Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Stampede 19] Back to Rosetta@Home

Pagina: 1 2 3
Acties:

Acties:
  • +5Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Bubbles
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

Bubbles

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17:48

Suicyder

• Panzer_V
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17:14

Panzer_V

• meneervandoorn
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-05 17:47

meneervandoorn

Stampede 19 - Rosetta@Home

De negentiende DPC Stampede gaat helemaal los op:

Rosetta@Home
• Start: woensdag 1 april 2020 om 0:00 uur in de vroege morgen
• Duurt tot en met donderdag 30 april om 23:59:59 uur!

Rosetta is een medisch onderzoeksproject van het Baker Laboratory van de Universiteit van Washington op het gebied van proteïnen (eiwitten die in aantallen gemeten de belangrijkste bouwstof van de mens vormen) en hoe de driedimensionale vormen daarvan zich ontwikkelen. Het doel is medicijnen te vinden tegen ziektes als kanker, Alzheimer, HIV, malaria en corona-virussen zoals SARS en het momenteel zeer actuele Covid-19.

Er is heel veel rekenkracht nodig en daartoe is er een gedistribueerd BOINC computerproject Rosetta@Home, waarbij de niet gebruikte capaciteit van honderdduizenden PC’s wereldwijd wordt ingezet. Hierbij draait als je PC aanstaat een programma op de achtergrond mee met een lage prioriteit, zodat je het niet merkt.

De Stampede is sinds augustus 2003 een terugkerend verschijnsel bij Dutch Power Cows (DPC). Eén of twee keer per jaar worden de krachten van deelnemers aan de elf projecten waaraan DPC meedoet, gebundeld op één project om de positie ten opzichte van de buitenlandse “concurrentie” te verstevigen. Want hoewel de eerste gedachte is om belangrijke en goede doelen te ondersteunen, is er via allerlei standenlijsten een ware competitie aan de gang. Nu is het door een echte verkiezing Rosetta@Home geworden.

Wereldwijd heeft DPC ooit tweede gestaan maar we zijn in de loop der jaren door verschillende teams voorbij gestreefd. Op dit moment staan we op de dertiende plaats.

Het helpen bij het vinden van medicijnen tegen ernstige menselijke ziektes, en meebouwen aan een geweldig succes van DPC is voor iedereen mogelijk. Het helpen bij het ontwikkelen van nieuwe medicijnen voor kanker, HIV, malaria, enz. D.m.v. het uitrekenen van de drie-dimensionale structuren van complexe biologische moleculen (eiwitten) klinkt ingewikkeld, en dat is het ook. Gelukkig hoef je hier als gebruiker niet over na te denken, en is meedoen zo simpel als een programma installeren.

Hoe doe ik mee?

Nog enkele punten om misverstanden uit de weg te gaan:

• Je punten komen en blijven op je eigen Rosetta account staan!
• De naam waaronder je je hebt aangemeld bij Rosetta staat ook in de Stampede stats.
• Als je meedoet met de Stampede zal er helemaal niets veranderen aan de DPCH stats van Rosetta of de officiele stats op de webpage van Rosetta.
• Voor de Stampede worden gedurende de looptijd virtuele stats bijgehouden.
• Je kan zowel ervoor kiezen met je gehele subteam te joinen als individueel. Ook als je al in een subteam zit (zolang je maar uniek in de officiele stats voorkomt)
Iedereen mag meedoen! Ook al deed je hiervoor al mee aan Rosetta, of deed je helemaal niet mee aan distributed computing, je mag gewoon meedoen.
Indien iemand een machine in wil zetten voor rekenwerk en deze is eigendom van de werkgever, zorg ALTIJD voor toestemming voordat deze ingezet wordt. Wij zijn NIET verantwoordelijk voor de gevolgen als dit niet gebeurd.

En hoe zit dat met Folding@home?
De stampede is op Rosetta, maar aangezien dat CPU-only is, kan je, als je dat wilt, ook nog ander rekenwerk op je GPU laten draaien. Folding@home heeft, net als Rosetta, ook rekenwerk met betrekking tot het corona-virus en heeft wel GPU-ondersteuning. Let er daarbij op dat je in F@H het CPU-slot dan uitschakelt en dat je per videokaart die je bij F@H inzet, 1 CPU-core reserveert om die van werk te kunnen voorzien. Dat betekent dus dat je in de BOINC client je maximale CPU-usage naar beneden moet zetten. Zie voor vragen over F@H de FAQ daarvan.

Wat mag je allemaal in dit topic doen:

• Vragen over de Stampede
• Je uiteraard houden aan de algemene regels die gelden voor dit forum :)

En met dank aan onze statsbakker A-Jay

Veel succes en plezier iedereen, en graag tot ziens in de komende stampede DPCH's die de DC-wereld verbijsterd zullen doen staan :P

[Voor 12% gewijzigd door Suicyder op 24-03-2020 11:26]

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
@KuuKe , de link [Meld je aan voor de stampede.] is dood. Kijk jij hier nog even naar?

Wat extra info over het aanmelden bij de DPC:

Hoe doe ik mee bij DPC?

Allereerst heb je de BOINC client nodig. Die kan je o.a. bij Rosetta@home zelf vinden. Download en installeer die voor jouw besturingsysteem, voeg daarin een nieuw project toe (zoek Rosetta@home in de lijst op) en, als je dat nog niet eerder had gedaan, registreer je daar als een nieuwe gebruiker. Maak de rest van de wizard af en je pc zal weldra beginnen met grazen!

Maar dat wil je natuurlijk voor Dutch Power Cows gaan doen. Log daarvoor in op de website van Rosetta met je zojuist aangemaakte credentials. Je wordt dan doorgestuurd naar jouw account, waar je van alles kan instellen, waaronder op zoek gaan naar een team. Zoek daar naar Dutch Power Cows, selecteer de goede (in de url teamid=78) en click op "Join Team". Welkom bij de kudde!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10-08 18:14
@Damic Ik kan wel een mail adresje voor je aanmaken?
Bij mij doet ie het iig damic AT damousys.nl kan ik wel aanmaken
voor het gebruik tijdens de stampede ?

Check dit en help mee!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:24

Damic

Afwezig soms

Holy mother of Jozef, 6h voor een taak :o en taken zijn groot :o tussen 200 en 700MB/taak * Damic gaat nog wat geheugen zoeken.

Ja Rosetta lust graag geheugen.

Edit * Damic heeft nog wat geheugen bijbesteld kit van pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M4B3200C16 koopje op Amazon.de voor 217€ 8) :Y) B)

[Voor 107% gewijzigd door Damic op 23-03-2020 21:29]

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damic

Damic

Afwezig soms

@Suicyder ik zien op het eerste gezicht dat de datapakketjes maar klein zijn (veel zip) maar op schijf pakt alles toch een goede 20GB in

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik laat de koe ook alvast warmdraaien }:O

...eigenlijk helemaal niet verkeerd dat het deze dagen weer wat kouder geworden is :9 O-)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16:51
StrakSTe schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 00:24:
Hoe weet ik dat ik bij DPC meedoe met het Rosetta project. Heb de procedure op de site gevolgd en daar is het goed gegaan en heb ik DPC gejoined. Client op de pc laat nog niet het team DPC zien.
StrakSTe
Weergave > Geavanceerde Weergave... Projecten tab. Daar zou DPC bij Mijn Team moeten staan. https://boinc.bakerlab.org/rosetta/home.php hier zet je je team er in.

i7 8700k | Asus ROG Strix Z390 E-Gaming | 32GB G.Skill Trident Z | Gigabtye 2080TI Gaming OC 11G | Cooler Master MasterLiquid 240 R | Lian Li PC-011 Dynamic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damic

Damic

Afwezig soms

DaMoUsYs schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:41:
Hier maar 5GB voor 5 dagen met 8 threads ?
Ik heb iets meer threads :+ O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Qlimaxxx schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 03:37:
Ik heb nu RAH draaien op m’n R5 3600 en FAH op m’n 2070 super. Nu lees ik echter dat ik eigenlijk 1 core moet vrijhouden om de GPU aan het werk te houden. Ik zie echter alleen maar dat ik cpu usage en cpu time aan kan passen. Moet ik dus gewoon 100 delen door het aantal cores en dat eraf halen?
Correct :)
Moet ik in dat geval 1 fysieke core (dus 2 logische cores) vrijhouden of is 1 logische core genoeg?
[...]
1 Logische core zou voldoende moeten zijn.
D_Jeff schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 00:11:
Schaalt Rosette een beetje goed over veel cores?

Na 125x multicore CB 20 kijken (klaar in een seconde of 25-35), is de lol daar ook wel verdwenen :+
Volgens mij schaalt Rosetta best behoorlijk. Per beschikbare core wordt er een WU-client gestart, dus dat gaat haast linear. Puntje van aandacht is wel het geheugengebruik: ik zie bij mij dat de WU's tussen 200 en 500 MB per stuk nodig hebben. Op veel-core-systemen ga je dus ook een aardige sloot geheugen nodig hebben.

PC Specs | Nikon D7000 | Sigma 17-50 F/2.8 EX DC OS | Nikon AF-D 50mm F/1.8 | Sigma 50-200mm F4-5.6 DC OS HSM | Sigma 150-500mm F5-6.3 APO DG OS HSM
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #5

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
De reden dat ik die teamid=78 had getipt in het frontpage artikel is omdat de teamsearch fuzzy is. Je krijgt makkelijker meer dan 1 hit terug, dus dit is een manier om te dubbelchecken dat je het goede team selecteerd. :)

PC Specs | Nikon D7000 | Sigma 17-50 F/2.8 EX DC OS | Nikon AF-D 50mm F/1.8 | Sigma 50-200mm F4-5.6 DC OS HSM | Sigma 150-500mm F5-6.3 APO DG OS HSM

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Je krijgt vanzelf je COVID-units binnen zag ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 10-08 09:21

Wish

ingwell

Leuk! Naar aanleiding van het FP artikel draait mijn koe (aftandse i7 + 32GB) mee in de stampede :)

No drama

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KaasDoosNL
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 31-07 11:40
En we touren mee met een 3e generatie i7. Jammer dat rosetta geen GPU doet, die wordt nu voor F@H gebruikt ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 30-07 13:13

mswp

Wie Niet?

Hier ook maar na het bericht op de FP Boinc geïnstalleerd op een pc waar ik nagenoeg niks mee doe. Hij staat nu lekker te draaien. Nu nog even kijken hoe en wat alles werkt en hoe ik goed mijn inbreng kan monitoren.

😲

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Het kan zijn dat je even moet wachten voordat je verbinding krijgt. Hier duurde het ongeveer een half uurtje voordat de eerste units binnenkwamen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
Pointfair schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:33:
Misschien een domme vraag, maar hoe kan ik joinen? Ik draai Boinc al met Rosetta overigens.
Jezelf toevoegen aan het DPC team ;)

http://boinc.bakerlab.org/rosetta/team_display.php?teamid=78

[Voor 13% gewijzigd door Panzer_V op 24-03-2020 10:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KaasDoosNL
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 31-07 11:40
Ik moest nog even een 'project bijwerken' doen voordat ik kon zien dat ik de Hollandse Kracht Koeien gejoint was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 30-07 13:13

mswp

Wie Niet?

Is er een manier om je computernaam te verbergen op de bakerlap site?

Andere vraag, iemand die kan uitleggen wat het mooie grafische overzicht werkt? :)

😲

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• Suicyder
Ik heb even een extra lijn in de startpost gezet, omdat dit in het verleden wel eens mis gegaan is.

Indien iemand een machine in wil zetten voor rekenwerk en deze is eigendom van de werkgever, zorg ALTIJD voor toestemming voordat deze ingezet wordt. Wij zijn NIET verantwoordelijk voor de gevolgen als dit niet gebeurd.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12-06 21:55

MethinX

't is wat!

mswp schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:07:
Is er een manier om je computernaam te verbergen op de bakerlap site?

Andere vraag, iemand die kan uitleggen wat het mooie grafische overzicht werkt? :)
[Afbeelding]
Hier staat uitleg van die grafische weergave: https://boinc.bakerlab.org/rosetta/rah/rah_graphics.php

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16:51
D_Jeff schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:58:
@Bubbles Rosetta lust erg graag resources, moet ik zeggen.
Zit inmiddels op 1 GB ram / core (32 gb in gebruik :P )
Viel me net ook op. 1 op 1.8GB, een andere op 1.2GB, de andere 10 op 600~MB

i7 8700k | Asus ROG Strix Z390 E-Gaming | 32GB G.Skill Trident Z | Gigabtye 2080TI Gaming OC 11G | Cooler Master MasterLiquid 240 R | Lian Li PC-011 Dynamic

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ari2asem
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09-08 22:26
pindamaster schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:48:
Ook maar van de partij met paar pc's krijg alleen wel op een bakkie allemaal berekeningsfouten, hoe los ik dat op?
[Afbeelding]
hier kun je niks aan doen. boinc helemaal afsluiten (manager en client), computer rerstart en weer boinc starten. blijf je alsnog berekeningsfouten zien, dan kun je beter er niet aan mee doen. klinkt hard, maar dit soort fouten is niet te corrigeren. want het is heel astig om oorzaak van te vinden.
is het je memory? is het je cpu? lastig dus
Damic schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:46:
Holy mother of Jozef, 6h voor een taak :o en taken zijn groot :o tussen 200 en 700MB/taak * Damic gaat nog wat geheugen zoeken.

Ja Rosetta lust graag geheugen.

Edit * Damic heeft nog wat geheugen bijbesteld kit van pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M4B3200C16 koopje op Amazon.de voor 217€ 8) :Y) B)
jeez...per taak 500-600mb werkgeheugen nodig, er zitten ook paar van 200-300mb...ik heb nu 80gb aan ram, dat is dus niet genoeg voor mij, want heb paar taken in boinc staan op: WAITING FOR MEMORY
D_Jeff schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 00:11:
Schaalt Rosette een beetje goed over veel cores?

Na 125x multicore CB 20 kijken (klaar in een seconde of 25-35), is de lol daar ook wel verdwenen :+
mijn systeem is 128 threads, 80gb ecc-reg (dual socket epyc 7551) :+ :+ ....hij heeft het zwaar met rosetta.

[Voor 24% gewijzigd door ari2asem op 24-03-2020 15:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 29-07 10:59
wifikabelhuren schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:21:
Ik zie nu een lijst met bestandsnamen bij het tabje Werk. Krijgt iedereen unieke bestanden?
Meerdere accounts krijgen hetzelfde bestand en daarna worden de uitkomsten vergeleken om te valideren of het correct berekend is, dan krijg je ook je punten pas....

Acties:
  • +2Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 08:35
ari2asem schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:45:
s

[...]
jeez...per taak 500-600mb werkgeheugen nodig, er zitten ook paar van 200-300mb...ik heb nu 80gb aan ram, dat is dus niet genoeg voor mij, want heb paar taken in boinc staan op: WAITING FOR MEMORY

[...]

mijn systeem is 128 threads, 80gb ecc-reg (dual socket epyc 7551) :+ :+ ....hij heeft het zwaar met rosetta.
4K euro voor een CPU vond ik zwaar too much (3990x). Daarnaast heeft een 64c / 128t nog wat meer nadelen voor een Win 10 enterprise client -- Naast "kijk mij eens dik zijn" had ik verder 0,0 usecase.

3970x zweet ondertussen wel lekker (+2 graden in een kamertje van 9m2 / 27m3), maar met 128 GB geen mem issues nog. Voor jezelf aan de andere kant wel het excuus om meer RAM te gaan kopen :P

Verder krijg ik de indruk zodra de taakverdeler dikke hardware ruikt je meer werk krijgt toe gewezen.
"Je bent een snelle, hea? Ja - Mooi, hier is 4x zoveel werk als het gemiddelde" :+

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damic

Damic

Afwezig soms

@D_Jeff of grotere taken die meer geheugen nodig hebben :D ik zit nu rond de 22GB geheugen (het hele systeem) van de 32GB :+

@ari2asem minder cores laten werken tot je voldoende geheugen hebt, anders zit ie continu te swappen.

@pindamaster als je cpu niet 100% word gebruikt, minder cores laten werken, je hebt nl volgens mij teweinig geheugen.

[Voor 20% gewijzigd door Damic op 24-03-2020 17:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damic

Damic

Afwezig soms

Abort de taak. Had er ook 1 staan sinds gisteren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Suicyder
@ari2asem
Geheugengebruik bij computer voorkeuren wellicht op 50% bij computer in gebruik?
https://boinc.bakerlab.org/rosetta/prefs.php?subset=global

Normaal staat die op 50% bij computer in gebruik, zelfs YouTube op de achtergrond lockte hem voor mij op 50% dus heb hem meer ruimte gegeven gezien ik toch amper deze machine gebruik.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ari2asem
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09-08 22:26
D_Jeff schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:30:
@ari2asem 2.5K slechts?
1. Indien exc btw: mooie deal
2. Indien inc btw: WTF.. hoe dan?
yep....
epyc 7551 op ebay rond 950 eurp /cpu (dus 2* 950 = 1900 euro)
mobo 330 euro (supermicro h11dsi)
geheugen rond 500 euro
m2 nvme en cpu-coolers had ik al van andere project

ok, het heeft met alles bij elkaar rond 3K gekost (incl btw)
en waar gebruik het voor? alleen voor BOINC, geen homelab of wat anders
Suicyder schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:30:
@ari2asem
Geheugengebruik bij computer voorkeuren wellicht op 50% bij computer in gebruik?
https://boinc.bakerlab.org/rosetta/prefs.php?subset=global

[Afbeelding]
Normaal staat die op 50% bij computer in gebruik, zelfs YouTube op de achtergrond lockte hem voor mij op 50% dus heb hem meer ruimte gegeven gezien ik toch amper deze machine gebruik.
yep, dat was hem....aangepast en nu doet ie alle taken

[Voor 3% gewijzigd door ari2asem op 24-03-2020 17:44]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 10-08 21:17
Gisteren voor het eerst folding@home geïnstalleerd via docker op mijn synology. Maar na de nieuwspost van gisteravond toch besloten om in met jullie actie mee over te stappen naar rosetta@home.

Uiteindelijk heb ik best wel een paar uurtjes zitten prutsen om alles aan de gang te krijgen. Maar ik vind het een behoorlijk onduidelijk geheel. Zeker omdat de officiële wiki heel de avond plat ligt, daardoor goede documentatie niet beschikbaar was en ook de download pagina stuk was. Dat helpt allemaal niet mee }:O

Wat goed is om te weten (misschien goed om de startpost wat te verrijken met extra info):

1. De docker container is niet een op zichzelf staand geheel met web interface. Je installeert feitelijk een client die je daarna met een desktop manager moet configureren en koppelen aan het rosetta@home project.

2. Voor synology kun je het beste even met putty inloggen en op deze manier de docker aftrappen

Maak eerst een directory aan in je home folder: boinc
Vervang in onderstaand script de <username> met je username van je nas.

Trap dit script af:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
docker run -d \
  --name boinc \
  --net=host \
  --pid=host \
  -v /var/services/homes/<username>/boinc:/var/lib/boinc \
  -e BOINC_GUI_RPC_PASSWORD="123" \
  -e BOINC_CMD_LINE_OPTIONS="--allow_remote_gui_rpc" \
  boinc/client

3. De standaard TCP poort is: 31416. Je krijgt een Access denied als je die met een webinterface probeert te benaderen. Dit is normaal dus :) Maar een nettere melding was geweest: Please use a Boinc manager oid.

4. Na het installeren van de officiële boinc client moet je even switchen naar advanced modus en daar kun je de docker container koppelen.

5. Vergeet niet je CPU verbruik iets wat terug te schroeven zodat je NAS nog een beetje adem ruimte over houdt voor andere zaken

De rest was redelijk straight forward als je de startpost heb gelezen.

Ik heb niet een hele zware NAS maar alle beetjes helpen :)

Succes met de Stampede en laten we hopen dat het wat bijdraagt aan een Corona oplossing!

[Voor 3% gewijzigd door L0g0ff op 25-03-2020 00:18]

Wapnet.nl

• termination
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 06-08 14:47
Voor wie op linux draait en zelf ook wat monitoring wil inrichten, Netdata ondersteund out-of-the-box het scrapen van BOINC.

Netdata heeft zelf al een aardig uitgebreid dashboard maar deze kun je vervolgens ook weer uitlezen met Prometheus en de boel visualiseren in Grafana om zo je eigen dashboards in elkaar te sleutelen.

• A-Jay
Super blij met alle enthousiasten mensen....

Moet nu mijn RML generator gaan aanpassen want die kan niet meer in 1 keer gepost worden met de stats erin *O*

Kleine toenamen in de afgelopen dagen

20-3 -> 82 flushers
21-3 -> 82 flushers
22-3 -> 94 flushers
23-3 -> 165 flushers
24-3 -> 535 flushers

*O* Lekker bezig met zijn allen }:O

• A-Jay
En aangezien we van stats houden

2015 - 66 deelnemers
2016 - 395 deelnemers
2017 - 161 deelnemers
2018 - 71 deelnemers
2019 - 55 deelnemers
2020 nu al 535 deelnemers :)

• Suicyder
@Benjamin1987
Op de pagina -> https://boinc.bakerlab.org/rosetta/home.php
Rechts staan de teaminstellingen, als daar staat "Lid van team Dutch Power Cows · Verlaat team" dan zit je er in. Anders moet je nog even het team toevoegen.

@enthernal
Standaard bij een machine licht in gebruik zet hij het maximum geheugengebruik op 50% van het beschikbare geheugen, dit kan je naar 90-95% brengen als je wil in de computer voorkeuren, zoals velen onder ons al gedaan hebben,

[Voor 33% gewijzigd door Suicyder op 25-03-2020 11:57]

• Cid Highwind
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10-08 17:15
Dank! Inmiddels staan er 4 projecten te torren, de synchronisatie van het team is ook gelukt. Over geheugen zit ik niet in, als het 2GB was dan was er nog steeds genoeg over. En de temperaturen blijven ook netjes binnen de marge.

• filthymushroom
  • Laatst online: 10:40
Cid Highwind schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:27:

Zijn er nog belangrijke zaken die ik als Rosetta n00b moet weten?
Meer computers is meer beter? :+

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 17:07

Compizfox

I use Arch, btw

Ik doe ook mee met het Threadripper-systeem (3970X) van mijn vakgroep! (op momenten dat ik hem niet gebruik voor m'n eigen MD-simulaties, in elk geval ;))

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• Theadalus
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21-07 21:55

Theadalus

Nostalgist

D_Jeff schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:19:
Tipje: Als je het aantal werktaken onder de 33 houdt, zal je CPU alle taken op 4 GHz draaien. 63 taken houdt de boel op slechts 3.8 GHz waardoor het iets langer duurt om een taak af te ronden.
Ja, dat is standaard-gedrag wanneer je de HT/SMT "cores" ook aan het werk zet, maar je cpu verwerkt dan wel meer taken tegelijk.
Wanneer je van non-SMT (n taken tegelijk) naar SMT (2x n taken tegelijk) gaat en de looptijd per taak verdubbelt niet, dan geeft SMT dus een performance-verbetering, je cpu verwerkt dan nl. per tijdseenheid (bv. een dag) meer taken.

Computing...

• Damic

Damic

Afwezig soms

Mmmh heb hier nog een X399 bordje liggen zou daar een cpu kunnen in proppen en GOAN GOAN xD maar moet het wel >=16c moeten zijn maar meer output dan een 1950x

Edit: sorry for my sins I just bought a 2990WX :X on amazon.de (staan er nog voor 600€ op)

[Voor 39% gewijzigd door Damic op 25-03-2020 20:40]

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
scworld schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 23:25:
Ik zie nergens hoe je het aantal slots kan aanpassen. Hier een eerste generatie Threadripper (16 core, 32 thread) met 48 GB RAM. Heeft iemand een screenshot ter verduidelijking? (+ F@H op de graphics card (nieuwe 5700 XT :) ).

Voorlopig loopt alles als een zonnetje dus ik weet niet of aanpassingen nodig zijn.
In advanced view: Options > Computing preferences ... > kopje "use at most x % of CPUs"
Vul bij x het gewenste % van je totale hoeveelheid logische/virtuele cores.

• geenwindows
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 15:54

geenwindows

Mijn bericht is daar --->>

UK223 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 00:35:
Zou een core2 quad Q9400 zin hebben om te laten draaien?
Ik heb zo en zo m'n R7 1700X laten draaien maar ik dacht alle beetjes helpen.
alle beetjes helpen, al is het een Lego steentje tussen de bakstenen. :Y

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• lasermen
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 25-07 01:45
yvesg schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 23:49:
Zijn er nog mensen die van mening zijn dat we de naam [Stampede 19] moeten omdopen tot 'Project Alen' ?
Liever niet als je het mij vraagt.

• Damic

Damic

Afwezig soms

DaMoUsYs schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:12:
@Damic special gekocht om me te vouwen ?
ja en nee, wil wat gaan spelen met server 2019 enzo en vermits ik hier nog een x399 bord heb liggen en wat meer cores wil die iets beter presteren dan de 1950x O-)

• JS1982
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Coming Soon ... on a system near you ...

• AceAceAce
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16:48
zo, ik doe ook weer mee, voor het eerst in 15 jaar ofzo.
bijna 7 uur per taak :o

• Xanquezer
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10-08 17:10
Wat een drukte dit jaar voor stampede! :D

DPC Chef-kok :)

• BasTijs
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 03-08 23:34
Ik ook weer na 8 jaar met mijn oude xeon X5675 omdat de PC toch aan staat voor thuiswerken. De GPU gaat naar Folding@home

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Nu online
Hier sinds gisteren ook bezig om op de achtergrond de taken te draaien

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• kr4t0s
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 02-08 01:48
Doe ook maar weer mee sinds jaren! Gebruikt lekker veel ram +35gb nu van de 128gb.

• Suicyder
Nee hoor, stamp er maar al vrolijk op los, dat doen de meeste mensen.

• BlueTooth76
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 15:45

BlueTooth76

Let the sun shine!

hrothberht schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:54:
[...]

Kun je dat dan ergens instellen, hoeveel work units dat 'ie downloadt?
Opties -> Verwerkingsvoorkeuren

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• secoh
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 03-08 20:04
Zo, de Stampede I machine staat te stampen, maar het duurt nog 155 uur voor de K6-2 de eerste WU klaar heeft :')

[Voor 33% gewijzigd door secoh op 26-03-2020 18:09]

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.

• secoh
Damic schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 17:59:
@secoh 6 en halve dag :+ ik denk dat de i5 4000 serie die ik op het werk heb staan nog sneller zijn :+
Dat mag ik hopen. Ik moest eerst nog de harde schijf vervangen omdat 1 GB vrije ruimte niet genoeg was.
Nu maar zien dat windows 98 niet vastloopt...

Helaas heb ik geen boinc client kunnen vinden voor mijn originele IBM PC of Commodore PET, maar die halen de eerste WU voor mijn pensioen toch niet meer.

Voor alle duidelijkheid, mijn i7 is ook bezig, dus wat wezenlijks bijdragen lukt ook nog wel :)

[Voor 16% gewijzigd door secoh op 26-03-2020 18:09]

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.

• geenwindows

geenwindows

ShAd0w schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:09:
Sinds een paar dagen F@H al aanstaan op medium als ik m'n PC niet gebruik, daarna zag ik deze langskomen voor R@H.

Er wordt aangegeven dat R@H alleen gebruikt maakt van de CPU, alleen zie ik verschillende opties om de GPU uit te zetten:
- Rechtsklik op het icoontje > Sluimer GPU
- Verwerkingsvoorkeuren > Pauzeer GPU gebruik wanneer....

Maakt de BOINC-client nu wel of geen gebruik van de GPU?

Voor beide clients btw aangemeld voor DPC! Dus jullie krijgen wat extra puntjes.
- Schaduw
Boinc kan de GPU gebruiken, enkel gebruikt Rosetta deze niet.

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• secoh
D_Jeff schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:36:
@secoh Zelfs als dual boot mogelijk. Wel Win2k als FAT32 inrichten, niet NTFS (SP4 heeft daar ondersteuning voor)
Ja, dat klopt, heb ik een tijd lang ook gehad, met de OS/2 bootmanager.
Maar ik heb genoeg harde schijven :)
Wil eigenlijk ook nog eens kijken of ik boinc onder OS/2 aan het werk krijg.
Ik geloof dat het me ooit al eens gelukt is onder Linux op een 486 :P

[Voor 6% gewijzigd door secoh op 26-03-2020 20:40]

• remsie
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 09:44
Sinds RC5-64 geen koe meer gedraaid :) maar dit is toch wel een mooi project om aan mee te doen.

Welliswaar maar een 9900k@5.1ghz (in vergelijk met die dikke multicore AMD cpu's die ik voorbij zie komen), maar alle beetje helpen ;)

• PD2JK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:46

PD2JK

CQ CQ

* PD2JK doet sinds jaren weer iets met }:O

Ik zei tegen mijn vrouw: "Schat, we hebben onze PC ter beschikking gesteld aan de wetenschap, het is voor een goed doel tegen corona. En die leuke screensaver krijgen er er gratis bij."

Dus hier staat een Ryzen 3600 gemiddeld 14 uur per dag 100% Rosetta workloads te vouwen.

Begint weer echt te kriebelen. Vroeger met RC5-64 was ook geinig met die megaflushes. Dat is hier niet toch? Alleen zoveel mogelijk }:O mobiliseren!

[Voor 4% gewijzigd door PD2JK op 26-03-2020 22:21]

Profiel
AT Highscreen Pentium MMX 200MHz@233 / 64MB EDO-RAM / Quantum Bigfoot 2,1 GB / Cirrus Logic CL-GD5446 2MB VGA / 2x Voodoo2 12MB SLI / Sound Blaster AWE64 Gold CT4540 / CD ODD / FDD

• hrothberht
  • Laatst online: 02-05 16:27
Thoughtless schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:43:
Ik heb toch iets vreemds aan de hand waar ik nog niet over uit ben wat het nu precies is ...

Twee vers van mij geïnstalleerde systemen met debian 10.3.0 (geen gui) gooien er op covid-19 taken errors uit op +/- 1min werktijd en breken vervolgens af.
Ik neem even aan dat je de nieuwste versie hebt van de software die op de site van Rosetta te downloaden is.
Wat je kunt doen is inloggen en dan bij Taken de lijst met taken openen. Als je dan op de ID van een gefaalde taak in de kolom Task klikt, dan vind je daar ook de STDERR output en kun je misschien vinden wat er fout ging.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 07-08 12:06

Gwannoes

Solderen moet je leren

Zo... Ik ga ook maar eens meedoen met Rosetta@home. Vanwege COVID-19 zit ik thuis te werken, en ik vind het koud hier op de werkkamer. Als ik m'n PC nou lekker laat stampen, verwarmt hij de kamer EN draag ik bij aan een mogelijke oplossing voor de crisis. Double win! :)
En uiteraard de DPC's helpen.

M'n hardware is niet al te indrukwekkend hoor... i5-3450. Maar alle beetjes helpen toch?

[Voor 18% gewijzigd door Gwannoes op 27-03-2020 08:30]

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • +2Henk 'm!

• A-Jay
A-Jay schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:58:
Super blij met alle enthousiasten mensen....

...

Kleine toenamen in de afgelopen dagen

....

*O* Lekker bezig met zijn allen }:O
20-3 -> 82 flushers
21-3 -> 82 flushers
22-3 -> 94 flushers
23-3 -> 165 flushers
24-3 -> 535 flushers
25-3 -> 693 flushers
26-3 -> 790 flushers

En de het aantal bleef toenemen d:)b oOo :w _/-\o_ *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 08:35
PD2JK schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:20:
* PD2JK doet sinds jaren weer iets met }:O

Ik zei tegen mijn vrouw: "Schat, we hebben onze PC ter beschikking gesteld aan de wetenschap, het is voor een goed doel tegen corona. En die leuke screensaver krijgen er er gratis bij."

Dus hier staat een Ryzen 3600 gemiddeld 14 uur per dag 100% Rosetta workloads te vouwen.

Begint weer echt te kriebelen. Vroeger met RC5-64 was ook geinig met die megaflushes. Dat is hier niet toch? Alleen zoveel mogelijk }:O mobiliseren!
"Schat, je pc doet raar -- kom snel"
* D_Jeff ziet de Rosetta@home screensaver, opent het ubisoft artikel over seti@home

Hier, leesvoer.

"aha"
}:O

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Inmiddels slaat mijn laptop (i5-8250) al een aantal dagen te stampen! Daarnaast staat buiten werktijd mijn Macbook Pro (i7-7700HQ) ook te stampen. Alle kleine beetjes helpen!

[Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 27-03-2020 10:34]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19-07 18:03

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Bubbles schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:53:
[...]

Zou leuk zijn als deze curve niet zou afvlakken ;)
Kreeg vandaag een mailtje van mijn vader van 84 die vandaag DPC heeft gejoined op Rosetta. _/-\o_

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • +3Henk 'm!

• dikkepaddestoel
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 12-04 11:20
Yay! Meer dan duizend koeien! }:O

https://tweakers.net/i/7aWQ-YEwgYe00oGu3jHT67_uTRg=/f/image/nbmngCBPRNCyqpw6lQn8lXAS.png

Acties:
  • +2Henk 'm!

• A-Jay
Daar zitten ook een paar oude en niet actieve gebruikers tussen, maar wel heel weinig...

790 unieke flushers gisteren
766 unieke flushers vandaag (stats tot 12:30)

991 unieke flushers tussen 21-3 0:00 en 27-3 12:30

Dus ik denk dat we de 1000 unieke flushers tijdens de stampede wel gaan halen.....

*O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Suicyder
@D_Jeff
Die en vele andere :P

Maar grote aanschaffen blijven uit hier

Acties:
  • +3Henk 'm!

• filthymushroom
We zitten boven de 1000 actieve gebruikers op Rosetta!! :+ _/-\o_ *O* :)F :)B

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10-08 17:10
Damic schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:27:
Op 3.79GHz of hoger all core op die lucht koeler?
Yup

Werkt perfect.

Heb de Cooler Master Wraith Ripper die er goed op zit.

[Voor 4% gewijzigd door Xanquezer op 27-03-2020 21:06]

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stefuit
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 09-08 16:02
Hier ook begonnen met Boinc en Folding at home met een I7 6700K en GTX 980Ti

Pc draait wel enkel als wat het zonnig is buiten. Dan kan ik wat energie afnemen van de 95kw aan zonnepanelen :)

• Erasmus MDCC
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17:43
Inmiddels ook gestart 3900x en 2080 super (Boinc en F@H). Altijd wel met een schuin oog meegelezen, maar nooit opgestart. Nu wel. Leek eerst dat de afgeronde taken niet werden verzonden (staat klaar om te rapporteren), maar na klikken op project update waren ze 'weg'.

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16:08
Ik heb het ook maar even gestart op mijn servertje op zolder. i5-9400, 60% CPU toegewezen. Iets is beter dan niets :)

Xbox One X: BlazeMuis | MacBook Pro 2018 TB i5, 8GB, 256GB | iPhone 11 Pro Max 64GB

• Damic

Damic

Afwezig soms

@luigi87 je usage limits hoger instellen onder Options > computing preferences

• Damic

Damic

Afwezig soms

Hoe doe je dat @hcQd?

• BlueTooth76
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 15:45

BlueTooth76

Let the sun shine!

Met wat geluk komen er maandag of dinsdag 2x Ryzen 3900X CPU's (en nog wat onderdelen) binnen.
Die gaan uiteindelijk ander werk doen maar de komende maand(en) zet ik ze eerst in voor Rosetta.

Toch weer 24 cores / 48 Threads @ 3.8GHz.

Ze krijgen ieder 32GB werkgeheugen dus dat moet genoeg zijn.

Ze krijgen een Noctua NH-D15 koeler dus dat zou voldoende moeten zijn.

Nog wat kaal zo...

[Voor 29% gewijzigd door BlueTooth76 op 28-03-2020 20:24]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• Damic

Damic

Afwezig soms

Of een ongeplande update

Edit Ha we zijn in de helft van een petabyte: Current GigaFLOPS 515685.29

[Voor 61% gewijzigd door Damic op 29-03-2020 09:20]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• molano999
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 02:23
Vroeger ook nog meegedaan, maar ik kan nu spijtig genoeg niet meedoen met het team omdat we een team op het werk hebben.

Dit leek mij wel interessant voor DPC om aan deel te nemen?

team Challenge
https://www.boincstats.com/stats/challenge/team/chat/1074

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erasmus MDCC
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17:43
Arjant2 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:11:
[...]

Wanneer ben je begonnen en wat is je naam op Rosetta?
En waar zie je jezelf niet tussenstaan? In de userlist op Rosetta of bij digikoz?
Ik ben de 27e begonnen met Rosetta onder de naam Erasmus_MDCC. Ik kijk dan naar de lijst actieve leden onder team DPC.

Update:
Nevermind zie mijzelf nu staan. Misschien gewoon overheen gekeken. Dank voor het meedenken.

[Voor 12% gewijzigd door Erasmus MDCC op 29-03-2020 19:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• filthymushroom
lasermen schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:48:
[...]

Waarom zouden ze niet meer werk klaar gaan zetten? En lijkt me leuker om de stampede te doen met het eerlijk verkozen project ;)
Toen ik op 29 februari begon stonden er 3 miljoen taken klaar, gezien Rosetta steeds populairder word vanwege de COVID taken neemt dit steeds af. Het is natuurlijk mogelijk dat wij sneller kunnen rekenen dan dat de wetenschappers taken kunnen aanleveren. Al met al, one way to find out...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Einstein is niet direct een optie omdat die best strenge AVG-regels hebben en we daar dus niet zo 1-2-3 stats van kunnen trekken. Da's de reden dat er geen stats van einstein@home hier in /5 worden gepost.

Laten we niet te hard van stapel lopen en nu al gaan switchen. We hebben wel vaker een moeizame start gehad van een stampede. Dit is een samenloop van omstandigheden, door de grote toevloed van rekenkracht loopt het ook bij Folding@home niet even soepel. Laten we hopen dat Rosetta snel meer werk (wat dan wel nut moet hebben) kan leveren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 30-07 15:39
F@H zojuist in RTL4 journaal }:O Laat de nieuwe kalfjes maar komen.

[Voor 41% gewijzigd door vdr01 op 30-03-2020 19:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
Het kan een idee zijn dat de mensen met de threadrippers etc. de instellingen zo zetten dat ze tot 24 uur per WU doen. Krijg je gewoon meer punten voor en je voorkomt dat de pool met WU's sneller leegloopt terwijl dat niet nodig hoeft te zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JustMyOpinion
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 21-07 09:21
Van Rosetta forum:
Not only has the coronavirus spiked volunteer interest with our R@h project, but it is also spiking a lot of interest towards R@h within the lab so the communication should definitely get better. A lot has happened in a short amount of time.

1. As mentioned before we spiked ~4x or more in computing in the last week. So far our infrastructure has been handling this okay but we will definitely look into expansion and optimization as we expect many more volunteers to join in the near future. Also, our bandwidth has maxed out on a few occasions but has been okay since.

2. A number of outside groups have approached us to help.

a. The ARM developer community came together and helped port Rosetta for aarch64. The application is being tested on Ralph@home currently and will be released soon along with an announcement.
b. We are in communication with Microsoft to help us integrate and support Rosetta BOINC builds into the Rosetta Commons build and testing infrastructure and possibly with other developments.
c. We are in communication with Charity Engine to possibly use their infrastructure to run GPU machine learning based jobs and to help integrate such capability to R@h.

3. We have plenty of COVID-19 jobs but there may be a pause from time to time to give us a chance to prepare them based on previous results and new targets/methods etc.
4. We hope to update the Rosetta apps that are currently being tested on Ralph soon and plan to do another update in the near future, so 2 application updates are lined up for the near future.
5. With these updates, we hope to recruit more researchers within the lab to use this resource, but in the immediate future, priority will of course be towards COVID-19, specifically for the design of scaffolds and binders to COVID-19 targets as possible therapeutics.

Thanks Everyone!

2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SE) PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Keiran
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 09-08 18:40
Total queued jobs: 257,174

We kunnen weer :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
@secoh don't take this the wrong way, maar:

;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• secoh
Bubbles schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:59:
@secoh don't take this the wrong way, maar:
[Afbeelding]

;)
Dat is de uitdaging!
Je moet toch een hobby hebben dezer dagen :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 06:16
@Farscape2 Nee, werk was voorlopig 'op'. Er is nog meer dan genoeg werk te doen maar de wetenschappers willen eerst de huidige resultaten verwerken om aan de hand van deze resultaten nieuw werk te genereren. Daarom krijg zijn er ineens ook weer een paar honderdduizend eenheden beschikbaar. Als er echter in 24 uur ruim 700.000 eenheden verwerkt worden dan trekken ze niet bij.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Nebulasky2
  • Laatst online: 08-07 20:38

Nebulasky2

PCT - Energizer

Zie dat de vraag nog niet is beantwoord. bij deze in de vorm van een plaatje...

- Sleep is for the Weak -

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Suicyder
Nebulasky2 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:11:
[...]

Zie dat de vraag nog niet is beantwoord. bij deze in de vorm van een plaatje...
[Afbeelding]
Je kan het ook in de voorkeuren aanpassen op de website van Rosetta@Home, dan geld het gelijk voor alle machines met dat profiel :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nebulasky2
  • Laatst online: 08-07 20:38

Nebulasky2

PCT - Energizer

Suicyder schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:12:
[...]

Je kan het ook in de voorkeuren aanpassen op de website van Rosetta@Home, dan geld het gelijk voor alle machines met dat profiel :)
Goed punt ;)
http://boinc.bakerlab.org/rosetta/prefs.php?subset=global

[Voor 9% gewijzigd door Nebulasky2 op 31-03-2020 15:16]

- Sleep is for the Weak -

Acties:
  • +4Henk 'm!

• fractus
  • Laatst online: 25-05 16:18
Update van één van de COVID-19 onderzoekers op the forum van Rosetta:
Yes indeed. We burned through all the work units.

We're currently facing 3 issues that sort of made us run out:
1. The compute power is incredible. I queued up something 2 days ago that would take more than a week to run locally and it all picked up in like 18 hours.
2. Creating these jobs takes human and CPU time on our end and we're stretched thin. I'm working my hardest to get stuff pushed through the pipeline, but for a lot of these, I have to develop new software to get the jobs set up correctly. Additionally, some stuff we can't run on R@H and so it has to be precomputed.
3. We almost have the new update out, but not yet. We're updating Rosetta by about 2 years. Once this happens, we'll be able to do interface design and all the people that joined the lab in the past 2 years will be able to actually submit their jobs. As it stands, doing design on R@H requires me to use a pretty old Rosetta without all the newest features.

Once we get interface design going, we should hopefully be able to bring you a lot more work. It'll all finally make sense why we've been making these "scaffold" proteins.

But, to give you an idea, queueing up a full day of Rosetta design on Boinc these days is really tough on our end. We'll say each WU needs 10 structures, and R@H is going through 1M per day. That's 10M structures I need to produce or about 700GB of data. And that's to queue 1 day of work.

The structure prediction stuff is a lot easier to queue. You only have to upload 1 structure and then say I want 10M outputs. So you send the same WU 1M times.
Wordt gewerkt aan WU's dus maar het is een uitdaging op het moment. Ook lijkt het niet handig om een grote buffer van meerdere dagen aan te leggen. Dit is een stukje uit een vorige post van de onderzoeker:
Also, on the topic of job length, here's the tricky scenario I'm in. Let's say for instance I have 1M proteins that need to be designed. My goal is to do this as fast as possible. But how to best do this? To avoid wasting your CPU cycles, I need to make sure that all jobs have enough proteins to go for 8 hours.

I submit this way, knowing full-well that not all of the proteins will be designed. Some people design for fewer hours, and some people just have slow computers (which are both fine btw). There's also another case where someone is running for 8 hours, but the job gets interrupted a bunch of times and doesn't finish for 2 weeks.

With this in mind, I wait about 2 days after all the jobs have started, at which point I see what has finished, and resubmit anything that hasn't come back yet. This process has to repeat a few times with each submission getting closer and closer to 100% completion, but I typically give up at around 80%-90% and then call it a day. (I don't necessarily need all the outputs, I just need a lot) (Also, when I resubmit, I don't give up on jobs currently running, I just give someone else the same job too.)
Oftewel als je een buffer hebt van 5 dagen heb je kans dat je werk niet echt nuttig is voor de onderzoekers omdat het te lang duurt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kipni
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 02-05 09:50
Ik denk dat de teller 'Tasks ready to send' duidt op de completed tasks die bij de gebruikers klaar staan om terug gestuurd te worden.

Ik denk dat de nieuwe taken onderaan staan bij unset onder 'Tasks by application'.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Qazwaplol
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-07 14:40
Bij BOINC projecten krijgt elk nieuwe account een cross project ID toegewezen, bij elk project is die in eerste instantie een uniek gegenereerd ID. Als een computer meerdere projecten actief heeft synchroniseert het CPID uiteindelijk tussen all die projecten.

Heb je echter altijd maar 1 project op een computer tegelijk dan blijft elk account uniek. Als je alle projecten waar je ooit aan meegedaan hebt toevoegt aan een computer wordt het gelijk getrokken. Hoeft geen werk taken uit te voeren, als projecten maar een keer updaten vanaf een computer met meerdere projecten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 09:15
Lijkt erop dat er gewoon heel mondjesmaat een paar taken beschikbaar komen. Ik heb er vannacht 6 binnengekregen, maar download bewust geen buffer om 't een beetje fair te houden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Suicyder
Voor de mensen die het zonde vinden een stilstaande CPU te hebben, je kan in Boinc een 2e project toevoegen met een lagere prioriteit ( even kijken hoe je dat precies instelt, ik heb het niet op het netvlies ). Maar dan kan je CPU doorwerken aan iets anders en als er dan werk beschikbaar komt voor R@H zal deze opgepakt worden.

Dat zou mooier zijn dan puur stoppen met R@H in mijn ogen.

edit:
Zie https://boinc.berkeley.edu/wiki/Preferences

[Voor 6% gewijzigd door Suicyder op 01-04-2020 10:38]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• A-Jay
Suicyder schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:07:
Voor de mensen die het zonde vinden een stilstaande CPU te hebben, je kan in Boinc een 2e project toevoegen met een lagere prioriteit ( even kijken hoe je dat precies instelt, ik heb het niet op het netvlies ). Maar dan kan je CPU doorwerken aan iets anders en als er dan werk beschikbaar komt voor R@H zal deze opgepakt worden.

Dat zou mooier zijn dan puur stoppen met R@H in mijn ogen.
Voor iedereen die dat zou willen lijkt het mij een logische keuze om World Community Grid als backup te gebruiken. Folding@home is GPU en is dus niet geschikt als aanvulling voor de CPU.

WCG had daarna de meeste stemmen in het stemtopic, ook dit project is gericht op het bestrijden van ziektes zoals kanker, aids, tbc...

Dan zou ik eventueel zelfs een combi stampede stats kunnen maken, waarbij Rosetta@home telt voor de punten en dat aanvult met je WCG punten x een nog te bepalen factor.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• joeri1
  • Laatst online: 05-08 12:55
hrothberht schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:35:
Waar kan ik de prioriteit voor een project instellen?
https://www.worldcommunitygrid.org/ --> Settings (rechts boven) --> Device Manager --> Device Profiles --> Create A New BOINC Device Profile for Home --> Custom Profile --> Cross Project Settings --> Project Weight.

Moet alleen zelf even kijken wat de ideale settings zijn... B)

edit:

Als het goed is hoef je voor R@H dan niks te veranderen.

[Voor 18% gewijzigd door joeri1 op 01-04-2020 10:57]

I ❤ my 2600K

Acties:
  • +3Henk 'm!

• joeri1
Dus,

Als R@H even geen taken heeft, kun je bijv. WCG toevoegen als tweede project.

Om de prioriteit voor WCG in te stellen kun je het beste een tweede custom profiel maken:
https://www.worldcommunitygrid.org/ --> Settings (rechts boven) --> Device Manager --> Device Profiles --> Create A New BOINC Device Profile for Home --> Custom Profile

Voor zover ik heb gezien hoef je maar twee waardes aan te passen:

Basic Options
Use no more than: XX% of processor time (in mijn geval op 90% ivm temperatuur)

Cross Project Settings
Project Weight: 0.0 (dit geeft R@H prio)

Profiel opslaan en terug navigeren naar 'Device Manager' --> Klik op je device(s) --> selecteer je nieuwe profiel --> save --> In BOINC even je project opnieuw bijwerken.

In BOINC onder projecten zie je nu dat 100% op R@H staat en 0% op WCG.

I ❤ my 2600K

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Suicyder
DaSuperGrover schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:51:
Kan je je bij WCG ook aanmelden bij de DPC? Zo ja, waar dan :)
Maar natuurlijk
https://www.worldcommunit...nfo.do?teamId=025RSMBR9N1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• filthymushroom
joeri1 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:17:
Dus,

Als R@H even geen taken heeft, kun je bijv. WCG toevoegen als tweede project.

Om de prioriteit voor WCG in te stellen kun je het beste een tweede custom profiel maken:
https://www.worldcommunitygrid.org/ --> Settings (rechts boven) --> Device Manager --> Device Profiles --> Create A New BOINC Device Profile for Home --> Custom Profile

Voor zover ik heb gezien hoef je maar twee waardes aan te passen:

Basic Options
Use no more than: XX% of processor time (in mijn geval op 90% ivm temperatuur)

Cross Project Settings
Project Weight: 0.0 (dit geeft R@H prio)

Profiel opslaan en terug navigeren naar 'Device Manager' --> Klik op je device(s) --> selecteer je nieuwe profiel --> save --> In BOINC even je project opnieuw bijwerken.

In BOINC onder projecten zie je nu dat 100% op R@H staat en 0% op WCG.
Hier ga ik vanavond even naar kijken en dan kan ik je handleiding meteen naar de overige mushrooms sturen. Thanks! _/-\o_

Acties:
  • +2Henk 'm!

• geenwindows

geenwindows

als ik het goed begrijp gaat WCG ook mee doen met COVID-19 bestrijding:
https://www.ibm.org/OpenPandemics

Acties:
  • +1Henk 'm!

• joeri1
luigi87 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:31:
Gekke vraag misschien, maar voor de minder technische mensen.
(ik loop er namelijk al weer mee te k@tten)
Wie kan er even een duidelijke beschrijving maken om een 2de project erbij te zetten? De TS bijwerken als we officieel met de stampede als backup gaan draaien met WCG.
*Klik* Gaat naar mijn comment hier ergens boven, dat zou voldoende moeten zijn om WCG toe te voegen als 2de project met prio op R@H. :)

I ❤ my 2600K

Pagina: 1 2 3

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True