hoevenpe schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:00:
[...]
Sfeer binnen het team lijkt me daarbij cruciaal, als je elkaar de ruimte geeft kan er bijna net zoveel als normaal. Hier ook vaak genoeg en kind door het beeld, niemand heeft er problemen mee net zomin met het 'ik ga boodschappen doen' midden op de dag (behalve een hoop flauwe grappen in onze gezamenlijke Teams Slowchat

)
Klopt, idem hier. Wij hebben ook een teamchat in Teams, vooral bedoeld voor korte mededelingen of vragen. Als je specifieke vragen hebt doen we dat in een aparte chat met die medewerker, of je belt die medewerker even (via Teams of via mobiel).
Worden idd ook wel eens dingen uit de categorie 'funny pics' etc gestuurd, dat moet ook gewoon kunnen. En idd, ook weleens iemand (ondergetekende inbegrepen) die even meldt offline te zijn voor wat prive-dingen (zoals boodschappen, telefoontje etc).
Wordt allemaal niet moeilijk over gedaan onderling, maar idd, het is dan ook een team waar de sfeer zeer goed is. Het grootste deel van het team kent elkaar ook al jaren, dat scheelt ook wel. Ons huidige team bestaat nu een jaar of 2, maar we zijn destijds afgesplitst van een ander (veel groter, man of 25 destijds) team, waar ongeveer de helft van het huidige team uit meegekomen is.
Ken echter ook teams waar intern meer een afrekencultuur heerst en daar lopen kleine irritaties met thuiswerken begreep ik hoger op.
Jasses, in zo'n team zou ik dus echt niet willen (en kunnen) werken. Iedere keer afwachten tot iemand een (virtueel) mes in je rug steekt... nee, dank je, dan bei ik snel weg uit zo'n team.