Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.711 views

Onderwerpen

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Volgens dit artikel is er zeer grote kans dat honden corona kunnen ruiken in het zweet van mensen. Maar ik denk dat het niet erg schaalt op die manier, dus het lijkt me geen game changer.

Nieuws voor voetballiefhebbers:
Clubarts Feyenoord: 'Dat mensen besmet worden in stadion, moet ik nog zien'
Er gaat worden getest of er überhaupt wel daadwerkelijk besmettingen optreden in een voetbalstadion.

En ook:

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:39
Na het lezen van het bericht vraag ik me in eerste instantie een beetje af wat die clubarts gesnoven heeft of wat er mis gegaan is bij het schrijven van dat artikel.
Er is/komt een app met drie vragen die bij symptomen advies geeft om thuis te blijven. Kom je toch naar het stadion kan je gratis getest worden. Als iedereen zich netjes gedraagt en de regels cq het advies volgt heb je dus geen besmette mensen in het stadion. In de weken erna wil je dan kijken of mensen een besmetting hebben opgelopen in het stadion? Hoe dan als er geen besmette menen zijn of wil je aantonen dat die er wel waren en dat mensen zich niet aan regels houden?
Hoop voor de beste man dat er een een ander "lost in translation" is want dit klinkt heel vreemd.

Denk eerlijk gezegd dat men iets anders wil aantonen dan dat mensen niet besmet raken in een stadion. Wat men naar mijn idee wil aantonen is dat het veilig kan zijn in een vol stadion als je de gezondheid van de bezoekers onder controle hebt of kunt krijgen. Als je 100% zekerheid hebt dat niemand in een bomvol stadion besmettelijk is dan kun je daar uiteraard veilig juichen/schreeuwen/omhelzen/hutje mutje staan enz maar dat lijkt me nogal een open deur en heb je toch geen onderzoek voor nodig?

Vooralsnog is mijn conclusie dat het een vreemd bericht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Ik verwacht een flinke toename aan Covid-19 gevallen in Tilburg:

https://www.nu.nl/binnenl...komst-willem-ii-fans.html

Straalbezopen, dat besluit. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Tourniquet schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:18:
[...]

Dat is maandag ook weer verwijderd.

[...]

Ben benieuwd wat die nieuwe richtlijnen gaan zijn, maar blijkbaar was het vermelden van de aerogene ('airborne') verspreidingsroute toch niet correct.
Probleem met het CDC is dat Trump een stel oelewappers heeft aangesteld wiens voornaamste taak het censureren van de berichtgeving en de vernietiging van het CDC is. Dit leidt tot allerlei vreemde berichtgeving waarbij posities van de ene dag op de andere compleet veranderen en later weer terugveranderen:

https://arstechnica.com/s...ed-by-political-meddling/
https://arstechnica.com/s...ntradicts-its-leadership/
https://arstechnica.com/s...te-reporting-on-pandemic/

[ Voor 13% gewijzigd door Amphiebietje op 25-09-2020 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Amphiebietje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 07:38:
Ik verwacht een flinke toename aan Covid-19 gevallen in Tilburg:

https://www.nu.nl/binnenl...komst-willem-ii-fans.html

Straalbezopen, dat besluit. :X
Tja, had de burgemeerster wel de mogelijkheid om hier iets aan te doen ? De politie loopt al op hun laatste benen en als ze optreden zouden er waarschijnlijk gericht geschoten moeten worden als een paar agenten in het nauw worden gedreven.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:30
IJzerlijm schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:03:
[...]

Tja, had de burgemeerster wel de mogelijkheid om hier iets aan te doen ? De politie loopt al op hun laatste benen en als ze optreden zouden er waarschijnlijk gericht geschoten moeten worden als een paar agenten in het nauw worden gedreven.
Supporters die zich niet aan de afspraken houden, kunnen ook achteraf een boete krijgen. "We weten wie daar zijn en we houden het in de gaten. Als we zien dat mensen zich niet aan de regels houden, kunnen ze mogelijk later alsnog een boete verwachten", aldus de gemeente.
Gezien de beelden kunnen ze beter iedereen aanschrijven die daar aanwezig was. Zo te zien hield niemand zich aan de afspraken.. |:(

Snap het argument wel van hem maja, dan maar de feestjes onder de radar je hebt dan niet 1000 man bij elkaar. Nu nodig je gewoon 1000 man uit. En ja ze dreigde om de tv uit te doen maar zo te doen was dat pure bluf. :F

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-10 16:16
Wij hadden voor 5 oktober een dagje Duitsland gepland staan (Irrland, net over de grens). Wij wonen in Noord-Holland, hetgeen betekent dat Duitsland ons als "potentieel gevaarlijk" beschouwd ten aanzien van covid-19. Daardoor moeten we een negatieve covid-19 test kunnen overhandigen van maximaal 48 uur oud. Nu lees ik dat mensen die op "doorreis" zijn deze test niet te hoeven overleggen. Weet iemand hoe dit precies zit? We overnachten niet in Duitsland, we gaan 's ochtends naar het park en 's avonds weer naar Nederland. Ik kon bovendien ook niet vinden vanaf welke leeftijd deze testuitslag verplicht is. We reizen met twee kinderen van 3 en 8 jaar oud.

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
TutanRamon schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:28:
Nu lees ik dat mensen die op "doorreis" zijn deze test niet te hoeven overleggen. Weet iemand hoe dit precies zit?
Als je via Duitsland naar Polen gaat ben je welkom om twee keer de benen te strekken op een parkeerplaats, ga je een dag lang rondwandelen dan wordt het twee weken in een kippenhok. De vraag is hoe ver de handhaving in dit geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
jadjong schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:42:
[...]

Als je via Duitsland naar Polen gaat ben je welkom om twee keer de benen te strekken op een parkeerplaats, ga je een dag lang rondwandelen dan wordt het twee weken in een kippenhok. De vraag is hoe ver de handhaving in dit geval is.
Ja, dat vermoeden had ik al. Ik heb begrepen dat commerciële testen ook toegestaan zijn. Ik weet alleen nog niet of onze kinderen die test ook moeten doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wij hadden voor 5 oktober een dagje Duitsland gepland staan (Irrland, net over de grens). Wij wonen in Noord-Holland, hetgeen betekent dat Duitsland ons als "potentieel gevaarlijk" beschouwd ten aanzien van covid-19. Daardoor moeten we een negatieve covid-19 test kunnen overhandigen van maximaal 48 uur oud. Nu lees ik dat mensen die op "doorreis" zijn deze test niet te hoeven overleggen. Weet iemand hoe dit precies zit? We overnachten niet in Duitsland, we gaan 's ochtends naar het park en 's avonds weer naar Nederland. Ik kon bovendien ook niet vinden vanaf welke leeftijd deze testuitslag verplicht is. We reizen met twee kinderen van 3 en 8 jaar oud.
Los van dat ik het maar raar vindt dat je perse daarnaartoe wilt, er is genoeg in NL te vinden zoals de Efteling of Hellendoorn, kom je wel als Nederlander het park binnen? Zie er niet iets specifieks over staan, maar kan mij voorstellen dat ze het zekere voor het onzekere nemen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:18
Blijf gewoon thuis? Ik krijg persoonlijk echt de kriebels van al die mensen die een dagje weg moeten, vakantie perse moeten vieren, of die perse op een overvol terras of iets moeten gaan zitten. Is het nou echt zo moeilijk dit allemaal een jaartje over te slaan?

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

IJzerlijm schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:03:
[...]

Probleem is wel dat door niet op te treden, hij de andere korpsen ook geen plezier doet.
Daar moet nu natuurlijk ook een feest plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
Vorkie schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:48:
[...]

Los van dat ik het maar raar vindt dat je perse daarnaartoe wilt, er is genoeg in NL te vinden zoals de Efteling of Hellendoorn, kom je wel als Nederlander het park binnen? Zie er niet iets specifieks over staan, maar kan mij voorstellen dat ze het zekere voor het onzekere nemen.
Het is 10 km over de grens. Dat maakt verder niet uit. Efteling, Hellendoorn etc is juist veel minder aantrekkelijk. Het is daar veel te druk.

En nee, we hoeven niet perse weg. We hebben onze vakantie dit jaar zelfs geannuleerd. Tuurlijk kunnen we een jaartje overslaan. Dat is het punt niet. We hadden juist dat park uitgekozen omdat je daar met gemak die 1,5 m kan waarborgen en in Duitsland zijn mondkapjes sowieso verplicht in openbare gelegenheden.

[ Voor 14% gewijzigd door TutanRamon op 25-09-2020 09:55 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:26
Korkss schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:49:
[...]

Blijf gewoon thuis? Ik krijg persoonlijk echt de kriebels van al die mensen die een dagje weg moeten, vakantie perse moeten vieren, of die perse op een overvol terras of iets moeten gaan zitten. Is het nou echt zo moeilijk dit allemaal een jaartje over te slaan?
Jij snapt niet dat mensen plezier willen maken? Weinig inlevingsvermogen bij sommigen hier op tweakers.

Hier staat wel wat info m.b.t. het testen wanneer je Duitsland in wil.

...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
[...]

Ik merk echt dat ik me erger aan dit soort reacties. Niet dat ik jou er nu bewust uit wil pikken, want ik zie overal dergelijke opmerkingen komen. Natuurlijk is het lang niet altijd verstandig om op vakantie te gaan, maar het mag toch? De overheden verbieden het niet en mensen willen ook gewoon een pleziertje maken inderdaad. Jij doet nu net alsof het een schande is dat mensen een dag ergens heen willen of op een terras willen zitten.

Moet je zelf weten, maar ik vind het misplaatst om op een dergelijke een ander aan te spreken als diegene dat wel wil. TutanRamon vraagt hier zelfs om advies, dus hij denkt er ook over na. En dan krijgt hij een reactie van een vreemde op internet die hem aanspreekt op iets wat in principe gewoon normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:52

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

Hier lijkt me de bundespolizei het woord "doorreis" echt als reis van het ene land (hier niet bondsland lezen) via Duitsland naar een andere land te interpreteren.

Kort stukje eruit:
In welchen Fällen ist eine Durchreise durch Deutschland gestattet?

Die Einreise Drittstaatsangehöriger nach Deutschland (als Durchreisestaat) zur Durchreise in einen anderen EU-Mitgliedstaat, Schengen-Staat oder in das Vereinigte Königreich (Zielstaat) ist zulässig, wenn folgende Voraussetzungen erfüllt sind:

Es bestehen keine zumutbaren direkten Reisemöglichkeiten in den Zielstaat;
Der Aufenthalt in Deutschland (als Durchreisestaat) ist auf die zur unmittelbaren Durchreise in den Zielstaat (oder ggf. einen weiteren Durchreisestaat) erforderliche Dauer begrenzt;
Die Einreise in den Zielstaat (oder ggf. einen weiteren Durchreisestaat) ist dem Drittstaatsangehörigen gestattet (nach Annex II der Ratsempfehlung vom 30. Juni 2020 oder einer vom Zielstaat ausgestellten individuellen Bestätigung der Gewährung der Einreise; siehe unten).

Unter diesen Voraussetzungen ist auch die Einreise auf dem Luftweg und die Weitereise in den Zielstaat auf dem Landweg gestattet.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:10
Lijkt mij geen doorreis, dus je moet een testuitslag overhandigen als je wel wilt gaan; Ik weet niet of daar een leeftijdsgrens aan zit, maar ik zou er zelf niet aan beginnen met 3 jonge kids; helemaal omdat je waarschijnlijk commercieel moet testen en 't dan wel een prijzig dagje uit gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
TutanRamon schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:52:
[...]

Het is 10 km over de grens. Dat maakt verder niet uit. Efteling, Hellendoorn etc is juist veel minder aantrekkelijk. Het is daar veel te druk.

En nee, we hoeven niet perse weg. We hebben onze vakantie dit jaar zelfs geannuleerd. Tuurlijk kunnen we een jaartje overslaan. Dat is het punt niet. We hadden juist dat park uitgekozen omdat je daar met gemak die 1,5 m kan waarborgen en in Duitsland zijn mondkapjes sowieso verplicht in openbare gelegenheden.
Ik begrijp het wel hoor! Ik had het meer om de locatie, in dit geval Duitsland, vanwege al die onduidelijke regels per land. Ik heb nergens gezegd dat je niet weg moet gaan :)

Dat je weg wilt snap ik namelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:05
Het is vrij simpel: Kom je uit een risicogebied en houd je je niet aan de quarantaineregels, dan ben je strafbaar. De bandbreedte ligt tussen 200 en 25.000: https://www.bussgeldkatalog.org/corona-nrw/

Van een doorreis is zoals anderen gezegd hebben geen sprake, en of omdat het een niet-noodzakelijke reis betreft durf ik ook niet met zekerheid te zeggen of een negatieve testuitslag voldoende is om het dagtochtje alsnog door te mogen laten gaan.

De vraag is dus niet alleen "mag het of mag het niet" maar tevens "wil ik het risico aangaan dat ik de regels mogelijk verkeerd begrepen heb en daarmee een flinke boete riskeer dankzij een verkeerde interpretatie?"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Korkss
Soccer98 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:02:
[...]

Ik merk echt dat ik me erger aan dit soort reacties. Niet dat ik jou er nu bewust uit wil pikken, want ik zie overal dergelijke opmerkingen komen. Natuurlijk is het lang niet altijd verstandig om op vakantie te gaan, maar het mag toch? De overheden verbieden het niet en mensen willen ook gewoon een pleziertje maken inderdaad. Jij doet nu net alsof het een schande is dat mensen een dag ergens heen willen of op een terras willen zitten.

Moet je zelf weten, maar ik vind het misplaatst om op een dergelijke een ander aan te spreken als diegene dat wel wil. TutanRamon vraagt hier zelfs om advies, dus hij denkt er ook over na. En dan krijgt hij een reactie van een vreemde op internet die hem aanspreekt op iets wat in principe gewoon normaal is.
Snap best dat mensen plezier willen maken en misschien wel moeten maken. Ik zeg nergens dat je niet op vakantie mag. Enige wat mij alleen heel erg stoort is dat ik overal de terrasjes zie uitpuilen, filmpjes uit pretparken die afgeladen vol zijn. Events zoals supercar sunday etc die afgeladen vol zijn. Stadions waarin mensen elkaar weer om de nek vliegen, vakantiebestemmingen waar de kroegen en disco’s op volle toeren draaien.
Dan denk ik, kan niemand plezier maken gewoon thuis of in de tuin, met hun eigen gezin? Maargoed dit is denk ik de eeuwige discussie dus laten we die niet “weer” gaan oplaaien. De een vind het normaal en gepast en de ander niet.

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-10 23:04
Korkss schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:52:
[...]

Dan denk ik, kan niemand plezier maken gewoon thuis of in de tuin, met hun eigen gezin?
Gaat nogal moeilijk als je geen gezin hebt en alleen woont he. Misschien lastig voor te stellen voor diegenen die een partner hebben of bij anderen inwonen, maar als je in je uppie in een appartementje woont dan heb je wel eens zin om jezelf gewoon onder de mensen te begeven en wat leuks te gaan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korkss
benchMarc schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:56:
[...]

Gaat nogal moeilijk als je geen gezin hebt en alleen woont he. Misschien lastig voor te stellen voor diegenen die een partner hebben of bij anderen inwonen, maar als je in je uppie in een appartementje woont dan heb je wel eens zin om jezelf gewoon onder de mensen te begeven en wat leuks te gaan doen.
Tuurlijk, zeg ook niet dat iedereen binnen moet gaan zitten etc. Ik snap je best. Raak alleen gefrustreerd dat veel mensen niet verder nadenken over gevolgen. Komt zo egoistisch over op mij.

Als je bijvoorbeeld op vakantie gaat naar een geel gebied en terugkomt terwijl ie oranje is geworden, kun je gewoon in quarantaine. Wie gaat er dan voor jou werken? Juist je collega’s kunnen dr voor opdraaien.
Geef nu een klein voorbeeld maar zo is er nog meer. Mensen denken in mijn ogen veel te veel aan hun eigen plezier zonder na te denken wat dit voor de medemens kan betekenen in deze elleindige tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

benchMarc schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:56:
[...]

Dus; 'ik wil het, ik wil het, ik wil het' is voldoende? Geen discussie mogelijk?

Of is er soms ook een reden te bedenken waardoor het een tijdje gewoon niet kan? Een virusje ofzo? Zeg niet dat we nu op dat punt beland zijn, het is een goede discussie. Maar het versterkt elkaar natuurlijk enorm. Tot op het punt dat dalijk niemand meer ergens voor naar buiten mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benchMarc
Korkss schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:04:
[...]

Tuurlijk, zeg ook niet dat iedereen binnen moet gaan zitten etc. Ik snap je best. Raak alleen gefrustreerd dat veel mensen niet verder nadenken over gevolgen. Komt zo egoistisch over op mij.

Als je bijvoorbeeld op vakantie gaat naar een geel gebied en terugkomt terwijl ie oranje is geworden, kun je gewoon in quarantaine. Wie gaat er dan voor jou werken? Juist je collega’s kunnen dr voor opdraaien.
Geef nu een klein voorbeeld maar zo is er nog meer. Mensen denken in mijn ogen veel te veel aan hun eigen plezier zonder na te denken wat dit voor de medemens kan betekenen in deze elleindige tijd.
Plezier... ik heb mijn familie de laatste keer met kerst gezien, ben oom geworden en die kleine groeit als kool. Wil heel graag naar NL en met kerst ga ik gewoon, linksom of rechtsom. Vrienden hebben al 3x vliegtickets moeten verzetten omdat ze niet hieheen mogen komen. Het zal me serieus aan mn reet roesten. Collega's begrijpen mij allemaal heel goed en ga daarna wel gewoon thuiswerken in quarantaine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-10 10:14
[...]

Jij woont waarschijnlijk op een flatje met 3 kinderen zo te horen. En je hebt waarschijnlijk totaal geen behoefte om een dagje weg te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
rik86 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:09:
[...]

Lijkt mij geen doorreis, dus je moet een testuitslag overhandigen als je wel wilt gaan; Ik weet niet of daar een leeftijdsgrens aan zit, maar ik zou er zelf niet aan beginnen met 3 jonge kids; helemaal omdat je waarschijnlijk commercieel moet testen en 't dan wel een prijzig dagje uit gaat worden
Als je een test moet kunnen overhandigen heb je het sowieso niet meer over de GGD test.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:55
benchMarc schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:45:
[...]
Plezier... ik heb mijn familie de laatste keer met kerst gezien, ben oom geworden en die kleine groeit als kool. Wil heel graag naar NL en met kerst ga ik gewoon, linksom of rechtsom. Vrienden hebben al 3x vliegtickets moeten verzetten omdat ze niet hieheen mogen komen. Het zal me serieus aan mn reet roesten. Collega's begrijpen mij allemaal heel goed en ga daarna wel gewoon thuiswerken in quarantaine.
Kijk thats the spirit: "Het zal me serieus aan me reet roesten". Als je alleen had gezegd ik ga daarna in quarantaine en eventueel ervoor ook oid en hou dus rekening met mijn mede mensen dan had ik zoeits gehad van ja gelijk heb je.

Maar als je dan dit erbij zet denk ik alleen maar jaja je zegt ik ga wel in quarantaine om van de zeikerds hier af te zijn maar ik doe toch lekker waar ik zin in heb want tsja iets met anus en oxideren.

Je bedoelt het vast niet zo maar dat is wat blijft hangen en de rest niet.

Ok sorry moest het ff zeggen.

Iedereen wil dit niet meer en iedereen wil weer alles kunnen, nou dan moeten we helaas ons houden aan de maatregelen anders zitten we over 5 jaar nog met deze shit.

Vaccinatie? Het NL ingekochte vaccin heeft nog steeds last van problemen met de proeven en in de VS ligt de boel nog steeds plat. Daarnaast de bijwerking is best wel heel heftig als je na gaat dat normaal deze bijwerken minder dan 1 op de 150.000 voorkomt en nu bij 2 op de 8000. Das haast geen toeval meer.

En een medicijn? ja er is wel meer mogelijk maar een simpel pilletje slikken en hoppa probleem opgelost nee die is er helaas niet.

Conclusie? Helaas we moeten er mee leven op dit moment tot er wel een medicijn of vaccine is en dus helaas moeten we ons aan beperkingen houden.

We zien nu wat er gebeurt als we weer helemaal los gaan, pieken in positieve testen, ziekenhuizen stromen weer voller, zorg personeel is compleet overbelast maar de gemiddelde Nederlander wil dit jaar persee alles kunnen doen wat ze willen. |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Dracula schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:01:
[...]

Kijk thats the spirit: "Het zal me serieus aan me reet roesten". Als je alleen had gezegd ik ga daarna in quarantaine en eventueel ervoor ook oid en hou dus rekening met mijn mede mensen dan had ik zoeits gehad van ja gelijk heb je.

Maar als je dan dit erbij zet denk ik alleen maar jaja je zegt ik ga wel in quarantaine om van de zeikerds hier af te zijn maar ik doe toch lekker waar ik zin in heb want tsja iets met anus en oxideren.

Je bedoelt het vast niet zo maar dat is wat blijft hangen en de rest niet.

Ok sorry moest het ff zeggen.
Ik bedoelde meer: het zal me aan mn reet roesten, ik blijf hier niet zitten en ga toch naar NL, maar wel in quarantaine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
benchMarc schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:20:
[...]
Ik bedoelde meer: het zal me aan mn reet roesten, ik blijf hier niet zitten en ga toch naar NL, maar wel in quarantaine.
Snap ik alleen denk dat je mijn standpunt ook wel snapt. Kijk alleen al naar die maffe BN'ers mer hun #ikdoenietmeermee

Je veroorzaakt er ruis mee en mensen die toch misschien al beetje op randje zitten denken, ow kijk nog iemand die er zo over denkt ik ben dus toch niet gek en ik sta niet alleen.

Anyway hoop dat alles lukt en je gewoon op normale en gezonde manier familie kan bezoeken in het mooie Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:59
COVID-19 is geen pandemie

COVID-19 is not a pandemic
https://www.thelancet.com...S0140-6736(20)32000-6.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-10 13:45

Rub3s

+3 , omdat het kan

Kun je in het kort verwoorden (in het Nederlands) waarom het geen pandemie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Rub3s schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:51:
[...]

Omdat het maar een deel (50+) van de bevolking echt raakt en niet iedereen. De armen en ouderen worden veel harder geraakt dan rijke en/of jonge mensen.
Deze laatste groep is vaak ook een stuk gezonder en heeft daardoor minder last van Covid-19.
Daardoor is het een Wikipedia: Syndemic en geen pandemic

Als er nu bijvoorbeeld een pestuitbraak zou zijn wereldwijd, dan was dat een pandemie, omdat het dan niet uitmaakt hoe gezond of rijk je bent.

[ Voor 46% gewijzigd door Ernemmer op 25-09-2020 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:59
Rub3s schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:51:
[...]

A syndemic is not merely a comorbidity.
Syndemics are characterised by biological and social
interactions between conditions and states, interactions
that increase a person’s susceptibility to harm or worsen
their health outcomes.
door corona krijgen we toename van andere problemen/ziekten (andere epidemien)

[ Voor 4% gewijzigd door bvbal79 op 25-09-2020 15:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Beetje random mededeling maar ik zou op vakantie gaan vandaag met een goede vriend. Hij geeft aan klachten te hebben en laat zich testen. Ik hoop op het beste maar stel vooralsnog de vakantie uit. Erg naar want ik moet zeggen dat het vele thuiswerken qua stress echt zijn tol begint te eisen en ik er ontzettend aan toe was een keer een weekje ergens anders te zijn dan dezelfde 40 vierkante meters waar ik de laatste 6 maanden in mn eentje zat.
Het doet me echt veel dit jaar niet op vakantie te kunnen, even weg te kunnen maar ik heb er alle begrip voor in deze extreme situatie en snap dat er velen in NL en erbuiten het veel zwaarder hebben dan ik.
Het is dan ook dat ik zo slecht kan tegen die situatie in Tilburg. Ik heb mijn eigen moeder al een half jaar niet geknuffeld puur voor de zekerheid en omdat dit de regels zijn. En dan zie ik 800 man (of weet ik hoeveel) volledig schijt hebben aan de regels die ik zelf ook niet prettig vind. Waarom moet ik een hele vakantie overslaan maar kunnen zij niet even 1 avondje gewoon thuis voetbal kijken? De willekeur in handhaving maakt me gek: mag je nou wel of niet binnen 1.5 meter van elkaar komen? En krijg je nou wel of niet een dikke boete en een strafblad?

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Michael_OsGroot schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:57:
Beetje random mededeling maar ik zou op vakantie gaan vandaag met een goede vriend. Hij geeft aan klachten te hebben en laat zich testen. Ik hoop op het beste maar stel vooralsnog de vakantie uit. Erg naar want ik moet zeggen dat het vele thuiswerken qua stress echt zijn tol begint te eisen en ik er ontzettend aan toe was een keer een weekje ergens anders te zijn dan dezelfde 40 vierkante meters waar ik de laatste 6 maanden in mn eentje zat.
Het doet me echt veel dit jaar niet op vakantie te kunnen, even weg te kunnen maar ik heb er alle begrip voor in deze extreme situatie en snap dat er velen in NL en erbuiten het veel zwaarder hebben dan ik.
Het is dan ook dat ik zo slecht kan tegen die situatie in Tilburg. Ik heb mijn eigen moeder al een half jaar niet geknuffeld puur voor de zekerheid en omdat dit de regels zijn. En dan zie ik 800 man (of weet ik hoeveel) volledig schijt hebben aan de regels die ik zelf ook niet prettig vind. Waarom moet ik een hele vakantie overslaan maar kunnen zij niet even 1 avondje gewoon thuis voetbal kijken? De willekeur in handhaving maakt me gek: mag je nou wel of niet binnen 1.5 meter van elkaar komen? En krijg je nou wel of niet een dikke boete en een strafblad?
Je mag best op vakantie (tickets kosten maar 5 euro), je hoeft ook niet op die 40 m2 te blijven als je geen klachten hebt. Genoeg dingen die nu open zijn, alleen moet je vaak wel even reserveren.
Je moeder knuffelen moet je inderdaad even niet doen, maar voor de rest kan bijna alles weer. (op 1,5m afstand)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ernemmer schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:04:
[...]

Je mag best op vakantie (tickets kosten maar 5 euro), je hoeft ook niet op die 40 m2 te blijven als je geen klachten hebt. Genoeg dingen die nu open zijn, alleen moet je vaak wel even reserveren.
Je moeder knuffelen moet je inderdaad even niet doen, maar voor de rest kan bijna alles weer. (op 1,5m afstand)
Vraag is of dat perse met het vliegtuig naar het buitenland moet.

Was ook voor mij altijd standaard, maar dit jaar toch ons eigen landje wel leren waarderen. En wat dingen spontaan gedaan die ik anders nooit zou doen. Zoals een weekendje in een glampingtent met een jacuzzi erbij en catering. Je wordt creatief van dit gedonder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ernemmer schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:04:
[...]

Het zal best mogen, het is nogal lastig om zo last minute af te haken. Ik mag inderdaad naar het museum en ik mag nu vast voor 5 euro met Ryanair naar weet ik veel waar. Doe ik uit principe niet overigens maar dat terzijde. We hadden echter gepland om met zijn tweeën op vakantie te gaan en dat valt nu dus in het water. Ik ga niet het hele verhaal in detail hier delen maar we hebben de opties besproken en voor nu is het gewoon het verstandigst om thuis te blijven.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:29

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Vakantie vieren en op een overvol terras zitten zijn natuurlijk twee verschillende dingen.

Maar ik krijg persoonlijk echt de kriebels van al die mensen die op deze manier oordelen over andere mensen zonder hun persoonlijke situatie te kennen, en hun shit op willen dringen aan die andere mensen.

We zitten nog zeker wel een jaar in deze situatie en sommige mensen trekken het nou eenmaal minder goed om gedurende zulke lange tijd opgehokt te zitten. Denk vooral ook aan single mensen, vooral als die dan ook nog eens geen werk hebben bijvoorbeeld.

Inmiddels is bepaalde regio's in NL bezoeken riskanter dan veel gebieden in het buitenland trouwens. Nederland heeft zat regio's oranje gekleurd die eigenlijk veiliger zijn dan Nederland zelf. Waar je ook bent, je moet je een beetje aan de regels houden en normaal doen. Dat maakt nog altijd het grootste verschil.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012

bert pit

asdasd

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:15:
[...]

Inmiddels is bepaalde regio's in NL bezoeken riskanter dan veel gebieden in het buitenland trouwens. Nederland heeft zat regio's oranje gekleurd die eigenlijk veiliger zijn dan Nederland zelf. Waar je ook bent, je moet je een beetje aan de regels houden en normaal doen. Dat maakt nog altijd het grootste verschil.
Hoe meer we reizen, hoe meer en sneller het virus zich verspreid. Volgens Osterhaus hadden we nog een maand langer in lockdown moeten zitten, dan was het virus uitgedoofd.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

bert pit schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:32:
[...]

Hoe meer we reizen, hoe meer en sneller het virus zich verspreid. Volgens Osterhaus hadden we nog een maand langer in lockdown moeten zitten, dan was het virus uitgedoofd.
Uhuh, vast, zie Nieuw Zeeland...

• Aghanim
  • Niet online
Verwachten jullie dat er komende week extra (landelijke) maatregelen aangekondigd zullen worden naast de 8 zorgelijke regio's of wordt er nog een week afgewacht of de huidige maatregelen effect gaan hebben? En wat zouden dan de meest logische maatregelen zijn?

Ik kan me enerzijds voorstellen dat nu hard ingrijpen op landelijk niveau de enige manier is om het echt te remmen maar als ik dan al adviezen lees om geen groepen groter dan 6 personen meer toe te staan vind ik het toch weer snel heel heftig worden. Dat betekent feitelijk een lockdown.

Maak me ook wel zorgen over het draagvlak van de bevolking daarvoor.....

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:03
@Aghanim ik verwacht sterkere landelijke richtlijnen voor de regionale aanpak. Misschien dat het op de achtergrond al gebeurt, maar ik denk dat de hoofden van de veiligheidsregio’s behoefte hebben aan een landelijk stuur. Dus dat ze wel zelf op details kunnen sturen, maar er een landelijk kader voor komt.
In dat kader verwacht ik vooral sterke maatregelen op stuurbare onderdelen. Dat zijn inderdaad groepsgrootte, maar ook specifieke bedrijfstakken zoals evenementen, horeca, sport, theater, musea etc. Wellicht zelfs scholen, al zijn ze daar duidelijk zuiniger op dan bij de eerste golf. Daarnaast zal er ingezet kunnen worden op handhaving. Natuurlijk is daar het nodige mis gegaan, maar als de massa de ernst van de situatie weer gaat inzien, zal ook het accepteren van meer handhaving toenemen.

[ Voor 6% gewijzigd door blissard op 26-09-2020 11:18 ]

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:36
Aghanim schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:57:
Verwachten jullie dat er komende week extra (landelijke) maatregelen aangekondigd zullen worden naast de 8 zorgelijke regio's of wordt er nog een week afgewacht of de huidige maatregelen effect gaan hebben? En wat zouden dan de meest logische maatregelen zijn?

Ik kan me enerzijds voorstellen dat nu hard ingrijpen op landelijk niveau de enige manier is om het echt te remmen maar als ik dan al adviezen lees om geen groepen groter dan 6 personen meer toe te staan vind ik het toch weer snel heel heftig worden. Dat betekent feitelijk een lockdown.

Mijn inziens, dus puur speculatie

Veelal zijn het afspraken. En op veel kan niet worden gehandhaafd. Zo kom je mijn huis echt niet binnen als ik dat niet wil en er geen wettelijk kader voor is. Dat betekend dus dat er wel van alles kan gebeuren, maar onder leiding van die gek van een Willem Engel raken steeds meer mensen opgehitst om er met de pet naar gooien.
Maar zo ook de focus van de persconferenties op de ziekenhuisopnames. Maar die ijlen na. Dus al sik hoor dat er nog plek zat is, dan kan ik nog wel een pilsje gaan pakken.

en je krijgt ook steeds meer de discussie ; wat is proportioneel?
Ik zag van de week die Ira op TV en die berekend het eigenlijk. En hij stelt een heel hard iets.

De halve/hele lock down gaat ons zoveel kosten (en dat bedrag is best wel heel erg veel). Dat is per Covid patient zoveel. Maar een medicijn voor een kanker patient dat meer dan 40k op jaarbasis kost wordt niet vergoed,

Ik weet niet wat ik er van oet denken, maar hij maakt wel een punt

Wat probeer ik te zeggen? Dat mensen hun gezond verstand moeten gebruiken en dat afstand helpt.

Maar ik vermoed dat er weer allerlei regels worden geaakt, die idd verwarrend kunnen zijn omdat elke regio die zelf mag aanpasssen en daarmee verdwijnt het draagvlak.

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 26-09-2020 11:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:04
[...]

Ja ach wat is er mis een blokje om te lopen en een eind te fietsen bijvoorbeeld er zijn nog genoeg zaken wat in Nederland kan en ook met een gezin, ik begrijp ook niet waarom iedereen bij elkaar wil komen op terrassen etc of perse in een vliegtuig volgestouwd naar een ver land moeten, Nederland heeft ook zat leuke dingen.

Vakantie kan ook nog steeds maar je moet wat creatief zijn en dat kan uitstekend zonder te dicht bij mensen te komen.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 26-09-2020 11:26 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

mr_evil08 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:24:
[...]

Ja ach wat is er mis een blokje om te lopen en een eind te fietsen bijvoorbeeld er zijn nog genoeg zaken wat in Nederland kan en ook met een gezin, ik begrijp ook niet waarom iedereen bij elkaar wil komen op terrassen etc of perse in een vliegtuig volgestouwd naar een ver land moeten, Nederland heeft ook zat leuke dingen.

Vakantie kan ook nog steeds maar je moet wat creatief zijn en dat kan uitstekend zonder te dicht bij mensen te komen.
Nogmaals, wellicht ten overvloede: er zijn ook mensen die single zijn en geen werk hebben dan wel werk hebben wat ze 100% remote deden en doen.

Op een terras bij elkaar komen met vrienden is nog altijd beter dan in een woonkamer waarschijnlijk.

Het probleem is ook niet die dingen die jij noemt, maar het doen van die dingen en je daarbij niet aan de regels houden. Vergeet ook niet dat we dit waarschijnlijk nog zeker driekwart jaar moeten volhouden.

• Aghanim
  • Niet online
Wat ik zelf heftig vind aan de knop 'groepsgrootte' is dat je met een beperking (bijvoorbeeld van 50 naar 30) direct een heleboel bijeenkomsten verbiedt, zonder dat daar directe aanleiding tot zorg is. Ik ben zelf nog steeds van mening dat feestelijke bijeenkomsten (en dus ook cafés) en evenementen waar alcohol is toegestaan (sport) een groot risico vormen omdat mensen zich niet aan de regels houden. Zelf zie ik bijvoorbeeld op het werk dat het geven van workshops aan groepen mensen prima op 1.5m afstand kan.

Overigens vind ik de huidige (aanvullende) maatregelen ook niet echt duidelijk:
- er is een verbod op bijeenkomsten met meer dan 50 personen;
- daarboven geldt een meldplicht;
- is het dan dus niet verboden om met 80 mensen samen te komen als je het meldt? Of wel :?

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Aghanim schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:40:
Wat ik zelf heftig vind aan de knop 'groepsgrootte' is dat je met een beperking (bijvoorbeeld van 50 naar 30) direct een heleboel bijeenkomsten verbiedt, zonder dat daar directe aanleiding tot zorg is. Ik ben zelf nog steeds van mening dat feestelijke bijeenkomsten (en dus ook cafés) en evenementen waar alcohol is toegestaan (sport) een groot risico vormen omdat mensen zich niet aan de regels houden. Zelf zie ik bijvoorbeeld op het werk dat het geven van workshops aan groepen mensen prima op 1.5m afstand kan.

Overigens vind ik de huidige (aanvullende) maatregelen ook niet echt duidelijk:
- er is een verbod op bijeenkomsten met meer dan 50 personen;
- daarboven geldt een meldplicht;
- is het dan dus niet verboden om met 80 mensen samen te komen als je het meldt? Of wel :?
Bijeenkomsten waar je met veel mensen in een zaaltje zit zijn wat mij betreft geen goed idee op dit moment. Er zullen altijd momenten zijn waar mensen bewust of onbewust onvoldoende afstand houden. De meeste workshops en presentaties kunnen prima digitaal worden gehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:39
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:37:
[...]

Nogmaals, wellicht ten overvloede: er zijn ook mensen die single zijn en geen werk hebben dan wel werk hebben wat ze 100% remote deden en doen.

Op een terras bij elkaar komen met vrienden is nog altijd beter dan in een woonkamer waarschijnlijk.

Het probleem is ook niet die dingen die jij noemt, maar het doen van die dingen en je daarbij niet aan de regels houden. Vergeet ook niet dat we dit waarschijnlijk nog zeker driekwart jaar moeten volhouden.
Het probleem is dat iedereen wel een reden heeft of denkt te hebben om toch op dat terras te gaan zitten en dan zit niet alleen die single daar met wat vrienden maar ook de rest die een valide reden meent te hebben.
Ik ben absoluut niet tegen die single op een terras, sterker nog die gun ik dat van harte. Wat ik graag zou willen zien is dat een ieder realistisch kijkt/bedenkt of hij/zij het nodig heeft om op dat terras te gaan zitten maar ook zo afentoe dat eens overslaat. Een hele grote als maar als dat zo zou gaan dan ben ik ervan overtuigd dat we voldoende vrijheden hebben om ons hier doorheen te slaan. Probleem is alleen dat zo'n beetje iedereen van mening is dat het vooral een ander is die zich zo moet gedragen, er dus netto niks gebeurt en men en masse op de terrassen zit.
Aghanim schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:40:
Het kan goed gaan op het werk en toch komen ik meen 10% van de gevonden besmettingen van het werk. Dat is imho schrikbarend veel. Op een locatie zonder alcohol en met collega's in plaats van goede vrienden/familie waar je weet ik veel wat mee doet toch nog dit soort getallen. Als het 10% bewezen, hoeveel is het dan daadwerkelijk?
Maar goed, ik hoor ook met enige regelmaat dat werkplekken aangepast zijn en dan gaat men bij koffie drinken en lunchen bovenop elkaars lip zitten....

[ Voor 28% gewijzigd door ninjazx9r98 op 26-09-2020 13:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012

bert pit

asdasd

Aghanim schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:57:

Ik verwacht een paar net te slappe maatregelen. Vermoedelijk zijn de bestuurders het niet eens geworden met het OMT. Anders waren de (wel effectieve) voorgestelde maatregelen reeds ingezet. We krijgen dus een compromis. Typisch Nederlands. Daarom zal het ook lastig worden om het hier onder controle te krijgen.

We zijn nu eenmaal een vrijgevochten volkje met weinig respect voor hiërarchie, daarnaast tegenwoordig vooral met ons zelf bezig om de korte termijn wensen in te vullen, in plaats van de gevolgen op lange termijn te overzien. (sprak hij generaliserend) ;)

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Daar gaan we weer:
https://nltimes.nl/2020/0...avelers-quarantine-monday

Zwitserland gaat dicht voor Nederland. Benieuwd hoe ze dit precies gaan handhaven. Op de vliegvelden, aan de grenzen waar je met de auto doorheen gaat..?

Wel begrijpelijk gezien de epische stijging in NL. En ik vrees dat door het minder goede weer de stijging vrolijk doorgaat, en dat de maatregelen die men gaat aankondigen enkel ervoor zorgen dat de stijging niet verder versnelt maar deze niet zullen afremmen, tenzij de maatregelen vrij streng zijn.

Beetje teleurstellend allemaal. Oktober lijkt een dramamaand te gaan worden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:20:
Daar gaan we weer:

Zwitserland gaat dicht voor Nederland. Benieuwd hoe ze dit precies gaan handhaven. Op de vliegvelden, aan de grenzen waar je met de auto doorheen gaat..?

Wel begrijpelijk gezien de epische stijging in NL. En ik vrees dat door het minder goede weer de stijging vrolijk doorgaat, en dat de maatregelen die men gaat aankondigen enkel ervoor zorgen dat de stijging niet verder versnelt maar deze niet zullen afremmen, tenzij de maatregelen vrij streng zijn.

Tijd om naar de schuilkelder te gaan en in april weer naar buiten denk ik :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Daar gaan we weer:

Controle is altijd relatief... Al heeft Zwitserland goede grensbewaking dus pikken ze er wel uit met je gele platen. Voor de rest geldt natuurlijk eigen verantwoordelijkheid, en over het algemeen is Zwitserland niet vies van flinke straffen als het overtreed. Kleine pakkans mar hoge straf werkt ook. (in de uk niet anders, weinig controle maar wel flinke boetes)

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Wel begrijpelijk gezien de epische stijging in NL. En ik vrees dat door het minder goede weer achtelijke gedrag van een groot aantal NL'ers de stijging vrolijk doorgaat, en dat de maatregelen die men gaat aankondigen enkel ervoor zorgen dat de stijging niet verder versnelt maar deze niet zullen afremmen, tenzij de maatregelen vrij streng zijn.
Even je bericht gecorrigeerd.

Vandaag ben ik naar Den Haag gegaan om een winkel te bezoeken. Gelukkig mondmasker meegenomen want in de winkel stond iedereen op elkaar. Toen ik terug naar huis ging kon ik met eigen ogen aanschouwen dat de lokale cafés de coronamaatregelen volledig aan hun laars lapten: volle terassen en nul afstand.

• gekkie
  • Laatst online: 22:11
Amphiebietje schreef op maandag 21 september 2020 @ 07:35:
Ook een manier om het stereotype te bevestigen:

Rotterdamse studenten bekogelen agenten die optreden tegen illegaal huisfeest
[...]
Echt, met dat soort acties ga je bereiken dat die maatregelen worden ingetrokken i.p.v. strenger te worden. |:(
Tsja dan maar net als drugspanden 3 maanden sluiten ?, ga paps en mams maar vervelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:52
Amphiebietje schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:46:
[...]

Even je bericht gecorrigeerd.

Vandaag ben ik naar Den Haag gegaan om een winkel te bezoeken. Gelukkig mondmasker meegenomen want in de winkel stond iedereen op elkaar. Toen ik terug naar huis ging kon ik met eigen ogen aanschouwen dat de lokale cafés de coronamaatregelen volledig aan hun laars lapten: volle terassen en nul afstand.
1,5 meter is gewoon niet te doen. Mensen zoeken elkaar weer op. We zijn gewoon kudden dieren.
De mens heeft gewoon contact nodig.

Blijf nog steeds van mening buiten loopt je geen besmetting op kijk maar naar bijvoorbeeld het wielrennen of andere buiten daar zijn geen besmettingen.

Helaas is COVID19 niet te helemaal te voorkomen. Maar ik hoop dat het snel over is en de IC niet verder oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:20

marapuru

db.

Bah, september, regen, iets meer kou en wind. En wat betekend dat? Snotteren!
Nu zou ik vandaag naar een cursus gaan, maar met een snotneus kan dat natuurlijk niet. Balen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 16:43

Onbekend

...

marapuru schreef op zondag 27 september 2020 @ 08:14:
Nu zou ik vandaag naar een cursus gaan, maar met een snotneus kan dat natuurlijk niet. Balen!
Zoveel mogelijk het snotteren maskeren en gewoon naar die cursus gaan. :Y)

Gisteren was het ook weer raak: Een paar honderd meter verderop was een Turkse bruiloft aan de gang met meer dan 100 gasten. Zeker 30 daarvan stonden eerder binnen in een woning, maar later gingen ze het buiten verder vieren. Die 1,5 meter was helaas nergens te bekennen.
Ook twee boa's die langsreden (waarschijnlijk vanwege klachten over geluidsoverlast) hebben er niets mee gedaan en zijn verder gereden. :(

Regels zonder handhaving werken niet, en mensen negeren die regels totaal....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:20

marapuru

db.

Ja het blijft vervelend om te constateren dat veel mensen de regels beschouwen met het idee van "nu komt het mij even niet uit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Evertt schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 23:46:
[...]

1,5 meter is gewoon niet te doen. Mensen zoeken elkaar weer op. We zijn gewoon kudden dieren.
De mens heeft gewoon contact nodig.

Blijf nog steeds van mening buiten loopt je geen besmetting op kijk maar naar bijvoorbeeld het wielrennen of andere buiten daar zijn geen besmettingen.

Helaas is COVID19 niet te helemaal te voorkomen. Maar ik hoop dat het snel over is en de IC niet verder oplopen.
Nou, als mensen niet capabel zijn een stel simpele richtlijnen op te volgen, dan gaat het eerder nog heeeeel lang duren... :(

Misschien dat het een idee zou zijn als de mensen die blijkbaar café-bezoek en feestjes als enige hobby hebben een echte hobby zouden zoeken. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22

Crazy D

I think we should take a look.

ninjazx9r98 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:54:
Het kan goed gaan op het werk en toch komen ik meen 10% van de gevonden besmettingen van het werk. Dat is imho schrikbarend veel. Op een locatie zonder alcohol en met collega's in plaats van goede vrienden/familie waar je weet ik veel wat mee doet toch nog dit soort getallen. Als het 10% bewezen, hoeveel is het dan daadwerkelijk?
Maar goed, ik hoor ook met enige regelmaat dat werkplekken aangepast zijn en dan gaat men bij koffie drinken en lunchen bovenop elkaars lip zitten....
Misschien heeft het toch ook wel met de ventilatie te maken. Lekker de airco aan...zelfde reden als waarom al te vaak het halve bedrijf ziek wordt als er eentje wat snotterig op kantoor komt. Wel jammer dat er niet feller tegen werken op kantoor wordt geschopt. Het is weer bijna net zo druk als vroeger in de spits. Rutte zegt wel 'werk zoveel mogelijk thuis' maar zoveel mogelijk is blijkbaar nu toch een heel stuk minder dan in april...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Intussen is de lokale supermarkt hier wel weer mensen die samen naar de supermarkt gaan aan het tegenhouden, de karretjes zelf aan het schoonmaken, en lijkt het aantal mensen dat naar binnen mag iets beperkter nu. Goede zaak, en jammer dat er zo veel zelfregulering nodig is, want andere supermarkten zullen daar wellicht een stuk lakser in zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 10-10 07:40
Sorcerer8472 schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:53:
Intussen is de lokale supermarkt hier wel weer mensen die samen naar de supermarkt gaan aan het tegenhouden, de karretjes zelf aan het schoonmaken, en lijkt het aantal mensen dat naar binnen mag iets beperkter nu. Goede zaak, en jammer dat er zo veel zelfregulering nodig is, want andere supermarkten zullen daar wellicht een stuk lakser in zijn.
De supermarkten waar ik kom is het kansloos wat dat betreft. Formele regels op de deur, maar geen enkele naleving. Durf te schatting te maken dat de helft van de klanten de regel 'kom alleen' al negeert, laat staan de rest.

Merk dat ik steeds meer klaar ben met alle BS redenen om je maar vooral niet aan de regels te houden (en dan heb ik het nog over de intentie, niet eens de letter). Men fucking probeert het niet eens. En bedankt namens de mensen die zich wel aan de regels houden en straks ook weer lekker van de maatregelen mogen genieten.

[ Voor 19% gewijzigd door ijdod op 27-09-2020 18:03 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bij mijn Jumbo is het een puinhoop.

Je wordt geacht een winkelwagen mee te nemen en deze zelf schoon te maken. Dat schoonmaken zie ik bijna helemaal nooit gebeuren, en zeker een derde neemt geen winkelwagen mee. Geen personeelslid dat er wat van zegt. Inclusief de filiaalmanager.

Dan de 1.5 meter afstand houden. Ja het personeel draagt hesjes met 1.5 meter, maar houdt zich er zelf niet eens aan. De klanten dus ook niet, sommige houden niet eens 30 centimeter afstand...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:08:
[...]

Bij mijn Jumbo is het een puinhoop.

Je wordt geacht een winkelwagen mee te nemen en deze zelf schoon te maken. Dat schoonmaken zie ik bijna helemaal nooit gebeuren, en zeker een derde neemt geen winkelwagen mee. Geen personeelslid dat er wat van zegt. Inclusief de filiaalmanager.

Dan de 1.5 meter afstand houden. Ja het personeel draagt hesjes met 1.5 meter, maar houdt zich er zelf niet eens aan. De klanten dus ook niet, sommige houden niet eens 30 centimeter afstand...
Dat is hier zo bij de AH en Jumbo.

Bij de Lidl hier is het nog iets extremer, daar moet je ook weer muntjes in de karretjes doen, dus los van het schoonmaken, moet je ook nog wel even prutsen met muntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Vorkie schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:19:
[...]

Dat is hier zo bij de AH en Jumbo.

Bij de Lidl hier is het nog iets extremer, daar moet je ook weer muntjes in de karretjes doen, dus los van het schoonmaken, moet je ook nog wel even prutsen met muntjes.
Muntjes hebben ze ook weer bij jumbo en ook de makro is gewoon weer op muntjes over gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dracula schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:22:
[...]

Muntjes hebben ze ook weer bij jumbo en ook de makro is gewoon weer op muntjes over gegaan
Onze Jumbo gebruikt nog geen muntjes voor de winkelwagens. De lokale AH doet dat weer wel overigens, net als de lokale Lidl inderdaad

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
marapuru schreef op zondag 27 september 2020 @ 08:14:
Niet balen, maar bellen! Wanneer kun je terecht voor een test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:26:
[...]

Onze Jumbo gebruikt nog geen muntjes voor de winkelwagens. De lokale AH doet dat weer wel overigens, net als de lokale Lidl inderdaad
Schijnbaar verdwenen er weer veel karretjes, anders kan ik geen goeie reden verzinnen om het weer terug te draaien. Heb er niets over gelezen in ieder geval, maar het was wel erg prettig, geen gepruts met mensen voor je die nog een muntje moesten zoeken (vaak iemand uit de risico groep...).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Muntjes afschaffen helpt nauwelijks iets, dat veel mensen niet gewoon een muntje klaar in de zak bij zich hebben begrijp ik sowieso niet. Met muntjes met een waarde (1 of 2 euromunt), niet die achterlijke supermarkttokens, is er ten minste nog enige aandrang voor mensen om het karretje netjes terug te zetten.

Dan kan je wel leuk dat winkelwagentje schoonmaken dat elke 20 minuten door 1 persoon wordt aangeraakt, maar vervolgens grijp je aan 20 koelkastdeuren die door elke winkelbezoeker worden vastgegrepen, welke slechts af en toe worden gereinigd.
Gewoon je handen schoonmaken voor je naar de winkel komt, niet aan je gezicht zetten, na de winkel even handen wassen. Geen probleem.

In maart/april was dit nog een issue, nu is wel duidelijk dat de overdracht door de lucht de voornaamste verspreider is niet de overdracht via oppervlaktes.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 13:44
Toch wel indrukwekkend hoor.

Een meisje van 15 jaar dat 2 maanden geleden COVID-19 heeft doorgemaakt. Nog steeds zeer vermoeid, nauwelijks belastbaar en na school totaal 'op'.

Nee, daar heb ik geen pil voor. Hopelijk gaat het vanzelf over. Ik zie dat vaker, restverschijnselen. Misschien toch geen 'griepje'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
honey schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:13:
Toch wel indrukwekkend hoor.

Een meisje van 15 jaar dat 2 maanden geleden COVID-19 heeft doorgemaakt. Nog steeds zeer vermoeid, nauwelijks belastbaar en na school totaal 'op'.

Nee, daar heb ik geen pil voor. Hopelijk gaat het vanzelf over. Ik zie dat vaker, restverschijnselen. Misschien toch geen 'griepje'?
Ik denk inderdaad dat het onvergelijkbaar is met griep voor de groep <20. Als het griep was geweest, en dit meisje had griep gehad in dezelfde mate als dat ze nu corona heeft gehad, dan was ze waarschijnlijk dood geweest. Dan had je dit soort berichten gezien: https://eenvandaag.avrotr...den-aan-mexicaanse-griep/

Ik vind het heel erg voor dit meisje, maar zonder informatie over angstigheid, onderliggende aandoeningen/gebruikte medicate, vitamine D status, BMI, enz. kan ik er weinig mee. Hopelijk komt ze er snel bovenop, dat moet met de juiste oefeningen vast goed komen, ze is nog jong. De pubers in mijn omgeving hebben gelukkig een stuk milder verloop gezien (oa veel in quarantaine met 0 symptomen na BCO). Het lijkt me geen enkele reden om kinderen van school te houden of angst aan te praten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

pedorus schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:04:
[...]

Ik denk inderdaad dat het onvergelijkbaar is met griep voor de groep <20. Als het griep was geweest, en dit meisje had griep gehad in dezelfde mate als dat ze nu corona heeft gehad, dan was ze waarschijnlijk dood geweest. Dan had je dit soort berichten gezien: https://eenvandaag.avrotr...den-aan-mexicaanse-griep/

Ik vind het heel erg voor dit meisje, maar zonder informatie over angstigheid, onderliggende aandoeningen/gebruikte medicate, vitamine D status, BMI, enz. kan ik er weinig mee. Hopelijk komt ze er snel bovenop, dat moet met de juiste oefeningen vast goed komen, ze is nog jong. De pubers in mijn omgeving hebben gelukkig een stuk milder verloop gezien (oa veel in quarantaine met 0 symptomen na BCO). Het lijkt me geen enkele reden om kinderen van school te houden of angst aan te praten.
1) Mexicaanse griep ≠ gewone griep.

2) Hou toch eens op een ziekte te downplayen die voor een deel van de getroffen mensen zeer ernstige gevolgen heeft, ook bij mensen die gewoon eerst een goede gezondheid hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:10

Mfpower

In dubio

[...]

Er zijn er meer, check de post covid support groepen. Het punt is dat zelfs wanneer een klein percentage het krijgt dit met grote aantallen besmettingen toch problematisch kan zijn. Het zal je kind maar zijn.

Niet dat ik zeg dat de scholen dicht moeten of om angst aan te praten, maar meer voorzichtigheid is geboden voor alle leeftijdsgroepen zeker ook pubers. We doen toch ook gordels om in de auto voor het geval dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Hier even aan het puzzelen. Ex vrouw heeft corona, had vanaf woensdag al klachten, donderdag getest en zaterdag positieve uitslag.

Waarschijnlijk het weekend daarvoor opgelopen, want ze kreeg van het restaurant waar ze was een berichtje dat iemand uit de bediening positief was getest.

Nu hebben we samen 3 kinderen (2x bijna 4 and 1x 6 jaar). Deze waren dat weekend hier, en maandag eind vd dag tm woensdagochtend bij de ex.

Deze moeten dus in quarantine tellende vanaf woensdag, en dan wel hier bij mij en mijn vriendin in de woning.

Maar, volgens de ex hoeven mijn vriendin en ondergetekende dat weer niet. Dat rijmt toch niet? :?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:58
MrJ schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:36:
Hier even aan het puzzelen. Ex vrouw heeft corona, had vanaf woensdag al klachten, donderdag getest en zaterdag positieve uitslag.

Waarschijnlijk het weekend daarvoor opgelopen, want ze kreeg van het restaurant waar ze was een berichtje dat iemand uit de bediening positief was getest.

Nu hebben we samen 3 kinderen (2x bijna 4 and 1x 6 jaar). Deze waren dat weekend hier, en maandag eind vd dag tm woensdagochtend bij de ex.

Deze moeten dus in quarantine tellende vanaf woensdag, en dan wel hier bij mij en mijn vriendin in de woning.

Maar, volgens de ex hoeven mijn vriendin en ondergetekende dat weer niet. Dat rijmt toch niet? :?
dat is heel simpel die getest is en positief is heeft diverse mails gehad en pdf files waar alles in staat.

Kwestie van die doorsturen naar je 1e 2e 3e rij mensen en dan is het voor iedereen duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Mektheb schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:45:
[...]
dat is heel simpel die getest is en positief is heeft diverse mails gehad en pdf files waar alles in staat.

Kwestie van die doorsturen naar je 1e 2e 3e rij mensen en dan is het voor iedereen duidelijk
Deze specifieke situatie staat er dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
MrJ schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:52:
[...]

Deze specifieke situatie staat er dus niet.
Bij twijfel niet inhalen toch?

Maar wat zoek je nu precies? Een goedkeuring dat jullie naar buiten mogen? Of een afkeurend bericht dat het idee alleen al je een massaverspreider maakt?

Ik zou morgen netjes proberen iemand van de GGD/RIVM te pakken te krijgen en jullie, tot er uitsluitsel is of de periode van 10 dagen voorbij is, even met de kinderen in thuis quarantaine blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Vorkie schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:56:
[...]

Bij twijfel niet inhalen toch?

Maar wat zoek je nu precies? Een goedkeuring dat jullie naar buiten mogen? Of een afkeurend bericht dat het idee alleen al je een massaverspreider maakt?
Bijzonder aanmatigend toontje zeg. Normaal reageren niet mogelijk? :z
Ik zou morgen netjes proberen iemand van de GGD/RIVM te pakken te krijgen en jullie, tot er uitsluitsel is of de periode van 10 dagen voorbij is, even met de kinderen in thuis quarantaine blijven.
Het RIVM vertelde dus al aan ex dat dat niet hoefde. Alleen kan ik dat niet rijmen dat de kinderen dat wel moeten. Vandaar deze post of iemand hier misschien dit wel kon rijmen met eigen ervaring of kennis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
MrJ schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:00:
[...]

Bijzonder aanmatigend toontje zeg. Normaal reageren niet mogelijk? :z

[...]

Het RIVM vertelde dus al aan ex dat dat niet hoefde. Alleen kan ik dat niet rijmen dat de kinderen dat wel moeten. Vandaar deze post of iemand hier misschien dit wel kon rijmen met eigen ervaring of kennis.
Jij leest een toon die er niet is, de toon is namelijk vragend wat je dan van "het internet" wilt. Sorry als het niet zo overkomt.

Ik zou dan hand in eigen boezen steken en het RIVM zelf contacteren en nou vragen waarom dit zo krom is of dat het überhaupt wel klopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Vorkie schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:05:
[...]

Jij leest een toon die er niet is, de toon is namelijk vragend wat je dan van "het internet" wilt. Sorry als het niet zo overkomt.
Zoek dus geen van beide. Ik kan het niet rijmen en na 30 minuten Google/RIVM.nl kan ik het nog steeds niet rijmen. Hence deze post. :)
Ik zou dan hand in eigen boezen steken en het RIVM zelf contacteren en nou vragen waarom dit zo krom is of dat het überhaupt wel klopt. :)
Ga ik idd doen.

Maar het ligt toch niet aan mij dat dit advies niet heel kloppend aanvoelt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
MrJ schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:00:
Het klopt dat ze gewoon naar school kunnen:
Kinderen t/m 12 jaar mogen naar kinderopvang, school en/of sporten.
Het lijkt me het handigst natuurlijk dat ze niet naar moeder gaan zolang die corona heeft, maar dat moeten jullie onderling uitzoeken. Beterschap voor je ex!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

pedorus schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:10:
[...]

Het klopt dat ze gewoon naar school kunnen:
Ze waren dus maandag/dinsdag/woensdag huisgenoten, dus dan is deze weer van toepassing:
https://lci.rivm.nl/informatiepatientthuis

"1. Blijf thuis, ontvang geen bezoek - huisgenoten blijven ook thuis"
Het lijkt me het handigst natuurlijk dat ze niet naar moeder gaan zolang die corona heeft, maar dat moeten jullie onderling uitzoeken. Beterschap voor je ex!
Nee, ze blijven hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Dat is hier eigenlijk nooit weggeweest, iedereen verplicht een karretje en als ze op zijn moet je even wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:14:
1) Mexicaanse griep ≠ gewone griep.
Een stoel heeft vaak 4 poten, maar iets wat 4 poten heeft is niet altijd een stoel. Qua griep was vorig seizoen 43% van het subtype A(H1N1)pdm09, ook wel mexicaanse griep genoemd.
2) Hou toch eens op een ziekte te downplayen die voor een deel van de getroffen mensen zeer ernstige gevolgen heeft, ook bij mensen die gewoon eerst een goede gezondheid hadden.
We moeten volgens mij ophouden met mensen onder de 50 onnodig bang maken, hoe goed bedoelt dat ook zal zijn. Corona is voor mensen boven de 70 meer dan 1000x zo dodelijk als voor mensen onder de 20. Dan moeten we niet gaan focussen op uitzonderingen die de regel bevestigen. Je kunt het doen, het verwachte effect is echter dat kleinkind geen normale opleiding/opvoeding krijgt, en het verwachte effect is dat oma evenveel kans of zelfs meer kans krijgt om het te krijgen. Zweden kent evenveel oversterfte als Nederland, maar de immuniteit is daar opgebouwd onder handigere groepen omdat de jeugd niet onnodig bang is gemaakt. Ik zie helaas een verschil in aantocht, we gaan hier straks meer doden krijgen omdat we in verhouding meer immuniteit onder ouderen opbouwen ipv onder jongeren. En ik zie gewoon dat we niet gaan volhouden tot misschien midden 2021 een vaccin klaar is, het draagvlak is weg en dat is nog minstens 9 maanden.

En laten we ook eerlijk zijn qua gevaar dat er wel is: Voor veel 70+-ers begint de situatie in delen van het land op dit moment ronduit gevaarlijk te worden en zijn er eigenlijk meer maatregelen nodig dan dat er nu zijn. Gelukkig kunnen die mensen daar zelf toe besluiten en hoeven ze niet te wachten op de regering die te laat gaat zijn.
Mfpower schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:18:
Niet dat ik zeg dat de scholen dicht moeten of om angst aan te praten, maar meer voorzichtigheid is geboden voor alle leeftijdsgroepen zeker ook pubers. We doen toch ook gordels om in de auto voor het geval dat?
Zeker, maar de vraag is wat gordels zijn. Ik zou denken aan focussen op goede ventilatie (welke van de 3+ normen moeten scholen gebruiken? totaal onduidelijk), weerstand, gezonde voeding, frisdrankgebruik tegengaan, beweging, vitamine D op peil houden, e.d. Maar ik vrees dat het een discussie gaat worden over mondkapjes, afstand en quarantaine van gezonde leerlingen (of zelfs schoolsluitingen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Ernemmer schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:26:
[...]

Dat is hier eigenlijk nooit weggeweest, iedereen verplicht een karretje en als ze op zijn moet je even wachten.
Toevallig vrijdagavond eventjes 2 supermarkten bezocht, wel tegen sluitingstijd dus ik hoopte dat het rustig was. De Lidl in Huizen, nota bene naast hun hoofdkantoor, had op dat tijdstip (20.30) geen papier om karretjes schoon te maken, gelukkig wel een voetbediend handpompje dus daar mijn handen gewassen en een paar vlotsen over dat karretje gegooid en gewoon met muntjes. Binnen was het vrij rustig maar toch liep de helft van het publiek onaangenaam dicht langs mij heen, duidelijk schijt aan alles, ook stellen en een halve familie in die winkel, voordat ik de auto inging gelukkig nog ff m'n handen kunnen wassen.
Daarna naar de Jumbo in Hilversum, die is tot 2200 open. Daar bergen mandjes en kneiterdruk op dat tijdstip, ik was de enige die zijn mandje schoonmaakte en van de handenwasfaciliteiten gebruik maakte. De rest wandelde met groepjes vrienden gewoon door alsof het 2019 was, echt 0 verschil met vorig jaar. Gelukkig snel weer weg kunnen gaan en daar zien ze mij dus de komende maanden niet meer.
Vond dat echt een tegenvaller, waarschijnlijk heeft de bedrijfsleiding daar al maanden geleden de handdoek in de ring gegooid om het publiek aan te spreken op de coronamaatregelen.

Maarja ik vind het ook een nogal gemakzuchtige keuze van de overheid om zelf laks te zijn en de handhaving dan maar over te laten aan de ondernemers terwijl ze zelf ook niet consequent zijn in het naleven van de maatregelen.
Zet je daar een BOA neer die 1 dag gaat turven wat er allemaal mis is dan is de dreiging van sluiting genoeg om ervoor te zorgen dat de boel wel nageleefd gaat worden, sterker nog, wanneer je als voorbeeld een supermarkt 1 dag dichtgooit gaat dat als een lopend vuurtje en gaat de rest zich supersnel wel aan de regels houden daar ben ik van overtuigd.
Mij stoort vooral het gebrek aan consequenties voor diegenen die doelbewust de boel negeren. Zo geef je als overheid het signaal af dat je het zelf ook niet serieus neemt en een vrijbrief om nogal "creatief" met de regels om te gaan. Je kan nou eenmaal niet de bevolking verantwoordelijk houden terwijl je er zelf ook helemaal niks van bakt omdat je bang bent om te gaan handhaven.
NL = laks, laks, laks en dan achtelijk harde maatregelen (op papier dan) om vervolgens toe te geven aan gedram en vooral de lieve vrede bewaren.
Dit gaat nog heel erg lang duren op deze poldermanier vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier in Leiden was het ook al heel snel gedaan met de hygiëne in de supermarkten. En de regels. Sowieso was dat schoonmaken van karren onzin want de deuren van de koelingen, de knopjes bij de flessenautomaat of de touchscreens bij de zelfbediening worden echt niet zoveel schoongemaakt. Regels worden hier ook door niemand gevolgd, voor mijn gevoel in april al niet. Nouja, niemand, door weinigen in ieder geval. Geldt trouwens voor veel meer winkels en op straat. Ach, zolang er blijkbaar niet zoveel mensen besmet raken als bijvoorbeeld thuis interesseert het me allemaal niet zo veel, al probeer ik me toch wel aan de regels te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Een boa bij elke supermarkt? We hebben hier in het wijk winkelcentrum al drie supermarkten. X2 diensten is al zes boa's.
Voor de hele stad (en da's Zoetermeer, niet heel spannend) zit je zo aan 50 supermarkten.

Zoveel boa's hebben we echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
We hebben er ruim 200.000 werklozen bij in de afgelopen maanden, daarvan kunnen er best een paar opgeleid worden als BOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
PalingDrone schreef op maandag 28 september 2020 @ 00:48:
[...]

Toevallig vrijdagavond eventjes 2 supermarkten bezocht, wel tegen sluitingstijd dus ik hoopte dat het rustig was. De Lidl in Huizen, nota bene naast hun hoofdkantoor, had op dat tijdstip (20.30) geen papier om karretjes schoon te maken, gelukkig wel een voetbediend handpompje dus daar mijn handen gewassen en een paar vlotsen over dat karretje gegooid en gewoon met muntjes. Binnen was het vrij rustig maar toch liep de helft van het publiek onaangenaam dicht langs mij heen, duidelijk schijt aan alles, ook stellen en een halve familie in die winkel, voordat ik de auto inging gelukkig nog ff m'n handen kunnen wassen.
Daarna naar de Jumbo in Hilversum, die is tot 2200 open. Daar bergen mandjes en kneiterdruk op dat tijdstip, ik was de enige die zijn mandje schoonmaakte en van de handenwasfaciliteiten gebruik maakte. De rest wandelde met groepjes vrienden gewoon door alsof het 2019 was, echt 0 verschil met vorig jaar. Gelukkig snel weer weg kunnen gaan en daar zien ze mij dus de komende maanden niet meer.
Vond dat echt een tegenvaller, waarschijnlijk heeft de bedrijfsleiding daar al maanden geleden de handdoek in de ring gegooid om het publiek aan te spreken op de coronamaatregelen.
Heb je ook gekeken wel 'spul' er werd gebruikt voor het schoonmaken van die karretjes? Kan net zo goed voor de show zijn en niet eens virusdodend. A false sense of security.... etc etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:32

Barrycade

Through the...

PalingDrone schreef op maandag 28 september 2020 @ 00:48:
[...]

Maarja ik vind het ook een nogal gemakzuchtige keuze van de overheid om zelf laks te zijn en de handhaving dan maar over te laten aan de ondernemers terwijl ze zelf ook niet consequent zijn in het naleven van de maatregelen.
Zet je daar een BOA neer die 1 dag gaat turven wat er allemaal mis is dan is de dreiging van sluiting genoeg om ervoor te zorgen dat de boel wel nageleefd gaat worden, sterker nog, wanneer je als voorbeeld een supermarkt 1 dag dichtgooit gaat dat als een lopend vuurtje en gaat de rest zich supersnel wel aan de regels houden daar ben ik van overtuigd.
Mij stoort vooral het gebrek aan consequenties voor diegenen die doelbewust de boel negeren. Zo geef je als overheid het signaal af dat je het zelf ook niet serieus neemt en een vrijbrief om nogal "creatief" met de regels om te gaan. Je kan nou eenmaal niet de bevolking verantwoordelijk houden terwijl je er zelf ook helemaal niks van bakt omdat je bang bent om te gaan handhaven.
NL = laks, laks, laks en dan achtelijk harde maatregelen (op papier dan) om vervolgens toe te geven aan gedram en vooral de lieve vrede bewaren.
Dit gaat nog heel erg lang duren op deze poldermanier vrees ik.
Tja je had ook even naar de balie kunnen lopen om naar de bedrijfsleider te vragen omdat je even wilde meegeven dat het papier bij de ingang op was.

En als je naar de super gaat kan je zelf ook een pakje schoonmaakdoekjes in je zak stoppen.

Het is hier net als het milieuvraagstuk: een beter milieu/minder smettingen begint bij JOU.

Bij ons hadden ze ook karretjes zonder muntjes. Eindresultaat: 60% van de karren stonden door de hele wijk en werden niet teruggebracht.

Dus ik snap wel dat zo'n ondernemer denkt, ja daaag, we voeren de muntjes weer in. (Bizar eigenlijk dat 50 cent helpt hierin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
RodeStabilo schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:01:
[...]

Heb je ook gekeken wel 'spul' er werd gebruikt voor het schoonmaken van die karretjes? Kan net zo goed voor de show zijn en niet eens virusdodend. A false sense of security.... etc etc
Hangt er vanaf, als het gewoon alles reiniger, of zeep of wat dan ook is en je spuit het erop. Laat het 20 a 30:seconde zitten en veegt het dan weg kom je vast een heel eind lijkt mij.

Maar is inderdaad nog krom want in de winkel raak je alles aan zoals hierboven ookal genoemd,

Zag ook al keer voorbij komen dat mensen de wcpapier rolletjes open knippen en die dan om de karretjes doen, ook ene manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:26
Barrycade schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:04:
[...]
[..]
Bij ons hadden ze ook karretjes zonder muntjes. Eindresultaat: 60% van de karren stonden door de hele wijk en werden niet teruggebracht.

Dus ik snap wel dat zo'n ondernemer denkt, ja daaag, we voeren de muntjes weer in. (Bizar eigenlijk dat 50 cent helpt hierin).
In mijn oude (niet zo prettige buurt)(lees achterstandswijk) hadden al de winkelwagentjes een wielslot. Winkelwagentjes konden vrij gebruikt worden (wel met een muntje) tot een bepaalde afstand van de supermarkt. Daar stond dan een rode streep op de stoep/weg. Ging je over die rode streep dan sloeg het wielslot dicht en kon je karretje echt geen kant meer op. Alleen personeel van de winkel kon die karretjes dan nog openmaken. Sindsdien geen karretjes meer gezien in de wijk. :*)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Het RED Team bemoeit zich inmiddels ook weer met de zaak. Ze pleitten voor een mondkapjesplicht. Helaas wijzen ze om het succes hiervan aan te tonen naar landen als Spanje en België. :? Ik geloof dat het daar juist niet zo goed meer ging de afgelopen tijd.

Het stoelt allemaal weer op dezelfde metastudies die weinig onderliggend bewijs hebben. Kers op de taart is een "Doe nu maar, baat het niet dan schaad het niet" als argument. Lekkere slappe hap zo.

Ze hebben nu ook maar een doomsday klok gemaakt. Kennelijk valt over twee weken het doek voor Nederland. Tja..

Edit:
Nu wordt er gedacht over mondkapjesplicht voor contactberoepen en horeca. Ergens snap ik het wel, het is de enige plek waar ze wat invloed kunnen uitoefenen. Ik betwijfel alleen hoeveel effect dit gaat sorteren. De horeca en contactberoepen hebben maar een zeer klein aandeel in de verspreiding. Volgens BCO van de GGD's gaat om <5% van alle besmettingen.

Ik vrees dus dat we nutteloze regeltjes erbij krijgen die alleen dienen om iedereen boos te krijgen.

[ Voor 30% gewijzigd door CMD-Snake op 28-09-2020 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 15:33
Hier in Heesch 3 supermarkten:

AH: Zonder karretje word je aangesproken bij de ingang, karretjes staan ingedeeld in twee groepen (schoon/vies) en worden door personeel schoongemaakt.

Jumbo: Zonder karretje/mandje word je aangesproken. Karretjes staan op een grote hoop en het is niet duidelijk welke schoon zijn. Schoonmaakspul vaak op. Winkel is soms wat te krap om goed afstand te houden.

Lidl: Alle karretjes staan op een hoop en het is vaak dringen bij de karretjes (daaag 1.5m). Pomp met schoonmaakspul en papieren doek aanwezig. Veel mensen die samen doen met een karretje of gewoon zonder karretje boodschappen doen. Gezinnen (ouders met 3 kinderen) die samen boodschappen doen. Veel stellen die samen boodschappen doen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

MrJ schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:36:

Update:

Volgens het RIVM klopt hun enigzins scheve standpunt. Kinderen wel 10 dagen quarantaine, aangezien deze huisgenoten waren, maar ondergetekende en vriendin geen quarantaine.

Dat zouden we wel moeten als de kinderen ziek worden. Maar goed, als ze klachten krijgen zijn ze daarvoor ook al besmettelijk... Daar kwamen ze bij het RIVM verder niet echt uit.

Zoveel mogelijk maar weer thuiszitten dus, just in case. :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 28 september 2020 @ 07:46:
Een boa bij elke supermarkt? We hebben hier in het wijk winkelcentrum al drie supermarkten. X2 diensten is al zes boa's.
Voor de hele stad (en da's Zoetermeer, niet heel spannend) zit je zo aan 50 supermarkten.

Zoveel boa's hebben we echt niet.
Nee hoor, gewoon een random supermarkt uitzoeken en die als voorbeeld stellen, het nieuws van strenge controles gaat razendsnel rond zodat de rest binnen no-time het beleid in hun winkels aan gaat passen. Ze zijn veel te bang dat het centjes gaat kosten.

@RodeStabilo Als het ruikt als vodka, supersnel vervliegt/droogt dan is dat echt wel een behoorlijk percentage alcohol. (Dat herken ik wel ;) ) ik weet dat zeepsop in principe beter werkt maar alcohol ontsmet ook wel wat.

@Barrycade Een klein pakje papieren zakdoekjes is inderdaad een goeie, kan er maar beter vanuit gaan dat deze ondernemers hun prioriteiten elders hebben liggen dan bij mijn gezondheid.
Neem hele maatregelen of geen maatregelen dus als je spul hebt staan moet je ook gewoon zorgen/controleren dat nota bene in hun eigen parkeergarage onder het pand voldoende materialen zijn. Net als zorgen dat er geen hele gezinnen naar binnen komen.
Ik zie een herintroductie van zo'n retro gehaakte pleerolhouder op de hoedenplank van auto's aankomen ;)

[ Voor 38% gewijzigd door PalingDrone op 28-09-2020 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

PalingDrone schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:59:
[...]

Nee hoor, gewoon een random supermarkt uitzoeken en die als voorbeeld stellen, het nieuws van strenge controles gaat razendsnel rond zodat de rest binnen no-time het beleid in hun winkels aan gaat passen. Ze zijn veel te bang dat het centjes gaat kosten.

@RodeStabilo Als het ruikt als vodka, supersnel vervliegt/droogt dan is dat echt wel een behoorlijk percentage alcohol. (Dat herken ik wel ;) ) ik weet dat zeepsop in principe beter werkt maar alcohol ontsmet ook wel wat.

@Barrycade Een klein pakje papieren zakdoekjes is inderdaad een goeie, kan er maar beter vanuit gaan dat deze ondernemers hun prioriteiten elders hebben liggen dan bij mijn gezondheid.
Neem hele maatregelen of geen maatregelen dus als je spul hebt staan moet je ook gewoon zorgen/controleren dat nota bene in hun eigen parkeergarage onder het pand voldoende materialen zijn. Net als zorgen dat er geen hele gezinnen naar binnen komen.
Ik zie een herintroductie van zo'n retro gehaakte pleerolhouder op de hoedenplank van auto's aankomen ;)
Zou het niet verkeerd vinden om supermarktmanagers die ook gewoon schijt hebben aan de regels op de vingers te tikken, maar het lijkt er nou niet op dat supermarkten besmettingshaarden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Thomas schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:48:
Zou het niet verkeerd vinden om supermarktmanagers die ook gewoon schijt hebben aan de regels op de vingers te tikken, maar het lijkt er nou niet op dat supermarkten besmettingshaarden zijn.
Naast afstand zou duur van het contact ook een rol spelen bij besmettingskansen. De supermarkt is dan minder riskant sinds je elkaar hooguit passeert. Iets als het OV is dan riskanter, je zit dan rustig een half uur naast iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

CMD-Snake schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:52:
[...]

Naast afstand zou duur van het contact ook een rol spelen bij besmettingskansen. De supermarkt is dan minder riskant sinds je elkaar hooguit passeert. Iets als het OV is dan riskanter, je zit dan rustig een half uur naast iemand.
Ja, duur van contact lijkt inderdaad vrij belangrijk (anders hadden we wel meer besmettingen in supermarkten gezien). Blijft dus van belang om gewoon die afstand te houden, zeker als je bij iemand op bezoek bent o.i.d.

Begin verder te denken dat het enige wat ons kan redden een vaccin is. Of ja, ik ben daar wel van overtuigd. Als dat toch niet effectief blijkt te zijn zijn we pas echt de lul ben ik bang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 13:44
[...]

Kan ik geven:
Sportieve slanke jonge vrouw. BMI: 19
Gezond, geen medicatie. Blanco voorgeschiedenis.
Metaal altijd gezond geweest en actief leven.
Pagina: 1 ... 88 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?