Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.575 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Chiron schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:22:
Finse onderzoekers hebben een simulatie gerenderd van wat er gebeurt in de supermarkt als iemand hoest:

[YouTube: A 3D model of a person coughing in an indoor environment – how an aerosol cloud travels in the air]

Weten we ook weer dat mondkapjes misschien toch een goed idee zijn :o
Tja daarom kunnen de scholen voorlopig dus helemaal niet open. 1,5 meter afstand houden is moeilijk en de meeste scholen hebben slechte ventilatie dus dat gaat flink rond. Mag je het personeel niet aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
CyberMania schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:02:
[...]

Tja daarom kunnen de scholen voorlopig dus helemaal niet open. 1,5 meter afstand houden is moeilijk en de meeste scholen hebben slechte ventilatie dus dat gaat flink rond. Mag je het personeel niet aan doen.
offtopic:
Nou ja, ik wil niet teveel zeggen, maar ik ving wel een opmerking op van een beleidsadviseur over scholen, ventilatie, risicopotentieel en "cruciaal vitaal beroep -> die mensen zijn vitaal, dus".

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:02

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Finse onderzoekers hebben een simulatie gerenderd van wat er gebeurt in de supermarkt als iemand hoest:

[YouTube: A 3D model of a person coughing in an indoor environment – how an aerosol cloud travels in the air]

Of in je elleboog niezen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

ZieMaar! schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:22:
[...]
Of in je elleboog niezen ;).
Maar mocht je het net niet op tijd redden dan iedereen voor zich!~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Het ziet er eerlijk gezegd wel uit als een simulatie van super-intelligente virussen die doelgericht die andere persoon proberen te bereiken.

Niet dat ik de ernst van de situatie onderschat, maar een iets bredere vorm van dispersie van die 'aerolsol cloud' lijkt mij voor de hand liggend.

Tenzij je staat te hoesten precies onder omhoog in de richting van de luchtbehandeling die in richting X blaast...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:08
pro_6or schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:24:
[...]

Het zou maar zo kunnen dat na de allereerste Jaren (baby's die hebben nog weinig weerstad op kunnen bouwen) wanneer het lichaam eenmaal een eigen immune system heeft opgebouwd de krachtige jonge immuunsystemen van kinderen/tieners over het zeer grote algemeen het Covid-19 virus de baas kunnen (het direct te verslaan, zonder echt ziek te worden).
Het aangeboren immuunsysteem is veel actiever bij kinderen. De naam zegt al genoeg. Hoe ouder je wordt, hoe meer je gaat leunen op je adaptieve systeem. En dat systeem is traag doch doeltreffender. En het lijkt erop dat juist het aangeboren systeem het virus de eerste klap al weet toe te brengen. (Een van de vermoedens waarom het TBC vaccin lijkt te zorgen voor een actievere afweer, het maakt het aangeboren systeem actiever)

Bij kinderen is het virus daarom niet goed in staat tot replicatie, dus wordt er minder virus verspreid, en dat leidt weer tot een veel lagere viral load richting anderen, en als die anderen dan ook weer kinderen zijn, dan maakt ook daar het immuunsysteem er korte metten mee. Simpelgezegd; je kunt niet ziek worden van 3 virusdeeltjes, net zo min dat je een vrouw zwanger kunt krijgen met slechts 1 zaadcel in je "load".

Ik zeg; "open die scholen"!

Een uiterst mooi filmpje:

[ Voor 7% gewijzigd door Mistraller op 10-04-2020 22:36 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Pheace schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:30:
[...]

Maar mocht je het net niet op tijd redden dan iedereen voor zich!~
Bij op1 wordt het filmpje door die vrouwelijke viroloog als totaal niet realistisch en zonder goede onderbouwing beoordeeld. Zelfde geldt eigenlijk voor die sportonderzoekjes (over die meters).

Haar punt blijft: anderhalve meter is, met wat we nu weten, echt voldoende. Voor al die andere dingen is er geen goed onderzoek, wetenschappelijk, volgens haar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-09 15:58

De virologe op OP1 hoor ik zeggen dat de simulatie niet klopt, want virusdeeltjes zijn niet zo groot als in deze simulatie. Erg dom van haar want het is slechts een model om aan te geven hoe de verspreiding is.
Natuurlijk zijn de gele bolletjes niet even groot als werkelijke virussen.

makers:

Aalto University – Towards a better world
9.731 weergaven 1 jaar geleden
We are a community of bold thinkers where science and art meet technology and business. With 12 000 students and 4000 employees, we are ranked as one of the top universities in the world in our fields.

[ Voor 16% gewijzigd door JoStad op 10-04-2020 22:44 . Reden: aanvullingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
China heeft het toch het beste gedaan:

totaal 81.907 genezen 77.455 sterfgevallen 3.336
Waarom luistert de wereld niet naar hen?

Ik kwam deze nog tegen, interessante theorie:
A Plausible "Penny" Costing Effective Treatment for Corona Virus

[ Voor 46% gewijzigd door Manke op 10-04-2020 22:50 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Manke schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 22:45:

Over de china getallen moet je waarschijnlijk overal een nulletje achter plakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Dat is allemaal de propaganda machine van China.
Hier wat achtergrondinfo over het discutabele bewind.
https://www.volkskrant.nl...het-coronavirus~b991f8fc/

https://www.volkskrant.nl...en-corona-nabij~b9a8e462/
Naast snoeihard overheidsoptreden zet een combinatie van propaganda en censuur burgers aan tot nauwkeurig gedefinieerd gedrag

[ Voor 16% gewijzigd door Mistraller op 10-04-2020 23:06 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:23

Stoney3K

Flatsehats!

Ik denk dat de rest van de wereld er niet zo happig op is om deuren van appartementen dicht te gaan lassen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 21:10
Mistraller schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 22:33:
[...]

Het aangeboren immuunsysteem is veel actiever bij kinderen. De naam zegt al genoeg. Hoe ouder je wordt, hoe meer je gaat leunen op je adaptieve systeem. En dat systeem is traag doch doeltreffender. En het lijkt erop dat juist het aangeboren systeem het virus de eerste klap al weet toe te brengen. (Een van de vermoedens waarom het TBC vaccin lijkt te zorgen voor een actievere afweer, het maakt het aangeboren systeem actiever)

Bij kinderen is het virus daarom niet goed in staat tot replicatie, dus wordt er minder virus verspreid, en dat leidt weer tot een veel lagere viral load richting anderen, en als die anderen dan ook weer kinderen zijn, dan maakt ook daar het immuunsysteem er korte metten mee. Simpelgezegd; je kunt niet ziek worden van 3 virusdeeltjes, net zo min dat je een vrouw zwanger kunt krijgen met slechts 1 zaadcel in je "load".

Ik zeg; "open die scholen"!

Een uiterst mooi filmpje:
[YouTube: The Immune System Explained I – Bacteria Infection]
Italië heeft laten weten dat 99% van hun doden wel een of andere complicatie hadden waarvan 48.5% zelfs 3. Slechts 0.8% was feitelijk kerngezond.
75% had een te hoge bloeddruk, 35% had diabetes en 30% had een probleem aan het hart. Overgewicht speelt uiteraard een rol hier in omdat dit nogal de neiging heeft belastend te zijn voor het hart, aders, bloeddruk en uiteraard diabetes.

Als je dan gaat nakijken wie heeft er het meeste gezondheidsproblemen en wie heeft er het minste dan heb je het beeld van Corona te pakken waarbij kinderen een heel lage risico factor hebben zonder dat je naar de uitleg grijpt dat kinderen een ander immuunsysteem hebben.

Probleem met u doe de scholen open plan is dat er wel degelijk kinderen zijn met risicofactoren en dat we reeds weten dat die ook komen te sterven. Daarom gaat je plan backfiren like hell, 1 jong kind dat dood valt en dat plan vliegt naar de vuilbak en diegene die het doorvoert kan aftreden. En het zal niet bij 1 blijven.

Overigens pas geboren baby's hebben geen immuunsysteem, letterlijk. Het immuunsysteem is namelijk een probleem gezien dit reageert op alles wat niet 100% eigen DNA is, gezien menselijk DNA zich enkel kan voortplanten door mannelijk en vrouwelijk DNA te mengen is het DNA van het kind afwijkend. (DNA aan de basis kent geen genders)
Anders zou een moeder de perfecte orgaandonor zijn voor haar kind, en dat is niet het geval. Gedoneerde organen worden trouwens altijd aangevallen, ook bij succesvolle transplantatie maar met medicijnen kunnen ze het dan 10-15 jaar trekken.

Om te verhinderen dat het lichaam van de moeder word aangevallen heeft een ongeboren kind geen immuunsysteem. Om te verhinderen dat het immuum systeem van de moeder het ongeboren kind aanvalt zorgt de placenta dat het immuunsysteem van de moeder het zwijgen opgelegd word als het de baarmoeder binnenkomt, het is er wel maar het doet niets, onderzoek hiernaar is vooral interessant voor betere medicijnen voor orgaan transplantatie.

Lang geleden vond men het mysterieus dat moedermelk een grote hoeveelheid stof bevat dat het menselijk lichaam niet kan verwerken, eigenlijk afval. Na onderzoek bleek dat 1 bepaalde bacterie verzot was op deze stof en verder onderzoek wees uit dat baby's hun organen volledig bedekt zijn met deze bacterie. Na deze ontdekking werd prompt deze stof toegevoegd in de juiste hoeveelheid aan het poeder om babymelk te maken. Babys gebruiken dus bacteriën om een schild te vormen tegen indringers om zo langzaam hun immuumsysteem het eerste levenslicht te laten zien.

Dat verklaart ook waarom het immuunsysteem niet leert van de ouders, door de fundamentele werking moet het wel iedere keer van 0 herstarten.

Een ander punt dat je mogelijk mist is dat kinderen hun organen veel groter zijn ter verhouding van hun lichaam. Dat is ook een van de redenen dat die soms zoveel energie kunnen hebben dat je als volwassene je soms afvraagt van waar ze het halen. Maar dat wilt ook zeggen dat ze heel veel long en hart capaciteit op overschot hebben. De reden dat ze toch zoveel slaap nodig hebben of plots zo moe kunnen zijn, je groeit niet overdag, je groeit in je slaap en ook daar weer, kinderen die slapen doen niet hetzelfde als volwassenen die slapen.

Allemaal zeer boeiend, maar ook zeer afwijkend en als je dan losse conclusies trekt dat hun immuunsysteem het meteen aanvalt, dat zou kunnen, maar het zou ook kunnen dat ze meer virus aanmaken dan hun grootmoeder, dat ze 50% capaciteit verliezen en hoogstens zich wat rustiger gaan gedragen en er nauwelijks klachten van krijgen net omdat hun organen tov lichaam veel groter zijn.

Er is een reden waarom kinderen de oorzaak zijn dat het griepvirus ieder jaar terug komt, zonder de juiste onderzoeken zou je een doos van Pandora kunnen opentrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 16:21

pro_6or

amateur_60r

Zeer interessant, bedankt Sprankel.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Marc3l schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:45:
Boodschappen is ook niet te doen, die paden zijn geen 1.5meter breed en iedereen loopt gewoon door elkaar heen.
Kruidvat is op zich beter, gewoon eenrichtingsverkeer. Probeer om 1 keer per week boodschappen te doen en zo laat mogelijk zodat het zo rustig mogelijk is.
Sinds de nieuwe maatregelen ben ik pas 3x boodschappen gaan doen bij maar 1 winkel (de Jumbo).

Bij de Jumbo hebben ze nu ook een vaste/eenrichtings route, daardoor moet ik door schappen waar ik niks heb te zoeken.
Maar hoevaak ik mensen niet zie die gewoon tegen de richting inlopen of er gewoon schijt aan hebben ...

--
Wel positief nieuws: de 'nieuwe' route van de Jumbo vind ik nu slimmer dan de "gewone" route.
Je komt nu binnen naar wat vroeger de uitgang was, en nu is de uitgang gesplitst in de ingang & uitgang.

Bij mijn Jumbo kwam je binnen bij het brood & diepvries, en daarna ging je pas de winkel in.
Nu is de nieuwe route: diepvries als laatst, wel iets verder lopen naar de kassa's dan, maar ik vind de route wel logischer. Heb ook verzoek ingediend om deze voortaan vast te houden (mocht het ooit eens weer volledig open gaan)

Voor de kenners, de Jumbo waar ik ga is in Hengelo Driene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Pasgeborenen hebben wel degelijk een immuunsysteem.
We hebben het immuunsysteem van pasgeboren baby’s onderschat. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek. Het immuunsysteem van baby’s werkt weliswaar iets anders dan dat van ons, maar is nog steeds in staat om met een sterke reactie te komen.

Het menselijk immuunsysteem bestaat uit verschillende cellen. Zo zijn er de neutrofiele granulocyten die infecties bestrijden. En lymfocyten die antilichamen produceren. En T-cellen die zich richten of cellen die door virussen en bacteriën bedreigd worden. Deze immuuncellen kunnen in actie komen als gevaar dreigt. Tot voor kort dachten onderzoekers echter dat het immuunsysteem van pasgeboren baby’s niet in staat was tot de sterke immuunreactie die we in volwassenen soms zien. Het immuunsysteem van een pasgeborene zou nog ‘onvolwassen’ zijn. Hoewel baby’s zich natuurlijk moeten beschermen tegen ziekteverwekkers, dacht men dat hun T-cellen enigszins onderdrukt werden om schade door toedoen van ontstekingen – een reactie op bacteriën, virussen of schimmels – te voorkomen.
Bron: https://www.scientias.nl/...mmuunsysteem-dan-gedacht/

En wellicht ook nog deze: https://rijksvaccinatiepr...ris%20van%20Montfrans.pdf

Het trainen van het immuunsysteem gaat over het adaptive system. En dát is inderdaad volledig juist, dat duurt even.

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 11-04-2020 00:10 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-09 15:58
Lethalis schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:48:
[...]
Ik denk eerlijk gezegd dat het geen drol uitmaakt. Mensen houden zich gewoon niet aan de regels.
Om de simpele reden dat ze denken "het gebeurt mij toch niet".
Inderdaad over regels gesproken.
Vandaag heb ik waargenomen dat vrijwel geen van de wielrenners die mij het inhaalden gewoon naast elkaar bleven rijden. Dit gebeurde vrijwel de gehele dag. Doordat ze bij het inhalen naast elkaar bleven was de afstand tot mij vaak minder dan 1 meter.
Ik vraag me af wat voor een mentaliteit die wielrenners hebben of zijn het de hormonen?
Misschien is het beter om racefietsen gewoon te verbieden gedurende de intelligentie lockdown?

[ Voor 6% gewijzigd door JoStad op 11-04-2020 00:10 . Reden: aanvullingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
JoStad schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 00:08:
[...]

Vandaag heb ik waargenomen dat vrijwel geen van de wielrenners die mij het inhaalden gewoon naast elkaar bleven rijden. Dit gebeurde vrijwel de gehele dag. Doordat ze bij het inhalen naast elkaar bleven was de afstand tot mij vaak minder dan 1 meter.
Ik vraag me af wat voor een mentaliteit die wielrenners hebben of zijn het de hormonen?
Misschien is het beter om racefietsen gewoon te verbieden gedurende de intelligentie lockdown?
Geen idee waarom, maar zelfs al hadden zij zich aan de 1,5 meter gehouden, op de fiets maakt dat geen verschil:

https://www.ad.nl/nlblijf...achter-in-lucht~a60aece6/

Voor fietsers wordt 20 meter afstand geadviseerd, wat dus vrijwel onmogelijk is.

[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 11-04-2020 00:14 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
[...]

Toen ik ging fietsen (solo) viel het mij op dat alle wielrenners bijna alleen waren of heel ver achter elkaar reden, maar juist met name de 60+ gezellig naast elkaar bleven rijden, met name bij het passeren. Dan lijkt 3/4 meter wegdek best breed, maar als je met 3 naast elkaar rijd is dat teveel. Laten we nu gewoon niet de hele tijd blijven hangen in, ja maar zij dit, zij dat. Begin bij jezelf. Ik ga dit hele weekend op mijn Tacx rijden. Niet omdat ik het niet vertrouw buiten, maar het is mij te makkelijk bashen op een groep waar je zelf niet bij hoort. Ik heb ook een hekel aan motorrijders, maar ik vind het heel stom dat er nu zoveel aandacht aan "die motorrijders" wordt geschonken. Ik denk dat het grootste risico qua ernstig ziek worden eerder ligt bij mensen met een electrische fiets, want meestal oud of overgewicht....

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:46

bert pit

asdasd

[...]

Dat is toch gewoon zot? Wat is dat toch dat wanneer mensen gaan sporten dat ze zich dan vaak niet kunnen aanpassen?

Als ze naast elkaar rijden is dat ook al niet goed. Bovendien las ik dat je bij fietsen een grotere afstand dan 1.5 meter moet houden om in een door "veilige zone" te blijven. Ik meen dat er een afstand van 4m werd geadviseerd.

Ik zou tegen wielrenners willen zeggen: doe het voorlopig solo en pak het groepstrjden weer op zodra het allemaal over is. Wees en beetje sociaal en solidair.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 14:48

Barrycade

Through the...

sprankel schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 23:20:
[...]

Italië heeft laten weten dat 99% van hun doden wel een of andere complicatie hadden waarvan 48.5% zelfs 3. Slechts 0.8% was feitelijk kerngezond.
75% had een te hoge bloeddruk, 35% had diabetes en 30% had een probleem aan het hart. Overgewicht speelt uiteraard een rol hier in omdat dit nogal de neiging heeft belastend te zijn voor het hart, aders, bloeddruk en uiteraard diabetes.

Als je dan gaat nakijken wie heeft er het meeste gezondheidsproblemen en wie heeft er het minste dan heb je het beeld van Corona te pakken waarbij kinderen een heel lage risico factor hebben zonder dat je naar de uitleg grijpt dat kinderen een ander immuunsysteem hebben.

Probleem met u doe de scholen open plan is dat er wel degelijk kinderen zijn met risicofactoren en dat we reeds weten dat die ook komen te sterven. Daarom gaat je plan backfiren like hell, 1 jong kind dat dood valt en dat plan vliegt naar de vuilbak en diegene die het doorvoert kan aftreden. En het zal niet bij 1 blijven.

Overigens pas geboren baby's hebben geen immuunsysteem, letterlijk. Het immuunsysteem is namelijk een probleem gezien dit reageert op alles wat niet 100% eigen DNA is, gezien menselijk DNA zich enkel kan voortplanten door mannelijk en vrouwelijk DNA te mengen is het DNA van het kind afwijkend. (DNA aan de basis kent geen genders)
Anders zou een moeder de perfecte orgaandonor zijn voor haar kind, en dat is niet het geval. Gedoneerde organen worden trouwens altijd aangevallen, ook bij succesvolle transplantatie maar met medicijnen kunnen ze het dan 10-15 jaar trekken.

Om te verhinderen dat het lichaam van de moeder word aangevallen heeft een ongeboren kind geen immuunsysteem. Om te verhinderen dat het immuum systeem van de moeder het ongeboren kind aanvalt zorgt de placenta dat het immuunsysteem van de moeder het zwijgen opgelegd word als het de baarmoeder binnenkomt, het is er wel maar het doet niets, onderzoek hiernaar is vooral interessant voor betere medicijnen voor orgaan transplantatie.

Lang geleden vond men het mysterieus dat moedermelk een grote hoeveelheid stof bevat dat het menselijk lichaam niet kan verwerken, eigenlijk afval. Na onderzoek bleek dat 1 bepaalde bacterie verzot was op deze stof en verder onderzoek wees uit dat baby's hun organen volledig bedekt zijn met deze bacterie. Na deze ontdekking werd prompt deze stof toegevoegd in de juiste hoeveelheid aan het poeder om babymelk te maken. Babys gebruiken dus bacteriën om een schild te vormen tegen indringers om zo langzaam hun immuumsysteem het eerste levenslicht te laten zien.

Dat verklaart ook waarom het immuunsysteem niet leert van de ouders, door de fundamentele werking moet het wel iedere keer van 0 herstarten.

Een ander punt dat je mogelijk mist is dat kinderen hun organen veel groter zijn ter verhouding van hun lichaam. Dat is ook een van de redenen dat die soms zoveel energie kunnen hebben dat je als volwassene je soms afvraagt van waar ze het halen. Maar dat wilt ook zeggen dat ze heel veel long en hart capaciteit op overschot hebben. De reden dat ze toch zoveel slaap nodig hebben of plots zo moe kunnen zijn, je groeit niet overdag, je groeit in je slaap en ook daar weer, kinderen die slapen doen niet hetzelfde als volwassenen die slapen.

Allemaal zeer boeiend, maar ook zeer afwijkend en als je dan losse conclusies trekt dat hun immuunsysteem het meteen aanvalt, dat zou kunnen, maar het zou ook kunnen dat ze meer virus aanmaken dan hun grootmoeder, dat ze 50% capaciteit verliezen en hoogstens zich wat rustiger gaan gedragen en er nauwelijks klachten van krijgen net omdat hun organen tov lichaam veel groter zijn.

Er is een reden waarom kinderen de oorzaak zijn dat het griepvirus ieder jaar terug komt, zonder de juiste onderzoeken zou je een doos van Pandora kunnen opentrekken.
Schrijf jij Hoaxen als hobby?
Je raakt de klepel, maar je richtte op de keukenkast?

Je raapt een boel bij elkaar zonder bronnen en maakt er een leuk klinkend verhaaltje van. En het maakt het voor factcheckers bijna onmogelijk om het binnen normale tijden te weerleggen.

Maar je verhaal schreeuwt om linkjes naar een betrouwbare bron. Ik vind alleen al op het Voedingscentrum een bak ander geluid en heb eigenlijk geen zin om veel andere vrij toegankelijke bronnen te gaan opzoeken die je verhaal weerleggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-09 21:00
XWB schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 00:13:
[...]

Geen idee waarom, maar zelfs al hadden zij zich aan de 1,5 meter gehouden, op de fiets maakt dat geen verschil:

https://www.ad.nl/nlblijf...achter-in-lucht~a60aece6/

Voor fietsers wordt 20 meter afstand geadviseerd, wat dus vrijwel onmogelijk is.
Het maakt heus wel verschil, die 1.5m is alleen nooit 100% effectief... dat is ook helemaal niet de bedoeling. De bedoeling is om het risico te verminderen, niet weg te nemen.

Anders kun je wel 100000 regels instellen. "Bij windkracht x zoveel meter, maar bij y zus. Tenzij je wandelt, dan q, maar als je snel wandelt weer zoveel. Tenzij..."

Nee, je kan het nooit helemaal goed doen maar dat wil niet zeggen dat het helemaal geen zin heeft. Het gaat allemaal om de balans haalbaarheid en effect.

Verminderen met bijvoorbeeld 70 procent is namelijk ook nuttig, als je geen enkel risico wil lopen moet je binnen blijven de hele dag, je bezorgde boodschappen direct ontsmetten terwijl je een maskertje en handschoenen draagt en weet ik het wat nog meer.

Als iedereen gewoon rekening houdt met elkaar en verstandig doet is het allemaal zo moeilijk niet, dan hoef je niet op 100 meter te passeren op je fiets. (En ja, de mensen die geen ruimte houden vind ik ook eikels).

Maar het wordt vaak zo zwart-wit gesteld. "Ja, maar die 1.5 meter heeft toch geen zin want als ik vol nies in de richting van iemand die op 3 meter staat komen er nog druppels daar terecht!". "Nou, ik zag vanmiddag weer groepjes in het park zitten, niemand luistert en er moet een complete lockdown kopen".

Ik zie over het algemeen mensen die er rekening mee houden met uiteraard altijd weer de uitzonderingen, maar volgens mij doen de meesten echt wel hun best.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:39

sll

Column over China en hun onderrapportage van de cijfers: NRC: Chinese coronacijfers? Geef ’t zout eens door

Na het lezen vraag ik mij af of de WHO niet al vanaf het begin wist dat de situatie ernstiger was dan de officiële cijfers aangaven, maar dat ze dat om politieke redenen China niet wilden afvallen. Het WHO hamerde namelijk vanaf het begin er al op de zaak serieus te nemen. Het is goed mogelijk dat andere landen de situatie hebben onderschat door de onderrapportage.

Als je nu kijkt naar dat aantal sterfgevallen in vergelijking met de haarden in de rest van de wereld, is dat absurd laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 21:10
Barrycade schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 00:24:
[...]

Je raapt een boel bij elkaar zonder bronnen en maakt er een leuk klinkend verhaaltje van. En het maakt het voor factcheckers bijna onmogelijk om het binnen normale tijden te weerleggen.

Maar je verhaal schreeuwt om linkjes naar een betrouwbare bron. Ik vind alleen al op het Voedingscentrum een bak ander geluid en heb eigenlijk geen zin om veel andere vrij toegankelijke bronnen te gaan opzoeken die je verhaal weerleggen.
Ook een goede avond, alles goed met je?

Ik weet niet hoe goed je google skills zijn maar het is nu 00:50
https://www.scmp.com/news...-died-had-other-illnesses
https://www.vrt.be/vrtnws...31/dood-12-jarige-corona/
https://elifesciences.org/articles/11721
https://www.the-scientist...lerate-gut-bacteria-30430
https://www.lalecheleague...mmunologie-van-moedermelk
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK236267/
https://en.wikipedia.org/wiki/Immune_tolerance_in_pregnancy

En ik tik af op 10 minuten.

Ik wist natuurlijk niet op welk deel je graag een bron had maar mijn punt dat ik duidelijk wou maken is niet een hoax maar dat kinderen vrij afwijkend zijn in hun lichaam en dat het gevaarlijk is van simpele conclusies te trekken zoals ze hebben geen klachten dus ze hebben weinig virus, dat is zo ver ik weet niet bewezen, toch niet dat ze weinig virus dragen of verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Barrycade schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 00:24:
[...]

Bron voor zijn eerste alinea: https://www.bloomberg.com...-other-illness-italy-says

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
[...]

Of je niet zo overdreven druk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
m0ridin schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 00:32:
Maar het wordt vaak zo zwart-wit gesteld. "Ja, maar die 1.5 meter heeft toch geen zin want als ik vol nies in de richting van iemand die op 3 meter staat komen er nog druppels daar terecht!". "Nou, ik zag vanmiddag weer groepjes in het park zitten, niemand luistert en er moet een complete lockdown kopen".
Het grootste gevaar van Corona is niet dat virus maar de hysterie. Corona maakt het slechtste los in de mens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:05
SvMp schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 01:20:
[...]

Het grootste gevaar van Corona is niet dat virus maar de hysterie. Corona maakt het slechtste los in de mens.
En vaak ook het beste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

https://www.omroepwest.nl...anmerking-voor-een-IC-bed

Lees net dit op omroep west. Deze man schijnt dus gebeld te zijn dat (i.v.m. zijn diabetes, ik citeer "hij voelt zich verder gezond") hij niet op de IC mag. Gaat dit dan echt zo? Hier bekruipt me eerlijk gezegd het gevoel dat een uitspraak in de richting van "In het geval dat.. kunnen we op de IC ook niets meer doen, dus een opname zal niet werken" uit zijn verband wordt getrokken naar "jij mag niet op de IC". Voor zo ver ik berichtgeving heb gehoord wordt er niemand echt keihard geweigerd maar gaan artsen wel in gesprek als de IC geen kans meer bied om te overleven.

Verder, misschien off topic, man geeft aan naast diabetes gezond te zijn maar krijgt ook dialyse en zit in een rolstoel op 52 jaar. Dan kan ik me voorstellen dat er onderliggende ziektes mer zulke ernst zijn die het toch wel moeilijk gaan maken.

E: Oke niet helemaal goed gelezen, gaat om ALS er triage moet worden toegepast DAN zal hij geen IC bed krijgen. Verder beetje sensatiezoekend artikel.

[ Voor 7% gewijzigd door Thomas op 11-04-2020 08:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik woon op de veluwe en heb een racefiets. Op vorig weekend na, is het overal heel rustig, houdt bijna iedereen rekening met elkaar, passeren we elkaar in het bos tijdens het wandelen op grote afstand en ook hier in de wijk en in het park gaat het goed.

Vorig weekend was een uitzondering, maar dat komt doordat er heel veel motorrijders waren. Wij hebben hier een paar weggetjes die blijkbaar heel geliefd zijn (Pomphulweg in Hoog Soeren bijv) en daar trekken zij dan graag het gas los. Tegelijk had je er eigenlijk niet eens zoveel last van, maar t waren er veel.

Het andere wat opviel was dat babyboomend nederland de 1,5m niet helemaal lijkt te snappen. Ze houden alleen anderhalve meter afstand als ze naast elkaar e biken, zodat inhalers of tegenliggers zelf op gewone weggetjes dicht bij passeren :). Maar over het algemeen gaat het hier heel goed, eigenlijk.

Ik heb sinds ik weer buiten fiets (half maart) 1 groepje van een man of zes gezien, verder is iedereen solo of met zijn 2-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

sll schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 00:53:
[...]

Column over China en hun onderrapportage van de cijfers: NRC: Chinese coronacijfers? Geef ’t zout eens door

Na het lezen vraag ik mij af of de WHO niet al vanaf het begin wist dat de situatie ernstiger was dan de officiële cijfers aangaven, maar dat ze dat om politieke redenen China niet wilden afvallen. Het WHO hamerde namelijk vanaf het begin er al op de zaak serieus te nemen. Het is goed mogelijk dat andere landen de situatie hebben onderschat door de onderrapportage.
Ze wisten het niet 100% zeker dus communiceren ze niet het (naar nu blijkt correcte) slechte scenario. Hoe hoger je in een grote organisatie komt hoe minder mensen je tegen zal komen die risico's nemen als het gaat om beslissingen nemen. Die zijn vanzelf afgevallen als ze een keer iets te zwaar hadden ingeschat.

Het coronavirus is niet op 11 maart met een persbericht van de WHO van een non-pandemie in een pandemie veranderd, dat was het al maanden daarvoor. Maar doordat de WHO is bestempeld als de enige legitieme authoriteit die kan bepalen of iets een pandemie is of niet zijn er enorm veel landen terughoudend geweest en zitten we nu met de ellende.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 20:33

Mfpower

In dubio

ZieMaar! schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 08:32:
Ik woon op de veluwe en heb een racefiets. Op vorig weekend na, is het overal heel rustig, houdt bijna iedereen rekening met elkaar, passeren we elkaar in het bos tijdens het wandelen op grote afstand en ook hier in de wijk en in het park gaat het goed.

Vorig weekend was een uitzondering, maar dat komt doordat er heel veel motorrijders waren. Wij hebben hier een paar weggetjes die blijkbaar heel geliefd zijn (Pomphulweg in Hoog Soeren bijv) en daar trekken zij dan graag het gas los. Tegelijk had je er eigenlijk niet eens zoveel last van, maar t waren er veel.

Het andere wat opviel was dat babyboomend nederland de 1,5m niet helemaal lijkt te snappen. Ze houden alleen anderhalve meter afstand als ze naast elkaar e biken, zodat inhalers of tegenliggers zelf op gewone weggetjes dicht bij passeren :). Maar over het algemeen gaat het hier heel goed, eigenlijk.

Ik heb sinds ik weer buiten fiets (half maart) 1 groepje van een man of zes gezien, verder is iedereen solo of met zijn 2-en.
Het lijkt erop dat babyboomend Nederland zich sowieso niet zo druk maakt. Gisteren was ik even met de kids buiten, kwam ik mijn (vitale, dat wel) gepensioneerde achterbuurman tegen. Hij vroeg of we het nog volhielden. Ik zei dat we ziek waren geweest en drie weken binnen gebleven waren en dat dat zwaar was. Toen stelde ik de vraag aan hem en hij vond alles overdreven. Zag ook de kleinkinderen nog gewoon. “Je kunt toch niet alles stoppen, wil mijn (klein)kinderen gewoon kunnen knuffelen”’zei hij.

8)7

Was ik niet juist drie weken binnen gebleven juist om o.a. Ouderen zoals hem te beschermen? Voelde wel echt heel lelijk op een of andere manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Thomas schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 08:08:
https://www.omroepwest.nl...anmerking-voor-een-IC-bed

Lees net dit op omroep west. Deze man schijnt dus gebeld te zijn dat (i.v.m. zijn diabetes, ik citeer "hij voelt zich verder gezond") hij niet op de IC mag. Gaat dit dan echt zo? Hier bekruipt me eerlijk gezegd het gevoel dat een uitspraak in de richting van "In het geval dat.. kunnen we op de IC ook niets meer doen, dus een opname zal niet werken" uit zijn verband wordt getrokken naar "jij mag niet op de IC". Voor zo ver ik berichtgeving heb gehoord wordt er niemand echt keihard geweigerd maar gaan artsen wel in gesprek als de IC geen kans meer bied om te overleven.

Verder, misschien off topic, man geeft aan naast diabetes gezond te zijn maar krijgt ook dialyse en zit in een rolstoel op 52 jaar. Dan kan ik me voorstellen dat er onderliggende ziektes mer zulke ernst zijn die het toch wel moeilijk gaan maken.

E: Oke niet helemaal goed gelezen, gaat om ALS er triage moet worden toegepast DAN zal hij geen IC bed krijgen. Verder beetje sensatiezoekend artikel.
De man heeft meerdere aandoeningen waarvan bekend is dat deze de sterftekans vergroten. Waaronder zo te zien overgewicht en matige conditie. Die ga je dus geen ic plek geven bij schaarste. Vervelende boodschap, maar nette service dat ze dat gesprek van tevoren aan gaan. Kan me overigens zeer goed voorstellen dat zo'n gesprek maar half blijft hangen.

Wordt een lekker sensationeel verhaal van gemaakt wel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:57

Chiron

Moderator Discord
Holy crap: https://twitter.com/ryher.../1248523558944493568?s=21

Ben benieuwd waar die lijn nog heen gaat.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:45
Nuance is wel dat 25 jaar geleden we nog met 14 miljoen waren en ondertussen de vergrijzing hard heeft toegeslagen. Een absoluut aantal doden per week uit 1995 is niet 1 op 1 vergelijkbaar met 2020.

Sterker nog: wat je hier vooral ziet is dat we steeds ouder geworden zijn, sterfgevallen geen gelijke trend hebben gehouden met bevolkingsgroei en zo'n virus dus opeens een 'inhaalslag' kan veroorzaken.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 12:16
sll schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 00:53:
[...]

Als je nu kijkt naar dat aantal sterfgevallen in vergelijking met de haarden in de rest van de wereld, is dat absurd laag.
De WHO zit zelf onder de plak van China: https://www.volkskrant.nl...nt-te-domineren~bb4f82fd/

Het is zelfs zo erg dat rapportages uit Taiwan over besmettingen van mens op mens werden genegeerd: https://www.france24.com/...ing-taiwan-virus-warnings
Taiwan, which has succeeded in preventing a major outbreak despite its proximity and ties to China, warned the WHO on December 31 of human-to-human transmission, Vice President Chen Chien-Jen has said.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Vanmorgen een bijzonder gebeuren mogen aanschouwen..

Omstreeks 08:15 komt er politie met sirene de straat in, stopt bij de flat hiernaast. Hier wonen over het algemeen bejaarden. Tevens stapt er een man uit een auto, vermoedelijk huisarts. Alle 3 trekken ze een beschermend pak aan. 5 minuten laten komen er een ambulance en ambulanceauto aan met sirenes en stappen nog eens 5 mannen uit. Men gaat met een heleboel bepakking, zo te zien ook reanimatie apparatuur, de flat binnen.

Na 15 minuten wordt de brandcard uitgeladen. Na nog eens 20 minuten komt iedereen weer naar buiten en wordt brancard ingeladen, ik kan overigens niet zien of er nu iemand op ligt. Er ligt sowieso zo’n speciale deken op de brancard die opwappert.

Enfin, het bijzondere, die 8 dienstverleners trekken hun beschermende pakken en handschoenen uit, en trekken met het pak in dezelfde hand de nabij liggende ondergrondse vuilnisbak open en gooien het erin. Hierna desinfecteren ze hun handen. Maar de roestvrije handgreep van de vuilnisbak welke ze middels hun pakken vasthielden wordt niet meegepakt. Na nog eens 10 minuten vertrekken ze.

Goed, ik ga vandaag geen vuilnis weggooien in ieder geval :X

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Dus je buurman is aan het overlijden, maar het allerraarste is dat een vuilnisbak niet ontsmet is?

Dat lijkt me wel een typische Tweakers kijk op de wereld!

Misschien zou jij hem even kunnen ontsmetten in plaats van passief blijven wachten totdat ook al je andere buren besmet raken als je denkt dat die handgreep een gevaar vormt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 11:57

Chiron

Moderator Discord
hoevenpe schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 08:57:
[...]

Nuance is wel dat 25 jaar geleden we nog met 14 miljoen waren en ondertussen de vergrijzing hard heeft toegeslagen. Een absoluut aantal doden per week uit 1995 is niet 1 op 1 vergelijkbaar met 2020.

Sterker nog: wat je hier vooral ziet is dat we steeds ouder geworden zijn, sterfgevallen geen gelijke trend hebben gehouden met bevolkingsgroei en zo'n virus dus opeens een 'inhaalslag' kan veroorzaken.
Dat zou inhouden dat de ‘curve’ over het jaar steeds hoger komt te liggen, en als je de grafiek bekijkt klopt dat ook :)

Het gaat om het verloop van die curve, met de enorme spike nu.

De recordgriepgolf van 2017-2018 is ook goed te zien.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
eamelink schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:42:
Dus je buurman is aan het overlijden, maar het allerraarste is dat een vuilnisbak niet ontsmet is?

Misschien zou jij hem even kunnen ontsmetten in plaats van passief blijven wachten totdat ook al je andere buren besmet raken als je denkt dat die handgreep een gevaar vormt?
Wellicht hadden ze het pak voor niets aan? Of was gewoon goed je handen als je het vuilnis weg hebt gegooid (wat sowieso een goede gewoonte is) ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
eamelink schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:42:

Ik heb hem ook ontsmet zojuist, maar ik vind het wel een beetje onvoorzichtig om zomaar die beschermende kleding weg te gooien in een openbare vuilnisbak en die dan even niet te ontsmetten terwijl wel op het gemakje hun uitrusting schoongemaakt werd.

Is het niet verstandiger om dergelijk spul terug op standplaats in een speciale container te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:59:
[...]

Ik heb hem ook ontsmet zojuist, maar ik vind het wel een beetje onvoorzichtig om zomaar die beschermende kleding weg te gooien in een openbare vuilnisbak en die dan even niet te ontsmetten terwijl wel op het gemakje hun uitrusting schoongemaakt werd.

Is het niet verstandiger om dergelijk spul terug op standplaats in een speciale container te gooien?
Ja tijd zat om even langs een centraal punt te rijden.

"Ja centralist, even wachten hoor wij moeten, naast die 500 andere regeltjes, ook nog even vanwege de corona-epidemie ons pakje even weggooien, die hartstilstand kan wel even wachten"

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• hoevenpe
Youp is ook weer terug, scherp als altijd:
Ja, ik had een loepzuivere corona, maar inmiddels ben ik thuis en geniet ik heerlijk resistent van de juichende fluitvogels aan de vliegtuigloze hemel. Wat een oase! Maar ik begrijp van de Jort Keldertjes en andere doorgewinterde talkshowdeskundigen dat al die rommel weer gauw de lucht in moet. Anders gaan we failliet. Maar is dit niet het moment om inderdaad gezond bankroet te gaan? De kans om de helft van de KLM-vloot rigoureus te slopen? Als voorbeeld voor de rest van de wereld. Dat we dat megalomane Schiphol sluiten en vanuit het kleinschalige Lelystad gezellig verder gaan? Dat is toch beter voor iedereen? In elk geval voor de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen. Die willen we toch geen vergiftigde woestijn nalaten?

Het aardige is dat het door die lockdown best gezellig is in ons land. In plaats van radeloos vliegen en doelloos stilstaan in files gaan mensen praten, puzzelen, vrijen, aandachtig opvoeden en zijn ze oprecht bezorgd over hun bejaarde buren en andere kwetsbare lieverds. Of ze komen tot de gezonde conclusie dat ze nu echt uit elkaar moeten. Ik reken op een meedogenloze echtscheidingtsunami komende herfst. Waar die nieuwe singles moeten wonen? Er zijn een hoop bejaardenwoningen vrijgekomen. Dus dat komt wel goed.

Maar ik doe niks. Ik geniet van het leven. Lag een paar weken geleden wanhopig te spartelen op het randje van leven en dood. Wie of wat me er uiteindelijk doorheen sleepte? De mededeling dat het Songfestival niet doorging. Toen dacht ik: Dat is goed nieuws. Nu blijf ik nog even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Vorkie schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:46:
[...]

Ja tijd zat om even langs een centraal punt te rijden.

"Ja centralist, even wachten hoor wij moeten, naast die 500 andere regeltjes, ook nog even vanwege de corona-epidemie ons pakje even weggooien, die hartstilstand kan wel even wachten"
Die haast hadden ze ook niet toen ze de woning uitkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:11
Hebben jullie af en toe ook zo'n Gollum gevoel?
We wept to be so alone. And we forgot the taste of bread, the sound of trees, the softness of the wind. We even forgot our own name. My precious.
Ik weet niet, maar zo voel ik me soms. Dat je gewoon bijna vergeten bent hoe sommige dingen waren. Hoe snel een mens kan wennen? 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Godzijdank... We zijn gered !!!
Kom in actie tegen het Coronavirus

De strijd tegen Corona winnen we alleen als we het samen doen. Niks doen is geen optie!

Draag je steentje bij en bestel direct je #StayStrong bandje.
(van https://www.westaystrong.nl/)

* Oekiejoekie verbaast zich elke dag weer meer over de debilisering van de samenleving... 8)7

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

chim0 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:03:
Hebben jullie af en toe ook zo'n Gollum gevoel?

[...]

Ik weet niet, maar zo voel ik me soms. Dat je gewoon bijna vergeten bent hoe sommige dingen waren. Hoe snel een mens kan wennen? 8)7
Ik heb dikwijls als ik nu een film kijk steeds het gevoel van “hey, jullie staan te dicht op elkaar!” Het aanschouwen van sociale interactie wat altijd normaal is geweest voelt nu al als onnatuurlijk.

Lekker op de bank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 16:21

pro_6or

amateur_60r

[...]

Ik ren zelf wiel, sinds 2013 en ook als het GEEN mooi weer is. En mij valt op dat alle e-bikers, stelletjes en jongeren gewoon 2 aan 2 blijven fietsen. Hormonen? Misschien beter om dan ook de e-bikers, stelletjes en jongeren verbieden nog te gaan fietsen.

Maar waar waren ze toen het geen mooi weer was en er geen oproepen waren mij van de weg te weren?

Deze corona crisis wordt aangegrepen door iedereen om zijn persoonlijke irritaties te proberen te verbieden. Ik woon aan een doorgaande weg, bij een kruispunt, ronkende motoren heel de dag nu. Waar staat mijn reactie deze maar te verbieden? Nergens.

Overigens rijd ik continu zo ruim als het wegdek toestaat om iedere weggebruiker heen.

Ik begrijp je irritatie, wordt zelf ook nog steeds wel eens ingehaald binnen die 1,5 meter waar er ruimte genoeg was maar so far so Good, zo snel wordt je blijkbaar ook weer niet ziek.

Vandaag stap ik pas tegen de avond op de fiets om alle anderen die nu willen fietsen het mooie weer te gunnen. Ik hoop alleen van ganser harte dat er niet te veel van dit soort Huber Bruls oproepen komen.

[ Voor 6% gewijzigd door pro_6or op 11-04-2020 12:45 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-09 21:00
Stelletjes en echtparen, tja...

Lijkt me onzin als die buiten 1.5m zouden bewaren terwijl ze binnen gewoon met elkaar leven en contact hebben. Daar kan ik me echt totaal niet druk om maken als die dicht op elkaar buiten zijn, dat vind ik eerder logisch.

Als ze daarentegen geen rekening houden met de rest van de wereld is het een compleet ander verhaal natuurlijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Het wordt steeds Orwelliaanser: https://www.ed.nl/eindhov...op-coronaregels~adb1add3/

Elektronische anderhalve meter surveillance. Zo iets bouw je niet voor een paar maanden.

Zodra er een land is waar weer normaal wordt gedaan, emigreer ik.

[ Voor 20% gewijzigd door SvMp op 11-04-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

SvMp schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:17:
Het wordt steeds Orwelliaanser: https://www.ed.nl/eindhov...op-coronaregels~adb1add3/

Elektronische anderhalve meter surveillance. Zo iets bouw je niet voor een paar maanden.
Hoeveel euro zetten we er op in dat daarvoor gewoon een Chinees systeem is ingekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Is dan ook niet echt fijn in de bioscoop als elke seconde zo'n 1,5 meter alarm afgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Stoney3K schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:21:
[...]

Hoeveel euro zetten we er op in dat daarvoor gewoon een Chinees systeem is ingekocht?
Of anders laten we dat door zo'n club als G4S regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

SvMp schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:17:Zo iets bouw je niet voor een paar maanden.

Nee, dit bouw je voor momenten zoals dit. Het is dan ook belachelijk dat dit allemaal maar achteraf moeten gebeuren. Veel geklaag dat er gewoon veels te weinig voorbereidingen zijn geweest voor een eventuele pandemie.

Maar verhuis jij maar als je je dan beter voelt.

[ Voor 7% gewijzigd door Pheace op 11-04-2020 13:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Pheace schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:52:
[...]

Nee, dit bouw je voor momenten zoals dit. Het is dan ook belachelijk dat dit allemaal maar achteraf moeten gebeuren. Veel geklaag dat er gewoon veels te weinig voorbereidingen zijn geweest voor een eventuele pandemie.
Een monitoring-systeem op basis van camera's die automatisch gezichten herkent en mensen waarschuwt (of zelfs straft) bouw je niet om je voor te bereiden op een pandemie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:40
[...]

Dit kan allang met de camera’s en software die er zijn. Alleen weet je niet of die mensen samen een huishouden vormen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

T7D_Sneezy schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:59:
[...]

Dit kan allang met de camera’s en software die er zijn. Alleen weet je niet of die mensen samen een huishouden vormen....
Daarom hebben we natuurlijk ook camera's nodig op de slaapkamers, want hoe wil je dat anders controleren? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Stoney3K schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:56:
[...]

Een monitoring-systeem op basis van camera's die automatisch gezichten herkent en mensen waarschuwt (of zelfs straft) bouw je niet om je voor te bereiden op een pandemie...
Er word helemaal niks in het artikel gezegt over gezichtsherkenning. Enkel afstandsherkenning.

Natuurlijk bestaan er Orwelliaanse toepassingen net als in China maar om dan hier te gaan zitten klagen dat het misschien nuttig toegepast word op een moment waar het ook werkelijk nodig is is gewoon onzin.

Zolang het maar weer zoveel mogelijk teruggedraaid word als dat niet zo is. En ja ik zeg zoveel mogelijk want op lange termijn gebeurt meer oversight toch vanzelf, overal. Dat heb je nou eenmaal in een wereld die steeds kleiner (afstanden) en digitaler word. Een wereld waar je kan rondlopen zonder dat iemand weet wat je aan het doen bent of waar je gaat of staat is onzin tegenwoordig en voor de toekomst een fantasie. Zelfs nu is dat alleen nog maar mogelijk als je een off-the-grid bushcrafter bent en zelfs dan nog ben je wel te traceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Pheace schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 14:07:
Er word helemaal niks in het artikel gezegt over gezichtsherkenning.
Dat is een plugin voor fase 2... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Je complottheorie gaan we hier op GoT niet bespreken.

[ Voor 80% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-04-2020 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Er word helemaal niks in het artikel gezegt over gezichtsherkenning. Enkel afstandsherkenning.
Die gezichtsherkenning ga je wel nodig hebben want je kan dat nooit op zo'n grote schaal meer "met de hand" handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
[...]
Zolang het maar weer zoveel mogelijk teruggedraaid word als dat niet zo is.
Hoe groot is de kans dat dit gebeurt?
Veel tijdelijke maatregelen zijn nooit teruggedraaid. Kwartje van Kok, terrorisme-maatregelen, btw-verhoging.
Corrigeren is bijna onmogelijk, zeker nu het referendum de nek is omgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
[...]

En jij denkt dat dit ooit weggaat? Zo'n systeem kost enorm veel geld. Dat geef je niet uit voor 1 of 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Stoney3K schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 14:35:
Die gezichtsherkenning ga je wel nodig hebben want je kan dat nooit op zo'n grote schaal meer "met de hand" handhaven.
Als het er eenmaal is kan je met zo'n systeem wel heel eenvoudig draaideurcriminelen, straatverboden, hangjongeren en illegalen in de gaten houden. Paar keer ophef om een incident en de gezichtsherkenningssoftware wordt aangezet, dat lijkt me onvermijdelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

hoevenpe schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 14:22:
[...]

Dat is een plugin voor fase 2... ;)
Zit wel alvast in het besturingsysteem ingebouwd :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Hoe is je Portugees? Bolsonaro doet wat Corona betreft aardig 'normaal'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Waarheen?

Dit soort technologie bestaat en zal niet meer verdwijnen, we staan pas aan het begin van de AI revolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 15:07:
[...]

Waarheen?

Dit soort technologie bestaat en zal niet meer verdwijnen, we staan pas aan het begin van de AI revolutie.
Wat heeft de AI revolutie in petto? Ik geloof er niet zo in; en uiteindelijk bepalen wij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Robertdj schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 15:05:
[...]

Hoe is je Portugees? Bolsonaro doet wat Corona betreft aardig 'normaal'.
Turkmenistan schijnt ook lekker te zijn in de lente :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
[...]

Gaat niet om beter voelen, maar om ontmenselijking voor zeer lange tijd als gevolg van doorgeslagen beleid. We moeten jaren lang allemaal 1,5 meter afstand houden, terwijl voor mensen onder de 50 de risico's minimaal zijn. Dat kan veel intelligenter (lees: gerichter, dus alleen maatregelen voor risicogroepen en mensen die angst hebben),en ik wacht op een land die het intelligent doet (dus geen Bolsonaro-aanpak).

[ Voor 6% gewijzigd door SvMp op 11-04-2020 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SvMp schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 15:59:
[...]

Gaat niet om beter voelen, maar om ontmenselijking voor zeer lange tijd als gevolg van doorgeslagen beleid. We moeten jaren lang allemaal 1,5 meter afstand houden, terwijl voor mensen onder de 50 de risico's minimaal zijn. Dat kan veel intelligenter (lees: gerichter, dus alleen maatregelen voor risicogroepen en mensen die angst hebben),en ik wacht op een land die het intelligent doet (dus geen Bolsonaro-aanpak).
Noord-Korea schijnt ook vrij soepel om te gaan met de corona-toestand, ze hebben eerder zelfs geclaimed een geneesmiddel te hebben ertegen,.

Geen idee om daarnaartoe te emigreren?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 16:01:
[...]

Noord-Korea schijnt ook vrij soepel om te gaan met de corona-toestand, ze hebben eerder zelfs geclaimed een geneesmiddel te hebben ertegen,.

Geen idee om daarnaartoe te emigreren?
In Noord-Korea is niet zoveel veranderd sinds Corona, want het was al een controle-staat.
Zonder gekheid, uiteraard bedoel ik normale landen. Dus om elke onduidelijkheid weg te nemen: alleen westerse landen, uitgezonderd Rusland en Wit-Rusland.

[ Voor 6% gewijzigd door SvMp op 11-04-2020 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SvMp schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 16:04:
[...]

In Noord-Korea is niet zoveel veranderd sinds Corona, want het was al een controle-staat.
Zonder gekheid, uiteraard bedoel ik normale landen. Dus om elke onduidelijkheid weg te nemen: Niet Rusland, Wit-Rusland, en niet-westerse landen.
Dan is de VS misschien een goed idee om naar te emigreren. Trump ziet immers corona als "een lichte griep" en "een hype" en wil zo snel mogelijk alles weer open gooien om een de economie te herstarten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:44
@SvMp
Waar haal jij vandaan dat we "jarenlang" anderhalve meter moeten aanhouden? Laten we niet te ver vooruit kijken. Niemand weet hoe we er in pakweg augustus voor staan.

Ik stoor me wat dat betreft aan alle uitersten: of het nu mensen zijn die suggereren dat we helemaal niks hadden moeten doen of mensen die doen alsof concerten voorgoed verleden tijd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 19:12
(jarig!)
D-e-n schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 16:18:
@SvMp
Waar haal jij vandaan dat we "jarenlang" anderhalve meter moeten aanhouden? Laten we niet te ver vooruit kijken. Niemand weet hoe we er in pakweg augustus voor staan.

Ik stoor me wat dat betreft aan alle uitersten: of het nu mensen zijn die suggereren dat we helemaal niks hadden moeten doen of mensen die doen alsof concerten voorgoed verleden tijd zijn.
Jij bent niet links, niet rechts, maar recht door zee :+

Als het gewoon open discussies zijn dan is er niets mee aan de hand toch? Het is alleen mens eigen om stellingen extra kracht bij te zetten. Dat is vaak nergens voor nodig. We gaan toch pas over x aantal weken/maandan /whatever De rekening op kunnen maken en goed kunnen evalueren wat wel goed is geweest en wat niet.

En dan krijg je een hoop mensen die zeggen “zei het toch”, ook mensen die een hele andere
Mening hadden. Als je een maandje de tijd hebt maak maar een overview met mensen uit dit topic met al hun stellingen over time op een rij, kunnen we met zijn allen er een bitterbal bij nemen en er misschien wel om lachen. Zo werkt dat nu eenmaal.

Ook met bijzonder goede maatregelen gaan mensen zeggen “zie je nou wel!! Niets aan de hand geweest” zelfs als dat komt juist omdat er bepaalde maatregelen genomen zijn. Ergo; je houdt altijd discussie en zolang dat open is en vriendelijk dan is dat wel oké (en vermakelijk soms).

(Sorry voor autocorrect hier en daar, zit op tel)

[ Voor 28% gewijzigd door RedHat op 11-04-2020 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Waar ik me aan stoor is dat ik heel wat risico doelgroep mensen zie die zich helemaal niet houden aan alle richtlijnen. We laten voor die mensen wel onze economie opblazen en overwegen onze privacy op te geven. Maar ondertussen zich aan wat richtlijnen houden, dat is teveel gevraagd. Ik ben echt benieuwd wanneer we over een aantal jaar alle data hebben inclusief langere termijn gevolgen, we dezelfde wereldwijde maatregelen alsnog genomen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 16:01:
[...]

En natuurlijk zijn er massavernietingswapens in Irak, en ook geen Amerikaanse tanks in Bagdad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

@SvMp
Rutte had het toch over de "anderhalve meter maarschappij" en "het nieuwe normaal" waar we aan moeten wennen. Misschien weet hij zelf ook wel donders goed dat dat niet iets is wat je lang vol kan houden, maar alle tools waar ze nu op in aan het zetten zijn (zoals de app en deze camera-oplossing) zijn toch dingen die je niet voor een paar maanden uitrolt en daarna weer stop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
de Amstel, zaterdagmiddag met 20 Gr

geheel Paasweekend géén pleziervaartuigen toegestaan in (binnenstad) Amsterdam...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tX2ZuGd3ZDC_Wruuw1rOM8_jviA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FFzHcGxja0DscWMVuKEPTmWj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Stoney3K
Rutte wil vooral niet de indruk wekken dat we er eind april vanaf zijn. Maar tussen twee weken en twee jaar of zelfs eeuwig zitten nog een heleboel smaken.

En ja: ik denk dat er best zaken zullen worden opgetuigd die we mogelijk maar twee maanden gebruiken. Dat kan nog steeds een heel nuttige besteding van tijd en geld zijn.

Edit :
Die camera oplossing komt overigens niet van Rutte. Gebruik van gezichtsherkenning ben ik ook absoluut tegen, no matter what. Filmtip: Minority Report ;)

[ Voor 19% gewijzigd door D-e-n op 11-04-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Weer een stelletje asociale Tokkies bezig:
De politie heeft zaterdag samen met BOA's voor duizenden euro's boetes uitgeschreven aan een groep mensen die zich niet aan coronamaatregelen hield. Volgens Koen Simmers, hoofd van de Nederlandse Politiebond, gaven ze een grote mond en zijn agenten uitgescholden.

"Echt niet doen mensen, wat begrijp je niet! Meteen een grote mond (...) We waren autoritair, kanker mongolen en ze wilden onze namen om klachten te doen. Samen met BOA's voor duizenden euro's aan boetes uitgeschreven", schreef hij op Twitter.

Simmers legt uit dat het om een groep van tien man ging die uiteindelijk allemaal bekeurd zijn. "Normaal gesproken waarschuwen we mensen, maar als je het nu nog niet begrijpt, dan heb je echt niet goed opgelet."

"Deze groep was al eerder gewaarschuwd, was meerdere keren weggerend voor de BOA's en begon meteen te schelden. Dan is het op een gegeven moment klaar", zegt hij. Alle mensen in de groep hebben uiteindelijk een bekeuring gekregen. Het ging om mensen van alle leeftijden.
Zie Samenscholing in Tilburg: duizenden euro's aan boetes opgelegd en agenten uitgescholden

Goed gehandeld, goed om te zien dat er ook echt handhavend wordt opgetreden met boetes, en het niet blij slappe waarschuwingen blijft.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
@SvMp
Vele nieuwsartikelen. En het 'nieuwe normaal' gebruik je niet voor iets dat maar 2 maanden duurt.
Bijvoorbeeld deze https://www.rtlnieuws.nl/...happij-corona-coronavirus

[ Voor 8% gewijzigd door SvMp op 11-04-2020 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
https://www.dvhn.nl/binne...gens-corona-25556696.html

De NS heeft twee treinen niet verder laten rijden wegens te veel reizigers.

De NS heeft er zelf voor gekozen om maar een heel beperkt aantal treinen te laten rijden. Door die 1,5 meter kun je hooguit 25% van de capaciteit van een trein benutten. De dienstregeling uitkleden is dan het domste wat je kunt doen.

Laat staan wat er gebeurt als de lockdown wordt omgezet naar 1,5-meter economie waarin bedrijven weer open gaan. Dat wordt een ramp met het openbaar vervoer, en zeker met de NS.

[ Voor 20% gewijzigd door SvMp op 11-04-2020 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
SvMp schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:17:
[...]

Vele nieuwsartikelen. En het 'nieuwe normaal' gebruik je niet voor iets dat maar 2 maanden duurt.
Bijvoorbeeld deze https://www.rtlnieuws.nl/...happij-corona-coronavirus
Het nieuwe normaal is in mijn ogen dan ook een walgelijke manier van framing, enkel nodig omdat er altijd lieden zijn die niet met onzekerheid kunnen omgaan en daardoor te laks worden. Better safe than sorry denkt men dan.

Niemand kan er een tijd aan plakken, ook deskundigen niet. Ik snap dat het gebeurt maar ik vind het bloedirritant.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
SvMp schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:19:
De NS heeft er zelf voor gekozen om maar een heel beperkt aantal treinen te laten rijden. Door die 1,5 meter kun je hooguit 25% van de capaciteit van een trein benutten. De dienstregeling uitkleden is dan het domste wat je kunt doen.
De enige reden dat het OV nog rijdt is om mensen in 'vitale' beroepen naar hun werk te brengen, alle andere mensen moeten zoveel mogelijk het OV mijden. Op familiebezoek of er lekker op uit moet je gewoon niet doen, maar veel mensen lijken dat niet te (willen) begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Een encryptie document over de aankomende tracking API / app: https://blog.google/docum...ography_Specification.pdf

Ziet er prima en veilig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik zie het nut en de doeltreffendheid van die apps nu nog niet. De enige reden waarom je die apps zou willen, is om af te dwingen dat mensen zich aan de social distancing-regels houden. En de mensen die zich nu structureel niet aan de regels houden, zijn de mensen die geen smartphone hebben of geen flauw benul hebben hoe een app werkt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mijn buurman heeft Corona. Typische Boomer op alle vlakken.

Was al een week ziek, maar kreeg alsnog veel bezoek. Gisteren is zelfs nog een bedrijf meubelen komen leveren en installeren, terwijl hij gewoon de huis liep.

Vanochtend kwam de uitslag, Corona. Loopt ie vervolgens nog over straat en praat met mensen.

Voor jou zitten mijn kinderen thuis, lul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Probleem is dat je niet kunt controleren of het conform deze specs gebouwd is, maar ben het met je eens dat dit op het eerste gezicht er goed uitziet.

Eigenlijk zou je een soort onafhankelijke auditor moeten hebben om te garanderen dat er geen backdoor voor overheidsdiensten ingebouwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Vraagje; zijn er ook statistieken te vinden mbt hoeveel mensen die op de ic belanden beter worden en hoeveel er helaas overlijden?

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

PWM schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:42: Gisteren is zelfs nog een bedrijf meubelen komen leveren en installeren, terwijl hij gewoon de huis liep.
Doen ze dat nog? Ik heb een kennis die een wasmachine nodig heeft maar heb mijn twijfels getrokken of ze die wel tot in haar huis geleverd zou krijgen. Zoiezo moet het een trap op dus moet er 2 man bij zijn en dat is echt geen 1,5 meter dan.

En ja, wat een idioot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:58
worldfastest schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:44:
Vraagje; zijn er ook statistieken te vinden mbt hoeveel mensen die op de ic belanden beter worden en hoeveel er helaas overlijden?
Hier https://www.stichting-nice.nl/ en dan naar beneden scrollen tot kopje:
"Het cumulatief aantal patiënten met bewezen COVID-19 op de IC dat is hersteld of is overleden".

De uitleg er onder is ook handig om te weten wanneer patienten tot welke groep gerekend worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Pompi op 11-04-2020 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-09 22:21

de Peer

under peer review

worldfastest schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:44:
Ik heb nu even geen bron paraat, maar wat ik telkens op televisie hoor is dat tussen de 10-40% de IC-periode levend doorkomt. Waarbij die 10% geloof ik meer voor de Italiaanse situatie geldt en NL eerder die 40%. En dat zou er dan weer mee te maken hebben dat NL niet iedereen door laat gaan naar de IC, als de vooruitzichten niet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:44:
[...]

Probleem is dat je niet kunt controleren of het conform deze specs gebouwd is, maar ben het met je eens dat dit op het eerste gezicht er goed uitziet.
Deze spec wordt door zowel Google als Apple in het OS zelf ingebakken. De app hoeft dus niets te implementeren (behalve UI en verzenden en ontvangen van keys)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2020 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:49:
Deze spec wordt door zowel Google als Apple in het OS zelf ingebakken. De app hoeft dus niets te implementeren.
Vertrouw je Apple en Google? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Pheace schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:46:
[...]

Doen ze dat nog? Ik heb een kennis die een wasmachine nodig heeft maar heb mijn twijfels getrokken of ze die wel tot in haar huis geleverd zou krijgen. Zoiezo moet het een trap op dus moet er 2 man bij zijn en dat is echt geen 1,5 meter dan.

En ja, wat een idioot.
CoolBlue leverr bijvoorbeeld gewoon nog thuis af, maar dan wel tot bij je voordeur, ze komen niet meer binnen en installeren ook niet meer.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Stoney3K schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:41:
Ik zie het nut en de doeltreffendheid van die apps nu nog niet. De enige reden waarom je die apps zou willen, is om af te dwingen dat mensen zich aan de social distancing-regels houden.
Niet enkel dat. Een van de dingen is contact-tracing. Niet dat ze dan precies weten wie jij bent en waar je was, maar dat de telefoon weet welke telefoons via bluetooth dicht genoeg in de buurt zijn geweest dat er mogelijk besmettingsgevaar was en dan een waarschuwing daar naar sturen als er bevestigd is dat jij of iemand anders besmet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Pheace schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:46:
[...]

En ja, wat een idioot.
Blijkbaar wel:

https://www.nijhofbaarn.nl/pages/maatregelen-coronavirus

Ze schudden alleen geen hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de Peer schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:49:
[...]

Ik heb nu even geen bron paraat, maar wat ik telkens op televisie hoor is dat tussen de 10-40% de IC-periode levend doorkomt. Waarbij die 10% geloof ik meer voor de Italiaanse situatie geldt en NL eerder die 40%. En dat zou er dan weer mee te maken hebben dat NL niet iedereen door laat gaan naar de IC, als de vooruitzichten niet goed zijn.
Ik dacht dat Gommers over 70% overleving, gebasseerd op eigen IC. Normaliter ligt dit op +90%, maar dat komt doordat operaties lage mortaliteit hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Pheace schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:52:
[...]

Dan mis je nog wel wat applicaties. 1 van de dingen is just contact-tracing. Niet dat ze dan precies weten wie jij bent en waar je was, maar dat de telefoon weet welke telefoons via bluetooth dicht genoeg in de buurt zijn geweest dat er mogelijk besmettingsgevaar was en dan een waarschuwing daar naar sturen als er bevestigd is dat jij of iemand anders besmet was.
En daar heb je op zichzelf nog steeds niets aan, je kan dan wel het advies geven om iemand zichzelf te laten isoleren, maar je kan nooit zeker weten of iemand dat advies opvolgt. En als de app te veel false positives oplevert (wat ik eigenlijk wel verwacht) dan blijven er te veel mensen in zelfisolatie zitten óf iedereen gaat het advies negeren.

Pagina: 1 ... 27 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?