Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.539 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mijn vriendin werkt in het ziekenhuis op een COVID19 afdeling. Afgelopen vrijdag begonnen we allebei lichte klachten te krijgen: Niesen, hoofdpijn en spierpijn. Omdat mijn vriendin in het ziekenhuis werkt, kan ze gelukkig getest worden. Gisteren kon ze terecht bij een soort van drive-through waar ze de tests uitvoeren voor ziekenhuispersoneel. Vanmorgen vroeg kwam het telefoontje dat ze positief is getest op het COVID19 virus. Ik ben zelf niet getest, maar omdat ik wel symptomen heb, moet ik er van uit gaan dat ik ook besmet ben.

Tot nu toe valt het erg mee. We zijn allebei nog jong (begin 30) en met een ibruprofin in heb ik eigenlijk nergens last meer van. Mijn vriendin wordt nu over een week weer gebeld om te kijken hoe het gaat. Als ze dan klachtenvrij is kan ze weer getest worden. Indien de vervolgtest dan negatief is, mag ze weer aan het werk. De arboarts vertelde dat het bij de meeste collega's tussen de 1 en 2 weken duurde.

We gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

TrailBlazer schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:46:
De tijd tussen besmetting en een eventuele ziekenhuis opname is ongeveer 10 dagen. Het lijkt op dit moment nog niet toe te nemen als je naar de cijfers van het rivm kijkt. We hebben al een stuk of 5 weekenden gehad wat “tot een enorme toename zouden lijden” tot op heden zijn die nog noet te zien geweest.
Het lijkt me dat met de huidige anderhalvemeter regels het ook niet zo heel makkelijk meer is om enorme groepen tegelijk te besmetten zoals in het begin. Gok dat het voort zal blijven kabbelen met nieuwe pieken als het weer kouder wordt en/of als echt het uitgaansleven weer op gang komt zonder anderhalvemeter-regels.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Azer schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:46:
Tot nu toe valt het erg mee. We zijn allebei nog jong (begin 30) en met een ibruprofin in heb ik eigenlijk nergens last meer van. Mijn vriendin wordt nu over een week weer gebeld om te kijken hoe het gaat. Als ze dan klachtenvrij is kan ze weer getest worden. Indien de vervolgtest dan negatief is, mag ze weer aan het werk. De arboarts vertelde dat het bij de meeste collega's tussen de 1 en 2 weken duurde.

We gaan het zien!
<knip> Gezondheidsadvies gebaseerd op fabeltjes.

Beterschap!

Ik zit zelf voor het eerst sinds 8 weken ofzo weer op mijn werk. Dat is ook wennen... ben nog niet van plan dit elke dag te gaan doen, maar ik kan ook niet alleen maar thuiswerken. Beeldbellen enzo is hier niet echt ingeburgerd, dus behalve mailen en bellen had ik 0 contact met mijn werk. En dat maakt overleggen toch lastig.

Anyways... mijn quarantaine begint nu zo naderhand wel op zijn einde te komen. Het is niet meer vol te houden. Dochter gaat binnenkort ook weer naar school. Dus ja.

Laten we hopen dat het meevalt. Ik moet toch ook mijn inkomen zien te behouden etc... dus er zit een grens aan thuisblijven.

[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 11-05-2020 09:56 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Niet online
Lethalis schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:53:
[...]

Ik zou voorzichtig zijn met die Ibuprofen. Uit sommige onderzoeken bleek dat dit het verloop kon verergeren, anderen spreken dat weer tegen.

Maar ja, als het omstreden is, zou ik het misschien even laten liggen en bij paracetamol houden.
Bedankt voor de tip, ik schakel over op paracetemol! :)

Edit: Oh ik zie dat je je post aangepast hebt... Naja, toch bedankt voor het meedenken :P

[ Voor 11% gewijzigd door Azer op 11-05-2020 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:44
FunkyTrip schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:50:
Het lijkt me dat met de huidige anderhalvemeter regels het ook niet zo heel makkelijk meer is om enorme groepen tegelijk te besmetten zoals in het begin.
Dit soort megabesmettingen gaan we hopelijk niet meer zien:
Die ene Passion die wel doorging, met rampzalige gevolgen

Op zondagavond 8 maart was daar dus de succesvolle uitvoering van Bachs kleinere passie met zo’n duizend toehoorders in de zaal. Maar die ene uitvoering, vijf dagen voordat vanwege Covid-19 de concertzalen moesten sluiten, had rampzalige gevolgen.

Van de 130 koorleden werden er rondom en na deze uitvoering 102 ziek, sommigen ernstig. Koren zijn uiteraard bekend met verkoudheids- en griepgolven, en met het fenomeen dat je juist zingend iemand met zo’n griep kunt besmetten. Maar dit was iets totaal anders. Een 78-jarig koorlid overleefde het niet, drie partners van koorleden stierven eveneens. Er kwamen zangers op de intensive care terecht, dirigent Valk kreeg ernstige verschijnselen, veel van de begeleidende musici van de Holland Orkest Combinatie eveneens.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Azer schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:56:
[...]

Edit: Oh ik zie dat je je post aangepast hebt... Naja, toch bedankt voor het meedenken :P
Nee, dat was een moderator.

https://www.apotheek.nl/medicijnen/ibuprofen

Voor wat die opmerking suggereerde is geen enkel bewijs.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

hoevenpe schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:58:
[...]

Dit soort megabesmettingen gaan we hopelijk niet meer zien:

[...]
Dat bedoel ik ja. Eventuele 'mega' besmettingen zouden alleen nog kunnen plaatsvinden als er een deurpost in een druk bezette ruimte (winkel? kantoor? ov?) besmet is en veel mensen die niet met hun mouw openduwen zoals ik bijv. overal doe. Kleinere besmettingshaarden houd je overal natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door FunkyTrip op 11-05-2020 10:06 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

FunkyTrip schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:06:
[...]

Dat bedoel ik ja. Eventuele 'mega' besmettingen zouden alleen nog kunnen plaatsvinden als er een deurpost in een druk bezette ruimte (winkel? kantoor? ov?) besmet is en veel mensen die niet met hun mouw openduwen zoals ik bijv. overal doe. Kleinere besmettingshaarden houd je overal natuurlijk.
Dan nog denk ik dat dit geen mega besmetting zou worden. Dan moeten mensen eerst met vieze handen ergens aan zitten en dan met vieze handen aan mond/neus/ogen zitten.
Zingen in een koor is veel gevoeliger omdat je dan veel meer druppels in de lucht hebt en geen 1,5 meter afstand houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
We zijn allebei nog jong (begin 30) en met een ibruprofin in heb ik eigenlijk nergens last meer van.
Azer schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:56:
Beterschap, bedankt voor je bericht en ik ben benieuwd hoe snel het over is.

<knip> Nogmaals: geen medisch advies. YANAD

[ Voor 43% gewijzigd door Ramzzz op 11-05-2020 13:19 ]

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
TrailBlazer schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:34:
Dan nog denk ik dat dit geen mega besmetting zou worden. Dan moeten mensen eerst met vieze handen ergens aan zitten en dan met vieze handen aan mond/neus/ogen zitten.
Dit Japanse experiment laat zien dat het heel snel kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Niet online
Mijn vriendin werkt in het ziekenhuis op een COVID19 afdeling. Afgelopen vrijdag begonnen we allebei lichte klachten te krijgen: Niesen, hoofdpijn en spierpijn. Omdat mijn vriendin in het ziekenhuis werkt, kan ze gelukkig getest worden. Gisteren kon ze terecht bij een soort van drive-through waar ze de tests uitvoeren voor ziekenhuispersoneel. Vanmorgen vroeg kwam het telefoontje dat ze positief is getest op het COVID19 virus. Ik ben zelf niet getest, maar omdat ik wel symptomen heb, moet ik er van uit gaan dat ik ook besmet ben.

We gaan het zien!
Update: We zijn net ook gebeld door de GGD. Blijkbaar mogen partners ook getest worden, dus ik word op korte termijn gebeld voor een afspraak. Daarnaast moesten we allebei nog een standaard vragenlijst doorlopen, waarbij je moest aangeven waar je de afgelopen dagen bent geweest en met wie je in contact bent geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Azer schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:38:
[...]

Update: We zijn net ook gebeld door de GGD. Blijkbaar mogen partners ook getest worden, dus ik word op korte termijn gebeld voor een afspraak. Daarnaast moesten we allebei nog een standaard vragenlijst doorlopen, waarbij je moest aangeven waar je de afgelopen dagen bent geweest en met wie je in contact bent geweest.
Goed om te lezen dat contact-tracing weer serieuzer wordt opgepakt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:59:
[...]

Dit Japanse experiment laat zien dat het heel snel kan gaan.
Het zegt natuurlijk niet direct iets of het virus nog "in leven is" (besmettelijk), maar dit soort verpreiding met fluoriserend materiaal is heel bekend. Deze test doen ze ook vaak bij 1e jaars chemiestudenten om te laten zien hoe je schoon moet werken. En het belang van GOED gebruik van PBM. Dan zie je dat dat nog heel veel lastiger is dan mensen denken. Meer dan eens wordt dan op de WC bril fluoriserend materiaal gevonden. (en dan worden bepaalde plekjes op je lichaam niet eens bekeken ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:39

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Azer schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:38:
[...]

Hoe werkt dat dan? Moet je telefoonnummers erbij zetten? Ik ben oprecht benieuwd naar hoe ze zo'n contactonderzoek dan aanpakken eigenlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azer
  • Niet online
ZieMaar! schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:13:
[...]
Hoe werkt dat dan? Moet je telefoonnummers erbij zetten? Ik ben oprecht benieuwd naar hoe ze zo'n contactonderzoek dan aanpakken eigenlijk...
Nee, ze vragen alleen met wie je contact heb gehad en noteren de namen van deze personen. Verder werd er aan ons gevraagd of wij deze personen wilden inlichten indien dit nog niet gedaan was. Hierbij kun je de contacten verwijzen naar één van deze twee pagina's, afhankelijk van het type contact wat je hebt gehad:
- https://lci.rivm.nl/informatie-contacten-patient
- https://lci.rivm.nl/informatie-nauwe-contacten-patient

Sinds ik klachten kreeg ben ik binnengebleven. Echter ben ik donderdagochtend (dus 1 dag voordat de klachten begonnen) nog wel een halfuurtje naar kantoor geweest om wat spullen in te leveren en donderdagmiddag ook nog even langs mijn vader omdat hij wat gereedschap wilde lenen. In beide gevallen wel handen gewassen en op de afstand gelet.

Wat me wel opvalt is dat mensen erg in de stress schieten als ik het aan ze vertel.
- Mijn vader schoot meteen in de paniekmodus en heeft de huisarts gebeld omdat hij ook getest wilde worden terwijl hij geen klachten heeft.
- Een vriend waar ik anderhalve week geleden even langs was heeft het nieuws zonder met mij te overleggen in zijn familie-app gegooid waarbij iedereen in paniek raakte omdat hij gisteren langs zijn moeder is geweest met moederdag :F

Deze ervaringen weerhouden mij er in ieder geval van om het nu aan meer kennissen en vrienden te vertellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Azer op 11-05-2020 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Azer schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:44:
[...]

Deze ervaringen weerhouden mij er in ieder geval van om het nu aan meer kennissen en vrienden te vertellen.
Nu is de paniek en stress misschien wat overdreven, maar ik zou het persoonlijk alsnog wel willen horen, zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Niet online
42erik schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:14:
[...]

Nu is de paniek en stress misschien wat overdreven, maar ik zou het persoonlijk alsnog wel willen horen, zoiets
Kennissen en vrienden waarmee ik contact heb gehad in de dagen voordat ik klachten kreeg heb ik op de hoogte gesteld. Kennissen en vrienden waar ik de afgelopen dagen geen contact mee heb gehad, hoef ik natuurlijk niets te vertellen als ik dat niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Azer schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:17:
[...]

Kennissen en vrienden waarmee ik contact heb gehad in de dagen voordat ik klachten kreeg heb ik op de hoogte gesteld. Kennissen en vrienden waar ik de afgelopen dagen geen contact mee heb gehad, hoef ik natuurlijk niets te vertellen als ik dat niet wil.
ah, ok, dan begreep ik hem even verkeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Azer schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:44:
[...]
Wat me wel opvalt is dat mensen erg in de stress schieten als ik het aan ze vertel.
Joh :)

Ze zijn eerst maandenlang bang gemaakt en dan kom jij even vertellen dat je het hebt :P

Tijdje terug vond ik die situatie met die huisarts en Rob Jetten ook geweldig. Die huisarts vertelde helemaal blij dat ze alleen milde klachten had gehad, maar het liep volgens mij niet helemaal zoals ze verwachtte. Hele tafel stil, Rob Jetten die nog net niet van zijn stoel opzij springt.

https://www.volkskrant.nl...orona-had-gehad~b5864725/

Tsja, zo gaat het nu nog steeds natuurlijk. Zal na verloop van tijd wel minder worden, als mensen het steeds vaker tegenkomen en er aan wennen. Maar voor nu is het schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
SymbolicFrank schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:32:
Over dat keurmerk: het is bijvoorbeeld aardig moeilijk om een goedkope USB oplader te maken die aan de regels voldoet.

Met een LM7805 kom je een heel eind, maar die wordt heet, het vermogen is laag en je hebt een grote en dure trafo nodig. Een schakelende voeding is veel ingewikkelder en daar heb je een heleboel componenten voor nodig. Al die componenten zijn er ook voor een reden. Je kunt een aardig deel daarvan wel weglaten, maar het apparaat dat je dan krijgt is vooral geschikt om mensen mee te elektrocuteren of brand te stichten.
offtopic:
Voor de liefhebbers zijn er diverse teardowns te vinden van cheapo laders vs bv een authentiek Apple of Samsing product. Daar zijn "best" wel wat verschil tussen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

ijdod schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:24:
[...]
offtopic:
Voor de liefhebbers zijn er diverse teardowns te vinden van cheapo laders vs bv een authentiek Apple of Samsing product. Daar zijn "best" wel wat verschil tussen.
offtopic:
*kuch* big clive *kuch*

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik ga nog steeds niet naar de kapper et cetera. Ik wacht even af of er over zeg 2,5e week een stijging optreedt.

Misschien ben ik daarin té risico-aversief maar ik heb echt het idee dat we vanaf deze week (+ 2wk) een flinke stijging tegemoet zouden kunnen zien en ik zit liever in vrijwillige quarantaine in plaats van verplichte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:41

Stoney3K

Flatsehats!

Wilf schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:50:
[...]Misschien ben ik daarin té risico-aversief maar ik heb echt het idee dat we vanaf deze week (+ 2wk) een flinke stijging tegemoet zouden kunnen zien en ik zit liever in vrijwillige quarantaine in plaats van verplichte.
Ik ben eens heel benieuwd hoe er gereageerd wordt als straks die versoepelingen inderdaad betekenen dat er een tweede golf komt die we niet aan kunnen, en we onze 'intelligente lockdown' dus vol zouden moeten houden tot er een vaccin is.

Dan wordt het ook geen crisismanagement meer maar een politieke keuze tussen een aantal kwaden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 12:16

Indoubt

Always be indoubt until sure

Wilf schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:50:
[...]
offtopic:
*kuch* big clive *kuch*

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik ga nog steeds niet naar de kapper et cetera. Ik wacht even af of er over zeg 2,5e week een stijging optreedt.

Misschien ben ik daarin té risico-aversief maar ik heb echt het idee dat we vanaf deze week (+ 2wk) een flinke stijging tegemoet zouden kunnen zien en ik zit liever in vrijwillige quarantaine in plaats van verplichte.
Nee hoor. Niet iedereen is hetzelfde maar ik wacht het ook maar even af. Het hangt er ook vanaf hoe een groot deel van de bevolking zich gaat gedragen of we weer snel een stijging gaan zien. Ik ken mensen die zeggen het mag weer dus we doen het en anderen zijn zeer terughoudend.

Ikzelf ben liever wat aan de voorzichtige kant met dit virus. Veel te verliezen en weinig te winnen als ik te snel alles ga doen wat weer is toegestaan. Kortom, ik wacht nog even met de kapper en ga ook nog niet reserveren voor het restaurant voor na 1 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:29
Met die kapper of fysio zal het wel loslopen. Daar let iedereen nog wel op. Het is de groepsvorming in drukke parken die je nu weer gaat zien die een probleem kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Indoubt schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:12:
[...]

Nee hoor. Niet iedereen is hetzelfde maar ik wacht het ook maar even af. Het hangt er ook vanaf hoe een groot deel van de bevolking zich gaat gedragen of we weer snel een stijging gaan zien. Ik ken mensen die zeggen het mag weer dus we doen het en anderen zijn zeer terughoudend.

Ikzelf ben liever wat aan de voorzichtige kant met dit virus. Veel te verliezen en weinig te winnen als ik te snel alles ga doen wat weer is toegestaan. Kortom, ik wacht nog even met de kapper en ga ook nog niet reserveren voor het restaurant voor na 1 juni.
Same, 1 zwaluw brengt hier ook nog geen zomer.
Er ligt een tondeuse klaar maar voorlopig ziet de kapper mij ook nog ff niet.
Zo belangrijk vind ik een kapper of restaurant nou ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:45

Yucon

*broem*

Stoney3K schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:05:
[...]

Ik ben eens heel benieuwd hoe er gereageerd wordt als straks die versoepelingen inderdaad betekenen dat er een tweede golf komt die we niet aan kunnen, en we onze 'intelligente lockdown' dus vol zouden moeten houden tot er een vaccin is.

Dan wordt het ook geen crisismanagement meer maar een politieke keuze tussen een aantal kwaden.
Waarschijnlijk bouwt het geleidelijk op omdat het ons gedrag ook geleidelijk losser wordt. Dan zou je de situatie kunnen krijgen dat het aantal gevallen geleidelijk toeneemt op een manier die we allemaal nog acceptabel vinden. Tot er iets extern omslaat, ik noem maar iets, iets dat we ook wel seizoenen noemen bijvoorbeeld, en het ineens een kant uitgaat die we verre van acceptabel vinden. Dan zijn de rapen gaar. Begin maart was de situatie nog eng en nieuw en daardoor werden maatregelen direct vrij goed opgevolgd. Als we komende zomer collectief het idee krijgen dat het wel meevalt is een veel hoger aantal slachtoffers nodig om dezelfde bereidheid om voorzichtig te zijn als in maart te krijgen. Waardoor de echo ook veel harder zal zijn.

In dat opzicht zou het waarschijnlijk beter zijn als we even met de neus op de feiten gedrukt worden door een wat scherper knikje de komende weken. We zullen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:16
Kennelijk hebben we er een nieuwe BN’er bij

Die jongen van 16 die het heeft gehad blijven ze maar in het nieuws drukken, wat-een-onzin :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
FabianGTI schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:36:
Die jongen van 16 die het heeft gehad blijven ze maar in het nieuws drukken, wat-een-onzin :F
Hoezo?
Hij was toch het 'gezicht' van de eerste weken, beetje goed nieuws mag ook wel af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

PalingDrone schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:18:
[...]

Same, 1 zwaluw brengt hier ook nog geen zomer.
Er ligt een tondeuse klaar maar voorlopig ziet de kapper mij ook nog ff niet.
Zo belangrijk vind ik een kapper of restaurant nou ook weer niet.
Helemaal mee eens. Ik ging toch nooit naar de kapper want ik heb al jaren een corona kapsel :p. Alleen af en toe even de nek en oren laten doen maar dat doet m'n vriendin nu. Verder; vind uit eten gaan en dergelijken harstikke leuk hoor maar met dat virus hoeft het van mij allemaal ook weer niet zo nodig. Festivals mis ik opzich ook niet al had ik wel kaarten voor DTRH, maarja daar ga ik dan volgend jaar wel heen. Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Thomas schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:41:
[...]

Helemaal mee eens. Ik ging toch nooit naar de kapper want ik heb al jaren een corona kapsel :p. Alleen af en toe even de nek en oren laten doen maar dat doet m'n vriendin nu. Verder; vind uit eten gaan en dergelijken harstikke leuk hoor maar met dat virus hoeft het van mij allemaal ook weer niet zo nodig. Festivals mis ik opzich ook niet al had ik wel kaarten voor DTRH, maarja daar ga ik dan volgend jaar wel heen. Prima.
Ik mis festivals of ergens in de bossen met een soundsystem en zonder sluitingstijden feesten, best wel. Na een tijdje niet kunnen gaan wegens fysieke beperkingen ging het weer de goede kant op en verheugde me om mijzelf in de zomer van 2020 weer eens drijfnat te dansen tot de zon op kwam...

Lichamelijk een behoorlijke terugval gehad doordat de fysio een tijdje onmogelijk was en zwembaden dicht zaten dus zit inmiddels weer op level 2019 qua gestel. Dat is ronduit irritant maar weinig aan te doen gezien de huidige situatie.
Blijft wel dat ik het erg jammer vind, had mij er nogal op verheugd na al die tijd.
Heel 2019 ging dat ook al niet dus was er wel weer eens aan toe. Ongetwijfeld zullen er wel ergens (il)legale feesten zijn/komen maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om dat risico te lopen wanneer ik daartoe al in staat zou zijn.
Hoe leuk het ook is om zorgeloos in een festivalbubbel rond te stuiteren of zoiets te organiseren vind ik het totaal onverantwoord om zulke situaties in de nabije toekomst op te gaan zoeken.
Niets in mij heeft momenteel de neiging om ergens in den vreemde met volk uit heel Europa sociaal te gaan doen zolang er nog zo weinig over dit virus bekend is. Juist plekken waar mensen moeten schreeuwen om zich verstaanbaar te maken, vaag zijn en van onbekende herkomst, blijken de afgelopen maanden uitstekende besmettingshaarden geweest te zijn. Ik wacht alles dus rustig nog een tijdje af, was er inmiddels al wel aan gewend maar leuk is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:45

Yucon

*broem*

Bredaas café verkoopt plaatsen aan de bar voor 1 juni per opbod op Marktplaats

Hij zit met de handen in het haar, want hij weet niet hoe hij zijn kroeg nog rendabel kan maken als die op 1 juni weer open mag. Eigenaar Johan de Vos van het Bredase café Boerke Verschuren heeft de 29 plaatsen die wel beschikbaar komen daarom maar op Marktplaats gezet voor een privéfeestje. Stamgasten kunnen tegen elkaar opbieden om de hele tent af te huren. Het hoogste bod tot nu toe is 550 euro.

Normaal kan er een veelvoud in zijn zaak, maar vanaf 1 juni mogen er nog maar 29 klanten in zijn kroeg verblijven. En daar kan De Vos zijn geld niet mee verdienen. Hij probeert het dus op een andere manier.

"Met 29 man in een café kan ik helemaal niks", zo zegt hij. "Want de hele goegemeente wil hier naar binnen. Dat wordt een grote chaos en daarom leek het mij beter om de boel maar op Marktplaats te zetten als een privéfeest. Het is een actie omdat ik me geen raad weet. Want hoe moet ik met reserveringen gaan werken als ik zes- tot zevenhonderd vaste klanten heb? Wie laat ik wel en wie laat ik niet binnen? Dat is natuurlijk dodelijk voor een kroegeigenaar, mensen kijken je erop aan als je ze niet toelaat. Als ik dan toch de lul ben, dan maar zo."
en verderop noemt hij nog een andere serieuzere suggestie, want bovenstaande is natuurlijk ludiek bedoeld:
Ik weet dat meerdere mensen van plan zijn om de plaatsen in hun zaak tegen opbod te verkopen. Of ze gaan werken met een bestedingslimiet. Mag je voor 45 euro aan een tafeltje zitten met een gelimiteerde tijd."
Uiteindelijk is ook nu al je in verhouding met een supermarkt nogal dure drankje natuurlijk een verkapt entreekaartje. Als de vereiste verhouding te ver uit de pas gaat lopen is terrashuur niet eens zo'n raar gevolg.

https://www.omroepbrabant...-per-opbod-op-marktplaats

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Tja, ondernemers gaan er verschillend mee om. Je hebt restauranteigenaren die nog steeds alleen maar klagen en je hebt ze die een florerende afhaalbusiness hebben gecreëerd. Ze zetten heus minder om dan zonder maatregelen, maar je ziet wel hele grote verschillen.

Ik ben in ieder geval wel blij dat de kapper weer open is. Ik denk ook niet dat dat, of restaurants, of scholen of straks de campings nou voor enorme verspreiding gaat zorgen. Volgens mij is het risico dat mensen losser worden met handen wassen, drukte vermijden, anderhalve meter of met klachten thuis blijven veel groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 01:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik kom er net achter dat mijn vader het voortschrijdende gemiddelde van de afgelopen 7 dagen van de slachtoffers en overledenen in een spreadsheet bijhoudt. Op die manier heb je toch een veel beter en accurater overzicht of er sprake is van een stijging of daling. Volgens mij hoor je daar erg weinig in de media, op deze manier berekend.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
Kreeg net een mail dat volgende week de senioren trainingen bij het hockey weer gaan beginnen, met kleine groepjes en aangepaste regels is het toch mogelijk. Geen idee hoe het eruit zal gaan zien maar heb er al zin in, weg met de kilo's :)

Ondertussen lijkt het aantal besmettingen in Denemarken weer af te nemen, de opleving na het openen van scholen en bedrijven heeft niet doorgezet:
Ondanks versoepeling neemt corona in Denemarken af

De corona-epidemie in Denemarken blijft ondanks de versoepeling van lockdownmaatregelen in hevigheid afnemen. Overheidsinstituut SSI zegt dat iedere besmette persoon het virus in de eerste week van mei overdroeg aan gemiddeld 0,7 andere personen. Dat is fors minder dan op het hoogtepunt van de epidemie in maart, toen dat zogeheten reproductiegetal bijna op 2 stond.

[ Voor 58% gewijzigd door hoevenpe op 12-05-2020 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

AW_Bos schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:16:
Ik kom er net achter dat mijn vader het voortschrijdende gemiddelde van de afgelopen 7 dagen van de slachtoffers en overledenen in een spreadsheet bijhoudt. Op die manier heb je toch een veel beter en accurater overzicht of er sprake is van een stijging of daling. Volgens mij hoor je daar erg weinig in de media, op deze manier berekend.
Ik denk dat er nu een hele boel data analysten bezig zijn met het modelleren van het verloop van het virus. Ik weet er natuurlijk het fijne niet van maar ik mag hopen dat geteste patiënten het een en ander aan vragen moeten beantwoorden over hun doen en laten (indien mogelijk) en dat dat vervolgens in een machine learning algorithm wordt gedonderd om eens te zien wat er nou eigenlijk gebeurt.

Ben overigens wel benieuwd naar de uitkomst van je pa!

[ Voor 3% gewijzigd door Thomas op 12-05-2020 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:14
hoevenpe schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:26:
Kreeg net een mail dat volgende week de senioren trainingen bij het hockey weer gaan beginnen, met kleine groepjes en aangepaste regels is het toch mogelijk. Geen idee hoe het eruit zal gaan zien maar heb er al zin in, weg met de kilo's :)

Ondertussen lijkt het aantal besmettingen in Denemarken weer af te nemen, de opleving na het openen van scholen en bedrijven heeft niet doorgezet:

[...]
Ik heb het tegenovergestelde probleem; ik ben (als ectomorph) nu na 8 weken bijna al m'n gains kwijt van de af gelopen jaren.

Ik doe thuis nog wel oefeningen, pull ups, push ups, dumbbells tot 20 kg wat oefeningen .Maar dat is een stuk minder dan de tot 40kg dumbbells...

En veel cardio als vervanging van kracht op dit moment.

Ik weeg nog maar 75 kilogram, ipv 83 (vet < 10%)

Ok, ik ben ook fors minder gaan eten en met minder kcal erin.

Maar dat zie ik ook niet terugkomen op korte termijn; vooral ook omdat ik ruzie heb met de sportschoolhouder (geen dienst, dan betaal ik na een maand niet meer)..

Mijn sportscool gaat nu wel open (buiten, met toestemming gemeente).

Naja, dan maar op de UT sporten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ugh somatypentheorie ...

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

Mfpower

In dubio

Misschien ook wel interessant voor @Cobb die ongeveer dezelfde symptomen had als ik. Ik heb vandaag mijn antistoffen test van het Duitse RKI terug gehad met positief resultaat. De kans op een false positive is ongeveer 2-4 procent maar gezien mijn hoge titer duidt dit op recente infectie. Gecombineerd met de klachten die ik had classificeer ik de kans dat ik werkelijk covid had op “aanzienlijk”.

Eigenlijk zou ik mijn vrouw nog moeten laten testen (had dezelfde klachten maar milder). Als die ook positief test dan is de kans op dubbele false positive natuurlijk een stuk lager. Maar kost weer 85 euro ;p

Nu nog afwachten of dit langere tijd immuniteit oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:17
Mfpower schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:49:
Misschien ook wel interessant voor @Cobb die ongeveer dezelfde symptomen had als ik. Ik heb vandaag mijn antistoffen test van het Duitse RKI terug gehad met positief resultaat. De kans op een false positive is ongeveer 2-4 procent maar gezien mijn hoge titer duidt dit op recente infectie. Gecombineerd met de klachten die ik had classificeer ik de kans dat ik werkelijk covid had op “aanzienlijk”.

Eigenlijk zou ik mijn vrouw nog moeten laten testen (had dezelfde klachten maar milder). Als die ook positief test dan is de kans op dubbele false positive natuurlijk een stuk lager. Maar kost weer 85 euro ;p

Nu nog afwachten of dit langere tijd immuniteit oplevert.
Ik heb lopen zoeken (ok, 2 seconden) maar geen flauw idee hoe ik jouw vorige posts kan teruglezen om te zien wat voor symptonen je dan had? En ben je woonachtig in DE of kan je daadwerkelijk wat opsturen zodat ze het kunnen testen?

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:14
Afgezwakt naar alleen de lichaamsbouwtypering. Al die andere crap......

Maar ok, de definitie is breder eigenlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

wodkabuikje schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:30:
[...]

Ik heb lopen zoeken (ok, 2 seconden) maar geen flauw idee hoe ik jouw vorige posts kan teruglezen om te zien wat voor symptonen je dan had? En ben je woonachtig in DE of kan je daadwerkelijk wat opsturen zodat ze het kunnen testen?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61928026

Al een tijdje geleden. Ik woon in NL maar mijn arts heeft ook praktijk in DE en daar testen ze veel meer dan hier. Ik had te laat contact met hem maar toen ik nog symptomen had had ik via Duitsland ook een pcr test kunnen krijgen. Iets wat ze in NL dus alleen voor doelgroepen doen. Ik ben nu getest via de Duitse rivm, het rki.

Antistoftesten zijn om verschillende redenen matig onbetrouwbaar dus voor een individu is het maar beperkt zinvol en je moet je goed verdiepen in de beperkingen. De betere testen geven geen false negatives (vanuitgaande dat je antistoffen aanmaakt) maar de sneltesten zijn tot nu toe allemaal niet goed. Ook in Nederland kun je je inmiddels bij diverse commerciële labs laten testen maar ik doe geen uitspraken over de betrouwbaarheid daarvan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:49
YakuzA schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:08:
Goed om te lezen dat contact-tracing weer serieuzer wordt opgepakt.
Nou ik zit in hetzelfde schuitje als @Azer. Ben dus ook wel benieuwd in welke GGD regio hij zit. Mijn vrouw werkt in een ziekenhuis en is positief getest. Ik wil heel graag weten of ik het al heb gehad, want dat maakt veel duidelijker wie een risico lopen (weinig mensen, maar je maakt wel eens een praatje met je buurman). De GGD wil mij echter niet testen. Ik vind het echt onbegrijpelijk en ben geen expert maar ik kan me voorstellen dat als contact tracing inderdaad vanaf begin af aan beter was opgepakt de uitbraak beperkter kon zijn gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dennis schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:24:
[...]

Nou ik zit in hetzelfde schuitje als @Azer. Ben dus ook wel benieuwd in welke GGD regio hij zit. Mijn vrouw werkt in een ziekenhuis en is positief getest. Ik wil heel graag weten of ik het al heb gehad, want dat maakt veel duidelijker wie een risico lopen (weinig mensen, maar je maakt wel eens een praatje met je buurman). De GGD wil mij echter niet testen. Ik vind het echt onbegrijpelijk en ben geen expert maar ik kan me voorstellen dat als contact tracing inderdaad vanaf begin af aan beter was opgepakt de uitbraak beperkter kon zijn gebleven.
Ik weet niet of de GGD überhaupt een antistoffen test heeft/doet?

Zo te horen wil je niet de gewone corona test.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
YakuzA schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:42:
Ik weet niet of de GGD überhaupt een antistoffen test heeft/doet?

Zo te horen wil je niet de gewone corona test.
Zit daar nog een verschil in dan? :). En zijn er betrouwbare antistoffen testen of is de beste optie Corendon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dennis schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:45:
[...]

Zit daar nog een verschil in dan? :). En zijn er betrouwbare antistoffen testen of is de beste optie Corendon?
Je hebt idd de 'corona-test', die test of je nu het covid-19 corona virus hebt (deze doet de GGD iig)

En je hebt de 'antistoffen test', die test of je in het verleden het covid-19 corona virus hebt gehad en nu antistoffen in je bloed hebt.
(hiervan is bekend dat de 'sneltesten' een slechte betrouwbaarheid hebben, maar er zijn ook testen die bijvoorbeeld de Sanguin bloedbank gebruikt die accurater zijn)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
YakuzA schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:57:
Je hebt idd de 'corona-test', die test of je nu het covid-19 corona virus hebt (deze doet de GGD iig)

En je hebt de 'antistoffen test', die test of je in het verleden het covid-19 corona virus hebt gehad en nu antistoffen in je bloed hebt.
(hiervan is bekend dat de 'sneltesten' een slechte betrouwbaarheid hebben, maar er zijn ook testen die bijvoorbeeld de Sanguin bloedbank gebruikt die accurater zijn)
Dank voor je toelichting. Sanquin zegt op haar website overigens dat hun test niet accuraat genoeg is om individuele situaties te meten.

Als ik het goed begrijp geldt voor de 'Corendon-test' dat hij ook een false positive kan melden als je bijvoorbeeld een andere Covid-variant gehad hebt. Daarom was de EUR niet blij met het feit dat Corendon deze test aan gaat bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Niet online
[...]

Wij zitten in de regio Rotterdam. Eerlijk gezegd was ik verbaast dat ik getest kon worden, had ik niet verwacht. Maar eigenlijk kan je er volgens mij wel vanuit gaan dat als je partner het heeft en je zelf ook klachten hebt dat jij het virus ook hebt. Ik heb mijn corona test over een uurtje, uitslag volgt binnen 24 uur.

Dit was de e-mail die ik kreeg nadat mijn vriendin positief was getest. Wellicht kan je nogmaals contact opnemen met de GGD?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxW7WTul3gGaK0MOsDqRqAHSkcU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TkFx0XYycX8CYc74bCcEkSYe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Azer op 13-05-2020 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Dank @Azer! Ik moet ook zeggen dat ik totaal geen klachten heb dus vanuit die optiek begrijp ik dat ik niet getest wordt. Maar er zijn dus duidelijk verschillen tussen GGD regio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vraagje: weet iemand of er ook onderzoek wordt gedaan naar waar mensen besmet zijn geraakt? Het lijkt me lastig, maar het kan misschien wel nuttige info opleveren.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
ZieMaar! schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 07:37:
Tja, ondernemers gaan er verschillend mee om. Je hebt restauranteigenaren die nog steeds alleen maar klagen en je hebt ze die een florerende afhaalbusiness hebben gecreëerd. Ze zetten heus minder om dan zonder maatregelen, maar je ziet wel hele grote verschillen.
Goeie restaurants die echt iets speciaals te bieden hadden die doen nu afhaalservices aanbieden. Zaken waar je alleen kon zuipen of van die toeristenzaken die niks speciaals te bieden hebben kunnen dit niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Apache4u schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:16:
Vraagje: weet iemand of er ook onderzoek wordt gedaan naar waar mensen besmet zijn geraakt? Het lijkt me lastig, maar het kan misschien wel nuttige info opleveren.
Ik neem aan dat men daar via contact onderzoek achter probeert te komen (als verschillende mensen bijvoorbeeld geïnfecteerd zijn en op dezelfde plek zijn geweest, dan kun je aannemen dat er daar een haard is/was), maar vanwege de incubatietijd is het niet echt makkelijk om dit vast te stellen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Krijg net een email van mijn sportschool met de titel 'We kunnen weer sporten!'.

Met daarin een aankondiging dat er buiten gesport kan gaan worden bij de sportschool.

Email schoot nogal in het verkeerde keelgat met betrekking tot de volgende passage:

De fitnessbranche was één van de eerste sector met een door het ministerie van Volksgezondheid goedgekeurd protocol, echter het OMT en de heer Rutte was hiervan niet op de hoogte gesteld. Mede door de druk vanuit onze branche gaan we ervan uit dat we de deuren toch eerder kunnen openen.

Alsof Arie Boomsma deze zelf gedicteerd heeft :X

Alle branches willen open, alle branches roepen om het hardst dat ze open kunnen (moeten?). En uiteraard, liefst zou ik ook zien dat alles weer open kon. Maar dit getuigt van weinig realiteitszin. :(
En het is ook gewoon dom... "We mogen nog niet helemaal open, maar zijn binnen de gestelde kaders alles in het werk aan het stellen om jullie te faciliteren. In de tussentijd doen we vanuit de branche onze uiterste best om zo snel mogelijk aan de slag te gaan" is een vele malen betere boodschap.

sorry, moest het even kwijt

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 13-05-2020 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Niet online
Azer schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:29:
[...]

Wij zitten in de regio Rotterdam. Eerlijk gezegd was ik verbaast dat ik getest kon worden, had ik niet verwacht. Maar eigenlijk kan je er volgens mij wel vanuit gaan dat als je partner het heeft en je zelf ook klachten hebt dat jij het virus ook hebt. Ik heb mijn corona test over een uurtje, uitslag volgt binnen 24 uur.
Vanmorgen getest, nu wachten op de uitslag. Bij de testpost vertelden ze dat het maximaal 72 uur kan duren voordat de uitslag bekend is. Gezien mijn vriendin al positief is getest en mijn klachten toe lijken te nemen verwacht ik dat de test ook voor mij positief terugkomt. Mijn klachten zijn vandaag iets erger dan de dagen hiervoor. Naast spierpijn en hoofdpijn heb ik nu ook koorts. Daarnet meette ik mijn temperatuur op 38.6 graden. Mijn vriendin lijkt er minder last van te hebben. Ze is wat meer aan het snotteren en voelt zich erg suf maar heeft verder geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Azer schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:48:
[...]

Vanmorgen getest, nu wachten op de uitslag. Bij de testpost vertelden ze dat het maximaal 72 uur kan duren voordat de uitslag bekend is. Gezien mijn vriendin al positief is getest en mijn klachten toe lijken te nemen verwacht ik dat de test ook voor mij positief terugkomt. Mijn klachten zijn vandaag iets erger dan de dagen hiervoor. Naast spierpijn en hoofdpijn heb ik nu ook koorts. Daarnet meette ik mijn temperatuur op 38.6 graden. Mijn vriendin lijkt er minder last van te hebben. Ze is wat meer aan het snotteren en voelt zich erg suf maar heeft verder geen klachten.
Houd jezelf maar goed in de gaten. Beterschap! Vraag: kun je nog proeven en ruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Dacht even dat dit over Spanje of Italië ging, heftig...
Militairen schrokken zich rot hoe sommige verpleeghuizen omgingen met corona

De situatie die ze in die huizen aantroffen was voor de militaire artsen, verpleegkundigen, verzorgers en hygiëne-specialisten schokkend, vertelde commandant Maartje van het geneeskundige detachement dat bestaat uit zo’n vijftig militairen. Zij verleenden bijstand bij zo’n 12 verpleeghuizen in de regio Amsterdam. ,,Wij zijn als militairen gedrild om strak richtlijnen te volgen en goed op elkaar te letten. Maar we merkten dat dit in de verpleeghuizen vaak een heel ander verhaal was.’’

De militairen kwamen te werken in verpleeghuizen waar soms 60 van de 70 bewoners besmet waren met corona. De dood waarde er rond in de gangen. Dergelijke situaties zorgde voor grote angst en onzekerheid onder het personeel. Er waren kamers waar mensen letterlijk alleen stierven omdat er niemand meer de kamer op durfde. Of omdat er niemand was. Het leidde tot schrijnende situaties waarbij een korporaal één van de medewerkers die al lang in dienst was, moest vertellen hoe ze veilig kon werken om haar weer vertrouwen te geven. ,,Dat is eigenlijk de wereld op zijn kop,’’ vertelde ze de koning.

Volgens de commandant waren de meeste verpleeghuizen absoluut van goede wil om het juiste te doen. Vaak was het pure onmacht. ,,Ik snap dat het moeilijk is. De cultuur is ook anders dan bij ons. In verpleeghuizen willen ze bewoners in de laatste fase van hun leven nog een leuke tijd willen geven. Alles is er gericht op het welzijn van de mensen. Er wordt veel geknuffeld. Hygiëneregels grijpen diep in het leven van die bewoners. Als er dan ook nog eens veel personeelsleden wisselen omdat er veel zieken zijn en de personeelsmanager de plaatsvervanger van de plaatsvervanger is, dan helpt dat allemaal niet om de situatie onder controle te houden.’’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
[...]
De GGD wil mij echter niet testen. Ik vind het echt onbegrijpelijk en ben geen expert maar ik kan me voorstellen dat als contact tracing inderdaad vanaf begin af aan beter was opgepakt de uitbraak beperkter kon zijn gebleven.
Dat vind ik ook... containment is veel te snel opgegeven.

En nu is het virus overal en nergens te vinden... hoewel mijn vrouw (werkt in de zorg) en ik sterk het gevoel hebben dat zorgpersoneel het vaakst ermee in aanraking komt.

Wij hebben nog niks, maar meerdere collega's van haar zijn ziek (geweest). Eentje ook een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen.

Omgeving Rotterdam trouwens.

Maar in onze overige kennissenkring van mensen die niet in de zorg werken helemaal niks. Niemand. En veel daarvan gaan regelmatig naar de supermarkt, bouwmarkt, naar hun werk alsof er nooit iets gebeurd is, enzovoorts.

Ziekenhuizen, verpleeghuizen, etc zijn brandhaarden geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18-09 22:08
Hmmm dit ziet er ook wel weer uit als een briljant design :X :
Afbeeldingslocatie: https://images4.persgroep.net/rcs/Q_mLRr6G0PFEdzePSPH5crBjMgc/diocontent/170586178/_fitwidth/980?appId=8ef24fa41e4bddfa7db0f5082d5ff1bf&quality=0.6
© Van der Linde Catering + Evenementen — Doorzichtige mondkapjes, veilig én gastvrij.

Een mondkapje is misschien veilig, maar het maakt de drager ook onherkenbaar. Daar zijn echter oplossingen voor. De Rotterdamse cateraar Van der Linde brengt een doorzichtig mondkapje op de markt dat de horeca veilig én gastvrij moet maken. 'Je kunt zien of iemand lacht’, zegt de horecaman.

[ Voor 45% gewijzigd door gekkie op 13-05-2020 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@gekkie ja voor wie is dit? Voor de zieke horecamedewerker die ondanks klachten toch komt werken en met een lach het plastic mondkapje vol niest?

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 13-05-2020 22:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18-09 22:08
MikeyMan schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:43:
@gekkie ja voor wie is dit? Voor de zieke horecamedewerker die ondanks klachten toch komt werken en met een lach het plastic mondkapje vol niest?
Ik gok dat het mee valt en het meeste netjes de ruimte in vliegt door de uitmuntende pasvorm, gelukkig kun je enig residu nog wel mooi gastvrij bewonderen naast de plastic glimlach :+.
Van dit soort intelligente dingen geraak je toch wel toe aan een flinke borrel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Lethalis schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:37:
Dat vind ik ook... containment is veel te snel opgegeven.

En nu is het virus overal en nergens te vinden... hoewel mijn vrouw (werkt in de zorg) en ik sterk het gevoel hebben dat zorgpersoneel het vaakst ermee in aanraking komt.

Wij hebben nog niks, maar meerdere collega's van haar zijn ziek (geweest). Eentje ook een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen.

Omgeving Rotterdam trouwens.

Maar in onze overige kennissenkring van mensen die niet in de zorg werken helemaal niks. Niemand. En veel daarvan gaan regelmatig naar de supermarkt, bouwmarkt, naar hun werk alsof er nooit iets gebeurd is, enzovoorts.

Ziekenhuizen, verpleeghuizen, etc zijn brandhaarden geworden.
Precies. Men had in de zorg iedereen op regelmatige basis moeten testen. Inderdaad is de zorg één grote infectiebron. Dat lijkt in het buitenland ook zo, in ieder geval Italië en ik las vandaag ook Groot-Brittannië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
MikeyMan schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:43:
Voor de zieke horecamedewerker die ondanks klachten toch komt werken en met een lach het plastic mondkapje vol niest?
Het lijkt me dat straks in de horeca anderhalve meter niet werkbaar is, of ze moeten mijn biertje en bord naar me toe gooien. Dan is zo'n 'mondkapje' net als in het OV een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:09:
[...]

Het lijkt me dat straks in de horeca anderhalve meter niet werkbaar is, of ze moeten mijn biertje en bord naar me toe gooien. Dan is zo'n 'mondkapje' net als in het OV een optie.
Een mondkapje wellicht. Enigszins. Als het een beetje afsluit.

Deze druppelverspreider slaat nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zy4sWHjsBKdtiIyChbMY_tVS2g8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MeOQCtqSZhU5D1aYlkE6BAMl.jpg?f=user_largeGoedenavond, mag ik uw bestelling alstublieft?

Overigens ben ik bezig met wat klussen de afgelopen tijd en door totaal gebrek aan handschoenen (nitril) en FFP2 / FFP3 heb ik maar zonder PBM’s met chemische stoffen staan werken. Dat had tot gevolg dat ik een aantal dagen kortademig was door schuurstof, spuitverf- en plasticlijmdampen. Aan de ene kant denk je ook dat je het niet kan maken om zulke PBM’s te gebruiken ivm tekort bij zorgpersoneel maar aan de andere kant maak je jezelf kwetsbaarder voor aandoeningen die ook zorg nodig kunnen hebben. Heel raar dat je hoofd zo in een spagaat gaat denken.

M’n PBM’s koop ik altijd bij de zelfde (non-)paint-toko en mijn maat handschoenen zijn al weken op en maskers ook allemaal op of extreem duur (dan moet je echt een full face kopen zoals bovenstaand plaatje).

Voor de klusser die nu thuis zit is dat dus best een ding; wel tijd hebben maar geen middelen om het veilig te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Als vanaf 11 juni iedereen met klachten getest kan worden (na doorverwijzing) dan kunnen we toch afspreken dat iedereen die positief getest is na 14-21 dagen aan het werk kan? Zo bouwen we op een mooie manier toe naar weer een normale samenleving, als we vanaf 11 juni massaler testen en mensen die positief getest zijn na afloop weer laten werken. Dan zijn er elke week steeds meer mensen op een normale manier weer aan het werk.

[ Voor 10% gewijzigd door CyberMania op 13-05-2020 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
CyberMania schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:32:
Als vanaf 11 juni iedereen met klachten getest kan worden (na doorverwijzing) dan kunnen we toch afspreken dat iedereen die positief getest is na 14-21 dagen aan het werk kan? Zo bouwen we op een mooie manier toe naar weer een normale samenleving, als we vanaf 11 juni massaler testen en mensen die positief getest zijn na afloop weer laten werken. Dan zijn er elke week steeds meer mensen op een normale manier weer aan het werk.
Dat gaat volgens mij niet werken. De meeste mensen die ik ken werken nog gewoon, al dan niet thuis. De paar mensen die ik ken die niet werken momenteel zijn mensen in branches die stil liggen vanwege de maatregelen. En dat is vooral vanwege de klanten, niet vanwege het personeel. Ze kunnen nu best werken, als ze maar zeker weten dat hun contacten die ze tijdens hun werk tegenkomen geen Corona hebben.
Als je je verhaal aanpast naar 'iedereen die nu positief test mag over 2 a 3 weken weer klant zijn' dan ben ik het met je eens. Personeel is een stuk eenvoudiger op gezondheid te filteren dan de contacten die ze tijdens hun werk tegen komen.
Zonder de juiste papieren niet welkom op het terras, bij de kapper, in de sportschool, etc. Ik voorzie dan wel een levendige handel in vervalste gezondheidsverklaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@zacht en hoe kom je als gezond persoon aan papieren dan? Geen symptomen blijft niet testen. En hoe oud mag dat papier zijn dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
MikeyMan schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:13:
[...]

Een mondkapje wellicht. Enigszins. Als het een beetje afsluit.

Deze druppelverspreider slaat nergens op.
Nope. Het verhaal is toch ook dat je in het ov die triage, die je in contactberoepen en horeca wel kan doen, niet kan en dat daarom dan maar mondkapjes gedragen worden?

Ik loop voor nu met een grote boog (nog grotere boog ;)) om mensen met een mondkapje heen op straat of in de supermarkt. Die moeten namelijk wel ziek zijn, anders heeft een mondkapje geen zin. Tenzij je een medisch mondkapje hebt, maar dat is dan eigenlijk asociaal, want die zijn in de zorg nodig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

zacht schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 07:48:
[...]
Dat gaat volgens mij niet werken. De meeste mensen die ik ken werken nog gewoon, al dan niet thuis. De paar mensen die ik ken die niet werken momenteel zijn mensen in branches die stil liggen vanwege de maatregelen. En dat is vooral vanwege de klanten, niet vanwege het personeel. Ze kunnen nu best werken, als ze maar zeker weten dat hun contacten die ze tijdens hun werk tegenkomen geen Corona hebben.
Als je je verhaal aanpast naar 'iedereen die nu positief test mag over 2 a 3 weken weer klant zijn' dan ben ik het met je eens. Personeel is een stuk eenvoudiger op gezondheid te filteren dan de contacten die ze tijdens hun werk tegen komen.
Zonder de juiste papieren niet welkom op het terras, bij de kapper, in de sportschool, etc. Ik voorzie dan wel een levendige handel in vervalste gezondheidsverklaringen.
We kunnen mensen ook gewoon een gele ster op hun kleren laten zetten natuurlijk ;)

Verder zijn er ook mensen die 2 weken na hun positieve Corona test nog op de IC liggen, dus het toelatingscriterium is al wat raar.

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
gekkie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:38:
Hmmm dit ziet er ook wel weer uit als een briljant design :X :
[Afbeelding]
© Van der Linde Catering + Evenementen — Doorzichtige mondkapjes, veilig én gastvrij.

Een mondkapje is misschien veilig, maar het maakt de drager ook onherkenbaar. Daar zijn echter oplossingen voor. De Rotterdamse cateraar Van der Linde brengt een doorzichtig mondkapje op de markt dat de horeca veilig én gastvrij moet maken. 'Je kunt zien of iemand lacht’, zegt de horecaman.
Ik zag het op het AD langskomen en ik vind het werkelijk een grof schandaal dat een krant dit zo kritiekloos plaatst. Dit is namelijk de slechtst denkbare "oplossing".

Een mondkapje moet namelijk afsluiten. Het virus moet worden tegen gehouden terwijl je door het kapje door ademt. Hier gaat het in- en uitademen langs het plastic, maar de bacillen en virussen die je uitademt dus ook. Ik vraag me dan echt af wat voor hersenloze types er bij zo'n krant werken. En dan laat ik de ondernemer zelf maar even buiten beschouwing. Die denkt alleen maar aan de portemonnee.

Verder stoor ik me sowieso aan de "hype" die mondkapjes heet. Mensen hebben jarenlang geageerd tegen de boerka en nu wordt een mondkapje een mode-item. Ik hoop dat we niet de Aziatische toer opgaan waar iedereen overal mondkapjes gaat dragen en je een paria wordt als je er geen hebt. Ik snap de wens in het OV en bij contactberoepen waar je geen afstand kunt houden maar als je gewoon op straat loopt of zit en je houdt voldoende afstand heeft het gewoon geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:06:
@zacht en hoe kom je als gezond persoon aan papieren dan? Geen symptomen blijft niet testen. En hoe oud mag dat papier zijn dan?
Uiteraard is het onwerkbaar. Ik reageerde op de suggestie dat we langzaam naar een normale samenleving gaan als we positieve gevallen weer laten werken na een paar weken. Zo simpel is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:30:
[...]

We kunnen mensen ook gewoon een gele ster op hun kleren laten zetten natuurlijk ;)

Verder zijn er ook mensen die 2 weken na hun positieve Corona test nog op de IC liggen, dus het toelatingscriterium is al wat raar.
Het is onwerkbaar, ik reageerde op de suggestie dat we langzaam naar een normale samenleving gaan als we positief getesten weer laten werken na een paar weken. Zo simpel is het natuurlijk niet.
Dat Godwinnetje, tsja, ik vrees dat we er niet eens zo ver van afzitten. Ik lees links en rechts over gezondheid-interviews voor je ergens naar binnen mag vanaf 1 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

zacht schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:37:
[...]

Ik lees links en rechts over gezondheid-interviews voor je ergens naar binnen mag vanaf 1 juni.
Dat gaat over of je symptomen vertoont. Waar je dan weer over kan liegen of zeggen dat dit prive gegevens zijn. Dan laten ze je niet binnen en kan je ze daar weer voor aanklagen wegens discriminatie.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Leuk alle oplossingen met plexiglas, mondkapjes en afstand houden op een terras. Van mij hoeft de horeca dan niet meer. Horeca moet ontspannen zijn en voor mij is het het dan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TrailBlazer schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:51:
Leuk alle oplossingen met plexiglas, mondkapjes en afstand houden op een terras. Van mij hoeft de horeca dan niet meer. Horeca moet ontspannen zijn en voor mij is het het dan niet meer.
Tsjah, gelukkig is er minder capaciteit, dus ze zullen best nog wel 'vol' raken.

Zag overigens gisteren bij 1 vandaag het item over temperatuur meten op de werkvloer. Hoewel ik dat op het werk onwenselijk vind, zou ik dat op zich geen slecht plan vinden voor minder noodzakakelijke activiteiten als horeca/bioscoopbezoek. Zolang het tijdelijk is uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
MikeyMan schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:57:
[...]

Tsjah, gelukkig is er minder capaciteit, dus ze zullen best nog wel 'vol' raken.

Zag overigens gisteren bij 1 vandaag het item over temperatuur meten op de werkvloer. Hoewel ik dat op het werk onwenselijk vind, zou ik dat op zich geen slecht plan vinden voor minder noodzakakelijke activiteiten als horeca/bioscoopbezoek. Zolang het tijdelijk is uiteraard.
En dan blijkt de meerderheid van de besmette mensen geen koorts te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
ZieMaar! schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:22:
[...]
Ik loop voor nu met een grote boog (nog grotere boog ;)) om mensen met een mondkapje heen op straat of in de supermarkt. Die moeten namelijk wel ziek zijn, anders heeft een mondkapje geen zin. Tenzij je een medisch mondkapje hebt, maar dat is dan eigenlijk asociaal, want die zijn in de zorg nodig...
Ik ga direct een mondkapje dragen in de supermarkt. Als iedereen zo denkt hoef ik me in ieder geval geen zorgen meer te maken om afstand te houden. >:)

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

D-e-n schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:59:
[...]

En dan blijkt de meerderheid van de besmette mensen geen koorts te hebben.
Is dat zo erg dan? Met ondercapaciteit?

Het is volgens mij de enige test die enigszins normaal/snel uit te voeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
MikeyMan schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:03:
[...]

Is dat zo erg dan? Met ondercapaciteit?

Het is volgens mij de enige test die enigszins normaal/snel uit te voeren is.
Dan is het schijnveiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

D-e-n schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:05:
[...]

Dan is het schijnveiligheid.
Ja, maar in tegenstelling tot de mondkapjes zonder downside (als in; verzamelen van virusdeeltjes op de mondkapjes) toch? Of zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:14

Onbekend

...

Tassadar32 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:01:
[...]

Ik ga direct een mondkapje dragen in de supermarkt. Als iedereen zo denkt hoef ik me in ieder geval geen zorgen meer te maken om afstand te houden. >:)
Je schrijft dat wel zo lollig op, maar eigenlijk is het helemaal niet zo verkeerd.
Als iemand in de risicogroep valt, dan wil hij/zij ook graag dat andere mensen afstand houden. Een mondkapje gebruiken is dan dus meer een afschrikmiddel dan een veiligheidsmaatregel, waardoor je de kans op besmetting verlaagt.
Ook al is het mondkapje van slechte kwaliteit, de besmettingskans is wel gedaald. :Y)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Ik zie het meer als het reduceren van de kans op besmetting, niet ideaal maar wellicht hou je zo 50% van de besmette gevallen uit de horeca. Asymptomatische besmetting ga je met een vragenlijst in ieder geval niet tegenhouden, genoeg mensen die zich met 37,6 nog goed genoeg voelen om ergens wat te drinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
Onbekend schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:10:
[...]

Je schrijft dat wel zo lollig op, maar eigenlijk is het helemaal niet zo verkeerd.
Als iemand in de risicogroep valt, dan wil hij/zij ook graag dat andere mensen afstand houden. Een mondkapje gebruiken is dan dus meer een afschrikmiddel dan een veiligheidsmaatregel, waardoor je de kans op besmetting verlaagt.
Ook al is het mondkapje van slechte kwaliteit, de besmettingskans is wel gedaald. :Y)
Heel serieus, heb al wat bescherming besteld eerder deze week. Niet omdat ik het vermoeden heb dat ik iets heb, meer omdat ik de distancing overal zie verslappen en mensen best wel een reminder mogen hebben.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Goed punt, ga ik ook proberen. Want iedereen denkt nu dat het over is en ze nergens meer rekening mee hoeven te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:20
Bij ons in Duitsland zijn de mondkapjes in de supermarkt verplicht, heb voor ons deze aangeschaft:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Am519IEfqGtuzoRctJu86Gk3-co=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BtXoioL8aZ9wK7iJNyFJQkuE.jpg?f=user_large

Voordeel is wel, doordat het tuitje wat groter is, ademt het beter dan zo'n chirurgisch masker.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@SkiFan Die herbruikbare maskers doen helemaal alleen iets als de drager ziek is. Op de buitenkant kan m.i. door het hergebruik alleen maar meer virus opbouw plaats vinden.

Leuke (?) anekdote vanmorgen weer bij de slager:

Gezien het formaat mogen er maximaal 4 mensen naar binnen. Waren er ook vier binnen, dus netjes gewacht, iedereen netjes afstand houden, en op de aangegeven plaatsen aan de balie staan. Afgemeten op 1,5 meter.

Terwijl ik aan de beurt ben, en er nog een klant naar buiten gaat, komen er twee begin-70-ers binnen. Al snuffend, en hun neus afvegend aan een stoffen zakdoek. Was net klaar, maar kon het niet laten om er toch iets van te zeggen.

De tegenwerpingen waren schitterend... Vrij vertaald: "Ja we horen bij elkaar, kunnen toch niet alleen boodschappen doen, we moeten uitzoeken wat we moeten eten en het is gewoon een verkoudheid".
:X

Ik hoop dat ze niet te lang een IC plek bezet houden ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:20
MikeyMan schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:12:
@SkiFan Die herbruikbare maskers doen helemaal alleen iets als de drager ziek is. Op de buitenkant kan m.i. door het hergebruik alleen maar meer virus opbouw plaats vinden.
@MikeyMan : Je kunt ze wassen, da's het voordeel van deze. Nieuw tissue erin en het in weer helemaal fris. Ze sluiten ook veel beter aan, is een soort flexibele kunststof.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@MikeyMan Mijn vrouw is panisch dat haar vader (die toch al niet geweldige longen heeft) corona gaat krijgen. Hij wil alweer gaan sporten, gaat samen met z'n vrouw boodschappen doen en ze gaan samen gezellig winkelen (tuincentrum, schoenen). Vader van mijn buurman net zo. Soms vraag ik me af waarvoor we het allemaal doen als deze mensen blijkbaar zelf overal schijt aan hebben. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tassadar32 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:41:
@MikeyMan Mijn vrouw is panisch dat haar vader (die toch al niet geweldige longen heeft) corona gaat krijgen. Hij wil alweer gaan sporten, gaat samen met z'n vrouw boodschappen doen en ze gaan samen gezellig winkelen (tuincentrum, schoenen). Vader van mijn buurman net zo. Soms vraag ik me af waarvoor we het allemaal doen als deze mensen blijkbaar zelf overal schijt aan hebben. :(
Tja... Minder angst voor de dood. Ze zien jaarlijks vrienden omvallen aan ziektes. Mijn ouders idem.. Zoeken het niet op (gaan straks echt niet meer met het OV bv), maar sluiten zich niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Ik ben nog steeds benieuwd wat 'medische mondkapjes' precies zijn. Alles wat niet herkenbaar voor de consumentenmarkt is (zelfbouw, of anderszins) wordt hier in huis gebruikt als medische mondkapjes, volgens de daarvoor geldende protocollen.

Gisteravond laat meerdere koppels in de AH hier. Nu was het verre van druk, dus was het denkelijk geen probleem, maar het is niet alsof de regels niet duidelijk zijn. Ze staan ook groot bij de ingang...

[ Voor 29% gewijzigd door ijdod op 14-05-2020 13:07 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tassadar32 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:41:
Wat heb je aan je extra jaren als je niet mag/kan genieten?
Op bepaalde leeftijden kan morgen je laatste dag zijn.
Waarom zou je dan thuis blijven? Zodat je de theoretische hoge leeftijd kan aantikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:02

s3n

De jongste van 3 is net naar huis gestuurd op het KDV. Die heeft ongeveer 300 dagen per jaar dat ze af en toe hoest/niest. Waarschijnlijk de amandelen waar ze vanzelf overheen gaat groeien. Daarom al lang geleden met GGD besloten er niks aan te doen.

Maar nu met Corona helpt dat niet. KDV komt nu met de suggestie dat we haar iedere keer op Corona laten testen. Amandelen eruit halen wat verder niet noodzakelijk is lijkt mij ook geen beste oplossing. We hebben de huisarts maar gevraagd of hij nog een suggestie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
s3n schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:12:
De jongste van 3 is net naar huis gestuurd op het KDV. Die heeft ongeveer 300 dagen per jaar dat ze af en toe hoest/niest. Waarschijnlijk de amandelen waar ze vanzelf overheen gaat groeien. Daarom al lang geleden met GGD besloten er niks aan te doen.

Maar nu met Corona helpt dat niet. KDV komt nu met de suggestie dat we haar iedere keer op Corona laten testen. Amandelen eruit halen wat verder niet noodzakelijk is lijkt mij ook geen beste oplossing. We hebben de huisarts maar gevraagd of hij nog een suggestie heeft.
Leuke button maken: "Hooikoorts :> "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online

Ja daar doe je helemaal niks aan... bij mijn dochter hebben ze (paar jaar terug) een neusamandel weggebrand in het ziekenhuis, traumatische ervaring. Maar kind zit nog steeds regelmatig te snotteren. Is voor de rest gewoon gezond, eet goed, etc... dus ja, gaan we niks meer aan doen voorlopig.

Ze noemen ze niet voor niks snotneuzen, die kids ;)

Daarnaast komen allergieën voor in de familie. Zelf heb ik ook elk jaar last van hooikoorts... soms zelfs maanden dat ik met een snotneus rondloop. En ook keelpijn omdat dat snot 's nachts mijn keel in loopt.

Ben ik aan gewend, stoort me meestal ook niet enorm. Spuug die zooi 's ochtends uit en ga weer verder met mijn leven.

Maar ja...

Ik maak mij ook zorgen om die infrarood temperatuur controles die je weleens ziet. Daar scoor ik altijd veel te hoog op. Geen idee waarom, want als ik mijn temperatuur met een oorthermometer meet, is hij prima. Ik heb geen koorts, voel me prima.

Maar zo'n kut infrarood ding op mijn voorhoofd en ik ben doodziek, heb standaard 39 graden etc. Wij hebben er thuis eentje liggen en bij mij zit dat ding er altijd enorm naast, terwijl het bij de rest van de familie prima gaat...

Ook helemaal tof als ik echt koorts heb... dan geeft dat ding rustig 41 graden aan enzo :Z

Enige dat ik kan bedenken - dat anders aan mij is - is dat mijn voorhoofd schuin afloopt, beetje Neanderthaler style. Geen idee of dat invloed heeft.

PS
Gelukkig is er aandacht voor zie ik:

https://www.todayonline.c...-notoriously-not-accurate

[ Voor 41% gewijzigd door Lethalis op 14-05-2020 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

Vreselijk, heb zelf ook bij minst temperatuur wisseling een loopneus. Als ik dan van buiten (niks aan de hand) de winkel in loop (airco standje paniek het is warm buiten), meteen raak. Als blikken konden doden.. :'(

Laat nu zo veel mogelijk andere winkelen. Maar soms heb ik weinig keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Snotteren is gezond, het verhoogt je afweer tegen bacteriën en virussen. Niet opsnuiven maar snuiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Laatst online: 20-09 11:23

blaatschaaap

schaap

Dat is wel het lastige, omdat de symptomen zoveel op griep/verkoudheid/iets onschuldigs lijken denkt men in deze tijd toch eerder aan Corona.

Ik werd 28 april gebeld door de tandarts met de mededeling dat ze weer begonnen met het inplannen van behandelingen. Mijn vorige afspraak was ivm de maatregelen afgelast. Hiervoor moest ik een aantal vragen beantwoorden, o.a. over of er mensen met Corona in mijn huishouden zijn, of ik het zelf heb of heb gehad etc.

Op een gegeven moment komt de vraag "Hoest of niest u wel eens?" "Ja, heel af en toe hoest of nies ik wel eens, maar niet meer dan anders, dat doet iedereen toch wel eens?" "Ah.. ja.. Nou ik noteer toch maar even een 'ja'". Die middag wordt ik teruggebeld "We hebben toch besloten uw afspraak nog twee weken door te schuiven" 8)7 Misschien volgende keer maar niet té eerlijk zijn dan. (op alle andere vragen heb ik met 'nee' beantwoord, ik heb geen Corona, ook niet gehad, woon alleen, niemand in de familie met Corona)

[ Voor 7% gewijzigd door blaatschaaap op 14-05-2020 13:47 ]

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Lethalis schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:21:
[...]

Ja daar doe je helemaal niks aan...
<knip>

Als je inhoudelijk niets toe te voegen hebt, zeg dan niks?

En zeker niet zo’n zinloze ‘op de man’-reactie.

[ Voor 27% gewijzigd door Ramzzz op 14-05-2020 15:07 ]

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

graceful schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:38:
[...]

Vreselijk, heb zelf ook bij minst temperatuur wisseling een loopneus. Als ik dan van buiten (niks aan de hand) de winkel in loop (airco standje paniek het is warm buiten), meteen raak. Als blikken konden doden.. :'(

Laat nu zo veel mogelijk andere winkelen. Maar soms heb ik weinig keus.
Hier hetzelfde, + lichte hooikoorts elk jaar met tranende oogjes en snotteren. En dat terwijl als ik me ook maar een beetje slecht voel ik de deur niet uitkom. Vandaag weer zo'n dag, beetje aan het hoesten en slijm in de keel dus heb maar een wandel afspraak met mijn ouders (beide 60+) en vriendin afgezegd, hoe jammer dat ook is. Gelukkig genoeg eten in huis om de deur niet uit te hoeven.

Overigens is een keer een kuchje hier en daar of een niesje doodnormaal, daarvoor moet je mijn insziens niet binnen blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Nou ja, ik wind mij wel snel op... dat geef ik zomaar toe :P

Ik moet er iig niet aan denken dat ik door 1 of andere temperatuurcontrole moet. Daar krijg ik sowieso al stress van en dan zal ik hoe dan ook al iets warmer zijn _O-

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 14-05-2020 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
[...]

Let op hé, ik denk dat je ziek bent (dan is het asociaal om buiten te zijn) óf dat je mondkapjes hebt geregeld die eigenlijk voor de zorg bedoeld zijn (ook asociaal) >:) . Niet stoer doen ;) :)!
Pagina: 1 ... 55 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?