Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.374 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023
S2000jan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 07:28:
Zijn er in BE al mensen die de recall mail hebben gehad?
Ja, enkele weken terug van de eerste recall, en gisteren van de tweede. Kunnen ze dit hopelijk direct al fixen terwijl hij al in de garage staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-09 14:32
guido66 schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:54:
Als je laadpaal door een installateur is geplaatst moet je er gewoon van uit kunnen gaan dat dat ding je huisinstallatie niet overbelast.
Dat is zeker het geval. Hij gaf me enkel de tip van de 6A voor het geval ik ergens op een regulier stopcontact wilde laden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6KCEXVyL6Y9kG1KGNUaS3P-n17k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oJjqAdX3sanj19yHvAGh56vm.png?f=user_large

Begint dichterbij te komen nu!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:19
PvS_68 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:18:
[...]

Dat is zeker het geval. Hij gaf me enkel de tip van de 6A voor het geval ik ergens op een regulier stopcontact wilde laden.
Dan laad je dus met 1,2 kW. Op een nachtje komt er dan 12 kW bij, net genoeg voor 50 km.

Dat is wel heel traag.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!
6A is ook wel wat overdreven laag. 10A is op een deugdelijke installatie prima te doen. Belangrijkste is geen verlengsnoer te gebruiken omdat er in de (meeste) mobiele laders sensoren zitten die de temperaturen in de gaten houden.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Headfirst schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:12:
Even een vraagje over het laden van de P2 en dan de hoeveelheid Ampere in het middenscherm. maximaal 32A volgens mij..
kan ik hem gewoon op maximaal laten staan en past hij het zelf aan afhankelijk van de laadpaal..? Kan het kwaad om hem op maximaal te laten staan.. Of kan paal er uitklappen als is ik hem te hoog zet..? 🙃
Als je paal door een degelijke installateur is geplaatst hoeft je je nergens zorgen om te maken.
Alleen bij een Granny zou ik voorzichtig zijn, omdat deze middels een temperatuur weerstand in de stekker checkt of alles richting WCD nog okay is, wat minder betrouwbaar is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZoFSJ4rX3Stg_Hwpmi2yxEp7rI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xH75p5iqtAfPyilCVgTdkFPL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door JackBol op 03-11-2020 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
6A Is ook idd erg traag. Voor een BEV is een laadpaal eigenlijk ook noodzakelijk (privé en/of publiek). Een PHEV zou (denk ik) nog te doen zijn met een granny laadkabel.
Ik las hier ook dat de P8 vanaf 2021 geen granny-kabel meer standaard mee zou krijgen. Dat snap ik ook wel omdat het reëel gezien eigenlijk alleen een soort noodvoorziening is.
Ben trouwens benieuwd of dat bij de P2 dan vanaf 2021 ook het geval gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JackBol een granny heeft tenminste temperatuursensoren. Een laadpaal niet. Nu is dat natuurlijk allemaal ontworpen voor hogere stromen maar om nu te stellen dat de lijn beschermd is gaat mij wat ver. Een granny op een deugdelijke WCD zonder verlengsnoer is echt prima veilig. Er zit een sensor in de Schuko en een sensor in de granny zelf. Daarnaast nog de standaard voorzieningen zoals in elke Type 2 stekker. Op max 6A laden is echt niet nodig imho.

Ook zit een granny gewoon achter een automaat. Dus waarom is alles groen is behalve de granny snap ik even niet.

Dit; https://www.speakev.com/t...c-charger-meltdown.57753/ zou bij een Granny dus niet snel kunnen gebeuren. Tenminste, niet bij een Tesla UMC aangezien die een sensor heeft in beide connectoren en in de UMC zelf.

[ Voor 27% gewijzigd door Inspired op 03-11-2020 09:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
PvS_68 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:17:
6A Is ook idd erg traag. Voor een BEV is een laadpaal eigenlijk ook noodzakelijk (privé en/of publiek). Een PHEV zou (denk ik) nog te doen zijn met een granny laadkabel.
Ik las hier ook dat de P8 vanaf 2021 geen granny-kabel meer standaard mee zou krijgen. Dat snap ik ook wel omdat het reëel gezien eigenlijk alleen een soort noodvoorziening is.
Ben trouwens benieuwd of dat bij de P2 dan vanaf 2021 ook het geval gaat zijn.
Hangt er van af...
Mijn collega heeft privaat een Tesla Model 3 SR, en die auto rijdt niet zo veel.
Hij gebruikt nog altijd de granny charger op 10 A, en komt daar mee toe. Wel heeft hij niet al te ver een supercharger, dus als er eens een paar lange ritten na elkaar moeten gereden worden, dan gaat hij een kwartiertje superchargen, en dan een nacht aan de Granny om tot 90% te komen.
Dat lukt bij hem prima. Hij wil pas een paal zetten als er 2 electrische autos in het gezin zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Terugroepactie staat nu ook vermeld op de RDW, althans voor mijn kenteken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vdSNLJ8qeK4CI-4_ysf9u36DTOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SUBMkGiOzqQ1F9Vshj9kXZ2q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cHo91
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 13:22
BartWNL schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:33:

[Afbeelding]
Bij mijn kenteken inderdaad hetzelfde. Ik zal wel ergens in de komende week een mailtje krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Én wanneer worrdt hij bij de dealer uitgeleverd? Leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Inspired schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:19:
@JackBol een granny heeft tenminste temperatuursensoren. Een laadpaal niet.
Een installateur voorziet de installatie van juiste draad diameter de juiste automaat en stelt de laadpaal op de automaat af. Je zit dan binnen de veiligheidsmarges en is een temperatuur backup niet meer nodig.

Beter direct goed ontwerpen dan moeten meten of het niet in de fik gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr8chtig
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-12-2023
Hoe achterhaal je de bouwdatum?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Tweaqer schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:04:
[...]

Én wanneer worrdt hij bij de dealer uitgeleverd? Leuk :)
Volgende week donderdag bij GEFCO, de dinsdag erop bij de dealer, dan inbouw leer (1 week ofzo). Dus laatste week nov/eerste week dec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Pr8chtig schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:22:
[...]

Hoe achterhaal je de bouwdatum?
Ik heb een uitdraai van mijn dealer gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackBol schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:21:
[...]

Een installateur voorziet de installatie van juiste draad diameter de juiste automaat en stelt de laadpaal op de automaat af. Je zit dan binnen de veiligheidsmarges en is een temperatuur backup niet meer nodig.

Beter direct goed ontwerpen dan moeten meten of het niet in de fik gaat.
Een WCD zit ook achter een automaat. En een rotte Type 2 stekker kan ook prima doorbranden op 3x16A. Zie mijn voorbeeld. Maar goed. Iets voor een andere topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
JackBol schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:22:
[...]

Volgende week donderdag bij GEFCO, de dinsdag erop bij de dealer, dan inbouw leer (1 week ofzo). Dus laatste week nov/eerste week dec.
Waar wordt het leer ingebouwd? Als ik mag vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
petervanstuiven schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:30:
[...]

Waar wordt het leer ingebouwd? Als ik mag vragen?
Geen idee, het is een optie van de leasemaatschappij. Ik mocht alleen de kleur uitkiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:09
17-11 die van mij pas.. beter redden ze het :D

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
4v4t4r schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:45:
[...]

17-11 die van mij pas.. beter redden ze het :D
Heb je ook zo'n uitdraai gekregen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9Na1kRJvhqgqfC855ppBgGUQfk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EBC0NGsmUm5tSCGb0GoMdPql.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Inspired schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:19:
@JackBol een granny heeft tenminste temperatuursensoren. Een laadpaal niet. Nu is dat natuurlijk allemaal ontworpen voor hogere stromen maar om nu te stellen dat de lijn beschermd is gaat mij wat ver. Een granny op een deugdelijke WCD zonder verlengsnoer is echt prima veilig. Er zit een sensor in de Schuko en een sensor in de granny zelf. Daarnaast nog de standaard voorzieningen zoals in elke Type 2 stekker. Op max 6A laden is echt niet nodig imho.

Ook zit een granny gewoon achter een automaat. Dus waarom is alles groen is behalve de granny snap ik even niet.

Dit; https://www.speakev.com/t...c-charger-meltdown.57753/ zou bij een Granny dus niet snel kunnen gebeuren. Tenminste, niet bij een Tesla UMC aangezien die een sensor heeft in beide connectoren en in de UMC zelf.
Geen idee op welke spanningen dit laatste gebeurd is, maar een standaard wall socket in de VS is 110V...
Als je daar 2kW wil uit halen, dan trek je al 20A stroom door die 2 dunnen pinnetjes.

Als kabels smelten in stekkers is dat meestal omdat de schroefjes niet vast genoeg gezet zijn. Dan zijn de contactoppervlakken te klein en warmt de zaak op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommie12 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:47:
[...]

Geen idee op welke spanningen dit laatste gebeurd is, maar een standaard wall socket in de VS is 110V...
Als je daar 2kW wil uit halen, dan trek je al 20A stroom door die 2 dunnen pinnetjes.

Als kabels smelten in stekkers is dat meestal omdat de schroefjes niet vast genoeg gezet zijn. Dan zijn de contactoppervlakken te klein en warmt de zaak op.
Precies, en dat kan ook gewoon bij een laadpaal gebeuren omdat de monteur bijvoorbeeld de vast kabel aan moet sluiten. Maar goed. Iets voor een ander topic. Ik zie niet in waarom een granny (op een fatsoenlijke) WCD onveiliger zou zijn. Helemaal omdat die dus ook veel extra sensoren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68

[Afbeelding]
Ik zie hem idd ook staan bij het RDW. Nog geen mail of brief over ontvangen, maar die kan natuurlijk ook naar de eigenaar (LeasePlan) gaan.
Wat me wel opvalt is dat alleen de invertors genoemd worden en niet de HVCH. Volgens het persbericht van Polestar zouden er bij 4586 P2's de invertors worden vervangen en bij de HVCH 3150 stuks.

Nu ik het persbericht nog eens goed lees gaat het bij de invertors om een recall en bij de HVCH om een 'service campaign', waarbij ze dus ook meteen de OTA fix via een software upgrade doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gs320
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 12:16

[Afbeelding]
Ik heb er 2 ;( ;(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6-DFj0RdrcVy0toOtpyrNRmjW0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gVCzhurUMIWf1RPLoQN6YjD6.png?f=fotoalbum_large

https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP200495

https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP200452

Overigens nog geen bericht over ontvangen, maar de auto is ook nog niet uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Die 2e is - als ik het goed begrepen heb - softwarematig op te lossen en zal dus vanzelf opgelost worden als ook de OTA-fix software update wordt gedraaid. Dat kan dus allemaal ineens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
JackBol schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:46:
[...]

Heb je ook zo'n uitdraai gekregen?

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lcnvIrfjRhormlE-XqHnIgfR1-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UHf09WRrH23nNF5jXuflCemw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-09 14:19
Mijn P2 staat vandaag bij de Volvo dealer voor het fixen van de rechter spiegel, verwijderen stickers en het monteren van de zonnebril houder. Direct geinformeerd naar de terugroepactie. In het systeem van Polestar/Volvo, kunnen ze niets vinden. Ook de RDW geeft geen meldingen.

Ik logde net in in de Polestar portal, en als je daar doorklikt naar jouw auto, dan kan je bij de technische specificaties de productie week (202032) en productie datuim (8/8/2020) terug vinden. Leverdatum was 27-10.

Update: P2 staat weer voor de deur. zonnebril houder er in, spiegels werken, stickers verwijderd. Maar of er software updates uitgevoerd zijn, dat is niet te achterhalen.

De medewerker die de auto terug kwam brengen had duidelijk van het ritje genoten. Zijn grijns was door het mondkapje heen waar te nemen :D

[ Voor 26% gewijzigd door vandijk op 03-11-2020 14:59 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gs320
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 12:16
vandijk schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:02:
Mijn P2 staat vandaag bij de Volvo dealer voor het fixen van de rechter spiegel, verwijderen stickers en het monteren van de zonnebril houder. Direct geinformeerd naar de terugroepactie. In het systeem van Polestar/Volvo, kunnen ze niets vinden. Ook de RDW geeft geen meldingen.

Ik logde net in in de Polestar portal, en als je daar doorklikt naar jouw auto, dan kan je bij de technische specificaties de productie week (202032) en productie datuim (8/8/2020) terug vinden. Leverdatum was 27-10.
Mag ik vragen hoe je brillenhouder wordt geïnstalleerd, ben zelf ook wel geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Gs320 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:02:
[...]

Mag ik vragen hoe je brillenhouder wordt geïnstalleerd, ben zelf ook wel geïnteresseerd.
De handgreep aan de bestuurderszijde wordt vervangen door een brillenkoker.

P2Hattem in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"

[ Voor 16% gewijzigd door vandijk op 03-11-2020 12:28 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:46
[P8]
Net de dealer aan de lijn, de afleverdatum/afspraak staat op 13-11 *O*
Gaf wel aan dat er een grote update kwam in week 49! Maar we kunnen "gewoon" rijden ;)

[ Voor 11% gewijzigd door HoefMeistert op 03-11-2020 13:13 ]

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
HoefMeistert schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:13:
[P8]
Gaf wel aan dat er een grote update kwam in week 49! Maar we kunnen "gewoon" rijden ;)
ik krijg mn auto week 51 pas - dus dan zal die update er wel bij zitten.
Kon hij je ook vertellen wat die update was ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:11
HoefMeistert schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:13:
[P8]
Wij kijken even aan wanneer de auto van mijn collega komt want we gaan de oplevering tegelijk doen (ik moet dus helaas iets langer wachten ook al is hij er volgende week al) maar als dit echt pas week 48 gaat worden dan denk ik dat we direct de "grote" update laten doen en wachten tot week 49. Ben ook wel benieuwd wat deze update exact in gaat houden.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Pfffft in NL hebben ze precies toch een beter opvolgsysteem van die terugroepacties mijn gedacht ... BE loopt op dat gebied mijlenver achter ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17:43
4v4t4r schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:15:
[...]

Dat is hier al eerder in detail aan de orde geweest hier. Komt erop neer dat alle beloofde functies en apps incl OTA functionaliteit dan beschikbaar zouden moeten zijn zijn.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Svlugt
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
[P8]

Ook ik lees al een tijdje mee op dit forum.

Vorige week geproduceerd. Vandaag geleverd bij de dealer. Aanstaande vrijdag 06-11 ophalen!

Thunder
Lounge
Power seats
Draadloos laden
Extra getint glas achter
Trekhaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:11
Svlugt schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:36:
[P8]

Vorige week geproduceerd. Vandaag geleverd bij de dealer. Aanstaande vrijdag 06-11 ophalen!

Thunder
Lounge
Power seats
Draadloos laden
Extra getint glas achter
Trekhaak
Netjes, dan zijn ze snel met klaarmaken.

Heb je goed geregeld!

Dan gaan we komende dagen/weken veel mooie foto's voorbij zien komen!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Dealers kunnen de terugroepactie voor de omvormers nog niet uitvoeren. Onderdelen en gereedschap is nog niet beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Inmiddels lijken er 6 P8's een kenteken te hebben gekregen. Uitrollen maar die handel :-)

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:46
4v4t4r schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:15:
[...]

oa de OTA functionaliteit

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

eLScha schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:52:
Dealers kunnen de terugroepactie voor de omvormers nog niet uitvoeren. Onderdelen en gereedschap is nog niet beschikbaar.
vreemd ik krijg net te horen dat de onderdelen zijn besteld en donderdag binnenkomt.

En dat ik de eerste was ;(

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Montalbano schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:55:
Inmiddels lijken er 6 P8's een kenteken te hebben gekregen. Uitrollen maar die handel :-)
code:
1
2
3
4
5
J247VZ   GRIJS   61374
J327VZ   GRIJS   61680
J693XK   WIT     67369
J599XF   GROEN   68289
J653XK   WIT     67339

J653XK zou je mijne kunnen zijn, ik heb ook een witte met precies dezelfde catalogus waarde.

[ Voor 6% gewijzigd door JackBol op 03-11-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
JackBol schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:11:
[...]

code:
1
2
3
4
5
J247VZ   GRIJS   61374
J327VZ   GRIJS   61680
J693XK   WIT     67369
J599XF   GROEN   68289
J653XK   WIT     67339

J653XK zou je mijne kunnen zijn, ik heb ook een witte met precies dezelfde catalogus waarde.
Ik hoop het voor je, maar je screenshot laat zien dat hij nog gemaakt moet gaan worden toch? Dan zal hij er nu toch nog niet zijn... want dan moet de mijne (productiestart 30/10) er ook zijn :)

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Montalbano schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:21:
[...]

Ik hoop het voor je, maar je screenshot laat zien dat hij nog gemaakt moet gaan worden toch? Dan zal hij er nu toch nog niet zijn... want dan moet de mijne (productiestart 30/10) er ook zijn :)
Het zal de mijne inderdaad niet zijn, want ik heb niets van de dealer gehoord. Maar het is goed om te weten dat z'n broertje al rond rijdt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024

Heb je er nog wat P8’s gespot? Succes met je auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
[P8]

Thunder
Lounge
Power seats
Draadloos laden
Extra getint glas achter
Trekhaak
Rappe dealer! Waar zit die? En volgens mij ben je dan ongeveer de eerste die hem hier zal krijgen! Gaaaaaf... :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Ondanks dat ik erg blij ben met mijn Thunder P2, ben ik toch wel jaloers aan de diversiteit van kleuren bij de P8. Bursting Blue and Red Fusion zijn een stuk uitgesprokener dan de diverse tinten grijs, wit, zwart en donkerblauw. Een Bursting Blue P2 :9~

[ Voor 5% gewijzigd door BartWNL op 03-11-2020 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandijk
JohnDoe77 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:44:
[...]

Heb je er nog wat P8’s gespot? Succes met je auto!
De auto is gehaald en gebracht. Maar toen ik er vorige week was (Serva Amersfoort) heb ik er geen P8 kunnen vinden. P2's waren er ook nog niet veel van langs geweest. Ik heb mijn P2 via Koopmans thuis ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Mga1600 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:36:
[...]

Dat is hier al eerder in detail aan de orde geweest hier. Komt erop neer dat alle beloofde functies en apps incl OTA functionaliteit dan beschikbaar zouden moeten zijn zijn.
Had al zo'n vermoeden , maar wellicht is dit iets anders (ook n.a.v. de issues met de P2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
4v4t4r schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:33:
[...]

Had al zo'n vermoeden , maar wellicht is dit iets anders (ook n.a.v. de issues met de P2)
Dit is anders: deze update stond begin van hey jaar al gepland voor W49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
[P8]

Thunder
Lounge
Power seats
Draadloos laden
Extra getint glas achter
Trekhaak
Pictures or it didn't happen. ;-)

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
eLScha schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:52:
Januari kreeg ik als antwoord...... vanwege bovenstaande reden😔

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 18:08

...
Mijn P2 gaat vrijdag geleverd worden. Vandaag even met de handover specialist gebeld om te vragen naar de terugroepacties. Die van mij komt in aanmerking voor allebei. Uit niets bleek dat alles vóór uitlevering uitgevoerd gaat worden. De overigens erg enthousiaste man herhaalde wel een paar keer dat de meest recente software erop zou zitten.
Ik ga er vanuit dat ik later nog een keer terug zal moeten voor de vervanging van de omvormers. De laatste terugroepactie lijkt dus inderdaad nog net wat te vers van de pers te zijn...

De stickers gaan ze gelukkig verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Philipvm schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:47:
[...]

Januari kreeg ik als antwoord...... vanwege bovenstaande reden😔
Voor een terugroepactie voor iets dat voor uitval tijdens rijden kan zorgen? Dat lijkt me dan wel heel laat hoor.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipvm
Montalbano schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:49:
[...]

Voor een terugroepactie voor iets dat voor uitval tijdens rijden kan zorgen? Dat lijkt me dan wel heel laat hoor.
Yep, denk ook dat de onderdelen etc. eerder komen, maar goed, this is what she said....
Eerst maar eens all-seasonbanden er op laten zetten😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:03

MaxxMark

HT is Tof!

Ik wist niet meer op wie ik moest gaan reageren, maar wilde tóch reageren op het granny laden! :) Ik laad mijn PHEV (Volvo V60), zeker sinds Corona, regelmatig aan mijn eigen huis en aan het huis van mijn broer (beiden met zonnepanelen) op via een Granny én een degelijke (maar niet speciale of net zo dik als de granny kabel) verlengsnoer.

Het is zeker waar dat mijn verlengsnoer warm wordt (zo warm dat de stekker-pinnen dermate warm zijn dat als je die op je binnenarm krijgt, je een hitte-schrikreactie hebt). De kabel zelf (zowel verlengsnoer als de granny kabel) zijn 'warm' maar verre van heet. Verschil in temperatuur is m.i. vaak te wijden aan het feit dat de granny buiten ligt en de verlengkabel binnen.

Situaties waarin er iets 'mis' ging waren hoofdzakelijk overbelasting (een groep die niet het ingestelde amperage aankonden) of abuse (1x een niet afgerold verlengsnoer, waarna de lader op gegeven moment stopte).

Bij twijfel aan een installatie of belasting aan het huisnet zet ik hem altijd 1 tikje lager. In die situatie werd de kabel niet eens warm.

Aan huis nooit problemen gehad. Verschil is dan natuurlijk dat ik "maar" 11kWh totaal laad (volle v60). Als ik een P2 zou laden aan een dergelijke kabel zou ik denk ik beginnen met 2 stapjes lager. En periodiek even checken. Ik gok dat het ook met 1 stapje lager in mijn situatie prima zou kunnen zonder dat hij noemenswaardig warm wordt.

Maar zoals iedereen al zegt, alles hangt af van de installatie! Ik zal wanneer ik weer eens lange tijd aan huis laad, kijken of ik ook de warmte in de meterkast voel of ergens anders tussen meterkast en stopcontact.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
Philipvm schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:51:
[...]

Yep, denk ook dat de onderdelen etc. eerder komen, maar goed, this is what she said....
Eerst maar eens all-seasonbanden er op laten zetten😎
Mijn idee: reserveer al vast datum begin december ( twee dagen werkplaats kost het) bij Volvo. Zij gaan er van uit dat onderdelen én gereedschap dan wel binnen zouden moeten kunnen zijn. Anders wordt het waarschijnlijk toch wel Merry Christmas and A Happy New Year!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
MaxxMark schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:48:
Ik wist niet meer op wie ik moest gaan reageren, maar wilde tóch reageren op het granny laden! :) Ik laad mijn PHEV (Volvo V60), zeker sinds Corona, regelmatig aan mijn eigen huis en aan het huis van mijn broer (beiden met zonnepanelen) op via een Granny én een degelijke (maar niet speciale of net zo dik als de granny kabel) verlengsnoer.

Het is zeker waar dat mijn verlengsnoer warm wordt (zo warm dat de stekker-pinnen dermate warm zijn dat als je die op je binnenarm krijgt, je een hitte-schrikreactie hebt). De kabel zelf (zowel verlengsnoer als de granny kabel) zijn 'warm' maar verre van heet. Verschil in temperatuur is m.i. vaak te wijden aan het feit dat de granny buiten ligt en de verlengkabel binnen.

Situaties waarin er iets 'mis' ging waren hoofdzakelijk overbelasting (een groep die niet het ingestelde amperage aankonden) of abuse (1x een niet afgerold verlengsnoer, waarna de lader op gegeven moment stopte).

Bij twijfel aan een installatie of belasting aan het huisnet zet ik hem altijd 1 tikje lager. In die situatie werd de kabel niet eens warm.

Aan huis nooit problemen gehad. Verschil is dan natuurlijk dat ik "maar" 11kWh totaal laad (volle v60). Als ik een P2 zou laden aan een dergelijke kabel zou ik denk ik beginnen met 2 stapjes lager. En periodiek even checken. Ik gok dat het ook met 1 stapje lager in mijn situatie prima zou kunnen zonder dat hij noemenswaardig warm wordt.

Maar zoals iedereen al zegt, alles hangt af van de installatie! Ik zal wanneer ik weer eens lange tijd aan huis laad, kijken of ik ook de warmte in de meterkast voel of ergens anders tussen meterkast en stopcontact.
Bij mijn T8 was er met een deugdelijk stopcontact en de originele laadkabel ook bij volke kracht (13A) geen opzienbarende warmteontwikkeling te ontdekken .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Recharge P8
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2022
[p8 en p2]

iemand enig idee of je nog kunt navigeren in een 4G blindspot?

Ofwel, is er een offline dump van bepaalde kaarten en gebieden mogelijk, zodat je zonder internet kunt navigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Mga1600 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:17:
[...]

Bij mijn T8 was er met een deugdelijk stopcontact en de originele laadkabel ook bij volke kracht (13A) geen opzienbarende warmteontwikkeling te ontdekken .
Ik laade mn PHEV in italie met een stekker adapter - naar granny, geen hitte niets gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:39
Recharge P8 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:16:
[p8 en p2]

Ofwel, is er een offline dump van bepaalde kaarten en gebieden mogelijk, zodat je zonder internet kunt navigeren?
Yes, offline kaarten zijn mogelijk. Ik weet overigens niet of je specifiek vantevoren aan kunt geven welke gebieden gedownload moeten worden, of dat er vooraf een bepaalde zone om je heen wordt gedownload. Zal morgen eens kijken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JohnDoe77
Misschien een idee om iedereen die zijn/haar laad-ervaringen met een granny lader plaatst in het topic over “thuis laden van je EV” zoals ook gevraagd wordt? Dan houden we het een beetje overzichtelijk. De vraag of een bepaalde kabel er wel of niet bij zit is natuurlijk prima!

P8

Morgen gaat de eerste Tweaker om 11.00 uur zijn P8 ophalen! Super gaaf, ben benieuwd naar je ervaringen @Verwijderd Veel plezier in ieder geval! *O*

[ Voor 4% gewijzigd door JohnDoe77 op 03-11-2020 19:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 23-09 23:41
Recharge P8 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:16:
[p8 en p2]

Ja is mogelijk. Je kan een gebied selecteren.
Grootste gebied welke ik kon selecteren was BeNeLux en een stuk Duitsland. Is ongeveer 1,5GB aan data.
Duurde ongeveer 10 min op 4G downloadsnelheid.
Zal mogelijk sneller kunnen via WiFi.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JFDv
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-04-2022
Vandaag van Groningen naar Maastricht en weer terug. Totaal een dikke 700 km op de snelweg (verwaarloosbaar langzamer) netjes op de 100 km/h. Verbruik 21.9 kWh/100km. Temperatuur tussen de 8 en 12 graden en 90% droog.

Wat me toch wel tegenviel was de laadsnelheid aan de snellaadstations.

Zowel Fastned gebruikt als allegro. Zouden 300kw enn 350 kw moeten kunnen leveren maar ik heb de snelheid niet boven de 92 gezien op de Fastned en niet meer dan 72 op de Allegro. En dat terwijl ik dus uren gereden had en de accu zo rond de 20% zat.

Maar rijdt als een zonnetje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
Vandaag de dealer gesproken en afspraak gemaakt voor de recall: 16 november pas aangezien alle onderdelen in Zweden zijn.

Blijkbaar is de reparatietijd die hier voor staat 12 uur, dus minimaal 1 nachtje gescheiden 😢

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
JFDv schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:36:
Vandaag van Groningen naar Maastricht en weer terug. Totaal een dikke 700 km op de snelweg (verwaarloosbaar langzamer) netjes op de 100 km/h. Verbruik 21.9 kWh/100km. Temperatuur tussen de 8 en 12 graden en 90% droog.

Wat me toch wel tegenviel was de laadsnelheid aan de snellaadstations.

Zowel Fastned gebruikt als allegro. Zouden 300kw enn 350 kw moeten kunnen leveren maar ik heb de snelheid niet boven de 92 gezien op de Fastned en niet meer dan 72 op de Allegro. En dat terwijl ik dus uren gereden had en de accu zo rond de 20% zat.

Maar rijdt als een zonnetje.
Je zou voor de lol eens de jojo methode van Bjorn moeten proberen voordat je gaat laden - kijken of dat helpt. If so, dan was toch je batterij te koud (niet dat dit een oplossing is, maar wellicht kunnen ze de batterij voorverwarmen als je aangeeft dat je gaat laden tijdens het rijden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipvm
P2void19noPP schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:14:
[...]

Mijn idee: reserveer al vast datum begin december ( twee dagen werkplaats kost het) bij Volvo. Zij gaan er van uit dat onderdelen én gereedschap dan wel binnen zouden moeten kunnen zijn. Anders wordt het waarschijnlijk toch wel Merry Christmas and A Happy New Year!!
Gedaan!👍🏼😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:25
De P8 is er nu ook in abonnementsvorm (Care by Volvo). Vanaf €1099 per maand bij 10k/jr. En leverbaar in Q1 (en 30 dagen op proef).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
[p8]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOC9oiocfmIbZmbPITfMaBhfyIM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ObXYpcZXzzwedUtXfEV4bzHT.png?f=fotoalbum_large

als je de configurator gebruikt, samenvatting bekijkt en de beschrijving van de standaarduitrusting, lijkt het net alsof standaard het inductieve laden al inbegrepen is? (zal wel niet, want het is een aparte optie, maar staat dus wel zo beschreven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
eLScha schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:08:
[...]

Update: Vervangen van de batterij werkte ook niet. Kan de Polestar nu weer ophalen zolang het onderzoek loopt, maar eCall werkt nog niet.
Update: Polestar weer van 8 tot 17 kwijt geweest. Probleem niet opgelost. Moet opnieuw overlegd worden met Polestar / Volvo Zweden / Brussel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFDv
  • Laatst online: 30-04-2022
4v4t4r schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:04:
[...]

Je zou voor de lol eens de jojo methode van Bjorn moeten proberen voordat je gaat laden - kijken of dat helpt. If so, dan was toch je batterij te koud (niet dat dit een oplossing is, maar wellicht kunnen ze de batterij voorverwarmen als je aangeeft dat je gaat laden tijdens het rijden?)
Ja misschien helpt dat maar in de Nederlandse spits geen aanrader. Lijkt me toch een structureel probleem (dat met wat software opgelost moet worden).

Daarnaast trouwens heb ik de door de navigatie voorgestelde laadpunten niet gebruikt. Die voorstellen zijn totaal absurd. Filtering op >100kw lader op de route moet toch niet zo moeilijk zijn. Nu krijg je een giga lijst met 11 kw laders.

Heb de ABRP gebruikt en er zo naar genavigeerd. Die zat redelijk in de richting qua verbruik. Iets te optimistisch. De auto zelf is te pessimistisch. Reed er in alle gevallen ongeveer 6-8 procent weer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
JFDv schreef op woensdag 4 november 2020 @ 06:48:
[...]

Ja misschien helpt dat maar in de Nederlandse spits geen aanrader. Lijkt me toch een structureel probleem (dat met wat software opgelost moet worden).

Daarnaast trouwens heb ik de door de navigatie voorgestelde laadpunten niet gebruikt. Die voorstellen zijn totaal absurd. Filtering op >100kw lader op de route moet toch niet zo moeilijk zijn. Nu krijg je een giga lijst met 11 kw laders.

Heb de ABRP gebruikt en er zo naar genavigeerd. Die zat redelijk in de richting qua verbruik. Iets te optimistisch. De auto zelf is te pessimistisch. Reed er in alle gevallen ongeveer 6-8 procent weer bij.
Ja ik hoop dat ze ze indd snel filters toevoegen. Ik hoef ook geen ChaDeMo laders 😆😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dnns85 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:16:
De P8 is er nu ook in abonnementsvorm (Care by Volvo). Vanaf €1099 per maand bij 10k/jr. En leverbaar in Q1 (en 30 dagen op proef).
Dat gaat storm lopen. Geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hebben jullie ook dat als je de play pauze knop daadwerkelijk indrukt dat de alarmlichten beginnen te knipperen??

Edit: de ene keer wel, de andere keer niet :+

[ Voor 18% gewijzigd door Aghanim op 04-11-2020 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
P2

Vandaag ook een recall mail gehad maar bij mij hebben ze het enkel over de koplampen die niet goed zouden staan. Ik had dat voor de aflevering al gemeld en dat is volgens mij toen al uitgevoerd.

Nog geen enkele tegenligger gehad die naar mij signaleerde ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
[...]

Je kan Google wel vragen om snelladers langs de route te zoeken, dat werkte voor mij enkele keren prima (tests)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
Aghanim schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:21:
Hebben jullie ook dat als je de play pauze knop daadwerkelijk indrukt dat de alarmlichten beginnen te knipperen??
Wellicht is dat om de overige weggebruikers te waarschuwen dat je met je muziek bezig bent i.p.v. op de weg te letten? :+

//serious mode//
Ik heb wel 1 of 2 keer gehad dat ik merkte dat ik per ongeluk de knoppen naast de volumeknop indrukte bij het aanpassen van het volume

[ Voor 21% gewijzigd door _--[]--__ op 04-11-2020 09:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Heeft 1 van de tweakers hier al getracht middels een OBD dongle of de info van de P2 een beetje uit te lezen is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
De dealer beweert dat ze morgen bij mij ook de terugroepactie m.b.t. de omvormer gaan aanpakken. Ik vind het maar een vreemd verhaal als volgens anderen hier de onderdelen nog in Zweden zouden liggen. Expres delivery zullen we maar denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 18:08
Update: mijn P2 gaat vrijdag niet geleverd worden vanwege de terugroepacties. Net gebeld door de handover specialist. Er is een stop op uitlevering. Hij kon nog niet vertellen wanneer de auto wel gereed voor levering zou zijn. Onderdelen zijn bijv. nog niet in huis. Reparatie zou 14 uur(!) duren.
Gelukkig maak ik nauwelijks kilometers in deze coronatijd, want mijn huidige auto wordt vandaag verkocht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben gisteren afgebeld omdat de onderdelen niet geleverd zijn. Sta nu voor volgende week gepland voor de terugroepactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cHo91
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 13:22
[...]

Liever dat de auto in het begin wat te pessimistisch is dan te optimistisch. Volgens de handleiding zal de auto zichzelf na een tijdje aanpassen naar het gemiddeld verbruik van de bestuurder. Ik heb er inmiddels 1500km op zitten en ik merk nu inderdaad ook dat de voorspelde accustand nu ongeveer binnen 1 of 2% van de voorspelling zit.

Weet niet of er bij die berekeningen in de achtergrond ook nog een veiligheidsmarge aangehouden wordt in het geval van lage temperaturen, zou mooi zijn.

Heb ook net de plaatselijke Volvo dealer gebeld over de terugroepactie, mij wordt ook verteld dat het pas vanaf begin December mogelijk is en dat ik de auto 2 tot 3 dagen kwijt ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
P2Hattem schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:49:
Vandaag de dealer gesproken en afspraak gemaakt voor de recall: 16 november pas aangezien alle onderdelen in Zweden zijn.

Blijkbaar is de reparatietijd die hier voor staat 12 uur, dus minimaal 1 nachtje gescheiden 😢
Wel logisch dat ze niet alle probleem-P2’s tegelijk aan kunnen pakken toch als het 12 uur werk per auto is ( elders staat 14 uur). Dat is vrijwel twee mandagen per auto bij de dealer!
En dat terwijl er ook tot eind van het jaar nog bijna 2000 P8-en moeten worden afgeleverd (en deels ge-update) bij diezelfde dealers.
Dus hoe vervelend het ook is om nog even rond te rijden met een niet-optimale auto - redelijk is het wel in mijn ogen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
[P2] Eén van de riemen achter blijft hangen achter een stuk plastic (de riem aan de andere kant niet)
Hebben anderen daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
M'n service-afspraak wordt inderdaad verzet, onderdelen zijn er nog niet. Wordt in ieder geval wel goed op de hoogte gehouden door de dealer.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Recharge P8
[P8]

Ik heb hem! Gereden en korte instructie gehad.

Allemaal leuk en spannend. De boventoon van de uitleg van de dealer is:
hij is nog niet af, ik sta er al van te kijken dat de navigatie het nu doet... :)

Veel zelf uitzoeken en bevestiging dat we een beetje proefkonijnen zijn en zelf eea moeten uitzoeken.
Eind van het jaar update en niet zeker of P8 niet ook de terugroepactie gaat krijgen.
In de garage gaf hij al alarm op accu, schijnt op 30% te zijn maar hij was 37%... ik ben benieuwd.

ohja, en er lagen netjes twee kabels in het vooronder :) granny 230V zit erbij

Later meer

[ Voor 7% gewijzigd door Recharge P8 op 04-11-2020 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Recharge P8 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:36:
[P8]

hij is nog niet af, ik sta er al van te kijken dat de navigatie het nu doet... :)

Veel zelf uitzoeken en bevestiging dat we een beetje proefkonijnen zijn en zelf eea moeten uitzoeken.
Eind van het jaar update en niet zeker of P8 niet ook de terugroepactie gaat krijgen.
In de garage gaf hij al alarm op accu, schijnt op 30% te zijn maar hij was 37%... ik ben benieuwd.

Later meer
Gefeliciteerd! Veel rijplezier!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:03

MaxxMark

HT is Tof!

[p2]

Wil nog graag even zeggen dat ik vandaag eindelijk bevestiging heb dat ik nog een Polestar 2 in 2020 heb weten te bemachtigen :) Bevestiging vanuit de LM dat "de aflevering kan plaatsvinden vanaf week 49 2020" *O*

Er was niet veel keus als ik de kleur belangrijk vond, dus het is een Thunder met 20" 4-spaaks diamond-cut velg geworden.

Dan kan nu het wachten beginnen :O met nog maar de vraag of hij wel in 2020 opgeleverd gaat worden ivm de terugroepacties etc...

Ik ben in ieder geval vooralsnog blij ;)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Laatst online: 26-09 23:06
[P8]

Later meer
Van Harte! oOo
En we willen natuurlijk alle ervaringen van je horen. En die mooie foto's zien.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:35
[p2]

Ik zie zojuist voor het eerst mijn VIN nummer (ik had mijn vroege slot doorgeschoven ten gunste van lease rijders o<:) )

Wat kan ik allemaal zien/achterhalen met dat nummer?

tia

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
[P8]

Later meer
Proficiat! En veel rijplezier.

Op zich wel lovenswaardig dat je dealer zijn eerlijke feedback geeft, maar eigenlijk wil je dat toch niet horen van de dealer op een auto van gemiddeld 65k? En zo'n accufout vind ik eigenlijk ook een tikje suf, die moeten ze toch vol kunnen afleveren zou je denken?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
[P8]

Later meer
Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar de posts.
Geniet ervan!

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Montalbano schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:16:
[...]

Op zich wel lovenswaardig dat je dealer zijn eerlijke feedback geeft, maar eigenlijk wil je dat toch niet horen van de dealer op een auto van gemiddeld 65k? En zo'n accufout vind ik eigenlijk ook een tikje suf, die moeten ze toch vol kunnen afleveren zou je denken?
Klinkt zo vanaf de buitenkant inderdaad niet als een betrokken dealer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
Montalbano schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:16:
[...]

Dat laatste vind ik ook ... .bij mijn P2 aflevering zat de batterij op 91%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
S2000jan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:01:
[...]

Pff te snel in de markt gezet vanwege de gunstige bijtelling regels? Houd me hart vast....

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
[p8]

De 'grote' accu was 92%, het ging volgens mij over de befaamde 12V accu...

Het hebben van een google account en VOC account is wel makkelijk, versnelt de boel een beetje.
Je moet overigens wel in de auto een digitaal formulier met NAW invullen voor een T-mobile account t.b.v. internetverbinding..

De sleutels (2 zwarte, 1 oranje) zijn gewoon plastic, geen leer. Ook geen surf/ sport sleutel helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
S2000jan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:01:
[...]

Dit gaat toch over de 12V accu? Hoe kun je daar de status/lading van zien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Laatst online: 26-09 23:06
Recharge P8 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:36:
[p8]

Het hebben van een google account en VOC account is wel makkelijk, versnelt de boel een beetje.
Je moet overigens wel in de auto een digitaal formulier met NAW invullen voor een T-mobile account t.b.v. internetverbinding..

De sleutels (2 zwarte, 1 oranje) zijn gewoon plastic, geen leer. Ook geen surf/ sport sleutel helaas.
12V issue was ook onderdeel van vertraging van de uitlevering van de P8 aan Sebas84!
Zie Leveringstopic P2/P8. Kennelijk hebben de (eerste ?) P8's hiervoor nog geen update gehad.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2000jan
PvS_68 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:36:
[...]

Dit gaat toch over de 12V accu? Hoe kun je daar de status/lading van zien dan?
My bad, slecht gelezen denk ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Recharge P8 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:36:
[p8]

Ik maak hier uit op dat de app functionaliteit gewoon werkt met de al bestaande Volvo On Call app? En wat voor mogelijkheden biedt de app?
Sorry voor alle vragen, maar als eerste ben je gewoon de sjaak >:)

P8

Pagina: 1 ... 97 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.