Wil die horeca ondernemer niet gewoon een statement maken? om de boel op scherp te zetten door te 'dreigen' dat je over 4 weken weer open gaat (tijd genoeg om er wat mee te doen qua politiek) en hij kan alsnog met de staat tussen de benen vertrekken en de boel langer dicht te houden.
Hij heeft een punt, en is eerlijk in zn betoog dat hij de 1.5m niet kan waarborgen, maar het feit blijft dat er meer gezonde mensen rondlopen dan dat er ziek zijn. (Ja ik snap wel dat de lockdown hiervoor zorgt) maar die mensen ontneem je hun horeca bezoek terwijl ze niks onder de leden hebben.
Het grappige is dat ik het cafe bezoek ook mis, ben er voor het laatst geweest in sept. 19, je ziet het gemis pas als't niet meer mag.
Ook ben ik van mening dat er vanuit de overheid iets gezegd moet worden, cijfers zijn 'positief' de sterfgevallen nemen af, IC's nemen af en mensen gaan nu zelf hun conclusies trekken (hoorde eergisteren iemand op't nieuws bij de heropening van de ikea's: "Ja ik had niks te doen dus gaan we maar de ikea") dan heb je het echt niet begrepen en heb je dus blijkbaar weer een speech nodig.
Ik denk ook dat het echt wel zal helpen als Rutte morgen zegt, Jongens... nog 2 weken en dan mogen jullie weer naar de kapper oid.
Wat me wel opvalt, en dat is gelijk mijn vraag, alle eredivisie clubs trainen weer... waarvoor denk ik dan?! Seizoen is afgelopen?!
En in Duitsland trainen ze ook, (voornemens het seizoen af te maken) en nemen ze elke keer een test af, bij een negatieve test mag je trainen mits 1.5 meter, maar als je het toch niet hebt mag je toch 'knuffelen zoveel je wil'?
Edit: Wat is het nu weer voor rant hier om te zeggen dat horeca verantwoordelijk is voor drankmisbruik/voetbalhooligans? tuurlijk dat gebeurd, maar horeca is toch ook op maandagmiddag een broodje gezond en een kop koffie?
[
Voor 6% gewijzigd door
Jelte,89 op 02-05-2020 00:33
]