Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.372 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnikkerBak
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:43
Mga1600 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:24:
[P8]

Nr 21 op de lijst van de RDW (J-947-XV);heeft de kleur Oranje.
Zou dat een special zijn voor WA voor bij zijn buitenhuis?
Lijkt er op dat Fusion Red geregistreerd wordt als oranje, ik zie bij kentekenradar ook alleen maar oranje en geen rood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
KnikkerBak schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:58:
[...]

Lijkt er op dat Fusion Red geregistreerd wordt als oranje, ik zie bij kentekenradar ook alleen maar oranje en geen rood
Het is ook rood met oranje met in de zon ook echt wel gele tinten. Erg mooie kleur ook trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
Gs320 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:43:
Wie kan vertellen wat je ongeveer kwijt bent voor installatie van verwijderbare trekhaak achteraf? Hoeveel bij de Volvo dealer? En hoeveel elders?
Ik laat het achteraf monteren via Polestar. Exact dezelfde trekhaak tegen exact dezelfde prijs als af fabriek. Scheelt alleen in de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
FW423130 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:33:
[...]

Ik laat het achteraf monteren via Polestar. Exact dezelfde trekhaak tegen exact dezelfde prijs als af fabriek. Scheelt alleen in de bijtelling.
Inderdaad, dat scheelt behoorlijk bij achteraf montage. Je kan ook even rond bellen naar een paar Volvo dealers. Ik heb 988 incl BTW betaald voor de originele trekhaak :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spanky79
Nog een week of 3-4 en dan ben ik aan de beurt voor mijn p8. Heb nog even de laadpaal zonder kabel veranderd in met.

Bursting blue en te zien aan de foto’s hierboven ga ik daar geen spijt van krijgen. En het lounge pack ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

FW423130 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:33:
[...]

gaat dat lukken, mij is verteld dat het niet meer achteraf kon op een P2. Maar de rede heb ik nooit gehoord.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
DancePlaza schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:26:
[...]

gaat dat lukken, mij is verteld dat het niet meer achteraf kon op een P2. Maar de rede heb ik nooit gehoord.
Iedere P2 komt uit de fabriek zonder trekhaak.....Alle trekhaken worden pas bij de dealer gemonteerd. Af fabriek of achteraf. Ik ben in Oslo geweest om de P2 daar te bekijken en daar werd mij dit al verteld, Poletsra NL meld dat het niet zou kunnen. Nu blijkt het dus dat alle P2 zonder trekhaak aankomen.

Er is ook weinig reden om dit een af fabriek optie te noemen, enkel dat de omzet zo bij Polestar (NL) komt in plaats van bij de Volvo dealer bij achteraf montage......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-10-2023
Spanky79 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:18:
Nog een week of 3-4 en dan ben ik aan de beurt voor mijn p8. Heb nog even de laadpaal zonder kabel veranderd in met.

Bursting blue en te zien aan de foto’s hierboven ga ik daar geen spijt van krijgen. En het lounge pack ook niet.
Ja die kleur blauw is heel erg sprekend 8)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

Gs320 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:59:
[...]

Beide achteraf? Wat kost het totaal dan?
Vooraf besteld. Montage achteraf. Ik heb ook nog sneeuwkettingen en dakdragers gekocht. Dakdragers zijn nu feitelijk bonus.
Hopelijk kunnen we er nog een keer mee naar wintersport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik ben inmiddels ook bezig met het bestelproces en de keuze is terug gebracht naar 3 auto's, waaronder de P8 en de P2. Klopt het dat de P2 geen warmtepomp heeft ten opzicht van de P8 (optie)?

En ga ik dat missen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beosoft
ManiacScum schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:57:
Ik ben inmiddels ook bezig met het bestelproces en de keuze is terug gebracht naar 3 auto's, waaronder de P8 en de P2. Klopt het dat de P2 geen warmtepomp heeft ten opzicht van de P8 (optie)?

En ga ik dat missen?
Dat klopt. En ja dat ga je missen..... 8)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Had de parkeerapp geïnstalleerd vanaf de pc, maar toen ik in de P2 ging kijken stond hij er dubbel in. Na verwijderen (gingen allebei tegelijk weg ook), opnieuw geïnstalleerd en toen wel een enkele app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZH5Bd7LixcEGH53D4yU2Hl2BRAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iphng6sXT2rkIzYtR3PMoNE9.jpg?f=fotoalbum_large

En een bonusfoto’tje, gewoon omdat het kan. Vond het wel mooie setting. Helaas geen DSLR bij me

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vcg2XMizaAOMG2M2NxeuxiMeVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gpx9DmSGV5Xkv3BmcodXnTXu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door BartWNL op 05-11-2020 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Beosoft schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:00:
[...]

Maar de p8 gaat wel wat minder range hebben dan de p2. Met koud of heel warm weer zal de p8 minder afwijken van zijn ‘beloofde’ range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 14:05

MaxxMark

HT is Tof!

TinoL schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:53:
Heeft er iemand last van problemen met het draadloos opladen van zijn telefoon in de P2?

Ik heb sinds kort een iPhone 12, maar deze lijkt niet op te laden in de P2. Het icoontje voor draadloos opladen komt even in beeld en verdwijnt na een seconde of 5 weer. Het bovenste streepje van de meldingen verandert even naar oranje en verdwijnt dan weer. Als je de melding wilt bekijken, is de lijst leeg. Een minuut later weer het zelfde effect.

Het lijkt wel of mijn P2 en mijn telefoon niet herkent als een geldige toestel om op te laden.

Andere telefoons werken wel overigens.
Er zijn meerderen die dit issue blijkbaar zien. En niet specifiek voor de p2 maar met de iPhone. Updaten kan handig zijn:
Update 10:15 a.m.: Apple has just released iOS 14.2 which includes a mention of a fix for an issue in which "devices could be prevented from charging wirelessly." Presumably, this should fix many of the previous issues, while other tweaks by charger vendors such as Nomad's Base Station Pro firmware update may also help. Not all chargers are able to have their firmware updated by users, however.
Bron: https://www.macrumors.com...ess-chargers-not-working/

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2022
[p8]

hoe kan ik de zijspiegel laten verstellen naar stoeprand-functie bij inschakelen achteruit?
(velgen beschermen, afstand tot stoeprand bekijken)

De beschrijving van de normale xc40 werkt niet, zal toch wel kunnen??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 09:55
2 keer drukken op de spiegelknop die je naar beneden wilt hebben, of in het menu bij spiegels als je het altijd wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Is het ook mogelijk om die stoeprandfunctie te verstellen? Bij mijn vorige auto (Golf) onthield de auto de positie als ik deze verstelde als de spiegel naar beneden gericht was. Bij de P2 heb ik dit vooralsnog 2 keer tevergeefs gedaan (waardoor ik eigenlijk nog steeds weinig zien mbt de velgen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• petervanstuiven
BartWNL schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:46:
Is het ook mogelijk om die stoeprandfunctie te verstellen? Bij mijn vorige auto (Golf) onthield de auto de positie als ik deze verstelde als de spiegel naar beneden gericht was. Bij de P2 heb ik dit vooralsnog 2 keer tevergeefs gedaan (waardoor ik eigenlijk nog steeds weinig zien mbt de velgen)
Dat zou heel fijn zijn, had ik met Audi ook. In de Polestar nog niet gevonden en met mijn 1,87 staan ze echt te laag. Ik rij nu zonder verstelling. Ga waarschijnlijk memory 2 instellen voor de spiegel achteruit met zelfde zitpositie. Dan kan je met 1 knop beide spiegels laten verstellen naar de positie die je zelf kiest :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De fiscalist
Goeie tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:11
TinoL schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:53:
Heeft er iemand last van problemen met het draadloos opladen van zijn telefoon in de P2?

Ik heb sinds kort een iPhone 12, maar deze lijkt niet op te laden in de P2. Het icoontje voor draadloos opladen komt even in beeld en verdwijnt na een seconde of 5 weer. Het bovenste streepje van de meldingen verandert even naar oranje en verdwijnt dan weer. Als je de melding wilt bekijken, is de lijst leeg. Een minuut later weer het zelfde effect.

Het lijkt wel of mijn P2 en mijn telefoon niet herkent als een geldige toestel om op te laden.

Andere telefoons werken wel overigens.
Dit toevallig al gezien? Update hem eens naar 14.2 misschien dat het dan wel werkt!

Ik heb ook een iPhone 12 Pro, hopelijk gaat dit wel werken want heb het in mijn P8 ook. Bij mijn huidige xc40 werkt het wel maar ze kunnen nu goed andere hardware gebruiken!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-09 21:53
gerkie schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:13:
Een vraagje voor de P2 rijders. Ik ga zelf voor een P8, ik ga via de LM een laadpaal thuis krijgen.
Nu kan ik kiezen uit een model met vaste kabel of een kabelloos model waar bij deze dus zelf moet inpluggen elke keer als ik wil laden.
Het kabelloze model oogt ws wat cleaner maar een vaste kabel verhoogt het gemak, wat hebben anderen momenteel staan/hangen?
Wij hebben ook een Wallbox gekocht en laten installeren. Zeer tevreden over, ook over de support van de leverancier EVService met wat aanloop problemen. En supergemakkelijk met die vaste kabel. Parkeren, klikken, laden!!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ljyaz83P0boT8MR5NxJVPsTq-CA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z24QRtqFWvDyP7zjHkRlw6bb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
petervanstuiven schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:35:
[...]

Iedere P2 komt uit de fabriek zonder trekhaak.....Alle trekhaken worden pas bij de dealer gemonteerd. Af fabriek of achteraf. Ik ben in Oslo geweest om de P2 daar te bekijken en daar werd mij dit al verteld, Poletsra NL meld dat het niet zou kunnen. Nu blijkt het dus dat alle P2 zonder trekhaak aankomen.

Er is ook weinig reden om dit een af fabriek optie te noemen, enkel dat de omzet zo bij Polestar (NL) komt in plaats van bij de Volvo dealer bij achteraf montage......
Polestar Eindhoven kwam bij mij zelf met dit voorstel. De LM zei eerst dan dit niet kon maar na doorverwijzing naar Polestar en een bevestigings mail van Polestar, is het nu achteraf geregeld. Scheelt toch weer een tientje per maand of zo voor dezelfde trekhaak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• St3ve-0
  • Laatst online: 10:13
Beosoft schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:00:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb er ook over nagedacht, maar als die 30km het verschil moet maken op de +/-325km om (tijdig) bij een laadpunt te komen dan kan je beter geen EV rijden.

Als je thuis gewoon kan bijladen heb je die warmtepomp echt niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:43
St3ve-0 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 23:03:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb er ook over nagedacht, maar als die 30km het verschil moet maken op de +/-325km om (tijdig) bij een laadpunt te komen dan kan je beter geen EV rijden.

Het is niet alleen range heh, ook voorverwarmen batterij enzo dus het helpt wellicht ook mrt laadsnelheden?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 27-09 15:39
Over laden gesproken: de laadcurve van de P8 zou identiek moeten zijn aan die van de P2 toch?
Ik ben benieuwd of dat binnenkort bevestigd zal worden bij de eerste testvideo's van de P8.

Stiekem hoop ik dat die van de P8 een stuk beter is, want dat zou betekenen dat die van de P2 dan (softwarematig?) naar het zelfde niveau getild kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:24
Nog 8 nachtjes en dan ga ik mn P8 ophalen 8) https://gathering.tweaker...message/64546426#64546426

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
P8

In het andere topic staat dat alle P8’s die week 42/43 gemaakt zijn nog in Gent staan voor een update. Alles wat daarna gemaakt is heeft die update al.

Wie heeft hier een P8 met bouw datum in week 42/43 en wat is je bekend hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Recharge P8 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:19:
[p8]

hoe kan ik de zijspiegel laten verstellen naar stoeprand-functie bij inschakelen achteruit?
(velgen beschermen, afstand tot stoeprand bekijken)

De beschrijving van de normale xc40 werkt niet, zal toch wel kunnen??
Heb je el. bediende zetels? Als ik me niet vergis werkt dit enkel icm Powerseats.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:26
[...]

Met een snelwegrange van ~260km in milde winter temperaturen kan die 30km het verschil maken om thuis te komen of de volgende snellader te halen zonder dat je langzamer moet gaan rijden. Zou hem altijd nemen, ook al lijkt de wamtepomp niet super veel extra range op te leveren bij de P8.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmodromer
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-08-2021
BartWNL schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:01:
Had de parkeerapp geïnstalleerd vanaf de pc, maar toen ik in de P2 ging kijken stond hij er dubbel in. Na verwijderen (gingen allebei tegelijk weg ook), opnieuw geïnstalleerd en toen wel een enkele app.

....
Begrijp ik hier goed dat je vanaf je PC apps kunt installeren in de auto? Hoe dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cHo91
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 13:22
Desmodromer schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 07:30:
[...]

Begrijp ik hier goed dat je vanaf je PC apps kunt installeren in de auto? Hoe dan?
Via de web ui van de play store zo te zien. Als je inlogt dan zou je je auto als android device er onder terug moeten kunnen vinden. Je zou bijna vergeten dat het eigenlijk een grote telefoon op wielen is!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
cHo91 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 07:47:
[...]

Via de web ui van de play store zo te zien. Als je inlogt dan zou je je auto als android device er onder terug moeten kunnen vinden. Je zou bijna vergeten dat het eigenlijk een grote telefoon op wielen is!
Inderdaad. Bij compatible apps kan je er voor kiezen om deze te installeren op je P2 als je ingelogd bent met hetzelfde Google account.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPfasl0XVjGy-Z3D6wB3vneVyIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V0CrZOBhoF08RrR1LEjIxfHL.jpg?f=fotoalbum_large

VolvoCars Polestar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
De fiscalist schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:29:
2 keer drukken op de spiegelknop die je naar beneden wilt hebben, of in het menu bij spiegels als je het altijd wilt.
Ga ik proberen, gisteren van alles uitgeprobeerd en niet gelukt helaas.
Schakel je eerst naar R, en dan tweemaal op L of R drukken?

In het menu van het middenscherm zie ik geen opties voor de zijspiegels staan bij de P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De fiscalist
ja, R inschakelen en dan tweemaal de spiegel selecteren die je wilt kantelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• boldg1974
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-09 18:57
{P8}

Kreeg net door dat die van mij nu bij de dealer is gearriveerd. In Week 44 in elkaar geschroefd, dus dat is netjes. Volgende week ergens uitlevering :)

Xpeng G9 AWD Performance (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
P2

Vraagje over de voorverwarming: die staat nu op 22°, dat vind ik veel te veel, WAAR kan je dat aanpassen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
Als je dat hebt gevonden, wil ik het ook graag weten.

Voor mij is het ook te warm. 19 graden zou beter zijn. (kost ook minder energie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
S2000jan schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:58:
P2

Vraagje over de voorverwarming: die staat nu op 22°, dat vind ik veel te veel, WAAR kan je dat aanpassen ?
S2000jan schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:58:
P2

Volgens mij warmt ie op tot de op de climate control ingestelde temperatuur. Dat staat bij de P8 in ieder geval in de handleiding en bij huidige V60 is dat ook zou.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
Montalbano schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:07:
[...]

[...]

Volgens mij warmt ie op tot de op de climate control ingestelde temperatuur. Dat staat bij de P8 in ieder geval in de handleiding en bij huidige V60 is dat ook zou.
Die staat bij mij op 20°, dus neen dat lijkt mij niet te kloppen?

Off topic: fan van de schrijver Andrea Camilleri? Ben momenteel al zijn (e-)boeken aan t lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
S2000jan schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:10:
[...]

Die staat bij mij op 20°, dus neen dat lijkt mij niet te kloppen?

Off topic: fan van de schrijver Andrea Camilleri? Ben momenteel al zijn (e-)boeken aan t lezen :)
Mijn ervaring is wel dat ie te lang doorverwarmt waardoor het altijd te warm wordt. Misschien een keer testen als je hem voordat je uitstapt op 17 graden instelt.

Off-topic: jazeker, maar is al wel weer een tijdje geleden. Vond het de vermakelijkste boekenserie ooit, hoop nog steeds dat er een paar meer uitgebracht worden :-)

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
boldg1974 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:38:
{P8}

Kreeg net door dat die van mij nu bij de dealer is gearriveerd. In Week 44 in elkaar geschroefd, dus dat is netjes. Volgende week ergens uitlevering :)
De frustratie begint hier op te lopen. Ik ben diegene die deze wagen tussen mijn collega's heeft lopen promoten en als eerste besteld had, en nu blijken ze bijna allemaal eerder hun wagen te krijgen dan ik.

Life is unfair :(

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Bij mijn v60 stond altijd in het boekje dat je de pre-conditioning niet kon instellen. Dat het doel niet is om de auto van binnen behagelijk te maken, maar om je accupakket goed voorverwarmd te hebben.

Uiteraard was het daar zo dat daar een standkachel werd gebruikt en dus de restwarmte van die standkachel gewoon de auto in werd geblazen.

Het gaat met de P2 natuurlijk niet om een standkachel en dus hoge temperatuur. Maar tegelijkertijd kan ik me zo voorstellen dat ze ook daar het doel voor ogen houden (accupakket op correcte temperatuur krijgen) en niet de ruimte 100% behagelijk.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
MaxxMark schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:14:
Bij mijn v60 stond altijd in het boekje dat je de pre-conditioning niet kon instellen. Dat het doel niet is om de auto van binnen behagelijk te maken, maar om je accupakket goed voorverwarmd te hebben.

Uiteraard was het daar zo dat daar een standkachel werd gebruikt en dus de restwarmte van die standkachel gewoon de auto in werd geblazen.

Het gaat met de P2 natuurlijk niet om een standkachel en dus hoge temperatuur. Maar tegelijkertijd kan ik me zo voorstellen dat ze ook daar het doel voor ogen houden (accupakket op correcte temperatuur krijgen) en niet de ruimte 100% behagelijk.
Met een half uurtje preheaten ga je niet veel het accu pack verwarmen. Het doel is wel degelijk de cabine. Accu is bijvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
MaxxMark schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:14:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rt94EB-3gsS_ekLebhhqYdI3Ofc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6Rbdsm2yqQ0cj3ztXewA4FgN.png?f=fotoalbum_large

Dit staat in de P8 handleiding, en dezelfde regel staat ook in de V60 handleiding.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
JackBol schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:14:
[...]

De frustratie begint hier op te lopen. Ik ben diegene die deze wagen tussen mijn collega's heeft lopen promoten en als eerste besteld had, en nu blijken ze bijna allemaal eerder hun wagen te krijgen dan ik.

Life is unfair :(
Sterker nog. Door dit topic te starten en de P8 hierin mee te nemen heb je ook anderen enthousiast gemaakt.
Maar ook voor mij gaat het nog wel een maandje duren, ik vind het overigens prima als uitlevering na de grotere update van week 49 plaatsvindt.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S2000jan
Montalbano schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:18:
[...]

[Afbeelding]

Dit staat in de P8 handleiding, en dezelfde regel staat ook in de V60 handleiding.
Wat dus niet lijkt te kloppen want 20° ingesteld een 22° te zien bij de parkeerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
S2000jan schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:37:
[...]

Wat dus niet lijkt te kloppen want 20° ingesteld een 22° te zien bij de parkeerverwarming
Nou, ja, behaaglijk is het in ieder geval wel dan >:)

Misschien dat het straks met de timerfunctie wat beter in te stellen is. Maar mijn ervaring met de brandstof standkachels in huidige en eerdere auto's is ook wel dat het "lekker warm" wordt.

P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 27-09 21:34
Petzun schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:30:
[...]

Sterker nog. Door dit topic te starten en de P8 hierin mee te nemen heb je ook anderen enthousiast gemaakt.
Maar ook voor mij gaat het nog wel een maandje duren, ik vind het overigens prima als uitlevering na de grotere update van week 49 plaatsvindt.
Ik heb de levering van mijn privé P8 vrijwillig verschoven naar januari omdat hij dan op kenteken bouwjaar 2021 is wat voor toekomstige inruil misschien beter is.
De productie staat nu op W02 van 2021.
Tegen die tijd zal de software wel compleet zijn......😜

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
[...]

Leuk toepasselijk filmpje van Bjorn die zelf aangeeft bij auto's met een grote batterij het wellicht 5 a 10% meer range geeft en zich dus afvraagof het toegevoegde waarde heeft (uiteraard wel als je net die ene keer bij een defecte laadpaal aankomt en je een stuk moet doorrijden, maar dat gebeurd hopelijk niet vaak)

YouTube: Tesla Model 3 energy saving potential with heat pump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
De fiscalist schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:07:
ja, R inschakelen en dan tweemaal de spiegel selecteren die je wilt kantelen.
Helaas werkt dit niet bij mij in de p8..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ovinomis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:32
@-sander kan het zijn dat er een limitering op 1000 resultaten zit op https://sanderpotjer.nl/polestar2/ ?
Er komen nieuwe bij maar de telling blijft op 1000 staan :)

PS: Echt top overzicht en gebruik het regelmatig _/-\o_

P2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 23-09 23:41
Inspired schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:17:
[...]

Met een half uurtje preheaten ga je niet veel het accu pack verwarmen. Het doel is wel degelijk de cabine. Accu is bijvangst.
Theoretisch zou het effect van een warmtepomp bij P2 en P8 groot moeten zijn.
Het pre heaten van een accu en interieur kost met een warmtepomp minder energie dan nodig is bij conventionele verwarming
De accupacks in P2 en P8 zijn van het type pouch, hierdoor is er minder ruimte tussen de cellen; ruimte die wordt opgevuld met koelwater. Minder koelwater is sneller warm.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-07 19:59
Recharge P8 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:08:
[...]

Heb je electrisch bedienbare stoelen voor? Las ergens een reactie van iemand die zei dat die spiegelinstelling alleen bij die optie zou werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Montalbano schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:18:
[...]

[Afbeelding]

Grappig ik zou echt zweren dat in de handleiding van mijn v60 (MY2014) expliciet staat dat er géén rekening wordt gehouden met de instelling van de climate control. Dat is overigens ook mijn ervaring als hij pre-conditioned heeft (het is dan behoorlijk warm en na het starten gaat hij dan ook actief koelen om de cabine op de juiste temperatuur te krijgen). Als ik in de auto zit zal ik het opzoeken in mn boekje en een foto maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
[...]

Zou gewoon tot de standaarduitrusting moeten behoren, dus ook zonder power seats.
Zie hieronder, uit de gebruikershandleiding.
Heb je deze overigens ook in de vorm van een boekje geleverd gekregen?

Kantelen bij parkeren
De buitenspiegels zijn omlaag te kantelen zodat u bijvoorbeeld tijdens het parkeren de kant van de weg kunt zien.

Schakel de achteruitversnelling in en druk op de knop L of R.

Let erop dat u de knop mogelijk 2 keer moet indrukken, als de kantelfunctie al was geactiveerd. Wanneer de buitenspiegel omlaaggekanteld is, knippert de knop. Wanneer u de auto uit de achteruitversnelling haalt, keert de buitenspiegel zo'n 3 seconden later automatisch terug naar de oorspronkelijke stand (die de spiegel na zo'n 8 seconden bereikt).

Automatisch kantelen bij parkeren
Dankzij deze instelling kantelen de buitenspiegels automatisch omlaag bij inschakeling van de achteruitversnelling. De omlaaggekantelde stand is vooraf ingesteld en valt niet aan te passen. Dit is zodat u bijvoorbeeld tijdens het parkeren de kant van de weg kunt zien.

Tik op op het middendisplay.

Druk op Bedieningselementen.

Selecteer de gewenste instelling onder Exterior mirror tilt at reverse.

Het is mogelijk om de buitenspiegel direct terug te laten keren in de oorspronkelijke stand door 2 keer op de knop L of R te drukken.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
[...]

Zoals ik hierboven al schreef werkt dit enkel wanneer je elektrisch bediende stoelen hebt.
Ik weet niet of dit bij jou het geval is.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
Geen elektrische stoelen, alleen de lende-steun :)

Staat echter wel zo in de configurator:

(geen power seats geselecteerd):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szBv7XQMNuwrZJuk3WNzBgvW864=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B5Q2Ghe608kETuLYHLGNY35a.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrooij
[P8]

Hier nog een nieuwe review met veel foto's: https://www.cnet.com/road...lectric-r-design-preview/

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• JohnDoe77
P8

Over goede Volvo service gesproken; krijg net drie foto’s binnen van Volvo Stern te Hillegom... de P8 is er!!! Nu nog klaarmaken... hopelijk snel rijden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hkn2eOk-b9ce7G_D1_0VdL-Ypb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CJnEx97UZANDyjiT8ng2wbRn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mefA26BwiaD9WTary3_TV6Hlyi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LHGyCkvpLfK0Nb5mymXaPEVr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jdkAFHHlaxxbjgOWu8H039rMHkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jlu1B8ruNxxZnQ0hmGsWsXcj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mvrooij
JohnDoe77 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:03:
P8

Over goede Volvo service gesproken; krijg net drie foto’s binnen van Volvo Stern te Hillegom... de P8 is er!!! Nu nog klaarmaken... hopelijk snel rijden!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg mooi hoor, nu inderdaad hopen dat je snel kunt rijden!

Ik weet niet of iedereen ook het leveringstopic volgt maar hier ook 3 foto's van mijn Sage Green bij de Dealer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QN-qHiEesF61c4riWYrKwIo1brw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJyaBsqxnK0akyotlkaRbttp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHN2XE9AoSCF4cCESE6s4Bkf9eE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X9jk0JIfaV40xavearpxiXlb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1xEBOVVn8578I6ibfsgX1UlSug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c2J23u2loVfqJ5h6Tk9ZjdBV.jpg?f=fotoalbum_large

Erg blij met de kleur en de velgen, nu wachten op die van mijn collega (binnen 5 dagen binnen) en aflevering waarschijnlijk 16 of 17 November van beide.

Volgende week gaan ze de grill zwart spuiten, zodra dit gedaan is zal ik direct de foto's even posten.
Week 50 moet hij terug voor de "grote update".

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Svlugt
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Eerste foto’sAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JwRS-9n7nLP2vJ11hnBYvk7CDNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/geelzKYLrf0CTJkdBn6Jw26e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aUQl1YxlvE18UTmbACPfEMVJFro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vhAUJiPvVlufzVPt9ZbzkdB0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ka8jHmYZU8f1drHdVM8QOUPuqT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jiCxq977mWSPtvz0vx5cCDQR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
P8

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi zeg, en prachtig op tijd volgens mij. We gaan binnenkort je ervaringen wel lezen en zien.
Al een dag voor de aflevering afgesproken?

XC40 EV Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Svlugt
  • Niet online
[P8]
Hij rijdt trouwens als een zonnetje. En ook de eerste keer laden valt zeker niet tegen qua snelheidAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwGgOaEcqlXfOlVUY8IRzE-HidQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uUNcFARNgQB1N96Gq8fA50y7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
Gefeliciteerd, zo gaat "mijn" P8 er ook uitzien. Erg mooi. Geniet ervan oOo en vergeet niet je ervaringen hier te delen. Ik ben benieuwd. Lees al dat het snelladen meevalt.

[ Voor 9% gewijzigd door Petzun op 06-11-2020 17:31 ]

XC40 EV Pro

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Svlugt
  • Niet online
[P8]
De zichtbare elementen van de software (bediening op het scherm) is flink anders dan in de P2! Vanaf het beginscherm vergelijkbaar met andere Volvo systemen. Grafisch wel een stukje mooier dan mijn zojuist ingeleverde XC40.

Bediening voelt voor mij een stuk natuurlijker dan in de P2, maar komt grotendeels omdat ik dat al gewend was.

Ook de functionaliteit verschilt al op een aantal punten. Bij de P8 kun je alleen OPD aan of uit zetten. In de P2 heb je verschillende niveaus. Ook heb ik de creep functie (rollen bij lage snelheid) nog niet gevonden.

Trouwens is de Spotify stream-kwaliteit nu ook instelbaar!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/si4eAqK2mie10HUh1Dwok2MRkrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LTYLBUXjtMKlTsTqKw9UsqEE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Svlugt op 06-11-2020 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:06
Svlugt schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:36:
[P8]
De zichtbare elementen van de software (bediening op het scherm) is flink anders dan in de P2! Vanaf het beginscherm vergelijkbaar met andere Volvo systemen. Grafisch wel een stukje mooier dan mijn zojuist ingeleverde XC40.

Bediening voelt voor mij een stuk natuurlijker dan in de P2, maar komt grotendeels omdat ik dat al gewend was.

Ook de functionaliteit verschilt al op een aantal punten. Bij de P8 kun je alleen OPD aan of uit zetten. In de P2 heb je verschillende niveaus. Ook heb ik de creep functie (rollen bij lage snelheid) nog niet gevonden.

Trouwens is de Spotify stream-kwaliteit nu ook instelbaar![Afbeelding]
Vind het er ook iets mooier uitzien dan bij mij P2 van wat ik tot nu toe bij de P8 zie. Staan de snelkoppelingen (camera, instelling etc) links en rechts naast de climat control knoppen er altijd? Dat is wel handig en bij de P2 heb je dat niet en dat mis ik wel.

Instelling van kwaliteit bij Spotify was er ook al sinds kort op de P2.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
[P8]
Vandaag even proefgereden in een P8 bij de dealer. Vooral bedoeld om het effect van 20” te ‘proeven’ maar uiteraard ook uit pure nieuwsgierigheid.

Kort en goed: blij mee, hij rijdt heerlijk (snel&stil) geen last van het extra gewicht t.o.v. gewone XC40, voelt erg solide aan, one-pedal is denk ik niet mijn ding (en mijn vrouw wordt er misselijk van.. dus ik heb het snel uitgezet ...).
Google werkte fantastisch (navigatie, radio bediening, vraag naar resterende range etc.steeds in een keer goed).
Geluid van de HK radio vond ik nog niet geweldig (de equalizer ontbreekt duidelijk nog), wielen van 20” zijn niet te groot en het blijft voldoende comfortabel en die blijven dus zo staan in mijn bestelling!

Met de stuurinstelling op ‘zwaar’ stuurt het ding als een scheermes, acceleratie desgewenst waanzinnig, maar ook heel soepeltjes en rustig (weg)rijden gaat prima, de stoelen zitten ons heel goed (altijd even zoeken naar de juiste zit, maar dat komt zeker goed- de zit lijkt erg op de van de XC90 R-design die we eerder hadden).

Van de dealer begreep ik dat het een hele tijdrovende en planning verstorende klus is om die software update er in te krijgen dus dat is inderdaad de reden waarom er eerder geproduceerde auto’s in Gent worden achtergehouden om het daar uit te voeren. Dit exemplaar hadden ze gisteren met de nodige moeite zelf ge-update. Volgende week verwachten ze daarom geen nieuwe exemplaren, de week daarna begont het hard te gaan.

Er stond ook een witte P2 PP, mooie auto!
Ik hoorde dat ze als dealer maar €30 vergoed krijgen van Polestar per aflevering. Dus als ze het plastic er aftrekken en het ding door de wasstraat halen is dat budget al ruimschoots op. Daar zijn ze niet blij mee! Verklaart ook wel waarom er bij sommige afleveringen zoals hier wel is genoemd (te) weinig tijd wordt ingeruimd.

De uren voor de reparaties (recall) krijgen ze wel betaald, dat scheelt dan weer....maar er staat wel veel tijdsdruk op om het allemaal dit jaar af te kunnen ronden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Svlugt schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:36:
[P8]
Bij de P8 kun je alleen OPD aan of uit zetten. In de P2 heb je verschillende niveaus. Ook heb ik de creep functie (rollen bij lage snelheid) nog niet gevonden.
[Afbeelding]
Ik begreep net van de dealer dat die derde stand er met de laatste update uitgehaald is, dat het er voor de update wel in stond. Waarom dat zo is wist hij ook niet, maar hij vertelde wel dat er meerdere schermen er ineens heel anders (mooier) uitzien dan voor de update (en verwacht dat het nog wel even zal blijven wijzigen).
Het viel mij ook op dat sommige schermen een hele hoge resolutie laten zien, en andere ( radio) gewoon niet echt scherp getekend waren. Komt vast nog wel goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Mga1600 op 06-11-2020 18:59 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Vanmiddag voor andere auto bij dealer geweest maar toch ook even het parkeerterrein bekeken. Sage en Thunder bij invallende schemering. En verder stonden er nog een aantal andere P8 en P2-en.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDjRxi4OJmGzFXk1wMKn9pbr5FM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rzeM7kN9hZRBOMS83LZtaRzs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jR-JNuptWXvNnhG8CBqtsbWviio=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cBWcUpG845tBBbbLgtRCCoB7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1oJdnuVUanj9FF-RXbEwHZAd7aI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UBBeZMXheojc2j1pFJTxa1Ak.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZcu49W3bZMfvKJf97WQGTVLeRE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6g0yT1LPdmqFnTa2RSd7LgLS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/omtZMDPWAuZ6dlKRBpvvbGlBInk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uroXPdAdd0GGL0CDb4lOsXuP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qq1lsSpRuVlDyfrOdSW9KktHWlQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UTLMvq38LvOZnR73qRkYYvpk.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NikkfMpCta2Z3a9xHnxzO17mqtg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n89P5NzfWb2i7c1rpMGn33hH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sivI4ydodL7eY38R91iBd2yrXkw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6F5w2lYzkYOiNnA4xBceqytN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9FMeEzay3yowobz8cV0n8D8wtPk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/boC8eYlku5C6E80Aj4zdnXhB.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fSvaAcvIx68BAujSiJYqvD_HwI4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2G2yYJZlwg23F0i3rG9AbOFH.jpg?f=fotoalbum_tile

Mijne komt woensdag binnen *O*

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
P8

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jammer van die velgen maar verder best een mooie auto >:) ;)

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Die dichte grill is wel even wennen zeg....

Edit: ik vind het overigens zeker wat hebben maar anders dan de gewone 40.

[ Voor 47% gewijzigd door Aghanim op 06-11-2020 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Aghanim schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:28:
Die dichte grill is wel even wennen zeg....
Ik vond het wennen maar vind het nu echt supergaaf.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
mvrooij schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:15:
[...]

Erg mooi hoor, nu inderdaad hopen dat je snel kunt rijden!

Ik weet niet of iedereen ook het leveringstopic volgt maar hier ook 3 foto's van mijn Sage Green bij de Dealer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Erg blij met de kleur en de velgen, nu wachten op die van mijn collega (binnen 5 dagen binnen) en aflevering waarschijnlijk 16 of 17 November van beide.

Volgende week gaan ze de grill zwart spuiten, zodra dit gedaan is zal ik direct de foto's even posten.
Week 50 moet hij terug voor de "grote update".
Die velgen zijn dik hé! *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
Petzun schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:26:
[...]

Mooi zeg, en prachtig op tijd volgens mij. We gaan binnenkort je ervaringen wel lezen en zien.
Al een dag voor de aflevering afgesproken?
Hij staat voor volgende week zaterdag! Nog een bange week dus...

Komt goed! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
Montalbano schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:23:
Vanmiddag voor andere auto bij dealer geweest maar toch ook even het parkeerterrein bekeken. Sage en Thunder bij invallende schemering. En verder stonden er nog een aantal andere P8 en P2-en.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Mijne komt woensdag binnen *O*
Leuke foto’s! Als ik de kleuren Sage en Thunder zo door elkaar zie ben ik echt blij met Thunder.

Deze staan op transport bandjes? Die moeten ze nog vervangen naar die dikke 20” exemplaren neem ik aan? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Svlugt
  • Niet online
AartJW schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:07:
[...]

Staan de snelkoppelingen (camera, instelling etc) links en rechts naast de climat control knoppen er altijd?
Ja, staan er altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe01
  • Laatst online: 13-12-2020
Ovinomis schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:29:
@-sander kan het zijn dat er een limitering op 1000 resultaten zit op https://sanderpotjer.nl/polestar2/ ?
Er komen nieuwe bij maar de telling blijft op 1000 staan :)

PS: Echt top overzicht en gebruik het regelmatig _/-\o_
Ik denk dat er inderdaad iets niet klopt. Wanneer je bij de RDW in de database kijkt (waar deze info vast en zeker vandaan komt) staan er nu inmiddels al 1035 in. :)

Zie: https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/Polestar2/qj88-vh4d/data

Ik zie overigens wel dat alle 22 van gisteren erin staan. Dus mogelijk vallen ze er onderaan af en zien we wel de laatste staan in de lijst van Sander.

[ Voor 17% gewijzigd door RonaldBe01 op 06-11-2020 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
P8

Weten al meer P8 kopers of de sleutel inderdaad plastic is? Dan bestel ik vast wat op wish...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
JohnDoe77 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:45:
P8

Weten al meer P8 kopers of de sleutel inderdaad plastic is? Dan bestel ik vast wat op wish...
Ja, vanmiddag bij proefrit gezien: is inderdaad hardplastic met metalen knoppen aan de zijkant. Model verder identiek aan die van bijvoorbeeld de XC90 (die ik eerder had) alleen zat daar geperforeerd leer omheen en waren de randjes van (plastic-)chroom. Bij mij sleet dat plastic chroom er trouwens snel af en werd het lelijk. Ik heb toen wel gratis nieuwe kapjes gekregen

Je kunt overigens bij de dealer of bij VStore.nl de met leer of met hout beklede sleutel kapjes kopen (als je dat belangrijk vind) in meerdere kleuren en uitvoeringen. Kost wel 80 euro per sleutel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinoL
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-03-2024
mvrooij schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:59:
[...]

Dit toevallig al gezien? Update hem eens naar 14.2 misschien dat het dan wel werkt!

Ik heb ook een iPhone 12 Pro, hopelijk gaat dit wel werken want heb het in mijn P8 ook. Bij mijn huidige xc40 werkt het wel maar ze kunnen nu goed andere hardware gebruiken!
Gisteren iPhone ge-update naar 14.2, echter nog steeds het zelfde effect. Ik heb de vraag uitgezet bij Polestar, maar nog geen reactie ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Zijn er al tweakers die iets kunnen zeggen zeggen over het verschil in de rijervaring in de P8 en P2? Gewoon uit nieuwsgierigheid om de komende week door te komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:17:
[...]

Ja, vanmiddag bij proefrit gezien: is inderdaad hardplastic met metalen knoppen aan de zijkant. Model verder identiek aan die van bijvoorbeeld de XC90 (die ik eerder had) alleen zat daar geperforeerd leer omheen en waren de randjes van (plastic-)chroom. Bij mij sleet dat plastic chroom er trouwens snel af en werd het lelijk. Ik heb toen wel gratis nieuwe kapjes gekregen

Je kunt overigens bij de dealer of bij VStore.nl de met leer of met hout beklede sleutel kapjes kopen (als je dat belangrijk vind) in meerdere kleuren en uitvoeringen. Kost wel 80 euro per sleutel.
Dan toch maar twee bestellen bij Wish, plastic lijkt mij niet zo geweldig en € 160 is wel weer veel voor een sleutel. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
JohnDoe77 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:10:
[...]

Dan toch maar twee bestellen bij Wish, plastic lijkt mij niet zo geweldig en € 160 is wel weer veel voor een sleutel. 8)
Hier ook besteld bij Ali, en gelijk wat usbc-usbc kabels van Ugreen voor de kids achterin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterfilius
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-02-2021
4v4t4r schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:14:
[...]

Hier ook besteld bij Ali, en gelijk wat usbc-usbc kabels van Ugreen voor de kids achterin.
Bij die van Ali lijkt het wel of er een extra kap over de sleutel gaat, waardoor de sleutel dikker wordt. Heb jij die besteld of zie ik wat over het hoofd. Met andere woorden heb je een linkje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Peterfilius schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:39:
[...]

Bij die van Ali lijkt het wel of er een extra kap over de sleutel gaat, waardoor de sleutel dikker wordt. Heb jij die besteld of zie ik wat over het hoofd. Met andere woorden heb je een linkje ;)
er zijn heel veel mogelijkheden bij ali (covers of leren zakjes etc) Mn vrouw heeft het voor me besteld (ik heb geen ali account) en die is niet thuis. Zal straks even vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Peterfilius schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:39:
[...]

Ik heb die dingen al een jaar in huis ( was eigenlijk nog voor mijn XC90) en het is inderdaad een extra huls over de gehele sleutel heen waardoor die dikker en zwaarder wordt. Ziet er wel mooi gemaakt uit met leer en chroom. Ik heb geen echt linkje mee (te lang geleden) of onderstaande moet nog werken

€ 6,93 50% Off | Metal leather Car Key Cover For Volvo XC40 XC60 S90 XC90 V90 T5 T6 T8 Auto Key Protect keychain Car Key Case Car Key Holer
https://a.aliexpress.com/_mr8yTln

[ Voor 15% gewijzigd door Mga1600 op 07-11-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterfilius
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-02-2021
Ah thanks. Ik vermoed dat het dan deze is:
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
ja zoiets heb ik besteld ja.. voor die paar euro kan je geen breuk vallen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sten2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Vanwaar die drukte om een sleutel? Snap het niet helemaal.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
Deze heb ik ook besteld in gun black, ziet er chique uit 8)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Sten2017 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:05:

Gr.
wie is er druk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Zoek hier op sleutel en je vindt tig berichten. Maar goed laten we weer on topic gaan.

Gr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Svlugt
  • Niet online
JohnDoe77 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:09:
Zijn er al tweakers die iets kunnen zeggen zeggen over het verschil in de rijervaring in de P8 en P2? Gewoon uit nieuwsgierigheid om de komende week door te komen. ;)
Qua respons, versnelling en beleving exact hetzelfde!

P2 zit je iets meer ingebouwd en dichter bij de grond waardoor overzicht iets minder is, maar wegligging is wellicht iets strakker. Dat laatste overigens bij normaal rijgedrag zeker niet merkbaar.

Bij lage snelheid is comfort van P8 (19”) vergeleken met non-pp P2 duidelijk beter. Ook al is de xc40 van origine wat springerig is dit bij de P8 minder te merken (gewicht?). Kleine hobbels en verkeersdrempels zijn in de P8 comfortabeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79

Gr.
Dit. Hoe lichter en kleiner hoe beter. Hij blijft toch in mijn jaszak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77

Gr.
Dan zou ik mij er ook geen drukte om maken! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Beosoft schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:05:
[...]

Deze heb ik ook besteld in gun black, ziet er chique uit 8)
Ik heb deze besteld;

https://dl.wish.com/UN1bi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
Blijkbaar leeft de sleutel bij jou ook :+

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Plus, over een paar weken toch carkey op de telefoon? Gebruik je de sleutel niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
Svlugt schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:22:
[...]

Qua respons, versnelling en beleving exact hetzelfde!

P2 zit je iets meer ingebouwd en dichter bij de grond waardoor overzicht iets minder is, maar wegligging is wellicht iets strakker. Dat laatste overigens bij normaal rijgedrag zeker niet merkbaar.

Bij lage snelheid is comfort van P8 (19”) vergeleken met non-pp P2 duidelijk beter. Ook al is de xc40 van origine wat springerig is dit bij de P8 minder te merken (gewicht?). Kleine hobbels en verkeersdrempels zijn in de P8 comfortabeler.
Dit kan ik onderschrijven O-)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
Als je het mij vraagt zijn het precies de zelfde, alleen Wish is aanzienlijk duurder _O-

Volvo XC 40 P8

Pagina: 1 ... 99 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.