Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Wat dus structureel niet gebeurd, en die regels zijn ook versoepeld een aantal weken terug.bert pit schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:54:
[...]
Die moeten dan ook thuisblijven van het RIVM. Kinderen van "non believers" laat je als onderwijzer/leraar lekker de hele dag buitenspelen lijkt me.
Maar, dit is wel weer een rpima argument of bij een volgende lockdown ook de scholen dicht te gooien weer.
In het PO is er al enkele weken geen afstand meer tussen de leerlingen onderling, in het VO moest de afstand wel worden bewaard. Vanaf 1 juli jongstleden hoeft de afstand niet meer.Adlermann schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:43:
Als ik docent was op het basisonderwijs en voorgezet onderewijs zou ik echt niet graag voor de klas staan met allemaal snotterige kinderen
Ik moet eerlijk toegeven dat ik als PO leerkracht geen zorgen heb met betrekking tot de omgang met de leerlingen. Kinderen die ziek zijn worden thuis gehouden door ouders gelukkig. Wel merk ik dat collega's zich onderling niet aan de 1,5 meter afstand houden, erg treurig. Ik ben dagelijks de zeikerd welke hier collega's op aanspreekt... Maar, ze blijven elkaar toch benaderen. Alhoewel een collega ook 'trots' zat te vertellen dat ze op het sportveld elkaar mochten knuffelen, maar dat niet meer mochten als ze van het veld af waren
De afgelopen weken zijn er niet ineens veel leerkrachten ziek geworden, het valt wel mee! Alhoewel het makkelijk praten is voor mij, ik heb slechts licht overgewicht en ben helemaal gezond. Angst is iets wat ik niet bij mijn collega's zie, wel zorgen over wat de toekomst gaat brengen als er straks na de zomervakantie ook waar ouders op het schoolplein mogen komen en in het schoolgebouw

Zolang je er niet mee gaat knuffelen of kadavers gaat snatchen voor op de BBQ loop je ook nog eens weinig risico op AnthraxMistraller schreef op maandag 20 juli 2020 @ 01:11:
[...]
Wij gaan meerdere nachten lekker wildkamperen...Zijn rendieren ook vatbaar voor Corona?![]()
Maar waar ik wel tegenop zie is de ferry. We hebben een korte overboeking gepakt en ik denk dat ik de hele ochtend op het dek ga zitten. Zo'n ferry is toch een klein cruiseschip en dat was toch wel een dingetje deze crisis...
Ferry's hebben de boarding procedure over het algemeen wel goed gespreid met voldoende afstand, je hut is schoon en veilig gebied al heb ik vernomen van bekenden dat binnen mondkapjes wel verplicht zijn bij sommige rederijen, in de gezamenlijke ruimtes en gangen. In de buitenlucht aan dek mogen ze dan weer af.
De rendieren stonden vorig jaar op ruim 100m van de tent en we zullen geen gele sneeuw etenPalingDrone schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:56:
[...]
Zolang je er niet mee gaat knuffelen of kadavers gaat snatchen voor op de BBQ loop je ook nog eens weinig risico op AnthraxCorona zou ik me geen zorgen om maken, je nertsen laat je wel gewoon thuis?
Ferry's hebben de boarding procedure over het algemeen wel goed gespreid met voldoende afstand, je hut is schoon en veilig gebied al heb ik vernomen van bekenden dat binnen mondkapjes wel verplicht zijn bij sommige rederijen, in de gezamenlijke ruimtes en gangen. In de buitenlucht aan dek mogen ze dan weer af.

We hebben geen hut geboekt, en mondkapjes hebben we gekocht. Boeking al een tijdje geleden geplaatst omdat we bang waren dat het snel vol zou zitten (ivm minder passagiers). Nu alleen nog hopen dat het aantal besmettingen in NL niet te hard oploopt want dan staan we voor een dichte grens.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirusshadowman12 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 18:53:
Er is een veilig vaccin, moet nog wel veel werk verzet worden
[Afbeelding]
AstraZeneca was ook al bezig om de fase 2 en 3 trials op te starten.
[ Voor 4% gewijzigd door Stoney3K op 20-07-2020 18:56 ]
Ja volgens mij werkt AstraZeneca samen met OxfordStoney3K schreef op maandag 20 juli 2020 @ 18:55:
[...]
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
AstraZeneca was ook al bezig om de fase 2 en 3 trials op te starten.
Met strenge lockdowns nog vers in het geheugen krijgen inwoners en reizigers weer te maken met aangescherpte maatregelen."
bron: https://nos.nl/artikel/23...temmingen-van-europa.html
What could possibly go wrong...
Hoe ging het ook alweer, ignorance is blisssGeert1976 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:46:
"De zomervakantie gaat gepaard met oplevingen van het coronavirus op de populairste reisbestemmingen van Europa. In Frankrijk, Spanje en andere geliefde vakantielanden neemt het aantal besmettingen toe.
Met strenge lockdowns nog vers in het geheugen krijgen inwoners en reizigers weer te maken met aangescherpte maatregelen."
Ik merk wel dat mijn hersencellen door de maatregelen aan het aftakelen zijn.Geert1976 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:46:
"De zomervakantie gaat gepaard met oplevingen van het coronavirus op de populairste reisbestemmingen van Europa. In Frankrijk, Spanje en andere geliefde vakantielanden neemt het aantal besmettingen toe.
Achter deze donkere man dacht ik eerst dat een vrouw seksuele verrichtingen aan het doen was...
Het valt me op dat het aantal gerapporteerde dagelijkse gevallen in de VS vanaf 18 juli ineens met 10.000 is afgenomen. Heel plots en veel te veel om ook maar zoiets te zijn als "het virus wordt teruggedrongen" (zeker gezien hoe men er daar mee om gaat).
Iemand een idee waar dit door komt? Enige verandering die ik zelf heb meegekregen is dat data nu eerst via de overheid gaat, maar ik wil ook niet meteen dat aangrijpen als verklaring.
Data: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/
[ Voor 3% gewijzigd door vickypollard op 21-07-2020 07:36 ]
Verander hier "Brabanders" maar gewoon in "Nederlanders" want als ik kijk naar personen in mijn werkomgeving, zijn het juist de opgeleide Brabanders die niet op vakantie gaan maar thuis blijven. Van de opgeleide "randstad mensen" gaat het grote gros nog steeds weg. Het beeld is hier dus heel anders vandaar dat we beter kunnen spreken lakse Nederlanders.franssie schreef op maandag 20 juli 2020 @ 01:04:
[...]
En daar gaat het schuren. uiteindelijk komen er drie groepen:
G1 - Brabanders en Duitsers die denken mij gebeurt niets
G2 - Mensen die wel nadenken en afstand houden
en nu
G3 - mensen in de zorg en het OV die niet G1 mogen weigeren maar wel blootgesteld worden aan G1.
G3 gaat er dus op een gegeven moment de brui aan geven.
Waarschijnlijk gewoon effecten van het weekend en het vertraagd melden, je ziet na 3 en 10 juli ook een dip.vickypollard schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 07:35:
Ondanks dat ik de laatste post heb, toch een nieuwe omdat hij volledig ongerelateerd is.
Het valt me op dat het aantal gerapporteerde dagelijkse gevallen in de VS vanaf 18 juli ineens met 10.000 is afgenomen. Heel plots en veel te veel om ook maar zoiets te zijn als "het virus wordt teruggedrongen" (zeker gezien hoe men er daar mee om gaat).
Iemand een idee waar dit door komt? Enige verandering die ik zelf heb meegekregen is dat data nu eerst via de overheid gaat, maar ik wil ook niet meteen dat aangrijpen als verklaring.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Wellicht hier iets mee te maken?vickypollard schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 07:35:
Ondanks dat ik de laatste post heb, toch een nieuwe omdat hij volledig ongerelateerd is.
Als je een minimale verstopping in je neus hebt (lees gewoon nog kunnen ademen door neusgat wat beetje verstopt zit) en een beetje irritant gevoel hebt soms bij slikken is dat dan al reden om te late testen?
Ben niet meer buiten geweest oid sinds ik dat gevoel heb, paar dagen, dus als ik wel wat zou hebben mag dat geen probleem zijn. Sowieso al weken niet op kantoor geweest, supermarkt bezorgt thuis en verder alleen op strand geweest om te wandelen met meer dan voldoende ruimte om me heen.
Gewoon bellen. Als ze die klachten niet genoeg vinden dan zeggen ze dat wel.Dracula schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 08:23:
Ik vraag me beetje af wat nou wel of niet milde klachten zijn.
Als je een minimale verstopping in je neus hebt (lees gewoon nog kunnen ademen door neusgat wat beetje verstopt zit) en een beetje irritant gevoel hebt soms bij slikken is dat dan al reden om te late testen?
Ben niet meer buiten geweest oid sinds ik dat gevoel heb, paar dagen, dus als ik wel wat zou hebben mag dat geen probleem zijn. Sowieso al weken niet op kantoor geweest, supermarkt bezorgt thuis en verder alleen op strand geweest om te wandelen met meer dan voldoende ruimte om me heen.
Hier op het kdv sinds de heropening geen enkele zieke medewerker. Eentje met lichte klachten die zich heeft laten testen voor de zekerheid (negatief), verder geen enkele ziekte-uitval. Snotterende kinderen zijn gewoon welkom, de beslissing om ze wel/niet te laten komen bij symptomen laten we aan de ouders. Er is sporadisch een enkele ouder die zijn/haar kind thuishoudt, maar het gros komt gewoon. Onderlinge afstand tussen medewerkers is ongeveer de Franse anderhalve meter, oftewel een meter.President schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:10:
[...]
In het PO is er al enkele weken geen afstand meer tussen de leerlingen onderling, in het VO moest de afstand wel worden bewaard. Vanaf 1 juli jongstleden hoeft de afstand niet meer.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik als PO leerkracht geen zorgen heb met betrekking tot de omgang met de leerlingen. Kinderen die ziek zijn worden thuis gehouden door ouders gelukkig. Wel merk ik dat collega's zich onderling niet aan de 1,5 meter afstand houden, erg treurig. Ik ben dagelijks de zeikerd welke hier collega's op aanspreekt... Maar, ze blijven elkaar toch benaderen. Alhoewel een collega ook 'trots' zat te vertellen dat ze op het sportveld elkaar mochten knuffelen, maar dat niet meer mochten als ze van het veld af waren![]()
De afgelopen weken zijn er niet ineens veel leerkrachten ziek geworden, het valt wel mee! Alhoewel het makkelijk praten is voor mij, ik heb slechts licht overgewicht en ben helemaal gezond. Angst is iets wat ik niet bij mijn collega's zie, wel zorgen over wat de toekomst gaat brengen als er straks na de zomervakantie ook waar ouders op het schoolplein mogen komen en in het schoolgebouw
Dat komt niet door de maatregelen hoorSigns schreef op maandag 20 juli 2020 @ 23:04:
[...]
Ik merk wel dat mijn hersencellen door de maatregelen aan het aftakelen zijn.
Achter deze donkere man dacht ik eerst dat een vrouw seksuele verrichtingen aan het doen was...
Perverts gonna be perverts

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
We gaan het meemaken straks om 14:18 hoe zo een staaf in je neus voelt.autje schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 08:39:
[...]
Gewoon bellen. Als ze die klachten niet genoeg vinden dan zeggen ze dat wel.
Wel beetje balen dat ik nu mijn dagelijkse wandeling niet kan doen tot de uitslag maar goed we moeten iets over hebben voor de mede mens
Update: Nou dat viel allemaal reuze mee, kon dan wel niet bij mij in de regio maar klein eindje rijden was er nog plek.
Beetje scherp gevoel in je neus en dat was het wel. Keel ging lastiger, kennelijk heb ik een eigenwijze tong want elke keer als ze probeerde het staafje in mijn keel te steken ging mijn tong omhoog...
[ Voor 93% gewijzigd door Dracula op 21-07-2020 14:59 ]
Kan me wel een klein beetje voorstellen dat mensen om deze reden wat moeilijk doen over laten testen. Ik werk gewoon thuis geen probleem maar wat als dat niet kan? Moet je dan verplicht vrij nemen tot je wat hoort?
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Misschien dat deze tabel helpt? https://www.arboned.nl/coronavirus/faqDracula schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:53:
Nou ben benieuwt of ze de 48 uur wel gaan halen, nog niks vernomen.
Kan me wel een klein beetje voorstellen dat mensen om deze reden wat moeilijk doen over laten testen. Ik werk gewoon thuis geen probleem maar wat als dat niet kan? Moet je dan verplicht vrij nemen tot je wat hoort?
Bij vermoeden van ziek zijn kan ik niet 1-2-3 een antwoord vinden.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Is inderdaad wat vaag. Inmiddels zijn we 49 uur verder.DevWouter schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:00:
[...]
Misschien dat deze tabel helpt? https://www.arboned.nl/coronavirus/faq
Bij vermoeden van ziek zijn kan ik niet 1-2-3 een antwoord vinden.
[ Voor 66% gewijzigd door Dracula op 23-07-2020 17:44 ]
Tot hoe laat bellen ze de uitslag door? En vanaf hoe laat?
Hoorde van iemand die 2 collega had die zeer recent getest waren op verschillende locaties. De ene had snel een resultaat (<24u) de ander meer dan 48u !
American Express vraagbaak
Goeie vraag tot hoe laat geen idee eigenlijk.Stinger_Ventura schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:43:
Hier een huisgenoot die gisteren getest is. We zijn nu 27 uur verder. Maken ons helemaal geen zorgen, maar gewoon uitsluiten dat het wel wat is.
Tot hoe laat bellen ze de uitslag door? En vanaf hoe laat?
Hoorde van iemand die 2 collega had die zeer recent getest waren op verschillende locaties. De ene had snel een resultaat (<24u) de ander meer dan 48u !
Update 17:42
En weer een dag voorbij zonder uitslag. Begint nu wel vervelend te worden.
Was redelijk tevreden dat ik vlot getest kon worden maar nu is het toch minder.
Wil weten waar ik aan toe ben ipv in mijn binnen gevangenis te zitten.
Het is ook niet zo dat je even kan bellen en vragen naar de uitslag.
Ik denk maar zo; Geen nieuws is goed nieuws!Dracula schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:45:
[...]
Goeie vraag tot hoe laat geen idee eigenlijk.
Update 17:42
En weer een dag voorbij zonder uitslag. Begint nu wel vervelend te worden.
Was redelijk tevreden dat ik vlot getest kon worden maar nu is het toch minder.
Wil weten waar ik aan toe ben ipv in mijn binnen gevangenis te zitten.
Het is ook niet zo dat je even kan bellen en vragen naar de uitslag.
Ga er vanuit dat ze doorlopend testen en dan meteen de Corona gevallen informeren om zo dicht mogelijk op verdere verspreiding en contact onderzoek te zitten. Ipv op volgorde van binnenkomst.
Voor de mensen die positief op Corona getest zijn; krijg je hier schriftelijk bevestiging van? Zodat je bv je reis kan annuleren (bij annuleringsverzekering).
Kan me voorstellen dat ze niet schriftelijk bekennen dat je GEEN Corona hebt. Want daar kunnen mensen misbruik van maken.
Voor zover ik weet knallen ze de resultaten in CoronaIT en als er een resultaat binnen is en ze zien het gaan ze bellen. Heeft niks te maken met wel of geen coronaStinger_Ventura schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:52:
[...]
Ik denk maar zo; Geen nieuws is goed nieuws!
Ga er vanuit dat ze doorlopend testen en dan meteen de Corona gevallen informeren om zo dicht mogelijk op verdere verspreiding en contact onderzoek te zitten. Ipv op volgorde van binnenkomst.
Voor de mensen die positief op Corona getest zijn; krijg je hier schriftelijk bevestiging van? Zodat je bv je reis kan annuleren (bij annuleringsverzekering).
Kan me voorstellen dat ze niet schriftelijk bekennen dat je GEEN Corona hebt. Want daar kunnen mensen misbruik van maken.
Ware het niet dat je met een negatieve test op zak niet thuis hoeft te blijven natuurlijkijdod schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:33:
Je hebt klachten, je laat je testen, en moet dat dus thuis afwachten. Dat moest je toch al... want klachten. Dat hoor ik veel als bezwaar tegen de test...
Met een negatieve test verdwijnen de klachten natuurlijk niet. Die kunnen misschien vandaag een verkoudheidje zijn, maar morgen corona, alleen waren ze nog niet genoeg om in de test naar voren te komen.MikeyMan schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:01:
[...]
Ware het niet dat je met een negatieve test op zak niet thuis hoeft te blijven natuurlijk
Een negatieve test betekent feitelijk dus niets.
Ik acht de kans dat daar daadwerkelijk iets mee gedaan wordt precies 0.Stoney3K schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:14:
[...]
Met een negatieve test verdwijnen de klachten natuurlijk niet. Die kunnen misschien vandaag een verkoudheidje zijn, maar morgen corona, alleen waren ze nog niet genoeg om in de test naar voren te komen.
Een negatieve test betekent feitelijk dus niets.
Wat ik ermee wil zeggen is dat een negatieve test niet het "bij klachten blijf je thuis" teniet doet.MikeyMan schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:30:
[...]
Ik acht de kans dat daar daadwerkelijk iets mee gedaan wordt precies 0.
Wat ik ermee wil zeggen is dat de ontvanger van die boodschap er niks mee gaat doen. Negatief dus niks aan de hand zal m.i. de overheersende gedachte zijn.Stoney3K schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:31:
[...]
Wat ik ermee wil zeggen is dat een negatieve test niet het "bij klachten blijf je thuis" teniet doet.
Nu inmiddels anderhalve dag verder maar helaas geen resultaat nog, keelpijn trok weg in loop van de dag maar we kunnen nu dus helemaal niks. Kleine mag niet naar de opvang etc. Ik snap wel dat mensen terughoudend zijn met testen als het zo lang duurt, je bent al gauw een werkweek kwijt. Ben je positief dan wordt je binnen 24 uur gebeld aldus de GGD. Kunnen ze dan niet het beleid aanpassen dat als je niet binnen 24 uur gebeld ben je weer vrij bent om te gaan en staan? Je weet indirect eigenlijk al dat het negatief is maar toch mag je nog niks.
Beetje rare reden. Als je niet test ben je ook dezelfde week kwijt.Shinji schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:39:
Dinsdag had mijn vrouw wat keelpijn en niet helemaal fit, geen koorts, niet verkouden. Maar zondag gaan we naar oma dus voor de zekerheid toch even een test laten doen. Om 08:00 gebeld en kon volgende dag om 11:30.
Nu inmiddels anderhalve dag verder maar helaas geen resultaat nog, keelpijn trok weg in loop van de dag maar we kunnen nu dus helemaal niks. Kleine mag niet naar de opvang etc. Ik snap wel dat mensen terughoudend zijn met testen als het zo lang duurt, je bent al gauw een werkweek kwijt. Ben je positief dan wordt je binnen 24 uur gebeld aldus de GGD. Kunnen ze dan niet het beleid aanpassen dat als je niet binnen 24 uur gebeld ben je weer vrij bent om te gaan en staan? Je weet indirect eigenlijk al dat het negatief is maar toch mag je nog niks.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Tsjah... Ik snap hem wel ergens...YakuzA schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:03:
[...]
Beetje rare reden. Als je niet test ben je ook dezelfde week kwijt.
In theorie bij elke snotneus twee weken thuis blijven.
Maar nu drie dagen snotneus en over 10 dagen bij wijze van spreken weer schiet natuurlijk niet echt op.
Daarmee wil ik het risico niet bagataliseren, maar wel in perspectief plaatsen van alle andere vergelijkbare klachten die er zijn.
Zeker met jonge kinderen is er om de paar weken wel een hoesten of kuchje, wat hier en daar ook overslaat op de ouders.
Wat nou als 1 kind klachten heeft (hoest en koorts) en negatief getest is terwijl niemand anders uit het gezin enige klachten heeft. Allemaal huis blijven?
Ze geven aan dat er binnen 48 uur na het eind van de dag dat je getest wordt resultaat komt ( Dat het pas eind van de dag ingaat die 48 uur wordt helaas niet zo duidelijk verteld ). Als je woensdag getest wordt zou je dus voor het eind van de dag vrijdag resultaat moeten krijgen.Shinji schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:39:
Dinsdag had mijn vrouw wat keelpijn en niet helemaal fit, geen koorts, niet verkouden. Maar zondag gaan we naar oma dus voor de zekerheid toch even een test laten doen. Om 08:00 gebeld en kon volgende dag om 11:30.
Ik ben zelf dinsdag ochtend getest, en had vanochtend een mailtje met de uitslag. Er stond in het mailtje dat ze wat achter liepen met bellen, en daarom per mail. Ik snap dat het vervelend is om even te wachten, maar vind dat het best netjes geregeld is.
Ik snap niet dat ze negatieve uitslagen niet altijd gewoon via de mail doen, is net zo makkelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Woy op 23-07-2020 20:23 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik denk wel te snappen waarom ze een negatieve uitslag niet mailen. Om te voorkomen dat mensen het als vrijbrief gebruiken terwijl het een moment opname is.Woy schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:21:
Ik snap niet dat ze negatieve uitslagen niet altijd gewoon via de mail doen, is net zo makkelijk.
Ja er staat ook heel duidelijk inStinger_Ventura schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:27:
[...]
Ik denk wel te snappen waarom ze een negatieve uitslag niet mailen. Om te voorkomen dat mensen het als vrijbrief gebruiken terwijl het een moment opname is.
"Deze brief is geen officiële non-covid verklaring."
Maar ik vraag mij wel af of dat zo heel veel anders is als je het telefonisch medegedeeld krijgt.
Andere oplossing is natuurlijk gewoon een computer met een bandje te laten bellen, ben je voor de negatieve uitslagen ieder geval niet gelimiteerd door mensen.
Nee hoor, ze heeft alleen 's ochtends op dinsdag wat keelpijn gehad en niet helemaal fit. In de middag was ze weer in orde eigenlijk. Dus even wat extra speling en nog dagje thuisblijven woensdag en donderdag en vrijdag weer regulier.YakuzA schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:03:
[...]
Beetje rare reden. Als je niet test ben je ook dezelfde week kwijt.
Zo'n non-covid verklaring heb je nodig om naar bepaalde landen te kunnen reizen op het moment. Ik denk dat ze willen voorkomen dat mensen zo'n mailtje uitprinten en op reis gaan om vervolgens geweigerd of op kosten gejaagd te worden.Woy schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:39:
[...]
Ja er staat ook heel duidelijk in
"Deze brief is geen officiële non-covid verklaring."
Maar ik vraag mij wel af of dat zo heel veel anders is als je het telefonisch medegedeeld krijgt.
Andere oplossing is natuurlijk gewoon een computer met een bandje te laten bellen, ben je voor de negatieve uitslagen ieder geval niet gelimiteerd door mensen.
Dat betekent, stam + t .
Inderdaad.. die kun je oa hier regelen:ijdod schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:12:
Sommige reisbestemmingen eisen een negative covidtest. Daar is de GGD test dus niet geschikt voor?
https://www.hethuisartslab.com/
Bepaalde reisorganisaties vergoeden zo'n test voor je.
Dat betekent, stam + t .
Maar hoe verwachten ze dat je die krijgt in Nederland dan? Geeft een arts die wel uit?Apache4u schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:12:
[...]
Zo'n non-covid verklaring heb je nodig om naar bepaalde landen te kunnen reizen op het moment.
Zie de aanvulling op mijn postStoney3K schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:15:
[...]
Maar hoe verwachten ze dat je die krijgt in Nederland dan? Geeft een arts die wel uit?
Dat betekent, stam + t .
Daarnaast was ik voor dat ik getest was al 9 dagen nergens meer geweest dus de kans dat ik wat heb is minimaal. Rest van gezin heeft nergens last van.
Ze willen waarschijnlijk voorkomen dat de test capaciteit vol loopt door vakantie gangers die geen verschijnselen hebben. Terecht dat je voor vakantie zelf maar wat moet regelen.ijdod schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:12:
Sommige reisbestemmingen eisen een negative covidtest. Daar is de GGD test dus niet geschikt voor?
Wel respect dat je zo je verantwoordelijkheid neemt. Werd een beetje moedeloos van dat lakse gedoe van een groot deel van de mensen met klachten, goed om te horen dat er ook nog zijn die het wel serieus nemen.Dracula schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:23:
Om nog maar even op alle reacties aangaande binnen blijven en toch al moeten als je symptomen hebt. Inmiddels heb ik al nergens meer last van en zit ik dus hopelijk voor jan met de korte achternaam binnen af te wachten.
Daarnaast was ik voor dat ik getest was al 9 dagen nergens meer geweest dus de kans dat ik wat heb is minimaal. Rest van gezin heeft nergens last van.
Ik ga binnenkort op vakantie. Waar kun je vinden welke landen dit in de EU vereisen?ijdod schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:12:
Duurt de uitslag dan korter dan zo'n test bij de GGD? Want dan vraag ik me af waarom de GGD zelf niet gewoon bloed prikken aanbiedt, als dat zo veel sneller gaat (en veiliger kan, want je hebt alleen een vinger nodig).ZieMaar! schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:33:
Vaak op de visitland.com website wel (ff doorklikken vaak). Volgens mij kan je op Schiphol een test doen voor zo’n bewijsje. Zelf betalen, dat wel.
Met bloed test je voor zover ik weet of je het gehad hebt, niet of je het hebt?Stoney3K schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:35:
[...]
Duurt de uitslag dan korter dan zo'n test bij de GGD? Want dan vraag ik me af waarom de GGD zelf niet gewoon bloed prikken aanbiedt, als dat zo veel sneller gaat (en veiliger kan, want je hebt alleen een vinger nodig).
https://klmhealthservices.com/reisvoorbereiding/coronatest/Stoney3K schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:35:
[...]
Duurt de uitslag dan korter dan zo'n test bij de GGD? Want dan vraag ik me af waarom de GGD zelf niet gewoon bloed prikken aanbiedt, als dat zo veel sneller gaat (en veiliger kan, want je hebt alleen een vinger nodig).
24 tot 32 uur, dus eigenlijk moet je 2x naar Schiphol.
Tja, laks, laks, ik snap het deels echt wel, @Dracula heeft bijna 72 uur er op gewacht als ze ergens morgen in de ochtend bellen. En als daardoor al die tijd kinderen niet naar opvang kunnen etc, dat is nogal wat, zeker ook omdat het in 98% van de gevallen dus inderdaad niks is.ultimateharry schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:29:
[...]
Wel respect dat je zo je verantwoordelijkheid neemt. Werd een beetje moedeloos van dat lakse gedoe van een groot deel van de mensen met klachten, goed om te horen dat er ook nog zijn die het wel serieus nemen.
Ik snap het belang echt wel van het testen, alleen moet dit echt gestroomlijnder en sneller kunnen dan dit zodat voor de vele mensen die het belang inzien waarbij het niks is de impact zo minimaal mogelijk is.
Weet iemand waar de stagnatie overigens zit, is dat echt het testen of alleen het bellen? Want dat laatste kunnen ze natuurlijk gewoon automatiseren met een bandje bij negatief.
En weet iemand toevallig of ze in het weekend door gaan met bellen of dat als er morgen eind van de dag nog geen nieuws is dit dan pas maandag dus komt?
Toevallig weet ik dat er in het weekend wordt doorgebeld, om eerlijk te zijn verraste me dat welShinji schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:12:
[...]
En weet iemand toevallig of ze in het weekend door gaan met bellen of dat als er morgen eind van de dag nog geen nieuws is dit dan pas maandag dus komt?
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Alleen geven ze ook aan dat als het positief is je binnen 24 uur resultaat krijgt. Oftewel, als het langer dan dat duurt weet je eigenlijk al genoeg, maar toch moet je blijven wachten en kan je niks en dat is vooral het issue. Het was wat mij betreft prima geweest als het volgende beleid er op stond:Woy schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:21:
[...]
Ze geven aan dat er binnen 48 uur na het eind van de dag dat je getest wordt resultaat komt ( Dat het pas eind van de dag ingaat die 48 uur wordt helaas niet zo duidelijk verteld ). Als je woensdag getest wordt zou je dus voor het eind van de dag vrijdag resultaat moeten krijgen.
1. Vanaf bellen tot 24 uur na test thuis en rest van huis ook.
2a. Langer dan 24 uur na test huisgenoten weer vrij om te gaan (dus ook kinderen naar opvang etc).
2b. Langer dan 24 uur, blijf nog zo veel mogelijk thuis zelf en houd nog meer extra afstand
3. Langer dan 48 uur, weer regulier.
Overigens, zijn huisgenoten volgens mij sowieso vrij om te gaan als er op dat moment geen klachten (meer) zijn. Dus dochter mag overal naar toe, behalve naar de opvang.
Goed om te horen!St@m schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:21:
[...]
Toevallig weet ik dat er in het weekend wordt doorgebeld, om eerlijk te zijn verraste me dat wel
[ Voor 9% gewijzigd door Shinji op 23-07-2020 22:26 ]
Als je positief getest wordt belt de GGD je.Shinji schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:24:
[...]
Alleen geven ze ook aan dat als het positief is je binnen 24 uur resultaat krijgt. Oftewel, als het langer dan dat duurt weet je eigenlijk al genoeg, maar toch moet je blijven wachten en kan je niks en dat is vooral het issue. Het was wat mij betreft prima geweest als het volgende beleid er op stond:
1. Vanaf bellen tot 24 uur na test thuis en rest van huis ook.
2a. Langer dan 24 uur na test huisgenoten weer vrij om te gaan (dus ook kinderen naar opvang etc).
2b. Langer dan 24 uur, blijf nog zo veel mogelijk thuis zelf en houd nog meer extra afstand
3. Langer dan 48 uur, weer regulier.
Overigens, zijn huisgenoten volgens mij sowieso vrij om te gaan als er op dat moment geen klachten (meer) zijn. Dus dochter mag overal naar toe, behalve naar de opvang.
[...]
Goed om te horen!
Als je negatief getest wordt belt de reguliere lijn je.
Ook op zondag wordt er gewoon doorgewerkt en gebeld.
Ja oké, dan zit de vertraging dus in de reguliere lijn lijkt me. De daadwerkelijke uitslag is binnen 24 uur bekend, want de GGD belt binnen 24 uur. En daarna kom je op de wachtlijst te staan en kunnen de mensen het daar qua capaciteit niet aan en daar zal dus een oplossing voor moeten komen.CyberMania schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:27:
[...]
Als je positief getest wordt belt de GGD je.
Als je negatief getest wordt belt de reguliere lijn je.
Ook op zondag wordt er gewoon doorgewerkt en gebeld.
Het aantal mensen dat in Frankrijk weer besmet raakt met corona, stijgt flink. De afgelopen week nam het aantal besmettingen met 26 procent toe. De week ervoor was de groei 18 procent en de week daarvoor 11 procent. Dat blijkt uit cijfers die de Franse overheid vanavond vrij gaf.
In één dag tijd zijn er in Frankrijk ruim 1000 nieuwe besmettingen bijgekomen. De dag daarvoor steeg het aantal patiënten ook al met 1000. Sinds de coronacrisis begon zijn ruim 30.000 Fransen overleden als gevolg van de ziekte.
bron: NOS livefeed
Dat heb ik nergens te horen gekregen of gelezen. Waar heb je die informatie vandaan?Shinji schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:24:
[...]
Alleen geven ze ook aan dat als het positief is je binnen 24 uur resultaat krijgt.
Dat zeiden ze tegen mijn vrouw bij afname van de test.Woy schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 06:44:
[...]
Dat heb ik nergens te horen gekregen of gelezen. Waar heb je die informatie vandaan?
Ok, bij mij gewoon 48 uur. Ik kan dat ook nergens op internet vinden verder. Ik kan mij voorstellen dat ze zo snel mogelijk willen laten weten, zeker in het geval van een positieve uitslag, maar ik vraag mij wel af hoe betrouwbaar die melding is dat het altijd zo zou zijn.Shinji schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 07:14:
[...]
Dat zeiden ze tegen mijn vrouw bij afname van de test.
Verder zou het natuurlijk fijn zijn als negatieve uitslagen ook zo snel mogelijk gemeld worden, bijvoorbeeld door een geautomatiseerd systeem.
Ja, ik twijfel er ook aan hoor, ik dacht het gisteravond ook ergens in schrijven gevonden te hebben maar dat kan ik nu niet meer terug vinden.Woy schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 07:17:
[...]
Ok, bij mij gewoon 48 uur. Ik kan dat ook nergens op internet vinden verder. Ik kan mij voorstellen dat ze zo snel mogelijk willen laten weten, zeker in het geval van een positieve uitslag, maar ik vraag mij wel af hoe betrouwbaar die melding is dat het altijd zo zou zijn.
Verder zou het natuurlijk fijn zijn als negatieve uitslagen ook zo snel mogelijk gemeld worden, bijvoorbeeld door een geautomatiseerd systeem.
Overigens is het inderdaad ook vreemd om het zo te vertellen, immers gaan mensen dan zelf besluiten dat ze wel weer dingen kunnen doen na 24 uur, en dan blijkt opeens dat er vertraging was en ze toch besmet waren.Shinji schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 07:21:
[...]
Ja, ik twijfel er ook aan hoor, ik dacht het gisteravond ook ergens in schrijven gevonden te hebben maar dat kan ik nu niet meer terug vinden.
Bij mij werd 48 uur gezegd en kreeg ik de uitslag na 46 uur uiteindelijk. Negatief gelukkig. Maar niet relaxed om onnodig een dag extra thuis te zitten.Woy schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 07:30:
[...]
Overigens is het inderdaad ook vreemd om het zo te vertellen, immers gaan mensen dan zelf besluiten dat ze wel weer dingen kunnen doen na 24 uur, en dan blijkt opeens dat er vertraging was en ze toch besmet waren.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Bij mij zeiden ze ook binnen 48 uur.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:08:
[...]
Bij mij werd 48 uur gezegd en kreeg ik de uitslag na 46 uur uiteindelijk. Negatief gelukkig. Maar niet relaxed om onnodig een dag extra thuis te zitten.
Inmiddels zijn we 68 uur verder en nog steeds niks.
A'dam PVOutput
Heb niet idee dat een andere dit soort volk van gedachten doet veranderen.ericplan schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:01:
Wie bedenkt er een betere naam voor mondkapje 😷 ? In het OV nemen veel mensen het al te letterlijk en is de neus niet bedekt. Op m’n werk noemden we die dingen vroeger smoeltje, maar dat is al een tijdje terug.
Vanuit het Engels vertaald is het een gezichtsmasker. Veel beter dan dat wordt het niet denk ik. En als het echt heel erg simpel moet, dan is mond-neusmasker of mond-neuskapje misschien nog een optie.ericplan schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:01:
Wie bedenkt er een betere naam voor mondkapje 😷 ? In het OV nemen veel mensen het al te letterlijk en is de neus niet bedekt. Op m’n werk noemden we die dingen vroeger smoeltje, maar dat is al een tijdje terug.
Of misschien gewoon een masker noemen? Of is dat te algemeen?Sorcerer8472 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:15:
[...]
Vanuit het Engels vertaald is het een gezichtsmasker. Veel beter dan dat wordt het niet denk ik. En als het echt heel erg simpel moet, dan is mond-neusmasker of mond-neuskapje misschien nog een optie.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Ik denk dat het hier vandaan komt, maar dat gaat over streeftijden dus dat is wat anders, en er staat alleen 72 uur bij negatieve uitslag, dus dat maakte het wat verwarrend.Woy schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 07:30:
[...]
Overigens is het inderdaad ook vreemd om het zo te vertellen, immers gaan mensen dan zelf besluiten dat ze wel weer dingen kunnen doen na 24 uur, en dan blijkt opeens dat er vertraging was en ze toch besmet waren.
https://www.ggdrotterdamr...ofessionals/testlocaties/Dit is afhankelijk van de drukte, zowel bij ons als bij het laboratorium en het landelijke callcentrum. Het landelijke callcentrum belt de mensen die negatief getest zijn, de GGD belt mensen die positief getest zijn. De GGD neemt telefonisch contact op om de positieve uitslag door te geven en het bron- en contactonderzoek op te starten. Dit gebeurt meestal binnen 24 uur nadat wij de uitslag binnen hebben gekregen. Momenteel duurt het ongeveer 72 uur voordat mensen de negatieve uitslag van het landelijke callcentrum krijgen.
[Edit]
Uitslag is negatief

Op website van mijn ggd regio staat dat als je na 48 uur geen bericht hebt gehad je kan bellen. Op die van de test regio staat dat je niet moet bellen.
[ Voor 89% gewijzigd door Dracula op 24-07-2020 10:27 ]
...
Het is niet alsof ik in de middle of nowhere woon, een dorp van bijna 30.000 inwoners met een eigen ziekenhuis. Ik had verwacht dat het gewoon in de buurt zou zijn maar er zijn maar 2 testlocaties in mijn regio (Noord- en Oost-Gelderland), dat vind ik best weinig en het zal voor veel mensen een drempel zijn om zich te laten testen.MikeyMan schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:12:
@IceM aan de andere kant; als je zo ver bij een test locatie vandaan woont is de kans op snelle verspreiding ook wat minder misschien ivm lagere bevolkingsdichtheid
...
Is volgens mij ook één van de grotere kritieken op het kabinet.IceM schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:56:
Ik heb ook klachten en vanmorgen gebeld omdat ik mij wil laten testen. Lijn was overbezet, goed, dat kan zo vroeg in de ochtend. Uiteindelijk doorgekomen en een afspraak gemaakt voor morgenvroeg. Wat ik erg vreemd vind is dat de dichtstbijzijnde locatie 40 minuten bij mij vandaan is (met de auto) en je niet met het openbaar vervoer mag komen. Dat vind ik een vrij grote drempel voor mensen zonder auto, hoe gaan die dat dan doen? Zeker alleenstaanden hebben dan een probleem, ik kan mij voorstellen dat die mensen zeggen bekijk het maar, dan houdt het op, het zal vast niets zijn.
Zonder auto krijg je een thuisbezoekIceM schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:14:
[...]
Het is niet alsof ik in de middle of nowhere woon, een dorp van bijna 30.000 inwoners met een eigen ziekenhuis. Ik had verwacht dat het gewoon in de buurt zou zijn maar er zijn maar 2 testlocaties in mijn regio (Noord- en Oost-Gelderland), dat vind ik best weinig en het zal voor veel mensen een drempel zijn om zich te laten testen.
Bron: vriend van me die testen afneemt in Venlo
Verwijderd
Heel zuid0limburg moet bv naar urmond... Onbereikbaar met openbaar vervoer. (dat willen ze vast ook niet.). Maar 99+% van de studenten (al dan niet buitenlands) hebben echt geen auto ter beschikking.. Welk percentage van de maastrichtse studenten zal zich laten testen bij milde symptomen. (en die zijn mogelijk extreem mild). Ik vind iengelijk dat iedere fatsoenlijke stad een afnamepunt zou moeten hebben.MikeyMan schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:12:
@IceM aan de andere kant; als je zo ver bij een test locatie vandaan woont is de kans op snelle verspreiding ook wat minder misschien ivm lagere bevolkingsdichtheid
Smoeltje? Wij noemden dat snoetje, over je snoet dus.ericplan schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:01:
Een masker is voor mij gezichtsbedekkend, soms zelfs de mond vrijlatend. (In een niet medische context)
Het woord mondkapje geeft idd een verkeerd signaal, vooral aan types die alles letterlijk gaan nemen wanneer het ze toevallig goed uitkomt.
[ Voor 16% gewijzigd door PalingDrone op 24-07-2020 11:30 ]
https://www.ad.nl/buitenl...aan-coronavirus~a6d5836d/
En dan ga je lezen en staat er dat kindje al ernstige onderliggende klachten had.
Weet hij ook of dat alleen in zijn regio is of dat het landelijk is? Vraag me dat namelijk wel af omdat ze in Den Haag juist specifiek een extra teststraat openen met als één van de redenen dat het voor mensen zonder auto is omdat die niet in Nootdorp terecht kunnen.Adlermann schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:22:
[...]
Zonder auto krijg je een thuisbezoek
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ok, je moet de ggd van de test locatie hebben en die gebeld en ja er is vertraging bij landelijke corona centrum maar ik kan het u ook vertellen wat uw uitslag was hoor geen probleem.... grrrrrrDracula schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:22:
Als je trouwens getest bent op een locatie buiten je eigen ggd regio, wie gaat je dan contacten als je wel besmet bent? Je eigen ggd of die uit de test regio?
Op website van mijn ggd regio staat dat als je na 48 uur geen bericht hebt gehad je kan bellen. Op die van de test regio staat dat je niet moet bellen.
Maar goed heb niks dus prima. Mocht het weer nodig zijn dan weet ik dus de achterdeur.
[ Voor 19% gewijzigd door Dracula op 24-07-2020 11:57 ]
YouTube: Kunnen influencers hun invloed inzetten om jongeren zich aan de 1,5-...
Toont mooi de impasse die gaat ontstaan.
Ik vraag me serieus af hoe hieruit te komen

Hier de vriendin getest, hopen dat die achterdeur vanmiddag ook gaat werken, heb er weinig hoop in dat e het anders vandaag nog gaat krijgen (ze kunnen het wel zien, maar willen het niet zeggen).Dracula schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:44:
[...]
Ok, je moet de ggd van de test locatie hebben en die gebeld en ja er is vertraging bij landelijke corona centrum maar ik kan het u ook vertellen wat uw uitslag was hoor geen probleem.... grrrrrr
Maar goed heb niks dus prima. Mocht het weer nodig zijn dan weet ik dus de achterdeur.
Ik kan alleen naar Apeldoorn, Deventer of Zelhem hier in Oost GLD. 25 minuten minimale afstand.IceM schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:14:
[...]
Het is niet alsof ik in de middle of nowhere woon, een dorp van bijna 30.000 inwoners met een eigen ziekenhuis. Ik had verwacht dat het gewoon in de buurt zou zijn maar er zijn maar 2 testlocaties in mijn regio (Noord- en Oost-Gelderland), dat vind ik best weinig en het zal voor veel mensen een drempel zijn om zich te laten testen.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Hmz, dit was GGD Hollandsmidden. Eerst mijn eigen GGD gebeld (Kennemerland) maar die konden niet zien wat in de systemen van Hollandsmidden stond maar anders hadden die ook kunnen helpen.ErgoStijn schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:30:
[...]
Hier de vriendin getest, hopen dat die achterdeur vanmiddag ook gaat werken, heb er weinig hoop in dat e het anders vandaag nog gaat krijgen (ze kunnen het wel zien, maar willen het niet zeggen).
Je moet wel zelf bellen (geteste persoon dus).
Ben het wel deel met je eens maar moet ook eerlijk zeggen dat Grapperhaus nou niet echt een persoon is die dingen duidelijk en zeker kan overbrengen .MikeyMan schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:38:
Er is op dit moment een persconferentie bezig van Bruls en Grapperhaus. Lastig te volgen, want NOS niet aanwezig, maar de toon van de journalisten is vrij bizar te noemen.
"Beautiful Clean Coal"
Niet duidelijk en zeker? Je kunt het er niet mee eens zijn, maar aan duidelijkheid wordt volgens mij weinig ruimte gelaten. En bruis vult hem mooi aanleekers schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:42:
[...]
Ben het wel deel met je eens maar moet ook eerlijk zeggen dat Grapperhaus nou niet echt een persoon is die dingen duidelijk en zeker kan overbrengen .
Is net de corona maatregelen lol jij en ik kijken naar hetzelfde maar hebben een andere meningMikeyMan schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:44:
[...]
Niet duidelijk en zeker? Je kunt het er niet mee eens zijn, maar aan duidelijkheid wordt volgens mij weinig ruimte gelaten. En bruis vult hem mooi aan

"Beautiful Clean Coal"
Bij de test locatie in Utrecht waar ik was stond ook gewoon een rij met mensen ter voet, dus blijkbaar kon je daar ook zonder auto terecht. Volgens mij hadden auto's voorrang, want ik was meteen aan de beurt en er stonden minstens 5 mensen te wachtengws24 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:36:
[...]
Weet hij ook of dat alleen in zijn regio is of dat het landelijk is? Vraag me dat namelijk wel af omdat ze in Den Haag juist specifiek een extra teststraat openen met als één van de redenen dat het voor mensen zonder auto is omdat die niet in Nootdorp terecht kunnen.
Welke locatie in Utrecht was dit?Woy schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:03:
[...]
Bij de test locatie in Utrecht waar ik was stond ook gewoon een rij met mensen ter voet, dus blijkbaar kon je daar ook zonder auto terecht. Volgens mij hadden auto's voorrang, want ik was meteen aan de beurt en er stonden minstens 5 mensen te wachten
Op de Koploperstraat 50
Hier kon GGD landelijk niks betekenen, maar GGD Noord-Limburg gaf inderdaad direct de uitslag aan. Conclusie: direct bellen met je eigen GGD en die geven je (N=2) je antwoord. Hier was de uitslag negatief gelukkig.Dracula schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:36:
[...]
Hmz, dit was GGD Hollandsmidden. Eerst mijn eigen GGD gebeld (Kennemerland) maar die konden niet zien wat in de systemen van Hollandsmidden stond maar anders hadden die ook kunnen helpen.
Je moet wel zelf bellen (geteste persoon dus).
GGD Twente zegt dat dat alleen voor mensen slecht te been is.Adlermann schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:22:
[...]
Zonder auto krijg je een thuisbezoek
Dus in principe niet voor mij.
Mocht ik willen laten testen of Goor of Enschede, en beide zijn met de auto-only.
Officieel geen mogelijkheid voor voet/fiets. Vraag mij af of ze je dan terugsturen, maar officieel is het echt alleen met de auto.
Idem op de locatie Koningsweg in Utrecht.
Even nog wat anders trouwens: zijn er hier mensen van plan om van reisverzekering te switchen om een verzekering te nemen waar je niet direct hoeft te evacueren als een gebied oranje wordt? Ik vind het eerlijk gezegd absurd dat mijn volledige dekking wegvalt als de regering vindt dat het te gevaarlijk is. Niet alleen corona-gerelateerde dekking maar alle dekking valt weg zegt Centraal Beheer tegen me aan de telefoon. Dat slaat toch nergens op?
[ Voor 55% gewijzigd door Sorcerer8472 op 25-07-2020 08:54 ]
Dit topic is gesloten.
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.
GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?