Het aantal Total queued jobs op de website zegt ook niet alles. Hij stond heel lang op 67 en nu al een tijdje op 0. Maar zojuist kreeg een machine die al hele dag niks stond te doen opeens weer een berg jobs..
Update van één van de COVID-19 onderzoekers op the forum van Rosetta:
Wordt gewerkt aan WU's dus maar het is een uitdaging op het moment. Ook lijkt het niet handig om een grote buffer van meerdere dagen aan te leggen. Dit is een stukje uit een vorige post van de onderzoeker:Yes indeed. We burned through all the work units.
We're currently facing 3 issues that sort of made us run out:
1. The compute power is incredible. I queued up something 2 days ago that would take more than a week to run locally and it all picked up in like 18 hours.
2. Creating these jobs takes human and CPU time on our end and we're stretched thin. I'm working my hardest to get stuff pushed through the pipeline, but for a lot of these, I have to develop new software to get the jobs set up correctly. Additionally, some stuff we can't run on R@H and so it has to be precomputed.
3. We almost have the new update out, but not yet. We're updating Rosetta by about 2 years. Once this happens, we'll be able to do interface design and all the people that joined the lab in the past 2 years will be able to actually submit their jobs. As it stands, doing design on R@H requires me to use a pretty old Rosetta without all the newest features.
Once we get interface design going, we should hopefully be able to bring you a lot more work. It'll all finally make sense why we've been making these "scaffold" proteins.
But, to give you an idea, queueing up a full day of Rosetta design on Boinc these days is really tough on our end. We'll say each WU needs 10 structures, and R@H is going through 1M per day. That's 10M structures I need to produce or about 700GB of data. And that's to queue 1 day of work.
The structure prediction stuff is a lot easier to queue. You only have to upload 1 structure and then say I want 10M outputs. So you send the same WU 1M times.
Oftewel als je een buffer hebt van 5 dagen heb je kans dat je werk niet echt nuttig is voor de onderzoekers omdat het te lang duurt.Also, on the topic of job length, here's the tricky scenario I'm in. Let's say for instance I have 1M proteins that need to be designed. My goal is to do this as fast as possible. But how to best do this? To avoid wasting your CPU cycles, I need to make sure that all jobs have enough proteins to go for 8 hours.
I submit this way, knowing full-well that not all of the proteins will be designed. Some people design for fewer hours, and some people just have slow computers (which are both fine btw). There's also another case where someone is running for 8 hours, but the job gets interrupted a bunch of times and doesn't finish for 2 weeks.
With this in mind, I wait about 2 days after all the jobs have started, at which point I see what has finished, and resubmit anything that hasn't come back yet. This process has to repeat a few times with each submission getting closer and closer to 100% completion, but I typically give up at around 80%-90% and then call it a day. (I don't necessarily need all the outputs, I just need a lot) (Also, when I resubmit, I don't give up on jobs currently running, I just give someone else the same job too.)
Anyhoe, morgen m'n Ryzen 3200G upgraden naar een 3600 met betere koeling en meer RAM.
Daarna wordt het een thuisservertje als het hele Covid verhaal voorbij is.
Daarna wordt het een thuisservertje als het hele Covid verhaal voorbij is.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Wel belangrijk dat mensen dit weten idd.fractus schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:50:
Update van één van de COVID-19 onderzoekers op the forum van Rosetta:
Ook lijkt het niet handig om een grote buffer van meerdere dagen aan te leggen. Dit is een stukje uit een vorige post van de onderzoeker:
[...]
Oftewel als je een buffer hebt van 5 dagen heb je kans dat je werk niet echt nuttig is voor de onderzoekers omdat het te lang duurt.
Hier trouwens een Reddit AMA van gisteren met onderzoekers van het Institute for Proteine Design die op dit moment aan het werk zijn met het coronavirus. (Gevonden door een retweet van Rosetta@home.)
[ Voor 26% gewijzigd door hrothberht op 31-03-2020 18:17 ]
Ik denk dat de teller 'Tasks ready to send' duidt op de completed tasks die bij de gebruikers klaar staan om terug gestuurd te worden.
Ik denk dat de nieuwe taken onderaan staan bij unset onder 'Tasks by application'.
Ik denk dat de nieuwe taken onderaan staan bij unset onder 'Tasks by application'.
begon een beetje fris te worden, dus ik dacht: ik haal voor 3 dagen werk binnen
scheduler prio: -1,00 + quotes =
scheduler prio: -1,00 + quotes =
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Vandaag maar eens R@H geinstalleerd op m'n resterende PC's, klaar voor de start van de stampede. Ik heb nu drie Ryzen-based PC's die meedoen: een 12-core Threadripper 2920X, een 6-core R5 2600 en een 8-core R7 3700X. Laat maar lekker grazen de komende maand.
Maar het graast niet zo lekker als er geen gras meer is ...
Ik ben aan mijn laatste jobs bezig en de queue is leeg.
In de loop van de nacht wordt het hier stil en koud
Jammer, want ik heb net nog een oude laptop ingezet.
Nu bij elkaar 4 systemen met in totaal 18 cores.
Ik ben aan mijn laatste jobs bezig en de queue is leeg.
In de loop van de nacht wordt het hier stil en koud
Jammer, want ik heb net nog een oude laptop ingezet.
Nu bij elkaar 4 systemen met in totaal 18 cores.
[ Voor 22% gewijzigd door v42.net op 31-03-2020 20:21 ]
dit wordt natuurlijk een behoorlijk fiasco voor stampede als er geen wu's zijn....heb 3 computers ingezet, waarvan 2 nu staan cryptocoin te minen. boinc draait WEL op achtergrond. al meer dan 6 uur geen nieuwe wu binnengekomen.
dus stampede? grote twijfels...hopelijk komen er nog meer wu's
dus stampede? grote twijfels...hopelijk komen er nog meer wu's
Als 'ie zometeen al zijn jobs klaar heeft kan ik ieder geval Windows weer even tevreden stellen en rebooten voor updates 
Doe hier mee met welgeteld één Ryzen 1600@3.7GHz
Heb nog wel een laptop met een i7-47nogiets, maar ik vrees dat ik dat ding smelt als ik hem hiervoor inzet. De koeling is niet wat het geweest is.
Doe hier mee met welgeteld één Ryzen 1600@3.7GHz
So long, and thanks for all the fish!
Twee van m'n drie machines hebben op dit moment nog aardig wat tasks draaien, maar de derde (m'n Ryzen 7 3700X) staat inderdaad uit z'n neus te vreten en te wachten op niks. Gelukkig hebben we nog F@H om de boel actief te houden, maar het is wel een beetje jammer voor de stampede.
Heb een BOINC vraagje
Iemand een idee om alle projecten waar ik aan mee gedaan heb op een lijst te krijgen zoals SirJWH bijvoorbeeld
Heb meegedaan met SETI, PRIMABOINCA, Milkyway@home en nu Rosetta@home
overal is het mail adres / username en wachtwoord hetzelfde?
Iemand enig idee ?
Iemand een idee om alle projecten waar ik aan mee gedaan heb op een lijst te krijgen zoals SirJWH bijvoorbeeld
Iemand enig idee ?
Check dit en help mee!
https://www.boincstats.com/DaMoUsYs schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:38:
Heb een BOINC vraagje
Iemand enig idee ?
Bij BOINC projecten krijgt elk nieuwe account een cross project ID toegewezen, bij elk project is die in eerste instantie een uniek gegenereerd ID. Als een computer meerdere projecten actief heeft synchroniseert het CPID uiteindelijk tussen all die projecten.
Heb je echter altijd maar 1 project op een computer tegelijk dan blijft elk account uniek. Als je alle projecten waar je ooit aan meegedaan hebt toevoegt aan een computer wordt het gelijk getrokken. Hoeft geen werk taken uit te voeren, als projecten maar een keer updaten vanaf een computer met meerdere projecten.
Heb je echter altijd maar 1 project op een computer tegelijk dan blijft elk account uniek. Als je alle projecten waar je ooit aan meegedaan hebt toevoegt aan een computer wordt het gelijk getrokken. Hoeft geen werk taken uit te voeren, als projecten maar een keer updaten vanaf een computer met meerdere projecten.
Kijk, dat wist ik niet! Thanks voor deze info. Ik heb je post eventjes gepint. Kan mij zo voorstellen dat meer mensen hier deze info kunnen gebruikenQazwaplol schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:58:
Bij BOINC projecten krijgt elk nieuwe account een cross project ID toegewezen, bij elk project is die in eerste instantie een uniek gegenereerd ID. Als een computer meerdere projecten actief heeft synchroniseert het CPID uiteindelijk tussen all die projecten.
[ Voor 6% gewijzigd door Panzer_V op 01-04-2020 07:45 ]
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
https://www.boincstats.com/stats/14/team/list/12/0/0
Zo dan! Zijn niet de enige die Rosetta is gaan helpen deze dagen, dagscores van sommige teams zijn bizar gestegen!
Zo dan! Zijn niet de enige die Rosetta is gaan helpen deze dagen, dagscores van sommige teams zijn bizar gestegen!
Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)
Ik krijg nu al 24 uur geen WU's meer dus ik denk dat de stampede over is. En dat ik terugschakel naar World Community Grid met een kleinere bezetting dan voor een stampede.
@synoniem https://boinc.bakerlab.org/rosetta/server_status.php
Als dit klopt is er idd nu geen werk meer...
Als dit klopt is er idd nu geen werk meer...
Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)
bij mij doet hij het gewoon
Lijkt erop dat er gewoon heel mondjesmaat een paar taken beschikbaar komen. Ik heb er vannacht 6 binnengekregen, maar download bewust geen buffer om 't een beetje fair te houden.
Voor de mensen die het zonde vinden een stilstaande CPU te hebben, je kan in Boinc een 2e project toevoegen met een lagere prioriteit ( even kijken hoe je dat precies instelt, ik heb het niet op het netvlies ). Maar dan kan je CPU doorwerken aan iets anders en als er dan werk beschikbaar komt voor R@H zal deze opgepakt worden.
Dat zou mooier zijn dan puur stoppen met R@H in mijn ogen.
edit:
Zie https://boinc.berkeley.edu/wiki/Preferences
edit:
Zie https://boinc.berkeley.edu/wiki/Preferences
[ Voor 6% gewijzigd door Suicyder op 01-04-2020 10:38 ]
Voor iedereen die dat zou willen lijkt het mij een logische keuze om World Community Grid als backup te gebruiken. Folding@home is GPU en is dus niet geschikt als aanvulling voor de CPU.Suicyder schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:07:
Voor de mensen die het zonde vinden een stilstaande CPU te hebben, je kan in Boinc een 2e project toevoegen met een lagere prioriteit ( even kijken hoe je dat precies instelt, ik heb het niet op het netvlies ). Maar dan kan je CPU doorwerken aan iets anders en als er dan werk beschikbaar komt voor R@H zal deze opgepakt worden.
WCG had daarna de meeste stemmen in het stemtopic, ook dit project is gericht op het bestrijden van ziektes zoals kanker, aids, tbc...
Dan zou ik eventueel zelfs een combi stampede stats kunnen maken, waarbij Rosetta@home telt voor de punten en dat aanvult met je WCG punten x een nog te bepalen factor.....
Ik heb me zojuist aangemeld voor World Community Grid (ook voor de DPC). Waar kan ik de prioriteit voor een project instellen?Suicyder schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:07:
Ik heb even een edit gemaakt, maar de omschrijving staat hier: https://boinc.berkeley.edu/wiki/Preferences
edit:
Ik zal vanavond nader moeten kijken voor een exacte uitleg, maar iemand kan mij hierin vast helpen (en voor in zijn, graag
)
edit:
Ik zal vanavond nader moeten kijken voor een exacte uitleg, maar iemand kan mij hierin vast helpen (en voor in zijn, graag
[ Voor 39% gewijzigd door Suicyder op 01-04-2020 10:41 ]
https://www.worldcommunitygrid.org/ --> Settings (rechts boven) --> Device Manager --> Device Profiles --> Create A New BOINC Device Profile for Home --> Custom Profile --> Cross Project Settings --> Project Weight.hrothberht schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:35:
Waar kan ik de prioriteit voor een project instellen?
Moet alleen zelf even kijken wat de ideale settings zijn...
edit:
Als het goed is hoef je voor R@H dan niks te veranderen.
[ Voor 18% gewijzigd door joeri1 op 01-04-2020 10:57 ]
Jeej! Als WCG mee gaat doen kan mijn Android telefoon ook mee helpen...
WCG toegevoegd. Richt WCG zich ook op het vinden van een oplossing voor COVID-19
@RvdMeer
Op dit ogenblik nog niet, er wordt over gesproken op de achtergrond bij WCG met wetenschappers.
Echter doen ze wel veel onderzoek met betrekking tot bijvoorbeeld kanker, dus nut heeft het sowieso
Toevoeging: Link met projecten die WCG nu draait, meeste werk dus mbt kanker.
https://www.worldcommunit...search/viewAllProjects.do
Op dit ogenblik nog niet, er wordt over gesproken op de achtergrond bij WCG met wetenschappers.
Echter doen ze wel veel onderzoek met betrekking tot bijvoorbeeld kanker, dus nut heeft het sowieso
Toevoeging: Link met projecten die WCG nu draait, meeste werk dus mbt kanker.
https://www.worldcommunit...search/viewAllProjects.do
[ Voor 25% gewijzigd door Suicyder op 01-04-2020 11:11 ]
Ik draaide voorheen al WCG, bij deze zal ik hem er ook snel genoeg bijzetten en even de prioriteit correct instellen!
Dus,
Als R@H even geen taken heeft, kun je bijv. WCG toevoegen als tweede project.
Om de prioriteit voor WCG in te stellen kun je het beste een tweede custom profiel maken:
https://www.worldcommunitygrid.org/ --> Settings (rechts boven) --> Device Manager --> Device Profiles --> Create A New BOINC Device Profile for Home --> Custom Profile
Voor zover ik heb gezien hoef je maar twee waardes aan te passen:
Basic Options
Use no more than: XX% of processor time (in mijn geval op 90% ivm temperatuur)
Cross Project Settings
Project Weight: 0.0 (dit geeft R@H prio)
Profiel opslaan en terug navigeren naar 'Device Manager' --> Klik op je device(s) --> selecteer je nieuwe profiel --> save --> In BOINC even je project opnieuw bijwerken.
In BOINC onder projecten zie je nu dat 100% op R@H staat en 0% op WCG.
Om de prioriteit voor WCG in te stellen kun je het beste een tweede custom profiel maken:
https://www.worldcommunitygrid.org/ --> Settings (rechts boven) --> Device Manager --> Device Profiles --> Create A New BOINC Device Profile for Home --> Custom Profile
Basic Options
Cross Project Settings
Profiel opslaan en terug navigeren naar 'Device Manager' --> Klik op je device(s) --> selecteer je nieuwe profiel --> save --> In BOINC even je project opnieuw bijwerken.
Klopt helemaal, las het net ook.Suicyder schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:10:
@RvdMeer
https://www.worldcommunitygrid.org/forums/wcg/viewthread_thread,42191_offset,0
Ik heb best wel nog een lange lijst in de que staan voor R@H (standaard heb ik hem op 2 dagen staan, misschien daardoor) maar wat me nu wel opvalt is dat er 8 tasks "gepauzeerd" staan terwijl ze voor meer dan 80% afgerond zijn... Er zijn wel netjes 8 andere tasks gestart... op een andere computer had ik hetzelfde maar daar zijn de gepauzeerde ondertussen ook al afgewerkt (of uitgeveegd?) merk ik.
Kan je je bij WCG ook aanmelden bij de DPC? Zo ja, waar dan
Maar natuurlijkDaSuperGrover schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:51:
Kan je je bij WCG ook aanmelden bij de DPC? Zo ja, waar dan
https://www.worldcommunit...nfo.do?teamId=025RSMBR9N1
Duidelijk mensen, WCG as 2nd it is.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Hier ga ik vanavond even naar kijken en dan kan ik je handleiding meteen naar de overige mushrooms sturen. Thanks!joeri1 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:17:
Dus,
Basic Options
Cross Project Settings
Had blijkbaar precies optijd een refresh. nog 2 uurtjes werk
Eerste machines vallen nu stil en de rest heeft nog een uurtje of 6 7 werk. En had nog wat machines achter de hand die ik begin volgende week wilde gaan bijzetten. Zal kijken of we WCG als 2e project kunnen toevoegen.
Wel zonde van de stats voor de stampede, begon net lekker warm te draaien allemaal.
Wel zonde van de stats voor de stampede, begon net lekker warm te draaien allemaal.
Alles verwerkt hier hahaha
Een beetje verlies heb je altijd...
rosetta is hier nog wel een aantal uurtjes bezig, inmiddels ook WCG er bij gezet, ik zie dat WCG gebruik kan maken van de GPU, enkel is deze default niet in gebruik. gezien FaH mijn 1050ti niet wil gebruiken heb ik deze maar beschikbaar gesteld aan WCG
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Verwijderd
Hier draaien op dit moment nog 7 jobs, daarna nog 2 in de queue.
Als die klaar zijn slinger ik F@H maar weer aan.
Als die klaar zijn slinger ik F@H maar weer aan.
als ik het goed begrijp gaat WCG ook mee doen met COVID-19 bestrijding:
https://www.ibm.org/OpenPandemics
https://www.ibm.org/OpenPandemics
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Gekke vraag misschien, maar voor de minder technische mensen.
(ik loop er namelijk al weer mee te rommelen)
Wie kan er even een duidelijke beschrijving maken om een 2de project erbij te zetten? De TS bijwerken als we officieel met de stampede als backup gaan draaien met WCG.
Wie kan er even een duidelijke beschrijving maken om een 2de project erbij te zetten? De TS bijwerken als we officieel met de stampede als backup gaan draaien met WCG.
[ Voor 9% gewijzigd door luigi87 op 01-04-2020 15:49 ]
- leeg -
*Klik* Gaat naar mijn comment hier ergens boven, dat zou voldoende moeten zijn om WCG toe te voegen als 2de project met prio op R@H.luigi87 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:31:
(ik loop er namelijk al weer mee te k@tten)
World Community Grid - Kun je toevoegen bij ► project Beheer ►project Toevoegen..luigi87 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:31:
Als je al een acount hebt Email en Passwoord ► anders vers acount maken.
Je kunt als je inlogt bij WCG ► https://www.worldcommunit...ncProfileConfiguration.do
Onderaan de pagina die opent met de link zojuist genoemd het percentage (project weight ) invullen voor je crossproject.
Het kan ook via BAM dat is eigenlijk een kwestie van lezen en beetje neuzen
En de Link van @joeri1 naar de beschrijving is ook top
[ Voor 6% gewijzigd door Nebulasky2 op 01-04-2020 15:59 ]
- Sleep is for the Weak -
Thanks @joeri1 men koeien zaten bijna zonder gras. Wel grappig de thermostaat kan 1 graad lager als ik boinc draai
Ik krijg ineens geen taken meer. Ik heb al geprobeerd het project te resetten maar nog steeds geen taken...

Kan ik hier iets aan doen?

Kan ik hier iets aan doen?
@L0g0ff nee, we kunnen alleen maar wachten.
Hier, http://boinc.bakerlab.org/rosetta/server_status.php, kun je bij Tasks ready to send kijken of er nog taken zijn van Rosetta naar ons.
Zoals je ziet staat die teller op 0, dus is er momenteel geen vers werk meer...
Hier, http://boinc.bakerlab.org/rosetta/server_status.php, kun je bij Tasks ready to send kijken of er nog taken zijn van Rosetta naar ons.
Zoals je ziet staat die teller op 0, dus is er momenteel geen vers werk meer...
| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |
Oh dat is wel echt jammer zeg. Behoorlijk valse start zo dan
Heb net een nieuwe Rosetta computer gebouwd (had nog een compleet bordje liggen uit 2014, verse pasta en gaan) en die kreeg na 20 minuten een stuk of 10 verse taken. Dat is een kwartier geleden
Dus er wordt nog wel mondjesmaat wat werk uitgedeeld.
Dus er wordt nog wel mondjesmaat wat werk uitgedeeld.
[ Voor 5% gewijzigd door BlueTooth76 op 01-04-2020 16:04 ]
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Met een miljoen in omloop zullen er vast wel een aantal hun tijd limiet halen en opnieuw vergeven worden.
Denk verder wel dat hun pool leeg is
Denk verder wel dat hun pool leeg is
Als ik Boinc open heet het programma geen Boinc meer maar World Community Grid. Maakt dat wat uit?
Hoe join ik DPC in world community grid? Ik zie in Projecten alleen achter rosetta@home onder team: Dutch Power Cows staan en niks bij World Community Grid.
Iemand een oplossing?
Hoe join ik DPC in world community grid? Ik zie in Projecten alleen achter rosetta@home onder team: Dutch Power Cows staan en niks bij World Community Grid.
Iemand een oplossing?
Zo kun je joinen (ook net 2 min geleden gedaankrauser schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:13:
Als ik Boinc open heet het programma geen Boinc meer maar World Community Grid. Maakt dat wat uit?
Iemand een oplossing?
Top,
World Community Grid: team: Dutch Power Cows.
In 1 klik gelukt.
Top,
World Community Grid: team: Dutch Power Cows.
In 1 klik gelukt.
En de andere oplossing: inloggen op de World community grid site en onder My Contribution -> My Team
Heb eerst een WCG account aangemaakt, daarna handmatig in BOINC toegevoegd. Wel eerst "project weight" op 0 gezet (en nog wat instellingen aangepast) bij "Device Manager -> Device Profiles" op de website.
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Heel apart. Werkunits duren nu 16 uur in plaats van van de gebruikelijke 8 en daarnaast is de deadline nog maar 3 dagen in plaats van 1 week. Had ingesteld dat Boinc voor 1 dag werk moest maar dat lijken er nu wel 3 te zijn.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
code:
1
2
| 01-Apr-2020 17:15:26 [Rosetta@home] Task conducting_fiber_40_fold_and_dock_SAVE_ALL_OUT_904778_2616_0 exited with zero status but no 'finished' file 01-Apr-2020 17:15:26 [Rosetta@home] If this happens repeatedly you may need to reset the project. |
Hoe doe ik dat, een reset van het project? BAM wi zelfs niet meer connecteren...
Zie https://boinc.bakerlab.or...php?id=13533&postid=92932The_Worst schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:55:
Heel apart. Werkunits duren nu 16 uur in plaats van van de gebruikelijke 8 en daarnaast is de deadline nog maar 3 dagen in plaats van 1 week. Had ingesteld dat Boinc voor 1 dag werk moest maar dat lijken er nu wel 3 te zijn.
Ik snap het niet echt, maar het heeft daarmee iets te maken.....
@molano999 Boinc Manager openen en dan In de Projects-tab Rosetta project selecteren en dan links kiezen voor Reset project. Alle actieve taken worden direct afgebroken. Van te voren liever even alle openstaande taken annuleren zodat deze direct weer beschikbaar komen voor het project.
Dank voor de aanvulling overigens. Ik heb het aanvragen van nieuw werk maar even stopgezet. Heb nog 2,5 dag om 13 taken te voltooien. Ik ga het als het goed is net redden.
Dank voor de aanvulling overigens. Ik heb het aanvragen van nieuw werk maar even stopgezet. Heb nog 2,5 dag om 13 taken te voltooien. Ik ga het als het goed is net redden.
[ Voor 23% gewijzigd door The_Worst op 01-04-2020 18:08 ]
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Heb nu 34 taken binnen voor Rosetta op die "nieuwe" computer dus blijkbaar doen de servers het nog wel.
Daar kan hij eerst wel weer een dag of 3 op draaien.
Daar kan hij eerst wel weer een dag of 3 op draaien.
[ Voor 20% gewijzigd door BlueTooth76 op 01-04-2020 18:10 ]
CPU gaat ook maar even weer folden. Ik hou de status pagina van Rosetta in het oog.
Goeie start van de stampede
Goeie start van de stampede
[ Voor 17% gewijzigd door PeGys op 01-04-2020 18:20 ]
Een beetje verlies heb je altijd...
Cool, maar de BOINC manager wil dus niet meer openen.... Blijft staan op "Communicaton, please wait"....The_Worst schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:04:
@molano999 Boinc Manager openen en dan In de Projects-tab Rosetta project selecteren en dan links kiezen voor Reset project. Alle actieve taken worden direct afgebroken. Van te voren liever even alle openstaande taken annuleren zodat deze direct weer beschikbaar komen voor het project.
Zo, alle computers hebben nu World Community Grid als back-up en 1 machine stond al op 1 core WGC werkt weg te pruttelen maar kreeg ineens toch nog een Rosetta taak en is daar weer op overgeschakeld.
Dit lijkt me wel een prima oplossing zo
Dit lijkt me wel een prima oplossing zo
We hebben nog geen officieel verdictDamic schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:14:
@Bubbles @KuuKe @Suicyder @Panzer_V wat is nu het officiële verdikt?
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Eigen keus wat mij betreft.uray schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:19:
Vraagje, op welke projecten schrijven we ons in bij WCG met DPC ?
Net als dat het iedereen vrij staat om met de stampede mee toe doen, of een ander project, zoals WCG. Even voor de goede orde: de stampede-crew is nu nog even aan het overleggen wat we met de stampede willen gaan doen. WCG erbij is een optie, maar nog niet iets wat we formeel vanuit de crew op dit moment aanraden; die keuze is nog niet gemaakt. Die komt in de loop van deze avond, verwacht ik.
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Ter info, ik heb net een nieuwe computer (oudje van zoon) erbij gezet en die heeft denk ik stuk of 30 WU gekregen vanuit Rosetta
@Bubbles Dan horen we dat misschien nog wel...
Hier download hij op dit moment rustig nieuwe taken. Eerder vandaag was er bij mij geen voorraad, maar nu zelfs met voorraad is hij aan het grazen. Het opsturen van verwerkte WU blijft dan wel weer hangen...
[ Voor 16% gewijzigd door Erasmus MDCC op 01-04-2020 19:40 ]
https://boinc.bakerlab.org/rosetta/server_status.php
er zijn weer tasks en ben hier ook nieuwe tasks van Rosetta@home aan het unfolden.
er zijn weer tasks en ben hier ook nieuwe tasks van Rosetta@home aan het unfolden.
Even een korte vraag voor de experts.... Op mijn profiel op BOINC Stats staat "Set your credit target". Wat moet je hier specifiek invullen? Bij alles wat ik invul komt er "Target can't be reached" te staan.
Link naar screenshot:
https://i.imgur.com/1YFm56s.png
Link naar screenshot:
https://i.imgur.com/1YFm56s.png
Ik ben pas onlangs met Rosetta begonnen, maar sinds een dag of twee krijg ik geen nieuwe taak meer. Vervelend omdat ik graag met de stampede mee wil doen. Ik heb me aangemeld als lid van de dpc. Hoe krijg ik weer een taak? Mijn PC is snel genoeg en heeft 16GB Ram.
'We zullen wel zien' zei de kat en loosde in de suikerpot
Staat je client ingesteld om taken te ontvangen? (geen nieuw werk/nieuw werk toestaan knop status?)
@taaiewillem Lees de berichten iets verder terug. 
Er zijn momenteel zoveel mensen erbij gekomen dat er regelmatig helaas geen werk beschikbaar is. Als er weer werk is dan gaat jouw computer vanzelf weer aan het werk.
Er zijn momenteel zoveel mensen erbij gekomen dat er regelmatig helaas geen werk beschikbaar is. Als er weer werk is dan gaat jouw computer vanzelf weer aan het werk.
BronThe project has had some 30,000 hosts attach in the last two days. So, while this is a great situation, it does create some growing pains. Rosetta will only send work that they need volunteers to complete. They never send jobs just to verify results of others, or just to keep machines counting up numbers. This makes your CPU available to other BOINC projects you may be attached to, rather than consuming it just so things appear to be progressing smoothly.
There will be a new application and work units released later today. Thanks for your contribution to the project.
[ Voor 60% gewijzigd door The_Worst op 01-04-2020 20:43 ]
MUST READ: Boinc buffer explained:
https://boinc.bakerlab.or...php?id=13533&postid=92957
https://boinc.bakerlab.or...php?id=13533&postid=92957
Take out the map!KuuKe schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:02:
[...]
We hebben nog geen officieel verdictEven de verschillende visies in kaart brengen.....
DPC Chef-kok :)
Die 3900X's zijn echt rap met Rosetta... heb ze maandagmiddag pas afgebouwd en aan het werk gezet maar ze lijken m'n i9 9900k komende zondag al in te halen en die draait al een week langer
[ Voor 20% gewijzigd door BlueTooth76 op 01-04-2020 22:47 ]
Ik denk dat taaiewillem ook vooral indirect reageert op de berichten boven hem van krauser en Erasmus MDCC. Ik las die berichten ook net, dus meteen naar de serverstatus gekeken en in mijn client, maar ik heb ook geen taken. Dus de taakserver is blijkbaar wel heel selectief als hier sommige mensen in dit topic wel gewoon nieuwe taken hebben gekregen en anderen niet. Waar dit dan aan ligt is wel terecht een beetje een raadsel. Terechte opmerking van die taaiewillem.The_Worst schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:40:
@taaiewillem Lees de berichten iets verder terug.
[...]
Bron
Misschien gewoon de queue en werkvoorraad aanzetten voor 2 dagen ipv default 0,5 dag, dan heb je natuurlijk kans dat hij meer gaat binnenkrijgen ook al is er WU schaarste. Evenals meer cores, maar die pas je niet snel aan.
[ Voor 10% gewijzigd door Aardwolf op 02-04-2020 01:24 ]
Maar wat is het beste voor het project... En denk je dat er ander teams ook gaan wachtenmarcel87 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:40:
Geduld hebben is het beste. Dit blijft toch schipperen anders. Beter wachten totdat er weer 100K of meer taken staan. Voor de stampede ook wellicht het beste dat het project eerst weer wat voorraad kan genereren.
[ Voor 12% gewijzigd door aliencowfarm op 01-04-2020 23:54 ]
Gewoon doorgrazen, WCG erbij als back-up en folding op de GPU’s.
M’n warmtepomp heeft al dagen niets te doen
M’n warmtepomp heeft al dagen niets te doen
Geen idee wat andere teams doen. Maar ja I stand a bit corrected. Ik was nog in veronderstelling dat de Stampede pas over 2 weken begon. Maar het is nu al april. lolaliencowfarm schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:51:
[...]
Maar wat is het beste voor het project... En denk je dat er ander teams ook gaan wachten
ok laat maar, ik zei niks.
Ik heb WCG er ook maar bijgezet. Maar door de Custom Settings gebruikt BOINC niet meer alle voorhanden rekenkracht. Iemand al eens verder in de settings van WCG lopen graven ? Had gewoon het Custom Profile aangepast met WCG als priority 0. Maar moet vast meer gecustomized worden denk ik zo.
Lieve koetjes
,
De crew heeft overlegd en we zijn tot een consensus gekomen. Het lijkt er op dat ze bij Rosetta alle zeilen bijzetten om snel meer werk te leveren. De koetjes die droog staan lijken dat voor maximaal een paar uur/ een halve dag te staan. Kortom, de signalen zijn licht positief.
Nu schakelen naar een ander project, om dan straks erachter te komen dat er werk zat is, is natuurlijk zonde.
Vandaar dat we besloten hebben het nog even een paar dagen aan te zien. Ons advies: laat je koetjes gewoon aanstaan en stampen. Er worden vanzelf weer WU's opgepakt. Eventueel kan je de settings wijzigen opdat je koe langer met een WU bezig is. Zo te zien heeft Rosetta de limieten verruimt en kan je nu tot twee dagen over een WU doen! Hopelijk wordt het gras de komende dagen groener
Grazen maar!!!
De crew heeft overlegd en we zijn tot een consensus gekomen. Het lijkt er op dat ze bij Rosetta alle zeilen bijzetten om snel meer werk te leveren. De koetjes die droog staan lijken dat voor maximaal een paar uur/ een halve dag te staan. Kortom, de signalen zijn licht positief.
Nu schakelen naar een ander project, om dan straks erachter te komen dat er werk zat is, is natuurlijk zonde.
Vandaar dat we besloten hebben het nog even een paar dagen aan te zien. Ons advies: laat je koetjes gewoon aanstaan en stampen. Er worden vanzelf weer WU's opgepakt. Eventueel kan je de settings wijzigen opdat je koe langer met een WU bezig is. Zo te zien heeft Rosetta de limieten verruimt en kan je nu tot twee dagen over een WU doen! Hopelijk wordt het gras de komende dagen groener
De deadline bij mij voor de huidige wu's zijn 6 of 7 april
Edit: wie doet er de stampede stats?
Edit: wie doet er de stampede stats?
[ Voor 25% gewijzigd door Damic op 02-04-2020 07:14 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Dit vind ik wel vreemd...
Mijn huidige 3 WU's heb ik ontvangen op 30-03 11:35. Hij staat sowieso sinds gisterochtend +- 9:00u aan te draaien en heb nu het volgende staan:
Verstreken - Te gaan:
6:17u - 8:13u
4:00u - 4:02u
2:26u - 4:49u
Gisteravond om 23:00u heb ik mijn PC even een reboot gegeven.
Enig idee hoe dat kan? Of kan zo'n geschatte tijd enorm oplopen? Draai een i5 3570k (at 4,2GHz) - niet de snelste huidige soc, maar alle beetjes helpen
F@H staat er nog wel bij te draaien, dus mogelijk dat hij pauzeert wanneer F@H teveel CPU pakt? Aangezien ik op aanraden van andere hier de volgende optie aangezet heb:
- Pauzeer bij niet-BOINC CPU gebruik van meer dan 40%
Kan ik dat ergenst terug vinden of m'n F@H teveel pakt? CPU Project is daar nu namelijk leeg.
EDIT:
ik zie in m'n logfiles dat ik vanacht rond 2:20u en 4:15u een task gefinished heb. Dus mogelijk dat ik gewoon meer WU's in m'n wachtrij had staan die ik al op 30-03 gekregen had? Hij lijkt in ieder geval gewoon door te gaan met werken
@Panzer_V Bedoel je deze instellingen?
Mijn huidige 3 WU's heb ik ontvangen op 30-03 11:35. Hij staat sowieso sinds gisterochtend +- 9:00u aan te draaien en heb nu het volgende staan:
Verstreken - Te gaan:
6:17u - 8:13u
4:00u - 4:02u
2:26u - 4:49u
Gisteravond om 23:00u heb ik mijn PC even een reboot gegeven.
Enig idee hoe dat kan? Of kan zo'n geschatte tijd enorm oplopen? Draai een i5 3570k (at 4,2GHz) - niet de snelste huidige soc, maar alle beetjes helpen
F@H staat er nog wel bij te draaien, dus mogelijk dat hij pauzeert wanneer F@H teveel CPU pakt? Aangezien ik op aanraden van andere hier de volgende optie aangezet heb:
- Pauzeer bij niet-BOINC CPU gebruik van meer dan 40%
Kan ik dat ergenst terug vinden of m'n F@H teveel pakt? CPU Project is daar nu namelijk leeg.
EDIT:
ik zie in m'n logfiles dat ik vanacht rond 2:20u en 4:15u een task gefinished heb. Dus mogelijk dat ik gewoon meer WU's in m'n wachtrij had staan die ik al op 30-03 gekregen had? Hij lijkt in ieder geval gewoon door te gaan met werken
@Panzer_V Bedoel je deze instellingen?
[ Voor 19% gewijzigd door ShAd0w op 02-04-2020 07:30 ]
@ShAd0w , je kunt altijd de instellingen in je Rosetta profiel wijzigen zodat je pc langer met een WU doet. Dan doet hij meer modellen afwerken en krijg je navenant meer punten ervoor.
Zo voorkom je dat je zonder werk komt te zitten.
M.b.t. die setting van het pauzeren bij niet-BOINC CPU gebruik. Met jouw CPU zou ik deze op 65% of 70% zetten. Anders blijft ie pauzeren bij iedere scheet die op je pc gebeurd.
@ShAd0w : ga naar https://boinc.bakerlab.org/rosetta/home.php, onder "voorkeuren voor dit project" kan je de instelling "Target CPU run time" wijzigen naar bijvoorbeeld 1 dag, of 1,5 dagen.
Zo voorkom je dat je zonder werk komt te zitten.
M.b.t. die setting van het pauzeren bij niet-BOINC CPU gebruik. Met jouw CPU zou ik deze op 65% of 70% zetten. Anders blijft ie pauzeren bij iedere scheet die op je pc gebeurd.
@ShAd0w : ga naar https://boinc.bakerlab.org/rosetta/home.php, onder "voorkeuren voor dit project" kan je de instelling "Target CPU run time" wijzigen naar bijvoorbeeld 1 dag, of 1,5 dagen.
[ Voor 46% gewijzigd door Panzer_V op 02-04-2020 07:32 ]
Ik heb hetzelfde gehad. Blijkbaar worden de computing settings van WCG gebruikt in plaats van die van R@H. De interface van WCG is echter anders als die van R@H, waardoor ik computing preferences ook niet zo kreeg als dat ik eerst had. Zojuist heb ik via de BOINC manager direct op de machine de computing settings ingesteld, zodat ik niet langer afhankelijk ben van de grillen van verschillende webinterfaces. Werkt veel fijner.uray schreef op donderdag 2 april 2020 @ 02:07:
Ik heb WCG er ook maar bijgezet. Maar door de Custom Settings gebruikt BOINC niet meer alle voorhanden rekenkracht. Iemand al eens verder in de settings van WCG lopen graven ? Had gewoon het Custom Profile aangepast met WCG als priority 0. Maar moet vast meer gecustomized worden denk ik zo.
Daarnaast WCG op 'geen nieuwe tasks' gezet, zodat ik straks vol op R@H zit voor de stampede per laatste bericht van de heren beheerders
Edit: zie hier de dip in gebruikte CPU afgelopen nacht
[ Voor 14% gewijzigd door kw4h op 02-04-2020 08:43 ]
Mee eens. Net als anderen WCG (waar ik al langer aan meedeed) als back-up project ingesteld. In het ergste geval maken we geen grote koeiensprong op R@H, maar wel op WCGPanzer_V schreef op donderdag 2 april 2020 @ 06:58:
Lieve koetjes,
De crew heeft overlegd en we zijn tot een consensus gekomen. Het lijkt er op dat ze bij Rosetta alle zijlen bijzetten om snel meer werk te leveren. De koetjes die droog staan lijken dat voor maximaal een paar uur/ een halve dag te staan. Kortom, de signalen zijn licht positief.
Vandaar dat we besloten hebben het nog even een paar dagen aan te zien. Ons advies: laat je koetjes gewoon aanstaan en stampen. Er worden vanzelf weer WU's opgepakt. Eventueel kan je de settings wijzigen opdat je koe langer met een WU bezig is. Zo te zien heeft Rosetta de limieten verruimt en kan je nu tot twee dagen over een WU doen! Hopelijk wordt het gras de komende dagen groener![]()
![]()
Grazen maar!!!
![]()
PS: kan het niet laten, "zijlen" of toch "zeilen" bijzetten
Life's a Game, and I like to play...
't was nog vroeg vanmorgenDerManiak schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:04:
[...]
PS: kan het niet laten, "zijlen" of toch "zeilen" bijzetten
[ Voor 27% gewijzigd door Panzer_V op 02-04-2020 09:05 ]
Zodra je meer dan 1 project doet in BOINC, vind ik het ook fijner om de web prefs te overrulen op je eigen machine. Zeker nu met (handmatige) wisselingen tussen projecten.kw4h schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:27:
[...]
Ik heb hetzelfde gehad. Blijkbaar worden de computing settings van WCG gebruikt in plaats van die van R@H. De interface van WCG is echter anders als die van R@H, waardoor ik computing preferences ook niet zo kreeg als dat ik eerst had. Zojuist heb ik via de BOINC manager direct op de machine de computing settings ingesteld, zodat ik niet langer afhankelijk ben van de grillen van verschillende webinterfaces. Werkt veel fijner.
Daarnaast WCG op 'geen nieuwe tasks' gezet, zodat ik straks vol op R@H zit voor de stampede per laatste bericht van de heren beheerders
Edit: zie hier de dip in gebruikte CPU afgelopen nacht![]()
[Afbeelding]
Die web prefs (en work/home profielen) zijn dan wel weer handig als je meerdere machines gebruikt.
Life's a Game, and I like to play...
/f/image/ElooRHJH8K0WeNA4jnsGofIv.png?f=fotoalbum_large)