franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Plaatselijk uitwendig toedienen is natuurlijk wel even iets heel anders dan inwendig gebruik.franssie schreef op woensdag 8 april 2020 @ 20:47:
[...]
Really????
Famillielid gebruikt het bij een wondontsteking op voorschrijven VuMC. Vallen die bij jou ook onder het kwakzalverij circuit?
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Nee, dat kan best, in verschillende artikelen wordt echter het inwendig gebruik gepromoot, dat is niet zonder gevaarfranssie schreef op woensdag 8 april 2020 @ 20:47:
[...]
Really????
Famillielid gebruikt het bij een wondontsteking op voorschrijven VuMC. Vallen die bij jou ook onder het kwakzalverij circuit?
Schrijf dat dan ipv wat je schreef.Indoubt schreef op woensdag 8 april 2020 @ 20:49:
[...]
Nee, dat kan best, in verschillende artikelen wordt echter het inwendig gebruik gepromoot, dat is niet zonder gevaar
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Het was eerder: "We gaan misschien te weinig bedden hebben als de curve niet afvlakt" naar "er zal blijkbaar toch voldoende capaciteit zijn".XWB schreef op woensdag 8 april 2020 @ 20:43:
Wat een ommezwaai zeg. Van "we gaan te weinig bedden hebben" naar "er zal blijkbaar toch voldoende capaciteit zijn".
Neemt natuurlijk niet weg dat de druk op het personeel hoog blijft.
Als ze iets de laatste weken NIET doen is het van die 100% uitspraken als uit jouw voorbeeld.. Eerder: "We weten het ook niet zeker maar we doen er alles aan"... En daar zijn ze al heel lang heel duidelijk in.. Alle hens aan dek enzo
[ Voor 5% gewijzigd door D-Ed op 08-04-2020 21:03 ]
Misschien het verkeerde topic?Jean-Bob schreef op woensdag 8 april 2020 @ 20:59:
https://www.theguardian.c...-post-coronavirus-economy
In Amsterdam pakken ze de handschoen op.
150 boetes, alleen al in Twente. Dit begint op dezelfde struikroverij te lijken als met snelheidsovertredingen <10 km/uur. Het lijkt mij sterk dat al die 150 gevallen gewaarschuwd zijn, en lijkt in tegenspraak met wat in de media is verkondigd over alleen bekeuren in het uiterste geval.
Zou kunnen. Ze worden nogal gebruikt in een prestigieus project waar design ook een hele grote rol speelt. Prijs alleen op aanvraag.kevlar01 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 20:38:
Leuk dat dit de kwakzalverij in geduwd wordt...
Een deur maken van arsenicum is nogal lastig, van zilver ook.
Van koper daarentegen...
https://www.cleanroomtech...copper_furnishings/123496
Dit medisch research bedrijf maakt gebruik van veel koperen legeringen.
Dit zouden toch meer medische instellingen kunnen doen om infecties te voorkomen?
Duurt een uurtje of twee voordat de bacterien zijn verdwenen van het koper. Gewoon niet teveel mensen in het ziekenhuis toelaten dan. Niet meer dan twaalf per etmaal.
Zo mag je niet rekenen. Het gaat om halveringstijden en die zijn bij koper veel hoger dan bij RVS. Dat kan je omrekenen naar de kans op besmetting (en dat weet jij denk ik ook wel).Indoubt schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:20:
[...]
<>
Duurt een uurtje of twee voordat de bacterien zijn verdwenen van het koper. Gewoon niet teveel mensen in het ziekenhuis toelaten dan. Niet meer dan twaalf per etmaal.
Dat koper niet handig is in normale tijden is wat anders, als virus remmer* (niet doder) is het als oppervlakte gewoon effectief.
edit *) remmend als in het remmen c.q. verminderen van de verspreiding door contact oppervlakten zoals deurklinken.
[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 08-04-2020 21:27 ]
Gaan die GroenLinks-millenials dan ook massaal hun iPhones verbranden en stoppen met hippe vliegreizen naar verre oorden voor hun hippe yogaposes voor op instagram?Jean-Bob schreef op woensdag 8 april 2020 @ 20:59:
https://www.theguardian.c...-post-coronavirus-economy
In Amsterdam pakken ze de handschoen op.
Staat trouwens wel haaks op de verwijderde tweet van gemeente Amsterdam waarin ze meenden veel harder getroffen te zijn door corona dan de rest van ons land.
True, Je zou brons kunnen nemen of messing, mits het kopergehalte hoog genoeg is. dat zou kunnen werken.franssie schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:24:
[...]
Zo mag je niet rekenen. Het gaat om halveringstijden en die zijn bij koper veel hoger dan bij RVS. Dat kan je omrekenen naar de kans op besmetting (en dat weet jij denk ik ook wel).
Dat koper niet handig is in normale tijden is wat anders, als virus remmer* (niet doder) is het als oppervlakte gewoon effectief.
edit *) remmend als in het remmen c.q. verminderen van de verspreiding door contact oppervlakten zoals deurklinken.
In medical cleanrooms kom je dat wel tegen soms, alhoewel het meestal stainless steel is. Daar wordt echter vaak met luchtsluizen en desinfectie gewerkt en dan voegt een koperen klink weinig extra toe.
Het is echter wel al enige tijd geleden dat ik bij een cleanroom betrokken ben geweest.
Als je kijkt naar de toepasbaarheid en de impact dan zou ik inschatten dat het niet heel veel toevoegt. Daar waar het belangrijk is worden vaak al andere maatregelen genomen, dan wil je niet afhankelijk zijn van een zelfontsmettende deurklink die zijn tijd nodig heeft. Ook als het werkt moeten er andere maatregelen genomen worden.
Geen idee of een koperen/messing/bronzen deurklink duurder is dan een van RVS. Misschien maakt het weinig uit qua €. Dan kun je best overwegen om te kiezen voor iets koperhoudends als je nieuw bouwt of renoveert. De toegevoegde waarde van vervangen betwijfel ik dan wel weer in deze context. Als we er toch centjes tegen aan gooien dan zijn er waarschijnlijke zinvollere aspecten in de zorg te vinden waar het beter is besteed.
Wellicht is het resultaat marginaal, maar het zou een makkelijke ‘quick win’ kunnen zijn. Alle beetjes helpen lijkt me, we moeten het ook doen met de info die we hebben en als iets helpt is het mooi meegenomen denk ik.Indoubt schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:42:
[...]
True, Je zou brons kunnen nemen of messing, mits het kopergehalte hoog genoeg is. dat zou kunnen werken.
In medical cleanrooms kom je dat wel tegen soms, alhoewel het meestal stainless steel is. Daar wordt echter vaak met luchtsluizen en desinfectie gewerkt en dan voegt een koperen klink weinig extra toe.
Het is echter wel al enige tijd geleden dat ik bij een cleanroom betrokken ben geweest.
Als je kijkt naar de toepasbaarheid en de impact dan zou ik inschatten dat het niet heel veel toevoegt. Daar waar het belangrijk is worden vaak al andere maatregelen genomen, dan wil je niet afhankelijk zijn van een zelfontsmettende deurklink die zijn tijd nodig heeft. Ook als het werkt moeten er andere maatregelen genomen worden.
Geen idee of een koperen/messing/bronzen deurklink duurder is dan een van RVS. Misschien maakt het weinig uit qua €. Dan kun je best overwegen om te kiezen voor iets koperhoudends als je nieuw bouwt of renoveert. De toegevoegde waarde van vervangen betwijfel ik dan wel weer in deze context. Als we er toch centjes tegen aan gooien dan zijn er waarschijnlijke zinvollere aspecten in de zorg te vinden waar het beter is besteed.
We zoeken iets leuks om te doen in regio Rotterdam zonder contact met anderen... Misschien een rustig bos ofzo?
Tips zijn welkom
Het klopt dat alle beetjes helpen. Het is echter geen quick win. Om in alle gebouwen waar zorg wordt verleend het beslag te vervangen is niet iets wat je zomaar doet.kevlar01 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:48:
[...]
Wellicht is het resultaat marginaal, maar het zou een makkelijke ‘quick win’ kunnen zijn. Alle beetjes helpen lijkt me, we moeten het ook doen met de info die we hebben en als iets helpt is het mooi meegenomen denk ik.
Ik denk dat er eerder een vaccin is als dat je al het beslag kunt vervangen. Dat lijkt me ook beter besteed. Of mondkapjes, of testmateriaal of meer mensen in de zorg. Dat zet allemaal meer zoden aan de dijk als een koperen klink
Verwijderd
Ik doe het zelf met de informatie dat binnen blijven, afstand houden en handen wassen goed werkt.kevlar01 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:48:
[...]
Wellicht is het resultaat marginaal, maar het zou een makkelijke ‘quick win’ kunnen zijn. Alle beetjes helpen lijkt me, we moeten het ook doen met de info die we hebben en als iets helpt is het mooi meegenomen denk ik.
Snap je logica. Denk / weet dat het niet zo eenvoudig is. Één vraag die zo naar boven komt: het spul krast sneller, in die krassen werkt een doek alcohol minder goed. Met alcohol reinig je nu net wel snel effectief tegen corona.
Dit soort dingen laat ik graag over aan de experts.
Ik blijf gewoon thuis. Vermeack me met online onmoeten. En hoop op een spoedig vaccin of tenminste effectieve behandelingen zodat we weer lekker het terras op kunnen op termijn.
Mee eens. Idem hier. Meer kan je ook niet doen ben ik bang. Kwestie van uitzitten, hopen dat het snel voorbij is. Af en toe filosoferen hier op het forumVerwijderd schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:14:
[...]
Ik doe het zelf met de informatie dat binnen blijven, afstand houden en handen wassen goed werkt.
Snap je logica. Denk / weet dat het niet zo eenvoudig is. Één vraag die zo naar boven komt: het spul krast sneller, in die krassen werkt een doek alcohol minder goed. Met alcohol reinig je nu net wel snel effectief tegen corona.
Dit soort dingen laat ik graag over aan de experts.
Ik blijf gewoon thuis. Vermeack me met online onmoeten. En hoop op een spoedig vaccin of tenminste effectieve behandelingen zodat we weer lekker het terras op kunnen op termijn.
Verwijderd
Niet beginnen aan de epistemologie - de filosofische leer van de kennis. Dan ontdek je dat ook de 'wetenschap' niet meer is dan geloof en afspraakkevlar01 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:17:
[...]
Mee eens. Idem hier. Meer kan je ook niet doen ben ik bang. Kwestie van uitzitten, hopen dat het snel voorbij is. Af en toe filosoferen hier op het forum
Filosofie an sich is dan wel weer een mooi en soms nuttig tijdverdrijf. Existentialisme heeft mij op een andere manier in het leven doen staan.
Edit: uitzitten is iets passiefs. Heb veel creatieve dingen gezien als gevolg van corona. Virtuele wielerwedstrijd. Bankheffen met tuinmeubelen. Enzolekkkerverder. Al was dat essay van Bertrand Russel (Britse filosoof) 'In praise of idleness' ook bijzonder.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2020 22:29 ]
Wat heel Nederland hoort te doen: je vermaken in Rundumhausen.FreakNL schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:04:
Iemand een idee voor aanstaand weekend? Vriendin is weer eens een keer vrij en auto heeft ook nodig een langere rit nodig. Onze dochter is 2.5...
We zoeken iets leuks om te doen in regio Rotterdam zonder contact met anderen... Misschien een rustig bos ofzo?
Tips zijn welkom
Ja die zijn veilig, mijn oude gele rubberen kaplaarzen bevatten cadmium dus die heb ik maar weggedaan.Indoubt schreef op woensdag 8 april 2020 @ 20:38:
[...]
Als je rode rubberen laarsjes aan doet zit je safe
btw ik heb 2 kronen, 1 met cyanide en 1 met arsenicum maar weet nu niet meer precies welke dat ook alweer waren, helaas is de tandartspraktijk dicht wegens corona dus het blijft spannend.
Balkonia en dan vooral de zuidkant is ook vrij populair de laatste tijd.Bart-Willem schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:25:
[...]
Wat heel Nederland hoort te doen: je vermaken in Rundumhausen.
[ Voor 22% gewijzigd door PalingDrone op 08-04-2020 22:30 ]
Je gedachtengang is helemaal zo gek nog niet. En de reden dat koper niet gebruikt wordt binnen ziekenhuizen is niet goed duidelijk, de switch is overwegend namelijk al de nodige tijd geleden gemaakt en vermoedelijk speelt een belangrijke rol hierin dat plastic en RVS er schoner uit ziet dan koper, messing, en soortgelijke producten. Terwijl dat het niet is.kevlar01 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:48:
[...]
De interesse voor bijvoorbeeld koper keert terug, maar gebeurd maar zeer gestaag.
Overigens in het geval van SARS-CoV-2 betwijfel ik persoonlijk wat de bijdrage hierin gaat zijn, hoeveel mensen zullen dit oplopen van contact surfaces binnen ziekenhuizen, zeker op dit moment waarin veel centra in hogere frequentie contact punten reinigen. Voor bekende ziekenhuisinfecties daarentegen is er wel redelijk wat evidence dat o.a. koper, messing of brons een betere keuze lijkt dan bijvoorbeeld plastic of RVS.
https://www.nu.nl/binnenl...t.html#coral_talk_wrapper
Hier in NL wordt het toegediend in ziekenhuis als het al te laat is,beter meteen voorschrijven met lichte symptomen voordat het verergerd.
Straks is het medicijn te kort,en dan loopt overheid weer achter de feiten aan.Net als met mondkapjes voor ziekenhuizen,verpleging etc.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Verwijderd
Het artikel gaat over chloroquine dat door een huisarts wordt voorgeschreven aan patiënten. In hetzelfde artikel staat dat dat middel alleen voorgeschreven zou moeten worden als de hartfunctie zorgvuldig in de gaten gehouden kan worden. Het middel heeft (mogelijk ernstige) bijwerkingen.Amaze86 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:33:
Kijk daar zijn we weer,waarschuwing voor de huisarts,jammer...Duitsland schrijft dit voor aan hun corona patiënten. Ook andere landen gebruiken het.
Hier in NL wordt het toegediend in ziekenhuis als het al te laat is,beter meteen voorschrijven met lichte symptomen voordat het verergerd.
Straks is het medicijn te kort,en dan loopt overheid weer achter de feiten aan.Net als met mondkapjes voor ziekenhuizen,verpleging etc.
Als je bronnen hebt dat in andere landen het middel zomaar en zonder controle op de hartfunctie voorgeschreven wordt heb je wellicht een punt(je).
De huisarts heeft hierin toch niet op gebruikelijke wijze gehandeld. Hoewel de intentie vermoedelijk niet fout is hoor. Maar deze toediening van dit medicament valt buiten de geregistreerde gebruikstoepassingen. Structurele toepassing off-label is dan ook te beschouwen als experimenteel. En dat op zich is niet direct verboden, mits uitgevoerd conform de geldende richtlijnen voor medisch wetenschappelijk onderzoek. Indien de huisarts dit netjes had geregeld, dan zou de inspectie er echt geen probleem mee hebben gehad.Amaze86 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:33:
Kijk daar zijn we weer,waarschuwing voor de huisarts,jammer...Duitsland schrijft dit voor aan hun corona patiënten. Ook andere landen gebruiken het.
De inspectie voert overigens weinig anders uit dan de regels opgesteld door de beroepsgroep zelf.
https://techstartups.com/...ulfate-zinc-z-pak-update/
Las ook in Amerika ook een huisarts die het had voorgeschreven pfff
wat moet je geloven,zijn de bijwerkingen heftig/dodelijk....
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Yep, de befaamde vakantie plekken; Villa Balkonia en Zum HintengartenBart-Willem schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:25:
[...]
Te lui om het echt te doen maar een ansichtkaart vanHumma Kavula schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:53:
[...]
Yep, de befaamde vakantie plekken; Villa Balkonia en Zum Hintengarten
.
.
.
.
.
.
.
#blijfthuis Bij Nacht
is natuurlijk een gat in een niet bestaande markt
[ Voor 26% gewijzigd door SvMp op 08-04-2020 23:54 ]
Is niet zo gek toch?SvMp schreef op woensdag 8 april 2020 @ 23:51:
Dat je al wordt bekeurd als je met 3 mensen in een auto zit, had zelfs Orwell niet kunnen bedenken. De overheid gaat te ver, veel te ver. En het meest griezelig is dat er heel weinig kritische geluiden zijn.
Ons bedrijf heeft carpoolen verboden, want geen 1,5m afstand.
Gewoon aan de regels houden lijkt toch moeilijk voor sommige mensen ...
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Zonder bron neem ik aan omdat ze zowel wiet rookten en te hard reden?SvMp schreef op woensdag 8 april 2020 @ 23:51:
Dat je al wordt bekeurd als je met 3 mensen in een auto zit, had zelfs Orwell niet kunnen bedenken. De overheid gaat te ver, veel te ver. En het meest griezelig is dat er heel weinig kritische geluiden zijn.
Dus eh, waar heb je het nu eigenlijk - precies- over?
https://www.telegraaf.nl/...ensen-in-auto-forse-boetefranssie schreef op woensdag 8 april 2020 @ 23:57:
[...]
Zonder bron neem ik aan omdat ze zowel wiet rookten en te hard reden?
Dus eh, waar heb je het nu eigenlijk - precies- over?
https://www.noordhollands...-bekeuringen-van-390-euro
Het gebeurt in het hele land. Dit soort overheidsoptreden kennen we alleen van hele enge dictaturen en moeten we niet willen.
Orwell was geen viroloog toch?SvMp schreef op woensdag 8 april 2020 @ 23:51:
Van mij mogen ze nog veel meer bekeuren. Vanavond een rondje gewandeld in de buurt van een MTB-route. De groepjes van 3 of 4 MTB-ers zijn niet op 1 hand te tellen. Indien volwassen, direct op de bon wat mij betreft.
Hij wil.
Naïef. Het "vergrijp" stelt niets voor. Prima dat de overheid een beroep doet op ons gezond verstand, maar het wordt steeds repressiever en dat is doodeng. Wordt wakker.klaaas schreef op donderdag 9 april 2020 @ 00:00:
[...]
Orwell was geen viroloog toch?
Van mij mogen ze nog veel meer bekeuren. Vanavond een rondje gewandeld in de buurt van een MTB-route. De groepjes van 3 of 4 MTB-ers zijn niet op 1 hand te tellen. Indien volwassen, direct op de bon wat mij betreft.
Het vergrijp is minimaal, maar je geeft het verkeerde signaal als je dit toestaat. Dit is niet de tijd voor het oer-Hollandse gedogen. En het handhaven van regels vind ik niet doodeng. Dat zou vaker moeten gebeuren.SvMp schreef op donderdag 9 april 2020 @ 00:04:
[...]
Naïef. Het "vergrijp" stelt niets voor. Prima dat de overheid een beroep doet op ons gezond verstand, maar het wordt steeds repressiever en dat is doodeng. Wordt wakker.
[ Voor 8% gewijzigd door klaaas op 09-04-2020 00:07 ]
Hij wil.
Laat de godwins achterwegen.GabberKooij schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:36:
(Uit de ontwikkleling in Nederland)
[...]
Een verplichte app die nu speciaal voor deze periode ingezet wordt voor het tracken van besmettingen
[ Voor 14% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-04-2020 01:27 ]
1,5M afstand geldt voor iedereen, tenzij onderdeel van een gezin die op hetzelfde adres woont.SvMp schreef op woensdag 8 april 2020 @ 23:51:
Bedenk je wel dat er sommige van die mensen die kritische geluiden hadden en zich niet aan de maatregelen hielden, zelf ernstig ziek zijn geworden.
Zoals die ene basketballer in Amerika en sommige van die jongeren die een coronaparty hielden.
Legio voorbeelden van in nieuwsberichten.
Notabene de Britse premier die in het begin ook wat te makkelijk deed over de virus met zijn nonchalante houding mbt groepsimmuniteit is nu opgenomen op de IC.
We hebben het hier niet over een boete voor een halve km/u te snel rijden ofzo, we hebben het over een dodelijke virus. Sterf jij er niet aan, dan wel een ander door jouw toedoen.
Ik zou de volgende keer dat je oproept tot kritische geluiden eens kritisch kijken naar wat je eigenlijk zegt.
Nu snap ik waar je het over hebt. Lijkt mij dat je als gezin nog wel in de auto kan reizen maar als jij en 2 matties gaat cruisen je opvalt en bekeurd wordt. Die bekeuring kan je altijd nog aanvechten (voor zover ik weet is de rechtstaat nog niet ontmanteld maar wel gepauzeerd vwb rechtzaken, en dat lijkt mij echt een groter probleem).SvMp schreef op donderdag 9 april 2020 @ 00:00:
[...]
https://www.telegraaf.nl/...ensen-in-auto-forse-boete
Het gebeurt in het hele land. Dit soort overheidsoptreden kennen we alleen van hele enge dictaturen en moeten we niet willen.
Wat we nu niet willen is dat groepen zich mengen, dus als een bedrijf werknemers in een kleine bus of auto zet dan mag dat even niet. Want dan kan de besmetting van het ene gezin naar het andere over springen.
Ja het is enorm ingrijpend en belemmerend en het doet denken aan een straatklok en wat dan ook. Maafr in dit geval zijn de verzetshelden gewoon even de mensen die zich wel aan de regels houden, thuisblijven waar het kan en gewoon naar buiten gaan waar het kan (dus met je gezin zonder vrienden lekker een stuk wandelen langs een weiland in de polder oid en vogels spotten).
Ik begrijp je frustratie wel, en niemand wil dit (hoop ik). Maar hou je eraan om de zorg te ontlasten, dat is alles. En wees blij dat je niet in een appartement in Madrid woont
Ik snap het niet zo goed. Ik had dat spul met merknaam plaquenil gewoon in de kast staan (niet voor mij zelf). Het wordt voorgeschreven bij auto immuun ziekten en soms ook om een infectie icm antibiotica te behandelen (q koorts, whipple, Lyme). Mijn vrouw heeft het langere tijd gebruikt zonder hart monitoring en noemenswaardige bijwerkingen. Misschien gebruiken ze bij Corona een veel hogere dosis? Het is in elk geval niet een mega zeldzaam weinig gebruikt medicijn in elk geval.Verwijderd schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:39:
[...]
Het artikel gaat over chloroquine dat door een huisarts wordt voorgeschreven aan patiënten. In hetzelfde artikel staat dat dat middel alleen voorgeschreven zou moeten worden als de hartfunctie zorgvuldig in de gaten gehouden kan worden. Het middel heeft (mogelijk ernstige) bijwerkingen.
Als je bronnen hebt dat in andere landen het middel zomaar en zonder controle op de hartfunctie voorgeschreven wordt heb je wellicht een punt(je).
Disclaimer: ik ben geen arts. En ik heb het over plaquenil (Hydroxychloroquine)
[ Voor 99% gewijzigd door franssie op 09-04-2020 00:16 ]
Het is geen frustratie. Ik heb niet de behoefte om met 3 man in een auto te zitten. Ik vind het doodeng. Het begint totalitaire trekjes te krijgen. En als het nou alleen in Nederland was, dan kon ik emigreren. Maar het gebeurt overal.franssie schreef op donderdag 9 april 2020 @ 00:10:
[...]
Ik begrijp je frustratie wel, en niemand wil dit (hoop ik). Maar hou je eraan om de zorg te ontlasten, dat is alles. En wees blij dat je niet in een appartement in Madrid woont
Nou nou, 15 bekeuringen in Alkmaar.SvMp schreef op donderdag 9 april 2020 @ 00:00:
[...]
https://www.telegraaf.nl/...ensen-in-auto-forse-boete
Zoals andere verkeersboetes blijft de pakkans laag. In Nederland is er helemaal niet zoveel handhaving zoals je misschien zou denken.
Je loopt teveel op je eigen muziek vooruit.SvMp schreef op donderdag 9 april 2020 @ 00:17:
[...]
Het is geen frustratie. Ik heb niet de behoefte om met 3 man in een auto te zitten. Ik vind het doodeng. Het begint totalitaire trekjes te krijgen. En als het nou alleen in Nederland was, dan kon ik emigreren. Maar het gebeurt overal.
Natuurlijk is het eng, maar niet nu.
Later wel als maatregelen niet worden terug gedraaid, of nu (zoals in Hongarije) mensen de macht grijpen om hun persoonlijke dictatuur te vergemakkelijken (want dat was al aan de gang).
In Nederland zijn dat soort doem scenario's nog niet aan de orde. Ja we leveren vrijheid in. Rechtspraak zou wel zsm moeten opstarten om onterechte boetes etc te kunnen terugdraaieh, daar zijn we nu wel een beetje een bananen republiek in geworden.
Maar elke vergelijking met een totalitair systeem en Nederland begrijp ik niet.
edit:// en als dit is overgewaaid blijft alleen Zweden over, dat is denk ik het enige land dat minder strict is dan Nederland in Europa. Moeilijk inburgeren daar maar wel mooi land, vergelijkbaar weer.
[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 09-04-2020 00:25 ]
[ Voor 7% gewijzigd door CyberMania op 09-04-2020 00:28 ]
https://www.ad.nl/binnenl...-app-te-lijf-br~adba9be8/
Zo'n app hoeft dus helemaal niet van de overheid te komen, en is dan ook nog eens vrijwillig te installeren.
Dit is wel iets voor een NGO inderdaad.XWB schreef op donderdag 9 april 2020 @ 00:33:
Blijkbaar gebruikt Oostenrijk ook al een app, uitgedeeld door het Rode Kruis:
https://www.ad.nl/binnenl...-app-te-lijf-br~adba9be8/
Zo'n app hoeft dus helemaal niet van de overheid te komen, en is dan ook nog eens vrijwillig te installeren.
Ja, want dan hebben we nog betere controle op de privacy omtrend de app.
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
In ieder geval geen centrale overheid (die kan wisselen naar een ander gestelte).j-phone schreef op donderdag 9 april 2020 @ 01:41:
[...]
Ja, want dan hebben we nog betere controle op de privacy omtrent de app.
En wat het ook wordt - ik wacht eerst af wat de app doet (verzend) voor ik deze installeer en overweeg weer naar mijn Nokia 8110 over te stappen.
En nu zou ik willen schrijven dat ik een NGO beter vertrouw met mijn data dan ... - gezien de vele bedel smeken die ze doen via telefoon en email en per post heb je ook wel een punt. Zij gaan ook gewoon voor geld dus wellicht verkopen ze de data ook wel aan de hoogste bieder.
Het is geen kwestie van geloof, maar van wetenschap en dat werkt anders dan 'dokters' die op youtube staan met niet bevestigde overtuiging in geneesmiddelen (snakeoil?) of een perverse drang naar 15 minutes of fame.Amaze86 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:47:
@psychodude check dit dan
https://techstartups.com/...ulfate-zinc-z-pak-update/
Las ook in Amerika ook een huisarts die het had voorgeschreven pfff
wat moet je geloven,zijn de bijwerkingen heftig/dodelijk....
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Je wil dit soort experimenten dus lieven uitvoeren waar er een IC in de buurt is lijkt mij. Het dubbele is, als het nu wel preventief werkt?
edit: we hebben meer data nodig. En daar wordt ook wel aan gewerkt dacht ik.
[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 09-04-2020 01:55 ]
Het dubbele is: 'hoe bewijs je dat het werkt'. En dat gaat alleen via de wetenschappelijke methode.franssie schreef op donderdag 9 april 2020 @ 01:54:
@Amaze86 het doet waarschijnkijk wel iets (het wordt ook onderzocht dacht ik) maar omdat de grootste bijwerking hartfalen is ... #donotrythisathome
Je wil dit soort experimenten dus lieven uitvoeren waar er een IC in de buurt is lijkt mij. Het dubbele is, als het nu wel preventief werkt?
edit: we hebben meer data nodig. En daar wordt ook wel aan gewerkt dacht ik.
Dit middel, zonder de zinc update, is al eerder besproken in dit topic (en door Trump). Het vreemde is dat er honderden laboratoria aan het werk zijn wereldwijd en dit ook in onderzoek is zonder de media op te zoeken.
Dubbel blind was dacht ik deels losgelaten.j-phone schreef op donderdag 9 april 2020 @ 01:59:
[...]
Het dubbele is: 'hoe bewijs je dat het werkt'. En dat gaat alleen via de wetenschappelijke methode.
Dit middel, zonder de zinc update is al eerder besproken. Het vreemde is dat er honderden laboratoria aan het werk zijn wereldwijd en dit ook in onderzoek is zonder de media op te zoeken.
En klinkt misschien ongepast, maar als er meer gecommuniceerd zou worden wat er aan onderzoek gedaan wordt (en dat is veel) dan zou dat enerzijds (valse?) hoop geven maar ook het nepnieuws de wind uit de zeilen halen.
Huisartsen die iets proberen (en ik veroordeel dat niet omdat ze het beroep hebben gekozen om mensen te genezen) en mensen die met aquariumpillen aan de slag gaan ...
Informatie wil vrij zijn, zeker nu. Met name het communiceren van de riisico's van het zelf experimenteren door wie dan ook kan beter.
En als libertijn vind ik dat mensen dan zelf mogen inschatten wat ze doen mits ze een verklaring ondertekenen dat ze geen gebruik maken van de SE zorg capaciteit. Ik volg zelf nog even de regels.
Grootste probleem met zo’n Bluetooth scanning logica is toch dat het uiteindelijk ongemerkt blijft draaien. Velen weten het niet meer en ondertussen is de app al miljoen keer ge-update met allemaal fratsen, die netjes met automatische update mee gaan met alle andere apps.j-phone schreef op donderdag 9 april 2020 @ 01:41:
[...]
Ja, want dan hebben we nog betere controle op de privacy omtrend de app.
In 2021 een persconferentie over het verwijderen van die ene app?
Imho moet je iets hebben dat je dagelijks actief moet gebruiken maar verder nooit iets uit zichzelf kan doen. Eerder een website dan een app. Het gaat immers toch merendeel om de mensen die kiezen eraan mee te werken en willen helpen, willen weten en juist binnen sociale kring enorm belangrijk vinden dit te weten.
Buiten dat er met Bluetooth het probleem hebt dat er heel veel winkels van die scrapers hebben hangen. Dus iedereen massaal Bluetooth aan zet en actief blijft, das lekker relax. Bij de meeste is Bluetooth nu enkel actief als een bekend apparaat in de buurt is. Nu opeens draaien we het om naar broadcasting, zonder beperkingen. Ik heb geen idee hoe dat ooit als verstandig bij iemand binnengekomen is. Er zijn veel ontwikkelingen in dit spectrum, dus ik kan absoluut inmiddels verouderd zijn in mijn informatie. Maar zo ver ik nog weet, maak je zo van iedereen een actieve beacon. Zonder stop-knop.
Het voorbeeld vond ik ook erg apart dat in het tweakers artikel aangehaald werd. Je wilt helemaal niet weten dat er iemand naast je, aan de andere kant van het treinstel, zat met corona. De kans dat je daardoor besmet bent geraakt is natuurlijk te overzien. In die logica kun je beter in lockdown blijven. Naar mijn mening wil je juist weten wie recent bevestigd is, van de sociale interacties die je gehad hebt. Dat zijn mensen waar je even mee hebt staan praten, staan lachen en van vergeten bent dat die persoon gister met twaalf mensen afgesproken had die net uit Italië kwamen. You get the point.
Elke mini-interactie als besmetting zien, brengt mensen massaal terug het huis in. Het grote “balen” aan dit alles is dat we nog steeds niet goed weten hoe en waar de meeste mensen besmet zijn. Was dat in de kroeg? Tijdens feestjes? Of was dat het treinstel? En was dat omdat mensen massaal naast elkaar arm in arm stonden te dansen in de coupe? Of omdat ze allemaal dat ene knopje aanraakte?
Wisten we het maar. Ik gok het arm in arm dansen, close-contact. Maar weten doe ik het niet, wat ik wel weet is dat in dergelijk geval Bluetooth polling praktisch gezien een lockdown is.
[ Voor 36% gewijzigd door graceful op 09-04-2020 02:26 ]
tips:FreakNL schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:04:
Iemand een idee voor aanstaand weekend? Vriendin is weer eens een keer vrij en auto heeft ook nodig een langere rit nodig. Onze dochter is 2.5...
Tips zijn welkom
- Woonkameroen
- Tuinzania
- Halsinki
- Islamabadkamer
- Schuurmonnikoog
- Toiletland
- Berging aan Zee
- Serre Leone
- Keukenhof
- Parijskast
- en tot slot de Balkoneilanden.
Hopelijk heb je hier wat aan...Alvast fijn Paasweekend!
In de Gelderlander stond dat veel dames bij een zangoefening (diep ademhale) e.d sessie van hun koor besmet zijn geraakt en ook bij een lokaal optreden van Veldhuis en kemper. Dat zijn dus twee indoor activiteiten die (foto's) in niet al te ruime gebouwen plaatsvonden (of ig dicht op elkaar) waar men (begin maart heh) dicht op elkaar stond. Maar ook bij voetbalwedstrijden zijn veel mensen besmet geraakt. Dat is toch open air. Wellicht ook aanraken (gezamelijek toileteen) e.d. maar toch. Daarom (zal een van de redenen zijn) zullen ze die app ook wel zo graag willen. kun je iemand besmetten in het voorbij fietsen/wandelen e.d.graceful schreef op donderdag 9 april 2020 @ 02:13:
[...]
Grootste probleem met zo’n Bluetooth scanning logica is toch dat het uiteindelijk ongemerkt blijft draaien. Velen weten het niet meer en ondertussen is de app al miljoen keer ge-update met allemaal fratsen, die netjes met automatische update mee gaan met alle andere apps.
In 2021 een persconferentie over het verwijderen van die ene app?
Imho moet je iets hebben dat je dagelijks actief moet gebruiken maar verder nooit iets uit zichzelf kan doen. Eerder een website dan een app. Het gaat immers toch merendeel om de mensen die kiezen eraan mee te werken en willen helpen, willen weten en juist binnen sociale kring enorm belangrijk vinden dit te weten.
Buiten dat er met Bluetooth het probleem hebt dat er heel veel winkels van die scrapers hebben hangen. Dus iedereen massaal Bluetooth aan zet en actief blijft, das lekker relax. Bij de meeste is Bluetooth nu enkel actief als een bekend apparaat in de buurt is. Nu opeens draaien we het om naar broadcasting, zonder beperkingen. Ik heb geen idee hoe dat ooit als verstandig bij iemand binnengekomen is. Er zijn veel ontwikkelingen in dit spectrum, dus ik kan absoluut inmiddels verouderd zijn in mijn informatie. Maar zo ver ik nog weet, maak je zo van iedereen een actieve beacon. Zonder stop-knop.
Het voorbeeld vond ik ook erg apart dat in het tweakers artikel aangehaald werd. Je wilt helemaal niet weten dat er iemand naast je, aan de andere kant van het treinstel, zat met corona. De kans dat je daardoor besmet bent geraakt is natuurlijk te overzien. In die logica kun je beter in lockdown blijven. Naar mijn mening wil je juist weten wie recent bevestigd is, van de sociale interacties die je gehad hebt. Dat zijn mensen waar je even mee hebt staan praten, staan lachen en van vergeten bent dat die persoon gister met twaalf mensen afgesproken had die net uit Italië kwamen. You get the point.
Elke mini-interactie als besmetting zien, brengt mensen massaal terug het huis in. Het grote “balen” aan dit alles is dat we nog steeds niet goed weten hoe en waar de meeste mensen besmet zijn. Was dat in de kroeg? Tijdens feestjes? Of was dat het treinstel? En was dat omdat mensen massaal naast elkaar arm in arm stonden te dansen in de coupe? Of omdat ze allemaal dat ene knopje aanraakte?
Wisten we het maar. Ik gok het arm in arm dansen, close-contact. Maar weten doe ik het niet, wat ik wel weet is dat in dergelijk geval Bluetooth polling praktisch gezien een lockdown is.
een treffende spreuk
Orwell had hartelijk gelachen om jouw idee dat de wereld van 1984 op die van vandaag lijkt of zelfs erger is.SvMp schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:53:
[...]
Dat had Orwell niet kunnen voorzien.
Het is jammer dat in alle landen het beleid ongeveer gelijk is. Emigreren helpt niet.
[ Voor 8% gewijzigd door IJzerlijm op 09-04-2020 10:34 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.
Ja das leuk maar dat doen we al 3-4 weken.Bart-Willem schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:25:
[...]
Ik zoek dus iets waar we heenkunnen zonder dat we contact met andere mensen zullen hebben.
Thuisblijven doen we de rest van het paasweekend.
Maargoed sommige mensen nemen “blijf thuis” blijkbaar erg letterlijk. Ik zie geen gevaar in met zijn 3en de auto instappen en ergens naartoe rijden waar geen andere mensen zijn.
Je ziet wel het probleem als iedereen zo denkt?, want dan zijn er geen plekjes meer waar geen andere mensen zijn......FreakNL schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:35:
Ik zie geen gevaar in met zijn 3en de auto instappen en ergens naartoe rijden waar geen andere mensen zijn.
Behalve als je een eigen eiland hebt natuurlijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Tens op 09-04-2020 10:41 ]
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Dat inderdaad, ik denk niet dat er zoiets gaat zijn als "een rustig bos", alles zal of dicht zijn, of men gaat er en masse naartoe.Tens schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:38:
[...]
Je ziet wel het probleem als iedereen zo denkt?, want dan zijn er geen plekjes meer waar geen andere mensen zijn......
Ik zou persoonlijk ergens ook wel graag zien dat de bouwmarkten/tuincentra worden gesloten, ik zou er ook flink van balen (zit midden in een verbouwing/verhuizing, dus zonder bouwmarkt loop ik snel vast), maar de drukte daar gaat ook aanzienlijk zijn.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Dat is ook de hele bedoeling van de maatregelen. Letterlijk BLIJF THUIS!FreakNL schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:35:
[...]
Maargoed sommige mensen nemen “blijf thuis” blijkbaar erg letterlijk.
Jazeker. Dan rijden we weer door.Tens schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:38:
[...]
Je ziet wel het probleem als iedereen zo denkt?, want dan zijn er geen plekjes meer waar geen andere mensen zijn......
Ter info;
We doen de boodschappen hoofdzakelijk online en kind gaat niet naar de opvang ondanks vitaal beroep partner (zou dus wel mogen maar doen dat bewust niet). En ik werk al sinds 6 maart thuis. En we gaan ook niet op bezoek bij familie(Inc opa/oma) of vrienden, al weken niemand meer gezien. Het weekend van 7 maart hebben wij ons reeds bij een verjaardagsfeestje van nichtje afgemeld.. Werd niet gewaardeerd..
Dus helemaal eens met social distancing en daar houden we ons strikt aan. Vind ook dat we dit beter doen dan 95% van NL.
Maar we zoeken nu dus info over waar het wellicht rustig kan zijn morgen (al besloten dat we morgen iets gaan doen ipv Pasen). In het ergste geval, als zo’n plek niet bestaat, wordt het alleen een rondje rijden, geen probleem.
En ondertussen zie ik de 2 kleinkinderen weer gedropt worden bij de buren, beide 60+

[ Voor 31% gewijzigd door FreakNL op 09-04-2020 13:36 ]
De maatregelen lijken voorzichtig het benodigde effect te behalen, ook met open bouwmarkten en tuincentra. Dus m.i. prima zo. Tenzij dit weer draait, geen reden om ook deze te sluiten.vectormatic schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:41:
[...]
Dat inderdaad, ik denk niet dat er zoiets gaat zijn als "een rustig bos", alles zal of dicht zijn, of men gaat er en masse naartoe.
Ik zou persoonlijk ergens ook wel graag zien dat de bouwmarkten/tuincentra worden gesloten, ik zou er ook flink van balen (zit midden in een verbouwing/verhuizing, dus zonder bouwmarkt loop ik snel vast), maar de drukte daar gaat ook aanzienlijk zijn.
Wij hebben dit weekend een auto route gepland. Gewoon wat touren door een mooi gebied. Koelbox en picknickmand mee en ergens waar geen anderen mensen zijn wat eten onderweg. Mochten we geen geschikte plek zien eten we gewoon in de auto. Lijkt me een prima oplossingFreakNL schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:35:
[...]
Ja das leuk maar dat doen we al 3-4 weken.
Ik zoek dus iets waar we heenkunnen zonder dat we contact met andere mensen zullen hebben.
Thuisblijven doen we de rest van het paasweekend.
Maargoed sommige mensen nemen “blijf thuis” blijkbaar erg letterlijk. Ik zie geen gevaar in met zijn 3en de auto instappen en ergens naartoe rijden waar geen andere mensen zijn.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ja, ik ga dit weekend (als alleenstaande) in het park tegenover mijn woning (MITS NIET DRUK).Twee bier drinken met een vriend van me. Nemen eigen bier mee, 2 meter afstand. Even bijkletsen en gaan weer.miicker schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:52:
[...]
Wij hebben dit weekend een auto route gepland. Gewoon wat touren door een mooi gebied. Koelbox en picknickmand mee en ergens waar geen anderen mensen zijn wat eten onderweg. Mochten we geen geschikte plek zien eten we gewoon in de auto. Lijkt me een prima oplossing
Alternatief is mijn terras, maar daar is geen zon
Ja ook prima, nog als aanvulling, ik ga met m'n vriendin waarmee ik samenwoon, dus onderling hoeven we geen 1,5 meter afstand te bewaren.Adlermann schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:55:
[...]
Ja, ik ga dit weekend (als alleenstaande) in het park tegenover mijn woning (MITS NIET DRUK).Twee bier drinken met een vriend van me. Nemen eigen bier mee, 2 meter afstand. Even bijkletsen en gaan weer.
Alternatief is mijn terras, maar daar is geen zon
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Rustige bossen zijn er wel degelijk. Hier in het oosten zelfs zat. Maar ze zijn niet allemaal even mooi en dat is er de reden van dat iedereen naar dezelfde parkeerplaatsen en bossen gaat (onbekendheid en gemakzucht).vectormatic schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:41:
[...]
Dat inderdaad, ik denk niet dat er zoiets gaat zijn als "een rustig bos", alles zal of dicht zijn, of men gaat er en masse naartoe.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
https://www.telegraaf.nl/...ziekenhuis-te-bevoorraden
Een ex topman van KLM drong al eerder op om de combi's in de lucht te houden. Nu ism Philips toch weer ingezet om een luchtbrug op te zetten.
https://sittard-geleen.ni...utos-begin-mei-hervatten/
VDL gaat de productie per begin mei weer opstarten. Hebben mondkapjes en brillen voor het personeel geregeld. Ik voorzie wat vragen in het debat volgende week.
[ Voor 34% gewijzigd door MikeyMan op 09-04-2020 12:08 ]
Het is ook niet altijd een kwestie van 'mooi', maar gewoon een kwestie van wat men gewend is. Hier in regio Nijmegen zal het bij de Hatertse Vennen, op de Duivelsberg en in Heumensoord waarschijnlijk weer gewoon druk worden. Vlak naast Heumensoord heb je nog een stuk bos: Dekkerswald. Afgelopen zondag stond bij Heumensoord de parkeerstrook langs de grote weg helemaal vol en bij de inrit naar het volgende stuk bos stonden drie auto's.Spotmatic schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:58:
[...]
Rustige bossen zijn er wel degelijk. Hier in het oosten zelfs zat. Maar ze zijn niet allemaal even mooi en dat is er de reden van dat iedereen naar dezelfde parkeerplaatsen en bossen gaat (onbekendheid en gemakzucht).
En je hoeft niet bang te zijn dat mensen van het ene stuk naar het andere lopen. Daar ligt een spoorlijn tussen.
In de auto stappen met een koelbox en ergens heen rijden waar het niet druk is, dat moet waarschijnlijk best kunnen. Is het wel druk, dan rijd je gewoon door.
Punctuality is the politeness of kings
En mijn schoonvader (halverwege 50) heeft bedacht samen te gaan eten met zijn kinderen en kleinkinderen. Hij wil dan smiddags eitjes zoeken voor de kleintjes en gaan gourmetten savonds.
Dus dan zijn we met hij en zijn vrouw, ons gezin 4, dochter van zijn vrouw met man en kind 3, en mijn 2 zwagers.
11 man totaal.
Ik heb al nee gezegd, maar nu ben ik weer degene die het gedaan heeft.

Mijn vrouw vind het wel leuk en wil er eigenlijk ook gewoon heen.
Maar nu komt het, mijn ouders willen ook ons (nouja mijn kinderen) zien dit weekend.
En mijn schoonmoeder zal ook nog wel gaan vragen denk ik.
Hoe gaan jullie daar mee om?
Ben ondertussen geneigd om zoiets te hebben van fuck it, en me er aan over te geven.
Want ben het zat om elke keer nee te moeten zeggen.
"Op advies van de overheid/RIVM moet ik me helaas afmelden voor de leuke activiteit."FRANQ schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:00:
Het paasweekend komt eraan.
En mijn schoonvader (halverwege 50) heeft bedacht samen te gaan eten met zijn kinderen en kleinkinderen. Hij wil dan smiddags eitjes zoeken voor de kleintjes en gaan gourmetten savonds.
Dus dan zijn we met hij en zijn vrouw, ons gezin 4, dochter van zijn vrouw met man en kind 3, en mijn 2 zwagers.
11 man totaal.
Ik heb al nee gezegd, maar nu ben ik weer degene die het gedaan heeft.![]()
Mijn vrouw vind het wel leuk en wil er eigenlijk ook gewoon heen.
Maar nu komt het, mijn ouders willen ook ons (nouja mijn kinderen) zien dit weekend.
En mijn schoonmoeder zal ook nog wel gaan vragen denk ik.
Ben ondertussen geneigd om zoiets te hebben van fuck it, en me er aan over te geven.
Steam ID = Ackerfiets
Ik verwijs iedereen naar de oproep van Rutte, en ik zeg nee.FRANQ schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:00:
Waarom zou je dat doen? Ik zou me daar juist slecht bij voelen. Blijkbaar ben je de enige die verantwoordelijkheid neemt, of wil nemen. Volhouden zou ik zeggen. En denk aan de mogelijke gevolgen (extra doden) door deze actie. Jij kan hier het verschil maken blijkbaar.Ben ondertussen geneigd om zoiets te hebben van fuck it, en me er aan over te geven.
[ Voor 3% gewijzigd door de Peer op 09-04-2020 13:10 ]
Persoonlijk zou ik een keihard nee neerleggen, dit gaat als er iemand per ongeluk besmet is faliekant fout.FRANQ schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:00:
Willen ze de kinderen volgend jaar ook nog zien? Over drie jaar?
Zou ook in gesprek gaan over waarom ze zo vrijelijk denken dat dit "gewoon" is.
De wereld is helaas niet meer gewoon en dat zal nog wel even zo duren.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Strikt zijn en bij mijn mening blijven.FRANQ schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:00:
Ik was eerder streng met ons gezin richting mijn ouders (want 73 en 81 jaren oud) dan mijn zus met haar gezin, vooral mijn zus en mijn moeder hadden daar in het begin moeite mee. Ik heb gezegd dat ik geen behoefte heb om op korte termijn mijn ouders te verliezen en om me de rest van mijn leven schuldig te voelen mocht iemand van ons gezin de reden voor besmetting zijn geweest.
Na 1 week kwamen ze er zelf ook achter dat corona ernstiger was dan ze dachten en sindsdien is social distancing geen probleem.
Ik zie mijn ouders nog wel eens persoonlijk, maar alleen kort en van afstand.
Als we langer willen bijkletsen dan doen we dit via Facetime.
Mijn schoonvader is een hoog risico geval, dus hij komt de deur niet uit. Mijn schoonouders zien we alleen maar via Facetime.
Niet ideaal, maar het is voorlopig niet anders.
Dat anderen de regels willen overtreden moeten ze zelf weten, maar ik ben daar heel duidelijk over.
uitleggen wat voor horror scenario het is als opa zijn kleinkinderen aansteekt en er een komt te overlijden.
Of omgekeerd: Als een van de kleinkinderen opa aansteekt en opa komt te overlijden.
Bij beide scenario's zal het schuldgevoel gigantisch zijn.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Maargoed, bovenstaande voorbeeld over een familie-feestje is er 1 van de vele waar ik mezelf kapot aan erger.. En ik zie het ook gewoon hier in de buurt gebeuren;
- Bij de buurvrouw meteen hiernaast worden nog altijd de kleinkinderen gedropt. Buren zijn 60+.
- Andere buurvrouw van begin 30 (twee huizen verder) heeft constant bezoek van leeftijdsgenoten
- Overbuurman van eind 20/begin 30 heeft elke zaterdag nog zijn motorclub.. Ze komen hem om 12:00 halen en om 14:00 komt de hele club (+-8 man) nog even bij hem in de tuin na-borrelen..
Echt ongelofelijk...
Aan de andere kant moet ik ook eerlijk zijn;
- Ik zie bij mijn directe buren aan de andere kant (ook 60+) niemand, ook hun dochter heb ik al weken niet gezien... Zonder heel lullig daarover te doen, maar die zijn allebei docent op het HBO (nu thuiswerkend) dus die denken misschien een stap verder dan de gemiddelde bevolking.. Verder is het in de directe nabijheid ook rustig bij de buren, voorzover ik het kan inschatten.. Maar er zijn er dus ook nog genoeg die het niet serieus nemen (of het niet snappen)...
- Ik heb zelf mijn ouders op bezoek gehad vorig weekend, die had ik al 3 weken niet gezien. Maar die zijn door de poort aan de achterkant gekomen, zijn NIET naar binnen geweest en zijn op de tuinbank gaan zitten terwijl ik 4 meter verderop op een tuinstoel ben gaan zitten.. Zijn 20 minuutjes langsgeweest en zijn toen weer vertrokken toen de koffie op was.. Hebben kleindochter ook niet gezien, die sliep op dat moment (bewust zo gepland)...
[ Voor 27% gewijzigd door FreakNL op 09-04-2020 13:54 ]
Normaal menselijk gedrag. Ik vind mensen die zich vrijwillig hun vrijheid laten afnemen vreemder dan de bovenstaande voorbeelden.FreakNL schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:30:
- Bij de buurvrouw meteen hiernaast worden nog altijd de kleinkinderen gedropt. Buren zijn 60+.
- Andere buurvrouw van begin 30 (twee huizen verder) heeft constant bezoek van leeftijdsgenoten
- Overbuurman van eind 20/begin 30 heeft elke zaterdag nog zijn motorclub.. Ze komen hem om 12:00 halen en om 14:00 komt de hele club (+-8 man) nog even bij hem in de tuin na-borrelen..
Echt ongelofelijk...
Uitgangspunt moet zijn volledige vrijheid en eigen verantwoordelijkheid. En vanuit dat uitgangspunt de problemen aanpakken. Dan kom je op bescherming van kwetsbare groepen en recht op quantaine voor iedereen die dat nodig vindt.
[ Voor 15% gewijzigd door SvMp op 09-04-2020 13:39 ]
Dit is een voorbeeld waarbij ik me kan voorstellen dat het juist geen probleem is. Of het een probleem is ligt eraan hoeveel contacten die kleinkinderen en buurvrouw hebben.FreakNL schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:30:
....
Zolang mensen maar een fractie van de contacten hebben die ze vroeger hadden dan werkt social distancing prima. En dat kan ook hier dus het geval zijn.
Die 8 man bij elkaar is gewoon strafbaar in deze omstandigheden. Geen moreel bezwaar om de politie te bellen. Niet leuk, maar wel nodig.FreakNL schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:30:
Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu
je bedoelt; je vindt het vreemd dat mensen hun eigen ik even een paar weken tot paar maanden minder belangrijk vinden dan de groepsmentaliteit.SvMp schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:38:
[...]
Normaal menselijk gedrag. Ik vind mensen die zich vrijwillig hun vrijheid laten afnemen vreemder dan de bovenstaande voorbeelden.
Uitgangspunt moet zijn volledige vrijheid en eigen verantwoordelijkheid. En vanuit dat uitgangspunt de problemen aanpakken. Dan kom je op bescherming van kwetsbare groepen en recht op quantaine voor iedereen die dat nodig vindt.
Wat jij beschrijft is gewoon egocentrisch gedrag. In tijden dat alles goed gaat kan ik daar prima mee leven. Maar nu leven we in een tijd waar we aan het collectief moeten denken.
Dat zegt ook weer genoeg. Misschien is een goede crisis wel noodzakelijk en hebben we hier teveel welvaart. Misschien eens wat langer over nadenken. Dit is gewoon een goede tijd tot bezinning eigenlijk....
Niet als het ten koste gaat van mijn leven en mijn familie, maar ik zie de dingen die je post dus ik sta ook hier niet versteld van.SvMp schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:38:
[...]
Normaal menselijk gedrag. Ik vind mensen die zich vrijwillig hun vrijheid laten afnemen vreemder dan de bovenstaande voorbeelden.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Normaal menselijk gedrag is rekening houden met een ander.SvMp schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:38:
[...]
Ohja, en dan vergeet ik nog te melden dat diezelfde buren dus gisteren de caravan hebben opgehaald uit de stalling! Die staat nu dus op de openbare parkeerplek hier voor de deur, dat doen ze normaal gesproken alleen als ze eropuit gaan.. Geen flauw benul wat ze van plan zijn, alle campings zijn toch dicht? Ik heb echt het idee dat ze geen nieuws kijken (of dat ze wegkijken) en het leven gewoon doorgaat zoals vroeger voor hun...
Voor onszelf zijn we er trouwens uit, we gaan deze doen morgen;
https://www.myrouteapp.co...5568/22-Lek-en-Lingeroute
En we nemen dan een picnic-mand mee.. Zien we ergens een rustig plekje, prima. En zo niet, dan gaat de iPad aan voor dochter als ze vervelend wordt en genieten wij van de rit.. We hebben "net" een nieuwe auto dus het is ook wel een keer leuk om een ritje te doen met het dak open
[ Voor 22% gewijzigd door FreakNL op 09-04-2020 13:51 ]
Het zijn dezelfde, voornamelijk oudere, mannen die dat normaal ook doen maar in een tijd dat je liever niet in het ziekenhuis komt lijkt me dat toch extra onverstandig.
Ook gezien artikelen als dit: https://nos.nl/artikel/23...-beperkte-capaciteit.html
Had je zelf wel een helm op? Want ook op een normale fiets kan je heel ongelukkig ten val komen.7o9 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:57:
Was net een rondje fietsen en dan verbaast het me hoeveel 'wielrenners' zonder helm rond rijden.
Het zijn dezelfde, voornamelijk oudere, mannen die dat normaal ook doen maar in een tijd dat je liever niet in het ziekenhuis komt lijkt me dat toch extra onverstandig.
Ook gezien artikelen als dit: https://nos.nl/artikel/23...-beperkte-capaciteit.html
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ah, ik was ook op mijn racefiets. Uiteraard met helm. Ook al kun je zelf nog zo goed sturen, een ongeluk zit in een klein hoekje.B-lex schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:59:
[...]
Had je zelf wel een helm op? Want ook op een normale fiets kan je heel ongelukkig ten val komen.
Ik quote graag uit deze thread7o9 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:00:
Ah, ik was ook op mijn racefiets. Uiteraard met helm. Ook al kun je zelf nog zo goed sturen, een ongeluk zit in een klein hoekje.
Mooi, dan is er sinds mijn afstuderen nieuwe wetenschappelijk
onderzoek gedaan met een andere conclusie dan destijds. Zou jij mij
daar de referenties van kunnen geven. Zo'n 15 jaar geleden was het zo
dat een fietshelm dragen bij snelheden boven de 15-20 km/h geen effect
heeft.
Siditamentis astuentis pactum.
Geen effect lijkt me sowieso complete onzin, misschen geen volledige bescherming maar als het de impact al deels breekt en iets van de klap opvangt lijkt me dat al een aardig effect. (Ook al breekt de helm daarna en kan je alsnog hard terecht komen met je hoofd)./
Ja, laten we dat ook meteen maar even duidelijk maken met z'n allen.Stoney3K schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:00:
Gaan we het dan ook even hebben over 'motorrijders' in een T-shirtje, spijkerbroek, blote handen en sportschoenen?
Allen hier druk maken om feestjes, ik word vrolijk uitgescholden door m'n - technisch gezien - buurvrouw van 70+ dat ik naar buiten durf te gaan. Terwijl ze zelf buiten staat.

Deze ook gezien in de NOS liveblog?7o9 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:57:
Was net een rondje fietsen en dan verbaast het me hoeveel 'wielrenners' zonder helm rond rijden.
'1,5 meter afstand niet genoeg bij fietsen en wandelen'
Wie samen wil fietsen of wandelen moet veel meer afstand houden dan 1,5 meter. Dat zeggen onderzoekers van de TU Eindhoven en de KU Leuven.
De onderzoekers simuleerden de vrijgekomen speekseldeeltjes van iemand die hoest. Daaruit bleek dat de wolk van druppeltjes tijdens het wandelen of joggen in de lucht blijven hangen. Wie daar 1,5 meter erachteraan loopt in de zogenoemde slipstream, ademt de druppeltjes dan alsnog in.
De afstandsregel van 1,5 meter zou dus vooral effectief zijn bij mensen die stilstaan. Volgens de onderzoekers moeten mensen tijdens het wandelen zeker 4 à 5 meter afstand te houden. Bij joggen en rustig fietsen 10 meter en bij hard fietsen zeker 20 meter.
Er zijn overal voor- en tegenstanders van, dat is deze tijd maar weer eens extra duidelijk.
Afgezien dat het om een link gaat naar een discussie uit 2008 wil ik het omdraaien. Wat voor kwaad kan het om een helm te dragen? Helmen zijn zo licht en comfortabel tegenwoordig dat er weinig reden is om het niet doen, zeker als het potentieel helpt om de druk op de zorg niet verder te verhogen.
Ik ben zelf een aantal keer goed gevallen en heb meerdere helmen volledig afgeschreven zonder noemenswaardig letsel aan mijn hoofd. Ik zeg niet dat het zonder helm anders geweest was maar ik zie niet in waarom je het risico zou nemen.
Walgelijke post. Ik heb het al eerder in dit topic genoemd: ik-ik-ik.SvMp schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:38:
[...]
Jouw belang is op dit moment ondergeschikt aan het groepsbelang. Je hebt in Nederland het geluk dat je zelfs nu nog wat vrijheden hebt, er zijn landen waar je direct hoge boetes of erger te pakken hebt als je een voet buiten de deur zet.
Je zou eens 3 jaar in China of Noord-Korea moeten gaan wonen. Dan heb je een idee over vrijheden die afgepakt zijn.
Groei op en besef dat de maatschappij bestaat uit meer dan jouw ikke.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Kan nog jaren gaan duren.Adlermann schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:42:
[...]
je bedoelt; je vindt het vreemd dat mensen hun eigen ik even een paar weken tot paar maanden minder belangrijk vinden dan de groepsmentaliteit.
Wat jij beschrijft is gewoon egocentrisch gedrag. In tijden dat alles goed gaat kan ik daar prima mee leven. Maar nu leven we in een tijd waar we aan het collectief moeten denken.
Dat zegt ook weer genoeg. Misschien is een goede crisis wel noodzakelijk en hebben we hier teveel welvaart. Misschien eens wat langer over nadenken. Dit is gewoon een goede tijd tot bezinning eigenlijk....
Precies andersom lijkt me, menselijk gedrag is recht van de sterkte. Survival van de strongest vanuit ons oerbrein. Rekening houden met elkaar en een ander is aangeleerd gedrag, geen normaal gedrag vanuit onze evolutie.autje schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:44:
[...]
Normaal menselijk gedrag is rekening houden met een ander.
Interessant. Het was erg rustig en eigenlijk weinig mensen gezien maar ik fiets overal met een grote boog omheen. Vanaf nu nog meer.
Ik heb het idee dat mensen best goed met elkaar rekening houden. Iedereen gaat aan de kant en geeft elkaar ruimte. Als je daarvoor even moet stoppen of zo dan gebeurt dat ook.
Zo simpel is het niet. De huidige situatie is uitzichtloos en kan nog jaren duren. Nergens staat in mijn post dat we mensen moeten laten stikken, het moet alleen wel gerichter dan nu.Drardollan schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:19:
[...]
Walgelijke post. Ik heb het al eerder in dit topic genoemd: ik-ik-ik.
Jouw belang is op dit moment ondergeschikt aan het groepsbelang. Je hebt in Nederland het geluk dat je zelfs nu nog wat vrijheden hebt, er zijn landen waar je direct hoge boetes of erger te pakken hebt als je een voet buiten de deur zet.
Je zou eens 3 jaar in China of Noord-Korea moeten gaan wonen. Dan heb je een idee over vrijheden die afgepakt zijn.
Groei op en besef dat de maatschappij bestaat uit meer dan jouw ikke.
Dat individueel belang ondergeschikt is aan groepsbelang is een concept uit totalitaire samenlevingen. Individueel belang telt zwaar, ook in crisistijd. Dat wil niet zeggen dat je je als een aso moet gedragen. Hoewel ik sceptisch ben, doe ik gewoon mee met de maatregelen, geef ik mensen volop de ruimte om met een grote boog afstand te houden, etc..
[ Voor 17% gewijzigd door SvMp op 09-04-2020 14:24 ]
7o9 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:17:
Wat voor kwaad kan het om een helm te dragen?
- Je denkt veilig bezig te zijn, en neemt daardoor meer risico. Waardoor uiteindelijk het risico dus groter is.
- Je hoofd is groter door de helm, dus wanneer je ergens tegenaan komt is de kracht op je gewrichten groter dan zonder helm.
- Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat automobilisten fietsers met helm minder ruimte geven bij inhalen.
Siditamentis astuentis pactum.
Ik reed zelf ook overal met een grote boog omheen, of bleef bijvoorbeeld bij een stoplicht een stuk achter degene staan die bij het stoplicht stond. Zat zelf ook al te denken aan de "slipstream", was dus wel mooi om te zien dat ik niet doorsloeg maar gewoon slim bezig was.7o9 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:20:
[...]
Interessant. Het was erg rustig en eigenlijk weinig mensen gezien maar ik fiets overal met een grote boog omheen. Vanaf nu nog meer.
Ik heb het idee dat mensen best goed met elkaar rekening houden. Iedereen gaat aan de kant en geeft elkaar ruimte. Als je daarvoor even moet stoppen of zo dan gebeurt dat ook.
Deze situatie is helemaal niet uitzichtloos en kan niet nog jaren duren. Let eens op de landen om ons heen? Oostenrijk, Denemarken & Tsjechië. Daar zijn ze al begonnen met het versoepelen van de maatregelen. Dat staat ons eind april ook te wachten, als we er met zijn allen de schouders onderzetten en ver weg blijven van domme acties als op visite gaan bij je ouders met de kleinkinderen.SvMp schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:21:
[...]
Zo simpel is het niet. De huidige situatie is uitzichtloos en kan nog jaren duren. Nergens staat in mijn post dat we mensen moeten laten stikken, het moet alleen wel gerichter dan nu.
De komende 2,5 week is nog even doorbijten, maar daarna wordt Nederland als het goed is weer wat normaler.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Begin deze week is volop in het nieuws geweest dat het nog jaren gaat duren. Rutte heeft het over het 'nieuw normaal'.Drardollan schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:24:
[...]
Deze situatie is helemaal niet uitzichtloos en kan niet nog jaren duren. Let eens op de landen om ons heen? Oostenrijk, Denemarken & Tsjechië. Daar zijn ze al begonnen met het versoepelen van de maatregelen. Dat staat ons eind april ook te wachten, als we er met zijn allen de schouders onderzetten en ver weg blijven van domme acties als op visite gaan bij je ouders met de kleinkinderen.
Op visite gaan bij familie is geen 'domme actie', mits gezond en niet in kwetsbare groep. Vóór Corona ging ik ook niet op visite bij familie en vrienden die ziek zijn.
Uiteraard hoop ik dat je gelijk hebt.Drardollan schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:24:
De komende 2,5 week is nog even doorbijten, maar daarna wordt Nederland als het goed is weer wat normaler.
[ Voor 129% gewijzigd door SvMp op 09-04-2020 14:28 ]
Nee, dat is dierlijk gedrag, inderdaad vanuit ons oerbrein. Maar wij hebben daar nog een klein laagje overheen wat 'beschaving' heet, en dat maakt ons menselijk. Ik geef toe, bij de eerste de beste tegenslag is dat laagje er snel vanaf, dat zien we ook in dit draadje.cvs79 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:20:
[...]
Precies andersom lijkt me, menselijk gedrag is recht van de sterkte. Survival van de strongest vanuit ons oerbrein. Rekening houden met elkaar en een ander is aangeleerd gedrag, geen normaal gedrag vanuit onze evolutie.
Dit topic is gesloten.
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.
GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?