Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.580 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:02
Ben ik de enige die zich begint te ergeren aan de term "het nieuwe normaal" ? Nu is het vandaag weer het OV dat zich volgens de minister moet aanpassen aan het "nieuwe normaal"

Maar dit is niet "normaal". Want hoelang het ook duurt: dit is uiteindelijk allemaal tijdelijk. Ik snap best dat men niet de hoop wil opwekken dat we er over twee weken allemaal vanaf zijn maar een soort van eeuwigheid suggereren lijkt me ook allesbehalve nuttig.

Ps.
En laten we wel wezen: ook de NS houdt de anderhalve meter geen jaar vol. Het verbaast me dat er daar dus nog niet over geld is gesproken.

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 26-04-2020 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:26
D-e-n schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:20:
Maar dit is niet "normaal". Want hoelang het ook duurt: dit is uiteindelijk allemaal tijdelijk. Ik snap best dat men niet de hoop wil opwekken dat we er over twee weken allemaal vanaf zijn maar een soort van eeuwigheid suggereren lijkt me ook allesbehalve nuttig.
Een ICT-gezegde luidt: er is niets zo permanent als een tijdelijke oplossing

Zolang er geen vaccin is zal dit wel blijven, bedrijven gaan hun businessmodel niet zomaar drastisch aanpassen.
Het verbaast me dat er daar dus nog niet over geld is gesproken.
Is voor de komende tijd al geregeld.

Maar het woord 'openbaar' uit OV kunnen we voorlopig wel schrappen lijkt.

[ Voor 10% gewijzigd door hoevenpe op 26-04-2020 11:42 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
@hoevenpe
Bedrijven moeten wel aanpassen. Anders mogen ze niet open.

Maar het gaat om de woordkeuze. De suggestie dat het voor eeuwig is, ook bij minister van Engelshoven vandaag. Die spreekt van "tijd van volle treinen is voorbij". Die uitspraak is buiten alle proporties. Want ja: er gaan uiteindelijk weer volle treinen komen.

Ik mis het gebrek aan nuance. Dat mis ik bij zo'n MKB-er die doet alsof we iedereen onder de vijftig maar gewoon helemaal los kunnen laten maar dat mis ik dus ook bij dit soort termen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Ben ik de enige die zich begint te ergeren aan de term "het nieuwe normaal" ? Nu is het vandaag weer het OV dat zich volgens de minister moet aanpassen aan het "nieuwe normaal"

Iedereen gaat er van uit dat over een tijdje de meerderheid immuun is, omdat ze ziek zijn geweest, of omdat ze gevaccineerd zijn. Maar tot nu toe ziet het er meer naar uit dat mensen helemaal niet immuun worden.

Dan heb je nog drie opties: wen maar aan dat nieuwe normaal, breid de ziekenhuizen enorm uit zodat alleen de zwakken er aan dood gaan, of laat gewoon 5+% van de bevolking dood gaan, dan zijn we er meteen van af.
Ps.
En laten we wel wezen: ook de NS houdt de anderhalve meter geen jaar vol. Het verbaast me dat er daar dus nog niet over geld is gesproken.
De NS is nu toch al een gedrocht, winst maken heeft geen plaats in een goed OV. Laat ze maar plastic platen ophangen, hekjes maken en mondkapjes uitdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:51
Yucon schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:30:
Jullie wegen emotionele belasting en impulsbeheersing heel zwaar mee in je betoog. Accepteren jullie laten we zeggen 100k extra doden in het komende jaar als gevolg hiervan? Zo ja, zouden diezelfde mensen die zich nu niet kunnen bedwingen dat ook niet wat vervelend vinden en daar emotioneel heftig op reageren? Nu ben ik het niet eens perse oneens met jullie ideeën. Maar dan wel met acceptatie van de gevolgen en niet alleen focussen op hoe je het graag zou willen. De rozenkrans kussen, teugels laten vieren en in een stuip schieten als het logischerwijs toch tegen blijkt te vallen is de slechtst denkbare optie.

Je kunt niet onderhandelen met een virus. Dat is een gegeven, dus kun je dat maar beter in je plan meenemen.
Volgens mij is het een illusie dat je voor de langere tijd draagvlak voor een lockdown onder de bevolking kunt houden. Een observatie over de menselijke natuur, zo je wilt. Daarmee is ook maar beperkt te onderhandelen.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

Bananenplant schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:02:
[...]

Volgens mij is het een illusie dat je voor de langere tijd draagvlak voor een lockdown onder de bevolking kunt houden. Een observatie over de menselijke natuur, zo je wilt. Daarmee is ook maar beperkt te onderhandelen.
Het probleem is vooral dat mensen niet altijd rationeel handelen en emotie soms de overhand neemt. Dat kun je niet overal en altijd afwimpelen met "Het ontbreekt gewoon aan zelfbeheersing", want mensen zijn nou eenmaal geen robots. Dat je overal en altijd controle over jezelf en anderen uit kan oefenen is een illusie.

Zeg een alleenstaande moeder dat ze een jaar lang haar eigen kind niet mag aanraken omdat die bij papa woont, en gegarandeerd dat ze dan door het lint gaat.

De enige manier waarop je 'het nieuwe normaal' op lange termijn vol kan houden, is door het hardhandig af te dwingen. Maar dat is iets wat je echt niet moet willen.

[ Voor 8% gewijzigd door Stoney3K op 26-04-2020 12:08 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Bananenplant schreef op zondag 26 april 2020 @ 09:33:
[...]

De eerste reactie van de CCP was het het zwijgen opleggen van de arts die alarm sloeg over het virus. Ze begonnen pas met reisbeperkingen toen het te laat was en toedekken niet meer ging.

Als ze daar direct adequaat hadden ingegrepen ipv primair aan hun "face" te denken was de kans op een pandemie een stuk kleiner geweest.
Dat is misschien wel een punt van zorg. Het lijkt erop dat de "oversterfte" in Wuhan dusdanige proporties heeft aangenomen destijds dat de de gemelde sterfte door corona daarbij in het niet valt.

De schuldvraag is er misschien maar mogelijk zou men zich daar niet op moeten focussen. China is als geen ander in staat om "gebruik" te maken van de crisis door bedrijven op te kopen die in de crisis in zwaar weer komen.

Landen die daar dichter bij het vuur zitten zoals Australie en India hebben al maatregelen aangekondigd. Zo mag in India voorlopig geen buitenlands bedrijf nog bedrijven opkopen on India. De tekst is om niet te discrimineren maar het gaat India vooral dat China niet ongebreideld koopt. China heeft al woedend gereageerd maar heeft wel boter op z'n hoofd want in China is het vrijwel onmogelijk om een bedrijf te kopen zonder dat de Chinese overheid zeggenschap blijft houden over dat bedrijf.

Ook in Australie zijn ze niet gecharmeerd. Het blijkt dat in januari heel veel medische goederen en beschermingsmiddelen door Chinese bedrijven in Australie zijn opgekocht en verscheept naar China. Daarna kon Australie beschermingsmiddelen kopen in China voor een hoge prijs en van dubieuze kwaliteit

Een risico is, ook hier, dat wij met staatssteun (en dus belastingeld) een bedrijf overeind houden en dat het voor het bedrijf alsnog moeilijk is om te overleven (waardedaling) en dat het bedrijf daardoor wordt opgekocht door een Chinees bedrijf (China dus). Dan hebben we met zn allen gefinancierd dat het bedrijf door China goedkoop kan worden gekocht.

Ik betwijfel of ons sterk "neo"- liberale regering daarvoor voldoende aandacht heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@SymbolicFrank
Nogmaals: hoelang het ook duurt, het is tijdelijk. Tijdelijk kan een jaar zijn of een aantal maanden zijn maar het is tijdelijk. En de ene maatregel is qua duur ook de andere niet. Geen handenschudden kan wellicht veel langer een advies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
D-e-n schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:14:
@SymbolicFrank
Nogmaals: hoelang het ook duurt, het is tijdelijk.
Dat zeg jij. Ik verwacht verandering. We zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:35
Net even voor een zakje cementmortel bij de Praxis in Lochem geweest. Slecht geregeld daar. Je moet je eigen winkelwagen dus zelf desinfecteren. Iedereen zit aan dezelfde rol en spuit |:(. Ook geen max aantal mensen binnen daar. Vorige week bij de Karwei in Rijssen het tegenovergestelde. Staat iemand met handschoenen alle wagentjes te poetsen en max aantal personen in de winkel. Ook looprichting aangegeven op de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
SymbolicFrank schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:30:
[...]

Dat zeg jij. Ik verwacht verandering. We zullen het zien.
Wellicht dat zoiets als handenschudden gewoon niet "cool" meer is over een aantal jaren. Wellicht worden we ons bewuster van virussen. Het omgaan met dieren kan gaan veranderen. Het virus kwam van een dier tenslotte. Maar verder?

Thuiswerken zal popolairder worden maar voor eeuwig anderhalve meter houden in bijvoorbeeld het OV lijkt me erg naïef in een land van 17 miljoen mensen. Nooit meer concerten of evenementen? Je kunt de mensen vragen zich een lange tijd te onthouden maar niet voor eeuwig.

En gaan mensen hier van leren aangaande hun gedrag? Ik betwijfel het. Je zag het aan de bankencrisis. Daar hebben heel veel mensen uiteindelijk weinig van geleerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

[...]

Ter illustratie van dit gedrag:

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:27
SymbolicFrank schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:02:
[...]

Iedereen gaat er van uit dat over een tijdje de meerderheid immuun is, omdat ze ziek zijn geweest, of omdat ze gevaccineerd zijn. Maar tot nu toe ziet het er meer naar uit dat mensen helemaal niet immuun worden.
Ik heb alleen van herinfectie gehoord in landen in Azië zoals Zuid Korea, een van de landen die de dubieuze sneltesten gebruikt. De kans is dus groter dat ze het gewoon nog niet gehad hadden. Of zijn er recente ontwikkelingen? Het was onderzocht dat apen wel immuun worden en het ligt ook in lijn met de werking van andere coronavirussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ramzzz schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:00:
[...]

[...]
Mooi artikel. Het ontbreken van een direct (zichtbaar) gevolg helpt ook niet mee. Misschien de app ombouwen naar een tellertje dat het aantal besmettingen dat je voorkomen hebt vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
BlackMonkey schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:09:
[...]

Ik heb alleen van herinfectie gehoord in landen in Azië zoals Zuid Korea, een van de landen die de dubieuze sneltesten gebruikt. De kans is dus groter dat ze het gewoon nog niet gehad hadden. Of zijn er recente ontwikkelingen? Het was onderzocht dat apen wel immuun worden en het ligt ook in lijn met de werking van andere coronavirussen.
@Virtuozzo en enkele anderen hebben linkjes gepost die aangeven dat de hoeveelheid antistoffen in het bloed meestal te klein is en snel afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Teijgetje schreef op zondag 26 april 2020 @ 08:06:
[...]

Valt nog mee dat hij 5G niet meeneemt in zijn eisen......... /s
5G is volgens mij nergens in de media met een vergunning/frequentie een threat dus lijkt me niet dat een politicus ook dat betrekt bij 5G. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

SymbolicFrank schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:26:
[...]

@Virtuozzo en enkele anderen hebben linkjes gepost die aangeven dat de hoeveelheid antistoffen in het bloed meestal te klein is en snel afneemt.
Maar zou dat niet betekenen dat een volgende besmetting wel minder heftig wordt qua symptomen? En als de antistoffen te snel afnemen, wat heeft dat voor gevolgen voor een eventueel vaccin?

Want even bot gezegd, iemand die het virus al heeft gehad, heeft een 'getraind' immuunsysteem en is dus net zo immuun als iemand die gevaccineerd is. Als je dus bij een volgende besmetting net zo veel gevaar loopt, dan heeft vaccinatie geen enkele zin, want een vaccinatie doet niets anders dan een besmetting in het verleden simuleren.

[ Voor 26% gewijzigd door Stoney3K op 26-04-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Stoney3K schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:29:
[...]

Maar zou dat niet betekenen dat een volgende besmetting wel minder heftig wordt qua symptomen? En als de antistoffen te snel afnemen, wat heeft dat voor gevolgen voor een eventueel vaccin?
Herhalings prikje.

Dat is met meerdere vaccins/inentingen zo. Sommige zijn voldoende voor >10 jaar of zelfs voor je leven en andere moeten worden herhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Stoney3K schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:29:
[...]

Want even bot gezegd, iemand die het virus al heeft gehad, heeft een 'getraind' immuunsysteem en is dus net zo immuun als iemand die gevaccineerd is. Als je dus bij een volgende besmetting net zo veel gevaar loopt, dan heeft vaccinatie geen enkele zin, want een vaccinatie doet niets anders dan een besmetting in het verleden simuleren.
Dat is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:19

Mfpower

In dubio

Ps.
Ja, het moet dan ook het “voorlopig absurd” heten. Want het is niet “normaal”. Ik had me dat laatst al bedacht. Maar bekt toch een stuk minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Indoubt schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:31:
[...]

Herhalings prikje.

Dat is met meerdere vaccins/inentingen zo. Sommige zijn voldoende voor >10 jaar of zelfs voor je leven en andere moeten worden herhaald.
Ja. En voor sommige ziektes kun je geen vaccin maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Ramzzz schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:00:
[...]

[...]
Een beetje offtopic maar het is helemaal waar. Sterker nog, impuls wordt gestimuleerd getuige de vele reclames! Ik denk dat mensen het daarom zo moeilijk hebben. Ik herhaal mezelf maar pak eens 24 u een mobiel van een tiener af (of volwassene for that matter) en kijk wat er gebeurt.

In andere culturen is discipline en isolatie een trial naar volwassenheid. In onze cultuur is volwassenheid een term die gekoppeld is aan 18 jaar zijn.

Dit hele covid gedoe maakt alle cracks in onze cultuur zichtbaar. Niet alleen op dit punt, maar ook economisch. Ik hoop dat het leidt tot een herwaardering van wat nu echt belangrijk is in het leven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mfpower schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:40:
[...]

Een beetje offtopic maar het is helemaal waar. Sterker nog, impuls wordt gestimuleerd getuige de vele reclames! Ik denk dat mensen het daarom zo moeilijk hebben. Ik herhaal mezelf maar pak eens 24 u een mobiel van een tiener af (of volwassene for that matter) en kijk wat er gebeurt.
Dat is natuurlijk ook de grote tegenstelling: Jezelf zo veel mogelijk isoleren en tegelijkertijd de brave, geld uitgevende consument uithangen zodat de winkeliers en fabrikanten kunnen blijven draaien, is natuurlijk toch een beetje lastig.

Aan de ene kant wordt er geklaagd dat de Hornbach ramvol zit met nog geen kwart van de normale bezoekers, aan de andere kant zit de Hornbach met zijn handen in het haar omdat ze te weinig omzet maken en straks hun personeel niet meer kunnen betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:07

Yucon

*broem*

hoevenpe schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:03:
[...]

Zeker, maar als ik soms mensen hoor die pleiten voor het voor lange tijd handhaven van de huidige lockdown dan lijkt me dat ook niet realistisch. Het probleem met een marathon is dat de stip aan de horizon er niet is, we op 5 km van de start zijn en half Nederland heeft al steken in de zij, 'hou vol' roepen heeft dan steeds minder effect. Doseren, soms even rust nemen, aanzetten wanneer dat moet werkt veel beter.
[...]

Dat wil ik best geloven. Maar dat betekent tevens dat we er niet zonder veel doden uit gaan komen. Waar ik moeite mee heb is dat de oproep om de situatie te versoepelen bijna altijd gepaard gaat met 'ach, het zal wel meevallen'. Het ziet er naar uit dat dat helemaal niet zo gaat zijn.. en dan slaat het nog veel harder terug. Denk ook aan het draagvlak dat er een aantal weken geleden voor sluiting van de scholen was.

Er is nog 1 ding erger dan een compleet gesloopte economie of heel erg veel doden: een combinatie van die twee. En dat is waar we volgens mij op weg naartoe zijn.

Neem het voorbeeld van kroegen. daar mag nu niemand naartoe, en bij een losser beleid met als gevolg een plotselinge grote stijging van het aantal slachtoffers mag het wel maar gaat evengoed niemand er meer naartoe. Hoe dan ook zijn veel van die tenten gewoon ten dode opgeschreven.

Volgens mij moeten we daarom een keuze maken. Ofwel we gaan ervan uit dat het allemaal nog lang stil ligt. Dat moeten we dan combineren met een beperkte en acceptabele manier van uitlaatkleppen om het houdbaar te houden samen met een sanering van sectoren die gewoon niet meer levensvatbaar zijn in deze situatie. Dat laatste is minder pijnlijk dan maar blijven rekken tot de ene na de andere kroeg vanzelf omvalt.

Het alternatief is wel die slachtoffers accepteren en het daarmee korter laten duren. Maar dat is alleen maar mogelijk als de geesten rijp gemaakt worden voor die slachtoffers. En dus niet 'ach, we kunnen de maatregelen wel versoepelen en het zal wel meevallen'.

[ Voor 7% gewijzigd door Yucon op 26-04-2020 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
SymbolicFrank schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:26:
[...]

De studie over antistoffen was mij inderdaad wel bekend, de conclusies lijken alleen nog heel erg gebaseerd op aannames. Zie ook dit artikel dat het goed uiteenzet: https://www.eoswetenschap...nfecteerden-immuniteit-op . Het sluit in mijn ogen ook niet helemaal aan bij wat we zien: eigenlijk geen herinfectie. Maar goed, zoals het artikel ook aangeeft kunnen we daar pas op de lange termijn conclusies aan hangen. We weten te weinig van het virus om te zeggen of weinig antistoffen negatief is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Helemaal niet. Dit is iets van 9/11 achtige proporties. In 1999 had ook niemand het voor mogelijk gehouden dat een compleet vliegveld vanwege een vergeten rugzak ontruimd zou worden. Of dat je enorm hard aangepakt zou worden als je in de rij voor de douane een grap over een bom zou maken. Tegenwoordig is dat de dagelijkse praktijk.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat je alweer een jaar of 20 geen flesje water meer in een vliegtuig mee mag nemen.

Het nieuwe normaal bestaat wel degelijk. We weten met z'n allen alleen nog niet wat dat precies zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Yucon schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:59:
[...]

Helemaal niet. Dit is iets van 9/11 achtige proporties. In 1999 had ook niemand het voor mogelijk gehouden dat een compleet vliegveld vanwege een vergeten rugzak ontruimd zou worden. Of dat je enorm hard aangepakt zou worden als je in de rij voor de douane een grap over een bom zou maken. Tegenwoordig is dat de dagelijkse praktijk.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat je alweer een jaar of 20 geen flesje water meer in een vliegtuig mee mag nemen.

Het nieuwe normaal bestaat wel degelijk. We weten met z'n allen alleen nog niet wat dat precies zal zijn.
Dit is niet het nieuwe normaal. Als dit het nieuwe normaal is mag de hele wereld op de schop. Niks is hierop ingericht. Extra veiligheidsmaatregelen in een vliegveld/tuig zijn hier echt niks bij IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:40
Ik hoop dat het nieuwe normaal er een zal zijn waar men wat meer bewust zal zijn van de verspreiding van bacteriën en virussen in het algemeen. Dus gewoon wat vaker de handen wassen, niet altijd hutjemutje ergens staan als het niet perse nodig is, enzovoort. Niet zozeer voor Corona, maar ook voor gewone verkoudheidsklachten en een "normale" griep.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Helemaal niet. Dit is iets van 9/11 achtige proporties. In 1999 had ook niemand het voor mogelijk gehouden dat een compleet vliegveld vanwege een vergeten rugzak ontruimd zou worden. Of dat je enorm hard aangepakt zou worden als je in de rij voor de douane een grap over een bom zou maken. Tegenwoordig is de de dagelijkse praktijk.

En weet je wat nu het ironische is? Dat er niemand achteraf nog een keer nagedacht heeft of dat "nieuwe normaal" wel echt normaal is, en of we niet terug kunnen naar wél dat flesje water meenemen in het vliegtuig. Want er waren niet lang daarna, genoeg onderzoeken die aantoonden dat het alleen maar theater en machtsvertoon is en je er uiteindelijk geen enkel leven mee redt.

Maar nee, het moet het "nieuwe normaal" worden, en als je daar kritisch over bent dan word je aan alle kanten de mond gesnoerd. Vind je de veiligheidsmaatregelen op vliegvelden nu te ver gaan, dan ben je ongetwijfeld een terrorist, vind je dat de overheid te veel op onze privacy ingrijpt met de sleepwet dan ben je een pedofiel, en als je vindt dat de anderhalve-meter-samenleving niet lang houdbaar is, dan ben je een moordenaar van je familie.

Ingrijpende maatregelen zijn prima als ze nodig zijn, maar dat betekent ook een heel kritische en heel strikt reactieve feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Thomas schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:02:
[...]

Dit is niet het nieuwe normaal. Als dit het nieuwe normaal is mag de hele wereld op de schop. Niks is hierop ingericht. Extra veiligheidsmaatregelen in een vliegveld/tuig zijn hier echt niks bij IMO.
"We weten met z'n allen alleen nog niet wat dat precies zal zijn."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Kortom: niemand weet wat de toekomst gaat brengen. Maar dan moeten we ook niet doen alsof we het weten, in positieve of negatieve zin. Je ziet nu ook al die trendwatchers weer uit hun hol kruipen. Die gaan ons wel even vertellen hoe 2021 of 2022 eruit komt te zien. Eén ding weet ik zeker: ze hebben het allemaal fout, zoals ze het altijd al fout hadden.

We zullen ons heus bewuster gaan gedragen. Mensen zullen wellicht vaker gemonitord worden aangaande gezondheid, we zullen uitbraken in andere landen scherper in de gaten houden, hygiëne wordt belangrijker, IC-capaciteit wordt in reserve gehouden. Maar OV-bedrijven of concertzalen die tot in het einde der tijden op 20% draaien is niet "het nieuwe normaal" voor de lange termijn. Dat werkt niet, financieel en praktisch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Verandering is de enige constante.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Virtuozzo schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:11:
Verandering is de enige constante.
Zeker. De maatschappij verandert voortdurend. Maar dat gaat iets subtieler dan een paar mensen die nu roepen dat iets het "nieuwe normaal" wordt. Uiteindelijk moeten we, al is het alleen maar uit praktische overwegingen, uit de huidige situatie komen. Want die is allesbehalve "normaal" voor een mens.

En dan zullen we wellicht dingen anders doen. Wellicht zoeken we rustigere vakantiebestemmingen, werken we vaker thuis om het vervoer te ontlasten, wordt hygiëne belangrijker en gaan we wat beter nadenken over hoe we met dieren omgaan. Zomaar wat voorbeelden. Een crisis kan ook een katalysator zijn voor veranderingen die toch al in de lucht hingen. Zie de waardering voor de zorg. Ik hoop vooral ook dat we beter kijken of onze economie wel zo praktisch is ingericht momenteel. Alhoewel ik daar mijn twijfels bij heb.

Maar ik wordt een beetje moe van het absolutisme dat "het nieuwe normaal" heet.

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 26-04-2020 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:18:
[...]

De maatschappij verandert voortdurend. Maar dat gaat iets subtieler dan een paar mensen die nu roepen dat iets het "nieuwe normaal" wordt. Uiteindelijk moeten we, al is het alleen maar uit praktische overwegingen, uit de huidige situatie komen. Want die is allesbehalve "normaal" voor een mens.

En dan zullen we wellicht dingen anders doen. Wellicht zoeken we rustigere vakantiebestemmingen, werken we vaker thuis om het vervoer te ontlasten, wordt hygiëne belangrijker en gaan we wat beter nadenken over hoe we met dieren omgaan. Zomaar wat voorbeelden. Ik hoop vooral ook dat we beter kijken of onze economie wel zo praktisch is ingericht momenteel. Alhoewel ik daar mijn twijfels bij heb.

Maar ik wordt een beetje moe van het absolutisme dat "het nieuwe normaal" heet.
Het "nieuwe normaal" is al bijna een label, en ik denk dat we weten hoe gevaarlijk zoiets kan zijn. We gaan gegarandeerd dingen anders doen, het zal wel de vraag zijn in hoeverre dat beperkt zal blijven tot subtiele verandering, of dat er sprake zal zijn van structuuraanpassingen.

Ik merk het zelf net zo, de consequenties van de huidige omstandigheden zijn niet normaal voor ons als mensen, als ik enkel kijk naar hoe belangrijk het aspect van "beweging" is bij menselijk gedrag, daar begint zich echt een spanningsveld te vormen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Virtuozzo schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:21:
[...]

Ik merk het zelf net zo, de consequenties van de huidige omstandigheden zijn niet normaal voor ons als mensen, als ik enkel kijk naar hoe belangrijk het aspect van "beweging" is bij menselijk gedrag, daar begint zich echt een spanningsveld te vormen.
En zelfs wij hier (mijn partner en ik). We zijn allebei mensen die toch al veel op de bank Netflix of Amazon kijken, een boek lezen (zij vooral) of wat met gadgets of een pc rommelen (ik dus ;) ). Dus op sommige momenten denken wij "Heerlijk die quarantaine. Geen sociale verplichtingen. Lekker thuis!" Maar zelfs wij missen nu toch dat dagje uit, dat etentje of de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Stoney3K schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:03:
[...]
En weet je wat nu het ironische is? Dat er niemand achteraf nog een keer nagedacht heeft of dat "nieuwe normaal" wel echt normaal is, en of we niet terug kunnen naar wél dat flesje water meenemen in het vliegtuig. Want er waren niet lang daarna, genoeg onderzoeken die aantoonden dat het alleen maar theater en machtsvertoon is en je er uiteindelijk geen enkel leven mee redt.

Maar nee, het moet het "nieuwe normaal" worden, en als je daar kritisch over bent dan word je aan alle kanten de mond gesnoerd. Vind je de veiligheidsmaatregelen op vliegvelden nu te ver gaan, dan ben je ongetwijfeld een terrorist, vind je dat de overheid te veel op onze privacy ingrijpt met de sleepwet dan ben je een pedofiel, en als je vindt dat de anderhalve-meter-samenleving niet lang houdbaar is, dan ben je een moordenaar van je familie.

Ingrijpende maatregelen zijn prima als ze nodig zijn, maar dat betekent ook een heel kritische en heel strikt reactieve feedback.
Je flesje water voorbeeld is alleen wel weer achterhaald.
Op Schiphol, en mogelijk andere vliegvelden hebben ze nu scanners waar ze vloeistoffen wel mee kunnen controleren.
Op vluchten naar buiten Schengen kun je weer gewoon je flesje bij je houden.
Daar zijn we dit jaar eindelijk terug gegaan naar de ‘oude normaal’.
Het roken in het vliegtuig uit het ‘oude normaal’ hoef ik ook niet terug :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:20
D-e-n schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:09:
Maar OV-bedrijven of concertzalen die tot in het einde der tijden op 20% draaien is niet "het nieuwe normaal" voor de lange termijn. Dat werkt niet, financieel en praktisch niet.
Maar wat is normaal? Is die "overbezetting" van vroeger niet puur uit financieel oogpunt zo geworden? Niemand staat voor z'n plezier als sardientjes in de trein, maar dat is "normaal" geworden, omdat de NS dat zo heeft laten gebeuren, waarschijnlijk om de kosten makkelijker terug te verdienen.

Ook concertzalen, de enige reden waarom ze niet nòg meer mensen toelaten/capaciteit creëren, is dat dat niet mag, omdat dan de veiligheid in het gedrang komt.

Als het nieuwe normaal betekent dat de capaciteit nog maar 50% mag zijn van het oude normaal, betekent dat gewoon dat de prijzen omhoog gaan, lagere winsten worden geaccepteerd of andere manieren worden gevonden om kosten te drukken/efficiëntie te verhogen.

Dus het is wel houdbaar, maar niet zonder veranderingen (zowel qua uitvoering als qua verwachtingen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
"Normaal" is eigenlijk enkel wat mensen zich herinneren. En herinnering is zelden de realiteit.

Wanneer aanwezige patronen verschuiven spreken mensen al snel over het vinden van een nieuwe "normaal" omdat mensen gewoon niet goed zijn met verandering en onzekerheid. Men wil dan invloed uitoefenen op het "normaal" om er zeker van te zijn dat het wel nog de perceptie kan leveren zoals gevormd bij de herinnering aan een vorige "normaal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@LA-384
Maar nu heb je het over subtiele veranderingen die misschien sowieso al wenselijk waren. Thuiswerken en verspreiding van werktijden waren natuurlijk toch al onderwerp van discussie om in elk geval iedereen een zitplaats te garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
McDonald's geeft gratis voedsel aan essentiële medewerkers in de zorg en bijvoorbeeld politie agenten in Amerika. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
D-e-n schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:09:
Maar OV-bedrijven of concertzalen die tot in het einde der tijden op 20% draaien is niet "het nieuwe normaal" voor de lange termijn. Dat werkt niet, financieel en praktisch niet.
Heb je het nieuwe wielrennen al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
SymbolicFrank schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:06:
[...]

Heb je gezien hoe stil het is in het Sport forum hier sinds Corona? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
SymbolicFrank schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:06:
[...]

Je bedoelt toch niet die lullige online tijdritten? Ja, leuk om eens te zien maar dat is niet het "nieuwe wielrennen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

LA-384 schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:45:
[...]

Als het nieuwe normaal betekent dat de capaciteit nog maar 50% mag zijn van het oude normaal, betekent dat gewoon dat de prijzen omhoog gaan, lagere winsten worden geaccepteerd of andere manieren worden gevonden om kosten te drukken/efficiëntie te verhogen.
Dat vind ik toch een ander verhaal dan een concertzaal of festival waar je een hoepel van anderhalve meter om je heen vrij moet houden. Je gaat toch naar een concert voor die moshpit of naar dat dance-festival om met andere mensen te kunnen dansen.

Op het moment dat dat niet meer zou kunnen dan hebben de meeste festivals geen draagvlak meer, behalve hooguit theaterconcerten waar je kan zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Yucon schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:54:
Er is nog 1 ding erger dan een compleet gesloopte economie of heel erg veel doden: een combinatie van die twee. En dat is waar we volgens mij op weg naartoe zijn.
Het probleem is dat we ook dat niet weten, eigenlijk weten we nog heel weinig. Het enige wat je kunt zeggen is dat het pakket aan maatregelen dat half maart genomen is gewerkt heeft, daarvoor was de R0 duidelijk boven de één en nu er iets onder. Welk van de maatregelen precies wat voor invloed heeft gehad weten we niet, dus niet wat we vooral vast moeten houden en ook niet wat vooral voor de bühne was (scholen?).

Het probleem is wat mij betreft daar maatregelen zo ingevoerd zijn maar het weer loslaten heel eng is, zie de heftige discussie over het heropenen van scholen. We zijn met 17 miljoen tegelijk in een rouwproces gegaan en hoe langer het duurt des te groter de onderlinge verschillen in de fases waarin we verkeren worden, nog los van het feit dat 'acceptatie' voor mij heel wat anders kan betekenen dan voor een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:20
polopolo150 schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:57:
McDonald's geeft gratis voedsel aan essentiële medewerkers in de zorg en bijvoorbeeld politie agenten in Amerika. :)
Op zich een leuk gebaar, maar was overgewicht niet een van de risicofactoren voor ernstige symptomen?
Stoney3K schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:11:
Dat vind ik toch een ander verhaal dan een concertzaal of festival waar je een hoepel van anderhalve meter om je heen vrij moet houden. Je gaat toch naar een concert voor die moshpit of naar dat dance-festival om met andere mensen te kunnen dansen.
Daar heb je een punt, had ik niet direct bij stilgestaan. Toch zal het beginnen bij verminderen van capaciteit, misschien wordt het dan ieders eigen verantwoordelijkheid om dan ook daadwerkelijk 1,5 meter afstand te houden. Ik weet niet hoe zoiets juridisch zou zijn en of de organisator aansprakelijkheid houdt wanneer dat niet wordt nageleefd. Je zou een soort gedoogbeleid krijgen dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

SymbolicFrank schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:02:
[...]

Dan heb je nog drie opties: wen maar aan dat nieuwe normaal, breid de ziekenhuizen enorm uit zodat alleen de zwakken er aan dood gaan, of laat gewoon 5+% van de bevolking dood gaan, dan zijn we er meteen van af.
De ‘grap’ is dat we als mensheid onze eigen bedachte concepten zelden echt doorgronden. We zien “5% van de bevolking” en denken: de overige 95% blijft leven; mooi!” Maar we vergeten even dat het leven niet stilstaat. Mensen worden ouder of krijgen een ongeluk, een ziekte, een tegenslag in hun persoonlijk leven waardoor hun immuunsysteem tijdelijk zwakker wordt; die 5% is geen absoluut cijfer en jongere mensen worden ook ouder. We blijven dan dus schipperen.

Wat moeten we dan? Als je het mij vraagt (en dat doet niemand, toch zeg ik het maar even) moeten we echt denken over het toekomstbestendig maken van de wereld. Vliegreizen? Forget it. Cheap Chinese Crap? Niet meer nodig. We zouden moeten leren van de Japanse cultuur (niet alles, maar wel wat betreft beleefdheid, vakmanschap / meesterschap, terughoudendheid). Niet meer consument zijn maar een vol leven ambiëren op menselijk vlak. Stoppen met jaloers zijn op de buurman alleen maar omdat we dat zijn aangeleerd door het neoliberale / Anglo-amerikaanse gedachtengoed. Settle for less. Tevreden zijn met wat je hebt en bent. Geen grote gezinnen meer.

Dat zou niet verkeerd zijn…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Wilf schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:01:
We zouden moeten leren van de Japanse cultuur ... Geen grote gezinnen meer.

Dat zou niet verkeerd zijn…
Je weet dat Japan juist daardoor een enorm vergrijzingsprobleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

hoevenpe schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:05:
[...]

En de aangeleerde houding van extreme discipline in Japan juist de oorzaak is van allerlei culturele uitwassen omdat mensen een emotionele uitlaatklep nodig hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 19:42

bert pit

asdasd

reemprive schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:16:
Ik las gisteren dit artikel op nu.nl:
https://www.nu.nl/coronav...na-antistoffen-hebben.amp

In het artikel staat:
De mensen die wel ziek zijn geweest door het coronavirus en in de eerste week van april mochten doneren, zijn dus waarschijnlijk begin maart of eind februari besmet geraakt.

Dus 3 procent die eind februari of begin maart besmet moeten zijn geraakt? Dat zou betekenen dat er toen al een half miljoen besmettingen waren met geregistreerd op half maart slechts 1100 positieve patiënten.

Feitelijk kunnen er dus twee dingen spelen. 1) Er wordt slechts een uitermate kleine groep met klachten getest omdat het grootste deel geen klachten ontwikkeld die ernstig genoeg zijn. 2) Er verloopt dermate veel asymptomisch dat 2 weken geen klachten hebben geen juist advies is vanuit Sanquin.

Ik ben heel benieuwd naar de mate waarin dit zich ontwikkeld.

Waar ik wel aan denk, feitelijk zou dit een prioriteit moeten worden op regionaal niveau. Stel, het percentage dat het virus heeft doorlopen in de regio rond Uden ligt op 60 procent, dan is het onlogisch om daar de maatregelen te laten gelden die bijvoorbeeld op Friesland van toepassing zijn, mits het reizen tussen regio's niet wordt toegestaan. Het niet vrijgeven van resultaten op individueel niveau zou daarbij een stok achter de deur kunnen zijn, want als jij niet weet of je het virus wel of niet hebt doorlopen denk je wel twee keer na voor je een regio bezoekt waar de besmettingkans hoger ligt.
Goeie analyse! Kijk voor de grap eens objectief wanneer we ons zorgen begonnen te maken? Dat was zeker niet eind febr. Ik had begin februari een berichtje verstuurd in onze familie app, over een locatie waar ik was geweest (Frans wintersport dorp) waar een dag later 5 corona gevallen waren geconstateerd, Daar werd niet eens op gereageerd. Een paar weken later werd het grimmiger.

Dus als er toen al 3% besmetting was, dan is dat in de weken zonder lockdown (tot circa 15 mrt) een heleboel gebeurd. Mijn vermoeden is dus dat er een veel groter percentage besmette mensen is. Ik ben benieuwd naar de uitslag in mei.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Hebben ze in Japan niet juist een hele grote prestatiecultuur? Ook al bij middelbare scholieren? Ik kan me de verhalen over zelfmoord nog herinneren. Bedrijven spelen ook een hele grote rol in de cultuur dacht ik? Ik zou er niet willen wonen in elk geval.

Nooit meer vliegen lijkt me overigens een utopie. Doen ze in Japan ook niet trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:49

Rudios

Lost in space?

Wat ik me afvraag - en ik hoor/lees er nauwelijks over - is hoe het met corona en eten zit? Afhaalrestaurants maken warme gerechten, maar ook koude gerechten klaar. Als je besmet bent en je praat boven het eten, overeeft dit wel een tijdje. Via de mond krijg je toch ook het virus binnen? Zo zag ik bij het tv-programma 'all you need is love' een kleinkind (24 jaar) met bakjes friet voor zich eerst 10 minuten praten, allemaal comsumptie op de inmiddels afgekoelde friet en daarna ging oma die friet opeten. Als ik in de zomer op een tuinfeestje sta en de zon schijnt vol, dan zie je gewoon enorm veel consumptie druppels uit iemands mond komen als diegene praat. Veel slagers die met klanten praten en ondertussen dus 'spetteren' boven het vlees (dus ook boterhammen vlees wat niet verwarmt hoeft te worden) - hoe zit dit alles dan eigelijk? Naar mijn idee is dit alles toch vrij besmettelijk denk ik zo?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:16:
Hebben ze in Japan niet juist een hele grote prestatiecultuur? Ook al bij middelbare scholieren? Ik kan me de verhalen over zelfmoord nog herinneren. Bedrijven spelen ook een hele grote rol in de cultuur dacht ik? Ik zou er niet willen wonen in elk geval.

Nooit meer vliegen lijkt me overigens een utopie. Doen ze in Japan ook niet trouwens ;)
Mwoah, als ik her en der de vloggers, en James May, eens volg en bekijk is er zker sprake van een prestatiecultuur maar niet zo erg als men je wil laten geloven. Tuurlijk zijn er uitwassen maar als ik momenteel zou mogen kiezen waar ik naar op vakantie zou gaan dan was het toch echt Japan.

En ik zou er ook graag naartoe verhuizen. Vriendelijke mensen, mooie cultuur, infrastructuur, etc.....

Ja de druk is hoog maar kijk eens hoe mensen zich daar ontspannen. En omdat er inderdaad vergrijzing is, doet men het op sociaal vlak helemaal niet slecht. Juist buiten werktijd schuift men het werk en de rangen en standen van de werkvloer bewust opzij.

Wellicht niet helemaal representatief maar kijk eens naar James May, Man in japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Het meest hoopvolle vind ik dat zelfs met de verslapping van de afgelopen weken de cijfers nog steeds significant blijven dalen: vandaag 75 corona gerelateerde opnames, 66 doden en de IC's -25 naar 934.

Blijkbaar zijn geen grote evenementen en/of drukke kroegen, thuis blijven bij ziekte en strikte hygiëne alleen al verantwoordelijk voor een serieuze afname. Het 'losbandige' gedrag van de afgelopen weken heeft geen nieuwe golf veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

hoevenpe schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:31:
Blijkbaar zijn geen grote evenementen en/of drukke kroegen, thuis blijven bij ziekte en strikte hygiëne alleen al verantwoordelijk voor een serieuze afname. Het 'losbandige' gedrag van de afgelopen weken heeft geen nieuwe golf veroorzaakt.
Het kan ook te maken hebben met het feit dat het virus zich nu al over een behoorlijk aantal mensen heeft verspreid en daardoor het genetisch materiaal langzaam afbreekt. Een Belgische wetenschapper zei op een gegeven moment "het virus wordt moe", dat is heel kort door de bocht maar zoiets zou best wel eens nu aan de hand kunnen zijn.

Menselijke cellen kunnen zich ook maar een beperkt aantal keren delen, dat is hoe natuurlijke ouderdom werkt, het lijkt me ergens heel sterk dat een virus dat wel onbeperkt zou kunnen.

[ Voor 12% gewijzigd door Stoney3K op 26-04-2020 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Het meest hoopvolle vind ik dat zelfs met de verslapping van de afgelopen weken de cijfers nog steeds significant blijven dalen: vandaag 75 corona gerelateerde opnames, 66 doden en de IC's -25 naar 934.
Waarbij je wel moet realiseren dat zondagen en naar waarschijnlijkheid maandag sowieso lagere cijfers te verwachten zijn vanwege het weekend en de nationale feestdag. De vraag is dus meer wat komende dinsdag doet dan wat er vandaag en morgen gebeurt.

[ Voor 17% gewijzigd door Napo op 26-04-2020 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@hoevenpe
Dat kroegen een grote rol spelen was ook wel voorspelbaar denk ik. Zie de invloed van wintersport en carnaval. Met zijn allen binnen in een kleine ruimte. Ook een normale verkoudheid verspreidt zich dan als kool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat, en in heb het vermoeden dat de eerste 15 van de 150 centimeter extra ruimte die men elkaar gunt al een hoop zoden aan de dijk zet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

En ik vermoed dat na deze mooie dagen, feestdagen en periode van sociale onthouding we weer een opleving gaan krijgen.

Buren zitten hier op het balkon met een man of 6 plus kinderen een verjaardag te vieren. :|

Men word laks en ziet het gevaar niet niet meer.
Winkelstraten lopen weer vol, bedrijven starten weer omdat ze denken dat ze het onder controle hebben, sociale verplichtingen een tijd uitgesteld en dan heeft men niet meer de discipline om voorzichtig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:41:
[...]

En ik vermoed dat na deze mooie dagen, feestdagen en periode van sociale onthouding we weer een opleving gaan krijgen.

Buren zitten hier op het balkon met een man of 6 plus kinderen een verjaardag te vieren. :|

Men word laks en ziet het gevaar niet niet meer.
Winkelstraten lopen weer vol, bedrijven starten weer omdat ze denken dat ze het onder controle hebben, sociale verplichtingen een tijd uitgesteld en dan heeft men niet meer de discipline om voorzichtig te zijn.
Dit inderdaad, gistermiddag even een proefritje gemaakt met de auto(nieuwe banden) en dan kom ik langs diverse tuincentra, bouwmarkten en een Welkoop. Overal bloemetjes in de aanbieding. Er kon bijna geen auto meer op de parkeerterreinen. Zwart van de mensen, die elkaar staan te verdringen om een paar plantjes.
Massa's auto's met aanhangers vol met rotzooi/materiaal.

Ik zie dan ook maar 1 uitkomst bij de eerste de beste forse stijging van patiënten, terug naar af.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
kendo schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:53:
[...]
Ik zie dan ook maar 1 uitkomst bij de eerste de beste forse stijging van patiënten, terug naar af.
Tuincentra en bouwmarkten zijn nooit verplicht gesloten geweest.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:54:
[...]

Daar gaat het ook niet om. 1a 2 weken geleden kon men zich in diezelfde bouwmarkt prima aan de regels houden.

Nu dus niet meer. Discipline is weg. Men ziet het gevaar niet meer dus gaat men massaal op pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:54:
[...]

En? Is dat een excuus om maar schijt te hebben aan alles en iedereen?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:57:
[...]

Daar gaat het ook niet om. 1a 2 weken geleden kon men zich in diezelfde bouwmarkt prima aan de regels houden.

Nu dus niet meer. Discipline is weg. Men ziet het gevaar niet meer dus gaat men massaal op pad.
Ja, en dat is wel een zorgwekkend teken. We kunnen dan twee dingen doen, óf we gaan maar toegeven en we zien wel hoe het gaat - zoals in het VK. Of we corrigeren de aanwezige communicatie zodat we het net als bij de eerste curve (die IC data focus) beter doen.

Hier zit wel een politieke keuze. Van burger, bedrijf en politiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:57:
Dat was twee weken geleden ook al het geval en het aantal opnames daalt nog steeds.

Was vandaag naar het bos, ook druk maar bijna iedereen hield netjes afstand. Picknick met het gezin en even de batterij opladen, kan ik iedereen aanraden.
kendo schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:53:
Verwacht jij daar draagvlak voor?

[ Voor 24% gewijzigd door hoevenpe op 26-04-2020 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:59:
[...]

Dat was twee weken geleden ook al het geval en het aantal opnames daalt nog steeds.

Was vandaag naar het bos, ook druk maar bijna iedereen hield netjes afstand. Picknick met het gezin en even de batterij opladen.
Tja, dat ervaar ik toch echt anders. Tot 1 a 2 weken terug merkte je echt dat iedereen zich, redelijk, netjes aan de adviezen hield.
Ondertussen staan de winkelstraten weer vol, en de parkeerplaatsen bij de tuincentra zijn weer vol. Ik zie hier meer verkeer op straat en inderdaad, we hebben al zolang niets samen gedaan, die verjaardag kan wel gevierd worden.

Nederlanders zijn een volk wat vind dat ze bevoorrecht zijn samen met alle arrogantie die daarbij komt kijken. Ik zie hier echt verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
kendo schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:58:
[...]

En? Is dat een excuus om maar schijt te hebben aan alles en iedereen?
Nee. Maar er stond "terug naar af". Terug naar welke maatregelen?

Overigens hielden mensen zich een aantal weken terug ook al niet aan alle voorschriften.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:04:
Tja, dat ervaar ik toch echt anders. Tot 1 a 2 weken terug merkte je echt dat iedereen zich, redelijk, netjes aan de adviezen hield.
De parkeerplaats van de Hornbach was een paar weken geleden ook al druk, ik herken je beeld vooral in de supermarkt waar de karretjes niet meer geteld en aangereikt worden maar waar ze nu ontsmet in het rek gezet zijn.

Ja, mensen verliezen het gevoel van urgentie maar daar heeft ook een reden: de nu.nl pushberichten met dagelijkse cijfers van het RIVM zijn gestopt, de talkshows hebben het vooral over de economische implosie, in de zorg is men aan het afschalen. Mijn vrouw is huisarts en heeft een paar weken een speciaal regionaal corona-spreekuur gedraaid, ook daar komen steeds minder mensen. Tegelijk ziet ze steeds meer uitgestelde zorg, dat baart haar momenteel veel meer zorgen dan corona.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Tja, we hebben het zelf in de hand. Opinie is toch altijd zo'n fantastisch fundament voor beleid ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:59:
[...]

Was vandaag naar het bos, ook druk maar bijna iedereen hield netjes afstand. Picknick met het gezin en even de batterij opladen, kan ik iedereen aanraden.

[...]

Verwacht jij daar draagvlak voor?
Verwacht jij dat dit virus zich ook maar iets van "draagvlak" aan gaat trekken?

Denk jij dat al het zorgpersoneel, dat zich WEL al wekenlang op het maximale van hun kunnen inzetten, zitten te wachten op dit soort slappe hap?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
kendo schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:17:
[...]

Denk jij dat al het zorgpersoneel, dat zich WEL al wekenlang op het maximale van hun kunnen inzetten, zitten te wachten op dit soort slappe hap?
/s politiek-economisch perspectief.

Maar natuurlijk. Het zijn nu toch vitale beroepen? Die zijn sterk, vitaal, die kunnen het zelf aan. Schouderklopje en fooi, daar hoeven wij verder niets bij te doen. Als het nu cruciale beroepen waren, ja, ok, dan moesten we er wat verder bij nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Stoney3K schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:34:
[...]

Het kan ook te maken hebben met het feit dat het virus zich nu al over een behoorlijk aantal mensen heeft verspreid en daardoor het genetisch materiaal langzaam afbreekt. Een Belgische wetenschapper zei op een gegeven moment "het virus wordt moe", dat is heel kort door de bocht maar zoiets zou best wel eens nu aan de hand kunnen zijn.

Menselijke cellen kunnen zich ook maar een beperkt aantal keren delen, dat is hoe natuurlijke ouderdom werkt, het lijkt me ergens heel sterk dat een virus dat wel onbeperkt zou kunnen.
Die uitspraak is hier al redelijk uitgebreid besproken. Een virus wordt niet moe, de uitspraak in context lijkt voornamelijk te doelen op de neerwaartse trend in België (waarschijnlijk door alle maatregelen). Het virus kan enkel muteren en is eigenlijk niet meer dan een code (RNA). Daar zou het ouderdomseffect waar je over spreekt eigenlijk niet op van toepassing moeten zijn. Je hoopt eigenlijk enkel op een gunstige mutatie die zich snel verspreid, maar die mutatie kan net zo goed de andere kant op gaan en nog veel dodelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

BlackMonkey schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:20:
[...]
Het virus kan enkel muteren en is eigenlijk niet meer dan een code (RNA). Daar zou het ouderdomseffect waar je over spreekt eigenlijk niet op van toepassing moeten zijn.
Dus het is niet zo dat die code na een aantal keer repliceren via gastheer-cellen minder van 'kwaliteit' wordt net zoals met DNA wel het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:34:
[...]

Dat had geen bal te maken met mutabiliteit of integriteit van genetisch materiaal. Het was een uitdrukking van perspectief bij observatie van tempo van verspreiding bij inwerking van maatregelen. Dit is diezelfde week ook hier ruimschoots voorbij gekomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Virtuozzo op 26-04-2020 17:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
Begrijp dat jij niet werkzaam bent in een sector die economisch hard geraakt wordt?

Hoe hard het ook klinkt maar de eerste weken waren we massaal in shock, de dagelijkse beelden uit Italië waren heftig en schokkend. Het risico van meer dan 2400 patiënten op de IC was reëel, de gevolgen voor de eigen baan/bedrijf/portemonnee nog onduidelijk.

We zijn nu 8 weken verder, heel veel mensen zitten werkloos thuis en zien hun bedrijf en daarmee oudedagsvoorziening naar de filistijnen gaan. We zitten nu in en heel andere context, eentje waarin ook de economische gevolgen steeds meer duidelijk worden. Dit alles nog los van het feit dat we graag weer willen sporten, ons haar te lang wordt en we onze familie en vrienden missen.

De situatie is onvergelijkbaar, zelfs Diederik Gommers heeft aangegeven dat wat hem betreft de huidige lockdown niet meer nodig is. Nederland 'went' aan corona, alleen modellen zijn niet genoeg om de urgentie vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

hoevenpe schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:12:
[...]

De parkeerplaats van de Hornbach was een paar weken geleden ook al druk, ik herken je beeld vooral in de supermarkt waar de karretjes niet meer geteld en aangereikt worden maar waar ze nu ontsmet in het rek gezet zijn.

Ja, mensen verliezen het gevoel van urgentie maar daar heeft ook een reden: de nu.nl pushberichten met dagelijkse cijfers van het RIVM zijn gestopt, de talkshows hebben het vooral over de economische implosie, in de zorg is men aan het afschalen. Mijn vrouw is huisarts en heeft een paar weken een speciaal regionaal corona-spreekuur gedraaid, ook daar komen steeds minder mensen. Tegelijk ziet ze steeds meer uitgestelde zorg, dat baart haar momenteel veel meer zorgen dan corona.
Dat laatste is wel een dingetje. Hier in huis 2 weken geleden getwijfeld of we voor iets naar de huisarts moesten gaan. Maar ook wij dachten “die zullen wel druk zijn met Corona”. Was kwaaltje bij een van de kids. Ging gelukkig vanzelf over maar het geeft wel aan hoe dat psychologisch werkt.

Dan over de drukte. Ik heb een webwinkel en ik heb al aangegeven bij mijn klanten dat ik nog maar 2x per week bestellingen wegbreng ivm corona. Gisteren ook weer (normaal ga ik op vrijdag maar lukte wegens omstandigheden niet). Maar het was druk! Voor het eerst had ik ook het idee dat de urgentie er af was. Was het eerst “awkward” om 1,5m te houden leek nu niemand echt meer moeite te doen. Maar goed, n=1 he. In het slowchat topic mag dat wel van mezelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Mfpower schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:29:
Hier in huis 2 weken geleden getwijfeld of we voor iets naar de huisarts moesten gaan. Maar ook wij dachten “die zullen wel druk zijn met Corona”. Was kwaaltje bij een van de kids. Ging gelukkig vanzelf over maar het geeft wel aan hoe dat psychologisch werkt.
offtopic:
Los van corona: bij twijfel altijd bellen! Als huisartsen het echt te druk hebben dan kan de assistente heel goed triageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Stoney3K schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:23:
[...]

Dus het is niet zo dat die code na een aantal keer repliceren via gastheer-cellen minder van 'kwaliteit' wordt net zoals met DNA wel het geval is?
Je spreekt niet van mindere kwaliteit, je spreekt gewoon van een mutatie. En dat gebeurt zeer zeker, maar dat hoeft het virus niet af te zwakken, er is erg veel code die eigenlijk helemaal niks doet (al ontdekken we steeds meer dat een deel wel dingen doet maar we nog niet weten wat) wanneer de mutaties daarin plaatsvinden zal het eigenlijk geen effect hebben op het virus. We houden nu ook de oorsprong van besmetting bij op basis van de verschillende mutaties, maar het lijkt er tot nu toe niet op dat we een verschil zien in de gevolgen van besmetting. Zoals ik net al zei kan het dus wel gebeuren dat er een mutatie plaatsvind die wel effect heeft op de uitwerking van het virus, maar dat kan alle kanten op en heeft dus niks met kwaliteit te maken waar jij op doelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mfpower schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:29:
[...]

Dat laatste is wel een dingetje. Hier in huis 2 weken geleden getwijfeld of we voor iets naar de huisarts moesten gaan. Maar ook wij dachten “die zullen wel druk zijn met Corona”. Was kwaaltje bij een van de kids. Ging gelukkig vanzelf over maar het geeft wel aan hoe dat psychologisch werkt.
Mia, reguliere zorg. Word door de huisarts doorgestuurd naar een internist. Dat was 4 dagen geleden. Brief in de bus dat ik 18 juni (!) word gebeld door een internist. 8)7

Qua bezoeken aan de huisartsen word nu wel het koren van het kaf gescheiden. Ook hier zal blijken dat menig fysieke afspraak met de huisarts prima af kan met een telefoontje van 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

hoevenpe schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:31:
[...]

offtopic:
Los van corona: bij twijfel altijd bellen! Als huisartsen het echt te druk hebben dan kan de assistente heel goed triageren.
offtopic:
Ja dat gebeurde al door het bandje wat 3x zo lang duurde waarin de assistente aangaf dat als je niet dood aan het gaan was je niet moest bellen. Je kon het noodnummer van de praktijk dan bellen als het echt, echt urgent was. Toen besloten dat we dat maar even niet gingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Verwacht jij dat dit virus zich ook maar iets van "draagvlak" aan gaat trekken?
Vertel mij eens hoe jij denkt dat je 'een gevoel van urgentie' bij mensen kan opwekken zodat ze zich aan de gestelde maatregelen houden... zonder dat je paniek zaait en iedereen nog naar zijn werk blijft gaan en blijft consumeren..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:41:
[...]

Vertel mij eens hoe jij denkt dat je 'een gevoel van urgentie' bij mensen kan opwekken zodat ze zich aan de gestelde maatregelen houden... zonder dat je paniek zaait en iedereen nog naar zijn werk blijft gaan en blijft consumeren..
Dat inderdaad... Voeg daarbij dat draagvlak het enige is wat de maatregelen in stand houdt en je bent vrij snel klaar...

De handhaafbaarheid is ook vrijwel nul.

Maargoed, ik hoop stiekem een beetje dat het geen handen schudden, beetje afstand houden, keertje extra handen wassen en sneller thuis blijven als je ziek bent al voldoende is om een acceptabel niveau te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
MikeyMan schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:43:
Maargoed, ik hoop stiekem een beetje dat het geen handen schudden, beetje afstand houden, keertje extra handen wassen en sneller thuis blijven als je ziek bent al voldoende is om een acceptabel niveau te houden.
Tel daar geen grote evenementen, voorlopig gesloten binnen-horeca en vakantie in de regio bij op en we zijn hopelijk een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

hoevenpe schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:47:
[...]

Tel daar geen grote evenementen, voorlopig gesloten binnen-horeca en vakantie in de regio bij op en we zijn hopelijk een heel eind.
Maar wat wil je doen met cultuur en sport dan? Want dat is toch best een aardige sector, en als mensen niet kunnen sporten of bijvoorbeeld naar de bios of naar het museum kunnen dan gaan ze echt niet op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:47:
[...]

Ah ja, die was ik nog even vergeten. Toerisme. Dat droeg bij aan mijn negatieve verwachtingen.

https://www.ad.nl/zeeland...taan-in-zeeland~ac8f6cd4/ 8)7 Pure kolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:41:
[...]

Als wij dat als samenleving niet kunnen, dan zal de overheid dat voor ons gaan doen, en daar twijfel ik niet aan, draagvlak of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

kendo schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:53:
[...]

Als wij dat als samenleving niet kunnen, dan zal de overheid dat voor ons gaan doen, en daar twijfel ik niet aan, draagvlak of niet.
En wat houdt dat dan in? Politie en militairen die iedereen onder schot houden die dichterbij komt dan anderhalve meter? Hoe denk je dat vol te gaan houden met een volk als Nederlanders wat echt schijt heeft aan gezag en al helemaal aan de boodschap "Gaat u maar rustig slapen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Stoney3K schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:49:
Maar wat wil je doen met cultuur en sport dan?
Gewoon weer open, met inachtneming van afstand. Geen derde helft maar wat losse biertjes in de dug-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

hoevenpe schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:56:
[...]

Gewoon weer open, met inachtneming van afstand. Geen derde helft maar wat losse biertjes in de dug-out.
Anderhalve meter afstand op het veld zie ik toch echt niet gebeuren. Net zoals plekken zoals zwembaden en gymzalen, die gaan voorlopig dan echt nog niet open.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:50:
[...]

Ah ja, die was ik nog even vergeten. Toerisme. Dat droeg bij aan mijn negatieve verwachtingen.

https://www.ad.nl/zeeland...taan-in-zeeland~ac8f6cd4/ 8)7 Pure kolder.
Wat is het probleem dan?

Ik zie echt geen intrinsiek probleem met toerisme. Mits daar ook gewoon een beetje nagedacht wordt. Even naar een huisje toe met eigen badkamer en verplichte schoonmaak lijkt me prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kendo schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:53:
[...]

Theoretisch is dat een optie.
Praktisch gezien niet.

Politie en marechaussee krijgen met moeite 30000 man op de been. En daar doe je helemaal niks mee.

Kun je gek doen en nog 15000 man landmacht de straat op sturen in ploegendienst... Kom je misschien op 40000. Heel optimistisch gerekend.

Het is gewoonweg niet te handhaven.

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 26-04-2020 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

hoevenpe schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:05:
[...]

En dus natuurlijke krimp. Goed bezig dus.
Stoney3K schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:09:
[...]

En de aangeleerde houding van extreme discipline in Japan juist de oorzaak is van allerlei culturele uitwassen omdat mensen een emotionele uitlaatklep nodig hebben?
Ik zei niet voor niets ‘sommige’ onderdelen. Hun (verantwo)ordelijkheid in het openbare domein is wel jaloersmakend. Maar goed, dat zie je in meer monoculture landen; saamhorigheid leidt tot hulpvaardigheid en sociale binding.
D-e-n schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:16:

Nogmaals: ik heb het niet over een blauwdruk maar het plukken van de rijpste kersen; alleen de goede delen uit de cultuur wat van leren. Die prestatiedrang is kapitalisme gelardeerd over de oorspronkelijke cultuur van ambachten; je ergens in ontwikkelen op een opbouwende manier en zo meester worden.

En als we niets hadden geleerd van Toyota hadden we nu een boel inefficiënte bedrijven gehad. Kersen plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

krijg het gevoel dat de lockdown binnenkort wordt opgeheven, niet omdat de regering het zegt maar omdat het volk er nu wel klaar mee is gezien de stabiele en rustige situatie in ziekenhuizen.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
jostefa schreef op zondag 26 april 2020 @ 09:32:
[...]

Als het in een lab is gefabriceerd, is het niet in de natuur ontstaan.
en een bal is meestal rond........

Het is niet in een lab gemaakt.
Onmogelijk volgens veel vooraanstaande virologen, oa Fauci, en voor 96% gelijk aan het eerdere Sars-virus. Gewoon een mutatie, een nare, dat dat weer wel.
En patiënt 0 had ook geen contacten met de markt in Wuhan.
Pas daarna dook het in Wuhan op.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

JJ Le Funk schreef op zondag 26 april 2020 @ 18:59:
krijg het gevoel dat de lockdown binnenkort wordt opgeheven, niet omdat de regering het zegt maar omdat het volk er nu wel klaar mee is gezien de stabiele en rustige situatie in ziekenhuizen.
Dat. Is. Totaal. Niet. Het. Geval.

Er ligt nog meer dan 2x de normale bezetting op de IC’s, waar de druk nog steeds enorm is.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Ramzzz schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:01:
[...]

Dat. Is. Totaal. Niet. Het. Geval.

Er ligt nog meer dan 2x de normale bezetting op de IC’s, waar de druk nog steeds enorm is.
Afbeeldingslocatie: https://nos.nl/data/image/2020/04/26/645771/1920x1080a.jpg
neemt toch gestaag af.
als dat streefmoment van 700 bereikt wordt kan ik mij zo voorstellen dat we weer langzaam terug naar ons oude leventje kunnen.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 18:41

pro_6or

amateur_60r

Heel langzaam, kappers e.d. Misschien sporten die op afstand kunnen. Maar ik denk óf alle sporten óf geen, anders krijg je scheve gezichten.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Laatst online: 03-09 16:07
JJ Le Funk schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:11:
[...]
dat we weer langzaam terug naar ons oude leventje kunnen.
Zolang er geen geneesmiddel en/of vaccin is voor het virus, denk ik dat je oude leventje voorlopig nog niet echt haalbaar is. Tenzij je vroeger ook al anderhalve meter afstand hield, overal.

De IC- en ziekenhuisbezetting zal toch echt een flink stuk gedaald moeten zijn, dan moet de achterstallige zorg nog ingehaald, en het ziekenhuispersoneel heeft nog overuren weg te werken.

Ik reken zelf niet op heel veel verandering voor het eind van de herfst, ofzo.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
JJ Le Funk schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:11:
als dat streefmoment van 700 bereikt wordt kan ik mij zo voorstellen dat we weer langzaam terug naar ons oude leventje kunnen.
Ons 'oude leventje' komt niet meer terug, wat deze tijd ons leert is wat we echt missen en wat niet.

Voor een paar tientjes vliegen naar Barcelona kunnen we missen als kiespijn, goedkope gevaarlijke meuk bestellen bij Alibaba komt hopelijk niet meer terug. Een leuke vakantie in de regio wordt wellicht weer de norm in plaats van de uitzondering en 'vitale' beroepen verdienen meer waardering.

Wat hopelijk wel snel terugkomt is in de achtertuin biertjes drinken met vrienden, teamsport in de buitenlucht, 50/50 werken op kantoor en thuis, dagje naar de dierentuin, etc. etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:11
hoevenpe schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:19:
[...]

Ons 'oude leventje' komt niet meer terug, wat deze tijd ons leert is wat we echt missen en wat niet.

Voor een paar tientjes vliegen naar Barcelona kunnen we missen als kiespijn, goedkope gevaarlijke meuk bestellen bij Alibaba komt hopelijk niet meer terug. Een leuke vakantie in de regio wordt wellicht weer de norm in plaats van de uitzondering en 'vitale' beroepen verdienen meer waardering.

Wat hopelijk wel snel terugkomt is in de achtertuin biertjes drinken met vrienden, teamsport in de buitenlucht, 50/50 werken op kantoor en thuis, dagje uit naar de dierentuin, etc. etc.
Hoop van harte ook dat niet 99% van al het IT-werk fulltime op afstand zal worden. Heb er nu al moeite mee (focus houden, overijverige managers, et cetera), dus mocht dat de nieuwe standaard worden zal ik toch echt over een carriereswitch naar machinist gaan denken... Ben toch maar een paar jaar op de arbeidsmarkt dus achteruit qua salaris zal ik niet gaan
Pagina: 1 ... 43 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?