Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.541 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kenny_026 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 06:33:
Het gebeurt ook vaak zo ongemerkt he. Ik ging een week of drie geleden met mn vrouw uit eten bij een sushi tent in amstelveen. Toen we binnenkwamen was het erg rustig en liepen we ook echt met het gevoel naar de tafel dat het allemaal 1,5 meter was. Na een uur keek ik om me heen en zaten we inmiddels met een kleine 100 man op 40m2. Je geniet in eerste instantie eerst van het eten en pas dan komt ineens dat stukje bewustzijn om de hoek waarbij je je beseft dat het allemaal veel te druk is.

Maar het is gewoon een stukje handhaving wat faalt op die momenten. Een wijkagent zou met een rondje lopen direct kunnen zien dat het niet klopt wat er in zo’n restaurant gebeurd. Dus het is ook zeker de handhaving wat steken laat vallen.
Zowel de uitbater als degene die later binnen komt kunnen er wat aan doen. Maar niemand maakt rechtsomkeert als de zalm met komkommer al in zicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Overigens weer eens een teken dat de pijn erg ongelijk verdeeld is:

Verkoopcijfers bol.com schieten de lucht in door coronacrisis https://www.nu.nl/economi...in-door-coronacrisis.html (via @NUnl)

Ahold +100% winst, bol +65%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:14
MikeyMan schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:48:

Verkoopcijfers bol.com schieten de lucht in door coronacrisis https://www.nu.nl/economi...in-door-coronacrisis.html (via @NUnl)

Tja, het probleem van ondernemers is/was nu vooral hoe krijg ik mijn producten bij de klant bezorgd nu ze neit kunnen komen vs dat ze zelf langs moeten komen.

Goede ondernemers spelen hierop in. Supermarkten hebben een hybride-model daarvan tegenwoordig. Best interessant om te zien. Ik doe onderzoek in verdienmodellen en hoe die geoperationaliseerd worden in organisatie-ontwerpen.

Dit is echt zeer interessante materie voor mij. Nu flink veel voorbeelden aan het maken voor wat voorbeelden. Niet meer geschikt voor m'n huidige onderzoek denk ik, maar wel het studieboek wat ik ga schrijven.

De link tussen verdienmodel en organisatieontwerp is zwak atm at best in organisaties op dit moment. Ik ben nu dus die traceerbaarheid in kaart aan het brengen en mijn 'guidelines' zitten nu voor de tweede keer in peer review (eerste keer erdoor gekomen, dit is de tweede slag mbt de verbeteringen). De derde slag komt volgende maand (case study ana het doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:05
Het gebeurt ook vaak zo ongemerkt he. Ik ging een week of drie geleden met mn vrouw uit eten bij een sushi tent in amstelveen. Toen we binnenkwamen was het erg rustig en liepen we ook echt met het gevoel naar de tafel dat het allemaal 1,5 meter was. Na een uur keek ik om me heen en zaten we inmiddels met een kleine 100 man op 40m2. Je geniet in eerste instantie eerst van het eten en pas dan komt ineens dat stukje bewustzijn om de hoek waarbij je je beseft dat het allemaal veel te druk is.

Maar het is gewoon een stukje handhaving wat faalt op die momenten. Een wijkagent zou met een rondje lopen direct kunnen zien dat het niet klopt wat er in zo’n restaurant gebeurd. Dus het is ook zeker de handhaving wat steken laat vallen.
Dat is wel heel makkelijk om hier te wijzen naar een gebrek aan handhaving. Grofweg 100 man faalt om zich aan een paar simpele regels te houden en dan is het de handhaving die steken laten vallen.
Sorry maar hier hebben 100 man steken laten vallen en een hand in eigen boezem zou toch wel op z'n plaats zijn.

Wat hebben jullie overigens gedaan toen dat besef kwam dat het toch wel erg druk was? Ik neem aan dat jullie opgestaan zijn, betaald hebben, ondertussen een opmerking richting personeel/eigenaar hebben gemaakt dat jullie vertrekken wegens de drukte en vervolgens ook daadwerkelijk vertrokken zijn?
Of toch maar blijven zitten, door eten en mopperen op het gebrek aan handhaving van bijv een wijkagent?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Op Facebook lees ik ook regelmatig berichten van bekenden.

"In de Efteling was het erg druk!"
"Hier in de winkelstraat houdt niemand afstand!"
"In de kroeg was het net alsof Corona niet bestond!"
"Toen we uit eten gingen bla bla bla"

Als je het zo erg vindt, waarom ga je er dan naar toe? Genoeg andere dingen die je kunt doen.

Ga een stuk fietsen of wandelen met je kids, naar de lokale speeltuintjes of een bos in. Bestel je shit online. Kook zelf iets lekkers en nodig desnoods een paar mensen uit, ga dan lekker in de tuin zitten of met de ramen open.

Zo moeilijk is het niet. Anders ben je inderdaad zelf deel van het probleem.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:20

Tsja, uiteindelijk is dit gewoon vrije marktwerking. Daarom is het natuurlijk ook discutabel of een NOW regeling echt iets toe gaat voegen. Op dit moment zien we namelijk bij veel van de bedrijven die hier gebruik van hebben gemaakt, uitstel van executie. Daarentegen zien we dat andere bedrijven er beduidend op vooruit gaan.

En het is nog maar geheel de vraag of er ooit een terugkeer gemaakt zal worden. Niet zozeer in de zin van dat we nooit meer als voorheen de straat op mogen, maar gewoonweg in de zin van een verandering in ons eigen gedrag en verwachtingen. Je bemerkt bij veel mensen toch zodra ze echt het gemak hebben ontdekt van online shopping, fysiek winkelen steeds verder komt te vervallen.

Daarnaast zie je de afgelopen maanden dat meer en meer mensen verse producten bij bijvoorbeeld de slager e.d. zijn gaan kopen en zelf eten bereiden, i.p.v. uit eten te gaan. Waarbij ik van meerdere heb gehoord die voorheen met regelmaat uit eten gingen, ze er toch achter kwamen zelf koken eigenlijk ook tegen verwachting in lekker was. Als deze mensen dat blijven doen, betekend dat voor restaurants natuurlijk ook een terugslag.

Het thuiswerken bevalt ook erg positief voor velen en het lijkt er op dat dit toch een redelijk blijvertje gaat worden, dit zal niet alleen voor het OV, maar ook voor autofabrikanten, garages, etc. natuurlijk een terugslag kunnen zijn. Indien je niet dagelijks in diezelfde auto zit, kun je mogelijk toch al sneller genoegen nemen met een goedkoper model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als er meer mensen blijvend gaan thuiswerken zal er meer behoefte zijn aan woningen met kantoorruimte. Mijn vriendin en ik werken allebei thuis. We hebben een werkkamer dus een van ons zit vaak aan de eettafel te werken. Niet echt ideaal. Ook is er minder behoefte on dicht bij je werk te wonen als je maar 1 keer per week naar kantoor gaat. Het zou mij niet verbazen als er een trend ontstaat van verhuizen naar buiten de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

TrailBlazer schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:42:
Als er meer mensen blijvend gaan thuiswerken zal er meer behoefte zijn aan woningen met kantoorruimte. Mijn vriendin en ik werken allebei thuis. We hebben een werkkamer dus een van ons zit vaak aan de eettafel te werken. Niet echt ideaal. Ook is er minder behoefte on dicht bij je werk te wonen als je maar 1 keer per week naar kantoor gaat. Het zou mij niet verbazen als er een trend ontstaat van verhuizen naar buiten de stad.
Toevallig aan het woningen kijken (en geboden) maar je let er wel een beetje op. Ik hoop, los van deze ellende, dat dit wel aanzet tot meer thuiswerken. Een extra kamertje om werk en privé echt te scheiden is wel lekker dan.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 17:39

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Klopt, tenminste ook voor ons. Wij hebben geen hele concrete verhuisplannen (en hebben 2 losse werkkamers die nergens anders voor nodig zijn), maar we willen liever iets meer buitenaf wonen. Dat lijkt nu haalbaarder, zeker als we iets vinden met een apart gebouwtje waar we dan 2 kantoren in kunnen maken, zodat je wel ‘uit huis’ bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:20
Ik heb thuis altijd al een kantoor (/gaming in de avonduren :9) kamer gehad. Hier dus niet veel hoeven te veranderen. Voor mij zit structureel thuiswerken er niet in, hoewel een deel van de werkzaamheden zeker ook vanuit thuis gedaan kunnen worden bestaat daar nogal wat gesteggel over voor wat betreft de wenselijkheid daartoe. Maar met name research dingen, gericht op eigen CV building, doe ik vrijwel enkel en alleen thuis via Citrix.

Het nadeel is natuurlijk dat het altijd op zijn minst één kamer kost. En veel stads appartementen bijvoorbeeld met een gezin dus al direct af te strepen zijn als potentiële woonruimte door een kamer gebrek. Maar het is ideaal om gewoon op een prettige manier thuis werkzaamheden te kunnen verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:55

100 man op 40m2 is 2,5 personen per vierkante meter. Dat lijkt me wat overdreven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren

Het zou toch mooi zijn als dergelijke partijen dan geld zouden storten in het fonds om de ondernemingen die het zwaarder hebben te helpen. Of is dat te sociaal gedacht voor onze maatschappij? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:05
Heb zelf nogal mixed feelings over het thuis werken. We zijn met z'n tweeën en hebben geen klein huis maar wel alle ruimtes in gebruik. De kamer waar ik nu werk is onze computerkamer en daar hebben we beide een PC staan. Zijn allebei bij vlagen gamer, soms een tijdje op de PC en dan weer een tijdje PS4 of niets.

Vrouw werkt in de zorg met wisselende diensten dus is ook regelmatig thuis tijdens mijn werkuren en voor haar voelt het als een invasie in haar huis en vrijheid. Overdag achter haar PC is eigenlijk onmogelijk geworden met de vele calls waar ik in zit aangezien ze daar toch rekening mee moet houden qua (achtergrond)geluiden en dergelijke. Tijdelijk met corona is het allemaal te doen maar op de langere termijn als dit blijvend is (werkgever stuurt daar toch wel op) heb ik daar toch wel moeite mee.

De grens zakelijk/prive is nogal aan het verschuiven en het zakelijke dringt verder binnen in het prive dan ik eigenlijk zou willen. Ons huis is niet meer ons huis en ik wil eigenlijk geen ruimte/meters definitief opofferen voor de werkgever in ons prive bezit.
Dan heb je ook nog mensen waar beide partners thuis kunnen/moeten werken, dan moet je dus twee keer ruimte reserveren. Wat dat betreft denk ik wel eens dat er veels te makkelijk gedacht wordt over de toekomst qua thuiswerken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Gonadan schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:24:
[...]

Het zou toch mooi zijn als dergelijke partijen dan geld zouden storten in het fonds om de ondernemingen die het zwaarder hebben te helpen. Of is dat te sociaal gedacht voor onze maatschappij? :P
Daar hebben we belastingen voor!

Ow, wacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ninjazx9r98 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:30:
Heb zelf nogal mixed feelings over het thuis werken. We zijn met z'n tweeën en hebben geen klein huis maar wel alle ruimtes in gebruik. De kamer waar ik nu werk is onze computerkamer en daar hebben we beide een PC staan. Zijn allebei bij vlagen gamer, soms een tijdje op de PC en dan weer een tijdje PS4 of niets.

Vrouw werkt in de zorg met wisselende diensten dus is ook regelmatig thuis tijdens mijn werkuren en voor haar voelt het als een invasie in haar huis en vrijheid. Overdag achter haar PC is eigenlijk onmogelijk geworden met de vele calls waar ik in zit aangezien ze daar toch rekening mee moet houden qua (achtergrond)geluiden en dergelijke. Tijdelijk met corona is het allemaal te doen maar op de langere termijn als dit blijvend is (werkgever stuurt daar toch wel op) heb ik daar toch wel moeite mee.

De grens zakelijk/prive is nogal aan het verschuiven en het zakelijke dringt verder binnen in het prive dan ik eigenlijk zou willen. Ons huis is niet meer ons huis en ik wil eigenlijk geen ruimte/meters definitief opofferen voor de werkgever in ons prive bezit.
Dan heb je ook nog mensen waar beide partners thuis kunnen/moeten werken, dan moet je dus twee keer ruimte reserveren. Wat dat betreft denk ik wel eens dat er veels te makkelijk gedacht wordt over de toekomst qua thuiswerken.
Dat verschuiven ken ik wel, de grens is mij te veel aan het vervagen. Op moment waarop ik dus op kantoor mag zijn ga ik meestal ook gewoon tegenwoordig. Dat is beter voor m'n werk en beter voor m'n privé.

Voor de toekomst zie ik het wel zitten als er meer thuis gewerkt wordt, maar dan in afwisseling. En ik denk dat voor veel mensen het ook geen probleem is, als het maar geen verplichting wordt. Vind je het namelijk prettig om vaker te doen dan zal je waarschijnlijk ook geen moeite hebben met wat betere werkomstandigheden creëren zonder dat het je privé teveel aantast.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
Ik volg het hier niet actief dus met de kans dat ik dit al langs gekomen is, maar ik kwam via twitter deze video tegen waarin Donald Trump probeert uit te leggen dat alles onder controle is in Amerika. Man man man :')

https://therecount.com/wa...ugust-4th-2020/2645861428

Het blijft me verbazen dat deze man president is geworden.

[ Voor 13% gewijzigd door WernerL op 05-08-2020 13:04 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

WernerL schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:04:
Ik volg het hier niet actief dus met de kans dat ik dit al langs gekomen is, maar ik kwam via twitter deze video tegen waarin Donald Trump probeert uit te leggen dat alles onder controle is in Amerika. Man man man :')

https://therecount.com/wa...ugust-4th-2020/2645861428

Het blijft me verbazen dat deze man president is geworden.
Niet alleen ben je dan niet actief. Is sinds het uit gekomen is in alle media uitvoerig besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
TrailBlazer schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:08:
[...]

Niet alleen ben je dan niet actief. Is sinds het uit gekomen is in alle media uitvoerig besproken.
Nevermind dan :+ Ik volg het nieuws inderdaad niet heel actief.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
ninjazx9r98 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:33:
[...]

Dat is wel heel makkelijk om hier te wijzen naar een gebrek aan handhaving. Grofweg 100 man faalt om zich aan een paar simpele regels te houden en dan is het de handhaving die steken laten vallen.
Sorry maar hier hebben 100 man steken laten vallen en een hand in eigen boezem zou toch wel op z'n plaats zijn.

Wat hebben jullie overigens gedaan toen dat besef kwam dat het toch wel erg druk was? Ik neem aan dat jullie opgestaan zijn, betaald hebben, ondertussen een opmerking richting personeel/eigenaar hebben gemaakt dat jullie vertrekken wegens de drukte en vervolgens ook daadwerkelijk vertrokken zijn?
Of toch maar blijven zitten, door eten en mopperen op het gebrek aan handhaving van bijv een wijkagent?
Er zitten nogal wat aannames en wijzende vingers in je reactie maar ik zal het even kort toelichten.

We kwamen om kwart voor vijf binnen en het restaurant was nagenoeg leeg. Dan ga je eten en ben je blij dat je er weer even lekker met de vrouw uit bent zonder kinderen. Voor je het weet en er ergen in hebt lopen er steeds meer mensen een restaurant in. En opeens viel het op dat er wel heel erg veel mensen waren. Dat was rond 18.00. Toen hebben we het toetje opgegeten en zijn we gegaan.

Weet je, het is heel makkelijk om achteraf te roeptoeteren en met de vinger te gaan wijzen maar soms kom je in situaties waar je liever niet in zit. Voor ons kwam de timing handig omdat we nagenoeg klaar waren met eten. Ja je kan op het moment dat je het constateert demonstratief opstaan en het restaurant uitlopen. Ik heb mn ijsje opgegeten.

Betreffende het stukje verantwoordelijkheid... Mijn gezondheid is deels de verantwoordelijkheid van mijzelf maar de horica heeft ook een rol om die te waarborgen vanuit de richtlijnen van het RIVM. Als het restaurant dat niet naleeft dan is het niet aan mij om de horecaondernemer op zijn gedrag aan te spreken maar de handhaving. Als iedereen denkt zoals jij en als een eigen rechter of moraalridder door het land te lopen wordt het er niet gezelliger op. Ik kies er tot op zekere hoogte voor om mensen niet op hun gedrag aan te spreken. Als jij dat wel doet, goed van jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 22:28
Vandaag wezen midget golfen met zijn drieën. Wel een rustige tijd uitgekozen, maar druk is het dan toch.
De mensen waar je het niet van verwacht houden wel netjes afstand en de mensen waar je het van zou verwachten staan haast bovenop je. Nahja, de kinderen daarvan. En ouders die niets zeggen.

We gaan er vanuit dat de je van medewerkers (en vooral de wat jongere) niet kan verwachten dat ze politieagentje kunnen spelen.
Er is voldoende uitleg en er wordt middels bordjes duidelijk gecommuniceerd wat er van je verwacht wordt. Maar blijkbaar zijn we dan weer volk wat daar eigenwijs niets mee doet.

Maar goed, voor ons is het weer een stapje welke we gezet hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:59
Zag vandaag zowaar twee mensen handen schudden 8)7

En verder inderdaad het gevoel dat ik als enige in de binnenstad probeerde afstand te houden ipv koppig naast elkaar te blijven lopen, no matter what....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Heb zelf nogal mixed feelings over het thuis werken.
Ik vind thuiswerken prima, maar er wordt inderdaad wel te makkelijk over gedacht.

Met een kleuter van 4 in huis is het op zijn minst onrustig, waardoor ik mij niet altijd even goed kan concentreren. Zeker ten tijde van de lock down.

Mijn vrouw vindt het verder prima dat ik thuis ben. En handig. Soms te handig en komt ze vragen of ik even de was kan ophangen als de wasmachine klaar is of kan helpen met iets.

Dat is overigens wel een ding. Wasmachine en droger staan op zolder. Mag je raden waar mijn computers staan.

's Avonds nooit een probleem, maar met thuiswerken zit ik best vaak in de herrie omdat er weer iets gaat centrifugeren. Soms dermate dat mensen mij slecht kunnen horen als ik moet bellen _O-

En ik heb geen airco.

Eigenlijk is het gewoon klote :D

Collega van mij zit met 4 kinderen in huis en heeft geen eigen kamer. Die kan nergens rustig zitten en is ook gedurende de lock down naar de zaak gegaan. Het ging gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
@Lethalis koop een noise cancelling koptelefoon. Dan hoor je de wasmachine en droger niet meer! it's true!
Mobiele airco of ventilator voor de temperatuur
Vrouw opvoeden :+

Alleen de kinderen is niets aan te doen. :+ al werkt de noise cancelling koptelefoon daar nog redelijk mee.

Hier 1 peuter, en een vrouw O-) en ik werk in de woonkamer...
Maar als papa werkt, is papa aan het werk. Dus niet storen. Dat komt neer op: koptelefoon op, is papa werkt. Mijn vrouw vraagt me ook niet voor klusjes in huis. Normaal zou ik dat óók niet kunnen doen namelijk.

En zo werkt het best oké. Alleen als ze de hele dag thuis blijven (slecht weer) ga ik naar het werk momenteel. Maar thuis werken bevalt me prima. Scheelt me een uur per dag, en ik kan beter doorwerken thuis zonder vragen of gestoord te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kenny_026 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:52:
We kwamen om kwart voor vijf binnen en het restaurant was nagenoeg leeg. Dan ga je eten en ben je blij dat je er weer even lekker met de vrouw uit bent zonder kinderen. Voor je het weet en er ergen in hebt lopen er steeds meer mensen een restaurant in. En opeens viel het op dat er wel heel erg veel mensen waren. Dat was rond 18.00. Toen hebben we het toetje opgegeten en zijn we gegaan.

Weet je, het is heel makkelijk om achteraf te roeptoeteren en met de vinger te gaan wijzen maar soms kom je in situaties waar je liever niet in zit. Voor ons kwam de timing handig omdat we nagenoeg klaar waren met eten. Ja je kan op het moment dat je het constateert demonstratief opstaan en het restaurant uitlopen. Ik heb mn ijsje opgegeten.
Weglopen zou ik inderdaad ook niet doen, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat het wat naïef is. Zelf heb ik afgelopen weken ook een aantal dingen geprobeerd en het blijkt toch steeds maar weer dat het eigenlijk gewoon niet kan als je daadwerkelijk de richtlijnen wil volgen. Daar ben ik ook naïef in geweest en heb mijzelf dus weer meer moeten ontzeggen.
Het punt is dat er simpelweg teveel mensen zijn die hetzelfde willen doen en net zo naïef zijn als ik dat het wel mee zou vallen. Tel daarbij op dat er ook veel mensen zijn die zich überhaupt nergens wat van aan trekken en dat veel bedrijven of horeca het ook meer voor de vorm doen en je weet dat het gewoon niet klopt.
Betreffende het stukje verantwoordelijkheid... Mijn gezondheid is deels de verantwoordelijkheid van mijzelf maar de horica heeft ook een rol om die te waarborgen vanuit de richtlijnen van het RIVM. Als het restaurant dat niet naleeft dan is het niet aan mij om de horecaondernemer op zijn gedrag aan te spreken maar de handhaving. Als iedereen denkt zoals jij en als een eigen rechter of moraalridder door het land te lopen wordt het er niet gezelliger op. Ik kies er tot op zekere hoogte voor om mensen niet op hun gedrag aan te spreken. Als jij dat wel doet, goed van jou.
Sociale controle en feedback aan een restaurant geven wordt als moraalridder gezien tegenwoordig? Dat bedoel je toch niet letterlijk zo mag ik hopen?
Arunia schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:33:
We gaan er vanuit dat de je van medewerkers (en vooral de wat jongere) niet kan verwachten dat ze politieagentje kunnen spelen.
Ben ik het ergens ook wel mee eens, maar ik kan mij ook niet aan de indruk onttrekken dat heel veel bedrijven in de publieke sector dat argument ook aannemen om überhaupt geen moeite te doen om mensen aan te spreken of het enigszins te sturen.
Er is voldoende uitleg en er wordt middels bordjes duidelijk gecommuniceerd wat er van je verwacht wordt. Maar blijkbaar zijn we dan weer volk wat daar eigenwijs niets mee doet.
En bijna niemand die een ander daarop aanspreekt

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Waah schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:18:
@Lethalis koop een noise cancelling koptelefoon. Dan hoor je de wasmachine en droger niet meer! it's true!
Alleen werkt die noice cancelling microfoon weer een beetje rottig bij het bellen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Gonadan schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:21:
[...]

Alleen werkt die noice cancelling microfoon weer een beetje rottig bij het bellen. ;)

Sinds de update is dat beter ;-)
YouTube: Follow up on Sony WH-1000XM3 Microphone Quality

Of je neemt een Bose. Is het ook prima ;-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Waah
Gonadan schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:20:
[...]

Weglopen zou ik inderdaad ook niet doen, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat het wat naïef is. Zelf heb ik afgelopen weken ook een aantal dingen geprobeerd en het blijkt toch steeds maar weer dat het eigenlijk gewoon niet kan als je daadwerkelijk de richtlijnen wil volgen. Daar ben ik ook naïef in geweest en heb mijzelf dus weer meer moeten ontzeggen.
Het punt is dat er simpelweg teveel mensen zijn die hetzelfde willen doen en net zo naïef zijn als ik dat het wel mee zou vallen. Tel daarbij op dat er ook veel mensen zijn die zich überhaupt nergens wat van aan trekken en dat veel bedrijven of horeca het ook meer voor de vorm doen en je weet dat het gewoon niet klopt.
De horeca loopt continu te klagen.... Als je zo graag open wilt, dan ook handhaven. Als ik een glas meeneem weten ze me ook te vinden :+ en willen ze best politieagentje spelen.
Ben ik het ergens ook wel mee eens, maar ik kan mij ook niet aan de indruk onttrekken dat heel veel bedrijven in de publieke sector dat argument ook aannemen om überhaupt geen moeite te doen om mensen aan te spreken of het enigszins te sturen.
Ik ken het voorbeeld van mijn zwager. heeft meerdere kroegen. Is tijdelijk gesloten geweest omdat ze zich niet aan de richtlijnen hielden. Zijn verweer:
- We zouden eerst een waarschuwing krijgen!
Ze wachten dus eerst op een waarschuwing, zolang die niet komt doen we lekker alsof er niks aan de hand is.
- Ik ben niet persoonlijk door de gemeente gebeld dat er een waarschuwing was vrijdag
Nee duh, de gemeente hoeft jouw niet te bellen. Dat je personeel jouw niet inlicht is een bedrijfsvoeringsprobleem... niet een gemeente-probleem.

Toen die te horen kreeg dat er een waarschuwing was (zaterdagochtend) heeft die tot s'avonds gewacht met de gemeente contacteren. 3x raden wie niet bereikbaar was op zaterdagavond: De gemeente. Dus, gewoon weer open gegaan op dezelfde manier.

En voila, toen mochten ze dicht tot ze met een plan kwamen. Dat was er een dag later en toen konden ze open.

Lekker afwachtende houding. Waar is dat zogenaamde ondernemerschap opeens? Er zijn er wel die echt wat proberen. Maar ook genoeg die nu als "ondernemer" echt door de mand vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Holk heb het maar in het slowchat topic neergezet. Maar wat vinden we van dit soort berichten:

https://www.linkedin.com/...-6696707901639151616-N3l_

Boodschap zou zijn dat iemand met positieve test niet ziek hoeft te zijn of worden?
Maar virus in neus is waarschijnlijk wel besmettelijk?

Fake news?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Waah schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:31:
Ik ken het voorbeeld van mijn zwager. heeft meerdere kroegen. Is tijdelijk gesloten geweest omdat ze zich niet aan de richtlijnen hielden. Zijn verweer:
- We zouden eerst een waarschuwing krijgen!
Ze wachten dus eerst op een waarschuwing, zolang die niet komt doen we lekker alsof er niks aan de hand is.
- Ik ben niet persoonlijk door de gemeente gebeld dat er een waarschuwing was vrijdag
Nee duh, de gemeente hoeft jouw niet te bellen. Dat je personeel jouw niet inlicht is een bedrijfsvoeringsprobleem... niet een gemeente-probleem.

Toen die te horen kreeg dat er een waarschuwing was (zaterdagochtend) heeft die tot s'avonds gewacht met de gemeente contacteren. 3x raden wie niet bereikbaar was op zaterdagavond: De gemeente. Dus, gewoon weer open gegaan op dezelfde manier.

En voila, toen mochten ze dicht tot ze met een plan kwamen. Dat was er een dag later en toen konden ze open.

Lekker afwachtende houding. Waar is dat zogenaamde ondernemerschap opeens? Er zijn er wel die echt wat proberen. Maar ook genoeg die nu als "ondernemer" echt door de mand vallen.
Waarbij Covid-maatregelen met find/replace te vervangen zijn door rookbeleid, leeftijdscontrole, sluitingstijd, aantal bezoekers, etc. etc. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:38
MikeyMan schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:38:
@Holk heb het maar in het slowchat topic neergezet. Maar wat vinden we van dit soort berichten:

https://www.linkedin.com/...-6696707901639151616-N3l_

Boodschap zou zijn dat iemand met positieve test niet ziek hoeft te zijn of worden?
Maar virus in neus is waarschijnlijk wel besmettelijk?

Fake news?
Ik heb even het stukje waar het over gaat gequote
𝗖𝗿𝘂𝗰𝗶𝗮𝗮𝗹:
Iemand bij wie de test positief is, BETEKENT NIET, dat die persoon ook daadwerkelijk klinisch is geïnfecteerd, ziek is, of ziek gaat worden. Dat kan een PCR uitslag helemaal niet aantonen. Daar is deze moleculair biologische assay niet voor. Daar heb je namelijk extra klinische parameters voor nodig, want de PCR detecteert niet eens, of er intact virus RNA aanwezig was in de persoon, noch kun je iets zeggen of het virus infectieus is, of is geweest.

Ik maak mij ernstig zorgen, omdat u nu onterecht de indruk krijgt, dat het aantal potentieel zieke mensen met corona zal gaan toenemen, maar dat is dus niet correct!
een PCR test toont aan dat er een sequentie aanwezig is die alleen maar voorkomt op het SARS-Cov2 virus. Dat deze met de PCR positief is toont aan dat het genoom van het virus (welgeteld 2 stukken, niet 1 stukje) in de neus zit.

Of het intact is geweest kun je deduceren uit het feit dat je een stuk moet amplificeren, als het genomisch RNA niet intact is, zal dat niet kunnen dus dat is een foute aanname van haar.

Het is nou eenmaal wel zo dat je pas wat kan aantonen als het er is, dus er moet SARS-Cov2 genomisch RNA aanwezig zijn om het met de PCR te detecteren. Daar is een bepaalde hoeveelheid voor nodig (kansberekening). Zegt een PCR of je ziek bent, niet direct maar je hebt het virus wel in je dus je bent of ziek (want er is een reden waarom je je laat testen, dat doe je niet voor je lol) of beter aan het worden (je was wel wat minder lekker en na 3 dagen toch maar gaan testen) of je gaat ziek worden (maar dan zou je je weer niet laten testen).

Dit is de semantiek van de manier van testen en de interpretatie ervan, ze heeft niet per definitie ongelijk, alleen voedt ze hierbij de 'mondkapjes zijn kut en viruswaazin-idioten mee. Ik zou er niet naar luisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Gonadan schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:41:
[...]

Waarbij Covid-maatregelen met find/replace te vervangen zijn door rookbeleid, leeftijdscontrole, sluitingstijd, aantal bezoekers, etc. etc. ;)
Het zijn gewoon zeer tegenstrijdige belangen. Zijn persoonlijk belang (in inkomen voorzien) is voor hem meetbaarder,voelbaarder dan het op dit moment abstracte belang infecties terugdringen en voorkomen.

Dit voorkom je alleen maar als je de belangen uit gaat balanceren. BV betere inkomensondersteuning voor ondernemers. Dan loop je natuurlijk als nog kans op misbruik (en de subsidie pakken en gewoon de boel goed open. Of een alternatief, de straf (stok) zo zwaar maken dat ze niet durven de regels te overtreden. Maar voor mijn gevoel hebben we de wortel nu redelijk geprobeerd, tijd voor de stok! Sluiting van overtreders, droogleggen van sommige tenten die het niet goed kunnen handhaven etc.

De argumenten die ik vooral hoor van ondernemers: we moeten ons verloren geld terugverdienen, want ....
Voor de horeca is het gewoon lastig om hier je hieruit te ondernemen denk ik. Vooral de horeca die het moet hebben van massa (beetje economics of scale he). Lage marge, veel omzetten.

De 'upper class' horeca, luxe restauranten enzo zullen hier minder moeite mee hebben. Die kunnen makkelijker de prijzen verhogen etc etc. Of ik nu 50 euro voor een glas wijn betaal of 60 in die tokos. Dat maakt niet zoveel uit. :) Of een voorgerecht nu 25 of 30 euro gaat kosten....

Ik twijffel nog een beetje of ik dit niet gewoon als ondernemersrisico ga zien. Want, als je namelijk geen buffer hebt KUNNEN aanleggen. Dan is eigenlijk je tent niet levensvatbaar genoeg. Of je hebt er teveel geld uitgetrokken.

Maar we zitten natuurlijk wel in een situatie die erg lang duurt en dat buffers ook zouden opraken. Maar de horecamensen die als eerste klagen, hebben denk ik ook de laagste buffers. Ik vraag me of we die dan uberhaupt moeten willen redden voor de LANGE termijn.

Dus ja, het gedrag is wel menselijk, maar niet wenselijk (he dat rijmt!)

Het zal allemala gaan afhangen wanneer we de oorzaak gewoon kunnen mitigeren. Maar ik denk dat de goedkope horeca met lage marges en hoge afzet het erg lastig gaat krijgen en dat je dit denk ik ook niet kunt redden.

Niet alles is te redden. Dan maar zorgen voor een zachtere landing voor de werknemers, de ondernemers naar de WSBN + bijstand (if geen aparte rechtsvorm). Misschien zorgen voor investering funds voor als de crisis voorbij is. laat ze het dan maar opnieuw proberen. Focus moet echt komen te liggen op, wat is levensvatbaar post covid. En laat geen hele waardeketens instorten. Dit maakt het een lastig issue. Het geeft hoofdpijn alleen al als je nadenkt over alle mogelijk variabelen en effecten.

Op termijn kan de horeca weleens heel duur gaan worden. Nu durven ze de prijzen nog niet te verhogen. Maar als het aanbod gaat afnemen (meer zaken failliet, minder capaciteit op een terras etc). Bij een gelijkblijvende vraag, dan gaan die prijzen zeker stijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mijn punt is dat het mechanisme ook in goede tijden exact zo werkt. De horeca ervaart het leven altijd als zwaar en wordt altijd benadeeld als ik ze mag geloven. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
Gonadan schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:51:
Mijn punt is dat het mechanisme ook in goede tijden exact zo werkt. De horeca ervaart het leven altijd als zwaar en wordt altijd benadeeld als ik ze mag geloven. ;)
Haha, ja dat klopt wel ja. Die post liep ook een beetje uit de hand :) Daar heb ik nogal de neiging van.

Kunnen ze bij boeren aansluiten, die klagen ook om niks. Zijn denk ik de enige groep met de meest stabiele consumer need!

Mijn boze brief naar de volkskrant moet ik ook nog afmaken, maar er komen dingen tussen. (kern: ze moeten niet klagen, ze zijn ook ondernemer, onderneem je eruit, zo niet, ga failliet en hou op met zeuren).

First things first: een (zonder formalisaties!) een causal loop diagram. Die covid/maatregelen/econoische schade bij elkaar brengt. Geen idee of ik dat ergens ga publiceren. Maar is vooral even om mijn eigen hoofd op orde te krijgen. De interactie tussen alle mogelijke variabelen is huge.

Ik vermoed dat het RIVM ook causal loop diagrams gebruikt (maar met formalisaties vanuit statistiek).

Ik kom er nu al achter dat door de relaties tussen bv besmette personen (ingedeeld in verschillende risicogroepen). Het geen zin heeft om die apart te modelleren eigenlijk. Dus die moet ik weer even inklappen tot 1 variable denk ik. Dat maakt het voor de discussie \(wat daar maak ik hem voor) wat leesbaarder.

Ik haat statistiek, dus ik doe dat niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Adlermann op 05-08-2020 18:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Uit de vele voorbeelden blijkt in mijn ogen de individualisering van de samenleving des te meer. Maatregelen zijn goed, totdat ik me moet aanpassen en er zelf last van krijg ;(

Ik houd mijn hart vast als het weer oplaait en er opnieuw forse beperkingen worden opgelegd. Dat gaat een deel van het land niet pikken vermoed ik.

En deels terecht, als niet bewezen wordt dat een maatregel echt werkt. De kermis in Tilburg was overbevolkt maar heeft niet tot extra besmettingen geleid zo lijkt het. Lastig te bepalen wat dan het juiste is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Kenny_026 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:10:
Nu verschenen er vanmiddag kort achter elkaar twee berichten van Nu.nl. De ene dat er meer dan een verdubbeling van het aantal nieuwe besmettingen is en eentje dat Mark donderdag weer een toespraak gaat houden.

Logischerwijs kun je stellen dat ze nu sneller en meer testen en er dus meer gevallen zullen zijn. De vakanties spelen een rol en ook wat we als algeheel beeld zien in de media en zelf op straat en in restaurants.

Verwachten jullie weer een aanscherping van de regels?
Normaal lekt dat altijd een dag van te voren uit. Ik heb nu alleen een voorstel voor het script gezien:

Mark begint: Ik ben op vakantie geweest en dat heeft me goed gedaan. Ik zag dat ze in Slovenië het veel beter deden en bezig waren met een onderzoek naar broomhexine, dat zouden we ook moeten doen. Ik zag dat het slecht weer was in Nederland, en dat de besmettingen vervolgens op liepen. Dat kan bijna geen toeval zijn. Mensen zouden moeten stoppen met binnenfeestjes. De anderhalve meter buiten kunnen we wel afschaffen, want buiten zijn zelden besmettingen. Heb je een feestje, hou het dan wel buiten.

De Jonge gaat door: Ik ben ook op vakantie geweest en heb daar met wat zorgmedewerkers gesproken. Ze vinden het heel gek dat ze moeten doorwerken met klachten en dat een simpel mondkapje dan voldoende zou zijn. Ook vinden ze het raar dat zorgmedewerkers uitgezonderd zijn van quarantaine als ze uit een oranje gebied komen. Daarnaast maken ze zich grote zorgen over slechte ventilatie in verzorgingstehuizen. Je begrijpt, deze 3 punten ga ik zo snel mogelijk aanpakken, we willen tenslotte niet dat onze bejaarden dood gaan!

Irma is helaas afwezig. Ze laat vanaf haar vakantieadres weten dat ze druk bezig is om goed te bewegen, vitamine D op te doen, gezond te eten en een gezond gewicht aan te houden. Daarnaast is ze bezig met sociale contacten en ontspanning wat ook heel gezond schijnt te zijn. Ze raadt iedereen aan om hetzelfde te doen voor hun gezondheid.

Bij gebrek aan Irma ga ik zelf deze voorstelling niet kijken, ik zie het later wel :+

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44

St@m

@ Your Service

Ik vind het mooi bedacht :D

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Volgens RTL Nieuws zou het kabinet de introductieweken voor studenten willen schrappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
En terecht. Effe pas op de plaats voor alle dit soort acties.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:45

Yucon

*broem*

tlpeter schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 07:03:
[...]

Tja, die 1,5 meter wel of niet aan kunnen houden is nog 1 ding. Maar daarnaast zorgt het schrappen hiervan er ook voor dat er minder vaak een negatieve afstand van gemiddeld 13,12 cm aangehouden zal worden.

Dat lijkt me ook wel helpen bij het voorkomen van infecties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Gonadan schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:20:

[...]

Sociale controle en feedback aan een restaurant geven wordt als moraalridder gezien tegenwoordig? Dat bedoel je toch niet letterlijk zo mag ik hopen?

[...]
Feedback is wat anders inderdaad. Het was meer in de strekking bedoeld waarop ik door een andere tweaker "toegesproken" werd. Ik liep naar buiten en de gastheer vroeg of alles naar wens was geweest. Toen zei ik nog tegen hem, het is wel ineens erg druk geworden. Toen reageerde hij ook met opgetrokken schouders, ik weet het...

En dan is het inderdaad net of de baas heeft geïnstrueerd, we wachten eerst de waarschuwing wel even af...

[ Voor 3% gewijzigd door Kenny_026 op 06-08-2020 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Dat is al het geval; gedreven door huizenprijzen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ijdod schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:18:
[...]

Dat is al het geval; gedreven door huizenprijzen.
Ik zou niet buiten de randstad willen wonen ivm werk. Ik word gedetacheerd en eigenlijk alleen binnen de randstad. Als ik dan voorbij Utrecht ga wonen is een opdracht in Amsterdam/DenHaag geen pretje.
Nu wonen mijn ouders ook nog in de buurt wat me ook tegenhoudt maar vooral de bereikbaarheid van mijn opdrachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Ik kwam zojuist terug van een korte camping vakantie in Duitsland. Daar is er een mondkapjes-plicht in winkels, horeca en winkelcentra.

Echter in het OV is het net zo knudde. We gingen met de auto heen, en ik met de trein terug (ik heb minder vakantiedagen dan mijn partner). En wat gebeurde er? Juist, een trein viel uit. Dus de volgende trein was behoorlijk druk.

Nou heb ik voor dat soort gevallen een fatsoenlijk N95 masker. Dus ik maakte me niet druk. Maar afstand houden was niet meer mogelijk.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Herkenbaar; we zijn in februari verhuisd, en hebben gelukkig in het nieuwe huis beiden een eigen kantoor, maar mijn echtgenote mist ook haar 'ik' tijd als zij compensatiedagen heeft, omdat ik nu vaak thuis werk. We proberen daar omheen te plannen, maar dat is niet altijd mogelijk (mijn thuis/werk schema is ook afgestemd op basis van behoefte onsite en de fysieke plek waar mensen zitten op kantoor ivm afstand). Zelfs met een eigen kantoor kunnen we niet tegelijk een conference call hebben; daar is het net wat te gehorig voor.

Dat gezegd ben ik onder de streep wel enthousiast. Afgelopen week vrij veel onsite geweest ivm werkzaamheden waar dat noodzakelijk was, en dan mis ik de efficiency van het thuiswerken best wel.

@TrailBlazer Ah, je doelde op verder weg. Dat zou zeker kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:38
Yucon schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:29:
[...]

Tja, die 1,5 meter wel of niet aan kunnen houden is nog 1 ding. Maar daarnaast zorgt het schrappen hiervan er ook voor dat er minder vaak een negatieve afstand van gemiddeld 13,12 cm aangehouden zal worden.

en SOA's... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
Yucon schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:29:
[...]

Een realistische man, dat zie je niet vaak >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

autje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:50:
[...]

Een realistische man, dat zie je niet vaak >:)
Ik heb gegoogled :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

tlpeter schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 07:03:
[...]

Alle introductieweken zijn aangepast en een aantal al bezig ( Hier in Leiden is hij online, met 1 fysieke dag in Leiden. Zonder feesten of massale evenementen. Overigens sprak Mark Rutte zelf nog tijdens de opening van de EL CID in Leiden gisteren. De groepjes worden verspreid over een week 1 dag naar Leiden gehaald om de universiteit, stad en verenigingen te bezoeken. Alle verenigingen hebben hun kennismakingstijd ook aangepast of uitgesteld tot het weer kan.

Vzviw gaat dit in anderen steden ook op vergelijkbare manieren. Erg zonde om al het harde werk dat is gedaan door de commissies, onderwijsinstellingen en gemeentes om de introductieweken toch in aangepaste vorm te kunnen laten doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

autje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:50:
Een realistische man, dat zie je niet vaak
Die twee getallen achter de komma :D

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:59
Thomas schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:40:
[...]

Alle introductieweken zijn aangepast en een aantal al bezig ( Hier in Leiden is hij online, met 1 fysieke dag in Leiden. Zonder feesten of massale evenementen. Overigens sprak Mark Rutte zelf nog tijdens de opening van de EL CID in Leiden gisteren. De groepjes worden verspreid over een week 1 dag naar Leiden gehaald om de universiteit, stad en verenigingen te bezoeken. Alle verenigingen hebben hun kennismakingstijd ook aangepast of uitgesteld tot het weer kan.

Vzviw gaat dit in anderen steden ook op vergelijkbare manieren. Erg zonde om al het harde werk dat is gedaan door de commissies, onderwijsinstellingen en gemeentes om de introductieweken toch in aangepaste vorm te kunnen laten doorgaan.
Kan hier in Maastricht hetzelfde beamen. Heel veel planning, opdeling, afspraken etc. Zou me niet verbazen als ze strenger toezien dan de gemiddelde markt of strandplaats. Erg jammer voor ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

TucanoItaly schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:42:
[...]

Die twee getallen achter de komma :D
ik vind het schokkender dat als dit gemiddeld is er blijkbaar 1 persoon met een centimeter of 5 rond moet lopen 8)

nu je zin @autje? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Yucon op 06-08-2020 14:58 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pff... Was er al bang voor... Maar het volgende mantra begint al breed uitgedragen te worden op Social media:
Een positieve PCR test is nog geen Covid19 patiënt
8)7

Waarom krijgt dit soort nutteloze propaganda zo snel voet aan de grond. Het is om moedeloos van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:10
MikeyMan schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:04:
Pff... Was er al bang voor... Maar het volgende mantra begint al breed uitgedragen te worden op Social media:

[...]

8)7

Waarom krijgt dit soort nutteloze propaganda zo snel voet aan de grond. Het is om moedeloos van te worden.
Omdat mensen die onzeker zijn en niet willen dat het zó erg is gewoon blijven zoeken naar manieren om het voor zichzelf te downplayen. Dit werkt natuurlijk het beste als je anderen van je gelijk weet te overtuigen.

Formeel gezien is een patient volgens mij pas een patient als je een behandeling ondergaat. Dus feitelijk klopt er wat er staat: als je positief test, ben je pas een patient als je ervoor behandeling ondergaat.

Maargoed, de reden dat dit zo'n drama verhaal wordt is omdat sommige mensen zich nu pas realiseren dat als je besmet bent met iets het pas vervelend wordt als je er last van hebt?
Al met al niets nieuws, behalve dan gerotzooi met een definitie.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:25
Ik ben wel even benieuwd hoe Tweakers hier op dit moment nu omgaan met de anderhalve meter, dus heb even een poll gemaakt:

Poll: Met wie/waar houd jij je aan 1,5 meter?
Met iedereen, overal, behalve huisgenoten
Buiten overal, bezoek binnen niet altijd
Met goede vrienden/familie niet, verder wel
Ik vermijd drukte binnen, maar verder niets
Ik houd me nergens aan de anderhalve meter.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402879&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Uiteraard kan het dat er geen optie is die precies bij je past, maar kies dan degene die het meest past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

https://nos.nl/artikel/23...et-grote-beperkingen.html

Lijkt er dus op dat ze dit niet zullen schrappen. Verwacht zelf een moreel appel vanavond, misschien meer mogelijkheden om her en der lokaal maatregelen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Jovatov schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:23:
Ik ben wel even benieuwd hoe Tweakers hier op dit moment nu omgaan met de anderhalve meter, dus heb even een poll gemaakt:

Poll: Met wie/waar houd jij je aan 1,5 meter?
Met iedereen, overal, behalve huisgenoten
Buiten overal, bezoek binnen niet altijd
Met goede vrienden/familie niet, verder wel
Ik vermijd drukte binnen, maar verder niets
Ik houd me nergens aan de anderhalve meter.
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Uiteraard kan het dat er geen optie is die precies bij je past, maar kies dan degene die het meest past.
Probeer hier gewoon zo veel mogelijk afstand te houden. Verschilt met wie. Met collega's lukt het met vlagen niet. Van mijn ouders ga ik wel een eindje weg zitten i.v.m. hun leeftijd. Schoonouders en haar familie niet. Vrienden wel zoveel mogelijk. Zie die toch een stuk minder de laatste tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

MikeyMan schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:04:

[...]

8)7

Ken de context niet hoe dit gebruikt wordt om te downplayen, maar het verschil met Maart/April is natuurlijk wel dat je nu niet al voor de helpoort staat voor je getest wordt. Toen werd je pas getest net voordat ze je gingen intuberen (grof gezegd) nu mag je heen als je een kikker in je keel hebt en ughie ughie doet.

In Maart mocht je dan niets en werden deze week getallen waarschijnlijk makkelijk per dag gehaald als we de test capaciteit hadden gehad toen.

Dat zie je nu ook aan de huidige opname getallen 400+ dagelijkse gevallen handje vol opnames. Dus als je dat gaat doorrekenen naar 500 opnames per dag in de piek zou dat dus 40000 positieve testen nu moeten betekenen (en dat is dan even op de achterkant van een mondmaskertje gerekend 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:55
Ik zag net het bericht dat Lufthansa 22.000 mensen wil ontslaan. Dit soort berichten komen nu steeds vaker voor en het maakt mij erg benieuwd wat de economische nasleep van het virus. Ons systeem is al redelijk fragiel en dit helpt natuurlijk niet echt mee.

Ik maak mij niet zozeer zorgen als het virus over een paar maanden verdwenen is, maar juist in sectoren die nu getroffen worden zul je zien dat de ontslagen mensen langdurig geen werk kunnen vinden als het virus lang aanhoudt. In Nederland zullen zij een tijd WW hebben, maar dat houdt een keer op. Dan wordt het bijstand; een grote armoedeval. En die mensen kunnen nog nauwelijks consumeren, wat weer de economie verkleint. Enzovoorts... Ik zie hier nog wel een domino-effect plaatsvinden zo lang het virus actief blijft.

[ Voor 7% gewijzigd door vickypollard op 06-08-2020 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:26
@vickypollard ik vrees daar ook wel voor, maar kan me nog wel herinneren dat we een half jaar geleden nog over grote tekorten aan personeel in zorg, onderwijs en bouw (onder andere) spraken. Met bijscholing is er best veel mogelijk en is armoedeval niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:55
Ik zie ook nog wel gebeuren dat de overheid stimuleringsmaatregelen invoert zoals het verlengen van WW voor onbepaalde tijd. Maar dan alleen als er flink stront aan de knikker is, want gratis is het niet... Maar het is uiteraard giswerk.

[ Voor 21% gewijzigd door vickypollard op 06-08-2020 19:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
Vanochtend wakker met keelpijn en wat slijm, dus maar weer laten testen. rond de lunch gebeld, om 3 uur getest, even voor achten de uitslag. Drie keer was geen scheepsrecht; negatief (zoals verwacht; ik verdenk werken in de airco van ons datacenter ma-woe).

Als die testen voor iedereen op dat tempo zou kunnen, zou de testbereidheid denk ik hoger liggen... (ik kan me op het werk laten testen; groot ziekenhuis)

[ Voor 7% gewijzigd door ijdod op 06-08-2020 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vickypollard schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:22:
Ik zag net het bericht dat Lufthansa 22.000 mensen wil ontslaan. Dit soort berichten komen nu steeds vaker voor en het maakt mij erg benieuwd wat de economische nasleep van het virus. Ons systeem is al redelijk fragiel en dit helpt natuurlijk niet echt mee.

Ik maak mij niet zozeer zorgen als het virus over een paar maanden verdwenen is, maar juist in sectoren die nu getroffen worden zul je zien dat de ontslagen mensen langdurig geen werk kunnen vinden als het virus lang aanhoudt. In Nederland zullen zij een tijd WW hebben, maar dat houdt een keer op. Dan wordt het bijstand; een grote armoedeval. En die mensen kunnen nog nauwelijks consumeren, wat weer de economie verkleint. Enzovoorts... Ik zie hier nog wel een domino-effect plaatsvinden zo lang het virus actief blijft.
Het zal een zware crisis worden... Nog wel een paar tandjes dieper dan 2008, maar daar groeien we wel weer uit. Lufthansa is net als KLM een bedrijf dat al lang en breed gereorganiseerd had moeten zijn... Eigenlijk is corona daar alleen maar goed voor ook om eindelijk een beetje efficiënt en competatief te.worden tov van budget maatschappelijen.. Heel sneu voor het personeel... Maar de.kosten zijn daar gewoon absurd hoog (incl salarissen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@Verwijderd Dat geldt in feite voor grote delen van de luchtvaart. Vliegen is veel te goedkoop geworden om daar een gezond bedrijf op te bouwen, blijkt nu weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cai
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Ik heb persoonlijk toch mijn bedenkingen over de registratieplicht in de horeca en de snelheid en gemak dit erin “gefietst” wordt.

Tuurlijk heb je als tegen argument “dan ga je toch niet”.

Echter is er veel te doen geweest over de invoering van de avg/drpd.

Wie gaat deze gegevens nu bewaren (de horecaondernemer).

Hoe lang gaat/moet hij ze bewaren?

Aan wie mag hij ze verstrekken? (Alleen ggd? Justitie in het geval van strafrechtelijk onderzoek? Mijn partner om te zien of ik buiten de pot pies? Mijn werkgever of ik aan het solliciteren ben?)

Volgens de avg heb ik het recht om te eisen dat ik “vergeten” mag worden (op straffe van bestuursrechtelijke boetes, geldt dat nu ook?)

Ik begrijp echt de urgentie van het contactonderzoek, maar de horeca is niet het centrum van de meeste besmettingen. Dus waarom hier deze verplichting? Waar ligt de grens? Het pannenkoekrestaurant? De ballenbak met je kinderen? De bijenkorf? De Albert Heijn?

De geschiedenis heeft mij geleerd dat je in crisistijd niet te snel je privacy moet opgeven.

Dat burgemeesters nu experimenteren met mondkapjes terwijl zij geen mandaat hebben (omdat de tweede kamer niet doorpakt) vind ik al twijfelachtig (terwijl ikzelf geen problemen met die smoelkappen heb). Dat ik een interview lees van een burgemeester die BOA’s de bevoegdheid wil geven om achter de voordeur het aantal mensen te tellen wordt al wat zorgelijker.

Iedereen wil dat verrekte virus onder controle hebben en de deur uit jagen. Ik denk wel dat je scherp moet zijn onder welke voorwaarden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
Registratie in de horeca is in Duitsland al lang een ding. Die zijn doorgaans scherper op dergelijke zaken dan wij. Dus tenzij je een aannemelijk verhaal hebt waarom de AVG een enorm issue is in deze, is dat geen heel sterk argument.

De horeca is overigens wel degelijk een goede factor in de besmettingen, maar dat hangt een beetje van de bron af. Overigens, zelfs als je de RIVM cijfers bekijkt, zegt dat niet zoveel, daar het overgrote aantal besmettingen 'onbekend' zijn. Dat zou (maar hoeft uiteraard niet) uit de horeca kunnen komen. En dan denkelijk met name uit de ca...

[ Voor 45% gewijzigd door ijdod op 06-08-2020 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ijdod schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:58:
@Verwijderd Dat geldt in feite voor grote delen van de luchtvaart. Vliegen is veel te goedkoop geworden om daar een gezond bedrijf op te bouwen, blijkt nu weer.
Tis meer andersom. De ouderwetse airlines met veel overhead en hogere prijzen hebben het zwaarder dan de goedkope prijsvechters.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ijdod schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:58:
Of je vliegen te goedkoop vind is meer een politiek keuze (geen accijns). Een ryain air weet gewoon heel goed geld te maken, een prima gezond bedrijf. Alles is daar gericht opkostenefficiëntie (heeft ook zo zijn nadelen zoals arbeidsomstandigheden). De KLM en Lufthansa van deze wereld leven nog in een tijdperk van 40 jaar geleden... Tijd om daar de bezem door heen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
ijdod schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:24:
Vanochtend wakker met keelpijn en wat slijm, dus maar weer laten testen. rond de lunch gebeld, om 3 uur getest, even voor achten de uitslag. Drie keer was geen scheepsrecht; negatief (zoals verwacht; ik verdenk werken in de airco van ons datacenter ma-woe).

Als die testen voor iedereen op dat tempo zou kunnen, zou de testbereidheid denk ik hoger liggen... (ik kan me op het werk laten testen; groot ziekenhuis)
Dat is wel handig, zeker dat het zo snel gaat.

En die airco is inderdaad een ding. Had vanmiddag op kantoor ook last van de airco op mijn werk... klachten gingen over zodra ik weer buiten stond om 5 uur.

We hebben hem veel minder vaak gebruikt dan normaal vanwege de eventuele aerosolen verspreiding, alleen op een dag als vandaag moet je wel. Er komt ook een muffe lucht uit. Weet God wat daar allemaal in groeit inmiddels.

In datacenters krijg ik overigens altijd hoofdpijn en een droge keel. Daar zit ik gelukkig niet te vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
vickypollard schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:22:

Ik maak mij niet zozeer zorgen als het virus over een paar maanden verdwenen is...
Ik ben geen expert, maar als ik alle berichten van de laatste tijd mag geloven, ben ik bang dat het virus altijd bij ons zal blijven. Net zoals de andere Corona virussen.

De economische malaise is dus vooral afhankelijk van onze omgang met het virus. Zowel in Duitsland als in Nederland hebben financiële experts al gemeld dat een tweede lock down onbetaalbaar is, terwijl veel bestuurders (burgemeesters etc) daar wel op aansturen.

Paniek mag dus absoluut niet overheersen, anders crashen we onze economie volledig.

Een vaccin voor de kwetsbare groepen en / of betere behandeling kan er wel voor zorgen dat het virus beheersbaar wordt. Hopelijk neemt het paniekvoetbal dan ook af.

Daarnaast vind ik het gedrag van bepaalde politici twijfelachtig, zoals bijvoorbeeld Markus Söder in Duitsland. Of (ook een beetje) Aboutaleb in Rotterdam. Die gaan vooral met gestrekt been er in om te laten zien hoe daadkrachtig ze zijn voor eigen politiek gewin en helpen daarmee soms onnodig wat ondernemingen de vernieling in.

[ Voor 11% gewijzigd door Lethalis op 06-08-2020 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai

Cai

ijdod schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:15:
Registratie in de horeca is in Duitsland al lang een ding. Die zijn doorgaans scherper op dergelijke zaken dan wij. Dus tenzij je een aannemelijk verhaal hebt waarom de AVG een enorm issue is in deze, is dat geen heel sterk argument.
De argumenten geef ik volgens mij helder aan. Deze (en meer) zijn alomvattend dmv de AVG geborgd.

Juist de snelheid waarmee (oa door jou) die “vervelende” AVG kwesties van tafel worden geveegd baren mij zorgen.

Oh, én de Duitsers zijn er “ook mee bezig” en die zijn “doorgaans beter als wij” is pas geen sterk argument

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:49
Cai schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:15:
[...]

De argumenten geef ik volgens mij helder aan. Deze (en meer) zijn alomvattend dmv de AVG geborgd.

Juist de snelheid waarmee (oa door jou) die “vervelende” AVG kwesties van tafel worden geveegd baren mij zorgen.

Oh, én de Duitsers zijn er “ook mee bezig” en die zijn “doorgaans beter als wij” is pas geen sterk argument
Ik vind het een beetje loos om nu van omwille van de AVG een punt te maken van de registratie in de horeca. Als je online eten besteld, of via telefoon of internet een reservering maakt geef je die gegevens ook af, wat is dan nu het punt? Als je je gegevens niet wilt delen, dan rest niets anders dan even niet naar de horeca.

Los van bovenstaande vind ik ook dat we er in Nederland een handje van hebben om alles dood te redeneren en kapot te discussiëren. Er is een pandemie en we moeten maatregelen nemen, maar in plaats van er met elkaar de schouders eronder te zetten en te doen wat we moeten doen om het virus de kop in te drukken buitelen we vooral over elkaar heen om te roepen waarom de maatregelen wel of juist niet ok zijn. En dat effect zie je, naar mijn mening, terug in het oplopende aantal besmettingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:22

ikt

Ja hoor. Een ban op /r/tnl omdat ik (ongenuanceerd) kritiek had op het trage handelen (in het herzien van standpunten gebaseerd op nieuwe onderzoeken) van het RIVM. Bam - Oud RIVM-directeur roept ook al dat het RIVM nogal koppig lijkt te zijn met het herzien van eerder genomen standpunten.

Hopelijk komt er wat schot in, die persconferentie van donderdag voegde naar mijn mening weinig toe aan de situatie tegenwoordig.

[ Voor 4% gewijzigd door ikt op 08-08-2020 02:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Duitsland draait (vrijwillig als solidariteits-maatregel) op voor de kosten van verpleging van coronapatiënten uit andere EU-landen die daar verpleegd werden:
Duitsland dekt definitief de kosten voor coronapatiënten uit Nederland en andere EU-lidstaten die in Duitsland behandeld zijn, vertellen woordvoerders van de Duitse- en Nederlandse ministeries van Gezondheid in gesprek met NU.nl.

Tijdens de coronapandemie nam Duitsland maandenlang de zorg over van 58 COVID-19-patiënten, omdat de intensivecareafdelingen in Nederland overvol dreigden te raken. Het gros van de Nederlandse patiënten (48) werd opgevangen in de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen, dat aan Nederland grenst.

De laatste Nederlandse patiënt die in Duitsland werd behandeld, overleed begin juni in een Duits ziekenhuis.

Duitsland kon de hulp aanbieden, omdat het over een van de grootste aantallen bedden op intensivecareafdelingen van Europa beschikt. In totaal zouden er meer dan dertigduizend bedden zijn. Daarnaast had het land de virusuitbraak snel onder controle.

Medio april gaf de Duitse minister van Volksgezondheid Jens Spahn al aan dat zijn land ook wilde opdraaien voor de zorgkosten. Duitsland ving ook Italiaanse, Franse, Spaanse en Belgische patiënten op, en vermoedde dat in totaal zo'n 20 miljoen euro aan zorg is verleend aan buitenlandse patiënten.

Een formeel aanbod voor de kostendekking bleef echter maandenlang uit, maar is recentelijk naar de EU-lidstaten verstuurd. Er moest voor september gereageerd worden, maar Nederland heeft dat aanbod al officieel geaccepteerd. Het is nog niet duidelijk of andere landen al gereageerd hebben.

Volgens woordvoerder Sebastian Gülde van het Duitse ministerie hebben alle andere landen meer patiënten dan Nederland naar Duitsland overgeplaatst. Dat betekent echter niet dat het kleinste percentage van de geschatte 20 miljoen euro is besteed aan Nederlandse patiënten, gezien niet duidelijk is hoelang patiënten van landen gezamenlijk op de Duitse ic's hebben gelegen.

Minister Jens Spahn noemt de tegemoetkoming een voorbeeld van solidariteit. "Europa staat samen, zelfs in tijden van crisis", sprak hij eerder. Voormalig minister voor Medische Zorg en Sport, Martin van Rijn, uitte medio juni al zijn dankbaarheid voor de Duitse solidariteit.
Bron: Duitsland betaalt miljoenenrekening voor ic-zorg Nederlandse coronapatiënten

Aan de andere kant doen wat managers weer eens een poging om zichzelf te verrijken over de ruggen van het verplegend personeel:
Verplegend personeel van het Zaans Medisch Centrum is woedend om een coronabonus die in het geheim is uitgekeerd aan leidinggevenden. De verpleegkundigen kregen zelf niks extra's. Dat melden meerdere betrokkenen aan de Telegraaf, die ook interne correspondentie inzag.

De ondernemingsraad kwam bij toeval achter de uitkering, gegeven aan leidinggevenden die hebben overgewerkt tijdens de coronacrisis. "Het is werkelijk schandalig", zegt een betrokkene die zelf niet op de afdeling werkt tegen de krant. "Hoe breek je het moreel van je personeel dat zich de afgelopen maanden kapot heeft gewerkt? Echt bizar."

De ondernemingsraad trok na de ontdekking boos aan de bel bij de Raad van Bestuur, maar een gesprek liep op niets uit. De OR vindt dat iedereen een extraatje moet krijgen, of niemand.

Een woordvoerder van het ziekenhuis zegt te begrijpen dat "het gevoelsmatig anders overkomt", maar wil benadrukken dat de saamhorigheid groot is. "De waardering voor de topprestatie die iedereen geleverd heeft is enorm."
Bron, en meer info: 'Verpleegkundigen ZMC woedend om geheime coronabonus voor managers'

Goede timing van de managers ook weer. Komt de sfeer op de werkvloer vast ten goede....

[ Voor 25% gewijzigd door wildhagen op 08-08-2020 07:11 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:54
Verwijderd schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:21:
[...]

Of je vliegen te goedkoop vind is meer een politiek keuze (geen accijns). Een ryain air weet gewoon heel goed geld te maken, een prima gezond bedrijf. Alles is daar gericht opkostenefficiëntie (heeft ook zo zijn nadelen zoals arbeidsomstandigheden). De KLM en Lufthansa van deze wereld leven nog in een tijdperk van 40 jaar geleden... Tijd om daar de bezem door heen te halen.
offtopic:
Zoek eens op hoe Ryanair met personeel omgaat. Ik zou er alleen al voor mijn eigen veiligheid nooit mee vliegen, ik wil namelijk graag een piloot die niet gedwongen door zijn werkgever gewoon doorvliegt bij ziekte. Weinig gezonds aan.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:53
wildhagen schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 07:03:

Bron, en meer info: 'Verpleegkundigen ZMC woedend om geheime coronabonus voor managers'

Goede timing van de managers ook weer. Komt de sfeer op de werkvloer vast ten goede....
Ik denk dat het relevant is om de aangepaste versie van dit bericht te lezen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DutchCommando schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:50:
[...]

Ik denk dat het relevant is om de aangepaste versie van dit bericht te lezen. :)
Die met die nogal doorzichtige smoes over zogenaamde overuren bedoel je? Nogal opzichtig. Men ziet dat er ophef is over hun bonussen en noemt het dan maar overuren

Uhuh, zo naïef en goedgelovig ben ik nou ook weer niet ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Lijkt mij prima om overuren uit te betalen. Dat gebeurt immers ook bij het verplegend personeel. Je noemt de overuren "zogenaamd". Dus je stelling is dat ze geen overuren hebben gemaakt. Lijkt mij niet dat jij daar zicht op hebt? :+

Begrijp mij niet verkeerd. Ik vind contracten waarin staat dat "overuren onderdeel zijn van het salaris" altijd fout. Het is belangrijk om voor onze (?) rechten als werknemers op te komen. Ik erken en herken ook dat de hoeveelheid managers in Nederland met weinig toegevoegde waarde groot is en dat stoort mij ook. Alleen zie ik dat als een probleem dat los staat van de rechten. Ook een manager die veel overuren maakt zou recht moeten hebben om die uren betaald te krijgen. Net zoals dat het geval zou moeten zijn bij de schoonmaker, de verpleegsters, de buschauffeur, de software ontwikkelaar en de HR medewerker.

Economische groei wordt vaak genoemd als belangrijke factor. Vaak vergeten we dat economische groei geen doel op zichzelf is, maar een middel moet zijn om de kwaliteit van leven van de samenleving als geheel te vergroten. Op het moment dat economische groei ten koste gaat van de werknemers dan biedt economische groei geen meerwaarde en is de groei het doel geworden, niet het middel. Flexwerk is zo'n gevalletje waarbij het "groei" oplevert maar niet bijdraagt aan fatsoenlijke menselijke waarden.

[ Voor 120% gewijzigd door DutchCommando op 08-08-2020 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
Prima als ze overuren uitbetalen, maar hoe kan het dan dat de OR aan de bel aan het trekken is terwijl de RvB zegt dat er meerdere interne bijeenkomsten zijn geweest, een bericht op het intranet staat en het personeel heel goed begrepen zou hebben?

Het zou ook wel krom zijn als de leidinggevenden een "overuren zijn onderdeel van het salaris"-contract hebben en nu wel een extraatje krijgen voor die overuren, terwijl de rest met een "overuren worden gecompenseerd"-contract geen extraatje krijgen. Nu weet ik niet of die contracten daar zo zijn, maar als het zo is, zou het dus wel heel krom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Transportman schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:28:
Prima als ze overuren uitbetalen, maar hoe kan het dan dat de OR aan de bel aan het trekken is terwijl de RvB zegt dat er meerdere interne bijeenkomsten zijn geweest, een bericht op het intranet staat en het personeel heel goed begrepen zou hebben?
OR bestaat uit medewerkers van een bedrijf. Medewerkers voelen zich benadeeld omdat ze een bonus zouden willen. Medewerkers zien dat andere medewerkers betaald krijgen voor overuren, wat wellicht normaliter niet gebeurt (en normaliter hebben we het dan misschien over 42 uur werken in plaats van 60, ik heb geen idee). Zien dat dan als "bonus" en "trekken aan de bel".

De onvrede ligt dus op een ander vlak (het niet krijgen van een bonus naast compensatie van overuren) en de compensatie van overuren van andere medewerkers wordt er met de haren bijgesleept om aandacht voor die onvrede te krijgen. Werkgevers vinden dit soort dingen top! Altijd fijn als werknemers van elkaar verlangen dat ze minder geld krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 17:41

Stoney3K

Flatsehats!

virofi schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:49:
[...]
Los van bovenstaande vind ik ook dat we er in Nederland een handje van hebben om alles dood te redeneren en kapot te discussiëren. Er is een pandemie en we moeten maatregelen nemen, maar in plaats van er met elkaar de schouders eronder te zetten en te doen wat we moeten doen om het virus de kop in te drukken buitelen we vooral over elkaar heen om te roepen waarom de maatregelen wel of juist niet ok zijn. En dat effect zie je, naar mijn mening, terug in het oplopende aantal besmettingen...
Het probleem is dat zo'n "Gewoon braaf even bukken en je laten naaien, niet piepen" houding een gevaarlijke is. Want juist het kritisch blijven over beled is wat één van de hoekstenen is van een democratie.

Niet voor niets wordt de vrije pers vaak de "vierde macht" genoemd die de taak heeft om de andere drie machten (rechtsprekend, wetgevend, uitvoerend) te bekritiseren.

Waar het daarin fout gaat is dat de "vrije pers" niet betekent dat elke aap maar een podium moet krijgen op social media. Er moet wel een stukje journallistiek toegepast worden, en niet allerlei berichten de wereld in geslingerd die puur geschreven zijn voor de clicks.

Journalistieke vrijheid is belangrijk, maar de vermarkting van de pers veroorzaakt dat soort excessen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:49
Stoney3K schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:36:
[...]
Het probleem is dat zo'n "Gewoon braaf even bukken en je laten naaien, niet piepen" houding een gevaarlijke is. Want juist het kritisch blijven over beled is wat één van de hoekstenen is van een democratie.

Niet voor niets wordt de vrije pers vaak de "vierde macht" genoemd die de taak heeft om de andere drie machten (rechtsprekend, wetgevend, uitvoerend) te bekritiseren.

Waar het daarin fout gaat is dat de "vrije pers" niet betekent dat elke aap maar een podium moet krijgen op social media. Er moet wel een stukje journallistiek toegepast worden, en niet allerlei berichten de wereld in geslingerd die puur geschreven zijn voor de clicks.

Journalistieke vrijheid is belangrijk, maar de vermarkting van de pers veroorzaakt dat soort excessen.
Met “gewoon even bukken en je laten naaien” trek je het natuurlijk volledig uit z’n verband. Bovendien suggereer je daarmee dat we “genaaid” worden met de maatregelen.

Overigens doelde ik niet per se op de pers, maar op de bevolking zelf. Ik vind absoluut dat we kritisch moeten blijven, maar we hebben in Nederland wel de cultuur om het allemaal zelf het beste te weten en het daardoor vrijwel nooit eens te zijn met wat ons democratisch verkozen kabinet voor ons besluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Transportman schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:28:

Het zou ook wel krom zijn als de leidinggevenden een "overuren zijn onderdeel van het salaris"-contract hebben en nu wel een extraatje krijgen voor die overuren, terwijl de rest met een "overuren worden gecompenseerd"-contract geen extraatje krijgen. Nu weet ik niet of die contracten daar zo zijn, maar als het zo is, zou het dus wel heel krom zijn.
Vakbonden en blijkbaar deze or vinden het geen blijkbaar niet zo’n probleem om voor hun eigen mediageilheid de waarheid een beetje te verdraaien. Wat hogere functies krijgen vaak geen overuren betaald, maar dat gaat in de praktijk over losse uurtjes in de randen. Als er nu structureel veel overgewerkt is, vind ik het niet meer dan logisch dat ze gecompenseerd worden, net als de rest van de mensen dat al werd in hun salaris.

Ik ken de details niet, maar het zou me niet verbazen als we het hier over het middenkader hebben. Dat zijn nou ook weer niet de dikst betaalde banen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

virofi schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:51:
[...]Overigens doelde ik niet per se op de pers, maar op de bevolking zelf. Ik vind absoluut dat we kritisch moeten blijven, maar we hebben in Nederland wel de cultuur om het allemaal zelf het beste te weten en het daardoor vrijwel nooit eens te zijn met wat ons democratisch verkozen kabinet voor ons besluit.
Ik denk dat geen enkel partijprogramma met "We moeten verplicht anderhalve meter afstand houden" het lang vol gaat houden in een verkiezingstijd.

Wat er nu gebeurt is dat een kabinet (puur een uitvoerende macht) op basis van de bevindingen van een wetenschappelijk team op eigen houtje verordeningen gaat maken. Daarmee wordt het democratisch proces ondermijnd. En de nieuwe noodwet moet dan nog wel langs een tweede kamer, maar die hebben een houding die scheef getrokken is door de aankomende verkiezingstijd: Daardoor zal er niemand tégen de noodwet stemmen omdat ze dan in de Telegraaf gelijk als moordenaar worden weggezet en een verdere politieke carrière wel kunnen vergeten.

Dat zou niet gebeuren als de pers neutraal en objectief zou zijn en alleen het doel had om feiten te berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
ZieMaar! schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:52:
[...]

Vakbonden en blijkbaar deze or vinden het geen blijkbaar niet zo’n probleem om voor hun eigen mediageilheid de waarheid een beetje te verdraaien. Wat hogere functies krijgen vaak geen overuren betaald, maar dat gaat in de praktijk over losse uurtjes in de randen. Als er nu structureel veel overgewerkt is, vind ik het niet meer dan logisch dat ze gecompenseerd worden, net als de rest van de mensen dat al werd in hun salaris.

Ik ken de details niet, maar het zou me niet verbazen als we het hier over het middenkader hebben. Dat zijn nou ook weer niet de dikst betaalde banen.
De waarheid zal waarschijnlijk ergens in het midden liggen, dat de RvB het niet goed gecommuniceerd heeft en dat de OR een beetje fel van leer trekt.
Stoney3K schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:56:
Dat zou niet gebeuren als de pers neutraal en objectief zou zijn en alleen het doel had om feiten te berichten.
Objectiviteit bestaat niet in de pers, ook niet in de ideale wereld. Een bepaalde zinsopbouw kan de objectiviteit al om zeep helpen, een bepaalde volgorde van artikelen kan al een bepaalde voorkeur aangeven.

Daarnaast, de pers heeft maar 1 doel, en dat is hun nieuws verkopen omdat ze daarmee abonnementen en advertentieruimte kunnen verkopen, en dat doen ze door artikelen te publiceren met koppen die mensen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Transportman schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:07:
Daarnaast, de pers heeft maar 1 doel, en dat is hun nieuws verkopen omdat ze daarmee abonnementen en advertentieruimte kunnen verkopen, en dat doen ze door artikelen te publiceren met koppen die mensen trekken.
Wanneer daardoor het politieke proces (en uiteindelijk de samenleving) wordt beïnvloed krijgen ze daar wel een maatschappelijke plicht bij. Anders krijg je situaties waar iedereen maar wat mag roepen zoals Fox News.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cai

Cai

virofi schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:51:
[...]

Met “gewoon even bukken en je laten naaien” trek je het natuurlijk volledig uit z’n verband. Bovendien suggereer je daarmee dat we “genaaid” worden met de maatregelen.
Denk dat het niet uit zijn verband getrokken wordt en dat er te weinig naar de geschiedenis gekeken wordt om te leren van welke maatregelen geoorloofd zijn in crisis tijd.

Het niet meer anoniem kunnen bezoeken van een horeca gelegenheid én niet weten wie die gegevens kan opvragen én nog belangrijker voor welke doeleinden is een staat waarin je kunt afvragen of je daar in wilt leven. Hoe lang blijft deze eis gerechtvaardigd?

Een alternatief is om bij een besmettingshaard de horeca gelegenheid bij naam te openbaren en iedereen die daar geweest is zo in te lichten, privacyprobleem opgelost.

De registratieverplichting vanuit overheidswege vergelijken met het achterlaten van je gegevens voor de uitbater bij een reservering of thuisbezorgd bestelling slaat als een tang op een varken en dan zie je de risico’s echt niet in.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Zandvoort uurtje geleden....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EwkEvqjWKQ0KLrZ_SWEZRRKaSoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RZhEqm015eWZVj0GJoaWAEmE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckoQXZ8Orpq20rQesLd2h0eEwmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gBmJ1ZR7OGRY0f0dodpk576e.jpg?f=fotoalbum_large

8)7 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Cai schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:54:
[...]

Denk dat het niet uit zijn verband getrokken wordt en dat er te weinig naar de geschiedenis gekeken wordt om te leren van welke maatregelen geoorloofd zijn in crisis tijd.

Het niet meer anoniem kunnen bezoeken van een horeca gelegenheid én niet weten wie die gegevens kan opvragen én nog belangrijker voor welke doeleinden is een staat waarin je kunt afvragen of je daar in wilt leven. Hoe lang blijft deze eis gerechtvaardigd?

Een alternatief is om bij een besmettingshaard de horeca gelegenheid bij naam te openbaren en iedereen die daar geweest is zo in te lichten, privacyprobleem opgelost.

De registratieverplichting vanuit overheidswege vergelijken met het achterlaten van je gegevens voor de uitbater bij een reservering of thuisbezorgd bestelling slaat als een tang op een varken en dan zie je de risico’s echt niet in.
Het is wachten tot iemand de 2e wereldoorlog er bij gaat halen 7(8)7.

Voor mij onbegrijpelijk dat mensen klagen over het zogenaamd opgeven van een klein beetje privacy. We pleuren alles op facebook, gebruiken google. Maar het simpel opschrijven van je naam en telefoonnummer voor makkelijkere opsporing ter voorkoming verspreiding dan leven we in een politiestaat.

Laten we allemaal lekker genieten van onze.privacy en het de ggds nog wat moeilijker maken. Dan weten we zeker dat we in oktober weer.allemaal binnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zolang ze 1.5 meter onderlinge afstand houden is dat toch geen probleem?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 20:03
Lijkt dat op 1.5m😂?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 00:13
Wat wil je dan? Zandvoort is een van de dichtsbijzijnde (en met OV nog redelijk bereikbare) stranden voor Amsterdammers. En het gros van die stedelingen hebben ook geen auto, mede door het ontmoedigingsbeleid.

Zonder auto is het behoorlijk lastig om met acceptabele reistijd en fysieke inspanning (loopafstand maakt voor mij veel uit met deze temperaturen) überhaupt een rustig plekje aan zee te vinden.

Zelfde geldt voor het drukke Scheveningen en Hoek van Holland voor resp. Den Haag en Rotterdam.

Ik heb dat gisteren zelf mogen ervaren omdat mijn auto plots bij de garage moest achterblijven voor een spoedreparatie. Rustig strand op de Brouwersdam praktisch niet meer te doen en een vol strand vond ik niet leuk.

Wat nog rest was dan maar met een dagkaart de hele dag in bussen met airco blijven rondreizen door Zeeland om maar niet te vervelen en er koel bij te zitten :D Mondkapje onder de neus omdat ik anders zwaar adem èn niks meer zie door een beslagen bril want mondkapje is binnen no-time vochtig door het zweet. Ja, praktisch draag ik 'm dan niet, maar daarmee kom ik wel de bus in. En ik was zeker niet de enige :)

Wat betreft het achterlaten van contactgegevens in de horeca: ik denk dat sommige mensen dat niet willen omdat ze geen extra risico op quarantaine willen lopen :) In Duitsland en België kon je dat omzeilen door een willekeurige naam en telefoonnummer in te vullen. Het lijkt mij dat het in Nederland ook kan. Zorgen omtrent privacy door de maatregel is daarmee ook af :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
Josefien schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:57:
Wat wil je dan? Zandvoort is een van de dichtsbijzijnde (en met OV nog redelijk bereikbare) stranden voor Amsterdammers. En het gros van die stedelingen hebben ook geen auto, mede door het ontmoedigingsbeleid.

Zonder auto is het behoorlijk lastig om met acceptabele reistijd en fysieke inspanning (loopafstand maakt voor mij veel uit met deze temperaturen) überhaupt een rustig plekje aan zee te vinden.
Want je moet per se naar zee omdat er anders sancties volgen :? ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
Bananenplant schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:06:
[...]

Want je moet per se naar zee omdat er anders sancties volgen :? ?
Ik kan me voorstellen dat ook mensen zonder auto op zo'n dag graag naar het strand gaan. Vooral in Nederland, waar het niet echt vaak zonnebad-weer. En dan heb je ook dat de meeste mensen alleen in het weekend vrij zijn en dan snap ik volkomen dat mensen de drukte voor lief nemen en elke kans grijpen als het eindelijk strandweer is :)

Trouwens, er was de hele tijd gehamer over buitenlandse (zon)vakanties en onbegrip dat er toch mensen willen gaan en zo. Blijven er toch mensen in eigen land en proberen ze hier te zonnen aan het strand, is het weer niet goed :P

Het lijkt wel alsof een deel van de mensen anti-plezier is of zo :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

W.b.t. strand, in/nabij vrijwel elke stad, elk dorp heb je wel een plas/re recreatiegebied waar je lekker het water in kan. Waarom de fuck moet iedereen nou zo nodig naar het strand. Dat je op dat strand prima afstand kunt houden is leuk en aardig, maar de volle trams naar Scheveningen, bussen naar Noordwijk en treinen naar Zandvoort zijn natuurlijk het probleem hier. Niet dat je hier nou iets aan kan doen maar ik snap dit gewoon niet helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Josefien schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:22:
[...]

Ik kan me voorstellen dat ook mensen zonder auto op zo'n dag graag naar het strand gaan. Vooral in Nederland, waar het niet echt vaak zonnebad-weer. En dan heb je ook dat de meeste mensen alleen in het weekend vrij zijn en dan snap ik volkomen dat mensen de drukte voor lief nemen en elke kans grijpen als het eindelijk strandweer is :)

Trouwens, er was de hele tijd gehamer over buitenlandse (zon)vakanties en onbegrip dat er toch mensen willen gaan en zo. Blijven er toch mensen in eigen land en proberen ze hier te zonnen aan het strand, is het weer niet goed :P

Het lijkt wel alsof een deel van de mensen anti-plezier is of zo :D
Iedereen wil van alles. Maar volgens mij hopen we nog steeds dat er een virusje een beetje terug in de kast gaat 8)7

Dus, niet klagen dat het druk is, maar als het druk is rechtsomkeert maken.

En wat @Thomas zegt, het is niet het op het strand liggen, maar de reis ernaartoe, de rij bij de snackbar zijn een ander verhaal.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 08-08-2020 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

MikeyMan schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:29:
[...]

Iedereen wil van alles. Maar volgens mij hopen we nog steeds dat er een virusje een beetje terug in de kast gaat 8)7

Dus, niet klagen dat het druk is, maar als het druk is rechtsomkeert maken.

En wat @Thomas zegt, het is niet het op het strand liggen, maar de reis ernaartoe, de rij bij de snackbar zijn een ander verhaal.
En niemand die net z'n hele strand gear heeft ingepakt en dan op de tram/bus halte of perron staat (na de reis van huis naar daar) en denkt: 'goh het is best druk hier, laat ik maar rechtsomkeert maken'. Ze weten dondersgoed dat het eigenlijk niet slim is maar dan denk je 'ach wat zou het'. Ik kan het weten, 2 weken geleden was ik naar Madurodam (zelfde tram vanaf Den Haag CS als naar Scheveningen) en ik dacht precies hetzelfde en heb ook gewoon in een drukke tram gestaan. Achteraf vind ik dat dan dom van mezelf, had beter ergens anders heen kunnen gaan of kunnen lopen (wat ik op de terugweg wel gedaan heb) om de drukte te ontwijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Zolang niet iedereen tegelijk een frietje gaat halen en het gros met de auto komt, zijn stranden volgens mij niet zo’n enorm probleem. Anderhalve meter naast iemand die je niet kent is ongemakkelijk dichtbij als je op een handdoekje gaat liggen, volgens mij.

Op die bovenste foto lijkt de afstand ook prima te zijn, de onderste is wat lastiger te zien.

Ik heb geen enkele behoefte aan een druk strand nu, maar volgens mij zijn de mensen die daar wel zijn niet het grote probleem (los natuurlijk van een te vol ov, bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Ik zou nu ook het liefst in een pub in Cornwall zitten na een kustwandeling of gezellig rondstruinen bij een jazzfestival of pasar malam. Of gezellig mijn schoonzus laten langskomen logeren om met zijn drieën bordspellen te doen. Gaat nu niet gebeuren alleen.

Spaarzaam familiebezoek, individueel muziekles (nu vakantie) en af en toe voorzichtig naar een winkel. En eens in de buurt wandelen of buiten de bebouwde kom fietsen. Daarmee houdt het voor mij wel op nu. Uiteraard met een scherp oog op de ontwikkeling van besmettingen in de regio. Tot voor kort had ik hier in de regio overigens ook mazzel.

Die hittegolf is nu wel vervelend. Op kantoor is er airco, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe het daar zit met het recirculeren van lucht. Plus dat ik dan naar de stad moet, waar in de regio de besmettingen nu oplopen. Lastig :/ .

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Josefien
Waarom zouden mensen om moeten keren als het druk blijkt? Mensen hebben een bestemming in het hoofd en gaan ernaartoe. Niets zo sfeerverpestend als onderweg omkeren.

Recreatieplassen hebben doorgaans geen zandstranden om te zonnebaden. Ik heb één keer geprobeerd te zonnebaden op een handdoekje op gras, nooit meer.

Trouwens, Kralingse bos in Rotterdam is afgesloten qua parkeren en Den Haag riep op Scheveningen per tram te doen i.v.m..parkeeroverlast. Vind je het gek dat OV volloopt? Niet iedereen kan/wil kilometers fietsen of lopen met deze temperaturen maar willen wel naar het strand.

Een deel van de Tweakers hier lijkt zich behoorlijk druk te maken om corona en vinden zelfs dat je daarvoor allerlei leuke dingen moet laten. Gelukkig vertegenwoordigen ze niet de hele Nederlandse bevolking :) Er zijn ook mensen gewoon "corona-moe", kan ze niks meer schelen :) Ik ben er een van :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
Josefien schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:49:
Een deel van de Tweakers hier lijkt zich behoorlijk druk te maken om corona en vinden zelfs dat je daarvoor allerlei leuke dingen moet laten. Gelukkig vertegenwoordigen ze niet de hele Nederlandse bevolking :) Er zijn ook mensen gewoon "corona-moe", kan ze niks meer schelen :) Ik ben er een van :)
Je weet dat Rutte laatst in een persconferentie zei dat het onze eigen schuld is als we straks een tweede golf krijgen :/ ?

Pagina: 1 ... 78 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?