Mijn vriendin werkt in het ziekenhuis op een COVID19 afdeling. Afgelopen vrijdag begonnen we allebei lichte klachten te krijgen: Niesen, hoofdpijn en spierpijn. Omdat mijn vriendin in het ziekenhuis werkt, kan ze gelukkig getest worden. Gisteren kon ze terecht bij een soort van drive-through waar ze de tests uitvoeren voor ziekenhuispersoneel. Vanmorgen vroeg kwam het telefoontje dat ze positief is getest op het COVID19 virus. Ik ben zelf niet getest, maar omdat ik wel symptomen heb, moet ik er van uit gaan dat ik ook besmet ben.
Tot nu toe valt het erg mee. We zijn allebei nog jong (begin 30) en met een ibruprofin in heb ik eigenlijk nergens last meer van. Mijn vriendin wordt nu over een week weer gebeld om te kijken hoe het gaat. Als ze dan klachtenvrij is kan ze weer getest worden. Indien de vervolgtest dan negatief is, mag ze weer aan het werk. De arboarts vertelde dat het bij de meeste collega's tussen de 1 en 2 weken duurde.
We gaan het zien!
Tot nu toe valt het erg mee. We zijn allebei nog jong (begin 30) en met een ibruprofin in heb ik eigenlijk nergens last meer van. Mijn vriendin wordt nu over een week weer gebeld om te kijken hoe het gaat. Als ze dan klachtenvrij is kan ze weer getest worden. Indien de vervolgtest dan negatief is, mag ze weer aan het werk. De arboarts vertelde dat het bij de meeste collega's tussen de 1 en 2 weken duurde.
We gaan het zien!