Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.574 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@FreakNL dat verbaast mij dus ook. Campings zijn gewoon open. Sprak laatst onze buren op straat (met afstand :+ ) want die hadden ook de caravan voor de deur staan. Die zetten ze ieder voorjaar een paar maanden bij een camping op de Veluwe. Die camping was gewoon open. Ik vraag me dan echt af hoe het daar gaat met openbare toiletten e.d. Dat kan toch nooit hygiënisch zijn als het niet na elk bezoek goed gereinigd wordt?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43
Drardollan schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:24:
[...]

Deze situatie is helemaal niet uitzichtloos en kan niet nog jaren duren. Let eens op de landen om ons heen? Oostenrijk, Denemarken & Tsjechië. Daar zijn ze al begonnen met het versoepelen van de maatregelen. Dat staat ons eind april ook te wachten, als we er met zijn allen de schouders onderzetten en ver weg blijven van domme acties als op visite gaan bij je ouders met de kleinkinderen.

De komende 2,5 week is nog even doorbijten, maar daarna wordt Nederland als het goed is weer wat normaler.
Ik zou daar niet te veel op rekenen.
Ik moet bekennen dat ik niet weet wat er in Denemarken en Tsjechië aan regels afgeschaft wordt, maar van Oostenrijk weet ik dat ze alleen regels afschaffen die in Nederland sowieso niet van toepassing zijn geweest. Daar mogen bouwmarkten en kleine winkels weer open.

Over 2,5 weken gaan wellicht de scholen weer open, en de kinderopvang, juist om het thuiswerken meer mogelijk te maken.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:12
TheFes schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:28:
[...]

Ik moet bekennen dat ik niet weet wat er in Denemarken en Tsjechië aan regels afgeschaft wordt, maar van Oostenrijk weet ik dat ze alleen regels afschaffen die in Nederland sowieso niet van toepassing zijn geweest. Daar mogen bouwmarkten en kleine winkels weer open.

Over 2,5 weken gaan wellicht de scholen weer open, en de kinderopvang, juist om het thuiswerken meer mogelijk te maken.
Het zou me niets verrassen als de regels deels weer vlot gaan versoepelen komende maanden en dat kan ook prima zolang die 1,5m afstand, hygiëne-maatregelen en thuisblijven bij klachten goed in acht worden genomen. Als daarmee de R-waarde op of onder de 1 blijft, blijft 't virus langzaam afzwakken. Maar daarom zou 't me tegelijkertijd ook niet verrassen omdat er zoveel mensen zo eigenwijs blijken te zijn en denken dat de regels vooral voor de rest gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Varienaja schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:22:
[...]

[list]
• Je denkt veilig bezig te zijn, en neemt daardoor meer risico. Waardoor uiteindelijk het risico dus groter is.
Volgens: https://dl.uswr.ac.ir/Vie...%20October%20%2861%29.pdf

is dat dus niet zo. Maar ok, ik heb geen kwaliteitsanalyse gedaan, maar de eerste hit van google scholar gepakt :)
miicker schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:27:
@FreakNL dat verbaast mij dus ook. Campings zijn gewoon open. Sprak laatst onze buren op straat (met afstand :+ ) want die hadden ook de caravan voor de deur staan. Die zetten ze ieder voorjaar een paar maanden bij een camping op de Veluwe. Die camping was gewoon open. Ik vraag me dan echt af hoe het daar gaat met openbare toiletten e.d. Dat kan toch nooit hygiënisch zijn als het niet na elk bezoek goed gereinigd wordt?
De camping in Heerde zou ik echt wel vermijden (dorp waar mijn ouders wonen, waar ik opgegroeid ben). Dat is de grootste bejaarden-killer-hotspot op de veluwe atm.

[ Voor 39% gewijzigd door Adlermann op 09-04-2020 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Toiletgebouwen moeten op iedere camping gesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43
rik86 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:31:
[...]

Het zou me niets verrassen als de regels deels weer vlot gaan versoepelen komende maanden en dat kan ook prima zolang die 1,5m afstand, hygiëne-maatregelen en thuisblijven bij klachten goed in acht worden genomen. Als daarmee de R-waarde op of onder de 1 blijft, blijft 't virus langzaam afzwakken. Maar daarom zou 't me tegelijkertijd ook niet verrassen omdat er zoveel mensen zo eigenwijs blijken te zijn en denken dat de regels vooral voor de rest gelden.
De komende maanden is ook nog wel iets anders als "de komende 2,5 week nog even doorbijten"

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-09 21:14
SvMp schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:25:
[...]

Begin deze week is volop in het nieuws geweest dat het nog jaren gaat duren. Rutte heeft het over het 'nieuw normaal'.
Nog jaren gaat duren zonder verbeteringen/nieuwe ontwikkelingen. Iets waar nu keihard aan gewerkt word. Niemand weet daadwerkelijk hoe het gaat lopen. Het 'nieuwe normaal' is een wereld waarin we het coronavirus hebben met bijbehorende gevolgen. Die worden zo goed en kwaad als het kan bestreden. Laat je die term weg veranderd er nog helemaal niks. Het is enkel een term om je goed bewust te maken van de situatie, wat gezien alle verhalen hier soms dus nog steeds nodig is. En het lijkt te werken, gezien de angst (of realisering) in de posts en media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53

SambalBij

We're all MAD here

Drardollan schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:24:
[...]

Deze situatie is helemaal niet uitzichtloos en kan niet nog jaren duren. Let eens op de landen om ons heen? Oostenrijk, Denemarken & Tsjechië. Daar zijn ze al begonnen met het versoepelen van de maatregelen. Dat staat ons eind april ook te wachten, als we er met zijn allen de schouders onderzetten en ver weg blijven van domme acties als op visite gaan bij je ouders met de kleinkinderen.

De komende 2,5 week is nog even doorbijten, maar daarna wordt Nederland als het goed is weer wat normaler.
Uitzichtloos is het niet, maar jaren duren kan het zeker nog wel...

Misschien niet met *alle* maatregelen, wanneer er in bepaalde gevallen een veilige manier gevonden kan worden. Voor de rest blijven we met een groot deel van de huidige ellende zitten zolang er nog geen vaccin is wat én goed werkt, én in voldoende mate beschikbaar is om iedereen (de huidige kwetsbare groepen eerst, dan de rest) te vaccineren om zodoende het virus uit te roeien.
Ik lees regelmatig dat ze daar uiteraard hard mee bezig zijn, maar dat zo'n vaccin op zijn vroegst pas over 1-1,5 jaar te verwachten valt.

Ik zie zelf na de komende 2,5 weken Nederland nog niet veel normaler worden... In ieder geval nog lang niet normaal genoeg.

[ Voor 5% gewijzigd door SambalBij op 09-04-2020 14:35 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:08
SvMp schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:25:
[...]

Begin deze week is volop in het nieuws geweest dat het nog jaren gaat duren. Rutte heeft het over het 'nieuw normaal'.
Hij had het over de 1,5 meter regel vooral. Die zal inderdaad wel enige tijd als normaal blijven gelden. Maar de rest wordt afgebouwd.
Op visite gaan bij familie is geen 'domme actie', mits gezond en niet in kwetsbare groep. Vóór Corona ging ik ook niet op visite bij familie en vrienden die ziek zijn.
Dus jij gaat nu beweren dat jij kan zien en weten of mensen ziek zijn? Ik zou daar goed mee oppassen, Corona zie je niet namelijk. En kwetsbare groepen, heb je in de bovengenoemde nieuws wel gezien dat er ook mensen van 12, 20, 29 en 38 dood gaan? Die waren niet in de kwetsbare groep, maar hun dierbaren hebben ze wel van achter glas mogen uitzwaaien.

Sorry, maar als je in de huidige situatie denkt dat op bezoek gaan bij familie een slimme actie. Dan heb je niet begrepen wat we aan het doen zijn met zijn allen.

En dan heb ik het niet over even bij je ouders langswippen om met ruime afstand in de achtertuin even bij te kletsen. Want we moeten onze ouderen ook niet laten vereenzamen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Pompi schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:16:
[...]

Deze ook gezien in de NOS liveblog?

[...]
Gisteren even het interieur van m'n auto gaan poetsen, dat doe ik normaal op de dijk, lekker rustig enzo.
Dus ik rij richting de Eemmeerdijk en zie daar een paar auto's en een drietal campers staan, minstens 15 meter uit elkaar en wat mensen ernaast die keurig met hun klapstoeltjes over het water uitkijken en van het mooie weer genieten, niks mis mee want iedereen zat bij zijn eigen vervoer en er zat meer ruimte tussen dan je in je eigen tuin hebt met de buren.
Aan de waterkant van de dijk loopt een lang fietspad en wat ik daar zag schrok ik toch wel van.
Een gezin van 3 wat achter elkaar fietst en achter iemand op skeelers hangt omdat ze er niet voorbij konden, tegemoetkomende fietsers etc, kortom het was aardig druk op dat fietspad langs de polder.
Vergeet het maar dat je daar met 1,5 meter afstand kan passeren, sterker nog, ik denk dat dat hele fietspad max 2 meter breed is.
De fiets laat ik wel even uit mijn hoofd voorlopig, zolang je niet op de weg mag fietsen zijn fietspaden (tenzij middernacht en je de enige bent) echt een no-go area voor mij.

Nadat ik het interieur schoongemaakt had ben ik maar naar een verlaten stuk polder gereden en heb een flinke wandeling gemaakt langs de bollenvelden over een verlaten saaie weg. Ben op 1 landbouwvoertuig en 2 auto's die langsreden na geen kip tegengekomen. Dat voelt toch wat prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
TheFes schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:28:
[...]

In Nederland waren er veel winkelketens sowieso dicht, bijvoorbeeld de vanHaren. Die hoefden niet dicht van de overheid maar deden het toch. De vanHaren is ondertussen weer open gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:19
FreakNL schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:47:
Ik vind het totaal niet normaal.. Ik weet niet wat de dochter voor werk doet (ze zal werken, anders breng je de kinderen niet lijkt me) maar ik weet wel dat de schoonzoon in de bouw werkt en gewoon ook aan het werk is.. Dus je hebt dan echt geen flauw idee wat je meeneemt naar die mensen.....

Ohja, en dan vergeet ik nog te melden dat diezelfde buren dus gisteren de caravan hebben opgehaald uit de stalling! Die staat nu dus op de openbare parkeerplek hier voor de deur, dat doen ze normaal gesproken alleen als ze eropuit gaan.. Geen flauw benul wat ze van plan zijn, alle campings zijn toch dicht? Ik heb echt het idee dat ze geen nieuws kijken (of dat ze wegkijken) en het leven gewoon doorgaat zoals vroeger voor hun...

Voor onszelf zijn we er trouwens uit, we gaan deze doen morgen;
https://www.myrouteapp.co...5568/22-Lek-en-Lingeroute
En we nemen dan een picnic-mand mee.. Zien we ergens een rustig plekje, prima. En zo niet, dan gaat de iPad aan voor dochter als ze vervelend wordt en genieten wij van de rit.. We hebben "net" een nieuwe auto dus het is ook wel een keer leuk om een ritje te doen met het dak open :)
daar heb je wel een puntje bij mijn buurvrouwtje 65+ worden ook de kleinkinderen 6 dagen in de week gedropt

maar goed dat deden ze voor de corona meuk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Drardollan schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:34:
[...]

Hij had het over de 1,5 meter regel vooral. Die zal inderdaad wel enige tijd als normaal blijven gelden. Maar de rest wordt afgebouwd.
Die 1,5 meter regel vind ik de ergste. Die zorgt er voor dat we ons zo vreemd moeten gedragen, en dat bijna alle sociale activiteiten niet meer mogelijk zijn.

Daarnaast praktisch, een voorbeeld: Als iedereen weer gaat werken (met 1,5 meter afstand), en we komen weer massaal naar kantoor, dan kan het openbaar vervoer het niet aan (omdat je nog maar 25% capaciteit hebt als je 1,5 meter afstand tussen reizigers wil hebben). De capaciteit is naar 50% te krijgen als je tussen all bankjes hoge plastic schermen plaatst, maar dat heeft ook praktische consequenties.

Als we dat jaren moeten volhouden, zullen er ongetwijfeld hele nieuwe sporten ontstaan, maar die1,5 meter afstand maakt normaal menselijk contact onmogelijk (stel dat dit 2 jaar moet, dan zullen er ook 2 jaar lang geen nieuwe relaties ontstaan).

Daarom denk ik dat dit niet haalbaar is en ontkomen we niet aan gerichte quarantaine op basis van bescherming van kwetsbaren en vrijwilligheid. Mensen die amper risico lopen gewoon hun leven laten leiden (jongelui bijvoorbeeld), en kwetsbaren + mensen die er vrijwillig voor kiezen wettelijke bescherming bieden met een recht op quarantaine en bijbehorende voorzieningen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:06
SvMp schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:50:
[...]

*snip*

Daarom denk ik dat dit niet haalbaar is en ontkomen we niet aan gerichte quarantaine op basis van bescherming van kwetsbaren en vrijwilligheid. Mensen die amper risico lopen gewoon hun leven laten leiden (jongelui bijvoorbeeld), en kwetsbaren + mensen die er vrijwillig voor kiezen wettelijke bescherming bieden met een recht op quarantaine en bijbehorende voorzieningen.
Hoe lang blijf je je standpunt herhalen?
We weten het nu wel, je bent het met niets eens. Klaar.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:19

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Dat hygiënische speelt toch altijd? Ik denk echt dat je op een (rustige) camping echt niet zoveel risico loopt. Je kan prima afstand houden van anderen en met goed handenwassen kan je een hoop voorkomen.

Misschien dat dat overigens op massale familiecampings lastiger is, maar de natuurcampings die ik ken geven meer ruimte dan menig tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:23
[...]

Ik zou hier toch niet mee akkoord gaan mocht dit ingesteld worden. Mensen van onder de 65 lopen dan wel minder risico, maar ze lopen nog steeds een risico (zie jongen van 29 die onlangs overleden is).

Ik zou zelf dat risico nooit nemen. Ik ben zelf 32, heb twee kinderen en als dit soort acties (zoals gewoon werken) er voor kunnen zorgen dat mijn kinderen zonder vader of moeder opgroeien, dan neem ik het risico niet. Hoe klein dit risico ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Drardollan schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:34:
Dus jij gaat nu beweren dat jij kan zien en weten of mensen ziek zijn? Ik zou daar goed mee oppassen, Corona zie je niet namelijk. En kwetsbare groepen, heb je in de bovengenoemde nieuws wel gezien dat er ook mensen van 12, 20, 29 en 38 dood gaan? Die waren niet in de kwetsbare groep, maar hun dierbaren hebben ze wel van achter glas mogen uitzwaaien.
demo31051987 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:04:
[...]

Ik zou hier toch niet mee akkoord gaan mocht dit ingesteld worden. Mensen van onder de 65 lopen dan wel minder risico, maar ze lopen nog steeds een risico (zie jongen van 29 die onlangs overleden is).
Ik ontken de sterfgevallen niet. Het een illusie dat je elk risico in het leven kunt uitsluiten.
Ik zou zelf dat risico nooit nemen. Ik ben zelf 32, heb twee kinderen en als dit soort acties (zoals gewoon werken) er voor kunnen zorgen dat mijn kinderen zonder vader of moeder opgroeien, dan neem ik het risico niet. Hoe klein dit risico ook is.
Ik ben wat ouder maar ben gezond en val niet in een kwetsbare groep. Ik zou als ik de keuze had het risico wel nemen. Liever leuk leven met een (klein) risico, dan mijn passies stilzetten. Maar omdat ik besef dat anderen, zoals jij, er anders in kunnen staan, vind ik dat je mensen de keuze moet geven.

[ Voor 44% gewijzigd door SvMp op 09-04-2020 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 19:05
ZieMaar! schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:04:
[...]
Dat hygiënische speelt toch altijd? Ik denk echt dat je op een (rustige) camping echt niet zoveel risico loopt. Je kan prima afstand houden van anderen en met goed handenwassen kan je een hoop voorkomen.

Misschien dat dat overigens op massale familiecampings lastiger is, maar de natuurcampings die ik ken geven meer ruimte dan menig tuin.
Alleen zijn de toiletten en wasruimtes gesloten.
Gemeenschappelijke was- toilet en douchevoorzieningen op campings en vakantieparken worden gesloten.
https://www.rijksoverheid...-coronavirus-in-nederland

[ Voor 3% gewijzigd door pacificocean op 09-04-2020 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
SvMp schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:06:
[...]

Ik ben wat ouder maar ben gezond en val niet in een kwetsbare groep. Ik zou als ik de keuze had het risico wel nemen. Liever leuk leven met een (klein) risico, dan mijn passies stilzetten. Maar omdat ik besef dat anderen, zoals jij, er anders in kunnen staan, vind ik dat je mensen de keuze moet geven.
Probleem is dat wanneer jij de keuze neemt om het risico te lopen, ik jou vervolgens tegenkom in de supermarkt (eten moet er toch komen voor het gezin) en het pakje pasta, wat jij net toch maar hebt teruggelegd, beet pak, ik alsnog besmet kan worden.

Door jouw keuze is het voor mij niet meer veilig en loop ik risico. Daarom zijn deze maatregelen en daar hebben we ons nou eenmaal aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

(stel dat dit 2 jaar moet, dan zullen er ook 2 jaar lang geen nieuwe relaties ontstaan).
Waar een wil is, is een weg. Kwestie van man-hoge condooms, met uitstulpingen c.q. uitsparingen op de juiste plek :+

Ik vind je suggesties wel goed, hoor. Maar ik denk dat er meerdere sporen zullen gaan lopen:
- Meer testen, ook voor het gewone publiek
- Roulatie in OV, bijv. maandag alle mensen met achternaam A t/m F, enzovoort
- Vrijheid langzaam opvoeren/afknijpen naar gelang bezetting Intensive Care
demo31051987 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:14:
Door jouw keuze is het voor mij niet meer veilig en loop ik risico. Daarom zijn deze maatregelen en daar hebben we ons nou eenmaal aan te houden.
Risico is natuurlijk wel relatief, hè? RIVM zegt "De kans is klein dat je ziek wordt als je spullen of oppervlakken aanraakt of vastpakt". Dat je risico loopt, dat is duidelijk. Het gaat echter om de hoogte van het risico.

[ Voor 28% gewijzigd door TucanoItaly op 09-04-2020 15:20 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
SvMp schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:06:
Ook jij bent een risicogroep.
Het overlijden van Theo Eikelhof is in zijn woonplaats Barendrecht als een bom ingeslagen. Theo was pas in de vijftig en zo gezond als een vis. Hield van fietsen en skiën, dronk niet, rookte niet. Mankeerde eigenlijk helemaal niets, tot het coronavirus hem te pakken kreeg. Niemand die ooit had kunnen denken dat een ski-vakantie met vrienden in Oostenrijk hem uiteindelijk fataal zou worden.

Maar als donderslag bij heldere hemel belandde Theo na zijn minivakantie plots op de intensive care met zware ademhalingsproblemen. Daar vocht hij twee weken voor zijn leven. Net op het moment dat het beter leek te gaan en hij van de beademing mocht, sloeg het virus onverbiddelijk toe. ,,Het virus steeg ineens naar zijn hoofd en toen was het binnen een halve dag gedaan. We zijn totaal verbouwereerd”, zegt uitvaartonderneemster Monique Maurik, toevallig een bekende van Theo.
https://www.ad.nl/binnenl...o-mooi-gevonden~a4b8342c/

Het is met stip het meest onzinnige argument wat ik je hoor geven. Jij bent niets beter of slechter dan een ander, jouw vermeende 'ik ben gezond' zegt helemaal niks. Ook jij kan er gewoon aan sterven.

En los van dat, jij kan ook drager zijn/worden zonder noemenswaardige symptomen en vervolgens andere mensen aansteken die naar de IC of erger moeten.

Besef je wel wat het hele virus en de maatregelen inhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001

Stoney3K

Flatsehats!

TucanoItaly schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:15:
[...]

Waar een wil is, is een weg. Kwestie van man-hoge condooms, met uitstulpingen c.q. uitsparingen op de juiste plek :+
Dat betekent wel dat het geboortecijfer voor de komende 2 jaar naar nul gaat dalen. :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:25

wontcachme

You catch me? No you wont

Camping houder hier :P

Toiletgebouwen en andere gemeenschappelijke ruimtes moeten gesloten zijn. Wij hebben de deuren op slot gedaan, water eraf en linten opgehangen. Wij hebben het geluk veel jaarplaatsen te hebben die eigen toiletten en douches hebben. Die mogen dus wel gewoon komen, mits ze ook aan andere regels houden.

En er is een run ontstaan hier op chemische toiletten bij toercaravans :P. Wij hebben veel mensen die overdag hier komen en in de avond weer terug gaan naar hun kleine woning/appartement in de grote steden op 15 minuten reizen. Die sleuren hun wc gewoon mee.

Passanten doen we dit jaar niet aan. Wij zijn alleen open voor onze vaste gasten.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
TucanoItaly schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:15:
[...]

Ik vind je suggesties wel goed, hoor. Maar ik denk dat er meerdere sporen zullen gaan lopen:
- Meer testen, ook voor het gewone publiek
- Roulatie in OV, bijv. maandag alle mensen met achternaam A t/m F, enzovoort
- Vrijheid langzaam opvoeren/afknijpen naar gelang bezetting Intensive Care
Er is juist niets goeds aan de suggesties, die suggesties zijn namelijk alleen maar op basis van het IK gevoel, zonder wetenschappelijk bewijs, een soort van psychologisch effect van het quarantaine blijven.

IK wil namelijk gewoon naar het werk, IK wil naar het café, IK wil naar het strand, IK wil gewoon met het OV, IK wil, IK wil.

Er is ook geen enkele groep uit te sluiten, want van elke groep gaat er altijd wel een x procent naar het ziekenhuis, medium care met weer een laag procentueel naar IC waardoor je zorg alsnog overbelast is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:58
wontcachme schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:21:
[...]
Wij hebben veel mensen die overdag hier komen en in de avond weer terug gaan naar hun kleine woning/appartement in de grote steden op 15 minuten reizen. Die sleuren hun wc gewoon mee.
Beetje zoals de volkstuintjes dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:35
Stoney3K schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:21:
[...]

Dat betekent wel dat het geboortecijfer voor de komende 2 jaar naar nul gaat dalen. :+
Ik denk niet dat de meeste geboortes uit net nieuwe relaties komen. Wat dacht je van al die stelletjes die zich nu thuis kapot vervelen? Ik verwacht eerder een baby boom begin 2021 >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 16:39
Dat is niet wat een risicogroep inhoudt, risicogroep betekend dat je een verhoogd risico loopt, niet iedereen die het mogelijk kan oplopen.
demo31051987 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:14:
[...]

Probleem is dat wanneer jij de keuze neemt om het risico te lopen, ik jou vervolgens tegenkom in de supermarkt (eten moet er toch komen voor het gezin) en het pakje pasta, wat jij net toch maar hebt teruggelegd, beet pak, ik alsnog besmet kan worden.

Rij je auto? Dan verhoog je ook het risico voor mij als voetganger om aangereden te worden. Begrijp me niet verkeerd ik snap de maatregelen die zijn genomen, met name om de druk op de IC's te managen, maar laten we niet doen alsof we alle risico's kunnen voorkomen.

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Stoney3K schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:21:
[...]

Ja, maar bestaande stellen hebben weer tijd om te produceren :+

Serieus, ik ben echt benieuwd of we een positief of negatief effect zullen zien. Krijgen we een "Coronagolf"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

wontcachme schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:21:
[...]

Camping houder hier :P

Passanten doen we dit jaar niet aan. Wij zijn alleen open voor onze vaste gasten.
Campeerder hier. Hoe ga je om met reserveringen in de zomervakantie? Zijn daar al richtlijnen voor?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
Sv3n schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:24:
[...]

Rij je auto? Dan verhoog je ook het risico voor mij als voetganger om aangereden te worden. Begrijp me niet verkeerd ik snap de maatregelen die zijn genomen, met name om de druk op de IC's te managen, maar laten we niet doen alsof we alle risico's kunnen voorkomen.
Die logica begrijp ik even niet. Als wij ons allemaal aan de verkeersregels houden, hoe loop jij dan meer risico als ik in de auto stap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-09 21:22

Spotmatic

Ken sent me

demo31051987 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:33:
[...]
Die logica begrijp ik even niet. Als wij ons allemaal aan de verkeersregels houden, hoe loop jij dan meer risico als ik in de auto stap?
Als je met je radio loopt te rotzooien of wordt afgeleid dan kun je je op papier wel aan de regels houden, maar een ongeluk zit altijd in een klein hoekje. Of je krijgt een klapband en vliegt de weg af. Daar helpen regels niet zoveel aan.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 09:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vorkie schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:22:
[...]

Er is juist niets goeds aan de suggesties, die suggesties zijn namelijk alleen maar op basis van het IK gevoel, zonder wetenschappelijk bewijs, een soort van psychologisch effect van het quarantaine blijven.

IK wil namelijk gewoon naar het werk, IK wil naar het café, IK wil naar het strand, IK wil gewoon met het OV, IK wil, IK wil.

Er is ook geen enkele groep uit te sluiten, want van elke groep gaat er altijd wel een x procent naar het ziekenhuis, medium care met weer een laag procentueel naar IC waardoor je zorg alsnog overbelast is...
Hoewel ik in de posts van @SvMp vooral angst lijk te zien, en het er zeker niet geheel mee eens ben, toch is een klein beetje support wel op zijn plaats denk ik ;)

- Ik wil naar het café, want anders heb ik over een jaar geen cafe meer om heen te gaan
- Ik wil naar het werk, want anders heb ik over een jaar geen werk meer
- Ik wil met het OV... Tsjah, dat moet niemand willen :+

@Drardollan er is een verschil tussen een risicogroep en risico lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
Spotmatic schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:36:
[...]

Als je met je radio loopt te rotzooien of wordt afgeleid dan kun je je op papier wel aan de regels houden, maar een ongeluk zit altijd in een klein hoekje. Of je krijgt een klapband en vliegt de weg af. Daar helpen regels niet zoveel aan.
Ga dan ook niet lopen. Dadelijk mis je een stoprand en breek je je nek....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:36:
[...]
Daar ben ik mij van bewust, maar op dit moment is iedereen tussen de 12 en 200 een risicogroep. Er is nog amper wat bekend van dit virus en van praktisch alle leeftijden overlijden er mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:36:
[...]

Hoewel ik in de posts van @SvMp vooral angst lijk te zien, en het er zeker niet geheel mee eens ben, toch is een klein beetje support wel op zijn plaats denk ik ;)

- Ik wil naar het café, want anders heb ik over een jaar geen cafe meer om heen te gaan
- Ik wil naar het werk, want anders heb ik over een jaar geen werk meer
- Ik wil met het OV... Tsjah, dat moet niemand willen :+

Nou ja, maar dat staat los van elkaar, jij als persoon gaat naar een café / bioscoop voor vermaak. Ja, de uitbater daarvan verdient daar weer zijn geld mee, maar primair kom jij daar voor je eigen persoon en feel good (idd op OV na :+)

Secundair kan je idd zorgen hebben, maar er is veel in gang gezet natuurlijk om ze te redden, gaan ze het allemaal redden? Waarschijnlijk niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Vorkie op 09-04-2020 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 16:39
demo31051987 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:37:
[...]

Ga dan ook niet lopen. Dadelijk mis je een stoprand en breek je je nek....
Ga dan ook niet naar de supermarkt, straks pak je nog een besmet pakje pasta ....

Wat ik probeer te zeggen, bijna alles wat een ander kan doen zorgt voor een bepaald risico voor anderen. Dus als jij zegt:
Door jouw keuze is het voor mij niet meer veilig en loop ik risico
geldt voor zoveel dingen, toch lijken we nogal door te schieten in de reactie op dit virus IMO.

[ Voor 35% gewijzigd door Sv3n op 09-04-2020 15:44 ]

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:39:
[...]

Daar ben ik mij van bewust, maar op dit moment is iedereen tussen de 12 en 200 een risicogroep. Er is nog amper wat bekend van dit virus en van praktisch alle leeftijden overlijden er mensen.
Je kunt moeilijk ontkennen dat onderliggend trauma, overgewicht en leeftijd een heel grote invloed hebben op het risico om het hoekje om te gaan.

@Vorkie Dat zal persoonlijk zijn; ik ga hooguit 1x in de maand uit eten en bestel hooguit 1x per jaar iets. Tenminste; voor de crisis. Bestel nu bewust twee keer in de week bij lokale restaurant houders die hun best doen om het hoofd boven water te houden. Tuurlijk; ook stukje eigen belang, maar tis wel een zwaarwegend argument. Maar misschien ben ik gewoon te goed voor deze wereld :+

[ Voor 29% gewijzigd door MikeyMan op 09-04-2020 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:41:
[...]

Je kunt moeilijk ontkennen dat onderliggend trauma, overgewicht en leeftijd een heel grote invloed hebben op het risico om het hoekje om te gaan.

@Vorkie Dat zal persoonlijk zijn; ik ga hooguit 1x in de maand uit eten en bestel hooguit 1x per jaar iets. Tenminste; voor de crisis. Bestel nu bewust twee keer in de week bij lokale restaurant houders die hun best doen om het hoofd boven water te houden. Tuurlijk; ook stukje eigen belang, maar tis wel een zwaarwegend argument. Maar misschien ben ik gewoon te goed voor deze wereld :+
Hier zelfde hoor, bestellen gewoon, maar je druk maken dat er straks geen café is? Je stamkroeg misschien, maar ik heb zo het idee dat er nog genoeg over blijven of zullen starten als de nood aan de man is :-)

En je stamkroeg zonder een dronken man die in je nek mag hijgen is toch anders. (Kan die wel, mag niet :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Sv3n schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:24:
[...]

Voor zover ik weet zijn aanrijdingen niet besmettelijk. Het is niet zo dat als ik jou nu aanrij, dat jij dan even later 2 anderen aanrijdt, en die 2 anderen daarna weer 4 anderen aanrijden, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vorkie schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:47:
[...]

Hier zelfde hoor, bestellen gewoon, maar je druk maken dat er straks geen café is? Je stamkroeg misschien, maar ik heb zo het idee dat er nog genoeg over blijven of zullen starten als de nood aan de man is :-)

En je stamkroeg zonder een dronken man die in je nek mag hijgen is toch anders. (Kan die wel, mag niet :+
Man, ik woon in zoetermeer.... Gaat er eentje failliet is er niks meer over ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Laatst online: 09:13

WhySoSerious

Be the change.

Doe het nou niet mensen. Ga niet motorrijden, ga niet wielrennen, ga niet je picknicken om een ritje te kunnen maken met je nieuwe auto. Hou het bij buiten eten in de tuin en een blokje om lopen.

Elke mogelijke toename in de vraag naar zorg moet momenteel vermeden worden. Even op de tanden bijten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 20:33

Mfpower

In dubio

Ik probeer nu na 2,5 week ziekte langzaam het werken weer op te pakken. Maar het is net of ik uit een soort coma ben ontwaakt. Alles is anders. Ik heb heel veel geslapen (en hier gelezen en gepost) maar nu moet ik al mijn collega's soort van terugvinden in de online tools waar ik al of niet aan ben toegevoegd (teams). Waar iedereen enigszins gewend is aan het nieuwe werken online heb ik daar maar een paar dagen van gehad, maar heb niet de mogelijkheid om "even bij iemand langs te lopen".
Na de paasdagen maar een paar video calls maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:55:
[...]

Man, ik woon in zoetermeer.... Gaat er eentje failliet is er niks meer over ;)
:+

Ik heb hier met thuisbezorgd keuze uit 12 bedrijven... waarvan 5x Doner, 1x pizza, iets met vis en iets met pokebowls en jij? Ik gok iets meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vorkie schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:03:
[...]

:+

Ik heb hier met thuisbezorgd keuze uit 12 bedrijven... waarvan 5x Doner, 1x pizza, iets met vis en iets met pokebowls en jij? Ik gok iets meer :P
offtopic:
ja wel iets meer, maar ik probeer hoofdzakelijk de restauranthouders te sponsoren, dus niet de standaard afhaal/bezorg rommel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:04:
[...]

offtopic:
ja wel iets meer, maar ik probeer hoofdzakelijk de restauranthouders te sponsoren, dus niet de standaard afhaal/bezorg rommel...
Wilde afgelopen week eens de lokale Chinees verblijden met een bestelling en deze afhalen maar helaas heeft deze de hele tent dichtgegooid :( (site niet aangepast alleen een telefoonbeantwoordboodschap)
Vanavond maar de snackbar een paar durpen verderop supporten, bellen, bestelling doorgeven, nummer krijgen en ophalen op het afgesproken tijdstip.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

WhySoSerious schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:01:
Doe het nou niet mensen. Ga niet motorrijden, ga niet wielrennen, ga niet je picknicken om een ritje te kunnen maken met je nieuwe auto. Hou het bij buiten eten in de tuin en een blokje om lopen.
Dat kun je natuurlijk wel een week zeggen, maar mensen gaan dat echt geen maanden achter elkaar vol houden, vooral niet nu de zomer er aan zit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:13:
[...]

Dat kun je natuurlijk wel een week zeggen, maar mensen gaan dat echt geen maanden achter elkaar vol houden, vooral niet nu de zomer er aan zit te komen.
Wel beste kans om die 20miljard terug te verdienen. Wat was het, 400 per burger? :+
RIP economie erna

[ Voor 3% gewijzigd door graceful op 09-04-2020 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-09 14:17
Bestaat er eigenlijk al een anti-Corona plugin/addon voor browsers die alle nieuwsberichten of inhoud op websites e.d. over Corona kunnen filteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 14:22
vj_slof schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:22:
Bestaat er eigenlijk al een anti-Corona plugin/addon voor browsers die alle nieuwsberichten of inhoud op websites e.d. over Corona kunnen filteren?
Dan krijg je alleen nieuws te zien van voor 2020 :o :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-09 14:17
RiCk schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:25:
[...]

Dan krijg je alleen nieuws te zien van voor 2020 :o :+
Ik kwam dit al tegen:
https://gebeurternogwatanders.nl/nos/

op zich al heel wat. Als browserextensie zou dit wel fijn zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:25

wontcachme

You catch me? No you wont

Pompi schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:23:
[...]

Beetje zoals de volkstuintjes dus?
Volkstuintje xxl in dit geval dan :P
backupdevice schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:30:
[...]

Campeerder hier. Hoe ga je om met reserveringen in de zomervakantie? Zijn daar al richtlijnen voor?
Richtlijnen niet echt nee. Reserveringen die er al waren houden we gewoon aan (wij hebben niet dat mensen moeten vooruit betalen/aanbetalingen doen dus ze kunnen ook gewoon niet komen opdagen). 95% van de reserveringen die er zijn waren voor concerten en de 4 daagse dus als die niet mogen zullen de mensen ook niet komen vermoedelijk. En komen ze toch, dan kunnen we ze er helaas niet oplaten tenzij ze een eigen toilet hebben. Al zou Rutte de boel eind april weer opengooien, dan nog nemen we dit jaar geen passanten aan. Wat minder inkomsten, maar wel heel veel contactmomenten minder.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Stoney3K schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:13:
[...]

Precies. En zo lang je je aan de regels houdt... Je kan best een ritje gaan maken maar ga niet naar plekken waar het druk is. Heel simpel. Sterker nog, ik kan alleen maar aanraden om er lekker op uit te gaan. Ik heb vandaag ook weer met een vriendin lekker zitten zonnen (uiteraard op ruim 1,5 meter afstand). Hier aan het kanaal langs Leiden niet erg druk. Lekker doen. Laat de muren niet op je af komen maar mensen ook niet :+ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Thomas schreef op donderdag 9 april 2020 @ 17:21:
[...]

Precies. En zo lang je je aan de regels houdt... Je kan best een ritje gaan maken maar ga niet naar plekken waar het druk is. Heel simpel. Sterker nog, ik kan alleen maar aanraden om er lekker op uit te gaan. Ik heb vandaag ook weer met een vriendin lekker zitten zonnen (uiteraard op ruim 1,5 meter afstand). Hier aan het kanaal langs Leiden niet erg druk. Lekker doen. Laat de muren niet op je af komen maar mensen ook niet :+ !
Ik bedoel meer dat die '1,5-meter' regel niet iets is wat maandenlang vol te houden valt. Voor de maatschappij niet, want dan gaan mensen er psychologisch aan kapot, maar economisch ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Stoney3K schreef op donderdag 9 april 2020 @ 17:42:
[...]

Ik bedoel meer dat die '1,5-meter' regel niet iets is wat maandenlang vol te houden valt. Voor de maatschappij niet, want dan gaan mensen er psychologisch aan kapot, maar economisch ook niet.
Zal nog wel even duren denk ik. Ik heb er niet zoveel moeite mee eigenlijk. Zie de scholen niet snel weer open gaan, denk echt dat er nog een paar maanden overheen gaan voordat we weer een beetje normaal mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:14

FreakNL

Well do ya punk?

Thomas schreef op donderdag 9 april 2020 @ 17:21:
[...]

Wij gaan er morgen ook op uit. Kans dat we besmet raken is nihil want we gaan autorijden en gaan nergens eruit waar mensen zijn. Maar we kunnen natuurlijk wel tegen een boom rijden en daardoor op de IC komen. Maar, en ja dat is egoïstisch, we hebben al ruim 3 weken aan thuiszitten erop zitten en na morgen worden dat er weer minimaal 3. Dusja, we gaan nu een klein risico nemen. Maar dat is ook wel een beetje ten faveure van de mentale gezondheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 09:14

FreakNL

Well do ya punk?

SvMp schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:53:
[...]

Dat had Orwell niet kunnen voorzien.

Het is jammer dat in alle landen het beleid ongeveer gelijk is. Emigreren helpt niet.
Je kan naar Zweden :)

https://www.google.com/am...-tegen-covid-19-neemt.amp

Die hangen tot nu toe nog jouw filosofie aan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

FRANQ schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:00:
Het paasweekend komt eraan.

En mijn schoonvader (halverwege 50) heeft bedacht samen te gaan eten met zijn kinderen en kleinkinderen. Hij wil dan smiddags eitjes zoeken voor de kleintjes en gaan gourmetten savonds.

Dus dan zijn we met hij en zijn vrouw, ons gezin 4, dochter van zijn vrouw met man en kind 3, en mijn 2 zwagers.

11 man totaal.

Ik heb al nee gezegd, maar nu ben ik weer degene die het gedaan heeft. |:(
Mijn vrouw vind het wel leuk en wil er eigenlijk ook gewoon heen.

Maar nu komt het, mijn ouders willen ook ons (nouja mijn kinderen) zien dit weekend.
En mijn schoonmoeder zal ook nog wel gaan vragen denk ik.

Hoe gaan jullie daar mee om?

Ben ondertussen geneigd om zoiets te hebben van fuck it, en me er aan over te geven.
Want ben het zat om elke keer nee te moeten zeggen.
Tegen je vrouw zeggen dat jouw, haar, en je familie's gezondheid voor gaat. En jullie dus niet gaan. No brainer. En groetjes aan je schoonvader op de IC over 3 weken. ;w

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:38

ultimateharry

Team Slayer:-)

Stringer schreef op donderdag 9 april 2020 @ 21:45:
[...]

Tegen je vrouw zeggen dat jouw, haar, en je familie's gezondheid voor gaat. En jullie dus niet gaan. No brainer. En groetjes aan je schoonvader op de IC over 3 weken. ;w
Had vandaag hetzelfde, familie (uit Brabant nota bene): “We gaan toch wel met zijn allen iets met Pasen doen”? Inclusief m’n moeder van tegen de 70. Heb vriendelijk verwezen naar de richtlijnen van de overheid. Niets meer gehoord.

[ Voor 3% gewijzigd door ultimateharry op 09-04-2020 22:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
FreakNL schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:46:
[...]

Wij gaan er morgen ook op uit. Kans dat we besmet raken is nihil want we gaan autorijden en gaan nergens eruit waar mensen zijn. Maar we kunnen natuurlijk wel tegen een boom rijden en daardoor op de IC komen. Maar, en ja dat is egoïstisch, we hebben al ruim 3 weken aan thuiszitten erop zitten en na morgen worden dat er weer minimaal 3. Dusja, we gaan nu een klein risico nemen. Maar dat is ook wel een beetje ten faveure van de mentale gezondheid...
idd, gewoon lekker een stukje gaan toeren, de natuur is schitterend momenteel en bollenvelden kan je prima vanuit de auto bekijken, desnoods stop je even op een rustige plek voor een kort wandelingetje en wat frisse lucht. Veel plezier!

Ik heb vandaag de boodschappenrun er weer opzitten voor de komende 1 a 2 weken, morgenvroeg nog ff langs bakker, vis- en groenteboer (die zitten binnen 25 meter van elkaar dus dat is goed te doen)

Wel veel :F gedrag gezien.
Een supermarkt waar de helft van de bezoekers alle afstandsregels negeert en de andere helft panisch de rest probeert te ontlopen. Een samenscholing van een stuk of 15 "jongeren" op hun vaste hangplek en bejaarden die de hond uitlaten en gewoon oversteekknopjes met hun vinger indrukken.
Opvallend is het verschil in gedrag tussen de wat "mindere" wijken en de rijkere buurten. Sociaal onaangepast gedrag gaat gewoon door, blijkbaar zijn de maatregelen, en sowieso de handhaving daarvan nog niet echt prioriteit.

[ Voor 31% gewijzigd door PalingDrone op 09-04-2020 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Stringer schreef op donderdag 9 april 2020 @ 21:45:
[...]

Ik zeg ook gewoon nee. De enigen met wie ik nu daadwerkelijk contact heb zijn mijn vriendin en schoonfamilie die momenteel in 1 huis wonen. Eigen familie niet. Mijn ouders wilden ook graag wat doen met pasen maar ik heb gewoon nee gezegd, joe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Zolang ze in china ratten, vleermuizen, honden. enz. blijven eten steun ik geen enkel chinees bedrijf / restaurant. China is met hun rare eetcultuur verantwoordelijk wat er nu overal gebeurd.

Een generaliserende en denigrerende opmerking plaatsen is niet een constructieve manier om te discussiëren

[ Voor 23% gewijzigd door tweakduke op 10-04-2020 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ultimateharry schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:01:
[...]

Had vandaag hetzelfde, familie (uit Brabant nota bene): “We gaan toch wel met zijn allen iets met Pasen doen”? Inclusief m’n moeder van tegen de 70. Heb vriendelijk verwezen naar de richtlijnen van de overheid. Niets meer gehoord.
Ergens lees ik dit meer - alsof er in Brabant andere regels gelden. Normaal vind ik hun instelling wel leuk (om half elf vragen wil je koffie ben je al aan een wijntje toe). Nu ben ik een Noordeling dus wat minder knuffelig dan de vrienden die ik heb in Brabant.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 06:42
FRANQ schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:00:
Het paasweekend komt eraan.

En mijn schoonvader (halverwege 50) heeft bedacht samen te gaan eten met zijn kinderen en kleinkinderen. Hij wil dan smiddags eitjes zoeken voor de kleintjes en gaan gourmetten savonds.

Dus dan zijn we met hij en zijn vrouw, ons gezin 4, dochter van zijn vrouw met man en kind 3, en mijn 2 zwagers.

11 man totaal.

Ik heb al nee gezegd, maar nu ben ik weer degene die het gedaan heeft. |:(
Mijn vrouw vind het wel leuk en wil er eigenlijk ook gewoon heen.

Maar nu komt het, mijn ouders willen ook ons (nouja mijn kinderen) zien dit weekend.
En mijn schoonmoeder zal ook nog wel gaan vragen denk ik.

Hoe gaan jullie daar mee om?

Ben ondertussen geneigd om zoiets te hebben van fuck it, en me er aan over te geven.
Want ben het zat om elke keer nee te moeten zeggen.
Mijn familie en schoonfamilie is gelukkig slim genoeg om niet bij elkaar te komen. Dat is gewoon onverstandig op dit moment.
Er gaat zeker wel wat gebeuren, maar dat zal met bezorgdiensten gebeuren. Onderling zullen we elkaar hooguit via de webcam zien. En dit zijn dan twee uitersten, Groningers en Limburgers..

Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij dat in andere families men denkt zoals bij jou...

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wow, ik wist natuurlijk al dat China niet het meest vriendelijke land is voor buitenlanders maar dat buitenlanders (ook die er al jaren wonen) nu massaal geweigerd worden in winkels daar sta ik toch van te kijken. Ook al heb je alle gezondheidsverklaringen, QR-codes op groen, het maakt niet uit want buitenlanders zouden het Wuhan virus verspreiden. Niet alleen bij de kapper waar ze al jaren komen worden ze geweigerd maar zelfs het kopen van hoognodige mondkapjes is er niet bij en de politie zegt niets te kunnen doen.

Je zal als buitenlander maar geweigerd worden om naar een supermarkt gaan, dan is het hopen dat de bezorgen nog langs durven te komen.

Oh en het zogenaamde verbod in Shenzen op het eten van kattenvlees en hondenvlees is onjuist. Je mag ze enkel niet thuis slachten en ook niet levend voor consumptie verkopen.

Video staat er 2x maar met de timestamps waar over het onderwerp bericht wordt, inclusief videoclips van de weigeringen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MeKESBmSjCR5l0i-mB8T3WKu68o=/f/image/STKG4vqn76sTY7yNdOzBzggO.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgY0Xp4GTjFh9ffP5VsvbHeiwsg=/f/image/zzNPXQ9c2BPNUTSkg24vpdTw.png

[ Voor 12% gewijzigd door sampoo op 10-04-2020 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@sampoo Xenofobie is geen enkel volk vreemd. 30 jaar geleden merkte ik day dat al zo in Signapore (notabene toch wel een handeslstad als Amsterdam). Vreemdelingen brengen ziektes mee. Maar ook geld.

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 10-04-2020 00:49 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:43

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

FreakNL schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:30:
En ik wordt hier bijna voor gek verklaard als ik met vriendin en kind in de auto wil stappen naar een plek waar GEEN andere mensen zijn... En de mensen die daar met "grappige" reacties op komen over El Garagos of El Balkonos krijgen +15... Soms snap ik tweakers niet meer... Ik vroeg om tips over rustige plekken nabij Rotterdam en het enige wat de zolderkamer-held uit zijn toetsenbord geperst krijgt is "blijf thuis"... Dat kan ik zelf ook wel verzinnen. En nee, als er mensen zijn gaan we er niet heen.. Maar er is vast een totaal vervallen en totaal niet aantrekkelijk bos in de buurt waar we heen kunnen. Ik hoopte op een gouden tip, maar die blijft uit dus we gaan gewoon op pad met een picnic-mand en desnoods parkeren we ergens op een snelweg-rustplaats... /rant
Het advies #blijfthuis wordt wel erg letterlijk genomen, maar niemand overleeft de hele tijd opgesloten in huis zitten, omdat de muren dan op je af komen. Het is uiteraard gewoonweg niet de bedoeling dat je gezellig met jan en alleman op stap gaat en het sociale leven in gaat met groepen mensen om je heen. Maar met zijn tweeën even gezellig de natuur in trekken om op een rustige plek te picknicken is gewoon geen probleem. Houd gewoon afstand van anderen op 1,5 meter, en ga niet in een groep met elkaar staan.

Je hebt inderdaad van die mensen die te kritisch zijn, en meteen de nodige rants geven over: "Blijft thuis, halve gare!"... Maar zulke dingen moet je gewoon niet met de buitenwereld communiceren.

Ikzelf ben fervent spoorwegfanaat, en reis normaal elke week een dagje met de trein om vaak wat foto's te maken, maar die tijd is nu ook even op pauze gezet voor mij. Ikzelf heb overigens al drie weken geen trein meer gezien, en al vier weken geen trein meer ingestapt.

Ik lees dat sommige spotters er nog op uittrekken om foto's te maken. Prima... Maar reis dan niet met de trein, en combineer het met een fietstochtje in je eentje. Gelukkig houden de meesten zich hier nu goed aan :). Alleen is iedereen er op gebrand om thuis te blijven dat ze dan weer gaan ranten op je foto's van: "Oelewapper, blijf toch thuis!". Dat is dan wel weer zo helaas, of je moet dit even duidelijk uitleggen.

Anyway, we mogen blij zijn dat we een 'intelligente lockdown' hebben, en dat we geen politiestaat zijn waar de politie je om een 'bewijs van buiten zijn' vraagt.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
franssie schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 00:49:
@sampoo Xenofobie is geen enkel volk vreemd. 30 jaar geleden merkte ik day dat al zo in Signapore (notabene toch wel een handeslstad als Amsterdam). Vreemdelingen brengen ziektes mee. Maar ook geld.
Dit is van een hele andere orde en zo massaal dat je mond er van open valt. Behoorlijk hypocriet ook als je ziet hoe China en de Chinese media op elk incident in de VS inspringt maar ontelbare gevallen in China steevast negeert.

In China is het de overheid die het ondersteunt en niet een paar verdwaalde racisten die iets doen dat formeel niet mag zoals we in de rest van de wereld tegenkomen. Geen enkel ander land die het beleid heeft om elke buitenlander zonder uitzondering zo te behandelen. Ik zou zeggen bekijk de voorbeelden, ik was wel wat gewend maar dit slaat alles. De hele wereld komt voorbij en maakt het mee en dit moet de nieuwe supermacht worden?

Nog een voorbeeld als je in China woont en een appartement huurt en besluit je om een paar nachten bij je vriendje te slapen dan kom je als buitenlandse je eigen woning niet meer in. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door sampoo op 10-04-2020 01:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
AW_Bos schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 00:57:
[...]
...

Anyway, we mogen blij zijn dat we een 'intelligente lockdown' hebben, en dat we geen politiestaat zijn waar de politie je om een 'bewijs van buiten zijn' vraagt.
Mij valt op dat de intelligente lockdown vooral werkt voor en begrepen wordt door het redelijk tot algemeen ontwikkelde gedeelte van de bevolking.
Het grote nadeel blijft het relatief kleine groepje wat het nodeloos lastig maakt voor de overgrote welwillende meerderheid.
Ik weet niet of die mensen het nou niet begrijpen, het niet willen begrijpen, de zachte aanpak negeren of denken in de trant van: "Jamaar dit is niet specifiek gezegd dus dat mag ik dan nog wel doen" of botweg zich sowieso nooit iets aantrekken van wat de overheid/iemand anders van ze vraagt cq stronteigenwijs zijn.

Misschien dat een iets strengere handhaving van de huidige regels wat sneller doordringt in dat gedeelte van de bevolking? Zolang zij nog vaak "straffeloos" hun gang kunnen gaan zal de bereidheid om je aan de regels te houden niet veel groter worden. Ondertussen hebben de huidige leefregels ook niet echt het gewenste effect op de groep die nu juist veel meer opvalt.
Politie hoeft echt niet aan iedereen te vragen wat ze buiten doen maar zorgen dat we allemaal ons zoveel mogelijk aan de sociale afstand regels houden lijkt mij wel een kerntaak om de boel buiten een beetje leefbaar te houden. Voorlopig kunnen we nog naar buiten, laten we voorzichtig omgaan met die vrijheid. Het is erg fijn om even een ommetje te doen of een rondje te rijden wanneer je de rest van de tijd in je huis doorbrengt. Dat gaat ook prima zonder close fysiek contact met derden. Ik hoop dat dat zo blijft en dat we door het geklooi van een paar niet allemaal nog verder beperkt moeten/gaan worden in ons laatste restje vrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Ik zit me deze vroege ochtend prima te vermaken met een COVID-19 conspiracy video. :)

Ik zit nu halverwege en vind het jammer dat dit gecensureerd wordt op social media. Niet omdat ik het ermee eens ben maar omdat het lijkt dat ze denken dat ze op iets zitten nu het verbannen wordt. Dingen verbieden ben ik sowieso ook niet voor trouwens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-09 16:08

basvn

Breezand - NHN

polopolo150 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 07:17:
Ik zit me deze vroege ochtend prima te vermaken met een COVID-19 conspiracy video. :)

Ik zit nu halverwege en vind het jammer dat dit gecensureerd wordt op social media. Niet omdat ik het ermee eens ben maar omdat het lijkt dat ze denken dat ze op iets zitten nu het verbannen wordt. Dingen verbieden ben ik sowieso ook niet voor trouwens.
Snap dat jij het interessant vind, maar de helft van de mensen die het zien, geloven het ook.
Het zelfde als dat dit allemaal komt door 5G. Daarom is het misschien maar beter dat het van social media verwijderd word.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Laatst online: 23-09 06:37
SC4RF4C3 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 00:33:
Zolang ze in china ratten, vleermuizen, honden. enz. blijven eten steun ik geen enkel chinees bedrijf / restaurant. China is met hun rare eetcultuur verantwoordelijk wat er nu overal gebeurd.
Tikkeltje overdreven of niet? Wat kan de over het algemeen gevluchte of geëmigreerde Chinees hier er aan doen dat ze in China van die vreemde praktijken erop na houden? Hier staat er geen vleermuis, hond, kat of koala op het menu.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 07:06
cbr600f4i schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 07:32:
[...]

Tikkeltje overdreven of niet? Wat kan de over het algemeen gevluchte of geëmigreerde Chinees hier er aan doen dat ze in China van die vreemde praktijken erop na houden? Hier staat er geen vleermuis, hond, kat of koala op het menu.
hhhhhmnjumm... Koala..

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 08:58

Sagat

Is pappa x2!

cbr600f4i schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 07:32:
[...]

Nee joh, niets overdreven aan, alle (even gegoogled) 1,386 miljard (2017) chinezen zijn ALLEMAAL mafklappers die van alles en nog wat wat ze tegen komen opeten, en uiteraard zijn ALLE chinezen (aziaten? beter om geen risico te nemen natuurlijk) die naar het buitenland verhuisd zijn ook exact hetzelfde. EN denken ze ALLEMAAL dat het commercieel interessant is om die cultuur ook hier in nederland met ons te delen, die lekkere babi pangang moet eigenlijk bat pangang heten. 8)7

sarcasm off, helemaal eens, behoorlijk overdreven ja.
---------------

Wat mij bezig houdt..... (en medetweakers voel je vrij om ook die mening/angst lichtelijk belachlijk te maken :+ ) is dat de scholen opengaan. Ik weet dat er iig al word voorbereid om dit te doen bij onze school en ik ga er vanuit dat dit door het land niet anders is.

Ik werk thuis en heb 2 kids op eind basischool, (groep 6 en 8 ) dus, ik juich het aan de ene kant toe. (en dan mag ik eigenlijk echt niet klagen, ze leren zo goed als zelfstandig de hele dag zonder dat we als ouders over hun schouder moet hijgen, uiteraard gaan we wel geregeld even checken) maar....

Ik heb er nog wel vertrouwen in dat men nadenkt over hoe de scholen veilig open te doen, maar.....teveel kinderen om 1,5 meter te houden? En de kids afzetten waarbij ik mijn dochter nog altijd naar haar klas begeleid is normaliter bijna vergelijkbaar met door een mierennest lopen........dat laatste is af te vangen door nu dan niet meer naar het lokaal mee te lopen, maar ik kan me echt niet voorstellen hoe de kinderen afstand kunnen houden, voor zover ik weet (heb niet alle klassen nageteld ;) ) zijn de meeste klassen hier aardig gevuld met toch wel minimaal 25 kids per klas, en 30 is ook geen uitzondering, dus ik kan me even geen creative oplossing verzinnen waarbij men 1,5 meter aanhoudt. de lokalen zijn op 1 na ook allemaal in gebruik.

Kinderen zijn minder vatbaat, maar kunnen het nog steeds krijgen en dus doorgeven, waarbij ik als risicogroep niet echt op zit te wachten, iemand hier ideeën over?
Of is/word dit een maatregel om te werken naar group immunity waarbij wat besmettingen ingecalculeerd zijn?

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

PalingDrone schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:04:
[...] bejaarden die de hond uitlaten en gewoon oversteekknopjes met hun vinger indrukken. […]
Eh… ja? Moeten ze het anders met hun tong doen? Handen moet je toch wassen bij thuiskomst.
Dat heb ik met Nederlanders. BSE, varkenspest, mond- en klauwzeer, Q-koorts, vogelgriep; totaal achterlijke cultuur! Wonen met 17 miljoen mensen op een postzegel en blijven dieren vreten en op diezelfde postzegel ook intensief houden. Totaal gestoord. Nederland heeft zo al meerdere keren voor doden in hun eigen kutlandje en in het buitenland gezorgd en het vaak genoeg (jaren!) verzwegen omdat export van dierproducten zo belangrijk is voor ze. Ik zou Nederlanders écht niet vertrouwen, eng volk. Ze vreten zelfs rauw vlees en rauwe vis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Laatst online: 23-09 09:35
Sagat schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:34:
Ik heb er nog wel vertrouwen in dat men nadenkt over hoe de scholen veilig open te doen, maar.....teveel kinderen om 1,5 meter te houden? En de kids afzetten waarbij ik mijn dochter nog altijd naar haar klas begeleid is normaliter bijna vergelijkbaar met door een mierennest lopen........dat laatste is af te vangen door nu dan niet meer naar het lokaal mee te lopen, maar ik kan me echt niet voorstellen hoe de kinderen afstand kunnen houden, voor zover ik weet (heb niet alle klassen nageteld ;) ) zijn de meeste klassen hier aardig gevuld met toch wel minimaal 25 kids per klas, en 30 is ook geen uitzondering, dus ik kan me even geen creative oplossing verzinnen waarbij men 1,5 meter aanhoudt. de lokalen zijn op 1 na ook allemaal in gebruik.

Kinderen zijn minder vatbaat, maar kunnen het nog steeds krijgen en dus doorgeven, waarbij ik als risicogroep niet echt op zit te wachten, iemand hier ideeën over?
Of is/word dit een maatregel om te werken naar group immunity waarbij wat besmettingen ingecalculeerd zijn?
Kiss and ride, klassen niet allemaal tegelijk laten beginnen, per klas pauze. Accepteren dat binnen een klas gespeeld en geleeft wordt en die 1,5 meter niet gehouden wordt.

Kwetsbare kinderen en kinderen van kwetsbare ouders thuis onderwijs laten volgen.

Ik ga er van uit dat ze nu onderzoeken (zover dat mogelijk is) in hoeverre per klas de regels versoepeld kunnen worden zonder dat het aantal besmettingen teveel toeneemd.

Uiteindelijk is het de bedoeling om het aantal besmettingen in te dammen, niet om de ziekte weg te krijgen.

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 08:58

Sagat

Is pappa x2!

GabberKooij schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:46:
[...]

Kiss and ride, klassen niet allemaal tegelijk laten beginnen, per klas pauze. Accepteren dat binnen een klas gespeeld en geleeft wordt en die 1,5 meter niet gehouden wordt.

Kwetsbare kinderen en kinderen van kwetsbare ouders thuis onderwijs laten volgen.

Ik ga er van uit dat ze nu onderzoeken (zover dat mogelijk is) in hoeverre per klas de regels versoepeld kunnen worden zonder dat het aantal besmettingen teveel toeneemd.

Uiteindelijk is het de bedoeling om het aantal besmettingen in te dammen, niet om de ziekte weg te krijgen.
kiss n ride had ik inderdaad zelf ook bedacht, maar je 2e zin is dus precies het ding.....waarbij het voor de niet risicogroep mensheid dan maar een russisch roulette moet worden. Maar ik zie zelf dus ook geen alternatief.
En om in die termen te blijven, als je die hoge (ik noem het voor het gemak maar even 90%, het zal absoluut anders zijn als je het met de huidige cijfers uitrekent *) kans hebt om alleen wat milde of zelfs geen sympthomen te hebben.....of te wel niet te verliezen, dan klinkt een casino bezoek niet heel vervelend.

En je scenario dat mijn kids dan maar lekker thuis moeten blijven scholieren omdat ik risicogroep ben word ik ook niet heel vrolijk van, (en dan met name voor hun eigen sociale ontwikkeling) maar denk idd dat ik/wij geen keuze hebben. Maar dat is dan maar het offer dat we moeten gaan maken. Kiezen of delen.

Ach ja, eerst maar afwachten wat er over 2 weken uit de hoge hoed komt, Zou maar zo kunnen dat ik niet de enige ben met deze vragen en dat we gewoon er nog een maandje aan vast plakken en hey, dan is het al bijna zomer vakantie.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Dat wordt moeilijk, zo ongeveer alles wat je koopt komt uit China. Vind overigens die eetcultuur ook niet heel slim maar het is vooral kwalijk dat ze in de eerste weken dit virus even onder het tapijt probeerden te vegen.

Ik hoop dat elk land vanaf nu verantwoordelijkheid neemt en dit niet meer doet. Zodra je ook maar een virus als dit vermoedt moet je gelijk maatregelen nemen om het te isoleren. Ook als zoiets in Nederland zou gebeuren. Je ziet het, de hele wereld is de dupe van onverschilligheid. Hier overigens ook, ik had in februari en begin maart echt niet het idee dat het hier serieus werd genomen (inclusief ik trouwens, ik dacht het zal allemaal wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 08:53

Chiron

Moderator Discord
Haha lever je smartphone dan maar in en als ik voor elk product bij jou in huis waar stiekem toch in kleine lettertjes 'made in china' op staat een euro krijg ben ik rijk, gok ik :+

Ik ben het met je eens dat die idiote dingen als vleermuizen enzo van mij ook per direct verboden mag worden, maar het is zeker niet gebruikelijk om dat soort dingen te eten.
Het hele probleem is de cultuur dat alles zo vers mogelijk moet zijn, en dat doe je door de beesten levend te houden tot het moment van verkoop. Ze zitten in hokjes hutje bij mutje op de markten tussen de mensen, bij gebrek aan koel- en vrieskasten en DAT zorgt voor de kruisbesmettingen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Thomas schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:36:
[...]Ik hoop dat elk land vanaf nu verantwoordelijkheid neemt en dit niet meer doet. Zodra je ook maar een virus als dit vermoedt moet je gelijk maatregelen nemen om het te isoleren. Ook als zoiets in Nederland zou gebeuren. Je ziet het, de hele wereld is de dupe van onverschilligheid.
Nederland heeft een zéér slechte track record wat dat betreft (Q-koorts-doofpot duurde 10 jaar, BSE werd ook stilgehouden en gewoon naar VK en Ierland geëxporteerd - welke achterlijke cultuur voert vegetarische beesten vermalen soortgenoten - en vergeet varkenspest, MKZ en vogelgriep niet).

Hij die de eerste steen gooit…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:41
Thomas schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:36:
[...]

Dat wordt moeilijk, zo ongeveer alles wat je koopt komt uit China. Vind overigens die eetcultuur ook niet heel slim maar het is vooral kwalijk dat ze in de eerste weken dit virus even onder het tapijt probeerden te vegen.

Ik hoop dat elk land vanaf nu verantwoordelijkheid neemt en dit niet meer doet. Zodra je ook maar een virus als dit vermoedt moet je gelijk maatregelen nemen om het te isoleren. Ook als zoiets in Nederland zou gebeuren. Je ziet het, de hele wereld is de dupe van onverschilligheid. Hier overigens ook, ik had in februari en begin maart echt niet het idee dat het hier serieus werd genomen (inclusief ik trouwens, ik dacht het zal allemaal wel).
Dat gaat alleen maar gebeuren als er goede afspraken komen dat ieder land mee betaald aan de isolatie van een land. Anders wordt er altijd zo lang mogelijk gewacht en te laat gereageerd. En dan nog vraag ik mij af of trotse landen niet zo lang mogelijk wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Op de man reageren laten we achterwege en dit voegt niks toe

[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 10-04-2020 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]
Ik weet niet hoe het bij jou is, maar mijn kinderen komen met regelmaat in contact met andere kinderen nu. Er wordt na het schoolwerk gewoon gespeeld, het is ondoenlijk en onmenselijk om je kinderen dit te ontzeggen. Daarmee lopen ze ook kans om besmet te raken.

Ook hebben ze tot de scholen dichtgingen weken gewoon bij elkaar gezeten, behalve dat we dat toen blijkbaar geen probleem vonden is het aannemelijk dat ze toen ook veel risico liepen. Toch zag je geen hele scholen leeglopen met ziekteverschijnselen. Leerkrachten wel, alle scholen die ik ken hadden te maken met een hoog ziekteverzuim met Corona verschijnselen onder de leerkrachten.

De basisscholen zijn mijn inziens veilig, ik maak mij meer druk over grote evenementen in de loop van het jaar (voetbal, Ziggo Dome, Soldaat van Oranje, festivals, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Twee Apaches vliegen hier langs de kustlijn. Ze vliegen zo laag dat het bijna lijkt om wat indruk te maken op mensen die toch naar het strand gaan?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EVOm95EUUAEQuUK?format=jpg&name=medium

[ Voor 27% gewijzigd door shoombak op 10-04-2020 10:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

En wat heeft dat met dit topic te maken? Waarschijnlijk een oefening.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

shoombak schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:28:
Twee Apaches vliegen hier langs de kustlijn.

[Afbeelding]
Zo lang ze 1.5 meter afstand houden lijkt me dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
shoombak schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:28:
Twee Apaches vliegen hier langs de kustlijn.

[Afbeelding]
Langs de kustlijn? So what ? Ik maak me bij die dingen pas zorgen als ze langs een hoogspanningslijn vliegen. Daar hebben die stuntpiloten een dubieuzere reputatie...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 23:13
[...]

Nee joh, niets overdreven aan, alle (even gegoogled) 1,386 miljard (2017) chinezen zijn ALLEMAAL mafklappers die van alles en nog wat wat ze tegen komen opeten, en uiteraard zijn ALLE chinezen (aziaten? beter om geen risico te nemen natuurlijk) die naar het buitenland verhuisd zijn ook exact hetzelfde. EN denken ze ALLEMAAL dat het commercieel interessant is om die cultuur ook hier in nederland met ons te delen, die lekkere babi pangang moet eigenlijk bat pangang heten. 8)7

sarcasm off, helemaal eens, behoorlijk overdreven ja.
---------------

Wat mij bezig houdt..... (en medetweakers voel je vrij om ook die mening/angst lichtelijk belachlijk te maken :+ ) is dat de scholen opengaan. Ik weet dat er iig al word voorbereid om dit te doen bij onze school en ik ga er vanuit dat dit door het land niet anders is.

Ik werk thuis en heb 2 kids op eind basischool, (groep 6 en 8 ) dus, ik juich het aan de ene kant toe. (en dan mag ik eigenlijk echt niet klagen, ze leren zo goed als zelfstandig de hele dag zonder dat we als ouders over hun schouder moet hijgen, uiteraard gaan we wel geregeld even checken) maar....

Gisteren een reportage gezien over een onderzoek uit Duitsland (bron weet ik helaas niet meer maar werd ook behandeld in Nieiwsuur) en omdat daar veel meer getest is en veel meer cijfers bekend zijn werd er nagedacht om op een verantwoorde en onderbouwde manier toch weer bepaalde delen van de economie te herstarten: thuiswerkers vooral thuis laten werken maar productieketens waar afstand houden mogelijk is wel weer gaan openen. Daar hoort ook bij dat de kinderen van de betreffende medewerkers weer naar school kunnen. Ik kreeg de indruk dat er veel mogelijk is mits er op grote schaal betrouwbaar getest kan worden om heel gericht toch stappen te nemen naar meer bewegingsvrijheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
bszz schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:39:
[...]

Gisteren een reportage gezien over een onderzoek uit Duitsland (bron weet ik helaas niet meer maar werd ook behandeld in Nieiwsuur) en omdat daar veel meer getest is en veel meer cijfers bekend zijn werd er nagedacht om op een verantwoorde en onderbouwde manier toch weer bepaalde delen van de economie te herstarten: thuiswerkers vooral thuis laten werken maar productieketens waar afstand houden mogelijk is wel weer gaan openen. Daar hoort ook bij dat de kinderen van de betreffende medewerkers weer naar school kunnen. Ik kreeg de indruk dat er veel mogelijk is mits er op grote schaal betrouwbaar getest kan worden om heel gericht toch stappen te nemen naar meer bewegingsvrijheid.
Op naar school na, is dit al precies hoe wij in Nederland aan het werk zijn? Niet alleen vitaal is open hoor.

Of mis ik ergens je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Laatst online: 24-09 20:33

Mfpower

In dubio

Drardollan schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:12:
[...]

Ik weet niet hoe het bij jou is, maar mijn kinderen komen met regelmaat in contact met andere kinderen nu. Er wordt na het schoolwerk gewoon gespeeld, het is ondoenlijk en onmenselijk om je kinderen dit te ontzeggen. Daarmee lopen ze ook kans om besmet te raken.

Ook hebben ze tot de scholen dichtgingen weken gewoon bij elkaar gezeten, behalve dat we dat toen blijkbaar geen probleem vonden is het aannemelijk dat ze toen ook veel risico liepen. Toch zag je geen hele scholen leeglopen met ziekteverschijnselen. Leerkrachten wel, alle scholen die ik ken hadden te maken met een hoog ziekteverzuim met Corona verschijnselen onder de leerkrachten.

De basisscholen zijn mijn inziens veilig, ik maak mij meer druk over grote evenementen in de loop van het jaar (voetbal, Ziggo Dome, Soldaat van Oranje, festivals, etc.).
Dat komt omdat kinderen net zo makkelijk besmet raken als volwassenen maar veel minder symptomen hebben. Hun rol in verspreiding is niet goed onderzocht. Vandaar dat kinderen buiten mogen spelen met andere kinderen onder toezicht van ouders en of voogd. Zolang jij er dus bij bent om toezicht te houden en je gezond verstand gebruikt (dus je kinderen corrigeert) mag dat. Zonder toezicht mogen ze ook niet met meer dan 2 binnen 1,5 meter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 23:13
Vorkie schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:51:
[...]

Op naar school na, is dit al precies hoe wij in Nederland aan het werk zijn? Niet alleen vitaal is open hoor.

Of mis ik ergens je punt?
Er zijn volgens mij een hoop bedrijven vrijwillig dicht waar met de juiste informatie toch wel gewerkt kan worden.

Iets anders: De bloemenexport ligt volledig stil. Kwekers raken hun bloemen niet kwijt en hebben het zwaar. De binnenlandse markt echter kan de vraag niet aan. De prijzen daar zijn skyhigh wat duidt op een tekort, maar..... het zijn twee verschillende markten en de binnenlandse telers willen de exportbloemen niet toelaten op hun veilingen. Gevolg: overwinsten aan de ene kant, dreigende faillisememten aan de andere kant Hier zou toch ingegrepen moeten kunnen worden. De kosten komen namelijk uiteindelijk nnij de maatschappij terecht....

[ Voor 44% gewijzigd door bszz op 10-04-2020 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
bszz schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:05:
[...]

Er zijn volgens mij een hoop bedrijven vrijwillig dicht waar met de juiste informatie toch wel gewerkt kan worden.
Diverse bedrijven zijn weer bezig met opengaan, bijvoorbeeld de vanHaren.

Ik denk dat er na de Paasdagen wel meer bedrijven in meer of mindere mate aan de slag gaan. Mijn eigen werk is sowieso niet gesloten geweest, zo'n beetje iedereen werkt thuis. Op 3 of 4 mensen na, die verspreid zitten in ons hele kantoorgebouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
bszz schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:05:
[...]

Hier in de omgeving ken ik er geen op niveau productie, maar dat zegt natuurlijk niet zoveel. Misschien ken jij er wel

Mijn eigen werkgever en opdracht is heel simpel, je werkt thuis tenzij je goedkeuring hebt van directie om op kantoor te komen.
Bij de dealers moet je aan de regels voldoen, zoals de afstand van 1.5 meter, geen handen schudden etc... ook wordt er bij uitlevering niet gezellig samen in de auto alle functies uitgelegd, maar hiervoor zijn diverse filmpjes voor gemaakt die op groot scherm worden weergegeven.

Ook retailers zijn druk bezig met investeren om aan die regels tegemoet kunnen komen, zoals plastic schermen etc.. dus ik denk dat deze ook mondjesmaat weer gaan openen met een strikt deur-beleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Even de moeite waard, van pandemie naar infodemie. Anders gezegd, het probleem van technologie & ons gedrag. nu tijdens een crisis van gedrag duidelijker in beeld.

Tech giants struggle to stem 'infodemic' of false coronavirus claims. Eigenlijk frontpage-waardig op T.net.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 24-09 19:31

vectormatic

Warlock of the doorlock

7o9 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:33:
[...]

Zo lang ze 1.5 meter afstand houden lijkt me dat prima.
Ach, zolang ze in dezelfde hangar staan mag dichterbij ook wel toch?

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Ik heb er nog wel vertrouwen in dat men nadenkt over hoe de scholen veilig open te doen, maar.....teveel kinderen om 1,5 meter te houden?
Wat dacht je van volwassenen op 1,5 meter afstand houden? Ik ken iemand in het onderwijs en die vertelde het volgende. Sommige scholen zijn open voor kinderen van essentiële beroepen. Daar zitten uiteraard ook peuters/kleuters bij, en die worden niet afgezet bij school, maar de klas in gebracht.

Die volwassenen moeten echt actief uit elkaar gehouden worden, anders staan ze gewoon bij elkaar. En je denkt dat dit alleen ouders zijn, maar een enkele leraar maakt zich hier ook schuldig aan.

Ik vermoed dat dat komt door nonchalance, of ruimtegebrek, haast, of gewoon vergeetachtigheid. Maar je moet actief fysieke voorzieningen inbouwen hiervoor, inclusief bijv. een congierge die dit bewaakt en begeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
TucanoItaly schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:46:
[...]

Wat dacht je van volwassenen op 1,5 meter afstand houden?
Niet in de regering geloven. 1,5 meter is nog steeds te weinig afstand om jezelf goed te beschermen.
the WHO and the US Centers for Disease Control and Prevention (CDC) say it is primarily spread during close contact and by small droplets produced when people cough, sneeze or talk;[6][16] with close contact being within 1–3 m (3 ft 3 in–9 ft 10 in).[6]

A study in Singapore found that an uncovered cough can lead to droplets travelling up to 4.5 meters (15 feet).

A second study, produced during the 2020 pandemic, found that advice on the distance droplets could travel might be based on old 1930s research which ignored the protective effect and speed of the warm moist outbreath surrounding the droplets. This study found that an uncovered cough or sneeze can travel up to 8.2 metres (27 feet).[17]
(bron: Wikipedia).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Laatst online: 23-09 09:35
CyberMania schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:55:
[...]

Niet in de regering geloven. 1,5 meter is nog steeds te weinig afstand om jezelf goed te beschermen.

[...]

uncovered cough or sneeze

Dus netjes in de elleboog hoesten en niezen en ook de deur niet uitgaan als je verkouden bent / snotterd.
Dan is die 1.5 meter prima

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Je krijgt dan denk ik een artikel over hoe dit schandalige censuur is en veel erger dan 10 pandemies.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:09
[...]

[...]

Sjah, dan maar iedereen huisarrest geven en voedselpakketten laten bezorgen. 4.5 tot 8.2 meter afstand houden ga je anders nooit voor elkaar krijgen.

Kom op, het is een combinatie aan maatregelen + een balans vinden tussen een verlaagd risico en haalbaarheid. Het gaat niet om het uitsluiten van een risico, zoals ik het begrijp.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Het gaat het RIVM er niet om dat je alle risico's uitsluit, hè? Het gaat er om dat je een afstand bewaart die werkbaar is, en die risico verlaagt.

Als je het risico op besmetting wilt uitsluiten, dan plaats je jezelf in quarantaine, da's duidelijk.

Pagina: 1 ... 25 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?