Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 118 Laatste
Acties:
  • 485.810 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Kenny_026 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:34:
[Afbeelding]

Goede zaak hoor. Als we de EU willen redden zullen we toch anders moeten gaan samenwerken.
En met link
https://www.rtlz.nl/algem...erland-italie-coronabonds

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:56
kdeboois schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 16:49:
[...]

Wat weet je nou of de verspreiding stopt als je slechts naar een klein deel van de populatie kijkt ?

Nog even ter verduidelijking, ik ben alleen maar geïnteresseerd in het feit of de huidige maatregelen effect hebben, dus of ze strenger of minder streng moeten worden.

Naar het aantal doden kijken zegt helemaal niets, buiten het feit dat het verdrietig en dramatisch is.
Ik heb precies hetzelfde. Natuurlijk is de grootste zorg de IC en doden, maar is het nu niet cruciaal om een goed beeld te krijgen van de verspreiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 20:30
Ernemmer schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:07:
[...]

groeifactor ook niet, want je test elke keer een andere groep mensen.
Ik zou een cursus wiskunde en statistiek raadplegen alvorens een dergelijke uitspraak te doen. Ik zal met 1 simpel voorbeeld proberen uit te leggen dat groeifactor wel wat zegt en niet afhankelijk is van hoeveel we testen.

Situatie 1 (ongeveer onze situatie):
We testen 2000 keer per dag en er komen 850 positieve gevallen bij. De dag erna testen we iets meer (zeg 2200 keer) en komen er iets meer positieve gevallen bij (zeg 950), de dag erna hetzelfde etc etc. Groeifactor zit daarbij rond de 1.1, percentage van positieve gevallen onder de geteste gevallen blijft verhoudingsgewijs ook hetzelfde.

Situatie 2:
We testen veel meer, zeg 10 keer meer, en in een worst-case scenario levert dit 10 keer meer positieve gevallen per dag op. Ook hier testen we iedere dag iets meer, dus 20000 keer, 22000 keer etc. Komen daar 8500, 9500 etc. positieve gevallen uit, heb je nog altijd exact diezelfde groeifactor van 1.1

Maar...bij situatie 2 zal het nooit zo zijn dat 10 keer meer tests 10 keer meer positieve gevallen zal opleveren, niet als het percentage positieve gevallen onder de geteste gevallen nu al onder de 50% zit (minder dan 50% bij hoogverdachte personen). Als het al anderhalf keer zoveel netto positieve gevallen is bij 10 keer meer tests is dat al uitzonderlijk te noemen. Je krijgt dan eerder een lagere groeifactor, maar hoogstwaarschijnlijk bij benadering een soortgelijke groeifactor.
Het enige merkbare verschil is dat het absolute aantal ineens drastisch verandert.

Een tweede voetnoot hierbij is dat het enige moment wanneer de groeifactor te betwisten valt is wanneer je bij een X aantal tests per dag het aantal positieve getallen deze X nadert en evenaart. Statistisch gezien ga je dan positieve gevallen missen en kan je zaken als een groeifactor niet meer goed bepalen.

Nu zit, met de cijfers die we hebben, het aantal positieve tests onder de 50% van de uitgevoerde tests en deze tests worden al uitgevoerd bij de meest verdachte kandidaten; bij een 10 maal grotere groep zitten verhoudingsgewijs veel meer mensen die het niet hebben.
En nogmaals, het absolute aantal besmettingen zal vast een stuk hoger liggen, maar ook dit aantal zal over de tijd gezien met eenzelfde (of lagere) groeifactor zijn toegenomen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Moi_in_actie schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:45:
[...]

Situatie 1 (ongeveer onze situatie):
We testen 2000 keer per dag en er komen 850 positieve gevallen bij. De dag erna testen we iets meer (zeg 2200 keer) en komen er iets meer positieve gevallen bij (zeg 950), de dag erna hetzelfde etc etc. Groeifactor zit daarbij rond de 1.1, percentage van positieve gevallen onder de geteste gevallen blijft verhoudingsgewijs ook hetzelfde.
Week 1 is de gemiddelde leeftijd 45 en week 2 is de gemiddelde leeftijd 55 en week 3 is het 65 en in week 4 worden alleen nog maar mensen getest die zich ziek bij de triagetent voor het ziekenhuis melden.

Hoe wil je dan met de groeifactor gaan vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-06 17:24
[Afbeelding]

Goede zaak hoor. Als we de EU willen redden zullen we toch anders moeten gaan samenwerken.
Heb vaker gelezen dat Hoekstra een enorme hork is. Hij leert blijkbaar ook niet snel. Zeker tegenover buitenlandse partners moet je als Nederlander je in weten te houden met je ‘directheid’, helemaal in deze omstandigheden. Hopelijk niet de volgende premier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-06 19:44
Ernemmer schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:46:
[...]

Week 1 is de gemiddelde leeftijd 45 en week 2 is de gemiddelde leeftijd 55 en week 3 is het 65 en in week 4 worden alleen nog maar mensen getest die zich ziek bij de triagetent voor het ziekenhuis melden.

Hoe wil je dan met de groeifactor gaan vergelijken?
Die worden lang niet allemaal getest. Is niet nodig.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Jean-Bob schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:50:
[...]

Heb vaker gelezen dat Hoekstra een enorme hork is. Hij leert blijkbaar ook niet snel. Zeker tegenover buitenlandse partners moet je als Nederlander je in weten te houden met je ‘directheid’, helemaal in deze omstandigheden. Hopelijk niet de volgende premier.
Dat eerste, valt wel mee. Hij kan best aimabel zijn. Leren doet hij inderdaad niet snel, denken in absolute waarden / bepalingen. Om premier te zijn, nee, zijn hemd is te makkelijk bruin.

Hij verpakt het nu netjes als "ik had meer empathisch moeten zijn", maar dat is het probleem niet. De crux is dat de politieke reflex van het kabinet (dit is iets van overleg op dat niveau) niet productief is conform opdracht van behartiging.

Om er nu een sociaal frame van te maken is eigenlijk pijnlijk, indicatief dat er meer focus is op politieke marketing dan daadwerkelijk de handen uit de mouwen steken en leren (!) van uitdagingen.

Zoals ik eerder stelde, de reflex van B.V. Nederland denken is verklaarbaar maar fout. Hier zit echt een noodzaak van de functie gidsland.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 15:40

pro_6or

amateur_60r

Jumpiefox schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:26:
Heeft er iemand een artikel of iets gelezen/gezien waarin de bedragen die in de economie gepompt worden voor hoe lang dat is? Voorbeeld: Pakket van 700Miljard is toereikend voor X aantal weken/maanden etc om de gemiste inkomens/whatever te compenseren van mensen. Ook wel belangrijk om te weten denk ik.Hoeveel elke week lock-down de samenleving kost.
Dat is niet gezegd, er is alleen gezegd dat er een pakket is voor zo lang als het nodig is bij die eerste speech van Rutte. Hopelijk korter dan we vrezen maar ik zie de uitweg uit deze ziekte nog totaal niet. We kunnen best nog wel een jaar zo zitten. Maargoed, laten we niet wanhopen. misschien kan er met een maand of 2 wel al weer wat meer interactie plaatsvinden (misschien vinden we iets waardoor we minder heftig ziek worden, chloroquine,bloedplasma van herstelde mensen etc.) en wordt die ruimte dan op zo'n manier ingezet dat de economie daar het best van profiteert. hoe dat is weet ik ook niet.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:59

bert pit

asdasd

MikeyMan schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 16:30:
[...]

Enig hiaat met die cijfers van de peilstations is dat je met 'griepklachten' niet meer naar de huisarts mag vziw. Weet ook niet of dat voor die peilstations een uitzondering is, maar onderraportage lijkt me gegarandeerd. :)
In deze link vind je het verschil in de gerapporteerde cijfers en de geprognotiseerde cijfers:

https://allecijfers.nl/ni...-corona-virus-en-covid19/

Best een mooi overzicht.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 15:40

pro_6or

amateur_60r

bert pit schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:06:
[...]

In deze link vind je het verschil in de gerapporteerde cijfers en de geprognotiseerde cijfers:

https://allecijfers.nl/ni...-corona-virus-en-covid19/

Best een mooi overzicht.
een geschatte 78.000 besmetting. op 17.000.000 inwoners is nog geen half procent. Argh.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:45

alienfruit

the alien you never expected

Zucht ik zou volgende week beginnen bij een bedrijf (in VK) en nu hebben ze mijn job offer herroepen met als reden de Coronavirus. Mooie klote, het is één van die thuisbezorgdiensten waar ik als ontwikkelaar aan de slag zou gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:43
[Afbeelding]

De ECB doet wel al sinds 2008 het maximale om de zuid Europese landen te redden, wij burgers hebben o.a al de rente op spaargeld opgegeven, pensioen problemen vanwege de lage rente. Nu deze crisis erbij en we kunnen eigenlijk niets meer doen dan we al deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:15

franssie

Save the albatross

Nature schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:12:
[...]

De ECB doet wel al sinds 2008 het maximale om de zuid Europese landen te redden, wij burgers hebben o.a al de rente op spaargeld opgegeven, pensioen problemen vanwege de lage rente. Nu deze crisis erbij en we kunnen eigenlijk niets meer doen dan we al deden.
geld drukken dus de inflatie zo aanwakkeren ... veel anders rest er inderdaad niet. Het wordt nog een interessant decennium.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-06 17:08

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
pro_6or schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:10:
[...]

een geschatte 78.000 besmetting. op 17.000.000 inwoners is nog geen half procent. Argh.
Andersom kan je hem misschien obv de sterfteratio’s benaderen. Daar verschillen de meningen over, maar die zal ergens tussen de 0,3% en 1% liggen, is de verwachting op veel plekken. Dan zit je tussen de 100k en 300k besmettingen (iets meer, je gaat niet direct dood). Veel mensen denken dat we niet alle doden goed tellen, dus neem die invloed mee en het zou raar zijn als het ver onder de 100k zit.

We weten het allemaal niet, we kunnen alle kanten oprekenen. In het meest positieve scenario is de sterfteratio 0,3 % en meten we maar de helft van de Corona doden, dan zit je al dik boven de 500k. Als dat zo is, en de r0 zit op of net boven de 1, dan wordt het nog heel lang druk op de ic. In het slechts scenario is de sterfteratio 2% en zijn er geen extra doden. Dan zitten op 50k gevallen.

En wellicht zijn al mijn cijfers onzin, maar dat geldt wellicht ook voor de aannames die allecijfers.nl doet ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Nature schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:12:
[...]

De beredenering is ook niet fout maar nu zou ik wel zeggen, eerst de zorg en dan in een later stadium kletsen over de hele situatie. Natuurlijk wil je niet alles in een zwart gat gooien maar dat neemt niet weg dat ze de situatie niet verkeerd aangevlogen hebben.

Wellicht maakt het de positie van Nederland wel sterker in de toekomst als ze nu over de brug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
538 nieuws meldt verlenging tot en met 3 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
shoombak schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:21:
Over drie kwartier weten we het. Verlenging lijkt aan alle kanten logisch, zeker met de meivakantie in verschiet. Ben benieuwd in hoeverre binnenlandse reizen in die periode kunnen, bij mij op het werk is dat de periode dat alles en iedereen (met kinderen) op vakantie gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ZieMaar! schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:28:
[...]

Over drie kwartier weten we het. Verlenging lijkt aan alle kanten logisch, zeker met de meivakantie in verschiet. Ben benieuwd in hoeverre binnenlandse reizen in die periode kunnen, bij mij op het werk is dat de periode dat alles en iedereen (met kinderen) op vakantie gaat...
Dat gaat denk ik wel een ding worden. Verplaatsingen wil je nu eigenlijk niet. Wij gaan (als het weer een beetje OK is) gewoon kamperen in de tuin en wat roeien oid. Maar wij hebben een tuin en geen kinderen. Kan mij voorstellen dat als je geen tuin hebt dan echt wel de muren op je ziet afkomen. Ik zie de sanitaitgebouwen niet snel open gaan dus met het risico dat ik een hamsterrun op chemische toiletten veroorzaak - dat zou ik wel meenemen als je al mag kamperen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kenny_026 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:20:
[...]

De beredenering is ook niet fout maar nu zou ik wel zeggen, eerst de zorg en dan in een later stadium kletsen over de hele situatie. Natuurlijk wil je niet alles in een zwart gat gooien maar dat neemt niet weg dat ze de situatie niet verkeerd aangevlogen hebben.

Wellicht maakt het de positie van Nederland wel sterker in de toekomst als ze nu over de brug komen.
Er is nu geld nodig, niet na de crisis. Maar ik blijf erbij dat de zuidelijke landen de afgelopen jaren veel te weinig hebben gedaan om hun huishoudboekje op orde te krijgen. Moeten we daarvoor blijven bloeden?

Overigens is er volgens mij geen 'nee' gezegd, maar vooral gevraagd om garanties en voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:56
Moi_in_actie schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:45:
[...]
Als het al anderhalf keer zoveel netto positieve gevallen is bij 10 keer meer tests is dat al uitzonderlijk te noemen.
Ik durf wel te stellen dat dit absoluut niet zal kloppen. Er zijn schattingen van wel 50% asymptomische besmettingen, het aantal zal niet met een factor 10 toenemen maar 5 is helemaal niet zo verkeerd om te denken. Bovendien zegt testen niets over het al dan niet doorlopen hebben van het virus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
franssie schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:14:
[...]

geld drukken dus de inflatie zo aanwakkeren ... veel anders rest er inderdaad niet. Het wordt nog een interessant decennium.
Nu gaat het om geld om de corona crisis aan te pakken maar elke week dat de dit langer duurt wordt de recessie die hier gegarandeerd op volgt groter, en dan moet er nog meer geld bij. Interessant wordt het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 21:07

DonMetal

Doet Iets Met Media

alienfruit schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:11:
Zucht ik zou volgende week beginnen bij een bedrijf (in VK) en nu hebben ze mijn job offer herroepen met als reden de Coronavirus. Mooie klote, het is één van die thuisbezorgdiensten waar ik als ontwikkelaar aan de slag zou gaan.
Hoe het persoonlijk voor je uitpakt weet ik niet, het is ongetwijfeld heel kut. Maar in een pandemie als deze zou ik ook niet op de NHS willen vertrouwen.

Die krijgen het in de ziekenhuizen zonder crisis al niet op de rit, laat staan dat Corona nu even alle stress factoren aanduwt. Vriend van me woont in Newcastle en heeft last van nierstenen. In december naar het ziekenhuis. Na uren wachten: prima meneer, we hebben over 3 maanden tijd voor u. Hier heeft u oxycodon om het te overbruggen. Succes!

Joejoe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Toch hoor je nu veel mensen zeggen, ik denk 1 mei, 13 mei, 1 juni etc.

Ik denk dat het niet zo zwart-wit gaat zijn. Ik hoop op een differentiatie tussen scholen, opvang, sportclubs etc.

Kinderen hoeven wat mij betreft helemaal niet meer naar school tot de zomer. Thuis scholing gaat prima hier. Nu heb ik een slimmerd van 10 maar ik heb persoonlijk meer belang bij de kinderopvang voor het monster van 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 15:57
Kenny_026 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:49:

Ik denk dat het niet zo zwart-wit gaat zijn. Ik hoop op een differentiatie tussen scholen, opvang, sportclubs etc.

Kinderen hoeven wat mij betreft helemaal niet meer naar school tot de zomer. Thuis scholing gaat prima hier. Nu heb ik een slimmerd van 10 maar ik heb persoonlijk meer belang bij de kinderopvang voor het monster van 2.
Ik ga er toch vanuit dat juist de (basis)scholen als één van de eerste zaken weer open gaan. Enerzijds omdat kinderen minder ziek lijken te worden en ook minder besmettelijk zijn, anderzijds omdat half thuiswerkend Nederland met kinderen zijn werk niet optimaal kan doen. Tel daarbij de behoefte van kinderen aan sociale interactie bij op, plus las ik vandaag ergens (zal zo de link even opzoeken) dat 15% van de kinderen helemaal niets doet thuis, i.v.m. moeilijke thuissituaties. Die kinderen wil je niet nóg meer achterstand op laten lopen dan ze al hebben.
franssie schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:14:
[...]

Inflatie is dan wel weer gunstig voor mijn studieschuld >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Jorizzz op 31-03-2020 18:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Wat ik her en der zo hoor is dat de thuisscholing wel ok gaat. Op een hoop kinderen na die geen laptop hebben (gezin met één laptop voor het hele gezin meegemaakt, school had wel chromebooks maar gaven die niet mee omdat ze geen losse laders hadden ... man o man een USB-C lader heb ik dan maar voorgeschoten zodat de jongste niet hoeft te wachten tot de oudste klaar was met de laptop. Kind heeft de schoollaptop dus vandaag opgehaald van school. Maar het nadenkend vermogen van die leraar verbaasd me ook nogal. (en dan zal je denken: de ouders dan? De ouders van dat arme kind zitten niet voor niets in een begeleidingstraject bij het werk van mijn vriendin. ik kan echt boos worden hoe iets simpels niet geregeld wordt door een bassissgool (typefout met opzet)) - ze signaleren het geeneens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Kenny_026 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:49:

Ik denk ook gefaseerd, maar nu nog niets. Logische volgorde lijkt me:
- scholen en opvang weer open
- sportscholen etc weer open
- hotels en restaurants weer open (met aanpassingen voor afstand ed)
- cafe’s en terrassen weer open
- minder thuiswerken
- tijdje niets
- weer evenementen

Voor die laatste denk ik dat we de eerste tropische dag al wel gehad hebben, maar veel anderen kunnen, als we de hygiëne maatregelen goed in acht blijven nemen en huishoudens thuis blijven bij (lichte) Corona symptomen misschien wel wat vlotter.

Als we dan in heel Europa datzelfde beleid uitvoeren (en handhaven) dan komen we een heel eind. Zeker als er in de tussentijd nog een behandeling komt én de temperatuur een rol speelt in de verspreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
28 april dus vooralsnog

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 20:30
reemprive schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:44:
[...]

Ik durf wel te stellen dat dit absoluut niet zal kloppen. Er zijn schattingen van wel 50% asymptomische besmettingen, het aantal zal niet met een factor 10 toenemen maar 5 is helemaal niet zo verkeerd om te denken.
De waarheid zal ergens in het midden liggen. Vergeet namelijk niet dat ook bij de huidig gemeten positieve gevallen een deel is die nog geen symptomen vertoonde. Voorbeelden hiervan zijn ziekenhuispersoneel dat met een grote groep getest wordt, omdat ze de dag ervoor in contact zijn geweest met een besmette patiënt. Of ook mensen uit een regulier contactonderzoek (familie, buren, vrienden, collega's) van iemand die positief is getest. Lang niet iedereen hiervan heeft/had symptomen terwijl ze wel positief getest werden. Alleen het percentage hiervan blijft gissen.

Hoeveel de verhoudingen tussen de huidige aanpak en een aanpak met veel meer testen zouden schelen durf ik niet te zeggen, er zijn al geen harde cijfers of de groep van de tot nu toe geteste en positief bevonden personen en al helemaal niet van het echte totale aantal.
reemprive schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:44:
[...]
Bovendien zegt testen niets over het al dan niet doorlopen hebben van het virus.
Dat kan wel blijken uit een onderzoek wat de bloedbank uitvoert, op basis van waar men nu ook aan het kijken is naar de opgebouwde antistoffen en of men dat gegeven bloed met antistoffen kan toedienen aan kritische gevallen. Ik weet niet of (gok van niet) het RIVM getallen van dit onderzoek al meeneemt.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:16

vhal

ಠ_ಠ

Was te verwachten, verlenging tot en met 28/4

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Eindelijk netjes praktisch herhaling voor duidelijkheid. Dat stuk van de persconferentie, prima.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
En 28 april wordt sowieso alweer uitgesteld. Dat zegt Rutte nu al.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-06 11:05
Hoe belangrijk is het eigenlijk om alleen boodschappen te gaan doen? Dat werd net in de persconferentie gezegd. Wij doen thuis nu boodschappen met 2 personen en lopen beide met een volle, zware boodschappentas.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604938

Rivanov schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:04:
Wat zei hij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

RobinNL schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:05:
Hoe belangrijk is het eigenlijk om alleen boodschappen te gaan doen? Dat werd net in de persconferentie gezegd. Wij doen thuis nu boodschappen met 2 personen en lopen beide met een volle, zware boodschappentas.
Kan niet eens meer bij mij bij de hoogvliet, enkel 1 persoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Minder besmettingsgevaar voor anderen? Volgens mij is het wel duidelijk dat je maar met 1 persoon boodschappen mag doen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Minder gezien de noodverordening aangeeft hoeveel mensen naar binnen mogen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DonMetal
  • Laatst online: 11-05 21:07

DonMetal

Doet Iets Met Media

28 April zelf zal wel doorgaan op de geplande dag denk ik. Hij zegt alleen dat we niet moeten verwachten dat alles weer back to normal is tegen die dag.

Joejoe!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Dat je er niet op moet rekenen dat na 28/4 alles weer kan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Dan neemt jou lokale supermarkt niet die juiste maategels.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
True schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:07:
[...]

Minder gezien de noodverordening aangeeft hoeveel mensen naar binnen mogen.
Klopt en als je dus sociaal bent ga je alleen en ga je niet met zijn 2en een plekje bezet houden :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
shoombak schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:21:
wat een scoop hadden ze he, met hun educated guess als nieuws te brengen. en er dan nog naast zitten ook.
(ja ik erger me mateloos aan het scoopgedrag van de media)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Dat heb ik niet uit zijn verhaal opgemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Slasher schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:08:
[...]

Uit zijn verhaal is het meer van, ga geen plannen maken voor de meivakantie, heeft totaal geen zin.

aha, NOS :)

Coronamaatregelen verlengd tot en met 28 april

De maatregelen om het coronavirus in te dammen worden verlengd tot en met dinsdag 28 april. Dat heeft premier Rutte zojuist bekendgemaakt op een persconferentie. Aanvankelijk golden de maatregelen tot 6 april. Alle restaurants, cafés, sportclubs en kappers moeten dus minstens drie weken langer dicht blijven.

De scholen blijven tot en met de meivakantie dicht.

Rutte benadrukt dat na 28 april nog niet wordt teruggegaan naar de normale situatie. "Ga dus geen plannen maken voor de meivakanties." Hij stelt dat Nederlanders zich goed aan de regels houden. "Alleen samen krijgen we het coronavirus onder controle", zegt hij.

[ Voor 57% gewijzigd door Vorkie op 31-03-2020 19:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

[...]

Omdat hij zij niet rekening te houden dat alles na die datum gelijk weer terug zou gaan normaal, dus begin geen vakanties te plannen en zo in de meivakantie.

Realistisch gezien is de kans groot dat er nog verdere verlenging komt lijkt me, tenzij we tegen die tijd eindelijk grootschaals kunnen testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:40
[...]

Hij had gezegd dat we er niet vanuit moeten gaan dat alles na 28 april weer normaal is. Dus lijkt mij dat we er vanuit moeten gaan dat het eventueel nogmaals verlengd kan worden na 28 april. Afhangkelijk van hoe we er voor staan over 3 weken. Maar dat krijgen we vast te horen op 21 april (1 week van te voren).

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Nou.. kijken hoe de interview vragen vandaag zijn..

zal de kwaliteit een keer hoger zijn?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
Het lijkt er wel op dat Rutte stiekem naar de kapper is geweest...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 00:49
Eerste vraag, al een domme vraag. Waarom 4 weken. Verwacht men nu echt dat het 28 April over is.

[ Voor 9% gewijzigd door DeBaroN op 31-03-2020 19:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
Er mag een max aantal mensen de supermarkt in dus jullie ontnemen iemand anders de mogelijkheid om boodschappen te doen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
baronruud schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:12:
Eerste vraag, al een domme vraag. Waarom 4 weken. Verwacht men nu echt dat het 28 April over is.
Nope. Dat is het zeker niet. Maar ze durven denk ik simpelweg nu niet te zeggen, tot 1 juni alles hetzelfde houden. Maar ze doen dat gewoon in stapjes melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

basvn schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:11:
Nou.. kijken hoe de interview vragen vandaag zijn..

zal de kwaliteit een keer hoger zijn?
De vraag stellen ... aan de andere kant kon het ook wel weer duidelijker. 4 weken is kort. Maar kamperen of lekker zeilen zie ik nog niet gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:00
ZieMaar! schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:00:
[...]

Ik denk ook gefaseerd, maar nu nog niets. Logische volgorde lijkt me:
- scholen en opvang weer open
Daar waar veel moeders werken, er sprake is van vergrijzing en die meestal fysiek nou niet op een topniveau zitten?

Voor de kinderen snap ik het absoluut, maar hoe moeten we met de leerkrachten en docenten omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
baronruud schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:12:
Mwah, ongetwijfeld zullen er nu mensen teleurgesteld zijn omdat ze dachten dat het 6 april voorbij zou zijn...

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Rutte: "De kans is heel reëel dat dit pakket of een deel van het pakket na 28 april door moet."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:50
Mooi hoe ze het wel elke keer hebben over het beschermen van de ouderen

Dan mag van mij de politie daar wel wat harder tegen optreden, want ik zie ze nog steeds massaal erop uit gaan
Of noem het gewoon beschermen van de mensheid ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
President schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:16:
[...]

Daar waar veel moeders werken, er sprake is van vergrijzing en die meestal fysiek nou niet op een topniveau zitten?

Voor de kinderen snap ik het absoluut, maar hoe moeten we met de leerkrachten en docenten omgaan?
Hogescholen hebben al besloten tot 1 juni dicht te zijn, een aantal universiteiten tot de zomervakantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-06 09:17
Citeerde Rutte daar zojuist Churchill?

https://youtu.be/pdRH5wzCQQw

[ Voor 36% gewijzigd door Adlermann op 31-03-2020 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
FabianGTI schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:17:

Dan mag van mij de politie daar wel wat harder tegen optreden, want ik zie ze nog steeds massaal erop uit gaan
Ik begrijp het gevoel wel dat je wil dat mensen aangepakt worden die samenklitten, terwijl jij jezelf wel aan maatregelen houdt. Dat hou je echter niet tegen.

Er zal steeds minder draagvlak zijn voor die maatregelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jezus die vragen weer :F

Kunnen ze niet een paar pers-passen af nemen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
FabianGTI schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:17:

Mijn moeder blijft ook nog elke dag naar haar moeder gaan.

Verschillende keren fikse ruzie over gehad, dus heb me er maar bij neer gelegen.

Hopelijk krijgt ze een keer een boete.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
TheDeeGee schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:20:
[...]

Mijn moeder blijft ook nog elke dag naar haar moeder gaan.

Verschillende keren fikse ruzie over gehad, dus heb me er maar bij neer gelegen.

Hopelijk krijgt ze een keer een boete.
Een boete voor het bezoeken van een familielid? In wat voor land denk je dat we leven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
Rivanov schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:15:
[...]

Nope. Dat is het zeker niet. Maar ze durven denk ik simpelweg nu niet te zeggen, tot 1 juni alles hetzelfde houden. Maar ze doen dat gewoon in stapjes melden.
? Volgens mij snap je m'n post niet. Tuurlijk doet de regering het in stapjes. Maar de eerste beste vraag van de journalist, was waarom 4 weken? Die gaf daarmee aan, waarom niet 2 ofzo en direct 4.
Als journalist snap je het dan ook niet. Maar ben geen journalist en die zullen wel anders denken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:45
Welke idioot vroeg er nu net waarom niet iedereen getest wordt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
baronruud schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:21:
[...]

? Volgens mij snap je m'n post niet. Tuurlijk doet de regering het in stapjes. Maar de eerste beste vraag van de journalist, was waarom 4 weken? Die gaf daarmee aan, waarom niet 2 ofzo en direct 4.
Als journalist snap je het dan ook niet. Maar ben geen journalist en die zullen wel anders denken.
Als ie nou gevraagd had waarom zo kort ipv waarom zo lang ...

Oh, er gaat er nog een naar het voetballen vragen.

[ Voor 5% gewijzigd door sambalbaj op 31-03-2020 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik zie in dit topic keer op keer mensen klagen over de vragen die worden gesteld door de aanwezige journalisten bij de persconferenties.

Kunnen die mensen eens een twee- of drietal vragen bedenken die jij zou stellen als je nu in dat zaaltje zou zitten?

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 31-03-2020 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:00
SvMp schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:17:
[...]

Hogescholen hebben al besloten tot 1 juni dicht te zijn, een aantal universiteiten tot de zomervakantie.
Ik had het gelezen. Het 'grappige' daaraan vind ik juist dat die groep studenten zich heel goed kan houden aan de 1,5 meter regel afstand.. Maar die groep kan natuurlijk ook wat makkelijker digitaal werken! Op bijvoorbeeld de kinderdagverblijven en de basisscholen is het houden van afstand onmogelijk, daarom ben ik juist heel erg benieuwd hoe de bonden hier mee om gaan

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-06 11:35
Tjonge jonge jonge "maar gaat het voetbal door?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

D-e-n schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:21:
Welke idioot vroeg er nu net waarom niet iedereen getest wordt?
Ja of 'hoe lang houden de mensen in de zorg het nog vol?'
Wat verwacht je dan voor antwoord? 8)7

@Geert1976 het is geen wedstrijdje ver pissen he... Je hoeft geen vraag te stellen...

Maargoed:
- hoe staat het met vliegverkeer, gezien er toch nog gevlogen wordt?
- hoeveel beademings apparaten zijn er geleverd?
- hoe staat het met de beschermingsmiddelen?

[ Voor 33% gewijzigd door MikeyMan op 31-03-2020 19:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 00:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Serieus, maak hier gewoon een praatje van en laat alsjeblieft die ra... idio.. 'mensen' met de meest idiote vragen lekker thuis. Man man, dat is even tenenkrommend.
Geert1976 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:22:
Kunnen die mensen eens een twee- of drietal vragen bedenken die jij zou stellen als je nu in dat zaaltje zou zitten?
-Worden er extra uitkeringen of noodfondsen opgezet voor mensen/bedrijven die nu echt vast zitten?
-Wat is de huidige stand van mogelijke vaccinaties?
-Er blijven mensen haaks in de regels en adviezen te gaan, gaat toezicht en mogelijk sancties hierop worden aangescherpt?

[ Voor 60% gewijzigd door SinergyX op 31-03-2020 19:27 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Wee Man schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:23:
Jah, ik had ook al zoiets van: "Lekker belangrijk zeg.".

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

WTF NOS. weer tijdens de interviews stoppen met de uitzending

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
basvn schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:25:
Jah, doen ze altijd, beste gewoon de Live Stream kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Laatst online: 21:38

Mfpower

In dubio

gelukkig stelde iemand wel een vraag over testen.
Maar ik vind de visie/leiderschap niet heel sterk. Het woord exit-strategie is genoemd, en antistoffen testen ook.. maar het is allemaal zo vaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Geert1976 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:22:
ik zie in dit topic keer op keer mensen klagen over de vragen die worden gesteld door de aanwezige journalisten.

1. Tot wanneer acht het kabinet maatregelen acceptabel voordat ze erger worden dan de kwaal?
2. Welk perspectief kan mensen geboden worden die hun leven weer willen oppakken?
3. Welke boodschap heeft u voor de groeiende minderheid die niet achter maatregelen staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
anandus schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:17:
[...]

Mwah, ongetwijfeld zullen er nu mensen teleurgesteld zijn omdat ze dachten dat het 6 april voorbij zou zijn...
Ja, die zijn er altijd. Maar om de curve te behouden en IC druk laag, zal dit tm de bouwvak wel door moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:47
YouTube: LIVE: Persconferentie kabinet over coronamaatregelen

Livestream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:35

St@m

@ Your Service

TheDeeGee schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:25:
[...]

Jah, ik had ook al zoiets van: "Lekker belangrijk zeg.".
Ja, de belangrijkste bijzaak in het leven. Ik vond het een goede vraag, de KNVB dacht door te kunnen spelen. Niet dus.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:51

dr.lowtune

Deugt niet

De Jonge heb ik geen antwoord horen geven op wat er gebeurd als alle 2400 bedden vol liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
Die kijken Lubach dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
President schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:23:
[...]

Ik had het gelezen. Het 'grappige' daaraan vind ik juist dat die groep studenten zich heel goed kan houden aan de 1,5 meter regel afstand.. Maar die groep kan natuurlijk ook wat makkelijker digitaal werken! Op bijvoorbeeld de kinderdagverblijven en de basisscholen is het houden van afstand onmogelijk, daarom ben ik juist heel erg benieuwd hoe de bonden hier mee om gaan
Dat lukt echter niet met 25 man in een klaslokaal. En schoolgebouwen zijn er niet op ontworpen. Je zou dan verregaande maatregelen moeten doorvoeren waarbij niet alle studenten elke dag naar een onderwijsgebouw kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-06 14:10
St@m schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:27:
[...]

Ja, de belangrijkste bijzaak in het leven. Ik vond het een goede vraag, de KNVB dacht door te kunnen spelen. Niet dus.
Gewoon de ranglijst aanhouden en zo alle prijzen verdelen. Desnoods bekerfinale zonder publiek een keer. Hebben ze tenminste wat om uit te zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:56
Sinds Arjan Lubach valt het enorm op inderdaad.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:06
Ik kijk via de nos app, daar gaat die wel door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Mfpower schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:26:
gelukkig stelde iemand wel een vraag over testen.
Dat was de domste vraag van allemaal. "Iedereen testen"... dan heb je onder een steen gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wow, opschalen naar een maximum van 29.000 tests

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Wee Man schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:23:
Inderdaad lekker boeiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
St@m schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:27:
[...]

Ik neem aan dat organisaties oid als de Knvb een korter lijntje hebben dan dit te horen via een persconferentie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Het zou wel leuk zijn als ze bij de vragen zouden noemen wie en medium de vraag stelt (dus ja meneer Janssen van Spelt, ik zal u antwoord geven). Dan kunnen we hier lekker nazeuren wat de betere media is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

hoevenpe schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:28:
[...]

Sinds Arjan Lubach valt het enorm op inderdaad.
Viel me de laatste 2x ook al op..
naja dan maar livestream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
Als jullie daardoor minder vaak boodschappen doen prima! Twee keer in je eentje gaan voor dezelfde boodschappen geeft hetzelfde of groter risico op besmetting en verspreiding. Nog beter zou zijn om alleen te gaan en het karretje te gebruiken om die zware tassen te vervoeren.

Als het niet past in één karretje of je geen auto hebt voor vervoer dan zie ik sowieso geen enkel probleem om met twee personen boodschappen te doen.

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Laatst online: 21:38

Mfpower

In dubio

D-e-n schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:29:
[...]

Dat was de domste vraag van allemaal. "Iedereen testen"... dan heb je onder een steen gelegen.
De vraag was goed, maar niet goed gesteld en zeker niet de domste.
Vooral de antistoftesten opschalen en daar een visie op bouwen had een strategie kunnen zijn.

Nu was er gewoon geen strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Ligt het nou aan mijn TV of beweegt Rutte z'n armen meer dan de doventolk?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 00:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Briljant antwoord rond de zorg/verpleegkundigen, hou je aan de regels.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
Mfpower schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:30:
[...]

De vraag was goed, maar niet goed gesteld en zeker niet de domste.
Vooral de antistoftesten opschalen en daar een visie op bouwen had een strategie kunnen zijn.
De vraag was "waarom testen we niet iedereen? ". Dat blijft een hele domme vraag.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 22:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
MikeyMan schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:19:
Jezus die vragen weer :F

Kunnen ze niet een paar pers-passen af nemen :X
Van welk medium is die muts die steeds maar door dramt om voorspellingen waar je een glazen bol voor nodig hebt? En die steeds vraagt waarom ze het niet anders gedaan hebben?

Wat is die vermoeiend zeg.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:31:
[...]

Van welk medium is die muts die steeds maar door dramt om voorspellingen waar je een glazen bol voor nodig hebt? En die steeds vraagt waarom ze het niet anders gedaan hebben?

Telegraaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Hart van Nederland. Of ik vergis me en het is die van WNL. Lood om oud ijzer.

Verslaggeving /= journalistiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

[...]

Ik meende mij de stem te herinneren als die van hart van Nederland zoals in de eerste persco voorgesteld, dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

wat een kutvragen. gelukkig blijven ze politiek correct en geven ze de zorg alle kudos.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:30:
Briljant antwoord rond de zorg/verpleegkundigen, hou je aan de regels.
Al zijn antwoorden zijn goed. Die man is op z'n best tijdens crisis, en hij heeft het niet over een einde. Er ontbreekt ook een exit-strategie, waar helaas geen journalist over vraagt.
Pagina: 1 ... 3 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?