Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.580 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Zucht, gister naar de supermarkt geweest en sommige lijken toch niet te willen luisteren.

Gezin (Man, vrouw, 2 kinderen) in de supermarkt met 2 karretjes. Kind in winkelwagen roept "Pappa, Pappa die in de andere winkelwagen aan komt lopen met andere zoon. Vader meteen met zijn vinger voor zijn mond naar het kind want die wist natuurlijk wel dat hij niet goed bezig was.

Echt he :X

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:20
Ramzzz schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:01:
[...]

Dat. Is. Totaal. Niet. Het. Geval.

Er ligt nog meer dan 2x de normale bezetting op de IC’s, waar de druk nog steeds enorm is.
Dat klopt natuurlijk wel, maar je hoort nu al dagen aan een stuk dat de aantallen afnemen. Velen zullen dat opvatten als dat het minder noodzakelijk wordt de regels nog strikt na te leven.

En we weten allemaal dat mensen kuddegedrag vertonen, dus als er een paar zijn die soepeler omgaan met de regels, dan volgen er snel meer.

Het is niet goed te praten, maar ik denk wel dat het die kant op gaat. Totdat het weer de verkeerde kant op gaat en men zich weer realiseert dat het toch eigenlijk niet kon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

SampleUser schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:25:
[...]

Hoop van harte ook dat niet 99% van al het IT-werk fulltime op afstand zal worden. Heb er nu al moeite mee (focus houden, overijverige managers, et cetera), dus mocht dat de nieuwe standaard worden zal ik toch echt over een carriereswitch naar machinist gaan denken... Ben toch maar een paar jaar op de arbeidsmarkt dus achteruit qua salaris zal ik niet gaan
Vind je je werk zelf wel leuk en uitdagend? Dan zou ik me niet druk maken. Zei het al eerder: heb 18 jaar als zelfstandige gewerkt, merendeel vanuit huis. Productiviteit schiet omhoog als je niet vasthoudt aan 9-5. Uren kiest die bij je ritme passen. Werk indelen naar 'vraagt focus' tot aan 'eenvoudig klusje' werkt ook lekker (op mooi volume muziek, lekker daarin meegaan en dat laatste soort klusjes doen was, naast het reizen, het grootste minpunt van gedetacheerd zitten op locatie)

Buiten de productiviteit voor werkgever ook zeer bevorderend voor de mens zelf om niet na de verplichte 8-10 uur nog te moeten winkelen of wassen draaien. Onthaast lekker omdat even tussen de twee uur focus en uur saai werk te doen.

Wennen is het vast wel. Ook voor managers, zij moeten ook op een andere manier (leren) managen.

Misschien zorgt het verplicht thuiswerken voor een nieuwe normaal op dat vlak. Hoop het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:02
hoevenpe schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:19:
[...]

Voor een paar tientjes vliegen naar Barcelona kunnen we missen als kiespijn, goedkope gevaarlijke meuk bestellen bij Alibaba komt hopelijk niet meer terug. Een leuke vakantie in de regio wordt wellicht weer de norm in plaats van de uitzondering en 'vitale' beroepen verdienen meer waardering.
Pas op met waarzegger spelen. Ja, de reisbranche zal een dreun krijgen en dan worden vluchten duurder. Maar ik verwacht tegelijk ook een keer een vaccin. En geef me één reden waarom mensen dan niet deels terug zouden vallen in hun oude gewoonte?

Den Uyl riep tijdens de oliecrisis ook al dat het nooit meer hetzelfde zou worden. De bankencrisis zou ook een les zijn. Nou, we hebben het gezien. Niet dus.

En ik geef eerlijk toe: die trip naar New York die we nu waarschijnlijk moeten uitstellen gaat er nog een keer komen. En als ik het kan betalen zit ik toch liever een weekje op Sicilië dan in Zeeland.

En ik hoop van harte dat iedereen onthoudt hoe belangrijk zorg is, hoe belangrijk het is kennis over bijvoorbeeld testen in huis te houden. Maar weten mensen dat over drie jaar, bij een nieuwe bezuinigingsronde, ook nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-09 11:03
JJ Le Funk schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:11:
[...]

[Afbeelding]
neemt toch gestaag af.
als dat streefmoment van 700 bereikt wordt kan ik mij zo voorstellen dat we weer langzaam terug naar ons oude leventje kunnen.
Dat streefgetal van 700 bereiken zal nog vele weken, zo niet maanden duren. Eerst moet er een groot backlog aan uitgetelde operaties worden uitgevoerd voordat je weer kunt spreken van een ‘normale’ situatie. En we moeten hopen dat niet de helft van degenen de de afgelopen twee maanden daar dubbele diensten op 150% van hun vermogen hebben gedraaid nu alsnog een terugslag krijgt en een tijdje uit de roulatie is.

We zijn er nog lang niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:11
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:40:
[...]

Vind je je werk zelf wel leuk en uitdagend? Dan zou ik me niet druk maken. Zei het al eerder: heb 18 jaar als zelfstandige gewerkt, merendeel vanuit huis. Productiviteit schiet omhoog als je niet vasthoudt aan 9-5. Uren kiest die bij je ritme passen. Werk indelen naar 'vraagt focus' tot aan 'eenvoudig klusje' werkt ook lekker (op mooi volume muziek, lekker daarin meegaan en dat laatste soort klusjes doen was, naast het reizen, het grootste minpunt van gedetacheerd zitten op locatie)

Buiten de productiviteit voor werkgever ook zeer bevorderend voor de mens zelf om niet na de verplichte 8-10 uur nog te moeten winkelen of wassen draaien. Onthaast lekker omdat even tussen de twee uur focus en uur saai werk te doen.

Wennen is het vast wel. Ook voor managers, zij moeten ook op een andere manier (leren) managen.

Misschien zorgt het verplicht thuiswerken voor een nieuwe normaal op dat vlak. Hoop het.
Op zich wel uitdaging en plezier in het werk, maar ik heb zelf moeite met focus houden als ik thuis werk. Zal wel iets mentaals zijn, achter dezelfde bureaustoel werken waar ik geacht word om te focussen als waar ik wat meer vrije tijdsdingen doe. Ben sowieso niet echt een normaal profiel op dat soort dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:54

FreakNL

Well do ya punk?

Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:40:
[...]

Haha hier was er een manager die niet snapte dat ik morgen ging werken. Maar dinsdag en woensdag is dochter thuis en partner werken en doe ik effectief zeer weinig. Dus ik werk een beetje vooruit. Ik had al geen 9-5 baan maar nu schiet het alle kanten uit en sommigen kunnen daar dus niet aan wennen. Had ook een collega die de korte week na Pasen niet uitkwam met werk wat afmoest (zelfstandig) omdat hij noodgedwongen de woensdag na Pasen niet kon werken. Mijn idee om op maandag 2e Paasdag gewoon te gaan werken was hij zelf nog niet opgekomen. Sommige blijven echt in dat 9-5 stramien hangen terwijl dat nu soms echt niet gaat...

Maargoed ik had al een werkstramien van de ene week 25-30 en dan daarna ineens een week van 60 uur.. Als je helemaal gefocust bent op die 5x8 / 9-5 heb je het nu (zeker met kinderen) lastiger... En sommigen kunnen daar maar lastig mee omgaan. Ik werk nu ook weleens s avonds en een PM die me op een zorgdag belde vond het raar dat ik niet achter mijn laptop zat om 10:00 maar met dochter aan het fietsen was.. Tja, gelukkig heb ik genoeg krediet om dat te pareren, maar hij wilde dus ook niet s avonds om 20:00 afspreken... En dat geeft wrijving...

Niet elke baan is hier natuurlijk geschikt voor, dat besef ik me ook.

[ Voor 15% gewijzigd door FreakNL op 26-04-2020 19:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op zondag 26 april 2020 @ 18:02:
[...]

Theoretisch is dat een optie.
Praktisch gezien niet.

Politie en marechaussee krijgen met moeite 30000 man op de been. En daar doe je helemaal niks mee.

Kun je gek doen en nog 15000 man landmacht de straat op sturen in ploegendienst... Kom je misschien op 40000. Heel optimistisch gerekend.

Het is gewoonweg niet te handhaven.
Onzin, het zijn geen protesten die je hoeft te handhaven.

Als iedere politieagent en BOA daadwerkelijk gaat handhaven dan stromen die bekeuringen a 390 euro stuk zo binnen.

Dat doe je op roulerende strategische plekken en dan gaat het kwartje snel genoeg vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:03
Philpend schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:52:
[...]

Dat streefgetal van 700 bereiken zal nog vele weken, zo niet maanden duren. Eerst moet er een groot backlog aan uitgetelde operaties worden uitgevoerd voordat je weer kunt spreken van een ‘normale’ situatie. En we moeten hopen dat niet de helft van degenen de de afgelopen twee maanden daar dubbele diensten op 150% van hun vermogen hebben gedraaid nu alsnog een terugslag krijgt en een tijdje uit de roulatie is.

We zijn er nog lang niet.
Was dat streefgetal van 700 niet het aantal coronapatiënten op de IC?

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:05:
[...]

Onzin, het zijn geen protesten die je hoeft te handhaven.

Als iedere politieagent en BOA daadwerkelijk gaat handhaven dan stromen die bekeuringen a 390 euro stuk zo binnen.

Dat doe je op roulerende strategische plekken en dan gaat het kwartje snel genoeg vallen.
Tot dat het aantal mensen die de regels aan zijn laars lapt gewoon te groot is en ze dan de bekeuringen niet betalen. Veel succes om iedereen dan op te pakken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:11:
[...]

Tot dat het aantal mensen die de regels aan zijn laars lapt gewoon te groot is en ze dan de bekeuringen niet betalen. Veel succes om iedereen dan op te pakken.
Er zijn 2 dingen in NL waar je niet aan ontkomt en bijzonder efficiënt zijn in geld innen. Belastingdienst en het CJIB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

MikeyMan schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:43:
De handhaafbaarheid is ook vrijwel nul.
Dat verschilt per maatregel.

Kijk, je gaat een kapper die bij z’n klanten langskomt of een barbecue met buren niet tegenhouden. Of mensen die te dicht bij elkaar komen in de supermarkt. En zo zijn er heel wat maatregelen niet te handhaven. Maar zelfs zonder handhaving zal een (dalend) aantal mensen zich hier nog wel (deels) aan houden.

Maar ook een boel wel: Kroegen, restaurants, discotheken, evenementen dicht houden is makkelijk, dan houd je slechts wat klein grut aan illegale feestjes over. Zelfde voor sportvelden. Zelfde voor het vrij leeg houden van openbaar vervoer.
Maargoed, ik hoop stiekem een beetje dat het geen handen schudden, beetje afstand houden, keertje extra handen wassen en sneller thuis blijven als je ziek bent al voldoende is om een acceptabel niveau te houden.
Dat lijkt me optimistisch, maar samen met wat makkelijk handhaafbare dingen als geen discotheken, geen kroegen, geen overvol OV en geen evenementen, plus een voorzichtiger bevolking moet het toch kunnen? Ik hoop het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
Mugwump schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:08:
[...]

Was dat streefgetal van 700 niet het aantal coronapatiënten op de IC?
Neen, dat is voor zover ik weet de streefbezetting van alle patiënten op de IC volgens de NVIC.
We hadden zo'n 1000 IC plekken voor de corona-crisis en 70% bezetting was de 'gewone' situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Philpend schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:14:
[...]

Neen, dat is voor zover ik weet de streefbezetting van alle patiënten op de IC volgens de NVIC.
We hadden zo'n 1000 IC plekken voor de corona-crisis en 70% bezetting was de 'gewone' situatie.
Volgens Google is dat toch echt het aantal coronapatiënten op de IC waar men naar streeft:
https://www.ad.nl/home/we...-intensive-care~af174f3a/

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:26
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:05:
Net als bij snelheidscontroles op lege snelwegen zeker...

Goed voor de staatskas maar het heeft weinig met draagvlak te maken.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
Mugwump schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:16:
[...]

Volgens Google is dat toch echt het aantal coronapatiënten op de IC waar men naar streeft:
https://www.ad.nl/home/we...-intensive-care~af174f3a/
Dan zijn we daar dus nog een flink eind vanaf en zal het eerder maanden dan weken duren voordat de situatie op de IC weer is zoals voor de corona-crisis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Philpend schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:18:
[...]

Dan zijn we daar dus nog een flink eind vanaf en zal het eerder maanden dan weken duren voordat de situatie op de IC weer is zoals voor de corona-crisis.
Maar waar baseer je dat op? Vandaag liggen er nog 934 coronapatiënten op de IC. Er is dus nog een daling van 234 benodigd. Als de gestage daling doorzet ben je daar binnen twee weken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
Mugwump schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:23:
[...]

Maar waar baseer je dat op? Vandaag liggen er nog 934 coronapatiënten op de IC. Er is dus nog een daling van 234 benodigd. Als de gestage daling doorzet ben je daar binnen twee weken wel.
Das mooi want hoe Nederland zich nu gedraagt hebben we die ruimte over 2 a 3 weken weer nodig d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
Mugwump schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:23:
[...]

Kennelijk heb je mijn vorige post niet gelezen? Backlog van alle operaties die de afgelopen twee maanden zijn uitgesteld en artsen en verpleegkundigen hebben ook wat adem nodig na wekenlang dubbele diensten op 150% van hun kunnen te hebben gedraaid. Geef je ze die rust niet dan vallen ze gewoon om. Voordat we weer op een normale situatie zitten (rond de 75% bezetting van het reguliere aantal IC bedden van 1150, https://venticare.nl/nieu...aciteit-voor-covid19.html) zal het nog wel een tijdje duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
Lensent schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:27:
[...]

Das mooi want hoe Nederland zich nu gedraagt hebben we die ruimte over 2 a 3 weken weer nodig d:)b
Dat zou ik niet direct durven zeggen. We hebben eigenlijk een heel slecht beeld bij het daadwerkelijke effect van specifieke maatregelen op de verspreiding van de infectie. Zijn het hoofdzakelijk maatregelen als het sluiten van de horeca, kappers en evenementen, het drastisch reduceren van OV-gebruik, thuisisolatie bij symptomen en meer van dat soort zaken die voor de reductie in R0 zorgen of is het ook echt noodzakelijk dat iedereen heel consistent minimaal anderhalve meter afstand houdt, ook buiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Philpend schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:29:
[...]

Kennelijk heb je mijn vorige post niet gelezen? Backlog van alle operaties die de afgelopen twee maanden zijn uitgesteld en artsen en verpleegkundigen hebben ook wat adem nodig na wekenlang dubbele diensten op 150% van hun kunnen te hebben gedraaid. Geef je ze die rust niet dan vallen ze gewoon om. Voordat we weer op een normale situatie zitten (rond de 75% bezetting van het reguliere aantal IC bedden van 1150, https://venticare.nl/nieu...aciteit-voor-covid19.html) zal het nog wel een tijdje duren.
Ja, maar we hadden het over het bereiken van die 700 coronapatiënten. Het klopt inderdaad dat het heel lang gaat duren voordat de druk op de zorg weer normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
Mugwump schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:33:
[...]

Ja, maar we hadden het over het bereiken van die 700 coronapatiënten. Het klopt inderdaad dat het heel lang gaat duren voordat de druk op de zorg weer normaal is.
De hele (deel) discussie ging dan ook over de vraag wanneer de druk op de zorg weer normaal zou zijn. Iemand impliceerde dat dat heel binnenkort wel weer het geval zou zijn en dat dacht ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Philpend schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:35:
[...]

De hele (deel) discussie ging dan ook over de vraag wanneer de druk op de zorg weer normaal zou zijn. Iemand impliceerde dat dat heel binnenkort wel weer het geval zou zijn en dat dacht ik dus niet.
Oh zeker niet. Uiteindelijk wraakt bovendien de enorme belasting die je het personeel noodgedwongen oplegt zich ook nog wel vrees ik.

Ik denk dat een belangrijke politieke les uit deze crisis mag zijn dat een zorg die vooral gericht is op efficiëntie en daardoor nauwelijks bestand tegen calamiteiten misschien niet de meest verstandige keuze was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Mugwump schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:45:
[...]
Ik denk dat een belangrijke politieke les uit deze crisis mag zijn dat een zorg die vooral gericht is op efficiëntie en daardoor nauwelijks bestand tegen calamiteiten misschien niet de meest verstandige keuze was.
Vraag is of iedereen daar van leert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:27
Philpend schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:35:
[...]

Voordat de zorg weer normaal is gaat het gegarandeerd maanden duren. We hadden al achterstanden in de zorg, die zijn nu nog is extreem opgelopen door het uitstellen van alle andere zorg. Je kan niet alle disciplines in 1x weer opstarten, er is maar een bepaalde hoeveelheid aan OK's en alle disciplines willen zo snel mogelijk hun eigen operaties opstarten. Dat gaat gewoon niet, dus er moet bepaald worden wie eerst mag en dat is best lastig. Want heeft iemand met een gebroken arm meer recht om eerst behandeld te worden of de patiënt met neuscorrectie? Dat word schipperen waardoor je ook niet de achterstand van 1 discipline als een gestructureerd proces (soort fabriekswerk) kan afwerken waardoor je nog meer tijdsverlies hebt (ander personeel, procedures, etc). Nee het opschalen zal nog veel lastiger en met veel meer impact gaan dan het afschalen. En dat is nog los van alle extra maatregelen die je moet nemen omdat Corona nog steeds een verhoogd risico meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Mugwump schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:31:
[...]

Dat zou ik niet direct durven zeggen. We hebben eigenlijk een heel slecht beeld bij het daadwerkelijke effect van specifieke maatregelen op de verspreiding van de infectie. Zijn het hoofdzakelijk maatregelen als het sluiten van de horeca, kappers en evenementen, het drastisch reduceren van OV-gebruik, thuisisolatie bij symptomen en meer van dat soort zaken die voor de reductie in R0 zorgen of is het ook echt noodzakelijk dat iedereen heel consistent minimaal anderhalve meter afstand houdt, ook buiten?
We gaan dit natuurlijk ook gewoon zien als de maatregelen af schalen, en we kunnen het ook bekijken in andere landen. Een beetje logisch nadenken en modelleren zal ook een hoop bijdragen natuurlijk. Zo leeft iedereen nu in een soort 'bubbel' en zijn er niet dagelijks tienduizenden mensen (toeristen, forenzen, studenten) uit stad A in stad B die weer anderen uit stad C, D, E enzovoorts aansteken waardoor zo'n virus zich snel kan verspreiden. Ik denk dat dit dan ook tot in het laatste stadium van het schalen moet worden beperkt. Zodra een gemeente vrijwel geen besmettingen heeft en de gemeente min of meer 'gesloten' blijft komt er natuurlijk ook niemand meer bij. Ik hoop dus ook dat hoger onderwijs/MBO's nog een tijd dicht blijft en mensen zo veel mogelijk op afstand blijven werken waar mogelijk. Op die voorwaarde lijkt het me geen gekke gedachte dat lokale horeca en winkels weer enigszins op een normale manier kunnen gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als de regering inderdaad achter de stelling blijft staan dat het coronavirus onder ons is en nog wel even onder ons blijft dan lijkt het mij dat ze gaan inzetten op een permanente capaciteitsvergroting van de ICs dmv hardware en mensen.

Ik zie IC capaciteit als een buffer tussen een actieve samenleving jonger dan 65 jaar en genezing van covid.
Hoe groter de buffer, hoe actiever de samenleving/economie kan functioneren lijkt me.

Daarnaast lijkt het me van belang dat de overheid groot inzet op testcapaciteit en contact-tracing.

Ik denk dus dat als je een goede buffer qua ic capaciteit hebt en veel test en isoleert er veel mogelijk is.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Apache4u schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:47:
Als de regering inderdaad achter de stelling blijft staan dat het coronavirus onder ons is en nog wel even onder ons blijft dan lijkt het mij dat ze gaan inzetten op een permanente capaciteitsvergroting van de ICs dmv hardware en mensen.
Ja, want het is een keuze |:(
Ik zie IC capaciteit als een buffer tussen een actieve samenleving jonger dan 65 jaar en genezing van covid.
Hoe groter de buffer, hoe actiever de samenleving/economie kan functioneren lijkt me.

Daarnaast lijkt het me van belang dat de overheid groot inzet op testcapaciteit en contact-tracing.

Ik denk dus dat als je een goede buffer qua ic capaciteit hebt en veel test en isoleert er veel mogelijk is.
Goed idee! Nu vol inzetten op opleidingen, hebben we over 10 jaar een goede buffer aan ic capaciteit d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:23:
[...]

Ja, want het is een keuze |:(

[...]

Goed idee! Nu vol inzetten op opleidingen, hebben we over 10 jaar een goede buffer aan ic capaciteit d:)b
Goed man, zo'n contructieve reactie, dat discussieert altijd fijn.
In plaats van wat ik schrijf sarcastisch weg te zetten zou je me misschien kunnen uitleggen waarom het volgens jou geen keuze is om daar op in te zetten, en waarom het 10 jaar duurt om de permanente ic capaciteit te vergroten? Dan kan ik je daar misschien weer tegenargumenten op geven of je gelijk geven en vertellen dat ik het zo niet bekeken had. Maar met dit soort geenstijl-reacties kan ik zo weinig.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Apache4u schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:47:

Dat zou je denken. Toch ligt de focus vooralsnog meer op het terugbrengen naar reguliere capaciteit, en het inzetten op methodes voor monitoring (al blijft de achilleshiel van testbeleid daar frappant consistent een heikel onderwerp).

Ik heb persoonlijk meer het idee dat men (op politiek niveau) zo'n beetje aan het terugvallen is naar het laissez-faire denken wat voorafgaand aan de crisis de dominante school was t.a.v. overheid, beleid en bestuur. De piek is voorbij, risicobepaling is meer accuraat, oversterfte is een proces van acceptatie, gevoeligheid voor (vrij selectieve) publieke opinie en zo meer.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
Apache4u schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:42:
[...]
In plaats van wat ik schrijf sarcastisch weg te zetten zou je me misschien kunnen uitleggen waarom het volgens jou geen keuze is om daar op in te zetten, en waarom het 10 jaar duurt om de permanente ic capaciteit te vergroten? Dan kan ik je daar misschien weer tegenargumenten op geven of je gelijk geven en vertellen dat ik het zo niet bekeken had. Maar met dit soort geenstijl-reacties kan ik zo weinig.
Even los van hoe hij het brengt, ik gok dat hij bedoeld dat we het geschoolde personeel nu gewoon nog niet hebben. Om de capaciteit nu tijdelijk te verhogen hebben we personeel "geleend" op alle plekken waar het kan, dat kan niet blijvend. wil je de IC capaciteit blijvend verhogen moeten we meer mensen opleiden. De huidige hoeveelheid mensen die de opleiding volgen compenseren de uitstroom (mensen die met pensioen gaan, bij verzekeraars gaan werken, etc), je zal dus meer mensen naar de opleiding moeten trekken (selectie loslaten?) om de capaciteit te vergroten. Voordat je dat personeel kan inzetten ben je zo ongeveer 10 jaar verder (opleiding duurt erg lang). Als het blijvend kon hadden we überhaupt het IC bedden probleem niet gehad (de grens van 2400 kwam door gebrek aan personeel i.p.v. fysieke middelen). Iets waar ze zelfs in Duitsland aan twijfelen, ondanks dat ze fysiek veel IC bedden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
BlackMonkey schreef op maandag 27 april 2020 @ 00:38:
[...]

Even los van hoe hij het brengt, ik gok dat hij bedoeld dat we het geschoolde personeel nu gewoon nog niet hebben. Om de capaciteit nu tijdelijk te verhogen hebben we personeel "geleend" op alle plekken waar het kan, dat kan niet blijvend. wil je de IC capaciteit blijvend verhogen moeten we meer mensen opleiden. De huidige hoeveelheid mensen die de opleiding volgen compenseren de uitstroom (mensen die met pensioen gaan, bij verzekeraars gaan werken, etc), je zal dus meer mensen naar de opleiding moeten trekken (selectie loslaten?) om de capaciteit te vergroten. Voordat je dat personeel kan inzetten ben je zo ongeveer 10 jaar verder (opleiding duurt erg lang). Als het blijvend kon hadden we überhaupt het IC bedden probleem niet gehad (de grens van 2400 kwam door gebrek aan personeel i.p.v. fysieke middelen). Iets waar ze zelfs in Duitsland aan twijfelen, ondanks dat ze fysiek veel IC bedden hebben.
Ik ben verbaasd dat dat 10 jaar duurt. Een kennis van me die op de IC werkt als verpleegkundige is als regulier verpleegkundige begonnen en is , volgens mij, binnen 2 jaar gespecialiseerd in IC verpleegkunde. Volgens mij geldt voor medisch specialisten ook een additionele opleiding van een tweetal jaren.
Ik kan alleen aan die 10 jaar komen als ik van ath/gym tot intensivist reken..dan ligt het zelfs hoger dan 10 jaar.

Maar goed, mijn punt/vraag was eigenlijk algemener, dat als de overheid er van uit gaat dat het virus onder ons blijft, welke lange termijn plannen er dan zullen worden opgesteld. Ik hoop namelijk niet dat er van uit wordt gegaan dat er binnen niet al te lange termijn een vaccin is want dan valt het nogal tegen mocht dat niet het geval zijn. Vandaar mijn gedachte, hoe groter de buffer, hoe actiever de economie.

Trouwens, een interessante bron over behoefteraming Nederlandse IC tussen 2006-2016 is dit document van het Nivel uit 2008.. Is wat oud, maar bevat nog wel relevante info.
https://www.nivel.nl/site...e%20Care-Januari-2008.pdf

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
Apache4u schreef op maandag 27 april 2020 @ 01:15:
[...]

Ik ben verbaasd dat dat 10 jaar duurt. Een kennis van me die op de IC werkt als verpleegkundige is als regulier verpleegkundige begonnen en is , volgens mij, binnen 2 jaar gespecialiseerd in IC verpleegkunde. Volgens mij geldt voor medisch specialisten ook een additionele opleiding van een tweetal jaren.
Ik kan alleen aan die 10 jaar komen als ik van ath/gym tot intensivist reken..dan ligt het zelfs hoger dan 10 jaar.

Maar goed, mijn punt/vraag was eigenlijk algemener, dat als de overheid er van uit gaat dat het virus onder ons blijft, welke lange termijn plannen er dan zullen worden opgesteld. Ik hoop namelijk niet dat er van uit wordt gegaan dat er binnen niet al te lange termijn een vaccin is want dan valt het nogal tegen mocht dat niet het geval zijn. Vandaar mijn gedachte, hoe groter de buffer, hoe actiever de economie.

Trouwens, een interessante bron over behoefteraming Nederlandse IC tussen 2006-2016 is dit document van het Nivel uit 2008.. Is wat oud, maar bevat nog wel relevante info.
https://www.nivel.nl/site...e%20Care-Januari-2008.pdf
Ik geef toe, die 10 jaar is wel erg lang. Daarom gaf ik in mijn reactie al ongeveer aan, toch is het niet heel gek want je hebt het immers niet alleen over verpleegkundigen. Maar als je de cijfers van HBO-V erbij pakt ben je nog steeds lang bezig, zo haalt 64% de studie in 5 jaar (linkje), dus laten we 5 jaar als gemiddelde nemen. Dan komt er nog 2 jaar bij (dat zal eigenlijk in de praktijk ook langer zijn), dan zit je op 7 jaar. Dat duurt nog steeds veel te lang. Het getal maakt voor het punt dus niet zo heel veel uit, het is op de korte termijn niet mogelijk. Je opmerking is zeker logisch als je uitgaat van het feit dat we de capaciteit hebben, maar ik snap de reactie ook wel als iemand betrokken is bij het opleiden van het personeel en het echt ziet alsof we uit een magisch hoed maar wat personeel moeten trekken. Zoals de oppositie nu probeert voor te doen alsof we uit alle hoeken mondkapjes kunnen krijgen. Dan klinkt een dergelijke reactie meer als een leuke oplossing (die ze zelf ook wel hebben bedacht), maar praktisch compleet onhaalbaar.

Gezien we spreken over een exitstrategie lijkt de overheid toch echt wel uit te gaan van een vaccin. Anders kunnen we namelijk niet een dergelijke exitstrategie uit de lockdown hebben (geen enkele reden dat we geen nieuwe uitbraak krijgen). Alle vooruitzichten/voorspellingen die ik vanuit de overheid zie lijken daar ook wel op te duiden. De vraag is alleen hoe en wanneer. Persoonlijk hoop ik meer op een behandeling/medicijn, gezien het ziektebeeld zouden we dan ook niet iedereen hoeven te vaccineren (wat een enorme schaal meebrengt), maar enkel de mensen die in de ziekenhuizen belanden te behandelen. Voor de rest van de bevolking zijn de klachten immers redelijk te verdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:15
Eergisteren mailtje van de zaak gehad.
Vanaf morgen word iedereen weer op de zaak verwacht, geen uitzonderingen.

We kunnen prima werken volgens de rivm regels met 1,5 meter afstand.

Nu hebben wij op kantoor eilandjes van bureaus, dus bureau rand tot rand is 1m60.
Lijkt mij een beetje krap, maargoed.

Ik zit al die tijd al op kantoor maar alleen in een andere ruimte, denk dat ik daar maar blijf zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 17:43

boesOne

meuh

FRANQ schreef op maandag 27 april 2020 @ 07:40:
Eergisteren mailtje van de zaak gehad.
Vanaf morgen word iedereen weer op de zaak verwacht, geen uitzonderingen.

We kunnen prima werken volgens de rivm regels met 1,5 meter afstand.

Nu hebben wij op kantoor eilandjes van bureaus, dus bureau rand tot rand is 1m60.
Lijkt mij een beetje krap, maargoed.

Ik zit al die tijd al op kantoor maar alleen in een andere ruimte, denk dat ik daar maar blijf zitten
Geldt de regel thuiswerken als je kan thuiswerken niet meer? Heb ik iets gemist?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
boesOne schreef op maandag 27 april 2020 @ 08:02:
Geldt de regel thuiswerken als je kan thuiswerken niet meer? Heb ik iets gemist?
Dat is nooit een afdwingbare regel geweest, slechts een dringend verzoek. Bij mij gaat kantoor na de meivakantie ook weer gefaseerd open, waarbij ouders met jonge kinderen expliciet de eerste weken thuis kunnen werken zolang de scholen nog niet volledig open zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 07:21
...en dan gaan mensen zich afvragen waarom maatregelen niet versoepeld gaan worden.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 17:43

boesOne

meuh

hoevenpe schreef op maandag 27 april 2020 @ 08:16:
[...]

Dat is nooit een afdwingbare regel geweest, slechts een dringend verzoek. Bij mij gaat kantoor na de meivakantie ook weer gefaseerd open, waarbij ouders met jonge kinderen expliciet de eerste weken thuis kunnen werken zolang de scholen nog niet volledig open zijn.
Ik vraag me af of dit slim is. Zoals ik begreep is het idee om de lagere scholen open te doen en te kijken of er iets verandert aan de R0. Niet om weer op kantoor te gaan zitten met eventueel 1.5 mtr afstand, want waarom dan nog uberhaupt thuisblijven? Denk dat je met zo min mogelijk variabelen moet gaan klooien om te kijken wat het effect is van de lagere scholen openen.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk dat de gemiddelde werkgever toch erg graag zoveel mogelijk personeel op kantoor heeft zitten. Ondanks dat thuiswerken steeds meer van deze tijd is, is er ook een groep werkgevers die het niet zo vertrouwt en liever de medewerkers op kantoor daadwerkelijk aan het werk ziet. Ik kan me daarom wel voorstellen dat met de financiële impact de behoefte om zo snel mogelijk op kantoor te zitten groter en groter wordt. Of dat verstandig is, is een tweede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
boesOne schreef op maandag 27 april 2020 @ 08:40:
Ik vraag me af of dit slim is.
Het verbaasde me ook, lijkt me inderdaad beter om het gefaseerd te doen ook al snap ik het bedrijf wel. Het is op uitdrukkelijke wens van veel collega's, zeker in de ICT met veel excetriekere singles en soms autischische trekjes wordt de sociale interactie en regelmaat erg gemist.

Weet dat ze al weken bezig zijn om het kantoor te verbouwen, ruimere kantoortuinen en andere opstelling in de kantine. 28 april in combinatie met 'het nieuwe normaal' is voor veel mensen een stip aan de horizon geweest, als men dit wil voorkomen dan is meer nodig dan een 'dringend beroep'. Met alleen een 'dringend beroep' gaan vandaag de terrassen ook weer massaal open.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
fijne Balkoningsdag allen! #LeveHetBalkon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Aghanim schreef op maandag 27 april 2020 @ 08:48:
Ik denk dat de gemiddelde werkgever toch erg graag zoveel mogelijk personeel op kantoor heeft zitten. Ondanks dat thuiswerken steeds meer van deze tijd is, is er ook een groep werkgevers die het niet zo vertrouwt en liever de medewerkers op kantoor daadwerkelijk aan het werk ziet. Ik kan me daarom wel voorstellen dat met de financiële impact de behoefte om zo snel mogelijk op kantoor te zitten groter en groter wordt. Of dat verstandig is, is een tweede.
Je kan je afvragen of je wil werken voor een werkgever die zijn werknemers zo hard wantrouwt. Als je zo weinig vertrouwen in je werknemers hebt....

Wij werken iig nog tot 20 mei lekker vanaf thuis. Gaat eigenlijk best prima. Elke dag 40-45 minuten een standup (soort dagelijks overleg met het hele team). Die hadden we altijd al, maar op kantoor was het 10 tot max 15 minuutjes, nu is het vaak 40-45 minuten, via Microsoft Teams.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Meer dan een miljoen Australiërs hebben de corona-app van hun overheid gedownload. De app COVIDsafe, die vrijwillig op smartphones kan worden gezet, volgt via bluetooth welke gebruikers bij elkaar in de buurt zijn geweest. Als een gebruiker meer dan 15 minuten bij iemand is geweest die het virus blijkt te hebben, wordt een waarschuwing verstuurd.

Dat er nu al meer dan een miljoen gebruikers zijn is opvallend. COVIDSafe is nog maar een dag beschikbaar.
Gelukkig anonimiseert/randomiset de Australische corona-app de locatie van de gebruiker, dus valt er niet te achterhalen waar de gebruiker is... toch? :X _o-

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 23:48
Even een vraagje tussendoor: ondanks álle pogingen van overheid om de 'samenscholing' regels goed uit te leggen zie ik op nieuws nog steeds dat mensen weggestuurd worden of boetes krijgen om redenen die volgens mij formeel niet onder 'verboden' vallen. Zo zag ik bij "Op 1" een fragment van een park in Utrecht waar 3 personen die 1,5m afstand hielden bij een picknick toch weggestuurd werden met de opmerking: "jullie zijn met meer dan 2 personen". Als ik dan kijk bij de voorlichtingswebsite van rijkshoverheid staat daar dat het "verboden is met meer 2 dan personen bij elkaar te zijn als niet 1,5m afstand gehouden wordt". Hoe werkt dat nu? Is het toch verboden om met meer dan 2 bij elkaar te zijn, ongeacht of er afstand wordt gehouden? Of zaten die BOA's op camera gewoon te prutsen en zaten die zelf fout?

Overigens snap ik alle maatregelen heel goed en probeer ik ook niet de grenzen op te zoeken van het toelaatbare. Maar het lijkt mij gezellig straks even met een paar vrienden een (rustige) plek buiten te zoeken voor een drankje. Nu twijfel ik alleen weer of dat maximaal met één ander persoon mag, of met twee anderen..

(PS: bovenstaande vraag heeft toepassing op mensen die NIET onder 1 kap wonen, anders gelden uiteraard weer andere regels...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
[...]

Niets gemist. Er is nooit een regel m.b.t. thuiswerken geweest. Alleen een regel m.b.t. niet werken voor contactberoepen en horeca. Allle kantoren, retail (uitgezonder contactberoepen), etc. mag gewoon doen wat ze willen. Er is wel een oproep gedaan om thuis te werken tenzij dat niet anders kan, maar dat is geen regel. Sterker nog, als jij in je kantoor hutje-mutje aan de lunchtafel wilt zitten zonder 1,5m afstand mag dat ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:30
wildhagen schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:01:
[...]

Je kan je afvragen of je wil werken voor een werkgever die zijn werknemers zo hard wantrouwt. Als je zo weinig vertrouwen in je werknemers hebt....

Wij werken iig nog tot 20 mei lekker vanaf thuis. Gaat eigenlijk best prima. Elke dag 40-45 minuten een standup (soort dagelijks overleg met het hele team). Die hadden we altijd al, maar op kantoor was het 10 tot max 15 minuutjes, nu is het vaak 40-45 minuten, via Microsoft Teams.
Zeg je nou in een zin dat de effectiviteit van de stand up met 300% gekelderd is maar dat het 'best prima' gaat? :o

Of doen jullie nu extra dingen in de stand up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Stiggy schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:41:
[...]

Zeg je nou in een zin dat de effectiviteit van de stand up met 300% gekelderd is maar dat het 'best prima' gaat? :o

Of doen jullie nu extra dingen in de stand up?
Dat laatste ;)

Er wordt nu gewoon meer met elkaar gesproken hoe het gaat, waar je tegenaan loopt, waar je mee bezig bent etc. En er wordt wat luchtiger gedaan allemaal :)

Normaal gesproken doe je dat op kantoor gewoon tussendoor, bij de kofffie automaat etc. Op kantoor doen we in de standups alleen werkgerelateerde zaken, nu doen we in de virtuele standup ook wat sociale zaken erbij,

Algehele productiviteit, dus over de hele dag gezien, is eigenlijk niet noemenswaardig minder geworden. Ik schrijf effectief gemiddeld nog net zoveel facturabele uren als dat ik dat op kantoor deed, en dat geld voor het hele team (12 mensen).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
wildhagen schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:44:
Ik schrijf effectief gemiddeld nog net zoveel facturabele uren als dat ik dat op kantoor deed, en dat geld voor het hele team (12 mensen).
Vermoed dat jij geen kleine kinderen thuis hebt, werk in een vergelijkbare context maar overdag haal ik door het begeleiden van huiswerk en soms ook politieagent spelen hooguit 5 declarabele uren. Dat is te compenseren in de late uurtjes, maar toch.
Valorian schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:36:
Hoe werkt dat nu? Is het toch verboden om met meer dan 2 bij elkaar te zijn, ongeacht of er afstand wordt gehouden? Of zaten die BOA's op camera gewoon te prutsen en zaten die zelf fout?
Volgens mij mag dat gewoon, zolang je maar genoeg afstand houdt.

Er is een hoop onduidelijk over specifiek deze regel, mag ik nou wel of niet straks met mijn buren op afstand op de stoep een biertje drinken als de kinderen met hun alternatieve Koningsdag stoepkrijtwedstrijd hier bezig zijn? We gaan het wel zien, de biertjes liggen in ieder geval koud. :)

[ Voor 39% gewijzigd door hoevenpe op 27-04-2020 09:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

hoevenpe schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:49:
[...]

Vermoed dat jij geen kleine kinderen thuis hebt, werk in een vergelijkbare context maar overdag haal ik door het begeleiden van huiswerk en soms ook politieagent spelen hooguit 5 declarabele uren. Dat is te compenseren in de late uurtjes, maar toch.
Ik ben idd alleenstaand, maar we hebben 2 collega's met jonge klinderen (één van 9 maanden, en één met een kind van 3-4 jaar ofzo (weet niet precies)).

Ook die zijn onder de streep nauwelijks minder productief dan voorheen. Ze hebben gewoon onderlinge afpraken gemaakt met hun partner wie er wanneer wat doet.

Alleen op vrijdag (als de sfeer toch altijd al wat losser en gemoedelijker is) doen de kinderen oo kmee aan de standup, hoewel hun bijdrage meestal niet heel erg bruikbaar is :+

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:30
wildhagen schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:44:
[...]
Algehele productiviteit, dus over de hele dag gezien, is eigenlijk niet noemenswaardig minder geworden. Ik schrijf effectief gemiddeld nog net zoveel facturabele uren als dat ik dat op kantoor deed, en dat geld voor het hele team (12 mensen).
Ah zo. :)
Onze stand up 's ochtends duurt online eigenlijk nog even lang als normaal (Max 15 min). We hebben er wel eentje 's middags bij gedaan voor extra contact. Meestal is die korter en eigenlijk wordt er niet zoveel besproken. Weinig sociaal geklets in ieder geval, mensen lijken snel op te willen hangen, we doen ook audio only.

Ik schrijf ook even veel uren. Werk er in de praktijk zelfs wat meer. Maar qua productiviteit van het geheel is het volgens mij toch allemaal wat minder. Er is een enorm verschil tussen mensen met en zonder kinderen. Met kinderen moet je alles zien te balanceren en de uurtjes soms op een ander tijdstip in halen. Dat is prima, maar anderen hebben je soms ook nodig. Ik merk dat ik toch regelmatig naar mijn Skype /Teams lijstje zit te kijken en iedereen die ik nodig heb offline of away is. Ook echte complexe overleggen gaan allemaal wat moeizamer. Denk dat de team-productiviteit echt wel wat lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ik merk zelf dat ik Teams sessies graag wat langer laat duren dan strikt noodzakelijk om wat contact met collega's te hebben.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Dat is het hele manco geweest in het verzoek. Het was een verzoek en niet meer dan dat. Met een werkgever die je toch echt op kantoor wil hebben kan je vrij lastig iets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
wildhagen schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:53:
Alleen op vrijdag (als de sfeer toch altijd al wat losser en gemoedelijker is) doen de kinderen oo kmee aan de standup, hoewel hun bijdrage meestal niet heel erg bruikbaar is :+
Sfeer binnen het team lijkt me daarbij cruciaal, als je elkaar de ruimte geeft kan er bijna net zoveel als normaal. Hier ook vaak genoeg en kind door het beeld, niemand heeft er problemen mee net zomin met het 'ik ga boodschappen doen' midden op de dag (behalve een hoop flauwe grappen in onze gezamenlijke Teams Slowchat :P)

Ken echter ook teams waar intern meer een afrekencultuur heerst en daar lopen kleine irritaties met thuiswerken begreep ik hoger op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
hoevenpe schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:49:
[...]

Volgens mij mag dat gewoon, zolang je maar genoeg afstand houdt.

Er is een hoop onduidelijk over specifiek deze regel, mag ik nou wel of niet straks met mijn buren op afstand op de stoep een biertje drinken als de kinderen met hun alternatieve Koningsdag stoepkrijtwedstrijd hier bezig zijn? We gaan het wel zien, de biertjes liggen in ieder geval koud. :)
Ja, dat dacht ik dus ook. Maar in dit fragment (even scrollen naar 2:30) zegt de BOA in Utrecht op camera tegen 3 mensen die 1,5m uit elkaar zitten: "Ik zie dat jullie wel die 1,5m goed waarborgen, maar jullie zijn met meer dan 2 en dat mag niet".

Toch jammer dat zo ongeveer de simpelste regel nog steeds niet consistent wordt gehandhaafd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

hoevenpe schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:00:
[...]

Sfeer binnen het team lijkt me daarbij cruciaal, als je elkaar de ruimte geeft kan er bijna net zoveel als normaal. Hier ook vaak genoeg en kind door het beeld, niemand heeft er problemen mee net zomin met het 'ik ga boodschappen doen' midden op de dag (behalve een hoop flauwe grappen in onze gezamenlijke Teams Slowchat :P)
Klopt, idem hier. Wij hebben ook een teamchat in Teams, vooral bedoeld voor korte mededelingen of vragen. Als je specifieke vragen hebt doen we dat in een aparte chat met die medewerker, of je belt die medewerker even (via Teams of via mobiel).

Worden idd ook wel eens dingen uit de categorie 'funny pics' etc gestuurd, dat moet ook gewoon kunnen. En idd, ook weleens iemand (ondergetekende inbegrepen) die even meldt offline te zijn voor wat prive-dingen (zoals boodschappen, telefoontje etc).

Wordt allemaal niet moeilijk over gedaan onderling, maar idd, het is dan ook een team waar de sfeer zeer goed is. Het grootste deel van het team kent elkaar ook al jaren, dat scheelt ook wel. Ons huidige team bestaat nu een jaar of 2, maar we zijn destijds afgesplitst van een ander (veel groter, man of 25 destijds) team, waar ongeveer de helft van het huidige team uit meegekomen is.
Ken echter ook teams waar intern meer een afrekencultuur heerst en daar lopen kleine irritaties met thuiswerken begreep ik hoger op.
Jasses, in zo'n team zou ik dus echt niet willen (en kunnen) werken. Iedere keer afwachten tot iemand een (virtueel) mes in je rug steekt... nee, dank je, dan bei ik snel weg uit zo'n team.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Napo schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:57:
[...]

Dat is het hele manco geweest in het verzoek. Het was een verzoek en niet meer dan dat. Met een werkgever die je toch echt op kantoor wil hebben kan je vrij lastig iets doen.
Het is ook iets wat centraal eigenlijk niet af te dwingen of te handhaven valt, want of je kan thuiswerken hangt echt maar net af van de aard van de werkzaamheden.

Code kloppen kan ik misschien thuis maar die code testen op de specialistische productie-machines wordt thuis toch een beetje moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:01
hoevenpe schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:00:
[...]

Sfeer binnen het team lijkt me daarbij cruciaal, als je elkaar de ruimte geeft kan er bijna net zoveel als normaal. Hier ook vaak genoeg en kind door het beeld, [...]
Bij mij is het mijn kat. Ik heb een enorm aandachtvragende kat (een Ragdoll) en vooral in de ochtend vind ze het heerlijk om dicht bij mij te zitten en aandacht te vragen.

Zo wordt ik elke vergadering begroet met: "is de kat er ook weer bij?"
En dat vind ik wel leuk van het thuiswerken, het is meer persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Valorian schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:01:
[...]

Ja, dat dacht ik dus ook. Maar in dit fragment (even scrollen naar 2:30) zegt de BOA in Utrecht op camera tegen 3 mensen die 1,5m uit elkaar zitten: "Ik zie dat jullie wel die 1,5m goed waarborgen, maar jullie zijn met meer dan 2 en dat mag niet".

Toch jammer dat zo ongeveer de simpelste regel nog steeds niet consistent wordt gehandhaafd. 8)7
Het is inderdaad soms onduidelijkheid troef. Echter die regel stata wel daadwerkelijk op de site van de overheid. https://www.rijksoverheid...len-tegen-het-coronavirus

ik quote:
Tegen groepen van meer dan twee personen kan worden opgetreden, ook als men 1,5 meter afstand houdt.
Staat onder het kopje "Beperking openbaar leven".

Ik ben het wel met je eens dat het allemaal nog iets duidelijker en explicieter had gemogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
wildhagen schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:05:
[...]
die even meldt offline te zijn voor wat prive-dingen (zoals boodschappen, telefoontje etc).
Lijkt me ook logisch want dat gebeurt normaal op kantoor ook wel eens naar ik aanneem? Daar doet bij ons op kantoor namelijk ook niemand moeilijk over: iemand die even apart gaat zitten omdat hij een telefoontje moet plegen, die een boodschap moet doen of bijvoorbeeld een huis gaat bekijken.

Edit:
Ik zie dat sommigen al moeten gaan stoppen met thuis werken. Dat snap ik dus echt niet. Het zijn met name heel veel zinloze verplaatsingen. Als iedereen dat gaat doen heeft het OV een gigantisch probleem. En het is inderdaad ook een kwestie van vertrouwen.

@BeyondThunder
Als je de kinderen meetelt ontvang je volgens mij teveel personen. Maar los daarvan vind ik niet dat je het zou moeten doen.

[ Voor 29% gewijzigd door D-e-n op 27-04-2020 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Laatst online: 17:11

BeyondThunder

Lost Lightning

We willen vandaag afspreken op een recreatie eiland op een meer. Dit is een privé eiland. 2 gezinnen, (4 volwassenen en 4 kinderen tot 11 jaar). We gaan er met 2 boten heen. Volgens mij valt dit onder de regel: "ontvang zo min mogelijk bezoek (maximaal 3 bezoekers)".
Volgens mij mag dit gewoon en overtreden we geen regels. Wat is jullie mening?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Philpend
BeyondThunder schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:22:
We willen vandaag afspreken op een recreatie eiland op een meer. Dit is een privé eiland. 2 gezinnen, (4 volwassenen en 4 kinderen tot 11 jaar). We gaan er met 2 boten heen. Volgens mij valt dit onder de regel: "ontvang zo min mogelijk bezoek (maximaal 3 bezoekers)".
Een typisch voorbeeld van proberen onder de regels uit te komen door wat handigheidjes.
De hoofdregel is ‘blijf binnen’ en ‘geen samenkomsten’. Normaliter ben ik de eerste die dit soort handigheidjes probeert te verzinnen, maar juist in het geval van deze coronacrisis is het mij meer dan duidelijk dat ik/we het verzinnen van dit soort handigheidjes niet moeten willen.

We leven in een intelligente lockdown. Dat ‘intelligente’ is ook gevraagd van ons als burgers. Gebruik je intelligentie a.u.b. niet om slimme redeneringen te verzinnen om onder de bedoeling van de regels uit te komen, maar vraag je af of het bijdraagt aan het oplossen van het probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door Philpend op 27-04-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:40

codex

Geen OpenAI agent :)

Dit is best wel verontrustend:
https://www.independent.c...id-19-heart-a9484091.html

Al moet erbij worden vermeld, normaal is het 0,76 in 2 weken en nu 5. Ik weet niet of dat statisch significant is met N=5.

Edit:
Dit artikel is wat uitgebreider: www.washingtonpost.com/he...ronavirus-young-patients/

[ Voor 17% gewijzigd door codex op 27-04-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 18:35

GG85

.......

Valorian schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:01:
[...]

BeyondThunder schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:22:
"Blijf zoveel mogelijk thuis" en picknicken of met 2 gezinnen op een eiland gaan zitten gaan niet echt samen lijkt me :)?
Het hele idee is dat je met z'n allen binnen blijft, of in je tuin gaat zitten, zonder bezoek, en alleen voor noodzakelijke boodschappen of om een frisse neus te halen de deur/je terrein uit gaat.
Naar het water of gaan picknicken in het park vallen daar toch niet onder lijkt me.

Het gaat toch niet om of het regeltje zo opgeschreven staat dat je het weer zo kan buigen dat je toch kan doen wat je graag wilt doen maar dat we zoveel mogelijk thuis blijven en zo min mogelijk in contact komen met andere mensen. Daar passen bovenstaande dingen volgens mij toch niet bij.
'zo min mogelijk bezoek' is gewoon geen bezoek tenzij het niet anders kan en je bijv boodachappen meot doen voor oma van 90 ofzo en daardoor dus bij haap 'op bezoek' gaat.

[ Voor 52% gewijzigd door GG85 op 27-04-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Philpend schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:36:
[...]

Een typisch voorbeeld van proberen onder de regels uit te komen door wat handigheidjes.
De hoofdregel is ‘blijf binnen’ en ‘geen samenkomsten’.
En dat is wat je nu ziet gebeuren: Mensen zijn het een beetje moe en gaan proberen om op de grens van de implementatie van de regels te zitten. Mooi voorbeeld, ik was bij een bevriend stel en die zeiden dat we prima naar buiten mochten want ze telden als gedeeld huishouden als 1 persoon en een 'stel + 1' dus als 2 personen gerekend moet worden en niet als 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:44
reemprive schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:36:
Dit is best wel verontrustend:
https://www.independent.c...id-19-heart-a9484091.html

Al moet erbij worden vermeld, normaal is het 0,76 in 2 weken en nu 5. Ik weet niet of dat statisch significant is met N=5.
Nee, het is neit statisch relevant, ook met name omdat er weinig bekend is over sampling e.d.

Wat je wel kan doen is nu elke casus compleet beschrijven (leeftijd, gedetailleerde gezondheidseigenschappen, etc etc)

En op basis kun je daarvan wel hypotheses/voorspellingen maken.

Van case based research naar experimenten met groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Laatst online: 17:11

BeyondThunder

Lost Lightning

Philpend schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:36:
[...]

De hoofdregel is ‘blijf binnen’ en ‘geen samenkomsten’. Normaliter ben ik de eerste die dit soort handigheidjes probeert te verzinnen, maar juist in het geval van deze coronacrisis is het mij meer dan duidelijk dat ik/we het verzinnen van dit soort handigheidjes niet moeten doen.
Ik zag net 2 handhavers voorbij fietsen, in de auto gesprongen en er achter aan gereden. Aangesproken en deze vraag gesteld. Je kan het vergelijken met een achtertuin, daar mag je max. 3 personen bezoek ontvangen. (12 jaar en ouder). Dus we blijven binnen de regels.

Ze reden overigens door naar een pleintje waar tientallen kinderen en een tiental ouders vrijmarkt hielden. Ouders wel netjes 1,5 meter afstand. Maar dat is dus niet de bedoeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:44
BeyondThunder schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:47:
[...]

Ik zag net 2 handhavers voorbij fietsen, in de auto gesprongen en er achter aan gereden. Aangesproken en deze vraag gesteld. Je kan het vergelijken met een achtertuin, daar mag je max. 3 personen bezoek ontvangen. (12 jaar en ouder). Dus we blijven binnen de regels.

Ze reden overigens door naar een pleintje waar tientallen kinderen en een tiental ouders vrijmarkt hielden. Ouders wel netjes 1,5 meter afstand. Maar dat is dus niet de bedoeling.
Dit is echt limieten opzoeken en rationaliseren.

Blijf thuis is het uitgangspunt. Klaar. Doordat iedereen de grens opzoekt hebben we straks gewoon de kans at we langer in een lockdown zitten, omdat het r0 weer omhooggaat e ndaardoor de zorg weer onder druk komt te staan.

Dit is wmb onaanvaardbaar gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Wij zitten gezellig met een tompouce en koffie rond om een pleintje. Op de hoeken ouders met een spel of stoepkrijt en de kinderen die van onderdeel naar onderdeel gaan, lijkt me volledig binnen de regels aangezien de ouders 5 meter uit elkaar zitten.

Koningsdag 2.0 :)
Je kan het vergelijken met een achtertuin, daar mag je max. 3 personen bezoek ontvangen. (12 jaar en ouder). Dus we blijven binnen de regels.
Volgens mij klopt dit niet: Grapperhaus had het over een advies van niet meer van 3, in de noodverordeningen staat nergens expliciet dat het ook over de privé-omgeving gaat. Formeel zou je in je eigen huis (op je eigen of eiland) met een grotere groep bij elkaar mogen komen, wat niet zegt dat dat verstandig is.

De BOA's verschillen hierover ook van mening, dat maakt het ook zo onduidelijk.

[ Voor 36% gewijzigd door hoevenpe op 27-04-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

hoevenpe schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:52:
[...]

Wij zitten gezellig met een tompouce en koffie rond om een pleintje. Op de hoeken ouders met een spel of stoepkrijt en de kinderen die van onderdeel naar onderdeel gaan, lijkt me volledig binnen de regels aangezien de ouders 5 meter uit elkaar zitten.

Koningsdag 2.0 :)
De regel is blijf thuis dus nee dat is niet volgens de regels. Het risico lijkt mij nul maar het is niet volgens de regels. Wij houden ons ook niet meer strict aan die regels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Indoubt schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:01:
[...]

Het is inderdaad soms onduidelijkheid troef. Echter die regel stata wel daadwerkelijk op de site van de overheid. https://www.rijksoverheid...len-tegen-het-coronavirus

ik quote:

[...]

Staat onder het kopje "Beperking openbaar leven".

Ik ben het wel met je eens dat het allemaal nog iets duidelijker en explicieter had gemogen
Scherp gezien! Dan is het vooral de media die er een potje van heeft gemaakt en de regels her en der verkeerd uitlegt. Waarschijijk in de haast om steeds na elke persco als eerste alles online te hebben.

Edit: op politie.nl: “ Ben je met drie of meer mensen bij elkaar op straat en houden jullie géén 1, 5 meter afstand, dan ben je strafbaar. “ .. Dat suggereet dus weer dat je met drie wel mag MITS afstand...

[ Voor 12% gewijzigd door Valorian op 27-04-2020 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Valorian schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:09:
Scherp gezien! Dan is het vooral de media die er een potje van heeft gemaakt en de regels her en der verkeerd uitlegt.
En wat is de juridische definitie van een 'groep'? Wat als je met 2 personen op 3 meter afstand van 2 andere personen zit en af en toe met elkaar praat?

Niet flauw bedoeld, maar de regels zijn gewoon niet eenduidig. Je krijgt gegarandeerd discussies, in het verkeer zijn er niet voor niets flitsmarges en wettelijke meetcorrecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
hoevenpe schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:16:
[...]

En wat is de juridische definitie van een 'groep'? Wat als je met 2 personen op 3 meter afstand van 2 andere personen zit en af en toe met elkaar praat?

Niet flauw bedoeld, maar de regels zijn gewoon niet eenduidig. Je krijgt gegarandeerd discussies, in het verkeer zijn er niet voor niet flitsmarges en wettelijke meetcorrecties.
Ja dat is waar. Al ik nu naar een wilekeurig stadspark loop zit het vol, met iedereen netjes 1,5m uit elkaar maar wel zo’n 200 mensen denk ik. Had iemand in datzelfde park vandaag een evenement willen organiseren, besloten, en met 100 mensen en met handhaving op 1,5m regels dan had dat niet gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
hoevenpe schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:52:
[...]

Hier in de straat ook allemaal spelletjes voor kinderen. Maar dan staan de ouders toch wel vrij cozy bij elkaar af en toe en ik vraag me af of dat anderhalve meter is. Sowieso heb ik de indruk dat het hele gebeuren meer is voor de ouders dan voor de kinderen. Die zie ik allang die spelletjes niet meer doen.....
hoevenpe schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:16:
[...]

Niet flauw bedoeld, maar de regels zijn gewoon niet eenduidig. Je krijgt gegarandeerd discussies, in het verkeer zijn er niet voor niets flitsmarges en wettelijke meetcorrecties.
Die discussies zijn er enkel omdat mensen de grenzen opzoeken. Als iedereen gewoon zijn of haar gezond verstand gebruikt zijn er echt niet zoveel discussiepunten.

[ Voor 25% gewijzigd door D-e-n op 27-04-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
[...]

Ik denk dat die BOA’s op cursus moeten:

Wanneer mensen in groepen bijeenkomen kan het coronavirus zich snel verspreiden. Er zijn daarom maatregelen om de vorming van groepen tegen te gaan............Tegen groepen van meer dan twee personen kan worden opgetreden, ook als men 1,5 meter afstand houdt. Het maakt daarbij niet uit of zij elkaar toevallig zijn tegengekomen of dat zij hebben afgesproken.
https://www.rijksoverheid...len-tegen-het-coronavirus , zie onder het kopje ‘beperking openbaar leven’.

[ Voor 7% gewijzigd door Philpend op 27-04-2020 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Philpend schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:23:
zie onder het kopje ‘beperking openbaar leven’.
@BeyondThunder had het voor zover ik begreep over een bijeenkomst op privaat terrein.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Philpend
hoevenpe schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:25:
[...]

@BeyondThunder had het voor zover ik begreep over een bijeenkomst op privaat terrein.
Ik denk niet dat het virus zich iets aantrekt van het feit of er sprake is van privaat of niet-privaat terrein?

Juridisch gezien heb je wellicht een punt, maar vanuit die juridische blik mis je volledig de bedoeling van de regels. Het is geen juridisch spelletje waar we mee bezig zijn, we proberen een tweede golf coronauitbraken te voorkomen. Dat vraagt het gebruik van onze intelligentie, niet om ons onder de regels uit te wurmen, maar om onszelf de vraag te stellen of we verstandig bezig zijn.

Edit: en jezelf de vraag stellen of je onderdeel wilt zijn van het probleem of van de oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door Philpend op 27-04-2020 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

die 1,5m afstand lijkt mij in de open lucht overdreven maar tegelijk in een gesloten ruimte te weinig (daar de micro spetters langer rondzweven).
vraag me echt af welke wetenschapper dat heeft uitgerekend en als 'veilig' aangemerkt.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Philpend schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:23:
[...]

Ik denk dat die BOA’s op cursus moeten:

Wanneer mensen in groepen bijeenkomen kan het coronavirus zich snel verspreiden. Er zijn daarom maatregelen om de vorming van groepen tegen te gaan............Tegen groepen van meer dan twee personen kan worden opgetreden, ook als men 1,5 meter afstand houdt. Het maakt daarbij niet uit of zij elkaar toevallig zijn tegengekomen of dat zij hebben afgesproken.
https://www.rijksoverheid...len-tegen-het-coronavirus , zie onder het kopje ‘beperking openbaar leven’.
Tsja, tegelijkertijd op https://www.politie.nl/th...virus-en-politiewerk.html staat dit:

Kan ik de politie bellen als ik meer dan drie mensen bij elkaar zie?
Dat is alleen strafbaar als drie of meer mensen de onderlinge afstand van 1,5 meter niet aanhouden. “

“Vermijd groepen. Als het ergens druk is, draai dan om en ga naar huis. Zien wij als politie 3 of meer mensen op minder dan 1,5 meter afstand van elkaar, dan spreken we hen aan.”

Dat suggereert toch echt dat 3 prima mag mits er 1,5m afstand is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:19

Mfpower

In dubio

JJ Le Funk schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:35:
die 1,5m afstand lijkt mij in de open lucht overdreven maar tegelijk in een gesloten ruimte te weinig (daar de micro spetters langer rondzweven).
vraag me echt af welke wetenschapper dat heeft uitgerekend en als 'veilig' aangemerkt.
Het is ook niet veilig. Niemand die dat zegt. Het is een manier om, als je toch weg moet, de kans op overdracht te minimaliseren.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:09

SuBBaSS

-has Ryzen

Echt mensen, moet alles tot op de centimeter voorgekauwd worden ofzo?

Wat dachten we van: "Bij twijfel/ onduidelijkheid eerst maar even NIET" ipv. klagen dat de regels niet duidelijk zijn en het vervolgens in je eigen voordeel uit gaan leggen en gewoon maar wat gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Bij ons op het pleintje worden nu Koningsspelen georganiseerd. 20+ man, kinderen, muziek, bbq.

Ik voel me wel echt een rat als ik dr politie ga bellen. En de kinderen vragen waarom ze niet mee mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Philpend schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:30:
[...]

Ik denk niet dat het virus zich iets aantrekt van het feit of er sprake is van privaat of niet-privaat terrein?

Juridisch gezien heb je wellicht een punt, maar vanuit die juridische blik mis je volledig de bedoeling van de regels. Het is geen juridisch spelletje waar we mee bezig zijn, we proberen een tweede golf coronauitbraken te voorkomen. Dat vraagt het gebruik van onze intelligentie, niet om ons onder de regels uit te wurmen, maar om onszelf de vraag te stellen of we verstandig bezig zijn.

Edit: en jezelf de vraag stellen of je onderdeel wilt zijn van het probleem of van de oplossing.
Gezien het feit dat er sancties staan op groepsvorming en gezien het feit dat die sancties bepaald niet mals zijn (€ 390 boete) lijkt het me toch een eerste vereiste dat de regels duidelijk en eenduidig worden geformuleerd. "Verstandig bezig zijn" als criterium is een typisch gedoogcriterium dat talloze burgers helemaal niets zegt, en waarbij zo'n forse sanctie ook volledig uit de toon valt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:58
Mfpower schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:30:
Bij ons op het pleintje worden nu Koningsspelen georganiseerd. 20+ man, kinderen, muziek, bbq.

Ik voel me wel echt een rat als ik dr politie ga bellen. En de kinderen vragen waarom ze niet mee mogen doen.
Beschouw jij een klokkenluider in een beroepsgroep ook als een rat of een goede burger/medewerker? Ik denk dat ik je antwoord wel weet.
Je kan het ook als zelfbescherming zien, want als die mensen ziek worden is de kans een stuk groter dat ook jij in de buurt wordt aangestoken dan als ze niet ziek worden. Daarnaast kan je het "niet nood" nummer bellen en dag mag iemand anders de beslissing nemen of ze de regels overtreden of niet.

Er is volgens mij al een paar keer zo'n vraag/stelling in dit topic langs gekomen en iedereen keer waren de meeste het er wel over eens dat je gewoon kan bellen.

Edit:
Je gaat ook niet de eerste zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Pompi op 27-04-2020 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Pompi schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:40:
[...]

Beschouw jij een klokkenluider in een beroepsgroep ook als een rat of een goede burger/medewerker? Ik denk dat ik je antwoord wel weet.
Hoe zou je daar over denken als je bij een heel erg leuk bedrijf met toffe collega's werkt, goed betaald krijgt, maar er één misstand is die het hele bedrijf om zeep zou helpen als je het zou melden? Zou je dan al je collega's erboij naaien puur om het principe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:00

St@m

@ Your Service

Mfpower schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:30:

Lekker bellen, meld je het daarna ook bij ze dat jij het was?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Stoney3K schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:47:
[...]

Hoe zou je daar over denken als je bij een heel erg leuk bedrijf met toffe collega's werkt, goed betaald krijgt, maar er één misstand is die het hele bedrijf om zeep zou helpen als je het zou melden? Zou je dan al je collega's erboij naaien puur om het principe?
Dat zou dan wel een erg grote misstand zijn, want de meeste klokkenluiders doen dat niet om een klein dingetje wat zo aangepast kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
prijk schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:35:
[...]

Gezien het feit dat er sancties staan op groepsvorming en gezien het feit dat die sancties bepaald niet mals zijn (€ 390 boete) lijkt het me toch een eerste vereiste dat de regels duidelijk en eenduidig worden geformuleerd. "Verstandig bezig zijn" als criterium is een typisch gedoogcriterium dat talloze burgers helemaal niets zegt, en waarbij zo'n forse sanctie ook volledig uit de toon valt.
Precies. Komt nog bovenop dat je naast 390 euro boete ook nog een aantekening op je strafblad krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Pompi schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:55:
[...]

Dat zou dan wel een erg grote misstand zijn, want de meeste klokkenluiders doen dat niet om een klein dingetje wat zo aangepast kan worden.
En dat is dus waar hier de schoen wringt. De mensen die daar buiten een feestje houden, zien niet dat het een grote misstand is, terwijl er om een rede zo'n zware boetes op staan.

Vergelijk het met roken op de werkvloer, je kan daar natuurlijk wat van zeggen of anoniem een melding doen, maar de mensen die zelf roken (inclusief leidinggevenden) vinden het een onzin-regel. Maak je er dan melding van en krijgen de werknemers of het bedrijf een boete, dan ben jij de boeman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

St@m schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:55:
[...]

Lekker bellen, meld je het daarna ook bij ze dat jij het was?
Ik ben zelf altijd wel iemand die eerst wat persoonlijk tegen de mensen zegt en hoopt dat ze hun verantwoordelijkheidsgevoel nemen. Als ze dat dan niet doen en er komt politie opdraven, dan weten ze vast wel wie er gebeld heeft.

Van een afstandje anoniem melding maken van een groepje zonder dat je ze zelf aanspreekt, dát vind ik wel een beetje een rat-actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Stoney3K schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:03:
[...]

En dat is dus waar hier de schoen wringt. De mensen die daar buiten een feestje houden, zien niet dat het een grote misstand is, terwijl er om een rede zo'n zware boetes op staan.

Vergelijk het met roken op de werkvloer, je kan daar natuurlijk wat van zeggen of anoniem een melding doen, maar de mensen die zelf roken (inclusief leidinggevenden) vinden het een onzin-regel. Maak je er dan melding van en krijgen de werknemers of het bedrijf een boete, dan ben jij de boeman.
Alleen krijg je in dit geval een waarschuwing en niet meteen een boete.
Dit was bijvoorbeeld een vervolg tweet van diegene die ik eerder had embed:

Je krijgt gewoon eerst een waarschuwing voordat je beboet wordt, tenzij je het heel bar en boos maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Ik heb niet gebeld. We zijn zelf weggegaan. Ik heb ze twee keer aangesproken maar kreeg de melding dat ik als een schoolmeester overkwam. Moeite met mijn toon, sfeer verpesten etc etc. De gezellige buurt is nu toch wel ten einde voor ons denk ik.

Voorzover ik het al gezellig vond.

95% hoogopgeleide mensen overigens.

[ Voor 15% gewijzigd door Mfpower op 27-04-2020 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mfpower schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:28:
Ik heb niet gebeld. We zijn zelf weggegaan. Ik heb ze twee keer aangesproken maar kreeg de melding dat ik als een schoolmeester overkwam. Moeite met mijn toon, sfeer verpesten etc etc. De gezellige buurt is nu toch wel ten einde voor ons denk ik.

Voorzover ik het al gezellig vond.

95% hoogopgeleide mensen overigens.
Als dat het antwoord van die Tokkies was zou ik zeker gewoon bellen.

Je hebt ze de kans gegeven met hun wangedrag te stoppen. Niet 1 keer, maar zelfs twee keren

Als ze dan toch nog weigeren lijkt het me niet onredelijk om het ze maar te laten voelen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Mfpower schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:28:
Ik heb niet gebeld. We zijn zelf weggegaan.
Velen hier zullen het niet met me eens zijn, maar na ze zo aangesproken te hebben zou ik zeker niet meer bellen. Dan weten ze vrijwel gelijk dat jij degene bent die gebeld heeft, dat kan erg vervelend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

hoevenpe schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:39:
[...]

Velen hier zullen het niet met me eens zijn, maar na ze zo aangesproken te hebben zou ik zeker niet meer bellen. Dan weten ze vrijwel gelijk dat jij degene bent die gebeld heeft, dat kan erg vervelend worden.
Inderdaad. Maar als nu iemand anders belt zullen ze ook naar mij kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mfpower schreef op maandag 27 april 2020 @ 16:24:
[...]

Inderdaad. Maar als nu iemand anders belt zullen ze ook naar mij kijken.
Tsja, je bent toch zelf op ze afgestapt?

Je had ook gewoon kunnen bellen en het aan de BOA of politie overlaten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Mfpower schreef op maandag 27 april 2020 @ 16:24:
Maar als nu iemand anders belt zullen ze ook naar mij kijken.
Daarom hoop ik voor je dat ze 'gewoon' hun feestje kunnen blijven vieren ook al snap ik je frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

wildhagen schreef op maandag 27 april 2020 @ 16:26:
[...]

Tsja, je bent toch zelf op ze afgestapt?

Je had ook gewoon kunnen bellen en het aan de BOA of politie overlaten.
Tsja ik had nog vertrouwen in een maatschappij waarin we elkaar op elkaars verantwoordelijkheid kunnen aanspreken.

Dat vertrouwen is nu volledig ingestort. Ik snap nu wat de hufterigheid inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rij van paar honderd meter voor tompoucen Politie complimenteert bakker voor aanpak. Met z’n drieën op anderhalve meter staan mag niet :) 8)7 Die man hoort in de cel voor het organiseren van een evenement met meer dan 100 bezoekers O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2020 @ 16:42:
Rij van paar honderd meter voor tompoucen Politie complimenteert bakker voor aanpak. Met z’n drieën op anderhalve meter staan mag niet :) 8)7 Die man hoort in de cel voor het organiseren van een evenement met meer dan 100 bezoekers O-)
Ja en de bakker zelf checkt ook om het kwartier of mensen niet gezellig gaan doen.
Compliment van de politie
Om het kwartier kijkt de bakker of zijn klanten zich in de rij wel aan de coronaregels houden. Om de 1,5 meter zijn ballonnen neergezet om de afstand af te dwingen. De rij werd uiteindelijk zo lang, dat de rij ver voorbij de ballonnenrij kwam. 'Ik kijk of mensen niet blijven hangen omdat het gezellig, dat is natuurlijk niet de bedoeling. De politie is langs geweest en heeft een groot compliment gegeven en die gingen gauw weer verder. We zijn er heel blij mee.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:00

St@m

@ Your Service

En dan een waarschuwing of boete geven als mensen op gepaste afstand een biertje doen.

Heel raar dat mensen dat gewoon doen. Ik zie het verschil niet. Ik zie het verschil in de supermarkt ook niet.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Pagina: 1 ... 44 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?