Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Stampede 19] Back to Rosetta@Home

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Bubbles
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08:21

Bubbles

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 10-07 19:06

Suicyder

• Panzer_V
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 10:35

Panzer_V

• meneervandoorn
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-05 17:47

meneervandoorn

Stampede 19 - Rosetta@Home

De negentiende DPC Stampede gaat helemaal los op:

Rosetta@Home
• Start: woensdag 1 april 2020 om 0:00 uur in de vroege morgen
• Duurt tot en met donderdag 30 april om 23:59:59 uur!

Rosetta is een medisch onderzoeksproject van het Baker Laboratory van de Universiteit van Washington op het gebied van proteïnen (eiwitten die in aantallen gemeten de belangrijkste bouwstof van de mens vormen) en hoe de driedimensionale vormen daarvan zich ontwikkelen. Het doel is medicijnen te vinden tegen ziektes als kanker, Alzheimer, HIV, malaria en corona-virussen zoals SARS en het momenteel zeer actuele Covid-19.

Er is heel veel rekenkracht nodig en daartoe is er een gedistribueerd BOINC computerproject Rosetta@Home, waarbij de niet gebruikte capaciteit van honderdduizenden PC’s wereldwijd wordt ingezet. Hierbij draait als je PC aanstaat een programma op de achtergrond mee met een lage prioriteit, zodat je het niet merkt.

De Stampede is sinds augustus 2003 een terugkerend verschijnsel bij Dutch Power Cows (DPC). Eén of twee keer per jaar worden de krachten van deelnemers aan de elf projecten waaraan DPC meedoet, gebundeld op één project om de positie ten opzichte van de buitenlandse “concurrentie” te verstevigen. Want hoewel de eerste gedachte is om belangrijke en goede doelen te ondersteunen, is er via allerlei standenlijsten een ware competitie aan de gang. Nu is het door een echte verkiezing Rosetta@Home geworden.

Wereldwijd heeft DPC ooit tweede gestaan maar we zijn in de loop der jaren door verschillende teams voorbij gestreefd. Op dit moment staan we op de dertiende plaats.

Het helpen bij het vinden van medicijnen tegen ernstige menselijke ziektes, en meebouwen aan een geweldig succes van DPC is voor iedereen mogelijk. Het helpen bij het ontwikkelen van nieuwe medicijnen voor kanker, HIV, malaria, enz. D.m.v. het uitrekenen van de drie-dimensionale structuren van complexe biologische moleculen (eiwitten) klinkt ingewikkeld, en dat is het ook. Gelukkig hoef je hier als gebruiker niet over na te denken, en is meedoen zo simpel als een programma installeren.

Hoe doe ik mee?

Nog enkele punten om misverstanden uit de weg te gaan:

• Je punten komen en blijven op je eigen Rosetta account staan!
• De naam waaronder je je hebt aangemeld bij Rosetta staat ook in de Stampede stats.
• Als je meedoet met de Stampede zal er helemaal niets veranderen aan de DPCH stats van Rosetta of de officiele stats op de webpage van Rosetta.
• Voor de Stampede worden gedurende de looptijd virtuele stats bijgehouden.
• Je kan zowel ervoor kiezen met je gehele subteam te joinen als individueel. Ook als je al in een subteam zit (zolang je maar uniek in de officiele stats voorkomt)
Iedereen mag meedoen! Ook al deed je hiervoor al mee aan Rosetta, of deed je helemaal niet mee aan distributed computing, je mag gewoon meedoen.
Indien iemand een machine in wil zetten voor rekenwerk en deze is eigendom van de werkgever, zorg ALTIJD voor toestemming voordat deze ingezet wordt. Wij zijn NIET verantwoordelijk voor de gevolgen als dit niet gebeurd.

En hoe zit dat met Folding@home?
De stampede is op Rosetta, maar aangezien dat CPU-only is, kan je, als je dat wilt, ook nog ander rekenwerk op je GPU laten draaien. Folding@home heeft, net als Rosetta, ook rekenwerk met betrekking tot het corona-virus en heeft wel GPU-ondersteuning. Let er daarbij op dat je in F@H het CPU-slot dan uitschakelt en dat je per videokaart die je bij F@H inzet, 1 CPU-core reserveert om die van werk te kunnen voorzien. Dat betekent dus dat je in de BOINC client je maximale CPU-usage naar beneden moet zetten. Zie voor vragen over F@H de FAQ daarvan.

Wat mag je allemaal in dit topic doen:

• Vragen over de Stampede
• Je uiteraard houden aan de algemene regels die gelden voor dit forum :)

En met dank aan onze statsbakker A-Jay

Veel succes en plezier iedereen, en graag tot ziens in de komende stampede DPCH's die de DC-wereld verbijsterd zullen doen staan :P

[Voor 12% gewijzigd door Suicyder op 24-03-2020 11:26]

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
@KuuKe , de link [Meld je aan voor de stampede.] is dood. Kijk jij hier nog even naar?

Wat extra info over het aanmelden bij de DPC:

Hoe doe ik mee bij DPC?

Allereerst heb je de BOINC client nodig. Die kan je o.a. bij Rosetta@home zelf vinden. Download en installeer die voor jouw besturingsysteem, voeg daarin een nieuw project toe (zoek Rosetta@home in de lijst op) en, als je dat nog niet eerder had gedaan, registreer je daar als een nieuwe gebruiker. Maak de rest van de wizard af en je pc zal weldra beginnen met grazen!

Maar dat wil je natuurlijk voor Dutch Power Cows gaan doen. Log daarvoor in op de website van Rosetta met je zojuist aangemaakte credentials. Je wordt dan doorgestuurd naar jouw account, waar je van alles kan instellen, waaronder op zoek gaan naar een team. Zoek daar naar Dutch Power Cows, selecteer de goede (in de url teamid=78) en click op "Join Team". Welkom bij de kudde!

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
Damic schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:35:
Thx mate, zoals ik al zei in de dm's ik vermoed dat ze checken op vpn IP's
Je doet toch wel mee dit jaar hè, Damic.

• Suicyder
Ok dus het is belangrijk dat je Rosetta NIET op een connectie gebruikt met datalimiet.

Ik slinger het nu ook deels aan, weet niet hoeveel ik in staat ben deze stampede mee te draaien.

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
Der zijn een paar grote libraries die RAH gebruikt. Taken zelf lijken idd vrij klein te zijn. Initieel libraries downloaden is wel effe flink wat MB’s.

Ben al weekje aan het inwerken. GPU doet nog laatste restje SETI.......

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Qlimaxxx schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 03:37:
Ik heb nu RAH draaien op m’n R5 3600 en FAH op m’n 2070 super. Nu lees ik echter dat ik eigenlijk 1 core moet vrijhouden om de GPU aan het werk te houden. Ik zie echter alleen maar dat ik cpu usage en cpu time aan kan passen. Moet ik dus gewoon 100 delen door het aantal cores en dat eraf halen?
Correct :)
Moet ik in dat geval 1 fysieke core (dus 2 logische cores) vrijhouden of is 1 logische core genoeg?
[...]
1 Logische core zou voldoende moeten zijn.
D_Jeff schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 00:11:
Schaalt Rosette een beetje goed over veel cores?

Na 125x multicore CB 20 kijken (klaar in een seconde of 25-35), is de lol daar ook wel verdwenen :+
Volgens mij schaalt Rosetta best behoorlijk. Per beschikbare core wordt er een WU-client gestart, dus dat gaat haast linear. Puntje van aandacht is wel het geheugengebruik: ik zie bij mij dat de WU's tussen 200 en 500 MB per stuk nodig hebben. Op veel-core-systemen ga je dus ook een aardige sloot geheugen nodig hebben.

PC Specs | Nikon D7000 | Sigma 17-50 F/2.8 EX DC OS | Nikon AF-D 50mm F/1.8 | Sigma 50-200mm F4-5.6 DC OS HSM | Sigma 150-500mm F5-6.3 APO DG OS HSM
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #5

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
Mel33 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:46:
[...]

Het is toch Dutch Power Cows teamid=92
of is er ook een 78?
Het correcte teamid is toch echt 78 ;)

http://boinc.bakerlab.org/rosetta/team_display.php?teamid=78

[Voor 14% gewijzigd door Panzer_V op 24-03-2020 07:49]

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Klopt, voor Rosetta@Home is de teamid=78 en voor Folding@Home is de teamid=92

• Suicyder
De warmteproductie bij CPU only valt nog een beetje tegen. CPU 100% maar komt niet boven de 46 graden. Misschien ook de GPU maar mee laten stampen op F@H als er werk voor komt :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
De reden dat ik die teamid=78 had getipt in het frontpage artikel is omdat de teamsearch fuzzy is. Je krijgt makkelijker meer dan 1 hit terug, dus dit is een manier om te dubbelchecken dat je het goede team selecteerd. :)

PC Specs | Nikon D7000 | Sigma 17-50 F/2.8 EX DC OS | Nikon AF-D 50mm F/1.8 | Sigma 50-200mm F4-5.6 DC OS HSM | Sigma 150-500mm F5-6.3 APO DG OS HSM

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Je krijgt vanzelf je COVID-units binnen zag ik.

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Koffiedik kijken.

Sowieso is dit onderzoek (en dat van F@H trouwens ook) basis-onderzoek: hiermee wordt kennis en inzicht vergaard en wetenschappelijke papers mee gepubliceerd, niet direct een geneesmiddel of vaccin: die papers moeten medische bedrijven de kennis geven om daar vervolgonderzoek naar te doen om die geneesmiddelen en vaccins te kunnen produceren. De Amerikaanse overheid kan zelf weinig met het directe werk van Rosetta of Folding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Het kan zijn dat je even moet wachten voordat je verbinding krijgt. Hier duurde het ongeveer een half uurtje voordat de eerste units binnenkwamen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
Pointfair schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:33:
Misschien een domme vraag, maar hoe kan ik joinen? Ik draai Boinc al met Rosetta overigens.
Jezelf toevoegen aan het DPC team ;)

http://boinc.bakerlab.org/rosetta/team_display.php?teamid=78

[Voor 13% gewijzigd door Panzer_V op 24-03-2020 10:35]

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
D_Jeff schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:56:
Zojuist gestart als n00b. Hopelijk heb ik alles correct gedaan.

- account aangemaakt in de boinec wizard
- Join gedaan op team 78 DPC

Moet ik nog iets met account keys?
Welkom! Met account keys hoef je niets. Als alles goed is gegaan met je aanmelding moet je in BOINC (eventueel na een herstart) zien staan dat je lid bent van de DPC.

Veel crush jolijt }:O

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• Suicyder
Ik heb even een extra lijn in de startpost gezet, omdat dit in het verleden wel eens mis gegaan is.

Indien iemand een machine in wil zetten voor rekenwerk en deze is eigendom van de werkgever, zorg ALTIJD voor toestemming voordat deze ingezet wordt. Wij zijn NIET verantwoordelijk voor de gevolgen als dit niet gebeurd.

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
@R2-D2 Toevallig via een VPN proberen te registreren?

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
BlueForce schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:42:
Zo, na deze WU op CPU bij folding, gaat de cpu van start op rosetta. Buiten installeren en aanmelden + team kiezen verzonderstel ik dat alles ok is ?
Yup, good to go! :)

• Suicyder
Correct, over het algemeen wordt werk gestuurd naar 2 random machines. Bij onzekerheid van het resultaat naar een 3e ter verificatie. Zijn de resultaten gelijk, dan krijg je punten, wijken je resultaten af/erg af kan je minder of niks krijgen (rekenfouten, overclocks zorgen hier nog wel eens voor).

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
Hoe hebben jullie de instellingen bij Rosetta gezet inzake CPU time? Standaard (dus 8 uur) of iets anders? Hoger....lager......

• Suicyder
Ik heb momenteel een issue dat 1 WU niet wil downloaden en de boel ophoudt, 1 thread nu zelfs uit. Irritant.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Suicyder
@ari2asem
Geheugengebruik bij computer voorkeuren wellicht op 50% bij computer in gebruik?
https://boinc.bakerlab.org/rosetta/prefs.php?subset=global

Normaal staat die op 50% bij computer in gebruik, zelfs YouTube op de achtergrond lockte hem voor mij op 50% dus heb hem meer ruimte gegeven gezien ik toch amper deze machine gebruik.

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Nee, Rosetta@Home is CPU-only.

• Suicyder
r_j schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:12:
Kan de client niet downloaden...
Wat nu?
Als je geluk hebt heeft iemand hier de installer nog ergens staan die je nodig hebt. Ik niet in ieder geval.

Even geduld dan tot Boinc Berkeley weer up is, zal niet zo heel lang duren vermoed ik.

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
lxh schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:27:
Mooi om weer eens m'n kachel hiervoor in te zetten. Heeft hyperthreading aanzetten nog zin voor deze software? (2 CPU's, elk 4 Cores, 24 GB ram)
Het heeft wel nut, maar verwacht niet twee keer zoveel output. Met die hoeveelheid geheugen zou je het wel moeten kunnen redden, maar veel ga je niet meer over houden. :)

• Suicyder
@aliencowfarm
Aan die namen inderdaad, 75% van de taken die ik heb draaien nu hebben COVID in de naam staan. :)

• Suicyder
@ZBB
Team duurt soms even voor het gesynchroniseert is, geef het een uurtje. Eerste werk zou vrij snel moeten kunnen eigenlijk. Als je het project aanklikt en zegt bijwerken?

• Suicyder
@Benjamin1987
Op de pagina -> https://boinc.bakerlab.org/rosetta/home.php
Rechts staan de teaminstellingen, als daar staat "Lid van team Dutch Power Cows · Verlaat team" dan zit je er in. Anders moet je nog even het team toevoegen.

@enthernal
Standaard bij een machine licht in gebruik zet hij het maximum geheugengebruik op 50% van het beschikbare geheugen, dit kan je naar 90-95% brengen als je wil in de computer voorkeuren, zoals velen onder ons al gedaan hebben,

[Voor 33% gewijzigd door Suicyder op 25-03-2020 11:57]

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
filthymushroom schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:11:
[...]

@KuuKe Moeten we ons nog aanmelden voor de Stampede of is lid zijn van DPC genoeg? Ik dacht al meegekregen te hebben dat er geen sub-teams worden gemaakt dit jaar?
Klopt, lid zijn van DPC is voldoende. We doen niks meer met stampedeteams. DPC is één grote stampedeteam :)

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Hou er verder rekening mee dat je minstens 1 GB geheugen per core beschikbaar hebt. Rosetta wil nogal eens hongerig zijn.

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
scworld schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 23:25:
Ik zie nergens hoe je het aantal slots kan aanpassen. Hier een eerste generatie Threadripper (16 core, 32 thread) met 48 GB RAM. Heeft iemand een screenshot ter verduidelijking? (+ F@H op de graphics card (nieuwe 5700 XT :) ).

Voorlopig loopt alles als een zonnetje dus ik weet niet of aanpassingen nodig zijn.
In advanced view: Options > Computing preferences ... > kopje "use at most x % of CPUs"
Vul bij x het gewenste % van je totale hoeveelheid logische/virtuele cores.

• Suicyder
Nee hoor, stamp er maar al vrolijk op los, dat doen de meeste mensen.

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
Amazigh_N_Ariff schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:16:
Een advanced question:

Momenteel heb ik de runtime van een WU verhoogt van 8 uur naar 12 uur. Het zou meer efficiënt zijn dan draaien met kortere runtimes. Weet iemand de complete verhaal hierachter?
Op basis van welke bron heb je dit gedaan?

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
Als ik dat zo lees dan zou het niet moeten uitmaken op hoeveel tijd je de runtime per WU instelt. Je draait meer scenario's per WU als de tijd hoger staat.

Ergens denk ik dat die 8 uur default niet voor niets op 8 uur staat. Ik zie dan ook geen reden om daar verandering in aan te brengen. Hoogstens als werk schaars begint te worden dat je naar een hogere runtime per WU kunt schakelen.

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
A-Jay schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:23:
[...]

20-3 -> 82 flushers
21-3 -> 82 flushers
22-3 -> 94 flushers
23-3 -> 165 flushers
24-3 -> 535 flushers
25-3 -> 693 flushers
26-3 -> 790 flushers

En de het aantal bleef toenemen d:)b oOo :w _/-\o_ *O*
Zou leuk zijn als deze curve niet zou afvlakken ;)

• Suicyder
Het is dat ik tegenwoordig niet echt spare parts meer heb, anders had ik nog wel wat gehaald/in elkaar gezet. Teveel leuke CPU's op V&A :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Suicyder
@D_Jeff
Die en vele andere :P

Maar grote aanschaffen blijven uit hier

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
De punten worden per model gegund, niet per WU. Als je dus de runtime korter maakt krijg je minder punten. Het zou dus niet moeten lonen om die 8 uur default naar korter in te stellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Einstein is niet direct een optie omdat die best strenge AVG-regels hebben en we daar dus niet zo 1-2-3 stats van kunnen trekken. Da's de reden dat er geen stats van einstein@home hier in /5 worden gepost.

Laten we niet te hard van stapel lopen en nu al gaan switchen. We hebben wel vaker een moeizame start gehad van een stampede. Dit is een samenloop van omstandigheden, door de grote toevloed van rekenkracht loopt het ook bij Folding@home niet even soepel. Laten we hopen dat Rosetta snel meer werk (wat dan wel nut moet hebben) kan leveren.

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
@Suicyder : wat voor een 3D-printer heb je daar staan? :P

[Voor 4% gewijzigd door KuuKe op 30-03-2020 19:51]

• Suicyder
KuuKe schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:47:
@Suicyder : wat voor een 3D-printer heb je daar staan? :P
Een basic Creality Ender 3, uitbreidingen liggen nog op de plank.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
Het kan een idee zijn dat de mensen met de threadrippers etc. de instellingen zo zetten dat ze tot 24 uur per WU doen. Krijg je gewoon meer punten voor en je voorkomt dat de pool met WU's sneller leegloopt terwijl dat niet nodig hoeft te zijn.

• Suicyder
@JustMyOpinion
Zou goed moeten komen, ze beginnen net weer een boel werk vrij te geven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
@secoh don't take this the wrong way, maar:

;)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Suicyder
Nebulasky2 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:11:
[...]

Zie dat de vraag nog niet is beantwoord. bij deze in de vorm van een plaatje...
[Afbeelding]
Je kan het ook in de voorkeuren aanpassen op de website van Rosetta@Home, dan geld het gelijk voor alle machines met dat profiel :)

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
Qazwaplol schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:58:
Bij BOINC projecten krijgt elk nieuwe account een cross project ID toegewezen, bij elk project is die in eerste instantie een uniek gegenereerd ID. Als een computer meerdere projecten actief heeft synchroniseert het CPID uiteindelijk tussen all die projecten.

Heb je echter altijd maar 1 project op een computer tegelijk dan blijft elk account uniek. Als je alle projecten waar je ooit aan meegedaan hebt toevoegt aan een computer wordt het gelijk getrokken. Hoeft geen werk taken uit te voeren, als projecten maar een keer updaten vanaf een computer met meerdere projecten.
Kijk, dat wist ik niet! Thanks voor deze info. Ik heb je post eventjes gepint. Kan mij zo voorstellen dat meer mensen hier deze info kunnen gebruiken ;)

[Voor 6% gewijzigd door Panzer_V op 01-04-2020 07:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Suicyder
Voor de mensen die het zonde vinden een stilstaande CPU te hebben, je kan in Boinc een 2e project toevoegen met een lagere prioriteit ( even kijken hoe je dat precies instelt, ik heb het niet op het netvlies ). Maar dan kan je CPU doorwerken aan iets anders en als er dan werk beschikbaar komt voor R@H zal deze opgepakt worden.

Dat zou mooier zijn dan puur stoppen met R@H in mijn ogen.

edit:
Zie https://boinc.berkeley.edu/wiki/Preferences

[Voor 6% gewijzigd door Suicyder op 01-04-2020 10:38]

• Suicyder
Ik heb even een edit gemaakt, maar de omschrijving staat hier: https://boinc.berkeley.edu/wiki/Preferences

edit:
Ik zal vanavond nader moeten kijken voor een exacte uitleg, maar iemand kan mij hierin vast helpen (en voor in zijn, graag :+ )

[Voor 39% gewijzigd door Suicyder op 01-04-2020 10:41]

• Suicyder
@RvdMeer
Op dit ogenblik nog niet, er wordt over gesproken op de achtergrond bij WCG met wetenschappers.

Echter doen ze wel veel onderzoek met betrekking tot bijvoorbeeld kanker, dus nut heeft het sowieso :)

Toevoeging: Link met projecten die WCG nu draait, meeste werk dus mbt kanker.
https://www.worldcommunit...search/viewAllProjects.do

[Voor 25% gewijzigd door Suicyder op 01-04-2020 11:11]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Suicyder
DaSuperGrover schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:51:
Kan je je bij WCG ook aanmelden bij de DPC? Zo ja, waar dan :)
Maar natuurlijk
https://www.worldcommunit...nfo.do?teamId=025RSMBR9N1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
We hebben nog geen officieel verdict :) Even de verschillende visies in kaart brengen.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
uray schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:19:
Vraagje, op welke projecten schrijven we ons in bij WCG met DPC ?
Eigen keus wat mij betreft.

Net als dat het iedereen vrij staat om met de stampede mee toe doen, of een ander project, zoals WCG. Even voor de goede orde: de stampede-crew is nu nog even aan het overleggen wat we met de stampede willen gaan doen. WCG erbij is een optie, maar nog niet iets wat we formeel vanuit de crew op dit moment aanraden; die keuze is nog niet gemaakt. Die komt in de loop van deze avond, verwacht ik. :)

Acties:
  • +7Henk 'm!
  • Pinned

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
Lieve koetjes }:O ,

De crew heeft overlegd en we zijn tot een consensus gekomen. Het lijkt er op dat ze bij Rosetta alle zeilen bijzetten om snel meer werk te leveren. De koetjes die droog staan lijken dat voor maximaal een paar uur/ een halve dag te staan. Kortom, de signalen zijn licht positief.

Nu schakelen naar een ander project, om dan straks erachter te komen dat er werk zat is, is natuurlijk zonde.

Vandaar dat we besloten hebben het nog even een paar dagen aan te zien. Ons advies: laat je koetjes gewoon aanstaan en stampen. Er worden vanzelf weer WU's opgepakt. Eventueel kan je de settings wijzigen opdat je koe langer met een WU bezig is. Zo te zien heeft Rosetta de limieten verruimt en kan je nu tot twee dagen over een WU doen! Hopelijk wordt het gras de komende dagen groener }:O

}:O }:O Grazen maar!!! }:O }:O

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
@ShAd0w , je kunt altijd de instellingen in je Rosetta profiel wijzigen zodat je pc langer met een WU doet. Dan doet hij meer modellen afwerken en krijg je navenant meer punten ervoor.

Zo voorkom je dat je zonder werk komt te zitten.

M.b.t. die setting van het pauzeren bij niet-BOINC CPU gebruik. Met jouw CPU zou ik deze op 65% of 70% zetten. Anders blijft ie pauzeren bij iedere scheet die op je pc gebeurd.

@ShAd0w : ga naar https://boinc.bakerlab.org/rosetta/home.php, onder "voorkeuren voor dit project" kan je de instelling "Target CPU run time" wijzigen naar bijvoorbeeld 1 dag, of 1,5 dagen.

[Voor 46% gewijzigd door Panzer_V op 02-04-2020 07:32]

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
DerManiak schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:04:
[...]

PS: kan het niet laten, "zijlen" of toch "zeilen" bijzetten O-)
't was nog vroeg vanmorgen ;)

[Voor 27% gewijzigd door Panzer_V op 02-04-2020 09:05]

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
Amazigh_N_Ariff schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:12:
Het is nu 2 dagen en ik krijg nog steeds niks :/
Erg vreemd. Mijn systemen krijgen gewoon werk.

Heb je de pc wel 24/7 aanstaan en heb je niet alle resources nu anders in gebruik? Mogelijk dat daarom BOINC geen uitvraag doet. Check ook effe je log files van BOINC.

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
Amazigh_N_Ariff schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:17:
[...]

De pc heeft vannacht aangestaan. Maar daarvoor heeft de PC uitgestaan. Maar sinds wanneer moet de PC hele dagen niets doen om werk te krijgen?
Verwijder het project eens en voeg het opnieuw toe. Dat wil ook nog wel eens helpen ;)

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
laserdesign schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:48:
wat mij opviel : ik heb een fx8350 met 8GB ram
als ik meer dan 4 cores laat draaien op rozetta 4.12 dan gaat er maar op 1 taak de geschatte werktijd omlaag
zet ik maar 50 percent cpu 4 cores dus gaat de geschatte tijd wel omlaag van de 4 taken

mijn ram is wel rond de 7 GB benut zowel met 4 taken als 8 taken

conclusie 8 GB ram is te weinig ?
Een fx8350 is eigenlijk niet helemaal een octacore: hij heeft (uit mijn hoofd) wel 8 integer units, maar slechts 4 floating point units. Wanneer je meer dan 4 threads aanzet die FP nodig hebben, moeten die gedeeld worden op de aanwezige units. Het is een soort hybridevorm van hyperthreading en daadwerkelijke rekencores. Als je dus pure FP-berekeningen moet doen, is het amper sneller om meer dan 4 threads te gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
De GPU zou geen verschil mogen maken want die wordt door Rosetta niet gebruikt. Zonder gedetailleerd te weten hoe iedereen zijn computer gebruikt en heeft ingesteld is het lastig om te zeggen waarom sommigen nauwelijks wat merken van te weinig werk en anderen er constant last van hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Net zoals Folding@Home zal Rosetta@Home volledig verrast zijn door de grote toestroom wegens dat covid-virus. Geef ze wat tijd om orde op zaken te stellen. ik ben er van overtuigd dat het over een paar dagen weer redelijk gesmeerd loopt.

En in de tussentijd van Folding@Home en/of WCG is nooit verkeerd :)

• Suicyder
Wilde net zeggen, mijn koeien heb ik gisteravond weer aan gezet, vanmorgen hadden ze beiden weer een stapel werk en er staan nog 14.665 PC taken (op dit exacte moment, geen garantie voor over 10 seconden :P )

Edit:
Leuk detail, op 2 WU's na zijn al mijn WU's COVID :)

[Voor 13% gewijzigd door Suicyder op 06-04-2020 09:08]

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Teken aborteren is sowieso een goed idee, rotbeesten dat het zijn...

• Suicyder
Goedemorgen!

845 Flushers vandaag goed voor 4,545,062.77 puntjes
Totaal hebben nu 1129 users een bijdrage geleverd

En 131 badges erbij!

Stats: Suicyder in "[Stampede 19] Rosetta@Home - Week 2"

[Voor 24% gewijzigd door Suicyder op 09-04-2020 09:36]

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
De WU's lopen nu lekker merk ik. Mijn machines drogen niet op en hebben een respectabele voorraad.

Helaas merk ik wel dat een i5-6500 niet veel zoden aan de dijk zet tegenwoordig ;)

• Suicyder
Ik heb qua rekenkracht dit jaar maar een klein beetje tegenover andere jaren. Te weinig thuis om er echt goed op te letten.

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
Het gaat lekker deze Stampede!

}:O }:O }:O

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Staat toch nergens dat iedereen na 30-04-2020 23:59:59 zijn Boinc-installatie weer moet verwijderen of uitschakelen en wachten op de volgende stampede???

• Suicyder
75 Badges voor 75 koeien.

797 flushers goed voor bijna 5,4M punten en in het totaal 1194 flushers goed voor 85M punten. Blijven mooie cijfers!

Stats

[Voor 9% gewijzigd door Suicyder op 17-04-2020 08:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
We zitten pas iets voorbij de helft van de Stampede hè mensen ;)

Goed om te zien dat er nu al nagedacht wordt voor de periode ná, maar laten we ons vuur nú vooral focussen op zoveel mogelijk }:O }:O }:O voor Rosetta.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Een vergelijking met voorgaande jaren is wel lastig te maken omdat de punten per project nogal verschillen.

Echter qua deelnemers was deze stampede echt een topper. Dit hebben we de laatste jaren niet meer meegemaakt.

Zal grotendeels komen voor Covid-19 maar ook de frontpage aandacht die we hebben gekregen heeft veel volk getrokken.

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
JustMyOpinion schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:12:
Verschillen de punten per project joh? Ik dacht dat dat wel gelijk getrokken zou zijn om "a level playing field" te krijgen. (Daar je ook totale BOINC ranking hebt)

[...]
Niet alle projecten zijn boinc. ;) En ook binnen de boinc-projecten zijn er wel verschillen hoeveel punten er worden uitgekeerd voor een bepaalde rekentijd, dus nee, op die manier is het zeker niet te vergelijken.

Procentueel kan een idee zijn om een indruk te krijgen hoe succesvol de stampede voor dat project is geweest, maar zelfs dan is het niet goed tussen projecten te vergelijken; sommige projecten hebben sowieso al meer gebruikers/rekenkracht dan anderen, waardoor een procentuele stijging dan ook anders kan uitpakken.

Maar wat @KuuKe ook al zei: dit is 1 van de meer succesvollere stampedes als we puur kijken naar het aantal deelnemers. En dan te bedenken dat er ook nog een enorme stijging bij F@H is geweest tijdens min of meer dezelfde periode. _/-\o_

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
APClll schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:48:
[...] Of het krijgen van een setje nieuwe klompen ( _/-\o_ :+ )
:D You remembered! :+ Was persoonlijk wel 1 van de beste stampedes ja. Heb ze toevallig vandaag nog in mijn handen gehad, moest een kastje waar ze in stonden leegruimen om te verplaatsen.

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
LOL, ze zijn vergeten dat Nifhack een aantal jaren geleden ook al eens zo gruwelijk heeft huisgehouden op Rosetta@Home.

@lasermen : https://boinc.bakerlab.or...=13833&postid=95449#95449

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
lasermen schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:29:
Mijn excuus voor de late reactie, maar bij deze hopelijk de meeste vragen beantwoord.

Het "pctje" is:
64x Lenovo SR655 systemen waarbij het gros is voorzien van AMD EPYC 7702P en 512GB ram.
Het staat in 4x 19" kasten.
Elk systeem heeft een Mellanox Connect LX4 die met 2x 25Gbit/s naar het netwerk aangesloten.
Subset van de systemen zijn voorzien van GPU's.

We hebben zelfs een nieuws artikeltje op onze website staan: https://www.nikhef.nl/new...-het-coronavirus-rekenen/

Ik weet dat jullie ieder geval vragen hadden: @bierschuit @KuuKe @Bubbles @Terrible T en als ik iemand vergeet dan is dat niet expres :)
Nice, bedankt voor de info! Ze waren op het forum van rosetta vooral benieuwd hoe schijnbaar 1 systeem zo'n hoge RAC kon hebben. Is dat systeem toevallig een soort proxy of host waar de andere 64 lenovo's achter zitten ofzo?

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Nog meer info in jip-en-janneke taal over wat lasermen zo in het dagelijks leven doet :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
Het was weer een mooi avontuur. Mijn vierde Stampede :)

Ondanks de oudere hardware toch nog 10% boven het gemiddelde weten te scoren.

Iedereen bedankt voor jullie inzet en tot volgend jaar }:O

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Suicyder
Ik heb weinig vermogen gedraaid dit jaar, maar blij weer onderdeel geweest te zijn van de opzet.

@JustMyOpinion
Vorig jaar was ook wel echt een heel matig stampedejaar met tal van uitdagingen, zo was er oorspronkelijk gekozen voor een ander project dan RakeSearch maar viel deze weg door een (gigantisch) gebrek aan werk en storingen. Hierdoor viel de hele stampede een beetje uit elkaar helaas genoeg.
Daarbij wouden ook veel mensen niet meedoen ivm die optimized cliënt (vertrouwen erin miste) en met een standaard cliënt was er niet tegenop te boksen.

[Voor 15% gewijzigd door Suicyder op 01-05-2020 15:44]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
We hebben dit jaar een heel mooi artikel gehad op de frontpage. Dat hebben we niet ieder jaar. Wat dat betreft is er goed samengewerkt.

Daarnaast heeft de Tweakers-redactie veel aandacht geschonken aan de inzet van rekencapaciteit ivm onderzoek naar Covid-19. Eerst een artikel over Folding@Home dat al veel aandacht trok en daarna ook Rosetta@Home. Tweakers/DPC zijn verschillende malen in de pers genoemd.

Beiden zijn medische projecten en die worden ook al snel zinvoller geacht dan niet-medische projecten.
We hebben een prima stampede achter de rug. Het is in tijden niet zo druk geweest in /5. Ik hoop dat er links en rechts toch mensen blijven hangen.

Aan iedereen, zowel organisatie als alle deelnemers: bedankt!

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Suicyder
Kijk en dan krijgen wij een mooi artikel van Olaf erop toe.

Dank! *O*

geek: Dutch Power Cows staan ruim bovenaan in Rosetta@Home-ranglijst dankzij ...
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True