Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.580 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:32
Dat inderdaad. Iemand met koorts zal gecontroleert moeten worden; en zeker in deze tijden gewoon thuis moeten blijven. Of het dat wel of geen Corona is doet er eigenlijk niet eens zoveel te toe.

Kritischer is meer de mensen die er doorheen komen terwijl ze wel besmet zijn. Dat staat en valt met de oude (on)bekende: de mate van besmettelijkheid van asymptomatische geinfecteerden. In Taiwan lijkt het te werken, in Singapore niet (meer?)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Stoney3K schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:14:
[...]

Fair, maar als een test betekent dat je plusminus 50% zekerheid krijgt of iemand COVID-19 heeft of niet, dan kun je net zo goed een muntje opgooien.

Je wil toch een test die je ergens in de 85-90% zekerheid geeft of iemand wel of niet besmet is of op zijn minst besmettelijk. Puur een hittebeeldcamera die een poging doet om een temperatuurverschil van een halve graad Celsius te onderscheiden, zie ik die zekerheid niet bieden.
Anderszijds, 50% zou best prima zijn als je false negative rate een beetje meevalt. Als jij 95% van de besmettingen eruit vist (95% sensitiviteit dus), met een bijvangst van een factortje 4 of 5 (hele hoge specificiteit [>99.5%] nodig helaas wel) is dat al prima. Beetje zuur voor die mensen die dan gewoon koorts hebben, maar als dat er voor zorgt dat je mogelijke besmettingen vroeg al indamt is dat prima. Een beheersbaar aantal Covid-19 besmettingen is al zo laag dat het vrij eenvoudig is om daarna een 'echte' test te doen bij wat je er met de temperatuurmeting uitvist.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

ijdod schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:25:
Dat inderdaad. Iemand met koorts zal gecontroleert moeten worden; en zeker in deze tijden gewoon thuis moeten blijven. Of het dat wel of geen Corona is doet er eigenlijk niet eens zoveel te toe.
Stuur je dan een chauffeur die jouw spullen komt leveren ook naar huis? En de flexwerker/oproepkracht? Moet die verplicht naar huis zonder dat ie dan een vergoeding uit de ziektewet op mag strijken?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:04
SymbolicFrank schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:21:
[...]

Daarom moet je ook altijd meerdere, verschillende testen doen.
Als toevoeging, dit is ook wat ze in ziekenhuizen doen bij het personeel en met verschillende thermometers. Omdat je het warm kan hebben van beweging wachten ze tussen de tests door ook even om te kijken of de verhoging door inspanning komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Stoney3K schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:28:
[...]

Stuur je dan een chauffeur die jouw spullen komt leveren ook naar huis? En de flexwerker/oproepkracht? Moet die verplicht naar huis zonder dat ie dan een vergoeding uit de ziektewet op mag strijken?
Ik snap je punt niet helemaal. Met koorts hoor je sowieso thuis te blijven, en nu helemaal. ZEKER iemand die onder de mensen is zoals een chauffeur... Volgens mij zijn de regels vrij duidelijk momenteel. En koorts is er niet een uit de categorie 'ja maar ik heb altijd hooikoorts'.

[ Voor 5% gewijzigd door ijdod op 01-05-2020 13:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ijdod schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:37:
[...]

Ik snap je punt niet helemaal. Met koorts hoor je sowieso thuis te blijven, en nu helemaal. ZEKER iemand die onder de mensen is zoals een chauffeur..
Ik heb het dus over een chauffeur van een andere werkgever die bij jou spullen komt bezorgen, ga je die zo maar de poort weigeren als je wel de materialen nodig hebt om met je eigen bedrijf door te gaan?

En uit eigen beweging thuis blijven als je koorts hebt, is niet voor iedereen weggelegd. Vooral de onderkant van de arbeidsmarkt (callcenters, supermarkten, enz.) zit vol met tijdelijke baantjes, ZZP'ers en flexcontracten, waarbij 1 keer zelf ziek melden gewoon betekent dat je morgen niet meer terug hoeft te komen.

Ongeacht wat de wet daar over zegt, want dan heb je weer het verschil tussen recht hebben en je recht krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Ik denk dat je nu voorsoorteert op een discussie tussen praktijk nu en een hypothetisch gebruik van IR meting. Als dat een toegestaan onderdeel wordt van een Corona aanpak, ja, dan komt die chauffer er dus niet in. En had wellicht zijn werkgever hem uberhaupt niet bij het magazijn moeten accepteren.

Wat het ziekmelden betreft ga ik even bot zijn: het is niet fucking facultatief.

Ik snap je betoog wel, begrijp me niet verkeerd...

ALL-CAPS WORDT HIER NIET GEWAARDEERD.

[ Voor 17% gewijzigd door Ramzzz op 01-05-2020 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ijdod schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:04:
Wat het ziekmelden betreft ga ik even bot zijn: HET IS NIET FUCKING FACULTATIEF.
Ik denk ook dat dat een houding is die werkgevers voor een deel zelf hebben veroorzaakt omdat ze zo min mogelijk ziekteverzuim willen. Genoeg arbeidscontracten waar in staat dat wanneer je je niet ziek gemeld hebt over een heel jaar, je een bonus krijgt of extra verlofdagen erbij krijgt, of zelfs andersom, dat je vakantiedagen in moet leveren als je je ziek meldt.

Ergens kan ik begrijpen dat werkgevers niet zitten te wachten op de figuur die elke maandagochtend 'ziek' is na het uitgebreid verslag doen van een zondags feestje op zijn Facebook, maar aan de andere kant lok je met zo'n "ontmoedigingsbeleid" wel het tegenovergestelde gedrag uit.

Bovendien zijn we Nederlanders, dus bij een paar keer niezen of een hoestje is het meer "stel je niet aan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Ja, maar de situatie is nu niet normaal. En koorts (die toch redelijk objectief is vastgesteld) is toch net even iets anders dan een kuchje of hoestje. Zelfs onder normale omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ijdod schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:13:
Ja, maar de situatie is nu niet normaal. En koorts (die toch redelijk objectief is vastgesteld) is toch net even iets anders dan een kuchje of hoestje. Zelfs onder normale omstandigheden.
Dat ben ik met je eens. Alleen moet dat dan ook tot werkgevers doordringen en misschien moeten die dan wettelijk verplicht worden om zo'n situatie het ziekteverzuim van de werknemer te accepteren.

Want anders zie ik nu al aankomen dat de vakkenvuller bij de AH 's morgens gemeten wordt, positief test, en dan zijn baan kwijt is. Want een werkgever heeft geen verplichting om een nuluren werknemer op te roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zit nu bij de tandarts, goed geregeld met hokjes en alles, staat de TV aan mrt de giro d'Italia... Wtf al die mensen hutje mutje langs de weg.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Thomas schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:10:
Ik zit ook met de betrouwbaarheid van hittecamera's en scanners in mijn maag. Een oorthermometer en voorhoofd thermometer is eigenlijk al niet helemaal betrouwbaar. Voor een echt goede meting moet je iets stoppen waar het licht niet schijnt. Bovendien, iemand die, goh ik zeg wat, fietsend naar de supermarkt komt, tegenwind had met warm weer, is veel warmer dan iemand die net uit z'n gekoelde kantoor komt lopen. Betekent niet dat je koorts hebt.

Het beste is gewoon als je klachten hebt de deur niet uit, punt. Je kan dat niet forceren maar ik mag hopen dat de meesten het toch begrijpen. Ik ben zelf ook de afgelopen tijd een keer of 2 thuis gebleven omdat ik een keer lichte keelpijn had en een andere keer kort verkouden was. Gewoon gevraagd aan iemand anders om boodschappen te doen en 1 keer ziek gemeld voor werk. Ik heb het geloof ik al eerder genoemd maar dit moet echt meer in ons systeem komen, en je moet er ook gewoon geen gezeik mee hebben met je baan. Ziek is ziek, niet toch maar proberen. Ik stond hier voor de crisis echt anders in en stond wel eens half ziek te werken of zat met verkoudheid/koorts op college. Ga ik niet meer doen.
Ook dan kom je niet permanent boven de 38 uit op je voorhoofd, je transpireert dan namelijk wat de boel goed koelt, bij twijfel wacht je 3 minuten en dan zit ieder gezond mens weer onder de 38 graden, echte koorts zakt niet zo snel.
Zelfs in bloedhete landen als Maleisië kan je tijdens een lockdown nog gewoon met je fiets naar de supermarkt, diegene die daar de toegangstemperatuurmeting bij je doet weet ook dat inspanning een tijdelijke false positive oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

SinergyX schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:53:
Zit nu bij de tandarts, goed geregeld met hokjes en alles, staat de TV aan mrt de giro d'Italia... Wtf al die mensen hutje mutje langs de weg.
Ik dacht dat de Giro niet door zou gaan, misschien een herhaling van een eerdere wedstrijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Stoney3K schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:54:
[...]

Ik dacht dat de Giro niet door zou gaan, misschien een herhaling van een eerdere wedstrijd?
http://www.giroditalia.it/eng/
Staat toch 1 tot 31 mei.
Misschien toch een herhaling, Eurosport uitzending.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 01-05-2020 14:58 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:04
SinergyX schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:56:
[...]

http://www.giroditalia.it/eng/
Staat toch 1 tot 31 mei.
Misschien toch een herhaling, Eurosport uitzending.
De UCI heeft de GIro uitgesteld naar de herfst, dus je zit echt naar een herhaling te kijken. ;)

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Thomas schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:10:
Het beste is gewoon als je klachten hebt de deur niet uit, punt. Je kan dat niet forceren maar ik mag hopen dat de meesten het toch begrijpen. Ik ben zelf ook de afgelopen tijd een keer of 2 thuis gebleven omdat ik een keer lichte keelpijn had en een andere keer kort verkouden was.
Als ik dat ook zou doen zou ik de hele lente mij ziek moeten melden.
Ik heb enorm last van hooikoorts, en ik heb nog geen medicatie gevonden die mij helpt (ben ik momenteel met de HA mee bezig om uit te zoeken).

Maar totdat ik goede medicatie heb, lijk ik snipverkouden/rode ogen terwijl er 'niets' aan de hand is.
Mijn werkgever ziet mij al aankomen dat ik mij ziek meld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ryur schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:28:
[...]

Als ik dat ook zou doen zou ik de hele lente mij ziek moeten melden.
Ik heb enorm last van hooikoorts, en ik heb nog geen medicatie gevonden die mij helpt (ben ik momenteel met de HA mee bezig om uit te zoeken).

Maar totdat ik goede medicatie heb, lijk ik snipverkouden/rode ogen terwijl er 'niets' aan de hand is.
Mijn werkgever ziet mij al aankomen dat ik mij ziek meld!
Daarom moeten er ook gewoon snel meer testen komen zodat gezond personeel aan het werk kan. En mensen met klachten direct getest kunnen worden of ze Corona hebben of wat anders (minder besmettelijks zoals hooikoorts). Testen kopen en afnemen kost geld, maar bij lange na niet zo veel als medewerkers die maanden thuiszitten. Dus ik snap niet dat er niet meer geïnvesteerd wordt in meer testen. Ja dat kost wel ff wat en misschien betaal je meer in de markt dan eigenlijk eerlijk is, maar nog altijd minder dan mensen maanden thuis laten zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door CyberMania op 01-05-2020 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CyberMania schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:32:
[...]

Daarom moeten er ook gewoon snel meer testen komen zodat gezond personeel aan het werk kan. En mensen met klachten direct getest kunnen worden of ze Corona hebben of wat anders (minder besmettelijks zoals hooikoorts)
Zo lang ze nu nog moeite hebben om alle mensen in kritieke functies (zoals zorgpersoneel) te testen zie ik dat niet gebeuren. En die testen komen niet uit de lucht vallen als je maar met genoeg geld smijt.

Vergeet niet dat een test een momentopname is en je dus herhaaldelijk moet blijven testen.

[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 01-05-2020 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mugwump schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:11:
[...]

De UCI heeft de GIro uitgesteld naar de herfst, dus je zit echt naar een herhaling te kijken. ;)
Dus toch :D Mijn fout :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Afgezien van het feit dat temperatuur meten door een werkgever onder de AVG valt.

Temperatuur meten lijkt arbitrair maar dat valt tegen. de meeste ir richtmeters zijn niet zo geschikt voor het meten van koorts op mensen. Die temperatuurmeters die dat wel kunnen zijn al een tijdje uitverkocht. Ook die hebben trouwens vaak nog een behoorlijke foutmarge.

Nog afgezien dat het dus volgens de avg niet mag zijn de juiste thermometers schaars en niet betrouwbaar genoeg als je daar consequenties aan wilt verbinden. Bovendien zitten er forse verschillen in de wijze waarop je meet en onder welke hoek etc. De persoon die meet moet weten wat ie doet en hoe het werkt.

Temperatuur meten lijkt simpel maar op het moment dat je een hoge mate van zekerheid wilt hebben is het dat niet. Ga je er consequenties aan verbinden dan, als je dat al zou willen, moet je eigenlijk een contactmeting gaan doen en bovendien kunnen aantonen dat je meting met gekalibreerde apparatuur is gedaan op de juiste wijze.

Niet dat je helemaal niets zou kunnen doen als je temperatuurmeting 50% false positives of negatives geeft. We hebben daar in Nederland veel ervaring mee. Je kunt een tweede meting doen. Als iemand corona heeft en koorts dan vallen ze af en zijn ze lichter. Dan kun je zo iemand wegen. Zijn ze te licht voor wat je mag verwachten dan is cremeren het advies. Dat deden we eeuwen geleden ook al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Indoubt schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:17:
Dan kun je zo iemand wegen. Zijn ze te licht voor wat je mag verwachten dan is cremeren het advies. Dat deden we eeuwen geleden ook al :+
Wegen? Gewoon in de plomp gooien en kijken of ze blijven drijven toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Stoney3K schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:20:
[...]

Wegen? Gewoon in de plomp gooien en kijken of ze blijven drijven toch? :+
Je moet wel de wetenschappelijk gefundeerde correcte methode hanteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Indoubt schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:31:
[...]

Je moet wel de wetenschappelijk gefundeerde correcte methode hanteren :+
Ik heb liever 100% garantie dat de false negatives ook niet door de mand vallen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Stoney3K schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:35:
[...]

Ik heb liever 100% garantie dat de false negatives ook niet door de mand vallen. :Y)
Dat is onmogelijk, zelfs met een bloedonderzoek. Je hoeft geen symptomen te hebben om al besmettelijk te zijn en je hoeft dan ook nog niet veel antistoffen te hebben. En de speeksel/snot-testen zijn niet heel betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

SymbolicFrank schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:37:
[...]

Dat is onmogelijk, zelfs met een bloedonderzoek.
Dit was enigszins sarcastisch natuurlijk, maar er is een prima methode om 0% false negatives te hebben, namelijk iedereen als positief beschouwen. Dan heb je nul negatives en dus ook geen false negatves.

Alleen schiet je daar nog steeds niets mee op. Dat was ook de hele strekking van de "We gooien verdachten van hekserij in de plomp, en als ze blijven drijven gaan ze op de brandstapel" redenering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Stoney3K schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:35:
[...]

Alhoewel sommigen hier daar voorstander van lijken te zijn lijkt het me een beetje cru om iedereen waarbij 38 graden wordt gemeten voor de zekerheid te cremeren.

Tenzij ze worden gewogen, dan mag het weer wel.

Iets wegen is eenvoudiger om goed te doen met een hoge mate van zekerheid dan temperatuur meten met een hoge mate van zekerheid met een IR meter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik snap ook heel goed dat de horeca nu enorme donkere wolken ziet hangen, en ik zou zelf ook graag van de zomer op een terrasje willen kunnen zitten, maar ik ben aan de andere kant wel realistisch. Dit soort acties helpen er alleen niet echt aan mee.

https://www.ad.nl/koken-e...ijk-1-juni-open~ae0398f9/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 10:52

TommyGun

Stik er maar in!

Ik vind 'm juist een goeie kijk op de zaken hebben _/-\o_

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Indoubt schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:17:
Afgezien van het feit dat temperatuur meten door een werkgever onder de AVG valt.

Temperatuur meten lijkt arbitrair maar dat valt tegen. de meeste ir richtmeters zijn niet zo geschikt voor het meten van koorts op mensen. Die temperatuurmeters die dat wel kunnen zijn al een tijdje uitverkocht. Ook die hebben trouwens vaak nog een behoorlijke foutmarge.

Nog afgezien dat het dus volgens de avg niet mag zijn de juiste thermometers schaars en niet betrouwbaar genoeg als je daar consequenties aan wilt verbinden. Bovendien zitten er forse verschillen in de wijze waarop je meet en onder welke hoek etc. De persoon die meet moet weten wat ie doet en hoe het werkt.

Temperatuur meten lijkt simpel maar op het moment dat je een hoge mate van zekerheid wilt hebben is het dat niet. Ga je er consequenties aan verbinden dan, als je dat al zou willen, moet je eigenlijk een contactmeting gaan doen en bovendien kunnen aantonen dat je meting met gekalibreerde apparatuur is gedaan op de juiste wijze.

Niet dat je helemaal niets zou kunnen doen als je temperatuurmeting 50% false positives of negatives geeft. We hebben daar in Nederland veel ervaring mee. Je kunt een tweede meting doen. Als iemand corona heeft en koorts dan vallen ze af en zijn ze lichter. Dan kun je zo iemand wegen. Zijn ze te licht voor wat je mag verwachten dan is cremeren het advies. Dat deden we eeuwen geleden ook al :+
De eigenaar van het bedrijf moet gewoon bij de deur staan met ontsmettingsalcohol, latex handschoenen en een thermometer van de Kruidvat en bezoekers sommeren om hun broek even op de enkels te leggen. Alleen zo helpen we Corona de wereld uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:33
Stoney3K schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:46:
Ik snap ook heel goed dat de horeca nu enorme donkere wolken ziet hangen, en ik zou zelf ook graag van de zomer op een terrasje willen kunnen zitten, maar ik ben aan de andere kant wel realistisch. Dit soort acties helpen er alleen niet echt aan mee.

Die zag ik inderdaad ook voorbij komen. Dit is gewoon een dikke middelvinger naar iedereen. Onacceptabel! Als ik dan op social media de reacties van sommige mensen voorbij zie komen op dit bericht, springen mij werkelijk de tranen in de ogen. Uitspraken als: "We kunnen toch niet alles dichtgooien voor een paar Corona doden." Of "Ze maken ons bang, er is niks aan de hand" of "we moeten toch lekker op het terras kunnen zitten. Dat binnen hangen is ook maar niks" etc. Echt absurd en domheid van veel van deze mensen.

Edit: Er zijn zelfs mensen die het " anderhalve meterflauwekul" noemen. Zorgwekkend...

[ Voor 8% gewijzigd door nuker op 01-05-2020 17:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Stoney3K schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:46:

Als hij voortijdig 1 of meer zaken opengooit meteen opsluiten. En daar hij het prima vind om mensen (zoals zijn eigen personeel) op grote schaal te besmetten is poging tot doodslag ook een optie.

Constructieve voorstellen hebben we nodig. Denk mee hoe je er het beste mee om kunt gaan. Creatief met plexiglas en plakband. Deel doorzichtige maskers uit. Drankjes met een rietje. Een groter terras met tussenschotten.

Maar blijkbaar staat hij daar boven. Dat is allemaal veel te ingewikkeld en gaat niet werken. Zo zie je maar weer, hoe rijker mensen zijn hoe meer ze denken dat de wet niet voor hun geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-09 21:51
Nou ik denk dat de schade die ontstaat omdat we ons allemaal klem zuipen en dan alles kapot schoppen,(je lever en nieren niet vergeten) meer is dan heel die horeca ooit aan schade door dat gezuip heeft meebetaald. Durf te wedden door dat voetbalgeweld, en bargeweld nu veel minder is, miljarden worden bespaard, inzet ME Zorg politie. denk ik.

Edit: Onderzoek volgt

[ Voor 11% gewijzigd door Mel33 op 02-05-2020 00:09 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:03
Mel33 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:37:
Durf te wedden door dat voetbal geweld, en bar geweld nu veel minder is, miljarden worden bespaard denk ik.
Wat staat hieronder nou?
Geen speculaties zonder fatsoenlijke onderbouwing en bronvermelding
Zonder voetbal of uitgaan is er vast minder voetbal- resp. uitgaansgeweld (zonder spaties).

Maar miljarden? Seriously?

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Vandaag ook een mooie gezien, ik was even een brief posten en naar de slager voor een voorraadje vlees en liep langs een buurtsupermarktje waar buiten bij de karretjes een statafel stond met daarop een rolletje papier en een grote spuitfles met: tadaaa schoonmaakazijn ... 7(8)7
Om de boel te desinfecteren ofzo?
De geur die er hing verried duidelijk dat het geen alcohol was, heb ik iets gemist? Serieus, azijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:03
PalingDrone schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:02:
De geur die er hing verried duidelijk dat het geen alcohol was, heb ik iets gemist? Serieus, azijn?
Azijn werkt praktisch toch net zo goed tegen virussen als alcohol?

Als in: die alcohol doet ook niet veel. Als je de boel maar spoelt met het een of ander.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

nuker schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:30:
[...]

Die zag ik inderdaad ook voorbij komen. Dit is gewoon een dikke middelvinger naar iedereen. Onacceptabel! Als ik dan op social media de reacties van sommige mensen voorbij zie komen op dit bericht, springen mij werkelijk de tranen in de ogen. Uitspraken als: "We kunnen toch niet alles dichtgooien voor een paar Corona doden." Of "Ze maken ons bang, er is niks aan de hand" of "we moeten toch lekker op het terras kunnen zitten. Dat binnen hangen is ook maar niks" etc. Echt absurd en domheid van veel van deze mensen.

Edit: Er zijn zelfs mensen die het " anderhalve meterflauwekul" noemen. Zorgwekkend...
Ik wil best zien dat hij zijn toko's weer open gooit. Denk niet dat justitie er problemen mee heeft om bij hem de boetes van 4000 euro per stuk te innen :) . Wat een mafkees. Ik snap het hoor dat het een verschrikkelijke tijd is voor de horeca en de steun vanuit de overheid zal in veel gevallen niet genoeg zijn. Maar dan maar zo doen is natuurlijk gestoord. Je zou iedereen die daarbij betrokken is op moeten pakken, wie het nu prima vindt om maar achter de bar te gaan staan of naar de kroeg te gaan is gewoon een gevaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:29
Thomas schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:47:
[...]

Ik wil best zien dat hij zijn toko's weer open gooit. Denk niet dat justitie er problemen mee heeft om bij hem de boetes van 4000 euro per stuk te innen :) . Wat een mafkees. Ik snap het hoor dat het een verschrikkelijke tijd is voor de horeca en de steun vanuit de overheid zal in veel gevallen niet genoeg zijn. Maar dan maar zo doen is natuurlijk gestoord. Je zou iedereen die daarbij betrokken is op moeten pakken, wie het nu prima vindt om maar achter de bar te gaan staan of naar de kroeg te gaan is gewoon een gevaar.
Anderhalvemetersamenleving is ook bullshit als vervolgens iedereen aan dezelfde deurklink zit om naar buiten te gaan ><

Nou dag he

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 10:22
Ach we zien nu heel goed: privatiseer de winst en socialiseer de risico's.

Hij wil gratis geld en anders blackmail met maatschappelijke gezondheid risico's

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Anatidae
Basekid schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:58:

Hij wil gratis geld en anders blackmail met maatschappelijke gezondheid risico's
Ik blijf het bizar vinden dat mensen die jarenlang colaatjes met 80% marge verkopen door zwartbetaalde studenten niet 2 maanden zonder omzet kunnen.

Nou dag he

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Tja, iedereen heeft kunnen zien met de boerenprotesten dat intimidatie en bedreiging werken, de politiek zwichtte. Zie nu wat voor precedent dat heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46

pro_6or

amateur_60r

hoevenpe schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 07:53:
[...]

Misschien heb je het gemist, maar er gaat een vervelend virus rond wat weinig heeft met privacy.

Niemand vraagt om je pincode, maar als (en dat moet dus uitgezocht worden) het opnemen van de temperatuur een significante bijdrage levert aan het reduceren van de R0 dan is dat een klein offer wat we als samenleving serieus moeten overwegen.
Wat ontzettend flauw, hoeveel mensen hebben het gemist denk je?

Je bent het allerbesmettelijkst in de dagen voor je symptomen hebt, ben je ziek, koorts, dan wordt je nu al gevraagd thuis te blijven.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 19:46

pro_6or

amateur_60r

dawg schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 23:36:
Tja, iedereen heeft kunnen zien met de boerenprotesten dat intimidatie en bedreiging werken, de politiek zwichtte. Zie nu wat voor precedent dat heeft gezet.
Hoezo, die boerenterreur heeft toch nog niks opgeleverd. Wat je nu ziet is Idd weer een poging tot ja, dat klopt.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

pro_6or schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 23:52:
[...]

Hoezo, die boerenterreur heeft toch nog niks opgeleverd. Wat je nu ziet is Idd weer een poging tot ja, dat klopt.
offtopic:
Jawel, de nieuwe maatregelen omtrent het reduceren van de stikstofuitstoot, welke niet voldoende zullen zijn:
Jan Willem Erisman, hoogleraar Integrale Stikstofstudies en directeur van het Louis Bolk Instituut voor duurzame landbouw, vindt het een "weliswaar heel breed pakket". En al stelt het kabinet een norm van emissiereductie tot 26 procent in 2030, waaraan alle sectoren moeten bijdragen, vraagt hij zich af of de maatregelen wel zullen werken. "Het is bijna helemaal op basis van vrijwilligheid. Er is erg ingezet op autonoom beleid. Er zit geen enkele verplichting op die maatregelen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:33

Jelte,89

Woodworking

Wil die horeca ondernemer niet gewoon een statement maken? om de boel op scherp te zetten door te 'dreigen' dat je over 4 weken weer open gaat (tijd genoeg om er wat mee te doen qua politiek) en hij kan alsnog met de staat tussen de benen vertrekken en de boel langer dicht te houden.

Hij heeft een punt, en is eerlijk in zn betoog dat hij de 1.5m niet kan waarborgen, maar het feit blijft dat er meer gezonde mensen rondlopen dan dat er ziek zijn. (Ja ik snap wel dat de lockdown hiervoor zorgt) maar die mensen ontneem je hun horeca bezoek terwijl ze niks onder de leden hebben.

Het grappige is dat ik het cafe bezoek ook mis, ben er voor het laatst geweest in sept. 19, je ziet het gemis pas als't niet meer mag.

Ook ben ik van mening dat er vanuit de overheid iets gezegd moet worden, cijfers zijn 'positief' de sterfgevallen nemen af, IC's nemen af en mensen gaan nu zelf hun conclusies trekken (hoorde eergisteren iemand op't nieuws bij de heropening van de ikea's: "Ja ik had niks te doen dus gaan we maar de ikea") dan heb je het echt niet begrepen en heb je dus blijkbaar weer een speech nodig.

Ik denk ook dat het echt wel zal helpen als Rutte morgen zegt, Jongens... nog 2 weken en dan mogen jullie weer naar de kapper oid.

Wat me wel opvalt, en dat is gelijk mijn vraag, alle eredivisie clubs trainen weer... waarvoor denk ik dan?! Seizoen is afgelopen?!

En in Duitsland trainen ze ook, (voornemens het seizoen af te maken) en nemen ze elke keer een test af, bij een negatieve test mag je trainen mits 1.5 meter, maar als je het toch niet hebt mag je toch 'knuffelen zoveel je wil'?

Edit: Wat is het nu weer voor rant hier om te zeggen dat horeca verantwoordelijk is voor drankmisbruik/voetbalhooligans? tuurlijk dat gebeurd, maar horeca is toch ook op maandagmiddag een broodje gezond en een kop koffie? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Jelte,89 op 02-05-2020 00:33 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:33

Jelte,89

Woodworking

Basekid schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:58:

Ik ga je echt niet persoonlijk aanvallen, en je hebt gelijk, maar dit is net zo kort door de bocht als de belasting verhogen op stroom/gas, 19 naar 21% btw enz.

Rutte kan het allemaal wel betalen, maar de minima voelen dit soort dingen echt veel meer.

Je hebt gewoon te maken met 2 kanten, die ondernemer wil zn gezin voeden en zn hachje redden en dat zijn 2 doodnormale redeneringen.

Daarnaast is het gewoon een feit dat je de gezonde burger vrijheid ontneemt (horeca) en hij nu zijn eigen vrijheid neemt (zie hierboven)

Revive the guild!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Jelte,89 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 00:31:
Hij heeft een punt, en is eerlijk in zn betoog dat hij de 1.5m niet kan waarborgen
Ik denk dat er veel mogelijk is, alleen het probleem is dat wanneer je de horeca open gooit iedereen er als strontvliegen op af vliegen en dat wil je niet. Als iedereen de 1,5m zou respecteren en anderen ook een kans zou geven om van de horeca te genieten zou er in ieder geval iets opgestart kunnen worden. Helaas zit dit niet in ons DNA ...

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:09

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zat er van de week eens over na te denken, en hoewel ik weet dat de horeca een grote werkgever is als geheel; Hoe groot is nou het probleem als de helft vd kroegen en restaurants omvallen? Natuurlijk, persoonlijke drama’s en alles, maar hoe groot is de impact op de lange termijn en op de BV Nederland?

Als Covid ooit weg is zijn er weer wel andere uitbaters...

Ik wil hier niks bagataliseren maar het lijkt me minder impact te hebben dan een KLM wat omvalt...

[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 02-05-2020 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
FreakNL schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 02:14:
Ik zat er van de week eens over na te denken, en hoewel ik weet dat de horeca een grote werkgever is als geheel; Hoe groot is nou het probleem als de helft vd kroegen en restaurants omvallen? Natuurlijk, persoonlijke drama’s en alles, maar hoe groot is de impact op de lange termijn en op de BV Nederland?

Ik wil hier niks bagataliseren maar het lijkt me minder impact te hebben dan een KLM wat omvalt...
Verloedering van binnensteden, 200-400k werklozen erbij... (die gaan nu sowieso moeilijk aan een baan komen), al die werklozen zijn weer extra druk op de sociale voorzieningen. Het is een domino effect.... toeleveranciers van horeca die gaan dit ook weer voelen, daar vallen ook weer klappen. Consumentenvertrouwen daalt, wordt minder geld uitgegeven etc. etc.

Het effect van een bepaalde branche sijpelt best diep door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:52

Ik vraag me sowieso af hoe het nu verder moet met de horeca. De 1,5m regel gaat daar nooit werken, hoogstens in de wat grotere restaurants. Dus zolang de 1,5m maatregel van kracht blijft kan de horeca niet openen lijkt me? Lastig dilemma...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Heisenbug schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 03:29:
[...]

Ik vraag me sowieso af hoe het nu verder moet met de horeca. De 1,5m regel gaat daar nooit werken, hoogstens in de wat grotere restaurants. Dus zolang de 1,5m maatregel van kracht blijft kan de horeca niet openen lijkt me? Lastig dilemma...
Anderhalve meter samenleving is een utopie. Je moet het aantal besmettingen gewoon zo laag krijgen dat je wel weer contactonderzoek kan doen en de haardjes kan blussen. Des te sneller ze het contactonderzoek opschalen, des te sneller je alles weer open kan gooien.

meer testen, meer contactonderzoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021

Eens, en zelfs als de helft omvalt: de opstartkosten voor de meeste horeca zijn wel te overzien. Ik denk dat de meeste horecatoko's gewoon rechtspersonen zijn. Als die failliet gaan gaat de ondernemer (behalve met eigen geïnvesteerd geld) niet het schip in. Na afloop van het faillissement begint ie met een schone lei. Als het een goedlopende zaak was kan die vast zo weer een lening krijgen van de bank, 10.000 euro investeren in de inrichting en weer starten. Een doorsnee horecazaak kost niet zo veel om opnieuw op te starten nadat alles in het faillissement is verkocht, ze zitten meestal in gehuurde panden. Een boer die failliet gaat en waarbij alle grond, panden, machines etc verkocht worden is een veel groter drama dat opnieuw opstarten kost miljoenen.

[ Voor 12% gewijzigd door CyberMania op 02-05-2020 06:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 19:41
Wat ik voor de crisis al van iemand begreep die in de sector werkt is dat er sowieso al te veel horecazaken waren, in elk geval hier in de regio. In steeds meer winkelpanden kwam horeca te zitten en dat zorgde ervoor dat competent personeel vinden steeds lastiger werd.

Dat zou betekenen dat het qua werkgelegenheid wel mee zou vallen als een deel van die zaken om zou vallen en niet meer open gaat. Het maakt me ook sceptisch over of er wel extra gemeenschapsgeld heen moet.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Anatidae schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:56:
[...]

Anderhalvemetersamenleving is ook bullshit als vervolgens iedereen aan dezelfde deurklink zit om naar buiten te gaan ><
Die twee staan los van elkaar. De 1,5 meter samenleving is gericht op het beperken van verspreiding door uitgeademde aerosolen (in de lucht), die een ander vervolgens weer inademt.

De deurklink is een vorm van contactbesmetting, mogelijk pas een probleem als je daarna met je vingers in je mond gaat of in je ogen wrijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Jelte,89 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 00:48:
Je hebt gewoon te maken met 2 kanten, die ondernemer wil zn gezin voeden en zn hachje redden en dat zijn 2 doodnormale redeneringen.
Die ondernemer heeft 50 horeca gelegenheden en 2000 man personeel... Iets zegt mij dat hij persoonlijk niet om geld verlegen zal zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 19:09

FreakNL

Well do ya punk?

Bananenplant schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 07:24:
Wat ik voor de crisis al van iemand begreep die in de sector werkt is dat er sowieso al te veel horecazaken waren, in elk geval hier in de regio. In steeds meer winkelpanden kwam horeca te zitten en dat zorgde ervoor dat competent personeel vinden steeds lastiger werd.

..
Ik zie dat hier ook. Allemaal tentjes waar doordeweeks geen hond zit en een biertje daardoor in het weekend meer dan 5 euro moet kosten.

In Zuid-Europa is het vrij normaal dat er op elke hoek een barretje zit maar dat is een andere cultuur. In NL kan het wel wat minder..

Maargoed ik ben dan ook compleet biassed in deze. Zakelijk maak ik in het buitenland zeer veel gebruik van hotels en restaurants. Maar in NL kom ik er bijna nooit. Heeft ook met de prijs te maken.

Alsnog hoeft er van mij niks om te vallen, maar het is blijkbaar een sector met weinig vet op de botten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Over contactonderzoek, waarom zou iemand daarbij niet gewoon zeggen dat het de onderzoekers niks aan gaat met wie hij of zij contact heeft gehad ? Of liegen als diegene bang is toe te moeten geven elke woensdag naar een pokeravond met 20 anderen op een zolder te zijn gegaan ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze is wel interessant:
Ouderen met een verhoogde kans op een ernstig verloop van een Covid-19-infectie zouden een vaccinatie tegen bof, mazelen en rode hond (bmr) aangeboden moeten krijgen. De studie bevat aanwijzingen dat een vaccinatie tegen bmr wel eens kunnen leiden tot een milder verloop van de infectie.

Wetenschappers van de universiteit van Cambridge en het academisch ziekenhuis in Luton bij Londen hebben geprobeerd een verklaring te vinden voor het feit dat vooral ouderen getroffen worden door Covid-19. Jongere leeftijdsgroepen hebben minder te duchten van het virus.

Om dat verschil te verklaren hebben de onderzoekers gekeken of de bmr-vaccinatie, die pas een jaar of 40 bestaat, van invloed is op het verloop van corona-infecties. De oudere leeftijdsgroepen hebben die vaccinaties niet gehad, de jongere in overgrote meerderheid wel. Een deel van de ouderen heeft wel bof, mazelen en rode hond gehad.
(AD Liveblog).

Nou zullen de antivaxx-gekkies daar allemaal wel weer een megalomaan complot in zien, maar als dit onderzoek klopt is dat toch wel opvallend.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

IJzerlijm schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 08:51:
Over contactonderzoek, waarom zou iemand daarbij niet gewoon zeggen dat het de onderzoekers niks aan gaat met wie hij of zij contact heeft gehad ? Of liegen als diegene bang is toe te moeten geven elke woensdag naar een pokeravond met 20 anderen op een zolder te zijn gegaan ?
Een van de redenen waarom het in een Singapore beter werkt idd.
Daar sta je al op 100 camera’s geregistreerd waar je bent geweest en heeft zo’n leugen toch geen zin.

Als we hier in NL geeneens een temperatuur mogen opmeten is dit helemaal een brug te ver.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:10
wildhagen schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 08:56:
Nou zullen de antivaxx-gekkies daar allemaal wel weer een megalomaan complot in zien, maar als dit onderzoek klopt is dat toch wel opvallend.
Dan zou je toch een veel scherpere overgang moeten zien rond het punt van invoering? De curve loopt geleidelijk zonder zichtbare schokken.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
https://www.businessinsid...rens-meyer-1-juni-corona/

Die Meyer heeft blijkbaar fans onder zijn concullega's Ben je eigenlijk strafbaar als je zo'n horecagelegenheid bezoekt nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:48
Bananenplant schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:21:
https://www.businessinsid...rens-meyer-1-juni-corona/

Die Meyer heeft blijkbaar fans onder zijn concullega's Ben je eigenlijk strafbaar als je zo'n horecagelegenheid bezoekt nu?
Deuren open is 1 ding, maar of alle klanten ook echt gaan komen als meneer de recalcitrante horecabaas geen 1,5 meter maatregelen treft...? Dan zal hij alsnog z'n omzet zien achterblijven.
Als deze man nou z'n tijd en energie in een 1,5 meter oplossing zou steken zou ik nog wel wat sympathie hebben gehad. Nu is het vooral onverstandig en ondoordacht met waarschijnlijk een ongewenst resultaat voor de sector zelf. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:33
dreamscape schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:18:
[...]

Azijn werkt praktisch toch net zo goed tegen virussen als alcohol?

Als in: die alcohol doet ook niet veel. Als je de boel maar spoelt met het een of ander.
Volgens mij is het principe dat de buitenste laag van het virus onschadelijk wordt gemaakt (die gaat de verbinding aan met je cellen). Aangezien die bestaat uit vet, moet je iets hebben dat dit vet oplost. Dat kan met zeep en alcohol. Azijn durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
LA-384 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 07:30:
[...]

Die twee staan los van elkaar. De 1,5 meter samenleving is gericht op het beperken van verspreiding door uitgeademde aerosolen (in de lucht), die een ander vervolgens weer inademt.

De deurklink is een vorm van contactbesmetting, mogelijk pas een probleem als je daarna met je vingers in je mond gaat of in je ogen wrijft.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25637115
Studenten in dit onderzoek zitten gemiddeld 26x per uur aan hun gezicht.
Als je dit combineert met de studies waarin wordt aangetoond dat het virus meerdere dagen kan “overleven” op sommigen oppervlakken vraag ik me af wat gevaarlijker is. Een tijdje op korte afstand van iemand zitten of oppervlakten aanraken waar potentieel duizenden mensen aanzitten

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:19

Mfpower

In dubio

nuker schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:50:
[...]

Volgens mij is het principe dat de buitenste laag van het virus onschadelijk wordt gemaakt (die gaat de verbinding aan met je cellen). Aangezien die bestaat uit vet, moet je iets hebben dat dit vet oplost. Dat kan met zeep en alcohol. Azijn durf ik niet te zeggen.
Je hebt inderdaad een ontvetter nodig. Alkalische middelen dus. Zuren gebruik je voor ontkalken. Alle zepen, spiritus (alcohol), ammoniak werken in principe. Bron: oma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Anatidae schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 11:31:
[...]

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25637115
Studenten in dit onderzoek zitten gemiddeld 26x per uur aan hun gezicht.
Als je dit combineert met de studies waarin wordt aangetoond dat het virus meerdere dagen kan “overleven” op sommigen oppervlakken vraag ik me af wat gevaarlijker is. Een tijdje op korte afstand van iemand zitten of oppervlakten aanraken waar potentieel duizenden mensen aanzitten
Ik zeg ook niet dat contactbesmetting minder relevant is, ik zeg alleen dat het los staat van de 1,5 meter samenleving. Jouw eerdere statement dat 1,5m afstand houden onzin is wanneer men ook met z'n allen een deurklink aanraakt, suggereert dat het één het ander uitsluit, maar het zijn beide punten van aandacht.

Het is als zeggen dat stoplichten bullshit zijn als het om verkeersongelukken gaat, omdat men toch overal te hard rijdt.

Neemt niet weg dat de 1,5m samenleving slechts schijnveiligheid geeft, maar dat komt niet omdat we met z'n allen aan vieze deurklinken zitten, maar omdat die uitgeademde aerosolen een tijdje in de lucht blijven hangen voordat ze neerslaan. Als jij op 1,5m achter een besmet persoon loopt, adem je alsnog die aerosolen in.

In dat opzicht is het dragen van een faceshield een stuk veiliger dan het ontsmetten van oppervlakken. Door het dragen van een faceshield, voorkom je actief dat je met je vieze vingers in je ogen of mond zit.

[ Voor 7% gewijzigd door LA-384 op 02-05-2020 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
LA-384 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 11:51:
Als jij op 1,5m achter een besmet persoon loopt, adem je alsnog die aerosolen in.
Maar veel minder dan op korte afstand, het idee achter 1,5m is het reduceren van besmettingen niet het volledig voorkomen ervan. De meeste winst zit waarschijnlijk in het elkaar niet meer aanraken en de eerste 50cm afstand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Verschillende mensen hebben dit eerder gemeld (waaronder ikzelf): China lijkt aardig "gebruik" te maken van de crisis door strategische overnames te plannen.

https://nos.nl/artikel/23...dse-bedrijven-vallen.html

Misschien logisch, investeer wanneer het bloed door de straten vloeit, maar mijns inziens een beetje ongepast gezien de rol van China in deze crisis.

Ik had me erover verbaasd over de wijze waarop bijvoorbeeld IHC en enkele anderen waren "gered" door de overheid maar dat begint mij nu wel te dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anatidae
LA-384 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 11:51:
[...]

Ik zeg ook niet dat contactbesmetting minder relevant is, ik zeg alleen dat het los staat van de 1,5 meter samenleving. Jouw eerdere statement dat 1,5m afstand houden onzin is wanneer men ook met z'n allen een deurklink aanraakt, suggereert dat het één het ander uitsluit, maar het zijn beide punten van aandacht.

Het is als zeggen dat stoplichten bullshit zijn als het om verkeersongelukken gaat, omdat men toch overal te hard rijdt.

Neemt niet weg dat de 1,5m samenleving slechts schijnveiligheid geeft, maar dat komt niet omdat we met z'n allen aan vieze deurklinken zitten, maar omdat die uitgeademde aerosolen een tijdje in de lucht blijven hangen voordat ze neerslaan. Als jij op 1,5m achter een besmet persoon loopt, adem je alsnog die aerosolen in.

In dat opzicht is het dragen van een faceshield een stuk veiliger dan het ontsmetten van oppervlakken. Door het dragen van een faceshield, voorkom je actief dat je met je vieze vingers in je ogen of mond zit.
Ik zei het omdat ik vind dat iedereen veel te gefocust is op die 1,5. Alsof alle problemen zijn opgelost als we maar 1,5 meter afstand houden. Terwijl, zoals jij ook aangeeft, het maar 1 van de vele maatregelen is. En die 1,5 is ook zeer arbitrair. Om jouw voorbeeld te gebruiken. Ik heb juist het gevoel dat mensen nu denken dat het prima is om in een afgekeurde auto te rijden, veel te hard, met een klapband omdat we veilig zijn nu op iedere staathoek een verkeerslicht staat. Dat er daardoor geen oog meer is voor al die andere dingen. RIVM draagt daar ook aan bij. “Mondkapjes zijn niet nodig als mensen afstand houden”. Klinkt voor mij inderdaad als “Je hoeft niet in je spiegel te kijken want we hebben stoplichten”

Nou dag he

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
Indoubt schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:18:
Verschillende mensen hebben dit eerder gemeld (waaronder ikzelf): China lijkt aardig "gebruik" te maken van de crisis door strategische overnames te plannen.

Misschien logisch, investeer wanneer het bloed door de straten vloeit, maar mijns inziens een beetje ongepast gezien de rol van China in deze crisis.
Helpt elkaar, koopt geen Chinese waar. Serieus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-09 11:03
Tsja, mondkapjes. Ik vraag mij af of al die mensen die nu krijsen om mondkapjes zich realiseren dat mondkapjes die echt nuttig zijn zo’n 5 euro per stuk kosten (als je ze al kunt krijgen). Voor een gezin van 4 personen is dat dus een flinke kostenpost, want je kunt niet 1 mondkapje de hele dag gebruiken als je iets wil dat effectiever is dan ‘schijnveiligheid’.

Je hebt het dan al snel over 4 personen x 2 mondkapjes per dag x5 euro is 40 euro per dag en zo’n 1200 euro per maand. Welk gezin kan dat opbrengen? En reken eens door hoeveel miljoen mondkapjes er nodig zijn per maand. Per dag is het al 34 miljoen......

Je krijgt dan een soort financiële lockdown voor degenen die zich de mondkapjes niet kunnen veroorloven.

En hoe verhoud het dragen van mondkapjes zich eigenlijk tot het verbod op het dragen van gezichtsbedekkende kleding? Ik ben benieuwd of de partijen die daar een tijdje terug zo voor waren nu een 180 graden draai gaan maken.....

[ Voor 6% gewijzigd door Philpend op 02-05-2020 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Philpend schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:10:
Tsja, mondkapjes. Ik vraag mij af of al die mensen die nu krijsen om mondkapjes zich realiseren dat mondkapjes die echt nuttig zijn zo’n 5 euro per stuk kosten (als je ze al kunt krijgen). Voor een gezin van 4 personen is dat dus een flinke kostenpost, want je kunt niet 1 mondkapje de hele dag gebruiken als je iets wil dat effectiever is dan ‘schijnveiligheid’.

Je hebt het dan al snel over 4 personen x 2 mondkapjes per dag x5 euro is 40 euro per dag en zo’n 1200 euro per maand. Welk gezin kan dat opbrengen? En reken eens door hoeveel miljoen mondkapjes er nodig zijn per maand. Per dag is het al 34 miljoen......

Je krijgt dan een soort financiële lockdown voor degenen die zich de mondkapjes niet kunnen veroorloven.

En hoe verhoud het dragen van mondkapjes zich eigenlijk tot het verbod op het dragen van gezichtsbedekkende kleding? Ik ben benieuwd of de partijen die daar een tijdje terug zo voor waren nu een 180 graden draai gaan maken.....
Geef iedereen een paar honderd stofmaskers van een paar cent per stuk en verplicht ze deze buitenshuis te dragen. Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:56
Philpend schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:10:

Je hebt het dan al snel over 4 personen x 2 mondkapjes per dag x5 euro is 40 euro per dag en zo’n 1200 euro per maand. Welk gezin kan dat opbrengen? En reken eens door hoeveel miljoen mondkapjes er nodig zijn per maand. Per dag is het al 34 miljoen
Het is niet zo dat je met het hele gezin je de hele dag tussen de mensen begeeft?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 20:56

Yucon

*broem*

Ik had me erover verbaasd over de wijze waarop bijvoorbeeld IHC en enkele anderen waren "gered" door de overheid maar dat begint mij nu wel te dagen.
Dat komt zelfs niet helemaal uit het niets, zie dit artikel van eind januari: https://www.ad.nl/economi...e-handen-houden~a57f0c22/
Een combinatie van investeringsmaatschappij HAL, het Nederlandse baggerconcern Van Oord en de Belgische baggeraar DEME voert gesprekken om scheepsbouwer IHC over te nemen of het kapitaal te versterken. De partijen willen voorkomen dat cruciale kennis en technologie van IHC in handen komen van een Chinees bedrijf.
China was al een tijdje rond aan het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
TimDJ schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:29:
[...]

Het is niet zo dat je met het hele gezin je de hele dag tussen de mensen begeeft?
Kinderen naar school en ouders naar werk, lijkt mij wel dus.

En uiteraard is mijn berekening de worst case betekening, maar zelfs de helft, 600 euro per maand, is voor veel gezinnen niet op te brengen. Tenzij de prijs van die mondkapjes door de grote vraag fors gaat stijgen, dan zit je zo weer op 1200 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Philpend op 02-05-2020 13:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Daarnaast: veel goedkopere chirurgische maskers zijn, mits goed gedragen, voldoende om aardige bescherming te geven in vergelijking met N95 maskers (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4868605/)
.

Als je in direct contact bent met patiënten is het natuurlijk logisch dat je betere maskers wil dragen, maar relatieve afstand i.c.m. chirurgische maskers zou het risico al significant moeten verkleinen in het gewone dagelijkse leven.

Die simpele maskers kosten overigens vrijwel niks. Nu met de crisis uiteraard meer i.v.m. woekerprijzen maar zelfs voor de gewone consument zijn ze voor minder dan 50 cent per stuk te vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Thomas op 02-05-2020 13:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-09 23:00
Philpend schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:37:
[...]

Het advies is nog steeds thuiswerken indien mogelijk als de scholen open gaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:04
virofi schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:39:
[...]

Het advies is nog steeds thuiswerken indien mogelijk als de scholen open gaan toch?
Jazeker dat geld nog steeds tot er nieuwe aankondigingen zijn.

Zoals vaker al gemeld 11 mei is geen vrij brief om in eens naar de zaak te gaan of te moeten.
Als je ook thuis kan werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Philpend schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:37:

En uiteraard is mijn berekening de worst case betekening, maar zelfs de helft, 600 euro per maand, is voor veel gezinnen niet op te brengen. Tenzij de prijs van die mondkapjes door de grote vraag fors gaat stijgen.
Je kijkt alleen naar wat je zelf kunt doen om jezelf en je gezin te beschermen. En dan zijn die maskers die je wilt hebben ook niet 100% effectief. Dan moet je ook minstens een bril en handschoenen dragen.

Als je beschermt wil worden tegen andere mensen die vochtig praten / hoesten, is het veel effectiever als zij een masker opzetten. En een goedkoop stofmaskertje is dan veel effectiever dan een chirurgisch masker. Dat laatste is dan wel weer comfortabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
virofi schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:39:
[...]

Nu nog wel, maar het dragen van mondkapjes kan onderdeel uitmaken van de exit strategie en dan is het uiteraard weer de bedoeling dat we naar ons werk gaan en alle kinderen naar school. Het OV wil dan dat we allemaal mondkapjes gaan dragen om een voorbeeld te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:10

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Wees niet verbaasd want dit past perfect binnen de strategie van China. Aangezien de wereld nu zijn handen vol heeft aan Covid kan China mooi weer zijn eigen gang gaan. Langzaam aan breiden ze hun invloed uit zonder geweld (want dan zou men gelijk terug gevloten worden). Hier in Zuid-Oost Azie is dat al goed zichtbaar. De afgelopen 5 jaar zijn er veel investeringen gedaan door China o.a. de zijderoute en andere infrastructuur (deep-sea haven(s), vliegveld, hydro- en kolen centrales, telecom). Ook openen meer Chinese bedrijven de deuren maar bedienen voornamelijk de Chinees. Je wordt er zelf als niet-Chinees dus niet beter van.

Men is ook weer met de eilanden in de Zuid Chinese Zee aan het spelen dus als ze niet oppassen kan daar wel een conflict uit voort komen. Afgelopen week hebben ze 80 eilanden van een Chinese naam voorzien:
"China established new administrative districts for the contested Spratly and Paracel island chains."
"The notice listed the Chinese names and coordinates of 80 islands, reefs, seamounts, shoals and ridges, 55 of them submerged in water."
De buurlanden zijn "not amused" en Amerika is recent ook weer eens met wat schepen rond gaan varen in de regio.

Bron: https://www.nst.com.my/wo...-disputed-south-china-sea

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

sh4d0wman schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:50:
[...]

Wees niet verbaasd want dit past perfect binnen de strategie van China. Aangezien de wereld nu zijn handen vol heeft aan Covid kan China mooi weer zijn eigen gang gaan. Langzaam aan breiden ze hun invloed uit zonder geweld (want dan zou men gelijk terug gevloten worden). Hier in Zuid-Oost Azie is dat al goed zichtbaar. De afgelopen 5 jaar zijn er veel investeringen gedaan door China o.a. de zijderoute en andere infrastructuur (deep-sea haven(s), vliegveld, hydro- en kolen centrales, telecom). Ook openen meer Chinese bedrijven de deuren maar bedienen voornamelijk de Chinees. Je wordt er zelf als niet-Chinees dus niet beter van.

Men is ook weer met de eilanden in de Zuid Chinese Zee aan het spelen dus als ze niet oppassen kan daar wel een conflict uit voort komen. Afgelopen week hebben ze 80 eilanden van een Chinese naam voorzien:

[...]

[...]

De buurlanden zijn "not amused" en Amerika is recent ook weer eens met wat schepen rond gaan varen in de regio.

Gezien de VS, onder Trump, actief beleid voert om China qua invloed te laten groeien in Azië is dit niet verbazend.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SymbolicFrank
sh4d0wman schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:50:

En ondertussen is dat geschil verder geëscaleerd. Veel wapengekletter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

SymbolicFrank schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:26:
[...]

Geef iedereen een paar honderd stofmaskers van een paar cent per stuk en verplicht ze deze buitenshuis te dragen. Probleem opgelost.
Ja natuurlijk, van die stofmaskers die totaal niet effectief zijn en je dus eigenlijk alleen maar draagt voor de bühne. Kun je net zo goed met een sjaal of bivakmuts voor je mond gaan lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:41:
[...]

Ja natuurlijk, van die stofmaskers die totaal niet effectief zijn en je dus eigenlijk alleen maar draagt voor de bühne. Kun je net zo goed met een sjaal of bivakmuts voor je mond gaan lopen.
Dat stopt sowieso met consumptie spreken dus scheelt allicht iets, ik snap die aversie tegen zoiets simpels totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Stoney3K schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:41:
Je bedoelt, die jou niet beschermen als je er alleen zelf 1 draagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

SymbolicFrank schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:47:
[...]

Je bedoelt, die jou niet beschermen als je er alleen zelf 1 draagt.
Ik hoorde van de week dar ook een ander probleem mee: Als iedereen mondmaskers op heeft dan wordt het voor doven en slechthorenden véél moeilijker om te communiceren (want liplezen kan dan niet meer). Een vriendin van mij is slechthorend en werkt in het onderwijs, en als iedereen daar verplicht wordt om mondkapjes te dragen dan kan ze haar werk niet meer doen.

Zoiets landelijk proberen te handhaven lijkt me daarnaast ook nog best wel een klus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Stoney3K schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:55:
Ik hoorde van de week dar ook een ander probleem mee: Als iedereen mondmaskers op heeft dan wordt het voor doven en slechthorenden véél moeilijker om te communiceren (want liplezen kan dan niet meer). Een vriendin van mij is slechthorend en werkt in het onderwijs, en als iedereen daar verplicht wordt om mondkapjes te dragen dan kan ze haar werk niet meer doen.

Zoiets landelijk proberen te handhaven lijkt me daarnaast ook nog best wel een klus.
Ik kan ook nog wel 100 bezwaren bedenken, zoals dat het moeilijk eten en drinken is met zo'n masker op, dus dat het niet helpt in de horeca. Maar zowel jouw probleem als het eten en drinken kun je bijvoorbeeld oplossen door een plastic gezichtsscherm te gebruiken. Die kun je ook eenvoudig reinigen.

Edit: met een plastic A4 en een paar tie-wraps kun je er zelf 1 maken.

[ Voor 4% gewijzigd door SymbolicFrank op 02-05-2020 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

SymbolicFrank schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:09:
[...]

Ik kan ook nog wel 100 bezwaren bedenken, zoals dat het moeilijk eten en drinken is met zo'n masker op, dus dat het niet helpt in de horeca. Maar zowel jouw probleem als het eten en drinken kun je bijvoorbeeld oplossen door een plastic gezichtsscherm te gebruiken. Die kun je ook eenvoudig reinigen.
Het gaat er natuurlijk om dat doven en slechthorenden anderen niet meer begrijpen of verstaan als iedereen mondkapjes op heeft. Dat los je alleen op als je iedereen een gezichtsscherm op zou laten zetten in plaats van een mondkapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Stoney3K schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:11:
Het gaat er natuurlijk om dat doven en slechthorenden anderen niet meer begrijpen of verstaan als iedereen mondkapjes op heeft. Dat los je alleen op als je iedereen een gezichtsscherm op zou laten zetten in plaats van een mondkapje.
Dan doe je dat toch? Ik zie het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

SymbolicFrank schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:13:
[...]

Dan doe je dat toch? Ik zie het probleem niet.
Hoe wil jij als dove/slechthorende ineens anderen om jou heen verplichten om dat te gaan doen? Stel je werkt in het OV als conducteur, en iedereen draagt verplicht een mondkapje, ga je dan iedereen vragen om die af te zetten en een gelaatsscherm op te doen? Want die komen zo maar even willekeurig uit de lucht vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Stoney3K schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:15:
Hoe wil jij als dove/slechthorende ineens anderen om jou heen verplichten om dat te gaan doen? Stel je werkt in het OV als conducteur, en iedereen draagt verplicht een mondkapje, ga je dan iedereen vragen om die af te zetten en een gelaatsscherm op te doen? Want die komen zo maar even willekeurig uit de lucht vallen?
Je maakt een mooi rapport dat we met zijn allen aan de plastic gezichtsschermen moeten en je gaat daarmee naar de media en de politiek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
SymbolicFrank schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:26:
[...]

Een stofmasker....
Dubbel kippengaas kan ook nog!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
jadjong schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:27:
[...]

Een stofmasker....
Dubbel kippengaas kan ook nog!
Nee, want daar tuf je gewoon doorheen.
Het scheelt al wanneer je een bandana voor je gezicht knoopt, dit soort kapjes dienen niet als personal protection, meer als bescherming tegen het geproest en gespetter van anderen.

Ik snap dat het enorm veel pijn doet voor bepaalde ambtenaren om hun fouten toe te geven en zij liever de volksgezondheid op het spel zetten dan hun fouten te erkennen maar het zou m.i. niet verkeerd zijn wanneer er een paar beleidsmakers naar de rest van de wereld gaan kijken en gewoon toegeven dat zelfs de simpelste barrière voor mond en neus al iets tegenhoud.

Geen 100% bescherming natuurlijk maar dan is er voor "gezonde" of zich gezond voelende mensen echt geen FFP3 of FFP2 masker nodig, laat die alsjeblieft over voor de zorg.
Een schuursnoetje, bandana, "chirurgendoekje" etc. zou iedereen prima kunnen dragen, en dat zou je als overheid gewoon moeten adviseren imho.
Waar komt die onwil toch vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
PalingDrone schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:44:

Geen 100% bescherming natuurlijk maar dan is er voor "gezonde" of zich gezond voelende mensen echt geen FFP3 of FFP2 masker nodig, laat die alsjeblieft over voor de zorg.
Een schuursnoetje, bandana, "chirurgendoekje" etc. zou iedereen prima kunnen dragen, en dat zou je als overheid gewoon moeten adviseren imho.
Waar komt die onwil toch vandaan?
Het antwoord komt van jezelf.
PalingDrone schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:44:
[...]

Nee, want daar tuf je gewoon doorheen.

[ Voor 3% gewijzigd door jadjong op 02-05-2020 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SymbolicFrank
jadjong schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:58:
[...]

[...]
SymbolicFrank schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:09:

Edit: met een plastic A4 en een paar tie-wraps kun je er zelf 1 maken.
En als je daar ook dwars doorheen tuft, versterk je het maar met kippengaas. Of neem een oproermasker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

God. Net wandeling gemaakt. Wilde langs de Blokker voor een nieuwe weegschaal. Ik had 2 opties, een winkelcentrum of het stadscentrum (Leiden), even ver vanaf mijn huis. Vind het centrum toch leuker, maar wat ik daar aantrof... Het stukje vanaf mijn huis naar het centrum is lekker rustig, en ook in het centrum veel rustige straten waar ik doorheen moet. Aangekomen bij de drukste winkelstraat (de Haarlemmerstraat) ben ik omgekeerd. Mijn god, het leek wel een normale zaterdag. Ik zag in 1 oogopslag dat afstand houden daar dus echt niet te doen was, man man man wat een drukte. Wat bezielt die lui?
[...]

[...]
Ja leuk maar dit is gewoon onzin hè?

[ Voor 14% gewijzigd door Thomas op 02-05-2020 16:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
[...]

[...]
Wanneer de boel uitgeraasd is en jij en ik bewezen coronavrij zijn nodig ik je uit om mij met een schuurkapje op te betuffen, ik vouw wel een snoetje van kippengaas en ga dan hetzelfde bij jou doen.
Ik krijg geen spetter op mijn bril, maar jij zit helemaal onder...

De boel begint hier een beetje ridicuul en trollerig te worden en dat lijkt mij niet zo gezond voor de discussie.
Ik ga een poging wagen de kapper te imiteren, mocht dat niet lukken dan ligt er nog een opgeladen tondeuse als last resort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Thomas schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 16:02:
Mijn god, het leek wel een normale zaterdag. Ik zag in 1 oogopslag dat afstand houden daar dus echt niet te doen was, man man man wat een drukte. Wat bezielt die lui?
Winkelen?

Beetje flauw, maar die anderhalve meter is in het dagelijks leven alleen vol te houden als maar een fractie van het aantal mensen naar buiten gaat. Normaliseert het aantal bewegingen dan gaat het nooit passen, dat geldt voor de winkelstraat, het OV, etc.

Dit speelt al weken (in mindere mate), zolang het aantal opnames niet opeens hard begint te stijgen ga je dit niet tegenhouden.

Ondertussen het 'nieuwe normaal' van thuiswerken, moet er niet aan denken dat dit standaard wordt:
Thuiswerken met de Franse slag? Kijk uit, de baas bespioneert je

De coronacrisis is een bonanza voor de surveillance-industrie, nu argwanende werkgevers in groten getale gluurprogrammatuur zetten op de werklaptops en -telefoons van werknemers, of op de virtuele bedrijfsservers waarop zij thuis inloggen op hun eigen computers.

Zo proberen bedrijven te verhoeden dat thuiswerkers stiekem veredeld vakantie vieren op kosten van de baas. Bijvoorbeeld door hun aantal toetsaanslagen te meten, om de zoveel minuten schermafbeeldingen te maken van hun computers of door foto’s te nemen via hun webcamera’s. Of door werknemers simpelweg te dwingen de hele werkdag ingeklokt te blijven in videovergaderingen, zodat de baas kan zien wanneer ze hun snor drukken. Dit alles mag, zolang bedrijven werknemers vertellen dat ze hen in de gaten houden.

‘We hebben gezien dat enkelingen oneerlijk voordeel halen uit flexibele werkregelingen’, e-mailde de Amerikaanse internetbank Axos Financial haar personeel vorige maand. Dat meldde persbureau Bloomberg onlangs. Ceo Gregory Garrabrants, met een jaarwedde van 34,5 miljoen dollar een van Amerika’s best betaalde bankiers, waarschuwde de slampampers onder zijn thuiswerkers. Elke tien minuten maakt Axos een kiekje van hun computerscherm, zei de ceo. Hun toetsaanslagen, hun surfverkeer, hun siësta’s, niets blijft onopgemerkt. Wie zijn dagelijkse taken niet op tijd af heeft, ‘wacht disciplinaire maatregelen, tot ontslag aan toe’.

‘Bedrijven hebben alles op alles gezet om personeel vanuit huis te laten werken, maar tegelijkertijd een mate van veiligheid en productiviteit te waarborgen’, zei Brad Miller van InterGuard, maker van spionagesoftware voor bedrijven, tegen Bloomberg. InterGuard – motto: ‘Vertrouw, maar verifieer’ – en concurrenten als Sneek, CurrentWare en TimeDoctor zeggen onder meer Nestlé, Lego en KPMG tot hun klanten te rekenen, hoewel KPMG Nederland laat weten dergelijke software niet bij zijn Nederlandse werknemers te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

hoevenpe schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 16:19:
[...]

Winkelen?

Beetje flauw, maar die anderhalve meter is in het dagelijks leven alleen vol te houden als maar een fractie van het aantal mensen naar buiten gaat. Normaliseert het aantal bewegingen weer dan gaat het nooit passen, dat geldt voor de winkelstraat, het OV, etc.
En daar zit hem de knauw. Binnen de 'anderhalve meter' samenleving kun je nooit het openbare leven dusdanig ver terug opschalen dat het weer rendabel wordt voor veel ondernemers.

Dat kan de overheid wel beweren als soort van zoethoudertje, maar uiteindelijk is dat wel de kern van het probleem. Ook met mondkapjes moeten we zo veel mogelijk die anderhalve meter van elkaar vandaan blijven, dus dat voegt als exit-strategie niets toe.

Het enige wat (economisch gezien) een goeie exit-strategie zou zijn, is iets waardoor we niet meer die anderhalve meter van elkaar vandaan hoeven te blijven, maar met de huidige stand van het virus (hoe besmettelijk én gevaarlijk het nu is) komen we daar niet omheen.

Pak je één van die twee eigenschappen aan (dus als je de R0 omlaag kan krijgen of als je de mortaliteit kan verminderen) dan hebben we pas gewonnen, eerder niet,

Pagina: 1 ... 48 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?