Ik pleit niet voor een sobere maatschappij. Ik pleit ervoor dat we ons moeten beseffen hoe groot het aandeel "entertainment" blijkbaar is en dat we daarin misschien keuzes moeten maken.
Ik ben helemaal voor steun aan dat lokale restaurant in de buurt. Festivals, theater: het hoort bij onze maatschappij. Onze vakantie: ik wil hem niemand afpakken. Maar dan nog kun je keuzes maken als maatschappij. Cruiseschepen die van stad tot stad varen: hebben we dat nodig? En al die Nutella-winkels in Amsterdam bijvoorbeeld: wat mij betreft mogen ze per direct over de kop gaan. Nu zijn ze grotendeels van één speler maar dat terzijde. En besef hoeveel horeca er bijvoorbeeld in Amsterdam is bijgekomen in de jaren achter ons. Dat gaat verder dan de kroeg waar we als bewoners van dit land eens willen bijkletsen.
Maar sportscholen zijn juist goed, meer mensen zouden moeten sporten.
Zoals ik al eerder zei: sportscholen zijn wat mij betreft dan ook de belangrijkste flaw in de maatregelen van het kabinet. Wetende dat ze absoluut niet de belangrijkste bedrage hebben geleverd aan de eerste verspreiding had er meer moeite gedaan mogen worden om die te helpen weer open te gaan.
Ik vind deze nieuwe maatschappij maar helemaal niks.
Dat is een heel ander onderwerp

Ik kan pagina's vol typen met wat me niet bevalt aan hoe de maatschappij nu is ingericht maar dat gaat te ver nu

Geen idee ook hoe je mij gaat verplichten een app te gebruiken als ik mijn telefoon niet eens meeneem. Want die laat ik vaak genoeg thuis liggen. Vorig jaar heb ik er zelfs aan gedacht om geen smart phone meer te nemen. Je kan mensen moeilijk verplichten zo'n ding te kopen dat na 2 jaar geen updates meer krijgt en vervangen moet worden voor een hoop geld.
Dat is dan ook een enorm zwak punt in het hele idee van die app.
Dat woord an sich is ook een klein beetje een probleem aan het worden nu. Alsof we plots een hele andere maatschappij moeten optuigen. Alsof het allemaal zwart-wit is terwijl er ook veel grijs is. We kunnen op heel veel momenten heel makkelijk aan die anderhalve meter voldoen. Hou anderhalve meter afstand van elkaar bij die BBQ in de tuin, ga niet allemaal tegelijk naar het strand, ga niet allemaal om 9 uur naar kantoor en werk ook thuis, verspreiden van bezoek aan de sportschool, ga in je eentje naar de supermarkt, volg de pijlen in de bouwmarkt enzovoort. Ja dan moeten we wat cirkels tekenen op het grasveld van een park, een reserveringssysteem optuigen of af en toe een weg naar het strand afsluiten maar is dat een ramp? Als we dat nu allemaal doen haal je al een groot deel van de angel van verspreiding eruit.
[
Voor 26% gewijzigd door
D-e-n op 22-05-2020 11:59
]