ik heb nog twee verificatie jobs lopen en dat is t.
Coole grafiek! Hoe heb je die gemaakt?Qazwaplol schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:35:
Sinds gisteravond is het werk weer op, project heeft geen werk taken beschikbaar voor je computer. Dus berichten die je ziet klopt.
Is weer afwachten tot ze weer een nieuwe batch genereren.
[Afbeelding]
Klopt, elke 15min project status webpagina parsen en in rrdtool data file opslaan en grafiek verversen.
Nice. Moest je er meer info van hebben of iets kunnen delen zou het top zijn. Niet echt thuis rrdtool (en volgens een snelle google search is het met perl ook)Qazwaplol schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 20:53:
Klopt, elke 15min project status webpagina parsen en in rrdtool data file opslaan en grafiek verversen.
@DaMoUsYs ja zag het
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Dat was jaren geleden aardig wat uitzoek werk, documentatie op RRDtool website is wel goed en genoeg voorbeelden van te vinden.
Gebruik een antieke rrdtool voor Windows, niet echt bedoeld voor Windows en werkt ook niet perfect. Maar voor mijn doel werkt het, webpagina parsen en grafiek genereer ik vanuit powershell.
Data file aangemaakt met dit
Actuele project status ophalen, opslaan en grafiek updated voor Rosetta, Primegrid
Of bijvoorbeeld temperatuursensor op COM port
Gebruik een antieke rrdtool voor Windows, niet echt bedoeld voor Windows en werkt ook niet perfect. Maar voor mijn doel werkt het, webpagina parsen en grafiek genereer ik vanuit powershell.
Data file aangemaakt met dit
Actuele project status ophalen, opslaan en grafiek updated voor Rosetta, Primegrid
Of bijvoorbeeld temperatuursensor op COM port
[ Voor 0% gewijzigd door Qazwaplol op 04-04-2020 21:54 . Reden: typo ]
Ach ja, WCG stampt wel weer effe door...
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Maar even op mijn telefoon geïnstalleerd maar hij vindt dat ik niet genoeg RAM beschikbaar heb. Vreemd genoeg denkt hij wel dat er meer vrij RAM is dan mijn systeem zelf?killerdemon schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 21:56:
Op ARM is er nog werk

[ Voor 3% gewijzigd door Lrrr op 04-04-2020 22:33 . Reden: kleinere plaatjes ]
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Goed, aangezien Rosetta momenteel niks te doen heeft heb ik ook maar Folding aangezet.
Mocht je Linux gebruiken, hier is een Bash scriptje wat ik in elkaar heb geklust om het aantal cores dat Rosetta gebruikt in de gaten te houden, en Folding de overige cores te geven:
En maak ook het volgende bestand aan:
Je moet wel XmlStarlet op je systeem hebben (Ubuntu: apt install xmlstarlet). Als je niet een absolute idioot zoals mij bent, die dit als root draait, moet je waarschijnlijk ook op een paar plekken sudo toevoegen
Vervolgens zet je hem in je crontab:
En aangezien ik veel te lang bezig ben geweest met mijn Folding config op zo'n manier te krijgen dat ik vanaf mijn eigen PC met FAHControl de status kan zien, hier ook nog gratis mijn Folding config:
Let op, deze config staat toegang zonder wachtwoord vanaf het hele internet toe, zorg dat je een firewall hebt als je deze config integraal overneemt! Zo niet, verander dan 0/0 naar je eigen IP.
Als iemand nog problemen heeft met het draaien van Rosetta/Folding op een headless Linux server, of met het inzien van de Rosetta/Folding status vanaf een andere PC, laat het even weten, want dat heb ik nu helemaal strak.
Zo, en nu ga ik naar bed.
Mocht je Linux gebruiken, hier is een Bash scriptje wat ik in elkaar heb geklust om het aantal cores dat Rosetta gebruikt in de gaten te houden, en Folding de overige cores te geven:
Bash: /etc/fahclient/update-config
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| #!/bin/bash TotalCpus=$(nproc --all) RAHCpus=$(pgrep -c rosetta) FAHCpusOld=$(cat /etc/fahclient/cpus) FAHCpusNew=$(($TotalCpus-$RAHCpus)) if [ $FAHCpusOld -ne $FAHCpusNew ]; then echo $FAHCpusNew > /etc/fahclient/cpus if [ $FAHCpusNew -eq 0 ]; then FAHPaused=true elif [ $FAHCpusNew -ne 0 ]; then FAHPaused=false fi xmlstarlet ed -L -P -O -u /config/paused/@v -v $FAHPaused /etc/fahclient/config.xml if [ $FAHPaused = false ]; then xmlstarlet ed -L -P -O -u /config/cpus/@v -v $FAHCpusNew /etc/fahclient/config.xml fi echo "[$(date +"%Y-%m-%d %T")] R@H: ${RAHCpus} cpus. F@H: ${FAHCpusOld} -> ${FAHCpusNew} cpus, paused: ${FAHPaused}." echo "[$(date +"%Y-%m-%d %T")] Reloading FAHClient.service." /usr/sbin/service FAHClient reload fi |
En maak ook het volgende bestand aan:
code: /etc/fahclient/cpus
1
| 0 |
Je moet wel XmlStarlet op je systeem hebben (Ubuntu: apt install xmlstarlet). Als je niet een absolute idioot zoals mij bent, die dit als root draait, moet je waarschijnlijk ook op een paar plekken sudo toevoegen
Vervolgens zet je hem in je crontab:
code:
1
| * * * * * cd /etc/fahclient && ./update-config >> /var/log/fah-update-config.log 2>&1 |
En aangezien ik veel te lang bezig ben geweest met mijn Folding config op zo'n manier te krijgen dat ik vanaf mijn eigen PC met FAHControl de status kan zien, hier ook nog gratis mijn Folding config:
XML: /etc/fahclient/config.xml
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| <config> <!-- Client Control --> <fold-anon v="false"/> <!-- Folding Slot Configuration --> <gpu v="false"/> <cpus v="2"/> <!-- Slot Control --> <power v="full"/> <paused v="true"/> <!-- User Information --> <passkey v="28aef24b449e1d8a28aef24b449e1d8a"/> <team v="92"/> <user v="Lrrr"/> <!-- Folding Slots --> <slot id="0" type="CPU"/> <!-- GUI --> <gui-enabled v="false"/> <!-- Remote Control from any IP --> <allow v="0/0"/> <command-allow-no-pass v="0/0"/> <web-allow v="0/0"/> </config> |
Let op, deze config staat toegang zonder wachtwoord vanaf het hele internet toe, zorg dat je een firewall hebt als je deze config integraal overneemt! Zo niet, verander dan 0/0 naar je eigen IP.
Als iemand nog problemen heeft met het draaien van Rosetta/Folding op een headless Linux server, of met het inzien van de Rosetta/Folding status vanaf een andere PC, laat het even weten, want dat heb ik nu helemaal strak.
Zo, en nu ga ik naar bed.
[ Voor 15% gewijzigd door Lrrr op 06-04-2020 04:35 . Reden: F@H config klopte niet helemaal ]
Blijft vreemd, Ik heb R@H draaien en krijg nog altijd trouw WU toegewezen, voor zo ver ik kan zien heeft mijn machine de afgelopen twee weken niet zonder werk gezeten. Heel soms draaide hij even op halve kracht (2 jobs ipv 4) maar dat duurde nooit langer dan een paar uur. Nu moet ik wel zeggen, dit is een werk machine zonder fatsoenlijk GPU, misschien maakt dat het verschil?
De GPU zou geen verschil mogen maken want die wordt door Rosetta niet gebruikt. Zonder gedetailleerd te weten hoe iedereen zijn computer gebruikt en heeft ingesteld is het lastig om te zeggen waarom sommigen nauwelijks wat merken van te weinig werk en anderen er constant last van hebben.
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Ik heb vanochtend vroeg ook weer een enkel Rosetta WU'tje binnengekregen, maar verder niks. (Op Folding verder wel gewoon genoeg WU's)
Hier ook geen WU meer. F@H werkt ondertussen lekker door, lijkt beter te gaan met hun netwerk.
Net zoals Folding@Home zal Rosetta@Home volledig verrast zijn door de grote toestroom wegens dat covid-virus. Geef ze wat tijd om orde op zaken te stellen. ik ben er van overtuigd dat het over een paar dagen weer redelijk gesmeerd loopt.
En in de tussentijd van Folding@Home en/of WCG is nooit verkeerd
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
COVID-19 is volgens de website van WCG 'coming soon', dus is er nog niet.KuuKe schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:57:
Niet dat het dan natuurlijk niet nuttig is, maar voor degenen die specifiek in COVID-19 geïnteresseerd zijn dus
Ik zou ook graag momenteel zo veel mogelijk COVID-19 willen doen.Lrrr schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:36:
[...]
COVID-19 is volgens de website van WCG 'coming soon', dus is er nog niet.
Niet dat het dan natuurlijk niet nuttig is, maar voor degenen die specifiek in COVID-19 geïnteresseerd zijn dus
Doe bij WCG als 'backup' voor nu 'Mapping Cancer Markers'... zo blijf ik in ieder geval in het Medische straatje.
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Op Rosetta krijg je (ook) niet alleen COVID-19 wu's, misschien maar de helft.Robinski schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:50:
[...]
Ik zou ook graag momenteel zo veel mogelijk COVID-19 willen doen.
Doe bij WCG als 'backup' voor nu 'Mapping Cancer Markers'... zo blijf ik in ieder geval in het Medische straatje.
Op WCG leveren 'Smash Childhood Cancer' de meeste punten op per tijdseenheid, bijna 4x zoveel als 'Microbiome Immunity Project'.
Andere subprojecten ben ik nog aan het benchen...
Computing...
Misschien weet dat iemand hier, waarom krijg je bij je het ene project meer punten dan bij een andere? Meer prio, meer rekenbelasting, langere taken, minder overall inzet op dat project?
(misschien past het niet in het stampedetopic, dan hoor ik wel)
(misschien past het niet in het stampedetopic, dan hoor ik wel)
[ Voor 15% gewijzigd door Aardwolf op 05-04-2020 22:22 ]
ik denk dat ik de magische graszoden gevonden heb
bij project voorkeuren de gedeelde bronnen aanpassen naar 500
ik deed dus regelmatig update project in boinc en kreeg nooit werk
ik verander de gedeelde bronnen waarde naar 500 op de site van rozetta en BAM een verse stapel hooi
https://boinc.bakerlab.or...?subset=project&updated=1
ik verander de gedeelde bronnen waarde naar 500 op de site van rozetta en BAM een verse stapel hooi
moooooooooh fx8350
Ik denk dat het toeval is, mijn buffers zijn nu ook weer aan het vullen. Ongeveer 5 taken per thread (komt overeen met mijn buffer van 1 dag)laserdesign schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:46:
ik denk dat ik de magische graszoden gevonden heb
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bij mij opgelost door in de settings het max% te gebruiken geheugen te verhogenLrrr schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 22:28:
[...]
Maar even op mijn telefoon geïnstalleerd maar hij vindt dat ik niet genoeg RAM beschikbaar heb. Vreemd genoeg denkt hij wel dat er meer vrij RAM is dan mijn systeem zelf?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
net ook weer een klusje werk binnen
Ik heb ook net +/-50 nieuwe taken gekregen.
(Waarvan 70% COVID.)
(Waarvan 70% COVID.)
Hier ook net (eindelijk) nieuw werk binnen gehad, allemaal COVID-19 zo te zien, 11 in totaal
Werk komt weer lekker binnen idd , alles staat weer te loeien
hier ook de gedeelde bronnen verhoogt naar 500, nu komt er ook weer RaH hooi binnen.
wel gek dat ik het dit moet aanpassen terwijl WCG hier op 10 staat (wat dus al veel lager is dan RaH...
wel gek dat ik het dit moet aanpassen terwijl WCG hier op 10 staat (wat dus al veel lager is dan RaH...
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Ik denk niet dat het komt door het aanpassen van gedeelde bronnen (per se). Tot eerder deze avond was het werk gewoon op, is waarschijnlijk een hele nieuw batch aan werk zojuist (uur geleden) bijgekomen en iedereen speelt weer mee
Scriptje bleek er niet goed mee om te gaan als R@H alle beschikbare cores opvult (dan kreeg F@H '0' cores en 0 blijkt alles te betekenen). Heb het scriptje (in de originele post) aangepastLrrr schreef op zondag 5 april 2020 @ 03:24:
Gisteren met 592 koeien 2,7M weggezet. Duidelijk een gebrek aan gras.
Het totaal aantal deelnemers is verder gestegen naar de 1066.
Er zijn toch nog 89 badges verdiend, complete stats A-Jay in "[Stampede 19] Rosetta@Home - Week 2"
Het totaal aantal deelnemers is verder gestegen naar de 1066.
Er zijn toch nog 89 badges verdiend, complete stats A-Jay in "[Stampede 19] Rosetta@Home - Week 2"
Wilde net zeggen, mijn koeien heb ik gisteravond weer aan gezet, vanmorgen hadden ze beiden weer een stapel werk en er staan nog 14.665 PC taken (op dit exacte moment, geen garantie voor over 10 seconden
)
Edit:
Leuk detail, op 2 WU's na zijn al mijn WU's COVID
Edit:
Leuk detail, op 2 WU's na zijn al mijn WU's COVID
[ Voor 13% gewijzigd door Suicyder op 06-04-2020 09:08 ]
Verwijderd
De eerste verschijnselen van een griep waren 27 maart.
Nu 6 april heb ik nog steeds koorts.
De computer doet het weer.
Nu 6 april heb ik nog steeds koorts.
De computer doet het weer.
Result van Linux WU: 'DONE :: 1 starting structures 43200.9 cpu seconds'
Result van Windows WU: 'DONE :: 600 starting structures 20311.1 cpu seconds'
Lijkt erop dat de v4.12 applicatie niet goed werkt op Linux, alle taken doen er 12 uur over en hebben dan in feite niets gedaan en krijgen dan ook maar 20 punten voor 12 uur werk.
Vergeleken met Windows hosts die er 6 tot 8 uur over doen en 200 tot 400 punten krijgen.
Lijkt erop dat de v4.12 applicatie niet goed werkt op Linux, alle taken doen er 12 uur over en hebben dan in feite niets gedaan en krijgen dan ook maar 20 punten voor 12 uur werk.
Vergeleken met Windows hosts die er 6 tot 8 uur over doen en 200 tot 400 punten krijgen.
Ik heb alleen linux hosts, dus kan niet vergelijken met windows. Maar, volgens mij gaat dit zeker niet op voor alle taken. Ik heb er wel een paar tussen van 12 uur / 20 credits, maar verreweg de meesten deden/doen gelukkig gewoon ~6 uur en 200-400 punten.Qazwaplol schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:47:
..

Assimilate, Graze, Stampede !!
Ik vind die waarschuwing over default.out.gz interessanter, die zie ik namelijk niet terug bij mijn resultaten.Qazwaplol schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:47:
Zo te zien komt het alleen voor bij de applicatie 'Rosetta v4.12 i686-pc-linux-gnu' en niet bij 'Rosetta v4.12 x86_64-pc-linux-gnu'
Hangt er dus vanaf welke je toegewezen krijgt, in mijn geval kreeg ik voor 95% de 32bit app en 5% de 64bit app.
Poging 2 na project reset ziet het er beter uit, alleen de 64bit app
Hangt er dus vanaf welke je toegewezen krijgt, in mijn geval kreeg ik voor 95% de 32bit app en 5% de 64bit app.
Poging 2 na project reset ziet het er beter uit, alleen de 64bit app
Ik kan hier bevestigen dat een Linux systeem met 11x de 64 bits WU's goed gaat en 1x de 32bits Rosetta v4.12 i686-pc-linux-gnu' WU als foutief wordt gemeld bij het eindresultaat.
Ligt dus niet aan het Linux systeem maar aan de 32 bits Rosetta WU's.
Ligt dus niet aan het Linux systeem maar aan de 32 bits Rosetta WU's.
Verwijderd
Alle taken gaan hier goed, wel heb ik een aantal teken geaborteerd:
http://boinc.bakerlab.org...hp?userid=2122583&state=6
http://boinc.bakerlab.org...hp?userid=2122583&state=6
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2020 16:36 ]
Teken aborteren is sowieso een goed idee, rotbeesten dat het zijn...
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Ik had er op 1 van m'n (Windows 10) koeien ook een zwikje van binnengehaald, hebben allemaal maar 1 "decoy" gevonden en allemaal zo'n 18 punten, daar is hij 3 dagen mee bezig geweest om het allemaal weg te werken dus dat leverde weinig op.Qazwaplol schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:47:
Lijkt in een "batch" workunits te zitten want draai nu ook v4.12 taken en die gaan wel goed.
[ Voor 4% gewijzigd door BlueTooth76 op 06-04-2020 17:52 ]
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Ligt dit aan mijn processor die het niet snel genoeg kan verwerken of onderschat Rosetta hun werk? Er staat namelijk bij dat de verwachte werktijd van een WU 6:16:56 is, maar ondertussen zijn vier WU's al 20uur en bijna 14uur bezig en is de geschatte werktijd die nog te gaan is opgelopen naar 21uur en 27uur.
Daarbij heeft hij twee WU's die al geruime tijd bezig waren gepauzeerd (waarschijnlijk omdat de deadline verder weg is).
Maar ik denk dat dit door mijn instellingen komt dat hij zo'n hoeveelheid WU's klaar zet, als het binnen die tijd daadwerkelijk te berekenen is... Maar doordat dat bijna 6x zo lang duurt per stuk, ga ik heel wat WU's niet redden voor de rapporteer datum.
Iemand enig idee?
/f/image/bNvWfDh7LmX54uR6DaHzFRQI.png?f=fotoalbum_large)
Had m'n instelling al gewijzigd naar maximaal 100% van de CPU tijd, aangezien ik het hele weekend m'n PC niet nodig had. Maar dit heeft niet echt geholpen (stond op 80%)
Daarbij heeft hij twee WU's die al geruime tijd bezig waren gepauzeerd (waarschijnlijk omdat de deadline verder weg is).
Maar ik denk dat dit door mijn instellingen komt dat hij zo'n hoeveelheid WU's klaar zet, als het binnen die tijd daadwerkelijk te berekenen is... Maar doordat dat bijna 6x zo lang duurt per stuk, ga ik heel wat WU's niet redden voor de rapporteer datum.
Iemand enig idee?
/f/image/bNvWfDh7LmX54uR6DaHzFRQI.png?f=fotoalbum_large)
Had m'n instelling al gewijzigd naar maximaal 100% van de CPU tijd, aangezien ik het hele weekend m'n PC niet nodig had. Maar dit heeft niet echt geholpen (stond op 80%)
[ Voor 6% gewijzigd door ShAd0w op 06-04-2020 18:53 ]
@ShAd0w die dat er heel lang overdoen, als die terug lopen zie dan eens of ze vooruit gaan in % zoniet cancelen.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Kijk ook even in de betreffende taak hoever ze al zijn
(grafische weergave -> model nr. en step nr.)
(grafische weergave -> model nr. en step nr.)
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
een vraag....kan iemand mij uitleggen wat "TARGET CPU RUNTIME" onder R@H project preference's betekent? ik heb nu op 36uur staan. mijn taken draaien dan ook op 36uur lang.
wat voor gevolgen heeft deze waarde (aantal uren) die bij die instelling horen, op de status vd taak (COMPLETED AND VALIDATED) ?
stel je het volgende voor: ik zet die cpu tijd op 8uur. betekent dat ik niet genoeg tijd heb om de taak COMPLETED AND VALIDATED te krijgen?
of heeft de tijd (8uur of 36uur) van TARGET CPU RUNTIME totaal geen invloed op COMPLETED AND VALIDATED status?
is 8uur lang genoeg om een taak COMPLETED AND VALIDATED te krijgen?? mijn cpu is 2400mhz snel
waarom vraag ik dit? kijk even naar mijn stats:
https://boinc.bakerlab.or...ow_names=0&state=6&appid=
heel veel TIMEOUT errors terwijl ik met die taken binna 35uur bezig was. zonde van tijd en electricteit
wat voor gevolgen heeft deze waarde (aantal uren) die bij die instelling horen, op de status vd taak (COMPLETED AND VALIDATED) ?
stel je het volgende voor: ik zet die cpu tijd op 8uur. betekent dat ik niet genoeg tijd heb om de taak COMPLETED AND VALIDATED te krijgen?
of heeft de tijd (8uur of 36uur) van TARGET CPU RUNTIME totaal geen invloed op COMPLETED AND VALIDATED status?
is 8uur lang genoeg om een taak COMPLETED AND VALIDATED te krijgen?? mijn cpu is 2400mhz snel
waarom vraag ik dit? kijk even naar mijn stats:
https://boinc.bakerlab.or...ow_names=0&state=6&appid=
heel veel TIMEOUT errors terwijl ik met die taken binna 35uur bezig was. zonde van tijd en electricteit
[ Voor 27% gewijzigd door ari2asem op 06-04-2020 20:28 ]
Trust the force Luke, you always hit something
Ondertussen moet je er de volgende ook wel bijnemen hoor:
https://boinc.bakerlab.or...thread.php?id=13695#93121
@ari2asem ik zou persoonlijk geen taken op meer dan 30h zetten, gewoon omdat je veel meer de kans gaat krijgen dat je wu's een timeout veroorzaken omdat ze buiten de 32h gaan
Het is met die wu's net een tombola, ik heb 4 koeien aan het grazen en daarvan hebben er twee maar nieuwe wu's gekregen de afgelopen 48 uur de rest staat nu nog/weer WCG te verteren.
Het beste lijkt dus te zijn om geen runtime preference in te stellen én een zo klein mogelijke buffer van work units aan te houden:molano999 schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:49:
[...]
Ondertussen moet je er de volgende ook wel bijnemen hoor:
https://boinc.bakerlab.or...thread.php?id=13695#93121
The Project Team prefers that you leave the runtime preference set to "not selected". This allows them flexibility to make changes in the future.
So more than ever it looks like that if you run more than one BOINC project it's best to set the cache to a very small setting
eg
Store at least 1 days of work Store up to an additional 0.02 days of work[/code]
yep, ik ben erachter wat de oorzaak mijn TIMEOUT is...ik had mijn cache voor 4 dagen ingesteld, met 36uur cpu runtime...met als gevolg over de tijd...nu heb ik cpu time op 24uur staan, cache staat nu op 1 dag
Dit was mij ook opgevallen. De werkelijk gedraaide tijd valt wat negatiever uit dan de vooraf door Rosetta ingeschatte tijd. Hieronder mijn situatie:Ligt dit aan mijn processor die het niet snel genoeg kan verwerken of onderschat Rosetta hun werk?
/f/image/2vPyMtjZnP2aPB1vmGwgjDWM.png?f=fotoalbum_large)
Zelf ben ik met dat Distributed Computing nog maar enkele dagen bezig. Rosetta kan de inschatting alleen maar maken op basis van je systeem specificaties. Misschien dat ze nog een moment opname hebben van de activiteit bij het plaatsen van de job. Begrijpelijk kan dit alleen maar een grove inschatting worden. Dat Rosetta dan een best case laat zien kan ik nog wel begrijpen omdat ze mensen willen overreden de job te laten doorrekenen. Zes en een half uur bekt nu eenmaal wat beter dan 8 en een half uur.
PS als je systeem zijn volledige capaciteit aan het doorrekenen kon geven dan komen je tijden mij wat lang voor. Mijn systeem is ook echt geen hoogvlieger (een i5 je) maar ze was dit weekend echt alleen maar met Rosetta bezig.
[ Voor 10% gewijzigd door teacup op 06-04-2020 22:37 ]
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
mooie foto bij de team pagina
https://boinc.bakerlab.or...eam_display.php?teamid=78
moooooooooh fx8350
teacup schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:32:
[...]
Dit was mij ook opgevallen. De werkelijk gedraaide tijd valt wat negatiever uit dan de vooraf door Rosetta ingeschatte tijd.
(bron: https://boinc.bakerlab.or...=13695&postid=93082#93082)Until BOINC Manager gets used to the new runtimes, it will mis-estimate remaining time to run. But it will learn after processing a few. It will also mean that BOINC Manager will request too much work, because it doesn't really understand how long it will take to complete.
Dank je voor de bron. Wel mooi dat Boinc kan leren uit het verleden. Ook een pragmatische benadering, omdat alles ermee wordt verdisconteerd (gebruik, achtergrondprocessen ed.).
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Ben er ook pas sinds het F@H nieuwsbericht mee bezig en toen zag ik de stampede ineens. Maar er stond bij mij 6:16min en twee zijn ondertussen al 23,5uur bezig en net de 50% gepasseerd... (56% - model 454, 55% - model 445). Iemand zei check de model/step eens. Hieruit maak ik dan op dat dit 'veel' modellen zijn voor één opdracht?teacup schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:32:
[...]
Dit was mij ook opgevallen. De werkelijk gedraaide tijd valt wat negatiever uit dan de vooraf door Rosetta ingeschatte tijd. Hieronder mijn situatie:
[Afbeelding]
Zelf ben ik met dat Distributed Computing nog maar enkele dagen bezig. Rosetta kan de inschatting alleen maar maken op basis van je systeem specificaties. Misschien dat ze nog een moment opname hebben van de activiteit bij het plaatsen van de job. Begrijpelijk kan dit alleen maar een grove inschatting worden. Dat Rosetta dan een best case laat zien kan ik nog wel begrijpen omdat ze mensen willen overreden de job te laten doorrekenen. Zes en een half uur bekt nu eenmaal wat beter dan 8 en een half uur.
PS als je systeem zijn volledige capaciteit aan het doorrekenen kon geven dan komen je tijden mij wat lang voor. Mijn systeem is ook echt geen hoogvlieger (een i5 je) maar ze was dit weekend echt alleen maar met Rosetta bezig.
Bij jouw staat ook 6:22u, maar die 100% heb je bereikt bij 8:20u, dus +2 uur is opzich te doen. +42 uur is een beetje veel aan mijn zijde. Het is ook maar een i5-je (3 serie nog - 3570K)
Ik heb de overige 8 taken die klaar stonden van 6:16u maar afgebroken, want ik hoop dat ik de huidige vier überhaupt voor de deadline van 08-04 afkrijg

Daarnaast de instellingen terug gezet naar 0,1 dag extra werk opslaan...
Ps. bionc-bron gelezen. Ik snap nu dat ze het werk gaan vergelijken en minder zware opdrachten naar m'n manager sturen (alsin, vergelijkings materiaal etc...). Ik laat hem gewoon runnen en ben benieuwd
[ Voor 4% gewijzigd door ShAd0w op 06-04-2020 23:17 ]
Verwijderd
Erg artistiek.laserdesign schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:42:
mooie foto bij de team pagina
Toch wel tof als je dat soort dingen kunt doen 
YouTube: Building a 100TB Folding@Home Server!
Building a 100TB Folding@Home Server!
- Sleep is for the Weak -
Zal ook weer eens een rondje langs mijn koetjes maken nadat ik ze een lang weekend met rust heb gelaten. De 3600X is lekker bezig, hopelijk de rest ook. Zal wellicht nog een 1700 bij schalen.
Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022
Ik heb mijn oude account maar eens nieuw leven ingeblazen en de 3900X aan het werk gezet.
Nu blijkt dat de standaard koeler misschien toch niet genoeg is, gisteren tijdens het eerste uurtje eens naar de cijfers gekeken, cpu op 100% (12 cores, 24 threads) en 96 graden celsius (koeler op max 3000rpm)... woopsie?!
Ik had al een waterkoeler besteld (want de stock koeler is wat luid), maar heb toch tot die tijd maar teruggeschroeft naar 40% CPU (en 50% time), wat zo'n 70-75 graden oplevert.
Nu blijkt dat de standaard koeler misschien toch niet genoeg is, gisteren tijdens het eerste uurtje eens naar de cijfers gekeken, cpu op 100% (12 cores, 24 threads) en 96 graden celsius (koeler op max 3000rpm)... woopsie?!
Ik had al een waterkoeler besteld (want de stock koeler is wat luid), maar heb toch tot die tijd maar teruggeschroeft naar 40% CPU (en 50% time), wat zo'n 70-75 graden oplevert.
Why run? you'll only die tired......
Ja linus is weer op dreefNebulasky2 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 06:28:
Toch wel tof als je dat soort dingen kunt doen
Details Suicyder in "[Stampede 19] Rosetta@Home - Week 2"
743 users hebben 4M weggezet
Het totaal aantal is gestegen naar 1095
Ook zijn er 109 badges gehaald
743 users hebben 4M weggezet
Het totaal aantal is gestegen naar 1095
Ook zijn er 109 badges gehaald

Weet niet of dit het juiste topic is maar zat dus eens in de lijst met top users van rosetta te kijken gesorteerd op credit/day.
https://www.boincstats.com/stats/14/user/list/12/0/0
#1 Syracuse University
#2 KIT-GridKa
#3 HPE Belgium
De nummer 2 en 3 lijken nog op gang te moeten komen
, wel grappig dat wij als team de power leveren van een supercomputer. 
//edit
( plek 104 is van mij
)
https://www.boincstats.com/stats/14/user/list/12/0/0
#1 Syracuse University
#2 KIT-GridKa
#3 HPE Belgium
De nummer 2 en 3 lijken nog op gang te moeten komen
//edit
( plek 104 is van mij
[ Voor 5% gewijzigd door Thoughtless op 07-04-2020 12:25 ]
HPE Belgium is geen supercomputer. Lokaal projectje met een paar spare servers in het lab.
Leuke grafiekjes kan je daar ook maken: https://www.boincstats.co...id%5B%5D=750&id%5B%5D=127ShAd0w schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:52:
https://www.boincstats.com/stats/challenge/team/chat/1074
We doen het dus aardig goed?
3,2 GB is heel normaal.
Ik had ze van 6 GB.
Is afhankelijk hoe veel werkgeheugen je in je pc hebt zitten
Ik had ze van 6 GB.
DPC Chef-kok :)
ik heb 128gb werkgeheugen met 128 threads. maar....6gb per taak ??Xanquezer schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:12:
3,2 GB is heel normaal.
Ik had ze van 6 GB.
Lijkt mij ook veel hoor.ari2asem schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:38:
[...]
ik heb 128gb werkgeheugen met 128 threads. maar....6gb per taak ??
Ik heb 1500 WU's draaien waarvan sommige maar 30MB geheugen. De max die ik heb voor 1 WU is 3GB.
De meeste zitten tussen 500MB en 800MB
[ Voor 0% gewijzigd door molano999 op 07-04-2020 20:50 . Reden: Had beetje veel WU's gezet, de niet actieve had ik meegeteld. ;) ]
Dit is erg lang inderdaad. En ook geen incident, want ik zag dat drie van je WU's op meer dan een dag resterend staan. Die computer doet echt niets anders ondertussen? Je processor is misschien niet de nieuwste, maar dat gaat niet je tijd met factoren uit de klauwen laten lopen. Heb je eerdaags een performance test gedraaid (pcmark, cinebench), als een soort second opinion? Of wat monitoringsoftware als hwinfo of cpu-z (Misschien helpt dat om een verdachte aan te wijzen).ShAd0w schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:12:
Ben er ook pas sinds het F@H nieuwsbericht mee bezig en toen zag ik de stampede ineens. Maar er stond bij mij 6:16min en twee zijn ondertussen al 23,5uur bezig en net de 50% gepasseerd...
Bij jouw staat ook 6:22u, maar die 100% heb je bereikt bij 8:20u, dus +2 uur is op zich te doen. +42 uur is een beetje veel aan mijn zijde. Het is ook maar een i5-je (3 serie nog - 3570K).
Wat mij wel is opgevallen is dat mijn nieuwe WU's meer tijd ingeroosterd krijgen. Dus wat Lrrr aanhaalde lijkt te gebeuren. Bij mij is de tijd inmiddels aangepast van 06:22 u naar 07:55 u. Zie jij dat nu ook gebeuren?
/f/image/ei3F58D658mStyTg7EiZkey1.png?f=fotoalbum_large)
Ik betrap mijzelf erop dat ik nog niets aan die configuratie had veranderd. Als ik mij niet aan het gedrag van de software stoor, dan heb ik geen reden om te wijzigen. Wel heb ik met manuele core toewijzing gespeeld, maar dat is op OS niveau.Ik heb de overige 8 taken die klaar stonden van 6:16u maar afgebroken, want ik hoop dat ik de huidige vier überhaupt voor de deadline van 08-04 afkrijgalle vier de WU's zijn nog minimaal 24 uur bezig.
Daarnaast de instellingen terug gezet naar 0,1 dag extra werk opslaan...
En ik ben ook benieuwd, laat nog eens horen wat er met die tijd gebeurt.Ps. bionc-bron gelezen. Ik snap nu dat ze het werk gaan vergelijken en minder zware opdrachten naar m'n manager sturen (alsin, vergelijkings materiaal etc...). Ik laat hem gewoon runnen en ben benieuwd.
Verwijderd
Je kan die tijd per taak op 1 uur zetten desgewenst:
https://boinc.bakerlab.org/rosetta/prefs.php?subset=project
Vanuit het project is wel het advies / de vraag om dit op 'not selected' / default te laten.Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:48:
Je kan die tijd per taak op 1 uur zetten desgewenst:
Ze hebben liever dat er 8 uur (huidige default) gemiddeld aan een taak gerekend wordt dan 1 uur.
Dit mede om de servers niet te veel te belasten en anderzijds om niet alleen maar kleine resultaten terug te krijgen.
het valt me op dat ik afgelopen 5-6 urrtjes veel COMPUTING ERROR krijg voor rosetta-mini-3.78. het begint en dan 2-3 sec later ERROR
iemand hier met dezelfde ervaring ??
Verwijderd
Nee maar je kan een memtest uitvoeren:
https://www.memtest86.com/
https://www.memtest86.com/
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2020 07:01 ]
Gedetailleerd info is hier A-Jay in "[Stampede 19] Rosetta@Home - Week 2"
We zitten nu weer op de 6M een nieuw record sinds we gestart zijn.
Dit hebben we te danken aan 849 flushers, waarbij er 169 badges behaald zijn.
Er zijn weer 18 nieuwe koeien bijgekomen wat het totaal deze stampede op 1113 brengt.
Lekker bezig
We zitten nu weer op de 6M een nieuw record sinds we gestart zijn.
Dit hebben we te danken aan 849 flushers, waarbij er 169 badges behaald zijn.
Er zijn weer 18 nieuwe koeien bijgekomen wat het totaal deze stampede op 1113 brengt.

Gisteren maar even een Ryzen 7 1700 bijgestoken... als ik dat eerder geweten had...
Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022
Nog even en het wordt "17 miljoen koeien op dat hele kleine stukje gras"
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Voor mensen die Bitdefender draaien, deze heeft de neiging om de Rosetta clients als ransomware te beschouwen:
Heb de Rosetta executables maar in de Exceptions lijst gezet en de optie Automatic Restore in Bitdefender uit, zodat de files niet meer overschreven worden.
De BOINC client geeft dan deze melding in de event log:Feature:
Ransomware Remediation
The process E:\ProgramData\BOINC\projects\boinc.bakerlab.org_rosetta\rosetta_4.12_windows_x86_64.exe manifests ransomware behavior and was blocked. Several files were encrypted by it and we couldn't automatically restore all of them. You can find the files to be restored below.
Mislukte task dusTask rb_04_07_20558_20414_ab_t000__robetta_IGNORE_THE_REST_09_18_905426_6_0 exited with zero status but no 'finished' file

Heb de Rosetta executables maar in de Exceptions lijst gezet en de optie Automatic Restore in Bitdefender uit, zodat de files niet meer overschreven worden.
Ik zie dat met name bij Rosetta Mini v3.78 i686-pc-linux-gnu WU gebeuren. Er is tot nu toe bij mij nog geen een met goed resultaat afgerond. Waarschijnlijk een slechte batch of zo want de x86-64 versies doen het wel goed.ari2asem schreef op woensdag 8 april 2020 @ 01:43:
het valt me op dat ik afgelopen 5-6 urrtjes veel COMPUTING ERROR krijg voor rosetta-mini-3.78. het begint en dan 2-3 sec later ERROR
@Mr Magic Ik gebruik ook BitDefender, maar heb dit gedrag niet gezien...
Betreft inderdaad een slechte batch... ze hebben eventueel nog uitstaande WU's inmiddels ook ingetrokken.synoniem schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:18:
[...]
Ik zie dat met name bij Rosetta Mini v3.78 i686-pc-linux-gnu WU gebeuren. Er is tot nu toe bij mij nog geen een met goed resultaat afgerond. Waarschijnlijk een slechte batch of zo want de x86-64 versies doen het wel goed.
Zo te zien was er een slechte batch online gezet. Alle work units gaven computing errors en inmiddels zijn deze taken allemaal teruggeroepen.synoniem schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:18:
[...]
Ik zie dat met name bij Rosetta Mini v3.78 i686-pc-linux-gnu WU gebeuren. Er is tot nu toe bij mij nog geen een met goed resultaat afgerond. Waarschijnlijk een slechte batch of zo want de x86-64 versies doen het wel goed.
Gisteren heb ik wat optimalisaties doorgevoerd aan m'n workforce. CPU's van twee machines omgeruild zodat m'n 3700X op volle snelheid kan draaien (voorheen was ie undervolted omdat de koeling in de case beperkt was) en over het gehele linie wat meer cores ingezet. Hopelijk kan ik hiermee vandaag de magische grens van 30.000 punten overschrijden.
Bedankt voor de waarschuwing!Mr Magic schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:01:
Voor mensen die Bitdefender draaien, deze heeft de neiging om de Rosetta clients als ransomware te beschouwen:
[...]
De BOINC client geeft dan deze melding in de event log:
[...]
Mislukte task dus![]()
Hier idd ook het geval met Bitdefender
Ik heb het nog eens gechecked voor de zekerheid.
Geen meldingen over failed tasks in het log.
Wat ik wel regelmatig terug zie komen zijn meldingen over schijfruimte die mijn inziens ook nergens op slaan, ruimte zat...
Geen meldingen over failed tasks in het log.
Wat ik wel regelmatig terug zie komen zijn meldingen over schijfruimte die mijn inziens ook nergens op slaan, ruimte zat...
True, maar: Use no more than 50% of total diskspace. Supercedes dat toch ?
Heb hem wel voor de zekerheid even op 50Gb gezet...
Heb hem wel voor de zekerheid even op 50Gb gezet...
Net m'n oud i5 2500 systeempje ook aan de gang gezet. Krijgt wel pak minder werk dan de R7 3700X op dit moment (3 tasks vs 31 tasks). Ook wel stukje langzamer
Drive it like you stole it.
Goedemorgen!
845 Flushers vandaag goed voor 4,545,062.77 puntjes
Totaal hebben nu 1129 users een bijdrage geleverd
En 131 badges erbij!
Stats: Suicyder in "[Stampede 19] Rosetta@Home - Week 2"
845 Flushers vandaag goed voor 4,545,062.77 puntjes
Totaal hebben nu 1129 users een bijdrage geleverd
En 131 badges erbij!
Stats: Suicyder in "[Stampede 19] Rosetta@Home - Week 2"
[ Voor 24% gewijzigd door Suicyder op 09-04-2020 09:36 ]
Suicyder schreef op donderdag 9 april 2020 @ 06:51:
Goedemorgen!
offtopic:
Profile picture checks out
Profile picture checks out
Mooh!
Life's a Game, and I like to play...
Ik heb het idee dat een van m'n hosts heel gulzig geweest is met WU's binnenhalen. Die moet voor geschat 700 uur werk doen voor mindernacht op 24 cores. Op z'n best lukt het om in 12 uur maar 288 cpu hours te verwerken.
Kan ik eventueel nu al wu's opschorten dat deze opnieuw uitgegeven kunnen worden?
Kan ik eventueel nu al wu's opschorten dat deze opnieuw uitgegeven kunnen worden?
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Ik denk dat je die gewoon moet kunnen aborten, toen ik dat i.i.g. op Android deed gaf hij dat ook door aan de server (kwamen in mijn takenlijst op de website ook op aborted te staan).
Verwijderd
De taken van Rosetta doen er nu nog langer over en leveren ook nog eens minder punten.
Ik vind dit project niet leuk.

Ik zie bij jou ook weer die i686 WU staan en valt me op dat hij zowaar geen compution error gegeven heeft maar ook weinig punten. Dat is echt een slechte batch geweest. Als je er nog meer van hebt gelijk een abort geven.Verwijderd schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:35:
De taken van Rosetta doen er nu nog langer over en leveren ook nog eens minder punten.
[Afbeelding]