Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.580 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 17:02
En dezelfde mensen die nu overal "gezellig" doen stonden twee weken terug heel hypocriet te "klappen voor de zorg"

(Wat ik ook toen al een actie vond waar ik niks mee heb. Leuk voor de bühne)

[ Voor 26% gewijzigd door D-e-n op 27-04-2020 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
.

[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:21 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:19

Mfpower

In dubio

michael3 schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:26:
[...]

Normaal gesproken ben ik niet zo.
Maar in dit geval als je er echt iets aan wou doen dan had ik ze niet zelf aangesproken maar gewoon gelijk de politie gebeld.
probleem is dat je er woont en die mensen dagelijks gaat tegenkomen, als je ze aanspreekt en er wordt echt gebeld dan ben jij natuurlijk de persoon die gebeld heeft volgens hen, je kan wel raden wat voor spanningen en boosheid dat met zich meebrengt.
Maar ook een reële kans dat ze doordat ze dan de pik op je hebben je spullen gaan vernielen, denk aan je auto.
je wilt niet weten hoevaak dat gebeurd bij buren ruzies.
Ja precies. Daarom heb ik ze ook op hun verantwoordelijkheid aangesproken. Iets wat ik normaal vind maar wat het helemaal niet is, blijkbaar.
Overigens had ik het al gezegd voor dit hele gedoe. Ze hadden er toen al prima voor kunnen kiezen het niet te doen. Voordat er iets aan de hand is kan ik niet bellen. Met jouw advies had ik het moeten laten gebeuren zonder iets te zeggen en dan de politie anoniem bellen.
Tot vandaag was het best een leuke buurt.

[ Voor 15% gewijzigd door Mfpower op 27-04-2020 18:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Binnenkort je huis op Funda dus? :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
.

[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:21 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:26
Mfpower schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:34:
Met jouw advies had ik het moeten laten gebeuren zonder iets te zeggen en dan de politie anoniem bellen.
Vraag me vooral af in hoeverre de actie van vandaag handig was, je hebt de buurt eerder aangesproken en men besloot alsnog door te gaan met de buurt-BBQ. De kans dat men vandaag alles op was gaan breken omdat je opnieuw bezwaar maakte lijkt me nihil, men kende je mening tenslotte.
Tot vandaag was het best een leuke buurt.
Zie het niet te donker, je zult er de komende tijd blijven wonen en een werkbare verstandhouding blijft noodzakelijk. Wat ik in je verhaal mis, hielden ze redelijk afstand of stond iedereen dicht op elkaar alsof er niets aan de hand was?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:32

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hoe gaan de tweakers hier om met een bezoekje/kopje koffie aan een kennis/vriend? Ik zit te denken om binnenkort weer eens met een goede vriend bij hem thuis af te spreken, die niet in de risicogroep zit. Echter mijn vader die bij mij thuis woont zit wel in een risicogroep (is gelukkig niet ziek).

We kunnen we wachten tot een vaccin, of de mededeling dat de 1,5 regel af kan worden geschaald, maar dat zal nog wel een hele poos duren. Maar toch wil ik eens langs gaan om het contact niet te laten verwateren, omdat het prettiger is dan chatten/video bellen.

Hoe denken jullie erover?

Hier in het dorp viel het ook mee. Er werd door de oranjevereniging een Bingo op het grasveld georganiseerd, waarbij iedereen vanuit zijn tuin gezellig nummertjes afstreepte. :) Wel minder was een samenscholing bij de sloot waar een groep jongeren gezellig bier drinken was, en aan het slootje duiken waren. Toch wel met wat gepaste afstand, maar wel een groep.

[ Voor 23% gewijzigd door AW_Bos op 27-04-2020 19:08 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

michael3 schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:48:
[...]

Als het in je eigen buurt is dan ja, ik had ze er niet zelf op aangesproken.
Probleem is dat je dan de boeman van de buurt bent.

Ik begrijp dat het dus al eerder besproken was? Dan had je natuurlijk wel je mening kunnen geven.
Maar het lijkt mij niet verstandig als je voor je deur een buurt BBQ ziet om er dan op af te stappen.
De kans is namelijk groot dat iemand anders de politie belt en dan wordt jij natuurlijk daarop aangekeken.
Dat eerste is wat ik had gedaan, zaterdag bij de bespreking. Vooraf mijn mening gegeven. Toen hebben ze het toch gedaan. Toen ik wegreed van mijn oprit spraken ze mij aan. Ik kon ook niet weg want het pleintje grenst aan mijn oprit. Toen vroegen ze wat ik ervan vond. Toen gaf ik wederom aan wat ik ervan vond en dat we daarom ook weggingen.
Ik ben er niet actief op af gegaan. Heb wel overwogen te bellen.

Maar ja het is en blijft een illegale activiteit. Dus ik kan wel de boeman zijn en het zal vast niet ten goede komen van de buurtrelaties. Niet dat ik die erg had overigens. Ze hebben met z’n allen gerationaliseerd dat het wel kon. We zien wel hoe het gaat. Huis op funda had ik toch al eens overwogen wegens andere redenen.

Ik had al aangegeven dat wij in een risico groep zitten en geen risico’s willen lopen maar ja, je haalt het zuipfeestje weg dus dat komt natuurlijk in het diepste van hun ziel binnen. Ik ben ook niet in discussie gegaan ofzo. Alleen maar gezegd wat ik ervan vond.
hoevenpe schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:04:
[...]

Vraag me vooral af in hoeverre de actie van vandaag handig was, je hebt de buurt eerder aangesproken en men besloot alsnog door te gaan met de buurt-BBQ. De kans dat men vandaag alles op was gaan breken omdat je opnieuw bezwaar maakte lijkt me nihil, men kende je mening tenslotte.

[...]

Zie het niet te donker, je zult er de komende tijd blijven wonen en een werkbare verstandhouding blijft noodzakelijk. Wat ik in je verhaal mis, hielden ze redelijk afstand of stond iedereen dicht op elkaar alsof er niets aan de hand was?
Dat laatste. Maar ze vinden het ook onzin al op dag 1. Snotterende kinderen gewoon naar school sturen enzo. Ze staan al 5 weken binnen 1,5m van elkaar. Nu was het alleen georganiseerd met spelen, muziek en bbq.

[ Voor 21% gewijzigd door Mfpower op 27-04-2020 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

Het ligt ook aan wat voor buurt het is natuurlijk. Als je het risico loopt om bedreigd te worden en een baksteen door je ruit heen te krijgen omdat je de politie belt voor een BBQ-feestje, dan zou ik vooral mijn mond houden, maar als ze alleen maar reageren met "Doe eens niet zo ongezellig" dan is er ook weinig te verliezen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Stoney3K schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:13:
Het ligt ook aan wat voor buurt het is natuurlijk. Als je het risico loopt om bedreigd te worden en een baksteen door je ruit heen te krijgen omdat je de politie belt voor een BBQ-feestje, dan zou ik vooral mijn mond houden, maar als ze alleen maar reageren met "Doe eens niet zo ongezellig" dan is er ook weinig te verliezen.
Dat laatste denk ik. Nogmaals. De buurt is hoogopgeleid. Allemaal hbo+ en uni. Ik verwacht dat niet maar je weet het nooit.

Het valt me eerder tegen dat weldenkende mensen dit kunnen doen. Kreeg net een berichtje van de buurman met hele rationalisatie over kinderen die wel mogen spelen etc met een linkje naar de site van de overheid (met als eerste regel: blijf thuis). Ik denk eerder dat het de wij-zijn-slim-en-bedenken-het-allemaal-wel-zelf mentaliteit is. Verheven gevoel ofzo. Heb ik wel vaker gezien. Dat is waarom ik het niet zon super prettige buurt vind als in dat ik me omgeven voel met dezelfde “soort” mensen. Eerder elitair dan tokkie zeg maar. Maar wel allemaal een alcohol probleem (vind ik).

Dan nog ik heb alleen maar aangesproken, niemand uitgescholden en geen actie ondernomen. Ik voel me eerder alsof ik mijn verantwoordelijkheid heb genomen. Ik hoef niet aardig gevonden te worden. Ben niet direct bang voor represailles, maar je weet nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Mfpower schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:27:
Kreeg net een berichtje van de buurman met hele rationalisatie over kinderen die wel mogen spelen etc met een linkje naar de site van de overheid (met als eerste regel: blijf thuis).
Ik zou dat juist als een 'goed' teken zien, ondanks alles doen ze nog wel moeite je te overtuigen van hun eigen gelijk. Als het echt vervelend was geworden had je niets meer gehoord totdat opeens je banden leeg waren.

Moet zeggen dat ik me wel verbaas over je verhaal, woon denk ik in een vergelijkbare (vinex?) wijk maar iedereen houdt afstand, niet altijd perfect maar de intentie is er zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:41

pro_6or

amateur_60r

Lensent schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:27:
[...]

Das mooi want hoe Nederland zich nu gedraagt hebben we die ruimte over 2 a 3 weken weer nodig d:)b
we houden ons er nog steeds aardig goed aan. In Zweden gaat het toch ook goed.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

hoevenpe schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:32:
[...]

Ik zou dat juist als een 'goed' teken zien, ondanks alles doen ze nog wel moeite je te overtuigen van hun eigen gelijk. Als het echt vervelend was geworden had je niets meer gehoord totdat opeens je banden leeg waren.

Moet zeggen dat ik me wel verbaas over je verhaal, woon denk ik in een vergelijkbare (vinex?) wijk maar iedereen houdt afstand, niet altijd perfect maar de intentie is er zeker.
Eigenlijk als ik de boodschap van iedereen goed hoor is het: spreek niet aan want band leeg/steen ruit etc

Ik vind dat eigenlijk best triest. Dat dat onze standaard is geworden.

Maar de maatschappij, dat ben jij. Dus vooralsnog wil ik me niet door angst laten leiden. Ook niet in deze dingen. Ik wil zélf graag aangesproken worden. Op m’n werk, hier, door jullie. Daar groei en leer ik van. Dus spreek ik ook anderen aan. Dat gezegd hebbende, ik kom van oorsprong uit Amsterdam en heb daarom mijn hart wat meer op de tong dan de gemiddelde Veluwenaar waar ik door de liefde en de lage huizenprijzen heen ben geëmigreerd.

En om je vraag te beantwoorden. Ik kan het maar moeilijk uitleggen maar onze straat is een soort bubbel waar iedereen tegen elkaar zegt hoe geweldig we het toch getroffen hebben met elkaar. Een soort wij zijn zo goed gevoel. Ik houd daar niet zo van maar daar komt denk ik ook uit voort dat iedereen denkt dat een koningsfeest in Corona tijd dan ook wel kan. Mijn “feedback” laat dan de bubbel natuurlijk een beetje barsten. Snap je hier iets van of ben ik nog te vaag? Zoiets is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mfpower schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:07:
[...]
Maar de maatschappij, dat ben jij. Dus vooralsnog wil ik me niet door angst laten leiden. Ook niet in deze dingen. Ik wil zélf graag aangesproken worden. Op m’n werk, hier, door jullie. Daar groei en leer ik van. Dus spreek ik ook anderen aan. Dat gezegd hebbende, ik kom van oorsprong uit Amsterdam en heb daarom mijn hart wat meer op de tong dan de gemiddelde Veluwenaar waar ik door de liefde en de lage huizenprijzen heen ben geëmigreerd.
Ik ben alleen benieuwd of iemand die in de Bijlmer of in Kanaleneiland woont er ook zo over denkt, waar de halve wijk maar gebrekkig Nederlands spreekt en de cultuur toch best wel anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Stoney3K schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:10:
[...]

Ik ben alleen benieuwd of iemand die in de Bijlmer of in Kanaleneiland woont er ook zo over denkt, waar de halve wijk maar gebrekkig Nederlands spreekt en de cultuur toch best wel anders is.
Ik ben niet zo naïef hoor, dat ik denk dat ik daar ook mensen zo kan aanspreken ;) ik heb geen deadwish.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

pro_6or schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:58:
[...]

Dit dus misschien ben ik overdreven hoopvol. Maar lege kroegen, geen overvol OV, 70 plus in isolatie en grote groepen op 1,5 meter van elkaar lijkt voldoende te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 26-09 20:28
Classic Schauble: levens redden moet niet voorop staan: https://www.euractiv.com/...not-be-paramount-concern/

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Mfpower schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:07:
Eigenlijk als ik de boodschap van iedereen goed hoor is het: spreek niet aan want band leeg/steen ruit etc

Ik vind dat eigenlijk best triest. Dat dat onze standaard is geworden.
Er zijn genoeg plekken waar dat helaas de 'norm' is, maar als ik jou zo hoor valt dat daar wel mee. Gelukkig maar zou ik zeggen.

Moet vooral denken aan de hogere besmettingsgraad op de biblebelt, mensen toch meer het gevoel hebben los te staan van de rest van de maatschappij. Als iemand hier zegt dat hij/zij niet meedoet omdat de gezondheid broos is dan is daar alle begrip voor, verder toch leven en laten leven lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:44
Er bestaat geen beter voorbeeld van clickbait.
... advocated for a more even calculus between public health and the economic and social consequences of a prolonged shutdown, fearing an overload of state capacities. He also disagreed with subordinating all other concerns to the goal of saving lives, claiming “this in its absolutism is not correct,” as the German constitution’s right to human dignity “does not exclude the possibility that we must die.”

“We must not leave decisions to the virologists alone, but must also weigh up the enormous economic, social, psychological and other implications. To simply shut everything down for two years would have terrible consequences ...
Denk dat iedereen het hier wel mee eens is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

hoevenpe schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:16:
[...]

Er zijn genoeg plekken waar dat helaas de 'norm' is, maar als ik jou zo hoor valt dat daar wel mee. Gelukkig maar zou ik zeggen.

Moet vooral denken aan de hogere besmettingsgraad op de biblebelt, mensen toch meer het gevoel hebben los te staan van de rest van de maatschappij. Als iemand hier zegt dat hij/zij niet meedoet omdat de gezondheid broos is dan is daar alle begrip voor, verder toch leven en laten leven lijkt me.
offtopic:
Het wordt een beetje off topic. Mijn buurt bevat veel randstad vluchtelingen wegens de huizenprijzen, dus dat verklaart de bubbel niet helemaal. Of misschien juist.
Maar wat jij zegt klopt ik moest ontzettend wennen aan de Bible Belt. Vooral de zondagen waarop je toch echt niet je gras mag maaien (volgens sommigen). En het gebrek aan cultuur (schouwburgen, lezingen etc). Niet dat dat nu wel is in de randstad :+
En een goede vriendin is jeugdarts hier en die mag dus ook vaak geen vaccinaties zetten bij gelovigen. Dat wordt nog wat als er voor Corona wél een vaccin komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Mfpower schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:52:
[...]

offtopic:
Het wordt een beetje off topic. Mijn buurt bevat veel randstad vluchtelingen wegens de huizenprijzen, dus dat verklaart de bubbel niet helemaal. Of misschien juist.
Maar wat jij zegt klopt ik moest ontzettend wennen aan de Bible Belt. Vooral de zondagen waarop je toch echt niet je gras mag maaien (volgens sommigen). En het gebrek aan cultuur (schouwburgen, lezingen etc). Niet dat dat nu wel is in de randstad :+
En een goede vriendin is jeugdarts hier en die mag dus ook vaak geen vaccinaties zetten bij gelovigen. Dat wordt nog wat als er voor Corona wél een vaccin komt.
Mijn moeder komt uit Dwingeloo, toen ze als eerste van de flat (Toen in Meppel) een TV Hadden Werden de kinderen van de gereformeerden Als eerste op zondag bij ze gedropt. Voor dit virus zullen ze zich wel laten vaccineren. Wanneer we over een jaar of 20 een vaccin hebben 8)7 .

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 15:23
pro_6or schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:57:
[...]

Mijn moeder komt uit Dwingeloo, toen ze als eerste van de flat (Toen in Meppel) een TV Hadden Werden de kinderen van de gereformeerden Als eerste op zondag bij ze gedropt. Voor dit virus zullen ze zich wel laten vaccineren. Wanneer we over een jaar of 20 een vaccin hebben 8)7 .
Ben ik nou gek? Ik snap niks van deze post.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 07:21
@xzaz Ik vermoed dat de streng Gereformeerden er niet vies van zijn de kat in het donker te knijpen. Zelf geen TV, maar wel de kids droppen bij een gezin die dat wel heeft. Dat soort dingen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:42
pro_6or schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:58:
[...]

in Zweden hebben ze ook meer Discipline als dit in Nederland

als dit langer duurt geeft niemand meer om die afstand in het buitenland staan we bekend als hardwerkend volkje

maar ook dat we vrij asociaal zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier in Leiden blijkbaar 5 studenten beboet die samen op een balkon zaten.

Dat complex heeft woningen met als ik het goed heb 15 studenten per huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:03
Mfpower schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:28:
95% hoogopgeleide mensen overigens.
Owjah, want alleen lageropgeleiden doen dit soort dingen, Vindicat verhalen wel eens gelezen als voorbeeld bijvoorbeeld? ;w

Ben toch wel benieuwd naar het onderzoek van besmetting naar dieren, en dan voornamelijk de katachtigen lijken wel besmet te kunnen raken

Misschien dan eens een goed idee om die pleuris beesten binnen te houden, ik zit nu al helemaal niet te wachten op zo'n besmet mormel in mijn tuin
Maargoed, mag toch hopen dat de baasjes ook niet zitten te wachten op een besmet huisdier?
Thomas schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 08:43:
Hier in Leiden blijkbaar 5 studenten beboet die samen op een balkon zaten.

Dat complex heeft woningen met als ik het goed heb 15 studenten per huis.
Uit de reacties:

Dit is zeker een belachelijke boete, maar deze situatie verdient een beetje nuance. Ik woon in hetzelfde flatgebouw en deze mensen zaten tot een uur of één 's nachts met harde muziek herrie te maken op het balkon. Waarschijnlijk heeft iemand uit hetzelfde gebouw de politie gebeld vanwege geluidsoverlast, het balkon ligt namelijk aan een niet-openbare parkeerplaats waar normaal nooit politie langs zou lopen/rijden. Daarnaast heeft ditzelfde huis een aantal weken terug ook al een waarschuwing gekregen vanwege geluidsoverlast.
Het is dus niet zo dat deze mensen zomaar op hun balkonnetje stonden en een voorbijlopende agent ze op de bon slingerde.

[ Voor 45% gewijzigd door FabianGTI op 28-04-2020 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

FabianGTI schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:04:
[...]
Misschien dan eens een goed idee om die pleuris beesten binnen te houden, ik zit nu al helemaal niet te wachten op zo'n besmet mormel in mijn tuin
Maargoed, mag toch hopen dat de baasjes ook niet zitten te wachten op een besmet huisdier?
Katten kunnen misschien besmet raken met COVID-19 maar er is nog geen enkel geval geweest van besmetting de andere kant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

Owjah, want alleen lageropgeleiden doen dit soort dingen, Vindicat verhalen wel eens gelezen als voorbeeld bijvoorbeeld? ;w

Ben toch wel benieuwd naar het onderzoek van besmetting naar dieren, en dan voornamelijk de katachtigen lijken wel besmet te kunnen raken

[...]

Uit de reacties:

Dit is zeker een belachelijke boete, maar deze situatie verdient een beetje nuance. Ik woon in hetzelfde flatgebouw en deze mensen zaten tot een uur of één 's nachts met harde muziek herrie te maken op het balkon. Waarschijnlijk heeft iemand uit hetzelfde gebouw de politie gebeld vanwege geluidsoverlast, het balkon ligt namelijk aan een niet-openbare parkeerplaats waar normaal nooit politie langs zou lopen/rijden. Daarnaast heeft ditzelfde huis een aantal weken terug ook al een waarschuwing gekregen vanwege geluidsoverlast.
Het is dus niet zo dat deze mensen zomaar op hun balkonnetje stonden en een voorbijlopende agent ze op de bon slingerde.
Ah, die reactie stond er nog niet toen ik keek. Denk overigens nog steeds dat je mensen vanwege geluidsoverlast geen corona boete moet geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Nederlandse 50plussers zijn toch wel de gene die de meeste met 2 maten meten.
Echt tot het wanstaltige toe.

[ Voor 107% gewijzigd door Wowhead op 28-04-2020 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
ijdod schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 07:48:
@xzaz Ik vermoed dat de streng Gereformeerden er niet vies van zijn de kat in het donker te knijpen. Zelf geen TV, maar wel de kids droppen bij een gezin die dat wel heeft. Dat soort dingen.
Ik ben opgegroeid in een Gereformeerd gezin en ik kan je verzekeren dat bij de vrijgemaakte kerk een TV hebben geen enkel probleem was. Alleen op zondag wordt er geen TV gekeken maar de huidige generatie gaat daar alweer wat minder strikt mee om. Ook met het inenten was nooit naar gekeken; dat deed je gewoon, net zoals alle andere medicijnen.

Misschien dat het bij de gereformeerde gemeente anders is (denk het haast wel). En ik denk dat het daar ook vandaan komt. Moraal van het verhaal: DE gereformeerde bestaan niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 21:57

Sagat

Is pappa x2!

xzaz schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:29:
[...]

Ik ben opgegroeid in een Gereformeerd gezin en ik kan je verzekeren dat bij de vrijgemaakte kerk een TV hebben geen enkel probleem was. Alleen op zondag wordt er geen TV gekeken maar de huidige generatie gaat daar alweer wat minder strikt mee om. Ook met het inenten was nooit naar gekeken; dat deed je gewoon, net zoals alle andere medicijnen.

Misschien dat het bij de gereformeerde gemeente anders is (denk het haast wel). En ik denk dat het daar ook vandaan komt. Moraal van het verhaal: DE gereformeerde bestaan niet.
offtopic:
Een vriend van me was/is gereformeerd, of iig strenge kerk, ik sprak hem een keer over voetbal op zondag
ga je kijken?
nee, mag geen tv kijken op zondag
oh vervelend wat doe je dan?
beetje pc gamen
:F 7(8)7
Bedoel ieder zijn ding natuurlijk, maar de logica ontgaat mij hier dan.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 26-09 20:28
danslo schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:29:
[...]

[...]

En er bestaat geen beter voorbeeld van niet begrijpend lezen.

Virologische kennis en economische argumenten hoeven niet tegen elkaar te staan, maar doen dat natuurlijk wel als je puntjes wil scoren, bouwt aan je imago dat het goed doet onder een bepaald segment van het electoraat.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Sagat schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:47:
[...]

offtopic:
Een vriend van me was/is gereformeerd, of iig strenge kerk, ik sprak hem een keer over voetbal op zondag
ga je kijken?
nee, mag geen tv kijken op zondag
oh vervelend wat doe je dan?
beetje pc gamen
:F 7(8)7
Bedoel ieder zijn ding natuurlijk, maar de logica ontgaat mij hier dan.
offtopic:
Oh het doel van mijn post was ook niet om te overtuigen en enige logica in de denkwijze aan te brengen :) dat gaat niet lukken. Ik wil overigens niet heel zuur overkomen omdat ik nooit wat gemist heb als kind. Ja er waren regels en ja op zondag mochten we niet veel en moesten we twee keer naar de kerk maar ik zie ook de voordelen van zo'n gemeente in.

Wat betreft inenten en dergelijk was er gewoon nooit een probleem dat deed je gewoon. Er zaten zelfs doktoren achter in de kerk of gewoon voorin waarbij de pieper soms wel eens afging en die dan naar buiten renden. Ook voor zorgpersoneel die zondags moesten werken was er gewoon ruimte.

[ Voor 15% gewijzigd door xzaz op 28-04-2020 10:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-09 15:03
danslo schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:29:
[...]

[...]

Sowieso is het ook wel te makkelijk om te doen alsof the epidemiologische perspectief het enige is dat zich bezighoudt met het verlies van mensenlevens of overige menselijk leed. Ik vind 'gezondheid versus economie' een behoorlijke schijntegenstelling die wordt opgeworpen om de hele discussie maar in de kiem te smoren. Uiteindelijk gaat een hele strikte lockdown langdurig aanhouden je ook gewoon flink wat zogenaamde QALYs kosten. Dan praat je over alles van dalende levensverwachting door langdurige werkloosheid tot ouderen die hun laatste jaren in eenzaamheid doorbrengen, toegenomen huiselijk geweld, uitgestelde zorg, psychologische effecten van langdurige thuisisolatie en ga zo maar door. De schadelijke effecten van corona zijn veel directer en duidelijker oorzakelijk te relateren. Mensen worden gediagnosticeerd en hebben vervolgens ernstige klachten of overlijden. Goed in een confronterende statistiek dagelijks te rapporteren door het RIVM. Dat geldt voor indirecte effecten van een lockdown al minder en voor zaken die op een veel langere termijn spelen nog veel meer (daar zit bovendien ook nog de nodige onzekerheid in).

Als je dan zoals Duitsland de boel ook nog eens relatief goed onder controle hebt en je zorg niet jarenlang hebt ingericht op optimale efficiënte, dan is het best raadzaam om ook waar mogelijk de touwtjes weer wat te laten vieren.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Stoney3K schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:14:
[...]

Katten kunnen misschien besmet raken met COVID-19 maar er is nog geen enkel geval geweest van besmetting de andere kant uit.
toch zou het goed zijn (uit voorzorg) alle katten tot 2080* binnen te houden en ze uit te laten aan een de kattenlijn. Dit om de IC te ontlasten.

Eergisteren weer eens echt ternauwernood aan een val van mijn fiets ontsnapt omdat op het allerlaatste moment ineens een kat uit het niets zo voor me de weg op liep. Ik zag hem niet (in het gras) maar hij mij wel en dan toch altijd net op dat laatste moment voor je de weg op schieten. Dta en je tuin vol schijten en op vogels jagen. grrrr.

* voorlopige streefdatum.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
@pro_6or Hier wel een kattenliefhebber (2 pluizenballen in huis) maar die van ons komen dus echt niet buiten, het zijn huisdieren, niet lokale vogelverslinders en zandbakpoepers. Het aan een lijntje uitlaten is niet zo'n succes aangezien de meeste katten niet echt in een tuigje of halsband te houden zijn.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

pro_6or schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:48:
[...]

toch zou het goed zijn (uit voorzorg) alle katten tot 2080* binnen te houden en ze uit te laten aan een de kattenlijn. Dit om de IC te ontlasten.
Ik ben zelf voor een verplichting van mondkapjes voor katten en ze moeten 1,5 meter afstand houden. Als een kat betrapt wordt, dan kan ie rekenen op 390 euro boete.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Stoney3K schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:07:
[...]

Ik ben zelf voor een verplichting van mondkapjes voor katten en ze moeten 1,5 meter afstand houden. Als een kat betrapt wordt, dan kan ie rekenen op 390 euro boete.
Ik mag serieus hopen van niet, die van ons zijn me al 7 jaar huur schuldig en dat hebben ze ook nog niet betaald....dan kan ik helemaal naar mijn centen fluiten.

On a more serious note; IKEA weer open, mensen massaal in de rij. Moeten die niet allemaal thuiswerken? Ik ben benieuwd hoe we over 3 a 4 weken qua besmettingen zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

[...]

Je draait m”n redenering om. Dat is niet wat ik wilde zeggen.
Punt is dat veel mensen in een groep, intelligent of niet, kuddegedrag gaan vertonen.
Mijn illusie was dat sommige groepen daar aanspreekbaar op zouden zijn, met een beroep op de rede.
Ik ben een rijker mens geworden wanneer het gaat om realistische verwachtingen omtrent mijn medemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Stoney3K schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:07:
[...]

hoeveel is dat omgerekend in kattengrid?

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

pro_6or schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:40:
[...]

hoeveel is dat omgerekend in kattengrid?
12 porties Whiskas, met nog een paar brokken rente. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Open the floodgates :o
Het nieuws dat de Ikea's vandaag weer open zouden gaan, was niet aan dovemansoren gericht. Een zee van mensen trok vanochtend naar de Zweedse meubelgigant. Om 10.00 uur stond er bij de Ikea in Amersfoort al zeker tweehonderd man te wachten. Ook bij andere Ikea's in Nederland is het druk, zoals in Delft, Barendrecht en Heerlen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:48
Mijn kat gaat naar buiten maar zit aan achterzijde in een afgesloten woning-blok (samen met nog een stuk of 10 katten), dus die kan maximaal zo'n 50 huishoudens besmetten ;)

Valt mij mee trouwens dat er nog niemand een BOA heeft gebeld om vraagtekens te zetten bij de vleermuis-voliere in mijn achtertuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 17:02
Valorian schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:45:
Mijn kat gaat naar buiten maar zit aan achterzijde in een afgesloten woning-blok (samen met nog een stuk of 10 katten), dus die kan maximaal zo'n 50 huishoudens besmetten ;)
Hier idem voor twee katten. Alhoewel de ene toch te éénkennig is om bij andere mensen n in de buurt te komen.

Offtopic:
De ander is wat stoerder. Die heeft zelfs wel eens een worst gejat van een hond uit de buurt (denken wij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:10
Ongelofelijk dat de Ikea blijkbaar de eerste levensbehoefte is van veel mensen. Je gaat op de eerste dag dat die weer open gaat toch niet in een lange rij staan bij de Ikea. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
nuker schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:57:
[...]

Ongelofelijk dat de Ikea blijkbaar de eerste levensbehoefte is van veel mensen. Je gaat op de eerste dag dat die weer open gaat toch niet in een lange rij staan bij de Ikea. 8)7
Onderschat de domheid van mensen niet. Hier in een blok met allemaal hoogopgeleide mensen dit weekend meerdere tuinen vol bezoek, hoorde nog iemand grappend zeggen "He, dat is geen 1.5 meter!". De buren hebben al wekenlang om de haverklap bezoek. :X

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:15
[...]

Bizar, ik snap niet dat mensen zo (vul maar in wat van toepassing is) zijn. Waarom zou je in godsnaam in de rij gaan staan om gezellig te shoppen bij IKEA? Echt mensen als we nog eeuwig in een lockdown willen zitten moeten we vooral zo doorgaan.

En dan maar weer klachen als maatregelen niet versoepelt worden.

Ze kunnen hun borst weer nat maken in de ziekenhuizen. (Nu was het geen carnaval maar IKEA als boosdoener |:( 8)7 :X ;w :-( ;( )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
Het verbaast me niet, eerlijk gezegd. Vind het ook te makkelijk om het 'dom' te noemen. Voor veel mensen is IKEA de eerste stop als ze iets met huisinrichting nodig hebben. Bv omdat ze een thuiswerkplek moeten inrichten... en omdat IKEA vrij snel dichtging, is die behoefte er nog steeds. Sowieso was IKEA altijd wel druk.

Nu zou ik ook niet op dag 1 al gaan shoppen daar, maar de behoefte is niet opeens weg omdat we in een anderhalve meter maatschappij zitten. En online IKEA is suboptimaal (en dat is netjes uitgedrukt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dracula schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:01:
[...]

Bizar, ik snap niet dat mensen zo (vul maar in wat van toepassing is) zijn. Waarom zou je in godsnaam in de rij gaan staan om gezellig te shoppen bij IKEA? Echt mensen als we nog eeuwig in een lockdown willen zitten moeten we vooral zo doorgaan.
Mensen staan braaf in de rij, en 200 man is normaal voor een IKEA echt peanuts. Dus ik zie het probleem hier niet, behalve een kop in de krant die weer prima reclame is voor de Zweedse meubelgigant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Laatst online: 20:23
De opening valt ook mooi samen met de meivakantie. Dus veel mensen zijn vrij en aangezien ze niet weg kunnen/mogen gaan ze maar naar de ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:20

Barrycade

Through the...

ijdod schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:06:
Het verbaast me niet, eerlijk gezegd. Vind het ook te makkelijk om het 'dom' te noemen. Voor veel mensen is IKEA de eerste stop als ze iets met huisinrichting nodig hebben. Bv omdat ze een thuiswerkplek moeten inrichten... en omdat IKEA vrij snel dichtging, is die behoefte er nog steeds. Sowieso was IKEA altijd wel druk.

Nu zou ik ook niet op dag 1 al gaan shoppen daar, maar de behoefte is niet opeens weg omdat we in een anderhalve meter maatschappij zitten. En online IKEA is suboptimaal (en dat is netjes uitgedrukt).
200 man in de IKEA ik denk dat je dan het gevoel hebt dat je alleen bent daar. afgaande op de fototjes mensen netjes op 1,5 meter. Dus ik denk dat het wel meevalt met een 2e opvlamming vanuit de IKEA's.

Dit is het eind resultaat van de drukte bij de bouwmarkten: de opgeknapte kamers moeten toch ingericht worden.

Maar uiteindelijk moet het geld toch weer gaan rollen.Dit is alvast een voorproefje van de 1,5 meter maatschappij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
[...]

Ik kan het prima begrijpen; als we niet online hadden besteld (bezorgkosten 45 euro!) waren we ook geweest. Soms heb je gewoon spullen nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 17:26

vectormatic

Warlock of the doorlock

ijdod schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:06:

Mwa, voor de echte dringende behoefte (thuiswerk meuk) was het nog best te doen, online bestellen en netjes in de daarvoor ingerichte parkeergarage ophalen. Enige manco was dat we nog dagen daarna werden herinnerd dat onze order klaar stond om op te halen :P

Maarre, ik kom daar voorlopig ook niet, eerst maar eens een tijdje aankijken hoe de cijfers verlopen

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:51
Ja de rijen en afstand is oke, als ze er maar ook aan denken dat ze allemaal dezelfde dingen aanraken en daar dus op moeten anticiperen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mel33 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:20:
Ja de rijen en afstand is oke, als ze er maar ook aan denken dat ze allemaal dezelfde dingen aanraken en daar dus op moeten anticiperen.
Het risico van 'kruisbesmetting' door mensen die dingen aanraken die anderen ook weer aanraken is in verhouding heel klein. Anders zouden supermarkten allang een gigantische besmettingshaard zijn geweest.

Tenzij het een besmet iemand is die net in zijn hand heeft gehoest en het dan weer over alle spullen heen uitsmeert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nuker
Tassadar32 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:00:
[...]

Onderschat de domheid van mensen niet. Hier in een blok met allemaal hoogopgeleide mensen dit weekend meerdere tuinen vol bezoek, hoorde nog iemand grappend zeggen "He, dat is geen 1.5 meter!". De buren hebben al wekenlang om de haverklap bezoek. :X
Zie het ook in mijn omgeving. Maar dan wel zeuren dat de maatregelen nog steeds niet versoepeld kunnen worden. Stop dan met de dagjes weg, afspreken met vrienden (ook al is het 1,5m). Blijf gewoon zoveel mogelijk thuis. Hoe meer we ons hieraan houden, hoe sneller maatregelen versoepeld kunnen worden.

In Duitsland zie je nu ook een onverklaarbare stijging in de R waarde (Nos). Zou me niks verbazen als het te maken heeft met de versoepeling die mensen zelf aan het doorvoeren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Stoney3K schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:23:
Tenzij het een besmet iemand is die net in zijn hand heeft gehoest en het dan weer over alle spullen heen uitsmeert.
Of net met zijn vingers aan het inmiddels zwaar verzadigde DIY mondkapje heeft gezeten...

(en die beiden overigens met klachten daar uberhaupt niet hadden horen te zijn...)

Zou een Henna-tattoo iets zijn, zo van 'ik doe niet meer mee' op het voorhoofd van de overtreders? vervaagt na verloop van tijd, en tot dat moment, wel, doe je niet meer mee en wordt he overal gewoon geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
[...]

Het risico van 'kruisbesmetting' door mensen die dingen aanraken die anderen ook weer aanraken is in verhouding heel klein. Anders zouden supermarkten allang een gigantische besmettingshaard zijn geweest.

Dat risico zou ik niet onderschatten. Mensen zitten heel vaak aan hun neus, gezicht etc. Daarna weer aan andere objecten die jij en ik ook aanraken. Dat geeft het RIVM ook steeds aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:03
Hmm, ik moet eigenlijk ook nog naar de IKEA, ik denk dat ik nog maar even wacht :+
Die IKEA meuk moet je soms even van te voren zien/voelen voordat je wat koopt, dus bestellen zit er niet in
nuker schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:24:
[...]

Zie het ook in mijn omgeving. Maar dan wel zeuren dat de maatregelen nog steeds niet versoepeld kunnen worden. Stop dan met de dagjes weg, afspreken met vrienden (ook al is het 1,5m). Blijf gewoon zoveel mogelijk thuis. Hoe meer we ons hieraan houden, hoe sneller maatregelen versoepeld kunnen worden.
Klopt helemaal wat je zegt, maar ik kan me ook wel bedenken dat mensen onderhand klaar zijn met dat thuis zitten, en aangezien de maatregelen elke keer weer voor een paar weken verlengd worden is er ook steeds minder draagvlak

Dat is het lastige, ze kunnen natuurlijk niet vooruit kijken wanneer ze kunnen versoepelen, maar nu hebben steeds meer mensen zoiets van 'ach, alles weer uitgesteld, dat zal eind mei ook wel gebeuren, ik ben er klaar mee en ga weer wat doen'

Je ziet het overal, ook 's ochtends weer op de weg, wordt alweer steeds drukker

[ Voor 71% gewijzigd door FabianGTI op 28-04-2020 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ijdod schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:27:
[...]

Of net met zijn vingers aan het inmiddels zwaar verzadigde DIY mondkapje heeft gezeten...
Daar maak je de denkfout: Het virus vermenigvuldigt zich niet op oppervlakken, het blijft daar alleen 'liggen'. En ook dan alleen in vochtige omgevingen (microdruppels). Dus je kan wel met je hand aan je verzadigde mondkapje zitten, en daarna aan de handgreep van het winkelwagentje, maar de hoeveelheid besmetting die de volgende hanteerder daarvan oploopt is enorm klein.

Het is ook niet zo dat ineens het hele winkelwagentje 'besmet' is maar alleen het stukje waar je dan met je handen aan hebt gezeten als ze vochtig waren.

Indirecte besmetting via objecten is veel meer een probleem met bacteriën die zich zelfstandig kunnen vermenigvuldigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:15
Jaja iedereen moet ineens naar de IKEA omdat ze thuiswerkspullen nodig hebben... Ik heb net even hier gekeken bij IKEA en gros van de zut wat naar buiten komt is de standaard gezellig naar IKEA gaan mensen.

Kleedje hier, bloempotje daar, wat keuken spulletjes en ga zo maar door.

Eerste levensbehoefte is ver te zoeken. En gelukkig hele gezinnen tegelijk...

Nee sorry ben niet tegen winkelen en noem maar op maar een beetje verstand gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
Stoney3K schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:30:
[...]

Daar maak je de denkfout: Het virus vermenigvuldigt zich niet op oppervlakken, het blijft daar alleen 'liggen'. En ook dan alleen in vochtige omgevingen (microdruppels). Dus je kan wel met je hand aan je verzadigde mondkapje zitten, en daarna aan de handgreep van het winkelwagentje, maar de hoeveelheid besmetting die de volgende hanteerder daarvan oploopt is enorm klein.

Het is ook niet zo dat ineens het hele winkelwagentje 'besmet' is maar alleen het stukje waar je dan met je handen aan hebt gezeten als ze vochtig waren.

Indirecte besmetting via objecten is veel meer een probleem met bacteriën die zich zelfstandig kunnen vermenigvuldigen.
Klopt. Alleen is 1 virusdeeltje al genoeg. Die dringt een cel binnen en zegt "Kopieer mij!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
FabianGTI schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:28:
Hmm, ik moet eigenlijk ook nog naar de IKEA, ik denk dat ik nog maar even wacht :+
Die IKEA meuk moet je soms even van te voren zien/voelen voordat je wat koopt, dus bestellen zit er niet in

[...]

Klopt helemaal wat je zegt, maar ik kan me ook wel bedenken dat mensen onderhand klaar zijn met dat thuis zitten, en aangezien de maatregelen elke keer weer voor een paar weken verlengd worden is er ook steeds minder draagvlak

Dat is het lastige, ze kunnen natuurlijk niet vooruit kijken wanneer ze kunnen versoepelen, maar nu hebben steeds meer mensen zoiets van 'ach, alles weer uitgesteld, dat zal eind mei ook wel gebeuren, ik ben er klaar mee en ga weer wat doen'

Je ziet het overal, ook 's ochtends weer op de weg, wordt alweer steeds drukker
Inderdaad. Dat is wellicht ook het probleem. En zolang mensen niet direct of indirect door het virus geraakt worden, blijft de onderschatting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 17:26

vectormatic

Warlock of the doorlock

Dracula schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:32:
Jaja iedereen moet ineens naar de IKEA omdat ze thuiswerkspullen nodig hebben... Ik heb net even hier gekeken bij IKEA en gros van de zut wat naar buiten komt is de standaard gezellig naar IKEA gaan mensen.

Nee sorry ben niet tegen winkelen en noem maar op maar een beetje verstand gebruiken.
Nee, de thuiswerk meuk rush was zes weken terug. Maar ook bij de bouwmarkt zie je de gezinnen rondlopen hoor. Ik zit midden in een klusverhuizing, dus moet wel, maar probeer mn bezoeken te beperken en ga altijd alleen, als je dan vervolgens een gezien vrolijk rond ziet huppelen en kleurtjes uitkiezen...

Overigens vind ik het best storend dat het personeel van winkels daar ook niet op aanspreekt. Overal staat "1 auto = 1 klant" etc.. maar als je met zn drie-en binnenloopt wordt je er negen van de tien keer niet op aangesproken.. Waarom staan die mensen dan nog bij de ingang?

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Dit is wel hetgene waar ik echt bang voor ben. Ik zit normaal echt continu aan mijn gezicht te friemelen maar als ik bodschappen ga halen raak ik idd deuren, pinautomaat, etc. etc. aan en ik ben dan heel bewust niet mijn gezicht aan aan het raken en was direct mijn handen grondig zodra ik mijn huis binnen stap. Ik doe als eerste de schoenen uit en zet die naast de deur neer (onderkant van schoenen pikken wellicht corona op van neerslag van druppeltjes. Met mijn zeeperige handen maak ik de hengsels van de tas schoon en dan uitpakken, portemonnee blijft daarna weer dagen onberoerd in de jas zak dus dat zal wel goed gaan.

Met fietsen buiten raak ik ook absoluut niks aan, ik ga overal door rood en als ik ergens ga zitten dan raak ik behalve met mijn kont verder niks aan.

de hoeveelheid virus aerosol is waarschijnlijk niet genoeg om je te besmetten (tenzij iemand op je hoest, maar dat zijn druppels) maar de hoeveelheid virus via contact is wel direct ver boven de besmettingsdrempel.

al ben ik het met je eens dat waarschijnlijk erg weinig zieke mensen boodschappen aan het halen zijn en dan ook nog eens in hun handen hoesten.

ik zie hier nog elke dag (bijna) ambulances voorbij komen (waar dat voorheen een zeldzaamheid was).

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
Eerste levensbehoefte is ver te zoeken.
Mijn vrouw is 32 weken zwanger; er zijn toch kasten en dergelijke nodig. 't zelfde toen ik in de bouwmarkt stond om roze verf te halen. Het leven gaat ook door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

nuker schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:32:
[...]

Klopt. Alleen is 1 virusdeeltje al genoeg. Die dringt een cel binnen en zegt "Kopieer mij!".
Zo werkt het dus niet helemaal: De kans dat je doodziek wordt van 1 virusdeeltje is veel kleiner dan de kans dat je doodziek wordt van iemand die recht in je gezicht hoest.

"Besmetting" is geen binaire variabele.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-09 10:29

Cliffie

Trompetslet

xzaz schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:41:
[...]

Mijn vrouw is 32 weken zwanger; er zijn toch kasten en dergelijke nodig. 't zelfde toen ik in de bouwmarkt stond om roze verf te halen. Het leven gaat ook door.
Welkom in 2020, online bestellen?

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
xzaz schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:16:
[...]

Ik kan het prima begrijpen; als we niet online hadden besteld (bezorgkosten 45 euro!) waren we ook geweest. Soms heb je gewoon spullen nodig.
Cliffie schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:43:
[...]

Welkom in 2020, online bestellen?
En bij bezorgen kom je ook met mensen in aanraking.

[ Voor 6% gewijzigd door xzaz op 28-04-2020 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 14:00
Als je de foto's ziet van de rijen bij de Ikea zijn er ook geen vakken of iets dergelijks gemaakt om voldoende afstand te houden. De meeste supermarkten hebben dat wel, bij de Ikea zou je zoiets toch ook mogen verwachten gezien de hoeveelheid mensen die er op af komt. Dit soort idiote dingen kan je dan verwachten..

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Tja

https://regio15.nl/nieuws...-demonstratie-in-den-haag

Anti-lockdown demonstratie in Den Haag

Den Haag - Dinsdag heeft er een anti-lockdown demonstratie plaatsgevonden op het Plein in Den Haag.

Organisatoren hebben op Facebook een evenement aangemaakt en roepen deelnemers op om zich aan de corona maatregelen te houden.

De demonstratie is tegen de 'intelligente lockdown'. De organisatoren schrijven dat door de intelligente lockdown families worden ontwricht, ZZP'ers failliet gaan, ouderen opgesloten zitten en in eenzaamheid sterven.

Demonstraten hebben zich inmiddels verzameld op het Plein tegenover de Tweede Kamer.

Er zouden ook activisten tegen het '5G netwerk' aanwezig zijn.

De politie is met veel personeel ter plaatse en voorkomt dat demonstranten het Binnenhof op gaan.
aha https://twitter.com/Gerritsen_Dan zit achter de Vrijheid pagina.

[ Voor 3% gewijzigd door Vorkie op 28-04-2020 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 17:29

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb niet direct behoefte om in de rij bij de ikea te staan, maar ik kan me best voorstellen dat sommige mensen het heerlijk vinden om weer even een ‘uitje’ te hebben.

De meesten van ons kunnen thuiswerken maar als je als 50 jarig kortpittig huisvrouwtje nu al 6 weken binnen zit ben je blij als je weer even goedkope plantjes kan scoren (en je man is waarschijnlijk ook blij dat ie ff weg bent).

En he, volgens mij is de regel nu met max 2 dus die ongein met gangpaden vol families incl vervelende kinderen is ook tijdelijk voorbij. Het duurt dus ff voor je de ikea in kan, maar daarna is het beter dan ooit...tenzij je voor de gratis koffie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Stoney3K schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:30:
[...]

Ik maak die denkfout niet, ik claim dat ook niet. Het blijft inderdaad liggen in dat verzadigde monddoekje. Die verzadiging komt door het uitgeademde vocht/hoest/nies uitstoot. Daarmee is het een vergelijkbare vector als in je hand niezen en daarna iets aanraken; mogelijk zelfs groter. Bij eerste is het 'alleen' een nies, bij de twee is het een besmet object waar steeds virus aan wordt toegevoegd.

Eea hangt uiteraard af van een aantal variabelen, waaronder asymptomatische besmettingsgraad... maar daarmee dus ook van het 'nut' van het mondkapje. Ik noemde ook bewust het DIY kapje waarvan de werking sowieso al een stuk discutabeler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoewel ik volledig achter de maatregelen sta snap ik wel waar sommige mensen mee zitten. Voor degene die de eerste twee maanden van dit jaar niet zoveel heeft verdiend en de rest van dit jaar waarschijnlijk niets meer gaat verdienen is de 3x1500.- van de overheid vrij weinig. De rest zal uit de eigen spaarpot moeten komen en dat is best een groot persoonlijk offer voor een veilige samenleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online

Maar zo lang ze aan de regels houden (1.5m afstand) is het toch geen probleem. Dat is toch wat ze onder andere gezegd hebben. Hoe denk je dat het over 2 maanden uit zal zien. Waarschijnlijk precies dezelfde regels.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• edie
  • Laatst online: 22:42
Aslanboy1905 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:08:
[...]

Maar zo lang ze aan de regels houden (1.5m afstand) is het toch geen probleem. Dat is toch wat ze onder andere gezegd hebben. Hoe denk je dat het over 2 maanden uit zal zien. Waarschijnlijk precies dezelfde regels.
Nee, de regels zijn: blijf thuis. Alleen als het echt moet mag je de straat op en houdt in dat geval 1.5 meter afstand.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

edie schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:24:
[...]

Nee, de regels zijn: blijf thuis. Alleen als het echt moet mag je de straat op en houdt in dat geval 1.5 meter afstand.
Het punt is dat dat een advies is en geen regel. Anders was het namelijk een volledige lockdown geweest. En sinds mensen de vrijheid hebben om dat advies naast zich neer te leggen, zullen ze die vrijheid nemen.

Ja, dat betekent dat je als kleuters op iedereen zal moeten passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Niet online
[...]

Het is een advies, geen regel. Dus nogmaals: zo lang ze aan de 1.5m houden (regel) is het toegestaan. Snap die waanzin reacties niet als mensen ze zien dat anderen naar buiten gaan. Het is niet alsof het niet toegestaan is. Het zal over een paar maanden nog steeds hetzelfde zijn maar dan zal jij wel waarschijnlijk naar buiten gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Aslanboy1905 op 28-04-2020 13:32 ]

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

[...]

Heb gisteren nog "ruzie gezocht" met de buren. :P Die hadden op feestboek zo'n tenenkrommende kettingbrief gezet met als conclusie dat mensen die zich er niet aan houden egoïsten zijn en anderen vermoorden, terwijl ze het hele weekend de hele godganse dag mensen in de tuin op visite hadden en lachend met een wijntje in de handen iedere keer over die 1.5 meter hadden.

Nou heb ik zelf geen Facebook maar mijn vriendin wel dus met mijn naam eronder een "ahum" berichtje achtergelaten onder die kettingbrief.

5 minuten later kettingbrief weg samen met mijn reactie. :+

Ben heel benieuwd of ze er zelf over begint of dat ik er een keertje (op eigen subtiele wijze >:) ) over moet beginnen.

Kan ik echt heel slecht tegen op Facebook roomser dan de paus zijn en iedereen veroordelen, en vervolgens irl geen seconde alleen thuis kunnen zijn en de hele dag visite.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:47

Metro2002

Memento mori

Tassadar32 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:00:
[...]

Jij noemt het domheid, ik noem het menselijke natuur.

We zijn nu eenmaal sociale wezens en stilzitten is veel mensen ook niet gegeven.

Ik moest (!) gisteren ook echt even naar buiten want de muren kwamen echt op me af en aangezien ik in een flat woon kon ik ook niet even de tuin in ofzo. Tel daar nog de extreme overlast van motorrijders bij op die weer massaal op pad waren en ik werd gillend gek binnen.

Eenmaal buiten ontdek je ook direct de nadelen van álles maar op slot gooien want de lokale fiets en wandelpaden waren afgeladen met mensen omdat dat het enige was dat nog beschikbaar was. (overigens opvallend veel bejaarden buiten tussen de mensenmassa's).

Je kunt mensen niet maandenlang dwingen niets te doen of binnen te blijven tenzij je echt graag een volksopstand wilt. Onderschat de psychologische gevolgen van zoiets niet. Iets dat veel te veel mensen die voor een complete lockdown zijn wel doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Metro2002 op 28-04-2020 13:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

W.b.t. de drukte bij IKEA enzo, gewoon nog ff niet naar die toko gaan. Ik belde gisteren met mijn moeder en we hadden het er toevallig over. Ook als de horeca weer open mag moet je daar gewoon een tijdje alsnog niet heen.

Over het thuisblijven/1.5 meter, het ding is dat als iedereen denkt "goh lekker naar IKEA" op hetzelfde moment je echt wel momenten gaat krijgen dat die afstand niet kan worden gehouden. Net als nu al in de supermarkten. Er hoeft maar 1 zieke persoon tussen te zitten en dat sneeuwbalt weer door naar tientallen besmettingen als mensen zo laks blijven doen. Prima, ga lekker naar buiten, het advies is blijf thuis maar we snappen allemaal dat thuis zitten voor velen echt niet te doen is. Veel mensen hebben niet eens een tuin of amper ruimte. Dat betekent niet dat je dan maar als een zwerm bijen op de IKEA af moet komen. Dan lees/hoor ik: "MAAR WE HOUDEN TOCH 1.5 METER AFSTAND???1?1?1??" en dan denk ik ja leuk, maar voor je het zelf door hebt sta je al naast iemand. Ik werk in een supermarkt naast mijn studie en mensen hebben echt geen flauw benul wat die afstand is en vergeten het soms gewoon compleet. Drukke plekken mijden kan nu levens redden maar toch zoekt iedereen het op. Ik kan er echt pissig om worden.

[ Voor 69% gewijzigd door Thomas op 28-04-2020 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Thomas schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:49:
W.b.t. de drukte bij IKEA enzo, gewoon nog ff niet naar die toko gaan. Ik belde gisteren met mijn moeder en we hadden het er toevallig over. Ook als de horeca weer open mag moet je daar gewoon een tijdje alsnog niet heen.
Je ziet in Oostenrijk (waar de horeca op korte termijn weer opengaat) hele duidelijke regels: max 4 volwassenen (plus bijbehorend grut), alleen op reservering. Als dat de regels hier ook worden, dan is er niet per se een reden om te wachten.
Over het thuisblijven/1.5 meter, het ding is dat als iedereen denkt "goh lekker naar IKEA" op hetzelfde moment je echt wel momenten gaat krijgen dat die afstand niet kan worden gehouden. Net als nu al in de supermarkten. Er hoeft maar 1 zieke persoon tussen te zitten en dat sneeuwbalt weer door naar tientallen besmettingen als mensen zo laks blijven doen. Prima, ga lekker naar buiten, het advies is blijf thuis maar we snappen allemaal dat thuis zitten voor velen echt niet te doen is. Veel mensen hebben niet eens een tuin of amper ruimte. Dat betekent niet dat je dan maar als een zwerm bijen op de IKEA af moet komen. Dan lees/hoor ik: "MAAR WE HOUDEN TOCH 1.5 METER AFSTAND???1?1?1??" en dan denk ik ja leuk, maar voor je het zelf door hebt sta je al naast iemand. Ik werk in een supermarkt naast mijn studie en mensen hebben echt geen flauw benul wat die afstand is en vergeten het soms gewoon compleet. Drukke plekken mijden kan nu levens redden maar toch zoekt iedereen het op. Ik kan er echt pissig om worden.
Nou ja, zieke mensen moeten gewoon thuisblijven. Die zijn het grootste probleem rondom die besmettingen.

En eerlijk gezegd denk ik dat het in de Ikea echt wel meevalt. Die winkel is superruim, heeft zich goed voorbereid en dus sta je lang in de rij. De kans is groot dat als iedereen wel naar binnen mocht, het nog steeds rustig lijkt (vergeleken met vroegah)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

ZieMaar! schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:58:

Nou ja, zieke mensen moeten gewoon thuisblijven. Die zijn het grootste probleem rondom die besmettingen.
Dat was aanvankelijk het idee maar inmiddels mag wel duidelijk zijn geworden dat asymptome verspreiding veel meer gebeurt dan gedacht, al die verpleeghuizen zijn echt niet besmet door verzorgend personeel dat met koort en hoesten toch aan het werk ging.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

IJzerlijm schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:08:
[...]

Dat was aanvankelijk het idee maar inmiddels mag wel duidelijk zijn geworden dat asymptome verspreiding veel meer gebeurt dan gedacht, al die verpleeghuizen zijn echt niet besmet door verzorgend personeel dat met koort en hoesten toch aan het werk ging.
Vergeet ook niet dat er mensen zijn die er ronduit schijt aan hebben. Die gaan gewoon wel de deur uit met milde klachten en die afstand interesseert ze ook helemaal niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
IJzerlijm schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:08:
[...]

Er is volgens mij nog geen definitief uitsluitsel over de mate waarin het asymptomatisch verspreid wordt. Volgens mij zijn bijna alle experts het er ook wel over eens dat het grootste gedeelte symptomatisch verspreid wordt.

Ik denk dat je onderschat hoeveel mensen er hoestend en snotterend aan het werk gaan en zijn gegaan (conform instructie als je in de zorg werkte volgens mij, daar hoefde je pas met koorts thuis te blijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Laatst online: 22:42
Aslanboy1905 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:29:
[...]

Het is een advies, geen regel. Dus nogmaals: zo lang ze aan de 1.5m houden (regel) is het toegestaan. Snap die waanzin reacties niet als mensen ze zien dat anderen naar buiten gaan. Het is niet alsof het niet toegestaan is. Het zal over een paar maanden nog steeds hetzelfde zijn maar dan zal jij wel waarschijnlijk naar buiten gaan.
Ook de 1.5 meter is een advies, geen regel.
De essentie van de maatregelen is: blijf zoveel mogelijk thuis, werk vanuit huis als dat kan en houd 1,5 meter afstand.
Die hele focus op 1.5 meter is zijn doel voorbij geschoten aangezien de meeste mensen zich nu alleen daarop richten en alle andere adviezen negeren: 'we houden 1.5m afstand, dus mag het'. Nee. Foei.

En uiteraard mag je een frisse neus halen, de hond uitlaten en boodschappen doen. Maar doe dit dan zoveel mogelijk alleen. Ga juist niet gezellig met je partner 'fun-shoppen' bij de IKEA...

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

edie schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:16:
[...]

[...]

Ga juist niet gezellig met je partner 'fun-shoppen' bij de IKEA...
En als het advies wordt "Blijf koste wat kost binnen tenzij het echt moet" dan heb je weer ruzie met de IKEA en andere winkeliers, want dan komen er geen klanten meer. Waardoor dat uiteindelijk ook banen gaat kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

IKEA heeft 28 miljard in een stichting opgepot, die redden zich wel.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Die hele focus op 1.5 meter is zijn doel voorbij geschoten aangezien de meeste mensen zich nu alleen daarop richten en alle andere adviezen negeren: 'we houden 1.5m afstand, dus mag het'. Nee. Foei.
Het mag gewoon, anders hadden we een lockdown als in Spanje of Italië gehad. Het werkt ook, kijk maar naar de dagelijkse RIVM cijfers.

We willen nou juist dat mensen weer gaan winkelen en geld uitgeven, zo houden we de economische schade nog enigszins beperkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:26:
Dat wil niet zeggen dat ze de werknemers even doorbetaald vakantie geven omdat ze geen klanten krijgen. Die worden gewoon ontslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Niet online
[...]

[...]

En uiteraard mag je een frisse neus halen, de hond uitlaten en boodschappen doen. Maar doe dit dan zoveel mogelijk alleen. Ga juist niet gezellig met je partner 'fun-shoppen' bij de IKEA...
Je krijgt geen boete als je naar buiten gaat. Je kan wel een boete krijgen als je je niet houdt aan de 1.5 meter of als je met 3 of meer mensen samen bent. Dus het is wel een regel en geen advies. Dit staat in de noodverordening. Ze gaan de grondwet hiervoor zelfs veranderen, zodat ze geen hoofdpijn krijgen met eventuele rechtzaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Aslanboy1905 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:31:
[...]
Ze gaan de grondwet hiervoor zelfs veranderen, zodat ze geen hoofdpijn krijgen met eventuele rechtzaken.
Dat is natuurlijk onzin, ze gaan iets van een noodwet proberen aan te nemen, maar om de grondwet te veranderen heb je een tweederde meerderheid van de Kamer nodig. Die ga je nooit krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Aslanboy1905 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:31:
Ze gaan de grondwet hiervoor zelfs veranderen, zodat ze geen hoofdpijn krijgen met eventuele rechtzaken.
De grondwet veranderen gaat niet zomaar, er zijn plannen voor een noodwet maar tot die tijd zijn veel van de boetes juridisch aanvechtbaar:
Professor over coronamaatregelen: 'Drie mensen op bezoek, wie zegt dat?'

,,Die noodverordeningen gaan veel te ver. Er bestaat geen juridische grondslag voor. Een noodverordening kan samenkomsten verbieden, maar niet in je eigen woning. Als er sprake is van een bovenregionale ramp, dan zijn de Veiligheidsregio’s aan zet, onder aanvoering van het Ministerie van VWS. Die geeft opdracht een bezoekverbod aan zorginstellingen in te voeren, de voorzitters van de Veiligheidsregio’s werken dat uit in een noodverordening. Alleen: de vraag of dat juridisch kán, hebben ze zich niet gesteld. De wet en de Grondwet zijn klip en klaar: dit kan niet.”

Want volgens de Grondwet is het recht op privacy heilig. Thuis bezoek ontvangen, ook al woon je in een verzorgingshuis? Je mag zelf bepalen wie je op bezoek krijgt, stelt de Grondwet. Coronafeestje vieren in je studentenhuis? Onverstandig, maar een noodverordening kan dat niet verbieden.

Volgens Brouwer zijn er de laatste dagen een aantal demonstraties verboden op grond van de noodverordening. Wat niet kan. Want de Grondwet schrijft voor dat je moet kunnen demonstreren, net zoals er godsdienstige bijeenkomsten moeten kunnen zijn en vergaderingen.

,,Er mag heel veel niet volgens de nieuwe regels. Ik snap dat daar een heel goede reden voor is, maar als de overheid haar burgers aan de voorschriften houdt, dan moet zij die zelf ook in acht nemen. In de Grondwet staan de meest belangrijke voorschriften”, zegt Brouwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:34:
[...]

Dat is natuurlijk onzin, ze gaan iets van een noodwet proberen aan te nemen, maar om de grondwet te veranderen heb je een tweederde meerderheid van de Kamer nodig. Die ga je nooit krijgen.
Klopt, ik heb het verkeerd verwoord. Ze gaan idd met een noodwet komen om in te gaan tegen de grondwet. Thanks voor de opmerking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Stoney3K schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:29:
[...]

Dat wil niet zeggen dat ze de werknemers even doorbetaald vakantie geven omdat ze geen klanten krijgen. Die worden gewoon ontslagen.
Compleet ongefundeerde post?
Ik heb nergens over massa-ontslagen bij de ikea gelezen, hoe gaan ze nu weer open dan?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Aslanboy1905 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:48:
[...]

Klopt, ik heb het verkeerd verwoord. Ze gaan idd met een noodwet komen om in te gaan tegen de grondwet. Thanks voor de opmerking!
"In te gaan tegen de grondwet" is natuurlijk ook iets wat juridisch maar beperkt kan, rechters mogen misschien niet direct aan de grondwet toetsen, maar je mag geen wet maken die lijnrecht op de grondwet staat.

Als dat namelijk wel zou kunnen dan had die hele grondwet totaal geen zin. Hooguit dat een noodwet mag, maar dan wordt er heel strikt gekeken naar hoe proportioneel de maatregelen zijn en dan moeten ze ook voor bepaalde tijd zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Stoney3K schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:50:
Hooguit dat een noodwet mag, maar dan wordt er heel strikt gekeken naar hoe proportioneel de maatregelen zijn en dan moeten ze ook voor bepaalde tijd zijn.
Dan nog vind ik het gemak waarmee delen van onze grondwet met een enkelvoudige meerderheid in de kamer buitenspel kunnen worden gezet zorgelijk, wat je in je eigen huis doet blijft nog steeds een privé-aangelegenheid.

Voorbeeld: vandaag een demonstratie van lockdown-haters, 5G gekkies en anti-vaxers, heb er niets mee maar toch hebben deze mensen ook rechten. Als demonstreren op gepaste afstand niet meer mag haal je een grondrecht onder onze maatschappij vandaan, hetzelfde geldt voor de privacy en de vrijheid van vergadering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

hoevenpe schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:57:
[...]

Voorbeeld: vandaag een demonstratie van lockdown-haters, 5G gekkies en anti-vaxers, heb er niets mee maar toch hebben deze mensen ook rechten. Als demonstreren op gepaste afstand niet meer mag haal je een grondrecht onder onze maatschappij vandaan, hetzelfde geldt voor de privacy maar ook de vrijheid van vergadering.
Ik ben ook eens heel benieuwd wat er uit zou komen als dit soort situaties voor een rechter zouden komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:39

franssie

Save the albatross

hoevenpe schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:57:
[...]

Dan nog vind ik het gemak waarmee delen van onze grondwet met een enkelvoudige meerderheid in de kamer buitenspel kunnen worden gezet zorgelijk, wat je in je eigen huis doet blijft nog steeds een privé-aangelegenheid.

Voorbeeld: vandaag een demonstratie van lockdown-haters, 5G gekkies en anti-vaxers, heb er niets mee maar toch hebben deze mensen ook rechten. Als demonstreren op gepaste afstand niet meer mag haal je een grondrecht onder onze maatschappij vandaan, hetzelfde geldt voor de privacy en de vrijheid van vergadering.
Onze grondwet is ondergeschikt aan alle andere wetgeving. Het is een meer een leidraad met een mooie naam.
Verder deel ik je zorgen overigens maar de grondwet wordt wel vaker omzeild.

edit:
In constitutionele rechtsstelsels is een belangrijke kwestie de vraag of de rechter bevoegd is wetten te toetsen aan de grondwet. In Nederland is dit niet het geval: de wetten zijn "onschendbaar" (art. 120 Gw.). Daar geldt derhalve de fictie dat een wet, wanneer die eenmaal door het Parlement is aangenomen, geacht wordt overeenkomstig de grondwet te zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door franssie op 28-04-2020 16:34 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-09 14:13
IJzerlijm schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:26:
Ja zij misschien wel, maar de kleine winkelier niet....
Pagina: 1 ... 45 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?