
Ik vind het een gemiste kans dat regio's waar het wel goed gaat worden meegezogen in het grote geheel. Kom op mensen, In half Nederland is niets aan de hand. Een van de redenen dat het in Duitsland zo goed gaat is dat men daar een veel effectiever en lokaler beleid voert.

Amsterdam, Den Haag en Rotterdam doen het slecht. Lockdown zou ik zeggen. Totdat de rioolwaarden weer goed zijn. Niemand er in en niemand er uit tenzij.... etc.

En handhaven. zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

maartend schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:17:
[...]

Klopt wel, maar nu zie je het gewoon heel hard. Ik heb er geen last van dat er politie is, ik heb er wel last van dat ik niet gewoon mijn geld kan uitgeven in de kroeg met een stel vrienden. En daar heeft die kroegbaas ook last van.
Eens, het is nu veel tastbaarder, maar het hele overheidsapparaat (politie is daar maar een onderdeel van) dat toezicht houdt, handhaaft etc, betalen we wel met zijn allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
ultimateharry schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:46:
[...]

Eens, het is nu veel tastbaarder, maar het hele overheidsapparaat (politie is daar maar een onderdeel van) dat toezicht houdt, handhaaft etc, betalen we wel met zijn allen.
Klopt. Dus?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

bert pit schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:25:
[...]

Ik vind het een gemiste kans dat regio's waar het wel goed gaat worden meegezogen in het grote geheel. Kom op mensen, In half Nederland is niets aan de hand. Een van de redenen dat het in Duitsland zo goed gaat is dat men daar een veel effectiever en lokaler beleid voert.

Amsterdam, Den Haag en Rotterdam doen het slecht. Lockdown zou ik zeggen. Totdat de rioolwaarden weer goed zijn. Niemand er in en niemand er uit tenzij.... etc.

En handhaven. zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
De veiligheids-regio's die 25 september (bijna een week geleden, mind you) al op "zorgelijk" stonden zijn verspreid over Nederland. Kun je lekker op je handen gaan zitten en hopen, of handelen en voorkomen dat het zover komt.
En Nederland is gewoon een postzegel, lokaal beleid is in deze fase helemaal niet meer van toepassing. Zie het waterbed-effect met de bruiloften bijvoorbeeld. En allemaal de resultante van GEDRAG. "Oh, ik kan hier in Amsterdam geen bruiloft meer vieren met 100 man, dan ga ik toch gewoon lekker naar Zaanstad, lekker handig".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Dus het principe (maatschappij draagt gevolgen van een minderheid) is voor beiden geldig.
Dat jij het toevallig belangrijk vind dat je minder makkelijk een biertje kan drinken in een kroeg, in tegenstelling tot het elke maand betalen van een hoge belasting, doet daar weinig aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
ultimateharry schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:53:
[...]

Dus het principe (maatschappij draagt gevolgen van een minderheid) is voor beiden geldig.
Dat jij het toevallig belangrijk vind dat je minder makkelijk een biertje kan drinken in een kroeg, in tegenstelling tot het elke maand betalen van een hoge belasting, doet daar weinig aan af.
Ah, so bedoel je. Tja, ik kies er voor hier te blijven wonen. dat heeft zowel voor- als nadelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

maartend schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:55:
[...]

Ah, so bedoel je. Tja, ik kies er voor hier te blijven wonen. dat heeft zowel voor- als nadelen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind Nederland een geweldig land, we hebben het echt zo goed voor elkaar hier. Betaal met liefde m'n belasting, al kijk ik op mijn jaaropgave zo snel mogelijk over die posten heen :)

Maar een reden dat we het hier zo goed voor elkaar hebben is dat we grote uitdagingen wel goed aanpakken, maatschappij-breed. Dat zou je met deze crisis zo goed en kwaad als dat het kan, ook willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
ultimateharry schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:14:
[...]
Maar een reden dat we het hier zo goed voor elkaar hebben is dat we grote uitdagingen wel goed aanpakken, maatschappij-breed. Dat zou je met deze crisis zo goed en kwaad als dat het kan, ook willen doen.
Dat zeker. Lijkt nu wel halfslachtigheid troef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:42
Tassadar32 schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:11:
Hier in Heesch 3 supermarkten:

AH: Zonder karretje word je aangesproken bij de ingang, karretjes staan ingedeeld in twee groepen (schoon/vies) en worden door personeel schoongemaakt.

Jumbo: Zonder karretje/mandje word je aangesproken. Karretjes staan op een grote hoop en het is niet duidelijk welke schoon zijn. Schoonmaakspul vaak op. Winkel is soms wat te krap om goed afstand te houden.

Lidl: Alle karretjes staan op een hoop en het is vaak dringen bij de karretjes (daaag 1.5m). Pomp met schoonmaakspul en papieren doek aanwezig. Veel mensen die samen doen met een karretje of gewoon zonder karretje boodschappen doen. Gezinnen (ouders met 3 kinderen) die samen boodschappen doen. Veel stellen die samen boodschappen doen.
Je vergeet d'nAldi nog! Weet niet hoe het daar was, maar laatste keer dat ik er was waren er 3 klanten in de winkel.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:12

Yucon

*broem*

Trump heeft corona..
De Amerikaanse president Donald Trump en zijn vrouw Melania gaan in quarantaine nadat ze positief zijn getest op het coronavirus. Dat meldt Trump vrijdagochtend op Twitter.

Eerder op vrijdag testte Trump's adviseur Hope Hicks ook positief op het coronavirus, waarna Trump en Melania zich ook hebben laten testen. Op Twitter laat Trump weten dat ze allebei in quarantaine gaan.

In eerste instantie zei Trump dat hij nog niet wist of hij in quarantaine zou gaan, maar daarna liet hij op Twitter weten dat hij zich hierop aan het voorbereiden was.

In een interview met Fox News zegt Trump dat hij en zijn vrouw allebei nauw contact met Hicks hebben gehad; zo ging ze dinsdagavond mee naar het presidentiële debat tussen Trump en zijn Democratische uitdager Joe Biden.

Hicks reist vaker mee in het presidentiële vliegtuig Air Force One. Het is dus ook mogelijk dat ze andere mensen die dicht bij Trump staan heeft besmet.
https://www.nu.nl/buitenl...itief-op-coronavirus.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
michael3 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 00:24:
[...]

Met jou eerdere bericht waarop ik quote ben ik het absoluut niet met jou eens.
Het is gewoon belachelijk om een totale lockdown te doen als je de huidige cijfers ziet, dit is niks in vergelijking met Maart.
In Maart hadden we ook geen lockdown. Ik bedoel een korte, echte lockdown. Nu blijven we maar doormodderen. Over 4 maanden hebben we weer zo iets. En vlak daarna weer.
Ik begin idd steeds meer voor een korte totale lockdown te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

maartend schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:06:
[...]

In Maart hadden we ook geen lockdown. Ik bedoel een korte, echte lockdown. Nu blijven we maar doormodderen. Over 4 maanden hebben we weer zo iets. En vlak daarna weer.
Ik begin idd steeds meer voor een korte totale lockdown te worden
Hoewel ik dit ook geen slecht idee zou vinden, een paar dingen:

1. Hoe zorg je ervoor dat heel Nederland zich er ook echt aan houdt? Zou natuurlijk top zijn als heel het land een week of 2-3 gewoon thuis zit en er dus geen besmettingen kunnen plaatsvinden, maar hoe wil je dit handhaven? Bovendien: mensen moeten eten en dus boodschappen doen, anderen moeten verhuizen, er moeten reparaties worden uitgevoerd, etc. Je kan er niet voor zorgen dat echt iedereen thuis blijft.

2. Als het al lukt om in Nederland de besmettingen vrijwel compleet terug te dringen heb je het buitenland nog. Duizenden mensen reizen dagelijks het land in en uit. Wat doe je daarmee?

Complete lockdown of niet, je blijft aanmodderen. Misschien dat je met een korte, complete lockdown iets meer tijd hebt tot de volgende piek omdat besmettingen verder zijn teruggedrongen, maar je kan het virus niet zomaar laten verdwijnen. Dan zou echt de hele wereldbevolking gewoon thuis moeten zitten voor een periode zodat het virus kan uitrazen. Wat mij betreft prima, ik zit graag even thuis en ben daarna vrij als een vogel, maar het is natuurlijk een onrealistisch idee.

[ Voor 4% gewijzigd door Thomas op 02-10-2020 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Thomas schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:16:
[...]

Hoewel ik dit ook geen slecht idee zou vinden, een paar dingen:

1. Hoe zorg je ervoor dat heel Nederland zich er ook echt aan houdt? Zou natuurlijk top zijn als heel het land een week of 2-3 gewoon thuis zit en er dus geen besmettingen kunnen plaatsvinden, maar hoe wil je dit handhaven? Bovendien: mensen moeten eten en dus boodschappen doen, anderen moeten verhuizen, er moeten reparaties worden uitgevoerd, etc. Je kan er niet voor zorgen dat echt iedereen thuis blijft.

2. Als het al lukt om in Nederland de besmettingen vrijwel compleet terug te dringen heb je het buitenland nog. Duizenden mensen reizen dagelijks het land in en uit. Wat doe je daarmee?

Complete lockdown of niet, je blijft aanmodderen. Misschien dat je met een korte, complete lockdown iets meer tijd hebt tot de volgende piek omdat besmettingen verder zijn teruggedrongen, maar je kan het virus niet zomaar laten verdwijnen. Dan zou echt de hele wereldbevolking gewoon thuis moeten zitten voor een periode zodat het virus kan uitrazen. Wat mij betreft prima, ik zit graag even thuis en ben daarna vrij als een vogel, maar het is natuurlijk een onrealistisch idee.
Het feit dta ik er voor begin te zijn, wil niet zeggen dat ik weet hoe.
Toevallig gisteren een enquette gezien;
Ong. 14% wil zich niet aan de maatregelen houden. Bij ondernemers was dit 30+%, jongeren 25%. En bij forum stemmers is dik 60% niet van plan zich aan de maatregelen te houden. En het zijn dus deze cijfers die er voor zorgen dat we weer maatregelen hebben..

Kijk, in een land als China is het makkelijk. Noord-Korea ook. Moeten wij het zo hier? Nope. Dus is het toch op basis van vrijwilligheid en daar zijn we te eigenwijs voor. Duitsland doet het wat dat betreft beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

maartend schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:21:
[...]

Het feit dta ik er voor begin te zijn, wil niet zeggen dat ik weet hoe.
Toevallig gisteren een enquette gezien;
Ong. 14% wil zich niet aan de maatregelen houden. Bij ondernemers was dit 30+%, jongeren 25%. En bij forum stemmers is dik 60% niet van plan zich aan de maatregelen te houden. En het zijn dus deze cijfers die er voor zorgen dat we weer maatregelen hebben..

Kijk, in een land als China is het makkelijk. Noord-Korea ook. Moeten wij het zo hier? Nope. Dus is het toch op basis van vrijwilligheid en daar zijn we te eigenwijs voor. Duitsland doet het wat dat betreft beter.
Ben het wel met je eens hoor, in de zin van; wat zou het geweldig zijn als je gewoon even de hele wereld 2 weken plat kon leggen. Dan is dit probleem snel opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen
Eindelijk info over % positief geteste mensen. Echter geen historische cijfers terwijl deze relevant zijn en vanwege grotendeels gelijk gebleven testbeleid de afgelopen weken ook steeds relevanter worden. Vind ik maar vreemd? Weet iemand de reden hiervan?
Thomas schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:24:
[...]

Ben het wel met je eens hoor, in de zin van; wat zou het geweldig zijn als je gewoon even de hele wereld 2 weken plat kon leggen. Dan is dit probleem snel opgelost.
Wat een onzin. In die 2 weken zitten huishoudens nog steeds bij elkaar, zijn er nog steeds mogelijkheden om (ook al is het ms zeldzaam) elkaar op wat grotere afstand of vanuit isolatie te besmetten, etc. Dus je hebt zeker iets van 4 weken nodig, en ook daarna zullen er nog mensen zijn die het hebben. Als die anderen na de lockdown weer besmetten dan begint het spelletje weer van voor af aan. Daarom is er een duurzame oplossing nodig waardoor het aantal besmettingen afneemt. Iets wat we kunnen volhouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 20:28

gws24

Thinking is hard!

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:52:
https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen
Eindelijk info over % positief geteste mensen. Echter geen historische cijfers terwijl deze relevant zijn en vanwege grotendeels gelijk gebleven testbeleid de afgelopen weken ook steeds relevanter worden. Vind ik maar vreemd? Weet iemand de reden hiervan?
:? Die informatie wordt toch al tijden in de wekelijkse update van het RIVM gemeld?

https://www.rivm.nl/docum...tie-covid-19-in-nederland

op pagina 41 bijvoorbeeld staan het aantal tests en aantal positieven per week vanaf 9 maart tot eind september:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0maqB-P4hHKwktKBMvOMVRLrF4k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pmfsKZH7Up92ykLVsZr6Wgz8.png?f=fotoalbum_large

Of bedoel je wat anders?

[ Voor 18% gewijzigd door gws24 op 02-10-2020 13:10 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Deze informatie wordt alleen in de pdf's per week geopenbaard en niet per dag. Tot zo'n 8 dagen later dus voordat je het weet van de week ervoor. Verder vraag ik me af waarom er bij wisselende testcapaciteit telkens wordt gefocust op totaal aantal positieve tests vs percentage positief. Het laatste lijkt me veel relevanter. Het is echter nog steeds niet terug te vinden op het dashboard qua historische data. Rioolwateronderzoek dan weer wel (dat lijkt achteraf nog een keer of 2 te zijn aangepast qua getallen ook trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Hierbij even een hulde aan een cliënt en de informatiestromen rondom het testen / vaststellen van een corona-besmetting.

Cliënt nam contact met mij op met de informatie dat 1 van de medewerkers van cliënt besmet is geraakt met het corona-virus. Cliënt meldde hierbij dat er een nauwe samenwerking tussen cliënt en medewerker heeft bestaan in de afgelopen dagen (voordat er symptomen bij medewerker naar voren kwamen). Cliënt heeft afgelopen week een langdurige bespreking bij mij op kantoor gehad (1,5 uur) en vond het een plicht om dit even te melden.

Afspraak heeft plaats gevonden in onze spreekkamer en deze is voorzien van spatschermen, dus dit zal weinig met zich mee brengen.

Cliënt ervaart zelf geen klachten maar heeft uit voorzorg wel een test aangevraagd en houd ons hiervan op de hoogte.

Ik moet zeggen dat ik het zeer netjes vond dat cliënt contact met ons opnam over deze kwestie, zonder dat dit nodig was, cliënt heeft immers geen klachten.

Ik heb over situaties gehoord waar mensen met klachten niet thuis blijven en waarbij zelfs is vastgesteld dat ze besmet zijn met. Zonder namen te noemen : maar een rij instructeur die positief getest is en met mondkapje op alsnog aan het lesgeven is, dat was dan wel even 1 van de uitschieters....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:41:
Verder vraag ik me af waarom er bij wisselende testcapaciteit telkens wordt gefocust op totaal aantal positieve tests vs percentage positief. Het laatste lijkt me veel relevanter.
Het percentage is alleen relevant als je de 2 andere cijfers weet waarop deze is gebaseerd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdpJh_lpi8H8ErybmLbUu2RYHGM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dY5sOxB7lBHvDcG5oDMXlseb.png?f=user_large
De thumb van het "nieuwsbericht" zei mij al genoeg hoe de mensen met corona en de maatregelen om gaan. 8)7

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LordSinclair schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:35:
[Afbeelding]
De thumb van het "nieuwsbericht" zei mij al genoeg hoe de mensen met corona en de maatregelen om gaan. 8)7
WTF, een 'horrnornacht' en 'een hel doorstaan', omdat je een nacht op een vliegveld moet blijven. Echt, volgen dit soort mensen de opleiding tot Dramaqueen ofzo, of zijn ze daarin al met Cum Laude geslaagd? :X

Guttegut zeg, wat een drama allemaal.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
wildhagen schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:39:
[...]

WTF, een 'horrnornacht' en 'een hel doorstaan', omdat je een nacht op een vliegveld moet blijven. Echt, volgen dit soort mensen de opleiding tot Dramaqueen ofzo, of zijn ze daarin al met Cum Laude geslaagd? :X

Zo las ik er 2 dagen geleden ook 1.
"Hoezo hebben we geen lockdown gehad? Ben paar maanden niet naar de sportschool en de kapper kunnen gaan". En dit was serieus bedoeld door de poster. Ik krijg dan echt jeuk in mijn nek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zoek voor de gein eens op twitter op de term 'horrornacht'. Je lacht je kapot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:37
maartend schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:41:
[...]

Zo las ik er 2 dagen geleden ook 1.
"Hoezo hebben we geen lockdown gehad? Ben paar maanden niet naar de sportschool en de kapper kunnen gaan". En dit was serieus bedoeld door de poster. Ik krijg dan echt jeuk in mijn nek.
Het is natuurlijk maar hoe je een lockdown definieert. Wij zijn heel erg beperkt in het begin, maar lang niet zo beperkt als in Spanje waar je geen eens naar buiten mocht, maar alleen voor boodschappen je huis uit mocht. Ook zijn onze overige winkels gewoon open gebleven.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LordSinclair schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:50:
[...]

Het is natuurlijk maar hoe je een lockdown definieert. Wij zijn heel erg beperkt in het begin, maar lang niet zo beperkt als in Spanje waar je geen eens naar buiten mocht, maar alleen voor boodschappen je huis uit mocht. Ook zijn onze overige winkels gewoon open gebleven.
Klopt, een échte lockdown hebben wij niet gehad. Het merendeel van de maatregelen was gewoon volkomen vrijwillig, en een advies dat niet verplicht was.

Als je échte lockdowns wil zien, moet je idd naar Spanje, Italië en Frankrijk (hoewel die al iets minder streng waren) kijken. Dát zijn echte lockdowns.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
LordSinclair schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:50:
[...]

Voor mij is een lockdown dat het leven stil staat. Zo'n beetje iets als de EBI in het gevangeniswezen. Wij zaten in een halfopen instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
honey schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:17:
[...]

Kan ik geven:
Sportieve slanke jonge vrouw. BMI: 19
Gezond, geen medicatie. Blanco voorgeschiedenis.
Metaal altijd gezond geweest en actief leven.
Bedankt voor het antwoord. Er ontbreken nog wel wat zaken denk ik om een completer plaatje te hebben. In mijn wat wijdere omgeving zijn 2 mensen met langdurige klachten, waarvan 1 van 25 en een ander in de 50. Ze hadden ook een soortgelijke voorgeschiedenis, en je zou kunnen denken aan domme pech, maar er waren wel 3 overeenkomsten:
  • Langdurig contact met ernstig zieke mensen, die van 25 was IC-medewerker
  • Zagen niet erg bruin, waarschijnlijk weinig vitamine D opgedaan (in maart sowieso lastig als je niet op vakantie gaat)
  • Vrouw
Ander voorbeeld: Op dit moment kijken veel mensen natuurlijk naar Trump, die heeft leeftijd (74) en gewicht (bmi 30?) tegen, en stress ook. Echter, hij zag redelijk bruin (of was het schmink?), krijgt de beste zorg ter wereld en wel 6 middelen waaronder vitamine D (meer middelen is goed voor placebo-effect zelfs als het niet werkt). Mijn vermoeden is dan ook dat hij niet op de IC zal belanden, maar het kan altijd tegenzitten. Mensen kunnen het niet met hem eens zijn, maar in een ander topic is dat al weggehaald, dit is professioneel:
[Twitter: https://twitter.com/MinPres/status/1311979137792454656]

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

YakuzA schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:54:
[...]

Het percentage is alleen relevant als je de 2 andere cijfers weet waarop deze is gebaseerd.
Dat geldt in grotere mate andersom. Vanuit het percentage geredeneerd is vooral de methode en samenstelling van geteste groep relevant. Als je dat niet snapt dan heb je onvoldoende verstand van of gevoel voor statistiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

wildhagen schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:39:
[...]

Die mensen hebben nog nooit solo gereisd door een "moeilijk" land. Kan ik iedereen aanbevelen (als dit over is), helpt enorm bij het in perspectief zetten van dingen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Zo, even lekker doorslowchatten.. Dan klaag ik nu graag even over Jaap van Dissel:
https://www.nu.nl/coronav...ondkapjes-niet-nodig.html

Niet vanwege het wel/niet gelijk, maar vanwege het aanwakkeren in het wantrouwen richting de overheid en het ondermijnen van het beleid ervan. Het lijkt me belangrijk om juist zo veel mogelijk eensgezindheid uit te stralen.

Dit dus nog los van de onduidelijkheid van het effect, wat zviw nog steeds een grotere factor speelt dan het weten dat het niet werkt. Overigens was het eerder vrij duidelijk dat er mensen in het OMT zijn die het wel uit voorzorg zouden willen aanraden, ondanks de "officiële" OMT-statement "als iemand zich daarmee veiliger waant dan moet die dat doen", waarbij ik even op een stukje disrespect middels het woordje "waant" wil wijzen. Ook gaat het vaker over "als mensen met symptomen thuisblijven en men afstand houdt dan hoeft het niet", echter ik zie zo nu en dan mensen die toch echt wel een problematisch klinkende hoest hebben en die anderhalve meter lukt ook vaak genoeg niet. Maar goed, toch niet veel dat je hier als individu aan kunt doen behalve dan toch zelf een masker dragen, wat al dan niet (veel/weinig) helpt ;)

En zo emmeren we door, vandaag weer met nieuws vanuit het RIVM dat neerkomt op "het ligt allemaal aan de jongeren die vakantie vierden in het buitenland". Vraag me af of het probleem tijdens dat vieren van vakantie dan zo veel groter was in het buitenland dan hier? Alsof we in NL toentertijd geen virus hadden en ze het in Zuid-Frankrijk en Spanje oppikten en gezellig meenamen? :+

-
edit: blijkbaar heeft men gekeken naar de virusstam die mensen hadden en hebben ze zo de bronnen getraceerd naar vakantiebestemmingen en jongeren. Dus da's wel een ding dan ja: https://nos.nl/artikel/23...ar-nederland-gekomen.html
-

[ Voor 21% gewijzigd door Sorcerer8472 op 03-10-2020 13:33 ]

Pagina: 1 ... 89 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?