Een beetje verlies heb je altijd...
Heel gedetaileerde info is hier A-Jay in "[Stampede] Rosetta@Home - De Eerste Week"
Maar we hebben 829 fluhers die samen 6M weg hebben gezet.
Er zijn 215 badges gehaald door 145 flushers, waarbij de top 8 al 4 badges inclusief de 100.000 badge binnen heeft.
Goed werk! Lijkt me een aardige klus om dit allemaal te realiseren
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Erg vreemd. Mijn systemen krijgen gewoon werk.Amazigh_N_Ariff schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:12:
Het is nu 2 dagen en ik krijg nog steeds niks
Heb je de pc wel 24/7 aanstaan en heb je niet alle resources nu anders in gebruik? Mogelijk dat daarom BOINC geen uitvraag doet. Check ook effe je log files van BOINC.
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
De pc heeft vannacht aangestaan. Maar daarvoor heeft de PC uitgestaan. Maar sinds wanneer moet de PC hele dagen niets doen om werk te krijgen?Panzer_V schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:15:
[...]
Erg vreemd. Mijn systemen krijgen gewoon werk.
Heb je de pc wel 24/7 aanstaan en heb je niet alle resources nu anders in gebruik? Mogelijk dat daarom BOINC geen uitvraag doet. Check ook effe je log files van BOINC.
Computing...
Ik zat er net naar te kijken, 1 koe kreeg er geen punten bij maar dat komt omdat hij al 14 uur aan het grazen is.Theadalus schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:18:
Zo te zien heeft Rosetta de standaard looptijd van een wu al verhoogt naar 16 uur.
Hopelijk geldt dat niet voor bestaande WU's op andere machines, anders zullen een hoop hun deadline van
3 en 4 maart niet halen.
[ Voor 17% gewijzigd door BlueTooth76 op 02-04-2020 11:20 ]
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Dus misschien is het ook niet het beste idee om WUs te hamsteren. Dan moeten wetenschappers er alleen maar langer op wachten. Ik hou voor de zekerheid iig mijn werkvoorraad laag (nu is 'ie sowieso leeg
Verwijder het project eens en voeg het opnieuw toe. Dat wil ook nog wel eens helpenAmazigh_N_Ariff schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:17:
[...]
De pc heeft vannacht aangestaan. Maar daarvoor heeft de PC uitgestaan. Maar sinds wanneer moet de PC hele dagen niets doen om werk te krijgen?
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Heb dat gedaan, dat hielp niet. Ik ga toch een proberen on de laatste software versie te installeren. Kijken of dat helpt. Er is een bit 64 versie!! ik heb nu de 32 bit versie
[ Voor 14% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 02-04-2020 11:53 ]
Er zijn momenteel ook maar 0 taken bij rosetta, maar 1 van mijn 4 koeien heeft sinds gisteravond nieuw werk gehad...Amazigh_N_Ariff schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:52:
https://boinc.berkeley.edu/download_all.php
Heb dat gedaan, dat hielp niet. Ik ga toch een proberen on de laatste software versie te installeren. Kijken of dat helpt. Er is een bit 64 versie!! ik heb nu de 32 bit versie
Wahaha plek 291A-Jay schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:37:
De eerste dag is voorbij... de kleine foutjes zijn uit de stats.
Heel gedetaileerde info is hier A-Jay in "[Stampede] Rosetta@Home - De Eerste Week"
Maar we hebben 829 fluhers die samen 6M weg hebben gezet.
Er zijn 215 badges gehaald door 145 flushers, waarbij de top 8 al 4 badges inclusief de 100.000 badge binnen heeft.
- leeg -
Mooi om een steentje bij te dragen.
Door thuiswerken staan de pc toch continue aan.
elk steentje helptHenkje.doc schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:42:
Voor het eerst meegedaan en kom voor op de lijst
Mooi om een steentje bij te dragen.
Door thuiswerken staan de pc toch continue aan.
niet enkel tijdens de stampede
moooooooooh fx8350
Check dit en help mee!
Check dit en help mee!
Project bijwerken had last van bijwerkingen denk ik.
Maar op dit moment niet voor Rosetta en WCG toch? Ik draai op mijn Android nu Einstein@Home omdat er geen ander werk is.DaMoUsYs schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:01:
Er zijn ook taken voor Android devices, althans op mijn 2 Android devices wel
Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)
Check dit en help mee!
Ik was bezig om alle WU op de laptop weg te werken, en opeens kreeg deze nieuwe werk

Het zijn WU met deadline van drie lagen en runtime van 9 half uur.
Ik snap er niets meer van, dus mijn 3950X staat nu niks te doen terwijl een 2500U wel werk krijgt.
Enige WU's die beschikbaar komen zijn WU's die al een keer eerder uitgegeven zijn maar met error terugkwamen of niet ingeleverd werden voor de deadline. Dus die worden nogmaals maar dan aan andere user/computer toegewezen.
Af en toe komt er een kleine batch nieuwe WU's bij maar die zijn snel vergeven.
Is niets aan te doen behalve afwachten
Verdere highlights uit die thread:
They all share a VERY big database file, 371.81 MB, which probably took over an hour to download.
en:
You should expect to need 2Gb per task you run simultaneously.
Dit geldt dus alleen voor de Rosetta-applicatie, er zijn binnen R@h verschillende applicaties die in Boinc draaien.
Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?
Begreep recent uit hun Forum dat het niet zo makkelijk is om de applicatie multi-core te krijgen.Damic schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:12:
Zouden ze die taken niet beter echt mutlicore schrijven (als dat kan) dan kun je met meerdere processen aan 1 taak werken en is geheugen niet zo echt een probleemMaar als je nu 16GB hebt kun je max 6 a 7 taken draaien omdat je anders dik tegen je limiet loopt. Ik vemoed dat er bij rosetta veel volk gaat lopen als dit zo gaat zijn.
Dat was vooral op reactie waarom ze geen GPU ondersteunen.
Ze zijn er voor sommige toepassingen binnen Rosetta wel mee bezig (al een paar jaar), maar meeste is gewoon single core werk.
Verwacht niet al te veel op kort termijn hiervan overigens.
Hopelijk krijgen ze het voor elkaar om op kort termijn meer werk aan te bieden.
[ Voor 10% gewijzigd door Robinski op 02-04-2020 17:29 ]
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Gaat een beetje het doel voorbij w.m.b. als ik (en ieder ander) waar het enige wat loopt te crunchen is de elektriciteitsmeter.
Maar een taakje of 7 houdt niet over (Het geinige aan een TR3970X is: ik merkte geen eens dat R@H bezig was met 7 taken)
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
al paar dagen geen werk gehad..
Misschien is het gras geisoleerd zoals de rest van NL?
DPC Chef-kok :)
Kortom er wordt hard gewerkt aan het beschikbaar maken van meer werk.Certainly know that the Project Team is highly focused on creating more work units, and the new application version. Work is still flowing, but being rather instantly consumed by 16,000 new hosts registered in the last 24 hours. (fantastic!!) The servers will be very busy for a couple of days here getting everyone the new application files, and enough work units. The increased runtimes should help significantly ease the server loads.
Hopelijk heeft iedereen zijn 'target runtime' bij Rosetta op 'default' staan zodat we straks allemaal 16 uur over een WU gaan doen en de servers het makkelijker krijgen.
Zie ook: https://boinc.bakerlab.or...thread.php?id=13695#93082
EDIT om 22.35 uur: WERK IS BINNEN - 40 treads met alleen COVID gerelateerd WU's !!
[ Voor 17% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 02-04-2020 22:37 ]
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
tnx weet ik weer wat , keek op homepageThe_Worst schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 00:49:
Die is niet realtime, @Steiner , https://boinc.bakerlab.org/rosetta/server_status.php staat inmiddels op 14.935.
Hier ook eindelijk wat werk sinds gisteravond omstreeks 22.30u. 9 stuks binnengekomen. WCG tijdelijk pauzeren en het project bijwerken deed wonderen. Hoewel ik ook de pc opnieuw had opgestart, maar het zou daar niet aan mogen liggen lijkt me.
Hij draait nu op 5 cores Rosetta 4.12 taken, andere 3 cores heb ik nog voor FAH + deel GPU FAH.
Rosetta trekt bij mij het geheugen wisselend tussen de 280 tot 440MB per taak.
Edit: na de nacht kon ik zien hoelang de taken hebben gedraaid. Dit was 10,5 uur op een 3770K @3,9GHz.
[ Voor 25% gewijzigd door Aardwolf op 03-04-2020 11:35 ]
Het is duidelijk te zien dat de koeien minder gras beschikbaar hebben. We hadden nu 771 flushers die samen 4.8M hebben gedaan.
Het totaal aantal verschillende koeien die meegedaan hebben is gestegen naar 924.
Ook zijn er weer 184 badges verdiend...
Ben wel erg benieuwd of ze het werk aanbod op peil kunnen houden.
Hopelijk komt WCG ook snel met COVID werk, zodat ik die als backup kan gebruiken.
Meer info dus hier: https://boinc.bakerlab.or...thread.php?id=13702#93153
With the recent COVID-19 outbreak, R@h has been used to predict the structure of proteins important to the disease as well as to produce new, stable mini-proteins to be used as potential therapeutics and diagnostics, like the one displayed above which is bound to part of the COVID-19 spike protein.
To help our research, we are happy to announce a new application update, and thanks to the help from the Arm development community, including Rex St. John, Dmitry Moskalchuk, David Tischler, Lloyd Watts, and Sahaj Sarup, we are excited to also include the Linux-ARM platform. With this update we will continue to make protein binders to COVID-19 and related targets using the latest Rosetta source.
Thank you R@h volunteers for your continued support to this project. Your CPU hours are used not only to accurately model the structures of important proteins, but to design new ones as well. Let's band together and fight COVID-19!
More details will be available in the Discussion of this news post.
Een beetje verlies heb je altijd...
Heb de CPU gewoon op 100% staan. Ik heb er eigenlijk helemaal geen last van dat ze op de achtergrond aan het stampen zijn. Kan dus prima mijn werk doen!
Ook heb ik gezien dat ze nu werk hebben voor Android, dus vergeet niet de BOINC client ook op je Android device te zetten! Helaas is mijn telefoon de nieuwste en snelste niet, en krijg ik geen enkele taak met de mededeling dat er minimaal 2GB geheugen nodig is (ik heb maar 1,5). Helaas, maar er zijn vast tweakers die hun smartphone wel in kunnen zetten!
Yes, hier worden de laatste WCG taken afgerond en dan is het 100% R@H.fractus schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:15:
Het lijkt erop dat iedereen weer werk heeft, klopt dat?
Ook heb ik gezien dat ze nu werk hebben voor Android, dus vergeet niet de BOINC client ook op je Android device te zetten! Helaas is mijn telefoon de nieuwste en snelste niet, en krijg ik geen enkele taak met de mededeling dat er minimaal 2GB geheugen nodig is (ik heb maar 1,5). Helaas, maar er zijn vast tweakers die hun smartphone wel in kunnen zetten!

moooooooooh fx8350
als ik meer dan 4 cores laat draaien op rozetta 4.12 dan gaat er maar op 1 taak de geschatte werktijd omlaag
zet ik maar 50 percent cpu 4 cores dus gaat de geschatte tijd wel omlaag van de 4 taken
mijn ram is wel rond de 7 GB benut zowel met 4 taken als 8 taken
conclusie 8 GB ram is te weinig ?
moooooooooh fx8350
Je kan bij voorkeuren de percentage geheugen en pagefile verhogen voor Rosetta. Ik zit momenteel met 30 treads op 18GB memory. En er is 30/45GB toegewezen. Waarbij Pagefile denk ik helemaal vol zit. Ik heb 32GB memory + 14GB pagefile.laserdesign schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:48:
wat mij opviel : ik heb een fx8350 met 8GB ram
als ik meer dan 4 cores laat draaien op rozetta 4.12 dan gaat er maar op 1 taak de geschatte werktijd omlaag
zet ik maar 50 percent cpu 4 cores dus gaat de geschatte tijd wel omlaag van de 4 taken
Dus je kan eigenlijk niet te weinig geheugen hebben behalve als je pagefile heb uitgezet.
mischien een noob vraag maar kan een pagefile op een ssd zo traag zijn dat je moet wachten bij het berekenen van een taak ssd is een 840 evo waar al 13 TB naar geschreven is
de laatste benchmark van de ssd geeft 2,877 MB/s sequential read
ik zal tegen volgend jaar eens een nieuwe koe moeten maken want deze van 2014 begint zijn tijd gehad te hebben vermoed ik
moooooooooh fx8350
Een fx8350 is eigenlijk niet helemaal een octacore: hij heeft (uit mijn hoofd) wel 8 integer units, maar slechts 4 floating point units. Wanneer je meer dan 4 threads aanzet die FP nodig hebben, moeten die gedeeld worden op de aanwezige units. Het is een soort hybridevorm van hyperthreading en daadwerkelijke rekencores. Als je dus pure FP-berekeningen moet doen, is het amper sneller om meer dan 4 threads te gebruiken.laserdesign schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:48:
wat mij opviel : ik heb een fx8350 met 8GB ram
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
(Ze mogen trouwens in idle en werk staat 90 tot 95% geheugen gebruiken, page file staat op 75% maar die is maar weinig bezig)
[ Voor 18% gewijzigd door bierschuit op 03-04-2020 16:54 ]
https://stats.free-dc.org/cpidtagb.php?cpid=1774c0adc3408697fb50168c04d9749e&theme=1&cols=1
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Oke bedankt heb 16gb ram met 8core 16 threadsPD2JK schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 19:20:
Als je genoeg RAM hebt (1GB per thread max); gewoon HT / SMT aan laten staan.
https://stats.free-dc.org/cpidtagb.php?cpid=1774c0adc3408697fb50168c04d9749e&theme=1&cols=1
Ben bezig met een oude pc terug op te lappen, i5 2500, dan laat ik die ook mee malen.
Super community hierrond ook, mooi om te zien!
Drive it like you stole it.
You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.
Ja, die Gen3 Ryzen's zijn perfect voor dit werk. Zuinig en snel.Spaiker schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 19:48:
Ben hier ook gejoined, vrij nieuw met het Rosetta verhaal, waar ik vroeger wel al eens heb meegedaan met het F@H project. BOINC lijkt goed te lopen met een Ryzen 7 3700X
Ben bezig met een oude pc terug op te lappen, i5 2500, dan laat ik die ook mee malen.
Klopt! Heb zelf een 3600X en loopt als een beest!Spaiker schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 19:48:
Ben hier ook gejoined, vrij nieuw met het Rosetta verhaal, waar ik vroeger wel al eens heb meegedaan met het F@H project. BOINC lijkt goed te lopen met een Ryzen 7 3700X
Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022
Het enige wat ik heb gedaan is het Rosetta project resetten. Ik had ook last van downloads die niet volledig afgemaakt kon worden. Dit werd als oplossing aangedragen.
Nu maar afwachten of de koe het volhoud tot aan het einde van de stampede.
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Bedorven hooi daar houden de koetjes niet van.jeroenathome schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 20:56:
Mijn koetje kan weer beginnen aan de vouwstresstest. Had laatste weken veel last van vastlopers. Na eerst een week alleen Rosetta te hebben gedraaid, een week met alleen Folding@Home zonder problemen. Nu zijn beide projecten tegelijk actief en het is te hopen dat de problemen verdwenen zijn.
Het enige wat ik heb gedaan is het Rosetta project resetten. Ik had ook last van downloads die niet volledig afgemaakt kon worden. Dit werd als oplossing aangedragen.
Nu maar afwachten of de koe het volhoud tot aan het einde van de stampede.
Mooi dat hij weer graast
Echter lukt het mij niet om het programma goed werkend te krijgen, de CPU ussage blijft rond de 15% hangen.
Zoals op de screenshot te zien heb ik al aan instellingen zitten schroeven en hierna ook het project opnieuw geladen, maar niets lijkt ook maar een beetje invloed te hebben?
Heeft iemand tips?
:strip_exif()/f/image/ROdOPN5ZrbxRfepYsGPbOOIT.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zijn nu 1007 verschillende koeien in actie geweest

Er zijn 181 badges bijgekomen.
Meer details KuuKe in "[Stampede] Rosetta@Home - De Eerste Week"
De reden dat je CPU niet warm word is omdat er maar 1 taak is en je CPU er meer zou moeten doen om warm te worden.dopestuff schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:08:
Beste Mensen ik ben voor het eerst hiermee begonnen voor het goede doel mijn pc te gebruiken.
Echter lukt het mij niet om het programma goed werkend te krijgen, de CPU ussage blijft rond de 15% hangen.
Zoals op de screenshot te zien heb ik al aan instellingen zitten schroeven en hierna ook het project opnieuw geladen, maar niets lijkt ook maar een beetje invloed te hebben?
Heeft iemand tips?[Afbeelding]
Zo te zien nog memory zat...
Je kan anders je buffer van 0.1 dagen naar 1 zetten en dan het project updaten in het project overzicht?
😲
Volgens mij zijn er nu gewoon weinig taken. 2 dagen geleden toen ik begon had ik steeds netjes 5 taken staan, nu heb ik er ook maar 2 (wat mijn dualcore VM* mooi bezig houdt, dus ik klaag vooralsnog niet)A-Jay schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:11:
[...]
De reden dat je CPU niet warm word is omdat er maar 1 taak is en je CPU er meer zou moeten doen om warm te worden.
Je kan anders je buffer van 0.1 dagen naar 1 zetten en dan het project updaten in het project overzicht?
*dedicated CPU cores, maak je geen zorgen
[ Voor 42% gewijzigd door Lrrr op 04-04-2020 09:18 . Reden: quote toegevoegd ]
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Van de 256 taken waaraan gewerkt wordt zijn er momenteel hooguit 64 voor Rosetta.
Maar goed, het is wat het is. Mooi dat zoveel mensen meedoen. dat dan weer wel.
Ik doe sinds de 2e mee en ik sta al vanaf de 3e in de stats. Weet je zeker dat je team DPC gejoined hebt? Op https://boinc.bakerlab.org/rosetta/home.php aan de rechterkant, onder Community naast Member of team, moet Dutch Power Cows staanmswp schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:17:
Ik ben al vana de 24e aan het draaien en heb misschien nist zo'n hoog aantal punten maar kan het kloppen dat ik mij nergens in de stats zie terug komen?
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Folding draait wel lekker door gelukkig
Succes iedereen!
Op de site bij Computing>Server status kun je onder Tasks by application zien dat er op dit moment geen werk beschikbaar is (Unsent staat op 0).
[ Voor 3% gewijzigd door Damic op 04-04-2020 10:08 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Mocht je computer zich vervelen, dan kun je de WCG toevoegen als tweede project in BOINC.Teejoow schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:57:
Rosetta staat bij mij nu al een dag droog. En op de Boinc profiel site zijn al mijn tot dusver voltooide taken ineens niet meer zichtbaar. Ik snap het even niet meer.
Folding draait wel lekker door gelukkig
Succes iedereen!
Bedoelde je soms 3 april?Damic schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:06:
@Teejoow ik heb dat juist ook gemerkt dat er bij mij maar 85 Valid taken staan, allemaal sinds 3 maart. Volgens mij hebben ze die zelf verwerkt en word dan de stats opgeruimd.
Done! En bedankt voor de reacties!joeri1 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:07:
[...]
Mocht je computer zich vervelen, dan kun je de WCG toevoegen als tweede project in BOINC.
Oeh, kan je je bij WCG ook aansluiten bij een team van DPC?
[ Voor 11% gewijzigd door Teejoow op 04-04-2020 11:02 ]
Heb het gedaan alleen werkt nog steeds niet?A-Jay schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:11:
[...]
De reden dat je CPU niet warm word is omdat er maar 1 taak is en je CPU er meer zou moeten doen om warm te worden.
Als ik online in mijn resetta account ga dan geeft hij ook alleen de standaard voorkeuren weer en niet wat ik heb aangepast en opgeslagen.
Verder als ik op project updaten druk dan geeft hij ook een paar keer aan "commenucatie uitgesteld"
PS als je in mijn screenshot kijkt is ook niet 1 core fully loaded maar heel veel pieken over de cores
[ Voor 7% gewijzigd door dopestuff op 04-04-2020 11:04 ]
Kan je een screenshot van het laatste gedeelte van het event log posten ? Gebruik CTRL+SHIFT+E om het event log te openen. Misschien staat daar wat nuttigs in.dopestuff schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:03:
[...]
Heb het gedaan alleen werkt nog steeds niet?
Als ik online in mijn resetta account ga dan geeft hij ook alleen de standaard voorkeuren weer en niet wat ik heb aangepast en opgeslagen.
Verder als ik op project updaten druk dan geeft hij ook een paar keer aan "commenucatie uitgesteld"
PS als je in mijn screenshot kijkt is ook niet 1 core fully loaded maar heel veel pieken over de cores
Tom
Ja is normaal zelfde principe als Rosetta, naar je profiel en dan rechts team joinenTeejoow schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:00:
[...]
Done! En bedankt voor de reacties!
http://www.worldcommunity...nfo.do?teamId=025RSMBR9N1Teejoow schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:00:
Is weer afwachten tot ze weer een nieuwe batch genereren.

Mijn gebruikersid: 2115815Lrrr schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:43:
[...]
Ik doe sinds de 2e mee en ik sta al vanaf de 3e in de stats. Weet je zeker dat je team DPC gejoined hebt? Op https://boinc.bakerlab.org/rosetta/home.php aan de rechterkant, onder Community naast Member of team, moet Dutch Power Cows staan
Gebruikersnaam: MSWP
Ja ik zit toch echt in het goeie team.
:strip_exif()/f/image/OFNDCK0eO6sqydirLVmBLSHT.jpg?f=fotoalbum_large)
😲
OK, de computer vraagt om werk maar krijgt het niet. Dat is vreemd want volgens de website is er wel werk beschikbaar. De melding "Suspending computation: CPU busy" geeft aan dat je computer teveel ander werk heeft en dat BOINC daarom (tijdelijk) stopt. Dit heeft te maken met de verwerkingsvoorkeuren die je lokaal hebt opgegeven (Pauzeer bij niet-BOINC gebruik van meer dan 60%). Zelf kies ik er liever voor om het aantal CPUs te beperken tot 75% en gebruik van deze CPUs niet verder te beperken. Zorg er ook voor dat er voldoende geheugen beschikbaar is (op de pagina Schijf en geheugen). Het werkt het best als er altijd (dus ook als het systeem andere dingen doet) 2Gb geheugen beschikaar is per CPU-core.dopestuff schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:19:
Bij deze de log, ik heb ook maar even folding@home gestart dus daar zou je wat van kunnen zien (ook weer gestopt)[Afbeelding]
Edit: Folding@home weet niet van BOINC en BOINC niet van Folding@home. Als je ze beide tegelijk wil gebruiken dan kan je het beste bij beide instellen hoeveel CPU-cores ze mogen gebruiken. Anders worden ze door Windows om en om gescheduled en dat is zowel qua processor gebruik als qua geheugen gebruik niet erg efficient.
Tom
[ Voor 13% gewijzigd door BetelgeuseFive op 04-04-2020 11:54 ]
Dat gaat best rap dan
Je hebt sinds 1 april geen punten ingeleverd, vandaag wel. (https://boinc.bakerlab.or...esults.php?hostid=3879704)mswp schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:47:
[...]
Mijn gebruikersid: 2115815
Gebruikersnaam: MSWP
Ja ik zit toch echt in het goeie team. [Afbeelding]
Dus morgen sta je pas in de stats die van vandaag.
[ Voor 20% gewijzigd door A-Jay op 04-04-2020 12:31 ]
Onder Computing>Server status staat Unsent toch echt op 0. Behalve voor portable devices.BetelgeuseFive schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:50:
[...]
Dat is vreemd want volgens de website is er wel werk beschikbaar.
Je hebt gelijk, ik had alleen rechts boven op de pagina gekekenhrothberht schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 12:33:
[...]
Onder Computing>Server status staat Unsent toch echt op 0. Behalve voor portable devices.

Tasks ready to send 14999
Voor 'gewone' systemen is er blijkbaar weinig werk op dit moment.
Tom
Wat ik zei omdat hij eigenlijk niks deed heb ik tijdelijk folding@@home gestart die pakt meer dan boinc wilt inderdaad en dan stopt hij, maar als die uit staat doet hij het niet anders/beterBetelgeuseFive schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:50:
[...]
OK, de computer vraagt om werk maar krijgt het niet. Dat is vreemd want volgens de website is er wel werk beschikbaar. De melding "Suspending computation: CPU busy" geeft aan dat je computer teveel ander werk heeft en dat BOINC daarom (tijdelijk) stopt. Dit heeft te maken met de verwerkingsvoorkeuren die je lokaal hebt opgegeven (Pauzeer bij niet-BOINC gebruik van meer dan 60%). Zelf kies ik er liever voor om het aantal CPUs te beperken tot 75% en gebruik van deze CPUs niet verder te beperken. Zorg er ook voor dat er voldoende geheugen beschikbaar is (op de pagina Schijf en geheugen). Het werkt het best als er altijd (dus ook als het systeem andere dingen doet) 2Gb geheugen beschikaar is per CPU-core.
Edit: Folding@home weet niet van BOINC en BOINC niet van Folding@home. Als je ze beide tegelijk wil gebruiken dan kan je het beste bij beide instellen hoeveel CPU-cores ze mogen gebruiken. Anders worden ze door Windows om en om gescheduled en dat is zowel qua processor gebruik als qua geheugen gebruik niet erg efficient.
Tom
ps: lees ook paar posts hierboven dat het werk op is dus dat zou alles verklaren?
[ Voor 3% gewijzigd door dopestuff op 04-04-2020 12:50 ]
Ik weet trouwens ook niet wat Tasks ready to send daar nou eigenlijk betekent... Het lijkt niet samen te hangen met hoeveel werk er beschikbaar is, want daar kan een hoog getal staan terwijl niemand werk krijgt... dus zou het soms betekenen dat computers klaar zijn met taken en dat de resultaten daarvan 'ready to send' zijn naar de server?BetelgeuseFive schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 12:47:
[...]
Je hebt gelijk, ik had alleen rechts boven op de pagina gekeken![]()
![]()
![]()
Tasks ready to send 14999
Voor 'gewone' systemen is er blijkbaar weinig werk op dit moment.
Tom
De status site is inderdaad niet realtime. Deze wordt ééns in de zoveel tijd geupdate, maar met de huidige computing power op het project kan dit al snel achterhaald zijn.Ik weet trouwens ook niet wat Tasks ready to send daar nou eigenlijk betekent... Het lijkt niet samen te hangen met hoeveel werk er beschikbaar is, want daar kan een hoog getal staan terwijl niemand werk krijgt...
Dat zal wel met de beschikbaarheid van jobs te maken hebben dan. Hij staat al wel te grazen sinds de 24e.A-Jay schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 12:29:
[...]
Je hebt sinds 1 april geen punten ingeleverd, vandaag wel. (https://boinc.bakerlab.or...esults.php?hostid=3879704)
Dus morgen sta je pas in de stats die van vandaag.
Momenteel heeft hij maar 1 taak te verwerken.
Worden de taken/puntengereset elke 1e van de maand?
Thanks!
[ Voor 11% gewijzigd door mswp op 04-04-2020 14:05 ]
😲
Punten worden nooit gereset.mswp schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:59:
[...]
Dat zal wel met de beschikbaarheid van jobs te maken hebben dan. Hij staat al wel te grazen sinds de 24e.
Momenteel heeft hij maar 1 taak te verwerken.
Worden de taken/puntengereset elke 1e van de maand?
Thanks!
Voor de stampede hebben we wel een 0 punt en dat is 1 april heel erg vroeg.... je kan in de stats straks ook je punten in de stampede, van die dag en je echte totaal zien.
We zijn door het werk heen voor nu, sinds deze projecten covid erbij doen hebben ze meer CPU/GPU power om de taken te verwerken dan ze die kunnen aanleveren
Een luxeprobleem. Wie had dat ooit gedacht voordat Covid-19 de mensheid aandeed?A-Jay schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:53:
[...]
We zijn door het werk heen voor nu, sinds deze projecten covid erbij doen hebben ze meer CPU/GPU power om de taken te verwerken dan ze die kunnen aanleveren