Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Stampede 19] Back to Rosetta@Home

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:

• Steiner
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
Ik heb er toevallig ook een van 119 punten , maar meestal varieert het zo tussen 250-350 (ongeveer)

Maar 20 punten nee

• ari2asem
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:47
ongeveer 12 uur per wu

• Panzer_V
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19:10

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
De WU's lopen nu lekker merk ik. Mijn machines drogen niet op en hebben een respectabele voorraad.

Helaas merk ik wel dat een i5-6500 niet veel zoden aan de dijk zet tegenwoordig ;)

• Lrrr
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 16:52
Blijkbaar was er ook een slechte x86_64 batch. Ik heb nu een WU op 'aborted 202' staan, wat 'aborted by project' schijnt te betekenen.

Edit: Heb nu ook geen taken met COVID-19 in de naam meer in de wachtrij staan :-(

[Voor 24% gewijzigd door Lrrr op 09-04-2020 16:43]

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8!

• HenkM2
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 04-05 14:39
Ja, het is een beetje een puinhoop met het vergeven van puntjes bij Rosetta. Niet echt leuk.
Wel heel leuk vind ik de massale deelname van DPC. Schitterend zeg, mijn muis wordt s’morgens moe van het scrollen door de deelnemers!
Ondanks de tegenvallers zal ik zeker door blijven gaan :-) :-) :-)

@ari2asem
Ik krijg ongeveer net zoveel puntjes voor een taak van 8 uur.
https://boinc.bakerlab.or...ow_names=0&state=4&appid=
Als Bakerlab graag wil dat je lange taken instelt, dan zullen ze dat moeten waarderen met op zijn minst hetzelfde aantal puntjes per tijdseenheid lijkt me.
Nu doen ze het omgekeerde.
Ik zou maar snel van 12 naar 8 uur taken gaan, krijg je ook nog een hoop geheugen vrij zodat je nog meer cores in kunt zetten :-)
Joepie, de puntjes gaan je om de oren vliegen.

• RobertS69
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 09-05 07:31
Die werkeenheden die 20 punten opleverde, werden juist voortijdig afgebroken doordat ze er een stuk langer over gingen doen dan 8 uur:
http://boinc.bakerlab.org/rosetta/forum_thread.php?id=13745

• Nebulasky2
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 27-05 06:23

Nebulasky2

PCT - Energizer

toch wel wat meer geheugen gebruik als voorheen. Er zijn nu taken die meer dan 1000Mbtjes pakken
Ik heb maar 12 threads maar kan wel zien dat als je er bijv 24 hebt je wel vlot aan de tax komt te zitten qua geheugen

- Sleep is for the Weak -

Acties:
  • +5Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 05-06 11:55
Veel te veel details hier A-Jay in "[Stampede 19] Rosetta@Home - Week 2" ;)

Het totaal aantal koeien is weer verder gestegen van 1129 naar 1145.

We hadden gisteren 833 flushers die samen 4.5M weghebben gezet.

Ook zijn er 148 badges behaald en een tweede koe heeft de 1.000.000 badge behaald *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 26-05 15:49
teacup schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:28:

[...]
En ik ben ook benieuwd, laat nog eens horen wat er met die tijd gebeurt.
Even geen tijd gehad om hier 'goed' op te antwoorden. Maar de vier WU's die al meer dan 24uur bezig waren en nog 16 uur te gaan hadden, waren ineens klaar toen ik de computer een herstart gaf. Geen idee wat daar dus mee aan de hand was, want ze leken nog wel gewoon door te gaan.

Hierna kreeg ik WU's die 5 a 6 uur zouden duren en die duren nu 7 a 8 uur gemiddeld. Heb geen gigantische uitloop meer gezien van WU's en alle lijkt in orde te zijn. Denk dat mijn PC er even issues mee had op een of andere manier. Geen idee wat er was, ze zijn ook niet 'foutief' aangemeld.

M'n PC was echt nergens anders mee bezig (althans niet dat ik weet). Dus voor nu, alles is goed en BOINC staat hier lekker de hele dag te draaien.

• teacup
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22:54

teacup

Think First, Write Later

ShAd0w schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:05:
[...]
Hierna kreeg ik WU's die 5 a 6 uur zouden duren en die duren nu 7 a 8 uur gemiddeld. Heb geen gigantische uitloop meer gezien van WU's en alle lijkt in orde te zijn. Denk dat mijn PC er even issues mee had op een of andere manier. Geen idee wat er was, ze zijn ook niet 'foutief' aangemeld.
Leuk dat je nog even wat laat horen! Nu is mijn referentiekader met de BOINC manager nog niet zo groot, maar je pc is toch niet het eerste waar ik aan denk, want dan zou je een structureel verschijnsel hebben gehad, en dat is nu duidelijk niet het geval geweest.

Zelf neig ik toch om aan die jobs als oorzaak te denken, fout aangemerkt of niet. Een andere mogelijkheid is dat er iets bij de lokale administratie, temp files of caching van die BOINC manager scheef zat. Aan zoiets denk ik door de verandering die je beschrijft na de herstart van je systeem. Dat lijkt een trigger te zijn geweest.

Mischien dat iemand anders met wat meer vlieguren hierover nog een plasje kan doen. Mischien dat iemand dat doorvallen van die jobs herkend na de herstart van je systeem. Wat je daar beschrijft is namelijk best specifiek gedrag.

Je i5-je gedraagt zich tenminste weer als een i5-je. Ook mijn i5-je knort nog tevreden door. Het apparaat krijgt ook netjes gedoseerd steeds nieuwe jobs toegeworpen (tot nu toe tenminste).

• Lrrr
Scriptje kapot? Sinds 02:15 doet hij niks meer

[Voor 28% gewijzigd door Lrrr op 11-04-2020 12:36]

• Qazwaplol
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 04-06 21:28
Goedkoop is duurkoop, crap 10Gb NIC driver hield ermee op vannacht.
Werkt weer na reboot

• Lrrr
Thanks! :D

• uray
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 06-06 10:15
Ik heb toch wat vreemde dingen soms...
Veel missers ?

Het is net alsof ze wel gereport worden maar vervolgens niet geüpload of iets dergelijks.

[Voor 12% gewijzigd door uray op 11-04-2020 13:49]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• secoh
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 27-05 21:40

Hmm het gaat nog niet helemaal goed met dat 'flatten the curve'.
Koetjes maar even nog binnenhouden dan iedereen!

:D

[Voor 11% gewijzigd door secoh op 12-04-2020 09:13]

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.

• BetelgeuseFive
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 05-05 09:06
Er is weer een nieuwe versie van Rosetta uitgebracht (v4.15). Ik vrees dat de geschatte runtime van de taken weer veel te optimistisch is. In combinatie met de deadline van 3 dagen (was een paar weken geleden nog 8 dagen) zal dit er waarschijnlijk voor zorgen dat gebruikers die een cache van een paar dagen hebben ingesteld de deadline niet gaan halen.

Tom

Edit: fixed typos

[Voor 3% gewijzigd door BetelgeuseFive op 12-04-2020 10:16]

• BounceMeister
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Ik ga mijn Ryzen 5 eens aan het werk zetten, eens kijken hoe dat gaat.

Bij de openingspost mis ik bij het kopje "Hoe doe ik mee?", het deel waarin je bij Rosetta het team van DPC instelt.
Ik is me wel gelukt, maar voor nieuwe gebruikers wellicht handig om erbij te zetten?

Aangezien ik ook F@H draai met GPU, moet er dus 1 core uitgezet worden in Boinc. Aangezien dat op percentage gaat, heb ik voor mijn 6-core cpu ingesteld dat hij maximaal 82% van de cpu's mag gebruiken. Is dat correct?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 00:10

Damic

Afwezig soms

secoh schreef op zondag 12 april 2020 @ 09:12:
[Afbeelding]

Hmm het gaat nog niet helemaal goed met dat 'flatten the curve'.
Koetjes maar even nog binnenhouden dan iedereen!

:D
Dat is de verkeerde grafiek

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• GoldenLeafBird
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 04-06 15:02
BounceMeister schreef op zondag 12 april 2020 @ 10:44:
Aangezien ik ook F@H draai met GPU, moet er dus 1 core uitgezet worden in Boinc. Aangezien dat op percentage gaat, heb ik voor mijn 6-core cpu ingesteld dat hij maximaal 82% van de cpu's mag gebruiken. Is dat correct?
Je kan in je takenlijst kijken hoeveel taken er bezig zijn. 1 taak per thread. Maar 82% is een beetje vreemd getal. 5/6 = 83.3...%

• teacup

teacup

Think First, Write Later

BetelgeuseFive schreef op zondag 12 april 2020 @ 10:15:
Er is weer een nieuwe versie van Rosetta uitgebracht (v4.15). Ik vrees dat de geschatte runtime van de taken weer veel te optimistisch is. In combinatie met de deadline van 3 dagen (was een paar weken geleden nog 8 dagen) zal dit er waarschijnlijk voor zorgen dat gebruikers die een cache van een paar dagen hebben ingesteld de deadline niet gaan halen.
Ze hebben nu zoveel aanbod aan rekencapaciteit dat ze in de positie zijn om hun randvoorwaarden te veranderen. Daarnaast is voor rekenwerk nodig voor COVID-19 ook wel de nodige urgentie, maar dit speculeer ik.

• Damic

Damic

Afwezig soms

@GoldenLeafBird ik vermoed 6c/12t maar dan kom je nog rond de 83% uit en niet op 82% :)F :)B

[Voor 46% gewijzigd door Damic op 12-04-2020 11:27]

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• uray
Heb sterk het idee dat als ik ze niet forceer ze niet gereport worden.

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 06-06 14:19
wtf.. ik krijg downloads aangeboden van elke gb's "database_....2341.zip"

gaat niet helemaal lekker :p

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• jeroenathome
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20:04

jeroenathome

Een regel tekst

uray schreef op zondag 12 april 2020 @ 12:18:
Heb sterk het idee dat als ik ze niet forceer ze niet gereport worden.
[Afbeelding]
Gewoon geduld hebben. De client maakt eens in de zoveel tijd contact met de Rosetta server. Ik dacht dat het elk uur een keer was. Als ze na 1 dag ernog staan kan je alsnog geforceerd de wu's verzenden. Je kan in het logboek van rosetta achterhalen wanneer deze voor het laatst contact heeft gehad met de servers van rosetta.

Vroeger kreeg ik honger van 7083170, nu draait het beeld

• uray
@jeroenathome Ja, das waar... Maar ik had de dagen ervoor veel "missed" waarvoor je dan niet de credits krijgt maar wel resources aan opgeofferd hebt. Dus vandaar dat ik er niet heel veel vertrouwen in heb momenteel. 32x8uur en dan niks krijgen, best zuur.

• BounceMeister
  • Niet online
GoldenLeafBird schreef op zondag 12 april 2020 @ 10:52:
[...]

Je kan in je takenlijst kijken hoeveel taken er bezig zijn. 1 taak per thread. Maar 82% is een beetje vreemd getal. 5/6 = 83.3...%
Er staat bij de betreffende optie "gebruik maximaal zoveel procent van de cpu's", daarom dacht ik onder die 5/6 te moeten blijven met het percentage.
Gezien jouw reactie kan ik daar dus gewoon 83,3 invullen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:49
Het aantal tasks wordt naar beneden afgerond. Op mijn Ryzen 5 2600 machine heb ik 85% ingesteld en dat geeft mij 10 running tasks tegelijk (= 5 cores).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -JP-
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 10-05 13:19
Heeft er iemand een makkelijke manier om een inschatting te maken van de energiekost? Aangezien mijn "rekenkamer" 4 graden warmer is dan de rest van het huis begin ik me toch wat zorgen te maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lrrr
Elektriciteitsmeter aan je PC hangen?

• uray
@-JP- Maar 4 graden ?!, lol...

• -JP-
OK ik maak me dus zorgen om niets :D (of mss verdienen andere mensen meer dan mij:P

• Gwannoes
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 00:41

Gwannoes

Solderen moet je leren

-JP- schreef op zondag 12 april 2020 @ 18:39:
Heeft er iemand een makkelijke manier om een inschatting te maken van de energiekost? Aangezien mijn "rekenkamer" 4 graden warmer is dan de rest van het huis begin ik me toch wat zorgen te maken.
Niet heel precies, maar om een ordegrootte te bepalen:
Reken op 100-200Watt (0.1-0.2kW), à €0.20 per kWh.

0.1kW * 24uur * 365dagen = 876kWh/jaar.
876kWh * €0.20/kWh = €175.20 per jaar aan energiekosten. (bij een verbruik van 100W. Stel dat jouw PC 200W trekt, dan is het dubbel zo veel)

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • +2Henk 'm!

• aliencowfarm
  • Laatst online: 18:05

aliencowfarm

ˑ•●☻

-JP- schreef op zondag 12 april 2020 @ 18:39:
Als je een slimme meter heb kan je kijken wat je actueel gebruikt (te minste op mijn meter). PC aan en PC uit van mekaar aftrekken. Energiecontract er naast en uitrekenen. ;)

Rosetta 4.15 lijkt sneller dan 4.12. 10% per uur tegen 7.5% per uur.

• RobertS69
Zoiets als dit kopen:
https://nl.trotec.com/sho...0WSwYpEAQYAiABEgL3GPD_BwE

Meten is weten. ;)

• Damic

Damic

Afwezig soms

@Gwannoes 20cent is goedkoop ;)

• Gwannoes
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 00:41

Gwannoes

Solderen moet je leren

Kwestie van scherp inkopen....

Jaarlijks overstappen met een prijsvergelijker zoals gaslicht.com, dan kun je scherpe tarieven krijgen.

[Voor 23% gewijzigd door Gwannoes op 12-04-2020 20:12]

Hmmz, hier komt dus m'n sig

• -JP-
Bedankt voor alle antwoorden maar een meter ga ik niet kopen. Ik wilde een grootteorde van de kost. Op 5 euro komt het niet. Maar geen 100 euro of erger op het eind van de maand.

Iedereen heeft zonnepanelen of een windmolen hier? ;)

• ShAd0w
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 26-05 15:49
Gwannoes schreef op zondag 12 april 2020 @ 19:08:
[...]

Niet heel precies, maar om een ordegrootte te bepalen:
Reken op 100-200Watt (0.1-0.2kW), à €0.20 per kWh.

0.1kW * 24uur * 365dagen = 876kWh/jaar.
876kWh * €0.20/kWh = €175.20 per jaar aan energiekosten. (bij een verbruik van 100W. Stel dat jouw PC 200W trekt, dan is het dubbel zo veel)
maar verder doe ik bijvoorbeeld alleen deze maand mee.
Dus ik reken even met 200W:
0.2kW * 24uur * 30 dagen = 144 kWh
144kWh * € 0,20/kWh = €28,80 om hem een hele maand aan te laten staan 24/uur per dag.

En dan zou je daar nog vanaf moeten halen wanneer je PC 'toch al aanstond'. Dus zeg dat ik 20~25% van de maand de PC aan heb staan (weekend langer dan doordeweeks, maar snachts normaliter altijd uit) zal het zo'n € 23,04 ~ € 21,60 extra zijn dit jaar op de jaarrekening qua energie kosten :)

• ari2asem

6* 82% = 4, 92 cores. bionc pakt dan 4 cores, die 0,92 wordt genegeerd.

als je op 84% zet (84% * 6) heb je 5,04 cores. boinc pakt dan 5 cores.

heb je 12 threads? zet hem dan op 92% (92% * 12 = 11,04 threads). boinc pakt dan 11 threads.

anders gezegd...ook al krijg je procentueel gezien 4,99 cores of threads...alles achter de comma wordt door boinc genegeerd. dus in geval van 4,99 pakt boinc 4 cores/threads

• molano999
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 21:47
Heb wel spijt dat ik niet met jullie kon meedoen in deze stampede. DPC had op nummer 1 gestaan (based on credit/day of RAC)...

• Lrrr
F@H heeft ook een instelling dat hij met iets hogere prioriteit dan de laagste draait, dan heeft hij dus prioriteit over BOINC/Rosetta. Werkt het niet als je dat gewoon gebruikt?

• BlueTooth76
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19:16

BlueTooth76

Let the sun shine!

Ik zie boven in de lijst users met hele Xeon serverparken... dat ga ik niet redden met mijn PC's thuis.

Waar huur je die dingen eigenlijk? Of zijn dat servers van de zaak? :P

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• Lrrr
Ik heb geen serverpark (en ik sta in de verste verte niet bovenaan) maar ik heb wel gratis trials bij DigitalOcean en Google Cloud :P

Oracle Cloud en TransIP hebben ook gratis trials, daar moet ik nog naar kijken. AWS ook maar daar heb ik mijn gratis trial al verbruikt, en Azure heeft capaciteitsproblemen.

• uray
In mijn geval, eigen hardware...

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

uray schreef op maandag 13 april 2020 @ 17:37:
In mijn geval, eigen hardware...
Da's een mooie collectie dan _/-\o_

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• uray
@bluetooth76 Ook veel oude meuk hoor...

Kost me meer stroom dan het aan WU's opleverd, maar dit hele park aanzetten is voor mij eenmalig voor de Stampede, daarna ga ik opruimen.

Jij heb anders ook aardig wat Zonnepaneeltjes, kan ik niet tegenop met m'n 74x Solar Frontiers...

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

uray schreef op maandag 13 april 2020 @ 18:24:
@bluetooth76 Ook veel oude meuk hoor...

Kost me meer stroom dan het aan WU's opleverd, maar dit hele park aanzetten is voor mij eenmalig voor de Stampede, daarna ga ik opruimen.

Jij heb anders ook aardig wat Zonnepaneeltjes, kan ik niet tegenop met m'n 74x Solar Frontiers...
Maar SF is wel mooi spul :)

Op mijn dak ligt goedkope Thaise meuk ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Justberry
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 26-04 12:44
Ik was deze maand nog zo trots dat mijn waterkoeling al die jaren het heeft overleeft!
& nu vandaag in idle 80 graden.. denk dat die het heeft begeven.
Mooi excuse voor een nieuwe case met een 240rad mogelijkheid :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hrothberht
  • Laatst online: 02-05 16:27
Ik merkte dat de BOINC software onlangs wat updates heeft gehad. De versie die ik eind maart had gedownload was al verouderd.

Je kunt hier checken wat voor jouw OS de nieuwste versie is.

[Voor 14% gewijzigd door hrothberht op 14-04-2020 00:06]

• A-Jay
Alle details staan hier A-Jay in "[Stampede 19] Rosetta@Home week 3"

Er waren gisteren weer 753 flushers die samen 6M hebben weggezet.

Er zijn weer 6 nieuwe koeien bijgekomen en totaal in de stampede is al 67,6M

Er zijn 96 badges verdiend door 96 koeien *O*

• secoh
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 27-05 21:40
Hebben we eigenlijk al een DPC member als Predictor of the day gehad?

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.

• Michael_OsGroot
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 04-06 15:48
-JP- schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:16:
Bedankt voor alle antwoorden maar een meter ga ik niet kopen. Ik wilde een grootteorde van de kost. Op 5 euro komt het niet. Maar geen 100 euro of erger op het eind van de maand.

Iedereen heeft zonnepanelen of een windmolen hier? ;)
Ik heb zonnepanelen, maar dat maakt met salderen niet uit. Wel vanuit duurzaamheid! Als je overigens de specs van je CPU en GPU deelt dan kunnen we wel nauwkeuriger oordeel vellen. 100 euro per maand zal het overigens absoluut niet zijn. Ik denk dat het eerder zo'n 50 euro is als je een 1080TI hebt en dan is het 50 euro ten opzichte van een PC die anders helemaal uit stond én als ie 24/7 een maand lang op vol vermogen draait.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:56
Ondertussen hier het aantal machines opgeschaald. Heb nog een ongebruikte i3-6100 en een i5 van de eerste generatie van de plank gehaald. Ubuntu en Boinctui er op gezet en ze zijn al mooi aan het stampen. Beide machines hebben 8GB ram en SSD's.

In totaal heb ik 4 machines 24/7 aan het werk. Met de zonnepanelen hou ik genoeg energie over, dus ik maak me geen zorgen over extra stroomkosten :-) En ook al deed het dat wel, het voelt goed om aan iets mee te werken voor een maatschappelijk belang. Ik ben geen zorg professional, maar wel een IT professional. Dus vanuit de techniek mooi om er een steentje aan bij te dragen.

• DaSuperGrover
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 05-06 19:46
Tux3.14 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:09:
Ondertussen hier het aantal machines opgeschaald. Heb nog een ongebruikte i3-6100 en een i5 van de eerste generatie van de plank gehaald. Ubuntu en Boinctui er op gezet en ze zijn al mooi aan het stampen. Beide machines hebben 8GB ram en SSD's.
Was benieuwd wat BOINCTUI is, dus even opgezocht :-) Geinig, die text versie, maar waarom niet BOINCOS erop. Nog minimaler lijkt het, al heb ik het zelf nog niet getest.

Heb mijn oude i7 en een Ryzen 5 2600 aan het loeien. Mijn werk laptop doet ook mee, mobile i7-7500U als ik hem even met rust laat tenminste (thuis werk).

Had het setje van het weekend uitgezet, maar het werd toch wat koud in de studeerkamer, dus alles weer aangeslingerd. Houd het een beetje in de gaten met BoincTasks.

• ari2asem
er is nieuwe boinc versie uitgekomen. 7.16.5. tijdens installatie lijkt hij vast te lopen bij SETTING PERMISSION ON THE BOINC DATA DIRECTORY....maar is niet zo. want die data directory is best wel groot, bij mij rond 50gb...dus even geduld, ongeveer 20-25min

• RobertS69
Bij installatie van een nieuwere BOINC-versie is het denk ik wel handig om BOINC eerst te termineren.

Ik heb nog wat verder gespeeld met de Rosetta-instellingen, en de "Target CPU run time" op 1 dag en 12 uur (is max) gezet. Kijk eens wat voor mooie resultaten je dan krijgt:
http://boinc.bakerlab.org...kunit.php?wuid=1032603042
20 credit voor +/- 40 uur rekenwerk. :D

• ari2asem
RobertS69 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:26:
Bij installatie van een nieuwere BOINC-versie is het denk ik wel handig om BOINC eerst te termineren.

Ik heb nog wat verder gespeeld met de Rosetta-instellingen, en de "Target CPU run time" op 1 dag en 12 uur (is max) gezet. Kijk eens wat voor mooie resultaten je dan krijgt:
http://boinc.bakerlab.org...kunit.php?wuid=1032603042
20 credit voor +/- 40 uur rekenwerk. :D
wat zit jij te zeuren :+ :+ 8)7

http://boinc.bakerlab.org...t.php?resultid=1147331543

1573 punten is toch genoeg 8)7 8)7

• Tux3.14
DaSuperGrover schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:39:
[...]

Was benieuwd wat BOINCTUI is, dus even opgezocht :-) Geinig, die text versie, maar waarom niet BOINCOS erop. Nog minimaler lijkt het, al heb ik het zelf nog niet getest.

Heb mijn oude i7 en een Ryzen 5 2600 aan het loeien. Mijn werk laptop doet ook mee, mobile i7-7500U als ik hem even met rust laat tenminste (thuis werk).

Had het setje van het weekend uitgezet, maar het werd toch wat koud in de studeerkamer, dus alles weer aangeslingerd. Houd het een beetje in de gaten met BoincTasks.
Ik wist niet dat BOINCOS bestond :-) Echter zal ik eventueel bij extra machines er toch Ubuntu er op zetten, daar ben ik namelijk bekend mee. Mocht Rosetta@Home over een tijdje weinig jobs ter beschikking hebben kan ik vrij eenvoudig schakelen naar Folding@home of een ander alternatief.

Deze week maar is kijken of ik nog 2 oude machine's weer aan de praat kan krijgen :-)

• Lrrr
Ik heb op mijn Android-telefoon een WU draaien die al bijna 24 uur over de deadline is. Dat vond ik vreemd maar het schijnt dat dat een ding is en dat je er soms zelfs nog punten voor kan krijgen.

Weet iemand trouwens wat een badge op je profiel op de R@H website wil zeggen?

[Voor 33% gewijzigd door Lrrr op 15-04-2020 03:12]

• A-Jay
Gisteren waren er 107 badges voor 106 koeien.

Hebben 787 koeien samen 6.1M weggezet.

Zijn er 6 koeien bijgekomen en staat het totaal nu op 1180.

Alle details zijn hier te vinden A-Jay in "[Stampede 19] Rosetta@Home week 3"

• AtHomer
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Lrrr schreef op woensdag 15 april 2020 @ 03:09:
Ik heb op mijn Android-telefoon een WU draaien die al bijna 24 uur over de deadline is. Dat vond ik vreemd maar het schijnt dat dat een ding is en dat je er soms zelfs nog punten voor kan krijgen.

Weet iemand trouwens wat een badge op je profiel op de R@H website wil zeggen?
[Afbeelding]
Zie mouseover ;) "Top 25% in average credit"
Je behoort tot de 25% gebruikers met de hoogste gemiddelde score.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Tux3.14
Jeej, ik behoor nu tot de 5% gebruikers met de hoogste gemiddelde score. *O*
Op naar een plek binnen de Top100 van DPC. Begin er al bijna een sport van te maken... :>

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 06-06 09:09
Ik heb qua rekenkracht dit jaar maar een klein beetje tegenover andere jaren. Te weinig thuis om er echt goed op te letten.

• PeaceFreak
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 09:40

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Lrrr schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:35:
Ik heb geen serverpark (en ik sta in de verste verte niet bovenaan) maar ik heb wel gratis trials bij DigitalOcean en Google Cloud :P

Oracle Cloud en TransIP hebben ook gratis trials, daar moet ik nog naar kijken. AWS ook maar daar heb ik mijn gratis trial al verbruikt, en Azure heeft capaciteitsproblemen.
Beste @Lrrr,
Zijn er ook handleidingen (mits legaal) om "gratis" te folden met dat soort trials?
Ben namelijk wel geïnteresseerd om zo te folden...

Nog steeds mits dat omtrent de Terms of Service's dat "legaal" noemen.
Wil namelijk niets illegaals creëren.

Alvast dank!

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

• Lrrr
Ik heb geen handleiding o.i.d. gevolgd maar ik kan wel even uitleggen hoe ik het heb gedaan. Ik heb inderdaad wel erop gelet of het is toegestaan volgens de voorwaarden.

Je moet wel overal creditcardgegevens invoeren, zo gaan ze fraude tegen (anders kon je 10 emailaccounts openen en 10 trials krijgen). Maar als je gewoon binnen je trial blijft brengen ze niks in rekening. Je moet er dus ook wel goed op letten dat je alle 'resources' weer verwijdert als je trial-tegoed op is, zodat je niet opeens voor verrassingen komt te staan (dus niet alleen uitzetten maar alles verwijderen). Ik ben niet verantwoordelijk als je je VM's of andere resources niet goed hebt verwijderd en daardoor toch kosten maakt.

Ook kan ik aanraden dat je basale Linux kennis hebt. Je moet i.i.g. weten wat SSH is, hoe je een Linux machine üpdatet en hoe je BOINC installeert en instelt. Als je niks over Linux weet maar er wel geïnteresseerd in bent, is zo'n free trial perfect om er iets over te leren :)

Verder is het wel zo sociaal om niet voor 'shared CPU' machines te gaan.

Goed, dus ik heb tot nu toe geschikte trials gezien bij DigitalOcean, Google Cloud, Microsoft Azure, Amazon AWS en Oracle Cloud.
  • DigitalOcean: alleen voor studenten, $50. Hun prijsmodel is heel simpel dus dit is een goede om te beginnen (als je student bent). Je moet je via GitHub Education aanmelden, ik zag geen speciale voorwaarden.
  • Google, Microsoft, Amazon, Oracle: Dit zijn allemaal 'grote clouds' met een complex prijsmodel. Bij Google bijvoorbeeld worden CPU-cores, RAM, disk en netwerk allemaal apart afgerekend. Weet dus waar je aan begint en lees je goed in om niet voor verrassingen te komen.
    • Google: voor iedereen, €270, je kan maximaal 8 cores aanmaken, geen GPU, voorwaarde is dat je geen cryptocurrency minet.
    • Microsoft Azure: €170 voor iedereen en nog $100 voor studenten via GitHub Education ($100 apart, niet opgeteld). Voorwaarden voor de €170 zag ik niks bijzonders en voor de $100 dat je het voor studie- of onderzoeksdoeleinden gebruikt (BOINC/F@H lijkt me onderzoeksgerelateerd). Hebben momenteel grote capaciteitsproblemen in Europa dus alleen doen als je een server buiten Europa wilt. Hou de Europese capaciteit gewoon vrij voor de bedrijven die het nu nodig hebben.
    • Amazon AWS: $75-100 voor studenten via GitHub Education. Deze had ik al verbruikt voor andere doeleinden en ik heb dus niet naar de voorwaarden m.b.t. BOINC/F@H gekeken.
    • Oracle: voor iedereen, $300, hier heb ik nog niet naar gekeken en ook niet naar de voorwaarden.

• A-Jay
74 badges voor 73 koeien :)

Ook zijn er weer 6 nieuwe koeien wat het totaal deze stampede op 1186 zet. Samen zijn we bijna bij de 80M *O*

Gisteren hebben 814 koeien samen 5.8M weggezet.

Alle details staan hier A-Jay in "[Stampede 19] Rosetta@Home week 3"

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
Het gaat lekker deze Stampede!

}:O }:O }:O

• M-spec
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Het gaat zeker lekker. Veel rekenpower voor het goede doel. Top 60 overall helaas al niet meer vast kunnen houden met 8 cores aan het rekenen.

Nu vind ik het credit systeem nog niet echt kloppen bij dit project. Je kan er weinig van op aan. Het verschilt te veel per WU, van een 10K tot soms richting 20K totaal per dag, en er zit zeker geen 50% verschil in output.

R7 3800X | 5531 CB20 | Hifiman Arya & Asus Essence III powermod.

• Steiner
  • Nu online
• Rosetta@Home
• Start: woensdag 1 april 2020 om 0:00 uur in de vroege morgen
• Duurt tot en met donderdag 30 april om 23:59:59 uur!
Ik stel voor de periode te verlengen omdat we voorlopig nog thuis zitten (veel mensen) en het doel dit keer wel echt zinnig is.

• Tux3.14
Steiner schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:32:
[...]

Ik stel voor de periode te verlengen omdat we voorlopig nog thuis zitten (veel mensen) en het doel dit keer wel echt zinnig is.
Daar ben ik het wel mee eens :)
Of wellicht zelfs tot er een vaccin is ;-)

• KuuKe
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Staat toch nergens dat iedereen na 30-04-2020 23:59:59 zijn Boinc-installatie weer moet verwijderen of uitschakelen en wachten op de volgende stampede???

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• Steiner
  • Nu online
Gezamelijk is leuker.

Doet me denken aan een kindermopje : Loopt een muis en een olifant over een brug, zegt de muis wat stampen we lekker hé ?

• lasermen
  • Laatst online: 04-06 16:52
Ik ben ook wel voor een verlenging van de stampede!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Ik stamp ook nog wel door na 30 april :)

• teacup

teacup

Think First, Write Later

Kan ook met een verlenging meegaan. Uitzonderlijke situaties vragen om uitzonderlijke stampedes. Al moeten de koeien natuurlijk tussen het ronddraven door nog wel wat grazen.

• Resistor
  • Registratie: april 2001
  • Niet online
Normaal staat er 1 computer bij mij 24/7 aan, maar voor deze stampede staan de mediacomputer en nog 1 ook 24/7 aan. En nog een computer overdag tussen wakker worden en naar bed gaan.

Die overige computers gaan op de ochtend van 1 mei geen nieuw werk meer krijgen, nog 1x updaten voor misschien nog 1 WU, en dan overdag alles afronden en als alles klaar en ingeleverd is gaan die weer uit.

Energieverbruik is wat hoog, al scheelt het dat er geen GPU nodig is ;)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 06-06 09:09
75 Badges voor 75 koeien.

797 flushers goed voor bijna 5,4M punten en in het totaal 1194 flushers goed voor 85M punten. Blijven mooie cijfers!

Stats

[Voor 9% gewijzigd door Suicyder op 17-04-2020 08:02]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tux3.14
KuuKe schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:27:
Staat toch nergens dat iedereen na 30-04-2020 23:59:59 zijn Boinc-installatie weer moet verwijderen of uitschakelen en wachten op de volgende stampede???
Dat klopt. Maar ik merk bij mezelf dat het extra motiveert als we het met z'n allen doen. Om een 1 of andere reden heb ik ook een beetje de drang om zo hoog mogelijk te scoren :P Normaliter zou ik 1 PC inzetten, nu heb ik er al 4 aan het stampen.

• Prophy
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 06-06 10:59
Zolang de temperatuur hier het op zolder toe laat, graas ik zeker door wanneer de stampede weer voorbij is. Desnoods zal dat wat minder intensief zijn, maar alle beetjes helpen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• uray
Ik ga echt wel wat spul uitzetten/opruimen na deze Stampede.
Als ik het door laat draaien kom ik het armenhuis in. Daar doen de Zonnepanelen niets aan af.

M'n hoofdcomputer mag door grazen, maar die stond voor de Stampede ook al 24/7 aan.

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23:30
Hier gaan de pc's vanaf 1 mei ook geen nieuw werk meer ophalen. Pc's staan normaliter te weinig aan om werk binnen de tijdslimiet in te leveren omdat ik voornamelijk op mijn laptop werk.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• geenwindows
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 06-06 14:02

geenwindows

Mijn bericht is daar --->>

ook ik houd na de stampede even een Time-Out, koelsysteem even schoonmaken (doe ik elke +/- 6 maanden) en de temperatuur in huis wat omlaag brengen, het begint hier langzaamaan toch wel wat te warm aan het worden, kamerdeur van de computerruimte moet open blijven, anders loopt de temperatuur in de kamer over de 30c heen :o
waarschijnlijk ga ik daarna ik met een lager aantal }:O }:O door grazen...

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
We zitten pas iets voorbij de helft van de Stampede hè mensen ;)

Goed om te zien dat er nu al nagedacht wordt voor de periode ná, maar laten we ons vuur nú vooral focussen op zoveel mogelijk }:O }:O }:O voor Rosetta.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 09:40

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Ik blijf sowieso met één }:O na 1 mei volop (24/7) grazen bij Rosetta.
Mijn "dagelijkse gebruik" laptop graast ook mee na 1 mei, maar dan elke dag van 23.00u tot en met 09.00u.

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Één van de koeien is vroegtijdig gaan hemelen.

Heb vorige maand 2x Ryzen 9 3900X systemen gebouwd en 1 CPU is vandaag defect geraakt.
Moest de PC herstarten vanwege een Windows update en daarna bleef alles zwart.

Diverse onderdelen uitgewisseld (altijd handig, 2 gelijke systemen) en alleen de CPU bleef over als mogelijke oorzaak. CPU's verwisseld en het probleem verplaatste zich dus de oorzaak is duidelijk.

RMA aangevraagd maar dat kan natuurlijk wel even duren...

• Xanquezer
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 04-06 21:00
Hehe leuk dit om allemaal te lezen hoe de kalfjes probleempjes hebben 😅

Nu leren ze wel meteen om echt goeie pc's te hebben waar echte load op komt 🙂

DPC Chef-kok :)

• teacup

teacup

Think First, Write Later

Twee van mijn kalfjes staan momenteel midden in een grazige weide rondjes te draaien. Het gras in het cirkeltje is inmiddels kaal gegeten. Hier en daar wordt nog een sprietje afgeknabbeld. Maar dat sprietje staat niet in verhouding tot de energie die voor dat rondwandelen nodig is.

De kalfjes zullen nooit tot renpaarden uitgroeien (ook een biologische onmogelijkheid trouwens), maar worden goed gekoeld en hebben voldoende geheugen. Gisteren de twee jobs na een reboot opnieuw laten starten, omdat ik op dat moment dacht dat de cores te krap in het geheugen zouden kunnen zitten.

Nu de jobs weer bijna klaar [....] zijn moet ik tot de conclusie komen dat het aan de jobs zelf moet liggen. Naarmate de jobs dichter bij de 100% compleet komen duurt iedere extra procent of tiende procent factoren meer tijd.

Met een duur woord uit de wiskunde zou ik het asymptotische processen noemen. Een asymptotisch proces benadert een bepaalde eindwaarde (100%) dan steeds dichter, maar zal er nooit aankomen omdat het punt dat ze daadwerkelijk op 100% aankomt ergens op een tijdpunt ligt dat zich oneindig ver in de toekomst bevindt. Natuurlijk ga ik er vanuit dat ik ongelijk heb, en hou stug vol. Maar iets zegt mij dat als ik vanavond in mijn bed stap beiden nog niet zijn afgerond. Momenteel staan ze beiden op 99%+.

De andere kalfjes draven er trouwens gewoon links- en rechtsom omheen en ronden tevreden af. Ik wacht belangstellend af.

Edit taal

• m_p_g
  • Laatst online: 25-05 23:39
Ik zag na controle ook 2 van die taken die na 48 uur (default lengte 8 uur) nog niet afgerond waren. :/

Deze heb ik afgebroken, aangezien ze al 600% over de tijdsduur heen zaten en er geen progressie meer te zien was.

Ook nog even het forum gecheckt. Het lijkt erop dat de watchdog die de Rosetta WU's na 4 extra uren bovenop de normale looptijd alsnog zou moeten beëindigen niet werkt bij sommige WU's.

[Voor 29% gewijzigd door m_p_g op 18-04-2020 13:53]

• teacup

teacup

Think First, Write Later

m_p_g schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:44:
Ook nog even het forum gecheckt. Het lijkt erop dat de watchdog die de Rosetta WU's na 4 extra uren bovenop de normale looptijd alsnog zou moeten beëindigen niet werkt bij sommige WU's.
Hiervan was ik mijzelf niet eens bewust. Tot nu toe dacht ik dat alleen de opgegeven deadline daarvoor leidend was. Lijkt mij best een gevoelig criterium omdat door externe factoren die 4 extra uren best wel vlot bereikt worden, blijkt ook uit discussies op dit forum. Kon de setting waar jij aan refereert trouwens zelf niet vinden. Wat er bij in de buurt komt is een soort cycle preference bij meer WU's dan cores, maar die heeft een ander uitgangspunt. Dat voortgangsdetectie eigenlijk best een weerbarstig begrip is bewijst dit topic wel.

Naast wat wijzelf of onze Boinc clients kunnen doen vraag ik mijzelf nog wel af of deze taken dan op een gegeven moment uit de roulatie gehaald worden. Dit is eigenlijk wel mijn verwachting. Wordt een taak bijvoorbeeld 3 keer niet succesvol is afgerond, afkappen. 3 keer is een minimaal statistisch aantal om een WU te gaan verdenken en te veronderstellen dat geen cliënt specifieke issues zijn opgetreden.

Als dat niet gebeurt dan kunnen die probleem-WU's eindeloos rond blijven gaan en capaciteit bij users drainen. Ik verwacht niet dat dit gebeurt, omdat het ook een drain van de rekencapaciteit betekend, en dat is niet goed voor de projecten waarvoor wordt gerekend. Maar een policy hierover kan ik zo snel niet vinden.

• m_p_g
  • Laatst online: 25-05 23:39
teacup schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:34:
[...]
Kon de setting waar jij aan refereert trouwens zelf niet vinden.
De standaard looptijd van een WU kun je via het eigen Rosetta account (bij voorkeuren voor dit project) veranderen indien gewenst (bijvoorbeeld indien een systeem niet 24/7 aanstaat). ;)
Dit onder : Target CPU run time (not selected defaults to 8 hours)
[...]
Als dat niet gebeurt dan kunnen die probleem-WU's eindeloos rond blijven gaan en capaciteit bij users drainen. Ik verwacht niet dat dit gebeurt, omdat het ook een drain van de rekencapaciteit betekend, en dat is niet goed voor de projecten waarvoor wordt gerekend. Maar een policy hierover kan ik zo snel niet vinden.
Elk distributed project heeft weleens een slechte batch van WU's er tussen zitten (inherent aan het type werk/ risico van het vak).
De betreffende WU's kunnen dan door de gebruikers zelf of automatisch via de Boinc server geannuleerd worden, mits men natuurlijk de slechte batch heeft herkend.
Er kunnen altijd slechte WU's tussendoor glippen en deze zullen alsnog door de gebruiker zelf afgebroken moeten worden.

Ik zag trouwens een paar door de Rosetta server geannuleerde WU's, dus lijkt goed te komen.

• ClementL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 05-06 19:02
Ik besloot dit jaar om maar eens mee te doen :/

Zelfs F@H en GPUGRID leveren me computation errors op terwijl R@H draait.

• Lrrr
Dat is wel erg slecht... weet je zeker dat je hardware op orde is? Geen overclocks die de zaak instabiel maken? Misschien ook een memory test draaien?

• ClementL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 05-06 19:02
Alles draait op stock. Ik zal het voor de zekerheid maar eens een memtest draaien, maar dit is voor het eerst dat ik dergelijke problematiek op deze machine heb.

• Xanquezer
  • Laatst online: 04-06 21:00
Begin een nare smaak te krijgen deze dagen.

1/3de faalt... gewoon, FOUT... error.. etc..

1/10 wordt herroepen door de de server en ABORT gewoon...

2 a 3 taken lopen al 2,5 dagen en zijn nog niet klaar... (deadline verstereken)

En als klapper op de vuurpijl, 2 keer per week blijven taken hangen in de download....
(reboot server of taak download herstarten is de oplossing)

DPC Chef-kok :)

• bierschuit
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Ik draai een 3950x op een milde OC (UCLK/FCLK wel op 1800) en een 9900k op 4.4Ghz op 1.15v zonder issues.
Ik heb volgens mij één keer een compute error gehad en dat was dat ik iets te weinig Vcore heb gegeven aan de 9900k.

Volgens mij zijn de meeste issues die mensen hebben toch aan hun systeem gerelateerd. Die abort sommen zijn gewoon vanaf de server gestopt. Maar hangende taken en falen met errors... Misschien toch niet helemaal fris die pc's.

• RobertS69
Ik geloof dat bij dit project "error while computing" niet als een probleem gezien wordt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 02:29
Ik heb hier een 2683v3 met 64GB ECC geheugen draaien, alles op stock en ervaar ook problemen dat taken gewoon 2 dagen aan het draaien zijn zonder op 100% te komen.

Fuck China and the CCP! #FreeHongKong!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• uray
IK heb ook van die 24uur+ taken gehad. Wat mij opviel, allemaal in deze serie: 12v1n_al_12mer_design

• Tux3.14
Heb zelf nog geen enkele taken dat bleef hangen. Tot nu toe hooguit 2 keer gehad dat een job was gecanceld vanaf de server kant.
Moet er wel bij vermelden dat ik geen overclocks en dergelijke heb, alles draait op stock hier.

• Spaiker
  • Laatst online: 01:04
uray schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:03:
IK heb ook van die 24uur+ taken gehad. Wat mij opviel, allemaal in deze serie: 12v1n_al_12mer_design
Inderdaad, komen hier vaak voorbij op mijn i5 2500, maar daar doet die wel maar een dikke 10/12u over.

Drive it like you stole it.

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True