Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.372 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-09 21:34
Svlugt schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:22:
[...]

Qua respons, versnelling en beleving exact hetzelfde!

P2 zit je iets meer ingebouwd en dichter bij de grond waardoor overzicht iets minder is, maar wegligging is wellicht iets strakker. Dat laatste overigens bij normaal rijgedrag zeker niet merkbaar.

Bij lage snelheid is comfort van P8 (19”) vergeleken met non-pp P2 duidelijk beter. Ook al is de xc40 van origine wat springerig is dit bij de P8 minder te merken (gewicht?). Kleine hobbels en verkeersdrempels zijn in de P8 comfortabeler.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal (heb nooit in de P2 gezeten of gereden) maar kan beamen dat de P8 strak rijdt en stuurt en ook met 20” voldoende comfortabel is. We hebben tijdens de proefrit gisteren bewust ook wat erg slechte bouwwegen opgezocht om dat te verifiëren. Gewoon geen probleem, prima!

Maar op asfalt gaat het helemaal geweldig: de constante 4WD trekt je met het grootste gemak door (te) snel genomen bochten zonder overhellen of protesterende banden.

Cruisen op een snelweg (110 kmh - harder kon niet vanwege overig verkeer) ook erg relaxed.

Onder al die omstandigheden had ik het gevoel dat het onderstel moeiteloos en zorgeloos zijn werk deed en in de auto zelf bleef het heerlijk stil zonder gekraak of gerommel.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Mga1600 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:46:
[...]

Ik heb die dingen al een jaar in huis ( was eigenlijk nog voor mijn XC90) en het is inderdaad een extra huls over de gehele sleutel heen waardoor die dikker en zwaarder wordt. Ziet er wel mooi gemaakt uit met leer en chroom. Ik heb geen echt linkje mee (te lang geleden) of onderstaande moet nog werken

€ 6,93 50% Off | Metal leather Car Key Cover For Volvo XC40 XC60 S90 XC90 V90 T5 T6 T8 Auto Key Protect keychain Car Key Case Car Key Holer
https://a.aliexpress.com/_mr8yTln
Zo te zien gaan deze er niet overheen. Dat zou dus de perfecte zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Beosoft schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:44:
[...]

Als je het mij vraagt zijn het precies de zelfde, alleen Wish is aanzienlijk duurder _O-
Zag het nu ook, moest de bestelling nog doorvoeren dus even gewacht. Zie mijn vorige post, die vervangen alleen de kapjes en lijken mij perfect dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Bedankt voor de eerste reacties over P2/P8 verschillen! Ik probeer mijzelf nu binnen op te sluiten om niet naar de Volvo dealer te rijden en mijn P8 te gaan aangapen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:23
[P2]
ToAoM schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:03:
Service afspraak verzet vandaag om meteen de recall uit te laten voeren. De dealer moest nog nieuw gereedschap en een geschikte brug geleverd krijgen. De assen moeten gedemonteerd worden.

Maar de dealer was wel super blij met het werk, scheelde weer in corona tijden. Zo veel mogelijk personeel op speciale polestar training tot de onderdelen beschikbaar zijn. Huidige indicatie is onderdelen in week 46/47.
Ik heb nu ook een afspraak voor 30 november voor de recall, Wordt als een vorst behandeld door de garage met al die werkplaats bezoekjes . Ik heb inmiddels voor de volgende problemen een werkplaats afspraak gehad/gepland en heb daarnaast nog een keer banden laten wisselen:
  • Foutmeldingen 12V accu, software update
  • Alarm spontaan afgaan, software update
  • 1e recall met software update voor propulsion loss en headlight adjustment
  • Blijven hangen van veiligheidsgordel achter
  • 2e recall voor de omvormers
Met het maken van dit lijstje realiseer ik me dat ik straks in 12 weken tijd 6x naar de garage ben geweest :?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:06
[P2] Als we toch met Aliexpres bezig zijn. Net mijn R-design pedalen geïnstalleerd die ik op Ali besteld had voor nog geen 11 euro (10x goedkoper dan die van Volvo zelf!). Moet zeggen ze zitten er, met wat gedoe, best mooi op en de kwaliteit is goed. Ik ben blij. Begrijp als mensen liever voor de originele gaan, maar deze zitten er echt super stevig op. Het gaspedaal heeft normaal niet eens een rubber bovenkant en is glad plastic, het rempedaal gelukkig wel.

Hierbij het precieze product voor de liefhebbers:https://a.aliexpress.com/_mObbBhR

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tvQ3zIKFp6hJ5o7M5LglC7oMFgI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1drtbcvV5VoDZd0cSmy8ncJB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KnikkerBak
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:43
Mga1600 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:24:
[P8]

Nr 21 op de lijst van de RDW (J-947-XV);heeft de kleur Oranje.
Zou dat een special zijn voor WA voor bij zijn buitenhuis?
Nou, bijna de WA special, maar hier is tie dan, klaar voor uitlevering :>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uRw6pZmz4rZ7dIv49YlyzAAFt0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rmxPtMxMAeFmNDniqzgyAxKh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1N69JErJeEJwTEIafbH3LXfUJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/swwfVMxSSgP8ScDWi0JaINH8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPs5hW5HUFiq0ND3VzXk-h8Lq-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wZI9aJUhXaY5u0GJLN9C4b6n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1b5PoAWHFo1nv_as6v2ehRmGpA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x8bSNIBfrRuFyBHWJZAYjDBL.jpg?f=fotoalbum_large

23-10 uit de fabriek gerold
Dealer heeft zelf (zonder problemen) de laatste software geinstalleerd, waar onder het android systeem, dat schijnt er nog niet op te staan bij aankomst, lijkt mij ook logisch om dat niet te doen in de fabriek, scheelt hun tijd en de dealer hangt em toch aan de stekker
In Gent staan ze overigens in volle vaart te stampen om mogelijke corona maatregelen voor te zijn, dus laat niemand er verbaast om staan als je auto een paar weken eerder als verwacht voor je neus staat (uitzonderingen daargelaten)

En er staan er nog een paar, zwart zwart zwart zwart zwart zwart |:( en twee in Glacier Silver

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpGXGVJBnzd0UHgrlmfxY4m518M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WrxoyoHKPA58zlVG5rHAdCqa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c25DxBTxYh9NZlpfmg7Senc3H4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0tggaup1dTEgqP6e9v9WkkXm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-tvCPAzv7r12BIZFBBiQyvsdAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fsHnVdrTcEmqxmzCedkccSWc.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb maar niet alle zwarte op de foto gezet, op die ene na met 20" zien ze er het zelfde uit :+

Enne, de trekhaken zijn op, de leverancier had niet verwacht dat bijna alle p8 bestellers er een wil hebben
Dus voor zover ik begrijp, mee besteld af fabriek = nog geen probleem, achteraf als accessoire = misschien pech voor dit jaar, het zal mij niet zoveel uitmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
AartJW schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:33:
Als we toch met Aliexpres bezig zijn. Net mijn R-design pedalen geïnstalleerd die ik op Ali besteld had voor nog geen 11 euro (10x goedkoper dan die van Volvo zelf!). Moet zeggen ze zitten er, met wat gedoe, best mooi op en de kwaliteit is goed. Ik ben blij. Begrijp als mensen liever voor de originele gaan, maar deze zitten er echt super stevig op. Het gaspedaal heeft normaal niet eens een rubber bovenkant en is glad plastic, het rempedaal gelukkig wel.

Hierbij het precieze product voor de liefhebbers:https://a.aliexpress.com/_mObbBhR

[Afbeelding]
Is toch standaard ip een P8? Of is dit voor de P2? Overigens netjes! Ik heb zelf ook wel eens zo’n set gekocht bij Ali voor een XC60. Prima spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
KnikkerBak schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:13:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dealer heeft zelf (zonder problemen) de laatste software geinstalleerd, waar onder het android systeem, dat schijnt er nog niet op te staan bij aankomst, lijkt mij ook logisch om dat niet te doen in de fabriek, scheelt hun tijd en de dealer hangt em toch aan de stekker
In Gent staan ze overigens in volle vaart te stampen om mogelijke corona maatregelen voor te zijn, dus laat niemand er verbaast om staan als je auto een paar weken eerder als verwacht voor je neus staat (uitzonderingen daargelaten)

En er staan er nog een paar, zwart zwart zwart zwart zwart zwart |:( en twee in Glacier Silver

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb maar niet alle zwarte op de foto gezet, op die ene na met 20" zien ze er het zelfde uit :+

Enne, de trekhaken zijn op, de leverancier had niet verwacht dat bijna alle p8 bestellers er een wil hebben
Dus voor zover ik begrijp, mee besteld af fabriek = nog geen probleem, achteraf als accessoire = misschien pech voor dit jaar, het zal mij niet zoveel uitmaken
Hele mooie kleur, zal met verschillende soorten licht er ook verschillend uit zien.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
Mga1600 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:28:
[...]

Is toch standaard ip een P8? Of is dit voor de P2? Overigens netjes! Ik heb zelf ook wel eens zo’n set gekocht bij Ali voor een XC60. Prima spul.
Inderdaad voor de P2. Weet niet of ze standaard op de P8 zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnikkerBak
Petzun schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:30:
[...]

Hele mooie kleur, zal met verschillende soorten licht er ook verschillend uit zien.
Jazeker, zoals eerder hier vermeld, rood, oranje achtig in de zon, en op de plekken waar de zon afbuigt op de carrosserie rood oranje geel achtig
Lastig te beschrijven
Maar de combinatie zwart met fusion red staat een stuk mooier in zn geheel als de volledig fusion red uitgevoerde xc60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnikkerBak
AartJW schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:30:
[...]

Inderdaad voor de P2. Weet niet of ze standaard op de P8 zitten.
Standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Een fraaie collectie! Is dat bij Van der Wulp in Spijkenisse? Ik meen dat te herkennen, heb er ooit een XC60 vandaan gehaald.
Die rode is inderdaad mooi zo in het licht! De combi met zwart maakt het inderdaad weer heel anders dan een geheel rode zoals op de XC60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnikkerBak
Mga1600 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:42:
[...]

Een fraaie collectie! Is dat bij Van der Wulp in Spijkenisse? Ik meen dat te herkennen, heb er ooit een XC60 vandaan gehaald.
Die rode is inderdaad mooi zo in het licht! De combi met zwart maakt het inderdaad weer heel anders dan een geheel rode zoals op de XC60.
Klopt, Spijkenisse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[P8]
Vraag aan de gelukkigen die ‘m al hebben: wordt er bij de auto een laadpas meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi die rode kleur hoor! Ik zie niet het geel dat anderen zien, maar dat hij veel verschillende tinten heeft is zeker feit! Wanneer ga je rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
KnikkerBak schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:13[/message]:
_O-
[b]KnikkerBak
_/-\o_
[b]KnikkerBak
Nou nou niet zo minderwaardig over die zwarte auto's :P Er zijn meerdere gebruikers hier die jaloers zullen zijn op het mooie frontje :+

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:11
Beosoft schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 16:10:
[...]
_O-

[...]
_/-\o_

[...]
Nou nou niet zo minderwaardig over die zwarte auto's :P Er zijn meerdere gebruikers hier die jaloers zullen zijn op het mooie frontje :+
Haha daar ben ik er 1 van!

Erg veel zwart valt me op inderdaad! Ik kan nog steeds niet goed wennen aan de grill in dezelfde kleur, maakt niet uit welke kleur de auto is (op zwart na dan). Glacier Silver ook erg mooi in de zon!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2022
Mga1600 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:46:
[P8]
Vraag aan de gelukkigen die ‘m al hebben: wordt er bij de auto een laadpas meegeleverd?
nee, plusharing is blijkbaar nog niet klaar ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Ze staan ook op de foto van mijn P8 die ik fester plaatste! Netjes dat ze hier al standaard inzitten, wat zit er dan in de P2?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:24
[P2] Als we toch met Aliexpres bezig zijn. Net mijn R-design pedalen geïnstalleerd die ik op Ali besteld had voor nog geen 11 euro (10x goedkoper dan die van Volvo zelf!). Moet zeggen ze zitten er, met wat gedoe, best mooi op en de kwaliteit is goed. Ik ben blij. Begrijp als mensen liever voor de originele gaan, maar deze zitten er echt super stevig op. Het gaspedaal heeft normaal niet eens een rubber bovenkant en is glad plastic, het rempedaal gelukkig wel.

[Afbeelding]
Netjes, nu nog een paar mooie matten van Just Carpets!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yq0kYC1MjdpWlpiZpO7ZmRYf6mY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3UW5NjuUwhWG9cxMU1ZBZmtd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SIMizm0GuLyFxN2LaF-_G2XyjcE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lXC9qLvlm7InJlHG5nvp7F7L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnikkerBak
JohnDoe77 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:55:
[...]

Mooi die rode kleur hoor! Ik zie niet het geel dat anderen zien, maar dat hij veel verschillende tinten heeft is zeker feit! Wanneer ga je rijden?
Afspraak is 29-12 huidige auto wisselen voor de p8, maar ik probeer dat voorspoedigen, net als de levering :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

[Afbeelding]
Persoonlijk snap ik niks van dit soort acties. We hebben in Europa niet voor niets allerlei keurmerken. Soms tot het overleven toe, maar je vervangt hier niet het hendeltje van je dashboardkastje. Zelfs al zitten er allerlei hulpsystemen op zo’n auto, dat pedaal brengt die 2 ton wel tot stilstand when shit hits the fan.

4 jaar gebruik en 2 noodstops verder blijkt het pedaaltje die derde noodstop toch niet te overleven en boor je die 2 ton in de fiat cinquecento voor je waar 2 kinderen achterin zitten…

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mga1600
eLScha schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:09:
[...]

Persoonlijk snap ik niks van dit soort acties. We hebben in Europa niet voor niets allerlei keurmerken. Soms tot het overleven toe, maar je vervangt hier niet het hendeltje van je dashboardkastje. Zelfs al zitten er allerlei hulpsystemen op zo’n auto, dat pedaal brengt die 2 ton wel tot stilstand when shit hits the fan.

4 jaar gebruik en 2 noodstops verder blijkt het pedaaltje die derde noodstop toch niet te overleven en boor je die 2 ton in de fiat cinquecento voor je waar 2 kinderen achterin zitten…
Je moet wel even goed kijken waar het over gaat voordat je dit soort doom-scenario’s over dit forum uitstort: het originele pedaal zit er gewoon onder. Dit is alleen een ander ‘kapje’.heeft dus niets met remvertraging te maken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
eLScha schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:09:
[...]

Snap je punt, maar zoals ik al zei in mijn post snap ik vanuit oa veiligheid dat andere mensen voor het origineel gaan. Deze, maar ook de bestaande pedalen, zijn gewoon rubber hoezen. En de originele trek je er in 1 seconden af. Deze "nep" versie zijn dan eigenlijk steviger door de metalen basis. Als ik had getwijfeld aan de kwaliteit dan had ik ze zeker niet geplaatst en waren ze terug gegaan.

[ Voor 8% gewijzigd door AartJW op 07-11-2020 20:05 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3V4Qs3E9YDk9qNvb37McoDyey5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BlkJH4Y41sfvTVWWPDSIbNR9.jpg?f=fotoalbum_large

Kwam deze vracht vandaag tegen! waarschijnlijk op weg naar een aantal mensen die hunkeren naar deze auto!

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Er staan toch al wat P8’s op kenteken, maar waar blijven de uitgebreide reviews eigenlijk? Gaat Björn hem nog krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
JohnDoe77 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:17:
Er staan toch al wat P8’s op kenteken, maar waar blijven de uitgebreide reviews eigenlijk? Gaat Björn hem nog krijgen?
Mijn dealer vertelde gisteren dat ‘Zweden’ wat betreft promotie nog op de rem staat omdat de auto eigenlijk nog maar in een paar landen geleverd wordt.

Voor een grootschalige, internationale en vanuit Zweden gecoördineerde publiciteitscampagne moeten we blijkbaar wachten tot volgend jaar.

Ik heb gisteren een korte impressie geplaatst gebaseerd op een proefrit . Mijn indruk kort samengevat: heerlijke auto!

Maar er zijn nu mensen met een paar dagen ervaring: dus die hebben vast en zeker een meer genuanceerde mening en zijn wellicht tegen een paar zaken aangelopen die ze zouden willen (eigenlijk zouden moeten 😄) delen.
Ben benieuwd....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:36
Sebas84! schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:36:
[Afbeelding]

Kwam deze vracht vandaag tegen! waarschijnlijk op weg naar een aantal mensen die hunkeren naar deze auto!
Bijzonder goed ingepakt, mag het publiek niet zien wat er gaande is? Of waarschijnlijk al gepoetst door de dealer en nu op weg naar Beesd voor de recall? Ik kwam maanden geleden ook een transport met P2’s tegen vanuit België naar Nederland en die waren nagenoeg niet ingepakt.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 13:17
JohnDoe77 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:09:
[...]

Hij staat voor volgende week zaterdag! Nog een bange week dus...

Komt goed! ;)
Ik ga hem vrijdag halen }) ;)

Had gevraagd of ze hem gelijk op winterbanden kunnen zetten maar blijkbaar mag dat niet (meer) via Alphabet. Moet dus nu bij een bandenfitter een afspraak maken. Jammer
4v4t4r schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:57:
[...]

ja zoiets heb ik besteld ja.. voor die paar euro kan je geen breuk vallen!
Is die sleutel zo ruk dan? Heb nu ook een plastic ding, plat genoeg om heel de dag in je broekzak te houden (als je al weg gaat deze tijd). En wat al gezegd was: nog nodig straks als phone-as-key er is?
Montalbano schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:23:
Vanmiddag voor andere auto bij dealer geweest maar toch ook even het parkeerterrein bekeken. Sage en Thunder bij invallende schemering. En verder stonden er nog een aantal andere P8 en P2-en.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Mijne komt woensdag binnen *O*
Nice, nog paar nachtjes volhouden :) Thunder ziet er mooi uit, benieuwd naar het eggie. Ok Sage en fusion red zien er niet verkeerd uit. Bursting B lijkt me ook best mooi, zeker met de zon erop

Wat doen jullie trouwens met Android en je Gmail account? Maken jullie een aparte aan of gebruiken jullie je bestaande account? Ik gebruik Gmail alleen voor mail, contacten zitten in m’n iPhone/Outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
TheRebell schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 21:12:

[...]

Is die sleutel zo ruk dan? Heb nu ook een plastic ding, plat genoeg om heel de dag in je broekzak te houden (als je al weg gaat deze tijd). En wat al gezegd was: nog nodig straks als phone-as-key er is?
Ik zie het probleem met die sleutel ook niet zo... zit als het goed is alleen maar in je zak.
Ik kan me niet voorstellen dat een Ali ding van 6 euro die broekzak-ervaring heel veel beter zal maken 😀

[...]

Wat doen jullie trouwens met Android en je Gmail account? Maken jullie een aparte aan of gebruiken jullie je bestaande account? Ik gebruik Gmail alleen voor mail, contacten zitten in m’n iPhone/Outlook.
Ik heb sowieso nog geen Google account dus dat wordt een aparte voor de auto. Verder hoop ik dat er ook gewoon vanaf iPhone gesynct kan worden.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Mga1600 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:17:
[...]

Je moet wel even goed kijken waar het over gaat voordat je dit soort doom-scenario’s over dit forum uitstort: het originele pedaal zit er gewoon onder. Dit is alleen een ander ‘kapje’.heeft dus niets met remvertraging te maken!
Natuurlijk wel. Als zo’n zelf geplakt ding wegschiet afbreekt schiet gewoon je voet van de rem. Dit zijn essentiële onderdelen voor de veiligheid van jezelf en een ander. Daar ga je niet zelf aan rommelen vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
[...]

Ik ga hem vrijdag halen }) ;)

Had gevraagd of ze hem gelijk op winterbanden kunnen zetten maar blijkbaar mag dat niet (meer) via Alphabet. Moet dus nu bij een bandenfitter een afspraak maken. Jammer

[...]

[...]

Nice, nog paar nachtjes volhouden :) Thunder ziet er mooi uit, benieuwd naar het eggie. Ok Sage en fusion red zien er niet verkeerd uit. Bursting B lijkt me ook best mooi, zeker met de zon erop

Gelukkig kon dat bij mijn leasemaatschappij wel; banden van Kwikfit worden bij de dealer afgeleverd...

Ik heb een aparte Google account gemaakt voor de auto, maar agenda en contacten doe ik op de iPhone. Hoe ga jij dat oplossen?

[ Voor 14% gewijzigd door JohnDoe77 op 07-11-2020 23:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRebell
JohnDoe77 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:42:
[...]

Gelukkig kon dat bij mijn leasemaatschappij wel; banden van Kwikfit worden bij de dealer afgeleverd...
Dat is wel makkelijker en vind ik wel jammer. Met dr huidige auto kon dit wel dus ik vind het wel vreemd dat dit nu opeens niet kan. Die banden zijn toch weer speciaal gezien het hoge gewicht. Liever dat de dealer dit doet. Maargoed, zal Alphabet eens vragen en anders extra aangeven bij kwikfit/profile & Co.
Ik heb een aparte Google account gemaakt voor de auto, maar agenda en contacten doe ik op de iPhone. Hoe ga jij dat oplossen?
Ik ben er nog niet uit of ik het gescheiden wil houden. Zoals gezegd gebruik ik m’n Gmail account alleen voor mijn mail en zitten hier geen contacten in. Een los account kan ik dan heel specifiek houden (geen mail, geen contacten).
Ik meen dat ik vanuit de P2 berichten las dat mensen iPhone/Outlook contacten niet zomaar konden sync’en. Dat kon wel met een ander programma/app (weet zonebpven niet welke, dat wordt een search). Voor mijn werk gebruiken we Outlook (de meeste van ons wss) en ik zou er vanuit gaan dat ik gewoon een telefoon kan connecten en dan het adresboek kan sync’en, dat heeft altijd gewerkt met Fiat en Renault systemen. Lijkt me dat dit met Automotive ook zou moeten kunnen.
Agenda heb ik nooit op het car systeem gehad, omdat dit of niet werkte of gewoon niet werd ondersteund. Agenda vind ik zelf niet zo boeiend, maar contacten zou fijn zijn ivm bellen. Anno 2020 zou dat gewoon moeten werken, welk systeem je ook hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Ja met de contacten zal dat wel goed komen. Het enige echte voordeel van die agenda is dat je dus gewoon naar je volgende agenda afapraak kunt navigeren en Google je dat ook tijdig voor kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:25
JohnDoe77 schreef op zondag 8 november 2020 @ 08:30:
Ja met de contacten zal dat wel goed komen. Het enige echte voordeel van die agenda is dat je dus gewoon naar je volgende agenda afapraak kunt navigeren en Google je dat ook tijdig voor kan stellen.
Maar dit kan je toch ook doen via de volvo app?
Ik denk dat ik gewoon een volledig nieuw account aanmaak voor de auto. Gebruik geen Google agenda en contacten komen wel gewoon over uit de koppeling met mn telefoon

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
eLScha schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:42:
[...]

Natuurlijk wel. Als zo’n zelf geplakt ding wegschiet afbreekt schiet gewoon je voet van de rem. Dit zijn essentiële onderdelen voor de veiligheid van jezelf en een ander. Daar ga je niet zelf aan rommelen vind ik.
Ik ben me buitengewoon bewust van veiligheid, dat is ook precies de reden waarom ik al meer dan 10 Volvo’s had, maar dit is ècht geen issue.

Nogmaals:denk dat je er teveel achter zoekt en niet helemaal doorhebt waar het hiet over gaat. er wordt niet geplakt - niets asn het pedaal verandert en het zit op precies dezelfde wijze vast als de set van Volvo zelf die waarschijnlijk ook Made in China is.
Er veranderd helemaal niets aan het pedaal zelf of de functie er van, het is puur cosmetisch. Volvo levert trouwens zelf ook dergelijke setjes voor zelf-montage.

Wat ik wel een echt -issue vind is is dat sommigen hier met het monteren van andere wielen bezig zijn. Ik heb dat al meerdere keren genoemd.

Deze auto’s zijn erg zwaar en het koppel is enorm, daar kun je niet zomaar andere wielen bij gebruiken - ook niet die van een ander Volvo type, die mogen wel fysiek op de auto passen maar ze zijn er niet voor geschikt!

Zelfs bij de hybride versies van bijvoorbeeld de XC90T8 heb je al verzwaarde wielen nodig en daar is het verschil maa 200 kg met een benzine versie. Daarbij wordt expliciet gewaarschuwd geen andere wielen te gebruiken,

Er kunnen haarscheurtjes optreden die tot breuk gaan leiden. Dat is echt wel een issue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 82xx (Athlon)
  • Laatst online: 22-11-2020
Vanochtend aangekomen bij mijn PS2, staan alle ramen open. Sleutels liggen gewoon op het kastje en we hebben niets langdurig ingedrukt. Heeft iemand anders dit ook al gehad?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Yr6tkWNIkeFrdLqSeS0mPpE0Uk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oUQiwGK2YeRtzV4A8usiSfUd.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door 82xx (Athlon) op 08-11-2020 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 82xx (Athlon)
  • Laatst online: 22-11-2020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nysOOntvOIBmUtqRphORh0gui_s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JjenTzIYaZYsVunIuPkIiYq9.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:56
82xx (Athlon) schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:48:
Vanochtend aangekomen bij mijn PS2, staan alle ramen open. Sleutels liggen gewoon op het kastje en we hebben niets langdurig ingedrukt. Heeft iemand anders dit ook al gehad?

[Afbeelding]
Iemand in China heeft dat OtA gedaan....

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Denk niet dat het een fout is. Met mijn XC90 heb ik het ook wel meer dan eens gehad, en met mijn VW Bus ook.
Was bij mij te herleiden naar een per ongeluk iets langduriger ingedrukt houden van ‘open’ knopje op de sleutel terwijl die in mijn broekzak zat waarbij dat knipje in de knel kwam.

Bij de Volvo kreeg ik een melding op mijn telefoon (VOC) maar dat werkt nu dus nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVdriver
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-09 20:16
Vraagje, P2 menu telefoon instelling meldt “u hebt berichten delen niet ingeschakeld op iPhone”. Iemand enig idee hoe dat in te stellen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 13:20

[Afbeelding]
Er zit een functie in de auto dat wanneer je je laadkabel over het dak gooit de PS automatisch de ramen opendoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Nu online
Mga1600 schreef op zondag 8 november 2020 @ 09:42:
[...]

Ik ben me buitengewoon bewust van veiligheid, dat is ook precies de reden waarom ik al meer dan 10 Volvo’s had, maar dit is ècht geen issue.

Wat ik wel een echt -issue vind is is dat sommigen hier met het monteren van andere wielen bezig zijn. Ik heb dat al meerdere keren genoemd.

Deze auto’s zijn erg zwaar en het koppel is enorm, daar kun je niet zomaar andere wielen bij gebruiken - ook niet die van een ander Volvo type, die mogen wel fysiek op de auto passen maar ze zijn er niet voor geschikt!

Zelfs bij de hybride versies van bijvoorbeeld de XC90T8 heb je al verzwaarde wielen nodig en daar is het verschil maa 200 kg met een benzine versie. Daarbij wordt expliciet gewaarschuwd geen andere wielen te gebruiken,

Er kunnen haarscheurtjes optreden die tot breuk gaan leiden. Dat is echt wel een issue!
Max toelaatbare massa van de P2 is 2600 kg. Het gewicht is ongeveer 50/50 verdeeld. Dus als de velgen per stuk > 650 kg kunnen dragen dan is dat gewoon prima.

Niet alle velgen kunnen dat maar voor heel veel velgen is dat geen enkel probleem...

Ook de door jou aangehaalde plug ins werken met dergelijke gewichten. Dat is echt geen bijzonderheid. De xc 90 heeft een max massa van 2750 kg en gaat dus dik over de P2 heen

Wel zo goed om even te checken voordat je iets monteert maar niet iets om spastisch over te doen imho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr8chtig
  • Laatst online: 07-12-2023
Mga1600 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:46:
[P8]

P8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinoL
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-03-2024
EVdriver schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:44:
Vraagje, P2 menu telefoon instelling meldt “u hebt berichten delen niet ingeschakeld op iPhone”. Iemand enig idee hoe dat in te stellen?
Via het berichten scherm van je P2. Bovenste horizontale streepje naar beneden slepen om het berichtenscherm te openen. Hier worden alle meldingen van je PW verzameld. Hier kan je ook toestemming geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xc40p8
  • Laatst online: 13-11-2022
De fiscalist schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:28:
[...]
Ik ben het helemaal eens met MGA1600 vwb de velgen. Mijn bestelde P8 wordt mijn 11e Volvo en heb altijd bewust gekozen voor originele velgen. Veiligheid boven alles De dealer heeft ook aangegeven dat er geen aanspraak gemaakt kan worden op garantie igv schade aan bv remschijven ed. Wil je het risico lopen voor € 150,00 per wiel inclusief band?

Max toelaatbare massa van de P2 is 2600 kg. Het gewicht is ongeveer 50/50 verdeeld. Dus als de velgen per stuk > 650 kg kunnen dragen dan is dat gewoon prima.

Niet alle velgen kunnen dat maar voor heel veel velgen is dat geen enkel probleem...

Ook de door jou aangehaalde plug ins werken met dergelijke gewichten. Dat is echt geen bijzonderheid. De xc 90 heeft een max massa van 2750 kg en gaat dus dik over de P2 heen

Wel zo goed om even te checken voordat je iets monteert maar niet iets om spastisch over te doen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
4v4t4r schreef op zondag 8 november 2020 @ 08:34:
[...]

Maar dit kan je toch ook doen via de volvo app?
Ik denk dat ik gewoon een volledig nieuw account aanmaak voor de auto. Gebruik geen Google agenda en contacten komen wel gewoon over uit de koppeling met mn telefoon
Kan die Volvo app je agenda inzien en kun je dan roepen: “Navigeer naar mijn volgende afspraak.”? Dan zou het probleem opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
De fiscalist schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:28:
[...]

Dat checken doe je, naast controle van ET, steekmaat en fysieke afmetingen aan de hand van de load index van de wielen (en de banden in relatie tot de voorgeschreven banden spanning). Dat alles maakt deel uit van de type goedkeuring van een auto.
Ik denk dat die ook op het type plaatje staat (kan het niet controleren heb even geen Volvo, maar bij mijn VW in ieder geval wel) en in Duitsland en Zwitserland wordt daar bij de “APK” naar gekeken en indien niet conform volgt onherroepelijk afkeur. Dat zullen ze niet voor niets doen toch?
Bij een P8 moet de load index >100 zijn terwijl het voor een V60 waarschijnlijk >94 is.

[ Voor 24% gewijzigd door Mga1600 op 08-11-2020 14:54 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ronis1978
  • Laatst online: 09-11-2020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUE1_t20GyaJWyXeHhiW9s7GSjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9c9IdhLcFKAZU4IjQc0vqlP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ri1PWdswZU9pXnKwElgwvTIDi9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PE94BziWyEv3siNgZvvzaXHe.jpg?f=fotoalbum_largePraxis Assen zondag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Persoonlijk vind ik dit de mooiste kleur voor de P2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JFDv
  • Laatst online: 30-04-2022
Hmmmm. Iemand dit al een keer gezien. Van de week de auto in de coating laten zetten en daarbij is natuurlijk gereinigd met een hogedruk spuit. Maar lijkt me niet helemaal ok dat ik dan vocht in mijn achterlicht zie...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKcHyFuVVTCg8JikkhG-B71rfHo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o26CK3n2Jk1dbK3RqGk7ev78.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
JohnDoe77 schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:48:
[...]

Kan die Volvo app je agenda inzien en kun je dan roepen: “Navigeer naar mijn volgende afspraak.”? Dan zou het probleem opgelost zijn.
Bij de V60 en de On Call app werkt dat inderdaad zo (niet roepen maar klikken).
Maar aangezien P8 een andere navigatie krijgt ben ik er nog niet van overtuigd dat die functie dan hetzelfde werkt.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 14:05

MaxxMark

HT is Tof!

[Afbeelding]
Is het niet toevallig zo dat de functie om alle ramen open te zetten met de AB geactiveerd was? En dat dat een andere combo is dan vroeger? Bij mij duurde het ook vrij lang voordat ik doorhad dat dat met de ab kon. Volgend mij ontgrendelen lang ingedrukt houden op de v60. Misschien dat dat bij de p2 nu een andere combo is? En dat je die per ongeluk geactiveerd hebt?

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:36
https://support.polestar....r-2/2021/article/Sleutel/

Bij lang indrukken gaan de ramen open. Ik zou zo’n functie toch graag uit willen kunnen schakelen...

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
[p2 en p8]

Kunnen jullie het laadklepje altijd openen?
Bij mijn p8 gaat hij niet op slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-09 14:19
Recharge P8 schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:32:
[p2 en p8]

klopt. de klep kan niet op slot.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 23:01
JFDv schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:14:
Hmmmm. Iemand dit al een keer gezien. Van de week de auto in de coating laten zetten en daarbij is natuurlijk gereinigd met een hogedruk spuit. Maar lijkt me niet helemaal ok dat ik dan vocht in mijn achterlicht zie...

[Afbeelding]
Jawel hoor. Komt door het temperatuur verschil tov spuit en temp in je lamp.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Recharge P8 schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:32:
[p2 en p8]

Er zit geen slot op en dat is best gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Meerder mensen hebben dit gemeld, meeste dat de ramen een stukje open stonden. Ik vermoed toch dat je sleutel ergens even klem gezeten heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
JFDv schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:14:
Ik had het gisteren ook en ik had mijn auto niet met een HD gereinigd.

Wat wel opvallend is, is dat water blijft staan in de naad van de ruit en de achterklep en in de kunststof kappen van de verlichting in de achterklep. Doe 'm maar eens open na een regenbui, het water komt er aan alle kanten uit lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Waarom is het gek dat er geen slot op het laadklepje zit?
Niemand die stroom kan jatten door zomaar even in te pluggen volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -sander
  • Laatst online: 26-09 21:15
Ovinomis schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:29:
@-sander kan het zijn dat er een limitering op 1000 resultaten zit op https://sanderpotjer.nl/polestar2/ ?
Er komen nieuwe bij maar de telling blijft op 1000 staan :)

PS: Echt top overzicht en gebruik het regelmatig _/-\o_
Klopt helemaal, dank voor doorgeven! :)

Is aangepast, dus overzicht klopt weer en inmiddels 1052 P2's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 13:36
EVdriver schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:44:
Aan de kant van de iPhone moet je naar Instellingen > Bluetooth en het i symbool naast het gekoppelde apparaat (hier dus de PS2) en dan kan je daar ‘toon berichtgeving’ aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovinomis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 11:28
-sander schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:08:
[...]

Klopt helemaal, dank voor doorgeven! :)

Is aangepast, dus overzicht klopt weer en inmiddels 1052 P2's.
Tnx voor de snelle fix! *O*

P2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-07 19:59
.. verkeerde topic

[ Voor 89% gewijzigd door Ruben E op 08-11-2020 22:46 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• -sander
Ik heb voor de Volvo XC40 P8 nu ook een overzichtje in elkaar gezet: https://sanderpotjer.nl/volvoxc40p8/

Nog niet zo uitgebreid als voor de Polestar 2, daarvoor moet ik eerst wat meer data hebben van tenaamgestelde XC40 P8 en de configuraties. Dan kan ik kijken of uit de RDW info ook de configuratie te herleiden is.

Maar in ieder geval dus een overzicht met de tenaamstellingen per dag, kentekens en kleuren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eV7AwDJmaxBXG_v5MJWMIEQn9G4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9CEnSNcm7tjPp0oXc9bJgWl2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PwPXh9przWnS6SAhDFUnB0DC5Eg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f6fbnTFVzbiKZ520ZJrerPzZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
  • Laatst online: 26-09 23:06
-sander schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:07:
Ik heb voor de Volvo XC40 P8 nu ook een overzichtje in elkaar gezet: https://sanderpotjer.nl/volvoxc40p8/

Nog niet zo uitgebreid als voor de Polestar 2, daarvoor moet ik eerst wat meer data hebben van tenaamgestelde XC40 P8 en de configuraties. Dan kan ik kijken of uit de RDW info ook de configuratie te herleiden is.

Maar in ieder geval dus een overzicht met de tenaamstellingen per dag, kentekens en kleuren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi overzicht Sander.
I.t.t. het Tweakers overzicht vormt zwart de boventoon. Ik zie dat bij de 2 Fusion Red auto's de tegel met de kleur Sage green staat.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRebell
Top ziet er wederom goed uit @-sander !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -sander
Petzun schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:32:
[...]

Mooi overzicht Sander.
I.t.t. het Tweakers overzicht vormt zwart de boventoon. Ik zie dat bij de 2 Fusion Red auto's de tegel met de kleur Sage green staat.
Dank! Aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
-sander schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:07:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi werk, dank je wel voor het delen ervan! Met alle lines en opties kun je denk ik niet nooit precies afleiden hoe de exacte uitvoering per auto is. En de kleur? Is bijv. Glacier niet net als Thunder als “Grijs” geclassificeerd door de RDW?
En niet alle berijders of eigenaren zijn hier aanwezig - dus mooier kan het haast niet meer worden lijkt me, maar dit is alvast interessante informatie! Dank je!

[ Voor 14% gewijzigd door Mga1600 op 09-11-2020 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Mga1600 schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:19:
[...]

Mooi werk, dank je wel voor het delen ervan! Met alle lines en opties kun je denk ik niet afleiden hoe de exacte uitvoering per auto is. En de kleur? Is bijv. Glacier niet net als Thunder als “Grijs” geclassificeerd door de RDW!
Er gaat bij de P8 vrij veel in de fiscale bijtelling. Iets van 20 opties. Dat betekent dat er 2^20 variaties zijn.
Inscription Metallic en 20" is waarschijnlijk wel af te leiden uit de info die bij de RDW geregistreerd staat.

Daarnaast zijn Metallic en Inscription Metallic XOR van elkaar.
Ook is Park Assist, Park Assist+FE, Audio Park Assist, Audio Park Assist+FE en Lounge XOR.

Houd je nog steeds zo'n 14^2 permutaties over. Wat teveel is.

FYI:

P8 AWD pure electric 59900
Metallic 995
Inscription Metallic 1345
20" 5-dubbel spaaks 660
Leder 640
Skidplates V+A 1985
Skidplates A 1250
Dakspoiler 400
Park Assist 495
Park Assist + Fish Eye 1030
Audio Park Assist 1095
Audio Park Assist + FE 1630
Lounge 2495
Climate Pro 195
Versatility 295
Lighting 795
Power Seats 795
Protection Pack 220
Kindersloten 95
SCM3 475
Draadloos laden 220
Lava Oranje tapijt 210
Extra getint glas 380
Verwarmbare voorruit 220
Warmtepomp 670
Trekhaak 1080

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JackBol schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:30:
[...]

Er gaat bij de P8 vrij veel in de fiscale bijtelling. Iets van 20 opties. Dat betekent dat er 2^20 variaties zijn.
Inscription Metallic en 20" is waarschijnlijk wel af te leiden uit de info die bij de RDW geregistreerd staat.

Daarnaast zijn Metallic en Inscription Metallic XOR van elkaar.
Ook is Park Assist, Park Assist+FE, Audio Park Assist, Audio Park Assist+FE en Lounge XOR.

Houd je nog steeds zo'n 14^2 permutaties over. Wat teveel is.

FYI:

P8 AWD pure electric 59900
Metallic 995
Inscription Metallic 1345
20" 5-dubbel spaaks 660
Leder 640
Skidplates V+A 1985
Skidplates A 1250
Dakspoiler 400
Park Assist 495
Park Assist + Fish Eye 1030
Audio Park Assist 1095
Audio Park Assist + FE 1630
Lounge 2495
Climate Pro 195
Versatility 295
Lighting 795
Power Seats 795
Protection Pack 220
Kindersloten 95
SCM3 475
Draadloos laden 220
Lava Oranje tapijt 210
Extra getint glas 380
Verwarmbare voorruit 220
Warmtepomp 670
Trekhaak 1080
Tsja de keuze was reuze....! En dan heb je ook nog de 3 fietsendragers. En de combinatie prijs van fietsendrager en trekhaak die dan weer 250 minder is dat de som der delen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -sander
Je ziet het inderdaad al aan de zichtbare prijs, je komt veel meer variaties tegen dan met de P2. Glacier zou best goed als Grijs kunnen staan. Als ik wat meer foto's met kentekens zie (of mensen huns specs voor tenaamgestelde kentekens delen) kan ik het nog even nalopen en waar nodig aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Mga1600 schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:38:
[...]

Tsja de keuze was reuze....! En dan heb je ook nog de 3 fietsendragers. En de combinatie prijs van fietsendrager en trekhaak die dan weer 250 minder is dat de som der delen.....
De opties gaan niet in de bijtelling dus die gaan niet mee.
Volgens mij worden de skidplates overigens ook als accessoire geteld, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
JackBol schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:47:
[...]

De opties gaan niet in de bijtelling dus die gaan niet mee.
Volgens mij worden de skidplates overigens ook als accessoire geteld, maar dat weet ik niet zeker.
Klopt :)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
In dat geval zijn er 19 onderscheidbare opties.
  • P8 AWD pure electric 59900
  • Niet XOR Metallic 995 XOR Inscription Metallic 1345
  • Niet XOR Metallic 995 --> Inscription is af te leiden uit RDW data
  • 20" 5-dubbel spaaks 660
  • Leder 640
  • Dakspoiler 400
  • Niet XOR Park Assist 495 XOR Park Assist + Fish Eye 1030 XOR Audio Park Assist 1095 XOR Audio Park Assist + FE 1630 XOR Lounge 2495
  • Climate Pro 195
  • Versatility 295
  • Lighting 795
  • Power Seats 795
  • Protection Pack 220
  • Kindersloten 95
  • SCM3 475
  • Draadloos laden 220
  • Lava Oranje tapijt 210
  • Extra getint glas 380
  • Verwarmbare voorruit 220
  • Warmtepomp 670
  • Trekhaak 1080
2^19 = half miljoen variaties.
Dat begint in de buurt te komen om uitgecode te worden (afhankelijk van hoeveel tijd @-sander erin wil stoppen).
Een probleem is overigens dat Lighting en Power Seats niet te onderscheiden is.
Voor de rest is het redelijk uniek.

[ Voor 12% gewijzigd door JackBol op 09-11-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Fladder80 schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:04:
Waarom is het gek dat er geen slot op het laadklepje zit?
Niemand die stroom kan jatten door zomaar even in te pluggen volgens mij.
Ze kunnen er wel andere leuke dingen mee doen. Een handje zand erin, een bekertje bier, het klepje afbreken en mee naar huis nemen. Enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
GuiltyNL schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:38:
[...]

Ze kunnen er wel andere leuke dingen mee doen. Een handje zand erin, een bekertje bier, het klepje afbreken en mee naar huis nemen. Enzovoort.
Dat was mijn gedachte ook inderdaad. Tikje suf dat dat niet dicht kan.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Interessant als je door de RDW data zit te grasduinen.

J-113-ZG WLTP: 417 km Fiscale waarde: 58755 --> deze is helemaal kaal! Eeuwig zonde....

WLTP verschilt per uitvoering:
J-599-XF WLTP: 410 km Fiscale waarde: 68289
J-915-XV WLTP: 412 km Fiscale waarde: 65534
J-950-XV WLTP: 417 km Fiscale waarde: 61469

Twee identieke wagens, alleen verschillende kleur :) De een Inscription Metallic de ander gewone Metallic (€205 verschil). Dus reverse engineeren gaat nog een flinke opdracht worden!
J-666-XK Fiscale waarde: 64.894
J-524-ZB Fiscale waarde: 64.894

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -sander
En dan maar hopen dat de data juist is, want voor P2 heb ik meer aan de WLTP data gehad dan de fiscale waarde voor herleiden van configuratie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

Kom net bij de dealer vandaan voor een OTA SW update voor mijn P2, kwam ik deze mooie rode XC40 tegen.

Helaas waren de onderdelen nog niet binnen, dus deze afspraak ging niet door.

SW dateert van 1 oktober, wat ik wel vreemd vind, dus het lijkt er op dat de Auto update anders is dan de update van het Android systeem. Dus hoe kunnen we checken dat er een update is en/of uitgevoerd voor de P2?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zi4JGJEC3pfOGkdCPIu844-bYz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hW9GQJMtr7VsHMeIwbfTQfhV.jpg?f=fotoalbum_large

Kwam met alleen een 12v error en extern audio, die zijn nu weg. Maar heb er 2 andere voor terug gekregen..

TPMS niet beschikbaar, Open aap Autostatus om de banden spanning op te slaan.
Aandrijving - Service vereist

Hebben de auto al gereset dmv stroom van de accu af te halen. Helaas geen resultaat.. :( :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fCM2OJe4opjZEfiIbkN_mFldD7E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SLao2A68Q3aAuLKKToek0CQN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DF4cl7LanJP1PdUSdyg1hr_qwlM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IRjItXZLQOHc948j0ZAlLM5C.jpg?f=fotoalbum_tile

Wat kiekjes van de rode XC40

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PW6R6VsJ3enCzPDel6fbz3HXRiw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PiI5jTke0axM63PpMdtm5ioM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EyzSxtscl2LHEOuVpoeTQiLS4I4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zDsC8F11hc0dwQkly9fJWsM0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TAIM_ioH76sIAIm7Z2NnSO_imV0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5i0AVGYledVHd4zySj0WzF05.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ed67PVCSayQspb3OBZf8uFVB5d0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uPV8XGsnuc3sVUUx1RofvFHj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jzFsBMyC5k5l9xixWJFy_9bBAM8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ca4estN2ryhiKILH2Vu9gR5.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 105% gewijzigd door DancePlaza op 09-11-2020 11:23 ]

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
@DancePlaza

Die melding van 'aandrijving, service vereist' had ik ook in het begin, daarmee adviseerde ze me om gelijk naar de Volvo dealer te laten gaan om hem uit te laten lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
Afbeeldingslocatie: https://sanderpotjer.nl/volvoxc40p8/dailyChart.png

toegevoegd aan OP

Thanks @-sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Over de P8 publiceerde Volvo dat er dit jaar 2000 naar Nederland komen. Is er ook een getal over het aantal P2’s wat dit jaar totaal in NL geleverd wordt bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe01
  • Laatst online: 13-12-2020
RonaldBe01 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:05:
[...]

Ik denk dat er inderdaad iets niet klopt. Wanneer je bij de RDW in de database kijkt (waar deze info vast en zeker vandaan komt) staan er nu inmiddels al 1035 in. :)

Zie: https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/Polestar2/qj88-vh4d/data

Ik zie overigens wel dat alle 22 van gisteren erin staan. Dus mogelijk vallen ze er onderaan af en zien we wel de laatste staan in de lijst van Sander.
Ik zie dat nu de aantallen weer overeenkomen met de RDW database. Aantal staat nu op 1052.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
Zojuist via LM mail gehad voor de terugroepactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
JackBol schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:35:
[...]

In dat geval zijn er 19 onderscheidbare opties
2^19 = half miljoen variaties.
Dat begint in de buurt te komen om uitgecode te worden (afhankelijk van hoeveel tijd @-sander erin wil stoppen).
Een probleem is overigens dat Lighting en Power Seats niet te onderscheiden is.
Voor de rest is het redelijk uniek.
Dat zou gaaf zijn! *O*

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicksnut01
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-03-2023
Heb via de LM ook bericht gehad over de terugroepactie van de P2.
Daarop de dichtsbijzonde service locatie gebeld, volvo dealer.

Daar vertelden ze dat de dealers nog niet klaar zijn voor de terugroepactie. Dat de materialen nog niet binnen zijn etc. En dat het wel eind van het jaar of begin volgend jaar kan zijn voordat ze wel de terugroepactie kunnen uitvoeren.

Hebben jullie ook dit soort signalen ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cHo91
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 13:22
Nicksnut01 schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:10:
Heb via de LM ook bericht gehad over de terugroepactie van de P2.
Daarop de dichtsbijzonde service locatie gebeld, volvo dealer.

Daar vertelden ze dat de dealers nog niet klaar zijn voor de terugroepactie. Dat de materialen nog niet binnen zijn etc. En dat het wel eind van het jaar of begin volgend jaar kan zijn voordat ze wel de terugroepactie kunnen uitvoeren.

Hebben jullie ook dit soort signalen ontvangen?
Mijn afspraak staat op midden December, specifiek omdat de materialen er pas vanaf eind deze maand zullen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge P8
[p8]

even snelladen geprobeerd, Fastned 350kW, de Volvo haalt daar maar een deeltje van binnen; maximaal 428km/h gezien...
Dat was een piekje. Op 50kWh Fastned ging hij met 200km/h, dus even heel kort door de boch zal hij even kortstondig 100kWh laden hebben aangetikt tussen 20 en 80%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5kWXGud0FlgVammXiDP0Gjwl-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2TSYPhoJhYZvhOXKSVq4mb2D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gs320
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 12:16
cHo91 schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:12:
[...]

Mijn afspraak staat op midden December, specifiek omdat de materialen er pas vanaf eind deze maand zullen zijn.
@BartWNL, @Nicksnut01, @cHo91
Jullie hebben het over al uitgeleverde auto's toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
Gs320 schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:46:
[...]

@BartWNL, @Nicksnut01, @cHo91
Jullie hebben het over al uitgeleverde auto's toch?
Yes

Ik word nog teruggebeld, zal het laten weten als ik wat heb gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Recharge P8 schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:15:
[p8]

even snelladen geprobeerd, Fastned 350kW, de Volvo haalt daar maar een deeltje van binnen; maximaal 428km/h gezien...
Dat was een piekje. Op 50kWh Fastned ging hij met 200km/h, dus even heel kort door de boch zal hij even kortstondig 100kWh laden hebben aangetikt tussen 20 en 80%

[Afbeelding]
Wat zou het eigenlijk “voluit” moeten zijn als 428 km/h maar een deeltje is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Recharge P8 schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:15:
[p8]

[Afbeelding]
Geen idee hoelang je er al stond maar 47% huidige lading is ook veel te hoog om echt piekvermogen te halen.
Zeker bij de P2/P8 is dat volgens mij door TeslaBjorn ook al meerdere malen bewezen.
Ook moet je zorgen dat je accu goed warm is voordat jer er komt. Het zogenoemde jojo rijden of flink doorrijden een goede 20minuten voordat je bij een snellader aankomt.
Sowieso komen ze allebei helaas niet heel lekker uit de (snel)laad testen, hopelijk wordt dat verder verbeterd met updates.
De P2/P8 doen maximaal 420km/h (= 150kW) . Ook al kan de paal 300kW aan natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 09-11-2020 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
GeeMoney schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:18:
[...]

Geen idee hoelang je er al stond maar 47% huidige lading is ook veel te hoog om echt piekvermogen te halen.
Zeker bij de P2/P8 is dat volgens mij door TeslaBjorn ook al meerdere malen bewezen.
Ook moet je zorgen dat je accu goed warm is voordat jer er komt. Het zogenoemde jojo rijden of flink doorrijden een goede 20minuten voordat je bij een snellader aankomt.
Sowieso komen ze allebei helaas niet heel lekker uit de (snel)laad testen, hopelijk wordt dat verder verbeterd met updates.
De P2/P8 doen maximaal 420km/h (= 150kW) . Ook al kan de paal 300kW aan natuurlijk.
Dit antwoord suggereert dan toch dat hij met 428 km/h echt aan de top van 150 kW zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Mga1600 schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:42:
[...]

Dit antwoord suggereert dan toch dat hij met 428 km/h echt aan de top van 150 kW zat?
Klopt, alleen de P2/P8 hebben wat probleempjes volgens mij waardoor dat heel erg schommelt en maar kort haalbaar is en alle omstandigheden ook nog eens meer dan optimaal moeten zijn dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
GeeMoney schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:18:
[...]

Vanaf 20% begonnen na een rit, begon 'langzaam' 200 km/h en bouwde op (33% - 344 km/h) tot bij 47% deze piek (420 km/ h) . Dus of 47% dan "veel te hoog is om piekvermogen te halen" vraag ik me af.
Na 80% gaat hij naar niveau AC-lader toe, 40km/h zoals overal beschreven, zelfs op de laadpaal staat dat.

Volvo claimde in 30 a 40 minuten van 20% naar 80% te komen, dat is eerder ongeveer 1 uur geworden.

Is er ergens een curve van te zien, in je auto of op de laadpaal, dat iemand weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-09 14:32
Recharge P8 schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:04:
[...]

Vanaf 20% begonnen na een rit, begon 'langzaam' 200 km/h en bouwde op (33% - 344 km/h) tot bij 47% deze piek (420 km/ h) . Dus of 47% dan "veel te hoog is om piekvermogen te halen" vraag ik me af.
Na 80% gaat hij naar niveau AC-lader toe, 40km/h zoals overal beschreven, zelfs op de laadpaal staat dat.

Volvo claimde in 30 a 40 minuten van 20% naar 80% te komen, dat is eerder ongeveer 1 uur geworden.

Is er ergens een curve van te zien, in je auto of op de laadpaal, dat iemand weet?
Hier de laadcurve van de P2 volgens Fastned. Ik veracht bij de P8 vergelijkbare cijfers (want dezelfde battery-pack etc)
https://support.fastned.n...-Laden-met-een-Polestar-2

Vanaf 20% zou je dus terugvallen naar de eerder genoemde (TeslaBjorn) 130 kWh

De getoonde 428km/h hangt af van laadsnelheid en 'gemiddelde verbruik' waarmee de auto kWh's omrekent naar km/h. Met een extreem zuinige verbruiksfactor zou hij dus nog steeds 428 km/h aan kunnen geven, zelfs bij lager laadvermogen dan 150kW.......
Maar bij 47% zou je volgens de laadcurve al op max 100kW zitten

[ Voor 18% gewijzigd door PvS_68 op 09-11-2020 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
GuiltyNL schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:53:
[...]

Netjes, nu nog een paar mooie matten van Just Carpets!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie matten! Zijn ze echt een stuk dikker/luxer dan de standaard matten, kan het lastig zien op je foto's of de website van Just Carpets?

[ Voor 3% gewijzigd door AartJW op 09-11-2020 15:31 ]

Pagina: 1 ... 100 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.