Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.575 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
IJzerlijm schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:15:
[...]

Je krijgt dan denk ik een artikel over hoe dit schandalige censuur is en veel erger dan 10 pandemies.
T.net is de Telegraaf niet 8) En al zullen er vast mensen zijn die al geprogrammeerd zijn in reacties, door de bank genomen valt dat prima te corrigeren. Zowel vanuit deelname door anderen in reacties, als vanuit opzet van het artikel voor observatie, onderzoek en meer.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
IJzerlijm schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:15:
Je krijgt dan denk ik een artikel over hoe dit schandalige censuur is en veel erger dan 10 pandemies.
Als ze daadwerkelijk naar eigen inzicht zoekresultaten weglaten dan kan je daar vraagtekens bij stellen, wat ik ervan begrijp is dat de bovenste resultaten referenties naar de autoriteiten en de officiële adviezen zijn.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:58
Als ik af ga wat ik vanochtend heb gezien in de stad zou het mij niet verbazen als er over 2 weken weer een piek zou kunnen zijn. O.a. mensen die gewoon lekker met zijn 2'en boodschappen gaan doen, opeens vandaag boodschappen gaan doen terwijl je de hele week "vrij" had maar omdat het nu een "vrije dag" is moet het vandaag a.k.a veel meer mensen in de supermarkt dan normaal op een vrijdag op dit bepaalde tijdstip, in groepjes gaan lopen en fietsen, veel meer auto's op de weg dan de afgelopen dagen, meer omgevingsgeluid dan de afgelopen dagen.

Houd mij hart wel een beetje vast voor wat er in de meivakantie gaat gebeuren als mensen zich nu al zo slecht aan de voorschriften houden omdat het Goede Vrijdag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pompi schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:42:
Als ik af ga wat ik vanochtend heb gezien in de stad zou het mij niet verbazen als er over 2 weken weer een piek zou kunnen zijn. O.a. mensen die gewoon lekker met zijn 2'en boodschappen gaan doen, opeens vandaag boodschappen gaan doen terwijl je de hele week "vrij" had maar omdat het nu een "vrije dag" is moet het vandaag a.k.a veel meer mensen in de supermarkt dan normaal op een vrijdag op dit bepaalde tijdstip, in groepjes gaan lopen en fietsen, veel meer auto's op de weg dan de afgelopen dagen, meer omgevingsgeluid dan de afgelopen dagen.

Houd mij hart wel een beetje vast voor wat er in de meivakantie gaat gebeuren als mensen zich nu al zo slecht aan de voorschriften houden omdat het Goede Vrijdag is.
Snap je gevoel, maar is er reden om aan te nemen dat het gedrag de afgelopen weken anders was? Ik zie dat er her en der steeds meer kleine maatregelen worden toegepast in winkels, zoals één richtingsverkeer, netjes buiten wachten tot er ruimte is, schermen voor de kassa's etc. Dit gaat m.i. steeds beter.

Inmiddels verschijnen er ook wat directere lichtkranten met 'voorkom afsluiting, houd je aan de regels'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
MikeyMan schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:45:
[...]

Snap je gevoel, maar is er reden om aan te nemen dat het gedrag de afgelopen weken anders was? Ik zie dat er her en der steeds meer kleine maatregelen worden toegepast in winkels, zoals één richtingsverkeer, netjes buiten wachten tot er ruimte is, schermen voor de kassa's etc. Dit gaat m.i. steeds beter.
Ja duidelijk drukker in de buurt vergeleken met de afgelopen weken en meer omgevingsgeluid van auto's en mensen. Die maatregelen in winkels zijn leuk maar als mensen zich er niet aanhouden, i.e. maar in je eentje boodschappen doen en niet in een tweetal, of zich in de winkels er wel aanhouden maar op straat niet meer helpt het toch minder dan de verwachting zou zijn van de maatregelen.
Het is ook niet voor niks dat Rotterdam vandaag een park heeft gesloten omdat mensen zich niet aan de regels bleven houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CyberMania schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:55:
[...]

Niet in de regering geloven. 1,5 meter is nog steeds te weinig afstand om jezelf goed te beschermen.

[...]

(bron: Wikipedia).
Je vergeet in je can en could in je quote te highlighten. Dat in een wetenschappelijk onderzoek naar voren komt dat er op zoveel meter nog een druppeltje is gevonden. Wat belangrijker is, hoe verspreiden de druppeltjes zich, ik kan mij niet voorstellen dat op zoveel meter nog steeds 100% van de druppeltjes er zijn, en wat is daarmee het risico dat je besmet raakt.

Zelfde met het onderzoek dat Sars-cov-2 een aantal minuten/uren/dagen overleeft op oppervlakte x. Dan moet je de vraag zijn hoeveel virus overleeft het? Is het dan nog besmettelijk? wat waren de omstandigheden. Wat is er precies getest?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
Tja.

Terwijl sommigen op de IC 100 uur per week maken en misschien dagelijks uiterst moeilijke beslissingen moeten nemen is het enige wat van de rest gevraagd wordt sommigen blijkbaar al te veel.

(ik heb een collega die na 2 dagen alweer naar kantoor kwam omdat hem dat beter leek. :F Diezelfde dag nog een urgente company wide directie mail dat thuis werken = thuis werken. Geen discussie.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:13
Phantasmagoria schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:31:
Tja.

Terwijl sommigen op de IC 100 uur per week maken en misschien dagelijks uiterst moeilijke beslissingen moeten nemen is het enige wat van de rest gevraagd wordt sommigen blijkbaar al te veel.

(ik heb een collega die na 2 dagen alweer naar kantoor kwam omdat hem dat beter leek. :F Diezelfde dag nog een urgente company wide directie mail dat thuis werken = thuis werken. Geen discussie.)
Ik kreeg een paar weken geleden (toen was thuiswerken al geïntroduceerd) het verzoek van iemand om naar kantoor te komen omdat dat toch makkelijker is om te overleggen. Ik zei: "Dacht het niet. De richtlijnen van de overheid zijn er niet voor niks." Er is nog teveel onderschatting is mijn conclusie.
Zo ook de buren gisteren. Kwamen met 6 man naar buiten lopen. Vrienden op bezoek waar absoluut geen sprake was van social distancing. Dat is gewoon een dikke middelvinger naar iedereen die zich er wel aan houdt. Heel irritant gedrag vind ik dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:43

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

shoombak schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:28:
Twee Apaches vliegen hier langs de kustlijn. Ze vliegen zo laag dat het bijna lijkt om wat indruk te maken op mensen die toch naar het strand gaan?

[Afbeelding]
Welke site/app is dat? Volgens mij toont Flightradar24 deze toch niet?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:45
nuker schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:09:
[...]
Zo ook de buren gisteren. Kwamen met 6 man naar buiten lopen. Vrienden op bezoek waar absoluut geen sprake was van social distancing. Dat is gewoon een dikke middelvinger naar iedereen die zich er wel aan houdt. Heel irritant gedrag vind ik dat!
Ik zie ouderen nog kleinkinderen opvangen, onbegrijpelijk.

Zelf gisteren voor het eerst in weken bij mijn ouders op bezoek geweest, het weer liet het eindelijk toe. We zijn gekomen via de achterom, zijn in de tuin gebleven en hebben constant 2,5 meter afstand gehouden. Het was erg fijn om even in het echt met ze te praten, via video en telefoon is toch anders.
Eerder durfde ik dit niet aan, ik wil sowieso niet in huis komen bij mijn ouders. Op deze manier was het mijn inziens veilig en verantwoord voor een half uurtje.

Wij houden ons strict aan de regels, kom zelf op een rondje na het eten na eigenlijk niet buiten. Het is niet anders, het is voor een goed doel.

Het RIVM is laat vandaag trouwens, hoop dat dat geen slecht teken is.

[ Voor 7% gewijzigd door Drardollan op 10-04-2020 14:19 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
https://www.statista.com/...ution-by-age-group-italy/

Kan iemand mij uitleggen waarom deze percentages bij elkaar hoger dan 100% zijn? Hoe moet ik deze interpreteren?

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
Drardollan schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:18:
[...]

Ik zie ouderen nog kleinkinderen opvangen, onbegrijpelijk.

Zelf gisteren voor het eerst in weken bij mijn ouders op bezoek geweest, het weer liet het eindelijk toe. We zijn gekomen via de achterom, zijn in de tuin gebleven en hebben constant 2,5 meter afstand gehouden. Het was erg fijn om even in het echt met ze te praten, via video en telefoon is toch anders.
Eerder durfde ik dit niet aan, ik wil sowieso niet in huis komen bij mijn ouders. Op deze manier was het mijn inziens veilig en verantwoord voor een half uurtje.

Wij houden ons strict aan de regels, kom zelf op een rondje na het eten na eigenlijk niet buiten. Het is niet anders, het is voor een goed doel.

Het RIVM is laat vandaag trouwens, hoop dat dat geen slecht teken is.
Nieuwe cijfers staan erop. Lijkt stabiel te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
nuker schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:21:
[...]

Nieuwe cijfers staan erop. Lijkt stabiel te blijven.
Post en cijfers kruisten elkaar denk ik. Nu is de site even ten onder gegaan van het RIVM.

Maar stabiel is een goed teken, we testen sinds maandag veel meer en die uitslagen zijn allemaal binnen gekomen de laatste 2 dagen lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:46

bert pit

asdasd

nuker schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:09:
[...]

Ik kreeg een paar weken geleden (toen was thuiswerken al geïntroduceerd) het verzoek van iemand om naar kantoor te komen omdat dat toch makkelijker is om te overleggen. Ik zei: "Dacht het niet. De richtlijnen van de overheid zijn er niet voor niks." Er is nog teveel onderschatting is mijn conclusie.
Je hebt er gewoon leeghoofden bijzitten. Als ze de body bags zien wordt dat ineens anders.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
bert pit schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:26:
[...]

Je hebt er gewoon leeghoofden bijzitten. Als ze de body bags zien wordt dat ineens anders.
Was dat maar zo, dan gaan ze dat weer bagatelliseren met onzin als "dat was vast een oudere" of "dat was vast iemand met overgewicht". Sommige mensen hebben niet eens water in hun hoofd, het is gewoon een vacuum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 16:44
Lethalis schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:19:
https://www.statista.com/...ution-by-age-group-italy/

Kan iemand mij uitleggen waarom deze percentages bij elkaar hoger dan 100% zijn?
Typfout. Volgens de officiële gegevens van gisteren was de leeftijdsverdeling als volgt:
0-18: 1,6%
19-50: 26,9%
51-70: 35,2%
>70: 36,3% (ipv 63,3% zoals het in de gelinkte grafiek staat)

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 00:46

Quad

Doof

De cijfers zijn echt goed, laten we hopen dat de maatregelen effect blijven houden zodat we geen zuid-Europese taferelen krijgen. Heb het niet gevolgd, maar geven ze in Italië en Spanje nog steeds commentaar op de werkwijze van NL?

Overigens is de schoonzus van mijn zus van de IC afgehaald vanochtend, nu voorkamer IC. Haar schoonvader is inmiddels naar een verpleeghuis overgebracht, revalidatie wordt pittig, maar herstel oogt goed.

[ Voor 58% gewijzigd door Quad op 10-04-2020 14:36 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Quad schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:33:
De cijfers zijn echt goed, laten we hopen dat de maatregelen effect blijven houden zodat we geen zuid-Europese taferelen krijgen. Heb het niet gevolgd, maar geven ze in Italië en Spanje nog steeds commentaar op de werkwijze van NL?
Wel weer een paar hele jonge mensen bij de doden.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:46

bert pit

asdasd

cbr600f4i schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 07:32:
[...]

Tikkeltje overdreven of niet? Wat kan de over het algemeen gevluchte of geëmigreerde Chinees hier er aan doen dat ze in China van die vreemde praktijken erop na houden? Hier staat er geen vleermuis, hond, kat of koala op het menu.
Een viroloog op TV meldde dat circa driekwart van de virussen afkomstig is van vogels en de rest van zoogdieren. Het gevaar loert daar waar grote hoeveelheden mensen en dieren bij elkaar komen. Als je dan ook nog een keer levende dieren verkoopt (op markten in China) ipv - veel voedsel veiliger - geproduceerd vlees, dan heb je de ideale bron voor het ontstaan van nieuwe virussen.

Het verkopen van levende dieren is in China verboden, maar het wordt gedoogd. Daar moeten ze dus zsm mee stoppen.

Hij meldde ook dat in Nederland tot 60 jaar geleden ook nog levende dieren op de markt verkocht werden.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Quad schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:33:
Heb het niet gevolgd, maar geven ze in Italië en Spanje nog steeds commentaar op de werkwijze van NL?
Ik denk dat ze daar te druk zijn met hun eigen problemen.

Maar ergens heeft Italië wel recht van spreken. Ze waarschuwden ons dat het eraan kwam en wij lachten dat toen nog weg. Als we toen gelijk ingegrepen hadden en evenementen verboden hadden (met name carnaval), dan had de wereld er anders uitgezien nu. Of dat een betere of slechtere wereld zou zijn, dat weet ik natuurlijk niet.

Achteraf is dat echter makkelijk praten, zeker omdat er toen echt 0,0 draagvlak was voor maatregelen. Niemand had geluisterd op dat moment.

Ik denk dat ieder land zijn eigen afwegingen maakt die voor dat land of slecht zijn. Elk land is anders in mijn ogen. Ik denk dat er maar weinig landen bewust fouten maken, de enige die ik kan bedenken zijn Wit-Rusland, Brazilië en Amerika. Die hebben 'leiders' die niet kijken op een dode meer of minder :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
voske schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:32:
[...]

Typfout. Volgens de officiële gegevens van gisteren was de leeftijdsverdeling als volgt:
0-18: 1,6%
19-50: 26,9%
51-70: 35,2%
>70: 36,3% (ipv 63,3% zoals het in de gelinkte grafiek staat)
Oh dat document is wel handig :) Bedankt!

Ik wil het zelf eens gaan afzetten tegen de populatieverdeling. Dan zou je per leeftijdsgroep enigszins kunnen inschatten wat de IFR is (ervan uitgaande dat iedereen er aan bloot is gesteld).

John P. A. Ioannidis van Stanford University heeft dit ook al gedaan:

https://www.medrxiv.org/c...101/2020.04.05.20054361v1

Maar ik vind de toon van het onderzoek behoorlijk gekleurd. Zeker als je de conclusies leest. Dus ik vind het wel fijn om even mijn eigen bierviltjes berekening te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doe je met een zus die een paar keer langs mijn ouders langs gaat (binnen, koffie en met haar kinders)?
Ze weten mijn standpunt, maar ik lijk wel een overdreven figuur. Ik kan er niet nog eens over beginnen, dan wordt dat ruzie.
Zus is tandartsassistente en werkt nog elke morgen voor "spoedgevallen". Ouders zijn 66 jaar.
Ik weet dat het mag, maar vind het zelf zo inverstandig. Vaders gezondheid is niet optimaal. Stoma (blaaskanker gehad) hart/vaatziekte en stevige roker.
Ik vind het lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:41:
Wat doe je met een zus die een paar keer langs mijn ouders langs gaat (binnen, koffie en met haar kinders)?
Ze weten mijn standpunt, maar ik lijk wel een overdreven figuur. Ik kan er niet nog eens over beginnen, dan wordt dat ruzie.
Zus is tandartsassistente en werkt nog elke morgen voor "spoedgevallen". Ouders zijn 66 jaar.
Ik weet dat het mag, maar vind het zelf zo inverstandig. Vaders gezondheid is niet optimaal. Stoma (blaaskanker gehad) hart/vaatziekte en stevige roker.
Ik vind het lastig.
Wat vinden je ouders er van? Je kunt zelf niets meer doen dan je mening geven, dat zou ik ook doen. Je ouders en je zus beslissen zelf wat ze doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:48
Ik vind het lastig.
Tja, toch de discussie aangaan. Mijn zus en ik hebben datzelfde verhala, maar dan met ons moeder. Die weigert echt ook alles goed te doen. Ja, want anders mag ik NIKS meer... Ja dat is ee nbeetje de bedoeling.

Dus nu hebben we ruzie met onze moeder, terwijl vader COPD patient is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Ik vind het lastig.
:{

Bagger situatie. Kan je eigenlijk helemaal niets mee. Absurd dat je ouders het toestaan, hebben ze vaker problemen met nee zeggen?

Mijn advies zou zijn om het uit te spreken, zonder verwijten. En zelf ver weg blijven van ouders en zus, dat is het enige wat je echt kan doen in deze tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik vind het lastig.
Zolang je zelf nog niet iemand kent die overleden is aan het virus, lijkt het allemaal nog ver weg. Waarschijnlijk is dat ook het geval bij je zus. Als gewoon praten niet helpt, zou je haar eens kunnen vragen of ze alvast na wil denken over de invulling van de uitvaart van één van je ouders? Misschien dat het dan binnenkomt. Even geleden is een vriend 2 naasten kwijtgeraakt door corona. Sindsdien hou ik mijn ouders extra goed in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou de reacties van mijn ouders zijn;

Wij zijn toch niet zo oud..
We passen echt wel op hoor, houden afstand..
Je vader is wel verkouden maar dat kwam vanwege...
Dus jij hebt dat liever niet?..

In mijn ogen kun je niet als je binnen bent en samen koffie drinkt dat waarborgen.
Ik geloof namelijk wel in overdraagbaarheid via oppervlakten (deurklinken, toilet, kopjes).
Zus negeert me toen ik in de groepsapp zei Dat ze nu alweer bij pa/ma zat.
Bedankt voor reacties mede-tweakers, ik houd het zelf wel vol. Vind het geen zwaar offer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
wolly_a schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:47:
[...]

Zolang je zelf nog niet iemand kent die overleden is aan het virus, lijkt het allemaal nog ver weg. Waarschijnlijk is dat ook het geval bij je zus. Als gewoon praten niet helpt, zou je haar eens kunnen vragen of ze alvast na wil denken over de invulling van de uitvaart van één van je ouders? Misschien dat het dan binnenkomt. Even geleden is een vriend 2 naasten kwijtgeraakt door corona. Sindsdien hou ik mijn ouders extra goed in de gaten.
Ik denk dat dit wel een insteek is voor gesprek. Ik ben medewerkers verloren ten gevolge van Covid-19, ik merk vanuit hun signalen dat het ontzettend moeilijk is om aan een thuisfront zaken duidelijk te maken. Een medewerkster van een onderzoeksteam zat met iets vergelijkbaars, zelfs met kennis van haar ervaring met collega's bleef het voor haar familie en schoonfamilie een ver van het bed gedoe.

Totdat ze met de papieren en verzoek afspraak kwam om zaken te regelen, als NTBR, als fiscale afspraken en zo meer. Dat leverde een reactie op à la typische fasen van verwerkingsproces.
  1. Ontkenning.
  2. Woede.
  3. Onderhandelen.
  4. Verdriet en depressie.
  5. Aanvaarding.
Ze zit nu halverwege fase 4 en 5 met familie, bij schoonfamilie in fase 3.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
SC4RF4C3 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 00:33:
Zolang ze in china ratten, vleermuizen, honden. enz. blijven eten steun ik geen enkel chinees bedrijf / restaurant. China is met hun rare eetcultuur verantwoordelijk wat er nu overal gebeurd.
Tsja, Nederland is een belastingparadijs voor allerlei multinationals. Stelletje criminelen hier. Zullen we dan ook maar alle Nederlandse bedrijven boycotten? :P

De gemiddelde Chinees kan hier geen ene moer aan doen. Is ook maar een mens die ergens is geboren en opgegroeid. Toevallig daar, jij toevallig hier. Genoeg Chinezen die vooral noedels, vis en tomaten* eten.

* Ik heb aardig wat verhalen gelezen van COVID survivors en ze vertellen altijd blij hoe ze hun gerecht met tomaten eten. Dat vond ik erg opvallend :D Hoezo saus... gewoon een paar tomaten erbij en klaar.

Anyways... het grootste probleem met virussen is en blijft een gebrek aan hygiëne, toegang tot schoon drinkwater, een goede riolering etc. Daarom gaat het vaak in Afrika en ook China mis.

Het sterkt ook mijn gevoel dat dit virus overigens juist uit een dorpje in de provincie Hubei is gekomen en niet zozeer (het behoorlijk moderne) Wuhan zelf. Er zijn overigens veel onderzoekers die hetzelfde denken en in de omringende dorpjes zoeken naar patient zero.

Vervelend in dit geval is vooral dat China óók enorm dichtbevolkte metropolen heeft, waardoor het zich als een mafkees heeft kunnen verspreiden.

Daarom moeten we ook oppassen met Afrika. Op het moment dat we daar steeds grotere en modernere steden krijgen - in de buurt van allerlei brandhaarden met Ebola etc - dan komt er een keer een dag dat het ook hier is.

Het was al een heel karwei om het af te remmen op het platteland...

Ik hoop dan ook dat mensen eens kappen met zoveel te reizen. Want dan zou het niet zo snel de hele wereld over gaan en heb je meer tijd om het lokaal aan te pakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

We moeten gewoon normaal met dieren omgaan.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lange Voorhout Den Haag, drie Boa’s die haast hand in hand lopen. Ik zeg “heren, 1,5m” en krijg als reactie “dat is dit toch? En geniet van het zonnetje” 8)7

Tja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Ik vind het lastig.
Hoe wil je überhaupt aan een stevige roker uitleggen dat iets slecht voor zijn gezondheid is?

Even serieus.

Ik heb daar ervaring mee helaas. Mijn eigen vader is aan COPD overleden.

Moest daar gisteren nog aan denken toen de glazenwasser buiten een sigaretje rookte. Dan voel ik de neiging te zeggen dat het zijn risico's verhoogt ivm COVID.... maar ja, wat boeit hem het? Hij neemt al eeuwen bewust het risico aan een ernstige longziekte te overlijden. Er is er alleen eentje bijgekomen. Je moet toch ergens aan dood gaan, toch?

Of zoals mijn vader altijd zei... "er is maar 1 weg naar de longen en die moet geasfalteerd zijn" :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Net mijn rondje hardgelopen (alleen en de enige 30 min dat ik buitenshuis ben). Kom dan een klein stukje langs de rondweg maar wat een drukte om de stad in te komen. Grote groepen fietsers, auto’s die vol zitten. Groepen die aan het picknicken zijn. Die boetes mogen van mij naar 4000 euro. Dit soort mensen zorgen ervoor dat alles nog langer duurt. En je krijgt het idee, als zij lekker buiten zijn met zijn allen waarom ik niet. Ik wil ook wel eens weer met het hele gezin de stad in. Lekker buiten zitten op een terrasje.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:50:
Bedankt voor reacties mede-tweakers, ik houd het zelf wel vol. Vind het geen zwaar offer.
Ik vind het behoorlijk zwaar, niet dat ik het niet volhoud of er depressief van wordt hoor. Maar in mijn geval ben ik best veel kwijt, familie en vrienden bezoek, voetbalwedstrijden, handvol feestjes, kapper en even lekker happie eten. Om maar wat te noemen.

Maar dat valt in het niet als je bedenkt dat er mensen met longen vol vocht op hun buik op de IC liggen. Dat is ontelbaar veel erger en zwaarder.

En ik besef mij ook dat ik niet de enige ben die veel kwijt is nu. Ik ben ook niet meer of minder zielig dan anderen. Iedereen heeft zijn dingen die hij of zij mist.

Maar wat jij ook aangeeft, het is uiteindelijk maar een klein offer wat je brengt voor jezelf, je dierbaren en de maatschappij. Soms is het even niet anders, acceptatie is de enige optie.

Troost je, als er iemand ziek wordt in de familie treft jou geen blaam. En dan maar hopen dat het mild is. Ik ben in ieder geval trots op je dat je volhoudt! Net als veel mensen in Nederland, echt respect voor iedereen die zijn eigen ik even opzij zet nu.

[ Voor 11% gewijzigd door Drardollan op 10-04-2020 15:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Drardollan schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:17:
[...]

Ik vind het behoorlijk zwaar, niet dat ik het niet volhoud of er depressief van wordt hoor. Maar in mijn geval ben ik best veel kwijt, familie en vrienden bezoek, voetbalwedstrijden, handvol feestjes, kapper en even lekker happie eten. Om maar wat te noemen.

Maar dat valt in het niet als je bedenkt dat er mensen met longen vol vocht op hun buik op de IC liggen. Dat is ontelbaar veel erger en zwaarder.

En ik besef mij ook dat ik niet de enige ben die veel kwijt is nu. Ik ben ook niet meer of minder zielig dan anderen. Iedereen heeft zijn dingen die hij of zij mist.

Maar wat jij ook aangeeft, het is uiteindelijk maar een klein offer wat je brengt voor jezelf, je dierbaren en de maatschappij. Soms is het even niet anders, acceptatie is de enige optie.
Jij verwoordt het beter, maar dat bedoel ik ook.
Bedankt, hou vol ik ben je dankbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
ZaZ schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:01:
We moeten gewoon normaal met dieren omgaan.
Dat zal ik ook zeker niet ontkennen.

Alleen zou je dan ook eens heel kritisch naar Nederland moeten kijken ipv naar China. Overvolle stallen beesten hier die volgepompt worden met antibiotica.

En dan met z'n allen janken als over 10 jaar geen enkel antibioticum nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 14:48

Barrycade

Through the...

bert pit schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:36:
[...]

Een viroloog op TV meldde dat circa driekwart van de virussen afkomstig is van vogels en de rest van zoogdieren. Het gevaar loert daar waar grote hoeveelheden mensen en dieren bij elkaar komen. Als je dan ook nog een keer levende dieren verkoopt (op markten in China) ipv - veel voedsel veiliger - geproduceerd vlees, dan heb je de ideale bron voor het ontstaan van nieuwe virussen.

Het verkopen van levende dieren is in China verboden, maar het wordt gedoogd. Daar moeten ze dus zsm mee stoppen.

Hij meldde ook dat in Nederland tot 60 jaar geleden ook nog levende dieren op de markt verkocht werden.
Nu ben ik nog lang geen 60, maar in mijn jeugd nog wel eens op de "vogeltjes" markt in Antwerpen geweest in België met de "vogeltjes" en andere klein dier spul in allemaal hokjes. Ook hebben hadden we in veel steden/dorpen nog vee veilingen. Meestal in combinatie met veel bier.

Probleem lijkt me meer dat die levende have niet gekeurd wordt in China. Dus geen slachthuizen met een dierenarts, maar een paar wilde civetkatten / armadiollo's en ander spul voor in de nasi op de grond met een touwtje om hun poten(ja ik weet dat hier ook niet altijd rozengeur en manenschijn is in de slachthuizen, maar het speciale vegan topic heeft zijn eigen plaatsje in GoT :> )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
worldfastest schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:14:
En je krijgt het idee, als zij lekker buiten zijn met zijn allen waarom ik niet.
Daarom zijn de regels ook te laks hier... mensen kunnen er niet mee omgaan.

In Duitsland zijn bijvoorbeeld alle speeltuinen afgesloten. Hier spelen de kinderen gewoon op straat zonder toezicht.

En dan moet ik mijn dochtertje van 4 uitleggen dat ze de tuin niet uit mag? Haar moeder trekt dat niet en soms gaan ze dan toch... wel handen desinfecteren en afstand houden.

Maar ja... daar lekt mijn quarantaine plan. Ik heb daar geen controle over, mede omdat anderen overal lak aan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik ben opgehouden de discussie met mijn ouders aan te gaan. Mijn vader begrijpt en accepteert dat ik het er niet op wil wagen (vooral gezien zijn gezondheid), mijn moeder is inmiddels aardig gevorderd in de acceptatie dat we elkaar even niet zien maar dat gaat nog steeds niet van harte. Wat ze verder doen is hun keuze, ga me er niet tegenaan bemoeien. Volgens mij hoeft dat ook niet echt, hoor eigenlijk geen dingen die ze doen die ze niet moeten doen.

Ik zit elke dag op het werk met 100+ mensen en reis elke dag met de trein. Teveel kans dat ik iemand tegenkom die wat heeft. Als ik nu de hele dag thuis zat en geen andere contacten zou hebben dan zou ik er met genoeg afstand er geen probleem mee hebben om elkaar een keer in de tuin te zien.

Ja, het is vervelend, het is lastig om van alles niet te kunnen en te mogen. Maar kom op, niet elke minuut ermee bezig zijn en afleiding zoeken. En dan vooral niet op internet kijken naar alle statistieken en berichten. Net als die mensen die na 1-2 weken de kinderen al zat zijn. Hoe doe je dat in de zomervakantie van 6-7 weken dan? Ja, je kunt nu minder makkelijk wat doen maar ik kon mij vroeger (prehistorie, ruim voor internet) prima in de vakantie vermaken zonder mijn ouders tot overlast te zijn.

Dat onverschillige wat ik toch regelmatig zie als ik buiten ben (niet meer dan woon-werk verkeer), ik snap het niet. Misschien is een volgende stap die mensen gewoon ruimen. Ze willen toch niet in de maatschappij passen, dus mist de maatschappij ze wat mij betreft andersom ook niet.

Dit bericht is eigenlijk te gek voor woorden dat het nodig is. Gun die mensen ook een weekend en een paar feestdagen. Gewoon ronduit onbeschoft en asociaal dat een klein groepje kanslozen dit nodig moet maken. En hier iemand die het nodig vindt om de IC nog meer te belasten voor eigen plezier. Foto's van vriezers en hallen vol doden, massagraf in de VS etc... het doet men blijkbaar niets. Onbegrijpelijk.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Lethalis schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:21:
[...]
beesten die volgepompt worden met antibiotica.
Ik kan er niet eenvoudig een recente bron van vinden, maar dit is een grafiek van 1999 tot en met 2017:

Afbeeldingslocatie: https://www.rivm.nl/sites/default/files/2018-11/106482_010123_IB2809_artikel_anti_fig1_fc.jpg

Je ziet daar toch een hele stevige daling, meer dan een halvering. Dat 'volpompen van beesten' valt dus goed mee.

Misschien heb jij betere informatie? Daar sta ik uiteraard voor open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

[...]

Alleen zou je dan ook eens heel kritisch naar Nederland moeten kijken ipv naar China. Overvolle stallen beesten hier die volgepompt worden met antibiotica.

Dat doe ik ook. Ik ben al 30 jaar veganist ;)

Lekker op de bank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 16:21

pro_6or

amateur_60r

[...]

Hier ben ik het 100% mee eens. We hebben hier een veeteelt industrie waar je u tegen zegt/ Veel en veels te veel. Duizenden beesten op een hoopje. En dan de afgelopen maanden de boeren trekkerterreur om het nog zo te houden ook. We (sommigen, ook op andere sites en media) zitten nu wel op de chinezen af te geven maar ELKE expert op virus gebied geeft aan dat ook NL een groot risico neemt. En dat zijn geen (behoorlijk arme) burgers met eettradities maar gewoon bedrijven. Goedgekeurd en wel.

Ik ben er nu alweer van overtuigd dat we straks weer doorgaan op dezelfde weg. tot we onszelf nog erger tegenkomen dan met dit virus. Daarom zijn er dus geen aliens. intelligent leven is te egoistisch.

Hopelijk heb ik het mis.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
worldfastest schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:14:
Net mijn rondje hardgelopen (alleen en de enige 30 min dat ik buitenshuis ben). Kom dan een klein stukje langs de rondweg maar wat een drukte om de stad in te komen. Grote groepen fietsers, auto’s die vol zitten. Groepen die aan het picknicken zijn. Die boetes mogen van mij naar 4000 euro. Dit soort mensen zorgen ervoor dat alles nog langer duurt. En je krijgt het idee, als zij lekker buiten zijn met zijn allen waarom ik niet. Ik wil ook wel eens weer met het hele gezin de stad in. Lekker buiten zitten op een terrasje.
Ik ben zo te zien dus niet de enigste die het op viel dat het vandaag drukker is dan andere dagen. Volgens mij kan de overheid maar beter alvast volgende week de maatregelen verlengen tot na de meivakantie en misschien zelfs versterken, want dan gaat het niet om een 1 vrijdag vrij maar om meerdere dagen en dan kan het wel eens erg mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:32:
[...]
Je ziet daar toch een hele stevige daling, meer dan een halvering. Dat 'volpompen van beesten' valt dus goed mee.

Misschien heb jij betere informatie? Daar sta ik uiteraard voor open.
Een halvering betekent niet automatisch dat het nu allemaal ineens wel goed is :) 1 pakje sigaretten roken ipv 2 maakt het nog niet gezond.

Maar ik heb zo snel even geen betere informatie. Ik heb jaar terug ofzo een hele documentaire gezien over hoe dierenartsen handelen in antibiotica. Overigens was dat vaak ook niet gedocumenteerd... er wordt ook veel gerommeld.

Als ik hem weer vind, zal ik hem delen. Ik vond het iig vrij bizar wat er gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Bastien schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:32:
Net als die mensen die na 1-2 weken de kinderen al zat zijn. Hoe doe je dat in de zomervakantie van 6-7 weken dan? Ja, je kunt nu minder makkelijk wat doen maar ik kon mij vroeger (prehistorie, ruim voor internet) prima in de vakantie vermaken zonder mijn ouders tot overlast te zijn.
Ik kan alleen voor mijzelf spreken. In de (zomer)vakantie gaan de kinderen gewoon naar de BSO op de dagen dat de beide ouders werken. De 3 weken dat we er met het gezin op uit gaan zijn wij ook vrij.

In de huidige situatie moet ik mijn aandacht verdelen tussen werk en begeleiden van de kinderen met schoolwerk. Ik ben geen leraar en moet mij daar enigszins in verdiepen, dat kost energie. Ook komen de kinderen geregeld wat vragen (snoepje, wat eten, mag ik buiten spelen, etc.), leidt allemaal ontzettend af.

Dat jij je in de prehistorie prima kon vermaken en je ouders niet tot last was is logisch, je ouders waren vrij. Die hoefden hun aandacht niet te verdelen, huishoudelijk werk is van een andere aard dan normaal werk.

Ik snap ook niet dat je de kinderen zat kunt zijn, het is een bewuste keuze hier. Maar ik kan je wel vertellen dat het bijzonder zwaar is om 3 dagen per week leraar en werknemer te zijn. En dat niet voor een keer, maar nu al 4 weken lang.
Maar ik klaag niet, mijn kinderen zouden naar de opvang kunnen ivm werk van mijn partner. Ik kies daar bewust voor om dat niet te doen, zolang het gaat gaat het en wil ik enerzijds de noodopvang niet belasten en anderzijds geen onnodige risico's lopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Drardollan op 10-04-2020 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Lethalis schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:39:
[...]

Een halvering betekent niet automatisch dat het nu allemaal ineens wel goed is :) 1 pakje sigaretten roken ipv 2 maakt het nog niet gezond.

Maar ik heb zo snel even geen betere informatie. Ik heb jaar terug ofzo een hele documentaire gezien over hoe dierenartsen handelen in antibiotica. Overigens was dat vaak ook niet gedocumenteerd... er wordt ook veel gerommeld.

Als ik hem weer vind, zal ik hem delen. Ik vond het iig vrij bizar wat er gebeurde.
Ben het helemaal met je eens dat een halvering niet betekent dat het nu ineens goed is. Maar ik denk wel dat we ons bewust zijn van de risico's en er alles aan doen om dit terug te dringen. Helaas is het niet in een half jaar te regelen, en een bepaalde basis van bijvoorbeeld antibiotica zal je altijd in de vee-industrie nodig hebben. Dat lijkt mij ook geen probleem. Ik weet alleen niet wat de bodem is, misschien zitten we daar nu op en misschien moet het nog 90% omlaag kunnen.

Ik sta open voor die documentaire, altijd interessant en kan er altijd iets van leren d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
pro_6or schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:37:
[...]
Ik ben er nu alweer van overtuigd dat we straks weer doorgaan op dezelfde weg. tot we onszelf nog erger tegenkomen dan met dit virus. Daarom zijn er dus geen aliens. intelligent leven is te egoistisch.
Die aliens zitten gewoon van een afstandje hoofdschuddend toe te kijken :P

Dat terzijde is het universum en ons melkwegstelsel gigantisch. Wij zijn zo bizar klein en nietszeggend dat ze ons waarschijnlijk niet kunnen vinden... en andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:42:
[...]

Ik kan alleen voor mijzelf spreken. In de (zomer)vakantie gaan de kinderen gewoon naar de BSO en ben ik aan het werk. De 3 weken dat we er met het gezin op uit gaan ben ik ook vrij.

In de huidige situatie moet ik mijn aandacht verdelen tussen werk en begeleiden van de kinderen met schoolwerk. Ik ben geen leraar en moet mij daar enigszins in verdiepen, dat kost energie. Ook komen de kinderen geregeld wat vragen (snoepje, wat eten, mag ik buiten spelen, etc.), leidt allemaal ontzettend af.

Dat jij je in de prehistorie prima kon vermaken en je ouders niet tot last was is logisch, je ouders waren vrij. Die hoefden hun aandacht niet te verdelen, huishoudelijk werk is van een andere aard dan normaal werk.

Ik snap ook niet dat je de kinderen zat kunt zijn, het is een bewuste keuze hier. Maar ik kan je wel vertellen dat het bijzonder zwaar is om 3 dagen per week leraar en werknemer te zijn. En dat niet voor een keer, maar nu al 4 weken lang.
Tja, en dat besef is eigenlijk ook een opening voor breder perspectief. Over hoe ver we als samenleving gekomen zijn omdat er hoekstenen als zorg en onderwijs zijn. Het zijn dat soort hoekstenen waardoor al de rest mogelijk is, de ruimte die erdoor geschapen wordt, de prikkels, het fundament.

Ik moet er niet aan denken dat deze crisis tien jaar later gekomen was.
Lethalis schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:45:
[...]

Die aliens zitten gewoon van een afstandje hoofdschuddend toe te kijken :P
Nee hoor, we sluiten weddenschappen af 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Virtuozzo op 10-04-2020 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Virtuozzo schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:46:
[...]

Tja, en dat besef is eigenlijk ook een opening voor breder perspectief. Over hoe ver we als samenleving gekomen zijn omdat er hoekstenen als zorg en onderwijs zijn. Het zijn dat soort hoekstenen waardoor al de rest mogelijk is, de ruimte die erdoor geschapen wordt, de prikkels, het fundament.

Ik moet er niet aan denken dat deze crisis tien jaar later gekomen was.
Een samenleving wordt draaiend gehouden door veel radartjes. Alles hangt aan elkaar, en dat valt nu uit elkaar. Maar gelukkig zijn wij als samenleving flexibel. Zo doet mijn werkgever niet moeilijk over een paar uurtjes minder per week die ik nodig heb voor de kinderen. En dat is maar slechts een voorbeeld wat dicht bij mij staat, zo ontstaan er in onze hele samenleving initiatieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
pro_6or schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:37:
[...]
Ik ben er nu alweer van overtuigd dat we straks weer doorgaan op dezelfde weg. tot we onszelf nog erger tegenkomen dan met dit virus.

Hopelijk heb ik het mis.
Dat heb je niet mis, dat is een zekerheidje. Na dit virus start alles weer op en gaan we door waar we gebleven zijn. Hopelijk blijven er wel wat dingen hangen, de zorg voor elkaar en het weer goed doorhebben hoe belangrijk de vitale beroepen zijn.

Maar je moet ook maar zo denken, een virus als dit komt eens in de 100 jaar voor. Tegen de tijd dat we 100 jaar verder zijn, zijn de meeste van ons er niet meer en herhaalt de geschiedenis zich. Jij hebt je waarschijnlijk ook niet laten weerhouden van vliegen en hoge gebouwen bezoeken door 9/11? Dat was verschrikkelijk, maar na een paar maanden is het naar de achtergrond verdwenen en gaat de ratrace weer vrolijk door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Ennnnn vervolgens lees ik op ad.nl dat Duitsers de marechaussee net niet uitlachen en gewoon het land binnen komen om Pasen hier te vieren-.-

Ik erger me kapot :/

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 20:33

Mfpower

In dubio

Bastien schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:32:
Ja, het is vervelend, het is lastig om van alles niet te kunnen en te mogen. Maar kom op, niet elke minuut ermee bezig zijn en afleiding zoeken. En dan vooral niet op internet kijken naar alle statistieken en berichten. Net als die mensen die na 1-2 weken de kinderen al zat zijn. Hoe doe je dat in de zomervakantie van 6-7 weken dan? Ja, je kunt nu minder makkelijk wat doen maar ik kon mij vroeger (prehistorie, ruim voor internet) prima in de vakantie vermaken zonder mijn ouders tot overlast te zijn.
Ik snap dat ook nooit zo goed, wij hebben de zorg voor de kinderen zelf en dat ze thuis zijn is op zich geen probleem. Sterker nog, het op tijd op school moeten zijn leidde tot veel stress in de ochtend. Dat is nu weg.

Maar wat het nu anders maakt is dat nu van ouders gevraagd wordt ook leraar te spelen. Wat mij betreft hadden ze de scholen gewoon echt dicht gedaan want dit leidt tot veel druk op veel manieren in het gezin. Van geen zin van de kinderen tot dit combineren met werk zorg en huishouden. En dan die school die je blijft bombarderen met berichten wat er allemaal moet. Dat is echt zwaar.

Tot slot mogen de kinderen niet zelfstandig buiten spelen. Dat dit wel gebeurt maakt nog niet dat dit mag (zie besluit noodverordening). Wij houden ons daar aan, dus bij buiten spelen mag je continu waken dat ze zich niet te dicht bij anderen begeven. Dus als zij naar buiten gaan kun je alsnog niet werken of het huishouden doen.

Verder ben ik ze niet zat, gaan ze harder qua werk dan op school(wat doen ze de hele dag daar eigenlijk?) en is het gelukkig mooi weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Drardollan schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:42:
[...]

Ik kan alleen voor mijzelf spreken. In de (zomer)vakantie gaan de kinderen gewoon naar de BSO op de dagen dat de beide ouders werken. De 3 weken dat we er met het gezin op uit gaan zijn wij ook vrij.

Maar ik klaag niet, mijn kinderen zouden naar de opvang kunnen ivm werk van mijn partner. Ik kies daar bewust voor om dat niet te doen, zolang het gaat gaat het en wil ik enerzijds de noodopvang niet belasten en anderzijds geen onnodige risico's lopen.
BSO was nog niet uitgevonden in mijn kindertijd, da's een luxe iets van de afgelopen decennia. Was gewoon samen met de rest thuis in de vakantie maar ook na schooltijd. En ja, mijn ouders werkten ook gewoon. Oke, de omstandigheden nu zijn wat anders, maar wat flexibelheid (dus niet denken in hokjes en tijd) van iedereen doet wonderen.

Even voor de duidelijkheid: ik bedoel het volgende niet persoonlijk richting jou maar in het algemeen. Hoor er op het werk bijvoorbeeld ook genoeg gedoe over en die krijgen van mij hetzelfde antwoord. Dat je nu misschien inderdaad de kinderen moet helpen met hun schoolwerk... is dat anders dan normaal? Ze zullen toch wel eens geholpen moeten worden met huiswerk of opdrachten? Het is nu misschien een ander tijdstip maar genoeg mensen die nu thuis moeten werken en die dat (deels) in de avonduren doen als de kinderen slapen en overdag meer met de kinderen bezig zijn (een van de ouders dan, als je allebei thuis bent). En misschien dat je niet de standaard 8 uur op een dag kunt maken, jammer dan. Hebben werkgevers vast begrip voor want die zitten in hetzelfde schuitje over het algemeen.

Maar ik heb misschien makkelijk praten aangezien ik mijn voetafdruk op de aarde bewust niet groter heb gemaakt dan mijzelf.

En zoals ik al zeg, ik heb niet de luxe dat ik mij kan afzonderen. Moet reizen met OV, moet werken waar ik niet om mensen heen kan... Ach, niet teveel over piekeren en gewoon doorgaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Bastien op 10-04-2020 16:01 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mfpower schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:56:
[...]

Tot slot mogen de kinderen niet zelfstandig buiten spelen. Dat dit wel gebeurt maakt nog niet dat dit mag (zie besluit noodverordening). Wij houden ons daar aan, dus bij buiten spelen mag je continu waken dat ze zich niet te dicht bij anderen begeven. Dus als zij naar buiten gaan kun je alsnog niet werken of het huishouden doen.
Geldt toch alleen voor kleine kinderen? Nergens een leeftijd gezien. Mijn dochter is 10 en speelt hier in de straat met max 1 vriendinnetje. Zou het liever niet toestaan, maar is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:23

Stoney3K

Flatsehats!

Agent47 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:55:
Ennnnn vervolgens lees ik op ad.nl dat Duitsers de marechaussee net niet uitlachen en gewoon het land binnen komen om Pasen hier te vieren-.-

Wat verwacht je dan? Dat ze met geweren in de aanslag staan en dreigen met spijkerstrips?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:49:
[...]

Een samenleving wordt draaiend gehouden door veel radartjes. Alles hangt en valt in elkaar, en dat valt nu uit elkaar. Maar gelukkig zijn wij als samenleving flexibel. Zo doet mijn werkgever niet moeilijk over een paar uurtjes minder per week die ik nodig heb voor de kinderen. En dat is maar slechts een voorbeeld wat dicht bij mij staat, zo ontstaan er in onze hele samenleving initiatieven.
Ja, dat vermogen tot flexibiliteit is ook iets waar deze crisis ons wel aan doet herinneren. Het heeft nut, het is eigen belang, zowel individueel als collectief.

Het klinkt misschien ietwat vreemd, maar ik wordt oprecht blij van het zien van die flexibiliteit op niveau van samenleving. In groot-zakelijke bedrijfsprocessen, het bancaire circuit, de vraagstukken die je als commissaris krijgt, overheidstrajecten, daar is die correlatie van flexibiliteit, initiatief en breder perspectief (ongeacht korte of lange afstand) al jaar op jaar iets van steeds lagere prioriteit geworden. Juist eerder iets wat als risico in een waardebepaling gelabeld staat.

Ik zat vanochtend in video conferentie waar het ging over optimalisatie van aanwezige bedrijfsmatige en overheidsgerelateerde processen (status quo post ante, dus projecties na crisis). Het was wel iets om toch even een wenkbrauw bij omhoog te laten gaan. Die les van vereiste flexibiliteit was bij de economen in de selectie (nog) niet aangekomen. Iets vergelijkbaars bij de adviespunten ordeningsvraagstukken, de rigide focus op detailniveau's. Geen les van vereist breder en samengesteld perspectief.

Ik wil niet zo ver gaan om te zeggen dat de samenhang van de radartjes nu uit elkaar valt. Ja, er staat druk op, en de machine blijkt al van weinig smeermiddel voorzien te zijn. Dat zeker. Het is wel mijn overtuiging dat de machine kan blijven draaien - omdat het geen machine is, maar mensenwerk. En zo hard als deze crisis zich aan het uitwerken is (en ook onzichtbaar nog lang zal doen), ik zie wel breed bevestiging dat het mensenwerk het aanpakt ongeacht de staat van de machine - zogezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Stoney3K schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:00:
[...]

Wat verwacht je dan? Dat ze met geweren in de aanslag staan en dreigen met spijkerstrips?
Zou niet verkeerd zijn... gewoon net als andersom weigeren als je geen valide reden hebt. Het was handiger geweest als de EU het Schengen verdrag voor personen had geschorst. Maar ja, dan zit je helaas nog met het handhaven van mensen die zichzelf buiten de maatschappij zetten.

Maar gelukkig gaat er ook heel veel goed en doen een heleboel mensen _/-\o_ dingen in deze tijd. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Bastien op 10-04-2020 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:59:
[...]

Geldt toch alleen voor kleine kinderen? Nergens een leeftijd gezien. Mijn dochter is 10 en speelt hier in de straat met max 1 vriendinnetje. Zou het liever niet toestaan, maar is lastig.
Max 1 mag maar het geldt voor alle kinderen:
1. Het is verboden zich in de publieke ruimte- met inbegrip van een zich in de publieke ruimte bevindend
voertuig, vaartuig, caravan of tent - in een groep van drie of meer personen op te houden zonder tot de dichtstbijzijnde persoon in die groep en andere personen een afstand te houden van ten minste 1,5 meter.
2. Dit verbod is niet van toepassing op:
a. personen die een gezamenlijke huishouding vormen;
b. kinderen tot en met 12 jaar die samenspelen onder toezicht van een of meer van hun ouders of
voogden die daarbij onderling een afstand van 1,5 meter in acht nemen.
Tot en met 12 jaar dus alleen met meer dan 2 als ouders erbij zijn.

Bron: https://www.vggm.nl/ufc/f...020_getekend_Marcouch.pdf

En anders staat het ook in de verordening van jouw veiligheidsregio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Gezellig lunchen in de Honda fabriek in Wuhan:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RjgFYCJ/980.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@mfpower, je hebt gelijk. Bedankt. Ik bespreek het met mijn vrouw en pas ons gedrag aan.
Ik dacht toch dat ik het nieuws goed volgde.

Edit:
Veiligheidsregio Zeeland:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGMR9_plA2iG1W-Txy3fklXpQUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wWFFmw0sj8QO5v4nYD8XFRhD.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn dochter is 10 jaar, blijkbaar gewoon toegestaan mits tenminste 1ouder.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2020 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Bastien schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:59:
[...]
BSO was nog niet uitgevonden in mijn kindertijd, da's een luxe iets van de afgelopen decennia. Was gewoon samen met de rest thuis in de vakantie maar ook na schooltijd. En ja, mijn ouders werkten ook gewoon. Oke, de omstandigheden nu zijn wat anders, maar wat flexibelheid (dus niet denken in hokjes en tijd) van iedereen doet wonderen.
In die tijd werkten er bijna nooit 2 ouders, zeker niet bij jonge kinderen. Ik denk niet dat je in die tijd op 6 of 7 jarige leeftijd hele weken alleen thuis was?
Even voor de duidelijkheid: ik bedoel het volgende niet persoonlijk richting jou maar in het algemeen.
Snap ik, ik neem het ook zeker niet persoonlijk. En zo moet je mijn reacties ook niet lezen in deze, ik probeer de situatie uit te leggen aan je. Ik begreep al dat je geen kinderen hebt, dus ik kan mij voorstellen dat het heel lastig voor te stellen is.
Dat je nu misschien inderdaad de kinderen moet helpen met hun schoolwerk... is dat anders dan normaal?
Ja, normaal hoef je ze geen 2 tot 4 uur per dag te ondersteunen. De situatie is echt anders dan normaal.
Ze zullen toch wel eens geholpen moeten worden met huiswerk of opdrachten?
Klopt, maar juist met jongere kinderen (basisschool) is dit lastig. Een puber gaat later naar bed en die help je in de avonduren. Tevens zijn oudere kinderen natuurlijk meer zelfredzaam en vereisen minder directe ondersteuning. Niet enkel op schoolgebied, maar overal mee. Een kind van 4 kan zelf geen boterham smeren bijvoorbeeld.
Het is nu misschien een ander tijdstip maar genoeg mensen die nu thuis moeten werken en die dat (deels) in de avonduren doen als de kinderen slapen en overdag meer met de kinderen bezig zijn (een van de ouders dan, als je allebei thuis bent).
Tsjah, als ik naar mijzelf kijk. Ik ben systeembeheerder in een klein bedrijf, mijn werk staat voor een groot deel uit samenwerken met andere collega's en ondersteuning bieden bij ICT vraagstukken. Dat gebeurd overdag en kan niet verschuiven. Ik kan moeilijk zeggen tegen iemand die om 13:00 een videocall heeft met een klant waar iets fout gaat dat hij maar tot 21:00 moet wachten. Dag omzet, en juist omzet is nu niet onbelangrijk.

Mijn partner werkt in de winkel. Vrij lastig om daarin te schuiven, moet je je voorstellen dat jij om 13:00 komt en de deur is op slot en er hangt een briefje dat je om 23:30 welkom bent. Zou je dat accepteren?

Natuurlijk zijn er ook gevallen waar het anders is, maar veel werk is nu eenmaal afhankelijk van bepaalde uren. Die kan je niet zomaar even 5 uur eerder of later uitvoeren. Zoals ik al eerder noemde, we zijn allemaal een klein radartje in het grote geheel, die moeten op elkaar afgestemd zijn.
En misschien dat je niet de standaard 8 uur op een dag kunt maken, jammer dan. Hebben werkgevers vast begrip voor want die zitten in hetzelfde schuitje over het algemeen.
Zeker, de meeste werkgevers, collega's, klanten en leveranciers hebben hier begrip voor. Gelukkig maar. We zitten allemaal in dit schuitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
XWB schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:06:
Gezellig lunchen in de Honda fabriek in Wuhan:

[Afbeelding]
Die foto is al weken oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik heb 4 zoons die allemaal nog op de basisschool zitten en 2 daarvan hebben ADHD. Het thuiswerken en ze hun opdrachten laten maken terwijl ze confronteerd worden met zoveel afleiding is haast niet te doen.
Ook zijn er ouders die het allemaal niet zo nauw nemen en het begint er een beetje op te lijken dat het hier kinderopvang is. Godganse dag komen er kinderen aanwaaien om te spelen. Ik heb een supergrote trampoline in de tuin en zie er nu regelmatig kinderen op stuiteren die ik niet eens ken.

Lekker op de bank

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 13:29
ZaZ schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:17:
Ik heb 4 zoons die allemaal nog op de basisschool zitten en 2 daarvan hebben ADHD. Het thuiswerken en ze hun opdrachten laten maken terwijl ze confronteerd worden met zoveel afleiding is haast niet te doen.
Ook zijn er ouders die het allemaal niet zo nauw nemen en het begint er een beetje op te lijken dat het hier kinderopvang is. Godganse dag komen er kinderen aanwaaien om te spelen. Ik heb een supergrote trampoline in de tuin en zie er nu regelmatig kinderen op stuiteren die ik niet eens ken.
Je mag 'nee' zeggen en eisen stellen als ouder.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
ZaZ schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:17:
Onze trampoline is ook erg populair in de buurt 8)

Maar hier enkel kinderen die we kennen en 1 tegelijk. We volgen de regels zo goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

xzaz schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:21:
[...]

Wees maar niet ongerust dat het slappe hap is hier. Maar het is bijna een full time job om de boel te managen.
Op het moment dat ik effe een half uurtje aan mijn eigen werk ga, loopt er ineens weer klein grut door mijn huis of tuin. Uit huis worden ze sowieso direct weggestuurd, de tuin heb ik niet de hele tijd zicht op.
Deur op slot is makkelijker gezegd dan gedaan want mijn eigen kinderen spelen ook gewoon in de tuin en de deur gaat ongeveer 40.000 keer per dag open en dicht.

Lekker op de bank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Drardollan schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:12:
[...]

In die tijd werkten er bijna nooit 2 ouders, zeker niet bij jonge kinderen. Ik denk niet dat je in die tijd op 6 of 7 jarige leeftijd hele weken alleen thuis was?
Mijn moeder werkte totdat wij naar de lagere school gingen niet full time maar daarna wel bijna. Dus ja, wij waren toen wel alleen thuis. Niet altijd natuurlijk. Maar eigenlijk speelden we altijd op straat en bij vriendjes (of andersom). Maar de huidige tijd is niet meer te vergelijken met 40+ jaar geleden, toen was alles veel minder eng geloof ik. Ging ook gewoon zelf naar school vanaf de lagere school (500 meter lopen slechts maar goed). In vakanties waren zij ook thuis, handig als een van de ouders ook in het onderwijs zit.
Snap ik, ik neem het ook zeker niet persoonlijk. En zo moet je mijn reacties ook niet lezen in deze, ik probeer de situatie uit te leggen aan je. Ik begreep al dat je geen kinderen hebt, dus ik kan mij voorstellen dat het heel lastig voor te stellen is.
Ik snap het wel hoor. Kan mij nog wel herinneren hoe ik zelf was. Dat wil ik niemand meer aandoen :P En hoor genoeg van anderen om mij er een voorstelling van te kunnen maken. Maar mensen kunnen het zichzelf zoveel makkelijker maken als ze zichzelf niet zoveel druk op leggen en laten leggen in deze tijd. Er zijn zoveel minder 'verplichtingen' nu. Ja, een heleboel mensen hebben het werk nog als verplichting, maar verder is er een heleboel weggevallen. Dan moet er toch tijd genoeg terugkomen om de eventuele kinderen te helpen de dag door te komen?
Tsjah, als ik naar mijzelf kijk. Ik ben systeembeheerder in een klein bedrijf, mijn werk staat voor een groot deel uit samenwerken met andere collega's en ondersteuning bieden bij ICT vraagstukken. Dat gebeurd overdag en kan niet verschuiven. Ik kan moeilijk zeggen tegen iemand die om 13:00 een videocall heeft met een klant waar iets fout gaat dat hij maar tot 21:00 moet wachten. Dag omzet, en juist omzet is nu niet onbelangrijk.

Mijn partner werkt in de winkel. Vrij lastig om daarin te schuiven, moet je je voorstellen dat jij om 13:00 komt en de deur is op slot en er hangt een briefje dat je om 23:30 welkom bent. Zou je dat accepteren?

Natuurlijk zijn er ook gevallen waar het anders is, maar veel werk is nu eenmaal afhankelijk van bepaalde uren. Die kan je niet zomaar even 5 uur eerder of later uitvoeren. Zoals ik al eerder noemde, we zijn allemaal een klein radartje in het grote geheel, die moeten op elkaar afgestemd zijn.

[...]

Zeker, de meeste werkgevers, collega's, klanten en leveranciers hebben hier begrip voor. Gelukkig maar. We zitten allemaal in dit schuitje.
Snap het hoor. Het is niet altijd eenvoudig. Bij ons werkt het management voor een flink deel thuis, enkel de mensen die het werk doen (klinkt fout, zo is het niet bedoeld) zijn in het gebouw. En daar merk ik ook dat die in bepaalde uren werken en soms niet. Bijvoorbeeld als de kinderen slapen, spelen etc. Een uurtje van 1 tot 2 ga je zelf spelen en zodra de grote wijzer weer bovenaan staat mag je papa weer storen. Want die moet even webcammen met de collega's. Zoiets hoort ik nog wel eens en net als naar de klok leren kijken voordat ze het bed uit mogen in de morgen is dat na wat herhaling wel te doen. Maar goed, zoals je zegt heb ik makkelijk praten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online

Ach dat is nog niets... ik las net op bild.de dat er mensen zijn die via balkons en nooduitgangen alsnog opa en oma in het verpleeghuis bezoeken, terwijl dat verboden is.

Tsja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Lethalis schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:27:
[...]

Ach dat is nog niets... ik las net op bild.de dat er mensen zijn die via balkons en nooduitgangen alsnog opa en oma in het verpleeghuis bezoeken, terwijl dat verboden is.

Tsja.
Daarom moet je onze regering dankbaar zijn dat we in een 'intelligente' (verschrikkelijk woord) lockdown zitten. Duitsland is vele malen strenger en daar zie je dus dat mensen eromheen gaan proberen te komen. Wij hebben in vergelijking met Duitsland relatief veel vrijheid, en de meeste mensen kunnen daar goed mee omgaan. Want het is makkelijker om iets niet te doen als het gevraagd wordt en je er zelf over kan nadenken dan dat iets je keihard opgelegd wordt. Het is niet voor niets dat het verzet in 40-45 hier zo goed liep (waarmee ik overigens niets bedoel t.a.v. de huidige Duitse bevolking, enkel om aan te geven dat wij niet zo volgzaam zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

je moet ook wel kritisch zijn bij de bron van je nieuws. bild en telegraaf en daily sun etc. komen altijd met dit soort sensatie en opklop berichten. Misschien dat het ergens gebeurd is hoor (en misschien ook wel niet).

Ik zie werkelijk geen mens rond de verzorgigshuizen hier in het dorp. oh sorry, de stad. met 17.000 inwoners :-)

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Stoney3K schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:00:
[...]

De grenzen dichtgooien, behalve voor werk- en vrachtverkeer. Al was het maar voor het Paasweekend. Die mensen komen hier dingen doen die wij geacht worden niet te doen. 'Blijf thuis'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:10
Blijf op een rondje hardlopen / fietsen of boodschappen doen ook binnen. Het rondje ook aangepast. Liep voorheen langs een kanaal met fietspad, nu is het er drukker dan vroeger in de Efteling.

Boodschappen is ook niet te doen, die paden zijn geen 1.5meter breed en iedereen loopt gewoon door elkaar heen.
Kruidvat is op zich beter, gewoon eenrichtingsverkeer. Probeer om 1 keer per week boodschappen te doen en zo laat mogelijk zodat het zo rustig mogelijk is.

Maar ons brein begrijpt het woord ‘niet’ niet, dus de voorlichtingen zijn verkeerd gecommuniceerd :P
Denk niet aan een roze olifant, ga niet hamsteren, ga niet naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:23

Stoney3K

Flatsehats!

zacht schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:44:
[...]

De grenzen dichtgooien, behalve voor werk- en vrachtverkeer.
Dat moet je dan natuurlijk nog wel uitvoeren he. Kun je de snelwegen wel afzetten, maar je hebt nooit genoeg mankracht om alle binnenwegen ook te bewaken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:33:
[...]

Daarom moet je onze regering dankbaar zijn dat we in een 'intelligente' (verschrikkelijk woord) lockdown zitten. Duitsland is vele malen strenger en daar zie je dus dat mensen eromheen gaan proberen te komen. Wij hebben in vergelijking met Duitsland relatief veel vrijheid, en de meeste mensen kunnen daar goed mee omgaan. Want het is makkelijker om iets niet te doen als het gevraagd wordt en je er zelf over kan nadenken dan dat iets je keihard opgelegd wordt. Het is niet voor niets dat het verzet in 40-45 hier zo goed liep (waarmee ik overigens niets bedoel t.a.v. de huidige Duitse bevolking, enkel om aan te geven dat wij niet zo volgzaam zijn).
Ik denk eerlijk gezegd dat het geen drol uitmaakt. Mensen houden zich gewoon niet aan de regels.

Om de simpele reden dat ze denken "het gebeurt mij toch niet".

113.525 bevestigde besmettingen in Duitsland zijn momenteel 137 gevallen per 100.000 inwoners, oftewel 0,137%.
2.373 doden op 83.019.213 inwoners zijn 0,0029%.

In de woorden van Prof. Dr. Christian Drosten "jullie gaat het voorlopig nog te goed".

Maar ja, zelfs al pak je Italië erbij. Het zwaar getroffen land:

143,626 besmettingen en 18,279 doden. Op 60,317,116 inwoners. 0,24% besmet, 0,03% overleden.

Natuurlijk is de pandemie nog niet ten einde, maar de cijfers boezemen niet genoeg angst in... omdat tijdens een wat zwaarder griepseizoen alleen al in Nederland 20.000 mensen overlijden (2018).

Hoeveel mensen ken jij persoonlijk die overleden zijn aan COVID?
En hoeveel daarvan zijn jonger dan 70?

Dat is een beetje het "probleem".

Veel mensen raken pas in paniek als de buren dood neervallen voor de deur en hun halve kennissenkring in het ziekenhuis ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Is goed mogelijk, wellicht heb ik dat gemist dan. Hij dook vandaag als "nieuw" op :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Stoney3K schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:46:
[...]

Dat moet je dan natuurlijk nog wel uitvoeren he. Kun je de snelwegen wel afzetten, maar je hebt nooit genoeg mankracht om alle binnenwegen ook te bewaken.
Klopt. Maar het zou al veel bezoek schelen als er überhaupt de maatregel was dat ze even niet mogen komen, dan komt er sowieso een gedeelte niet dat nu wel komt. En de mensen die ze nu aanspreken bij de grens kunnen ze dan met de maatregel in de hand weer naar Rundumhause sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Marc3l schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:45:

Maar ons brein begrijpt het woord ‘niet’ niet, dus de voorlichtingen zijn verkeerd gecommuniceerd :P
Denk niet aan een roze olifant, ga niet hamsteren, ga niet naar buiten.
Ga niet naar buiten tenzij het is om boodschappen te doen of om even te bewegn, een frisse neus te halen.

Je mag en kan nog gewoon naar buiten om wat activiteit te doen. Blijf zo veel mogelijk uit de buurt van anderen. Het is enorm belangrijk voor je eigen gestel om in beweging te blijven. Wanneer je Covid-19 oploopt wil je fit zijn. Dat is ook enorm berlangrijk bij het voorkomen van corona doden, dat je zelf iet dood gaat

Blijf dan voor de rest binnen. Ik ga 1x in de week naar de supermarkt op een incourante tijd en ga 5 keer in de week een ronde fietsen, verder zit ik binnen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
Lethalis schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:48:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat het geen drol uitmaakt. Mensen houden zich gewoon niet aan de regels.

Om de simpele reden dat ze denken "het gebeurt mij toch niet".

113.525 bevestigde besmettingen in Duitsland zijn momenteel 137 gevallen per 100.000 inwoners, oftewel 0,137%.
2.373 doden op 83.019.213 inwoners zijn 0,0029%.

In de woorden van Prof. Dr. Christian Drosten "jullie gaat het voorlopig nog te goed".

Maar ja, zelfs al pak je Italië erbij. Het zwaar getroffen land:

143,626 besmettingen en 18,279 doden. Op 60,317,116 inwoners. 0,24% besmet, 0,03% overleden.

Natuurlijk is de pandemie nog niet ten einde, maar de cijfers boezemen niet genoeg angst in... omdat tijdens een wat zwaarder griepseizoen alleen al in Nederland 20.000 mensen overlijden (2018).

Hoeveel mensen ken jij persoonlijk die overleden zijn aan COVID?
En hoeveel daarvan zijn jonger dan 70?

Dat is een beetje het "probleem".

Veel mensen raken pas in paniek als de buren dood neervallen voor de deur en hun halve kennissenkring in het ziekenhuis ligt.
Als men de maatregelen steeds minder serieus gaat nemen, gaat dat wel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
AW_Bos schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:17:
[...]

Welke site/app is dat? Volgens mij toont Flightradar24 deze toch niet?
Komt van Twitter, bron weet ik niet. Ik zag ze met eigen ogen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:10
pro_6or schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:50:
[...]

Ga niet naar buiten tenzij het is om boodschappen te doen of om even te bewegn, een frisse neus te halen.

Je mag en kan nog gewoon naar buiten om wat activiteit te doen. Blijf zo veel mogelijk uit de buurt van anderen. Het is enorm belangrijk voor je eigen gestel om in beweging te blijven. Wanneer je Covid-19 oploopt wil je fit zijn. Dat is ook enorm berlangrijk bij het voorkomen van corona doden, dat je zelf iet dood gaat

Blijf dan voor de rest binnen. Ik ga 1x in de week naar de supermarkt op een incourante tijd en ga 5 keer in de week een ronde fietsen, verder zit ik binnen.
Niet zo serieus, er stond een smiley achter ;)
Zoals ik schreef ga ik ook gewoon naar buiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:27
Ik lees hier dat sommige hun kinderen met anderen laten spelen? Wij doen dat niet. Dochter van 5 en zoon van 9 zouden graag willen maar we vinden het risico te groot. Zeker ook omdat mijn vrouw in de risico groep valt.

Zijn jullie dan niet bang dat jullie kinderen drager worden en het zo doorgeven?

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
pro_6or schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:50:
[...]
Ik laat elke dag de hond 2 keer uit en mijd daarbij zoveel mogelijk andere mensen.

Boodschappen laten we bezorgen.

En ik zit / sta regelmatig in de tuin voor wat zonnestralen... vitamine D schijnt een behoorlijke invloed te hebben op vatbaarheid voor longontstekingen:

YouTube: Vitamin D and immunity (Dr. John Campbell)

Daarnaast doe ik elke 2e dag wat Taekwondo oefeningen / trappen in de woonkamer :D Ik beoefen die sport al jaren niet meer, maar bij gebrek aan andere beweging ben ik maar weer eens met front / side / back kicks aan het oefenen :) En ik doe squats.
Hugo schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:57:
Ik lees hier dat sommige hun kinderen met anderen laten spelen? Wij doen dat niet. Dochter van 5 en zoon van 9 zouden graag willen maar we vinden het risico te groot. Zeker ook omdat mijn vrouw in de risico groep valt.

Zijn jullie dan niet bang dat jullie kinderen drager worden en het zo doorgeven?
Yep, ben ik persoonlijk best wel bang voor.

Alleen mijn dochtertje van 4 is helemaal alleen verder. Heeft alleen ons. Geen broertjes of zusjes. En ze ziet andere kindjes buiten spelen.

Ik probeer haar wel binnen te houden in de tuin. Maar het is soms zó dramatisch, dat mama toch even met haar naar de speeltuin gaat. Wel met desinfectiemiddel voor haar handjes en afstand houden.

Andere mensen kijken niet eens om naar hun kinderen...

PS
Je moet je voorstellen dat je ziet hoe jouw eigen kind steeds neerslachtiger en hangeriger wordt, zelfs agressief bij vlagen... terwijl je weet dat je zelf ook niet mister sunshine bent en depressie in jouw familie voorkomt. Dan is dit vrij pittig. Want straks loopt ze heftige psychische schade op door haar langdurig binnen / alleen in de tuin te houden.

We hebben zelf vrij lang gewacht met kinderen krijgen, juist omdat we alle randvoorwaarden goed wilden hebben. Ons best gedaan haar een zo leuk mogelijk leven te geven, gingen overal met haar naartoe, etc.

En nu ineens dit. Mja.

Ze is ook nog eens behoorlijk pienter... dus haar uitleggen dat ze niet naar buiten mag, terwijl er andere kindjes buiten spelen is niet te doen. Haar conclusie is nu gewoon "papa is nogal bang voor de speciale griep". En daarna bij mama aandringen natuurlijk.

[ Voor 48% gewijzigd door Lethalis op 10-04-2020 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
xzaz schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:21:
[...]

Hahahaha ik moest wel even lachen. Maar volgens mij was het punt, dat het dus zoveel moeite kost omdat de kids zo bijdehand zijn als wat. Dat je dus elk kwartier iemand aan het wegsturen bent die je niet kent (niet zélf toegelaten hebt). Een full-time job dus. :D

Zo'n tuin met zo'n schutting waar je als bijdehandte tiener gewoon overheen klimt als mama druk in de call zit. Want van jaap mocht het. :+

[ Voor 19% gewijzigd door graceful op 10-04-2020 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Hugo schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:57:

Nee. Ik ben er niet van overtuigd dat kinderen het makkelijk doorgeven. Anders waren alle scholen en ouders in het begin al ziek geweest, kijk naar de carnaval. 1 avond hossen en half Brabant ligt thuis. Dat zag ik niet gebeuren op basisscholen die nog weken na de carnaval open waren.

En ik ben er zeker van dat kinderen er amper last van hebben. Puur op basis van de cijfers. Slechts een tiental besmettingen in 2-12 jaar, amper een handvol opnames in het ziekenhuis en geen overlijdens. En dat beeld is niet enkel zo in Nederland, maar wereldwijd. Kinderen onder de 2 met een niet ontwikkeld immuunsysteem is een ander verhaal.

We nemen wel maatregelen als niet knuffelen, geen vreemde kinderen en kleine groepjes. En bij twijfel over de gezondheid (snottebellen bij kinderen) wordt er niet mee gespeeld. Ouders hier in de buurt zijn open en eerlijk en houden elkaar van de gezondheid in hun gezinnen op de hoogte. En spelen gebeurd onder toezicht van een willekeurige ouder.

Dan krijg je dus de afweging wat ik beter vind. Kinderen die ingespannen leren en daarna ontspannen spelen en bewegen in de buitenlucht of kinderen die zo beperkt worden dat ze niet willen leren en geen ontspanning meer hebben.

En ik ben er ook van overtuigd dat het gezonder is als kinderen ontspannen zijn en weinig stress ervaren. Ook moeten kinderen veel bewegen, dat is gezond. Zeker in de buitenlucht en deels in het zonnetje. Als ik ze binnenhoud dan zijn ze slechter af dan met Corona.

[ Voor 8% gewijzigd door Drardollan op 10-04-2020 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 10:20

Chiron

Moderator Discord
Finse onderzoekers hebben een simulatie gerenderd van wat er gebeurt in de supermarkt als iemand hoest:

Weten we ook weer dat mondkapjes misschien toch een goed idee zijn :o

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Drardollan schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:15:
[...]

Nee. Ik ben er niet van overtuigd dat kinderen het makkelijk doorgeven. Anders waren alle scholen en ouders in het begin al ziek geweest, kijk naar de carnaval. 1 avond hossen en half Brabant ligt thuis. Dat zag ik niet gebeuren op basisscholen die nog weken na de carnaval open waren.

En ik ben er zeker van dat kinderen er amper last van hebben. Puur op basis van de cijfers. Slechts een tiental besmettingen in 2-12 jaar, amper een handvol opnames in het ziekenhuis en geen overlijdens. En dat beeld is niet enkel zo in Nederland, maar wereldwijd. Kinderen onder de 2 met een niet ontwikkeld immuunsysteem is een ander verhaal.

We nemen wel maatregelen als niet knuffelen, geen vreemde kinderen en kleine groepjes. En bij twijfel over de gezondheid (snottebellen bij kinderen) wordt er niet mee gespeeld. Ouders hier in de buurt zijn open en eerlijk en houden elkaar van de gezondheid in hun gezinnen op de hoogte. En spelen gebeurd onder toezicht van een willekeurige ouder.

Dan krijg je dus de afweging wat ik beter vind. Kinderen die ingespannen leren en daarna ontspannen spelen en bewegen in de buitenlucht of kinderen die zo beperkt worden dat ze niet willen leren en geen ontspanning meer hebben.

En ik ben er ook van overtuigd dat het gezonder is als kinderen ontspannen zijn en weinig stress ervaren. Als ik ze binnenhoud dan krijgen ze dat wel, en ik denk dat dat erger is dan Corona.
Het zou maar zo kunnen dat na de allereerste Jaren (baby's die hebben nog weinig weerstad op kunnen bouwen) wanneer het lichaam eenmaal een eigen immune system heeft opgebouwd de krachtige jonge immuunsystemen van kinderen/tieners over het zeer grote algemeen het Covid-19 virus de baas kunnen (het direct te verslaan, zonder echt ziek te worden).

Jouw proefondervindelijke cijfers lijken dat ook aan te geven.

Toch is daar ook wel weer twijfel over mogelijk. De artsen wilde de scholen wel dicht, tegen het RIVM in. en de incubatie tijd is meestal 5 dagen, hoe lang tot je naar een IC escaleert (im ganzen grosen) weet iemand dat, want de piek IC opnames lag zo op 25 Maart, dan weten we naar welek datum we terug moeten rekenen om te zien wat nu de omslag is geweest. Scholen dicht of restauants e.d. Of ging dat tegelijk? Ik weet het al niet meer, tja.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Chiron schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:22:
Weten we ook weer dat mondkapjes misschien toch een goed idee zijn :o
Die onzin ook dat dat maar schijnveiligheid is. Alleen maar omdat er tekorten zijn. Zodra dat opgelost is zal 1 van de versoepelingen straks vast met voorwaarde zijn dat we allemaal mondkapjes gaan dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

[...]

En ik ben er ook van overtuigd dat het gezonder is als kinderen ontspannen zijn en weinig stress ervaren. Ook moeten kinderen veel bewegen, dat is gezond. Zeker in de buitenlucht en deels in het zonnetje. Als ik ze binnenhoud dan zijn ze slechter af dan met Corona.
Kinderen kunnen drager zijn. Ze hebben mildere symptomen maar het is nog niet duidelijk hoe sterk ze besmettelijk zijn. Dat wordt uitgezocht. Wat jij zegt is dus niet 100 procent zeker. Tot die tijd moet je het zekere voor het onzekere nemen, en je uiteraard aan de regels houden die de veiligheids regio’s hebben uitgevaardigd. Zolang er inderdaad ouders in de buurt zijn om een oogje in het zeil te houden is het goed.
Het gaat dus niet per se om de gezondheid van de kinderen, maar om de potentie die ze hebben anderen te besmetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
pro_6or schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:24:
[...]

Het zou maar zo kunnen dat na de allereerste Jaren (baby's die hebben nog weinig weerstad op kunnen bouwen) wanneer het lichaam eenmaal een eigen immune system heeft opgebouwd de krachtige jonge immuunsystemen van kinderen/tieners over het zeer grote algemeen het Covid-19 virus de baas kunnen (het direct te verslaan, zonder echt ziek te worden).

Jouw proefondervindelijke cijfers lijken dat ook aan te geven.

Toch is daar ook wel weer twijfel over mogelijk. De artsen wilde de scholen wel dicht, tegen het RIVM in. en de incubatie tijd is meestal 5 dagen, hoe lang tot je naar een IC escaleert (im ganzen grosen) weet iemand dat, want de piek IC opnames lag zo op 25 Maart, dan weten we naar welek datum we terug moeten rekenen om te zien wat nu de omslag is geweest. Scholen dicht of restauants e.d. Of ging dat tegelijk? Ik weet het al niet meer, tja.
Eerst restaurants op donderdagavond en de scholen op vrijdagavond. Dat was rond 15 maart. Dus die piek in de ziekenhuizen en IC is daarna gekomen. Die lijken in ieder geval geen verband te hebben. Maar ik ben niet genoeg geïnformeerd om dat als feit te benoemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 10-04-2020 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Mfpower schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:34:
[...]

Kinderen kunnen drager zijn. Ze hebben mildere symptomen maar het is nog niet duidelijk hoe sterk ze besmettelijk zijn. Dat wordt uitgezocht. Wat jij zegt is dus niet 100 procent zeker. Tot die tijd moet je het zekere voor het onzekere nemen, en je uiteraard aan de regels houden die de veiligheids regio’s hebben uitgevaardigd. Zolang er inderdaad ouders in de buurt zijn om een oogje in het zeil te houden is het goed.
Het gaat dus niet per se om de gezondheid van de kinderen, maar om de potentie die ze hebben anderen te besmetten.
Tsjah, dat moet iedereen voor zich kiezen. Er is geen duidelijk goed en slecht. We kunnen ons alleen baseren op feiten, feit is dat kinderen het kunnen krijgen en waarschijnlijk is dat ze het kunnen overdragen. Overigens zou ik het eerder lichte symptomen noemen, mild betekent dat je goed moet hoesten en dergelijken.

Maar de getallen zijn wereldwijd zo laag dat ik het verwaarloosbaar vind, of in ieder geval zodanig verwaarloosbaar dat ik mijn kinderen niet binnenhoudt. Jij kan, en mag, daar anders over denken. Uiteraard moeten we het zekere voor het onzekere nemen, zoals handen wassen en niet knuffelen en bij symptomen niet mee spelen.

Pas achteraf zullen we weten wat de juiste beslissingen waren, maar dat kan gerust een paar jaar duren nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Drardollan schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:41:
[...]

Tsjah, dat moet iedereen voor zich kiezen. Er is geen goed en slecht. We kunnen ons alleen baseren op feiten, feit is dat kinderen het kunnen krijgen en waarschijnlijk is dat ze het kunnen overdragen. Overigens zou ik het eerder lichte symptomen noemen, mild betekent dat je goed moet hoesten en dergelijken.

Maar de getallen zijn wereldwijd zo laag dat ik het verwaarloosbaar vind, of in ieder geval zodanig verwaarloosbaar dat ik mijn kinderen niet binnenhoudt. Jij kan, en mag, daar anders over denken. Uiteraard moeten we het zekere voor het onzekere nemen, zoals handen wassen en niet knuffelen en bij symptomen niet mee spelen.

Pas achteraf zullen we weten wat de juiste beslissingen waren, maar dat kan gerust een paar jaar duren nog.
Dat is mijn punt, we mogen dat niet voor onszelf kiezen. Kinderen mogen alleen buiten in groepen als de ouders erbij zijn. Tot die tijd moeten we het samen doen en moeten we daar geen individuele keuze in maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Mfpower schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:45:
[...]

Dat is mijn punt, we mogen dat niet voor onszelf kiezen. Kinderen mogen alleen buiten in groepen als de ouders erbij zijn. Tot die tijd moeten we het samen doen en moeten we daar geen individuele keuze in maken.
Het is een intelligente lockdown, dus we kunnen wel iets kiezen binnen de gestelde regels. Net als dat campings open mogen zijn, maar geen enkele voorziening hebben. Gek genoeg weet niemand of het chemisch toilet open of dicht moet, sommige campings houden die open en andere niet.

Maar binnen de regels kan je je gezond verstand gebruiken, en dan kan er nog prima en veilig gespeeld worden door veel kinderen. En dat is fijn toch? Ik kies ervoor dat de kinderen wel buiten de tuin spelen, jij niet. Prima, allebei houden we ons aan de regels.

[ Voor 7% gewijzigd door Drardollan op 10-04-2020 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Drardollan schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:47:
[...]

Het is een intelligente lockdown, dus we kunnen wel iets kiezen binnen de gestelde regels. Net als dat campings open mogen zijn, maar geen enkele voorziening hebben. Gek genoeg weet niemand of het chemisch toilet open of dicht moet, sommige campings houden die open en andere niet.

Maar binnen de regels kan je je gezond verstand gebruiken, en dan kan er nog prima en veilig gespeeld worden door veel kinderen. En dat is fijn toch? Ik kies ervoor dat de kinderen wel buiten de tuin spelen, jij niet. Prima, allebei houden we ons aan de regels.
Die van mij spelen ook buiten de tuin, maar alleen onder mijn toezicht. Dat zijn de regels. Doe jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 10:27
Ik merk al dat ieder dit voor zichzelf in schat. Kan mij heel goed voorstellen dat sommige hun kinderen, onder bepaalde regels, gewoon hun gang laten gaan. Wij hebben besloten dat onze kinderen dezelfde regels moeten hanteren als wij als volwassenen. Gelukkig is het mooi weer en kunnen de kinderen hun gang gaan in de tuin. Er is een schommel, trampoline en een glijbaan. En als dat niet genoeg is dan is er nog genoeg ander speelgoed of dergelijke om vermaak te bieden.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Mfpower schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:50:
[...]

Die van mij spelen ook buiten de tuin, maar alleen onder mijn toezicht. Dat zijn de regels. Doe jij dat ook?
Heb je mijn posts wel gelezen?
En spelen gebeurd onder toezicht van een willekeurige ouder.

[ Voor 25% gewijzigd door Drardollan op 10-04-2020 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Drardollan schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:54:
[...]

Heb je mijn posts wel gelezen?

[...]
Ja excuus ik doe teveel tegelijk denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 10:34

Daar hebben ze dan meer zichzelf mee. Horeca is dicht, pretparken, zwembaden, speeltuinen musea en al het andere toerisme is dicht. Ze kunnen zelfs in sommige delen van Nederland niet eens overnachten. Bijvoorbeeld heel Zeeland mag er niet overnacht worden, dat geldt zelfs voor buitenlanders met een vakantiehuisje.

Maar goed, laat ze, des te sneller Rutte de grens ook sluit m.u.v. vrachtverkeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 18:23:
[...]

Daar hebben ze dan meer zichzelf mee. Horeca is dicht, pretparken, zwembaden, speeltuinen musea en al het andere toerisme is dicht. Ze kunnen zelfs in sommige delen van Nederland niet eens overnachten. Bijvoorbeeld heel Zeeland mag er niet overnacht worden, dat geldt zelfs voor buitenlanders met een vakantiehuisje.

Maar goed, laat ze, des te sneller Rutte de grens ook sluit m.u.v. vrachtverkeer.
Moest je niet 2 weken in quarantaine als je in Nederland was geweest? Of is dat selectief en geldt dat wel voor Nederlanders naar Duitsland, maar niet voor Duitsers die lekker in Nederland gaan kamperen? Het virus maakt daar natuurlijk ook verschil in... Nederlander gaat tanken in Duitsland? Jij gaat dood. Duitser gaat kamperen? Oh, niets aan de hand... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 18:23:
[...]

Ergens is het wel grappig. Dit keer zijn de Duitsers op dagtrips zoals Nederlanders synoniem stonden voor gierigheid. Eigen mayonaise, eigen aardappels, eigen alles mee 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 10:34
Ik grapte al met een maatje van me, wij wonen aan de kust in Zeeland, op Walcheren, daar waar je in de zomer 300.000 extra inwoners hebt en iedereen Duits spreekt, om dit weekend s’avonds op de bekende plekken hier in de buurt Duitse wildkampeerders te gaan rapporteren.

Achter mijn huis is bijvoorbeeld een afgelegen parkeerplaats waar s’zomers ook geregeld campers wild kamperen. Maar rondom het Veerse meer en langs de duinen richting Zoutelande en Domburg is het rampzalig.
Pagina: 1 ... 26 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?