[Stampede 19] Back to Rosetta@Home

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:32

Bubbles

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:08

Suicyder

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:42

Panzer_V

• meneervandoorn
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-05-2020

meneervandoorn

Stampede 19 - Rosetta@Home

De negentiende DPC Stampede gaat helemaal los op:

Rosetta@Home
• Start: woensdag 1 april 2020 om 0:00 uur in de vroege morgen
• Duurt tot en met donderdag 30 april om 23:59:59 uur!

Rosetta is een medisch onderzoeksproject van het Baker Laboratory van de Universiteit van Washington op het gebied van proteïnen (eiwitten die in aantallen gemeten de belangrijkste bouwstof van de mens vormen) en hoe de driedimensionale vormen daarvan zich ontwikkelen. Het doel is medicijnen te vinden tegen ziektes als kanker, Alzheimer, HIV, malaria en corona-virussen zoals SARS en het momenteel zeer actuele Covid-19.

Er is heel veel rekenkracht nodig en daartoe is er een gedistribueerd BOINC computerproject Rosetta@Home, waarbij de niet gebruikte capaciteit van honderdduizenden PC’s wereldwijd wordt ingezet. Hierbij draait als je PC aanstaat een programma op de achtergrond mee met een lage prioriteit, zodat je het niet merkt.

De Stampede is sinds augustus 2003 een terugkerend verschijnsel bij Dutch Power Cows (DPC). Eén of twee keer per jaar worden de krachten van deelnemers aan de elf projecten waaraan DPC meedoet, gebundeld op één project om de positie ten opzichte van de buitenlandse “concurrentie” te verstevigen. Want hoewel de eerste gedachte is om belangrijke en goede doelen te ondersteunen, is er via allerlei standenlijsten een ware competitie aan de gang. Nu is het door een echte verkiezing Rosetta@Home geworden.

Wereldwijd heeft DPC ooit tweede gestaan maar we zijn in de loop der jaren door verschillende teams voorbij gestreefd. Op dit moment staan we op de dertiende plaats.

Het helpen bij het vinden van medicijnen tegen ernstige menselijke ziektes, en meebouwen aan een geweldig succes van DPC is voor iedereen mogelijk. Het helpen bij het ontwikkelen van nieuwe medicijnen voor kanker, HIV, malaria, enz. D.m.v. het uitrekenen van de drie-dimensionale structuren van complexe biologische moleculen (eiwitten) klinkt ingewikkeld, en dat is het ook. Gelukkig hoef je hier als gebruiker niet over na te denken, en is meedoen zo simpel als een programma installeren.

Hoe doe ik mee?

Nog enkele punten om misverstanden uit de weg te gaan:

• Je punten komen en blijven op je eigen Rosetta account staan!
• De naam waaronder je je hebt aangemeld bij Rosetta staat ook in de Stampede stats.
• Als je meedoet met de Stampede zal er helemaal niets veranderen aan de DPCH stats van Rosetta of de officiele stats op de webpage van Rosetta.
• Voor de Stampede worden gedurende de looptijd virtuele stats bijgehouden.
• Je kan zowel ervoor kiezen met je gehele subteam te joinen als individueel. Ook als je al in een subteam zit (zolang je maar uniek in de officiele stats voorkomt)
Iedereen mag meedoen! Ook al deed je hiervoor al mee aan Rosetta, of deed je helemaal niet mee aan distributed computing, je mag gewoon meedoen.
Indien iemand een machine in wil zetten voor rekenwerk en deze is eigendom van de werkgever, zorg ALTIJD voor toestemming voordat deze ingezet wordt. Wij zijn NIET verantwoordelijk voor de gevolgen als dit niet gebeurd.

En hoe zit dat met Folding@home?
De stampede is op Rosetta, maar aangezien dat CPU-only is, kan je, als je dat wilt, ook nog ander rekenwerk op je GPU laten draaien. Folding@home heeft, net als Rosetta, ook rekenwerk met betrekking tot het corona-virus en heeft wel GPU-ondersteuning. Let er daarbij op dat je in F@H het CPU-slot dan uitschakelt en dat je per videokaart die je bij F@H inzet, 1 CPU-core reserveert om die van werk te kunnen voorzien. Dat betekent dus dat je in de BOINC client je maximale CPU-usage naar beneden moet zetten. Zie voor vragen over F@H de FAQ daarvan.

Wat mag je allemaal in dit topic doen:

• Vragen over de Stampede
• Je uiteraard houden aan de algemene regels die gelden voor dit forum :)

En met dank aan onze statsbakker A-Jay

Veel succes en plezier iedereen, en graag tot ziens in de komende stampede DPCH's die de DC-wereld verbijsterd zullen doen staan :P

[ Voor 12% gewijzigd door Suicyder op 24-03-2020 11:26 ]

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
@KuuKe , de link [Meld je aan voor de stampede.] is dood. Kijk jij hier nog even naar?

Wat extra info over het aanmelden bij de DPC:

Hoe doe ik mee bij DPC?

Allereerst heb je de BOINC client nodig. Die kan je o.a. bij Rosetta@home zelf vinden. Download en installeer die voor jouw besturingsysteem, voeg daarin een nieuw project toe (zoek Rosetta@home in de lijst op) en, als je dat nog niet eerder had gedaan, registreer je daar als een nieuwe gebruiker. Maak de rest van de wizard af en je pc zal weldra beginnen met grazen!

Maar dat wil je natuurlijk voor Dutch Power Cows gaan doen. Log daarvoor in op de website van Rosetta met je zojuist aangemaakte credentials. Je wordt dan doorgestuurd naar jouw account, waar je van alles kan instellen, waaronder op zoek gaan naar een team. Zoek daar naar Dutch Power Cows, selecteer de goede (in de url teamid=78) en click op "Join Team". Welkom bij de kudde!

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:49

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Vraagje: wat moet je doen als je het volgende krijgt
Can't create account
Invalid email address: you must enter a valid address of the form name@domain

Click your browser's Back button to try again.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 22:02
Ik heb de boel opgestart voor rosetta, draaide net voor 2 dagen op folding en heb volgens mij nog maar 2 wu's gedraaid daar.

Folding laat ik op de gpu draaien, wat die meeneemt is mooi meegenomen.

Alleen ga ik denk ik wel meer dan de helft van mijn normale rekencapaciteit missen.
Ik heb een aantal oude pc's weg gedaan die ik normaal met de stampede voor een maand liet draaien.

Eens kijken hoeveel we de koeien in de stats omhoog kunnen duwen en voor allen graas lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:25
Damic schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:17:
Vraagje: wat moet je doen als je het volgende krijgt

[...]
Een geldig e-mail adres invullen, bij mij werkte het gewoon met @damousys.nl :p
en volgens dat voorbeeld heb je niet eens een geldig e-mail adres, er moet sowieso nog een TLD achter

[ Voor 16% gewijzigd door DaMoUsYs op 23-03-2020 19:58 ]

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Geen hotmail.com/gmail.com of @cd-pc.be :/

edit: @DaMoUsYs dat is hun manier om te zeggen we screwed it up. Want in het form staat ook het volgende
Email Address
Must be a valid address of the form 'name@domain'.
edit2: ik geef het op, zelfs in incognito modus en een temp mailadres werkt het niet

[ Voor 95% gewijzigd door Damic op 23-03-2020 20:14 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMoUsYs
@Damic Ik kan wel een mail adresje voor je aanmaken?
Bij mij doet ie het iig damic AT damousys.nl kan ik wel aanmaken
voor het gebruik tijdens de stampede ?

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Thx mate, zoals ik al zei in de dm's ik vermoed dat ze checken op vpn IP's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Damic schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:35:
Thx mate, zoals ik al zei in de dm's ik vermoed dat ze checken op vpn IP's
Je doet toch wel mee dit jaar hè, Damic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Lijkt me ook inderdaad, maar de user is aangemaakt.
Dus het chrunsen kan beginnen

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Nu wel dankzij @DaMoUsYs momenteel al 1 taak de rest is aan't downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Ik heb trouwens in mijn client ingesteld dat ie voor 5 dagen werk binnen haalt.
Als het dan bij F@R ook druk wordt heb je iig genoeg werk

Check dit en help mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Holy mother of Jozef, 6h voor een taak :o en taken zijn groot :o tussen 200 en 700MB/taak * Damic gaat nog wat geheugen zoeken.

Ja Rosetta lust graag geheugen.

Edit * Damic heeft nog wat geheugen bijbesteld kit van pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M4B3200C16 koopje op Amazon.de voor 217€ 8) :Y) B)

[ Voor 107% gewijzigd door Damic op 23-03-2020 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-04 23:00
Toevallig vandaag al aangesloten bij de kudde, zonder dat ik de uitslag van het stemtopic wist (of überhaupt heb meegestemd) :*)

Wilde ook wel iets doen i.h.k.v. Covid-19, en draai al een hele tijd BOINC, dus vind R@H wel een goede keuze! Komende tijd toch veel thuiswerken, dus kan m'n PC lekker laten grazen.

[ Voor 3% gewijzigd door DerManiak op 23-03-2020 20:59 ]

Life's a Game, and I like to play...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ok dus het is belangrijk dat je Rosetta NIET op een connectie gebruikt met datalimiet.

Ik slinger het nu ook deels aan, weet niet hoeveel ik in staat ben deze stampede mee te draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Suicyder ik zien op het eerste gezicht dat de datapakketjes maar klein zijn (veel zip) maar op schijf pakt alles toch een goede 20GB in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Hier maar 5GB voor 5 dagen met 8 threads ?

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Der zijn een paar grote libraries die RAH gebruikt. Taken zelf lijken idd vrij klein te zijn. Initieel libraries downloaden is wel effe flink wat MB’s.

Ben al weekje aan het inwerken. GPU doet nog laatste restje SETI.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 12-05 07:04

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik laat de koe ook alvast warmdraaien }:O

...eigenlijk helemaal niet verkeerd dat het deze dagen weer wat kouder geworden is :9 O-)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdO79
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-05 19:34
Inderdaad, is ook hier actief, helpen en warmer in mijn kamer, toppie :)

“Try to learn something about everything and everything about something.” - Thomas H. Huxley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troepje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-03 19:01
RAH krijgt in ieder geval werk aangeboden, FAH houdt het zo te zien niet meer bij. De BOINC client vind ik ook wel wat beter, prima zo, tijd om te stampen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:53
Schaalt Rosette een beetje goed over veel cores?

Na 125x multicore CB 20 kijken (klaar in een seconde of 25-35), is de lol daar ook wel verdwenen :+

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrakSTe
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09-03 19:35
Hoe weet ik dat ik bij DPC meedoe met het Rosetta project. Heb de procedure op de site gevolgd en daar is het goed gegaan en heb ik DPC gejoined. Client op de pc laat nog niet het team DPC zien.

Alvast dank,

Mvgr,

StrakSTe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paraiko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-01 21:57

paraiko

We are the Cow

Oh yeah dit is alweer even geleden voor mij...
Eens kijken of ik nog weet hoe ik moet stampen in de stampede! }:O

Dubbel mooi dat het ook nog bij kan dragen aan een oplossing voor covid-19. :)

Assimilate, Graze, Stampede !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-05 16:51
StrakSTe schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 00:24:
Hoe weet ik dat ik bij DPC meedoe met het Rosetta project. Heb de procedure op de site gevolgd en daar is het goed gegaan en heb ik DPC gejoined. Client op de pc laat nog niet het team DPC zien.
StrakSTe
Weergave > Geavanceerde Weergave... Projecten tab. Daar zou DPC bij Mijn Team moeten staan. https://boinc.bakerlab.org/rosetta/home.php hier zet je je team er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrakSTe
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09-03 19:35
Xfade schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 01:02:
[...]

Weergave > Geavanceerde Weergave... Projecten tab. Daar zou DPC bij Mijn Team moeten staan. https://boinc.bakerlab.org/rosetta/home.php hier zet je je team er in.
@Xfade _/-\o_ ik zie het inderdaad. En het werkt. Alles werkt nu, en ben er klaar voor. Gas erop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxxx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 08:49
Ik heb nu RAH draaien op m’n R5 3600 en FAH op m’n 2070 super. Nu lees ik echter dat ik eigenlijk 1 core moet vrijhouden om de GPU aan het werk te houden. Ik zie echter alleen maar dat ik cpu usage en cpu time aan kan passen. Moet ik dus gewoon 100 delen door het aantal cores en dat eraf halen?

Moet ik in dat geval 1 fysieke core (dus 2 logische cores) vrijhouden of is 1 logische core genoeg?

Ik zie trouwens dat zowel m’n CPU als GPU nagenoeg 100% belast worden, dus dat lijkt wel goed te gaan nu. Chassis fans op 100% (zijn toch Silent Wings en kan er gewoon naast slapen) en CPU schommelt rond de 52 graden en de GPU ronde de 67 a 68 graden. Is wel prima toch? :)

Heeft het trouwens nog zin om mijn oude rig (i7 950/12GB RAM/R9 270) van zolder af te halen en ook aan het werk te zetten? En dan bedoel ik of het zoden aan de dijk zet. Ik snap ook wel dat zelfs een atom zou kunnen bijdragen, maar kosten/baten moeten natuurlijk wel een beetje in verhouding zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Qlimaxxx op 24-03-2020 03:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Veel beter dan F@H :+ (iig via BOINC in plaats van een aparte client)

En ik ben al bekend met het project. Vorige keer ook meegedaan. Computers zijn niet meer de jongste, maar kunnen nog prima meekomen denk ik.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

DaMoUsYs schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:41:
Hier maar 5GB voor 5 dagen met 8 threads ?
Ik heb iets meer threads :+ O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Qlimaxxx schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 03:37:
Ik heb nu RAH draaien op m’n R5 3600 en FAH op m’n 2070 super. Nu lees ik echter dat ik eigenlijk 1 core moet vrijhouden om de GPU aan het werk te houden. Ik zie echter alleen maar dat ik cpu usage en cpu time aan kan passen. Moet ik dus gewoon 100 delen door het aantal cores en dat eraf halen?
Correct :)
Moet ik in dat geval 1 fysieke core (dus 2 logische cores) vrijhouden of is 1 logische core genoeg?
[...]
1 Logische core zou voldoende moeten zijn.
D_Jeff schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 00:11:

Na 125x multicore CB 20 kijken (klaar in een seconde of 25-35), is de lol daar ook wel verdwenen :+
Volgens mij schaalt Rosetta best behoorlijk. Per beschikbare core wordt er een WU-client gestart, dus dat gaat haast linear. Puntje van aandacht is wel het geheugengebruik: ik zie bij mij dat de WU's tussen 200 en 500 MB per stuk nodig hebben. Op veel-core-systemen ga je dus ook een aardige sloot geheugen nodig hebben.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:56
Panzer_V schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:08:
@KuuKe , de link [Meld je aan voor de stampede.] is dood. Kijk jij hier nog even naar?

Wat extra info over het aanmelden bij de DPC:
Maar dat wil je natuurlijk voor Dutch Power Cows gaan doen. Log daarvoor in op de website van Rosetta met je zojuist aangemaakte credentials. Je wordt dan doorgestuurd naar jouw account, waar je van alles kan instellen, waaronder op zoek gaan naar een team. Zoek daar naar Dutch Power Cows, selecteer de goede (in de url teamid=78) en click op "Join Team". Welkom bij de kudde!
Het is toch Dutch Power Cows teamid=92
of is er ook een 78?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Mel33 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:46:
[...]

Het is toch Dutch Power Cows teamid=92
of is er ook een 78?
Het correcte teamid is toch echt 78 ;)

http://boinc.bakerlab.org/rosetta/team_display.php?teamid=78

[ Voor 14% gewijzigd door Panzer_V op 24-03-2020 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
@Mel33 Team ID 92 is bij F@H

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Klopt, voor Rosetta@Home is de teamid=78 en voor Folding@Home is de teamid=92

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:56
Ja klopt, my bad, ben al jaren lid, had niet door dat het in rosetta 78 was, Heb nog 6 projecten lopen als lid van DPC allemaal ander id haha.

Nog niet helemaal wakker.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
De warmteproductie bij CPU only valt nog een beetje tegen. CPU 100% maar komt niet boven de 46 graden. Misschien ook de GPU maar mee laten stampen op F@H als er werk voor komt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
De reden dat ik die teamid=78 had getipt in het frontpage artikel is omdat de teamsearch fuzzy is. Je krijgt makkelijker meer dan 1 hit terug, dus dit is een manier om te dubbelchecken dat je het goede team selecteerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocFrt
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-12-2024
OK, hier ook over van F@H naar Rosetta.
Moet ik nog ergens instellen dat ie voor Covid gaat, of kun je niet kiezen waar je aan bijdraagt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Je krijgt vanzelf je COVID-units binnen zag ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:45

Wish

ingwell

Leuk! Naar aanleiding van het FP artikel draait mijn koe (aftandse i7 + 32GB) mee in de stampede :)

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbob
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-03-2022
Ik heb een vraag. Vandaag lees ik dit artikel: https://www.ad.nl/binnenl...philips-claimen~a00e2d01/

De amerikaanse overheid heeft de mogelijkheid zaken te claimen met een oude wet.

De resultaten van dit Onderzoek gaan naar een Amerikaanse Uni. Die Universiteit zal de beste bedoelingen hebben. Wat er er resultaten geboekt worden met dit project. Komen die dan voor iedereen ter beschikking ? Of kan de amerikaanse overheid met bovengenoemd wet ook dit resultaat voor America First claimen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesIsVoorbij
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-05 02:02
Dat risico bestaat wel maar zo'n actie zou de doodsteek zijn voor alle internationale wetenschappelijke samenwerking en het einde van dit soort projecten. Ik hoop dus maar op het beste en heb ook zowel F@H als R@H nu draaien voor team DPC tegen Corona :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Koffiedik kijken.

Sowieso is dit onderzoek (en dat van F@H trouwens ook) basis-onderzoek: hiermee wordt kennis en inzicht vergaard en wetenschappelijke papers mee gepubliceerd, niet direct een geneesmiddel of vaccin: die papers moeten medische bedrijven de kennis geven om daar vervolgonderzoek naar te doen om die geneesmiddelen en vaccins te kunnen produceren. De Amerikaanse overheid kan zelf weinig met het directe werk van Rosetta of Folding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan81
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 13:29
Hier nog een die is overgestapt van F@H! Jammer dat F@H zo veel moeite heeft om WU's te downloaden.

Cupra Born | www.LaadpasTop10.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 427499

En we touren mee met een 3e generatie i7. Jammer dat rosetta geen GPU doet, die wordt nu voor F@H gebruikt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Hier ook maar na het bericht op de FP Boinc geïnstalleerd op een pc waar ik nagenoeg niks mee doe. Hij staat nu lekker te draaien. Nu nog even kijken hoe en wat alles werkt en hoe ik goed mijn inbreng kan monitoren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pRnhzrcVWDdsBCOJpLOenNVcE6Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5atu0bkY4lzPJXfYZjTVL1ZS.png?f=fotoalbum_large

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:30

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ook de switch gemaakt. GPU staat lekker te stampen op F@H, en de CPU op R@H.

Het kacheltje is aardig op weg hier. GPU op 77C en CPU op 62C :o

Total system power consumption ligt rond de 300 watt :X

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Wat heeft Rosetta tegen op Gmail? ik kan mij onmogelijk registeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocFrt
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-12-2024
Gmail ging bij mij prima. Had je al op dit adres geregistreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:55
Mijn Boinc client krijgt geen verbinding met de servers van rosetta. Kan het zijn dat deze ook druk belast zijn of heb ik een probleem met mijn client?

EDIT:
Laatmaar het werkt al :+

[ Voor 10% gewijzigd door Heijmenberg99 op 24-03-2020 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Het kan zijn dat je even moet wachten voordat je verbinding krijgt. Hier duurde het ongeveer een half uurtje voordat de eerste units binnenkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointfair
  • Niet online
Misschien een domme vraag, maar hoe kan ik joinen? Ik draai Boinc al met Rosetta overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
Pointfair schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:33:
Misschien een domme vraag, maar hoe kan ik joinen? Ik draai Boinc al met Rosetta overigens.
Jezelf toevoegen aan het DPC team ;)

http://boinc.bakerlab.org/rosetta/team_display.php?teamid=78

[ Voor 13% gewijzigd door Panzer_V op 24-03-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointfair
  • Niet online
Gelukt hoor! En bedankt. Was ook vergeten te updaten zodat dit nog niet te zien was in de manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:14
Ik had nog een server staan waar ik op het moment niets mee doe, dus ik had me gisteren al ingeschreven in het Folding@Home team. Zojuist ook een BOINC account aangemaakt en de server (CPU alleen en geen GPU) hierop ingesteld. Hoop dat het wat oplevert allemaal :) In ieder geval nu met 12 tasks running.

[ Voor 7% gewijzigd door mrdemc op 24-03-2020 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Zojuist gestart als n00b. Hopelijk heb ik alles correct gedaan.

- account aangemaakt in de boinec wizard
- Join gedaan op team 78 DPC

Moet ik nog iets met account keys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
D_Jeff schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:56:
Zojuist gestart als n00b. Hopelijk heb ik alles correct gedaan.

- account aangemaakt in de boinec wizard
- Join gedaan op team 78 DPC

Moet ik nog iets met account keys?
Welkom! Met account keys hoef je niets. Als alles goed is gegaan met je aanmelding moet je in BOINC (eventueel na een herstart) zien staan dat je lid bent van de DPC.

Veel crush jolijt }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 427499

Ik moest nog even een 'project bijwerken' doen voordat ik kon zien dat ik de Hollandse Kracht Koeien gejoint was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Is er een manier om je computernaam te verbergen op de bakerlap site?

Andere vraag, iemand die kan uitleggen wat het mooie grafische overzicht werkt? :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxKQkR77dEuTHrYFvaAzSsYJ6WU=/f/image/mbxHV4fP1rMTn6TzgdEEbeLi.png

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbeest
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:46
Rosetta@Home

joined the DPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Panzer_V schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:00:
[...]

Welkom! Met account keys hoef je niets. Als alles goed is gegaan met je aanmelding moet je in BOINC (eventueel na een herstart) zien staan dat je lid bent van de DPC.

Veel crush jolijt }:O
Danku :D

Begon een beetje fris te worden in het computerkamertje.. In plaats van de kachel aan te slingeren, zet ik "the beast" (TR 3970x) wel aan het werk 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Suicyder
Ik heb even een extra lijn in de startpost gezet, omdat dit in het verleden wel eens mis gegaan is.

Indien iemand een machine in wil zetten voor rekenwerk en deze is eigendom van de werkgever, zorg ALTIJD voor toestemming voordat deze ingezet wordt. Wij zijn NIET verantwoordelijk voor de gevolgen als dit niet gebeurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

MethinX

't is wat!

mswp schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:07:
Is er een manier om je computernaam te verbergen op de bakerlap site?

Andere vraag, iemand die kan uitleggen wat het mooie grafische overzicht werkt? :)
[Afbeelding]
Hier staat uitleg van die grafische weergave: https://boinc.bakerlab.org/rosetta/rah/rah_graphics.php

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@Bubbles Rosetta lust erg graag resources, moet ik zeggen.
Zit inmiddels op 1 GB ram / core (32 gb in gebruik :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Niet online
DocFrt schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:11:
Gmail ging bij mij prima. Had je al op dit adres geregistreerd?
Nooit een account gehad, blijft maar zeggen dat het een ''ongeldige'' e-mailadres is.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
@R2-D2 Toevallig via een VPN proberen te registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Niet online
@KuuKe Nee, gewoon thuis via een KPN verbinding zonder VPN.

Update: Het is gelukt, in had de taal van de website veranderd van Nederlands naar Engels en toen werkte het opeens wel.. :/

[ Voor 51% gewijzigd door R2-D2 op 24-03-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-05 18:20
Heb ook mijn oude i7 weer aan het rekenen gezet. De BOINC client gebruikt bijna geen geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wifikabelhuren
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 25-11-2021
Ook ik ben van de partij sinds vanmorgen, interessant!

Heb me wel even ingelezen in hoe het dan werkt, begrijp ik nu een beetje. Maar wat te doen met deze resultaten? Gaan ze nieuwe eiwitten maken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindamaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-05 07:56
Ook maar van de partij met paar pc's krijg alleen wel op een bakkie allemaal berekeningsfouten, hoe los ik dat op?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ud8_iMVsB43vVsEGJVUXrndopgk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8W5kxPFz41ntWvZEcfvZvwkB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@wifikabelhuren Tot zover ik het begrepen heb: Het berekenen van mogelijke mutaties, wat via eiwitten van de cel(-len) plaatsvind.
Als je correct kan voorspellen hoe een virus/bacterie muteert, kan je er een antistof voor maken die ook die mutaties kan aanvallen/opruimen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-04 13:33
We hebben een paar rekenkernen die alvast aan het warm draaien zijn :)
Ben benieuwd hoeveel rekenkracht we bij elkaar weten te verzamelen.

Owja, als iemand het voor elkaar krijgt om de No1 positie overal bij Rosetta@Home DPC statistieken weet te veroveren. Dan verdient die gene op z'n minst taart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-05 14:56
(jarig!)
Zo, na deze WU op CPU bij folding, gaat de cpu van start op rosetta. Buiten installeren en aanmelden + team kiezen verzonderstel ik dat alles ok is ?

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
M'n account uit 2005 (die al aan DPC zat :)) afgestoft en de boel ratelt hier weer op Rosetta@Home nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
nog maar eens 2 core's beschikbaar gemaakt voor Rosetta, kan met de over gebleven core's nog steeds prima mijn dagelijkse activiteiten doen. (nog 2 core's vrij in m'n daily VM)
ik heb in totaal nog 6 core's vrij, maar wil graag de overige services/vm's werkend houden. en het RAM geheugen loopt aardig vol :o :+ tijd voor een upgrade :9

[ Voor 6% gewijzigd door geenwindows op 24-03-2020 14:48 ]

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
PeGys schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:42:
Zo, na deze WU op CPU bij folding, gaat de cpu van start op rosetta. Buiten installeren en aanmelden + team kiezen verzonderstel ik dat alles ok is ?
Yup, good to go! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfade
D_Jeff schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:58:
@Bubbles Rosetta lust erg graag resources, moet ik zeggen.
Zit inmiddels op 1 GB ram / core (32 gb in gebruik :P )
Viel me net ook op. 1 op 1.8GB, een andere op 1.2GB, de andere 10 op 600~MB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ari2asem
  • Laatst online: 02-05 17:29
pindamaster schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:48:
Ook maar van de partij met paar pc's krijg alleen wel op een bakkie allemaal berekeningsfouten, hoe los ik dat op?
[Afbeelding]
hier kun je niks aan doen. boinc helemaal afsluiten (manager en client), computer rerstart en weer boinc starten. blijf je alsnog berekeningsfouten zien, dan kun je beter er niet aan mee doen. klinkt hard, maar dit soort fouten is niet te corrigeren. want het is heel astig om oorzaak van te vinden.
is het je memory? is het je cpu? lastig dus
Damic schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:46:
Holy mother of Jozef, 6h voor een taak :o en taken zijn groot :o tussen 200 en 700MB/taak * Damic gaat nog wat geheugen zoeken.

Ja Rosetta lust graag geheugen.

Edit * Damic heeft nog wat geheugen bijbesteld kit van pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M4B3200C16 koopje op Amazon.de voor 217€ 8) :Y) B)
jeez...per taak 500-600mb werkgeheugen nodig, er zitten ook paar van 200-300mb...ik heb nu 80gb aan ram, dat is dus niet genoeg voor mij, want heb paar taken in boinc staan op: WAITING FOR MEMORY
D_Jeff schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 00:11:

mijn systeem is 128 threads, 80gb ecc-reg (dual socket epyc 7551) :+ :+ ....hij heeft het zwaar met rosetta.

[ Voor 24% gewijzigd door ari2asem op 24-03-2020 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunblade NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-02 18:48
Heb het ook even geinstalleerd en aan het draaien met een I7 4770S 3.9 GHz
Met een TDP van 65W gaat het helaas niet zoveel bijdragen om mijn kamer warm te houden.
Maar alle beetjes helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wifikabelhuren
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 25-11-2021
Ik zie nu een lijst met bestandsnamen bij het tabje Werk. Krijgt iedereen unieke bestanden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-04 13:48
wifikabelhuren schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:21:
Ik zie nu een lijst met bestandsnamen bij het tabje Werk. Krijgt iedereen unieke bestanden?
Meerdere accounts krijgen hetzelfde bestand en daarna worden de uitkomsten vergeleken om te valideren of het correct berekend is, dan krijg je ook je punten pas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Correct, over het algemeen wordt werk gestuurd naar 2 random machines. Bij onzekerheid van het resultaat naar een 3e ter verificatie. Zijn de resultaten gelijk, dan krijg je punten, wijken je resultaten af/erg af kan je minder of niks krijgen (rekenfouten, overclocks zorgen hier nog wel eens voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Ik ben door het vouwen erachter gekomen dat mij cpu bij oc 0.01volt extra nodig had want ik kreeg idd rekenfouten.
Dit had ik anders nooit echt gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-04 13:48
Heeft iemand hier toevallig een manier of een scriptje geschreven om zijn systemen makelijk te kunnen monitoren?

Ik wil eigenlijk een systeem gebruiken dat ik gewoon via http op de machine in ieder geval de status kan zien. Was vorig jaar al begonnnen met een stukje php wat `boinccmd` aanroept en uitspuugt.

Vroeg me alleen af of ik de enige was die zo iets zou willen of is er als zo iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_Jeff
ari2asem schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:45:
s

[...]
jeez...per taak 500-600mb werkgeheugen nodig, er zitten ook paar van 200-300mb...ik heb nu 80gb aan ram, dat is dus niet genoeg voor mij, want heb paar taken in boinc staan op: WAITING FOR MEMORY

[...]

mijn systeem is 128 threads, 80gb ecc-reg (dual socket epyc 7551) :+ :+ ....hij heeft het zwaar met rosetta.
4K euro voor een CPU vond ik zwaar too much (3990x). Daarnaast heeft een 64c / 128t nog wat meer nadelen voor een Win 10 enterprise client -- Naast "kijk mij eens dik zijn" had ik verder 0,0 usecase.

3970x zweet ondertussen wel lekker (+2 graden in een kamertje van 9m2 / 27m3), maar met 128 GB geen mem issues nog. Voor jezelf aan de andere kant wel het excuus om meer RAM te gaan kopen :P

Verder krijg ik de indruk zodra de taakverdeler dikke hardware ruikt je meer werk krijgt toe gewezen.
"Je bent een snelle, hea? Ja - Mooi, hier is 4x zoveel werk als het gemiddelde" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Hoe hebben jullie de instellingen bij Rosetta gezet inzake CPU time? Standaard (dus 8 uur) of iets anders? Hoger....lager......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@D_Jeff of grotere taken die meer geheugen nodig hebben :D ik zit nu rond de 22GB geheugen (het hele systeem) van de 32GB :+

@ari2asem minder cores laten werken tot je voldoende geheugen hebt, anders zit ie continu te swappen.

@pindamaster als je cpu niet 100% word gebruikt, minder cores laten werken, je hebt nl volgens mij teweinig geheugen.

[ Voor 20% gewijzigd door Damic op 24-03-2020 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@Damic Dan is een upgrade naar 64 of 128 GB RAM geen overbodige luxe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

64GB extra onderweg Jeff, dan kan die 32 eruit en 64 erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik heb momenteel een issue dat 1 WU niet wil downloaden en de boel ophoudt, 1 thread nu zelfs uit. Irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Abort de taak. Had er ook 1 staan sinds gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari2asem
Panzer_V schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:08:
Hoe hebben jullie de instellingen bij Rosetta gezet inzake CPU time? Standaard (dus 8 uur) of iets anders? Hoger....lager......
always ;) ;)
D_Jeff schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:04:
[...]

4K euro voor een CPU vond ik zwaar too much (3990x). Daarnaast heeft een 64c / 128t nog wat meer nadelen voor een Win 10 enterprise client -- Naast "kijk mij eens dik zijn" had ik verder 0,0 usecase.

3970x zweet ondertussen wel lekker (+2 graden in een kamertje van 9m2 / 27m3), maar met 128 GB geen mem issues nog. Voor jezelf aan de andere kant wel het excuus om meer RAM te gaan kopen :P

Verder krijg ik de indruk zodra de taakverdeler dikke hardware ruikt je meer werk krijgt toe gewezen.
"Je bent een snelle, hea? Ja - Mooi, hier is 4x zoveel werk als het gemiddelde" :+
mijn systeem (mobo, 2 cpus, 10* 8gb-2666-ecc-reg, 2 noctua coolers) heeft mij 2500 euro gekost.

mijn hele systeem (dus niet alleen boinc) gebruikt op dit moment 60% van 80gb...alsnog zie ik in boinc paar taken staan op WAITING MEMORY....Maar ik heb nog 40% ruimte van die 80gb (oftewel 32gb)....ik vermoed dat extra geheugen bij prikken, niet mijn probleem in boinc gaat oplossen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@ari2asem 2.5K slechts?
1. Indien exc btw: mooie deal
2. Indien inc btw: WTF.. hoe dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
@ari2asem
Geheugengebruik bij computer voorkeuren wellicht op 50% bij computer in gebruik?
https://boinc.bakerlab.org/rosetta/prefs.php?subset=global

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MKWIo2oHFtiKt5KUrp29FKxUyDE=/f/image/LBnIampDdIcQ9QTzn6eZP4sk.png
Normaal staat die op 50% bij computer in gebruik, zelfs YouTube op de achtergrond lockte hem voor mij op 50% dus heb hem meer ruimte gegeven gezien ik toch amper deze machine gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthymushroom
  • Laatst online: 09-05 11:59
Suicyder schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:30:
@ari2asem
Geheugengebruik bij computer voorkeuren wellicht op 50% bij computer in gebruik?

[Afbeelding]
Normaal staat die op 50% bij computer in gebruik, zelfs YouTube op de achtergrond lockte hem voor mij op 50% dus heb hem meer ruimte gegeven gezien ik toch amper deze machine gebruik.
Hier had ik ook last van, ik heb m op 95% gezet. Als ik ga gamen dan geef ik gewoon handmatig 4 cores vrij en dan gaat t goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superempie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-04 20:48
Suicyder schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:23:
Ik heb momenteel een issue dat 1 WU niet wil downloaden en de boel ophoudt, 1 thread nu zelfs uit. Irritant.
Heb ik hier ook regelmatig (Linux). Ik abort ze en moet daarna 2x updaten om weer nieuwe WUs te krijgen.

Trust the force Luke, you always hit something

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ari2asem
D_Jeff schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:30:
@ari2asem 2.5K slechts?
1. Indien exc btw: mooie deal
2. Indien inc btw: WTF.. hoe dan?
yep....
epyc 7551 op ebay rond 950 eurp /cpu (dus 2* 950 = 1900 euro)
mobo 330 euro (supermicro h11dsi)
geheugen rond 500 euro
m2 nvme en cpu-coolers had ik al van andere project

ok, het heeft met alles bij elkaar rond 3K gekost (incl btw)
en waar gebruik het voor? alleen voor BOINC, geen homelab of wat anders
Suicyder schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:30:
@ari2asem

[Afbeelding]
yep, dat was hem....aangepast en nu doet ie alle taken

[ Voor 3% gewijzigd door ari2asem op 24-03-2020 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaknico
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-03-2022
Rosetta werkt wel, Folding @home vindt m'n gpu te oud.. Dus Rosetta it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 14:13
Ik heb een 1080Ti maar ik heb niet de indruk dat mn GPU uberhaupt gebruikt wordt voor Rosetta. Is dit een instelling of is het CPU only?

[ Voor 7% gewijzigd door jaapstobbe op 24-03-2020 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@jaapstobbe Rosetta is cpu only, Folding is CPU en GPU :)
@ari2asem je kan dat ook in boinc zelf aanpassen onder options > computing prefernces

[ Voor 42% gewijzigd door Damic op 24-03-2020 18:08 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste