pro_6or schreef op donderdag 16 april 2020 @ 22:09:
[...]
Niets wijst daarheen. Zoals hier op het forum al meermaals aangetoond. Het virus komt niet uit een laboratorium en dat het beleid van China zou zijn is al helemaal een absurde stelling. Sorry, ik moet geen waardeoordeel geven (het zou beter zijn dat niet te doen in een discussie) maar ik kan het nu niet laten. Zwak van me maar OK.
Waarom zeg je dit soort dingen, wat is je agenda? Angst voor China vermoed ik dan. Toen de chinezen eeuwen voor de rest van de wereld het buskruit uitvonden maakten ze er vuurwerk mee. Toen wij Europeanen eenmaal buskruit hadden hebben we er grote delen van de wereld mee gekoloniseerd. Ik geloof niet zo in die inherent slechte inborst van Chinezen. Overigens ook niet in die van ons, maar ik bedoel maar. De huidige regering daar zie ik liever opstappen, of iig echte democratische stemmingen uitschrijven. Maar dat is helaas ver weg.
Wat schiet wie dan ook op de wereld op met een instortende economie. Het land dat enorm veel produceert voor de wereld? Nee, er is gewoon een ongelofelijke peep ziekte over ons neergedaald. We zijn met zijn allen te laks geweest, hebben dit risico niet serieus genoeg genomen. Hadden we een virusremmer ontwikkeld het afgelopen decennium (had honderden miljoen, misschien wel ettelijke miljarden gekost) dan hadden we nu niet zo in de penarie gezeten. Dit gaat biljarden kosten. Het is niemands specifieke schuld, iedereen is te laks geweest. Nu moeten we ermee dealen. Het is niet anders. Ongelofelijk haast maar dat is realiteit.
Ik geloof niet zo in die inherent slechte inborst van Chinezen
Ik ook niet. Dat is ook niet wat ergens beweert wordt, ook niet in de berichtgeving. Chinezen als volk zijn prima, wellicht wat rare gewoontjes, maargoed, dat is hoe het daar gaat.
Echter, het Chinese regime is waar het probleem zit. Daar gaat alles ook over. De communicatie uit dat land vanuit de overheid is gewoon niet te vertrouwen.
Wat schiet wie dan ook op de wereld op met een instortende economie. Het land dat enorm veel produceert voor de wereld? Nee, er is gewoon een ongelofelijke peep ziekte over ons neergedaald.
Hiermee ga je in het hoekje van conspiracy theorieën. Jij ziet wellicht alleen die kant, maar er zijn ook andere kanten te belichten. Maargoed, dat soort complotdenken helpt de discussie niet heel veel verder, omdat dat lastig te bewijzen is.
We zijn met zijn allen te laks geweest, hebben dit risico niet serieus genoeg genomen.
Ho. Stop. Als China én de WHO sneller aan de bel hadden getrokken, en een consistent verhaal hadden gevoerd, was het mogelijk om dit virus al eerder in te dammen. Hier een interessant uiteenzetting:
YouTube: Tucker: What does the US get from supporting WHO?. De WHO heeft een heldere taak en heeft keihard gefaald in die taak.