Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Stampede 19] Back to Rosetta@Home

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 10-07 17:08

mswp

Wie Niet?

Hier ook maar na het bericht op de FP Boinc geïnstalleerd op een pc waar ik nagenoeg niks mee doe. Hij staat nu lekker te draaien. Nu nog even kijken hoe en wat alles werkt en hoe ik goed mijn inbreng kan monitoren.

😲

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

Is er een manier om je computernaam te verbergen op de bakerlap site?

Andere vraag, iemand die kan uitleggen wat het mooie grafische overzicht werkt? :)

😲

• pindamaster
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 08-07 23:37
Ook maar van de partij met paar pc's krijg alleen wel op een bakkie allemaal berekeningsfouten, hoe los ik dat op?

Meer is beter toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 10-07 19:06
@ari2asem
Geheugengebruik bij computer voorkeuren wellicht op 50% bij computer in gebruik?
https://boinc.bakerlab.org/rosetta/prefs.php?subset=global

Normaal staat die op 50% bij computer in gebruik, zelfs YouTube op de achtergrond lockte hem voor mij op 50% dus heb hem meer ruimte gegeven gezien ik toch amper deze machine gebruik.

• kipni
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 02-05 09:50
Enkele vraagjes,

- Wat is een stampede?
- Ik heb een 3-tal machines draaien en ik zie op 1 van mijn machines de cpu niet over de 50% gaan. Zie computer 10.0.2.104 in de screenshot
- Waarom heb ik 2 types applicaties draaien? Rosetta en Rosetta mini, wat is het verschil welke draait het best en hoe manipuleer je dit?

• JS1982
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Coming Soon ... on a system near you ...

• secoh
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 25-06 15:58
Zo, de Stampede I machine staat te stampen, maar het duurt nog 155 uur voor de K6-2 de eerste WU klaar heeft :')

[Voor 33% gewijzigd door secoh op 26-03-2020 18:09]

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• dikkepaddestoel
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 12-04 11:20
Yay! Meer dan duizend koeien! }:O

https://tweakers.net/i/7aWQ-YEwgYe00oGu3jHT67_uTRg=/f/image/nbmngCBPRNCyqpw6lQn8lXAS.png

• BlueTooth76
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 10-07 18:37

BlueTooth76

Let the sun shine!

D_Jeff schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:19:
[...]

Diegene die een rekencentrum van een uni inzet :+

serieus.. sommige halen dagelijke scores waarvan ik denk: "hoe dan?"

[...]

Zoals deze?: V&A aangeboden: AMD Ryzen 9 3900X Boxed
: :9 }:O
"Hoe dan?"... nou zo dus :P

Alleen de 2400G is "dedicated" voor het grazen, de rest is m'n mediacenter bij de TV, video editing PC, PC voor gamen en photo editing, en STAKE is m'n servertje op zolder.

[Voor 14% gewijzigd door BlueTooth76 op 27-03-2020 15:23]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• Theadalus
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 01:13

Theadalus

Nostalgist

Ik weet het niet... maar of de wu run time registratie klopt niet, of de client is verschrikkelijk inefficient!?!
Wanneer ik naar de wu run times kijk van bv een i7-4702MQ @ 2.5GHz Turbo, en die van een Ryzen 7 3700X @ 3.9GHz Turbo, dan zitten die allemaal rond de 28500 sec (~ 8 uur).
Terwijl die 3700X toch aanzienlijk sneller zou moeten zijn? Thinking...

Computing...

• bierschuit
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Morgen komt er 2x16GB binnen om dat wachten op memory tegen te gaan. Als het zo door blijft gaan (2 tot 3 uur per dag voor mij) dan ben ik tevreden. Hup Hup Dutch Power Cows! }:O

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Nu online

Damic

Afwezig soms

Ik dacht, zal eens zien hoe het bij mij zit kwa geheugen gebruik

Whoops :+

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Xanquezer
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 06-07 16:27
Oooooooff

DPC Chef-kok :)

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Met wat geluk komen er maandag of dinsdag 2x Ryzen 3900X CPU's (en nog wat onderdelen) binnen.
Die gaan uiteindelijk ander werk doen maar de komende maand(en) zet ik ze eerst in voor Rosetta.

Toch weer 24 cores / 48 Threads @ 3.8GHz.

Ze krijgen ieder 32GB werkgeheugen dus dat moet genoeg zijn.

Ze krijgen een Noctua NH-D15 koeler dus dat zou voldoende moeten zijn.

Nog wat kaal zo...

[Voor 29% gewijzigd door BlueTooth76 op 28-03-2020 20:24]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• paraiko
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21-06 15:09

paraiko

We are the Cow

BlueTooth76 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 20:13:
Met wat geluk komen er maandag of dinsdag 2x Ryzen 3900X CPU's (en nog wat onderdelen) binnen.

...

Ze krijgen ieder 32GB werkgeheugen dus dat moet genoeg zijn.

Ze krijgen een Noctua NH-D15 koeler dus dat zou voldoende moeten zijn.
Nice 8)

Ik heb hier 1 ryzen3900 met 64GiB RAM aan het grazen. Die doet het best aardig ;)
Heb ook de noctua koeler, die doet het prima.

32GiB zou aan de krappe kant kunnen zijn, op dit moment gebruik ik toch ruim meer dan 32 GiB en het meeste is voor Rosetta, maar misschien wordt het gebruikt omdat het beschikbaar is en doet 32 GiB het ook prima.

Assimilate, Graze, Stampede !!

• Raverty
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Raverty

rm -rf*

Ik loop al een paar avonden te stoeien met rosetta. Ik heb me aangemeld bij hun, de client is gedownload en ingelogd op het rosetta@home project, maar mijn pc download geen wu's en doet dus niets. Ik zie ook elke keer het volgende in de log:
3/30/2020 2:06:46 PM | Rosetta@home | Sending scheduler request: Project initialization.
3/30/2020 2:06:46 PM | Rosetta@home | Requesting new tasks for CPU and AMD/ATI GPU
3/30/2020 2:08:51 PM | Rosetta@home | Scheduler request failed: Server returned nothing (no headers, no data)
3/30/2020 2:08:52 PM | | Project communication failed: attempting access to reference site
3/30/2020 2:08:54 PM | | Internet access OK - project servers may be temporarily down.
In de gui staat het volgende:

https://tweakers.net/i/1bYdAG-0v1ALueEFKOimLx1llJ0=/f/image/XaoBxTVJcusHhKNNaEZt9OeE.png

Ook heb ik op mijn @hotmail.nl adres geen verificatie van account binnen gehad. Iemand enig idee of dat er mee te maken heeft en wat er aan de hand kan zijn. Ik kon zo niets vinden op google.

[Voor 7% gewijzigd door Raverty op 30-03-2020 14:17. Reden: afbeelding toegevoegd met de gui]

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Alle koetjes hebben werk, de resterend onderdelen voor de 2x Ryzen 3900X systemen kwamen vandaag ook binnen en die 2 systemen staan ook te grazen.

1 van de 2 wordt m'n nieuwe race-sim, de ander zal video gaan renderen. Maar april (en misschien nog iets langer) gaan ze vol voor Rosetta!

Mooi op tijd voor de stampede :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08:21

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
@secoh don't take this the wrong way, maar:

;)

PC Specs | Nikon D7000 | Sigma 17-50 F/2.8 EX DC OS | Nikon AF-D 50mm F/1.8 | Sigma 50-200mm F4-5.6 DC OS HSM | Sigma 150-500mm F5-6.3 APO DG OS HSM
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #5

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Nebulasky2
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08-07 20:38

Nebulasky2

PCT - Energizer

Zie dat de vraag nog niet is beantwoord. bij deze in de vorm van een plaatje...

- Sleep is for the Weak -

• kipni
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 02-05 09:50
Er zijn terug WU's beschikbaar.
Weet iemand trouwens wat 'Running High P.' wil zeggen ?

• L0g0ff
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 22-06 21:10
Ik krijg ineens geen taken meer. Ik heb al geprobeerd het project te resetten maar nog steeds geen taken...

Kan ik hier iets aan doen?

Wapnet.nl

• ShAd0w
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 30-06 12:08
Dit vind ik wel vreemd...
Mijn huidige 3 WU's heb ik ontvangen op 30-03 11:35. Hij staat sowieso sinds gisterochtend +- 9:00u aan te draaien en heb nu het volgende staan:
Verstreken - Te gaan:
6:17u - 8:13u
4:00u - 4:02u
2:26u - 4:49u

Gisteravond om 23:00u heb ik mijn PC even een reboot gegeven.
Enig idee hoe dat kan? Of kan zo'n geschatte tijd enorm oplopen? Draai een i5 3570k (at 4,2GHz) - niet de snelste huidige soc, maar alle beetjes helpen ;)

F@H staat er nog wel bij te draaien, dus mogelijk dat hij pauzeert wanneer F@H teveel CPU pakt? Aangezien ik op aanraden van andere hier de volgende optie aangezet heb:

- Pauzeer bij niet-BOINC CPU gebruik van meer dan 40%

Kan ik dat ergenst terug vinden of m'n F@H teveel pakt? CPU Project is daar nu namelijk leeg.

EDIT:
ik zie in m'n logfiles dat ik vanacht rond 2:20u en 4:15u een task gefinished heb. Dus mogelijk dat ik gewoon meer WU's in m'n wachtrij had staan die ik al op 30-03 gekregen had? Hij lijkt in ieder geval gewoon door te gaan met werken :)

@Panzer_V Bedoel je deze instellingen?

[Voor 19% gewijzigd door ShAd0w op 02-04-2020 07:30]

• kw4h
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 08-07 08:01
uray schreef op donderdag 2 april 2020 @ 02:07:
Ik heb WCG er ook maar bijgezet. Maar door de Custom Settings gebruikt BOINC niet meer alle voorhanden rekenkracht. Iemand al eens verder in de settings van WCG lopen graven ? Had gewoon het Custom Profile aangepast met WCG als priority 0. Maar moet vast meer gecustomized worden denk ik zo.
Ik heb hetzelfde gehad. Blijkbaar worden de computing settings van WCG gebruikt in plaats van die van R@H. De interface van WCG is echter anders als die van R@H, waardoor ik computing preferences ook niet zo kreeg als dat ik eerst had. Zojuist heb ik via de BOINC manager direct op de machine de computing settings ingesteld, zodat ik niet langer afhankelijk ben van de grillen van verschillende webinterfaces. Werkt veel fijner.

Daarnaast WCG op 'geen nieuwe tasks' gezet, zodat ik straks vol op R@H zit voor de stampede per laatste bericht van de heren beheerders

Edit: zie hier de dip in gebruikte CPU afgelopen nacht :'(

[Voor 14% gewijzigd door kw4h op 02-04-2020 08:43]

• uray
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 25-06 03:29
(jarig!)
Nou heb ik wat met de settings lopen hobbyen, maar helemaal goed krijg ik het nog niet.

Nu lijkt het op 1 machine wel goed, maar dan op de andere nog steeds niet.

Gebruik dus de WebPrefs.

• Nebulasky2

Nebulasky2

PCT - Energizer

Die 440 MB per taak is goed te doen, bij mij doen de v4.12 taken er nog steeds een uurtje of 8 over.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hrothberht
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 02-05 16:27
Voor mensen die misschien de notification gemist hebben:

With the recent COVID-19 outbreak, R@h has been used to predict the structure of proteins important to the disease as well as to produce new, stable mini-proteins to be used as potential therapeutics and diagnostics, like the one displayed above which is bound to part of the COVID-19 spike protein.

To help our research, we are happy to announce a new application update, and thanks to the help from the Arm development community, including Rex St. John, Dmitry Moskalchuk, David Tischler, Lloyd Watts, and Sahaj Sarup, we are excited to also include the Linux-ARM platform. With this update we will continue to make protein binders to COVID-19 and related targets using the latest Rosetta source.

Thank you R@h volunteers for your continued support to this project. Your CPU hours are used not only to accurately model the structures of important proteins, but to design new ones as well. Let's band together and fight COVID-19!

More details will be available in the Discussion of this news post.
Meer info dus hier: https://boinc.bakerlab.or...thread.php?id=13702#93153

• JustMyOpinion
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 14-06 03:00
Zit net even naar de grafieken op BOINC stats te kijken.... leuk om weer terug te zijn :P

2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SE) PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dopestuff
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 06-04 18:42
Beste Mensen ik ben voor het eerst hiermee begonnen voor het goede doel mijn pc te gebruiken.
Echter lukt het mij niet om het programma goed werkend te krijgen, de CPU ussage blijft rond de 15% hangen.
Zoals op de screenshot te zien heb ik al aan instellingen zitten schroeven en hierna ook het project opnieuw geladen, maar niets lijkt ook maar een beetje invloed te hebben?
Heeft iemand tips?

• dopestuff
  • Laatst online: 06-04 18:42
Bij deze de log, ik heb ook maar even folding@home gestart dus daar zou je wat van kunnen zien (ook weer gestopt)

• Qazwaplol
  • Laatst online: 05-07 20:19
Sinds gisteravond is het werk weer op, project heeft geen werk taken beschikbaar voor je computer. Dus berichten die je ziet klopt.

Is weer afwachten tot ze weer een nieuwe batch genereren.

• mswp

mswp

Wie Niet?

Lrrr schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:43:
[...]

Ik doe sinds de 2e mee en ik sta al vanaf de 3e in de stats. Weet je zeker dat je team DPC gejoined hebt? Op https://boinc.bakerlab.org/rosetta/home.php aan de rechterkant, onder Community naast Member of team, moet Dutch Power Cows staan
Mijn gebruikersid: 2115815
Gebruikersnaam: MSWP

Ja ik zit toch echt in het goeie team.

😲

• ItsFlokkie
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 07-07 23:56
Meer mensen hier last van?

• killerdemon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 00:44
https://tweakers.net/i/EgU9wxsaEUPHATj99IbY4WFiFgE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CtNzGe32xyPwHHaU6xy7BbyB.png?f=fotoalbum_large

Op ARM is er nog werk, het normale werk is momenteel even op

• Lrrr
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 10-07 16:56
Maar even op mijn telefoon geïnstalleerd maar hij vindt dat ik niet genoeg RAM beschikbaar heb. Vreemd genoeg denkt hij wel dat er meer vrij RAM is dan mijn systeem zelf?

[Voor 3% gewijzigd door Lrrr op 04-04-2020 22:33. Reden: kleinere plaatjes]

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8!

• kw4h
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 08-07 08:01
Een gebrek aan gras is een beetje een understatement, mijn koe is de afgelopen twee dagen uitgehongerd.

Ik heb echter net met een handmatige update zowaar nieuw voer binnengekregen *O*

• paraiko
  • Laatst online: 21-06 15:09

paraiko

We are the Cow

Qazwaplol schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:47:
..

Lijkt erop dat de v4.12 applicatie niet goed werkt op Linux, alle taken doen er 12 uur over en hebben dan in feite niets gedaan en krijgen dan ook maar 20 punten voor 12 uur werk.

Vergeleken met Windows hosts die er 6 tot 8 uur over doen en 200 tot 400 punten krijgen.
Ik heb alleen linux hosts, dus kan niet vergelijken met windows. Maar, volgens mij gaat dit zeker niet op voor alle taken. Ik heb er wel een paar tussen van 12 uur / 20 credits, maar verreweg de meesten deden/doen gelukkig gewoon ~6 uur en 200-400 punten.

Assimilate, Graze, Stampede !!

• ShAd0w
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 30-06 12:08
Ligt dit aan mijn processor die het niet snel genoeg kan verwerken of onderschat Rosetta hun werk? Er staat namelijk bij dat de verwachte werktijd van een WU 6:16:56 is, maar ondertussen zijn vier WU's al 20uur en bijna 14uur bezig en is de geschatte werktijd die nog te gaan is opgelopen naar 21uur en 27uur.

Daarbij heeft hij twee WU's die al geruime tijd bezig waren gepauzeerd (waarschijnlijk omdat de deadline verder weg is).

Maar ik denk dat dit door mijn instellingen komt dat hij zo'n hoeveelheid WU's klaar zet, als het binnen die tijd daadwerkelijk te berekenen is... Maar doordat dat bijna 6x zo lang duurt per stuk, ga ik heel wat WU's niet redden voor de rapporteer datum.

Iemand enig idee?

Had m'n instelling al gewijzigd naar maximaal 100% van de CPU tijd, aangezien ik het hele weekend m'n PC niet nodig had. Maar dit heeft niet echt geholpen (stond op 80%)

[Voor 6% gewijzigd door ShAd0w op 06-04-2020 18:53]

• teacup
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 09:01

teacup

Think First, Write Later

Ligt dit aan mijn processor die het niet snel genoeg kan verwerken of onderschat Rosetta hun werk?
Dit was mij ook opgevallen. De werkelijk gedraaide tijd valt wat negatiever uit dan de vooraf door Rosetta ingeschatte tijd. Hieronder mijn situatie:

Zelf ben ik met dat Distributed Computing nog maar enkele dagen bezig. Rosetta kan de inschatting alleen maar maken op basis van je systeem specificaties. Misschien dat ze nog een moment opname hebben van de activiteit bij het plaatsen van de job. Begrijpelijk kan dit alleen maar een grove inschatting worden. Dat Rosetta dan een best case laat zien kan ik nog wel begrijpen omdat ze mensen willen overreden de job te laten doorrekenen. Zes en een half uur bekt nu eenmaal wat beter dan 8 en een half uur.

PS als je systeem zijn volledige capaciteit aan het doorrekenen kon geven dan komen je tijden mij wat lang voor. Mijn systeem is ook echt geen hoogvlieger (een i5 je) maar ze was dit weekend echt alleen maar met Rosetta bezig.

[Voor 10% gewijzigd door teacup op 06-04-2020 22:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ari2asem
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 24-06 19:48
WTF....3,2GB werkgeheugen voor 1 taak??

• teacup

teacup

Think First, Write Later

ShAd0w schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:12:

Ben er ook pas sinds het F@H nieuwsbericht mee bezig en toen zag ik de stampede ineens. Maar er stond bij mij 6:16min en twee zijn ondertussen al 23,5uur bezig en net de 50% gepasseerd...

Bij jouw staat ook 6:22u, maar die 100% heb je bereikt bij 8:20u, dus +2 uur is op zich te doen. +42 uur is een beetje veel aan mijn zijde. Het is ook maar een i5-je (3 serie nog - 3570K).
Dit is erg lang inderdaad. En ook geen incident, want ik zag dat drie van je WU's op meer dan een dag resterend staan. Die computer doet echt niets anders ondertussen? Je processor is misschien niet de nieuwste, maar dat gaat niet je tijd met factoren uit de klauwen laten lopen. Heb je eerdaags een performance test gedraaid (pcmark, cinebench), als een soort second opinion? Of wat monitoringsoftware als hwinfo of cpu-z (Misschien helpt dat om een verdachte aan te wijzen).

Wat mij wel is opgevallen is dat mijn nieuwe WU's meer tijd ingeroosterd krijgen. Dus wat Lrrr aanhaalde lijkt te gebeuren. Bij mij is de tijd inmiddels aangepast van 06:22 u naar 07:55 u. Zie jij dat nu ook gebeuren?
Ik heb de overige 8 taken die klaar stonden van 6:16u maar afgebroken, want ik hoop dat ik de huidige vier überhaupt voor de deadline van 08-04 afkrijg 8)7 alle vier de WU's zijn nog minimaal 24 uur bezig.
Daarnaast de instellingen terug gezet naar 0,1 dag extra werk opslaan...
Ik betrap mijzelf erop dat ik nog niets aan die configuratie had veranderd. Als ik mij niet aan het gedrag van de software stoor, dan heb ik geen reden om te wijzigen. Wel heb ik met manuele core toewijzing gespeeld, maar dat is op OS niveau.
Ps. bionc-bron gelezen. Ik snap nu dat ze het werk gaan vergelijken en minder zware opdrachten naar m'n manager sturen (alsin, vergelijkings materiaal etc...). Ik laat hem gewoon runnen en ben benieuwd.
En ik ben ook benieuwd, laat nog eens horen wat er met die tijd gebeurt.

• RobertS69
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 09-06 13:14
De taken van Rosetta doen er nu nog langer over en leveren ook nog eens minder punten.
Ik vind dit project niet leuk. :(

• ari2asem
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 24-06 19:48
ongeveer 12 uur per wu

• Nebulasky2

Nebulasky2

PCT - Energizer

toch wel wat meer geheugen gebruik als voorheen. Er zijn nu taken die meer dan 1000Mbtjes pakken
Ik heb maar 12 threads maar kan wel zien dat als je er bijv 24 hebt je wel vlot aan de tax komt te zitten qua geheugen

• uray
(jarig!)
Ik heb toch wat vreemde dingen soms...
Veel missers ?

Het is net alsof ze wel gereport worden maar vervolgens niet geüpload of iets dergelijks.

[Voor 12% gewijzigd door uray op 11-04-2020 13:49]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• secoh
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 25-06 15:58

Hmm het gaat nog niet helemaal goed met dat 'flatten the curve'.
Koetjes maar even nog binnenhouden dan iedereen!

:D

[Voor 11% gewijzigd door secoh op 12-04-2020 09:13]

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Nu online

Damic

Afwezig soms

secoh schreef op zondag 12 april 2020 @ 09:12:
[Afbeelding]

Hmm het gaat nog niet helemaal goed met dat 'flatten the curve'.
Koetjes maar even nog binnenhouden dan iedereen!

:D
Dat is de verkeerde grafiek

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• uray
(jarig!)
Heb sterk het idee dat als ik ze niet forceer ze niet gereport worden.

• Lrrr
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 10-07 16:56
Ik heb op mijn Android-telefoon een WU draaien die al bijna 24 uur over de deadline is. Dat vond ik vreemd maar het schijnt dat dat een ding is en dat je er soms zelfs nog punten voor kan krijgen.

Weet iemand trouwens wat een badge op je profiel op de R@H website wil zeggen?

[Voor 33% gewijzigd door Lrrr op 15-04-2020 03:12]

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8!

• teacup

teacup

Think First, Write Later

Twee van mijn kalfjes staan momenteel midden in een grazige weide rondjes te draaien. Het gras in het cirkeltje is inmiddels kaal gegeten. Hier en daar wordt nog een sprietje afgeknabbeld. Maar dat sprietje staat niet in verhouding tot de energie die voor dat rondwandelen nodig is.

De kalfjes zullen nooit tot renpaarden uitgroeien (ook een biologische onmogelijkheid trouwens), maar worden goed gekoeld en hebben voldoende geheugen. Gisteren de twee jobs na een reboot opnieuw laten starten, omdat ik op dat moment dacht dat de cores te krap in het geheugen zouden kunnen zitten.

Nu de jobs weer bijna klaar [....] zijn moet ik tot de conclusie komen dat het aan de jobs zelf moet liggen. Naarmate de jobs dichter bij de 100% compleet komen duurt iedere extra procent of tiende procent factoren meer tijd.

Met een duur woord uit de wiskunde zou ik het asymptotische processen noemen. Een asymptotisch proces benadert een bepaalde eindwaarde (100%) dan steeds dichter, maar zal er nooit aankomen omdat het punt dat ze daadwerkelijk op 100% aankomt ergens op een tijdpunt ligt dat zich oneindig ver in de toekomst bevindt. Natuurlijk ga ik er vanuit dat ik ongelijk heb, en hou stug vol. Maar iets zegt mij dat als ik vanavond in mijn bed stap beiden nog niet zijn afgerond. Momenteel staan ze beiden op 99%+.

De andere kalfjes draven er trouwens gewoon links- en rechtsom omheen en ronden tevreden af. Ik wacht belangstellend af.

Edit taal

• ClementL
  • Laatst online: 04-07 11:23
Ik besloot dit jaar om maar eens mee te doen :/

Zelfs F@H en GPUGRID leveren me computation errors op terwijl R@H draait.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• teacup

teacup

Think First, Write Later

bierschuit schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 22:53:
Volgens mij zijn de meeste issues die mensen hebben toch aan hun systeem gerelateerd. Die abort sommen zijn gewoon vanaf de server gestopt. Maar hangende taken en falen met errors... Misschien toch niet helemaal fris die pc's.
Zou kunnen, maar zonder verdere argumenten blijft je opmerking natuurlijk een mening ;). Ik kan maar een hardwarematig argument verzinnen dat de foutgevoeligheid van onze PC's relatief groter maakt, geen ECC geheugen gebruiken. Hierbij neem ik aan dat de meeste home build systemen geen ECC hebben. Mijn systemen hebben geen ECC geheugen. De koetjes die deel uitmaken van werkstations of servers hebben een grotere kans op ECC geheugen. Dan zou een verschil in foutgevoeligheid moeten zijn aan te tonen.

Omgevingsfactoren zijn een andere mogelijke oorzaak die ik zie. Laten we die systemen rustig hun ding doen? Draaien de systemen maximaal, of laten we ze omwille van continubedrijf in een lager temperatuurgebied draaien? Klooien we ondertussen met die computers. Zo heb ik een systeem met een draaiende BOINC een reboot gegeven van een systeem. Dat vond BOINC niet zo leuk, koetjes in disarray. Dan moeten we inderdaad niet met een vermoorde onschuld blik in het rond kijken dat processen foutlopen.

Maar al die factoren meenemend kan ik mijzelf niet aan de impressie onttrekken dat er overeenkomsten zijn in de jobs die fout gaan:

Inmiddels heb ik op een PC 3 asymptotische jobs die niet af lijken te willen ronden:
https://tweakers.net/i/mktVtjpzXSj1fBUDhmg4pNkLcjA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xqfi0Uf0vNLO87NZkKgZhuP4.png?f=fotoalbum_large

Alle drie beginnen ze met de job names met de string 12v1n_al_12mer_design_

In mijn job historie zie ik ook een drietal Error while computing jobs:
  • Junior_HalfRoid_design4_cart_COVID-19_SAVE_ALL_OUT_IGNORE_THE_REST_4ks6zg6l_914748_2_0
  • Junior_HalfRoid_design4_COVID-19_SAVE_ALL_OUT_IGNORE_THE_REST_1dj9gl5u_914738_2_0
  • Junior_HalfRoid_design4_cart_COVID-19_SAVE_ALL_OUT_IGNORE_THE_REST_1ul0cw9x_913396_3_0
In de job names is de string Junior_HalfRoid_design4_ een gemeenschappelijkheid.

Dit geeft mij de suggestie dat het hier geen random verschijnsel betreft. Wel is het zo dat alle zes issues op een van mijn twee systemen plaatsvond. Een systeemspecifieke oorzaak is dus nog steeds een mogelijkheid.

Vanmiddag start voor de 12v1n_al_12mer_design_ groep een job op mijn tweede systeem. Dit systeem rekent met iets krachtiger cores en heeft per core meer geheugen. Treedt op dit systeem ook het asymptoot gedrag op, dan lijkt het issue wat mij betreft op de 12v1n_al_12mer_design_ batch terug te voeren.

De statement over de Error while computing jobs kan ik veel minder hard maken, omdat van die batch ook dingen goed gaan, op allebei mijn systemen:
  • Junior_HalfRoid_design4_cart_COVID-v19_SAVE_ALL_OUT_IGNORE_THE_REST_1xa3ao0g_913396_2_0
  • Junior_HalfRoid_design4_cart_COVID-19_SAVE_ALL_OUT_IGNORE_THE_REST_3sg7mr7s_913392_4_0
  • Junior_HalfRoid_design4_COVID-19_SAVE_ALL_OUT_IGNORE_THE_REST_1cc7mp1d_913391_4_0
Met iets meer info over de foute jobs kunnen we elkaar misschien helpen onnodig rekenwerk te voorkomen. Zien anderen jobs met:
  1. Junior_HalfRoid_design4_cart_COVID-19_SAVE_ALL_OUT_IGNORE_THE_REST
  2. 12v1n_al_12mer_design_
fout gaan, of juist goed? Of zijn er andere job names die aandacht behoeven? Jaag ik spoken na, of heeft het zin om een lijstje bij te houden met job batches die op sommige systemen problemen kunnen opleveren? Het doel is nadrukkelijk geen name en shame, maar meer als assistentie bij foutanalyse.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bierschuit
  • Niet online
@teacup Mijn kennis omtrent grote en langdurige werkloads is matig. Maar ik kan alleen aangeven met wat ik zie gebeuren op de systemen die ik laat draaien.

Ik heb een AMD en een Intel gebaseerd systeem. Met 2x8GB en 2x16GB non ECC geheugen. Ik zie bij beide systemen dat de taken gereed zijn als ze de 98% aantikken, dan worden ze afgerond naar 100% en gereed gemeldt.

Intel: 9900k / Asrock Phantom Gaming ITX/ac / G.Skill TridentZ 3600C15 / Win10 Home.
Handmatige overklok 4.4Ghz op 1.15V under load en temp van 60 ~ 65C, RAM wordt zo'n 42 tot 45C warm.

AMD 3950x / Asus Crosshair H7 X470 / Corsair Dom 3466C16 @ 3600C16 / Win10 Pro.
AMD PPT limiet op 155W, TDC 100Á, EDC 145Á (Rond de 4050Mhz 24/7) rond de 62C/69C, RAM 43C tot 48C.

Ik krijg dezelfde workloads als iedereen en alle taken worden foutloos uitgevoerd. Als ECC zo belangrijk zou zijn dat het telkens moet corrigeren lijkt mij dat ook niet juist. Dat is toch de bedoeling van ECC? Single bit error correcting?

Bijgevoegd, screenshot takenlijst Rosetta.

• teacup

teacup

Think First, Write Later

m_p_g schreef op zondag 19 april 2020 @ 18:45:
Lang niet alle 12V1 taken vertonen dit gedrag. Ik heb er ook genoeg bij die wel tot een goed einde worden gebracht. Het lijken op dit moment slechts enkele WU's te zijn van de 12V1 reeks.
Dit kan ik inmiddels beamen. De 12v1n_al_12mer_design job die op mijn tweede systeem heeft gedraaid gedroeg zich als een Gazelle. In 4,5 uur was de job klaar.

https://tweakers.net/i/S1mHX8cspIav0bmXxc3kMg3qkxg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Pox5QGIjK9MNC0Mp2UcPnkaL.png?f=fotoalbum_large

Vanmiddag heb ik zelf ook wel een moment gedacht om 12v1n_al_12mer_design jobs op voorhand al uit de wachtrij weg te knippen, zal ik eerlijk toegeven. Maar jouw opmerking en de ervaringen van Lrrr, bierschuit en mijzelf nuanceren dat beeld.

Laten we dus niet op voorhand de 12v1n_al_12mer_design jobs gaan cancellen. Gewoon dus lekker laten doorlopen en soms de voortgang een beetje in de gaten houden. Deze job, en misschien juist die grotere, kunnen juist essentieel zijn voor het counteren van Covid-19. Ondanks het advies laat ik trouwens mijn jobs nog even doorlopen...gewoon nieuwsgierig :).

Edit 1
hrothberht schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:21:
[...]
Heb je de STDERR output van de gefaalde taken gecontroleerd? Op basis van alleen de taaknamen een oorzaak zien te vinden is wel heel lastig.
Het is de eerste keer dat ik dit doe, dank je voor de tip. Om verwarring voor anderen te voorkomen, het ondergaande gaat over de Junior_HalfRoid_design4_ jobs die waren vastgelopen:

Junior_HalfRoid_design4_cart_COVID-19_SAVE_ALL_OUT_IGNORE_THE_REST_4ks6zg6l_914748_2_0
ERROR: Assertion `copy_pose.size() == native.size()` failed. MSG:the reference pose must be the same size as the working pose
ERROR:: Exit from: ..\..\..\src\protocols\protein_interface_design\filters\RmsdFilter.cc line: 323
BOINC:: Error reading and gzipping output datafile: default.out
16:49:50 (16400): called boinc_finish(1)

Junior_HalfRoid_design4_COVID-19_SAVE_ALL_OUT_IGNORE_THE_REST_1dj9gl5u_914738_2_0
ERROR: Assertion `copy_pose.size() == native.size()` failed. MSG:the reference pose must be the same size as the working pose
ERROR:: Exit from: ..\..\..\src\protocols\protein_interface_design\filters\RmsdFilter.cc line: 323
15:28:34 (5828): called boinc_finish(1)

Junior_HalfRoid_design4_cart_COVID-19_SAVE_ALL_OUT_IGNORE_THE_REST_1ul0cw9x_913396_3_0
18:53:02 (15356): called boinc_finish(1)

Issues zijn dus identiek. Voor zover ik het kan interpreteren lijkt het voorbereiden van de output fout te gaan. De jobs zijn gespreid in de tijd fout gegaan. Nu heb ik wel het systeem met een lopende BOINC reboot zonder die jobs even stil te zetten. Dit kan corruptie veroorzaken verwacht ik. Maar de spreiding van bijna een dag maakt dit als oorzaak minder waarschijnlijk. Mijn harde schijf heeft trouwens zo'n 100GB vrije ruimte. Dat lijkt dus wel goed te gaan. Maar dank je voor de tip om hier even naar te kijken.

Edit 2 20:30 uur
Net kom ik erachter dat er best wat 12v1n_al_12mer_design jobs vanuit de server zijn gecancelled met als exit status: 202 (0x000000CA) EXIT_ABORTED_BY_PROJECT. In totaal 6 jobs op de probleem computer zijn er nu weg. Op de andere computer is er niets meer verwijderd. @synoniem Helemaal een witte raaf zijn die taken dus blijkbaar ook niet geweest.

[Voor 48% gewijzigd door teacup op 19-04-2020 20:53]

• bierschuit
  • Niet online
Hopelijk brengt deze wat punten op; Het gaat om de rb_04_20_xxxx serie. Die hebben aardig wat rekentijd nodig zeg. Dit is de langst durende die ik tot nu toe nog heb gehad.
https://tweakers.net/i/7H83CZaHL4UqNDkoqmbhHxTQIIw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fMwkMBrvdRcLWHlU5C3H0dO1.jpg?f=fotoalbum_small
Meer mensen die deze extra lange workunit's krijgen?
/edit. Als ik het over de duuvel heb... na 11 uur en 16 minuten staat ie op 100%: ready to report. :+

[Voor 7% gewijzigd door bierschuit op 21-04-2020 12:50]

• Tux3.14
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11:32

Boven de 200.000 punten *O*

• teacup

teacup

Think First, Write Later

Vanmorgen op 1 PC 4 gecancelde jobs (4021451):

In mijn job list stonden er nog wat meer die nog niet eens waren gestart, maar allemaal deel uitmaakten van mijn andere PC (4157093):

• GoldenLeafBird
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 09-07 14:32
ClementL schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:27:
[...]

Het lijkt echter wel mogelijk te zijn als je zram inschakelt.
Deze informatie is nieuwer dan mijn meest recente poging, ik ga het even proberen.
Ben zo terug met een update.

Update: stappen gevolgd. Nu is het, zoals ook op reddit genoemd werd, wachten tot er weer een batch vrijkomt.

Update2: Het lijkt te werken, eens zien wat dit qua punten binnenhaalt.

[Voor 40% gewijzigd door GoldenLeafBird op 29-04-2020 15:14. Reden: Ik had beloofd terug te komen met een update, en zie hier.]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 01:39
Damic schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:15:
@Thoughtless 9 machines waarvan de cpu alleen al het werk aan't doen valt nog mee, paar jaar geleden een paar gpu's laten werken :+
Hou op, ik krijg flashbacks over die sauna temperaturen in mijn kamer. }:O }:O

Op zoek naar een exotische videokaart voor een goede prijs? (Tesla/Quadro/FirePro) Stuur gerust een bericht :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Heb m'n 2x 3900X en 1x 3950X teruggeklokt naar 3.5GHz en 1.05 volt.
Scheelt zo'n 35% in de stroom (en warmte) maar slechts zo'n 15% in prestatie.

Zo ziet dat er uit in de grafiek voor m'n 3950X

Uiteraard blijven die voorlopig nog wel even Rosetta draaien want einde stampede betekent niet dat het werk gedaan is :)

De rest van de CPU's hebben hun werk nu ongeveer wel afgerond en mogen weer rustig aan doen.

[Voor 26% gewijzigd door BlueTooth76 op 03-05-2020 00:16]

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True