Bio schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 20:51:
[...]
Nee, het gaat over de gevolgen op de lange termijn, die zijn nu nog nergens zichtbaar, ook niet in Amerika, Italië en Spanje.
Bovendien is het hele punt juist dat hij niet medisch geschoold is, maar dat de discussie en maatregelen nu wel 100% bepaald worden vanuit de medische hoek, terwijl er een meer holistische kijk nodig is waar de afweging tussen medische, economische en maatschappelijke belangen op een correcte manier gemaakt kan worden.
Ik zeg niet dat ik het met hem eens ben, maar ik denk wel dat je veel vraagtekens kunt zetten bij het huidige beleid, net zoals je dat bij zijn voorstel kan doen. Maar het lijkt me belangrijk om je niet blind te staren in een richting.
Maar dan ga je toch van uit van dat ze echt allemaal hun oogkleppen op hebben? Een aanname dat niemand in het OMT of van de ministeries die betrokken zijn bij de huidige beleidsvoering (waar ik de aanname doe dat ze dat wel doen) naar de geestelijke gezondheid, maar ook de cashflow van het land?
Zij willen niet dat NL helemaal instort, dus houden zij nog steeds de intelligente lockdown aan, zodat bedrijven "gewoon" door kunnen gaan, ze roepen op zoveel mogelijk cashflows actief te houden, betaal gewoon je werkster, want jij wordt ook betaald etc...
Sociaal mag je zijn, als je maar die 1.5meter afstand houdt en nee, dat kan inderdaad niet in de kroeg, maar mag je wel in je huidige kleine sociale kring doen. In andere landen kan dit zelf geeneens... dat doet pas wat met je, onder straffe van een mogelijke boete omdat je een papier bent vergeten naar de winkel gaan, op eieren lopen.
Ook hier geldt voor, Dhr Helsloot is niet betrokken bij het huidige OMT team, veiligheidsregio's of ministeries en kan derhalve niet inzien wat voor ander plannen, voor de wat langere termijn, in die OMT en veiligheidsoverleggen wordt besproken en afgewogen.
[
Voor 13% gewijzigd door
Vorkie op 31-03-2020 20:59
]