Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Stampede 19] Back to Rosetta@Home

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:

• A-Jay
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18-06 14:53
58 badges voor 58 koeien.

Met 733 mensen hebben we 5.5M weggezet.

Het totaal is nu 111M.

Alle details A-Jay in "[Stampede 19] Rosetta@Home week 4"

• Tux3.14
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11:32

Boven de 200.000 punten *O*

• teacup
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 13:18

teacup

Think First, Write Later

Vanmorgen op 1 PC 4 gecancelde jobs (4021451):

In mijn job list stonden er nog wat meer die nog niet eens waren gestart, maar allemaal deel uitmaakten van mijn andere PC (4157093):

• A-Jay
De stats zijn er weer A-Jay in "[Stampede 19] Rosetta@Home week 4"

Gisteren 720 koeien die 5.6M weg hebben gezet mede omdat tijn weer op stoom is.

Ook waren er weer 64 badges voor evenveel koeien.

• marcel87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 04-07 03:13

marcel87

editmaster

Justberry schreef op maandag 13 april 2020 @ 23:53:
Ik was deze maand nog zo trots dat mijn waterkoeling al die jaren het heeft overleeft!
& nu vandaag in idle 80 graden.. denk dat die het heeft begeven.
Mooi excuse voor een nieuwe case met een 240rad mogelijkheid :)
Water verdampt door de load. Of is je pomp kapot? Arme computer. :+ >:)

V&A T.net || V&A Marktplaats

• marcel87

marcel87

editmaster

M-spec schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:18:
Nu vind ik het credit systeem nog niet echt kloppen bij dit project. Je kan er weinig van op aan. Het verschilt te veel per WU, van een 10K tot soms richting 20K totaal per dag, en er zit zeker geen 50% verschil in output.
Wat bedoel je met "bij dit project", Rosetta doet niet alleen covid bij mij weten? Kan best zijn dat die andere subprojecten minder punten leveren. Ik heb bijv. nu een rits taken in de rij staan met niks over covid. Tis maar afwachten of ze ook even veel punten geven. Maar het maakt me minder uit, de bijdrage gaat het om. En ik neem aan dat dergelijke verdeling gelijk is over de participanten, waardoor het voor de stampede ook wat minder uitmaakt.

• marcel87

marcel87

editmaster

m_p_g schreef op zondag 19 april 2020 @ 12:34:
Rosetta is "zwaar" voor de systemen, dat wil zeggen een hele goede stabiliteitstest. De meeste Rosetta issues die ondervonden worden, zijn wel terug te voeren op de combinatie van de hardware en settings.
Dat klopt, maar definieer zwaar. Folding is wel minder dan een Prime95 of andere linpack stresstest. Simpelweg omdat bij folding meestal niet al het geheugen wordt gebruikt. Als beide testen stabiel zijn, dan lukt folding prima en gaming helemaal. Dus: computer onstabiel, testen met dergelijke programma's en met voltages rommelen (en/of koeling verbeteren). puur baseren op een foldingload vind ik dan wat onvoorspelbaar waar het aan ligt, welke component, welk voltage.

• M-spec
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
marcel87 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:58:
[...]

Wat bedoel je met "bij dit project", Rosetta doet niet alleen covid bij mij weten? Kan best zijn dat die andere subprojecten minder punten leveren. Ik heb bijv. nu een rits taken in de rij staan met niks over covid. Tis maar afwachten of ze ook even veel punten geven. Maar het maakt me minder uit, de bijdrage gaat het om. En ik neem aan dat dergelijke verdeling gelijk is over de participanten, waardoor het voor de stampede ook wat minder uitmaakt.
Het viel mij gewoon op dat de WU's van Rosetta (nog) niet echt een redelijk gemiddelde credit uitgave hebben. De laatste paar dagen gaat het ook weer omhoog. Van een goede 10K naar weer 19-21K gemiddeld per dag op mijn rekenkoe.

De bijdrage is wat voor te zeggen, tuurlijk. Ik doneer ook al wel 15 jaar rekenwerk in plaats van sponsoring aan de deur (voor die onredelijke graaiers die zich directeur noemen van een stichting). En dan vooral in de maanden dat de elektriciteit en warmte ook niet weg is zeg maar. Soms komen er veelbelovende en nuttige resultaten uit projecten, niet altijd maar we doen met z'n allen in ieder geval een poging tot.

Credits zijn dan een getal maar het maakt het wel leuker als je daarmee redelijk goed kan zien wat we allemaal bijdragen. En iedereen de koe(ien) toch wel de nodige middelen moet geven om te blijven grazen.
Met de jaarlijkse stampede blijkt in ieder geval maar weer dat deze kudde in verhouding tot ons landje heel groot is. :)

• hrothberht
  • Laatst online: 02-05 16:27
Weet iemand of er al wat concreets is gekomen uit al het coronarekenwerk van Rosetta?
marcel87 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:58:
[...]

Ik heb bijv. nu een rits taken in de rij staan met niks over covid.
Dat er geen COVID in de task name staat wil volgens mij niet per se zeggen dat de taken niet coronagerelateerd zijn. De naamgeving is redelijk arbitrair. Ik neem eigenlijk aan dat zo'n beetje alle taken nu coronagerelateerd zijn, omdat we begin april alle taken die Rosetta in reserve had afgewerkt hadden, en ik neem aan dat de taken die sindsdien gegenereerd zijn voornamelijk voor corona zijn (omdat daar nu het meeste onderzoek naar gedaan wordt en omdat ze waarschijnlijk makkelijk gewoon veel taken daarvoor kunnen genereren door steeds wat parameters te variëren). Maar goed, ik kan er ook naast zitten natuurlijk :+

• noo
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
hrothberht schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:51:
Weet iemand of er al wat concreets is gekomen uit al het coronarekenwerk van Rosetta?

[...]

Dat er geen COVID in de task name staat wil volgens mij niet per se zeggen dat de taken niet coronagerelateerd zijn. De naamgeving is redelijk arbitrair.
Klopt, er was een aantal weken geleden een discussie over het gebrek aan het woord 'COVID' in de naam van de WUs en mensen die om die reden niet (meer) mee wilden doen. Wat ik uit die thread begreep is dat een wetenschapper zelf de naam van zijn WUs kan bepalen (het aantal WUs met 'COVID ' in de naam is volgens mij wel toegenomen de laatste week of twee, drie.)

PVOutput

• ari2asem
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 24-06 19:48
zijn er hier ook mensen die last hebben van connectiviteit met het project.

soms gaat uploaden heel langzaam, soms het rapporteren (als het klaar is en geupload is)...in de boinc-logs zie iets van PROJECT SERVER DOWN. CHECKING TEMPORARLY SERVER

iemand ook zoiets meegemaakt? bij mij duurt dit al paar dagen.

• synoniem
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
ari2asem schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:03:
zijn er hier ook mensen die last hebben van connectiviteit met het project.

soms gaat uploaden heel langzaam, soms het rapporteren (als het klaar is en geupload is)...in de boinc-logs zie iets van PROJECT SERVER DOWN. CHECKING TEMPORARLY SERVER

iemand ook zoiets meegemaakt? bij mij duurt dit al paar dagen.
Ja maar in de log staat dan een paar minuten later dat de upload of download klaar is. Waarschijnlijk worden de servers behoorlijk zwaar belast.

Ik had overigens een paar validate errors en ingetrokken taken in WU's met dezelfde namen als hier eerder genoemd zijn. Maar ook een paar die wel gevalideerd zijn dus er is geen peil op te trekken.

• teacup

teacup

Think First, Write Later

Op een computer zie ik bij het uploaden soms ook wat problemen. WU's blijven dan even in Transfers staan:

4/23/2020 9:12:41 PM | | Project communication failed: attempting access to reference site
4/23/2020 9:12:41 PM | Rosetta@home | Backing off 00:03:17 on upload of r3x_2938_fold_SAVE_ALL_OUT_919913_472_0_r627634219_0
4/23/2020 9:12:43 PM | | Internet access OK - project servers may be temporarily down.
[...]
4/23/2020 9:19:16 PM | | Project communication failed: attempting access to reference site
4/23/2020 9:19:16 PM | Rosetta@home | Backing off 00:07:23 on upload of r3x_2938_fold_SAVE_ALL_OUT_919913_472_0_r627634219_0
4/23/2020 9:19:17 PM | | Internet access OK - project servers may be temporarily down.
[...]
4/23/2020 9:34:44 PM | | Project communication failed: attempting access to reference site
4/23/2020 9:34:44 PM | Rosetta@home | Backing off 00:03:09 on upload of hugh2020_HHH_rd4_0636_K6L__HH_run17_step403_fragments_abinitio_SAVE_ALL_OUT_924315_495_0_r1419775829_0
4/23/2020 9:34:47 PM | | Internet access OK - project servers may be temporarily down.

Gelukkige bereiken alle WU's bij mij uiteindelijk de status ready to report. Some een beetje geduld hebben dus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• A-Jay
En weer een hoop stats A-Jay in "[Stampede 19] Rosetta@Home week 4"

Het totaal aantal koeien blijft gelijk en we zijn de 120M voorbij.

Gisteren hebben 715 koeien 5M weggezet, waarbij er 51 badges te verdelen waren.

• A-Jay
Alle stats A-Jay in "[Stampede 19] Rosetta@Home week 4"

53 badges zijn er weer verdiend.

701 koeien zetten 7.6M weg.

• synoniem
  • Niet online
Voor mensen die net als ik Boinc in een docker container draaien: Ik zie bij één specifieke machine regelmatig staan "Waiting for memory" en maar één taak die draait. Als ik de container stop en opnieuw opstart gaan er gelijk weer vier taken draaien. Ik vermoed omdat de betreffende machine niet zoveel schijfruimte heeft dat het herstarten de gereserveerde schijfruimte voor tijdelijke bestanden weer vrij geeft.

• Aristo
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
synoniem schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:17:
Voor mensen die net als ik Boinc in een docker container draaien: Ik zie bij één specifieke machine regelmatig staan "Waiting for memory" en maar één taak die draait. Als ik de container stop en opnieuw opstart gaan er gelijk weer vier taken draaien. Ik vermoed omdat de betreffende machine niet zoveel schijfruimte heeft dat het herstarten de gereserveerde schijfruimte voor tijdelijke bestanden weer vrij geeft.
De melding "Waiting for memory" gaat over het RAM, niet over de schijfruimte. Rosetta geeft zo nu en dan vrij resource-heavy taken uit die nogal wat RAM vragen. Vooral de COVID-19 taken zijn doorgaans veeleisend vanwege de complexe eiwit structuur.

Het RAM gebruik loopt bij die taken verder op naarmate ze langer draaien. Bij het herstarten van de docker container is dat geheugen weer (even) vrij. Zodra de taken weer wat langer lopen gaan ze langzaamaan weer meer RAM nodig hebben, en zal BOINC een of meerdere taken stoppen om RAM vrij te maken voor die taak/taken met de hoogste prioriteit.

Je kan dit voorkomen door, indien mogelijk, meer RAM toe te wijzen aan je VM / docker container of (meer) swap ruimte beschikbaar te stellen voor BOINC. Hoewel dat laatste misschien niet heel wenselijk is omdat BOINC dan veel gaat lezen/schrijven naar je HDD/SSD.

• synoniem
  • Niet online
Aristo schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:28:
[...]

De melding "Waiting for memory" gaat over het RAM, niet over de schijfruimte. Rosetta geeft zo nu en dan vrij resource-heavy taken uit die nogal wat RAM vragen. Vooral de COVID-19 taken zijn doorgaans veeleisend vanwege de complexe eiwit structuur.

Het RAM gebruik loopt bij die taken verder op naarmate ze langer draaien. Bij het herstarten van de docker container is dat geheugen weer (even) vrij. Zodra de taken weer wat langer lopen gaan ze langzaamaan weer meer RAM nodig hebben, en zal BOINC een of meerdere taken stoppen om RAM vrij te maken voor die taak/taken met de hoogste prioriteit.

Je kan dit voorkomen door, indien mogelijk, meer RAM toe te wijzen aan je VM / docker container of (meer) swap ruimte beschikbaar te stellen voor BOINC. Hoewel dat laatste misschien niet heel wenselijk is omdat BOINC dan veel gaat lezen/schrijven naar je HDD/SSD.
Dat zou ik ook verwachten maar ik heb ongeveer 2 GB per taak beschikbaar en ik heb vier verschillende systemen waarvan alleen deze dit verschijnsel heeft. Het enige verschil wat ik tussen die systemen zie is de schijfruimte. En Boinc benut nog geen kwart van de swap. Maar ik zal eens kijken of het met een lagere swappiness beter wordt.

• Aristo
  • Niet online
synoniem schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:40:
[...]

Dat zou ik ook verwachten maar ik heb ongeveer 2 GB per taak beschikbaar en ik heb vier verschillende systemen waarvan alleen deze dit verschijnsel heeft. Het enige verschil wat ik tussen die systemen zie is de schijfruimte. En Boinc benut nog geen kwart van de swap. Maar ik zal eens kijken of het met een lagere swappiness beter wordt.
2 GB per taak lijkt mij wel voldoende inderdaad, hoewel ik een taak wel eens meer heb zien gebruiken, maar dat heb ik maar een hand vol keren gezien.

Kan je in de docker container zien hoeveel geheugen bepaalde procesjes pakken? Wanneer die melding weer tevoorschijn komt, geeft dat misschien meer inzicht of het daadwerkelijk om een veeleisende Rosetta taak gaat, of om iets anders wat veel geheugen vraagt.

• JustMyOpinion
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 14-06 03:00
Nu het einde bijna daar is.... (eerste echt volledige stampede hier) Krijgen we aan het eind nog een mooi overzicht hoe "we" het gedaan hebben ten opzichte van de vorige jaren?

Ben wel benieuwd of de hoeveelheid deelnemers en punten stijgen/dalen.

2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SE) PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Een vergelijking met voorgaande jaren is wel lastig te maken omdat de punten per project nogal verschillen.

Echter qua deelnemers was deze stampede echt een topper. Dit hebben we de laatste jaren niet meer meegemaakt.

Zal grotendeels komen voor Covid-19 maar ook de frontpage aandacht die we hebben gekregen heeft veel volk getrokken.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• JustMyOpinion
Verschillen de punten per project joh? Ik dacht dat dat wel gelijk getrokken zou zijn om "a level playing field" te krijgen. (Daar je ook totale BOINC ranking hebt)

Leuk om te horen dat er dit jaar weer meer mensen bij betrokken zijn. Hoop dat het weer beetje aantrekt. En idd zal zeker komen door corona, maar toch, positief!

• DaMoUsYs
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10-07 13:54
We kunnen toch de procentuele stijging nemen tijdens het project ?
Dan heb je wel een redelijk vergelijk toch ?

Check dit en help mee!

• teacup

teacup

Think First, Write Later

DaMoUsYs schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:14:
We kunnen toch de procentuele stijging nemen tijdens het project ?
Dan heb je wel een redelijk vergelijk toch ?
Bedoel je de stijging van de situatie na de stampede ten opzichte van de situatie vlak voor de stampede? Zoiets lijkt mij in ieder geval zinnig.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaMoUsYs
Ja dat bedoel ik, dan gebruik je de stijging van beide projecten in procenten.
Dat is altijd een eerlijk vergelijk volgens mij

Check dit en help mee!

• Bubbles
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08:21

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
JustMyOpinion schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:12:
Verschillen de punten per project joh? Ik dacht dat dat wel gelijk getrokken zou zijn om "a level playing field" te krijgen. (Daar je ook totale BOINC ranking hebt)

[...]
Niet alle projecten zijn boinc. ;) En ook binnen de boinc-projecten zijn er wel verschillen hoeveel punten er worden uitgekeerd voor een bepaalde rekentijd, dus nee, op die manier is het zeker niet te vergelijken.

Procentueel kan een idee zijn om een indruk te krijgen hoe succesvol de stampede voor dat project is geweest, maar zelfs dan is het niet goed tussen projecten te vergelijken; sommige projecten hebben sowieso al meer gebruikers/rekenkracht dan anderen, waardoor een procentuele stijging dan ook anders kan uitpakken.

Maar wat @KuuKe ook al zei: dit is 1 van de meer succesvollere stampedes als we puur kijken naar het aantal deelnemers. En dan te bedenken dat er ook nog een enorme stijging bij F@H is geweest tijdens min of meer dezelfde periode. _/-\o_

PC Specs | Nikon D7000 | Sigma 17-50 F/2.8 EX DC OS | Nikon AF-D 50mm F/1.8 | Sigma 50-200mm F4-5.6 DC OS HSM | Sigma 150-500mm F5-6.3 APO DG OS HSM
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #5

Acties:
  • +1Henk 'm!

• APClll
  • Nu online

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Bubbles schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:42:
[...]

Niet alle projecten zijn boinc. ;) En ook binnen de boinc-projecten zijn er wel verschillen hoeveel punten er worden uitgekeerd voor een bepaalde rekentijd, dus nee, op die manier is het zeker niet te vergelijken.

Procentueel kan een idee zijn om een indruk te krijgen hoe succesvol de stampede voor dat project is geweest, maar zelfs dan is het niet goed tussen projecten te vergelijken; sommige projecten hebben sowieso al meer gebruikers/rekenkracht dan anderen, waardoor een procentuele stijging dan ook anders kan uitpakken.

Maar wat @KuuKe ook al zei: dit is 1 van de meer succesvollere stampedes als we puur kijken naar het aantal deelnemers. En dan te bedenken dat er ook nog een enorme stijging bij F@H is geweest tijdens min of meer dezelfde periode. _/-\o_
Tja, het is natuurlijk ook maar net hoe je "succesvol" wilt definiëren. Nieuwe DPC-leden, extra power, impact op het project, sfeer hier in de topics. Of het krijgen van een setje nieuwe klompen ( _/-\o_ :+ )

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
APClll schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:48:
[...] Of het krijgen van een setje nieuwe klompen ( _/-\o_ :+ )
:D You remembered! :+ Was persoonlijk wel 1 van de beste stampedes ja. Heb ze toevallig vandaag nog in mijn handen gehad, moest een kastje waar ze in stonden leegruimen om te verplaatsen.

PC Specs | Nikon D7000 | Sigma 17-50 F/2.8 EX DC OS | Nikon AF-D 50mm F/1.8 | Sigma 50-200mm F4-5.6 DC OS HSM | Sigma 150-500mm F5-6.3 APO DG OS HSM

Acties:
  • +1Henk 'm!

• APClll
  • Nu online

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Natuurlijk, dat soort momenten vergeet je toch niet? 8)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!

• lasermen
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 07-07 10:05
Bubbles schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:42:
[...]

En ook nog een mooie eind sprint om wellicht mogelijk toch de Italianen voor het einde van de maand in te kunnen halen 8) Al ben ik bang dat het begin mei gaat gebeuren.

Owja, voor wie het nog niet door had, "het pctje" waar ik vorige maand over had, het werkt! en staat lekker te grazen ;)

• A-Jay
We kunnen wel een vergelijking maken dankzij https://www.boincstats.com/stats/-1/cpcs
Tussen de score's van de afgelopen 5 jaar, zowel aantal users, score....etc..

• synoniem
  • Niet online
Aristo schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:47:
[...]

2 GB per taak lijkt mij wel voldoende inderdaad, hoewel ik een taak wel eens meer heb zien gebruiken, maar dat heb ik maar een hand vol keren gezien.

Kan je in de docker container zien hoeveel geheugen bepaalde procesjes pakken? Wanneer die melding weer tevoorschijn komt, geeft dat misschien meer inzicht of het daadwerkelijk om een veeleisende Rosetta taak gaat, of om iets anders wat veel geheugen vraagt.
Afgelopen dagen de boel een beetje in de gaten gehouden maar dit verschijnsel niet meer waargenomen. Kennelijk toch een (aantal) incidentele taak(en) geweest?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Terrible T
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 02-05 01:10
Op Rosetta forum valt de score van [DPC] Nifhack sommigen op.

Als hij leest kan hij misschien direct beantwooorden?

https://boinc.bakerlab.or...thread.php?id=13833#95449

• vdr01
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 02-07 20:18
Wie bovenstaande link volgt, het staat op page 3 van het draadje :*)

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
LOL, ze zijn vergeten dat Nifhack een aantal jaren geleden ook al eens zo gruwelijk heeft huisgehouden op Rosetta@Home.

@lasermen : https://boinc.bakerlab.or...=13833&postid=95449#95449

• vdr01
Use your Raspberry Pi to join the fight against COVID-19

https://www.notebookcheck...st-COVID-19.463108.0.html

• Aristo
  • Niet online
synoniem schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:45:
[...]

Afgelopen dagen de boel een beetje in de gaten gehouden maar dit verschijnsel niet meer waargenomen. Kennelijk toch een (aantal) incidentele taak(en) geweest?
Ik vermoed van wel dan. :) Zo nu en dan komen wat flinke taken voorbij. Heb ook een poosje Einstein@home geprobeerd, maar de taken daarvan vroegen teveel resources voor het systeem waar ik het destijds op wou draaien. Sommige taken vroegen ruim 4GB RAM per stuk. Dat gaat erg hard met RAM gebruik als je er 8 tegelijk wil draaien. :P

• JustMyOpinion
Iemand al geprobeerd? Hoe kan je je eigen account koppelen?

• GoldenLeafBird
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 09-07 14:32
Enigszins het vermelden waard: Dit werkt enkel op de Raspberry Pi 4.
De RPi 3 heeft te weinig geheugen.

Edit omdat 2x achter elkaar posten zonde is:

Zijn er nog meer mensen die Boinc op hun telefoon draaien?
Op mijn OnePlus 5 draait nu ook Boinc en die haalt zo'n 1500 punten per dag, wat gelijk staat aan mijn werklaptop (Latitude E6530 met i7-3520M). Ter vergelijking draait mijn Ryzen 3600X ongeveer 7000 ppd.

[Voor 29% gewijzigd door GoldenLeafBird op 29-04-2020 13:17]

• ClementL
  • Laatst online: 04-07 11:23
GoldenLeafBird schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:11:
[...]

Enigszins het vermelden waard: Dit werkt enkel op de Raspberry Pi 4.
De RPi 3 heeft te weinig geheugen.
Het lijkt echter wel mogelijk te zijn als je zram inschakelt.

• GoldenLeafBird
ClementL schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:27:
[...]

Het lijkt echter wel mogelijk te zijn als je zram inschakelt.
Deze informatie is nieuwer dan mijn meest recente poging, ik ga het even proberen.
Ben zo terug met een update.

Update: stappen gevolgd. Nu is het, zoals ook op reddit genoemd werd, wachten tot er weer een batch vrijkomt.

Update2: Het lijkt te werken, eens zien wat dit qua punten binnenhaalt.

[Voor 40% gewijzigd door GoldenLeafBird op 29-04-2020 15:14. Reden: Ik had beloofd terug te komen met een update, en zie hier.]

• vdr01
Zram moest ik toch even opzoeken. RAM disk en/of SWAP disk.

Acties:
  • +16Henk 'm!

• lasermen
Mijn excuus voor de late reactie, maar bij deze hopelijk de meeste vragen beantwoord.

Het "pctje" is:
64x Lenovo SR655 systemen waarbij het gros is voorzien van AMD EPYC 7702P en 512GB ram.
Het staat in 4x 19" kasten.
Elk systeem heeft een Mellanox Connect LX4 die met 2x 25Gbit/s naar het netwerk aangesloten.
Subset van de systemen zijn voorzien van GPU's.

We hebben zelfs een nieuws artikeltje op onze website staan: https://www.nikhef.nl/new...-het-coronavirus-rekenen/

Ik weet dat jullie ieder geval vragen hadden: @bierschuit @KuuKe @Bubbles @Terrible T en als ik iemand vergeet dan is dat niet expres :)

• Tux3.14
GoldenLeafBird schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:42:
[...]

Deze informatie is nieuwer dan mijn meest recente poging, ik ga het even proberen.
Ben zo terug met een update.

Update: stappen gevolgd. Nu is het, zoals ook op reddit genoemd werd, wachten tot er weer een batch vrijkomt.

Update2: Het lijkt te werken, eens zien wat dit qua punten binnenhaalt.
[Afbeelding]
Gaaf! Welke distributie gebruik jij? Ik heb boinctui ook op mijn RPi4+ met 4GB ram draaien. Ik gebruik de officiële Raspbian build in 64bit modus. Maar Boinctui geeft constant de melding bij het ophalen van taken ''This project doesn't support computers of type arm-unkwown-linux-bgnuabihf''. Hoezo unkwown :(

• DaMoUsYs
@lasermen lees ik dat nu goed en kan F@H ook in BOINC toegevoegd worden?
Dacht dat je daar de F@H client voor nodig had?

Check dit en help mee!

• lasermen
DaMoUsYs schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:56:
Wij draaien alleen Rosetta op dit moment. In het artikel op de website wordt F@H wel genoemd, maar meer om een completer verhaal van te maken voor de gemiddelde lezer.

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

DaMoUsYs schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:56:
Volgens mij niet. Ze hebben het in 2006 wel geprobeerd, maar dat is toen in de diepvrieskist gestopt: https://foldingathome.org...performance/fah-on-boinc/

Virussen? Scan ze hier!

• GoldenLeafBird
Tux3.14 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:36:
[...]

Gaaf! Welke distributie gebruik jij? Ik heb boinctui ook op mijn RPi4+ met 4GB ram draaien. Ik gebruik de officiële Raspbian build in 64bit modus. Maar Boinctui geeft constant de melding bij het ophalen van taken ''This project doesn't support computers of type arm-unkwown-linux-bgnuabihf''. Hoezo unkwown :(
Ik heb het op Ubuntu Server 18.04 draaien, op Raspbian lukte het me niet :?.

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
lasermen schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:29:
Mijn excuus voor de late reactie, maar bij deze hopelijk de meeste vragen beantwoord.

Het "pctje" is:
64x Lenovo SR655 systemen waarbij het gros is voorzien van AMD EPYC 7702P en 512GB ram.
Het staat in 4x 19" kasten.
Elk systeem heeft een Mellanox Connect LX4 die met 2x 25Gbit/s naar het netwerk aangesloten.
Subset van de systemen zijn voorzien van GPU's.

We hebben zelfs een nieuws artikeltje op onze website staan: https://www.nikhef.nl/new...-het-coronavirus-rekenen/

Ik weet dat jullie ieder geval vragen hadden: @bierschuit @KuuKe @Bubbles @Terrible T en als ik iemand vergeet dan is dat niet expres :)
Nice, bedankt voor de info! Ze waren op het forum van rosetta vooral benieuwd hoe schijnbaar 1 systeem zo'n hoge RAC kon hebben. Is dat systeem toevallig een soort proxy of host waar de andere 64 lenovo's achter zitten ofzo?

• DaSuperGrover
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09-07 10:59
Bij mij staat er soms 1 taak te wachten: wacht op geheugen. Ik heb BOINC ingesteld dat hij in idle 90% mag gebruiken, geheugen is voor 61% benut, dus waarom loopt hij niet verder? Ergens een instelling gemist?

Ryzen 2600 met 16Gb

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Nog meer info in jip-en-janneke taal over wat lasermen zo in het dagelijks leven doet :+

• lasermen
Bubbles schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:22:
[...]
Nice, bedankt voor de info! Ze waren op het forum van rosetta vooral benieuwd hoe schijnbaar 1 systeem zo'n hoge RAC kon hebben. Is dat systeem toevallig een soort proxy of host waar de andere 64 lenovo's achter zitten ofzo?
We hebben erover nagedacht en vermoeden dat er toch een bug in de website zit. Elk systeem draait z'n eigen boinc unit en praat direct terug naar Rosetta. Geen zwarte (gaten ;)) magie in gebruik naar mijn weten.
KuuKe schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:07:
Nog meer info in jip-en-janneke taal over wat lasermen zo in het dagelijks leven doet :+
Je bedoeld wat onze IT-Architect zoal in het dagelijkse leven doet :) Hij heeft ook mee gewerkt aan dit artikel https://tweakers.net/revi...oor-met-rappe-opslag.html
Maar ik ben het met je eens dat hij het best goed doet op de radio. Hij is wel vaker op BNR te horen.

• JustMyOpinion
Goed... wie zou mijn "even" kunnen helpen?

Ik heb gisteren BOINC headless geinstalleerd op een RPI. Netjes de cc_config.xml aangepast dat ik heb via mijn laptop kon benaderen en dat is allemaal gelukt.

Einstein@home WU werden gedownload en berekend.

Echter kon ik geen Rosetta draaien i.v.m. te weinig ram. N.a.v. een post hier over ZRAM op internet gezocht en deze handleiding gevolgd: https://boinc.bakerlab.or...thread.php?id=13795#94371

Naar mijn idee alles goed uitgevoerd, er wordt echter nog niets gedownload of gerekend.

MAAR.... ik kan niet meer via mijn laptop (met BOINC Manager) inloggen op mijn RPI.

cc_config.xml ziet er nu zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<cc_config>
  <log_flags>
    <task>1</task>
    <file_xfer>1</file_xfer>
    <sched_ops>1</sched_ops>
  </log_flags>
  <options>
    <alt_platform>aarch64-unknown-linux-gnu</alt_platform>
    <allow_remote_gui_rpc>1</allow_remote_gui_rpc>
  </options>
</cc_config>

Iemand een idee hoe ik weer verbinding kan maken met BOINC Manager?

[Voor 7% gewijzigd door JustMyOpinion op 30-04-2020 20:18. Reden: Verbetering]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 12:56
Zo, mijn koetjes zijn afgeschakeld. Het was gezellig!

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 06-07 16:27
Ik loop mn taken uit... daarna zien we wel weer verder :)

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
JustMyOpinion schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:09:
Goed... wie zou mijn "even" kunnen helpen?

Ik heb gisteren BOINC headless geinstalleerd op een RPI. Netjes de cc_config.xml aangepast dat ik heb via mijn laptop kon benaderen en dat is allemaal gelukt.

Einstein@home WU werden gedownload en berekend.

Echter kon ik geen Rosetta draaien i.v.m. te weinig ram. N.a.v. een post hier over ZRAM op internet gezocht en deze handleiding gevolgd: https://boinc.bakerlab.or...thread.php?id=13795#94371

Naar mijn idee alles goed uitgevoerd, er wordt echter nog niets gedownload of gerekend.

MAAR.... ik kan niet meer via mijn laptop (met BOINC Manager) inloggen op mijn RPI.

cc_config.xml ziet er nu zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<cc_config>
  <log_flags>
    <task>1</task>
    <file_xfer>1</file_xfer>
    <sched_ops>1</sched_ops>
  </log_flags>
  <options>
    <alt_platform>aarch64-unknown-linux-gnu</alt_platform>
    <allow_remote_gui_rpc>1</allow_remote_gui_rpc>
  </options>
</cc_config>

Iemand een idee hoe ik weer verbinding kan maken met BOINC Manager?
Je kan kijken of als je met ssh naam@host -L 31417:127.0.0.1:31416 in je Boincmanager contact kan maken met host 127.0.0.1:31417

Acties:
  • 0Henk 'm!

• A-Jay
De stats van afgelopen dag A-Jay in "[Stampede 19] Rosetta@Home hitparade week 5"

Er zijn op de valreep nog 35 badges binnen gehaald.

Met 695 koeien hebben we gisteren nog 9.6M weggezet.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• A-Jay
Ook de eind totaal stats zijn er weer A-Jay in "[Stampede 19] Rosetta@Home hitparade week 5"

In de eerste kolom je totaal tijdens de stampede, daarna je gemiddelde daily, daarna je overall totaal score en daarachter je huidge rang op de totaal lijst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 06-07 19:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

GoldenLeafBird schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:11:
[...]
Zijn er nog meer mensen die Boinc op hun telefoon draaien?
Op mijn OnePlus 5 draait nu ook Boinc en die haalt zo'n 1500 punten per dag, wat gelijk staat aan mijn werklaptop (Latitude E6530 met i7-3520M). Ter vergelijking draait mijn Ryzen 3600X ongeveer 7000 ppd.
Ik had laatst op m'n Redmi Note 8 Pro ook Boinc geinstalleerd, maar er waren toen geen taken beschikbaar dus had hem weer afgesloten. Nu ik jouw bericht lees, gelijk weer aangezet, en nu staat hij lekker te draaien. :)

edit:
https://boinc.berkeley.edu/wiki/Android_FAQ:

Using BOINC with Android 9+
Starting with version 9, Android has policies that can cause problems with BOINC.

1) Android kills BOINC if it is running in the background. For BOINC to run, you much open it when you leave your phone to recharge at night.

2) Android kills BOINC if the display is turned off. For BOINC to run, you must either a) use a screensaver or b) configure your phone not to go to sleep (Settings / Display / Sleep). Note: on some phones the longest no-sleep option is 30 minutes.
Hier heb ik dus ook last van. Ik draai Android 10.
Als m'n telefoon aan staat, lijkt hij lekker snel te grazen, maar als ik hem een tijdje (aan de lader) uit heb staan, stopt hij er mee. Schiet niet op. :/
Denk dat ik hem toch maar weer verwijder.

[Voor 41% gewijzigd door Gwannoes op 01-05-2020 11:21. Reden: Nieuwe inzichten...]

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • +10Henk 'm!

• A-Jay
Voor de mensen die van meer stats houden, deze stampede met daaronder de laatste 5

Rosetta@Home 2020
1232 koeien
Totaal 187,215,495.24
Gemiddelde score per dag per koe 5,065.35

RakeSearch 2019
55 koeien
Totaal 198,160,529.61
Gemiddelde score per dag per koe 118,885.17

Milkyway@Home 2018
71 koeien
Totaal 334,661,233.95
Gemiddelde score per dag per koe 157,117.95

Seti@Home 2017
253 koeien
Totaal 74,639,147.16
Gemiddelde score per dag per koe 9,833.88

World Community Grid 2016 (Mei)
394 koeien
Totaal 332,899,666.00
Gemiddelde score per dag per koe 27,255.58

Primaboinca 2015 (Mei)
59 koeien
Totaal 100,053,600.01
Gemiddelde score per dag per koe 54,703.99

Acties:
  • +7Henk 'm!

• A-Jay
Super bedankt alle 1232 koeien voor het meedoen!
Maar naast alle gewone koeien wil ik ook even een de koeien benoemen die elke stampede lijken terug te komen....

Zoltan
[DPC]Division_Brabant~Totalmind
Crack

Hun waren hier nu 3 keer achter elkaar in een stampede d:)b

[DPC]Blah.NET
Panzer_V
HenkM
Dylan111111

Doen al 4 keer op rij mee oOo d:)b

KEESsie
Damic
Destrega
Jelle

Deden voor de 5e keer op rij mee en hebben hun stampede lustrum d:)b oOo d:)b

Theadalus
[DPC]Division_Brabant~Cow_tipping
[DPC] hansR
[DPC]_Fatal_Error_Group~Bubbles
Suicyder
Bassiexp
Xanquezer
BetelgeuseFive
[DPC]Division_Brabant~grass460
Arjant2
A-Jay

Doen allemaal al 5+ jaren op rij mee aan de stampede d:)b oOo :Y _/-\o_ d:)b

Maar iedereen weer bedankt voor de inzet en de prestatie die we samen neerzetten. }:O }:O }:O }:O }:O

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JustMyOpinion
synoniem schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:11:
[...]

Je kan kijken of als je met ssh naam@host -L 31417:127.0.0.1:31416 in je Boincmanager contact kan maken met host 127.0.0.1:31417
Dank voor je antwoord. Heb het nu opgelost door helemaal opnieuw te beginnen. Kost je een uurtje, maar dan heb je wel wat :)

Is nu gelukt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HenkM2
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 04-05 14:39
Het was een bijzondere stampede met een overweldigende deelname. Prachtig hoor. :*) :*) :*)
De deelname heeft vast iets te maken met het Covid-19 virus. Zo zie je maar dat ellende mensen ook weer kan verenigen.

Ik ga nog een paar weekjes door.
Misschien levert het, indirect, wel een werkend vaccin op tegen dit akelige virus waar de hele wereld verschrikkelijk veel last van heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -JP-
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 10-05 13:19
Xanquezer schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:27:
Ik loop mn taken uit... daarna zien we wel weer verder :)
Kan dit met Rosetta? Ik vind die optie niet zoals bv bij Folding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GoldenLeafBird
-JP- schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:14:
[...]

Kan dit met Rosetta? Ik vind die optie niet zoals bv bij Folding.
Boinc manager > Projects tabblad > Project selecteren > No new tasks aanklikken uit het linker Commands menu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 10:28

geenwindows

Mijn bericht is daar --->>

mijn koeien zijn nu met hun laatste taken bezig. dan komt er even een "cooldown" periode aan, temperaturen in huis mogen wel wat lager worden :9
ook even het koelsysteem flushen, deze heeft bijna 2maanden de cpu rond de 55c moeten houden.
daarna gaan we met een lagere aantal verder met rosetta en WCG
(de 2 raspi2 hier, die doen al een tijdje werk voor einstein@home)

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 10:35

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
Het was weer een mooi avontuur. Mijn vierde Stampede :)

Ondanks de oudere hardware toch nog 10% boven het gemiddelde weten te scoren.

Iedereen bedankt voor jullie inzet en tot volgend jaar }:O

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DerManiak
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 18-05 20:58
Was een hele mooie (en flinke) stampede, goed werk koetjes! Opgeklommen naar plek 9 bij de teams (zeker ook dankzij Nifhack/Nifhek/@lasermen)!
Voor mij persoonlijk toch ook aardig meegedaan, met (uiteindelijk) 2 systemen in de top 300 geëindigd en de 100k badge ruim gehaald.

Ik laat Rosetta nog wel draaien, maar niet meer 24/7, terug naar oude settings. Volgend jaar weer hoor!

Life's a Game, and I like to play...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JustMyOpinion
Kloppen onderstaande getallen? Zijn er bijna een factor 25x meer "koeien" dan vorig jaar?
Verschil lijkt me zo bizar groot, helemaal als je kijkt naar de totale punten.

Rosetta@Home 2020
1232 koeien
Totaal 187,215,495.24

RakeSearch 2019
55 koeien
Totaal 198,160,529.61

Milkyway@Home 2018
71 koeien
Totaal 334,661,233.95

Acties:
  • 0Henk 'm!

• A-Jay
JustMyOpinion schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:00:
Kloppen onderstaande getallen? Zijn er bijna een factor 25x meer "koeien" dan vorig jaar?
Verschil lijkt me zo bizar groot, helemaal als je kijkt naar de totale punten.

Rosetta@Home 2020
1232 koeien
Totaal 187,215,495.24

RakeSearch 2019
55 koeien
Totaal 198,160,529.61

Milkyway@Home 2018
71 koeien
Totaal 334,661,233.95
Ja die stats kloppen...

Maar, punten zijn niet per project 1 op 1 met elkaar te vergelijken. Ook zijn er grote verschillen in performance sommige projecten gebruiken CPU en GPU, anderen zijn CPU only, waarbij bijvoorbeeld RakeSearch wel tot een factor 10x sneller kon afhankelijk van welke instructie set je cpu had. (RakeSearch geoptimaliseerde client)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JustMyOpinion
Owkee, maar is er dan zo'n groot verschil in aantal deelnemers?! Zou leuk zijn als volgend jaar er weer een boel mensen mee doen. Misschien in mei wat "exposure" op Tweakers frontpage :)

Voor mezelf, geeindigd op een mooie 128e plaats! Deel gaat uit, deel gaat tandje terug. In 2013 mee gedaan, toen hele tijd niks... nu proberen te laten kabbelen tot volgend jaar!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:45

PD2JK

CQ CQ

Hier zijn de koeien ook klaar met grazen. Was leuk om even weer wat oude tijden te doen herleven. Hopelijk heb ik wat bij kunnen dragen. :P

Profiel
Highscreen Pentium MMX 200MHz / 64MB / Bigfoot 2,1 GB / Cirrus Logic CL-GD5446 2MB VGA / 2x Voodoo2 12MB SLI / SB AWE64 Gold / CD ODD / FDD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 10-07 19:06
Ik heb weinig vermogen gedraaid dit jaar, maar blij weer onderdeel geweest te zijn van de opzet.

@JustMyOpinion
Vorig jaar was ook wel echt een heel matig stampedejaar met tal van uitdagingen, zo was er oorspronkelijk gekozen voor een ander project dan RakeSearch maar viel deze weg door een (gigantisch) gebrek aan werk en storingen. Hierdoor viel de hele stampede een beetje uit elkaar helaas genoeg.
Daarbij wouden ook veel mensen niet meedoen ivm die optimized cliënt (vertrouwen erin miste) en met een standaard cliënt was er niet tegenop te boksen.

[Voor 15% gewijzigd door Suicyder op 01-05-2020 15:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JustMyOpinion
Nou, hopen dat volgend jaar dan weer net zo'n succes wordt als dit jaar!

Acties:
  • +7Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
We hebben dit jaar een heel mooi artikel gehad op de frontpage. Dat hebben we niet ieder jaar. Wat dat betreft is er goed samengewerkt.

Daarnaast heeft de Tweakers-redactie veel aandacht geschonken aan de inzet van rekencapaciteit ivm onderzoek naar Covid-19. Eerst een artikel over Folding@Home dat al veel aandacht trok en daarna ook Rosetta@Home. Tweakers/DPC zijn verschillende malen in de pers genoemd.

Beiden zijn medische projecten en die worden ook al snel zinvoller geacht dan niet-medische projecten.
We hebben een prima stampede achter de rug. Het is in tijden niet zo druk geweest in /5. Ik hoop dat er links en rechts toch mensen blijven hangen.

Aan iedereen, zowel organisatie als alle deelnemers: bedankt!

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 10-07 19:06
Kijk en dan krijgen wij een mooi artikel van Olaf erop toe.

Dank! *O*

geek: Dutch Power Cows staan ruim bovenaan in Rosetta@Home-ranglijst dankzij ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nebulasky2
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08-07 20:38

Nebulasky2

PCT - Energizer

En Morgen knallen we alsnog Canada voorbij

8 ► 699.447.496,63 Canada
855.066,41

9 ► 697.462.852,26 Dutch Power Cows
9.243.438,77

10 ► 683.682.728,43 BOINC.Italy
871.671,38

11 ► 640.387.171,23 SETI.Germany
1.758.934,47

12 ► 620.832.159,22 BOINC@Poland
752.163,63

13 ► 516.617.967,38 Overclockers.com
198.285,88

14 ► 507.102.305,81 TeAm AnandTech
951.848,21

- Sleep is for the Weak -

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marcelloz
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 09-07 20:31

Marcelloz

IT dude with a beard

Goed gedaan jongens! :)

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 10-07 14:37
Inderdaad goed gedaan iedereen.
Voelt raar om als nieuwkomer een top 25%-batch te krijgen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• M-spec
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Mooi werk iedereen. :)
Is het niet een idee om de volgende stampede een maandje eerder te houden? Dan is het over het algemeen ook nog wat koeler. Vooral voor de mensen die veel koeien laten grazen, dan heeft de bijkomende warmte ook meer nut. Of denk ik weer te 'groen'. :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 10-07 14:37
Nou ik heb hier een Ryzen 3600 het blazen en de verwarming moest toch echt weer aan vandaag.
Er komt nauwelijks hitte van dat ding af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• APClll
  • Nu online

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Nu de buitentemperaturen weer wat dalen tov de vorige weken, denk ik dat ik nog maar even blijf doorstampen hier :D

[Voor 9% gewijzigd door APClll op 01-05-2020 19:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10-07 16:01
Interessant om eens meegedaan te hebben. Maar ik denk dat dit wel de laatste keer is. Mijn energieverbruik is verdubbeld (van 5 naar 10 kWh/dag) dus ik heb effectief ergens tussen de €30 en €40 uitgegeven hieraan.

Qua bijdrage aan de verwarming is het simpel: je PC hangt niet aan je thermostaat. De bulk van de warmte die je PC produceert draagt niet bij aan een vermindering van wat je reguliere verwarming doet. En dat beetje warmte wat wel bijdraagt (ook enkel als je PC vlakbij je thermostaat staat) is in euro per energie-eenheid een stuk duurder dan normaal.

(tevens verwarm ik thuis enkel de slaapkamer, terwijl deze PC in de woonkamer staat, dus het draagt sowieso niks bij)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 28-06 16:01

VisionMaster

Security!

Dappere prestatie met deze stampede!

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Thoughtless
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23-05 22:45
M-spec schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:37:
Mooi werk iedereen. :)
Is het niet een idee om de volgende stampede een maandje eerder te houden? Dan is het over het algemeen ook nog wat koeler. Vooral voor de mensen die veel koeien laten grazen, dan heeft de bijkomende warmte ook meer nut. Of denk ik weer te 'groen'. :p
Je hebt wat mij betreft wel gelijk, had hier namelijk 9 machines draaien. Op warme dagen rolluiken dicht en 's avonds ramen open om de opgelopen temperatuur van 22.5c terug te brengen. Hele maand april is de temperatuur bij mij 19.5c - 22.5c geweest :) .

Iedereen trouwens bedankt voor deze geweldige stampede ! _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertS69
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 09-06 13:14
Tot volgend jaar!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Nu online

Damic

Afwezig soms

@Thoughtless 9 machines waarvan de cpu alleen al het werk aan't doen valt nog mee, paar jaar geleden een paar gpu's laten werken :+

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lasermen
DerManiak schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:03:
Was een hele mooie (en flinke) stampede, goed werk koetjes! Opgeklommen naar plek 9 bij de teams (zeker ook dankzij Nifhack/Nifhek/@lasermen)!
Voor mij persoonlijk toch ook aardig meegedaan, met (uiteindelijk) 2 systemen in de top 300 geëindigd en de 100k badge ruim gehaald.

Ik laat Rosetta nog wel draaien, maar niet meer 24/7, terug naar oude settings. Volgend jaar weer hoor!
Graag gedaan :)
Het was zeker een leuke en bijzondere Stampede!
En voor ons ook erg spannend of we het cluster wel op tijd binnen zouden binnen krijgen }:O

Weet je wat ik wel jammer vind, dat we met 750k punten na, net niet de 100M punten voor 1 mei binnen hebben weten te halen :P (gevalletje luxe problemen zullen we maar zeggen ;))

[Voor 12% gewijzigd door lasermen op 02-05-2020 23:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 01:39
Damic schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:15:
@Thoughtless 9 machines waarvan de cpu alleen al het werk aan't doen valt nog mee, paar jaar geleden een paar gpu's laten werken :+
Hou op, ik krijg flashbacks over die sauna temperaturen in mijn kamer. }:O }:O

Op zoek naar een exotische videokaart voor een goede prijs? (Tesla/Quadro/FirePro) Stuur gerust een bericht :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Nu online

Damic

Afwezig soms

Die goede oude tijd :+

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 10-07 18:37

BlueTooth76

Let the sun shine!

Heb m'n 2x 3900X en 1x 3950X teruggeklokt naar 3.5GHz en 1.05 volt.
Scheelt zo'n 35% in de stroom (en warmte) maar slechts zo'n 15% in prestatie.

Zo ziet dat er uit in de grafiek voor m'n 3950X

Uiteraard blijven die voorlopig nog wel even Rosetta draaien want einde stampede betekent niet dat het werk gedaan is :)

De rest van de CPU's hebben hun werk nu ongeveer wel afgerond en mogen weer rustig aan doen.

[Voor 26% gewijzigd door BlueTooth76 op 03-05-2020 00:16]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nebulasky2
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08-07 20:38

Nebulasky2

PCT - Energizer

BlueTooth76 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 00:14:

[Afbeelding]

Uiteraard blijven die voorlopig nog wel even Rosetta draaien want einde stampede betekent niet dat het werk gedaan is :)

De rest van de CPU's hebben hun werk nu ongeveer wel afgerond en mogen weer rustig aan doen.
Dat is best een stuk zuinger dan mijn pruttel ik zit hier bijna op het dubbele wattage met een 6 core 12 threads }:O

- Sleep is for the Weak -

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lasermen
En hebben mensen nog schade gelopen ondanks en/of dankzij de stampede?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steiner
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 12:05
Hooguit mijn energie rekening, de hardware draait cool en smooth

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

lasermen schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 00:33:
En hebben mensen nog schade gelopen ondanks en/of dankzij de stampede?
Een 3900X die het na ~2 weken voor gezien hield.
Was nog hagelnieuw, niet overklokt, niet te warm.
Na een Windows-update en herstart bleef scherm zwart.

Wel vervangen onder garantie en deze graast inmiddels alweer enkele dagen.

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lasermen
BlueTooth76 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 01:49:
[...]

Een 3900X die het na ~2 weken voor gezien hield.
Was nog hagelnieuw, niet overklokt, niet te warm.
Na een Windows-update en herstart bleef scherm zwart.

Wel vervangen onder garantie en deze graast inmiddels alweer enkele dagen.
Dan is het een goede stress test geweest, lijkt mij :) en gelukkig dat deze netjes onder garantie is vervangen.

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

BlueTooth76 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 00:14:

[Afbeelding]

Update: gisteravond de 2x 3900X en 1x 3950X CPU's in Ryzen Master naar 3800 MHz gezet op 1.05 volt. Nog geen "computing errors" dus vooralsnog lijkt het stabiel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ari2asem
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 24-06 19:48
ik kreeg mail van WCG dat zij nu ook aan covid-19 gaan werken.

is het idee om nu daarheen te gaan met onze koeien, na rosetta??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11:49

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Ibercivis werkt ook aan een remedie tegen Covid-19. Tot 19 (toeval?) mei zijn we daar actief voor de Pentathlon-challenge. Alle hulp is welkom ;) !

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tux3.14
Ik heb besloten voorlopig even te gaan stoppen met Rosetta@Home, alle lopende jobs worden nu afgerond. Ik heb meerdere machines vanaf eind maart aan het stampen gehad. Maar dit begint wel een impact te hebben op de warmte productie, zeker nu de dagen wat warmer worden. Daarnaast vrat het, ondanks de zonnepanelen, best wel veel stroom :)
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True