Ik heb er toevallig ook een van 119 punten , maar meestal varieert het zo tussen 250-350 (ongeveer)
Maar 20 punten nee
Maar 20 punten nee
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
[ Voor 24% gewijzigd door Lrrr op 09-04-2020 16:43 ]
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Verwijderd
Even geen tijd gehad om hier 'goed' op te antwoorden. Maar de vier WU's die al meer dan 24uur bezig waren en nog 16 uur te gaan hadden, waren ineens klaar toen ik de computer een herstart gaf. Geen idee wat daar dus mee aan de hand was, want ze leken nog wel gewoon door te gaan.teacup schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:28:
[...]
En ik ben ook benieuwd, laat nog eens horen wat er met die tijd gebeurt.
Leuk dat je nog even wat laat horen! Nu is mijn referentiekader met de BOINC manager nog niet zo groot, maar je pc is toch niet het eerste waar ik aan denk, want dan zou je een structureel verschijnsel hebben gehad, en dat is nu duidelijk niet het geval geweest.ShAd0w schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:05:
[...]
Hierna kreeg ik WU's die 5 a 6 uur zouden duren en die duren nu 7 a 8 uur gemiddeld. Heb geen gigantische uitloop meer gezien van WU's en alle lijkt in orde te zijn. Denk dat mijn PC er even issues mee had op een of andere manier. Geen idee wat er was, ze zijn ook niet 'foutief' aangemeld.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Scriptje kapot? Sinds 02:15 doet hij niks meer
[ Voor 28% gewijzigd door Lrrr op 11-04-2020 12:36 ]
[ Voor 12% gewijzigd door uray op 11-04-2020 13:49 ]
[ Voor 11% gewijzigd door secoh op 12-04-2020 09:13 ]
You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.
[ Voor 3% gewijzigd door BetelgeuseFive op 12-04-2020 10:16 ]
Dat is de verkeerde grafieksecoh schreef op zondag 12 april 2020 @ 09:12:
[Afbeelding]
Hmm het gaat nog niet helemaal goed met dat 'flatten the curve'.
Koetjes maar even nog binnenhouden dan iedereen!
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Je kan in je takenlijst kijken hoeveel taken er bezig zijn. 1 taak per thread. Maar 82% is een beetje vreemd getal. 5/6 = 83.3...%BounceMeister schreef op zondag 12 april 2020 @ 10:44:
Aangezien ik ook F@H draai met GPU, moet er dus 1 core uitgezet worden in Boinc. Aangezien dat op percentage gaat, heb ik voor mijn 6-core cpu ingesteld dat hij maximaal 82% van de cpu's mag gebruiken. Is dat correct?
Ze hebben nu zoveel aanbod aan rekencapaciteit dat ze in de positie zijn om hun randvoorwaarden te veranderen. Daarnaast is voor rekenwerk nodig voor COVID-19 ook wel de nodige urgentie, maar dit speculeer ik.BetelgeuseFive schreef op zondag 12 april 2020 @ 10:15:
Er is weer een nieuwe versie van Rosetta uitgebracht (v4.15). Ik vrees dat de geschatte runtime van de taken weer veel te optimistisch is. In combinatie met de deadline van 3 dagen (was een paar weken geleden nog 8 dagen) zal dit er waarschijnlijk voor zorgen dat gebruikers die een cache van een paar dagen hebben ingesteld de deadline niet gaan halen.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
[ Voor 46% gewijzigd door Damic op 12-04-2020 11:27 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Gewoon geduld hebben. De client maakt eens in de zoveel tijd contact met de Rosetta server. Ik dacht dat het elk uur een keer was. Als ze na 1 dag ernog staan kan je alsnog geforceerd de wu's verzenden. Je kan in het logboek van rosetta achterhalen wanneer deze voor het laatst contact heeft gehad met de servers van rosetta.uray schreef op zondag 12 april 2020 @ 12:18:
Heb sterk het idee dat als ik ze niet forceer ze niet gereport worden.
[Afbeelding]
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Er staat bij de betreffende optie "gebruik maximaal zoveel procent van de cpu's", daarom dacht ik onder die 5/6 te moeten blijven met het percentage.GoldenLeafBird schreef op zondag 12 april 2020 @ 10:52:
[...]
Je kan in je takenlijst kijken hoeveel taken er bezig zijn. 1 taak per thread. Maar 82% is een beetje vreemd getal. 5/6 = 83.3...%
Het aantal tasks wordt naar beneden afgerond. Op mijn Ryzen 5 2600 machine heb ik 85% ingesteld en dat geeft mij 10 running tasks tegelijk (= 5 cores).BounceMeister schreef op zondag 12 april 2020 @ 10:44:
Aangezien ik ook F@H draai met GPU, moet er dus 1 core uitgezet worden in Boinc. Aangezien dat op percentage gaat, heb ik voor mijn 6-core cpu ingesteld dat hij maximaal 82% van de cpu's mag gebruiken. Is dat correct?
Niet heel precies, maar om een ordegrootte te bepalen:-JP- schreef op zondag 12 april 2020 @ 18:39:
Heeft er iemand een makkelijke manier om een inschatting te maken van de energiekost? Aangezien mijn "rekenkamer" 4 graden warmer is dan de rest van het huis begin ik me toch wat zorgen te maken.
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Als je een slimme meter heb kan je kijken wat je actueel gebruikt (te minste op mijn meter). PC aan en PC uit van mekaar aftrekken. Energiecontract er naast en uitrekenen.-JP- schreef op zondag 12 april 2020 @ 18:39:
Heeft er iemand een makkelijke manier om een inschatting te maken van de energiekost? Aangezien mijn "rekenkamer" 4 graden warmer is dan de rest van het huis begin ik me toch wat zorgen te maken.
Kwestie van scherp inkopen....
[ Voor 23% gewijzigd door Gwannoes op 12-04-2020 20:12 ]
Hmmz, hier komt dus m'n sig
maar verder doe ik bijvoorbeeld alleen deze maand mee.Gwannoes schreef op zondag 12 april 2020 @ 19:08:
[...]
Niet heel precies, maar om een ordegrootte te bepalen:
Reken op 100-200Watt (0.1-0.2kW), à €0.20 per kWh.
0.1kW * 24uur * 365dagen = 876kWh/jaar.
876kWh * €0.20/kWh = €175.20 per jaar aan energiekosten. (bij een verbruik van 100W. Stel dat jouw PC 200W trekt, dan is het dubbel zo veel)
6* 82% = 4, 92 cores. bionc pakt dan 4 cores, die 0,92 wordt genegeerd.BounceMeister schreef op zondag 12 april 2020 @ 10:44:
F@H heeft ook een instelling dat hij met iets hogere prioriteit dan de laagste draait, dan heeft hij dus prioriteit over BOINC/Rosetta. Werkt het niet als je dat gewoon gebruikt?BounceMeister schreef op zondag 12 april 2020 @ 10:44:
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Da's een mooie collectie danuray schreef op maandag 13 april 2020 @ 17:37:
In mijn geval, eigen hardware...
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Maar SF is wel mooi spuluray schreef op maandag 13 april 2020 @ 18:24:
@bluetooth76 Ook veel oude meuk hoor...
Kost me meer stroom dan het aan WU's opleverd, maar dit hele park aanzetten is voor mij eenmalig voor de Stampede, daarna ga ik opruimen.
Jij heb anders ook aardig wat Zonnepaneeltjes, kan ik niet tegenop met m'n 74x Solar Frontiers...
[ Voor 14% gewijzigd door hrothberht op 14-04-2020 00:06 ]
You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.
Ik heb zonnepanelen, maar dat maakt met salderen niet uit. Wel vanuit duurzaamheid! Als je overigens de specs van je CPU en GPU deelt dan kunnen we wel nauwkeuriger oordeel vellen. 100 euro per maand zal het overigens absoluut niet zijn. Ik denk dat het eerder zo'n 50 euro is als je een 1080TI hebt en dan is het 50 euro ten opzichte van een PC die anders helemaal uit stond én als ie 24/7 een maand lang op vol vermogen draait.-JP- schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:16:
Bedankt voor alle antwoorden maar een meter ga ik niet kopen. Ik wilde een grootteorde van de kost. Op 5 euro komt het niet. Maar geen 100 euro of erger op het eind van de maand.
Iedereen heeft zonnepanelen of een windmolen hier?
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Was benieuwd wat BOINCTUI is, dus even opgezocht :-) Geinig, die text versie, maar waarom niet BOINCOS erop. Nog minimaler lijkt het, al heb ik het zelf nog niet getest.Tux3.14 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:09:
Ondertussen hier het aantal machines opgeschaald. Heb nog een ongebruikte i3-6100 en een i5 van de eerste generatie van de plank gehaald. Ubuntu en Boinctui er op gezet en ze zijn al mooi aan het stampen. Beide machines hebben 8GB ram en SSD's.
Verwijderd
wat zit jij te zeurenVerwijderd schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:26:
Bij installatie van een nieuwere BOINC-versie is het denk ik wel handig om BOINC eerst te termineren.
Ik heb nog wat verder gespeeld met de Rosetta-instellingen, en de "Target CPU run time" op 1 dag en 12 uur (is max) gezet. Kijk eens wat voor mooie resultaten je dan krijgt:
http://boinc.bakerlab.org...kunit.php?wuid=1032603042
20 credit voor +/- 40 uur rekenwerk.
Ik wist niet dat BOINCOS bestond :-) Echter zal ik eventueel bij extra machines er toch Ubuntu er op zetten, daar ben ik namelijk bekend mee. Mocht Rosetta@Home over een tijdje weinig jobs ter beschikking hebben kan ik vrij eenvoudig schakelen naar Folding@home of een ander alternatief.DaSuperGrover schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:39:
[...]
Was benieuwd wat BOINCTUI is, dus even opgezocht :-) Geinig, die text versie, maar waarom niet BOINCOS erop. Nog minimaler lijkt het, al heb ik het zelf nog niet getest.
Heb mijn oude i7 en een Ryzen 5 2600 aan het loeien. Mijn werk laptop doet ook mee, mobile i7-7500U als ik hem even met rust laat tenminste (thuis werk).
Had het setje van het weekend uitgezet, maar het werd toch wat koud in de studeerkamer, dus alles weer aangeslingerd. Houd het een beetje in de gaten met BoincTasks.
[ Voor 33% gewijzigd door Lrrr op 15-04-2020 03:12 ]
Zie mouseoverLrrr schreef op woensdag 15 april 2020 @ 03:09:
Ik heb op mijn Android-telefoon een WU draaien die al bijna 24 uur over de deadline is. Dat vond ik vreemd maar het schijnt dat dat een ding is en dat je er soms zelfs nog punten voor kan krijgen.
Weet iemand trouwens wat een badge op je profiel op de R@H website wil zeggen?
[Afbeelding]
Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?
Beste @Lrrr,Lrrr schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:35:
Ik heb geen serverpark (en ik sta in de verste verte niet bovenaan) maar ik heb wel gratis trials bij DigitalOcean en Google Cloud
Oracle Cloud en TransIP hebben ook gratis trials, daar moet ik nog naar kijken. AWS ook maar daar heb ik mijn gratis trial al verbruikt, en Azure heeft capaciteitsproblemen.
| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |
R7 5800X3D | RTX 3090 | C6H X370 | Evolv customloop | PV: 8500Wp ; 24x LG Neon2 ; SMA STP 8.0 | Daikin EHVX 6kW | custom smart grid + EVSE
Ik stel voor de periode te verlengen omdat we voorlopig nog thuis zitten (veel mensen) en het doel dit keer wel echt zinnig is.• Rosetta@Home
• Start: woensdag 1 april 2020 om 0:00 uur in de vroege morgen
• Duurt tot en met donderdag 30 april om 23:59:59 uur!
Daar ben ik het wel mee eensSteiner schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:32:
[...]
Ik stel voor de periode te verlengen omdat we voorlopig nog thuis zitten (veel mensen) en het doel dit keer wel echt zinnig is.
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Dat klopt. Maar ik merk bij mezelf dat het extra motiveert als we het met z'n allen doen. Om een 1 of andere reden heb ik ook een beetje de drang om zo hoog mogelijk te scorenKuuKe schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:27:
Staat toch nergens dat iedereen na 30-04-2020 23:59:59 zijn Boinc-installatie weer moet verwijderen of uitschakelen en wachten op de volgende stampede???
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |
DPC Chef-kok :)
[ Voor 29% gewijzigd door m_p_g op 18-04-2020 13:53 ]
Hiervan was ik mijzelf niet eens bewust. Tot nu toe dacht ik dat alleen de opgegeven deadline daarvoor leidend was. Lijkt mij best een gevoelig criterium omdat door externe factoren die 4 extra uren best wel vlot bereikt worden, blijkt ook uit discussies op dit forum. Kon de setting waar jij aan refereert trouwens zelf niet vinden. Wat er bij in de buurt komt is een soort cycle preference bij meer WU's dan cores, maar die heeft een ander uitgangspunt. Dat voortgangsdetectie eigenlijk best een weerbarstig begrip is bewijst dit topic wel.m_p_g schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:44:
Ook nog even het forum gecheckt. Het lijkt erop dat de watchdog die de Rosetta WU's na 4 extra uren bovenop de normale looptijd alsnog zou moeten beëindigen niet werkt bij sommige WU's.
De standaard looptijd van een WU kun je via het eigen Rosetta account (bij voorkeuren voor dit project) veranderen indien gewenst (bijvoorbeeld indien een systeem niet 24/7 aanstaat).teacup schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:34:
[...]
Kon de setting waar jij aan refereert trouwens zelf niet vinden.
Elk distributed project heeft weleens een slechte batch van WU's er tussen zitten (inherent aan het type werk/ risico van het vak).[...]
Als dat niet gebeurt dan kunnen die probleem-WU's eindeloos rond blijven gaan en capaciteit bij users drainen. Ik verwacht niet dat dit gebeurt, omdat het ook een drain van de rekencapaciteit betekend, en dat is niet goed voor de projecten waarvoor wordt gerekend. Maar een policy hierover kan ik zo snel niet vinden.
DPC Chef-kok :)
Verwijderd
Inderdaad, komen hier vaak voorbij op mijn i5 2500, maar daar doet die wel maar een dikke 10/12u over.uray schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:03:
IK heb ook van die 24uur+ taken gehad. Wat mij opviel, allemaal in deze serie: 12v1n_al_12mer_design
Drive it like you stole it.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq